Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
rahulk schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:18:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met de s22 pro. Bij mij is het verholpen door met het aa companian app opnieuw te verbinden. Nu heb ik geen probleem.
Morgen eens proberen, bedankt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik blijf regelmatig 'crashes' hebben. Met kabel heb ik in mijn Audi (2021) i.c.m. S21U amper problemen, maar met de AAWireless (nog steeds) regelmatig dat Android Auto gewoon 'uitgaat'. Het viel mij nu op dat het kastje even uit lijkt te gaan en het ledje groen gaat branden. De optie om mijn telefoon middels Android Auto te connecten verdwijnt in het menu van de auto en na 20-25 seconden komt die optie weer terug en heb ik weer AA.

Ik vraag me af wat voor issue dit is; het lijkt geen verbindingsprobleem maar alsof mijn AAWireless gewoon reboot. Instellingen die ik gebruik of heb gebruikt:
- USB mode Default of Direct
- Wifi 2.4GHz of 5GHz (kanaal 149)
- VAG crash fix aan of uit

Iemand enig idee of het 'reboots' zijn en mijn dongle misschien defect is of zijn het wel verbindingsissues en kan ik nog andere instellingen gebruiken? Ik neig namelijk gewoon weer de kabel te gebruiken want om de zoveel tijd muziek en navigatie kwijtraken is echt irritant en onacceptabel voor een relatief dure gadget.

Edit: ik zie nu ook in de FAQ dat een groen ledje 'Booting' betekent:
Green: Unit is booting. This will normally take about < 10 seconds.

[ Voor 11% gewijzigd door ilhanko op 21-05-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 18:27
ilhanko schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:34:
Ik blijf regelmatig 'crashes' hebben. Met kabel heb ik in mijn Audi (2021) i.c.m. S21U amper problemen, maar met de AAWireless (nog steeds) regelmatig dat Android Auto gewoon 'uitgaat'. Het viel mij nu op dat het kastje even uit lijkt te gaan en het ledje groen gaat branden. De optie om mijn telefoon middels Android Auto te connecten verdwijnt in het menu van de auto en na 20-25 seconden komt die optie weer terug en heb ik weer AA.

Ik vraag me af wat voor issue dit is; het lijkt geen verbindingsprobleem maar alsof mijn AAWireless gewoon reboot. Instellingen die ik gebruik of heb gebruikt:

Iemand enig idee of het 'reboots' zijn en mijn dongle misschien defect is of zijn het wel verbindingsissues en kan ik nog andere instellingen gebruiken? Ik neig namelijk gewoon weer de kabel te gebruiken want om de zoveel tijd muziek en navigatie kwijtraken is echt irritant en onacceptabel voor een relatief dure gadget.

[...]
Als de LED naar groen gaat is het een volle reboot inderdaad. Dat is niet normaal. Heb je al een andere kabel geprobeerd? Zo ja, als je me PM stuurt zorg ik voor een vervangend device :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kunt een support ticket inschieten. Heb het op zich ook geregeld, maar dat lijkt aan de headunit te liggen. Franse meuk dus niet geheel onverwacht.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 21-05-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Snirpo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Als de LED naar groen gaat is het een volle reboot inderdaad. Dat is niet normaal. Heb je al een andere kabel geprobeerd? Zo ja, als je me PM stuurt zorg ik voor een vervangend device :)
Nog niet, ik zal vandaag en komende week een paar ritten met een 'officiele' Samung kabel proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-06 10:52
Goedemorgen,

Sinds gisteren de AAWireless in gebruik in onze Niro, erg fijn dat er geen kabel meer gebruikt hoeft te worden :) Dat is het geld zeker waard geweest!

Korte vraag, circa 1 minuut na het uitstappen en uitschakelen van de motor werd ik gebeld. Na het opnemen blijkt de telefoon, OnePlus Nord, nog verbonden met zowel AAWireless als de auto. Kan ik het verbreken van de verbinding met AAWireless op een bepaalde manier ondervangen? Dus dat dit direct na het uitschakelen van de motor wordt beëindigd?

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave Tromp
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-05-2022
Een vraagje ik heb een Pioneer headunit ( sph-da230 dab) met een usb-a aansluiting krijgt hij daarvan genoeg stroom om een AA wireless voeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dave Tromp schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:34:
Een vraagje ik heb een Pioneer headunit ( sph-da230 dab) met een usb-a aansluiting krijgt hij daarvan genoeg stroom om een AA wireless voeden
Pagina 48 van je handleiding impliceert dat je usb aansluiting gewoon een telefoon kan laden. Dan gaat AA wireless ook wel lukken.

Wat zegt je handleiding op pag 48 en 54?

[ Voor 5% gewijzigd door True op 27-05-2022 13:39 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik hoop dat v7.7 de oplossing gaat bieden. Met Android 11 werkte het bij mij prima, maar sinds de update naar Android 12 werkt AAWireless niet meer.
Tenminste, niet meer out of the box. Want ik moet nu pass-through inschakelen wil het werken.

Had al meerdere keren settings teruggezet en devices vergeten en opnieuw gekoppeld, maar dat hielp niet.
Ik zou graag pass-trough uit willen schakelen zodat ik de DPI aan kan passen.
Specs: Samsung Galaxy S20FE met Android 12, AAversie 7.5 (alles stock)

[ Voor 22% gewijzigd door SniperGuy op 27-05-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

SniperGuy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:18:
[...]

Ik hoop dat v7.7 de oplossing gaat bieden. Met Android 11 werkte het bij mij prima, maar sinds de update naar Android 12 werkt AAWireless niet meer.

Specs: Samsung Galaxy S20FE met Android 12, AAversie 7.5 (alles stock)
Geen enkel probleem hier met Android 12. Pixel 5

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Dave Tromp schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:34:
Heb ik hier op m'n bureau staan, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:07
Als ik een kort ritje rij met aawireless en ga vervolgens na 5 a 10 min weer rijden, dan duurt het heel lang voordat aawireless weer opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:25:
Als ik een kort ritje rij met aawireless en ga vervolgens na 5 a 10 min weer rijden, dan duurt het heel lang voordat aawireless weer opstart.
Zit je al op firmware 2.0.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Ortep schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:29:
[...]

Geen enkel probleem hier met Android 12. Pixel 5
Tja er zijn 1000000000001 toestel en setting combinaties mogelijk, dat het bij jou werkt wil niet zeggen dat het dan bij iedereen ook automatisch werkt :N :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:42:
[...]

Nee daar zit ik nog niet op.
Ik wist niet dat er een update beschikbaar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
SniperGuy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:20:
[...]

Tja er zijn 1000000000001 toestel en setting combinaties mogelijk, dat het bij jou werkt wil niet zeggen dat het dan bij iedereen ook automatisch werkt :N :z
Opgelost: bij het openen van de auto gaat er al spanning op de USB aansluiting van AAwireless en de Ford Sync 3 ICE gaat pas aan bij stand ACC of starten (daar zit dus even wat tijd tussen) en dat is waarschijnlijk net te lang voor AAwireless.
Stop/Start aangezet zodat AAwireless pas opstart bij het zien van Ford sync via BT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:42:
[...]

Ik heb nu 2.0.1
Ben vandaag de hele dag buiten geweest en korte stukken gereden. Als ik lang uit de auto was, start hij snel op, maar als ik snel weer in de auto stap, duurt het lang.
Toen maar besloten om via mijn telefoon google maps te gebruiken, maar dat lukt niet, omdat hij gekoppeld is met AA.

Helaas toen even besloten voor het snel achter elkaar in en uit stappen, maar geen aawireless te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daredevilke
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06-2022
29 mei besteld, vandaag in huis! Snelle levering dus.
Ik heb hem gekoppeld aan mijn Mercedes A180 W176 en ging wel redelijk vlekkeloos.
Alles lijkt wel te werken, het duurt wel enkele seconden tot AA is opgestart maar wat een verbetering dan met een kabel te zitten prutsen.
De enige setting die ik heb aangepast is de dongle mode geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-06 22:05
@Snirpo Wat zijn nu de ideale instellingen voor de KIA EV6? Ik las ergens dat de dongle toch is ontwikkeld op een KIA Niro. Ik heb de AA wireless net enige dagen. Maar ondanks spelen met instellingen valt de dongle toch weer steeds weg.

Ik heb overigens een Samsung S10+ met AA 7.8.122234-release daily

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
JanAllElectric schreef op zondag 5 juni 2022 @ 09:47:
@Snirpo Wat zijn nu de ideale instellingen voor de KIA EV6? Ik las ergens dat de dongle toch is ontwikkeld op een KIA Niro. Ik heb de AA wireless net enige dagen. Maar ondanks spelen met instellingen valt de dongle toch weer steeds weg.

Ik heb overigens een Samsung S10+ met AA 7.8.122234-release daily
Klopt, is ontwikkeld op een e-Niro. Er lijken problemen te zijn sinds de laatste updates van Kia/Hyundai (sinds widescreen AA wordt ondersteund). De autoradio lijkt op een gegeven moment niet meer te reageren. We zijn aan het onderzoeken hoe dit komt. Zou je passthrough mode kunnen proberen? Voor de rest alles default.

[ Voor 7% gewijzigd door Snirpo op 05-06-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
Snirpo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:09:
[...]

Klopt, is ontwikkeld op een e-Niro. Er lijken problemen te zijn sinds de laatste updates van Kia/Hyundai (sinds widescreen AA wordt ondersteund). De autoradio lijkt op een gegeven moment niet meer te reageren. We zijn aan het onderzoeken hoe dit komt. Zou je passthrough mode kunnen proberen? Voor de rest alles default.
@Snirpo OK AAwireless gereset. Opnieuw verbonden. Nu alleen met passtrhough aan.

NB: ik weet (nog) niets van AA widescreen ondersteuning AA. Met welke update zou dat gebeurt zijn?

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
JanAllElectric schreef op zondag 5 juni 2022 @ 15:09:
[...]

@Snirpo OK AAwireless gereset. Opnieuw verbonden. Nu alleen met passtrhough aan.

NB: ik weet (nog) niets van AA widescreen ondersteuning AA. Met welke update zou dat gebeurt zijn?
OK, passthrough mode zou stabiel moeten zijn https://github.com/cpebit/aawireless-issues/issues/116
Het probleem onstaat op meerdere Kia/Hyundai modellen, en wellicht ook andere auto's. Ik dacht dat de laatste update voor de EV6 ook widescreen mogelijkheid had. Schijnbaar nog niet. Komt er zeer waarschijnlijk wel aan, want Hyundai's/Kia's in de US hebben dit nu al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Snirpo schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:23:
[...]

OK, passthrough mode zou stabiel moeten zijn https://github.com/cpebit/aawireless-issues/issues/116
Het probleem onstaat op meerdere Kia/Hyundai modellen, en wellicht ook andere auto's. Ik dacht dat de laatste update voor de EV6 ook widescreen mogelijkheid had. Schijnbaar nog niet. Komt er zeer waarschijnlijk wel aan, want Hyundai's/Kia's in de US hebben dit nu al wel.
Ik heb ook een kia ev6 en met passthrough is hij stabiel.
De update voor widescreen is nog niet beschikbaar in EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
De Ideale Man schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Ik heb ook een kia ev6 en met passthrough is hij stabiel.
De update voor widescreen is nog niet beschikbaar in EU.
Helaas bij mij met passthrough ook niet stabiel. Nog vervelender is daarna met kabel ook niet stabiel. Dus het kan ook aan mijn telefoon (Samsung S10+ met android 12) liggen (of aan KIA).

NB: terug naar AA versie 7.6 (officiële release). Ook niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
JanAllElectric schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:04:
[...]

Helaas bij mij met passthrough ook niet stabiel. Nog vervelender is daarna met kabel ook niet stabiel. Dus het kan ook aan mijn telefoon (Samsung S10+ met android 12) liggen (of aan KIA).

NB: terug naar AA versie 7.6 (officiële release). Ook niet stabiel.
Ik heb ook een Samsung S10+. Ik heb wel de frequentie op 2.5 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
@JanAllElectric Woon je toevallig omgeving Groningen? Ben wel benieuwd wat er exact gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFoDes
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-12-2022
Wel, hier komt de hulpvraag. Na diverse installatievideo's nauwkeurig opgevolgd te hebben, 'tig internetpagina's doorgespit te hebben en er nog steeds niet uitkomende, wordt het tijd om heel hard help te roepen. Ik heb een Samsung S20 5G en een 2021 Toyota Yaris Excusive.

Ik durf te zeggen dat ik niet onhandig ben met hightech, maar hier kom ik echt niet verder mee.
Is er iemand bij wie aan de hand van voornoemde configuratie een belletje gaat rinkelen, of woon je in zuid Limburg en denk je te weten hoe het moet... Dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
MaFoDes schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:29:
Wel, hier komt de hulpvraag. Na diverse installatievideo's nauwkeurig opgevolgd te hebben, 'tig internetpagina's doorgespit te hebben en er nog steeds niet uitkomende, wordt het tijd om heel hard help te roepen. Ik heb een Samsung S20 5G en een 2021 Toyota Yaris Excusive.

Ik durf te zeggen dat ik niet onhandig ben met hightech, maar hier kom ik echt niet verder mee.
Is er iemand bij wie aan de hand van voornoemde configuratie een belletje gaat rinkelen, of woon je in zuid Limburg en denk je te weten hoe het moet... Dan hoor ik het graag.
Euhm, wat is het probleem? We hebben overigens ook een app met troubleshooting sectie (https://play.google.com/s...pp.aawireless&hl=nl&gl=US) , mocht dat niet helpen kun je altijd nog support mailen op support@cpeb.it .

[ Voor 4% gewijzigd door Snirpo op 07-06-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAllElectric
De Ideale Man schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb ook een Samsung S10+. Ik heb wel de frequentie op 2.5 staan.
Ok. passtrough en frequentie 2.4. Ik zal het eens proberen.

@Snirpo ik woon in midden van het land

Edit 9-6: op 2.4 Ghz stottert mijn muziek als ik Flacs afspeel met jetAudio+
Edit 9-6: kan het zijn dat ABRP AAwireless kilt?

[ Voor 17% gewijzigd door JanAllElectric op 09-06-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:47
MaFoDes schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:29:

Wel, hier komt antwoord. Na je diverse zinnen nauwkeurig gelezen te hebben en het hele stuk te hebben doorgespit wordt het tijd om het om heel hard uit te leggen hoe je een antwoord krijgt. Ik heb overigens zelf geen S20 5G of Toyota Yaris Excusive.

Ik durf ook te zeggen dat we hier niet onhandig zijn met tech zaken, en meestal wel verder komen. We zijn zo'n plek waarbij aan de hand van je genoemde configuratie een belletje zou kunnen gaan rinkelen en weten dan vaak wel hoe het moet: als we maar uitgelegd krijgen wat het probleem is....... 8) Dan vertellen we het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:43
Begrijp ik het goed dat Android auto gaat stoppen en wordt vervangen door iets anders?

Weet iemand daar meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16

Vos

AFCA

bruce the boss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:56:
Begrijp ik het goed dat Android auto gaat stoppen en wordt vervangen door iets anders?

Weet iemand daar meer van?
AA voor de smartphone doel je op?

https://androidworld.nl/a...rijstand-google-assistent

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 10-06-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:43
Mmm ik geloof niet dat we daar blij van gaan worden.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bruce the boss schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 19:18:
Mmm ik geloof niet dat we daar blij van gaan worden.......
Wat is het probleem dan?
AA blijft gewoon werken zoals het bedoeld was...op het scherm van je auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-06 15:42
Ortep schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:37:
[...]

Wat is het probleem dan?
AA blijft gewoon werken zoals het bedoeld was...op het scherm van je auto
Zoals ik het lees gaat dit inderdaad voor de app op de telefoon, niet hoe het op het scherm in de auto wordt weergegeven. Op de telefoon gebruik ik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:39
Snirpo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Dit probleem heb ik helaas ook. Bij alle drie de laatste firmware updates en met verschillende kabels random verbreken van de verbinding. Zit niet een bepaald ritme van tijd tussen het verbreken van de verbindingen of locatie of iets dergelijks. Led gaat van blauw naar groen, knipperend groen en na ca 20 seconden is er meestal weer verbinding te maken. Soms geeft hij dan een storing (melding op scherm van de auto) die te verhelpen is door de kabel van de AAWireless uit het dashboard te trekken en na enige tijd weer terug te doen. Direct op de kabel is het probleem er niet (zonder AAWireles). Iemand tips wat ik nog kan uitproberen qua instellingen of is dit een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Erasmus MDCC schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Dit probleem heb ik helaas ook. Bij alle drie de laatste firmware updates en met verschillende kabels random verbreken van de verbinding. Zit niet een bepaald ritme van tijd tussen het verbreken van de verbindingen of locatie of iets dergelijks. Led gaat van blauw naar groen, knipperend groen en na ca 20 seconden is er meestal weer verbinding te maken. Soms geeft hij dan een storing (melding op scherm van de auto) die te verhelpen is door de kabel van de AAWireless uit het dashboard te trekken en na enige tijd weer terug te doen. Direct op de kabel is het probleem er niet (zonder AAWireles). Iemand tips wat ik nog kan uitproberen qua instellingen of is dit een defect?
Zou defect kunnen zijn, maar niet perse, zou je me de naam van het device kunnen geven (AAWireless-xxxx)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
Snirpo schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:14:
[...]

Zou defect kunnen zijn, maar niet perse, zou je me de naam van het device kunnen geven (AAWireless-xxxx)?
AAWireless-ygQIinHl. Zou mooi zijn als het instelling is en geef defect, maar zou niet weten wat. Er is ook geen patroon te achterhalen in wanneer de connectie verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Erasmus MDCC schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:33:
[...]

AAWireless-ygQIinHl. Zou mooi zijn als het instelling is en geef defect, maar zou niet weten wat. Er is ook geen patroon te achterhalen in wanneer de connectie verbreekt.
Is dit probleem ontstaan op firmware 2.x of was het ook al aanwezig op 1.8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
Snirpo schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Is dit probleem ontstaan op firmware 2.x of was het ook al aanwezig op 1.8?
Fijn dat je er dieper induikt. Het probleem was er ook al voor firmware 2.x en is bij zowel 2.0.0 als 2.0.1 ook aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Is de WiFi client mode functie al beschikbaar? Zag deze wel al in de firmware release notes staan, maar in de app kan ik deze niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik weet niet of ik hier moet zijn of bij het algemene AA onderwerp

Mijn vrouw heeft de auto gebruikt en haar telefoon was nog niet gepaired. We hadden haast en ik zei: Neem gewoon even een kabeltje. Dat werkte prima en toen ik daarna ging rijden kwam de verbinding snel tot stand.
Alles werkt, maar de kaart van google maps staat op de nacht stand. Ik krijg hem er ook niet af. Hij staat op automatisch op mijn telefoon, ook in AA en ook in mijn auto (Toyota Yaris).

Heeft er iemand een idee waar ik nog kan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Ortep schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:54:
Ik weet niet of ik hier moet zijn of bij het algemene AA onderwerp

Mijn vrouw heeft de auto gebruikt en haar telefoon was nog niet gepaired. We hadden haast en ik zei: Neem gewoon even een kabeltje. Dat werkte prima en toen ik daarna ging rijden kwam de verbinding snel tot stand.
Alles werkt, maar de kaart van google maps staat op de nacht stand. Ik krijg hem er ook niet af. Hij staat op automatisch op mijn telefoon, ook in AA en ook in mijn auto (Toyota Yaris).

Heeft er iemand een idee waar ik nog kan kijken?
https://www.autoevolution...-android-auto-190932.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-06 12:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Snirpo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Op dit moment kun je alleen wisselen door bluetooth + wifi op de op dat moment verbonden telefoon uit te zetten. AAW zal dan automatisch verbinden met de volgende telefoon.
Firmware 2.0 (komt binnenkort uit) heeft de mogelijk om prioriteit in te stellen voor telefoons, en we voegen ook een widget in de app toe om snel te kunnen wisselen tussen telefoons.
Firmware 3.0 (1 a 2 maand) zal een eigen UI hebben op het autoscherm waarbij je kan wisselen tussen telefoons.

Persoonlijk zie ik hun "Magic button" meer als marketing truuk. Is natuurlijk slim om te differentiëren van ons, maar dit betekend wel dat je de dongle altijd in zicht moet hebben om op de knop te kunnen drukken. Ons product is meer bedoeld om in te pluggen en weg te werken.
Even een vraag uit interesse, omdat me dat zelf eenvoudig schakelen tussen telefoons wel handig lijkt (telefoon van mij/m'n vrouw) . Is er al zicht op de 3.0 firmware?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54
Dit apparaatje is precies wat ik nodig ga hebben voor m'n nieuwe Niro.
Wel vroeg ik me af hoe jullie de AA wireless unit netjes wegwerken in bijvoorbeeld de huidige KIA Niro?
Kan je deze unit makkelijk ergens verstoppen, zodat je nog wel de standaard draadloosladen unit van de KIA Niro kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
janvanduschoten schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Even een vraag uit interesse, omdat me dat zelf eenvoudig schakelen tussen telefoons wel handig lijkt (telefoon van mij/m'n vrouw) . Is er al zicht op de 3.0 firmware?
Helaas nog niet, we zijn nu vooral keihard bezig op problemen op te lossen voor specifieke auto's / autoradio's. Dit kost helaas enorm veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 22:21

MasterFreak

Zeker weten!

Sindskort viel me op dat er twee widgets beschikbaar zijn, Force connect en Phone override. Ik kan van de toepassing hiervan niet iets op de help site vinden.

Is force connect misschien bedoeld om een bepaalde AAW verbinding te forceren als je bijvoorbeeld twee AAW units in de lucht hebt?
Deze widget kan ik wel toevoegen. De Phone override krijg ik niet toegevoegd.

Wie weet wat je precies kunt met deze widgets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:56
Nu ook via de webshop aan te schaffen.

https://shop.aawireless.io/

Voor mensen zonder creditcard zie ik ook Google Pay en Apple pay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
ilhanko schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:34:

[...]
Na contact met @Snirpo heb ik een nieuwe AAWireless ontvangen en daarna ben ik heen en weer naar Noord-Spanje gereden met een vrijwel compleet stabiele verbinding, dank voor de goede service!

Overigens loopt Flitsmeister niet helemaal soepel/een beetje laggy. Ik weet niet of dat bij andere navigatieapps ook is of dat ik een instelling aan kan passen. Ik heb al forced 5GHz en een hoog kanaal. Verder erg tevreden! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 15:00
ilhanko schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:29:
Overigens loopt Flitsmeister niet helemaal soepel/een beetje laggy. Ik weet niet of dat bij andere navigatieapps ook is of dat ik een instelling aan kan passen. Ik heb al forced 5GHz en een hoog kanaal. Verder erg tevreden! :)
De AA-ondersteuning van Flitsmeister is inderdaad niet best. Bijvoorbeeld Google Maps en Waze zijn bij mij heel vloeiend, terwijl het beeld van Flitsmeister schokt. Ook hetzelfde performanceverschil bij het tikken op koppen in de interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 13:17
arjans schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:11:
[...]

De AA-ondersteuning van Flitsmeister is inderdaad niet best. Bijvoorbeeld Google Maps en Waze zijn bij mij heel vloeiend, terwijl het beeld van Flitsmeister schokt. Ook hetzelfde performanceverschil bij het tikken op koppen in de interface.
Dit kan ik inderdaad ook beamen. Positie op de kaart lagt ook altijd net iets.
Ben overigens nog steeds super tevreden over de overall performance van de AAW.

[ Voor 8% gewijzigd door Wessee op 22-06-2022 15:21 ]

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:07

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Hier ook klachten met Flitsmeister en AA(W). Als ik van Google maps switch naar flitsmeister crashed de hele applicatie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rahulk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-06 21:42
Ik merk ook dat als ik FM aan heb met AA wireless mijn telefoon heet wordt. ALs ik los FM aanheb dan heb ik er geen last van. Waze samen met AA heb ik geen problemen mee. is dit iets van AA wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 13:17
rahulk schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:26:
Ik merk ook dat als ik FM aan heb met AA wireless mijn telefoon heet wordt. ALs ik los FM aanheb dan heb ik er geen last van. Waze samen met AA heb ik geen problemen mee. is dit iets van AA wireless?
Iets van AA zelf geloof ik, maar bedraad is het inderdaad minder dan draadloos.
Met het huidige weer moet ik hem op een gegeven moment van de charging pad halen, anders wordt de hele telefoon te warm. De combi van mijn OP9 Pro, draadloos AA en draadloos laden is helaas niet heel ideaal.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:43
Dus ik gebruik AA met splitscreen (DPI op 103). Dit werkt maar de lettertjes zijn dan wel wat klein.

Toen ik vanmorgen per ongeluk mijn auto had verwijderd uit de Android Auto app, heb ik moeite moeten doen om te connecten met AAW, maar dit is uiteindelijk gelukt na een fysieke reset.

MAAR TOEN!! de eerste keer startte AA dus op in split screen in de juiste resolutie! Dat zeg er echt perfect uit. Apart ook wel aangezien alle instellingen terug naar fabriek waren dus ook DPI op 0 in AAW. Helaas bij de volgende rit was AA ook weer normaal.

Omdat het dus wel kan (ik heb het gezien): is er nog een andere mogelijkheid om de resolutie aan te passen, want wat ik nu ook doe, het wordt alleen maar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb lange tijd AA Wireless zonder problemen gebruikt in mijn Renault Zoe. Met 1.8.0 was de verbinding stabiel (enig issue was dat na een telefoongesprek de muziek nog wel eens naar de telefoon ipv de auto. Maar dat was verholpen met een MIUI update dit voorjaar)
Sinds firmware 2.0.1 ging alles helemaal top, vooral met dongle mode. Echt geen zero issues.

Nu heeft alleen Renault een OTA update uitgerold voor de Zoe, en ik weet niet zeker of het daarmee te maken heeft, maar dat lijkt wel waarschijnlijk, en sindsdien stopt AAW spontaan.
Het gebeurt op willekeurige momenten. Niet heel frequent, maar ongeveer 1x per 2 uur gebruikstijd. De telefoon ziet dan nog steeds AAW zelf (icoon is zichtbaar in de statusbar) maar de verbinding tussen het kastje en de auto lijkt weg. Als ik dan de USB-poort van het kastje even loshaal en er weer in prik dan lukt het om de verbinding te herstellen. Als ik dat niet doe, dan komt er geen verbinding tot stand.

Enig idee waar het aan kan liggen en wat ik kan doen om te helpen dit te debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
arjans schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Ik reed gisteren trouwens weer even AAWired en dan draait FM een stuk beter. Maar goed, FM op CarPlay draait veel soepeler en ziet er ook beter uit dus ik denk dat de prio daar ligt voor de devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
da_Mastah schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 22:31:
Ik heb lange tijd AA Wireless zonder problemen gebruikt in mijn Renault Zoe. Met 1.8.0 was de verbinding stabiel (enig issue was dat na een telefoongesprek de muziek nog wel eens naar de telefoon ipv de auto. Maar dat was verholpen met een MIUI update dit voorjaar)
Sinds firmware 2.0.1 ging alles helemaal top, vooral met dongle mode. Echt geen zero issues.

Nu heeft alleen Renault een OTA update uitgerold voor de Zoe, en ik weet niet zeker of het daarmee te maken heeft, maar dat lijkt wel waarschijnlijk, en sindsdien stopt AAW spontaan.
Het gebeurt op willekeurige momenten. Niet heel frequent, maar ongeveer 1x per 2 uur gebruikstijd. De telefoon ziet dan nog steeds AAW zelf (icoon is zichtbaar in de statusbar) maar de verbinding tussen het kastje en de auto lijkt weg. Als ik dan de USB-poort van het kastje even loshaal en er weer in prik dan lukt het om de verbinding te herstellen. Als ik dat niet doe, dan komt er geen verbinding tot stand.

Enig idee waar het aan kan liggen en wat ik kan doen om te helpen dit te debuggen?
Kan je proberen te updaten naar 2.0.2? Er zit een bug (of feature) in AA wat een bug triggered in onze code, zit er al sinds 1.0 in. Zou hier mee te maken kunnen hebben. Je kan ook passthrough proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap nog steeds niet hoe Dongle mode werkt. Als ik Dongle mode inschakel, moet ik dan steeds eerst de telefoon met de kabel verbinden en daarna de dongle insteken? Dat lijkt me niet de bedoeling toch?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
DrNizeGuy schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:32:
Dus ik gebruik AA met splitscreen (DPI op 103). Dit werkt maar de lettertjes zijn dan wel wat klein.

Toen ik vanmorgen per ongeluk mijn auto had verwijderd uit de Android Auto app, heb ik moeite moeten doen om te connecten met AAW, maar dit is uiteindelijk gelukt na een fysieke reset.

MAAR TOEN!! de eerste keer startte AA dus op in split screen in de juiste resolutie! Dat zeg er echt perfect uit. Apart ook wel aangezien alle instellingen terug naar fabriek waren dus ook DPI op 0 in AAW. Helaas bij de volgende rit was AA ook weer normaal.

Omdat het dus wel kan (ik heb het gezien): is er nog een andere mogelijkheid om de resolutie aan te passen, want wat ik nu ook doe, het wordt alleen maar kleiner.
Wonderbaarlijk. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat de HU meerdere resoluties ondersteund, en dat om een of andere reden AA de andere resolutie selecteerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Freekers schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:36:
Ik snap nog steeds niet hoe Dongle mode werkt. Als ik Dongle mode inschakel, moet ik dan steeds eerst de telefoon met de kabel verbinden en daarna de dongle insteken? Dat lijkt me niet de bedoeling toch?
Dongle mode zorgt ervoor dat de native dongle logica in AA gebruikt wordt. Dit betekend dat the autoradio en dongle aan elkaar "gekoppeld" worden.

Dit heeft de volgende effecten:
- AA start alleen als de handsfree van de autoradio al verbonden is met de telefoon. Dit voorkomt timing issues, waarbij bijvoorbeeld AAWireless al is opgestart en probeert AA te starten, maar de radio nog bezig is met opstarten.
- AAWireless (of welke andere dongle dan ook) heeft geen dummy handsfree profile meer nodig op het device zelf. Dit voorkomt issues waarbij audio routing van de telefoon in de war raakt, wat bijvoorbeeld tot gevolg heeft dat telefoongesprekken over de telefoon speaker gaan.
- Voor bepaalde auto's (Chevy vooral) lost het problemen op met audio stuttering. Ik heb hier geen verklaring voor, maar ik heb zwaar het vermoeden dat er specifieke logica wordt geactiveerd mbt de audio (en video stream) als AA weet dat er een dongle aan de autoradio hangt.

Oftewel dit zou eigenlijk de default morten zijn. We hadden eerst het plan om dit default te maken in 2.0.0, maar hebben toch besloten om dit niet te doen. In het motto van: If it ain't broken don't fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Snirpo schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Kan je proberen te updaten naar 2.0.2? Er zit een bug (of feature) in AA wat een bug triggered in onze code, zit er al sinds 1.0 in. Zou hier mee te maken kunnen hebben. Je kan ook passthrough proberen.
Ik had reeds geupdate naar 2.0.2 en daar treed het probleem nog steeds op.
Ik ga de passthrough-mode proberen.

Wanneer het optreed, is er iets wat ik kan doen qua logging? En is het uberhaupt aannemelijk dat er iets aan de head-unit kant verandert kan zijn dat dit beïnvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-06 17:53
Erasmus MDCC schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Had dit al met mijn ford focus met sync 3. Hoopte dat het met mijn ford Kuga (ook sync 3 opgelost zou zijn. Heb ook al gemaild en vanalles geprobeerd met wifi kanalen en bluetooth apparaten verwijderen. Ook het apparaat gereset. Iemand nog een idee, want ik kom er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Brabander69 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 02:04:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Had dit al met mijn ford focus met sync 3. Hoopte dat het met mijn ford Kuga (ook sync 3 opgelost zou zijn. Heb ook al gemaild en vanalles geprobeerd met wifi kanalen en bluetooth apparaten verwijderen. Ook het apparaat gereset. Iemand nog een idee, want ik kom er niet uit..
Zou je wellicht een bug report in kunnen schieten via de app? Help and support --> bug report. Als je de naam de je device hier deelt (AAWireless-xxx of AndroidAuto-xxxx), dan kijk ik even mee. Ontstond dit probleem ook op 1.12 (of 1.8)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08-06 17:53
@Snirpo

Het probleem bestond ook op 1.8.
Heb nu bij wifi instellingen Nederland ingevoerd en op kanaal 149 gezet (5ghz). Tevens een nieuwe kabel gepakt en die van usb-c naar usb-c gedaan vanuit mijn Kuga. Ook heb ik USB mode op MTP mode gezet en Passthrough op enabled.

Het lijkt nu goed te werken en heb zeker 20 minuten in de auto gereden zonder dat ie opnieuw opstartte. Hoop dat ie blijft werken. Aangezien ik een aantal instellingen heb gewijzigd weet ik niet welke de gamechanger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-06 14:03
p.d.akkerman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:20:
Nu ook via de webshop aan te schaffen.

https://shop.aawireless.io/

Voor mensen zonder creditcard zie ik ook Google Pay en Apple pay
Gaat nog steeds via indiegogo.
En helaas met google pay vraagt ie nog steeds om mijn creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
da_Mastah schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:47:
[...]

Ik had reeds geupdate naar 2.0.2 en daar treed het probleem nog steeds op.
Ik ga de passthrough-mode proberen.

Wanneer het optreed, is er iets wat ik kan doen qua logging? En is het uberhaupt aannemelijk dat er iets aan de head-unit kant verandert kan zijn dat dit beïnvloed?
Update: met passthrough treed het probleem ook nog steeds op helaas :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
da_Mastah schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Update: met passthrough treed het probleem ook nog steeds op helaas :-/
Kan je een bug report inschieten via de app? Dan check ik of ik wat kan zien. Blijft de LED blauw als dit ontstaat? Normaal gesproken, als er geen communicatie is, zou de verbinding na 10 seconden gesloten moeten worden en de boel opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyGr96
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-06 23:45
Hi Snirpo,

De AAWireless ziet er heel goed uit, maar ik twijfel of dit goed is voor mijn autoradio.
Ik heb een navigatie autoradio met Android 10.0 en Android Auto Wired gekocht.
Nu word ik er gek van, dat mijn telefoon letterlijk leeg loopt aan de kabel, ook al word die opgeladen. Daarom zou de AAWireless een goede oplossing zijn en natuurlijk veel makkelijker.

Nu vroeg ik mezelf af of dit zou werken bij mijn autoradio, want ik zie dat het meer werkt op originele autoradio's die je bij de auto krijgt en ik zie nergens dat iemand begint over een autoradio met een Android unit.

Graag hoor ik van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

JoeyGr96 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:51:
Hi Snirpo,

Nu word ik er gek van, dat mijn telefoon letterlijk leeg loopt aan de kabel, ook al word die opgeladen. Daarom zou de AAWireless een goede oplossing zijn en natuurlijk veel makkelijker.
Je realiseert je toch wel dat AAwireless ook veel stroom nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Snirpo schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:19:
[...]

Kan je een bug report inschieten via de app? Dan check ik of ik wat kan zien. Blijft de LED blauw als dit ontstaat? Normaal gesproken, als er geen communicatie is, zou de verbinding na 10 seconden gesloten moeten worden en de boel opnieuw starten.
Ik zal een bugreport inschieten als het blijft optreden.
Lampje wordt wel groen. Recenter valt vaker de verbinding weg, en in meerderheid van de gevallen start het wel weer automatisch opnieuw op, maar dus soms ook niet.

Heb nu even het WiFi-kanaal vastgezet om zeker te weten dat het niet door wifi problemen komt van radar-interferentie of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:53
JoeyGr96 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:51:
Hi Snirpo,

De AAWireless ziet er heel goed uit, maar ik twijfel of dit goed is voor mijn autoradio.
Ik heb een navigatie autoradio met Android 10.0 en Android Auto Wired gekocht.

Nu vroeg ik mezelf af of dit zou werken bij mijn autoradio, want ik zie dat het meer werkt op originele autoradio's die je bij de auto krijgt en ik zie nergens dat iemand begint over een autoradio met een Android unit.

Graag hoor ik van je.
AAWireless slurpt je batterij ook aardig leeg, sneller dan aan de kabel bij mij.

Na een rit van 2,5-3uur is er al veel weg van het batterijpercentage.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
Maikel64 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:22:
[...]

AAWireless slurpt je batterij ook aardig leeg, sneller dan aan de kabel bij mij.

Na een rit van 2,5-3uur is er al veel weg van het batterijpercentage.
Voordeel is dat ik mijn telefoon nu aan een snellader kan hangen :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Laatst online: 14:53
Nuevocasa schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 19:25:
[...]

Voordeel is dat ik mijn telefoon nu aan een snellader kan hangen :) ;)
En zelfs die kan het bij mij niet bijbenen. Je telefoon wordt namelijk ook zeer warm bij gebruik van wireless Android Auto waardoor deze op een gegeven moment stopt met snelladen (in mijn geval bij een Galaxy S20).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 14:16
Maikel64 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:24:
[...]

En zelfs die kan het bij mij niet bijbenen. Je telefoon wordt namelijk ook zeer warm bij gebruik van wireless Android Auto waardoor deze op een gegeven moment stopt met snelladen (in mijn geval bij een Galaxy S20).
Met mijn Xiaomi Mi10 geen centje pijn O-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maikel64 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:24:
Je telefoon wordt namelijk ook zeer warm bij gebruik van wireless Android Auto waardoor deze op een gegeven moment stopt met snelladen (in mijn geval bij een Galaxy S20).
Dat ligt dan aan je telefoon. Geen enkel probleem hier met een Pixel 5. Nu ja, al het 40 graden in de auto is en ik de airco niet aan zet gaat het mis.
Bij normale situaties laadt hij zelfs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 22:29
Na alle positieve verhalen ben ik ook overstag gegaan en 2 juli er één besteld via indigo. Het goede nieuws op 7 juli kreeg ik al de melding dat hij verzonden is echter nog niets vernomen, ook de track en trace blijft leeg (No Estimated Delivery Date) . Ik heb zelf geen ervaring met indigo dus ben even benieuwd hoe de levering bij jullie ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
martijnr17 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:09:
Na alle positieve verhalen ben ik ook overstag gegaan en 2 juli er één besteld via indigo. Het goede nieuws op 7 juli kreeg ik al de melding dat hij verzonden is echter nog niets vernomen, ook de track en trace blijft leeg (No Estimated Delivery Date) . Ik heb zelf geen ervaring met indigo dus ben even benieuwd hoe de levering bij jullie ging?
Ik kreeg via die site van Indigo inderdaad ook nooit een update, maar via ik meen DHL, kreeg ik wel updates, en de AAwireless werd netjes op tijd bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:30
Ortep schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Nu ja, al het 40 graden in de auto is en ik de airco niet aan zet gaat het mis.
Ik kan je vertellen dat dat bij sommige toestellen dan altijd mis gaat. Houdertje op de voorruit + lader en dan Google maps om te navigeren levert de volgende gebeurtenissen op: "Opladen gestopt om overhitting te voorkomen", "Achtergrondstaken worden afgesloten om overhitting te voorkomen" en dan eindigt dat met toestellen, die zichzelf uitzetten om overhitting te voorkomen. Daar is geen AA voor nodig.

Mijn vader's AAWireless is overigens nog niet echt vriendjes met de Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5. Toestel(len) verbinden wel met de AAW, maar het lijkt erop dat de AAW en NAVI 900 elkaar niet willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
ThatGuy2303 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:29:
[...]

Ik kreeg via die site van Indigo inderdaad ook nooit een update, maar via ik meen DHL, kreeg ik wel updates, en de AAwireless werd netjes op tijd bezorgd.
Haha geweldig, ik denk oh goed idee even de duitse dhl, vul de code in en hij is vandaag om 11:41 afgeleverd volgens de dhl, moet nog even contact opnemen met het thuisfront maar zal wel goedkomen.

En getest, had al gezocht dat de Sony XAC-AX3005DB in pass through moet, dus zo snel het kon dat ingeschakeld geupdate van 1.20 naar 2.0.2 en alles lijkt goed te werken. Zonder pass through kwam er geen connectie tot stand. Geweldig je stapt in de auto en een seconde of 20 later is hij automatisch verbonden. Nu nog een lange rit om te testen of alles goed blijft werken.
De sony een aantal maanden geleden speciaal gekocht voor android auto. Helaas bleek al snel dat de magnitsche usb kabel ( https://nl.aliexpress.com/item/4001224959039.html ) niet ging werken en ik iedere keer dat ding eruit moest pulken en dat was toch niet echt een werkbare oplossing. Telefoon gaat nu dus draadloos naar android auto en laad indien nodig op via de magnetische usb op normale lader.

[ Voor 54% gewijzigd door martijnr17 op 14-07-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Werkt hier out of the box met onze opel astra station met navi 900. Of het 2.5 is geen idee.
Tot nu toe zonder problemen
Groentjuh schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Ik kan je vertellen dat dat bij sommige toestellen dan altijd mis gaat. Houdertje op de voorruit + lader en dan Google maps om te navigeren levert de volgende gebeurtenissen op: "Opladen gestopt om overhitting te voorkomen", "Achtergrondstaken worden afgesloten om overhitting te voorkomen" en dan eindigt dat met toestellen, die zichzelf uitzetten om overhitting te voorkomen. Daar is geen AA voor nodig.

Mijn vader's AAWireless is overigens nog niet echt vriendjes met de Opel NAVI 900 IntelliLink 2.5. Toestel(len) verbinden wel met de AAW, maar het lijkt erop dat de AAW en NAVI 900 elkaar niet willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
En toen deed m'n AAWireless het afgelopen donderdag ineens niet meer. Zaterdag weer wel, vanmorgen weer niet...... het was even zoeken...

Ik had vorige week op het werk een headset gekoppeld met m'n telefoon (Microsoft Modern). Deze had ik donderdag, in de tas, bij me. Zaterdag had ik deze niet bij me, vanmorgen weer wel. Koppeling op de telefoon verwijderd, en AAWireless deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-06 14:03
martijnr17 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:09:
Ik heb 29 juni besteld. Ook 7juli de mail gehad met een track and trace. Ook hier staat niks.

Via dhl.de gekeken en daar lijkt hij ergens vast te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAsXvwqJUachrl_CUyJu-voop5E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pEvnS6O4YEQNsWcZO1QdmsLp.png?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring mee????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnr17
Dinjesk schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb 29 juni besteld. Ook 7juli de mail gehad met een track and trace. Ook hier staat niks.

Via dhl.de gekeken en daar lijkt hij ergens vast te zitten.

[Afbeelding]

Iemand ervaring mee????
Postnl bellen en vragen of ze iets kunnen zien? Zodra hij Nederland binnenkomt gaat hij verder via Postnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Zoiets had ik ook, tracking klopte niet en duurde maar
Gewoon rustig afwachten, valt binnenkort op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
Vandaag een wat langere rit, 40min ofzo. De verhalen van een aantal dat de telefoon warm wordt of niet oplaad heb ik niet. Van 80% naar 100% in 30min ofzo en gewoon lauw. Een S21 heb ik volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Al enkele dagen wilde mijn AAWireless niet meer connecten met mijn S10+ (HU is een MIB2.5 Columbus, Octavia 3). The usual fixes al tig keer geprobeerd (USB eruit en weer erin, HU restart), maar het groene lampje blijft 12x flikkeren, dan solid rood en weer opnieuw. De hele tijd dezelfde sequence. Beetje gefrusteerd maar eens gaan checken of het aan mijn telefoon ligt en kabel verbonden. Dat werkt gewoon instantly. Kabel weer eruit gehaald en ineens verbindt AAWireless ook weer gewoon. Kan het niet helemaal plaatsen, want er is niets veranderd oid, maar wel blij dat het weer werkt.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:39:
Al enkele dagen wilde mijn AAWireless niet meer connecten met mijn S10+ (HU is een MIB2.5 Columbus, Octavia 3). The usual fixes al tig keer geprobeerd (USB eruit en weer erin, HU restart), maar het groene lampje blijft 12x flikkeren, dan solid rood en weer opnieuw. De hele tijd dezelfde sequence. Beetje gefrusteerd maar eens gaan checken of het aan mijn telefoon ligt en kabel verbonden. Dat werkt gewoon instantly. Kabel weer eruit gehaald en ineens verbindt AAWireless ook weer gewoon. Kan het niet helemaal plaatsen, want er is niets veranderd oid, maar wel blij dat het weer werkt.
Geloof me, zulke dingen gebeuren constant. Bij elke nieuwe Android Auto versie hopen we maar dat Google de boel niet om zeep heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:13
Ik heb een VW Polo uit 2019, MIB2. Tot op heden nergens last van razendsnel verbinding. Ik heb wel een Google telefoon Pixel 6.

Kan ook zijn dat Samsung iets blokkeert.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 02:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyeLTDJLJXxANAd9nlUOurfwtC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HZZ14p22uFCgGZtt0tc2xxx.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week mijn AAWireless geupdate. Had ik beter niet kunnen doen. Tot nu toe werkte hij perfect, sinds de update krijg ik deze meldig en wekt het niet meer. Aan en uitzetten werkt, maar dat is niet fijn in een rijdende auto. Is het mogelijk naar een oudere versie terug te gaan?

Met vriendelijke groet,
JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
JJM vd E schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:36:
[Afbeelding]

Van de week mijn AAWireless geupdate. Had ik beter niet kunnen doen. Tot nu toe werkte hij perfect, sinds de update krijg ik deze meldig en wekt het niet meer. Aan en uitzetten werkt, maar dat is niet fijn in een rijdende auto. Is het mogelijk naar een oudere versie terug te gaan?

Met vriendelijke groet,
JJM
Ja, dit is mogelijk. Wat is de naam van het device? (AAWireless-xxx). Overigens zou de nieuwste firmware geen issue moeten zijn op Pioneer. Heb een soortgelijke Pioneer autoradio hier op mijn bureau staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-06 02:19
Bedankt voor het de snelle reactie Snirpo! Zal de naam even opzoeken. Las net mijn bericht na, en die was wat onduidelijk. Als ik de auto start gaat alles werken. Maar na de update springt AA soms naar deze boodschap. Dus het werkt wel, en soms crash het.

Met vriendelijke groet,
JJM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Niet écht AAW gerelateerd (eerder android auto zelf) maar ik vraag 'em toch hier:

Zit de telefoon in mijn (kont)zak dan blijft de navigatie hangen (geen accurate locatie, springt af en toe een stukje verder op de weg). Leg ik de telefoon in het middenconsole dan heb ik een instant fix en werkt de navigatie goed. Maw in de zak heeft de telefoon geen goed gps bereik. De navigatie van mijn auto zelf doet het ten alle tijde prima.

Ik dacht dat AA ook de GPS van de auto gebruikt maar dit is dus niet zo. Ik vermoed dat dit alleen is als er een route gepland is, want dan kan ik de navigatie van de auto zelf niet gebruiken (volkswagen MIB2). Dit heb ik nog niet getest.

Het is natuurlijk heel makkelijk om de telefoon even uit de zak te halen, maar toch ;)
Is er een manier om AA geforceerd de interne GPS van de auto te laten gebruiken?

Ik gebruik Waze, het blijkt dat dit alleen de telefoon gps gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door DrNizeGuy op 06-08-2022 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Snirpo schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:59:
[...]

Dongle mode zorgt ervoor dat de native dongle logica in AA gebruikt wordt. Dit betekend dat the autoradio en dongle aan elkaar "gekoppeld" worden.

Dit heeft de volgende effecten:
- AA start alleen als de handsfree van de autoradio al verbonden is met de telefoon. Dit voorkomt timing issues, waarbij bijvoorbeeld AAWireless al is opgestart en probeert AA te starten, maar de radio nog bezig is met opstarten.
- AAWireless (of welke andere dongle dan ook) heeft geen dummy handsfree profile meer nodig op het device zelf. Dit voorkomt issues waarbij audio routing van de telefoon in de war raakt, wat bijvoorbeeld tot gevolg heeft dat telefoongesprekken over de telefoon speaker gaan.
- Voor bepaalde auto's (Chevy vooral) lost het problemen op met audio stuttering. Ik heb hier geen verklaring voor, maar ik heb zwaar het vermoeden dat er specifieke logica wordt geactiveerd mbt de audio (en video stream) als AA weet dat er een dongle aan de autoradio hangt.

Oftewel dit zou eigenlijk de default morten zijn. We hadden eerst het plan om dit default te maken in 2.0.0, maar hebben toch besloten om dit niet te doen. In het motto van: If it ain't broken don't fix it.
Ik krijg dongle mode niet aan de praat. Ik heb mijn telefoon met kabel gekoppeld aan de auto via Android Auto. Als ik dan AA Wireless inplug in Dongle mode, herkent mijn auto de dongle niet als zijnde een Android Auto device. Ik zie de dongle wel in de AAWireless App op mijn telefoon, maar Android Auto start niet op. Hoe kan ik dit troubleshooten?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Freekers schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:54:
[...]

Ik krijg dongle mode niet aan de praat. Ik heb mijn telefoon met kabel gekoppeld aan de auto via Android Auto. Als ik dan AA Wireless inplug in Dongle mode, herkent mijn auto de dongle niet als zijnde een Android Auto device. Ik zie de dongle wel in de AAWireless App op mijn telefoon, maar Android Auto start niet op. Hoe kan ik dit troubleshooten?
Heb je de troubleshooter in de app al geprobeerd? Help and support --> troubleshooting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Snirpo schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:31:
Heb je de troubleshooter in de app al geprobeerd? Help and support --> troubleshooting?
Dank voor de tip. Ik heb de troubleshooting stappen doorlopen (factory reset, storage van AA gecleared, Wireless projectie staat aan) maar in dongle mode krijg ik 'm niet aan de praat. De LED blijft groen knipperen. Via kabel en normale modus werkt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 21:57
Misschien een vraag die hier gesteld is, maar wat is een goede dongel voor Android auto wireless te krijgen voor een auto? Maakt het systeem ook wat uit voor de rest? Op aliexpress bijvoorbeeld kan je voor 4 tientjes een dongel kopen, maar of het wat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:07

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:49:
Misschien een vraag die hier gesteld is, maar wat is een goede dongel voor Android auto wireless te krijgen voor een auto? Maakt het systeem ook wat uit voor de rest? Op aliexpress bijvoorbeeld kan je voor 4 tientjes een dongel kopen, maar of het wat is?
Dit topic is puur en exclusief over zo'n dongle; namelijk deze: https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/

De ervaringen van Tweakers met deze dongle vindt je dus in dit topic. Zover ik weet zijn er geen alternatieve behalve die van Motorola

[ Voor 43% gewijzigd door Koen Hendriks op 12-08-2022 12:24 . Reden: Quite toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:47
Koen Hendriks schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Dit topic is puur en exclusief over zo'n dongle; namelijk deze: https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/

De ervaringen van Tweakers met deze dongle vindt je dus in dit topic. Zover ik weet zijn er geen alternatieve behalve die van Motorola
Je hebt ook nog carsify. Van de rest (Alie) zou ik ver weg blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guysp
  • Laatst online: 26-06 08:34
joostnl schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:04:
Werkt hier out of the box met onze opel astra station met navi 900. Of het 2.5 is geen idee.
Tot nu toe zonder problemen

[...]
Goed om te weten dit, ik overweeg ook eentje aan te schaffen en heb de astra K hatchback, maar met hetzelfde systeem.

// TODO: Schrijf een signature

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste