Sometimes you need to plan for coincidence
Nou ik heb order ID 247xx, val ik dan in de april batch (die logischerwijs delayed is, vind ik prima want dit gaat om het steunen uiteindelijk) of val ik in een latere random batch omdat mijn order ID hoger is dan wss de gemiddelde april order?
@Snirpo Dit is iets wat jij wss weet :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Jhonna op 22-05-2021 03:55 ]
Nadat ik het device op 2.4 GHz gezet had maakte AAW geen verbinding meer met het systeem in de VW, heb hem maar weer terug gezet naar zo als het was, zal misschien wel opgelost worden in de toekomst.Pierre schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:14:
[...]
Ik heb die van mij ook op 2.4 GHz gezet, straks terug even over de N3 kijken of hij dan weer uitvalt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Een goede aankoop en ik kan het iedereen aanraden. Volgens mij is het wel een aanslag op je batterij, maar dat is nog slechts een vermoeden en moet ik nog nader bekijken.
Uit mijn eigen ervaring kan ik je vermelden dat het geen vermoeden is.nielsn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:16:
Afgelopen week heb ik mijn AAWireless ontvangen en aangesloten.
Een goede aankoop en ik kan het iedereen aanraden. Volgens mij is het wel een aanslag op je batterij, maar dat is nog slechts een vermoeden en moet ik nog nader bekijken.
Op langere ritten gaat die gewoon aan de oplader.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Daar was ik eigenlijk al bang voor.JohanKupers schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Uit mijn eigen ervaring kan ik je vermelden dat het geen vermoeden is.
Waarom had ik het ook alweer aangeschaft?
Bij mij is het voordeel dat het een stuk sneller opstart. Bij het openen van de deuren start de AAWireless al op en op het moment dat ik het contact aanzet is Android Auto al actief. Met een kabel duurde het altijd een tijdje voordat die actief was. Plus de losse oplader laadt de telefoon sneller op, die compenseert het gebruik van AAWireless ruimschoots.nielsn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:25:
[...]
Daar was ik eigenlijk al bang voor.
Waarom had ik het ook alweer aangeschaft?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Heerlijk dat er ook draadloos kan worden geladen.JohanKupers schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 08:20:
Uit mijn eigen ervaring kan ik je vermelden dat het geen vermoeden is.
Ik leg hem gewoon in het telefoon vakje.
Dan blijft hij keurig vol. Ook al duurt de rit 4 uur.
Bij korte ritten haal ik hem niet eens uit mijn zak.
Het verbinden gaat ook sneller dan met de kabel. En er is minder kans op beschadigen van connectors
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Hier heb ik ook last van. Waar dit door komt geen idee. Irritant is het wel.blueman85 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:14:
[...]
Ligt aan AA. Gisteren tijdens het rijden ontving ik een Whatsapp bericht. Deze wilde ik beantwoorden, maar tijdens mijn dicteren werd de muziek ineens ge-unmute, waardoor mijn headunit mij niet meer kon verstaan.
Er zijn toch issues met AA, en ik wijdt het vooral aan de Assistant
Ik maak gebruik van een Pioneer SPH-DA230DAB+ icm een bedrade OnePlus Nord.
Duurde even voordat het eea werkte (instellingen), maar uiteindelijk werd er een verbinding opgebouwd.
Helaas viel al de audio weg na +-3min, moet nog even testen op een langere rit wat er gebeurt.
Ondanks dat ik nog niet echt een werkende unit heb ben ik wel onder de indruk van de hele opzet.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik kreeg AAW helaas nog niet aan de praat.
Ik zie wel dat er verbinding is met wifi nadat de bluetooth de telefoon gedecteerd heeft, de telefoon echter blijft "Setup AAWireless" weergeven. De headunit van de auto zegt dat de verbinding met AAWireless mislukt is. De "wireless projection" in AA staat aan, ik heb ook de USB, 2,4Ghz en Passthrough modus geprobeerd, maar geen effect. De firmware heb ik wel naar 1.3 bij kunnen werken. Ik moet er nog maar eens rustig naar kijken (Het is overigens in een Skoda Scala 2021 met Oneplus 7T pro en Oneplus 7).
op 1-5 mijn nieuwe 208 GT opgehaald en daarin werkt android auto enkel bedraad. Dus met zo'n kitje zou het draadloos moeten kunnen zijn.c4coupe schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:48:
Werkt dit bij de nieuwste peugeot 2008? ( getest al iemand ? )
[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 02-06-2021 09:37 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Je kan het volgende proberen: https://cpeb.freshdesk.com/support/solutions/articles/80000521901-device-never-connects-and-keeps-blinking-greenvoorstad schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:32:
Unit gisteren binnen gekregen. Mooi compact dingetje. Klitteband erop geplakt en mooi onder het dashboard geplaatst.
Ik kreeg AAW helaas nog niet aan de praat.
Ik zie wel dat er verbinding is met wifi nadat de bluetooth de telefoon gedecteerd heeft, de telefoon echter blijft "Setup AAWireless" weergeven. De headunit van de auto zegt dat de verbinding met AAWireless mislukt is. De "wireless projection" in AA staat aan, ik heb ook de USB, 2,4Ghz en Passthrough modus geprobeerd, maar geen effect. De firmware heb ik wel naar 1.3 bij kunnen werken. Ik moet er nog maar eens rustig naar kijken (Het is overigens in een Skoda Rapid 2021 met Oneplus 7T pro en Oneplus 7).
Neem even contact op met support op: https://cpeb.freshdesk.comraymondw schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:50:
Gisteren de unit binnen gekregen.
Duurde even voordat het eea werkte (instellingen), maar uiteindelijk werd er een verbinding opgebouwd.
Helaas viel al de audio weg na +-3min, moet nog even testen op een langere rit wat er gebeurt.
Ondanks dat ik nog niet echt een werkende unit heb ben ik wel onder de indruk van de hele opzet.
Dit omdat er op de website staat: levering in oktober
En enkel te betalen met creditcard (die ik niet heb)
En shipping van USA dus waarschijnlijk dat de postbode het pakketje aan de voordeur komt afleveren samen met een betaal bakje?
Vermoedelijk dat de wifi carlink kit van aliexpress niet hetzelfde is?
En ik vermoed dat de AliExpress variant niet vergelijkbaar is
Helaas, er bestaat geen enkel alternatief. Dat is vooral omdat Android de implementatie voor wireless volledig anders aanpakt dan Apple bij Carplay. Daarom is dit product zo speciaal, of gewild zegmaar. Het is de enige oplossing op de markt tot nu toe om achteraf AA Wireless toe te voegen aan je head unit of auto.beredikt schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:40:
Bestaat er hier reeds een alternatief voor?
Dit omdat er op de website staat: levering in oktober
En enkel te betalen met creditcard (die ik niet heb)
En shipping van USA dus waarschijnlijk dat de postbode het pakketje aan de voordeur komt afleveren samen met een betaal bakje?
Vermoedelijk dat de wifi carlink kit van aliexpress niet hetzelfde is?
Je kan eventueel altijd een prepaid visa ergens scoren, eventueel zelfs online (zitten wel kosten aan verbonden dan), of je opent snel een revolut of N26 en sluit het nadien weer mocht je het echt niet willen.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Goeie tip deze zou blijkbaar werken op mijn F30 cec high. Is dit dan een volwaardige Android auto waar je zo goed als bug free mee kan verbinden via WiFi? En blijft de oorspronkelijke functionaliteit van het entertainment en besturingssysteem dan vlot bereikbaar? En je moet de helft van je auto niet afbreken voor de installatie?RAAF12 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 03:27:
Achteraf wireless Android Auto of Carplay toevoegen aan een auto kan al heel lang. Er zijn talloze MMI boxen te koop om bijv. Audi, BMW en Mercedes te upgraden. Ik heb zelf zo'n box ingebouwd.
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Verder blijf ik wel kijken naar de aa wireless dongle voor mijn leasing wagen (plug en play dus no warrant void 😉). Jammer dat er WiFi op die auto zit alsook Android auto maar de WiFi is enkel voor updates enzo heel raar..... Ik werk graag met een draadloze oplader voor het gemak en om de fragiele usb c poort van mijn telefoon wat te sparen en die bleutooth streaming van Spotify is niet hetzelfde als de Android auto besturing van Spotify.
Nugoed ontopic: de verzending uit Europa (lees: geen torenhoge dubbele importtaxen) en betaling via play store kan mij misschien over de streep trekken ondanks de levering pas in oktober. De leasing loopt dan nog bijna 2 jaar. Thanks voor de info iedereen!
/OT Reageerde op Jhonna's 'enige oplossing' dat soort statements is zelden valide zonder gedegen onderzoek.....
Ik denk dat je deze MMI boxen ook niet helemaal in dezelfde categorie vallen als een USB dongle. Het is zeker een alternatief, maar voor een andere doelgroep. Universeel, goedkoper versus specifiek en duurder. Ik geloof best dat met een MMI box de integratie beter is, omdat het rechtstreeks op de auto radio hardware/software in kan haken (ga ik vanuit).
[ Voor 41% gewijzigd door Snirpo op 05-06-2021 19:12 ]
Wellicht als jij leest voor aleer anderen aan te spreken dat ze geen research doen zou je begrijpen dat je volledig fout zit. Zoals ik zeg, er is geen alternatief iets op de markt voor dit. Ook dat wat jij toont is dat niet, dat is een complete head unit.. dit is een adapter. Die 2 kan je niet vergelijken, zijn 2 verschillende producten en zijn op geen enkele manier een alternatief van elkaar.RAAF12 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:40:
Het werkt prima zo gauw je de auto instapt maakt die contact met de box en staat de navigatie klaar en speelt de muziek waar je vorige keer gebleven was. Als extra kunnen er ook een voor en achter parkeercamera op aangesloten worden en schakelt zelf om als de pook op achteruit/vooruit wordt gezet.
/OT Reageerde op Jhonna's 'enige oplossing' dat soort statements is zelden valide zonder gedegen onderzoek.....
Lees je eigen originele tekst nog eens door
c/p
Helaas, er bestaat geen enkel alternatief. Dat is vooral omdat Android de implementatie voor wireless volledig anders aanpakt dan Apple bij Carplay. Daarom is dit product zo speciaal, of gewild zegmaar. Het is de enige oplossing op de markt tot nu toe om achteraf AA Wireless toe te voegen aan je head unit of auto.
end c/p
Dit voegt verder weinig toe aan de discussie
Maar er is meer. Moge duidelijk zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 06-06-2021 16:06 ]
Al die Aliexpress headunits bieden draadloos Apple Carplay, maar Android Auto is meestal bedraadRAAF12 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 02:18:
Ik wil alleen maar zeggen dat er voor zowat elke auto wireless Android Auto mogelijk is.
Lees je eigen originele tekst nog eens door
c/p
Helaas, er bestaat geen enkel alternatief. Dat is vooral omdat Android de implementatie voor wireless volledig anders aanpakt dan Apple bij Carplay. Daarom is dit product zo speciaal, of gewild zegmaar. Het is de enige oplossing op de markt tot nu toe om achteraf AA Wireless toe te voegen aan je head unit of auto.
end c/p
*knip*
[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 07-06-2021 08:13 ]
Bedankt voor de suggestie, maar helaas niet gelukt. Ik heb Android Auto volledige gereset (cache en data weggegooid, AAWireless met paperclip gereset en telefoon gereboot), daarna hele setup proces doorlopen, maar zonder resultaat. De telefoon geeft aan: verbonden met Android Auto en tevens Zoeken naar Android Auto. Op de headunit blijft de optie om bij AAWireless Andoris Auto aan te zetten "grijs" en niet actief.
Ook met USB en Passthrough instellingen geprobeerd, maar wat ik ook probeerde: geen verbinding.
Ik zal er nog eens een andere telefoon gaan proberen.
Update 09-06:
Niet helemaal goed gekeken: op de headunit moet ik een pagina naar rechts schuiven: daar staat AAWireless als apparaat en kan ik Android Auto aantikken. Vervolgens probeert de headunit te koppelen en na 10-15 seconden komt er een "Verbinding met AAWireless mislukt". De telefoon is daarvoor wel verbonden met het wifi netwerk van de AAWireless.
Ik heb nogmaals alle mogelijke verwijzingen naar BT en Wifi verwijderd, AAWireless en AndroidAuto de data en cache gewist. AAWireless gedeinstalleerd, telefoon gereboot, AAWireless gereset (paperclip in reset > 5 seconden, en daarna de hele handel weer geinstalleerd. Helaas hetzelfde resultaat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Vm0k92DeJ91cCSN0q7kSC7Nk.png?f=user_large)
Wat me wel opvalt is dat de AAWireless-XXXXXX wifi acces punt genoemd blijft in de AAWireless app, ondanks het legen van data en cache en deinstalleren.
Ook nu geeft de "Force 2.4Ghz" , "USB mode" naar direct en "Passthrough" geen verandering.
[ Voor 37% gewijzigd door voorstad op 09-06-2021 16:37 ]
2,5hr heen en later op de dag ook weer terug.
1x een hikje in de stream gehoord, maar dat kan ook de 4G verbinding geweest zijn.
Galaxy S10 in een zelf geprinte houder met een naked Qi charger vanaf Ali.
Batterij blijft redelijk goed geladen, temperatuur valt ook nog wel mee ondanks het hoesje wat er om zit.
Tijd om verbinding te krijgen bij instappen is goed
USB blijft nog enige tijd gepowered, bij weglopen blijft er nog enige meters een verbinding,
Dat is niet handig, maar geen AA probleem.
Vandaag nog even wat kortere ritjes gehad om wat dingen op te pikken bij wat winkels.
1x had de verbinding het even moeilijk, maar ik denk dat dat aan de Audi MMI lag, na handmatig selecteren werkte alles weer zoals verwacht.
Uitstekend project!
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Je kan in de Spotify app even checken of "Volume Normaliseren" aan staat. Met bedrade AA moest ik mijn volume op 25 zetten (radio staat normaliter op ~10). Na Volume Normaliseren uitgezet te hebben geeft hij op volume 10 al een stuk luider geluid en hoeft hij dus niet meer zo hard gezet te worden (met als risico dat de enkele keer dat de autoradio aan gaat je trommelvliezen heel blijvenG.Scholtens schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:10:
Meer mensen die problemen hebben met laag spotify volume via android auto?
Met AA Wireless heb ik nog geen ervaring maar wellicht lost het je probleem op
Nee deze optie al uitstaan, maar blijft redelijk zacht.Sypher schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:49:
[...]
Je kan in de Spotify app even checken of "Volume Normaliseren" aan staat. Met bedrade AA moest ik mijn volume op 25 zetten (radio staat normaliter op ~10). Na Volume Normaliseren uitgezet te hebben geeft hij op volume 10 al een stuk luider geluid en hoeft hij dus niet meer zo hard gezet te worden (met als risico dat de enkele keer dat de autoradio aan gaat je trommelvliezen heel blijven).
Met AA Wireless heb ik nog geen ervaring maar wellicht lost het je probleem op
Heb al allerlei instellingen geprobeerd in AAWireless, ook met een andere USB ingang geprobeerd. Helaas zonder succes. Als ik de telefoon rechtsreeks met de auto verbind met kabel dan werkt het wel.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb een Audi A4 uit 2017.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
(heb een Ibiza en OnePlus 9 pro)
de telefoon app laat geen bel knoppen etc zien. ik zie wel mijn contacten maar kan geen gesprek starten.
Nu ben ik er achter gekomen dat je contacten als favoriet op je homescherm kan zetten zodat je m vanaf daar kunt bellen. dan krijg ik een melding dat er al een gesprek bezig is en daarom niet kan bellen, maar dit is niet het geval..
iemand dit ook ooit gehad en weet wat ik "fout" doe?
het verschil met bluetooth en android auto is mega groot bij mij ookG.Scholtens schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:10:
Meer mensen die problemen hebben met laag spotify volume via android auto?
Als je 2 simkaarten hebt komt het waarschijnlijk daardoor. Stel dan per contact in welke sim je als standaard wil gebruiken, of stel 1 van je simkaarten als standaard in voor al je contacten. Ik had een zelfde soort probleem, dat lost het op.Richard89 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:51:
Misschien dat iemand een tip heeft.. google heeft me nog niet echt kunnen helpen.
(heb een Ibiza en OnePlus 9 pro)
de telefoon app laat geen bel knoppen etc zien. ik zie wel mijn contacten maar kan geen gesprek starten.
Nu ben ik er achter gekomen dat je contacten als favoriet op je homescherm kan zetten zodat je m vanaf daar kunt bellen. dan krijg ik een melding dat er al een gesprek bezig is en daarom niet kan bellen, maar dit is niet het geval..
iemand dit ook ooit gehad en weet wat ik "fout" doe?
Hmm, hier ga ik eens naar kijken, al heb ik voor het contact wat ik wilde bellen dit wel al standaard ingesteld en krijg ik die vraag ook niet meer als ik via mijn telefoon bel.miicker schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:26:
[...]
Als je 2 simkaarten hebt komt het waarschijnlijk daardoor. Stel dan per contact in welke sim je als standaard wil gebruiken, of stel 1 van je simkaarten als standaard in voor al je contacten. Ik had een zelfde soort probleem, dat lost het op.
thanks anyway, ik ga het eens testen!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hier precies hetzelfde. Duurt nu veel te lang voor het een keer werkt. Gebruik ook weer gewoon de kabel.Pierre schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:
Na de laatste firmware update (bij het skippen van songs in Spotify) herstart de unit in mijn T Cross nog steeds, ben wel een beetje klaar met het ding. Na vandaag gebruik ik weer een kabel.
Bijzonder, bij mijn VW Golf variant 2019 werkt het echt super. In het begin een USB instelling volgens mij aangepast, verder werkt het hier altijd goed.Pierre schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:
Na de laatste firmware update (bij het skippen van songs in Spotify) herstart de unit in mijn T Cross nog steeds, ben wel een beetje klaar met het ding. Na vandaag gebruik ik weer een kabel.
Het werkte in 5 seconden en het is altijd blijven werken.
Een keer gemerkt dat de verbinding soms even weg viel. Maar dat werd veroorzaakt door scheepsradars. Toen ik het kanaal van de WIfi had aangepast is hij nooit meer wegevallen
[ Voor 45% gewijzigd door Ortep op 06-07-2021 23:16 ]
Het gekke is dat bij de vorige firmware alles prima werkte.miicker schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:54:
[...]
Hier precies hetzelfde. Duurt nu veel te lang voor het een keer werkt. Gebruik ook weer gewoon de kabel.
Is dat met AA ook zo.
Want ik navigeer liever via maps dan via FM, maar ik wil natuurlijk wel de meldingen van FM blijven ontvangen.
Weet iemand of dit gewoon nog werkt?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Dat werktavotar schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:47:
Ik vraag me af. Normaal hoort Flitsmeister op de achtergrond altijd te starten (samsung S20 FE 5g). Ik weet dat normaal je het toch moet openen om hem te activeren.
Is dat met AA ook zo.
Want ik navigeer liever via maps dan via FM, maar ik wil natuurlijk wel de meldingen van FM blijven ontvangen.
Weet iemand of dit gewoon nog werkt?
Ondertusen werkt het perfect. Na alles nog een keer rustig van scratch (volledige reset unit en alle gegevens en cache weg bij Android Auto) te hebben ingericht, werkt startte AA op mijn headunit. Ik heb wel pasthrough moeten aanzetten.voorstad schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Bedankt voor de suggestie, maar helaas niet gelukt. Ik heb Android Auto volledige gereset (cache en data weggegooid, AAWireless met paperclip gereset en telefoon gereboot), daarna hele setup proces doorlopen, maar zonder resultaat. De telefoon geeft aan: verbonden met Android Auto en tevens Zoeken naar Android Auto. Op de headunit blijft de optie om bij AAWireless Andoris Auto aan te zetten "grijs" en niet actief.
Ook met USB en Passthrough instellingen geprobeerd, maar wat ik ook probeerde: geen verbinding.
Ik zal er nog eens een andere telefoon gaan proberen.
Update 09-06:
Niet helemaal goed gekeken: op de headunit moet ik een pagina naar rechts schuiven: daar staat AAWireless als apparaat en kan ik Android Auto aantikken. Vervolgens probeert de headunit te koppelen en na 10-15 seconden komt er een "Verbinding met AAWireless mislukt". De telefoon is daarvoor wel verbonden met het wifi netwerk van de AAWireless.
Ik heb nogmaals alle mogelijke verwijzingen naar BT en Wifi verwijderd, AAWireless en AndroidAuto de data en cache gewist. AAWireless gedeinstalleerd, telefoon gereboot, AAWireless gereset (paperclip in reset > 5 seconden, en daarna de hele handel weer geinstalleerd. Helaas hetzelfde resultaat.
[Afbeelding]
Wat me wel opvalt is dat de AAWireless-XXXXXX wifi acces punt genoemd blijft in de AAWireless app, ondanks het legen van data en cache en deinstalleren.
Ook nu geeft de "Force 2.4Ghz" , "USB mode" naar direct en "Passthrough" geen verandering.
Het is wel erg fijjn nu: voordat ik goed en wel wegrijd, is Android Auto al gestart en verbonden, Ook de bij de andere gebruiker van de auto start AA direct op.
Ik vind het een top apparaatje.
Pierre schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:44:
Ik ben in afwachting van de juni delivery(uitgesteld ivm productie problemen). Maar hij kan wat mij betreft niet vroeg genoeg binnen komen.miicker schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:54:
[...]
Hier precies hetzelfde. Duurt nu veel te lang voor het een keer werkt. Gebruik ook weer gewoon de kabel.
Enerzijds wil ik wachten zodat ik de aankoop in eigen beheer heb. Aan de andere kant zou ik hem we willen overnemen.
Bestelling kan ik nog steeds kosteloos annuleren.
Vraagje! Mijn moeder is sinds 3 maanden in het bezit van een Mitsubishi SpaceStar met Android Auto. Deze 3 maanden heeft deze functie het helaas geen enkele keer gedaan. De auto of de telefoon verbreekt elke keer de verbinding als zij op het icoontje van android auto klikt op het scherm in de auto. Mijn Samsung S21 doet het wel gewoon prima maar haar Samsung S20FE niet. We hebben echt al van alles geprobeerd. Garage zegt doodleuk dat we een nieuwe kabel moeten proberen maar na 3 nieuwe kabels geven we dat ook op.
Heeft iemand hier DE oplossing?
Het lijkt me dan niet aan de kabel of de auto te liggen. Hij doet het immers met jouw telefoon. Het kan natuurlijk ook een probleem met de telefoon van je moeder zijn.MichelleInen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:45:
Garage zegt doodleuk dat we een nieuwe kabel moeten proberen maar na 3 nieuwe kabels geven we dat ook op.
Als de garage vindt dat het aan de kabel ligt kan je toch zeggen: Oke...zet er maar een in die werkt. Dan is het hun verantwoordelijkheid geworden.
Maar dit heeft verder weinig te maken met draadloze AA
[ Voor 29% gewijzigd door Ortep op 08-07-2021 14:51 ]
Sorry ik wist niet dat dit om de draadloze AA ging. Mijn excuses.Ortep schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:47:
[...]
Als de garage vindt dat het aan de kabel ligt kan je toch zeggen: Oke...zet er maar een in die werkt. Dan is het hun verantwoordelijkheid geworden.
Maar dit heeft verder weing te maken met draadloze AA
De auto gaat dinsdag terug naar de garage inderdaad maar ik blijf het raar vinden dat die het mijn telefoon wel gewoon doet dus vroeg me af of iemand hier wist waar dat aan kan liggen
Als de andere telefoon het wel doet zal het inderdaad wel niet een kabel-probleem zijn.
En met draadloze Android Auto kan het zeker niet daar aan liggen ;-)
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Geen idee hoe ik daar achter moet komen haha en hiervoor had ze een Samsung S8, die deed het ook niet.frankkie12345 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:06:
Mogelijk een software gerelateerd probleem op de S20FE?
Als de andere telefoon het wel doet zal het inderdaad wel niet een kabel-probleem zijn.
En met draadloze Android Auto kan het zeker niet daar aan liggen ;-)
Draadloos ondersteunt de auto geloof ik niet maar zag al dat ik in het verkeerde topic zat 🙈
Wellicht juist een idee om een AA Wireless aan te schaffen? Je zal nog wel even geduld moeten hebben voor de levering, dat wel!MichelleInen schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:23:
[...]
Geen idee hoe ik daar achter moet komen haha en hiervoor had ze een Samsung S8, die deed het ook niet.
Draadloos ondersteunt de auto geloof ik niet maar zag al dat ik in het verkeerde topic zat 🙈
Ik heb overigens een kabel gekocht bij een online speciaal winkel waar ze allerlei soorten kabels verkopen. Heb me laten informeren, want de ene kabel is de andere niet, en heb daar goed advies gekregen en een passende kabel gekocht. Mocht je willen weten waar, dan stuur ik je een DM
Hoop dat het gaat lukken met de telefoon van je moeder
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Hai!blueman85 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:43:
[...]
Wellicht juist een idee om een AA Wireless aan te schaffen? Je zal nog wel even geduld moeten hebben voor de levering, dat wel!
Ik heb overigens een kabel gekocht bij een online speciaal winkel waar ze allerlei soorten kabels verkopen. Heb me laten informeren, want de ene kabel is de andere niet, en heb daar goed advies gekregen en een passende kabel gekocht. Mocht je willen weten waar, dan stuur ik je een DM
Hoop dat het gaat lukken met de telefoon van je moeder
Sorry zie het nu pas.
Is indd misschien een optie maar ik ben wel van mening dat het gewoon moet werken. Ze heeft aardig wat betaald voor die auto en dan werkt het allemaal niet 🙈
Zou je me een pb willen sturen met waar jij de kabel heb gehaald?
Groetjes
Hopelijk zijn de vele disconnects wanneer ik AA bekabeld gebruik, met gezeur met de apps tot gevolg, nu verleden tijd.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik merk wel dat mijn batterij vrij snel leegloopt (zag ook wat comments op Indiegogo hierover) en gisteren begon Spotify erg te haperen tijdens een wat langere rit. Dit leek te komen door oververhitting van mijn telefoon, want mijn S10 lag ook draadloos te laden. Meer mensen hier last van?
Ik heb overigens daarna AA uitgeschakeld en gewoon muziek gestreamd via Bluetooth en vervolgens geüpdatet naar versie 1.5, wellicht verhelpt dat enkele issues.
PSN: Shiver23
Ik gebruik op mijn telefoon de privé DNS van dns.adguard.com en alles lijkt gewoon te werken.Shiver23 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:47:
Hier ook de AA Wireless ontvangen. Mijn adblocker DNS lijkt in de weg te zitten. Als ik dit uitzet dan werkt het wel. Heeft iemand toevallig een idee welke url's ik moet whitelisten dat het wel werkt zonder dat ik het uit moet zetten?
⛔ Trackers of betalen ⛔
Bij mijn telefoon, een Oneplus 6 van dik drie jaar oud merk ik dat de batterijduur minder wordt en dan ik die na 3 uur rijden moet gaan opladen. Ik hang hem dan met het rode snoertje aan een 12V Samsung slimme quickcharger die kan schakelen tussen 5, 9 en 12V dan is die accu in een wip weer vol.ilhanko schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:57:
Ik heb 'm sinds vrijdag in gebruik en het werkt uitstekend met mijn Audi A3 (2021). Verbinding opzetten ging flawless en AA start direct op als ik de auto start.
Ik merk wel dat mijn batterij vrij snel leegloopt (zag ook wat comments op Indiegogo hierover) en gisteren begon Spotify erg te haperen tijdens een wat langere rit. Dit leek te komen door oververhitting van mijn telefoon, want mijn S10 lag ook draadloos te laden. Meer mensen hier last van?
Ik heb overigens daarna AA uitgeschakeld en gewoon muziek gestreamd via Bluetooth en vervolgens geüpdatet naar versie 1.5, wellicht verhelpt dat enkele issues.
AA werkt bij mij prima, zou gauw ik instap is er verbinding (2 beeps in 3 seconden) geeft aan dat het spul werkt. En de muziek start automatisch waar ik gebleven was. Verbinding zit gekozen op het hoogste Wifi 5GHz kanaal. Daar zit echt helemaal niemand en dat is op een scanner appje te zien. De BMW audio gebruik ik niet meer evenals de entry_nav met 2021 kaart.
Ik gebruik een achter het dashboard weggewerkte Andream MMI box maar ik kan gewoon tussen beide systemen schakelen met de iDrive. Menu knop 3 seconden indrukken schakelt de box in. Het is een fallback, lekker handig! Updates gaan via een externe USB connector die ook weggewerkt is. Daar is ook video en audio mee te zien/horen. Maar dat gebruik ik niet. De fav playlist staat op de telefoon. Spotify gebruik ik niet. Ik ben nu beta tester voor Tomtom AmiGO en dat werkt erg lekker. Ik schakel af en toe Waze en Maps in ter vergelijk. Brr.
[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 12-07-2021 11:42 ]
Ik heb vanochtend de eerste rit gedaan van 45 minuten en gekeken of draadloos opladen van de telefoon voldoende is om de batterij bij te laden bij gebruik van AAWireless. (Galaxy S20/Seat Leon)ilhanko schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:57:
Ik heb 'm sinds vrijdag in gebruik en het werkt uitstekend met mijn Audi A3 (2021). Verbinding opzetten ging flawless en AA start direct op als ik de auto start.
Begonnen met 97% en na 45 minuten nog 91% over helaas. Nu is het wel zo dat de telefoon nogal gevoelig is voor hoe deze op het oplaadpad ligt, dus wellicht is deze verschoven tijdens het rijden en daarom gestopt.
Maar zoals het er naar uit ziet zal ik op echt lange ritten toch een kabel aan moeten sluiten om te laden helaas.
Pas als er een overhitting waarschuwing in beeld komt weet je dat ie moet afkoelen en daarna weer verder gaat.
Ik gebruik zo'n Samsung Quick charger in de auto heeft een gewone USB maar de de USB C in mijn geval kijkt wat er aan hangt en kan intern switchen op 12, 9 en 5V.
Dan moet ik toch weer in de weer met een kabel, iets wat ik met AAWireless uit de weg probeer te gaan.RAAF12 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 01:50:
Ik vind dat niet zo'n hoog verbruik van 97 naar 91% Ik heb een oude telefoon met een accu die 25% wear heeft maar daar rijdt ik toch wel 120km mee voordat de telefoon er bijna mee ophoud. Met een 12V quick charge adapter kan je lekker doorrijden en laad de accu ook weer snel bij. Mijn telefoon doet geen draadloos laden. Lijkt me wel handig maar dan moet wel goed opladen. Mijn Oneplus6 wordt ook wel flink warm maar dat mag.
Pas als er een overhitting waarschuwing in beeld komt weet je dat ie moet afkoelen en daarna weer verder gaat.
Ik gebruik zo'n Samsung Quick charger in de auto heeft een gewone USB maar de de USB C in mijn geval kijkt wat er aan hangt en kan intern switchen op 12, 9 en 5V.
Vanochtend nog eens getest zonder hoesje om mijn toestel en dan is er slechts 2% vanaf na 45 minuten. Dat lijkt er meer op.
Ja, maar dat voorkomt niet dat je telefoon aardig warm wordt. Met warm weer buiten (30+ graden) is draadloos laden sowieso bijna geen optie.RAAF12 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:00:
Mooi dan kan je een eindje verder weg. Heb je airco?
Soms wil je gewoon naar de radio luisteren, en ga ik dus vanuit het AA scherm naar de Renault UI. Vanuit daar druk ik dan op de radio knop, vervolgens start netjes de radio. Echter kan ik dan niet een andere zender kiezen, of een andere menuoptie. Ik moet wachten tot het scherm vanzelf sluit en kan dan weer naar AA overschakelen.
Herkent iemand dit?
Klopt! Vorig jaar bij 38 graden in Frankrijk in de heatwave stopte de telefoon ermee. Even afkoelen (5 min) en hij deed het weer, wel netjes een waarschuwing in beeld.Maikel64 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:06:
[...]
Ja, maar dat voorkomt niet dat je telefoon aardig warm wordt. Met warm weer buiten (30+ graden) is draadloos laden sowieso bijna geen optie.
Ik vind de draadloze autoladers ook mooi en had bijna een andere telefoon gekocht, maar doe het nog even met deze en het snoertje, indien nodig. Deze werken lekker snel in de auto. https://www.coolblue.nl/p...48Kr38sHwafRoCfpMQAvD_BwE
Hier ook een S10 en ook dat Spotify regelmatig hapert. Ben je al iets wijzer geworden?ilhanko schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:57:
Ik heb wat opties geprobeerd aan/uit te zetten (passthrough, force 2.4Ghz) maar dit heeft niet geholpen. Heb het zowel als ik aan het rijden ben als ik stil sta. Dus ik vermoed dat het niet aan de connectie/kabeltje ligt. Ik gebruik wel draadloos laden, dus misschien komt het inderdaad doordat de telefoon te warm wordt?
Zie op XDA dat er meer mensen last van hebben, maar de voorgestelde opties hebben bij mij nog niet geholpen.
[ Voor 4% gewijzigd door SubSun op 14-07-2021 16:17 ]
Nope nog niet, ik heb niks veranderd qua instellingen en ook geen haperingen meer gehad, maar heb nu wel dat de verbinding soms gewoon wegvalt... Het gebeurt vrij random dus ik moet binnenkort maar eens een instelling veranderen om te testen, maar tijdens het rijden is dat niet zo handig.SubSun schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:15:
[...]
Hier ook een S10 en ook dat Spotify regelmatig hapert. Ben je al iets wijzer geworden?
Ik heb wat opties geprobeerd aan/uit te zetten (passthrough, force 2.4Ghz) maar dit heeft niet geholpen. Heb het zowel als ik aan het rijden ben als ik stil sta. Dus ik vermoed dat het niet aan de connectie/kabeltje ligt. Ik gebruik wel draadloos laden, dus misschien komt het inderdaad doordat de telefoon te warm wordt?
Zie op XDA dat er meer mensen last van hebben, maar de voorgestelde opties hebben bij mij nog niet geholpen.
Bedankt voor de reactie. Heb zelf nog geen last gehad van een wegvallende verbinding.ilhanko schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:05:
[...]
Nope nog niet, ik heb niks veranderd qua instellingen en ook geen haperingen meer gehad, maar heb nu wel dat de verbinding soms gewoon wegvalt... Het gebeurt vrij random dus ik moet binnenkort maar eens een instelling veranderen om te testen, maar tijdens het rijden is dat niet zo handig.
Gebruik je trouwens de originele kabel die erbij zat of een andere?
[ Voor 3% gewijzigd door SubSun op 14-07-2021 21:48 ]
Ik gebruik een andere kabel, omdat mijn auto twee USB-C poorten heeft. Als ik een niet-haperende, stabiele verbinding heb meld ik me hier weerSubSun schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:47:
[...]
Bedankt voor de reactie. Heb zelf nog geen last gehad van een wegvallende verbinding.
Gebruik je trouwens de originele kabel die erbij zat of een andere?
Later even aan de kabel gehangen en naar 100% geladen, werd ook minder warm. Draadloos laden en gelijk gebruiken zorgt voor best wat warmte.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De verbinding zelf valt niet weg, maar heb ook nog niet zo lang gereden. Ik ga zo even tussen de comments op Indiegogo en in de FAQ rondkijken of ik hier iets over kan vinden.
Ik heb zelf een S10 liggen, zal eens een tijdje met de S10 rijden of ik dit kan reproduceren. Ik weet echter wel dat de S10 na een tijdje laden in de draadloze lader van mijn Niro ophield met laden, de OnePlus 8 Pro die ik nu heb heeft geen issues met AAWireless + draadloos laden.ilhanko schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:49:
Mijn S10 heeft het vorige week begeven, dus ik reed vanmiddag met mijn kakelverse S21 Ultra naar kantoor maar zelfde issues. Tijdens het draadloos laden gaat de muziek (Spotify via Android Auto) stotteren/haperen. Als ik de telefoon vervolgens van de draadloze lader haal en in een ander bakje leg, dan gaat alles prima. Flitsmeister schokt ook enorm (lees: de verplaatsing van de 'auto' is niet vloeiend).
De verbinding zelf valt niet weg, maar heb ook nog niet zo lang gereden. Ik ga zo even tussen de comments op Indiegogo en in de FAQ rondkijken of ik hier iets over kan vinden.
Thanks. Ik heb de 'VAG crash fix' aangezet en het lijkt nu opgelost maar heb wederom nog geen lange rit gemaakt en het is vrij onhandig (en gevaarlijk) testen als ik zelf rijd.Snirpo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:28:
[...]
Ik heb zelf een S10 liggen, zal eens een tijdje met de S10 rijden of ik dit kan reproduceren. Ik weet echter wel dat de S10 na een tijdje laden in de draadloze lader van mijn Niro ophield met laden, de OnePlus 8 Pro die ik nu heb heeft geen issues met AAWireless + draadloos laden.
Bij mij loopt hij zelfs nog langzaam leeg als ik draadloos laad en AA Wireless gebruik.janvanduschoten schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:29:
Vandaag/vannacht naar Frankrijk gereden met een Seat Arona en de AA wireless unit. Waze aangezet en draadloos laden in de Seat dmv het laad vakje. Werd wel warm maar gaf geen storingen. Percentage liep een beetje op, niet hard.
Later even aan de kabel gehangen en naar 100% geladen, werd ook minder warm. Draadloos laden en gelijk gebruiken zorgt voor best wat warmte.
Na een eindelijke update naar Android 11 kan ik hem iig wel draadloos gebruiken. Voor lange ritten helaas gewoon aan een kabeltje.
Ik weet niet of je hem in een hoesje hebt, anders zou je hem er eens uit kunnen halen. Dat zou qua temperatuur kunnen schelen, en ook hoeveelheid laden.TomBraamhaar schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:30:
[...]
Bij mij loopt hij zelfs nog langzaam leeg als ik draadloos laad en AA Wireless gebruik.
Na een eindelijke update naar Android 11 kan ik hem iig wel draadloos gebruiken. Voor lange ritten helaas gewoon aan een kabeltje.
Met de app Ampere (android) kun je ook kijken of en hoeveel er draadloos wordt geladen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Heb er overigens ook last van als de S10 niet op de draadloze lader ligt. En zowel als ik aan het rijden ben als ik stil sta. Zelfs als ik de telefoon naast de AaWireless leg gebeurt het.
Baal er echt van. Voor de rest echt een top apparaatje.
Heb overigens geen VAG auto, maar zal die optie ook eens proberen
Ik zoek me rot, maar kan niks vinden en ben eigenlijk te ongeduldig om te wachten tot oktober
Veel geluk hebben denk ik.Denniz0229 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:16:
Iemand enig idee waar dit eventueel 2e hands het beste beschikbaar is?
Ik zoek me rot, maar kan niks vinden en ben eigenlijk te ongeduldig om te wachten tot oktober
Ik kijk regelmatig hier op het forum en op marktplaats maar ben hem nog niet tegengekomen.
Een keer hier op het forum iemand waarbij het niet werkte maar die had wel weer een kennis die geïnteresseerd was.
Ik heb m +- april besteld voor de juni levering.
Ik hoop m voor september te hebben.
Gewoon bestellen zou ik zeggen. Er is nog niets anders dan dit product. Je raakt hem altijd wel kwijt vermoed ik.
ow das helemaal balen dat de leverdatums helemaal niet gehaald worden dus.p.d.akkerman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:18:
[...]
Veel geluk hebben denk ik.
Ik kijk regelmatig hier op het forum en op marktplaats maar ben hem nog niet tegengekomen.
Een keer hier op het forum iemand waarbij het niet werkte maar die had wel weer een kennis die geïnteresseerd was.
Ik heb m +- april besteld voor de juni levering.
Ik hoop m voor september te hebben.
Gewoon bestellen zou ik zeggen. Er is nog niets anders dan dit product. Je raakt hem altijd wel kwijt vermoed ik.
dus ik moet rekenen op januari begrijp ik
maar heb er maar 1 besteld voor levering oktober, hoop dat ik er voor die tijd nog een 2e hands kan vinden.
knip, Hiervoor is het forum niet bedoeld. Tip: zoiets mag wel in je sig.Denniz0229 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 00:16:
Iemand enig idee waar dit eventueel 2e hands het beste beschikbaar is?
[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 03-08-2021 18:40 ]
Ach... ik heb ingeschreven voor de lichting van juni.Denniz0229 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:57:
[...]
ow das helemaal balen dat de leverdatums helemaal niet gehaald worden dus.
dus ik moet rekenen op januari begrijp ik![]()
maar heb er maar 1 besteld voor levering oktober, hoop dat ik er voor die tijd nog een 2e hands kan vinden.
Nog totaal geen zicht op wanneer hij ook echt gaat komen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
https://powershellisfun.com
Ik heb begrepen dat de ontwikkelaars makkelijk toegang hebben tot Toyota modellen, dus misschien dat @Snirpo iets kan zeggen over mogelijke disconnects bij een Toyota Corolla 2019 met Retrofit update naar AA? De telefoon die ik gebruik is een Samsung Galaxy S20 4G. Als je kan aangeven hoe ik kan achterhalen waardoor die disconnects komen wil ik ook wel wat testen.
wat betreft batterijgebruik sluit ik me aan bij @BOEFJE_NL Draadloos laden klinkt leuk, en was één van de hoofdredenen om voor AAWireless te kiezen: niet meer elke keer de telefoon inpluggen, maar gewoon op de draadloze lader kwakken en gaan rijden en toch AA kunnen gebruiken. In de praktijk houdt de draadloze lader in mijn auto het niet bij, waardoor ik meestal toch de telefoon aan de lader hang
Bij mij start wireless al op wanneer ik de auto ontgrendel, heb daarnaast een 12 volt fast charger. Via de USB van de auto gaat het laden veel trager. Bedraad had ik ook juist veel meer problemen. De verbinding viel bedraad regelmatig weg. Nu werkt het echt vlekkeloos bij mij. Het heeft dus zo z'n voors en tegens. Voor mij werkt het iig ideaal.BOEFJE_NL schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:38:
Ik heb het AAW-kastje al een paar maanden in bezit. Gebruik het eerlijk gezegd niet meer. Bekabeld AA-start in de praktijk toch sneller op en dan wordt de telefoon ook direct opgeladen. Draadloos is leuk, maar niet voor de batterij...
Bij mij (Galaxy S20 5G + Seat Leon) kan het draadloos laden het redelijk bijhouden, maar waar het mis gaat is dat de telefoon door het gebruik van AAWireless nogal warm wordt. Reken daarbij de warmte ontwikkeling door het draadloos laden en de telefoon geeft al snel al dat het mooi is geweest en het laden gestopt wordt.gwystyl schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:10:
...
wat betreft batterijgebruik sluit ik me aan bij @BOEFJE_NL Draadloos laden klinkt leuk, en was één van de hoofdredenen om voor AAWireless te kiezen: niet meer elke keer de telefoon inpluggen, maar gewoon op de draadloze lader kwakken en gaan rijden en toch AA kunnen gebruiken. In de praktijk houdt de draadloze lader in mijn auto het niet bij, waardoor ik meestal toch de telefoon aan de lader hang
Ik merk ook duidelijk een verschil nu tussen de ochtend (koeler buiten) en de middag (warmer). In de ochtend blijft het laden zo'n 30 minuten goed gaan, in de middag is het vaak al na 10 minuten afgelopen.
Ik verlies iets van 10 procent per uur als ik AA gebruik. Een rit van 4 uur kost me dus nog geen halve lading.
Maar als ik niet rijd gebruik ik mijn telefoon ook en screen on is aanzienlijk zwaarder dan AA voor de accu. Met het scherm aan trek ik er 15 per uur uit.
Aan het einde van de dag maakt het maar weinig uit.
Ja, als ik naar Berlijn rijd is hij 's avonds wel leeg als ik naar bed ga. Blijf ik thuis dan zit er nog 30 procent in. Maar wat maakt dat uit?
Het is of AA of gewoon gebruik. Tijdens het rijden gaat het scherm niet aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 26-08-2021 18:32 ]
Ook interessant, en meerdere apparaten kunnen syncen is wel handig... hmmm... ik heb aawireless al gebacked, mss probeer ik ze wel allebei uitTags NL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 01:47:
https://9to5google.com/20...eless-dongle/#more-446931
Nieuwe speler, klein kastje!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Mocht er iemand nog afwillen van de AAWireless , dan bied ik mij graag aan voor overname
grt Roger
Ik had gehoord dat Europese bestellingen mogelijk vanuit Duitsland zullen worden geleverd.c4coupe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:02:
Van waaruit wordt deze verzonden? Die nieuwe die hier in de link boven mij staat komt van China, wat dus voor ellende en extra kosten gaat zorgen bij de douane. De aawireless zie ik niet direct van waaruit deze verzonden gaat worden.
Het idee daarachter dat het goedkoper is om een grote doos uit China naar Duitsland te sturen,
en daarna kleinere doosjes naar overal in Europa;
Dan allemaal kleine doosjes direct vanuit China naar Europa.
Ik weet niet of dit plan nog steeds accuraat is; Daarvoor kan je beter iemand die betrokken is bij het project raadplegen ;-) !
UPDATE:
Snirpo heeft gereageert; Lees dat bericht in plaats van deze ;-) zie hieronder.
[ Voor 5% gewijzigd door frankkie12345 op 07-10-2021 14:17 ]
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Voor de EU wordt AAWireless verzonden vanuit Duitsland, dus geen gedoe met importkosten en BTW.c4coupe schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:02:
Van waaruit wordt deze verzonden? Die nieuwe die hier in de link boven mij staat komt van China, wat dus voor ellende en extra kosten gaat zorgen bij de douane. De aawireless zie ik niet direct van waaruit deze verzonden gaat worden.
Bij haperen van nav even kijken of je wel volledige toestemming open hebt staan voor de gps. Dat lijkt bij mij het verschil te maken (S21). Had het eerst op de setting staan dat het alleen bij gebruik van de app toegestaan werd, maar icm. AA lijkt dat niet helemaal soepel te werken.ilhanko schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:49:
Mijn S10 heeft het vorige week begeven, dus ik reed vanmiddag met mijn kakelverse S21 Ultra naar kantoor maar zelfde issues. Tijdens het draadloos laden gaat de muziek (Spotify via Android Auto) stotteren/haperen. Als ik de telefoon vervolgens van de draadloze lader haal en in een ander bakje leg, dan gaat alles prima. Flitsmeister schokt ook enorm (lees: de verplaatsing van de 'auto' is niet vloeiend).
Heb zelf AA wireless weer gedeactiveerd en gebruik geen draadloos opladen.
Dus die invloeden kan ik niets over zeggen.
Is eigenlijk niet goedkoper. Het is veel goedkoper om de producten de versturen vanuit China en de klant de importkosten + BTW te laten betalen, wat de meeste crowdfunding campagnes doen. Verzendkosten vanuit China naar de EU zijn ongeveer net zo veel als vanuit Duitsland sturen door de EU.frankkie12345 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:05:
[...]
Ik had gehoord dat Europese bestellingen mogelijk vanuit Duitsland zullen worden geleverd.
Het idee daarachter dat het goedkoper is om een grote doos uit China naar Duitsland te sturen,
en daarna kleinere doosjes naar overal in Europa;
Dan allemaal kleine doosjes direct vanuit China naar Europa.
Ik weet niet of dit plan nog steeds accuraat is; Daarvoor kan je beter iemand die betrokken is bij het project raadplegen ;-) !
Wij doen dit niet, bijkomend voordeel is dat het hele distributie kanaal voor de EU na Indiegogo ook al geregeld is.
De tracking link liet nog steeds niks zien, maar hij lag wel in de brievenbus.
In de tussentijd bleek dat de android auto versie in de auto al draadloos is.
Kan ik hier iemand een plezier mee doen? Hij zit nog nieuw in het folie.
Mijn link is sinds 7 okt actief. Nog geen activiteit.Alpha Supreme schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:53:
Ik heb mijn AA Wireless net binnen gekregen.
Dus hoop ook dat ie bij mij ook plots in de brievenbus zit
Hi,Alpha Supreme schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:53:
Ik heb mijn AA Wireless net binnen gekregen.
Zekers!
Ik zal je een pb sturen.
gr Roger
Van mij is vanaf 9 oktober actief en heeft vandaag pas een update gehad volgens website. Hij zou nu pas in Dorsten, Duitsland zijn..... In de DHL APP geeft hij nog steeds alleen aan, dat het nog niet ontvangen is.p.d.akkerman schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:15:
[...]
Mijn link is sinds 7 okt actief. Nog geen activiteit.
Dus hoop ook dat ie bij mij ook plots in de brievenbus zit
Ben heel benieuwd hoe het hier in onze Renault Captur met R-Link uit 2013 gaat werken. Ik moest AA aanzetten via een 'hack' op de infotainment ECU via een aangepaste OBD kabel. Grote nadeel van AA bedraad is dat de Samsung Galaxy A52-5G van m'n vriendin dan niet wordt opgeladen via de USB van de auto (hij verliest eerder nog steeds energie). Waarschijnlijk ook omdat haar telefoon 24/7 communiceert met een Bluetooth glucosesensor en insulinepomp.
Hopelijk werkt de AA Wireless hier lekker snel en betrouwbaar. Dan kan m'n vriendin haar telefoon gewoon opladen aan de Qualcomm QuickCharge en PD compatible lader die in de 12V aansluiting zit.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik zou er helaas niet al te hard op hopen. Bij gebruik van AA Wireless wordt je toestel nogal warm waarna deze (in ieder geval bij een Samsung) stop met laden uit veiligheid.eymey schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:57:
Ik heb gisteren ook eindelijk de tracking voor m'n AAWireless binnen gekregen!(Ik had me ingeschreven voor de June perk ). Komt netjes vanuit Duitsland
Ben heel benieuwd hoe het hier in onze Renault Captur met R-Link uit 2013 gaat werken. Ik moest AA aanzetten via een 'hack' op de infotainment ECU via een aangepaste OBD kabel. Grote nadeel van AA bedraad is dat de Samsung Galaxy A52-5G van m'n vriendin dan niet wordt opgeladen via de USB van de auto (hij verliest eerder nog steeds energie). Waarschijnlijk ook omdat haar telefoon 24/7 communiceert met een Bluetooth glucosesensor en insulinepomp.
Hopelijk werkt de AA Wireless hier lekker snel en betrouwbaar. Dan kan m'n vriendin haar telefoon gewoon opladen aan de Qualcomm QuickCharge en PD compatible lader die in de 12V aansluiting zit.
Ook wanneer ik de telefoon bedraad wil opladen (tevens met QI lader) stop het snelladen, of opladen zelfs in zijn geheel.
Het is het proberen waard en misschien dat het bij jullie anders gaat, maar ik verwacht van niet.
Verder is AA Wireless echt top om te gebruiken.
Als ik de AAWireless binnen heb en we hebben een eind gereden, dan laat ik het wel weten.