bloblub schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:17:
Ik heb mijn AAWireless ook ontvangen maar krijg hem helaas niet aan de praat.
Hier was ik al bang voor want bedraad heb ik ook de nodige problemen gehad, ik heb lang moeten zoeken naar een kabel die in 1 keer werkt en blijft werken. Dit komt vermoedelijk door Oneplus, er zijn meer klachten.
Ik heb een Oneplus 9 Pro en ik heb een RCD330 radio geimporteerd uit china. Dit is zover bekend een originele Volkswagen radio (met carplay en android auto) die alleen in een aantal landen geleverd word. Ik heb de usb verbinding laten omleiden zodat deze uit de achterkant komt en doorgelust naar een USB poort in de auto. Bedraad werkt Android Auto wel.
De telefoon zegt verbonden te zijn met android auto maar zegt tegelijkertijd dat het nog aan het zoeken is. Heel af en toe krijg ik kort "AAWireless" te zien het scherm van de radio, maar dit verdwijnt weer. MTP of passthrough helpen niet.
Ik weet nu niet of dit aan mijn telefoon ligt, aan de radio, of aan de usb verbinding. Heeft iemand tips?
Ik heb inmiddels twee AAW devices. De 2e heb ik vorige week ontvangen voor mijn vrouw haar auto.
In eerste instantie kreeg ik de verbinding eerst ook niet voor elkaar bij deze, met praktisch dezelfde situatie die jij schetst. Wat ik toen heb gedaan is eerst een bekabelde verbinding opzetten met de telefoon en zodra dat draaide, stekker uit de telefoon en in de AAW gestoken.
Vervolgens maakte de AAW wel verbinding met het infotainment systeem. Mogelijk dat je dan nog wel even handmatig bluetooth connectie moet maken met de AAW.
Dit is zegmaar dezelfde werkwijze als je de AAW in dongle mode zou hebben gezet. Of staat hij misschien daar toevallig op ingesteld?
Je zou het eens kunnen proberen.
Het rare bij mij was namelijk dat de nieuwe na update naar fw 2.0.0 (vanaf 1.12 out of the box) vanzelf op dongle mode leek te staan. Ik zag ineens dat dit enabled stond maar ik had er geen actieve herinnering aan dat ik dit zelf had gedaan. Ik heb dit onlangs wel uitgezet zodat de telefoon voorkeur optie werkt.
Dit alles was overigens met een Oneplus Nord, Motorola one vision en een Seat Ibiza MIB2. Onze andere auto is een Seat Leon met ook een MIB2.
Bij mij draaien beide AAW's nu prima. (Dongle mode uit)