Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 23:49
Heel vervelend probleem hier, Renault Clio 2021 hybrid:

Asus ZenFone 10 verbind prima en snel, je ziet Android Auto op het auto scherm, maar disconnect direct weer. 2x per seconde. En dat gaat continu door. Enige manier dat te onderbreken is wifi en BT op de telefoon uitzetten of AAWireless unpluggen.

Met kabel met de auto verbinden werkt probleemloos.

Heb AAWireless op dongle mode gezet maar dat maakt niks uit. Ook na resetten van AAWireless.
De update naar 3.5.0 maakt geen verschil.

Met een Asus Zenfone 9 geen last hiervan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:27
Jazco2nd schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:27:
Heel vervelend probleem hier, Renault Clio 2021 hybrid:

Asus ZenFone 10 verbind prima en snel, je ziet Android Auto op het auto scherm, maar disconnect direct weer. 2x per seconde. En dat gaat continu door. Enige manier dat te onderbreken is wifi en BT op de telefoon uitzetten of AAWireless unpluggen.

Met kabel met de auto verbinden werkt probleemloos.

Heb AAWireless op dongle mode gezet maar dat maakt niks uit. Ook na resetten van AAWireless.
De update naar 3.5.0 maakt geen verschil.

Met een Asus Zenfone 9 geen last hiervan.

Hoe kan ik dit oplossen?
Zeker vervelend! Heb je toevallig al een andere kabel geprobeerd? tussen je auto en AAWireless?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 23:49
blueman85 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Zeker vervelend! Heb je toevallig al een andere kabel geprobeerd? tussen je auto en AAWireless?
Zoals ik schreef werkt het probleemloos met de Zenfone 9. Dus het kan niet aan de kabel liggen. Het is ook continu op hetzelfde tempo. Dus niet door een trilling dat een kabeltje ofzo even beweegt..

Moet dus wel een instelling zijn lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Jazco2nd schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:56:
[...]

Zoals ik schreef werkt het probleemloos met de Zenfone 9. Dus het kan niet aan de kabel liggen. Het is ook continu op hetzelfde tempo. Dus niet door een trilling dat een kabeltje ofzo even beweegt..

Moet dus wel een instelling zijn lijkt me?
Het kan nog steeds aan de combo toestel/kabel liggen. USB-C kabels (toch de goede) bevatten een chip.
Deze doet een hele hoop handshaking tussen toestel, kabel en host.
Sommige combo's werken niet goed samen.
Heb het zelfde al meegemaakt, ook met AAWireless. Als em niet goed werkt -> weggooien en een betere kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 07:26
Android Auto Wireless werkt in principe prima in mijn auto. Het is een Ford Focus uit 2023. Android Auto komt vanaf een Honor Macig 6 Pro en een Motorola G54

Alleen met het navigatie- en kaartenprogramma Osmand zijn de problemen groot. Als het werkt is het een fijn programma en de kaarten zien er mooi uit. Alleen werkt het niet zo goed. Problemen:
- de kaart bevriest, terwijl de gesproken navigatie doorgaat.
- als de telefoon gaat, verdwijnt Osmand uit mijn scherm. Het scherm gaat op zwart.
- als de telefoon zijn eigen scherm uitschakelt, dan is dat geen garantie dat Osmand op het scherm van de auto te zien blijft. Daar zit een vorm van willekeur in.

Allemaal zaken die niet echt aan AA liggen.... Vooralsnog beschouw ik de €30, -- die ik aan Osmand heb uitgegeven als verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47
Iemand ervaring met de Android Auto (of combi Android Auto + Carplay) wireless adapters van MSXTTLY? Zien er goed uit: klein, soort van carbon-look, gold-plated USB connector. Heb er wat goede review van gezien op yt, momenteel 15% korting bij Amazon (op 70euro).

YouTube: Another FAST 2-in-1 Wireless CarPlay & Android Auto Dongle | MSXTTLY...

[ Voor 31% gewijzigd door catchingfire op 27-06-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:04
TripleQ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:31:
https://www.aawireless.io/aawireless-2

Iemand al wat meer info gehoord over versie 2?
Wil hem denk ik wel aanschaffen, beetje zonde als een paar weken later versie 2 ineens beschikbaar is.
Goede vraag! Het is erg stil rond Aawireless 2... Iemand meer info?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JJM vd E schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Goede vraag! Het is erg stil rond Aawireless 2... Iemand meer info?
Weet niet precies of de pagina is aangepast op hun website, maar nu staat er in elk geval:
Verschijningsdatum en voorbestelling

Hoewel we nog geen exacte releasedatum kunnen geven, kunnen we wel zeggen dat de AAWireless 2 eind Q2 of begin Q3 uitkomt. Tot die tijd kunnen mensen nog steeds de AAWireless 1 kopen, die ondersteund blijft door regelmatige firmware-updates, zelfs na de release van de AAWireless 2.

Mensen die de AAWireless 2 vooraf willen bestellen, kunnen zich inschrijven op onze voorbestellijst.
Heb mij tijden terug al aangemeld via die 'voorbestellijst', maar daar heb ik nog niks op ontvangen.
Begin Q3 is toch alweer een maandje geleden zou je denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 11:35
Ik vind de verschillen behoorlijk verwaarloosbaar, m.n. een fysieke knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Snirpo kan wellicht een update geven.

Er is een korting op AAW1 : https://www.aawireless.io/shop

Wat ik heb begrepen is dat AAW1 geen CarPlay support gaat krijgen. Dat is nu alleen voor beta-testers, en degenen die mededen aan het beta-testen gaan dat ook houden. Maar het is van onvoldoende kwaliteit op betreffende hardware om voor het brede publiek beschikbaar te maken. (Het is ook gelukkig nooit toegezegd, maar een extra'tje voor de beta-testers).

AAW2 wordt nog wat getuned qua hardware, voornamelijk met antenne wordt nog e.e.a. geprobeerd te verbeteren. De ontwikkelaar is recent in Hongarije geweest waar het product gemaakt gaat worden, dus ik vermoed dat zodra zij het "af" vinden, het snel verkrijgbaar zal zijn in Europa. Deze zal wel CarPlay ondersteuning bieden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:57
AAW1 heeft al een tijdje CarPlay support. CarPlay staat standaard aan op firmware > 3.0, mits je een tweede generatie device hebt (hardware type begint met cs317, zichtbaar in app --> settings).

AAW2 is helaas een heel moeizaam proces geweest, waardoor er behoorlijk veel vertraging is opgelopen. We waren niet tevreden met de hardware ontwikkeling, en hebben daardoor steeds meer naar onszelf toe moeten trekken. Dit heeft veel tijd gekost. We zijn nu bezig met de laatste loodjes en verwachten dat Q3 nog steeds haalbaar is.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
Wat ik mij afvraag is waarom er veel gekeken wordt naar AAwireless of andere duurdere alternatieven zoals die van Motorola. Ik heb zelf een "cheap-ass" variant via Amazon gekocht (was in de aanbieding voor €29) en die werkt eerlijk gezegd prima.

Verbinden was zo gepiept, kan zowel AA als APC en betreft een klein stickie met zowel USB-C als USB-A connector. AA komt tussen de 10-15 seconden in beeld (vind ik eerlijk gezegd nog best rap) en heb tot op heden nog geen issues gehad (geen drop-outs oid). Ook een vakantietrip naar Zuid Frankrijk a 3000km (heen en terug) zonder problemen.

Deze dus (nu wel weer duurder maar nog altijd een stuk goedkoper): https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• blueman85
renzo4000 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 10:16:
Wat ik mij afvraag is waarom er veel gekeken wordt naar AAwireless of andere duurdere alternatieven zoals die van Motorola. Ik heb zelf een "cheap-ass" variant via Amazon gekocht (was in de aanbieding voor €29) en die werkt eerlijk gezegd prima.

Verbinden was zo gepiept, kan zowel AA als APC en betreft een klein stickie met zowel USB-C als USB-A connector. AA komt tussen de 10-15 seconden in beeld (vind ik eerlijk gezegd nog best rap) en heb tot op heden nog geen issues gehad (geen drop-outs oid). Ook een vakantietrip naar Zuid Frankrijk a 3000km (heen en terug) zonder problemen.

Deze dus (nu wel weer duurder maar nog altijd een stuk goedkoper): https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details
Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je in dit draadje quote naar een ander apparaat. Als je al iets anders hebt dan AAWireless en je bent daar tevreden mee, dan hoef je hier toch niets te posten?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37
blueman85 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 11:57:
[...]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waarom je in dit draadje quote naar een ander apparaat. Als je al iets anders hebt dan AAWireless en je bent daar tevreden mee, dan hoef je hier toch niets te posten?
Nou nou... iets vriendelijker mag ook wel hoor. Dit topic heet "[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie" en is toch niet persé alleen voor het product "AAWireless"? Daarnaast wordt er in dit topic wel vaker gerefereerd naar andere dongles zoals die van Motorola, ga jij die posts ook nog even afschieten dan?

Daarom snap ik niet wat er niet te snappen valt aan mijn vraag. M.i. is het een hele relevante vraag. Wat maakt de duurdere AAWireless of bijv die van Motorola nou het verschil tov van de dongle die ik nu heb. Ik heb het idee dat er namelijk bijna geen verschil in zit. Ze maken gebruik van de protocollen die worden aangeboden door Android en Apple en qua functionaliteit valt er niet zoveel onderscheid te maken. Waarom hier posten? Omdat Tweakers een community is van mensen die ervaringen willen delen met elkaar en misschien zelfs elkaar helpen, misschien ook iets voor jou?

Kortom, het is een relevante vraag ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
renzo4000 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:19:
[...]

Nou nou... iets vriendelijker mag ook wel hoor. Dit topic heet "[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie" en is toch niet persé alleen voor het product "AAWireless"? Daarnaast wordt er in dit topic wel vaker gerefereerd naar andere dongles zoals die van Motorola, ga jij die posts ook nog even afschieten dan?

Daarom snap ik niet wat er niet te snappen valt aan mijn vraag. M.i. is het een hele relevante vraag. Wat maakt de duurdere AAWireless of bijv die van Motorola nou het verschil tov van de dongle die ik nu heb. Ik heb het idee dat er namelijk bijna geen verschil in zit. Ze maken gebruik van de protocollen die worden aangeboden door Android en Apple en qua functionaliteit valt er niet zoveel onderscheid te maken. Waarom hier posten? Omdat Tweakers een community is van mensen die ervaringen willen delen met elkaar en misschien zelfs elkaar helpen, misschien ook iets voor jou?

Kortom, het is een relevante vraag ;-)
Het was niet aanvallend bedoeld, vroeg het me gewoon af, meer niet.

Grootste verschil is denk ik dat AAWireless een development team heeft wat actief bugs oplost, verbeteringen doorvoert en volgens mij ook een van de eerste is met de oplossing voor een draadloos Android Auto product. Ik denk dat andere producten minder actief zijn hierin en je maar moet afvragen wanneer iets verholpen word op het moment dat je problemen ervaart. En dan heb ik het over de "crappy dingen" en niet over bijvoorbeeld de Motorola variant van AAWireless....

En ik ben bekend met het Tweakers concept , maar bedankt voor je reactie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door blueman85 op 15-08-2024 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

catchingfire schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:46:
Iemand ervaring met de Android Auto (of combi Android Auto + Carplay) wireless adapters van MSXTTLY? Zien er goed uit: klein, soort van carbon-look, gold-plated USB connector. Heb er wat goede review van gezien op yt, momenteel 15% korting bij Amazon (op 70euro).

YouTube: Another FAST 2-in-1 Wireless CarPlay & Android Auto Dongle | MSXTTLY...
Vorige week kwam ik na een zoektocht bij deze adapter uit. Heb hem zaterdag ontvangen en in gebruik genomen. Het is een mooi klein stevig apparaatje, installatie was een fluitje van een cent. :) (Toyota Corolla TS 2022) Vanmorgen voor het eerst gebruikt (woon-werk +/- 30min), merk geen verschil tov een kabel dus dat is positief. :7

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47
Harmen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:41:
Vorige week kwam ik na een zoektocht bij deze adapter uit. Heb hem zaterdag ontvangen en in gebruik genomen. Het is een mooi klein stevig apparaatje, installatie was een fluitje van een cent. :) (Toyota Corolla TS 2022) Vanmorgen voor het eerst gebruikt (woon-werk +/- 30min), merk geen verschil tov een kabel dus dat is positief. :7
Na eerst een Motorola MA1 gebruikt te hebben kwam ik ook op deze uit en mijn ervaringen tot nu toe zijn zeer positief. Start een stuk sneller op dan de Motorola en tot zover (ruim een maand in gebruik met hierin een behoorlijk lange roadtrip) nog geen proberen.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:11

cooper_s1

MINI's rule

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:04
AA is voor mij een harde eis geworden bij aanschaf auto. Onze bmw heeft al wireless AA en ik vind dat geweldig. Spotify en waze <3

Ik moest een 2e auto kopen en AA met een half budget als de gezins auto was lastig. Heb nu een Astra K. Deze heeft ook AA, maar bedraad. Nu vond ik dat irritant, maar ook dat heeft voordelen tov wireless.

USB c erin en 1 sec. later is er een connectie
De telefoon laad op

Nadeel vind ik wel dat ik eraan moet denken dat de telefoon naast mij ligt als ik de auto verlaat. Als ik dat 1 x vergeet dan ligt mijn raam eruit.

In de BMW duurt het verbinden wat langer.
Laad niet op, tenzij ik hem op de draadloze oplader leg
De telefoon wordt erg warm, zo warm soms dat deze de melding geeft dat de telefoon te warm is.

Is ^^ ook nog zo met de AA2, dat het verbinden langer duurt en de tel. zo warm kan worden?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36

MeNTaL_TO

The future is not set

Unknown Alien schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:24:
AA is voor mij een harde eis geworden bij aanschaf auto. Onze bmw heeft al wireless AA en ik vind dat geweldig. Spotify en waze <3

Ik moest een 2e auto kopen en AA met een half budget als de gezins auto was lastig. Heb nu een Astra K. Deze heeft ook AA, maar bedraad. Nu vond ik dat irritant, maar ook dat heeft voordelen tov wireless.

USB c erin en 1 sec. later is er een connectie
De telefoon laad op

Nadeel vind ik wel dat ik eraan moet denken dat de telefoon naast mij ligt als ik de auto verlaat. Als ik dat 1 x vergeet dan ligt mijn raam eruit.

In de BMW duurt het verbinden wat langer.
Laad niet op, tenzij ik hem op de draadloze oplader leg
De telefoon wordt erg warm, zo warm soms dat deze de melding geeft dat de telefoon te warm is.

Is ^^ ook nog zo met de AA2, dat het verbinden langer duurt en de tel. zo warm kan worden?
Sterker nog, ben van Astra K naar Astra L gegaan, maar na het connecten via wireless hang ik hem toch nog meestal aan de kabel omdat anders mijn accu toch wel wat hard gaat.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Kan je niet draadloos opladen? Daar slijt de USB aansluiting ook minder van. Open vraag: Is er ergens een overzicht welke auto's standaard vanaf jaargang **** wireless AA en/of Carplay doen?
Of omgekeerd, welke auto's hebben hebben een snoertje nodig om verbinding met het entertainment gebeuren te maken? Je zou zeggen dat de fabrikant van een dongle wel een overzicht ergens heeft gepubliceerd.

[ Voor 11% gewijzigd door RAAF12 op 31-08-2024 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15:36

MeNTaL_TO

The future is not set

RAAF12 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 02:18:
Kan je niet draadloos opladen? Daar slijt de USB aansluiting ook minder van. Open vraag: Is er ergens een overzicht welke auto's standaard vanaf jaargang **** wireless AA en/of Carplay doen?
Of omgekeerd, welke auto's hebben hebben een snoertje nodig om verbinding met het entertainment gebeuren te maken? Je zou zeggen dat de fabrikant van een dongle wel een overzicht ergens heeft gepubliceerd.
Ja ik kan draadloos opladen, MAAR, dan wordt de telefoon een stuk warmer waardoor deze vaak ophoud met opladen en kan met minder vermogen, waardoor accu toch langzaam leegloopt.
Met draad geen last van.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ah daar heb ik geen last van ga met een volle accu op reis en die blijft ook vol tijdens de reis. Ik heb een iPhone 13 Pro Max en een originele, draadloze lader met USB 3 in de auto. Het scherm van de telefoon is wel uit want er zit Carplay in de auto. Snoertjes bende heb ik een hekel aan dus alles draadloos. Ik stream geen audio meer van de telefoon naar de infotainment iDrive7. Dat is wat te zwaar voor het systeem als ik ook nog de telefoon gebruik als dashcam en een route in 4K aan het opnemen ben. Dat is te merken aan de beeldopbouw in Tomtom Go in Carplay. In een vorige auto een chinees aftermarket setje gehad wat op Android draaide. Ik was er niet weg van en had geen 100% uptime. Dat is bij origineel spul toch vaak beter geregeld, mja het blijft software.....

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 03-09-2024 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 08:41:
[...]

Hoe makkelijk is deze met meerdere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

njitter schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:58:
[...]

Nog geen ervaringen mee. Het werkt via bluetooth. Kwestie van bluetooth aan of uitzetten, meer is het niet.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
njitter schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:58:
[...]

Gewoon zelfde manier aanmelden. In je auto scherm zie je het logo van aawireless daar kun je kiezen welke telefoon je gekoppeld wil hebben.
Als je niks doet wordt altijd de laatste gekoppelde gepakt als je bv 2 telefoons bij je draagt in je auto.

When the pink is snookered, Go for the brown

• njitter
  • Niet online
Cruzer schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:11:
[...]

Gewoon zelfde manier aanmelden. In je auto scherm zie je het logo van aawireless daar kun je kiezen welke telefoon je gekoppeld wil hebben.
Als je niks doet wordt altijd de laatste gekoppelde gepakt als je bv 2 telefoons bij je draagt in je auto.
ik had het specifiek over de MSXTTLY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:01
Voor mij helaas niet.

De vrouw gebruikt apple en ik android dus heb beide nodig. Dan maar wachten op de 2+ en nog ff een poosje met de 1 vooruit, die het op beide apparaten prima doet. Behalve ff snel switchen is lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:46
Ligt het aan mij of zie ik de toegevoegde waarde niet :?

Mijn AA wireless ligt netjes opgeborgen in het vak waar ook de usb aansluiting zit.
Ik zie het ding eigenlijk nooit aangezien hij al 3 jaar probleemloos werkt.

Wat zou mij moeten overhalen tot aanschaf van het nieuwe model buiten het feit dat deze makkelijker kan schakelen tussen 2 telefoons.

VW egolf 2020

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
Rdestructo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:20:
Ligt het aan mij of zie ik de toegevoegde waarde niet :?

Mijn AA wireless ligt netjes opgeborgen in het vak waar ook de usb aansluiting zit.
Ik zie het ding eigenlijk nooit aangezien hij al 3 jaar probleemloos werkt.

Wat zou mij moeten overhalen tot aanschaf van het nieuwe model buiten het feit dat deze makkelijker kan schakelen tussen 2 telefoons.
Niks :) Op de knop na is er weinig toegevoegde waarde. Het is ook niet bedoeld als upgrade, maar als opvolger. AAW1 is simpelweg te duur om te produceren ten opzichte van de concurrentie (lees: Chinezen), het is overkill aan hardware voor wat het moet doen, en daarnaast is de SoC ook end of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agilo
  • Laatst online: 09:55
Snirpo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

het is overkill aan hardware voor wat het moet doen,
Dus de hardware van AAW1 is krachtiger dan AAW2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Agilo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Dus de hardware van AAW1 is krachtiger dan AAW2?
De SoC is krachtiger inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agilo
  • Laatst online: 09:55
Snirpo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:17:
[...]

De SoC is krachtiger inderdaad.
Is het voor performance redenen dan aan te raden om nu nog een AAW1 te kopen? :P

Ik stond op het punt de AAW1 aan te schaffen, tot ik las dat de opvolger voor de deur staat. Twijfel nu dus of de SOC van AAW1 het waard maakt om nog voor de AAW1 te gaan nu ik die nog kan kopen (de knop/grootte heeft voor mij niet veel meerwaarde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zojuist bericht gehad dat hij te bestellen is voor €60 + €5 verzendkosten.

Ik wacht er al lang op, dus heb hem meteen besteld!
Agilo schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Is het voor performance redenen dan aan te raden om nu nog een AAW1 te kopen? :P

Ik stond op het punt de AAW1 aan te schaffen, tot ik las dat de opvolger voor de deur staat. Twijfel nu dus of de SOC van AAW1 het waard maakt om nog voor de AAW1 te gaan nu ik die nog kan kopen (de knop/grootte heeft voor mij niet veel meerwaarde).
Nu niet meer, je kan de AAW2 nu bestellen.

https://www.aawireless.io...=pre_order_aawireless_two

Moert via de link op de site staat ie nog niet op het moment.

[ Voor 78% gewijzigd door Fairy op 19-10-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 18:37
Snirpo schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Niks :) Op de knop na is er weinig toegevoegde waarde. Het is ook niet bedoeld als upgrade, maar als opvolger. AAW1 is simpelweg te duur om te produceren ten opzichte van de concurrentie (lees: Chinezen), het is overkill aan hardware voor wat het moet doen, en daarnaast is de SoC ook end of life.
Daarnaast is de behuizing 30% kleiner. Dat kan ook als voor- of nadeel gezien worden. Dat de SoC minder krachtig is kan zelfs als voordeel worden gezien in de zin van lager energieverbruik en als de software voor deze SoC geoptimaliseerd is zal je in de praktijk er nauwelijks wat van merken verwacht ik.

Maar mocht je perse een 1 willen, die van mij komt binnenkort beschikbaar want mijn preorder is inmiddels onderweg...

[ Voor 7% gewijzigd door witterholt op 21-10-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Mijn order van de aaw2 is ook onderweg. Volgens de ups komt die uit Hongarije en zou die vandaag bezorgd worden, echter is die schijnbaar vertraagd en komt die morgen.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
TripleQ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:42:
Mijn order van de aaw2 is ook onderweg. Volgens de ups komt die uit Hongarije en zou die vandaag bezorgd worden, echter is die schijnbaar vertraagd en komt die morgen.

Ben benieuwd!
Die van mij is ook vertraagd vanwege "technische problemen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
De mijne liggen bij het ophaalpunt, was helaas niet thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Ik heb hem ontvangen en inmiddels in gebruik kunnen nemen (in < 2 minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:20
piwakawaka schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:59:
Ik heb hem ontvangen en inmiddels in gebruik kunnen nemen (in < 2 minuten).
Hier ook, mooi klein formaat en goede afwerking. Voor de rest doet ie wat ie moet doen. Ga hem waarschijnlijk met een stukje dubbelzijdig tape aan de zijkant bevestigen. Zodat ik wel de opties van de knop kan gebruiken maar niet in de weg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Inmiddels heb ik die van mij ook ontvangen. De knop voor het wisselen tussen twee Android toestellen werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

TripleQ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:42:

Ben benieuwd!
Bij mij ook, technische storing ofzo.

Intussen binnen, maar nog niet mee gereden.
De bluetooth van de auto blijft echter connecten, als ik deze verwijder komt ie meteen terug. Is die toch nodig en zorgt de AAW2 daarvoor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:21
Enige tijd terug had ik me ingeschreven over informatie over de AAWireless Two. Mijn Golf 7.5 is behoorlijk uitgerust, maar draadloos Android Auto ontbrak nog. Afgelopen zaterdag kreeg ik dan ook een e-mail en gelijk besteld.

Zojuist het apparaatje ontvangen en na wat Bluetooth instellingen en pairing instellingen het werkend gekregen. Er zit een niet al te kort USB A naar C kabeltje bij en de AAWireless Companion app werkt ook intuïtief. Net boodschappen gedaan en Android Auto werkt gelijk naar verwachting.

Eerst de reguliere app even ervaren en dan, uiteraard als Tweaker, met de Beta's aan de slag.

Ik denk dat dit zo'n aankoop is die je snel vergeet: de werking van het kastje zal al snel als vanzelfsprekend worden ervaren. Je stapt in je auto, Android Auto met in dit geval Google Maps start op en je rijdt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wordt nu al gek van het ding.

Hij lijkt goed te werken, maar heb nu de auto geparkeerd en aan de lader, maar om de haverklap gaat mijn telefoon weer verbinding met het ding maken vanuit huis. Als ik naar de auto loop zie ik dat hij stroom krijgt en dus aan is.

Volgens mij geeft mijn auto (Kia Niro PHEV 2020 model) met regelmaat stroom aan de USB poort.

Ben benieuwd wat daar de fix voor gaat zijn, want het ene probleem wordt opgelost, maar maakt plaats voor het andere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:07:
Wordt nu al gek van het ding.

Hij lijkt goed te werken, maar heb nu de auto geparkeerd en aan de lader, maar om de haverklap gaat mijn telefoon weer verbinding met het ding maken vanuit huis. Als ik naar de auto loop zie ik dat hij stroom krijgt en dus aan is.

Volgens mij geeft mijn auto (Kia Niro PHEV 2020 model) met regelmaat stroom aan de USB poort.

Ben benieuwd wat daar de fix voor gaat zijn, want het ene probleem wordt opgelost, maar maakt plaats voor het andere.
Dit probleem heeft helaas elke dongle. Dit komt omdat de auto stroom op de USB poort zet tijdens het laden, waardoor de dongle gaat verbinden met de telefoon. Oplossing hier voor, genaamd auto-standby, zijn we mee bezig (ETA 1-2 week). Er was al een oplossing voor dit probleem in AAWireless 1, genaamd start / stop, maar deze hebben we last minute verwijderd voor AAWireless 2. Deze functie maakt namelijk de knop compleet niet-functioneel, want ons te verwarrend leek. Je drukt, en er gebeurd niks. Als tijdelijke oplossing zou je de knop-functie "standby" kunnen instellen, waarmee je handmatig de dongle op standby kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Dit probleem heeft helaas elke dongle. Dit komt omdat de auto stroom op de USB poort zet tijdens het laden, waardoor de dongle gaat verbinden met de telefoon. Oplossing hier voor, genaamd auto-standby, zijn we mee bezig (ETA 1-2 week). Er was al een oplossing voor dit probleem in AAWireless 1, genaamd start / stop, maar deze hebben we last minute verwijderd voor AAWireless 2. Deze functie maakt namelijk de knop compleet niet-functioneel, want ons te verwarrend leek. Je drukt, en er gebeurd niks. Als tijdelijke oplossing zou je de knop-functie "standby" kunnen instellen, waarmee je handmatig de dongle op standby kan zetten.
"We"?

Dus je werkt bij AAWireless? Leuk om te zien dat er iemand op het forum zit :)

Die standby had ik intussen gevonden. Lijkt goed te werken.

Wat me overigens wel opvalt (met Galaxy S22) is dat bekabeld deze niet lekker werkt. Knoppen reageren niet en dan moet ik in de auto naar het eigen menu en terug naar Android Auto en dan werkt het vaak wel weer.

Met Passthrough merkte ik dat dit wéér gebeurde, dus ik had al mega de balen hiervan, want dat is 1 van de redenen dat ik dit ding hebt.

Toen ik passthrough uitzette heb ik geen problemen meer gehad, maar dit was over zo'n 20km dus nog te weinig om wat te zeggen.

De DPI instelling alleen al is voor mij een reden om hem te kopen. Eindelijk van die mega grote knoppen af en veel meer info in het scherm, heerlijk!

Weet je ook wat de parameters zijn voor audio? Streamen van muziek via AAW2 wordt dat gedownsampled of naar lagere bitrate gezet en zo ja welke? Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:46
Fairy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Hij werkt bij zichzelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

"We"?

Die standby had ik intussen gevonden. Lijkt goed te werken.

Wat me overigens wel opvalt (met Galaxy S22) is dat bekabeld deze niet lekker werkt. Knoppen reageren niet en dan moet ik in de auto naar het eigen menu en terug naar Android Auto en dan werkt het vaak wel weer.

Met Passthrough merkte ik dat dit wéér gebeurde, dus ik had al mega de balen hiervan, want dat is 1 van de redenen dat ik dit ding hebt.

Toen ik passthrough uitzette heb ik geen problemen meer gehad, maar dit was over zo'n 20km dus nog te weinig om wat te zeggen.

De DPI instelling alleen al is voor mij een reden om hem te kopen. Eindelijk van die mega grote knoppen af en veel meer info in het scherm, heerlijk!

Weet je ook wat de parameters zijn voor audio? Streamen van muziek via AAW2 wordt dat gedownsampled of naar lagere bitrate gezet en zo ja welke? Ik ben benieuwd :)
Dat is heel raar. Maar als knoppen niet reageren, ligt het waarschijnlijk aan de Android Auto kant. Wat soms wel eens helpt is cache + data van AA te clearen.

Audio is een 1 op 1 gelijk met een bekabelde verbinding, we doen hier verder niks mee. Uit mijn hoofd, PCM 16bit 44100 Hz. Sommige auto's ondersteunen AAC audio, dan is het AAC. Vrijwel alle auto's met alleen een bedrade verbinding ondersteunen alleen PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 08:34
Handig! Goed om te weten dat de 2+ ook Carplay ondersteuning krijgt, dan wacht ik daar op, mijn wederhelft heeft een iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Weet er iemand wat er bij de brug bij Gorinchem is? Bij die brug reboot mijn AAW telkens. Maakt niet uit of ik uit het zuiden kom of er naar toe rijd, net voor ik de brug op rij reboot hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruzer
cooper_s1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:47:
Weet er iemand wat er bij de brug bij Gorinchem is? Bij die brug reboot mijn AAW telkens. Maakt niet uit of ik uit het zuiden kom of er naar toe rijd, net voor ik de brug op rij reboot hij.
Zit een radar van Rijkswaterstaat.

Dit ervaar ook ik soms in Zeeland of Frankrijk tolpoortjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44

Pierre

Van nature lui!

cooper_s1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:47:
Is bij de brug op de N3 bij Dordrecht precies hetzelfde.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 15:49
Sinds vandaag een AAWireless Two binnen gekregen en uiteraard meteen getest.
Ik krijg mijn telefoon (Samsung S22) wel met bluetooth verbonden en kan instellingen op de AAWireless wijzigen. Echter blijft de groene ring knipperen (connectie maken) en start Android Auto niet op in mn display van de auto.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?
Bekabeld werkt het altijd prima en direct in mijn Seat Leon 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
LogiZ5500 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:56:
Sinds vandaag een AAWireless Two binnen gekregen en uiteraard meteen getest.
Ik krijg mijn telefoon (Samsung S22) wel met bluetooth verbonden en kan instellingen op de AAWireless wijzigen. Echter blijft de groene ring knipperen (connectie maken) en start Android Auto niet op in mn display van de auto.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?
Bekabeld werkt het altijd prima en direct in mijn Seat Leon 2015.
Heb je de troubleshooting in de companion app geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 15:49
Snirpo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:59:
[...]

Heb je de troubleshooting in de companion app geprobeerd?
Zeker! Die geeft aan dat AA cache geleegd moet worden en dan terugkeren naar de companion app. Die doet een retry, maar blijft groen knipperen helaas..
Vervolgens vraagt hij weer welke kleur de ring geeft, en start de troubleshooting weer opnieuw. Loop dus...

Edit:
Ik had in Android Auto settings het vinkje Android Auto Wireless verbinden weg gehaald O-) .. nu weer aan gezet en werkt meteen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door LogiZ5500 op 02-11-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
LogiZ5500 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:48:
[...]

Zeker! Die geeft aan dat AA cache geleegd moet worden en dan terugkeren naar de companion app. Die doet een retry, maar blijft groen knipperen helaas..
Vervolgens vraagt hij weer welke kleur de ring geeft, en start de troubleshooting weer opnieuw. Loop dus...

Edit:
Ik had in Android Auto settings het vinkje Android Auto Wireless verbinden weg gehaald O-) .. nu weer aan gezet en werkt meteen _/-\o_
Whoeps. Deze check zat eerder ook in de setup van de app, hebben we weggehaald omdat dit standaard aan staat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04 16:09
Mijn eerste ervaring met de AAW2 waren slecht. Ik heb nog nooit een dongle gehad en ook mijn auto was (voor mij) nieuw. Dus de AAW2 aangeschaft. Deze wilde eerst wel verbinding maken zodat Android Auto in de auto het netjes deed. Maar na enige tijd was deze de verbinding met mijn telefoon (Samsung S21FE) weer kwijt. Probleemoplosser doorlopen, alles gedaan wat daar stond, factory reset 3x gedaan, cache legen van de auto app, bluetooth koppeling verwijderen/vergeten enz. Ledjes knipperen maar kon nergens op de website zien wat dat nu betekend. Je vindt er wel na enig zoeken de werking van de knop maar niet de betekenis van de LED. Heel onhandig voor een leek zoals ik. Pas na lange tijd erachter gekomen dat de al bestaande bluetooth verbinding met het automedia systeem de oorzaak was. Nu deze geheel verwijderd is werkt het eindelijk (Seat Alhambra 2019). Maar dat heeft wel enige uren geduurd. Dus zó eenvoudig is het aansluiten nu ook weer niet als je geen idee hebt wat de oorzaak zou kunnen zijn en er m.i. onvoldoende goede uitleg staat op de website (ondanks de FAQ enz.)

[ Voor 14% gewijzigd door B.Wortelboer op 04-11-2024 12:54 ]

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:20
Sinds kort in het bezit van de AAW1 (via Marktplaats overgenomen) en alles werkt naar behoren. Echter, als ik mijn auto uitzet, blijven de lampjes branden, waardoor ik hem nu eigenlijk steeds uit de USB poort haal, om te voorkomen dat de accu van de auto eventueel leegloopt. Heeft iemand enig idee of deze zorgen terecht zijn, of verbruikt de AAW1 dusdanig weinig dat dit verwaarloosbaar is?

• blueman85
040-Skillz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:12:
Sinds kort in het bezit van de AAW1 (via Marktplaats overgenomen) en alles werkt naar behoren. Echter, als ik mijn auto uitzet, blijven de lampjes branden, waardoor ik hem nu eigenlijk steeds uit de USB poort haal, om te voorkomen dat de accu van de auto eventueel leegloopt. Heeft iemand enig idee of deze zorgen terecht zijn, of verbruikt de AAW1 dusdanig weinig dat dit verwaarloosbaar is?
Je kan in de instellingen van je AAW de start/stop functie activeren. Zorgt er ook voor dat zodra je je sleutel uit het contact haalt, de stroom vanzelf van de USB poort gaat en je AAW hierdoor vanzelf stopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:20
blueman85 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:17:
[...]

Je kan in de instellingen van je AAW de start/stop functie activeren. Zorgt er ook voor dat zodra je je sleutel uit het contact haalt, de stroom vanzelf van de USB poort gaat en je AAW hierdoor vanzelf stopt
Ah goed om te weten, dankjewel! Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo, nog regelmatig problemen gehad met Android Auto ook via wireless. Geen respons van scherm, of hele lage FPS op de kaart.

Nog aan het zoeken geweest en kon maar niets vinden, totdat ik de ontwikkelaarsmodus van Android uitzette. Nu lijkt het probleem opgelost!

Wat ik daar aan had staan is de vloeiende overgangen uitzetten, zodat Android snappier reageerde. Blijkbaar kan Android Auto daar niet lekker tegen.

Misschien goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ook ik had via usb kabel veel problemen met android auto.
"Telefoon reageert niet" komt er dan in mijn Kia Niro te staan.
Hoopte altijd dat het met AA-wirless 2 was opgelost. Maar helaas.

Soms gaat het een half uur goed. soms heb je om de 10 seconden dat de telefoon "niet reageert" en lijkt die wel het AA proces op de telefoon te herstarten, want ietsje later verbind die weer.

Heb verder geen ontwikkelaars settings toegepast, iemand nog een idee? Of zou dit een hardware failure kunnen zijn van de auto zelf? Of kan ik in de settings nog iets aanpassen

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds de Indiegogo start een AAWireless. Uiterst tevreden mee, connect altijd en het aantal keren uitvallen is op 1 hand te tellen. Groot vermoeden dat het eerder kwam door het losse usb kabeltje en niet het kastje zelf. Soms reconnect ie wel eens tijdens het rijden, maar dat kan ook te maken met bepaalde locaties zoals eerder genoemd in dit topic.

Enige waarvan ik baal is dat Android Auto bij mij niet full screen is (ligt aan de auto zelf). Laatst stuitte ik op een filmpje waarin ik de optie Android Auto over Carplay zag. Die optie was nieuw voor mij. Had mijn kastje al lange tijd niet geupdate, maar ook na de update zag ik deze optie niet. Nu las ik hier in het topic dat dit pas wordt ondersteunt vanaf de 2e generatie van AAWireless1.

Misschien een beetje rare vraag, maar woont iemand toevallig in de regio West-Brabant en tijd/zin zodat ik het even kan proberen? De mijne werkt prima, wil dan ook niet zomaar een nieuwe kopen zonder dat ik zeker weet dat het goed werkt. Daarnaast ben ik ook een beetje aan het wachten op de Two+, gezien partner een iPhone heeft..

Als iemand voor een zacht prijsje van zijn AAWireless (minimaal 2e generatie van versie 1) af wilt, mag dat natuurlijk ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door SubSun op 21-11-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb de bèta versie 4.5.0 geprobeerd ivm de auto standby functie, maar helaas werkt die functie totaal niet bij mij.
De AAW2 blijft actief. Mijn telefoon zit constant te connecten, krijgt geen verbinding en begint weer opnieuw. Ook wordt de Wi-Fi steeds omgeschakeld naar de AAW2 waardoor de telefoon steeds het internet disconnect en staat constant te zoemen dat ie verbinding aan het maken is.

Merk dus geen verschil met de 4.4.0 productie versie.

Nu heb ik voor mijn auto een andere oplossing in gedachten. Ik heb meerdere USB poorten, die van de Android Auto blijft dus actief tijdens het opladen van de auto, maar de andere poorten niet.

Ik ben op zoek naar een USB splitterkabeltje waar 2 USB-A stekkers aan zitten, 1 voor alleen data en 1 voor alleen stroom.

Ze zijn er wel, maar dan alleen met 2 stekkertjes voor extra power en niet voor data en power gescheiden. De bekende kabeltjes om een USB harddisk van extra power te voorzien, maar die zoek ik niet.

Iemand een idee waar ik die wél kan kopen? Evt Aliexpress of Amazon is ook goed. Ik heb vanalles geprobeerd voornamelijk bij Ali maar ik vind alleen maar splitterkabeltjes voor extra power.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 25-11-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:
Ik heb de bèta versie 4.5.0 geprobeerd ivm de auto standby functie, maar helaas werkt die functie totaal niet bij mij.
De AAW2 blijft actief. Mijn telefoon zit constant te connecten, krijgt geen verbinding en begint weer opnieuw. Ook wordt de Wi-Fi steeds omgeschakeld naar de AAW2 waardoor de telefoon steeds het internet disconnect en staat constant te zoemen dat ie verbinding aan het maken is.

Merk dus geen verschil met de 4.4.0 productie versie.

Nu heb ik voor mijn auto een andere oplossing in gedachten. Ik heb meerdere USB poorten, die van de Android Auto blijft dus actief tijdens het opladen van de auto, maar de andere poorten niet.

Ik ben op zoek naar een USB splitterkabeltje waar 2 USB-A stekkers aan zitten, 1 voor alleen data en 1 voor alleen stroom.

Ze zijn er wel, maar dan alleen met 2 stekkertjes voor extra power en niet voor data en power gescheiden. De bekende kabeltjes om een USB harddisk van extra power te voorzien, maar die zoek ik niet.

Iemand een idee waar ik die wél kan kopen? Evt Aliexpress of Amazon is ook goed. Ik heb vanalles geprobeerd voornamelijk bij Ali maar ik vind alleen maar splitterkabeltjes voor extra power.
Dat is gek, dit zou gewoon moeten werken. Als het goed is zou er bij het verbinden van de handsfree naar de auto een notificatie moeten komen die "Standby uitschakelen" weergeeft. En andersom bij het disconnecten "Standby inschakelen". Het kan echter zijn dat de auto ook de handsfree verbind wanneer het staat te laden? Zou je dit kunnen controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:43:
[...]

Dat is gek, dit zou gewoon moeten werken. Als het goed is zou er bij het verbinden van de handsfree naar de auto een notificatie moeten komen die "Standby uitschakelen" weergeeft. En andersom bij het disconnecten "Standby inschakelen". Het kan echter zijn dat de auto ook de handsfree verbind wanneer het staat te laden? Zou je dit kunnen controleren?
Standby inschakelen popt constant op, dan zegt ie weer android auto zoeken, android auto is beschikbaar, dan kan ie niet verbinden en dat gaat aan een stuk zo door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:54:
[...]

Standby inschakelen popt constant op, dan zegt ie weer android auto zoeken, android auto is beschikbaar, dan kan ie niet verbinden en dat gaat aan een stuk zo door.
Zou je de Bluetooth naam van je AAWireless device kunnen geven? Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
[...]

Zou je de Bluetooth naam van je AAWireless device kunnen geven? Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.
Die stuur ik je in een privé bericht. Ik heb nu net de auto geparkeerd en aan de lader gezet om 17:00 .
Heb het ding aan laten staan. Kijk wel even hoe lang ik dat volhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 08:34
Cruzer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Zit een radar van Rijkswaterstaat.

Dit ervaar ook ik soms in Zeeland of Frankrijk tolpoortjes.
Dat is wel echt een hardware issue.
De CE richtlijn voor dit soort apparatuur schrijft voor dat gij niet zult storen en niet gestoord zal worden.
Susceptibiliteit voor EM is een probleem dat men moet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
ikwilwp8 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:58:
[...]

Dat is wel echt een hardware issue.
De CE richtlijn voor dit soort apparatuur schrijft voor dat gij niet zult storen en niet gestoord zal worden.
Susceptibiliteit voor EM is een probleem dat men moet oplossen.
AAWireless 1 en 2 zijn CE gecertificeerd. Hierop zijn ze dus getest en goed (genoeg) bevonden. Dat betekend niet dat we op de hoogte zijn van eventuele storings problemen die nog voorkomen. We weten hoe we het kunnen verbeteren, en zijn hier mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Snirpo op 29-11-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:00
Ik heb een ander probleem dan eerder beschreven met de auto standby functie (AAW1).
Als de auto staat te laden werkt het prima en wordt de telefoon niet meer verbonden. Bij mij werkt het alleen niet in de auto. Eenmaal in de auto wordt de verbinding tussen de AAW en de telefoon iedere keer gemaakt en dan na een seconde of 5 weer verbroken en dan wordt die op nieuw verbonden en weer verbroken enz.
Ik heb bij de bluetooth verbinding van de auto geselecteerd in het auto-standby menu.

Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
casperensylvia schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:03:
Ik heb een ander probleem dan eerder beschreven met de auto standby functie (AAW1).
Als de auto staat te laden werkt het prima en wordt de telefoon niet meer verbonden. Bij mij werkt het alleen niet in de auto. Eenmaal in de auto wordt de verbinding tussen de AAW en de telefoon iedere keer gemaakt en dan na een seconde of 5 weer verbroken en dan wordt die op nieuw verbonden en weer verbroken enz.
Ik heb bij de bluetooth verbinding van de auto geselecteerd in het auto-standby menu.

Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen?
Als de verbinding verbroken wordt, geeft de telefoon dan ook notificatie weer die "Enabling auto-standby" weergeeft?

Het probleem van @Fairy is overigens opgelost. Zijn issue zou in de laatste versie van de app niet meer voor mogen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snirpo op 08-12-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
[...]

Als de verbinding verbroken wordt, geeft de telefoon dan ook notificatie weer die "Enabling auto-standby" weergeeft?

Het probleem van @Fairy is overigens opgelost. Zijn issue zou in de laatste versie van de app niet meer voor mogen komen.
Kleine aanvulling. In zijn algemeenheid is dit probleem inderdaad opgelost. Echter soms, en ik weet niet precies onder welke omstandigheden gebeurd het nog wel eens dat ie weer begint met connecten en disconnecten.

Dit kan vanalles zijn, misschien wel na het parkeren toch weer even contact erop. Of eerst parkeren en later pas de lader aansluiten of toch weer even op contact.

Ik heb geen idee wat het triggert, maar het gaat nog niet in 100% van de gevallen goed.

Als ik dan de bluetooth uitzet ben ik wel ff van het gezenuw af, maar meestal loop ik dan toch even naar de auto om op de knop (AAW2) te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-05 07:00
Snirpo schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
[...]

Vandaag nogmaals alles gerest en opnieuw ingesteld en nu werkt het wel goed. Mogelijk had het er mee te maken dat er gister twee telefoons in de auto aanwezig waren welke beide met de AAW probeerde te verbinden.

De melding Enabling auto-standby wordt ook weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door casperensylvia op 09-12-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Pierre schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Is bij de brug op de N3 bij Dordrecht precies hetzelfde.
Sinds de laatste update lijkt het zich niet meer voor te doen :-) Alles loopt überhaupt heel stabiel
sinds die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18:01
@Snirpo wat is de changelog van de nieuwe update 5.2.0? Deze staat nog niet op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Misschien een tip met aawireless als die blauw blijft knipperen en je auto geen verbinding maakt met aa wireless.

Bij mij werkte Android auto wireless niet meer. Echter lampje stond op blauw wel knipperend. Alles gereset ook in de auto maar steeds hetzelfde geen verbinding.

Uiteindelijk kabeltje wat er 3 jaar in zat en nooit problemen gaf vervangen voor een nieuwe usb kabel en het werkte weer. Ik denk dat mijn oude usb kabel iets verbogen was geraakt in de jaren. Opladen deed die het dan weer wel.... maar was geen goede verbinding met de usb poort in de auto ondanks dat aawireless blauw bleef knipperen.
Android auto is heel gevoelig met usb kabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Nu online
Ik zou er een binnenkort gaan bestellen. Maar ik zie dat er een plus versie aan komt. (Link werkt niet)
Heeft iemand een idee wat er + aan zou moeten zijn.

Ik heb namelijk geen haast.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:20
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:39:
Ik zou er een binnenkort gaan bestellen. Maar ik zie dat er een plus versie aan komt. (Link werkt niet)
Heeft iemand een idee wat er + aan zou moeten zijn.

Ik heb namelijk geen haast.
Als ik mij niet vergis, te gebruiken voor Android en dat andere systeem, IOS van Apple.

• lost95
  • Laatst online: 17:22
ipje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Als ik mij niet vergis, te gebruiken voor Android en dat andere systeem, IOS van Apple.
Volgens website idd met ondersteuning voor Apple Carplay. Early 2025, ben benieuwd :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds eind december de AAW 2 in gebruik in een Kia Ceed 2021 met een Google Pixel 9 Pro. Mijn reden; ik wil de usb poort van de Pixel sparen en geen draadloos opladen in de auto. Ik stap regelmatig in/uit de auto en ga voor werk van locatie naar locatie.

Mijn eerste bevindingen zijn positief; hij installeerde relatief makkelijk. Dongle met kabeltje aansluiten, telefoon verbinden met de dongle en de rest ging vanzelf. Ik heb er geen handleiding voor hoeven lezen.

Het gebruik is ook ideaal. Het lijkt nog sneller op te starten dan bedraad. Ik ben voornamelijk de enige gebruiker, wellicht dat hij daardoor alleen naar de meest recente telefoon zoekt. Hij lijkt ook al op te starten bij het openen van de deuren. Soms al voordat ik in de stoel zit, begint de muziek te spelen.

De eerste maand ging alles probleemloos. Maar de laatste tijd ervaar ik twee issues;

1
Hij verbindt ook als de auto niet op contact staat (een bekend issue als ik reacties van andere users lees.). Dat kan erg frustrerend zijn als je gebeld wordt en in de buurt van je auto bent en hij regelmatig weer verbinding krijgt met de dongle, waardoor de audio van het gesprek weer via BT gaat ipv de handset. En de vele notificaties (met vibraties) voor verbinding met de auto. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

2
Af en toe is er geen verbinding mogelijk. Dit kan voorafgaand zijn van een rit, maar ook tijdens een rit gebeuren. Het terugkrijgen van verbinding is dan niet snel mogelijk via de dongle. Soms helpt het om hem uit het vakje te halen, of hem even uit de usb poort te halen en weer opnieuw in te steken. Maar dus niet altijd. Bovenstaande heeft niks met een stoorzender te maken. Ik ga wel nog even testen met een ander kabeltje.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb al tijden gedoe met een slechte bekabelde AA verbinding met mijn auto (Focus MKIV station, Fairphone 5 met CalyxOS), als in gewoon niet verbinden als ik hem aan de kabel hang. Herstarten van AA geeft dan eenmalig weer verbinding, maar een plaspauze betekent weer geen AA meer.

Is de AAWireless hiervoor een oplossing? En, zo ja, dan de Two of is de originele net zo goed? Die knop ga ik toch niet gebruiken omdat ik de enige ben die de auto gebruikt.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:13
Aziraphale schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:37:
Ik heb al tijden gedoe met een slechte bekabelde AA verbinding met mijn auto (Focus MKIV station, Fairphone 5 met CalyxOS), als in gewoon niet verbinden als ik hem aan de kabel hang. Herstarten van AA geeft dan eenmalig weer verbinding, maar een plaspauze betekent weer geen AA meer.

Is de AAWireless hiervoor een oplossing? En, zo ja, dan de Two of is de originele net zo goed? Die knop ga ik toch niet gebruiken omdat ik de enige ben die de auto gebruikt.
Bij mij viel Android auto regelmatig uit met een bekabelde verbinding (de headunit liep dan vast en ging dan rebooten). Soms pakte die de verbinding weer op en anders moest de usb kabel eruit en weer erin. AA wireless aangeschaft en sindsdien vrijwel geen crashes van het systeem.
Het komt heel incidenteel nog voor alleen dit is t.o.v. de eerdere situatie verwaarloosbaar.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Megapaul schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:30:
[...]

Bij mij viel Android auto regelmatig uit met een bekabelde verbinding (de headunit liep dan vast en ging dan rebooten). Soms pakte die de verbinding weer op en anders moest de usb kabel eruit en weer erin. AA wireless aangeschaft en sindsdien vrijwel geen crashes van het systeem.
Het komt heel incidenteel nog voor alleen dit is t.o.v. de eerdere situatie verwaarloosbaar.
Kijk, dat zijn berichten! Dan ga ik er zeker een halen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:44:
[...]

Kijk, dat zijn berichten! Dan ga ik er zeker een halen.
Heb er nog één liggen als je wil, stuur maar PB als je geïnteresseerd bent.
Niet meer nodig sinds overstap naar nieuwe wagen waar het factory Wireless AA is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:09
Voor als mensen nog geinterseerd zijn in de AAWireless TwoPlus (deze heeft dus android auto wireless en apple carplay):

https://www.indiegogo.com...android-auto/x/38603132#/

26 euro + 8 euro verzendkosten. Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Vachan op 23-05-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Vachan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:32:
Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!
Wel wachten tot juli voordat je het in huis hebt. Maar prima prijs. Heb de AAWireless 2 (zonder plus) nu een week in gebruik na eerst een MSXTTLY gebruikt te hebben. Deze werkte niet soepel met mijn Crossland X - moest het kabeltje eruit halen en pas na starten van auto er weer in stoppen.

De AAWireless 2 werkte in het begin ook niet goed maar na contact met support de Passtrough optie uitgezet. En nu werkt hij als een zonnetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Voor als mensen nog geinterseerd zijn in de AAWireless TwoPlus (deze heeft dus android auto wireless en apple carplay):

26 euro + 8 euro verzendkosten. Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!
Zie ook het bijhorende bericht op de site van AAwireless zelf:
https://www.aawireless.io...wo-premieres-on-indiegogo

Die prijs is dus voor de eerste 500, waarvan de helft al geclaimed is.
Ook daarna als early bird nog erg gunstig geprijsd ten opzichte van de Two nu, dus als je Carplay nodig hebt is dit wel een gunstige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-06 20:58

Dat is een mooie deal. Zat erop te wachten aangezien ik een iPhone van mijn werk heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:39

Canis Lupus

Vosbot

Ik vroeg me af: zijn er ook andere mensen die hebben dat Android Auto icm AAWireless altijd op dezelfde locatie uitvalt?

Als ik naar de A12 bij Bleiswijk / Zoetermeer rijd, heb ik net voor de oprit dat altijd op precies zelfde punt Android Auto vastloopt, en dan binnen 1 minuut hersteld hij weer.

Iemand een idee? (ik zou nog eens moeten checken of het bedraad ook gebeurt :P)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Canis Lupus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:
Ik vroeg me af: zijn er ook andere mensen die hebben dat Android Auto icm AAWireless altijd op dezelfde locatie uitvalt?

Als ik naar de A12 bij Bleiswijk / Zoetermeer rijd, heb ik net voor de oprit dat altijd op precies zelfde punt Android Auto vastloopt, en dan binnen 1 minuut hersteld hij weer.

Als je zoekt op 'radar' in dit topic zie je wel wat vergelijkbare berichten, ook al gaat het om andere locaties. :)
Waarschijnlijk is er daar dus een radar die storing veroorzaakt. Alternatief is volgens mij om de wifi op 2.4Ghz in te stellen, dan zou je er geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Dank, dan ga ik dat proberen (ook al staat er groot NOT RECOMMENDED bij 2.4 GHz 😬)
Gisteren nog getest, bedraad geen issue, draadloos wel. Zou radar van Rotterdam Airport kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44

Pierre

Van nature lui!

Op de N3 bij Dordrecht had ik het ook, dan reboote dat ding en 2 minuten later was die weer online. Nu gebruik ik hem niet meer (al een hele tijd niet) want ik heb een andere leasebak.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 22:50
Canis Lupus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:

Ook last van! Altijd als ik hier in de buurt een klein dorpje in/uit rijd.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik kan zeggen dat aanpassen naar 2.4GHz inderdaad de oplossing lijkt te zijn 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
wiljums schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Ook last van! Altijd als ik hier in de buurt een klein dorpje in/uit rijd.
Canis Lupus schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:59:
Ik kan zeggen dat aanpassen naar 2.4GHz inderdaad de oplossing lijkt te zijn 👌
Gaat dit om een AAWireless 1 of 2? Zou je de Bluetooth naam van het AAWireless device kunnen delen

[ Voor 25% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 22:50
Snirpo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:01:
[...]

[...]

Gaat dit om een AAWireless 1 of 2? Zou je de Bluetooth naam van het AAWireless device kunnen delen
Aa wireless 2: AndroidAuto-AAWcc20bc71

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Bij mij is het een AAwireless 1.
Waarom is Bluetooth naam relevant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Omdat ik dan kan controleren om welke hardware het gaat :) AAWireless 2 zou minder last van storingen moeten hebben versus AAWireless 1. En met de laatste revisie van AAWireless 2 verwacht ik eigenlijk vrijwel geen storingsproblemen meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2025 12:59 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste