Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maikel64 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

Ik zou er helaas niet al te hard op hopen. Bij gebruik van AA Wireless wordt je toestel nogal warm waarna deze (in ieder geval bij een Samsung) stop met laden uit veiligheid.
Dat deed mijn Pixel 5 ook deze zomer. Zelfs met de airco aan. Maar om de een of andere reden gaat het de laatste 2 maanden prima. Eigenlijk laadt hij zelfs langzaam op in mijn Toyota.
Verder is AA Wireless echt top om te gebruiken.
Ja, het is een fantastisch ding. Ooit aangesloten en nooit meer naar gekeken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Benieuwd wanneer die van mij komt, mijne is Estimated Delivery Date October 2021. Vertraging is er sowieso, ben benieuwd hoeveel. Mijn eerste 2 campaings waarvoor ik heb betaald heb ik nooit gekregen via Indiegogo, hopelijk is 3x scheepsrecht.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02
Ortep schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:01:
[...]

Dat deed mijn Pixel 5 ook deze zomer. Zelfs met de airco aan. Maar om de een of andere reden gaat het de laatste 2 maanden prima. Eigenlijk laadt hij zelfs langzaam op in mijn Toyota.

[...]

Ja, het is een fantastisch ding. Ooit aangesloten en nooit meer naar gekeken.
Mijn Xiaomi Mi10 kan ik gewoon snelladen tijdens het gebruik van AA wireless. Enige waar ik nog niet achter ben is hoe snel te switchen tussen telefoons. Doordeweeks gebruikt mijn vrouw de auto meestal en in het weekend gaan we samen op pad. Heel gedoe om dan mijn telefoon verbonden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Nuevocasa schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Mijn Xiaomi Mi10 kan ik gewoon snelladen tijdens het gebruik van AA wireless.
Draadloos laden?

[ Voor 32% gewijzigd door Ortep op 14-10-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:33
De mijne is binnen .
23 april June perk besteld.

DHL link sinds 7 oktober actief. Is volgens link nog in Duitsland....

Net aangesloten. Kind kan de was doen.
Zo gebeurd, ook de update naar ?1.7.1? Als ik het goed zag.
Was 1.7.0.
Nu lekker weekend dus genoeg tijd om te testen.
Vanavond geen tijd meer voor.

Net dan even een snelle test na het uitlaten van de hond.
Instappen, starten en verbonden. Super blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-06 19:52
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben dat de USB poort heel gevoelig is? Eén kleine beweging en hij herstart al. Poort voelt niet los oid. Als ik diezelfde kabel rechtstreeks in de telefoon gebruik heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:56
Goedemorgen allen,

Ook ik sinds een aantal dagen mijn apparaat binnen gekregen, ben er onwijs blij mee! Alleen heb ik af en toe wel dat ik een koppelingsverzoek krijg via Bluetooth op mijn telefoon (Pixel 5), terwijl AA Wireless al lang geconnect is met mijn auto (Seat Ibiza FR Connect 2017)

Dan moet ik toch de usb kabel eruit trekken, en opnieuw verbinden, en dan doet AA Wireless het wel goed!

Enig idee?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TomBraamhaar schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:23:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben dat de USB poort heel gevoelig is? Eén kleine beweging en hij herstart al. Poort voelt niet los oid. Als ik diezelfde kabel rechtstreeks in de telefoon gebruik heb ik geen problemen.
Zou goed kunnen ja. Ik heb de unit in het dashboardkastje liggen, dus die bungelt waarschijnlijk wat bij hobbels of slingers. Ik heb ook last van verbindingsproblemen, maar hij verbindt na een tijdje weer automatisch. Ik neem aan dan ook een herstart plaatsvindt.
blueman85 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:05:
Ook ik sinds een aantal dagen mijn apparaat binnen gekregen, ben er onwijs blij mee! Alleen heb ik af en toe wel dat ik een koppelingsverzoek krijg via Bluetooth op mijn telefoon (Pixel 5), terwijl AA Wireless al lang geconnect is met mijn auto (Seat Ibiza FR Connect 2017)

Dan moet ik toch de usb kabel eruit trekken, en opnieuw verbinden, en dan doet AA Wireless het wel goed!

Enig idee?
In de app staat een optie "VAG bug", maar dat gaat volgens mij ergens anders over. Toch zou je die kunnen proberen, en kijken of het helpt. Ik vermoed van niet aangezien dit over een BT koppelingsverzoek gaat, maar proberen kan waarschijnlijk geen kwaad.
Heb je dit soort problemen ook wel eens met de combinatie telefoon-auto als AAWireless niet aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
gwystyl schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:09:

In de app staat een optie "VAG bug", maar dat gaat volgens mij ergens anders over. Toch zou je die kunnen proberen, en kijken of het helpt. Ik vermoed van niet aangezien dit over een BT koppelingsverzoek gaat, maar proberen kan waarschijnlijk geen kwaad.
Heb je dit soort problemen ook wel eens met de combinatie telefoon-auto als AAWireless niet aangesloten is?
Thanks voor je reply.

Bovenstaande optie van VAG bug stond al ingeschakeld toen ik mijn AAWireless koppelde aan de auto.

Ik heb zodra ik m'n AAWireless niet aangesloten heb geen problemen met de verbinding tussen de telefoon en auto. Het is echt alleen als ik AAWireless gebruik.... Heel bijzonder, ik houd het in de gaten

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
Vag bug is dacht ik meer voor het probleemloos skippen van tracks in Spotify.
Als je snel skipt dan crasht je headunit met de vag fix zou het verholpen moeten zijn.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:03
Cruzer schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:17:
Vag bug is dacht ik meer voor het probleemloos skippen van tracks in Spotify.
Als je snel skipt dan crasht je headunit met de vag fix zou het verholpen moeten zijn.
Correct, niet alleen Spotify, in het algemeen met muziek apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
TomBraamhaar schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:23:
Lijkt me niet goed. Je kan een support ticket aanmaken op http://cpeb.freshdesk.com, dan sturen we je een nieuwe toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-06 19:52
Snirpo schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Lijkt me niet goed. Je kan een support ticket aanmaken op http://cpeb.freshdesk.com, dan sturen we je een nieuwe toe.
Gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-06 16:49
Ha, dit weekend opeens een pakketje in de bus met daarin de AAWireless Dongle. Instellen was even gepriegel maar het werkt echt als een tiet moet ik zeggen. Complimenten heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-03 18:41
Heb hem nu een paar dagen. Mooi product werkt zoals het moet. Als ik voorheen bekabeld gebruikte ging mijn batterij van mijn Samsung s10 alsnog leeg. Nu met de aa wireless ka ik hem gebruiken en los op de oplader zetten en dan laad hij hem op. Kom nu overal met een vollere batterij san voorheen 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

rahulk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:49:
Heb hem nu een paar dagen. Mooi product werkt zoals het moet. Als ik voorheen bekabeld gebruikte ging mijn batterij van mijn Samsung s10 alsnog leeg. Nu met de aa wireless ka ik hem gebruiken en los op de oplader zetten en dan laad hij hem op. Kom nu overal met een vollere batterij san voorheen 😁😁
Mooi dat het goed werkt, maar wel raar dat AA je batterij voorheen leegtrok. Zou niet moeten, ik heb ook een S10 maar die laadt echt wel op via de kabel al is het niet snel.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
Sp33dFr34k schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:51:
[...]

Mooi dat het goed werkt, maar wel raar dat AA je batterij voorheen leegtrok. Zou niet moeten, ik heb ook een S10 maar die laadt echt wel op via de kabel al is het niet snel.
Het kan zijn dat het aan de auto ligt. Ik heb een Opel astra 2016. Heb er een aantal mensen over gesproken die hetzelfde probleem ervaren. Ook bij de oneplus 6 gebeurde het. Het verbruikt niet veel maar toch bij een rit van een uur was ik bijna 7% kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-06 16:49
Sp33dFr34k schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:51:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel spanning de USB-poort van je auto aan je telefoon levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Luco schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:00:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel spanning de USB-poort van je auto aan je telefoon levert.
Uiteraard, maar je zou toch verwachten dat je er wel vanuit mag gaan dat als een headunit AA ondersteunt, er dan ook genoeg spanning geleverd wordt. Maar blijkbaar dus niet. Ik moest bij de upgrade van mijn MIB1 naar MIB2.5 ook de USB poort vervangen om die reden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 21:11
Hebben meer mensen last van het feit dat je telefoon erg warm word bij het gebruik van AA Wireless? Mijn Fold 3 is nu twee keer na een klein uurtje in de auto met de verbinding gestopt wegens temperatuurissues. Hoop dat daar een softwarefix voor kan worden ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 03-06 13:14
tomhster schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:55:
Hebben meer mensen last van het feit dat je telefoon erg warm word bij het gebruik van AA Wireless? Mijn Fold 3 is nu twee keer na een klein uurtje in de auto met de verbinding gestopt wegens temperatuurissues. Hoop dat daar een softwarefix voor kan worden ontwikkeld.
Ja, dat is al meerdere malen genoemd hier. AAWireless is nogal intensief voor je toestel blijkbaar.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dit is iets voor V&A, niet in een topic.

[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 21-10-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Maikel64 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Ja, dat is al meerdere malen genoemd hier. AAWireless is nogal intensief voor je toestel blijkbaar.
Android Auto Wireless is intensief inderdaad, vooral in combinatie met draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Snirpo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:58:
[...]

Android Auto Wireless is intensief inderdaad, vooral in combinatie met draadloos laden.
Ook zonder draadloos laden hoor, en ik spreek uit ervaring.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Vandaag ook ineens binnen gekregen zonder melding, zo even proberen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiWKU4Ph31Mtm8KOINDeycIsssk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zk7ZEVxovO8IGlV5Cb4yp9D9.png?f=fotoalbum_large

- edit -

Easy peasy setup, was zo geconnect maar moest mijn VPN op mijn telefoon (Pihole DNS overal via VPN) uitschakelen omdat anders Android Auto niet wilde starten. Maar echt fijn dit zo, geen kabeltje erin en als het wel moet dan via mijn OnePlus 12V lader en mijn telefoon zoveel sneller vol dan via de VW Golf 7 usb poort voor Android Auto.

[ Voor 29% gewijzigd door Tags NL op 23-10-2021 00:21 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 15:51
Vraagje, is dit niet hetzelfde? (wireless Android auto)

https://a.aliexpress.com/_mKkBNEA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
c4coupe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 06:42:

Is volgens mij totaal niet te vergelijken. Volgens mij werkt dit alleen maar samen met van die Chinese rommel-autoradio's waar een in elkaar geknutselde custom 'gewone' Android op is gezet (beetje vergelijkbaar met die zelden helemaal goed werkende TV-boxjes of stickjes).

In de instructies wordt ook melding gemaakt van een app die je eerst op de head-unit moet installeren en waarmee dan verbinding gemaakt wordt.

Doe mij dan maar AAWireless :).

Inmiddels aantal (langere) ritten mee gemaakt, met de Samsung Galaxy A52-5G van m'n vriendin ermee verbonden (zij rijdt altijd en heeft dus ook de navigatie-apps e.d. ). Werkt vooralsnog werkelijk subliem. Zelfs de batterij ondertussen bijladen gaat tot nu toe goed.

We hebben hem wel in 'passthrough' modus gezet, omdat hij zonder die modus af en toe 'bevroor' als het scherm van de telefoon te lang uit was. Vooral de Flitsmeister navigatie kon er niet goed mee om gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ja, ik heb totaal geen idee wat dit is. Ik dacht ook dat dit zoals je zegt meer gaat werken met bepaald aantal radio's waar Android opstaat ofzo. Voor dat beetje meer zou ik ook wel gaan voor aawireless. Voorlopig houd ik het nog op bekabeld.

Mijn wagen is nog nieuw en voorlopig ben ik al blij met dab+ radio 😂 en bluethoot.
eymey schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

Is volgens mij totaal niet te vergelijken. Volgens mij werkt dit alleen maar samen met van die Chinese rommel-autoradio's waar een in elkaar geknutselde custom 'gewone' Android op is gezet (beetje vergelijkbaar met die zelden helemaal goed werkende TV-boxjes of stickjes).

In de instructies wordt ook melding gemaakt van een app die je eerst op de head-unit moet installeren en waarmee dan verbinding gemaakt wordt.

Doe mij dan maar AAWireless :).

Inmiddels aantal (langere) ritten mee gemaakt, met de Samsung Galaxy A52-5G van m'n vriendin ermee verbonden (zij rijdt altijd en heeft dus ook de navigatie-apps e.d. ). Werkt vooralsnog werkelijk subliem. Zelfs de batterij ondertussen bijladen gaat tot nu toe goed.

We hebben hem wel in 'passthrough' modus gezet, omdat hij zonder die modus af en toe 'bevroor' als het scherm van de telefoon te lang uit was. Vooral de Flitsmeister navigatie kon er niet goed mee om gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben heel erg verrast, de bezorger stond net aan de deur met de AAwireless. Ik had niets gehoord, dus dacht dat het nog wel even zou duren. Ben heel benieuwd!

Edit: @Snirpo zeer solide product, makkelijker in gebruik bestaat volgens mij niet. Werkt helemaal top zo, thanks d:)b

Wel nog even kijken of ik hem tegen de onderkant van mijn middenconsole kan vastplakken met wellicht een nóg korter kabeltje, dan zou het echt af zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Sp33dFr34k op 30-10-2021 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Ik had een Huawei P30 lite Android 10 maar sinds gisteren een Pixel 6 met stock Android 12.

In mijn VW Polo met MIB 2 infotainment systeem werkt dit vlekkeloos. Super snel! Zowel bekabeld maar natuurlijk ook perfect met AA wireless.

Op mij oude telefoon werkte het AA wireless niet altijd goed. Had soms een freeze scherm. Of nummers skippen liep het VW systeem weleens vast. Maar nu met Pixel 6 en Android 12 werkt AA wireless maar ook bekabeld super snel en smooth!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 31-10-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door J.S. Bach op 06-11-2021 15:50 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 14:57
Tevreden gebruiker van AA.

Er is echter een probleem dat ik sinds het begin heb, en dat is dat als er binnenkomende gesprekken zijn, en ik via mijn stuur, of de display in mijn auto opneem dan wordt de audio niet naar mijn auto doorgezet. Ik zie dan op de display in de phone app wel dat mijn telefoon verbonden is met BT. Mijn fix is dan om elke keer even snel naar speaker te gaan en vervolgens weer terug naar BT.

Dit gebeurde bij zowel mijn P5, als nu mijn P6. Auto is een Ford Focus.

Hoe moet ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Your perk has shipped!
Your perk was shipping via DHLGermany
and your tracking number is ...

Uhmm.. Heb hem al?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Vandaag een nieuwe auto opgehaald en kom er achter dat in het meest luxe model geen draadloos AA zit en het goedkopere model wel :( Na wat vloeken gaan zoeken en via AAWireless hier aangekomen. Is dit momenteel te beste / enigste optie? Wat is de beste optie om te bestellen, gewoon via Indiegogo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:32
Hoe is de lag van deze adapter?
En opstarten duurt hoe lang?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rahulk
Phusebox schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:58:
Hoe is de lag van deze adapter?
En opstarten duurt hoe lang?
Ik heb geen last van lags. Tot nu toe. Het opstarten gebeurd bij mijn astra zodra ik mijn auto ontgrendel. En tegen de tijd dat ik mijn auto start is hij al volledig opgestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 17:38
c4coupe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 06:42:

Dat is troep voor ALI android headunits (waarbij je zoals gezegd) een app moet installeren op je ALI android headunit.
AAWireless is voor OEM AA Capable headunits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
SniperGuy schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:36:
[...]

Dat is troep voor ALI android headunits (waarbij je zoals gezegd) een app moet installeren op je ALI android headunit.
AAWireless is voor OEM AA Capable headunits :)
Ik, thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 16:57
Ik zat te kijken voor een draadloze dongle voor Android Auto, ik zie dat er al 3 merken zijn. Werkt dit goed en vanuit waar worden deze verzonden?

https://androidworld.nl/a...auto-3-verbeteringen-2022

Motorola gaat trouwens ook een Android Auto Wireles dongle uitbrengen.

https://motorolasound.com/audio-products/android-auto/ma1

[ Voor 12% gewijzigd door WhySoSerious? op 06-01-2022 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
Over het algemeen ben ik erg tevreden over AAWireless. Echter, crasht of loopt de unit vast op bepaalde plekken. Hebben andere mensen ook dat de unit crasht als zij op/langs bepaalde plekken rijden?
In mijn geval heb ik dat geconstateerd op 2 plekken: op de A9 nabij de viaduct in Alkmaar en kruispunt N246/N514 in Wormerveer.

PSN: iManchuu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

NippleWarrior schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:35:
Over het algemeen ben ik erg tevreden over AAWireless. Echter, crasht of loopt de unit vast op bepaalde plekken. Hebben andere mensen ook dat de unit crasht als zij op/langs bepaalde plekken rijden?
In mijn geval heb ik dat geconstateerd op 2 plekken: op de A9 nabij de viaduct in Alkmaar en kruispunt N246/N514 in Wormerveer.
Klopt, is ook beschreven in de FAQ.
Meestal wordt dat veroorzaakt door een radarinstallatie die je draadloze verbinding overschreewt.
Scheepsradars en vliegvelden dus. Als je een 2.4 GHz verbinding forceert gebeurt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NippleWarrior
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
Ortep schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Klopt, is ook beschreven in de FAQ.
Meestal wordt dat veroorzaakt door een radarinstallatie die je draadloze verbinding overschreewt.
Scheepsradars en vliegvelden dus. Als je een 2.4 GHz verbinding forceert gebeurt het niet meer.
Aha, dat is dus de reden. Bedankt voor je antwoord!

PSN: iManchuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
Ik gebruik nu aa wireless een tijdje. Nu merk ik dat bij het opstarten bepaalde apps niet worden weergegeven. Het betreft apps die ik dmv apk heb geïnstalleerd. Vanuit onbekende bronnen staan aangevinkt bij developers instellingen. Als ik Aa wireless opnieuw opstart komen ze wel in mijn scherm. Is dit een kwaal van aa of van het apparaatje? Heb dit sinds de laatste update van aa wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:42

frankkie12345

Android Developer (FM)

rahulk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:28:
Ik gebruik nu aa wireless een tijdje. Nu merk ik dat bij het opstarten bepaalde apps niet worden weergegeven. Het betreft apps die ik dmv apk heb geïnstalleerd. Vanuit onbekende bronnen staan aangevinkt bij developers instellingen. Als ik Aa wireless opnieuw opstart komen ze wel in mijn scherm. Is dit een kwaal van aa of van het apparaatje? Heb dit sinds de laatste update van aa wireless.
Heb je in de AA Wireless wel aanstaan dat developer mode aan staat? Dat kan met de AA Wireless Companion app. Anders kan je proberen de 3rd party apps te installeren op een andere, manier, zoals via AAAD.

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
In AA staat staat de developers mode aan. Voorheen deed hij het goed. Nu moet ik hem opnieuw opstarten om de desbetreffende apps als spotify in beeld te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Hier hebben we inmiddels ook een paar maandjes ervaring met de AA Wireless dongle. Smartphone is een Samsung Galaxy A52-5G (met qualcomm SoC) en headunit een Renault R-Link uit 2013.

In de basis werkt alles prima. Geen vertragingen en ook de smartphone (snel-)laden met een USB-C autolader van Baseus, via QC2.0/QC3.0, werkt prima zonder temperatuurproblemen en dergelijke. Het is natuurlijk nog wel even afwachten hoe dat in de zomer bij warm weer gaat zijn.

Toch ook nog wel wat 'puntjes':
* Het lijkt erop dat hij in "pass-through" modus het beste werkt. Zonder pass-through is er af en toe wel wat lag, maar vooral lijkt als het scherm van de telefoon uit staat, de verbinding ook soort van vast te lopen. Ook als ik de app van AA Wireless in de lijst zet van apps die actief moeten blijven.

* Belangrijkste punt: Mijn vriendin (enige bestuurder van de auto) wil niet altijd Android Auto actief hebben. Grootste reden hiervoor dat zij voor haar werk in de wijkverpleging in Google Maps snel adressen wil opzoeken. Op het redelijk ongevoelige scherm van de Renault is dat heel irritant. Echter, met Android Auto actief weigert Google Maps om zichzelf op de smartphone weer te geven.

Dus wil ze tijdens haar werk met korte ritjes gewoon graag AA uit houden. We hebben Renault R-link al ingesteld om elke keer te vragen of Android Auto verbonden moet worden. Echter, zelfs als je "nee" antwoordt, 'ziet' de telefoon blijkbaar toch een verbinding met Android Auto (zelfs met de dongle in pass-through) en weigert Google Maps alsnog dienst.

Het zou fijn zijn als de companion app bij de AA Wireless een functie krijgt om standaard alleen een verbinding mogelijk te maken na het aantikken van 1 of andere shortcut (widget op homescreen van de smartphone?). AA op de smartphone zelf heeft alleen de keuze tussen "altijd inschakelen", "inschakelen als AA bij de vorige rit ook is gebruikt" of "over laten aan de headunit".

Natuurlijk is gewoon de USB van AA Wireless eruit halen ook een optie, maar toch ergens ook weer beetje 'jammer'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDB1106
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 19:24
Ik kreeg gisteren de AAwireless binnen. Vol goede moed aan de slag. Alles staat vrij goed uitgelegd.
Echter in het installatieproces krijg ik de melding dat ik een VPN actief heb en dat dat niet werkt.
Punt is, dat ik die wel uit kan zetten maar niet meer op hetzelfde punt in het installatieproces terug kom. .
App verwijderen en opnieuw installeren, rebooten, helpt allemaal niet.

Misschien werkt het als ik een nieuw account aanmaak met een ander email adres, maar dat probeer ik als laatste.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
MDB1106 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:01:
Ik kreeg gisteren de AAwireless binnen. Vol goede moed aan de slag. Alles staat vrij goed uitgelegd.
Echter in het installatieproces krijg ik de melding dat ik een VPN actief heb en dat dat niet werkt.
Punt is, dat ik die wel uit kan zetten maar niet meer op hetzelfde punt in het installatieproces terug kom. .
App verwijderen en opnieuw installeren, rebooten, helpt allemaal niet.

Misschien werkt het als ik een nieuw account aanmaak met een ander email adres, maar dat probeer ik als laatste.

iemand tips?
VPN melding komt waarschijnlijk vanuit Android Auto? Nog nooit eerder gezien. In principe heb je de companion app niet nodig voor setup. Je kan het device via bluetooth settings pairen, dat is voldoende. Als je daarna de app start, skipped hij automatisch naar het home scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02
Snirpo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:51:
[...]

VPN melding komt waarschijnlijk vanuit Android Auto? Nog nooit eerder gezien. In principe heb je de companion app niet nodig voor setup. Je kan het device via bluetooth settings pairen, dat is voldoende. Als je daarna de app start, skipped hij automatisch naar het home scherm.
Klopt idd. Die melding komt vanuit Android Auto.
Soms VPN nog aan staan en krijg dan ook die melding bij het verbinden, AA werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
  • Laatst online: 10-07-2022
Ook ik heb de gok maar genomen voor het geld. Na maanden wachten (in september besteld) kwam ie eergisteren (half januari) binnen. Koppelen met mijn Huawei P20mate gaf problemen, 1 dag mee bezig geweest en het toen opgegeven... Ook eens de Samsung S21 van vrouwlief geprobeerd en dat werkte... Verder zoeken leverde op dat op mijn Huawei de VPN draaide en dan doet ie het niet! Uitgeschakeld en meteen werken!!! Ideaal apparaatje en ik ben er erg blij mee! Hij zit in mijn auto gekoppeld aan een Pioneer 7200 DAB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Misschien voor sommige is deze onder Google licentie OEM adapter interessant.

https://motorolasound.com...ct-support?productId=6219

€89 Binnenkort verkrijgbaar

How is the MA1 different from other wireless Android Auto adapters on the market?
The MA1 adapter employs Android Auto receiver technology, just as an automaker would, under license from Google. Users therefore enjoy an original equipment (OEM)-like user experience that improves over time as Google continues to enhance Android Auto.

Ik heb zelf een pixel 6 android 12 en aawireless en werkt vlekkeloos in mijn VW Polo 2019 model, MIB2 audio system.

[ Voor 39% gewijzigd door Cruzer op 16-01-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
Vandaag tegen een probleem aangelopen waarvan ik niet weet hoe ik het op moet lossen.. Als ik nu koppel heb ik een blauw lampje op de module maar.... het 4g internet van mijn telefoon stopt ermee dus geen internetradio en spotify. Het heeft goed gewerkt tot zonet toen ik gebeld werd in de auto.... (toeval?) Hang ik alles weer aan een kabeltje dan werkt het prima. Alles zit aangesloten op een Pioneer 7200 dab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
adkart schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:00:
Vandaag tegen een probleem aangelopen waarvan ik niet weet hoe ik het op moet lossen.. Als ik nu koppel heb ik een blauw lampje op de module maar.... het 4g internet van mijn telefoon stopt ermee dus geen internetradio en spotify. Het heeft goed gewerkt tot zonet toen ik gebeld werd in de auto.... (toeval?) Hang ik alles weer aan een kabeltje dan werkt het prima. Alles zit aangesloten op een Pioneer 7200 dab
Huawei is problematisch in combinatie met Android Auto Wireless. Als de telefoon verbind met de wifi hotspot van AAWireless, kan je een melding krijgen over dat er geen internet beschikbaar is. Deze melding moet je compleet negeren, dan werkt het. Als je op een van de twee knoppen in deze melding drukt, stopt 4g ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-06 19:11

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik heb hem ook binnen en gebruik hem in mijn Kia E-Niro. Alles lijkt perfect te werken maar na een minuutje of 3 sluit Android Auto af met de melding op mijn Kia 'phone disconnected'. Herplug ik dan de Aa wireless er weer in dan doet die het weer, maar op een gegeven moment gebeurt het opnieuw. Lijkt niet een vaste time window te zijn maar disconnect dus steeds tussen de auto en het kastje. Bekabeld AA werkt perfect zonder issues.

Ik heb een Pixel 6. @Snirpo kan ik nog een log vinden of een setting aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Koen Hendriks schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:02:
Ik heb hem ook binnen en gebruik hem in mijn Kia E-Niro. Alles lijkt perfect te werken maar na een minuutje of 3 sluit Android Auto af met de melding op mijn Kia 'phone disconnected'. Herplug ik dan de Aa wireless er weer in dan doet die het weer, maar op een gegeven moment gebeurt het opnieuw. Lijkt niet een vaste time window te zijn maar disconnect dus steeds tussen de auto en het kastje. Bekabeld AA werkt perfect zonder issues.

Zelfde probleem gehad op een Pixel 6 Pro, telefoon reboot was de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Snirpo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:22:
[...]

Zelfde probleem gehad op een Pixel 6 Pro, telefoon reboot was de fix.
Gaan we dat even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias92
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-05 08:13
Knip, hiervoor hebben we vraag & aanbod. Het is niet de bedoeling dat het forum hiervoor gebruikt wordt.

[ Voor 128% gewijzigd door 13art op 25-01-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:54
Koen Hendriks schreef op maandag 17 januari 2022 @ 23:02:

Ik heb een gelijkaardig probleem voor gehad.
Probleem lag toen bij de batterij-setting van de phone.
Standaard staat die bij mij in 'Optimaal' > in 'Max.performance' had ik het euvel niet.
Betere oplossing was echter de bewuste app toevoegen aan de uitzonderingen. Ik dacht in 'Apps toestaan bij gegevensbesparing aan" en phone in Optimaal te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
Vraagje: Sinds een paar dagen werkt wifi van mijn AA wireless.niet meer. Hij vraagt om een password en ik heb geen idee wat dat is. Ook de AA resetten met het resetknopje geeft geen oplossing. De bluetooth verbinding ziet ie wel...Het ledje gaat ook niet blauw knipperen maar blijft na opstart groen knipperen om na een tijdje op rood te springen.. VPN staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

adkart schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:29:
Vraagje: Sinds een paar dagen werkt wifi van mijn AA wireless.niet meer. Hij vraagt om een password en ik heb geen idee wat dat is. Ook de AA resetten met het resetknopje geeft geen oplossing. De bluetooth verbinding ziet ie wel...Het ledje gaat ook niet blauw knipperen maar blijft na opstart groen knipperen om na een tijdje op rood te springen.. VPN staat uitgeschakeld.
Probeer je met direct met de wifi te verbinden? Volgens mij moet die pairen via de BT met de app.

misschien relevant: https://www.reddit.com/r/...9i0l/password_reset_help/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adkart
Koen Hendriks schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Probeer je met direct met de wifi te verbinden? Volgens mij moet die pairen via de BT met de app.

misschien relevant: https://www.reddit.com/r/...9i0l/password_reset_help/
Dat dacht ik ook Koen maar ik krijg het nu even niet voor elkaar... In ieder geval bedankt voor je linkje. Hopenlijk volgende week beter want dan stap ik over op een nieuwe telefoon.. (van Huawai naar Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

PaulC schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:50:
[...]

Ik heb een gelijkaardig probleem voor gehad.
Probleem lag toen bij de batterij-setting van de phone.
Standaard staat die bij mij in 'Optimaal' > in 'Max.performance' had ik het euvel niet.
Betere oplossing was echter de bewuste app toevoegen aan de uitzonderingen. Ik dacht in 'Apps toestaan bij gegevensbesparing aan" en phone in Optimaal te laten.
Ik heb geprobeerd telefoon te rebooten, batterij optimalisatie uit te zetten, settings te veranderen in de app maar ik blijf mijn probleem houden. De AAWireless valt soms gewoon weg bij mijn Kia. En dan kan het wel 5 minuten duren voor die terug komt. Niet handig als je net je afslag in google maps wilt weten.

Ik denk dat ik hem maar op de V&A ga zetten... bekabeld werkt met mijn telefoon + auto wel altijd stabiel en dan laad ik hem ook meteen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Koen Hendriks schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:35:
[...]

Ik heb geprobeerd telefoon te rebooten, batterij optimalisatie uit te zetten, settings te veranderen in de app maar ik blijf mijn probleem houden. De AAWireless valt soms gewoon weg bij mijn Kia. En dan kan het wel 5 minuten duren voor die terug komt. Niet handig als je net je afslag in google maps wilt weten.

Ik denk dat ik hem maar op de V&A ga zetten... bekabeld werkt met mijn telefoon + auto wel altijd stabiel en dan laad ik hem ook meteen op.
Stuur me even een PM met adresgegevens, dan stuur ik je een replacement. AAWireless is praktisch ontwikkeld op een e-Niro, dus zou zonder problemen moeten werken. Sterker nog AAWireless is bedacht omdat ik het onzinnig vond dat de e-Niro geen draadloos AA ondersteund van fabriek af, anders had het nooit bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 22:04

MasterFreak

Zeker weten!

27 juni j.l. mijn unit mogen ontvangen. Over het algemeen zeer tevreden mee, echt een uitkomst draadloos AA!

Enigste wat ik af en toe random ervaar zijn korte disconnects (niet plaats gebonden). De HU van de auto geeft dan aan dat de AAWireless disconnected is, waarna het direct weer terug opstart. Met ca 5 seconden hervat alles dan wel weer. Ik kan alleen nog niet achterhalen waar dit vandaan komt. Ten tijde van de korte disconnect knippert de blauwe led. Heb al eens een andere kabeltje geprobeerd, ik dacht het probleem ermee opgelost te hebben maar helaas gebeurde het vandaag toch weer 2x. Het kan soms ook dagen goed gaan.

Bekabeld werkt AA stabiel.

Is dit een bekend iets en/of heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen aan instellingen? Ik gebruik momenteel de default instellingen met VAG crashfix aan (stond vanzelf al aan).

Auto betreft Seat Leon met een MIB2 std.
Telefoon betreft Oneplus Nord op stock Oxygen OS11.
AAWireless draait op fw 1.80 out of the box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
MasterFreak schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:54:
27 juni j.l. mijn unit mogen ontvangen. Over het algemeen zeer tevreden mee, echt een uitkomst draadloos AA!

Enigste wat ik af en toe random ervaar zijn korte disconnects (niet plaats gebonden). De HU van de auto geeft dan aan dat de AAWireless disconnected is, waarna het direct weer terug opstart. Met ca 5 seconden hervat alles dan wel weer. Ik kan alleen nog niet achterhalen waar dit vandaan komt. Ten tijde van de korte disconnect knippert de blauwe led. Heb al eens een andere kabeltje geprobeerd, ik dacht het probleem ermee opgelost te hebben maar helaas gebeurde het vandaag toch weer 2x. Het kan soms ook dagen goed gaan.

Bekabeld werkt AA stabiel.

Is dit een bekend iets en/of heeft iemand tips wat ik zou kunnen proberen aan instellingen? Ik gebruik momenteel de default instellingen met VAG crashfix aan (stond vanzelf al aan).

Auto betreft Seat Leon met een MIB2 std.
Telefoon betreft Oneplus Nord op stock Oxygen OS11.
AAWireless draait op fw 1.80 out of the box.
Heb je in de app aan staan dat 2,4Ghz geforceerd wordt? Dit heeft het bij mij opgelost (ook een Seat Leon met MIB2), echter merk ik dan soms wel haperingen in de muziek. Uiteindelijk dus maar weer uitgezet.

Probeer er eens op te letten of het steeds rondom dezelfde gebieden gebeurt. Ik had eerst ook het idee dat het niet plaatsgebonden was, totdat ik er op ging letten en bijvoorbeeld op de snelweg steeds bij het zelfde hectometer paaltje de verbinding even wegviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maikel64 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:33:
[...]

Heb je in de app aan staan dat 2,4Ghz geforceerd wordt? Dit heeft het bij mij opgelost (ook een Seat Leon met MIB2), echter merk ik dan soms wel haperingen in de muziek. Uiteindelijk dus maar weer uitgezet.

Probeer er eens op te letten of het steeds rondom dezelfde gebieden gebeurt. Ik had eerst ook het idee dat het niet plaatsgebonden was, totdat ik er op ging letten en bijvoorbeeld op de snelweg steeds bij het zelfde hectometer paaltje de verbinding even wegviel.
Waarschijnlijk radar signalen van bv een scheepsradar bij een brug of een vliegveld. Dat kunnen je ook in de war brengen als ze niet altijd aan staan. Of als je bv net naast een vrachtwagen rijd die het stoorsignaal voor je afschermt.

Ik heb hem ook op 2.4 gezet en daarna nooit meer last gehad. Ook geen onderbrekingen in de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Heren bedankt voor jullie suggestie! Ik zal dat dan eens proberen (2.4 Ghz).

Ik had idd in dit draadje al gelezen dat 5 Ghz idd ook verbindingsproblemen kon opleveren. Maar omdat ik dus kort een blauwe knipperende led heb (dongle wacht op USB verbinding met head unit), zocht ik zelf het probleem in de USB verbinding tussen de dongle en head unit. In mijn geval, zodra met een sec. of 5 de verbinding terug is, lijkt het of AA zelf nooit offline is geweest namelijk. Dit hervat zich alsof er niets is gebeurd.

Ik zal het binnenkort laten weten of dit heeft geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is er inmiddels al een mogelijkheid om AA Wireless te bestellen zonder creditcard?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Laatste tijd heb ik issues met Waze. Bij het intoetsen van een route zegt ie dat er geen netwerkverbinding is, en dus ook geen aankomsttijd. Wanneer je een keer van de geplande route afwijkt dan werkt het wel zoals het hoort.... Netwerkverbinding is uiteraard niets mis mee, Spotify werkt wel gewoon.

Zijn er meer mensen met dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
tjanssen schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:12:
Laatste tijd heb ik issues met Waze. Bij het intoetsen van een route zegt ie dat er geen netwerkverbinding is, en dus ook geen aankomsttijd. Wanneer je een keer van de geplande route afwijkt dan werkt het wel zoals het hoort.... Netwerkverbinding is uiteraard niets mis mee, Spotify werkt wel gewoon.

Dat heb ik ook met bedrade AA + Waze..

Gaat zelfs zo ver dat ie doodleuk "Geen routes" laat zien nadat je een adres (die - neem ik aan - via internet is opgehaald) kiest. Enige wat het bij mij (tijdelijk) oplost is het herstarten van mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

tjanssen schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:12:

Totaal niet eigenlijk, bedraad niet maar wireless nu ook niet. Ben blij met Waze :)

- edit -

Vrijdag en vanochtend ook ineens, geen route gevonden of wel een route maar halverwege stopt het en no connection meldingen?!

[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 21-02-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Sypher schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Gaat zelfs zo ver dat ie doodleuk "Geen routes" laat zien nadat je een adres (die - neem ik aan - via internet is opgehaald) kiest. Enige wat het bij mij (tijdelijk) oplost is het herstarten van mijn toestel.
Heb je het enkel bedraad? Of ook draadloos? Ik heb zelf enkel draadloos gegeprobeerd moet ik zeggen.

Dat van die onbekende routes is bij mij ook. Woon-werkverkeer route werkt wel, maar deze is waarschijnlijk gecached. Dan heb ik dus wel een route, maar geen aankomst informatie (en waarschijnlijk ook geen alternatieve route op basis van drukte op de weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kan iemand bevestigen of je hiermee widescreen kunt forceren bij een auto die dit standaard niet ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Phusebox schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:20:
Kan iemand bevestigen of je hiermee widescreen kunt forceren bij een auto die dit standaard niet ondersteunt?
Ja. Je kunt de DPI aanpassen. Ik vond het er alleen niet uitzien, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maikel64 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Ja. Je kunt de DPI aanpassen. Ik vond het er alleen niet uitzien, maar dat terzijde.
Hmm ok, dan kan ik beter voor de Ottocast gaan dan, die doet het via Carplay en kan wel Android Auto in widescreen weergeven.

• blueman85
Maikel64 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:21:
[...]

Voor mijn beeldvorming, op welke waarde zet je de DPI dan? Gaat het in groottes als +1 of +10? Hoe moet ik dat zien? Standaard 0 zag ik al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met AAAD (tool waarmee je bepaalde apps kunt sideloaden naar Android Auto)?
Deze zou moeten werken zonder root, ook in diverse YouTube videos wordt getoond hoe je dit doet, maar op mijn S21 Ultra loopt de app vast zodra ik een willekeurige app probeer binnen te halen via AAAD.

Reden dat ik dit graag wil is omdat ik binnenkort op wintersport ga. Ik zou dan graag voor de bijrijders via Android Auto een filmpje o.i.d. opzetten.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:32:
Heeft iemand ervaring met AAAD (tool waarmee je bepaalde apps kunt sideloaden naar Android Auto)?
Deze zou moeten werken zonder root, ook in diverse YouTube videos wordt getoond hoe je dit doet, maar op mijn S21 Ultra loopt de app vast zodra ik een willekeurige app probeer binnen te halen via AAAD.

Reden dat ik dit graag wil is omdat ik binnenkort op wintersport ga. Ik zou dan graag voor de bijrijders via Android Auto een filmpje o.i.d. opzetten.
Nee, geen ervaring mee. Maar deze ga ik wel volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 14:31

Vorig jaar ook een keer geprobeerd, maar ook niet aan het werk gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Een film die tijdens het autorijden net in jouw blikveld wordt afgespeeld?
Dat lijkt me niet erg veilig. Heel veel actie in beeld en spannende muziek net als je aan het inhalen bent.
Er is een reden waarom het er niet standaard in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Ben er ook mee bezig geweest, maar wat ik er over las was dat je een hele specifieke versie van Android Auto moet hebben en in elk geval geen Android 11 of 12 of wat nu in elk geval de nieuwste versie is.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Ortep schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Dat lijkt me niet erg veilig. Heel veel actie in beeld en spannende muziek net als je aan het inhalen bent.
Precies. En een film op een tablet lijkt me iets soepeler draaien. Nog afgezien van de beperkte resolutie van de meeste displays in de auto....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maikel64
blueman85 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:21:
[...]

Voor mijn beeldvorming, op welke waarde zet je de DPI dan? Gaat het in groottes als +1 of +10? Hoe moet ik dat zien? Standaard 0 zag ik al
Dat ligt ook een beetje aan het scherm van je auto volgens mij. Maar kijk dit eens:

YouTube: AAWireless DPI Settings - Enable Split Screen on Unsupported Vehicles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Phusebox schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:27:
[...]

Hmm ok, dan kan ik beter voor de Ottocast gaan dan, die doet het via Carplay en kan wel Android Auto in widescreen weergeven.
AAWireless kan ook gewoon in widescreen weergeven. Zie geen reden waarom je beter voor de Ottocast kan gaan aangezien ze volgens mij exact dezelfde spect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Koen Hendriks schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:40:
[...]

AAWireless kan ook gewoon in widescreen weergeven. Zie geen reden waarom je beter voor de Ottocast kan gaan aangezien ze volgens mij exact dezelfde spect hebben.
Geen gedoe met DPI settings en bijbehorende eventuele problemen met weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ortep schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Ik speel ook geen film af, maar we spelen eigenlijk altijd op weg naar wintersport een of meerdere cabaretvoorstelling af. Soms alleen met geluid, maar ik heb op mijn auto VIM (video in motion) geactiveerd, dus heb ook een paar voorstelling op USB stick staan die ik kan afspelen.

Qua veiligheid misschien niet het meest veilig, maar ik kan ben er persoonlijk zeer goed in om er niet op te letten, dus lijkt me niet gevaarlijker dan een willekeurige podcast of teams meeting bijvoorbeeld.

AAAD zou dat gewoon net wat makkelijker kunnen maken (als het zou werken)

[ Voor 4% gewijzigd door miicker op 18-02-2022 17:08 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Geen gedoe met DPI settings en bijbehorende eventuele problemen met weergave.
Gedoe is een groot woord. 1x instellen en klaar. De weergave zal bij beide gelijk zijn.

Je forceert widescreen op een niet widescreen scherm, dat zal er nooit zo uit komen te zien als op een native widescreen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-06 18:10
Ik krijg het niet gevonden of de vraag al eerder is gesteld.

Kun je met AA ook gebruik maken van meerdere telefoons? Maakt hij gelijk contact met de eerste telefoon die hij ziet of moet je dit zelf selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Ideale Man schreef op maandag 21 februari 2022 @ 17:03:
Ik krijg het niet gevonden of de vraag al eerder is gesteld.

Kun je met AA ook gebruik maken van meerdere telefoons? Maakt hij gelijk contact met de eerste telefoon die hij ziet of moet je dit zelf selecteren?
Ja dat kan, maar ik weet nog niet precies hoe het werkt. Ik heb de telefoons van mij en mijn vrouw beide gekoppeld aan AAWireless, en de ene keer pakt hij de ene, de andere keer de andere. Ik vermoed dat hij de degene die het laatst daarvoor verbinding heeft gemaakt als eerste opnieuw pakt, maar zo goed heb ik het eigenlijk nog niet in de gaten gehouden omdat we niet zoveel samen met de auto weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-06 18:10
gwystyl schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Ja dat kan, maar ik weet nog niet precies hoe het werkt. Ik heb de telefoons van mij en mijn vrouw beide gekoppeld aan AAWireless, en de ene keer pakt hij de ene, de andere keer de andere. Ik vermoed dat hij de degene die het laatst daarvoor verbinding heeft gemaakt als eerste opnieuw pakt, maar zo goed heb ik het eigenlijk nog niet in de gaten gehouden omdat we niet zoveel samen met de auto weggaan.
Ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Sypher schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:49:
[...]

Toevallig ook een Blokada (of een andere ad blocker) gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
tjanssen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:45:
[...]

Toevallig ook een Blokada (of een andere ad blocker) gebruiker?
Hmm interesting.. heb geen adblocker op m'n telefoon maar heb wel always-on VPN met Adguard daar achter.. Zou best kunnen dat die overijverig aan het blokkeren was 🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
gwystyl schreef op maandag 21 februari 2022 @ 21:59:
[...]

Correct, hij pakt de laatst verbonden telefoon als eerst. In de volgende firmware (2.0) kun je dit uitschakelen en prioriteit instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Sypher schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:12:
[...]

Hmm interesting.. heb geen adblocker op m'n telefoon maar heb wel always-on VPN met Adguard daar achter.. Zou best kunnen dat die overijverig aan het blokkeren was 🤔
Contact gehad met Waze hierover:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

MasterFreak schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:59:
Heren bedankt voor jullie suggestie! Ik zal dat dan eens proberen (2.4 Ghz).

Ik had idd in dit draadje al gelezen dat 5 Ghz idd ook verbindingsproblemen kon opleveren. Maar omdat ik dus kort een blauwe knipperende led heb (dongle wacht op USB verbinding met head unit), zocht ik zelf het probleem in de USB verbinding tussen de dongle en head unit. In mijn geval, zodra met een sec. of 5 de verbinding terug is, lijkt het of AA zelf nooit offline is geweest namelijk. Dit hervat zich alsof er niets is gebeurd.

Ik zal het binnenkort laten weten of dit heeft geholpen!
Zou nog even laten weten wat de afloop hiervan is. Met de 2.4 ghz mode had ik ook nog steeds af en toe disconnects. Sinds ik de USB mode op Direct (en weer terug op 5 ghz) heb gezet, heb het tot nu toe nog niet weer gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Kan je met AAW ook eenvoudig switchen tussen telefoons?

Ik zie ook Carsify voorbij komen, met een fysieke knop om te schakelen tussen telefoons.

[ Voor 45% gewijzigd door Vos op 12-03-2022 23:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snirpo
Vos schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 23:46:
Kan je met AAW ook eenvoudig switchen tussen telefoons?

Ik zie ook Carsify voorbij komen, met een fysieke knop om te schakelen tussen telefoons.
Op dit moment kun je alleen wisselen door bluetooth + wifi op de op dat moment verbonden telefoon uit te zetten. AAW zal dan automatisch verbinden met de volgende telefoon.
Firmware 2.0 (komt binnenkort uit) heeft de mogelijk om prioriteit in te stellen voor telefoons, en we voegen ook een widget in de app toe om snel te kunnen wisselen tussen telefoons.
Firmware 3.0 (1 a 2 maand) zal een eigen UI hebben op het autoscherm waarbij je kan wisselen tussen telefoons.

Persoonlijk zie ik hun "Magic button" meer als marketing truuk. Is natuurlijk slim om te differentiëren van ons, maar dit betekend wel dat je de dongle altijd in zicht moet hebben om op de knop te kunnen drukken. Ons product is meer bedoeld om in te pluggen en weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Snirpo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Op dit moment kun je alleen wisselen door bluetooth + wifi op de op dat moment verbonden telefoon uit te zetten. AAW zal dan automatisch verbinden met de volgende telefoon.
Firmware 2.0 (komt binnenkort uit) heeft de mogelijk om prioriteit in te stellen voor telefoons, en we voegen ook een widget in de app toe om snel te kunnen wisselen tussen telefoons.
Firmware 3.0 (1 a 2 maand) zal een eigen UI hebben op het autoscherm waarbij je kan wisselen tussen telefoons.

Persoonlijke zie ik hun "Magic button" meer als marketing truuk. Is natuurlijk slim om te differentiëren van ons, maar dit betekend wel dat je de dongle altijd in zicht moet hebben om op de knop te kunnen drukken. Ons product is meer bedoeld om in te pluggen en weg te werken.
Dat laatste is inderdaad een nadeel, je moet dus steeds bij de dongle kunnen.

Bedankt voor je bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MasterFreak schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Zou nog even laten weten wat de afloop hiervan is. Met de 2.4 ghz mode had ik ook nog steeds af en toe disconnects. Sinds ik de USB mode op Direct (en weer terug op 5 ghz) heb gezet, heb het tot nu toe nog niet weer gehad. :)
Hm thanks, misschien moet ik dit ook eens proberen. Ik heb de AAWireless maanden niet gebruikt door de vele disconnects en haperingen. Laatst weer afgestoft en geprobeerd maar wederom regelmatig disconnects. Daarnaast vind ik het snelladen in de auto via de kabel ook wel chill, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
In AA -app van Google versie 7.5 gaat de app je usb kabel testen of deze geschikt is voor Android Auto.
Goede kabel kan helpen voor een stabiele verbinding en disconnects.

https://www.androidplanet...oid-auto-usb-kabel-check/

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste