Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 18:27
da_Mastah schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:25:
[...]

Met mijn Mi11 op de ingebouwde draadloze lader van mijn Renault Zoe, krijgt de telefoon nog vrij vlot procentjes er bij terwijl ik AAWireless gebruik.

Het is natuurlijk een sommetje of je telefoon meer energie vraagt voor WiFi, dataverbinding en het rekenwerk van je navigatie+muziek dan de draadloze lader kan leveren.

Mijn Mi11 is natuurlijk een zeer recent model, en toont aan dat de Snapdragon 888 blijkbaar efficient genoeg is om al die taken uit te voeren met een beperkt energieverbruik, dat draadloos laden voldoende is.
Ligt soms ook aan de telefoon/lader combinatie. Mijn oude Galaxy S10 laadde voor geen meter in de Kia e-Niro, heel langzaam en stopte er soms gewoon mee. OnePlus 8 Pro laadt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Fijn om de positieve verhalen te lezen! Ik wilde er al een tijdje een bestellen, kwam er net een vrij voor april delivery maar toen kwam ik niet door de betaling heen, dus nu toch maar voor juni gedaan. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:13
Snirpo schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:04:
[...]

Aan de app kant is niet gek veel veranderd. De grootste wijziging is het verwijderen van het opzetten van de wifi connectie in de initiële setup. Is helemaal niet nodig en veroorzaakt alleen maar problemen. AA zelf zet de wifi verbinding op wanneer er met bluetooth verbonden wordt.
Daarnaast is de wifi 2.4ghz mogelijkheid verwijderd, simpelweg omdat dit niet werkt op de 1.0 versie van de firmware. Dit is een foutje van ons.

Nieuwe firmware komt volgende week. Grootste wijziging is een bugfix voor vooral Mazda's. Daarnaast maken we de auto video focus optie beschikbaar wat het mogelijk maakt meteen bij verbinding AA te tonen op het scherm van de auto zonder eerst op een knop te drukken. In bepaalde auto's lost dit ook problemen op waarbij je Android auto nooit kan openen.
Daarnaast hebben we (voor onszelf) de bug report functionaliteit verbeterd, want die is helaas een beetje buggy in de 1.0 image.
En als laatst voegen we een mogelijk toe om de connect "loop" uit te schakelen aan de device kant. Er zijn namelijk behoorlijk veel Amerikaanse auto's waarbij de USB poort altijd powered blijft, waardoor het device voor eeuwig blijft proberen te connecten met de telefoon. De initiatie van de verbinding gaan we verplaatsen naar de telefoonkant (als optie).

De VW problemen zijn we aan het onderzoeken en daar komt waarschijnlijk een fix in de volgende update voor.
toon volledige bericht
Thanks voor je uitgebreide terugkoppeling! _/-\o_

Komt er ook evt hardwarematige wijziging zodat je misschien beter kunt wachten op een toekomstige batch?
Of zijn er qua hardware geen issues met verschillende automerken om AA te koppelen?

Fijn dat ook de VW problemen worden opgepakt :)

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:12
Top!

Bestaat er bij AA Wireless ook de mogelijkheid om de Day/night toggle te regelen? Mijn after market head unit (Coral Vision) ondersteunt dit niet waardoor ik midden in de nacht , de dag stand m'n Google Maps aan heb staan.

Helaas werken de developer settings in AA niet, ook al switcht mijn telefoon zelf prima van dag naar nacht.....

Zou top zijn als die via AAWireless op een of andere manier mogelijk is (bijvoorbeeld in het app menu)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 12:38
Volgens mij zit er uberhaupt een bug in Google Maps waar hij soms ineens weer naar dag kleuren omspringt als AA tijdelijk verborgen wordt (en dan waarschijnlijk een soort reload doet als hij weer actief wordt).

In het verleden trok ik dan even de USB kabel uit de telefoon om het te fixen, nu moet de AAWireless even ontkoppeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 16:03
Ik heb zojuist een pledge gedaan via indigogo voor een levering in juni. Benieuwd of het gaat werken op mijn Opel Corsa E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
arnoud_h schreef op donderdag 8 april 2021 @ 10:28:
Volgens mij zit er uberhaupt een bug in Google Maps waar hij soms ineens weer naar dag kleuren omspringt als AA tijdelijk verborgen wordt (en dan waarschijnlijk een soort reload doet als hij weer actief wordt).

In het verleden trok ik dan even de USB kabel uit de telefoon om het te fixen, nu moet de AAWireless even ontkoppeld worden.
Dan mag ik hopen dat Google dit snel fixt! Ik heb het al doorgegeven via feedback en wellicht kan ik ze een debug report sturen... Voor nu goede tip om de kabel er even uit te trekken. Voor zolang dat nodig is, want kan niet wachten op mijn AAWireless unit *O*

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 12:38
Afgezien van nukken van AA in het algemeen ben ik 100% tevreden met de AAWireless. Ik heb 'm nu een paar weken in mijn Volvo hangen, en echt volledig rock solid werkend. Nog geen enkele rit raar gedaan. Iedere keer minstens net zo snel wireless verbinding als met de kabel.

Echt enorme kudos richting de ontwikkelaars. Top ding. Volledig zijn geld waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:01:
[...]

Thanks voor je uitgebreide terugkoppeling! _/-\o_

Komt er ook evt hardwarematige wijziging zodat je misschien beter kunt wachten op een toekomstige batch?
Of zijn er qua hardware geen issues met verschillende automerken om AA te koppelen?

Fijn dat ook de VW problemen worden opgepakt :)
Er komt wel nieuwe hardware, maar dat is omdat het "moet". De huidige cpu (RK3308) is slecht leverbaar, dus we switchen naar een andere (RV1109). Liever hadden we dit niet gehad, maar anders kunnen we simpelweg niet produceren.
Ook zal de volgende batch geleverd worden met een andere vergelijkbare WiFi chip (ap6256 vs ap6255) en waarschijnlijk komt er nog een variant. Dit allemaal wegens leveringsproblemen.
Kwa hardware zou de compatibiliteit met auto's niks uit moeten maken. Er is alleen veel gekkigheid met Android Auto in het algemeen. Kabel die bij de een prima werkt en bij de ander niet bijvoorbeeld. Dit is ook bedraad soms al het geval.
Sterker nog, van alle terugzendingen die ik tot nu toe heb gehad, was er geen een echt defect...
We doen ons best om het op alle auto's goed werkend te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
blueman85 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:03:
Top!

Bestaat er bij AA Wireless ook de mogelijkheid om de Day/night toggle te regelen? Mijn after market head unit (Coral Vision) ondersteunt dit niet waardoor ik midden in de nacht , de dag stand m'n Google Maps aan heb staan.

Helaas werken de developer settings in AA niet, ook al switcht mijn telefoon zelf prima van dag naar nacht.....

Zou top zijn als die via AAWireless op een of andere manier mogelijk is (bijvoorbeeld in het app menu)
Zou wel mogelijk moeten zijn, je kan een feature request op https://github.com/Snirpo/aawireless-issues doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Snirpo schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:10:
[...]

Zou wel mogelijk moeten zijn, je kan een feature request op https://github.com/Snirpo/aawireless-issues doen :)
Ben eerlijk gezegd niet zo bekend met Github :? Moet ik dit posten alszijnde "issue"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33
Ligt een beetje aan het project - er zijn er ook die feature requests in een forum oid willen. Maar aangezien deze repository van Snirpo zelf is, zal je goed zitten op deze pagina :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
blueman85 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:37:
[...]

Ben eerlijk gezegd niet zo bekend met Github :? Moet ik dit posten alszijnde "issue"?
Sorry, je kan inderdaad een nieuw "issue" aanmaken en dan kiezen voor feature request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Snirpo schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:24:
[...]

Sorry, je kan inderdaad een nieuw "issue" aanmaken en dan kiezen voor feature request.
Bij deze aangemaakt! Ben benieuwd en alvast bedankt voor het kijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Weet iemand of de aawireless werkt met opel combo life 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vanmorgen lukte het me niet om wireless AA te gebruiken, is er misschien van iets een update geweest? Heb geen tijd gehad om uitgebreid te kijken of misschien een reset de oplossing kan zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:43
Hallo,

Mijn vrouw heeft een Samsung S9 waarop Android auto vooraf is geïnstalleerd.
Als ik naar instellingen/apps ga dan zie ik dat de app is geïnstalleerd.
Maar ik zie de app niet tussen de geïnstalleerde apps staan en kan hem dus ook niet opstarten.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

bruce the boss schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:46:
Hallo,

Maar ik zie de app niet tussen de geïnstalleerde apps staan en kan hem dus ook niet opstarten.

Deze app installeren: https://play.google.com/s...d.phonescreen&hl=nl&gl=US

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
bruce the boss schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:46:
Hallo,

Misschien is de app verborgen? Bij Samsung kan je apps verbergen in het menu namelijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredje4711
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-05-2021
Crossposten, dubbelposten is niet gewenst. Graag verder in je eigen topic: Datumaanduiding ontbreekt in Android Auto display en SYNC3.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 26-04-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 09:47
Hmmm... Dit zou zo maar een interessante optie kunnen zijn in onze Renault Captur uit 2013, met R-Link :)

De R-Link uit deze generatie had aanvankelijk geen Android Auto support, maar in latere firmware upgrades is het er wel in gekomen (alleen niet ingeschakeld in de infotainment-ECU). Dit heb ik met een aangepaste OBD kabel en software toch in weten te schakelen en los van het wat slecht werkende R-link touchscreen werkt het prima.

Echter, de USB poort levert niet genoeg vermogen om een moderne smartphone nog op te laden (hij houdt het net quitte).

AA draadloos en smartphone aan een snellader op de 12v aansluiting zou dus wel geweldig zijn

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Android Auto start vanzelf als die contact maakt met de HU van de auto. Daarom is er geen app nodig die zichtbaar is op het telefoonschermpje.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Daar hebben we V&A voor, niet in een topic aub.

[ Voor 70% gewijzigd door janvanduschoten op 20-04-2021 13:27 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

GerkeP

Vragen mag altijd........

En besloten dat ik ook mee wil doen.
Helaas alleen Creditcardbetaling, geen Paypal.
Dan gaat het niet door :-(

Erg jammer

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Ik blijf mij verbazen hoeveel personen er geen creditcard hebben, zeker tegenwoordig waarbij zowat alles online aangeschaft wordt. Er is bijna altijd wel een mogelijkheid tot betaling met creditcard, zeker bij dit soort projecten.

[ Voor 27% gewijzigd door JohanKupers op 20-04-2021 15:07 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 21:42
JohanKupers schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:06:
Ik blijf mij verbazen hoeveel personen er geen creditcard hebben, zeker tegenwoordig waarbij zowat alles online aangeschaft wordt.
Heb zelf ook geen creditcard. In Nederland kan je bij de meeste webwinkels ideal of achteraf betalen. mocht dat niet lukken dan kan je bij de meeste ook met PayPal betalen. Hierdoor vind ik de kosten die ze voor een creditcard rekenen best overbodig voor die ene keer die ik hem gebruik.

Als ik het echt nodig heb dan koop ik een prepaid creditcard of via Binance exchange kan je er gratis één aanvragen. Zo heb ik nu pas een bestelling kunnen plaatsen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

rahulk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:10:
[...]

Heb zelf ook geen creditcard. In Nederland kan je bij de meeste webwinkels ideal of achteraf betalen. mocht dat niet lukken dan kan je bij de meeste ook met PayPal betalen. Hierdoor vind ik de kosten die ze voor een creditcard rekenen best overbodig voor die ene keer die ik hem gebruik.

Als ik het echt nodig heb dan koop ik een prepaid creditcard of via Binance exchange kan je er gratis één aanvragen. Zo heb ik nu pas een bestelling kunnen plaatsen ;) .
Al hoor ik regelmatig dat zo'n prepaid creditcard niet altijd werkt, bijvoorbeeld je kunt er niet F1 TV mee betalen.
Clavat schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Klopt dat is onmogelijk.
Heb het nagevraagd en je hebt een echt CC nodig geen prepaid
Ik heb al sinds mijn studententijd een creditcard en gebruik die eigenlijk een aantal keer per maand voor aankopen. Aan het eind van de maand wordt het bedrag in een keer afgeschreven en kan ik weer los. :p

[ Voor 10% gewijzigd door JohanKupers op 20-04-2021 15:15 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

rahulk schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:10:
[...]

Hierdoor vind ik de kosten die ze voor een creditcard rekenen best overbodig voor die ene keer die ik hem gebruik.
Kosten?
Ik heb nog nooit apart voor een CC betaald. Die zitten altijd bij de verschillende betaalrekeningen die ik had.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 21:42
Ortep schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:53:
[...]

Kosten?
Ik heb nog nooit apart voor een CC betaald. Die zitten altijd bij de verschillende betaalrekeningen die ik had.
Bij de abn moet je er apart €1,70 voor betalen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een creditcard nodig heb omdat indigogo geen andere betaalmethoden ondersteund. Dus voor die 1,70 per maand vind ik het zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

[...]

Kosten?
Ik ook niet, de eerste creditcard zit bij de totaal prijs in, de tweede van mijn vrouw kost 75 cent per maand.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:56
Komen/zijn er ook andere verkoopkanalen naast Indiegogo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[...]

Kosten?
Ik heb een Oranje pakket met CC bij de ING dat kost me €1.95 per maand. Met telefoon betalen kan ook.
Het masterlogo Maestro logo is verdwenen op de nieuwe bankpassen dat is Vpay geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 20-04-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:11

GerkeP

Vragen mag altijd........

JohanKupers schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:06:
Ik blijf mij verbazen hoeveel personen er geen creditcard hebben, zeker tegenwoordig waarbij zowat alles online aangeschaft wordt. Er is bijna altijd wel een mogelijkheid tot betaling met creditcard, zeker bij dit soort projecten.
Juist opgezegd.
2 keer slachtoffer geweest van gestolen cc gegevens bij een online shop. En ik ben heel voorzichtig.
De hoeveelheid moeite die heb moeten doen om mijn onterechtebetalingen terug te krijgen was voor mij genoeg. Nooit meer een CC.
Paypal is veel veiliger.

GerkeP

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we de discussie over het nut en de noodzaak van een creditcard hierbij beëindigen. Het is nogal offtopic

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:13:
Vanmorgen lukte het me niet om wireless AA te gebruiken, is er misschien van iets een update geweest? Heb geen tijd gehad om uitgebreid te kijken of misschien een reset de oplossing kan zijn.
En werkt het al inmiddels ben je er al achter wat de oorzaak was, volgens mij is er nog geen firmware update? Tenzij @Snirpo dit weet..

Ik verwacht de mijne in juni 2021 voor mijn Volkswagen Polo uit 2019 (MIB2).. Ik begreep dat er vanaf deze week elke week 2000 units worden gefabriceerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:44:
[...]

En werkt het al inmiddels ben je er al achter wat de oorzaak was, volgens mij is er nog geen firmware update? Tenzij @Snirpo dit weet..

Ik verwacht de mijne in juni 2021 voor mijn Volkswagen Polo uit 2019 (MIB2).. Ik begreep dat er vanaf deze week elke week 2000 units worden gefabriceerd :)
Ik heb een half uur geleden ongeveer 1.2.0 geactiveerd voor alleen Mazda's in eerste instantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Heb hem ook vandaag besteld. Ben benieuwd wanneer hij binnen komt en of het een beetje goed werkt. Ik heb op mijn Audi A4 een aansluiting onder de armsteun in de middenconsole, dat is ideaal, zeker voor korte ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Cruzer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat er iets "soms" niet lekker gaat met de USB aansluiting, ik vond op XDA deze post en ik heb een andere kabel besteld, deze is gisteren binnen gekomen en als ik tijd heb kan ik die gaan testen.

Moet er wel bij zeggen dat het niet meer voor gekomen is, het herstarten van de unit is helaas niet verdwenen, het is alleen als ik Spotify gebruik en skip naar een andere track.

Heb er wel vertrouwen in dat het wel goed gaat komen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
Pierre schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:51:
[...]

Ik denk dat er iets "soms" niet lekker gaat met de USB aansluiting, ik vond op XDA deze post en ik heb een andere kabel besteld, deze is gisteren binnen gekomen en als ik tijd heb kan ik die gaan testen.

Moet er wel bij zeggen dat het niet meer voor gekomen is, het herstarten van de unit is helaas niet verdwenen, het is alleen als ik Spotify gebruik en skip naar een andere track.

MIB2 probleem is gekkigheid veroorzaakt waarschijnlijk door de jitter van WiFi, oftewel de variabele tijd tussen het aankomen van het ene pakketje versus de ander. Rechtstreeks via USB is dit veel constanter. De Headunit kan hier niet mee om gaan en crashed op een gegeven moment.
Volgende OTA update is het de bedoeling om dit op te lossen. Momenteel spelen er echter iets te veel dingen, dus deze update zal nog even moeten wachten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Snirpo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:08:
[...]

MIB2 probleem is gekkigheid veroorzaakt waarschijnlijk door de jitter van WiFi, oftewel de variabele tijd tussen het aankomen van het ene pakketje versus de ander. Rechtstreeks via USB is dit veel constanter. De Headunit kan hier niet mee om gaan en crashed op een gegeven moment.
Volgende OTA update is het de bedoeling om dit op te lossen. Momenteel spelen er echter iets te veel dingen, dus deze update zal nog even moeten wachten helaas :(
En als je dit als gebruiker in de Android Auto app, ontwikkelaarsinstellingen aanpast, door Dump van Audiolatentie in te schakelen, lost dit dan het probleem met gebruik van AAwireless dongle op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Pierre schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:51:
[...]

Ik had hier ook last van gehad tijd terug (bekabeld) ik heb toen ook een betere IF kabel gekocht van Belkin en sindsdien geen last van (bekabeld), ook heb ik Dump van Audiolatentie ingeschakeld. Spotify en AA auto app heb ik ook uit de energiebesparingsmodus gehaald van mijn Huawei P30 lite. Dus dat artikel van xda werkt voor mij al een tijdje maar wel bekabeld.

Overigens heb ik ook in de ontwikkelaarsinstellingen Video on focus ingeschakeld. Dan krijg ik gelijk AA op mijn scherm ongeacht welk menu ik zit. Maar nogmaals ik wacht nog op mijn dongle, voorlopig nog bekabeld. En hopelijk zijn tegen die tijd evt issues opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 21-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:52:
[...]

En als je dit als gebruiker in de Android Auto app, ontwikkelaarsinstellingen aanpast, door Dump van Audiolatentie in te schakelen, lost dit dan het probleem met gebruik van AAwireless dongle op?
Schijnt voor sommigen te helpen, maar kan ook placebo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
@Snirpo ik begreep dat de nieuwe chips een update hebben gekregen omdat deze in beginsel niet geschikt waren vanuit de fabriek. Wordt nu alles vanuit de fabriek wel automatisch geüpdatet met de nieuwe firmware of ook achteraf in NL?

Ik zit ergens op nummer 30000 met levering juni, loopt mijn levering nog volgens plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Snirpo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:03:
[...]

Schijnt voor sommigen te helpen, maar kan ook placebo zijn.
Ik denk idd placebo, van de week bekabeld weer een reset gehad tijdens het skippen van spotify nummers.
Snelheid van skippen kan de VW MIB2 niet aan en crashed. Of dit nu aan AA ligt of Spotify geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ligt toch aan de VW HU of interface ik heb nooit crashes met Spotify je datalink moet natuurlijk voldoende snel zijn. Met een 4G+ verbinding kan ik ook films met geluid zien zonder haperen. Geen VW maar een 120i uit 2016 met een Andream MMI box met wireless Android Auto (Apple Carlink wireless werkt ook goed)

ps. Slechts nieuwsgierig, gaat dit topic alleen over dat wireless dongeltje wat hier te koop aangeboden? Ik zie er ook zat staan op de bekende Chinese internetwinkeltjes!

[ Voor 45% gewijzigd door RAAF12 op 29-04-2021 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:01:
@Snirpo ik begreep dat de nieuwe chips een update hebben gekregen omdat deze in beginsel niet geschikt waren vanuit de fabriek. Wordt nu alles vanuit de fabriek wel automatisch geüpdatet met de nieuwe firmware of ook achteraf in NL?

Ik zit ergens op nummer 30000 met levering juni, loopt mijn levering nog volgens plan?
Het "DRAM" probleem is er alleen bij de huidige batch. Batches in de toekomst hebben dit probleem niet meer. Alle EU devices zijn gefixt in NL. Devices geleverd naar de rest van de wereld hebben nog wel dit probleem en veroorzaken nu enorme hoofdpijn :|
Vanaf volgende week worden er elke week 2000 devices geproduceerd. We moeten nog zo'n 15000 stuks inhalen. Dus eind juni/begin juli zouden we (eindelijk) voorraad moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik weet niet zeker of dit probleem door AAWireless ontstaat of een van de andere devices in de keten: maar indien ik naar muziek (Spotify) luister, en daarna een telefoongesprek, dan schakelt na einde van het telefoongesprek de muziek naar de telefoonspeaker in plaats van terug naar Android Auto.
Even AAWIreless uit d de USB-poort trekken en opnieuw laten verbinden werkt het weer naar behoren.

Meer mensen met hetzelfde probleem?
Ik gebruik Easylink in een Renault Zoe en heb de Mi 11 met stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Veel software issues dus. Tja, he bent beta tester of niet, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

een topic report was genoeg geweest

[ Voor 73% gewijzigd door PaT op 29-04-2021 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Snirpo schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:58:
[...]

Het "DRAM" probleem is er alleen bij de huidige batch. Batches in de toekomst hebben dit probleem niet meer. Alle EU devices zijn gefixt in NL. Devices geleverd naar de rest van de wereld hebben nog wel dit probleem en veroorzaken nu enorme hoofdpijn :|
Vanaf volgende week worden er elke week 2000 devices geproduceerd. We moeten nog zo'n 15000 stuks inhalen. Dus eind juni/begin juli zouden we (eindelijk) voorraad moeten hebben.
Dat is goed om te horen! Dan hoop ik dat ik de mijne juni/juli te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Vanmiddag de update (ondanks dat mijn device uit de 1e batch komt, kon het volgens de instructies geen kwaad) op het device gezet, alleen verbinden werkt helaas niet meer, hij blijft op het start scherm staan (in de T-Cross), heb hem al een keer verwijderd en opnieuw laten verbinden via de app. Connection failed en doe het handmatig geen idee hoe @Snirpo
Ben niet zo happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Pierre schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:18:
Vanmiddag de update (ondanks dat mijn device uit de 1e batch komt, kon het volgens de instructies geen kwaad) op het device gezet, alleen verbinden werkt helaas niet meer, hij blijft op het start scherm staan (in de T-Cross), heb hem al een keer verwijderd en opnieuw laten verbinden via de app. Connection failed en doe het handmatig geen idee hoe @Snirpo
Ben niet zo happy
Ik wil je graag helpen, maar dit is niet echt de plek voor support. Voor support kun je een ticket inschieten op: https://cpeb.freshdesk.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Pierre schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:18:
Ben niet zo happy
Ik had dat ook. Delete de bluetooth verbinding en pair dan opnieuw. Daarna gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Ik denk dat ik snap wat er gebeurd is. De reset knop 5-9 seconden inhouden is device reset, dus waarschijnlijk het het device per ongeluk gereset. Dit betekend dat er nog wel een koppeling aan de telefoonkant is, maar niet meer aan de device kant. Inderdaad wat @Ortep zegt, bluetooth verbinding verwijderen, en opnieuw pairen. Ik maak een FAQ item aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Het flashen ging goed. En het device is normaal aan. En heeft geen reset gehad. Bluetooth verbinding heb ik paar keer verwijderd en na opnieuw pairen werkt het niet.
Moet nu richting mijn vaccinatie, morgen probeer ik het nog wel een keer. En op de fiets heb ik het niet nodig :*)

Even een update, net in de auto het device opnieuw aangesloten.
Dus device weggooien in de bluetooth verbindingen en na opnieuw pairen geen verbinding kunnen krijgen, ook niet na het lezen van deze instructies https://cpeb.freshdesk.co...n-waiting-for-aa-to-start

@Snirpo ik heb zojuist een ticket aangemaakt.

[ Voor 50% gewijzigd door Pierre op 07-05-2021 10:44 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Pierre schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:18:
Het flashen ging goed. En het device is normaal aan. En heeft geen reset gehad. Bluetooth verbinding heb ik paar keer verwijderd en na opnieuw pairen werkt het niet.
Moet nu richting mijn vaccinatie, morgen probeer ik het nog wel een keer. En op de fiets heb ik het niet nodig :*)

Even een update, net in de auto het device opnieuw aangesloten.
Dus device weggooien in de bluetooth verbindingen en na opnieuw pairen geen verbinding kunnen krijgen, ook niet na het lezen van deze instructies https://cpeb.freshdesk.co...n-waiting-for-aa-to-start

@Snirpo ik heb zojuist een ticket aangemaakt.
Waarom heb ik dit niet gewoon eerder bedacht, het device even 5 seconden resetten en hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Snirpo
TLDR;
Ik maak al een aantal weken gebruik van AAWireless. Een prima ding, het werkte out of the box. Wat ik wel merkte is dat ik zo nu en dan mijn auto het kastje niet meer zag en dat dan een minuutje later de verbinding weer herstelde.
Mijn eerste gedachte was dat het een slechte kabel was en dat het contact door het trillen van de auto even onderbroken was.
Soms kon ik dwars door Nederland rijden van Delft naar Zwolle of van Rotterdam naar Franeker zonder enig probleem. En dan ging het op één dag een paar keer mis.
Ik heb een aantal verschillende kabels geprobeerd, maar dat maakte eigenlijk weinig uit.
Toen viel me iets op. Het leek wel steeds op ongeveer dezelfde plaats te gebeuren.
Eerst dacht ik nog dat het toeval was, of een hobbel in de weg was die een contactje los schokte, maar dat kon het ook niet omdat er toch wel een paar 100 meter verschil in zat. Bovendien gebeurde het onafhankelijk van welke kant ik op reed.
Toen ben ik er op gaan letten en inderdaad is het 8 van de 10 keer op die plaats dat het mis gaat. Gisteren ben ik er 3 keer langs gereden op verschillende tijden van de dag en iedere keer viel de verbinding weg.
Het is op de N3 vlak bij de A15. Dit is ongeveer de locatie: 51.83119789794611, 4.706671922742701
Zowel op de heen als de terugweg gebeurde het.
Het enige wat ik me kan voorstellen is een vorm van elektromagnetische straling. Maar ik zou niet weten waar die daar vandaan moet komen.
Mijn auto is een Yaris 2020 en mijn telefoon een Nexus 5.
Ik heb geen idee wat de oorzaak is en wat er aan gedaan zou moeten worden. Ik lijdt er ook niete cht onder. Maar vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Ortep schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:42:
@Snirpo
TLDR;
Ik maak al een aantal weken gebruik van AAWireless. Een prima ding, het werkte out of the box. Wat ik wel merkte is dat ik zo nu en dan mijn auto het kastje niet meer zag en dat dan een minuutje later de verbinding weer herstelde.
Mijn eerste gedachte was dat het een slechte kabel was en dat het contact door het trillen van de auto even onderbroken was.
Soms kon ik dwars door Nederland rijden van Delft naar Zwolle of van Rotterdam naar Franeker zonder enig probleem. En dan ging het op één dag een paar keer mis.
Ik heb een aantal verschillende kabels geprobeerd, maar dat maakte eigenlijk weinig uit.
Toen viel me iets op. Het leek wel steeds op ongeveer dezelfde plaats te gebeuren.
Eerst dacht ik nog dat het toeval was, of een hobbel in de weg was die een contactje los schokte, maar dat kon het ook niet omdat er toch wel een paar 100 meter verschil in zat. Bovendien gebeurde het onafhankelijk van welke kant ik op reed.
Toen ben ik er op gaan letten en inderdaad is het 8 van de 10 keer op die plaats dat het mis gaat. Gisteren ben ik er 3 keer langs gereden op verschillende tijden van de dag en iedere keer viel de verbinding weg.
Het is op de N3 vlak bij de A15. Dit is ongeveer de locatie: 51.83119789794611, 4.706671922742701
Het enige wat ik me kan voorstellen is een vorm van elektromagnetische straling. Maar ik zou niet weten waar die daar vandaan moet komen.
Ik heb geen idee wat de oorzaak is en wat er aan gedaan zou moeten worden. Ik lijdt er ook niete cht onder. Maar vreemd is het wel.
toon volledige bericht
Ik denk dat het te maken heeft met dit issue: https://github.com/Snirpo/aawireless-issues/issues/50

Zou je eens kunnen proberen om het device op 2.4Ghz WiFi te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Snirpo schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat het te maken heeft met dit issue: https://github.com/Snirpo/aawireless-issues/issues/50

De beschrijving van het probleem lijkt er wel op ja.
Ik ga hem op 2.4 zetten. Ik kan daar helaas niet snel op terugkomen. Het duurt denk ik tot volgend weekend voor ik daar weer in de buurt ben.
Ik laat het in ieder geval weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WVSint
  • Registratie: Februari 2007
Gisteren de module/dongle van AAWireless ontvangen en gelijk geïnstalleerd in mijn Opel Crossland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNnmiUFqFDdvTD59S_4xxTKtWxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9vaaHNuUPKdrESakU54sg1U.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REL4g4L5qMbpHh34HltqxMQ_TxU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/320UYQfp7aa7i2znaHKUxHNu.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KknclTocyoXFkUK_exOjtRDZT90=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUbsMNUSJYfRTSKbyKdcFcyH.jpg?f=fotoalbum_tile

Kort mee gereden. Werkt tot nu toe prima. Aanrader.

Eigenlijk zoals het standaard vanuit de autofabrikant geleverd zou moeten worden.

[ Voor 58% gewijzigd door WVSint op 09-05-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
Sympathiek, maar hier hebben we V&A voor :)

[ Voor 107% gewijzigd door janvanduschoten op 11-05-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

WVSint schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:21:
Gisteren de module/dongle van AAWireless ontvangen en gelijk geïnstalleerd in mijn Opel Crossland.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Kort mee gereden. Werkt tot nu toe prima. Aanrader.

Eigenlijk zoals het standaard vanuit de autofabrikant geleverd zou moeten worden.
Leuk dat je foto's post met 2-eurostuk, dat geeft een mooi beeld van de grootte. Naar aanleiding van de update van (eer?)gisteren hoop ik dat ik hem binnenkort ook ga krijgen. Tot ID 15000 zou binnen enkele dagen een verzendstatusupdate krijgen, en ik heb ID 14xxx......
Ik kijk er echt naar uit, want mijn laadpoort/kabel verbinding is niet altijd even stabiel dus zowel mijn telefoon als headunit miepen eens in de zoveel tijd dat de verbinding verbroken of gemaakt is. Ik hoop dat dat met AAWireless verleden tijd is.

uit nieuwsgierigheid: zit er ook een stukje dubbelzijdig plakband of klitteband bij? Dan zou je hem makkelijk op je dashboard/middenconsole kunnen monteren. Als het er niet bij zit ga ik het waarschijnlijk proberen met plakbare klitteband.

@Snirpo: is het een idee om wat plaatjes van het uiteindelijke model op de projectpagina te zetten ipv alleen van het prototype? Uit het plaatje bij de perks is de grootte of hoe het er in de auto uitziet lastig in te schatten.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 11-05-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

gwystyl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:34:

uit nieuwsgierigheid: zit er ook een stukje dubbelzijdig plakband of klitteband bij? Dan zou je hem makkelijk op je dashboard/middenconsole kunnen monteren. Als het er niet bij zit ga ik het waarschijnlijk proberen met plakbare klitteband.
Nee, ziet er niet bij. Ik heb zelf een stukje van een rol klittenband geknipt. Dat spul kost niets. Ik heb er ook de kabel mee vastgezet in mijn console zodat hij niet slingert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 19:40
Ik kan ook niet wachten totdat ik hem heb. Ik heb hem 2 weken geleden besteld en heb nummer 338xx.

De nummering snap ik niet helemaal. Want er zijn er nog geen 15.000 gemaakt aan de hand van de nu bekende perks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk dat die ID nummers gewoon op volgorde van bestelling zijn. Ik had hem in januari al besteld :). Toen stond er nog "verwachte levering maart", maar dat is verschillende keren uitgesteld. Nu lijkt het er dan op dat het eindelijk op gang komt met productie en verscheping; als het een beetje meewerkt gaan er straks volgens mij meer dan 1000 per week weg, dus dan gaat het vlotter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 15:00
@Snirpo
TLDR;
toon volledige bericht
Precies dat heb ik ook! Alleen dan op een andere plek: 51.923444888726955, 4.419138022519364.
[...]

Ga ik vanmiddag ook proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Vandaag ook mijn AA Wireless binnen gekregen, met dank aan @HAT_W. Kon mijn eigen bestelling annuleren.

Net geprobeerd in mijn Audi A4. Loop echter tegen een probleem aan.
Bij het configureren verschijnt de tekst dat ik moet wachten tot android auto is gestart en dat dit max 40 seconden duurt. Na een tijdje krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBQcKd93gOtWOMAETNy67hamHYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJKmok2fzgzOUTRppKpWs6ZK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben dan wel met WiFi en Bluetooth verbonden met AA Wireless. Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Alle settings in de app zijn vervolgens namelijk grijs en dus niet aanklikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Je BT verbinding kan er mee stoppen, bekende oorzaken zijn, magnetrons, zendamateurs, DECT telefoons enz. Maar als je de stoorzender voorbij rijd zou de BT verbinden zich moeten herstellen. Meeste BT verbindingen voor car hebben een bereik van 10 meter maximaal. Ik gebruik een sniffer om BT verbindingen te monitoren omdat ik ook regelmatig MMI car boxen inbouw. Dan weet je wat de veldsterkte is het hoeveel bits er over de BT verbinding gaan. Die boxen doen allemaal wireless Apple Carplay en wireless Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Ik heb hem op 2.4 gezet. Ik ben er nu weer 3 keer langs gekomen en er viel niets weg. Dus dat lijkt het probleem te zijn. Nu werkt het in ieder geval voor me.
Ik heb ook nog eens goed rond gekeken in die omgeving. De enige bron van storing die ik me daar kan voor stellen is een radarpost op de brug daar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:23
Ortep schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:15:

Ik heb hem op 2.4 gezet. Ik ben er nu weer 3 keer langs gekomen en er viel niets weg. Dus dat lijkt het probleem te zijn. Nu werkt het in ieder geval voor me.
Ik heb ook nog eens goed rond gekeken in die omgeving. De enige bron van storing die ik me daar kan voor stellen is een radarpost op de brug daar in de buurt.
Ben ooit eens bij een project betrokken geraakt waarbij er at random access points rebooten.
Dat lag destijds aan een vrije zicht lijn naar een GSM antenne array op een naburig gebouw.
Vrij zicht naar een radar antenne bij een brugpost zou ik zeker meenemen in een eventueel probleem.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-06 14:24
Snirpo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:32:
[...]

M.b.t. de Xiaomi zonder internet, dit is helaas een probleem. We zijn aan het kijken of we er een workaround voor kunnen verzinnen. De developer optie doet inderdaad niks.
Een andere oplossing is om een custom ROM te flashen op de telefoon, maar ik snap dat dit niet voor iedereen is weggelegd :)
Iemand hier al verder mee? Heb het kastje nu een week getest, de opstartsnelheid en werking is goed. Alleen de internet verbinding werkt niet goed. Heel lastig bij Podcasts en luisterboeken.

(Xiaomi Mi9, Skoda Karoq)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
TomBraamhaar schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Iemand hier al verder mee? Heb het kastje nu een week getest, de opstartsnelheid en werking is goed. Alleen de internet verbinding werkt niet goed. Heel lastig bij Podcasts en luisterboeken.

Heb de Mi10 met Android 11, daar geen problemen mee. Werkt top, opstarten gaat hier veel sneller dan bedraad. Het is al opgestart voordat ik klaar ben om weg te rijden. Heb een VW Golf Variant 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Hier hetzelfde met een OnePlus 6T. Denk dat ik het heb opgelost, maar nog niet getest.
Check je WiFi instellingen. Daar stond bij mij de optie uit dat hij mag terugvallen op het mobiele netwerk als het WiFi netwerk niet goed is. Volgens mij moet dat aanstaan.

Ik ga later vandaag even testen of het is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nope dan heb je kans dan on the road de 4G verbinding uitvalt.

Op mijn Oneplus 6 staat bij Android Auto Systeem Draadloze Auto. Heb je developer instellingen aanstaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JafIKaTbZv96gpT3MrjZWTJdbHw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3c7MOuwkLQPn6bnR1VwPR6j7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RAAF12 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:14:
Nope dan heb je kans dan on the road de 4G verbinding uitvalt.

Op mijn Oneplus 6 staat bij Android Auto Systeem Draadloze Auto. Heb je developer instellingen aanstaan?

[Afbeelding]
Ja, anders kun je helemaal geen verbinding maken met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Volgens mij heb ik alle instellingen wel gehad, hopen op een snelle update naar Android 11 dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

miicker schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Ja, anders kun je helemaal geen verbinding maken met Android Auto.
Dan kan je alleen wired een verbinding met Android Auto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

TomBraamhaar schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:35:
Volgens mij heb ik alle instellingen wel gehad, hopen op een snelle update naar Android 11 dan maar.
10 keer klikken en je hebt de dev mode, werkt ook prima op mijn dik drie jaar oude Oneplus 6 met Oxygen 10.3

https://www.reddit.com/r/...to_developer_mode_if_you/

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 14-05-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Dev mode e.d. allemaal al gehad.

Android Auto werkt ook wel draadloos, probleem is alleen dat hij 4g niet pakt. Bekend probleem bij Xiaomi's dus.

[ Voor 16% gewijzigd door TomBraamhaar op 14-05-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Bij mij is het internet probleem nu inderdaad verholpen en werkt het nu perfect.
Ik heb het opgelost door in de instellingen naar "Wi-Fi & Internet" > "Wifi" > "Wifi-voorkeuren" te gaan en daar "Schakel automatisch naar mobiele data" aan te zetten. Die optie stond dus eerst uit, daardoor had ik geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mf-0BBJ6ihQfMXlY1qDxViIE5KU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqQ6l6bQiwmfIXAHIEPOlmS5.jpg?f=fotoalbum_large

Zo heet het bij Xiaomi. Probleem is denk ik dat hij bij elke opdracht eerst wifi probeert. Als ik verbonden ben met de AA wireless, werkt de browser op de telefoon wel, alleen heb je lag van een paar seconden. Probeer ik Storytell of de podcast app geven ze aan dat je geen internet hebt.

Het schakelen tussen wifi en mobiele data duurt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
@Snirpo ik heb de nieuwe "Start / Stop"-functie geprobeerd te activeren op mijn Renault Zoe met Easylink.
Maar ondanks dat mijn telefoon wel gewoon bluetooth verbinding had met de HeadUnit, kwam AAWireless niet online.
Ik heb de functie moeten uitschakelen om weer verbinding te kunnen krijgen.

Als ik op een of andere manier kan helpen debuggen, laat het aub weten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
da_Mastah schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:18:
@Snirpo ik heb de nieuwe "Start / Stop"-functie geprobeerd te activeren op mijn Renault Zoe met Easylink.
Maar ondanks dat mijn telefoon wel gewoon bluetooth verbinding had met de HeadUnit, kwam AAWireless niet online.
Ik heb de functie moeten uitschakelen om weer verbinding te kunnen krijgen.

Als ik op een of andere manier kan helpen debuggen, laat het aub weten :-)
Ik had al een beetje een vermoeden dat dit niet op alle telefoons goed ging werken. Vandaar dat ik het eerst in de beta channel heb gepushed. Als je wil mag je joinen op: https://join.slack.com/t/aawireless/shared_invite/zt-nu6jokgj-Y~FxA6aegEZMi98aISYEjA, dat communiceert wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVA66
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-06 09:25
Vanochtend mijn AAWireless ontvangen en het werkt niet. Ik had het wel verwacht maar wou het toch even proberen. Head unit van m'n Volvo V40 (2014) ondersteunt dit niet, geen probleem om connectie te maken met Android Auto op m'n Pixel 4a. Ik ga dus een nieuwe auto moeten kopen :)
Wie interesse heeft in de AA Wireless en hem wil overkopen van mij, laat maar iets weten.
UPDATE: VERKOCHT!

[ Voor 2% gewijzigd door JanVA66 op 19-05-2021 15:13 . Reden: item verkocht ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hem gisteren ook ontvangen, en het installeren was een eitje bij mij Toyota Corolla 2019 met retrofit. Het is nu al een verademing om niet elke keer de telefoon in te moeten pluggen, al moet ik er nu af en toe over nadenken waar ik hem laat.
Android auto heeft nog steeds zijn nukken met het dicteren of oplezen van (WhatsApp) berichten, maar ik verwacht dat dat aan AA ligt en niet aan de unit.

De AAWireless unit is nog kleiner dan ik verwacht had, zie plaatje hieronder met een Galaxy S8 (met hoesje) voor de schaal. Ik heb hem nu in het dashboardkastje gepropt zodat hij niet bungelt, maar ik ga hem nog vastzetten met een stukje klittenband denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgNdU-Z3BYCdyNskQTDJy0YoeO0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3SpxjeHDYdKiwwFcraf8y9Lq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 23:18
Werkt dit bij de nieuwste peugeot 2008? ( getest al iemand ? )

[ Voor 22% gewijzigd door c4coupe op 19-05-2021 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Waarom denk je dat het Android Auto ligt? Whatsapp werkt prima met Android Auto zowel bedraad als niet bedraad. Als test kan je allebei de mogelijkheden checken. Je kan een SMS naar je eigen nummer zenden die wordt dan afgehandeld door AA. Inclusief spraaksturing en bericht terugsturen via voice. Tekst verschijnt weer bij de ontvanger.

[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 19-05-2021 03:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RAAF12 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 03:11:
Waarom denk je dat het Android Auto ligt? Whatsapp werkt prima met Android Auto zowel bedraad als niet bedraad. Als test kan je allebei de mogelijkheden checken. Je kan een SMS naar je eigen nummer zenden die wordt dan afgehandeld door AA. Inclusief spraaksturing en bericht terugsturen via voice. Tekst verschijnt weer bij de ontvanger.
Omdat ik bedraad dezelfde issues had. Meestal leest hij netjes de berichten voor, maar soms druk ik op "afspelen", en dan gaat de radio op mute, maar gebeurt er verder niet veel, of wil ik een berichtje dicteren en hoor ik daarna niet "dit was uw bericht, wil je versturen of aanpassen?"
Vanochtend werden binnenkomende berichten in ieder geval wel weer netjes voorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
RAAF12 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 03:11:
Ligt aan AA. Gisteren tijdens het rijden ontving ik een Whatsapp bericht. Deze wilde ik beantwoorden, maar tijdens mijn dicteren werd de muziek ineens ge-unmute, waardoor mijn headunit mij niet meer kon verstaan.

Er zijn toch issues met AA, en ik wijdt het vooral aan de Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat ie op mute springt is wel raar, daar heb ik geen last van. Misschien heb je update voor de auto nodig. Meestal te updaten via de USB. Bij mij kan ik updates van de fabrikant via de VIN binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 19:40
gwystyl schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:31:
Ik heb hem gisteren ook ontvangen, en het installeren was een eitje bij mij Toyota Corolla 2019 met retrofit. Het is nu al een verademing om niet elke keer de telefoon in te moeten pluggen, al moet ik er nu af en toe over nadenken waar ik hem laat.
Android auto heeft nog steeds zijn nukken met het dicteren of oplezen van (WhatsApp) berichten, maar ik verwacht dat dat aan AA ligt en niet aan de unit.

De AAWireless unit is nog kleiner dan ik verwacht had, zie plaatje hieronder met een Galaxy S8 (met hoesje) voor de schaal. Ik heb hem nu in het dashboardkastje gepropt zodat hij niet bungelt, maar ik ga hem nog vastzetten met een stukje klittenband denk ik.

[Afbeelding]
Misschien een onnozele vraag.

Ik heb hem ook besteld. Je krijgt bij bezorging toch geen extra kosten van bv douane?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

p.d.akkerman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:36:
[...]

Misschien een onnozele vraag.

Ik heb hem ook besteld. Je krijgt bij bezorging toch geen extra kosten van bv douane?
Nee, wat jou betreft komt hij uit Duitsland. Importeren is dan al gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-06 22:05
Iemand die kan verklaren waarom AA 1,5GB aan gebruikersgegevens heeft? Is dat bij jullie ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2ZXSjkboBqFDL7TqXnKxlUAIIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0qrlJh91N8Ph1agYdD814zkN.png?f=fotoalbum_large

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Largamelion schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:24:
Iemand die kan verklaren waarom AA 1,5GB aan gebruikersgegevens heeft? Is dat bij jullie ook?

[Afbeelding]
Nope hier staat 1.51 MB dus dat is nog al een verschil.
@Snirpo
Inderdaad gisteren had ik dat toevallig ook op precies dezelfde plek, hij startte echter weer op binnen 30 seconden of zo 8)7 Geen idee wat dat zou kunnen zijn. Rij in een T-Cross uit 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Pierre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:13:
[...]

Nope hier staat 1.51 MB dus dat is nog al een verschil.

[...]

Inderdaad gisteren had ik dat toevallig ook op precies dezelfde plek, hij startte echter weer op binnen 30 seconden of zo 8)7 Geen idee wat dat zou kunnen zijn. Rij in een T-Cross uit 2020.
Ja gek, zal wel komen door iets wat een behoorlijk sterk signaal uitstraalt op dezelfde frequentie. We zijn hier van op de hoogte, en gaan mogelijkheden inbouwen om het kanaal in te stellen. Ook voor de 2.4ghz modus hebben we wat optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Pierre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 08:13:

@Snirpo

Er staat daar op een brug een radar post.

Er was nog iemand die een paar berichtjes terug zoiets meldde op de A20 bij Spaanse Polder. Volgens mij staat er op de brug over de Schie ook een radar.

Bij mij is het probleem verholpen toen ik 2.4 GHz forceerde. Daarna is het nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33
Echter werken die flitspalen op de lussen in de weg, niet met radar.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Hmmbob schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:24:
Echter werken die flitspalen op de lussen in de weg, niet met radar.
Welke flitspalen?
Ik heb het over echte radarposten voor de scheepvaart op de Schie en de Merwede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ortep schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:02:
[...]

@Snirpo
Bij mij is het probleem verholpen toen ik 2.4 GHz forceerde. Daarna is het nooit meer voorgekomen.
Ik heb die van mij ook op 2.4 GHz gezet, straks terug even over de N3 kijken of hij dan weer uitvalt.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste