CyBeRSPiN schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:19:
@
DekkerM nee privé aankoop wordt het dan en leasebudget uit laten betalen ipv nieuwe leasen.
Nog even goed over na denken..
Ok pas na 80.000km, dan is het hopen dat je dan nog in de 7 jaar garantieperiode zit anders lijkt me dit een hele dure grap..
Toch vraag ik me af hoe groot de kans is, op dit forum zijn er wel een aantal gevallen bekend maar enkel Kia zelf heeft inzicht welk percentage hier last van heeft natuurlijk..
Klopt, alleen Kia wereldwijd en voor Nederland, Kia NL hebben die statistiek, mag je hopen.
Maar bekend bij de dealers, en al helemaal de monteurs, is die statistiek niet.
Alleen al de opmerking van de service medewerker van onze dealer: „pff, ja die versnellingsbakken defect hebben we hier zat”, gaf me, met de opmerkingen hier op het forum te denken. Ik heb een MY 19, juli op 45000 km, en afgezien van een geroezemoes, dat ik wijt aan cupping, valt me nog niets naars op.
Overigens hier wordt aangegeven dat cupping veel en sterk voorkomt bij de eNiro. Klopt wel, maar ….
Ik had hiervoor een VW Sharan, en na 20000 km op nieuwe banden, vooral als de benzine tank wat leger werd was het net of er een kabouterorkest zat te drummen op de achterbank.

zeer zware cupping, terwijl ik een uiterst rustige rijder ben.