Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wordt nu al gek van het ding.

Hij lijkt goed te werken, maar heb nu de auto geparkeerd en aan de lader, maar om de haverklap gaat mijn telefoon weer verbinding met het ding maken vanuit huis. Als ik naar de auto loop zie ik dat hij stroom krijgt en dus aan is.

Volgens mij geeft mijn auto (Kia Niro PHEV 2020 model) met regelmaat stroom aan de USB poort.

Ben benieuwd wat daar de fix voor gaat zijn, want het ene probleem wordt opgelost, maar maakt plaats voor het andere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 04:49
Fairy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:07:
Wordt nu al gek van het ding.

Hij lijkt goed te werken, maar heb nu de auto geparkeerd en aan de lader, maar om de haverklap gaat mijn telefoon weer verbinding met het ding maken vanuit huis. Als ik naar de auto loop zie ik dat hij stroom krijgt en dus aan is.

Volgens mij geeft mijn auto (Kia Niro PHEV 2020 model) met regelmaat stroom aan de USB poort.

Ben benieuwd wat daar de fix voor gaat zijn, want het ene probleem wordt opgelost, maar maakt plaats voor het andere.
Dit probleem heeft helaas elke dongle. Dit komt omdat de auto stroom op de USB poort zet tijdens het laden, waardoor de dongle gaat verbinden met de telefoon. Oplossing hier voor, genaamd auto-standby, zijn we mee bezig (ETA 1-2 week). Er was al een oplossing voor dit probleem in AAWireless 1, genaamd start / stop, maar deze hebben we last minute verwijderd voor AAWireless 2. Deze functie maakt namelijk de knop compleet niet-functioneel, want ons te verwarrend leek. Je drukt, en er gebeurd niks. Als tijdelijke oplossing zou je de knop-functie "standby" kunnen instellen, waarmee je handmatig de dongle op standby kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Dit probleem heeft helaas elke dongle. Dit komt omdat de auto stroom op de USB poort zet tijdens het laden, waardoor de dongle gaat verbinden met de telefoon. Oplossing hier voor, genaamd auto-standby, zijn we mee bezig (ETA 1-2 week). Er was al een oplossing voor dit probleem in AAWireless 1, genaamd start / stop, maar deze hebben we last minute verwijderd voor AAWireless 2. Deze functie maakt namelijk de knop compleet niet-functioneel, want ons te verwarrend leek. Je drukt, en er gebeurd niks. Als tijdelijke oplossing zou je de knop-functie "standby" kunnen instellen, waarmee je handmatig de dongle op standby kan zetten.
"We"?

Dus je werkt bij AAWireless? Leuk om te zien dat er iemand op het forum zit :)

Die standby had ik intussen gevonden. Lijkt goed te werken.

Wat me overigens wel opvalt (met Galaxy S22) is dat bekabeld deze niet lekker werkt. Knoppen reageren niet en dan moet ik in de auto naar het eigen menu en terug naar Android Auto en dan werkt het vaak wel weer.

Met Passthrough merkte ik dat dit wéér gebeurde, dus ik had al mega de balen hiervan, want dat is 1 van de redenen dat ik dit ding hebt.

Toen ik passthrough uitzette heb ik geen problemen meer gehad, maar dit was over zo'n 20km dus nog te weinig om wat te zeggen.

De DPI instelling alleen al is voor mij een reden om hem te kopen. Eindelijk van die mega grote knoppen af en veel meer info in het scherm, heerlijk!

Weet je ook wat de parameters zijn voor audio? Streamen van muziek via AAW2 wordt dat gedownsampled of naar lagere bitrate gezet en zo ja welke? Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 14:12
Fairy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:54:
[...]
Hij werkt bij zichzelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:54:
[...]

"We"?

Die standby had ik intussen gevonden. Lijkt goed te werken.

Wat me overigens wel opvalt (met Galaxy S22) is dat bekabeld deze niet lekker werkt. Knoppen reageren niet en dan moet ik in de auto naar het eigen menu en terug naar Android Auto en dan werkt het vaak wel weer.

Met Passthrough merkte ik dat dit wéér gebeurde, dus ik had al mega de balen hiervan, want dat is 1 van de redenen dat ik dit ding hebt.

Toen ik passthrough uitzette heb ik geen problemen meer gehad, maar dit was over zo'n 20km dus nog te weinig om wat te zeggen.

De DPI instelling alleen al is voor mij een reden om hem te kopen. Eindelijk van die mega grote knoppen af en veel meer info in het scherm, heerlijk!

Weet je ook wat de parameters zijn voor audio? Streamen van muziek via AAW2 wordt dat gedownsampled of naar lagere bitrate gezet en zo ja welke? Ik ben benieuwd :)
Dat is heel raar. Maar als knoppen niet reageren, ligt het waarschijnlijk aan de Android Auto kant. Wat soms wel eens helpt is cache + data van AA te clearen.

Audio is een 1 op 1 gelijk met een bekabelde verbinding, we doen hier verder niks mee. Uit mijn hoofd, PCM 16bit 44100 Hz. Sommige auto's ondersteunen AAC audio, dan is het AAC. Vrijwel alle auto's met alleen een bedrade verbinding ondersteunen alleen PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 16:10
Handig! Goed om te weten dat de 2+ ook Carplay ondersteuning krijgt, dan wacht ik daar op, mijn wederhelft heeft een iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Weet er iemand wat er bij de brug bij Gorinchem is? Bij die brug reboot mijn AAW telkens. Maakt niet uit of ik uit het zuiden kom of er naar toe rijd, net voor ik de brug op rij reboot hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
cooper_s1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:47:
Weet er iemand wat er bij de brug bij Gorinchem is? Bij die brug reboot mijn AAW telkens. Maakt niet uit of ik uit het zuiden kom of er naar toe rijd, net voor ik de brug op rij reboot hij.
Zit een radar van Rijkswaterstaat.

Dit ervaar ook ik soms in Zeeland of Frankrijk tolpoortjes.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

cooper_s1 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:47:
Is bij de brug op de N3 bij Dordrecht precies hetzelfde.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:31
Sinds vandaag een AAWireless Two binnen gekregen en uiteraard meteen getest.
Ik krijg mijn telefoon (Samsung S22) wel met bluetooth verbonden en kan instellingen op de AAWireless wijzigen. Echter blijft de groene ring knipperen (connectie maken) en start Android Auto niet op in mn display van de auto.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?
Bekabeld werkt het altijd prima en direct in mijn Seat Leon 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
LogiZ5500 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:56:
Sinds vandaag een AAWireless Two binnen gekregen en uiteraard meteen getest.
Ik krijg mijn telefoon (Samsung S22) wel met bluetooth verbonden en kan instellingen op de AAWireless wijzigen. Echter blijft de groene ring knipperen (connectie maken) en start Android Auto niet op in mn display van de auto.

Iemand die dit herkent en er een oplossing voor heeft?
Bekabeld werkt het altijd prima en direct in mijn Seat Leon 2015.
Heb je de troubleshooting in de companion app geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 19:31
Snirpo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:59:
[...]

Heb je de troubleshooting in de companion app geprobeerd?
Zeker! Die geeft aan dat AA cache geleegd moet worden en dan terugkeren naar de companion app. Die doet een retry, maar blijft groen knipperen helaas..
Vervolgens vraagt hij weer welke kleur de ring geeft, en start de troubleshooting weer opnieuw. Loop dus...

Edit:
Ik had in Android Auto settings het vinkje Android Auto Wireless verbinden weg gehaald O-) .. nu weer aan gezet en werkt meteen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door LogiZ5500 op 02-11-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
LogiZ5500 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:48:
[...]

Zeker! Die geeft aan dat AA cache geleegd moet worden en dan terugkeren naar de companion app. Die doet een retry, maar blijft groen knipperen helaas..
Vervolgens vraagt hij weer welke kleur de ring geeft, en start de troubleshooting weer opnieuw. Loop dus...

Edit:
Ik had in Android Auto settings het vinkje Android Auto Wireless verbinden weg gehaald O-) .. nu weer aan gezet en werkt meteen _/-\o_
Whoeps. Deze check zat eerder ook in de setup van de app, hebben we weggehaald omdat dit standaard aan staat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 11:07
Mijn eerste ervaring met de AAW2 waren slecht. Ik heb nog nooit een dongle gehad en ook mijn auto was (voor mij) nieuw. Dus de AAW2 aangeschaft. Deze wilde eerst wel verbinding maken zodat Android Auto in de auto het netjes deed. Maar na enige tijd was deze de verbinding met mijn telefoon (Samsung S21FE) weer kwijt. Probleemoplosser doorlopen, alles gedaan wat daar stond, factory reset 3x gedaan, cache legen van de auto app, bluetooth koppeling verwijderen/vergeten enz. Ledjes knipperen maar kon nergens op de website zien wat dat nu betekend. Je vindt er wel na enig zoeken de werking van de knop maar niet de betekenis van de LED. Heel onhandig voor een leek zoals ik. Pas na lange tijd erachter gekomen dat de al bestaande bluetooth verbinding met het automedia systeem de oorzaak was. Nu deze geheel verwijderd is werkt het eindelijk (Seat Alhambra 2019). Maar dat heeft wel enige uren geduurd. Dus zó eenvoudig is het aansluiten nu ook weer niet als je geen idee hebt wat de oorzaak zou kunnen zijn en er m.i. onvoldoende goede uitleg staat op de website (ondanks de FAQ enz.)

[ Voor 14% gewijzigd door B.Wortelboer op 04-11-2024 12:54 ]

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 21:44
Sinds kort in het bezit van de AAW1 (via Marktplaats overgenomen) en alles werkt naar behoren. Echter, als ik mijn auto uitzet, blijven de lampjes branden, waardoor ik hem nu eigenlijk steeds uit de USB poort haal, om te voorkomen dat de accu van de auto eventueel leegloopt. Heeft iemand enig idee of deze zorgen terecht zijn, of verbruikt de AAW1 dusdanig weinig dat dit verwaarloosbaar is?

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
040-Skillz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:12:
Sinds kort in het bezit van de AAW1 (via Marktplaats overgenomen) en alles werkt naar behoren. Echter, als ik mijn auto uitzet, blijven de lampjes branden, waardoor ik hem nu eigenlijk steeds uit de USB poort haal, om te voorkomen dat de accu van de auto eventueel leegloopt. Heeft iemand enig idee of deze zorgen terecht zijn, of verbruikt de AAW1 dusdanig weinig dat dit verwaarloosbaar is?
Je kan in de instellingen van je AAW de start/stop functie activeren. Zorgt er ook voor dat zodra je je sleutel uit het contact haalt, de stroom vanzelf van de USB poort gaat en je AAW hierdoor vanzelf stopt

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 21:44
blueman85 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:17:
[...]

Je kan in de instellingen van je AAW de start/stop functie activeren. Zorgt er ook voor dat zodra je je sleutel uit het contact haalt, de stroom vanzelf van de USB poort gaat en je AAW hierdoor vanzelf stopt
Ah goed om te weten, dankjewel! Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo, nog regelmatig problemen gehad met Android Auto ook via wireless. Geen respons van scherm, of hele lage FPS op de kaart.

Nog aan het zoeken geweest en kon maar niets vinden, totdat ik de ontwikkelaarsmodus van Android uitzette. Nu lijkt het probleem opgelost!

Wat ik daar aan had staan is de vloeiende overgangen uitzetten, zodat Android snappier reageerde. Blijkbaar kan Android Auto daar niet lekker tegen.

Misschien goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ook ik had via usb kabel veel problemen met android auto.
"Telefoon reageert niet" komt er dan in mijn Kia Niro te staan.
Hoopte altijd dat het met AA-wirless 2 was opgelost. Maar helaas.

Soms gaat het een half uur goed. soms heb je om de 10 seconden dat de telefoon "niet reageert" en lijkt die wel het AA proces op de telefoon te herstarten, want ietsje later verbind die weer.

Heb verder geen ontwikkelaars settings toegepast, iemand nog een idee? Of zou dit een hardware failure kunnen zijn van de auto zelf? Of kan ik in de settings nog iets aanpassen

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds de Indiegogo start een AAWireless. Uiterst tevreden mee, connect altijd en het aantal keren uitvallen is op 1 hand te tellen. Groot vermoeden dat het eerder kwam door het losse usb kabeltje en niet het kastje zelf. Soms reconnect ie wel eens tijdens het rijden, maar dat kan ook te maken met bepaalde locaties zoals eerder genoemd in dit topic.

Enige waarvan ik baal is dat Android Auto bij mij niet full screen is (ligt aan de auto zelf). Laatst stuitte ik op een filmpje waarin ik de optie Android Auto over Carplay zag. Die optie was nieuw voor mij. Had mijn kastje al lange tijd niet geupdate, maar ook na de update zag ik deze optie niet. Nu las ik hier in het topic dat dit pas wordt ondersteunt vanaf de 2e generatie van AAWireless1.

Misschien een beetje rare vraag, maar woont iemand toevallig in de regio West-Brabant en tijd/zin zodat ik het even kan proberen? De mijne werkt prima, wil dan ook niet zomaar een nieuwe kopen zonder dat ik zeker weet dat het goed werkt. Daarnaast ben ik ook een beetje aan het wachten op de Two+, gezien partner een iPhone heeft..

Als iemand voor een zacht prijsje van zijn AAWireless (minimaal 2e generatie van versie 1) af wilt, mag dat natuurlijk ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door SubSun op 21-11-2024 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb de bèta versie 4.5.0 geprobeerd ivm de auto standby functie, maar helaas werkt die functie totaal niet bij mij.
De AAW2 blijft actief. Mijn telefoon zit constant te connecten, krijgt geen verbinding en begint weer opnieuw. Ook wordt de Wi-Fi steeds omgeschakeld naar de AAW2 waardoor de telefoon steeds het internet disconnect en staat constant te zoemen dat ie verbinding aan het maken is.

Merk dus geen verschil met de 4.4.0 productie versie.

Nu heb ik voor mijn auto een andere oplossing in gedachten. Ik heb meerdere USB poorten, die van de Android Auto blijft dus actief tijdens het opladen van de auto, maar de andere poorten niet.

Ik ben op zoek naar een USB splitterkabeltje waar 2 USB-A stekkers aan zitten, 1 voor alleen data en 1 voor alleen stroom.

Ze zijn er wel, maar dan alleen met 2 stekkertjes voor extra power en niet voor data en power gescheiden. De bekende kabeltjes om een USB harddisk van extra power te voorzien, maar die zoek ik niet.

Iemand een idee waar ik die wél kan kopen? Evt Aliexpress of Amazon is ook goed. Ik heb vanalles geprobeerd voornamelijk bij Ali maar ik vind alleen maar splitterkabeltjes voor extra power.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 25-11-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op maandag 25 november 2024 @ 20:20:
Ik heb de bèta versie 4.5.0 geprobeerd ivm de auto standby functie, maar helaas werkt die functie totaal niet bij mij.
De AAW2 blijft actief. Mijn telefoon zit constant te connecten, krijgt geen verbinding en begint weer opnieuw. Ook wordt de Wi-Fi steeds omgeschakeld naar de AAW2 waardoor de telefoon steeds het internet disconnect en staat constant te zoemen dat ie verbinding aan het maken is.

Merk dus geen verschil met de 4.4.0 productie versie.

Nu heb ik voor mijn auto een andere oplossing in gedachten. Ik heb meerdere USB poorten, die van de Android Auto blijft dus actief tijdens het opladen van de auto, maar de andere poorten niet.

Ik ben op zoek naar een USB splitterkabeltje waar 2 USB-A stekkers aan zitten, 1 voor alleen data en 1 voor alleen stroom.

Ze zijn er wel, maar dan alleen met 2 stekkertjes voor extra power en niet voor data en power gescheiden. De bekende kabeltjes om een USB harddisk van extra power te voorzien, maar die zoek ik niet.

Iemand een idee waar ik die wél kan kopen? Evt Aliexpress of Amazon is ook goed. Ik heb vanalles geprobeerd voornamelijk bij Ali maar ik vind alleen maar splitterkabeltjes voor extra power.
Dat is gek, dit zou gewoon moeten werken. Als het goed is zou er bij het verbinden van de handsfree naar de auto een notificatie moeten komen die "Standby uitschakelen" weergeeft. En andersom bij het disconnecten "Standby inschakelen". Het kan echter zijn dat de auto ook de handsfree verbind wanneer het staat te laden? Zou je dit kunnen controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 08:43:
[...]

Dat is gek, dit zou gewoon moeten werken. Als het goed is zou er bij het verbinden van de handsfree naar de auto een notificatie moeten komen die "Standby uitschakelen" weergeeft. En andersom bij het disconnecten "Standby inschakelen". Het kan echter zijn dat de auto ook de handsfree verbind wanneer het staat te laden? Zou je dit kunnen controleren?
Standby inschakelen popt constant op, dan zegt ie weer android auto zoeken, android auto is beschikbaar, dan kan ie niet verbinden en dat gaat aan een stuk zo door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Fairy schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:54:
[...]

Standby inschakelen popt constant op, dan zegt ie weer android auto zoeken, android auto is beschikbaar, dan kan ie niet verbinden en dat gaat aan een stuk zo door.
Zou je de Bluetooth naam van je AAWireless device kunnen geven? Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:14:
[...]

Zou je de Bluetooth naam van je AAWireless device kunnen geven? Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.
Die stuur ik je in een privé bericht. Ik heb nu net de auto geparkeerd en aan de lader gezet om 17:00 .
Heb het ding aan laten staan. Kijk wel even hoe lang ik dat volhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 16:10
Cruzer schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:16:
[...]

Zit een radar van Rijkswaterstaat.

Dit ervaar ook ik soms in Zeeland of Frankrijk tolpoortjes.
Dat is wel echt een hardware issue.
De CE richtlijn voor dit soort apparatuur schrijft voor dat gij niet zult storen en niet gestoord zal worden.
Susceptibiliteit voor EM is een probleem dat men moet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
ikwilwp8 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:58:
[...]

Dat is wel echt een hardware issue.
De CE richtlijn voor dit soort apparatuur schrijft voor dat gij niet zult storen en niet gestoord zal worden.
Susceptibiliteit voor EM is een probleem dat men moet oplossen.
AAWireless 1 en 2 zijn CE gecertificeerd. Hierop zijn ze dus getest en goed (genoeg) bevonden. Dat betekend niet dat we op de hoogte zijn van eventuele storings problemen die nog voorkomen. We weten hoe we het kunnen verbeteren, en zijn hier mee bezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Snirpo op 29-11-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:52
Ik heb een ander probleem dan eerder beschreven met de auto standby functie (AAW1).
Als de auto staat te laden werkt het prima en wordt de telefoon niet meer verbonden. Bij mij werkt het alleen niet in de auto. Eenmaal in de auto wordt de verbinding tussen de AAW en de telefoon iedere keer gemaakt en dan na een seconde of 5 weer verbroken en dan wordt die op nieuw verbonden en weer verbroken enz.
Ik heb bij de bluetooth verbinding van de auto geselecteerd in het auto-standby menu.

Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
casperensylvia schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:03:
Ik heb een ander probleem dan eerder beschreven met de auto standby functie (AAW1).
Als de auto staat te laden werkt het prima en wordt de telefoon niet meer verbonden. Bij mij werkt het alleen niet in de auto. Eenmaal in de auto wordt de verbinding tussen de AAW en de telefoon iedere keer gemaakt en dan na een seconde of 5 weer verbroken en dan wordt die op nieuw verbonden en weer verbroken enz.
Ik heb bij de bluetooth verbinding van de auto geselecteerd in het auto-standby menu.

Is er nog een andere instelling die ik moet aanpassen?
Als de verbinding verbroken wordt, geeft de telefoon dan ook notificatie weer die "Enabling auto-standby" weergeeft?

Het probleem van @Fairy is overigens opgelost. Zijn issue zou in de laatste versie van de app niet meer voor mogen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snirpo op 08-12-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Snirpo schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
[...]

Als de verbinding verbroken wordt, geeft de telefoon dan ook notificatie weer die "Enabling auto-standby" weergeeft?

Het probleem van @Fairy is overigens opgelost. Zijn issue zou in de laatste versie van de app niet meer voor mogen komen.
Kleine aanvulling. In zijn algemeenheid is dit probleem inderdaad opgelost. Echter soms, en ik weet niet precies onder welke omstandigheden gebeurd het nog wel eens dat ie weer begint met connecten en disconnecten.

Dit kan vanalles zijn, misschien wel na het parkeren toch weer even contact erop. Of eerst parkeren en later pas de lader aansluiten of toch weer even op contact.

Ik heb geen idee wat het triggert, maar het gaat nog niet in 100% van de gevallen goed.

Als ik dan de bluetooth uitzet ben ik wel ff van het gezenuw af, maar meestal loop ik dan toch even naar de auto om op de knop (AAW2) te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperensylvia
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:52
Snirpo schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
[...]

Vandaag nogmaals alles gerest en opnieuw ingesteld en nu werkt het wel goed. Mogelijk had het er mee te maken dat er gister twee telefoons in de auto aanwezig waren welke beide met de AAW probeerde te verbinden.

De melding Enabling auto-standby wordt ook weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door casperensylvia op 09-12-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Pierre schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:36:
[...]

Is bij de brug op de N3 bij Dordrecht precies hetzelfde.
Sinds de laatste update lijkt het zich niet meer voor te doen :-) Alles loopt überhaupt heel stabiel
sinds die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
@Snirpo wat is de changelog van de nieuwe update 5.2.0? Deze staat nog niet op de site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 12:55
Misschien een tip met aawireless als die blauw blijft knipperen en je auto geen verbinding maakt met aa wireless.

Bij mij werkte Android auto wireless niet meer. Echter lampje stond op blauw wel knipperend. Alles gereset ook in de auto maar steeds hetzelfde geen verbinding.

Uiteindelijk kabeltje wat er 3 jaar in zat en nooit problemen gaf vervangen voor een nieuwe usb kabel en het werkte weer. Ik denk dat mijn oude usb kabel iets verbogen was geraakt in de jaren. Opladen deed die het dan weer wel.... maar was geen goede verbinding met de usb poort in de auto ondanks dat aawireless blauw bleef knipperen.
Android auto is heel gevoelig met usb kabels..

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik zou er een binnenkort gaan bestellen. Maar ik zie dat er een plus versie aan komt. (Link werkt niet)
Heeft iemand een idee wat er + aan zou moeten zijn.

Ik heb namelijk geen haast.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:39:
Ik zou er een binnenkort gaan bestellen. Maar ik zie dat er een plus versie aan komt. (Link werkt niet)
Heeft iemand een idee wat er + aan zou moeten zijn.

Ik heb namelijk geen haast.
Als ik mij niet vergis, te gebruiken voor Android en dat andere systeem, IOS van Apple.

• lost95
  • Laatst online: 20:17
ipje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Als ik mij niet vergis, te gebruiken voor Android en dat andere systeem, IOS van Apple.
Volgens website idd met ondersteuning voor Apple Carplay. Early 2025, ben benieuwd :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sinds eind december de AAW 2 in gebruik in een Kia Ceed 2021 met een Google Pixel 9 Pro. Mijn reden; ik wil de usb poort van de Pixel sparen en geen draadloos opladen in de auto. Ik stap regelmatig in/uit de auto en ga voor werk van locatie naar locatie.

Mijn eerste bevindingen zijn positief; hij installeerde relatief makkelijk. Dongle met kabeltje aansluiten, telefoon verbinden met de dongle en de rest ging vanzelf. Ik heb er geen handleiding voor hoeven lezen.

Het gebruik is ook ideaal. Het lijkt nog sneller op te starten dan bedraad. Ik ben voornamelijk de enige gebruiker, wellicht dat hij daardoor alleen naar de meest recente telefoon zoekt. Hij lijkt ook al op te starten bij het openen van de deuren. Soms al voordat ik in de stoel zit, begint de muziek te spelen.

De eerste maand ging alles probleemloos. Maar de laatste tijd ervaar ik twee issues;

1
Hij verbindt ook als de auto niet op contact staat (een bekend issue als ik reacties van andere users lees.). Dat kan erg frustrerend zijn als je gebeld wordt en in de buurt van je auto bent en hij regelmatig weer verbinding krijgt met de dongle, waardoor de audio van het gesprek weer via BT gaat ipv de handset. En de vele notificaties (met vibraties) voor verbinding met de auto. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt.

2
Af en toe is er geen verbinding mogelijk. Dit kan voorafgaand zijn van een rit, maar ook tijdens een rit gebeuren. Het terugkrijgen van verbinding is dan niet snel mogelijk via de dongle. Soms helpt het om hem uit het vakje te halen, of hem even uit de usb poort te halen en weer opnieuw in te steken. Maar dus niet altijd. Bovenstaande heeft niks met een stoorzender te maken. Ik ga wel nog even testen met een ander kabeltje.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
Ik heb al tijden gedoe met een slechte bekabelde AA verbinding met mijn auto (Focus MKIV station, Fairphone 5 met CalyxOS), als in gewoon niet verbinden als ik hem aan de kabel hang. Herstarten van AA geeft dan eenmalig weer verbinding, maar een plaspauze betekent weer geen AA meer.

Is de AAWireless hiervoor een oplossing? En, zo ja, dan de Two of is de originele net zo goed? Die knop ga ik toch niet gebruiken omdat ik de enige ben die de auto gebruikt.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Aziraphale schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:37:
Ik heb al tijden gedoe met een slechte bekabelde AA verbinding met mijn auto (Focus MKIV station, Fairphone 5 met CalyxOS), als in gewoon niet verbinden als ik hem aan de kabel hang. Herstarten van AA geeft dan eenmalig weer verbinding, maar een plaspauze betekent weer geen AA meer.

Is de AAWireless hiervoor een oplossing? En, zo ja, dan de Two of is de originele net zo goed? Die knop ga ik toch niet gebruiken omdat ik de enige ben die de auto gebruikt.
Bij mij viel Android auto regelmatig uit met een bekabelde verbinding (de headunit liep dan vast en ging dan rebooten). Soms pakte die de verbinding weer op en anders moest de usb kabel eruit en weer erin. AA wireless aangeschaft en sindsdien vrijwel geen crashes van het systeem.
Het komt heel incidenteel nog voor alleen dit is t.o.v. de eerdere situatie verwaarloosbaar.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
Megapaul schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:30:
[...]

Bij mij viel Android auto regelmatig uit met een bekabelde verbinding (de headunit liep dan vast en ging dan rebooten). Soms pakte die de verbinding weer op en anders moest de usb kabel eruit en weer erin. AA wireless aangeschaft en sindsdien vrijwel geen crashes van het systeem.
Het komt heel incidenteel nog voor alleen dit is t.o.v. de eerdere situatie verwaarloosbaar.
Kijk, dat zijn berichten! Dan ga ik er zeker een halen.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Aziraphale schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:44:
[...]

Kijk, dat zijn berichten! Dan ga ik er zeker een halen.
Heb er nog één liggen als je wil, stuur maar PB als je geïnteresseerd bent.
Niet meer nodig sinds overstap naar nieuwe wagen waar het factory Wireless AA is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:47
Voor als mensen nog geinterseerd zijn in de AAWireless TwoPlus (deze heeft dus android auto wireless en apple carplay):

https://www.indiegogo.com...android-auto/x/38603132#/

26 euro + 8 euro verzendkosten. Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Vachan op 23-05-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vachan schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:32:
Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!
Wel wachten tot juli voordat je het in huis hebt. Maar prima prijs. Heb de AAWireless 2 (zonder plus) nu een week in gebruik na eerst een MSXTTLY gebruikt te hebben. Deze werkte niet soepel met mijn Crossland X - moest het kabeltje eruit halen en pas na starten van auto er weer in stoppen.

De AAWireless 2 werkte in het begin ook niet goed maar na contact met support de Passtrough optie uitgezet. En nu werkt hij als een zonnetje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Voor als mensen nog geinterseerd zijn in de AAWireless TwoPlus (deze heeft dus android auto wireless en apple carplay):

26 euro + 8 euro verzendkosten. Hoor over het algemeen wel positieve ervaringen over de AAWireless. Dus voor 34 euro valt het te proberen!
Zie ook het bijhorende bericht op de site van AAwireless zelf:
https://www.aawireless.io...wo-premieres-on-indiegogo

Die prijs is dus voor de eerste 500, waarvan de helft al geclaimed is.
Ook daarna als early bird nog erg gunstig geprijsd ten opzichte van de Two nu, dus als je Carplay nodig hebt is dit wel een gunstige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 12:16

Dat is een mooie deal. Zat erop te wachten aangezien ik een iPhone van mijn werk heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Ik vroeg me af: zijn er ook andere mensen die hebben dat Android Auto icm AAWireless altijd op dezelfde locatie uitvalt?

Als ik naar de A12 bij Bleiswijk / Zoetermeer rijd, heb ik net voor de oprit dat altijd op precies zelfde punt Android Auto vastloopt, en dan binnen 1 minuut hersteld hij weer.

Iemand een idee? (ik zou nog eens moeten checken of het bedraad ook gebeurt :P)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Canis Lupus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:
Ik vroeg me af: zijn er ook andere mensen die hebben dat Android Auto icm AAWireless altijd op dezelfde locatie uitvalt?

Als ik naar de A12 bij Bleiswijk / Zoetermeer rijd, heb ik net voor de oprit dat altijd op precies zelfde punt Android Auto vastloopt, en dan binnen 1 minuut hersteld hij weer.

Als je zoekt op 'radar' in dit topic zie je wel wat vergelijkbare berichten, ook al gaat het om andere locaties. :)
Waarschijnlijk is er daar dus een radar die storing veroorzaakt. Alternatief is volgens mij om de wifi op 2.4Ghz in te stellen, dan zou je er geen last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Dank, dan ga ik dat proberen (ook al staat er groot NOT RECOMMENDED bij 2.4 GHz 😬)
Gisteren nog getest, bedraad geen issue, draadloos wel. Zou radar van Rotterdam Airport kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Pierre

Van nature lui!

Op de N3 bij Dordrecht had ik het ook, dan reboote dat ding en 2 minuten later was die weer online. Nu gebruik ik hem niet meer (al een hele tijd niet) want ik heb een andere leasebak.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Canis Lupus schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:24:

Ook last van! Altijd als ik hier in de buurt een klein dorpje in/uit rijd.

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Ik kan zeggen dat aanpassen naar 2.4GHz inderdaad de oplossing lijkt te zijn 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
wiljums schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Ook last van! Altijd als ik hier in de buurt een klein dorpje in/uit rijd.
Canis Lupus schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:59:
Ik kan zeggen dat aanpassen naar 2.4GHz inderdaad de oplossing lijkt te zijn 👌
Gaat dit om een AAWireless 1 of 2? Zou je de Bluetooth naam van het AAWireless device kunnen delen

[ Voor 25% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2025 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Snirpo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:01:
[...]

[...]

Gaat dit om een AAWireless 1 of 2? Zou je de Bluetooth naam van het AAWireless device kunnen delen
Aa wireless 2: AndroidAuto-AAWcc20bc71

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Bij mij is het een AAwireless 1.
Waarom is Bluetooth naam relevant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Omdat ik dan kan controleren om welke hardware het gaat :) AAWireless 2 zou minder last van storingen moeten hebben versus AAWireless 1. En met de laatste revisie van AAWireless 2 verwacht ik eigenlijk vrijwel geen storingsproblemen meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Snirpo op 25-05-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:54
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een dongle die zowel Android Auto als Apple CarPlay draadloos ondersteunt — zonder haperingen, met een stabiele verbinding en geen lag. Ik wil 'm via Amazon bestellen, dus graag een goede suggestie zodat ik in één keer de juiste koop en niet hoef te retourneren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
DeJurist schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:23:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een dongle die zowel Android Auto als Apple CarPlay draadloos ondersteunt — zonder haperingen, met een stabiele verbinding en geen lag. Ik wil 'm via Amazon bestellen, dus graag een goede suggestie zodat ik in één keer de juiste koop en niet hoef te retourneren.
Alleen Chinese dongles ondersteunen op dit moment Android Auto + CarPlay. Deze zijn intern allemaal exact hetzelfde (Allwinner v83x SoC + Realtek 8733BS of AIC8800 Wi-Fi/BT chip), dus het maakt niks uit. Dus kies er een eentje die het er leukst uit ziet zou ik zeggen :)

Wij komen binnenkort zelf ook met een Android Auto + CarPlay (AAWireless TWO+). Maar dit gaat waarschijnlijk nog een paar week/maand duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De laatste tijd valt me op dat ik het volume van de radio soms niet aan kan passen als de AAWireless is verbonden. Als ik het volume omhoog of omlaag wil doen, dan wordt het volume van de meldingen aangepast.

Enig idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 00:54
Snirpo schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:00:
[...]

Alleen Chinese dongles ondersteunen op dit moment Android Auto + CarPlay. Deze zijn intern allemaal exact hetzelfde (Allwinner v83x SoC + Realtek 8733BS of AIC8800 Wi-Fi/BT chip), dus het maakt niks uit. Dus kies er een eentje die het er leukst uit ziet zou ik zeggen :)

Wij komen binnenkort zelf ook met een Android Auto + CarPlay (AAWireless TWO+). Maar dit gaat waarschijnlijk nog een paar week/maand duren.
Dat wist ik dus niet — ik dacht eigenlijk dat er onderling flinke verschillen zouden zijn. Maar in dat geval lijkt deze mij prima. Hij krijgt in ieder geval goede beoordelingen op Amazon:
https://amzn.eu/d/0fGwWmB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lost95
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3zhqaXZqOhTtzDeQ7nimy_DWmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDGv7ZJWFR4VeaJPQJTKM6wK.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen, vanavond uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
lost95 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:59:
[Afbeelding]

Die van mij ligt ook klaar op het pakketpunt om af te halen! Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:52
pilskes schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:50:
De laatste tijd valt me op dat ik het volume van de radio soms niet aan kan passen als de AAWireless is verbonden. Als ik het volume omhoog of omlaag wil doen, dan wordt het volume van de meldingen aangepast.

Enig idee hoe dit kan??
Ik had dat vorige week ook een keer ja. Weet je zeker dat het aan de AAWireless lag of kan het ook Android Auto zelf geweest zijn? Ik had in ieder geval AAWireless wel aan op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:51
lost95 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 17:59:
[Afbeelding]

Ik heb hem sinds gisteren binnen maar de eerste ervaring met CarPlay is niet goed. In een Clio V maakt hij geen verbinding met mijn iPhone 15 pro. Althans, hij maakt wel verbinding maar CarPlay werkt niet (bedraad werkt dit wel perfect en met andere dongles ook draadloos).
Android auto nog niet geprobeerd.
Maar dit valt tot nu toe tegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
StrayDog schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:48:
[...]

Ik heb hem sinds gisteren binnen maar de eerste ervaring met CarPlay is niet goed. In een Clio V maakt hij geen verbinding met mijn iPhone 15 pro. Althans, hij maakt wel verbinding maar CarPlay werkt niet (bedraad werkt dit wel perfect en met andere dongles ook draadloos).
Android auto nog niet geprobeerd.
Maar dit valt tot nu toe tegen dus.
Is dat een Easylink systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Klopt ja, Easylink in een Clio V van 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Snirpo Met mijn Zoe ZE50 Easylink kregen we het CarPlay niet werkend. Ik had nog wel met Joey wat ervaring uitgewisseld, maar was verder zelf niet in de gelegenheid verder te testen. Blijkbaar hebben blijkbaar alle Renault Easylink even wat extra aandacht nodig om CarPlay werkend te krijgen. Ik zit nog in het beta-programma, als je een specifiek iets zou willen laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Als jij of iemand anders nog tips heeft wat ik kan proberen, zal ik graag testen en laten weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
da_Mastah schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:35:
@Snirpo Met mijn Zoe ZE50 Easylink kregen we het CarPlay niet werkend. Ik had nog wel met Joey wat ervaring uitgewisseld, maar was verder zelf niet in de gelegenheid verder te testen. Blijkbaar hebben blijkbaar alle Renault Easylink even wat extra aandacht nodig om CarPlay werkend te krijgen. Ik zit nog in het beta-programma, als je een specifiek iets zou willen laten testen.
Hier werkt androidauto goed, carplay werkt niet, ook easylink van renault. Hij maakt wel verbinding, easylink vraagt of ik het apparaat voor carplay wil gebruiken en voor rest niks. In companionapp zievik de iphone wel als gekoppeld apparaat@Snirpo kan ik nog iets debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
lost95 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 19:00:
[...]

Hier werkt androidauto goed, carplay werkt niet, ook easylink van renault. Hij maakt wel verbinding, easylink vraagt of ik het apparaat voor carplay wil gebruiken en voor rest niks. In companionapp zievik de iphone wel als gekoppeld
Hier exact hetzelfde met CarPlay via Renault easylink.
Andere draadloze CarPlay dongles werken wel dus het zou wel mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
StrayDog schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Hier exact hetzelfde met CarPlay via Renault easylink.
Andere draadloze CarPlay dongles werken wel dus het zou wel mogelijk moeten zijn.
Bedankt voor de feedback! Zou je de Bluetooth naam van je AAWireless device kunnen posten, en een bug report kunnen inschieten via de companion app?

Dit is de hoofdreden waarom we zijn gestart met een gelimiteerde batch via Indiegogo, omdat autocompatibiliteit een lastig ding is bij CarPlay. Elke auto heeft weer z'n eigen eigenaardigheden. Helaas hebben de Chinezen al zo'n 4 jaar voorsprong op ons...

[ Voor 9% gewijzigd door Snirpo op 03-07-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Report ingediend. Device id is f61821f7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
lost95 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 20:52:
Report ingediend. Device id is f61821f7
Ik zie nog geen bug report, kan dit kloppen? (companion app --> troubleshooting --> knop rechtsbovenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Net ook bug report ingediend, ID is 465c1d88.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
StrayDog schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:10:
Blijkt nogal een lastig low-level issue te zijn. We hebben hier fysiek een auto(radio) voor nodig. Dus we zetten Renault op de lijst. Onze Amerikaanse CarPlay developer komt in Augustus naar Nederland, dan gaan we de lijst van niet-compatible auto's grondig debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Ok dank je voor de update @Snirpo.
Dan wachten we dat even af, als er later bv getest moet worden dan laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Snirpo schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 12:45:
[...]

Blijkt nogal een lastig low-level issue te zijn. We hebben hier fysiek een auto(radio) voor nodig. Dus we zetten Renault op de lijst. Onze Amerikaanse CarPlay developer komt in Augustus naar Nederland, dan gaan we de lijst van niet-compatible auto's grondig debuggen.
Klinkt goed, hoop dat er een oplossing komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:25
Ik heb een AAW2+ liggen maar achteraf gezien gebruik ik de telefoonwissel niet en hou het bij mijn CarLinkit omdat daar de usb poort op ingebouwd zit ipv losse draad. Mocht iemand deze willen overnemen dan hoor ik het graag :)

[ Voor 1% gewijzigd door sigmundfreund op 11-07-2025 16:24 . Reden: verkocht ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:23
sigmundfreund schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:55:
Ik heb een AAW2+ liggen maar achteraf gezien gebruik ik de telefoonwissel niet en hou het bij mijn CarLinkit omdat daar de usb poort op ingebouwd zit ipv losse draad. Mocht iemand deze willen overnemen dan hoor ik het graag :)
Haha kak, eergisteren eentje besteld (wel met korting!) en die wordt vanmiddag geleverd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:25
Joster schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:53:
[...]

Haha kak, eergisteren eentje besteld (wel met korting!) en die wordt vanmiddag geleverd :)
Dacht niet meer dat die nu direct te bestellen viel? In elk geval mooi dat je er één hebt kunnen scoren d:)b

Ik hoef er de hoofdprijs niet voor, was er direct bij met de preorder dus hij heeft 33 eur gekost. Dat + evt. verzendkosten is prima wat mij betreft voor een geïnteresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik denk de gewone 2, de 2+ is volgens mij nu niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

KingCrash

Angry Rabbit

Zojuist de AAWireless 2+ in de auto gehangen. Switchen tussen mijn (prive) android en (zakelijk) Iphone gaat prima. Ik merk wel dat de initiele laadtijd, na auto starten Android AUto starten, wat trager is als mijn AAwireless1. Met de 1 was ik de straat nog niet uit en android auto was geladen, nu met de 2+ duurt dit wat langer. Niet bijzonder hinderlijk, maar wellicht iets waar Snirpo nog naar kan kijken O+

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb altijd met de AAW2 gehad dat hij bij het aanmelden soms niet reageert op input. Je ziet wel de selectie maar er gebeurd niets bij het navigeren zowel Waze als Maps.

Nu heb ik een nieuwe S25 Ultra en dacht dat het nu wel over zou zijn, maar daar gebeurd precies hetzelfde.

Bekend issue...?

Heb beetje het gevoel dat ik hem bij het inschakelen een tijdje met rust moet laten voordat ik input geef, maar soms moet je ergens heen en moet het snel gebeuren en juist dan heb ik altijd gezeik met het ding. Ben wel benieuwd of ik daar nog wat aan kan doen. In ieder geval kan ik nu de telefoon uitsluiten, ik dacht altijd dat de S22 gewoon wat traag was en daardoor 'hing' maar de S25u is een snelheidsmonster dus dat gaat niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21

Christiano007

Ich bin der champion

sigmundfreund schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:55:
DM :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik ben al bijna twee jaar tevreden AAW1 gebruiker, icm met mijn Opel Astra sports Tourer (2016) en Google Pixel 9 Pro.

Omdat ik meedoen met het AndroidBeta programma draai ik altijd een zeer recente Android. In dit geval Android 16 BP31.250523.010.

Heb sinds de laatste update geen connectie meer met AAW.

Zijn er meer mensen met dit euvel?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhnovic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-09 08:57
Ik heb sinds kort een Skoda Octavia met niet-draadloze Android Auto / Apple Carplay. Sinds een paar dagen een Carlinkit 5.0 in gebruik maar het voelt allemaal nogal janky. Ik heb Android, m'n vrouw heeft een iPhone, en bij het instappen pakt het ding altijd de telefoon die laatst verbonden was. Kiezen of schakelen werkt gewoon ruk, prutsen met de instellingen mocht ook niet baten (en werkte enorm klunzig).

Nu kwam ik de AAWirelessTwo+ tegen, en vervolgens dit draadje waar ook nog eens de ontwikkelaar te vinden is. Tweakers stelt nooit teleur. Daarnaast gebruik ik liever een lokaal product vs chinees spul.

Kan iemand bevestigen dat het switchen tussen AA en Carplay met de knop goed werkt op de 2+? AA naar AA of CarPlay naar Carplay zal waarschijnlijk wel soepel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
Kuhnovic schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:42:
Ik heb sinds kort een Skoda Octavia met niet-draadloze Android Auto / Apple Carplay. Sinds een paar dagen een Carlinkit 5.0 in gebruik maar het voelt allemaal nogal janky. Ik heb Android, m'n vrouw heeft een iPhone, en bij het instappen pakt het ding altijd de telefoon die laatst verbonden was. Kiezen of schakelen werkt gewoon ruk, prutsen met de instellingen mocht ook niet baten (en werkte enorm klunzig).

Nu kwam ik de AAWirelessTwo+ tegen, en vervolgens dit draadje waar ook nog eens de ontwikkelaar te vinden is. Tweakers stelt nooit teleur. Daarnaast gebruik ik liever een lokaal product vs chinees spul.

Kan iemand bevestigen dat het switchen tussen AA en Carplay met de knop goed werkt op de 2+? AA naar AA of CarPlay naar Carplay zal waarschijnlijk wel soepel werken.
Tot nu toe werkt dat prima bij mij. Een druk op de knop en hij schakelt tussen mijn androidtoestel en de iphone van mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhnovic
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-09 08:57
Klinkt goed, misschien dan ook de gok maar eens wagen. Hij is uiteraard nog niet te koop, dus mocht iemand er hier eentje over hebben dan hou ik me aanbevolen. En anders nog even geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:11
Na gebruik van de auto en dus ook aawireless krijg ik nog enige tijd de melding op mijn mobiel dat hij verbinding wil maken. Ik weet dat je dit in de app kunt uitzetten maar kan niet vinden waar.

Kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snirpo
StrayDog schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 22:10:
Na 4 dagen debuggen op een Zoe hebben we de Renault problemen kunnen oplossen. Zou gefixt moeten zijn in 7.0.0, nu beschikbaar in beta.

• StrayDog
Snirpo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

Na 4 dagen debuggen op een Zoe hebben we de Renault problemen kunnen oplossen. Zou gefixt moeten zijn in 7.0.0, nu beschikbaar in beta.
Top! Nog aardig wat werk geweest dus.
Ben heel benieuwd, ik ga morgen of komend weekend even testen en zal daarna hier iets laten weten weer 🙂👍🏻

• lost95
Mijn renault talisman werkt sinds begin van de maand netjes met de 2+. (Weet niet precies welke update, was op vakantie). Ben dr erg blij mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snirpo
lost95 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:12:
Mijn renault talisman werkt sinds begin van de maand netjes met de 2+. (Weet niet precies welke update, was op vakantie). Ben dr erg blij mee.
Helaas weten autofabrikanten op verschillende manieren allerlei quirks in te bouwen. Er zijn auto's die letterlijk corrupte berichten sturen. Het is wonderbaarlijk dat deze auto's ooit door de testen zijn gekomen. De iPhone zelf is zeer toegevend als het gaat om berichten accepteren. Domme dingen als een (niet numerieke) string in een integer veld sturen, vind een iPhone allemaal gewoon prima. Ook de hele mDNS implementatie is een groot hackfestijn. Het is mDNS, maar zo gecustomized voor CarPlay, dat het eigenlijk niet meer aan specs voldoet.

In het geval van Renault ging het om twee niet direct gerelateerde naamvelden die moeten matchen met elkaar. Doe je dit niet, dan wordt CarPlay half gestart. Als in, CarPlay draait wel, maar krijgt geen focus. Als je vervolgens de auto in de achteruit zet, en weer in de vooruit, dan krijgt CarPlay focus en komt het tevoorschijn. Dus het is letterlijk de USB berichten naast elkaar leggen, en zoek de verschillen. Veel trial en error.

[ Voor 3% gewijzigd door Snirpo op 21-08-2025 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
Wat later dan gepland, maar ik heb hem inmiddels in de Clio getest en CarPlay werkt nu elke keer probleemloos, top!👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
StrayDog schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:26:
Wat later dan gepland, maar ik heb hem inmiddels in de Clio getest en CarPlay werkt nu elke keer probleemloos, top!👌🏻
Super, bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:10
Ik wil even mij ervaring delen met de AA Wireless two die ik vandaag binnen heb gekregen.

Ik heb denk ik een jaar of 4 de Motorola MA1 gebruikt, maar heb deze toch niet altijd naar volle tevredenheid gebruikt. Geregeld wilde deze niet verbinden en moest dan toch weer mijn telefoon uit mijn zak halen (iets wat je niet wilt)

Een ander punt waar mijn vrouw en ik geregeld tegenaan liepen, is dat als we samen op pad gaan, dat de Motorola MA! gewoon de eerste de beste pakt om mee te verbinden, en vaak is dat niet diegene die je wilt. Nu kun je met de knop heel makkelijk wisselen tussen de telefoons, en is echt een verademing. We gebruiken dit ook veel als de ander even iets op wilt zetten, of iemand wilt bellen.

Kortom erg tevreden met het ding. Ik kan het iedereen aanraden die nog op zoek is :)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoBoth
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:43
Snirpo schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 09:00:
[...]
Ik heb interesse in de AAWireless TWO+, omdat ik een iPhone heb voor werk maar privé een Android gebruik. Is er al een release date bekend? Ik zou er graag één willen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Wachten... schreef op donderdag 4 september 2025 @ 00:12:
Ik wil even mij ervaring delen met de AA Wireless two die ik vandaag binnen heb gekregen.

Ik heb denk ik een jaar of 4 de Motorola MA1 gebruikt, maar heb deze toch niet altijd naar volle tevredenheid gebruikt. Geregeld wilde deze niet verbinden en moest dan toch weer mijn telefoon uit mijn zak halen (iets wat je niet wilt)

Een ander punt waar mijn vrouw en ik geregeld tegenaan liepen, is dat als we samen op pad gaan, dat de Motorola MA! gewoon de eerste de beste pakt om mee te verbinden, en vaak is dat niet diegene die je wilt. Nu kun je met de knop heel makkelijk wisselen tussen de telefoons, en is echt een verademing. We gebruiken dit ook veel als de ander even iets op wilt zetten, of iemand wilt bellen.

Kortom erg tevreden met het ding. Ik kan het iedereen aanraden die nog op zoek is :)
Hoe snel gaat dat schakelen?
Ik heb de eerste versie, maar gebruik die eigenlijk alleen nog maar als ik niet in de auto zet van of naar het werk.
Ik kan in mijn Kia zonder Android Auto prima snel switchen tussen beide telefoons. Zodra ik AA gebruik werkt dat helaas niet meer.

Dus als ik met de TWO inderdaad weer kan schakelen (snel dus, binnen 3 seconden) dan is dat de oplossing die ik zoek

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:10
GerkeP schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:45:
[...]

Hoe snel gaat dat schakelen?
Ik heb de eerste versie, maar gebruik die eigenlijk alleen nog maar als ik niet in de auto zet van of naar het werk.
Ik kan in mijn Kia zonder Android Auto prima snel switchen tussen beide telefoons. Zodra ik AA gebruik werkt dat helaas niet meer.

Dus als ik met de TWO inderdaad weer kan schakelen (snel dus, binnen 3 seconden) dan is dat de oplossing die ik zoek
Als ik de auto aanzet, duurt het denk ik een minuut ofzo voordat hij verbindt (even schatting).

Het schakelen tussen telefoons duurt ergens tussen de 5 en 10 seconden. Je kan echter de knop instellen hoe je wilt. Je kunt ook zeggen dat als je 2x klikt, dat hij dat op standby gaat, dan verbindt je telefoon er dus helemaal niet mee. Dat lijkt mij ideaal om jouw situatie.

Want waarom mag het schakelen niet langer dan 3 seconden duren? Ik kan me niet echt een scenario bedenken waarbij er echt super snel geschakeld moet worden.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Prive en zakelijk gescheiden.
Op beide ben ik bereikbaar, dus schakelen als ik gebeld word moet voor mij snel kunnen (voicemail gast na 6 seconden op beide aan 😉

GerkeP

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste