• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-03 13:49
Goed nieuws voor mensen die zoals ik liever Android Auto wireless zouden gebruiken, maar een auto hebben die alleen AA bedraad ondersteunt. Er is een crowdfunding gestart door Emil Borconi, de well known ontwikkelaar van AAGateWay, samen met een Nederlander.
Samen maken zij een plug en play apparaatje om wireless te kunnen doen in alle auto's die regulier AA ondersteunen:
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:55
arjans schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:52:
Samen maken zij een plug en play apparaatje om wireless te kunnen doen in alle auto's die regulier AA ondersteunen:
Leuk project, ik heb de gok genomen :)

Vraag me alleen wel af waarom ze US$ 220.000 nodig hebben, lijkt me wat veel?

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-03 13:49
Mr Magic schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:48:
[...]

Leuk project, ik heb de gok genomen :)

Vraag me alleen wel af waarom ze US$ 220.000 nodig hebben, lijkt me wat veel?
Ze willen het PCB laten aanpassen door de fabrikant om het eindproduct zo een stuk kleiner te kunnen maken. Daarvoor moeten ze geloof ik minimaal 3000 stuks bestellen.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Goed nieuws voor mensen die zoals ik liever Android Auto wireless zouden gebruiken, maar een auto hebben die alleen AA bedraad ondersteunt. Er is een crowdfunding gestart door Emil Borconi, de well known ontwikkelaar van AAGateWay, samen met een Nederlander.
Ook maar ingeschreven voor een exemplaar. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Zojuist ook even gedaan voor die 70 dollar val ik ook geen buil, ben wel nieuwsgierig of het gaat werken. Heb een T-Cross die AA gewoon ondersteund.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gaat lekker, ze zitten al op 74%. d:)b

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10
JohanKupers schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:46:
[...]

Gaat lekker, ze zitten al op 74%. d:)b
Verrast me niet. Zag het vandaag ook op een aantal Android nieuws sites staan, oa op Android planet. Twijfel zelf nog. Als het echt december wordt is het nog wel de moeite. Ooit één keer mee gedaan aan een kickstarter, dat bleek een scam uiteindelijk. Dit ziet er trouwens wel goed uit.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:49
Maar dan moet je telefoon het ook ondersteunen toch?

• Nuevocasa
stijn014 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:58:
Maar dan moet je telefoon het ook ondersteunen toch?
Vanaf android 9 begreep ik. Uiteraard moet je Android Auto er op hebben staan.

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:18
Hoi, hier de Nederlander die aan AAWireless werkt :) Bedankt voor de inschrijvingen!
Het loopt inderdaad behoorlijk storm. Dit hadden we niet helemaal verwacht...

Mochten er vragen zijn, beantwoord ik ze graag :)

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Snirpo schreef op maandag 7 september 2020 @ 00:10:
[...]

Hoi, hier de Nederlander die aan AAWireless werkt :) Bedankt voor de inschrijvingen!

Ook ik heb me gisteren aangemeld, super dat jullie dit project zijn aangevangen! Ook gaaf om te zien dat de campagne zo goed loopt.
Hebben jullie het prototype al getest op een Renault Zoe (of andere Renault met Easylink?)

• Mr Magic
[...]

Mooi project hoor! Het doel is al ruimschoots behaald zie ik :)

De "leverdatum" voor de huidige pledge staat op februari 2021 zie ik. Is de planning nog wel steeds om de eerste batch in december te leveren?

En zoals @da_Mastah schrijft, ben ook erg benieuwd of het gaat werken in een Renault met R-Link 1.

• Nuevocasa
Mr Magic schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:56:
[...]

De "leverdatum" voor de huidige pledge staat op februari 2021 zie ik. Is de planning nog wel steeds om de eerste batch in december te leveren?

En zoals @da_Mastah schrijft, ben ook erg benieuwd of het gaat werken in een Renault met R-Link 1.
Net een mail ontvangen:
Some of you will probably notice that the perk expected shipping date have been changed from December to February next year. I wil like to clarify this is only for perks being claimed from now on. Perks claimed with December estimaated delivery will be delivered in December, however we currently expect to be able to produce around 4000 - 5000 units / month, which means commiting to more perks by December we risk not being able to keep our promise and I do not want that.

We did planned for a holiday this week as we where not expecting such an amazing and big support for this, which again I will like to thank you for. While we where always confident in the project, we thought it will take a bit of time for this to get traction, but this literally exploded, which is really thrilling. Being on holiday this week mean will probably be slower on answering comments or emails, but we are still here.

As things got such a massive lift off I did had some schedule changes and will be doing some discussion with the SBC boad factory today and have planned meeting with the enclosure menufacturing for next week as well.
Dus gewoon december voor diegenen die al besteld hebben :)

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
Nuevocasa schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:06:
[...]

Dus gewoon december voor diegenen die al besteld hebben :)
Wel redelijk wat fouten in die tekst, komt niet erg professioneel over van hen om eerlijk te zijn.

commiting = committing
We did planned = We did plan
where = were
menufacturing = manufacturing

Misschien moeten ze toch even de Engelse spell check opzetten bij de volgende mail.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

• Mr Magic
offtopic:
@Largamelion Emil komt uit Roemenië en is dus geen native English speaker. Toegegeven een spell-check had geen kwaad gekund, maar zijn Engels is zeker niet slecht :)

• Snirpo
Mr Magic schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:56:
[...]

De planning voor de eerste batch in nog december. We zijn afhankelijk van de fabrikant van de hardware voor het aantal wat we kunnen leveren in 1 batch.
Renault hebben we nog niet getest helaas, maar gaan we zeker doen. We proberen zoveel mogelijk merken te testen. We zullen binnenkort een lijstje plaatsen met geteste automerken.

• Snirpo
Largamelion schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:14:
[...]
Wel redelijk wat fouten in die tekst, komt niet erg professioneel over van hen om eerlijk te zijn.

commiting = committing
We did planned = We did plan
where = were
menufacturing = manufacturing

Misschien moeten ze toch even de Engelse spell check opzetten bij de volgende mail.
Ja, daar moeten we wat beter op letten, ben het helemaal met je eens! Ik heb het bericht voor het posten nog doorgelezen en heb blijkbaar ook volledig over de typo's gelezen. Het is zo geexplodeerd, we krijgen berichten van alle kanten, dan schieten er nog wel eens wat typo's bij in. Geen excuus natuurlijk...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Snirpo schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:04:
[...]

De planning voor de eerste batch in nog december. We zijn afhankelijk van de fabrikant van de hardware voor het aantal wat we kunnen leveren in 1 batch.
Renault hebben we nog niet getest helaas, maar gaan we zeker doen. We proberen zoveel mogelijk merken te testen. We zullen binnenkort een lijstje plaatsen met geteste automerken.
Is het ook mogelijk om meerdere telefoons (niet tegelijkertijd uiteraard) te verbinden met de unit? Het lijkt me namelijk wel handig dat het te gebruiken is voor zowel mijzelf als mijn vrouw (beide Samsung telefoons met Android 10)

• Snirpo
gwystyl schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:10:
[...]

Is het ook mogelijk om meerdere telefoons (niet tegelijkertijd uiteraard) te verbinden met de unit? Het lijkt me namelijk wel handig dat het te gebruiken is voor zowel mijzelf als mijn vrouw (beide Samsung telefoons met Android 10)
Op dit moment verbind hij automatisch met de laatst verbonden telefoon. Met meerdere telefoons verbinden gaan we zeker mogelijk maken. Het zal ongeveer hetzelfde gaan werken als de carkit van de auto. Een lijstje bij langs, en verbinden met de eerste telefoon die beschikbaar is. We zijn nog aan het uitzoeken hoe om te gaan met het switchen van telefoon indien er al een telefoon verbonden is.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

[...]

Ik zie dat het formaat nog kleiner wordt dan op de afbeeldingen, 5x5x3 cm ongeveer. Moet er nog een kabel tussen, of kun je hem ook zo in een USB aansluiting prikken (zoals een USB stick)?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51
Vraag mij af hoe snel je smartphone leegloopt als hij via Bluetooth met de AA wireless dongle is verbonden. Want als er geen mogelijkheid is om je telefoon draadloos op te laden in de auto. Dan blijf je het probleem houden dat de telefoon met een kabel moet worden opgeladen. Dan kun je net zo goed de dongle niet gebruiken.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 17:20
ipje schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:15:
Vraag mij af hoe snel je smartphone leegloopt als hij via Bluetooth met de AA wireless dongle is verbonden. Want als er geen mogelijkheid is om je telefoon draadloos op te laden in de auto. Dan blijf je het probleem houden dat de telefoon met een kabel moet worden opgeladen. Dan kun je net zo goed de dongle niet gebruiken.
Mijn auto heeft draadloos laden maar enkel AA via een kabel. Goed punt van je uiteraard, maar ik zou dus juist graag AA draadloos gebruiken (en moet ook nog een telefoon kopen die draadloos geladen kan worden :P ).

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:24

Wat een geweldig project. Ik heb je zojuist gebacked! Zelf ben een bezitter van een Volkswagen T-Roc en een Samsung Galaxy S20 plus. Ik ga er vanuit dat dit geen probleem zal zijn.

Ik ben exact die persoon uit jouw video. Altijd klooien met kabeltjes. Om de zoveel tijd valt de connectie weg omdat de usb connector los raakt van mijn telefoon etc. Wat zal dit een opluchting zijn _/-\o_

Ook is het ideaal dat mijn auto en telefoon draadloos opladen ondersteunen. Perfecte combinatie met draadloos AA.

[Voor 8% gewijzigd door G4mert op 07-09-2020 19:15]

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zelf persoonlijk zie er het nut niet zo van in.
Zoals gezegd loopt je batterij er van leeg (of je moet draadloos kunnen opladen.

Daarnaast zijn de telefoons tegenwoordig zo groot, dat je ze ook niet lekker in je broekzak kan houden.

Zelf heb ik een USB kabeltje van ongeveer 30cm. Binnen 1 tel aangeslotenen, en vervolgens ligt die voor mij als bestuurder bijna onbereikbaar in het middenconsole. Zo laat ik mij ook niet verleiden om hem stiekem te bekijken tijdens het rijden

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
ik vraag me ook af of dit goed werkt. In mijn skoda lopen de telefoongesprekken namelijk via Bluetooth en dat wordt hier juist uitgeschakeld.

Kabeltje aansluiten vind ik ook niet zo'n groot probleem om dit te kopen.

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Het bellen wordt gewoon afgehandeld via Android Auto.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Largamelion
Ik zou het vooral handig vinden voor korte ritten, dan doe ik meestal niet de moeite om 'n kabel aan te sluiten. Muziek en telefoon gaat toch over Bluetooth, enkel Waze mis ik dan.

Voor langere ritten zoals naar m'n werk (35 min) zou ik sowieso de kabel aansluiten want dat is bijna nog het enige moment dat ik m'n tel oplaad.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-03 23:50

HeepH

Dope Rapper

[...]
We zullen binnenkort een lijstje plaatsen met geteste automerken.
Hey!

Ik heb net ook mijn pledge gedaan voor dongle. Ik heb zelf een mercedes A klasse met MBUX. Ik bied me bij deze aan als proefkonijn zodra ik mijn dongle heb om te testen of hij goed werkt, en zoniet om te helpen troubleshooten (achtergrond in security/penetration testing dus niet onhandig met USB/Android e.d.)

Als het werkt op de A met MBUX kan je er voorzichtig vanuit gaan dat het werkt op alle moderne mercedes-en namelijk (die gebruiken allemaal MBUX)

Heb je er wat aan als ik help troubleshooten?

http://specs.tweak.to/16495

• Tijgertje
  • Laatst online: 17-03 06:07
TripleQ schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:16:
Ik zelf persoonlijk zie er het nut niet zo van in.
Zoals gezegd loopt je batterij er van leeg (of je moet draadloos kunnen opladen.

Daarnaast zijn de telefoons tegenwoordig zo groot, dat je ze ook niet lekker in je broekzak kan houden.

Zelf heb ik een USB kabeltje van ongeveer 30cm. Binnen 1 tel aangeslotenen, en vervolgens ligt die voor mij als bestuurder bijna onbereikbaar in het middenconsole. Zo laat ik mij ook niet verleiden om hem stiekem te bekijken tijdens het rijden
Ik zie wel degelijk het nut ervan in, ik heb een fatsoenlijke batterij, muziek start automatisch bij het opstarten van de auto dus mijn telefoon blijft gewoon in m'n zak. Elke keer het gehannes om hem in het kabeltje te steken komt inmiddels m'n strot uit.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snap nog niet helemaal how dat AAWireless werkt. Wordt er een kabel gesimuleerd oid?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
Is het geen idee om een apart topic te maken voor die AA Wireless dongle?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
MikeyMan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 07:46:
Snap nog niet helemaal how dat AAWireless werkt. Wordt er een kabel gesimuleerd oid?
Hij maakt eerst verbinding via Bluetooth, en zet daarna een wifi verbinding met je telefoon op.
Dat is wat een unit die wireless AA ondersteund ook doet.
jongetje schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:47:
ik vraag me ook af of dit goed werkt. In mijn skoda lopen de telefoongesprekken namelijk via Bluetooth en dat wordt hier juist uitgeschakeld.

Voor zover ik het begrijp wordt Bluetooth alleen gebruikt om de WiFi-verbinding op te zetten, daarna verbind je telefoon weer gewoon met de unit van de auto.

@Snirpo klopt toch?

[Voor 42% gewijzigd door TheFes op 08-09-2020 08:15]

Home Assistant configuratie

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheFes schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:10:
[...]

Hij maakt eerst verbinding via Bluetooth, en zet daarna een wifi verbinding met je telefoon op.

@Snirpo klopt toch?
Dus voor de telefoon wordt draadloze AA geëmuleerd en voor de Head Unit bedraad?
Ben je dan niet nogs reeds afhankelijk van ondersteuning van Wireless AA van de telefoon? :?

• schraal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:28
MikeyMan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:31:
[...]

Dus voor de telefoon wordt draadloze AA geëmuleerd en voor de Head Unit bedraad?
Ben je dan niet nogs reeds afhankelijk van ondersteuning van Wireless AA van de telefoon? :?
Klopt, vandaar dat je Android >= 9 nodig hebt.

iRacing Profiel

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-03 19:41

frankkie12345

Android Developer (FM)

Ik heb een Kia Rio uit 2017 met Android Auto, ik zou graag willen helpen met testen.

Probeer al jaren apps op Android Auto apps werkend te krijgen die niet de standaard muziek/chat apps zijn; liefst zonder dat het toestel geroot hoeft te zijn. Sinds afgelopen maart werkt ook het trucje met Phenotype-patcher helaas niet meer voor mij. Ik heb begrepen van Emil dat er een developer-mode zal zijn voor het AAWireless apparaat, dat zal mij vast en zeker helpen !! :D

Als het mij lukt om mijn hobby-apps op Android Auto te krijgen, kan ik proberen hetzelfde te doen bij de app van mijn werkgever, Flitsmeister.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

• Mr Magic
@frankkie12345 M.b.t. Phenotype-patcher, deze werkt bij mij op m'n rooted OnePlus 6 nog wel. Gebruik hem om AAMirror te draaien op Android Auto zodat ik bijvoorbeeld de TomTom app kan draaien.

Google is overigens wel van plan om eindelijk third-party developers toe te laten tot de Android Auto APIs:

https://android-developer.../08/android-for-cars.html

Misschien moet Flitsmeister proberen om early access partner te worden :)

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

@Mr Magic Vreemd dat het bij mij niet meer werkt op mijn gerootte (OG) Google Pixel, met Android 10.
Sinds een update in maart werkt het niet meer. Gebruik je toevallig een oude versie van Android Auto?
Zou het helpen als ik mijn Google Pixel downgrade naar Android 9, dan opnieuw root, en oude versie van Android Auto app erop zet?

Jep, Google zal third-party apps wil toelaten ;-) Heb het artikel gelezen.
Helaas heeft Flitsmeister nog geen antwoord gekregen van Google hierover.
Ik gok dat we zullen moeten wachten tot December, net als de rest van de developers.
(Jaloers op TomTom!)
Als het aan mij ligt hebben we zo snel mogelijk na de release van de SDK Flitsmeister werkend op Android Auto.

Had Flitsmeister al (gedeeltelijk) werkend gehad, totdat Phenotype patcher er mee op hield voor me.
(Met gedeeltelijk bedoel ik alleen de Flitsmeister MapView)
(Het werkte nog wel op de Desktop Headunit Emulator, niet op een echte auto)

Van wat ik heb gezien (in Waze), is het zo dat de CarActivity niet de 'gewone' Activity extend, (wel ContextWrapper) dus dat kunnen we niet 1-op-1 overzetten. Fragments in die CarActivity werken wel 1-op-1. Veel gedeeltes van de app zitten al in Fragments wat het overzetten naar Android Auto dus makkelijker zal maken.

Het is mij nog niet 100% duidelijk of we slechts 1 CarActivity mogen gebruiken (dus steeds Fragments switchten in die ene Activity, mogelijk via NavigationGraph), of ook intents tussen meerdere CarActivity kunnen gebruiken. Daar komen we in December achter. :P

[Voor 2% gewijzigd door frankkie12345 op 08-09-2020 17:26. Reden: typo]

• Snirpo
janvanduschoten schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:34:
[...]

Ik zie dat het formaat nog kleiner wordt dan op de afbeeldingen, 5x5x3 cm ongeveer. Moet er nog een kabel tussen, of kun je hem ook zo in een USB aansluiting prikken (zoals een USB stick)?
Er zit een een usb-c aansluiting op, dus een kabel(tje) is wel nodig.

• Snirpo
TheFes schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:10:
[...]

[...]

Voor zover ik het begrijp wordt Bluetooth alleen gebruikt om de WiFi-verbinding op te zetten, daarna verbind je telefoon weer gewoon met de unit van de auto.

@Snirpo klopt toch?
Correct, we gebruiken de native Android Auto wireless methode. Dus inderdaad met bluetooth bootstrap. Oftewel er wordt een een verbinding met bluetooth opgezet, dan worden de wifi hotspot gegevens uitgewisseld en vervolgens verbind de telefoon met de wifi hotspot.

• Snirpo
schraal schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:59:
[...]

Klopt, vandaar dat je Android >= 9 nodig hebt.
En vandaar inderdaad Android >= 9. Het is wel werkend te krijgen op telefoons < Android 9. Echter kunnen niet alle oudere telefoons met wifi + 3g/4g tegelijk verbinden. En Android Auto zonder internet is niet echt nuttig.

• Snirpo
HeepH schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:32:
[...]

Hey!

Ik heb net ook mijn pledge gedaan voor dongle. Ik heb zelf een mercedes A klasse met MBUX. Ik bied me bij deze aan als proefkonijn zodra ik mijn dongle heb om te testen of hij goed werkt, en zoniet om te helpen troubleshooten (achtergrond in security/penetration testing dus niet onhandig met USB/Android e.d.)

Als het werkt op de A met MBUX kan je er voorzichtig vanuit gaan dat het werkt op alle moderne mercedes-en namelijk (die gebruiken allemaal MBUX)

Heb je er wat aan als ik help troubleshooten?
Ik ga het even overleggen. Neem contact met je op via PM!

• Snirpo
jongetje schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:47:

De bluetooth verbinding met aawireless wordt na het initieel opzetten van de Android Auto verbinding verbroken omdat deze daarna niet meer nodig is. De bluetooth verbinding met de carkit van de auto is er echter nog gewoon.

• Snirpo
frankkie12345 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:23:
Ik heb een Kia Rio uit 2017 met Android Auto, ik zou graag willen helpen met testen.

Probeer al jaren apps op Android Auto apps werkend te krijgen die niet de standaard muziek/chat apps zijn; liefst zonder dat het toestel geroot hoeft te zijn. Sinds afgelopen maart werkt ook het trucje met Phenotype-patcher helaas niet meer voor mij. Ik heb begrepen van Emil dat er een developer-mode zal zijn voor het AAWireless apparaat, dat zal mij vast en zeker helpen !! :D

Als het mij lukt om mijn hobby-apps op Android Auto te krijgen, kan ik proberen hetzelfde te doen bij de app van mijn werkgever, Flitsmeister.
Kia hebben we al getest, maar ik ga het zeker even met hem overleggen. Je kunt namelijk als je er tussenin gaat zitten ook heel leuk truuken met gegevens van de headunit. Zoals bijvoorbeeld de naam van de headunit aanpassen naar Google. Zo kun je truuken dat de desktop headunit emulator aangesloten is. Wellicht kan er een Android Auto versie van Flitsmeister dan wel gewoon draaien. Of Google dit heel leuk vindt is echter de vraag ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier een Peugeot 5008 van 2020, en ook een vrijwilliger om te testen ;)

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:06
Interessant, jammer dat de datum is opgeschoven naar februari. Ik wacht daarom wel even en koop hem wel als ie online te bestellen is.

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
[...]

Mocht je nog willen testen met een Toyota Corolla (2020) dan meld ik me graag aan :)

• Snirpo
Rutger schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:39:
[...]

Mocht je nog willen testen met een Toyota Corolla (2020) dan meld ik me graag aan :)
Emil heeft toegang tot heel veel Toyota's via een Toyota dealer, dus met Toyota zit het wel snor :)

• Snirpo
MikeyMan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:25:
Hier een Peugeot 5008 van 2020, en ook een vrijwilliger om te testen ;)
Peugeot hebben we gek genoeg nog niet getest. Ik stuur je even een PM'etje.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-03 23:50

HeepH

Dope Rapper

Snirpo schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:19:
[...]

Heb ook nog geen PM van je gehad, zou graag helpen tussen met een A limo (MBUX).

Vroeg me wel af of de "final" een USB-C of USB-B connector krijgt, mijn auto heeft namelijk een -C.

http://specs.tweak.to/16495

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:51
Snirpo schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:19:
[...]

Oudere Peugeot hier (308 uit 2017), mocht je die ook willen testen hoor ik het wel.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Snirpo
HeepH schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:20:
[...]

Heb ook nog geen PM van je gehad, zou graag helpen tussen met een A limo (MBUX).

Vroeg me wel af of de "final" een USB-C of USB-B connector krijgt, mijn auto heeft namelijk een -C.
De productieversie krijgt een USB-C aansluiting met een USB-C naar USB-A kabel.

• Snirpo
Hmmbob schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:27:
[...]

Oudere Peugeot hier (308 uit 2017), mocht je die ook willen testen hoor ik het wel.
Ik neem contact met je op als het nodig is! Het wordt ondertussen al een aardig groepje testers, dus we houden het even hier bij :)

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Snirpo Ik heb nog een vraag over de functionaliteit van de dongle mbt het automatisch focus vragen van Android Auto.
Want op het moment kan ik in Android Auto deze automatisch de focus laten vragen op de display van mijn voertuig zodra de er een verbinding is, een instelling in de developer-opties van AA.
Zal jullie dongle deze zelfde functionaliteit/instelling bieden?

• Snirpo
da_Mastah schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:58:
@Snirpo Ik heb nog een vraag over de functionaliteit van de dongle mbt het automatisch focus vragen van Android Auto.
Want op het moment kan ik in Android Auto deze automatisch de focus laten vragen op de display van mijn voertuig zodra de er een verbinding is, een instelling in de developer-opties van AA.
Zal jullie dongle deze zelfde functionaliteit/instelling bieden?
Deze optie blijft gewoon werken via de developer settings, maar wellicht kunnen we dit ook forceren vanuit AAWireless. Zouden we uit moeten zoeken.

We hebben al wel wat "hacks" erin zitten zoals:
- veranderen van dpi.
- third party apps mogelijk maken.
- tekst invoeren mogelijk maken terwijl je rijdt.

Het is echter de vraag of we deze hacks laten zitten voor productie. Wellicht met een grote disclaimer. DPI is geen probleem, maar de andere twee liggen wellicht een beetje gevoelig :)

• Hmmbob
Je zou een "community build" op een website kunnen aanbieden, die mensen er zelf op kunnen flashen als ze dat willen.

ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!

• Jenzaah
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 09:57
@Snirpo Ik heb er ook eentje betseld, echter probeer ik in de tussentijd met mijn samsung s9 als slave al een tijdelijke oplossing op te zetten met mijn Audi A3 (MMI). Echter zet die telken de wifi uit wanneer mijn master connect.

Nu had ik op xda gelezen dat er een VAG-versie beschikbaar was. Ik had emil heirvoor gemaild maar kreeg geen antwoord. Weet jij of die VAG versie dit oplost? Zoja, hoe ik hier aan kan geraken?

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
updates Indiegogo project : https://www.indiegogo.com...s/x/24661011#/updates/all

Ben benieuwd....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-03 11:55

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar heb sinds vandaag Sygic op AA. Draadloos heb ik dat nog niet uitgeprobeerd, dat zal ik morgen even doen. Ben wel aangemeld als Beta tester.

Goede ontwikkeling!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

JJM vd E schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:48:
[Afbeelding]

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar heb sinds vandaag Sygic op AA. Draadloos heb ik dat nog niet uitgeprobeerd, dat zal ik morgen even doen. Ben wel aangemeld als Beta tester.

Goede ontwikkeling!
Heel gaaf om dit te zien! Bedankt voor het delen _/-\o_

Welke muziek app heb je draaien als ik vragen mag ? O-)

[Voor 4% gewijzigd door frankkie12345 op 14-12-2020 19:26. Reden: Vraag toegevoegd]

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-03 11:55

Draadloos werkt ook!

@frankkie12345 ik gebruik de muziek app van Sony.

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:46
Voor draadloos moet je daar nog wat extra's voor doen ? Heb net een nieuwe auto gekregen maar zodra ik de stekker uit de telefoon trek is er geen connectie meer. Telefoon wel verbonden met Bluetooth met de auto. Gebruik adroid auto.

• Hmmbob
Je auto moet het ondersteunen

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:13
@Snirpo

In het begin, toen Emil actief was op XDA met AAgateway ben ik er een behoorlijke tijd mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen. Diverse telefoons als slave, een android tv stick noem het maar op. Het meest frustrerende was om de rechten lekker te krijgen tijdens het connecten van AA met de app. Dus met een laptop op schoot en een RDP naar de tv stick in de auto..etc etc...dramatisch :P Nou kan r-link misschien een oorzaak zijn geweest, maar de resultaten op het xda forum van andere gebruikers waren ook niet al te best.

Ik kom er erg laat achter dat er een Indiegogo voor is opgezet, erg leuk! Ben ook wel van plan om een "perk" te nemen en er weer eens voor te gaan zitten.

Kan jij eens een update geven, over hoe het er nu voorstaat ten opzichte van de AAgateway toendertijd ?

MENTAL REBOOT

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ppeterr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:47:
@Snirpo

In het begin, toen Emil actief was op XDA met AAgateway ben ik er een behoorlijke tijd mee bezig geweest om het aan de praat te krijgen. Diverse telefoons als slave, een android tv stick noem het maar op. Het meest frustrerende was om de rechten lekker te krijgen tijdens het connecten van AA met de app. Dus met een laptop op schoot en een RDP naar de tv stick in de auto..etc etc...dramatisch :P Nou kan r-link misschien een oorzaak zijn geweest, maar de resultaten op het xda forum van andere gebruikers waren ook niet al te best.

Ik kom er erg laat achter dat er een Indiegogo voor is opgezet, erg leuk! Ben ook wel van plan om een "perk" te nemen en er weer eens voor te gaan zitten.

Kan jij eens een update geven, over hoe het er nu voorstaat ten opzichte van de AAgateway toendertijd ?
Op de Indiegogo pagina kun je de voortgang van dit project lezen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-03 08:54
Dat is leuk, had niet door dat er op Tweakers een draadje was hierover. Ook ik heb(in September) een pledge gedaan.

Wat ik mij afvroeg, ik heb vaak meer dan 1 telefoon mee en vroeg mij af hoe dit werkt met draadloos verbinden. Ik wissel namelijk ook welk toestel ik gebruik voor AA. Zijn er Tweakers die hier ervaring mee hebben?

Gaat trouwens om een VW Polo uit 2018 :)

Edit: ik kees op pagina 1 dat hij zal verbinden met de telefoon die als laatst verbonden was.

[Voor 17% gewijzigd door CyberJohn op 01-01-2021 14:51]

Galaxy Z Fold4 | Z Flip4 | S22 Ultra

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:13
JohanKupers schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:13:
[...]

Op de Indiegogo pagina kun je de voortgang van dit project lezen.
Aha, ja. Ik zag al een en ander. Zie dat ze super actief er mee bezig zijn. Dat is wel een goed teken. Ben eerlijk gezegd een klein beetje sceptisch er over. En hoop dat ze de compatibiliteit issues van de vele verschillen in de head units software matig kunnen oplossen. Lijkt mij nogal een uitdaging.
CyberJohn schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:23:
Edit: ik kees op pagina 1 dat hij zal verbinden met de telefoon die als laatst verbonden was.
Volgens mijn doet de software een cycle door een lijstje met eerder verbonden telefoons.

[Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 01-01-2021 15:05]

MENTAL REBOOT

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-03 08:54
ppeterr schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Volgens mijn doet de software een cycle door een lijstje met eerder verbonden telefoons.
Was even door de comments aan het lezen op de indiegogo en je hebt gelijk. Er staat tevens dat het wellicht in de toekomst makkelijker zou gaan via een update en de app.

Galaxy Z Fold4 | Z Flip4 | S22 Ultra

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ze komen er aan:

Hi everyone and Happy New Year.

Let's start the new year with good news. We have received the updated units, and we are happy to tell you that the WiFi issues are now sorted, so there is a green light for production.

I'd like to share with you some very simple screenshots of measured WiFi strength which compare the first version to the fixed version, so you can see where we were and where we are now.

In the meantime, I've started all the preparation with the warehouse so things can go smoothly. To be able to make sure everything works out correctly, those who have perks with estimated delivery in December (including the 100 engraved custom units) will be able to update their address till the end of this week, as next week we are sending the lists to the warehouses so they can also plan in advance. This also means we won't be able to fulfil any refund requests for the units which are in the original December batch after this week. Those who had the original shipping date in February and March can still update the address or request a refund.

For those who have engraved units, I will be getting in touch next week in regards to the engraving.

I will keep you updated on how the production is going.

bron

⛔ Trackers of betalen ⛔

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-03 12:33
Ben benieuwd of iemand hem al binnen heeft?

Ik ben van plan een Andream Head-unit aan te schaffen, die heeft wired android auto (Gek genoeg wel wireless Apple carplay).

Link: https://www.android-car-dvd.de/

Zou AAWireless een oplossing zijn om dit systeem draadloos te maken?

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:02:
Ben benieuwd of iemand hem al binnen heeft?

Ik ben van plan een Andream Head-unit aan te schaffen, die heeft wired android auto (Gek genoeg wel wireless Apple carplay).

Link: https://www.android-car-dvd.de/

Zou AAWireless een oplossing zijn om dit systeem draadloos te maken?
Ja dat moet werken ;-)

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-03 11:26
Weet iemand of dit in een seat arona "full link"ook werkt?

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Balskyy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:43:
AAWireless is getest met een aantal verschillende Seat modellen, en bij alle Seat modellen werkte het als een zonnetje. Dus ik ga er vanuit dat het met Seat Full Link ook zal werken (ik ken het verder niet) :P

• Balskyy
frankkie12345 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:48:
[...]

AAWireless is getest met een aantal verschillende Seat modellen, en bij alle Seat modellen werkte het als een zonnetje. Dus ik ga er vanuit dat het met Seat Full Link ook zal werken (ik ken het verder niet) :P
Top! ik kon het zo 1..2..3,.. niet vinden op de indiegogo pagina iig niet in de reacties waren er zo veel. :)

en besteld / gefund.

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Nr. 346

Balskyy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:43:
Ik hoop het wel, ik wil hem ook in m'n Seat Arona gaan gebruiken :)
Ik heb hem nog niet besteld, even afwachten of het werkt en of er geen kinderziekten in zitten.

[Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 15-02-2021 18:41]

• Balskyy
janvanduschoten schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Als goed is komt de volgende batch in april dus ben benieuwd.

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

janvanduschoten schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:40:
[...]
Ik heb hem nog niet besteld, even afwachten of het werkt en of er geen kinderziekten in zitten.
Ik heb al een tijdje een test-unit, en moet zeggen; Werkt als een zonnetje.
Doet precies wat je er van verwacht, niets meer en niets minder.

Je plugt de AAWirless in je USB-poort; en zodra je instapt verbindt je telefoon automatisch,
zonder hem uit je zak te halen.

Al kan ik wel aanraden om de telefoon wel uit je zak te halen en op een charging-pad te leggen,
want Android Auto lust wel een slokje stroom, en bij draadloos wordt dat niet bepaald minder ;)

• Balskyy
frankkie12345 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Ik heb al een tijdje een review-unit, en moet zeggen; Werkt als een zonnetje.

Je plugt de AAWirless in je USB-poort; en zodra je instapt verbindt je telefoon automatisch,

Al kan ik wel aanraden om de telefoon wel uit je zak te halen en op een charging-pad te leggen,
want Android Auto lust wel een slokje stroom, en bij draadloos wordt dat niet bepaald minder ;)
Kan je deze er ook in laten zitten? of beter van niet?
ben erg benieuw ik haal me toestel wel altijd uit me zak maar dat komt omdat ik een wireless charger heb in de Arona.

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

Balskyy schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:50:
[...]
Kan je deze er ook in laten zitten? of beter van niet?
ben erg benieuw ik haal me toestel wel altijd uit me zak maar dat komt omdat ik een wireless charger heb in de Arona.
Je kan je telefoon gewoon in je zak laten zitten hoor, qua signaalsterkte zou die paar extra centimeter in ieder geval niet uitmaken. Ik haal meestal ook mijn telefoon uit mijn zak ;-)

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Nr. 346

frankkie12345 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Ik heb al een tijdje een test-unit, en moet zeggen; Werkt als een zonnetje.

Ik heb een Mi 9, die kan makkelijk draadloos laden in de Arona. Klinkt goed, is toch weer een stuk makkelijker dan steeds een draad er in stoppen.

• Largamelion
Wireless AA lijkt me idd enkel zinvol als je een wireless pad hebt in de wagen of voor korte ritten. Bij lange ritten loop je zonder batterij of kom je op je bestemming met een zo goed als lege batterij.

Om die reden laat ik het voorlopig nog links liggen.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
Met een evt nieuwe telefoon met draadloos laden in gedachten en de verwachting dat draadloos Android auto nog wel even kan duren (werkend op de headunit van een Kia)

Weer eens eens op de AAwireless terecht gekomen. Volgens hun website kunnen ze as april geleverd worden.
Ik ben best benieuwd naar de werking / ervaring en het formaat van het apparaat.
Hij zal bij mij in de asbak komen te liggen, past dat? Ik zag foto's met een antenne erop.

Lijkt mij een een top oplossing in android auto draadloos te gebruiken.

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

p.d.akkerman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:43:
Weer eens eens op de AAwireless terecht gekomen. Volgens hun website kunnen ze as april geleverd worden.
Ik ben best benieuwd naar de werking / ervaring en het formaat van het apparaat.
Hij zal bij mij in de asbak komen te liggen, past dat? Ik zag foto's met een antenne erop.
Ik heb een prototype liggen, zal wel even opmeten.
En natuurlijk kan het uiteindelijk apparaat net iets andere afmetingen hebben.
(Denk niet dat ik een foto mag delen)

Lengte x breedte x hoogte
50x48x23 mm

Voor wat vergelijkingsmateriaal:
Kwart van een handpalm groot in X en Y;
Anderhalve vinger dik.

Zal uiteindelijk geen externe antenne hebben.

Zou waarschijnlijk wel een asbak passen ;-)

De werking is gelijk aan een 'native' Android Auto Wireless ervaring.

[Voor 7% gewijzigd door frankkie12345 op 26-02-2021 11:45]

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
frankkie12345 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Ik heb een prototype liggen, zal wel even opmeten.
En natuurlijk kan het uiteindelijk apparaat net iets andere afmetingen hebben.
(Denk niet dat ik een foto mag delen)

Lengte x breedte x hoogte
50x48x23 mm

Voor wat vergelijkingsmateriaal:
Kwart van een handpalm groot in X en Y;
Anderhalve vinger dik.

Zal uiteindelijk geen externe antenne hebben.

Zou waarschijnlijk wel een asbak passen ;-)

De werking is gelijk aan een 'native' Android Auto Wireless ervaring.
Dat zou makkelijk moeten passen.

Dankjewel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:16
Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een Skoda Scala met wireless AA en draadloos laden. Tot nu toe werkt het perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

tlpeter schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:12:
Ik ben sinds kort een trieste bezitter van een Skoda Scala met wireless AA en draadloos laden. Tot nu toe werkt het perfect.
Zo erg is een Skoda Scala toch niet? :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
JohanKupers schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Zo erg is een Skoda Scala toch niet? :+
Ha ha ha, stomme auto correct. Ik zal het aanpassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhonna
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-01 19:08
tlpeter schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:12:
Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een Skoda Scala met wireless AA en draadloos laden. Tot nu toe werkt het perfect.
Hoelang duurt het verbinden? Ik las hier en daar wat frustraties dat het verbinden lang duurt omdat de AAWireless moet opstarten, wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jhonna
Iemand die m al getest heeft op recentere audi's met het MMI2 systeem? (2020+)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
Jhonna schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:36:
[...]

Hoelang duurt het verbinden? Ik las hier en daar wat frustraties dat het verbinden lang duurt omdat de AAWireless moet opstarten, wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Het duurt iets langer, een seconde of tien ongeveer.

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01 20:44
Zijn er ook Mazda-mensen die wetenmof het daarin werkt?

marco_sire@hotmail.com

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 20:26

Ik heb 'm binnen, en het werkt! :-)

Over de connectie-tijd: als ik de auto van het slot haal, wat achter in de kofferbak gooi, instap en de auto start. Tegen de tijd dat het infotainment systeem in mijn auto opgestart is, is precies op dat moment ook de draadloze verbinding opgezet met mijn telefoon. Perfecte timing.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
Interesant dingetje echter ik ben bang dat het niet werkt met Toyota Touch 2 of wel ?

control alt oeps deleted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29
cazzie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:10:
Interesant dingetje echter ik ben bang dat het niet werkt met Toyota Touch 2 of wel ?
Als je AA hebt, werkt het kastje normaal gesproken gewoon.
Je auto "denkt" dat er een telefoon via kabel wordt aangesloten.
Ik ben ook in afwachting van het project.
Besteld in september 2020 :)
Lees hier maar eens. https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/x/24661011#/

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Kreeg net een mail dat mijn unit verstuurd gaat worden. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Jhonna
Ik heb zonet eentje besteld voor de april batch. Vermoedelijk had net iemand geannuleerd want tot een halfuur terug was die batch uitverkocht. Ben benieuwd hoe het gaat werken!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 20:26
Het instellen is een beetje gefrunnik (de setup wizard is nog een beetje versie 1.0) maar als het eenmaal werkt doet het prima zijn ding.

Ik kom er wel achter dat mijn wireless charger maar nét de boel bij kan houden. In een kwartier komt er ongeveer 1% batterij lading bij.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00
@driel24 Helaas geen android auto support bij het merendeel van alle Toyota modellen,
sins afgelopen jaar zijn er pas een 2 tal modellen die dit eindelijk eens ondersteunen.

Het zou wel een stunt zijn als een dev een Toyota Touch & Go gadget op de markt brengt
die android auto compatible maakt met het multi media systeem van deze auto fabrikant.

control alt oeps deleted

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JohanKupers schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:18:
Kreeg net een mail dat mijn unit verstuurd gaat worden. *O*

Binnenkort maar eens testen. :)

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 12:00
Nice ben bnwd en ook naar de opstarttijd! Wat voor auto heb je? Ik las als je een WIFI verbinding hebt dat wordt je mobiele data uitgeschakeld. Dit kun je in de dev settings wel aanpassen maar zal ook impact hebben je batterij, WIFI aan en 4/5G aan.

Denk voor lange afstanden het beter is om aan de kabel te hangen.

When the pink is snookered, Go for the brown

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Ha net hier ook binnengekregen in het weekend eens installeren in de T Cross :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee