Wesco schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:09:
[...]
Ik denk dat hier even verwarring is ontstaan door de post van @
PeaceNlove, het is niet duidelijk of hij/zij de onderste twee pinnen voor het snelladen bedoelt of de onderste twee L2 en L3 pinnen van de reguliere type 2 aansluiting.
Ik neem aan dat de foto van @
Henry65 van een 1-fase eNiro is, daar ontbreken die L2 en L3 pinnen net als op onze 1-fase Opel Ampera-e. Dus dan mag je er denk ik van uitgaan dat je een 3-fasen eNiro hebt.
Maar check ook even je laadkabel, de 1-fase kabel die bij onze Ampera-e was meegeleverd heeft ook geen pinnen/contacten voor de L2 en L3 onderin (zie foto). Mogelijk heb je per ongeluk een 1-fase laadkabel meegekregen, dan blijft het laden logischerwijs gelimiteerd tot 1 fase.
[Afbeelding]
Dankjewel jij en de rest die de moeite hebben gedaan.
Een update.
Ik heb inderdaad een fase3.
Ik heb de auto al 2 jaar blijkbaar bij openbare laadpalen opgeladen met een fase1 oplaadkabel.
Vandaag bekeek ik de oplaadkabel en de l2 l3 ontbrak.
Het is niet erg ergens, maar ergens ook wel.
Ook voel ik mij een beetje dom omdat ik de verkoper blind heb geloofd, want ik vroeg specifiek of het de juiste laadkabel was.
Daarom ben ik er 2 jaar bijna klakkeloos met momenten van twijfel vanuit gegaan dat ik een fase 1 had.
Ik rij vaak mijn accu tot 10/15% dus het opladen tot 100% duurde rond de 20 uur.
Zit tussen mn oren wellicht maar ik hou Niet van stukjes/gedeeltes opladen. Mijn ocd laat mij mijn auto niet van de lader weghalen met minimaal 90%.
Dus dat was veel plannen.
Heb nu snel een 32a fase 3 oplaadkabel besteld.
Man man man....
Zo kan het dus ook wel eens gaan.
Nogmaals bedankt iedereen!!!
Ik heb "ineens" een 3fase auto lol