Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Cruzer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Nice ben bnwd en ook naar de opstarttijd! Wat voor auto heb je? Ik las als je een WIFI verbinding hebt dat wordt je mobiele data uitgeschakeld. Dit kun je in de dev settings wel aanpassen maar zal ook impact hebben je batterij, WIFI aan en 4/5G aan.

Denk voor lange afstanden het beter is om aan de kabel te hangen.
Ik heb een Ford Fiesta met Sync 3 systeem. Sync 3 zou normaal moeten werken volgens de makers.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb hem vanmiddag ontvangen en zonet even kort kunnen testen op onze Renault Zoe (=Easylink). Ik moest wel in de AA-Wireless settings de USB-mode op "Direct" zetten in plaats van "MTP" en toen begon het te werken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
Cruzer schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Ik las als je een WIFI verbinding hebt dat wordt je mobiele data uitgeschakeld. Dit kun je in de dev settings wel aanpassen maar zal ook impact hebben je batterij, WIFI aan en 4/5G aan.
Gelijktijdig Wi-Fi en mobiele data is sowieso een vereiste voor Android Auto Wireless (niet alleen via dit kastje, ook de native variant). Daarom werkt het ook pas vanaf Android 9, daarvoor zat deze optie niet in Android.

Ik las bij de comments op Indiegogo dat je op bijv. Huawei telefoons nog iets speciaals moest doen in de settings om dit werkend te krijgen.
da_Mastah schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:37:
Ik heb hem vanmiddag ontvangen en zonet even kort kunnen testen op onze Renault Zoe (=Easylink). Ik moest wel in de AA-Wireless settings de USB-mode op "Direct" zetten in plaats van "MTP" en toen begon het te werken :-)
Zelfde hier op een Clio 4 met R-Link 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-05 16:15

frankkie12345

Android Developer (FM)

Heb hem gisteren binnen gekregen; in de avond ritje gemaakt. Ging goed!
Alles werkte net alsof hij gewoon met kabel was verbonden.
(na het eenmalig Bluetooth pairen natuurlijk)

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa69
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 22:38
De dongle eergisteren ontvangen. Koste moeite om eea aan de praat te krijgen, maar het werkt nu (Toyota Corolla 2019). Alleen loop ik tegen dit issue aan (citaat uit de laatste AA Wireless nieuwsbrief):

"Some issues are not necessarily AAWireless issues, but more phone related issues. For example we know Xiaomi phones with Android 10 have issues with no internet when Android Auto Wireless is running."

Ook mijn Xiaomi Mi Mix 2 met Android 9 heeft bij gebruik van de dongle geen internet en dus geen verkeersinformatie. Ook het vinkje 'LTE-data-always-on' bij de developer opties bood geen soelaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:18
Hoppa69 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:23:
De dongle eergisteren ontvangen. Koste moeite om eea aan de praat te krijgen, maar het werkt nu (Toyota Corolla 2019). Alleen loop ik tegen dit issue aan (citaat uit de laatste AA Wireless nieuwsbrief):

"Some issues are not necessarily AAWireless issues, but more phone related issues. For example we know Xiaomi phones with Android 10 have issues with no internet when Android Auto Wireless is running."

Ook mijn Xiaomi Mi Mix 2 met Android 9 heeft bij gebruik van de dongle geen internet en dus geen verkeersinformatie. Ook het vinkje 'LTE-data-always-on' bij de developer opties bood geen soelaas.
M.b.t. de Xiaomi zonder internet, dit is helaas een probleem. We zijn aan het kijken of we er een workaround voor kunnen verzinnen. De developer optie doet inderdaad niks.
Een andere oplossing is om een custom ROM te flashen op de telefoon, maar ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa69
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 22:38
Snirpo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:32:
[...]

M.b.t. de Xiaomi zonder internet, dit is helaas een probleem. We zijn aan het kijken of we er een workaround voor kunnen verzinnen. De developer optie doet inderdaad niks.
Een andere oplossing is om een custom ROM te flashen op de telefoon, maar ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd :)
Wat een snelle reactie!
De oplossing die ik zelf in gedachten heb is de aanschaf van een nieuwe mobiel met ook draadloos opladen ;)

Bij mij ging de setup moeizaam, maar dat lag wellicht aan het volgende:
- ik begon de setup bij mij voor de deur, mijn mobiel was toen nog verbonden met mijn thuis wifi en vond het niet nodig om actief via Wifi te gaan zoeken naar het signaal van de dongle...
- ik gebruikte een adblocker/ VPN (Blokada)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Hoppa69 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Wat een snelle reactie!
De oplossing die ik zelf in gedachten heb is de aanschaf van een nieuwe mobiel met ook draadloos opladen ;)

Bij mij ging de setup moeizaam, maar dat lag wellicht aan het volgende:
- ik begon de setup bij mij voor de deur, mijn mobiel was toen nog verbonden met mijn thuis wifi en vond het niet nodig om actief via Wifi te gaan zoeken naar het signaal van de dongle...
- ik gebruikte een adblocker/ VPN (Blokada)
Ik ben op dit moment bezig om de wifi koppeling uit de setup te slopen, dit is eigenlijk helemaal niet nodig, omdat Android Auto zelf de wifi verbinding op zet. Is een overblijfsel van eerdere experimenten, wat we achteraf gezien beter hadden kunnen verwijderen.
VPN i.c.m. Android Auto Wireless werkt inderdaad niet. Dit is niet zo zeer een AAWireless probleem, maar meer een Android Auto "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 14:31
Eergisteren ontvangen, en direct succesvol getest. Wel moest ik in Blokada instellen dat Android Auto op de whitelist stond, anders kreeg ik een rood scherm van AA dat ik een VPN gebruikte. Via de kabel was dit nooit nodig. Verder werkt het perfect en totaal naadloos op mijn Ford Focus 2019 met Sync 3.4 en mijn Samsung S9+.

Gisteren 2x een half uur gereden, dat kostte beide keren zeker 20% van mijn telefoonbatterij (Flitsmeister en Audible waren actief). Dus een oplader is voor langere ritten zeker aan te raden!

De verbindingstijd is voor mij vergelijkbaar met de kabel. Het lijkt wel iets later beeld te geven, maar dat is vooral omdat ik sneller wegrijd omdat ik mijn telefoon niet meer aan de kabel hoef te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:53
Beste allen,

Ik heb interesse in de AA Dongle, echter heb ik een vraag

Ik heb een after market Coral Vision Android Auto losse unit gekocht, deze is voorzien van een USB A poort. Kan ik dus ook de AA Dongle gebruiken hiervoor? Ik gebruik qua telefoon een Pixel 5

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

blueman85 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:43:
Beste allen,

Ik heb interesse in de AA Dongle, echter heb ik een vraag

Ik heb een after market Coral Vision Android Auto losse unit gekocht, deze is voorzien van een USB A poort. Kan ik dus ook de AA Dongle gebruiken hiervoor? Ik gebruik qua telefoon een Pixel 5
Ben niet bekend met dat specfieke model; maar ik ga er vanuit van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-03 20:43
Heb mijn AAW dongle dinsdag gekregen. Helaas werkt hij niet voor mij. Pixel 4 XL + Nissan Qashqai. Probeerde meerderde kabels, alle combinaties van USB mode + pass-through, clear data van Android Auto, etc. Het scherm van de auto toont geen Android Auto icoontje.

Android Auto met kabel werkt gewoon prima.

Ik ga een vervangend dongle aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier vandaag in de Ford Fiesta getest en werkte feilloos. Enige nadeel is dat die USB aansluiting blijkbaar continue stroom heeft, dus ik zie in de woonkamer ook nog het wifinetwerk van de unit . :+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 13:25
saltajose schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:21:
Heb mijn AAW dongle dinsdag gekregen. Helaas werkt hij niet voor mij. Pixel 4 XL + Nissan Qashqai. Probeerde meerderde kabels, alle combinaties van USB mode + pass-through, clear data van Android Auto, etc. Het scherm van de auto toont geen Android Auto icoontje.

Ik wil hem wellicht wel overnemen.

Op de website vab AAwireless zie ik dat de levering van mei ook alweer vol zit en die voor juni net open is gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math van Dijck
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-02-2024
Via de usb aansluiting in de auto wordt de telefoon heel langzaam opgeladen. Als die dongle nu werkt kun je toch de telefoon met een auto snellader, bv an Isetchi, dmv de sigarettenaansteker opladen en Android auto draadloos gebruiken lijkt mij. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze dongle gebruiken in een c3-aircross 2020..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Math van Dijck
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-02-2024
Via de usb aansluiting in de auto wordt de telefoon heel langzaam opgeladen. Als die dongle nu werkt kun je toch de telefoon met een auto snellader, bv an Isetchi, dmv de sigarettenaansteker opladen en Android auto draadloos gebruiken De snellader laadt de telefoon heel snel op die gebruik ik nu ook. Zou graag aa wireless dongle willen gebruiken voor Android auto. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze dongle gebruiken in een c3-aircross 2020..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

saltajose schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 16:21:

Bluetooth connectie met de AAWireless is wel gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
frankkie12345 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Bluetooth connectie met de AAWireless is wel gelukt?
Yep, verbinding van telefoon met AAWireless is prima (Android Auto app meldt dat met de "auto" is verbonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345

frankkie12345

Android Developer (FM)

saltajose schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:51:
[...]
Yep, verbinding van telefoon met AAWireless is prima (Android Auto app meldt dat met de "auto" is verbonden)
Oh dat is heel gek..
En ik neem aan dat als je direct met kabel aan de auto verbind, het wel werkt.
Dan ligt het dus duidelijk aan het wireless gedeelte..

Geloof niet dat ik verder hierbij kan helpen dan; Misschien even contact opnemen met de makers van de AAWireless zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Gistermiddag even aangesloten in de T-Cross ging soepel en zonder problemen, het starten van AA is zelfs sneller dan met usb kabel. Prima apparaat en geen spijt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:25
Positieve geluiden hier, ik heb de begin periode op XDA meegekeken. En toen de eerste ontwikkelfase "uitgeprobeerd". Dat was zachtjes uitgedrukt niet een positieve ervaring.

Ik zie op indiegogo dat er weer een mogelijkheid is om er een te bemachtigen, ik ben bijna om :)

Ik hoor graag nog wat ervaringen met een Rlink 1 systeem. Iemand die al naar tevredenheid werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:15
https://9to5google.com/20...uto-dongle-price-increase
‘AAWireless’ dongle for Android Auto gets an unfortunate price increase due to CPU swap

(...)

Unfortunately, as a result of the chip shortage that is having effects throughout the industry, some changes are being made to the AAWireless dongle that will affect the price. Future batches of the dongle will switch from the current RockChip RK3308 CPU to the RV1109.

(...)

As a result of the CPU swap, the price of raw materials on AAWireless has gone up by about 50%. That price increase won’t be passed on to current backers, but future pledges will see a higher price tag. The latest pledge, available for June 2021, went up by $10 from $65 to $75.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 20-03-2021 07:43 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Ik ben alleen bang dat je batterij zo leeg is. Dan moet de telefoon alsnog aan een kabel..

Wat zijn jullie ervaringen hierin met Google Maps en bv Spotify aan en batterij verbruik icm aawireless dongle?

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:26:
Gistermiddag even aangesloten in de T-Cross ging soepel en zonder problemen, het starten van AA is zelfs sneller dan met usb kabel. Prima apparaat en geen spijt.
Nice, heb jij de MIB2 in je t-cross? En welke telefoon gebruik je? Ik heb nl de VW Polo AW uit 2019 met MIB 2 en mijn telefoon is een Huawei P30Lite.

Wat is de opstarttijd nu zonder kabel bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Cruzer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:34:
Ik ben alleen bang dat je batterij zo leeg is. Dan moet de telefoon alsnog aan een kabel..

Wat zijn jullie ervaringen hierin met Google Maps en bv Spotify aan en batterij verbruik icm aawireless dongle?
Klopt, zonder lader loopt de accu hard leeg.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik denk dat de grootste toegevoegde waarde dan ook zit in de combinatie AAWireless icm een draadloze oplader in je auto en natuurlijk een telefoon die draadloos kan laden.

Daarnaast nog voor het gebruik van AA op "korte stukjes", maar anders is het aansluiten van een kabeltje wel enigszins een must inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Nice, heb jij de MIB2 in je t-cross? En welke telefoon gebruik je? Ik heb nl de VW Polo AW uit 2019 met MIB 2 en mijn telefoon is een Huawei P30Lite.

Wat is de opstarttijd nu zonder kabel bij jou?
Mijn T-Cross is van maart 2020. Of daar MIB2 in zit durf ik je niet te zeggen, ik heb een OnePlus Nord, en de opstarttijd is binnen 10 seconden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Mijn T-Cross is van maart 2020. Of daar MIB2 in zit durf ik je niet te zeggen, ik heb een OnePlus Nord, en de opstarttijd is binnen 10 seconden.
Ja dat is de MIB2 Infotainment systeem. MIB 3 heeft standaard wireless android auto, vanaf BJ sept 2020.

Bekabeld is het bij mij rond de 10-15 seconden opstarttijd AA mijn p30 lite new generation.

Enige waar ik mee zit is dat je telefoon snel leegloopt. Maar voor korte ritjes is het wel te doen, lange ritjes maar aan de kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Bekabeld is het bij mij rond de 10-15 seconden opstarttijd AA mijn p30 lite new generation.
Het rare is dat als ik mijn toestel aansluit met een USB kabel dan moet ik soms de kabel 2 of 3 keer eruit halen voordat het werkt. Met AA wireless start het direct.
En ik heb een snellader in de auto liggen dus die gebruik ik wel om mijn toestel op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Pierre schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Het rare is dat als ik mijn toestel aansluit met een USB kabel dan moet ik soms de kabel 2 of 3 keer eruit halen voordat het werkt. Met AA wireless start het direct.
En ik heb een snellader in de auto liggen dus die gebruik ik wel om mijn toestel op te laden.
Dat van het lastig opstarten via de kabel heb ik ook, via AA wireless is het haast instant beschikbaar.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacco W
  • Laatst online: 08-05 19:28
Ik heb de AAWireless nu een paar dagen in gebruik. Nog niet veel kilometers gemaakt (thuiswerken hè), maar wat een vooruitgang in vergelijking met dat kabel gepruts. Ik kan eerder wegrijden dan voorheen. USB poort krijgt stroom zodra ik de deuren ontgrendel en voordat ik mijn riem om heb en de versnelling heb ingelegd is AA al beschikbaar. En op de draadloze oplader ligt de telefoon veel stabieler zonder kabel.
(Sony Xperia 1 II in Volvo V90)
Nu alleen nog (weer) gebruik kunnen maken van de hotspot in de auto. Functie is door Emil toegezegd in toekomstige update.
Dit was een voorbeeld campagne op Indiegogo. Alle lof aan het AAWireless team. Als Google haar producten ook zo goed zou maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
@Snirpo Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Kan de AA Wireless ook ervoor zorgen dat mijn Android Auto unit automatisch switcht van dag naar nachtmode en vice versa? Zodra ik nu namelijk mijn telefoon aansluit, staat deze namelijk altijd in de dag modus, en dat is om 05.00 s'ochtends niet echt bepaald fijn...

Alvast bedankt!

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
[...]

Als je jouw auto afsluit neem ik aan dat AA wireless dongle geen stroom meer gebruikt toch? Anders is de accu van je auto snel leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Jacco W schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:54:
Ik heb de AAWireless nu een paar dagen in gebruik. Nog niet veel kilomerst gemaakt (thuiswerken hè), maar wat een vooruitgang in vergelijking met dat kabel gepruts. Ik kan eerder wegrijden dan voorheen. USB poort krijgt stroom zodra ik de deuren ontgrendel en voordat ik mijn riem om heb en de versnelling heb ingelegd is AA al beschikbaar. En op de draadloze oplader ligt de telefoon veel stabieler zonder kabel.
Nu alleen nog (weer) gebruik kunnen maken van de hotspot in de auto. Functie is door Emil toegezegd in toekomstige update.
Dit was een voorbeeld campagne op Indiegogo. Alle lof aan het AAWireless team. Als Google haar producten ook zo goed zou maken...
Je bedoelt dat je hotspot functie van je telefoon nu niet werkt als je AA wireless gebruikt? Dat is jammer. Maar hier komt dus een update van uit dat dit wel weer zal gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Komt dat niet doordat er bij het ontgrendelen al stroom op de USB komt? Dat is bij mijn 5008 iig het geval. Scheelt enkele seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Als je jouw auto afsluit neem ik aan dat AA wireless dongle geen stroom meer gebruikt toch? Anders is de accu van je auto snel leeg..
Zoals @Jacco W aangeeft de USB poorten krijgen power zodra de deur (van mijn VW) ontgrendeld. Als ik de auto verlaat en afsluit krijgen de USB poorten geen power meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

MikeyMan schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Komt dat niet doordat er bij het ontgrendelen al stroom op de USB komt? Dat is bij mijn 5008 iig het geval. Scheelt enkele seconden.
Ik denk het ook inderdaad, maar dan blijft het raar dat als ik mijn phone aansluit met een USB kabel ik meerdere keren de kabel moet lostrekken voordat het werkt. Dat heeft volgens mij niks te maken met power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:53:
[...]

Ik denk het ook inderdaad, maar dan blijft het raar dat als ik mijn phone aansluit met een USB kabel ik meerdere keren de kabel moet lostrekken voordat het werkt. Dat heeft volgens mij niks te maken met power.
Kan evt aan je kabel liggen, ik las dat IF gecertificeerde kabels altijd werken. Ik heb ook een update van VW ontvangen afg zomer op het MIB2 systeem voor betere stabiliteit.

Maar goed je hebt nu draadloos wat vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:13:
[...]

Kan evt aan je kabel liggen, ik las dat IF gecertificeerde kabels altijd werken. Ik heb ook een update van VW ontvangen afg zomer op het MIB2 systeem voor betere stabiliteit.

Hoe heb je die update gekregen. En wat betreft een kabel, ik gebruikte de originele kabel die ik kreeg bij mijn toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Jacco W schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:54:
Ik heb de AAWireless nu een paar dagen in gebruik. Nog niet veel kilomerst gemaakt (thuiswerken hè), maar wat een vooruitgang in vergelijking met dat kabel gepruts. Ik kan eerder wegrijden dan voorheen. USB poort krijgt stroom zodra ik de deuren ontgrendel en voordat ik mijn riem om heb en de versnelling heb ingelegd is AA al beschikbaar. En op de draadloze oplader ligt de telefoon veel stabieler zonder kabel.
WiFi client mode komt eraan in de toekomst. Niet in de eerste update, maar zeer waarschijnlijk wel in de tweede. We willen eerst alles een beetje stabiel hebben voordat we nieuwe features gaan toevoegen.
blueman85 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 07:35:
@Snirpo Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Kan de AA Wireless ook ervoor zorgen dat mijn Android Auto unit automatisch switcht van dag naar nachtmode en vice versa? Zodra ik nu namelijk mijn telefoon aansluit, staat deze namelijk altijd in de dag modus, en dat is om 05.00 s'ochtends niet echt bepaald fijn...

Alvast bedankt!
Dit is mogelijk vanuit de developer settings van Android Auto zelf :)
Cruzer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:13:
[...]

USB-IF certificering zegt helaas niet alles zoals we ondervonden hebben bij AAWireless :( . Er zijn voldoende mensen die toch een andere kabel hebben moeten gebruiken dan de meegeleverde. Maar VW (VAG) is wel een van de merken waar we de meeste issues mee hebben helaas, dus het verbaast me niet. Vooral de Technisat headunits zijn problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
[quote]Snirpo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:31:

@Snirpo

Ja dat dacht ik dus ook maar daarbij werkt de optie niet voor de automatische dag/nachtmodus. Mijn AA head unit is niet gekoppeld met de auto zelf, dus werkt niet d.m.v verlichting, en de modus dat mijn telefoon het beheert werkt ook niet helaas... Vanuit AA Wireless is er niet de mogelijkheid dit alsnog te tweaken?

Ik hoop zo dat jij of iemand dit weet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Hoe heb je die update gekregen. En wat betreft een kabel, ik gebruikte de originele kabel die ik kreeg bij mijn toestel.
Bij de VW dealer valt onder de garantie en ze doen het sowieso bij een onderhoudsbeurt maar wel altijd even navragen. Het is bekend dat android auto gevoelig is voor type kabels. Staat zelfs op de support pagina van Google, try different high quality usb cables

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Snirpo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:31:
[...]

WiFi client mode komt eraan in de toekomst. Niet in de eerste update, maar zeer waarschijnlijk wel in de tweede. We willen eerst alles een beetje stabiel hebben voordat we nieuwe features gaan toevoegen.
[...]

[...]

USB-IF certificering zegt helaas niet alles zoals we ondervonden hebben bij AAWireless :( . Er zijn voldoende mensen die toch een andere kabel hebben moeten gebruiken dan de meegeleverde. Maar VW (VAG) is wel een van de merken waar we de meeste issues mee hebben helaas, dus het verbaast me niet. Vooral de Technisat headunits zijn problematisch.
Aha ja ik heb zelf de Delphi IPV de Technisat, Volkswagen MIB2 Discover Media Unit. Volgens mij zijn er met Delphi minder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:52:
[...]

Bij de VW dealer valt onder de garantie en ze doen het sowieso bij een onderhoudsbeurt maar wel altijd even navragen. Het is bekend dat android auto gevoelig is voor type kabels. Staat zelfs op de support pagina van Google, try different high quality usb cables
Ik rij een leaseauto, zal wel eens langs de garage rijden en vragen of ze de software kunnen updaten (als die er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robotx777
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:13
Zoals ik hierboven lees zou een Volkswagen T Cross uit 2020 Android Auto Wireless native prima moeten ondersteunen? Telefoon is een Pixel 4a (geen 5g variant). Klopt dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:48
ppeterr schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:42:
Ik hoor graag nog wat ervaringen met een Rlink 1 systeem. Iemand die al naar tevredenheid werkend ?
Lees even iets terug in het topic :) Bij mij werkt het prima via Rlink 1 en bij iemand anders hierboven ook.

Zoals gemeld loopt de batterij wel snel leeg (telefoon wordt ook best warm vond ik), dus een losse lader is wel handig voor langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
Cruzer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:31:
[...]

Je bedoelt dat je hotspot functie van je telefoon nu niet werkt als je AA wireless gebruikt? Dat is jammer. Maar hier komt dus een update van uit dat dit wel weer zal gaan werken?
Nee, ik bedoel de hotspot van mijn auto. Het is uiteindelijk de bedoeling dat zowel de AAWireless dongle als mijn telefoon met die hotspot verbonden zijn (ipv rechtstreekse dedicated koppeling nu tussen AAW en telefoon). Maar dat moet nog getest worden op potentiele lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
Snirpo schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:31:
[...]

[...]
Goed om te horen. Het werkt momenteel overigens zeer stabiel bij mij :) , dus als je een tester voor die tweede update nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
En hebben jullie al een route gereden met maps, loopt de gps een beetje accuraat ?

En als er dan gelijktijdig bijvoorbeeld Spotify speelt. Blijft het dan ook lekker werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

ppeterr schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:03:
En hebben jullie al een route gereden met maps, loopt de gps een beetje accuraat ?

En als er dan gelijktijdig bijvoorbeeld Spotify speelt. Blijft het dan ook lekker werken ?
Ja geen probleem. Afgelopen 2 dagen werkte Spotify niet, maar vandaag was alles weer werkend.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
JohanKupers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Ja geen probleem. Afgelopen 2 dagen werkte Spotify niet, maar vandaag was alles weer werkend.
Dat is mooi, in vergelijk dus met het gebeuren in het begin zeer goede resultaten.
Toen liep geluid/beeld/gps problematisch. Goed om te horen dat er een boel problemen weg gestreept zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Jacco W schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Goed om te horen. Het werkt momenteel overigens zeer stabiel bij mij :) , dus als je een tester voor die tweede update nodig hebt...
Dat is zeker mogelijk. Ik moet even overleggen met Emil hoe we daar mee om gaan. Ik kan per gebruiker een "tester" rol aanzetten, waardoor het mogelijk is om naar beta/snapshot versies te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

JohanKupers schreef op maandag 22 maart 2021 @ 18:05:
[...]

Vandaag onderweg naar huis met Spotify aan, ging het entertainment systeem spontaan opnieuw opstarten. Meer mensen dat gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:05:
[...]

Vandaag onderweg naar huis met Spotify aan, ging het entertainment systeem spontaan opnieuw opstarten. Meer mensen dat gehad?
Vervelend, dit had je nooit met bekabelde aansluiting?

Hier staat wel een oplossing voor AAwireless:
https://cpeb.freshdesk.co...27027-my-headunit-reboots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik las wel een nadeel, van de AAwireless als de auto afsluit, deuren dicht. Dan blijft ca 30 min de AAwireless dongle nog voeding krijgen van de auto (VW).

Dat is misschien niet zo erg maar als je bv in de buurt van je auto willen bellen dan gaat dit niet omdat je telefoon nog steeds verbonden is met de dongle via WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:15:
[...]

Vervelend, dit had je nooit met bekabelde aansluiting?

Hier staat wel een oplossing voor AAwireless:
https://cpeb.freshdesk.co...27027-my-headunit-reboots
Zal ik snel eens aanpassen. Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
[...]

Ik heb dit gisteravond ook gehad!
Nog nooit eerder last van gehad met mijn Easylink systeem. Weet niet zeker of dit aan AAWireless ligt, want het is nog niet vaker voorgekomen, terwijl ik wel veel korte ritjes maak waarbij het telkens goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik las wel een klein nadeel van deze dongle dat na het afsluiten van je auto deuren op slot. De dongle ca 30 min nog voeding krijgt (VW) en dus verbonden blijft via wifi met je telefoon. Dus direct bellen in de buurt van je auto gaat niet tenzij je de app AA afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:22:
[...]

Zal ik snel eens aanpassen. Thanks voor de tip.
Ben bnwd post je bevindingen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Wellicht heeft iemand hier al op geantwoord,

Ik heb geen vrije USB poort in mijn auto, wel in mijn AA head unit. Werkt AA wireless hier dan ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

blueman85 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:49:
Wellicht heeft iemand hier al op geantwoord,

Ik heb geen vrije USB poort in mijn auto, wel in mijn AA head unit. Werkt AA wireless hier dan ook op?
Je moet de AAWireless unit aansluiten via een kabel op een USB poort die normaalgesproken geschikt is voor Android Auto via kabel. Hij wordt namelijk niet alleen aangesloten om stroom te krijgen, maar om vanuit "AA via kabel" de vertaalslag te maken naar "draadloos AA". Zomaar aansluiten op een willekeurige USB aansluiting in je auto heeft dus sowieso geen zin.
Ik weet niet hoe generiek het protocol is, maar je hoort wel dat sommige telefoon/auto combinaties niet werken. Ik zou proberen op de campaign pagina op Indiegogo, de support pagina, reddit of XDA rond te zoeken naar ervaringen van mensen met AAWireless en een AA geschikte autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
gwystyl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:47:
[...]

Je moet de AAWireless unit aansluiten via een kabel op een USB poort die normaalgesproken geschikt is voor Android Auto via kabel. Hij wordt namelijk niet alleen aangesloten om stroom te krijgen, maar om vanuit "AA via kabel" de vertaalslag te maken naar "draadloos AA". Zomaar aansluiten op een willekeurige USB aansluiting in je auto heeft dus sowieso geen zin.
Ik weet niet hoe generiek het protocol is, maar je hoort wel dat sommige telefoon/auto combinaties niet werken. Ik zou proberen op de campaign pagina op Indiegogo, de support pagina, reddit of XDA rond te zoeken naar ervaringen van mensen met AAWireless en een AA geschikte autoradio.
Ja sowieso heb ik een apart gekochte head unit waar ik nu via USB mijn telefoon bedraad op aansluit, bedankt voor je antwoord!

[ Voor 2% gewijzigd door blueman85 op 24-03-2021 19:40 . Reden: Vraag is beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat is letterlijk de eerste zin uit de post die je quote |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
[...]

Dit is helaas een probleem bij VAG Technisat units. Een van de grootste issues die we nu hebben. Geluid gaat out of sync lopen met het beeld en de headunit besluit dan op een gegeven moment te crashen. De optie "timestamp correction" kan helpen, maar het is niet voor iedereen de oplossing. We zijn bezig met een betere oplossing. We hebben 30+ combinaties van Technisat units met wijd uiteenlopende software versies, dat maakt het niet makkelijker helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Snirpo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Dit is helaas een probleem bij VAG Technisat units. Een van de grootste issues die we nu hebben. Geluid gaat out of sync lopen met het beeld en de headunit besluit dan op een gegeven moment te crashen. De optie "timestamp correction" kan helpen, maar het is niet voor iedereen de oplossing. We zijn bezig met een betere oplossing. We hebben 30+ combinaties van Technisat units met wijd uiteenlopende software versies, dat maakt het niet makkelijker helaas :(
Morgen heb ik tijd om het met "timestamp correction" te testen, dat laat ik uiteraard hier weten. Vind het al sowieso een goed ding dat jullie er tijd in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Snirpo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Welke VW modellen hebben Technisat? Ik heb een Polo AW uit 2019 met MIB2 volgens mij is dit een Delphi IPV een Technisat. Ik denk dat @Pierre ook een Delphi heeft (MIB2)?

Wat zijn de ervaringen met Delphi infotainment systemen in Volkswagen auto's? Met name de MIB2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Cruzer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Welke VW modellen hebben Technisat? Ik heb een Polo AW uit 2019 met MIB2 volgens mij is dit een Delphi IPV een Technisat. Ik denk dat @Pierre ook een Delphi heeft (MIB2)?

Wat zijn de ervaringen met Delphi infotainment systemen in Volkswagen auto's? Met name de MIB2?

[ Voor 52% gewijzigd door blueman85 op 25-03-2021 04:18 . Reden: Vraag verkeerd begrepen, reactie verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vanmorgen naar Breda ging mijn infotainment tijdens Spotify rebooten, ik heb een paar playlists gedownload op mijn Nord. En het viel me op dat het weer bij hetzelfde nummer was.
Die heb ik verwijderd uit die playlist, en daarna geen enkele spontane reboot meer gehad.Wel heb ik de optie timestamp correction aangezet.

Straks weer een lange rit vanuit Zoetermeer terug naar huis, zal ik het weer eens testen met Spotify.

Even een update.

Direct nadat ik in de auto zat kreeg het infotainment systeem weer een reboot tijdens Spotify.
Misschien ben ik een beetje ongeduldig of zo, na die reboot heb ik ongeveer 10 minuten gewacht voordat ik Spotify weer ging gebruiken want hierna heb ik geen problemen meer gehad.
Misschien heeft AAwireless toch even nodig om een goede verbinding op te zetten geen idee.

[ Voor 31% gewijzigd door Pierre op 25-03-2021 16:06 . Reden: Update informatie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:18:
Vanmorgen naar Breda ging mijn infotainment tijdens Spotify rebooten, ik heb een paar playlists gedownload op mijn Nord. En het viel me op dat het weer bij hetzelfde nummer was.
Die heb ik verwijderd uit die playlist, en daarna geen enkele spontane reboot meer gehad.Wel heb ik de optie timestamp correction aangezet.

Straks weer een lange rit vanuit Zoetermeer terug naar huis, zal ik het weer eens testen met Spotify.

Even een update.

Direct nadat ik in de auto zat kreeg het infotainment systeem weer een reboot tijdens Spotify.
Misschien ben ik een beetje ongeduldig of zo, na die reboot heb ik ongeveer 10 minuten gewacht voordat ik Spotify weer ging gebruiken want hierna heb ik geen problemen meer gehad.
Misschien heeft AAwireless toch even nodig om een goede verbinding op te zetten geen idee.
Thanks voor je update. Vervelend..timestamp werk dus dan ook niet? En is de USB modus via de AA app aanpast van direct naar passthrough? Heeft dit effect op het rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Zal ik morgen eens proberen, moet ik dan USB mode aanpassen en Passtrough in de AA app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:41:
Zal ik morgen eens proberen, moet ik dan USB mode aanpassen en Passtrough in de AA app?
Geen idee eigenlijk.. je kunt even kijken op de help/support pagina van aawireless.

Ik zag ook een YT filmpje van een iemand in de Passat dacht ik en gaf ook aan welke modus hij gebruikt.

YouTube: AAWireless: Android Auto - Handy kabellos verbinden - super!

Rond de 9:00m hij gebruikt passthrough en timestamp aan. Weet niet wat jij nu gebruikt?

Ik krijg de mijne hopelijk in juni..

[ Voor 19% gewijzigd door Cruzer op 25-03-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Net weer een reboot gehad, nu ook met Timestamp en Passtrough aan, geen idee wat ik nu nog zou moeten doen. Kan er op zich wel mee leven, een reboot is niet het einde van mijn leven.
Hopelijk kan de dev het oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
Pierre schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:17:
Net weer een reboot gehad, nu ook met Timestamp en Passtrough aan, geen idee wat ik nu nog zou moeten doen. Kan er op zich wel mee leven, een reboot is niet het einde van mijn leven.
Hopelijk kan de dev het oplossen.
Met passthrough mode aan zijn alle andere opties, behalve usb mode niet functioneel. Ik rol binnenkort een update uit voor de app waarbij alle andere opties disabled zijn wanneer passthrough aan staat. Het is een beetje verwarrend nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Dat verschilt, op onze website (https://cpeb.it) onderaan staat een lijst met auto's/headunits. Zoek voor de grap maar eens op Volkswagen, behoorlijk wat combinaties mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

In mijn 2018 Ford Fiesta werkt het probleemloos, ben er erg blij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanKupers op 26-03-2021 16:08 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Schiet mij maar lek. Net onderweg naar huis geen enkel probleem. Ik snap er niks meer van gelukkig is het weekend >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Deze avond voor het eerst gehad dat AAWireless zelf spontaan rebootte (met Spotify en Waze in gebruik). Headunit gaf plotseling aan "USB verbinding verbroken" en na iets van 10 seconden kwam het geheel weer online en opende Android Auto zich weer.

(het kan natuurlijk ook zijn geweest dat de USB-kabel even slecht contact had)

[ Voor 14% gewijzigd door da_Mastah op 27-03-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 16:11:
Schiet mij maar lek. Net onderweg naar huis geen enkel probleem. Ik snap er niks meer van gelukkig is het weekend >:)
Mooi en welke setting gebruik je nu passthrough?

Hoe is eigenlijk de geluidskwaliteit van Spotify, via Aawireless vs bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:53:
[...]

Mooi en welke setting gebruik je nu passthrough?

Hoe is eigenlijk de geluidskwaliteit van Spotify, via Aawireless vs bekabeld?
Nu gebruik ik Timestamp en Passtrough, wat het verschil tussen Wireless en bekabeld is kan ik niet zeggen, om je eerlijk te zeggen dat maakt me niet zo veel uit. Maar als ik deze week weer fysiek naar een locatie moet dan zal ik het eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Nu gebruik ik Timestamp en Passtrough, wat het verschil tussen Wireless en bekabeld is kan ik niet zeggen, om je eerlijk te zeggen dat maakt me niet zo veel uit. Maar als ik deze week weer fysiek naar een locatie moet dan zal ik het eens testen.
Hopelijk is dit de oplossing voor jouw MIB2 dat deze niet reset, gaat het opstarten nu ook sneller met deze settings?

Ja ben wel bnwd hoe de geluidskwaliteit is bekabeld vs niet bekabeld 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 15:32
Ik zag de MG ZS nog niet voorbij komen. Ik heb de AAWireless nu een kleine week in gebruik met mijn Samsung S10 en ik moet echt zeggen dat het echt perfect werkt.
Bluetooth connectie gemaakt en de rest ging vanzelf :) Daarna ook maar eens de app geinstalleerd, maar nog niet gebruikt.
Connectie tijd is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar niet geschoten is..

Is er iemand die van zijn/haar AAWireless af wilt :+ (misschien had je er meerdere besteld, nieuwe tel, nieuwe auto waardoor het niet meer nodig is) of op het punt staat om 1 te bestellen op Indiegogo?

Ik wil er namelijk graag 1 aanschaffen, echter accepteert Indiegogo alleen betaling via creditcard. Heb er zelf geen en in mijn directe omgeving zo snel ook niet iemand kunnen vinden.

---
Inmiddels een N26 account aangevraagd en 1 besteld via Indiegogo. Het duurt alleen nog ff voordat ie komt, ongeduldig.. >:)

[ Voor 12% gewijzigd door SubSun op 31-03-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Dit staat op de officiele site van AAwireless wat betreft problemen met VW-groep auto's:

https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/updates/all

First impressions
Hi all.

This update is not about production, it's more about how things went or how things are going and the issues we are having so far.

In 90% of the cases the device just works fine without major incidents. However, there are some problems which we have discovered and would like to share with you:

Xiaomi:
Xiaomi phones running Android 9 or 10 have a very high chance of not being able to connect to the internet when using Android Auto Wireless. This is not an AAWireless problem but on the phone side.
We have looked at this multiple times, and there is no pattern in it. Same device with the same settings randomly may or may not work. There isn't anything we can do about it sadly.
This is not a hardware issue. Same phone with a custom ROM (like Pixel Experience) will work without a problem.
It seems that Xiaomi phones running Android 11 also do not have this issue.

MiB2 headunits (VW group):
While the majority of these units work without any problems, there are users who experience issues, mainly in regards to audio, where the audio is out of sync with the video. This can lead to the headunit rebooting. It will mainly happen when skipping / changing tracks, and rarely occurs if the user is listening to a podcast or an online radio stream.

The issue seems to be caused by a poor audio implementation on these units and the latency / jitter caused by WiFi. This is not a normal behaviour and no unit should reboot because of this. We are looking into a way to address this. We do have some ideas, but it's going to take a bit of time until we are able to roll out a fix.

SImply no connection
While not many, there are cases when the USB side connection just does not work. In most cases we do think the issue is caused by a bad connection between car and device, but this is very difficult to investigate from a distance.

We will be rolling out an OTA update in the near future, which will allow us to collect deeper logs hoping to find the answer to this question.
These are not car or phone related issues as the same car or same phone is known to be connecting just fine for others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Kan ik, zodra ik de AA Wireless ontvang, een bluetooth carkit koppelen aan mijn telefoon zodat ik kan bellen met de bluetooth carkit en kan navigeren/muziek luisteren met Android Auto?

Dus situatie:

Telefoon-->
1. AA headunit (Coral Vision) gebruiken voor Navigatie /muziek
2. Losse bluetooth carkit (Parrot minikit neo 2 HD) voor bellen

[ Voor 4% gewijzigd door blueman85 op 29-03-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:57
Ik hoor en leer natuurlijk vooral de problemen met AAWireless.

In mijn geval Pixel 5 en Ford Sync 3.0 in een 2019 Focus draait het super stabiel. Ik gebruik passthrough en als ik al zou moeten klagen dan is het over het feit dat ik meldingen blijf krijgen nadat ik uit de auto ben gestapt en de telefoon nog een tijdje door blijft zoeken naar een verbinding als ik in de buurt van de auto blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Hopelijk is dit de oplossing voor jouw MIB2 dat deze niet reset, gaat het opstarten nu ook sneller met deze settings?

Ja ben wel bnwd hoe de geluidskwaliteit is bekabeld vs niet bekabeld 😁
Geluidskwaliteit is hetzelfde als bekabeld :) Uit mijn hoofd 44.1KHz 16 bit PCM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
Koriel schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:08:
Ik hoor en leer natuurlijk vooral de problemen met AAWireless.

In mijn geval Pixel 5 en Ford Sync 3.0 in een 2019 Focus draait het super stabiel. Ik gebruik passthrough en als ik al zou moeten klagen dan is het over het feit dat ik meldingen blijf krijgen nadat ik uit de auto ben gestapt en de telefoon nog een tijdje door blijft zoeken naar een verbinding als ik in de buurt van de auto blijf.
Dit is iets wat we gaan verbeteren. Er zijn namelijk ook auto's waar de USB poort constant powered blijft. Dus dan probeert AAWireless altijd met de telefoon de verbinden, zelfs als de auto uit staat. Nogal irritant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
blueman85 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:34:
Kan ik, zodra ik de AA Wireless ontvang, een bluetooth carkit koppelen aan mijn telefoon zodat ik kan bellen met de bluetooth carkit en kan navigeren/muziek luisteren met Android Auto?

Dus situatie:

Telefoon-->
1. AA headunit (Coral Vision) gebruiken voor Navigatie /muziek
2. Losse bluetooth carkit (Parrot minikit neo 2 HD) voor bellen
Eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd, maar dit heeft niet echt iets te maken met AAWireless, maar meer Android Auto zelf. Als het bedraad niet werkt, gaat het met AAWireless ook niet werken (en andersom).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Heeft er / kent er iemand trouwens iemand met een nieuw model Nissan Qashqai? Deze auto is nogal problematisch i.c.m. AAWireless en ik zou graag wat willen debuggen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Snirpo op 30-03-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:25:
[...]

En nog hinder/resets ondervonden met je nieuwe settings tijdens het navigeren / spotify gebruik? Ik begreep wel dat er een een Firmware update komt van AAWireless om problemen met oa MIB2 op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:02:
[...]

En nog hinder/resets ondervonden met je nieuwe settings tijdens het navigeren / spotify gebruik? Ik begreep wel dat er een een Firmware update komt van AAWireless om problemen met oa MIB2 op te lossen.
Nee niet kunnen testen, ben al weer een poos thuis aan het werk, toevallig vandaag wel onderweg maar geen Spotify gebruikt, wel Google Maps en daar heb ik geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:08:
[...]

Nee niet kunnen testen, ben al weer een poos thuis aan het werk, toevallig vandaag wel onderweg maar geen Spotify gebruikt, wel Google Maps en daar heb ik geen probleem mee.
Mooi! we horen graag je ervaringen zodra je weer Spotify gebruikt op je Mib2 en of deze nieuwe settings wel helpen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
Snirpo schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:19:
Heeft er / kent er iemand trouwens iemand met een nieuw model Nissan Qashqai? Deze auto is nogal problematisch i.c.m. AAWireless en ik zou graag wat willen debuggen :)
Ik heeft AAWireless en een Nissan Qashqai MY18. Ik heeft alleen maar een paar keer (3/100+ pogingen) een gelukkige verbinding van AAWireless met de headunit. Dus echt problematisch... Ik wil graag helpen met debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
saltajose schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 23:57:
[...]

Ik heeft AAWireless en een Nissan Qashqai MY18. Ik heeft alleen maar een paar keer (3/100+ pogingen) een gelukkige verbinding van AAWireless met de headunit. Dus echt problematisch... Ik wil graag helpen met debuggen.
Super, ik stuur je een PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-05 02:45
Ik ben benieuwd naar andere gebruikers over de evaringen qua batterij verbruik tijdens het draadloos gebruik van Android Auto met de AAWireless interface.

Mijn ervaring is dat mijn draadloze lader serieus moeite heeft om mijn telefoon bij te laden terwijl ik draadloos verbonden ben tijdens mijn autoritten.

Ja, over een 30 minuten rit met Google Maps en Flitsmeister (in de achtergrond) actief lukt het me net om een paar procent batterij bij te laden, maar echt indrukwekkend is het niet.

Op een gegeven moment ga je je afvragen of je niet gewoon de USB kabel er in moet steken.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ik kijk hoe erg ik me nu steeds erger aan de kabel die geen fijne verbinding maakt waardoor navigatie onderbroken wordt een muziek stopt, ben ik over een paar weken waarschijnlijk heel gelukkig als dat niet meer gebeurt.
Ik laad de telefoon gedurende de dag verschillende keren bij op een draadloze lader /standaard bij mijn werkplek, dus als hij niet leegloopt tijdens gebruik met AA Wireless ben ik al blij. Beetje bijladen is bonus, maar meestal vertrek ik 's ochtends vol van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
arnoud_h schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:39:
Ik ben benieuwd naar andere gebruikers over de evaringen qua batterij verbruik tijdens het draadloos gebruik van Android Auto met de AAWireless interface.

Mijn ervaring is dat mijn draadloze lader serieus moeite heeft om mijn telefoon bij te laden terwijl ik draadloos verbonden ben tijdens mijn autoritten.

Ja, over een 30 minuten rit met Google Maps en Flitsmeister (in de achtergrond) actief lukt het me net om een paar procent batterij bij te laden, maar echt indrukwekkend is het niet.

Op een gegeven moment ga je je afvragen of je niet gewoon de USB kabel er in moet steken.

Wat denken jullie?
Voor lange ritten (langer dan 30) zou ik altijd een kabel gebruiken voor laden / AA.

Ik heb een kabel van Belkin en sindsdien nooit last dat AA niet werkt etc of reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
@Snirpo Ik heb begrepen dat er nieuwe software update van de AA wireless app beschikbaar is. Weet jij wat de verbeteringen zijn.

En is er ook iets bekend wanneer er een firmware update met de bijbehorende changelog?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:38:
@Snirpo Ik heb begrepen dat er nieuwe software update van de AA wireless app beschikbaar is. Weet jij wat de verbeteringen zijn.

En is er ook iets bekend wanneer er een firmware update met de bijbehorende changelog?
Aan de app kant is niet gek veel veranderd. De grootste wijziging is het verwijderen van het opzetten van de wifi connectie in de initiële setup. Is helemaal niet nodig en veroorzaakt alleen maar problemen. AA zelf zet de wifi verbinding op wanneer er met bluetooth verbonden wordt.
Daarnaast is de wifi 2.4ghz mogelijkheid verwijderd, simpelweg omdat dit niet werkt op de 1.0 versie van de firmware. Dit is een foutje van ons.

Nieuwe firmware komt volgende week. Grootste wijziging is een bugfix voor vooral Mazda's. Daarnaast maken we de auto video focus optie beschikbaar wat het mogelijk maakt meteen bij verbinding AA te tonen op het scherm van de auto zonder eerst op een knop te drukken. In bepaalde auto's lost dit ook problemen op waarbij je Android auto nooit kan openen.
Daarnaast hebben we (voor onszelf) de bug report functionaliteit verbeterd, want die is helaas een beetje buggy in de 1.0 image.
En als laatst voegen we een mogelijk toe om de connect "loop" uit te schakelen aan de device kant. Er zijn namelijk behoorlijk veel Amerikaanse auto's waarbij de USB poort altijd powered blijft, waardoor het device voor eeuwig blijft proberen te connecten met de telefoon. De initiatie van de verbinding gaan we verplaatsen naar de telefoonkant (als optie).

De VW problemen zijn we aan het onderzoeken en daar komt waarschijnlijk een fix in de volgende update voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
arnoud_h schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:39:
Met mijn Mi11 op de ingebouwde draadloze lader van mijn Renault Zoe, krijgt de telefoon nog vrij vlot procentjes er bij terwijl ik AAWireless gebruik.

Het is natuurlijk een sommetje of je telefoon meer energie vraagt voor WiFi, dataverbinding en het rekenwerk van je navigatie+muziek dan de draadloze lader kan leveren.

Mijn Mi11 is natuurlijk een zeer recent model, en toont aan dat de Snapdragon 888 blijkbaar efficient genoeg is om al die taken uit te voeren met een beperkt energieverbruik, dat draadloos laden voldoende is.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste