Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:28

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Hoe check ik of m'n auto (Ford Focus 2021) wireless android auto ondersteund? Ik krijg op internet wel lijstjes te zien, maar daar houden ze het bij types: Focus/Fietsta etc. geen specifieke jaartallen of versie nr's.

Zojuist 20 minuten aan het prutsen geweest met Bluetooth, Wifi en Wifihotspots.. krijg het niet voor elkaar.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:27
dreameater schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:43:
Hoe check ik of m'n auto (Ford Focus 2021) wireless android auto ondersteund? Ik krijg op internet wel lijstjes te zien, maar daar houden ze het bij types: Focus/Fietsta etc. geen specifieke jaartallen of versie nr's.

Zojuist 20 minuten aan het prutsen geweest met Bluetooth, Wifi en Wifihotspots.. krijg het niet voor elkaar.
Aan je dealer vragen of deze wireless optie wel is ingebouwd in je Entertainment systeem (4A) in je Ford.

https://www.ford.nl/onder...ndersteuning/ford-sync-4a

Nieuwe Ford SYNC 4A
Momenteel exclusief voor de volledig elektrische Mustang Mach-E. Ford SYNC 4A is een communicatie- en entertainmentsysteem met cloudverbinding in je auto. Cloudverbinding geeft SYNC 4A een geavanceerdere routeplanning en spraakherkenning. De mogelijkheid om draadloos te updaten zorgt ervoor dat je auto voortdurend in ontwikkeling is. En met draadloze smartphone-integratie, elektrisch voertuigoplaadbeheer, een nieuw 15,5 inch touchscreen en nog veel meer, ervaar je een hele nieuwe wereld van connectiviteit via je auto met SYNC 4A.

Zo niet dan kun je AA wireless adapter kopen :)

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-06 13:29
weet iemand de oplossing,
we hebben een Toyota waar Android auto werkt, ik heb een Oneplus 8 Pro, als ik deze aansluit gaat netjes Android auto gestart worden.
Mijn vrouw heeft een Oneplus Nord 2, als ik deze aansluit geeft de phone een scherm weer waarop gevraagd word wat de USB moet doen, Opladen, bestanden delen met Android auto.
Als ik dit aangeeft gaat pas Android Auto gestart worden.
Alles heb ik nagelopen, maar ik zie nergens een instelling waar ik dit 1 maal kan aangeven om dit bij de volgende keer niet meer te hebben.

weet iemand hoe ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
sterremos schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:58:
we hebben een Toyota waar Android auto werkt, ik heb een Oneplus 8 Pro, als ik deze aansluit gaat netjes Android auto gestart worden.
Mijn vrouw heeft een Oneplus Nord 2, als ik deze aansluit geeft de phone een scherm weer waarop gevraagd word wat de USB moet doen, Opladen, bestanden delen met Android auto.
Alles heb ik nagelopen, maar ik zie nergens een instelling waar ik dit 1 maal kan aangeven om dit bij de volgende keer niet meer te hebben.

Om topic vervuiling te verkomen, dit heeft te maken met [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie ?

Zo ja dan kun je dit in de AA wireless app evt aanpassen USB mode.
Hopelijk biedt dit jouw oplossing. En anders kun je hier misschien posten: [Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-06 13:29
foutje , bedankt. ik zat inderdaad in het verkeerde forum.
Excuus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 22:21

MasterFreak

Zeker weten!

sterremos schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:58:

/Offtopic
Had hetzelfde probleem met de OP Nord1.
Ontwikkelaars mode in android activeren > Standaard USB-instellingen > deze op Bestandsoverdracht zetten.
Dit staat standaard op opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 22:28
Ik ben erg geïnteresseerd in de AA gateway. Nu las ik over disconnects, is dit telefoon gerelateerd?(WiFi die in batterij besparende modus gaat?) Hebben deze mensen al is een andere of langere USB kabel gebruikt voor andere locatie? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
@Snirpo

Hoe staat het nu met 2.0?

Ik had een van de eerste batches. Grotendeels tevreden op het accepteren van binnenkomende telefoontje na. Dit moet ik eerst op phone speaker zetten en dan weer terug op BT om het gesprek via de handsfree te laten lopen.
Ik begrijp dat dit met 2.0 opgelost zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02
Koriel schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 10:55:
@Snirpo

Hoe staat het nu met 2.0?

Ik had een van de eerste batches. Grotendeels tevreden op het accepteren van binnenkomende telefoontje na. Dit moet ik eerst op phone speaker zetten en dan weer terug op BT om het gesprek via de handsfree te laten lopen.
Ik begrijp dat dit met 2.0 opgelost zou moeten worden.
Ik verwacht dat we 2.0 eind volgende week releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-06 17:07
Wat is de levertijd als ze 2 april worden verstuurd naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 18:48:
Wat is de levertijd als ze 2 april worden verstuurd naar NL?
Ligt er heel erg aan hoe lang de zending vanuit China naar Duitsland duurt. Kan variëren van een paar dagen tot twee week. Als het eenmaal in Duitsland is, 1 tot 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:11:
[...]

Ligt er heel erg aan hoe lang de zending vanuit China naar Duitsland duurt. Kan variëren van een paar dagen tot twee week. Als het eenmaal in Duitsland is, 1 tot 3 dagen.
Dat is nog redelijk snel. Ik had veel langer verwacht van China naar Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 19:54:
[...]

Dat is nog redelijk snel. Ik had veel langer verwacht van China naar Duitsland.
Gaat vrij snel met het vliegtuig. Alleen deze keer gebruiken we een ander transportbedrijf, dus het is een beetje afwachten hoe lang het precies duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-06 20:07

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Komt er een push notificatie in de app als 2.0 uitkomt? Of moeten we dat zelf in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Koen Hendriks schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 20:58:
Komt er een push notificatie in de app als 2.0 uitkomt? Of moeten we dat zelf in de gaten houden
Ik denk dat het voor 2.0 helaas zelf in de gaten moet worden gehouden. Push notificaties staat al heel lang op ons lijstje. Is niet heel moeilijk, maar andere dingen hebben wat meer prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:58:
[...]

Ik denk dat het voor 2.0 helaas zelf in de gaten moet worden gehouden. Push notificaties staat al heel lang op ons lijstje. Is niet heel moeilijk, maar andere dingen hebben wat meer prioriteit.
Lijkt me dan goed als iemand het weet dat het is uitgekomen dit hier te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Snirpo schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:58:
[...]

Ik hoop dat mijn Kia de verbinding dan weer openhoud... we wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Koen Hendriks schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:36:
[...]

Ik hoop dat mijn Kia de verbinding dan weer openhoud... we wachten af!
Hoezo? Sluit de kia de verbinding dan? Lijkt me gek. AAWIRELESS is ontwikkeld op een kia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

De Ideale Man schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:34:
[...]

Hoezo? Sluit de kia de verbinding dan? Lijkt me gek. AAWIRELESS is ontwikkeld op een kia.
Heb het hier uitgebreid met @Snirpo over gehad (Hij is zelfs bij me thuis langs geweest :9 ). Lijkt in een update van de interne Kia navigatie te zitten sinds december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Koen Hendriks schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:26:
[...]

Heb het hier uitgebreid met @Snirpo over gehad (Hij is zelfs bij me thuis langs geweest :9 ). Lijkt in een update van de interne Kia navigatie te zitten sinds december.
Is dat bij elke type Kia het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:49:
[...]

Is dat bij elke type Kia het geval?
Nee, er zijn honderden verschillende types. Maar inderdaad, lijkt een probleem te zijn na software update van de auto. Helaas nog geen tijd om er dieper op in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06 21:34
Ik ben van plan een AAW te kopen voor m'n nieuwe Ford Puma. Sync 3 dus geen wireless AA ondersteuning en ik merk dat hij erg kieskeurig is over welk kabeltje wel werkt en welke niet. Momenteel is de enige kabel die werkt een oude met een knik erin. Dus als ik er tegen aan stoot ben ik m'n verbinding weer kwijt.

Tijd voor een wirelss optie dus. Weet iemand wat de levertijd ongeveer zal zijn vanaf moment van betalen (geen ervaring met crowdfunding/indiegogo) en of het meegeleverde kabeltje altijd zou moeten werken, of dat hier ook twijfel bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

wuzzy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:09:
Tijd voor een wirelss optie dus. Weet iemand wat de levertijd ongeveer zal zijn vanaf moment van betalen (geen ervaring met crowdfunding/indiegogo) en of het meegeleverde kabeltje altijd zou moeten werken, of dat hier ook twijfel bestaat?
Niet geheel relevant, maar ik had eerder ook problemen met bedraad AA, dit was volledig opgelost door de usb-poort van de telefoon schoon te maken met een tandenstokertje/prikkertje er zat flink wat stof in (doordat die in veel in de broekzak zit).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 13:17
wuzzy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:09:
Ik ben van plan een AAW te kopen voor m'n nieuwe Ford Puma. Sync 3 dus geen wireless AA ondersteuning en ik merk dat hij erg kieskeurig is over welk kabeltje wel werkt en welke niet. Momenteel is de enige kabel die werkt een oude met een knik erin. Dus als ik er tegen aan stoot ben ik m'n verbinding weer kwijt.

Redelijk lang op moment, maar gisteren zijn er 3350 units voor de EU vanuit de fabriek verzonden en op de 12e volgen er nog 2000. Deze zendingen coveren iedere backer met een levering origineel in maart.
Deze maand zouden ong. 25000 units geproduceerd moeten worden waardoor direct sales ook van start kunnen gaan.

Er zijn wat backers waarbij een andere kabel inderdaad wat problemen heeft opgelost.

Snirpo zou over beide topics vast wel meer kunnen vertellen. ;)

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06 21:34
True schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:43:
[...]

Niet geheel relevant, maar ik had eerder ook problemen met bedraad AA, dit was volledig opgelost door de usb-poort van de telefoon schoon te maken met een tandenstokertje/prikkertje er zat flink wat stof in (doordat die in veel in de broekzak zit).
Ik heb nu inderdaad wel een eerder bestelde gloednieuwe (originele) kabel werkend gekregen door gewoon hem andersom in de poort te steken. Beetje raar bij usb-c maar waarschijnlijk maakt hij zo beter contact. Ik zal hem eens schoonmaken.

@Wessee Bedankt! Zal hem maar alvast bestellen dan. Weet ik voor nu dat ik het nog even met een kabeltje blijf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 10:15
Snirpo schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:41:
[...]
Ik verwacht dat we 2.0 eind volgende week releasen.
Dat is niet gelukt.

Wat is nu de status van de update? Lopen jullie tegen problemen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Koriel schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:00:
[...]

Dat is niet gelukt.

Wat is nu de status van de update? Lopen jullie tegen problemen aan?
De 2.0 firmware is stabiel. Het is een kwestie van capaciteit en prioriteit. We zijn op dit moment (voor ons) een gigantische hoeveelheid devices aan het leveren in een hele korte tijd met alle problemen die daar bij komen. Onze support load is op dit moment erg hoog met alle "waar is mijn device" en andere shipping gerelateerde vragen. De uitrol zal dan ook gefaseerd zijn over de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Snirpo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:45:
[...]

De 2.0 firmware is stabiel. Het is een kwestie van capaciteit en prioriteit. We zijn op dit moment (voor ons) een gigantische hoeveelheid devices aan het leveren in een hele korte tijd met alle problemen die daar bij komen. Onze support load is op dit moment erg hoog met alle "waar is mijn device" en andere shipping gerelateerde vragen. De uitrol zal dan ook gefaseerd zijn over de komende weken.
Mocht je nog beta testers nodig zijn dan biedt ik mezelf en mijn Kia E-Niro graag aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Koen Hendriks schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:29:
[...]

Mocht je nog beta testers nodig zijn dan biedt ik mezelf en mijn Kia E-Niro graag aan :)
Ik stuur je even een PM'etje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrmart
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2022
AAWireless loopt vast.

Ik sluit hem aan en start gewoon perfect op maar na ongeveer 20 a 30 minuten loopt alles vast (hij crasht) en krijg hem dan ook niet meer gekoppeld zelfs niet als ik mijn telefoon direct met usb kabel aansluit.

Krijg hem wel weer werkend nadat ik het contact verbreekt maar het vast lopen herhaald zich weer.
Bedraad ik hem dan blijft hij het gewoon doen.

Ik heb een VW Beetle waar ik mijn Xiomi redmi note 8 pro met android 11 heb aangesloten op de RCD330.

Ik heb al van alles geprobeerd, Force 2.4Ghz, VAG crash fix en Passthrough aan gezet maar nog steeds het probleem. Misschien doe ik iets niet goed in de instellingen van de AAWireless app.

Wie herkend of heeft ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Jrmart schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:39:
AAWireless loopt vast.

Ik sluit hem aan en start gewoon perfect op maar na ongeveer 20 a 30 minuten loopt alles vast (hij crasht) en krijg hem dan ook niet meer gekoppeld zelfs niet als ik mijn telefoon direct met usb kabel aansluit.

Krijg hem wel weer werkend nadat ik het contact verbreekt maar het vast lopen herhaald zich weer.
Bedraad ik hem dan blijft hij het gewoon doen.

Ik heb een VW Beetle waar ik mijn Xiomi redmi note 8 pro met android 11 heb aangesloten op de RCD330.

Ik heb al van alles geprobeerd, Force 2.4Ghz, VAG crash fix en Passthrough aan gezet maar nog steeds het probleem. Misschien doe ik iets niet goed in de instellingen van de AAWireless app.

Wie herkend of heeft ook dit probleem?
Klinkt als een buffering issue aan de autoradio kant. Daar gaat geen een instelling voor helpen helaas. Blijft de LED blauw wanneer dit gebeurd? Is het met 2.4Ghz modus erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrmart
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-07-2022
Snirpo schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:51:
[...]

Klinkt als een buffering issue aan de autoradio kant. Daar gaat geen een instelling voor helpen helaas. Blijft de LED blauw wanneer dit gebeurd? Is het met 2.4Ghz modus erger?
Een buffering issue aan de autoradio kant....ligt het dan aan de autoradio, vreemd want met de kabel doet hij het zoals het hoort.

Inderdaad lijkt het of het in de 2.4Ghz modes erger is. De LED wisselt steeds van blauw naar groen en lijkt of hij steeds een verbinding te willen maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Jrmart op 16-04-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
@Snirpo Ik merk wel dat veel aan de software wordt gewerkt. Ik zie veel updates in de playstore. Goed bezig!
Ik kan ze nog niet testen. Ik hoop dat de dongel snel binnen is.

[ Voor 27% gewijzigd door De Ideale Man op 26-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:34:
@Snirpo Ik merk wel dat veel aan de software wordt gewerkt. Ik zie veel updates in de playstore. Goed bezig!
Ik kan ze nog niet testen. Ik hoop dat de dongel snel binnen is.
Hij net geleverd. Straks eens even testen op de EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06 23:18
Net ook aangekregen. Getest, is echt plug and play. Over langere ritten nog geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:44:
[...]

Hij net geleverd. Straks eens even testen op de EV6.
Ja werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

@Snirpo

Ik zag op de Github changelog pagina dat er nu een changelog op staat van fw 2.0.0. Alleen de companion app geeft aan dat 1.8.0 nog steeds de laatste fw versie is. Ik kan hem dus nog niet updaten. Is dit een kwestie van tijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
MasterFreak schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:00:
@Snirpo

Ik zag op de Github changelog pagina dat er nu een changelog op staat van fw 2.0.0. Alleen de companion app geeft aan dat 1.8.0 nog steeds de laatste fw versie is. Ik kan hem dus nog niet updaten. Is dit een kwestie van tijd?
Top! Klopt, we zijn nu langzaam aan aan het uitrollen. Als er deze week geen grote problemen naar voren komen, rollen we sneller uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

Snirpo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:15:
[...]

[...]

Top! Klopt, we zijn nu langzaam aan aan het uitrollen. Als er deze week geen grote problemen naar voren komen, rollen we sneller uit.
Ik zit er met smart op te wachten. Vooral de het instellen van de prioriteit van de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Starten gaat super snel.
De verbinding valt soms weg. Ga nu proberen om 2.4 Ghz toe te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door De Ideale Man op 28-04-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik ben blije eigenaar van een AA Wireless, maar heb één klein puntje waar ik niet weet hoe dat ik ermee moet omgaan.

Als ik instap dan (Mercedes C) dan start Android Auto op, maar 50% kans dat mijn GSM niet connecteert met de auto bluetooth. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen?

Een ander - klein punt - ik heb bijna altijd voor dat deze Android Auto wil starten, dan zegt dat het apparaat niet ondersteund word. Een kleine 3 seconden later connecteerd deze wel automatisch.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de AAWireless nu ongeveer 2 maanden in gebruik met een VW Golf GTE (plug-in hybride) en een Samsung toestel met Android 12. Werkt heel stabiel en de VAG fix optie ook niet nodig gehad :)

Zodra de auto "wakker wordt" door ontgrendelen start het systeem al op dus zodra je de auto start direct beeld. Dit zorgt echter ook voor de bijzondere situatie dat als de auto aan het opladen is (systeem blijft actief) mijn telefoon vanuit de woonkamer gaat verbinden met de AAWireless. Niet handig natuurlijk :+

Heeft iemand dit zelfde soort issue ook ervaren en hoe zou het op te lossen zijn? De AAWireless kan neem ik aan niet zien of de auto "op contact" waarmee ze evt. een fix zouden kunnen schrijven. Volkswagen gaat hier ook niks mee doen met een auto die al lang uit garantie is en ontworpen voor wired AA. Ik zou de firmware van het infotainmentsysteem (Harman MHI2 unit van 2015) nog kunnen updaten maar daar verwacht ik ook niet echt wat van. Het enige wat ik verder kan bedenken is een groot metalen hek voor de auto zetten om de signalen te blokkeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
Erik1 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:06:
Ik heb de AAWireless nu ongeveer 2 maanden in gebruik met een VW Golf GTE (plug-in hybride) en een Samsung toestel met Android 12. Werkt heel stabiel en de VAG fix optie ook niet nodig gehad :)

Zodra de auto "wakker wordt" door ontgrendelen start het systeem al op dus zodra je de auto start direct beeld. Dit zorgt echter ook voor de bijzondere situatie dat als de auto aan het opladen is (systeem blijft actief) mijn telefoon vanuit de woonkamer gaat verbinden met de AAWireless. Niet handig natuurlijk :+

Heeft iemand dit zelfde soort issue ook ervaren en hoe zou het op te lossen zijn? De AAWireless kan neem ik aan niet zien of de auto "op contact" waarmee ze evt. een fix zouden kunnen schrijven. Volkswagen gaat hier ook niks mee doen met een auto die al lang uit garantie is en ontworpen voor wired AA. Ik zou de firmware van het infotainmentsysteem (Harman MHI2 unit van 2015) nog kunnen updaten maar daar verwacht ik ook niet echt wat van. Het enige wat ik verder kan bedenken is een groot metalen hek voor de auto zetten om de signalen te blokkeren :+
Bij device settings (AAWireless app) is ergens een optie die gaat over usb altijd onder stroom of niet zag ik gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:43:
Starten gaat super snel.
De verbinding valt soms weg. Ga nu proberen om 2.4 Ghz toe te passen.
Gisteren een rit gereden en toen ging AA ook weer uit voor enkele minuten. Blijkbaar help 2.4 Ghz niet :S
Het kastje hoeft toch niet naast de telefoon te liggen neem ik aan met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 07:00:
[...]

Gisteren een rit gereden en toen ging AA ook weer uit voor enkele minuten. Blijkbaar help 2.4 Ghz niet :S
Het kastje hoeft toch niet naast de telefoon te liggen neem ik aan met wifi.
Nee, dit is niet normaal. Gaat hij volledig uit? Als in de LED gaat volledig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:17:
[...]

Nee, dit is niet normaal. Gaat hij volledig uit? Als in de LED gaat volledig uit?
Dat weet ik niet. Was tijdens de rit. Zal de volgende keer even stoppen (als dat lukt) om te kijken. Of iemand die toevallig mee rijdt.

Ik zal ook even kijken hoelang het duurt voordat hij geen verbinding meer heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door De Ideale Man op 29-04-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb dit ook weleens gehad dat de USB kabel niet goed vast zit. Als bv over klinkers of over een drempel rijdt. Dan valt AA wireless ook even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Is er ergens een optie om het volume beter te normaliseren?

Radio speel ik bv op volume 12. Om AAWireless het volume gelijk te hebben. Moet ik dan weer verjogen tot 18.(wat bij de gewone radio al luid is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Cruzer schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:27:
Ik heb dit ook weleens gehad dat de USB kabel niet goed vast zit. Als bv over klinkers of over een drempel rijdt. Dan valt AA wireless ook even uit.
Was op een N-weg. Lijkt me dan gek dat hij na een paar minuten weer begint als hij niet goed vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De Ideale Man schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:58:
[...]

Was op een N-weg. Lijkt me dan gek dat hij na een paar minuten weer begint als hij niet goed vast zit.
Dat kan prima hoor. Het contact is dan soms wel een soms niet aanwezig.
AA bekabeld is berucht voor kabel problemen. En het stukje van AAW naar AA is natuurlijk gewoon bekabeld. Ik heb er ook een paar kabels waar ik de zaak niet stabiel mee krijg. En de kabel die er ni in zit hoeft maar een tik te krijgen en het gaat mis. Het lijkt op een gammele USB connector van de auto zelf. Geen enkel probleem als daar bv een USB stick met muziek in zit. Maar als de stroomtoevoer van AAW even weg valt gaat hij rebooten en merk je dus het wegvallen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ortep op 29-04-2022 21:16 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

Pierre

Van nature lui!

Ortep schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:14:
[...]
AA bekabeld is berucht voor kabel problemen.
Nog nooit problemen mee gehad.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:17:
[...]

Net weer een rit gereden. Wederom ging AA volledig uit. Ben toen gestopt. Blauwe led brandt nog op AAwireless. Ik heb de stekkers nog gecontroleerd. Die zaten nog goed erin. Ben toen weer gaan tijden. Na enkele minuten had hij weer verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 15:14:
[...]

Net weer een rit gereden. Wederom ging AA volledig uit. Ben toen gestopt. Blauwe led brandt nog op AAwireless. Ik heb de stekkers nog gecontroleerd. Die zaten nog goed erin. Ben toen weer gaan tijden. Na enkele minuten had hij weer verbinding.
Ik push vandaag een versie van de app met bug reporting. Ben wel benieuwd wat er gebeurd. Lijkt op hetzelfde wat er bij @Koen Hendriks ontstond na een update van zijn Kia e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Snirpo schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:39:
[...]

Ik push vandaag een versie van de app met bug reporting. Ben wel benieuwd wat er gebeurd. Lijkt op hetzelfde wat er bij @Koen Hendriks ontstond na een update van zijn Kia e-Niro.
Dat wordt maandag. Ik wacht even op de Koreaanse vertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 01:18:
[...]

Dat wordt maandag. Ik wacht even op de Koreaanse vertaling.
Ok prima.
Heb je nog iets van mij nodig?
Woensdag ga ik een rit rijden van 3 uur met 1 stop er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:27:
[...]

Ok prima.
Heb je nog iets van mij nodig?
Woensdag ga ik een rit rijden van 3 uur met 1 stop er tussen.
@XDA.

Just wanted to share my AAWireless experience with my Kia EV6 and Galaxy S21. For the first few weeks I would frequently get random disconnects and had to unplug and plug back in the dongle to connect again. But since I've switched the device to Passthrough mode, I've had zero issues after several hours of driving. Thanks for a great product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:57:
[...]

@XDA.

Just wanted to share my AAWireless experience with my Kia EV6 and Galaxy S21. For the first few weeks I would frequently get random disconnects and had to unplug and plug back in the dongle to connect again. But since I've switched the device to Passthrough mode, I've had zero issues after several hours of driving. Thanks for a great product!
Ik heb even gekeken wat mijn instellingen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9Te6eITZnfMLoaQK8FHfEgVyQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6l8YgVA9vAsrA41b36bGxplQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:49:
[...]

Ik heb even gekeken wat mijn instellingen zijn.

[Afbeelding]
Yes, daar kan je passthrough aan zetten, ben benieuwd of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:53:
[...]

Yes, daar kan je passthrough aan zetten, ben benieuwd of het helpt.
Ik heb hem aangezet. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:41:
[...]

Ik heb hem aangezet. Ben benieuwd.
Ik heb net een ritje gereden en helaas viel hij weer uit. De led knipperende groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
De Ideale Man schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:39:
[...]

Ik heb net een ritje gereden en helaas viel hij weer uit. De led knipperende groen.
Er is weer een nieuwe update dus misschien is het probleem nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Er is weer een nieuwe update dus misschien is het probleem nu verholpen.
Een update van de auto? Zou je anders in de nieuwe app een bug report kunnen aanmaken vanuit de help & support sectie in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:52
Interessant dit topic! Mijn vriendin heeft een Peugeot e-208 en zou graag draadloos AA willen.
Als ik binnen het topic zoek kan ik niet vinden dat het getest is en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Een update van de auto? Zou je anders in de nieuwe app een bug report kunnen aanmaken vanuit de help & support sectie in de app?
Nee ik zag een update van AAWIRELESS in de playstore.
Ok ik zal eens even kijken om een bug report aan te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
DeBaroN schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:53:
Interessant dit topic! Mijn vriendin heeft een Peugeot e-208 en zou graag draadloos AA willen.
Als ik binnen het topic zoek kan ik niet vinden dat het getest is en werkt.
Ik rij een 2008 gt 2021 model. Dus net dezelfde radio en dashboard dan de e208.

Heb de AAWireless van vorige week
Voorlopig perfect werkend. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:22:
[...]

Ik heb net 1.5 uur gereden maar geen uitval gehad. Hopelijk blijft dat zo. Had wel de bug aangezet, maar nu nog niet nodig. Zet hem dadelijk weer aan.

Ik gebruikte nu ABRP maar de SOC was niet zichtbaar daar tekst van AAWIRELESS (zie onder bord 100). Had er op gedrukt naar kwam alleen meer tekst. Hoe krijg je dit weg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZt-04HFMVh9xjMuzGsRl8xfZqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjYURdYB77xKCEq8hGlByZQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:22:
[...]

Ik heb net 1.5 uur gereden maar geen uitval gehad. Hopelijk blijft dat zo. Had wel de bug aangezet, maar nu nog niet nodig. Zet hem dadelijk weer aan.

Ik gebruikte nu ABRP maar de SOC was niet zichtbaar daar tekst van AAWIRELESS (zie onder bord 100). Had er op gedrukt naar kwam alleen meer tekst. Hoe krijg je dit weg?

[Afbeelding]
Heel raar... Die tekst is niet van ons, we renderen geen video. Is dit wellicht een beta van ABRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 13:17
Is dat niet de overlay die je helemaal onderaan de AA-ontwikkelaarsinstellingen aan of uit kan vinken?

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:25:
[...]

Heel raar... Die tekst is niet van ons, we renderen geen video. Is dit wellicht een beta van ABRP?
2x 1,5 uur gereden. Geen uitval meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Wessee schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:47:
Is dat niet de overlay die je helemaal onderaan de AA-ontwikkelaarsinstellingen aan of uit kan vinken?
De overlay in AA stond aan. Ik heb hem nu uitgezet. Zal morgen een testen of de tekst weg is.
Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:38:
[...]

2x 1,5 uur gereden. Geen uitval meer gehad.
Wonderbaarlijk! Ik vraag me af wat dan het probleem kan zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 19:50:
[...]

Wonderbaarlijk! Ik vraag me af wat dan het probleem kan zijn geweest?
Het enige verschil is dat ik nu abrp heb gebruikt ipv google maps, maar dat lijkt me sterk dat dit iets uitmaakt.

ik ga duimen dat de problemen nu weg zijn. Toch bedankt voor het reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:14
Met firmware 2.0 lijkt het geheel een stuk stabieler te blijven werken gelukkig. Waar ik met FW 1.8 zeker 2x in een rit van 45 minuten het probleem had dat de verbinding wegviel en AAWireless opnieuw op ging starten, heb ik dit in de afgelopen 2 dagen niet meer gehad.

Wel blijf ik het probleem houden dat op sommige locaties er een korte onderbreking is wanneer AAWireless is ingesteld op 5GHz (logischerwijs steeds op dezelfde plekken).

Nu snap ik dat dit niet geheel aan AAWireless ligt, maar is er wellicht toch een optie die ik kan aanpassen om dit te verbeteren of te voorkomen?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Maikel64 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:06:
Met firmware 2.0 lijkt het geheel een stuk stabieler te blijven werken gelukkig. Waar ik met FW 1.8 zeker 2x in een rit van 45 minuten het probleem had dat de verbinding wegviel en AAWireless opnieuw op ging starten, heb ik dit in de afgelopen 2 dagen niet meer gehad.

Wel blijf ik het probleem houden dat op sommige locaties er een korte onderbreking is wanneer AAWireless is ingesteld op 5GHz (logischerwijs steeds op dezelfde plekken).

Nu snap ik dat dit niet geheel aan AAWireless ligt, maar is er wellicht toch een optie die ik kan aanpassen om dit te verbeteren of te voorkomen?
Yes, wifi kanaal instellen naar een hoger kanaal, 149 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Maikel64 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 08:06:

@Snirpo Is de 2.0 firmware nu voor iedereen beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
tjanssen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:04:
[...]

@Snirpo Is de 2.0 firmware nu voor iedereen beschikbaar?
Ja, is voor iedereen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Snirpo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:16:
[...]

Ja, is voor iedereen beschikbaar.
Dat is mooi! Van het weekend even updaten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
tjanssen schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:22:
[...]

Dat is mooi! Van het weekend even updaten dan...
Is de update gelukt? Moet je dat update in de auto? Hoelang duurt de update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De Ideale Man schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 07:40:
[...]

Is de update gelukt? Moet je dat update in de auto? Hoelang duurt de update?
Dat doe je in de auto. Je app moet immers contact hebben met de Aawireless. Het duurt 5 minuten of zo.
Het werkt eenvoudig.
En ook 5GHz lijkt nu goed te gaan. Ik heb een kanaal gekozen dat niet verstoord wordt door radarposten. Ik ben er al twee gepasseerd en er was geen onderbreking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Ortep schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 09:42:
[...]

Dat doe je in de auto. Je app moet immers contact hebben met de Aawireless. Het duurt 5 minuten of zo.
Het werkt eenvoudig.
En ook 5GHz lijkt nu goed te gaan. Ik heb een kanaal gekozen dat niet verstoord wordt door radarposten. Ik ben er al twee gepasseerd en er was geen onderbreking
De update is gelukt. Heb prima zonder onderbreking kunnen rijden.
Top!!
Moet nog even onderzoeken wat nu de toevoegingen zijn van deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Gaitman

The Real One

De firmware update naar 2.0 is top! Telefoon maakt nu weer gelijk verbinding. En opgeven van prioriteit van de telefoons is ook top! Geen last meer dat die eerst verbind met de telefoon van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erik1 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:06:

De genoemde start/stop optie bleek de oplossing voor dit probleem :)

Alleen bij korte stops raakt het systeem soms in de war en wordt AA niet actief. Maar hier heb ik minder last van dan een actieve AA bij opladen van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Erik1 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:57:
[...]

De genoemde start/stop optie bleek de oplossing voor dit probleem :)

Alleen bij korte stops raakt het systeem soms in de war en wordt AA niet actief. Maar hier heb ik minder last van dan een actieve AA bij opladen van de auto.
Ik had eenzelfde bij-effect als mijn Renault Zoe werd opgeladen. Dan bleef het systeem ook semi-actief (geen Android Auto, maar wel Wifi verbonden met AAW omdat de dongle stroom kreeg).

Wat bij mij heeft geholpen is dat sinds de 2.0.0 update met de Dongle-modus. Sinds die aan staat switcht de telefoon pas als Android Auto daadwerkelijk gestart kan worden en niet slechts als AAW bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

da_Mastah schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:15:
[...]

Ik had eenzelfde bij-effect als mijn Renault Zoe werd opgeladen. Dan bleef het systeem ook semi-actief (geen Android Auto, maar wel Wifi verbonden met AAW omdat de dongle stroom kreeg).

Wat bij mij heeft geholpen is dat sinds de 2.0.0 update met de Dongle-modus. Sinds die aan staat switcht de telefoon pas als Android Auto daadwerkelijk gestart kan worden en niet slechts als AAW bereikbaar is.
Die ervaring heb ik ook nu met de dongle modus.
Dat is opzich wel prettig.

Alleen lijkt dan de telefoon voorkeur lijst niet te werken. Hij pakt dan toch de laatst verbonden telefoon ondanks dat dit uit staat geschakeld.

Tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe.

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
MasterFreak schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:38:
[...]

Die ervaring heb ik ook nu met de dongle modus.
Dat is opzich wel prettig.

Alleen lijkt dan de telefoon voorkeur lijst niet te werken. Hij pakt dan toch de laatst verbonden telefoon ondanks dat dit uit staat geschakeld.

Tenminste, dat is mijn ervaring tot nu toe.

Hebben anderen dit ook?
Klopt! Dit is een mindfart van ons... Met start / stop of dongle mode ingeschakeld, bepaalt de handsfree verbinding naar de auto welke telefoon als eerst start.
De prioriteit van telefoons van AAWireless zelf doet dus niks, de telefoon die als eerst verbind met de handsfree van de auto wint altijd.
Je kan dus wel de prioriteit bepalen door op de autoradio zelf de prioriteit van de handsfree verbindingen aan te passen (als dat mogelijk is).
In versie 2.13 van de app voeg ik een melding toe dat dit het geval is. We kunnen hier ook niet omheen, omdat dit is hoe dongle mode werkt in Android Auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

Snirpo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:45:
[...]

Klopt! Dit is een mindfart van ons... Met start / stop of dongle mode ingeschakeld, bepaalt de handsfree verbinding naar de auto welke telefoon als eerst start.
De prioriteit van telefoons van AAWireless zelf doet dus niks, de telefoon die als eerst verbind met de handsfree van de auto wint altijd.
Je kan dus wel de prioriteit bepalen door op de autoradio zelf de prioriteit van de handsfree verbindingen aan te passen (als dat mogelijk is).
In versie 2.13 van de app voeg ik een melding toe dat dit het geval is. We kunnen hier ook niet omheen, omdat dit is hoe dongle mode werkt in Android Auto zelf.
Bedankt voor de bevestiging!
Ik zal eens kijken of ik een verbinding voorkeur in onze beide wagens in kan stellen (beide VAG MIB2). Is een goede tip.
Anders zet ik de dongle mode gewoon weer uit en laat ik de AAW de verbinding kiezen. Werkt natuurlijk ook prima.

De telefoonmelding dat Android Auto verbind had ik eerder al een keer op "stil" gezet. Dan ben je in ieder geval van de geluidjes en trillingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:43
Ik heb AAWireless firmware 2.0 icm. Samsung S21 met Android 12 in gebruik. Met Android Auto gebruik ik vooral Spotify en Tomtom Go in mijn Peugeot van 2018. Als ik Spotify of Tomtom afzonderlijk gebruik, werkt het prima. Bij gecombineerd gebruik stottert het geluid bij elke navigatie instructie.
Bij bekabeld gebruik heb ik hier geen last van. Heeft iemand suggesties voor een oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Amersfoort op 11-05-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Amersfoort schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:35:
Ik heb AAWireless firmware 2.0 icm. Samsung S21 met Android 12 in gebruik. Met Android Auto gebruik ik vooral Spotify en Tomtom Go in mijn Peugeot van 2018. Als ik Spotify of Tomtom afzonderlijk gebruik, werkt het prima. Bij gecombineerd gebruik stottert het geluid bij elke navigatie instructie.
Bij bekabeld gebruik heb ik hier geen last van. Heeft iemand suggesties voor een oplossing?
Mag ik de naam van je device? (AAWireless-xxxx)
Heb zo'n vermoeden dat het een NAC Wave 2 radio is, dan is het helaas niet op te lossen.

https://github.com/cpebit/aawireless-issues/issues/106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:43
@Snirpo De naam van mijn device is AAWireless-E7IrJxAF. Wat kan uit deze naam worden afgelezen? Zijn er verschillende hardwareversies van AAWireless, en is dat van invloed op mijn issue? Het is inderdaad een Peugeot 3008 met multimedia NAC Wave 2. Is dat de belemmerde factor (rekenkracht, bandbreedte, "2 sporen" geluid)?

Ik heb ook Spotify met Google Maps geprobeerd; hierbij wordt het Spotify geluid tijdelijk uitgezet bij een navigatie instructie. Daarna is het Spotify geluid weer hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Amersfoort schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:39:
@Snirpo De naam van mijn device is AAWireless-E7IrJxAF. Wat kan uit deze naam worden afgelezen? Zijn er verschillende hardwareversies van AAWireless, en is dat van invloed op mijn issue? Het is inderdaad een Peugeot 3008 met multimedia NAC Wave 2. Is dat de belemmerde factor (rekenkracht, bandbreedte, "2 sporen" geluid)?

Ik heb ook Spotify met Google Maps geprobeerd; hierbij wordt het Spotify geluid tijdelijk uitgezet bij een navigatie instructie. Daarna is het Spotify geluid weer hoorbaar.
Met de naam kan ik verifiëren in onze backend welke autoradio het betreft.
Ik heb behoorlijk veel tijd gespendeerd in een Citroen C3, en ook met een van onze testers in een Peugeot 3008 om dit issue op te lossen. Deze auto radio's lijken heel gevoelig voor jitter / delays inherent aan de WiFi verbinding. Ik heb ook getest met een dongle van onze concurrent (Motorola MA1), zelfde issue.
Hetzelfde onstaat naar mijn ervaring ook bij Google Maps + Spotify. Het issue wordt erger naar hoe langer in gebruik. Als je de muziek stopt, dan wordt alles weer vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 15:10
Ik heb mijn AAWireless ook ontvangen maar krijg hem helaas niet aan de praat.
Hier was ik al bang voor want bedraad heb ik ook de nodige problemen gehad, ik heb lang moeten zoeken naar een kabel die in 1 keer werkt en blijft werken. Dit komt vermoedelijk door Oneplus, er zijn meer klachten.

Ik heb een Oneplus 9 Pro en ik heb een RCD330 radio geimporteerd uit china. Dit is zover bekend een originele Volkswagen radio (met carplay en android auto) die alleen in een aantal landen geleverd word. Ik heb de usb verbinding laten omleiden zodat deze uit de achterkant komt en doorgelust naar een USB poort in de auto. Bedraad werkt Android Auto wel.

De telefoon zegt verbonden te zijn met android auto maar zegt tegelijkertijd dat het nog aan het zoeken is. Heel af en toe krijg ik kort "AAWireless" te zien het scherm van de radio, maar dit verdwijnt weer. MTP of passthrough helpen niet.

Ik weet nu niet of dit aan mijn telefoon ligt, aan de radio, of aan de usb verbinding. Heeft iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6ig8rmjoY-6pMdq4bMOkciC-MU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qi0ccEFmK7tzEujlBpeE0p5G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/waC2vlGi67crRWfUkUoaQqCtuew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chEc8Xidc6pDuVaXWMnn49LN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woskam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik ben er ook mee bezig en krijg hem ook niet aan de praat in mijn Mazda CX5 van 2017. Via de kabel werkt het goed met mijn Nokia 7.2 met A11, maar zet ik de AAW in de AA poort van de auto blijft hij maar zoeken terwijl AA zegt verbonden te zijn.
FW2.0.0 wifi kanaal op 149

Wie heeft de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak

MasterFreak

Zeker weten!

bloblub schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:17:
Ik heb mijn AAWireless ook ontvangen maar krijg hem helaas niet aan de praat.
Hier was ik al bang voor want bedraad heb ik ook de nodige problemen gehad, ik heb lang moeten zoeken naar een kabel die in 1 keer werkt en blijft werken. Dit komt vermoedelijk door Oneplus, er zijn meer klachten.

Ik heb een Oneplus 9 Pro en ik heb een RCD330 radio geimporteerd uit china. Dit is zover bekend een originele Volkswagen radio (met carplay en android auto) die alleen in een aantal landen geleverd word. Ik heb de usb verbinding laten omleiden zodat deze uit de achterkant komt en doorgelust naar een USB poort in de auto. Bedraad werkt Android Auto wel.

De telefoon zegt verbonden te zijn met android auto maar zegt tegelijkertijd dat het nog aan het zoeken is. Heel af en toe krijg ik kort "AAWireless" te zien het scherm van de radio, maar dit verdwijnt weer. MTP of passthrough helpen niet.

Ik weet nu niet of dit aan mijn telefoon ligt, aan de radio, of aan de usb verbinding. Heeft iemand tips?

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb inmiddels twee AAW devices. De 2e heb ik vorige week ontvangen voor mijn vrouw haar auto.
In eerste instantie kreeg ik de verbinding eerst ook niet voor elkaar bij deze, met praktisch dezelfde situatie die jij schetst. Wat ik toen heb gedaan is eerst een bekabelde verbinding opzetten met de telefoon en zodra dat draaide, stekker uit de telefoon en in de AAW gestoken.
Vervolgens maakte de AAW wel verbinding met het infotainment systeem. Mogelijk dat je dan nog wel even handmatig bluetooth connectie moet maken met de AAW.

Dit is zegmaar dezelfde werkwijze als je de AAW in dongle mode zou hebben gezet. Of staat hij misschien daar toevallig op ingesteld?

Je zou het eens kunnen proberen.

Het rare bij mij was namelijk dat de nieuwe na update naar fw 2.0.0 (vanaf 1.12 out of the box) vanzelf op dongle mode leek te staan. Ik zag ineens dat dit enabled stond maar ik had er geen actieve herinnering aan dat ik dit zelf had gedaan. Ik heb dit onlangs wel uitgezet zodat de telefoon voorkeur optie werkt.

Dit alles was overigens met een Oneplus Nord, Motorola one vision en een Seat Ibiza MIB2. Onze andere auto is een Seat Leon met ook een MIB2.

Bij mij draaien beide AAW's nu prima. (Dongle mode uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 14:16

Gorefest

serial killer.

Ik heb hem vorige week binnen gekregen en ik moet zeggen alles werkt zonder problemen. Met mijn pixel Pro.
Via kabel (en toen nog Huawei P30) had ik meer problemen.
Ik heb geen extra vinkjes of opties oid aan moeten zetten het lijkt gewoon out of the box prima te werken bij mij.
Zodra ik mijn auto unlock wordt de USB al gepowered dus snel connectie.
Ondanks dat ik een VAG auto heb (Seat Ateca) en ik de VAG crash fix niet aan heb ook ook nog geen crashes gezien.

Ben er echt heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:52
Gorefest schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:53:
Ik heb hem vorige week binnen gekregen en ik moet zeggen alles werkt zonder problemen. Met mijn pixel Pro.
Via kabel (en toen nog Huawei P30) had ik meer problemen.
Ik heb geen extra vinkjes of opties oid aan moeten zetten het lijkt gewoon out of the box prima te werken bij mij.
Zodra ik mijn auto unlock wordt de USB al gepowered dus snel connectie.
Ondanks dat ik een VAG auto heb (Seat Ateca) en ik de VAG crash fix niet aan heb ook ook nog geen crashes gezien.

Ben er echt heel blij mee!
Pixel Pro? Die kan gewoon wireless Android auto toch? Hier een Pixel 3a en ik kan gewoon draadloos verbinding maken met Android auto. Of ligt dat weer aan type auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DeBaroN schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Pixel Pro? Die kan gewoon wireless Android auto toch? Hier een Pixel 3a en ik kan gewoon draadloos verbinding maken met Android auto. Of ligt dat weer aan type auto?
Je auto moet het ondersteunen. Sommige ondersteunen alleen AA met een kabel. Daar is nu juist deze adapter voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:44
Ik heb AA Wireless, en zie dat deze enkel op Bluetooth werkt. Hij connecteert eenmalig op de wireless en daarna niet meer. Hij onthoud deze ook niet in mijn GSM, want als ik manueel op de wifi wil connecteren vraagt deze een wachtwoord. Welke ik niet ken.

Iemand een idee wat ik hier kan doen? Ik heb al eens nagezien dat ik 4G over WiFi heb aanstaan, en ik vind de Secure WiFi settings niet (Blijkbaar moet je die van Samsung naar Google zetten). Ik heb een Samsung Galaxy S20 FE.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 21:42
tc982 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:36:
Ik heb AA Wireless, en zie dat deze enkel op Bluetooth werkt. Hij connecteert eenmalig op de wireless en daarna niet meer. Hij onthoud deze ook niet in mijn GSM, want als ik manueel op de wifi wil connecteren vraagt deze een wachtwoord. Welke ik niet ken.

Iemand een idee wat ik hier kan doen? Ik heb al eens nagezien dat ik 4G over WiFi heb aanstaan, en ik vind de Secure WiFi settings niet (Blijkbaar moet je die van Samsung naar Google zetten). Ik heb een Samsung Galaxy S20 FE.
Ik had hetzelfde probleem met de s22 pro. Bij mij is het verholpen door met het aa companian app opnieuw te verbinden. Nu heb ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 16:16
Wat is tegenwoordig de levertijd?
Als ik hem bv vandaag zou bestellen, wanneer wordt deze dan geleverd?

Iemand ervaring met de werking icm Samsung S20 in een Audi (met wired fabrieks Android Auto).
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste