Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Koen Hendriks schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Dit topic is puur en exclusief over zo'n dongle; namelijk deze: https://www.indiegogo.com/projects/aawireless/

De ervaringen van Tweakers met deze dongle vindt je dus in dit topic. Zover ik weet zijn er geen alternatieve behalve die van Motorola
Ah oke tnx, dacht namelijk voor elke wireless android auto dongle. Vanuit de topic naam komt het zo over in iedergeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
codegro schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Je hebt ook nog carsify. Van de rest (Alie) zou ik ver weg blijven.
Zit er veel verschil in tussen carsify en aa wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Snirpo als ik het goed begrijp ben jij een van de devs van AAwireles (als ik ook via xda meelees). Moet je de aawireless bestellen vanaf de indiegogo op dit moment? Zo ja wat is de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
p.d.akkerman schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:20:
Nu ook via de webshop aan te schaffen.

https://shop.aawireless.io/

Voor mensen zonder creditcard zie ik ook Google Pay en Apple pay
Toch wel een eigen webshop, maar Nederland staat er helaas niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
Toch wel een eigen webshop, maar Nederland staat er helaas niet bij.
Op de IndieGoGo site van AAwireless is het volgende te lezen: "For EU backers, we are working on the final steps to get everything ready and legal. Meanwhile EU backers can keep backing the project on IndieGoGo."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Amersfoort schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:16:
[...]

Op de IndieGoGo site van AAwireless is het volgende te lezen: "For EU backers, we are working on the final steps to get everything ready and legal. Meanwhile EU backers can keep backing the project on IndieGoGo."
Ah tnx! Wat is de levertijd voor de rest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Vraagje waar iemand wellicht een antwoord op weet. Misschien een instelling waar ik overheen kijk.

Ik gebruik Fermata om media af te spelen via Android Auto, de enige applicatie die ik heb kunnen vinden die naar mapnamen kijkt en niet naar mp3 tags, tenminste via Android Auto. Toen ik AA nog bekabeld gebruikte kon ik daar via de AA interface direct bij. Nu, via AA Wireless, moet ik altijd eerst de telefoon een keer ontgrendelen voor ik door de mappen kan browsen.

Is er een manier om het ontgrendelen niet te hoeven doen? Aangezien het bekabeld niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Hallo sinds kort gebruiker van de aawireless icm een pixel 6

Vandaag vroeg ik aan google om de route te navigeren naar een plek. Google antwoord dat hij dit gaat doen maar er gebeurd niks. Met meerdere locaties geprobeerd.

Noem ik een locatie die bekend is zoals thuis dan doet ie het wel gewoon.

Iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dinjesk schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:24:

Iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd?
Helaas kan android auto alleen navigeren naar een adres en naar thuis of werk.
Je kan niet navigeren naar Alfred Jodokus Kwak of de Dom Toren

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guysp
  • Laatst online: 08-09 07:29
Ortep schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Helaas kan android auto alleen navigeren naar een adres en naar thuis of werk.
Je kan niet navigeren naar Alfred Jodokus Kwak of de Dom Toren
Dit klopt niet, ik kan tegen mijn android auto zeggen "Navigeer naar de Jumbo" en dan navigeert hij naar de dichtstbijzijnde jumbo.

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

guysp schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:53:
[...]

Dit klopt niet, ik kan tegen mijn android auto zeggen "Navigeer naar de Jumbo" en dan navigeert hij naar de dichtstbijzijnde jumbo.
Probeer maar eens naar iemand uit je contacten te navigeren.. Dat werkt voor geen meter. Al jaren niet.

Als ik de naam van een bekende roep dan stuurt hij me naar een bedrijf met ongeveer die naam.
Als ik zeg Navigeer naar Straatnaam van Bekende dan antwoord hij bedoel je Alfred Jodokus Kwak in Bergen?. Ja die dus. Waarom kan dat niet in één keer?

Net voor de zekerheid nog even geprobeerd.

Navigeer naar Contact Naam
Ik kan dat adres helaas niet vinden, waar wil je heen?

Navigeer naar Contact Naam's adres
Ik kan dat adres helaas....

Ik gebruik eigenlijk nooit stembesturing voor AA omdat het gewoon niet werkt. Mijn audiobook player starten kan ook niet, mijn podcast player ook niet.

Stembediening in huis werkt prima.

[ Voor 50% gewijzigd door Ortep op 20-08-2022 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Ortep schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:40:
[...]

Probeer maar eens naar iemand uit je contacten te navigeren.. Dat werkt voor geen meter. Al jaren niet.

Als ik de naam van een bekende roep dan stuurt hij me naar een bedrijf met ongeveer die naam.
Als ik zeg Navigeer naar Straatnaam van Bekende dan antwoord hij bedoel je Alfred Jodokus Kwak in Bergen?. Ja die dus. Waarom kan dat niet in één keer?
Dat is wat ander dan wat Dinjesk zei geloof ik. Contacten werkt inderdaad niet lekker. De domtoren in Utrecht werkt wel gewoon (en dus andere plaatsen die je op Google maps kunt vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

guysp schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:21:
[...]

De domtoren in Utrecht werkt wel gewoon (en dus andere plaatsen die je op Google maps kunt vinden).
Dat zal het zijn dat je ze met google moet kunnen vinden. Plaatsen die ik zelf heb gemarkeerd en een naam heb gegeven kan hij niet vinden.

Zucht, dat zou het makkelijkste moeten zijn.
Op deze manier is het voor mij zinloos. Ik moet altijd alles intypen

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 20-08-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
Gaat niet om contacten maar gewoon locaties of adres.

Bijv de sprookjescamping hier in de buurt.
Wanneer ik vraag navigeer naar de sprookjescamping. Zeg google dat hij navigeert naar die camping op dat en dat adres. Maar daarna gebeurd er niks op het scherm. De route word niet geladen.

Doe ik de route eerst bekijken op mijn telefoon voor dat ik instap. En dus is de route bekend in maps. Vraag ik er nu om word hij wel geladen.

Heb nu ook waze en amigo erop gezet. Van de week eens verder testen of het hier wel op werkt.

Draai op mijn pixel 6 wel android 13 stable. Miss dat het hier iets mee van doen heeft

[ Voor 10% gewijzigd door Dinjesk op 21-08-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dinjesk schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:55:

Doe ik de route eerst bekijken op mijn telefoon voor dat ik instap. En dus is de route bekend in maps. Vraag ik er nu om word hij wel geladen.
Vreemd, ik tik dus altijd al de route van te voren in omdat het voor mij anders niet werkt. Maar dan hoef ik er nooit meer om te vragen. Zodra AA start staat de route in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
Ortep schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Vreemd, ik tik dus altijd al de route van te voren in omdat het voor mij anders niet werkt. Maar dan hoef ik er nooit meer om te vragen. Zodra AA start staat de route in beeld
Gaat mij erom dat als ik rij en een route instellen wil. Dan kan ik niet typen zegt ie. Alleen spreken. Maar als dat alleen werkt met vooraf ingestelde routes. Dan is dit totaal niet handig.

Lijkt er dus op dat deze functie niet goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dinjesk schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Gaat mij erom dat als ik rij en een route instellen wil. Dan kan ik niet typen zegt ie. Alleen spreken.
Dat is toch wat ik ook zeg. Spreken werkt voor geen meter
Maar als dat alleen werkt met vooraf ingestelde routes. Dan is dit totaal niet handig.

Lijkt er dus op dat deze functie niet goed werkt
Dat ben ik met je eens. Routines werken ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:17
Je kan binnen Android bij security instellen dat als je met een specifiek Bluetooth apparaat verbonden bent bijvoorbeeld je auto je niet hoeft te ontgrendelen. Wellicht helpt dit
ThatGuy2303 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:54:
Vraagje waar iemand wellicht een antwoord op weet. Misschien een instelling waar ik overheen kijk.

Ik gebruik Fermata om media af te spelen via Android Auto, de enige applicatie die ik heb kunnen vinden die naar mapnamen kijkt en niet naar mp3 tags, tenminste via Android Auto. Toen ik AA nog bekabeld gebruikte kon ik daar via de AA interface direct bij. Nu, via AA Wireless, moet ik altijd eerst de telefoon een keer ontgrendelen voor ik door de mappen kan browsen.

Is er een manier om het ontgrendelen niet te hoeven doen? Aangezien het bekabeld niet nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Ik zet de adressen in mijn agenda. Hoef ik bij AA alleen de agenda te openen en op mijn afspraak te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Ortep schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:40:
[...]
Navigeer naar Contact Naam
Ik kan dat adres helaas niet vinden, waar wil je heen?

Navigeer naar Contact Naam's adres
Ik kan dat adres helaas....
Het was mij ook opgevallen dat dit niet werkt. Daarom heb ik een app geschreven waarmee je wel kan navigeren naar contacten.
Is helaas nog niet in de Google Play Store beschikbaar, wel via AAAD.

https://github.com/frankkienl/Nav2Contacts

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
Afgelopen vrijdag had ik mijn AAWireless binnen gekregen en wat een top apparaatje! Werkt echt top in mijn Opel Astra K, super snel verbonden als ik instap, sneller dan dat ik de kabel kan inprikken. Het werkte allemaal gelijk zonder gepuzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon (s10) niet zo heet wordt? En niet meer draadloos wil opladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
Dinjesk schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:55:
Gaat niet om contacten maar gewoon locaties of adres.

Bijv de sprookjescamping hier in de buurt.
Wanneer ik vraag navigeer naar de sprookjescamping. Zeg google dat hij navigeert naar die camping op dat en dat adres. Maar daarna gebeurd er niks op het scherm. De route word niet geladen.

Heb nu ook waze en amigo erop gezet. Van de week eens verder testen of het hier wel op werkt.

Draai op mijn pixel 6 wel android 13 stable. Miss dat het hier iets mee van doen heeft
Lijkt op een bestaande bug

https://issuetracker.google.com/issues/237018827

Er zijn meer die er last van hebben.

Heb vandaag zelf de cache geleegd van maps op mijn tel, en ook opnieuw opgestart.
En mirakel, ik kon overal heen navigeren met stem zonder problemen.

Dit getest op maps en waze.
Amigo crashed al bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnberg51
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:47
Heb nu eindelijk Android Auto aan de praat, werkte niet op mijn oude Umidigi A1 telefoon met Anroid Oreo.
Nu heb ik een Samung A52 4G en het werkt perfect alleen op de bijgeleverde usb kabel.
Die USB kabel is echt zeer kritisch, bij gebruik van andere kabeltjes was het zeer onstabiel.
Het iedere keer inpluggen van de USB kabel begint mij nu toch al te vervelen, wel handig dat ie dan ook oplaad, maar ook elke dag vele malen steeds maar inpluggen lijkt mij ook niet zo goed voor de USB connector.
Mijn vragen:
Werkt AA wireless net zo stabiel als op een USB kabel? Heb een MG ZS EV.
Vraagt het veel van het accuverbruik van de telefoon?
Wordt de AA wireless verzonden vanuit Duitsland, dus geen BTW en inklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@johnberg51 mijn auto heeft een draadloze lader, maar als ik mijn telefoon daar op leg tijdens navigatie met AA (of het nou wireless is of niet) houdt hij het niet bij en loopt de telefoon leeg. In de praktijk hang ik dus nog steeds de telefoon altijd aan de lader :X. Dit gaat om een Galaxy S20 in combinatie met een Toyota Corolla 2019. Ik heb wel het idee dat USB C beter tegen vaker in- en uitpluggen kan dan micro-USB, maar bij beide kan je natuurlijk stof/vuil in de laadpoort krijgen waardoor de verbinding ook minder stabiel wordt.
Als je de poort schoon wil houden en ook minder wil pluggen, kan je misschien beter kijken naar een optie met magnetische plugjes zoals deze van Ugreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
johnberg51 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:20:
Heb nu eindelijk Android Auto aan de praat, werkte niet op mijn oude Umidigi A1 telefoon met Anroid Oreo.
Nu heb ik een Samung A52 4G en het werkt perfect alleen op de bijgeleverde usb kabel.
Die USB kabel is echt zeer kritisch, bij gebruik van andere kabeltjes was het zeer onstabiel.
Het iedere keer inpluggen van de USB kabel begint mij nu toch al te vervelen, wel handig dat ie dan ook oplaad, maar ook elke dag vele malen steeds maar inpluggen lijkt mij ook niet zo goed voor de USB connector.
Mijn vragen:
- In mijn (korte) ervaring wel. (Heb het sinds vrijdag)
- Geen idee, zal het eens bekijken op een rit van 30min vanavond. Ik plug mijn telefoon in de usb lader op 12V, want dat is een snellader.
- Werd bij mij inderdaad vanuit Duitsland verzonden zonder extra btw/inklaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
Beste allen,

Wellicht is het al eens ter sprake gekomen, maar ik krijg mijn AAWireless niet geüpdate. Ik zit op 2.0.2 en kreeg een melding dat de update beschikbaar is voor 2.1.0

Echter zodra ik op updaten klik, zie ik even de update balk en vervolgens verdwijnt die weer.

Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart en de AAWireless al even stroomloos gemaakt

Ik heb een Pixel 5 werkend op Android 13.

AAWireless app is up to date.

Iemand suggesties wat te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door blueman85 op 23-08-2022 19:27 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55
@blueman85 ik had dit ook vandaag, wat bij mij hielp was ervoor te zorgen dat AA niet draait (dus wel stroom maar niet connected met het infotainment system).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
DrNizeGuy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:31:
@blueman85 ik had dit ook vandaag, wat bij mij hielp was ervoor te zorgen dat AA niet draait (dus wel stroom maar niet connected met het infotainment system).
Ok top! Hoe doe je dat? Aangezien bij mij de interface direct overspringt naar AA. Moet ik dan bijvoorbeeld de radio aanzetten op de headunit, zodat ik geen AA scherm zie?

Ik heb een Seat Ibiza

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Bij mij (golf 7.5) contact uit maar sleutel in het contact laten zitten. Zo gaat de radio uit maar blijft er wel stroom op de usb staan.

Anders de AAW aan een oplader aansluiten (geen idee of dat goed gaat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
DrNizeGuy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:33:
Bij mij (golf 7.5) contact uit maar sleutel in het contact laten zitten. Zo gaat de radio uit maar blijft er wel stroom op de usb staan.

Anders de AAW aan een oplader aansluiten (geen idee of dat goed gaat).
Ik update AAW gewoon via een USB oplader (dus uit de auto). Dat gaat goed. USB met firmware file erin. Wachten tot lampjes gestopt zijn met afwisselend blauw/rood.

tip: gebruik hierbij wel een zo'n kort mogelijk usb kabeltje naar de oplader. Bij lange kabeltjes werkt het soms niet.

[ Voor 19% gewijzigd door JanAllElectric op 23-08-2022 20:40 ]

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Ik ga morgen proberen, ik laat het jullie weten! Bedankt tot zover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:37
JanAllElectric schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

Ik update AAW gewoon via een USB oplader (dus uit de auto). Dat gaat goed. USB met firmware file erin. Wachten tot lampjes gestopt zijn met afwisselend blauw/rood.

tip: gebruik hierbij wel een zo'n kort mogelijk usb kabeltje naar de oplader. Bij lange kabeltjes werkt het soms niet.
Waar d.l. je de laatste firmware, ik krijg de mijne ook niet geüpdatet via mijn telefoon.

When the pink is snookered, Go for the brown

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:30
JanAllElectric schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

Dit klinkt niet als een AAWireless device. Mag ik vragen waar je dit apparaat vandaan hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Waar d.l. je de laatste firmware, ik krijg de mijne ook niet geüpdatet via mijn telefoon.
Heb je toevallig Android 13? Er lijken wat issues te zijn met firmware updates op Android 13. We zijn er mee bezig.

• joostnl
Misschien een idee om de titel te wijzigen om vergissingen te voorkomen

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
Snirpo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Dit klinkt niet als een AAWireless device. Mag ik vragen waar je dit apparaat vandaan hebt?
Sorry. Ik heb er 3. AAWireles, Carsifi en Ottocast. Ik beschreef het proces van Ottocast 8)7

Overigens heb ik met alle 3 "uitval problemen" . Altijd lastig uit te vinden of het aan KIA ligt (EV6), wireless device, kabel of telefoon (Samsung S10+).

Ik blijf proberen _/-\o_

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• Cruzer
[...]

Heb je toevallig Android 13? Er lijken wat issues te zijn met firmware updates op Android 13. We zijn er mee bezig.
Klopt Pixel 6 met android 13 maar met 12 kon ik geen firmware update meer doen naar de laatste FW

• blueman85
[...]

Aaah dat verklaart ook waarom ik geen firmware update kan doen

Even afwachten nog dus...

Dank @Snirpo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
blueman85 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Aaah dat verklaart ook waarom ik geen firmware update kan doen

Even afwachten nog dus...

Dank @Snirpo
UPDATE, vanochtend mijn device kunnen updaten naar 2.1.0

Wat ik gedaan heb, de AAWireless app geopend op mijn telefoon, van daar gezocht naar de update, deze heb ik thuis via wifi gedownload op mijn telefoon. Vervolgens naar de auto gelopen, contact aangezet, en toen mijn headunit op Google Maps stond, via de AAWireless app mijn apparaat geupdate.

Ben blij dat het allemaal gelukt is nu _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
blueman85 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

UPDATE, vanochtend mijn device kunnen updaten naar 2.1.0

Wat ik gedaan heb, de AAWireless app geopend op mijn telefoon, van daar gezocht naar de update, deze heb ik thuis via wifi gedownload op mijn telefoon. Vervolgens naar de auto gelopen, contact aangezet, en toen mijn headunit op Google Maps stond, via de AAWireless app mijn apparaat geupdate.

Ben blij dat het allemaal gelukt is nu _/-\o_
Zo heb ik het ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Ook hier in het bezit van de aawireless,
Batterij verbruik van de telefoon gaat wel hard.
Iemand een suggestie om dit omlaag te brengen?

• KarelF
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb deze onlangs laten inbouwen in een Citoen C1 model 2014: https://www.coolblue.nl/product/873044/jvc-kw-m560bt.html. Mijn telefoon is een samsung A52s en deze werkt bedraad perfect met Android auto.
Ik wil de AAWireless aanschaffen,
Gaat dit werken?

• KarelF
bacardifrans schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:02:
iSetchi snellader gebruiken, dat doen er meer hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
KarelF schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:33:
Ik heb deze onlangs laten inbouwen in een Citoen C1 model 2014: https://www.coolblue.nl/product/873044/jvc-kw-m560bt.html. Mijn telefoon is een samsung A52s en deze werkt bedraad perfect met Android auto.
Ik wil de AAWireless aanschaffen,
Gaat dit werken?
Ja, deze staat op mijn bureau, werkt perfect. Prima autoradio trouwens.

• KarelF
Snirpo schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:00:
[...]

Ja, deze staat op mijn bureau, werkt perfect. Prima autoradio trouwens.
Weet je toevallig hoe lang de levertijd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkEb
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 01-07-2024
KarelF schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:15:
[...]

Weet je toevallig hoe lang de levertijd is?
Ik had hem binnen 5 dagen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkEb
Ik ben momenteel op vakantie in Italië.

Heenreis geen problemen gehad. 15 uur lang zonder een hickup gewerkt.

Nu in Italië regelmatig het probleem dat de verbinding tussen aawireless en mijn Samsung A50 stopt en opnieuw start.
Aawireless heeft nieuwste te, Samsung A50 heeft de nieuwste te.
Aan device is Opel intellilink 4.0

@Snirpo of iemand anders.
Is dit bekend? En is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Ik heb ook een Opel, weet zo even het systeem niet.
Passthrough mode werkt goed in settings dat al geprobeerd?
IkEb schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:42:

Nu in Italië regelmatig het probleem dat de verbinding tussen aawireless en mijn Samsung A50 stopt en opnieuw start.

• Snirpo
IkEb schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:42:

Dit kan storing zijn. Je kan proberen het Wi-Fi kanaal in de settings aan te passen naar bijv 149.

• KarelF
IkEb schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:36:
[...]

Ik had hem binnen 5 dagen thuis.
Apparaatje is bInnen. Dinsdagavond laat besteld, zaterdagmorgen binnen. Was binnen 20 seconden aangesloten en werkt fantastisch.
iSetchi snallader erbij gekocht, loopt de telefoon ook niet meer leeg.
Helemaal top!!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

bacardifrans schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:02:
Aan een 12V snellader hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelF
RAAF12 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:38:
[...]

Aan een 12V snellader hangen?
Ja een snellader is de oplossing. Zie mijn vorige post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarelF
AAWireless werkt prima out of the box.
Zie in de app dat er een update beschikbaar is.
Heb nu 1.12.0
2.1.0 is beschikbaar.
Als ik deze download werkt het dan nog probleemloos?
Ik lees nl ook negatieve ervaringen.

[ Voor 9% gewijzigd door KarelF op 18-09-2022 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:26

Gaitman

The Real One

KarelF schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:04:
AAWireless werkt prima out of the box.
Zie in de app dat er een update beschikbaar is.
Heb nu 1.12.0
2.1.0 is beschikbaar.
Als ik deze download werkt het dan nog probleemloos?
Ik lees nl ook negatieve ervaringen.
1.12 is wel een oude versie. Zou zeker updaten. Ik zet altijd de laatste updates erop en heb er weinig problemen met gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
KarelF schreef op zondag 18 september 2022 @ 01:00:
[...]

Ja een snellader is de oplossing. Zie mijn vorige post.
Of aan de USB poort van je auto wordt de telefoon opgeladen en heb je AA :o (bekabeld)
Voor lange stukken doe ik het zo. Korte stukken sluit ik hem nergens aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KarelF
Cruzer schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:17:
[...]

Of aan de USB poort van je auto wordt de telefoon opgeladen en heb je AA :o (bekabeld)
Dat kan maar laadt lang niet zo snel als een kwalitatief snelle lader op de sigarettenaanteker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkEb
Cruzer schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:17:
[...]

Samsung A50 100% volgeladen. Rit van ca 4 uur nog 20% over.
Als ik dit doe aan de kabel wordt de telefoon (erg) warm waardoor deze processorsnelheid inlever.
Rit dit jaar naar Italië vlekkeloos verlopen met AAWIRELESS terwijl vorig jaar bedraad een drama was.

Ik ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
IkEb schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:36:
[...]

Samsung A50 100% volgeladen. Rit van ca 4 uur nog 20% over.
Als ik dit doe aan de kabel wordt de telefoon (erg) warm waardoor deze processorsnelheid inlever.
Rit dit jaar naar Italië vlekkeloos verlopen met AAWIRELESS terwijl vorig jaar bedraad een drama was.

Ik ben zeer tevreden.
Mijn Pixel 6 wordt heel warm als ik hem oplaadt en AA wireless gebruik.
Bekabeld AA is idd wel langzaam laden maar telefoon wordt niet warm.
Ik had laatst een andere auto te leen met USB C poorten toen had ik wel snel laden melding op mijn telefoon en bekabeld AA.

Voor korte stukken valt bij mij het verbruik mee. Ritten langer dan 1 uur sluit ik hem wel aan de USB poort van mijn auto. Maar dat is voor natuurlijk persoonlijk en ook soort telefoon die je hebt.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb dat, misschien komt het door Waze maar niet zeker, dat als er verkeersverichten zoals file of waarschuwing is gemeld via audio... Dat mijn volume toetsen van mijn VW Golf 7 niet meer volume regelen maar voice kanaal. Dan moet ik voice button op mijn stuur, is voor de He volkswagen iets zeg maar, indrukken en annuleren op het scherm alvorens mijn volume weer gewoon werkt?

Heb hem nu op dongle mode gezet en kijken of dat werkt, maar komt iemand dit bekend voor?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Hier ook een golf 7 (7.5 eigenlijk) maar bij mij werkt het zo:
Geeft Waze/maps/google/onboard navi/etc informatie en je gebruikt dán je volume, dan kan je de gesproken informatie in volume aanpassen.
Wacht je dan even totdat ze uitgepraat zijn dan regelt het weer de volume van de radio/achtergrond geluid.

Heb je dit probleem niet bij een bekabelde verbinding met de auto?

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Tags NL schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:08:
Ik heb dat, misschien komt het door Waze maar niet zeker, dat als er verkeersverichten zoals file of waarschuwing is gemeld via audio... Dat mijn volume toetsen van mijn VW Golf 7 niet meer volume regelen maar voice kanaal. Dan moet ik voice button op mijn stuur, is voor de He volkswagen iets zeg maar, indrukken en annuleren op het scherm alvorens mijn volume weer gewoon werkt?

Heb hem nu op dongle mode gezet en kijken of dat werkt, maar komt iemand dit bekend voor?
Dit ligt niet aan AAWireless ik had dit vroeger ook toen ik nog via de kabel verbinding had. Niet alleen met waze maar ook met Google maps. Het is ontzettend irritant. Elke keer weer klooien om voor elkaar te krijgen dat de volume weer goed werkt.

• Cruzer
DrNizeGuy schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:07:
Hier ook een golf 7 (7.5 eigenlijk) maar bij mij werkt het zo:
Geeft Waze/maps/google/onboard navi/etc informatie en je gebruikt dán je volume, dan kan je de gesproken informatie in volume aanpassen.
Wacht je dan even totdat ze uitgepraat zijn dan regelt het weer de volume van de radio/achtergrond geluid.

Heb je dit probleem niet bij een bekabelde verbinding met de auto?
Dit is bij mij ook Polo AW, MIB2 infotainmentsysteem. Werkt prima.
Dat is niet alleen bij AA maar ook met de ingebouwde VW Navigatiestembegeleiding.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Gorefest schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:33:
[...]

Dit ligt niet aan AAWireless ik had dit vroeger ook toen ik nog via de kabel verbinding had. Niet alleen met waze maar ook met Google maps. Het is ontzettend irritant. Elke keer weer klooien om voor elkaar te krijgen dat de volume weer goed werkt.
Ik snap het wel dat je dan het volume van de spraak kan aanpassen, handig, maar het blijft hangen op dat volume kanaal zelfs als ik helemaal mijn stuur volumeknoppen niet aanraak. Enige wat werkt is dan de voicecontrol knop op het stuur indrukken en dan dan de prompt op het scherm wegklikken met X-je en dan is het weer goed... Niet altijd helaas, soms moet je zelfs AAWireless kastje even van de stroom halen...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Ik snap de slechte reviews niet op de Google Playstore. Ik vind het een fantastisch product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

joostnl schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:42:
Ik snap de slechte reviews niet op de Google Playstore. Ik vind het een fantastisch product!
Slechte reviews? Het scoort een 4.3 Dat is toch niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Ortep schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:11:
[...]

Slechte reviews? Het scoort een 4.3 Dat is toch niet slecht?
Vooral de eerste paar, 1 ster, met de opmerking beta product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Tags NL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:47:
[...]

Ik snap het wel dat je dan het volume van de spraak kan aanpassen, handig, maar het blijft hangen op dat volume kanaal zelfs als ik helemaal mijn stuur volumeknoppen niet aanraak. Enige wat werkt is dan de voicecontrol knop op het stuur indrukken en dan dan de prompt op het scherm wegklikken met X-je en dan is het weer goed... Niet altijd helaas, soms moet je zelfs AAWireless kastje even van de stroom halen...
Ik krijg het in mijn Corolla niet voor elkaar, die blijft heel zachtjes berichtjes en navigatieaanwijzingen doorgeven :(.
Ik had laatst een Yaris Cross mee tijdens een beurt, en daarbij was het volume van AA veel hoger. Echt een verademing. Ook in de andere auto's waar ik de laatste tijd in heb gereden is het volume hoger. Ik ga er toch maar weer eens wat moeite in steken, want nu moet ik echt heel ingespannen luisteren als ik een berichtje binnen krijg en dan versta ik nog niet altijd alles (zeker als ik op de snelweg rijd, wanneer je juist fatsoenlijk volume wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkEb
gwystyl schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:01:
[...]

Ik krijg het in mijn Corolla niet voor elkaar, die blijft heel zachtjes berichtjes en navigatieaanwijzingen doorgeven :(.
Ik had laatst een Yaris Cross mee tijdens een beurt, en daarbij was het volume van AA veel hoger. Echt een verademing. Ook in de andere auto's waar ik de laatste tijd in heb gereden is het volume hoger. Ik ga er toch maar weer eens wat moeite in steken, want nu moet ik echt heel ingespannen luisteren als ik een berichtje binnen krijg en dan versta ik nog niet altijd alles (zeker als ik op de snelweg rijd, wanneer je juist fatsoenlijk volume wil).
Ook in mijn Opel is dit een probleem. Via de kabel hetzelfde. Ligt dus niet aan aawireless.
@Snirpo is dit iets wat in aawireless aangepast/getweakt kan worden?
Zo een mooie aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guysp
IkEb schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:39:
[...]

Ook in mijn Opel is dit een probleem. Via de kabel hetzelfde. Ligt dus niet aan aawireless.
@Snirpo is dit iets wat in aawireless aangepast/getweakt kan worden?
Zo een mooie aanvulling zijn.
In mijn Opel Astra kan ik tijdens het luisteren het volume van de stem aanpassen, wat ook werkt is iemand bellen en tijdens het gesprek het volume instellen waar je het wilt hebben. Dit blijft dan ook gelijk voor google assistent (bij mij in ieder geval).

Ik had trouwens issues dat mijn AAWireless de hele tijd vastliep op 2.1.0, na wat heen en weer gemail met support ben ik terug gezet naar 2.0.2 en heb nergens meer last van. Dus mocht iemand hier last van hebben, dit is een mogelijke oplossing.

• bacardifrans
guysp schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:16:
[...]

In mijn Opel Astra kan ik tijdens het luisteren het volume van de stem aanpassen, wat ook werkt is iemand bellen en tijdens het gesprek het volume instellen waar je het wilt hebben. Dit blijft dan ook gelijk voor google assistent (bij mij in ieder geval).

Ik had trouwens issues dat mijn AAWireless de hele tijd vastliep op 2.1.0, na wat heen en weer gemail met support ben ik terug gezet naar 2.0.2 en heb nergens meer last van. Dus mocht iemand hier last van hebben, dit is een mogelijke oplossing.
Dit is bij mij idd ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
Het volume aanpassen of het "vastlopen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

3_s

Meestal heel tevreden van m’n AAWireless.
Alleen, ook als m’n auto uit staat (Kona electric), maakt m’n gsm verbinding. Waardoor hij stopt met podcast af te spelen, als ik in de buurt kom.
Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
3_s schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 21:41:
Meestal heel tevreden van m’n AAWireless.
Alleen, ook als m’n auto uit staat (Kona electric), maakt m’n gsm verbinding. Waardoor hij stopt met podcast af te spelen, als ik in de buurt kom.
Is daar iets aan te doen?
Ik dacht in de app heb je een start/stop functie.
Misschien helpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Snirpo schreef op donderdag 29 september 2022 @ 07:22:
[...]

Het volume aanpassen of het "vastlopen"?
Het aanpassen van het volume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

3_s

Cruzer schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:33:
[...]

Ik dacht in de app heb je een start/stop functie.
Misschien helpt dit.
Precies dat dit enkel zo is als hij aan het laden is (ik heb een elektrische Kona). Blijkbaar blijft de computer dan actief, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Heeft iemand ook last dat het soms erg lang duurt voordat de verbinding tot stand komt?

Soms heel snel, soms heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even een posititieve noot tussendoor: het steeds kwijtraken van de verbinding heb ik nu al een tijdje niet meer meegemaakt. Ik weet niet of het aan de laatste firmware update van AAWireless of versie van Android Auto ligt, maar het is wel fijn om niet elke rit in ieder geval twee disconnects te krijgen *O*

Dit in combinatie met een Toyota Corolla uit 2019 en een Samsung Galaxy S20 en Fold 4

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 07-10-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

De Ideale Man schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:16:
Heeft iemand ook last dat het soms erg lang duurt voordat de verbinding tot stand komt?

Soms heel snel, soms heel lang.
Klopt ik heb dit nu ook. Ik gebruikt hem nu een aantal maanden en nooit last gehad, nu sinds een week of 2 deze problemen. Weet niet of het aan AAwireless ligt of aan een recente update van mijn pixel 6.
Ik zie het lampje van de AAwireless dan ook rood worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Gorefest schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Klopt ik heb dit nu ook. Ik gebruikt hem nu een aantal maanden en nooit last gehad, nu sinds een week of 2 deze problemen. Weet niet of het aan AAwireless ligt of aan een recente update van mijn pixel 6.
Ik zie het lampje van de AAwireless dan ook rood worden.
Rood betekend dat er geen bluetooth verbinding met de telefoon tot stand kan worden gebracht. De Pixel 6 is enorm wonky met bluetooth (heb zelf een Pixel 6), dus zal me niks verbazen als er (weer) iets stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Snirpo schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Rood betekend dat er geen bluetooth verbinding met de telefoon tot stand kan worden gebracht. De Pixel 6 is enorm wonky met bluetooth (heb zelf een Pixel 6), dus zal me niks verbazen als er (weer) iets stuk is.
Nergens last van met mijn Pixel 6 en AA Wireless, met Android 12 niet en 13 ook niet. Draait als een trein en razendsnel verbinding in mijn Volkswagen.
Portieren ontgrendelen en je hebt al verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 11:18

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik heb helaas wel last van met Pixel 6. Soms stap ik in verbind die in 10 seconden, soms in 2 minuten, en soms helemaal niet. USB kabel eruit en weer in doen lost het voor mij dan op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
Koen Hendriks schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:58:
Ik heb helaas wel last van met Pixel 6. Soms stap ik in verbind die in 10 seconden, soms in 2 minuten, en soms helemaal niet. USB kabel eruit en weer in doen lost het voor mij dan op.
Ja dat heb ik ook met samsung s10. Soms erg irritant als ergens bent waar je de omgeving niet kent en 5 min moet wachten tot de verbinding tot stand komt of de stekker ff eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
De Ideale Man schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Ja dat heb ik ook met samsung s10. Soms erg irritant als ergens bent waar je de omgeving niet kent en 5 min moet wachten tot de verbinding tot stand komt of de stekker ff eruit halen.
Gebeurd dit sinds kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Met de KIA is het helaas een ander verhaal. Het issue met de Niro is dat de auto soms stroom verbreekt naar de dongle bij starten van de auto, en soms ook niet. Als dit gebeurd, dan start de dongle opnieuw op terwijl hij al verbonden is, Android Auto gaat vervolgens volledig over de zeik. Uiteindelijk verbind hij als het goed wel, wellicht kunnen we dit wat verbeteren door wat minder aggressief de verbinding met de telefoon proberen op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
Nee vanaf het begin ook bij mijn vrouw haar telefoon.
Als ik lang niet gereden heb pakt hij hem meestal meteen, maar ben ik ff uit de auto en ga weer verder duurt het meestal wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Snirpo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Met de KIA is het helaas een ander verhaal. Het issue met de Niro is dat de auto soms stroom verbreekt naar de dongle bij starten van de auto, en soms ook niet. Als dit gebeurd, dan start de dongle opnieuw op terwijl hij al verbonden is, Android Auto gaat vervolgens volledig over de zeik. Uiteindelijk verbind hij als het goed wel, wellicht kunnen we dit wat verbeteren door wat minder aggressief de verbinding met de telefoon proberen op te starten.
Ah oke! Je hebt het maar lastig met alle compatibiliteit voor alle autos en telefoons haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
En als je bekabeld je Pixel 6 aansluit, wel USB instelling in je pixel zetten op Android auto. Gaat het dan wel snel? Staat ook AA app op automatisch opstarten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Snirpo

Ik ben van een Pixel 5 naar een Pixel 7 gegaan. Bj de 5 was alles heel eenvoudig. Klikerdeklik en het werkte met mijn Yaris. Eigenlijk heb ik er nooit meer naar gekeken.

Met de Pixel 7 Pro is het wat ingewikkelder. Ik ben een paar uur bezig geweest voor alles werkte.
Ik kreeg wel verbinding, maar slechts een maal. Nadat de auto uit was geweest werd er geen nieuwe verbinding meer gemaakt. Troubleshooting door gewerkt, alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd enz.
Het lijkt er op dat ik het nu werkend heb. Maar ik heb wel wat dingen aangepast. Wifi werkt niet met 5GHz. Als ik hem op 2.4 zet doet hij het wel. En ook passthru moest nu aan staan. Dat was eerst niet het geval.

De komende dagen kijk ik of alles blijft werken

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 20-10-2022 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
Ortep schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:34:
@Snirpo

Ik ben van een Pixel 5 naar een Pixel 7 gegaan. Bj de 5 was alles heel eenvoudig. Klikerdeklik en het werkte met mijn Yaris. Eigenlijk heb ik er nooit meer naar gekeken.

Met de Pixel 7 Pro is het wat ingewikkelder. Ik ben een paar uur bezig geweest voor alles werkte.
Ik kreeg wel verbinding, maar slechts een maal. Nadat de auto uit was geweest werd er geen nieuwe verbinding meer gemaakt. Troubleshooting door gewerkt, alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd enz.
Het lijkt er op dat ik het nu werkend heb. Maar ik heb wel wat dingen aangepast. Wifi werkt niet met 5GHz. Als ik hem op 2.4 zet doet hij het wel. En ook passthru moest nu aan staan. Dat was eerst niet het geval.

De komende dagen kijk ik of alles blijft werken
Raar! We hebben meerdere testers met Pixel 7's en dit probleem met 5Ghz WiFi is nog niet voorbij gekomen. Ik heb vandaag ook zelf de Pixel 7 Pro binnen gekregen, dus ik kan nu zelf ook testen :) Dat passthrough mode nodig is heeft met een change in Android Auto zelf te maken. Als je op de oude telefoon cache en data van Android Auto zou verwijderen, werkt het ook niet meer zonder passthrough. Dit is te fixen door de "GM fix" aan te zetten (wat dus ondertussen niet meer alleen een "GM" fix is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Snirpo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:37:
[...]

Raar! We hebben meerdere testers met Pixel 7's en dit probleem met 5Ghz WiFi is nog niet voorbij gekomen.
Ik heb geen echt idee of het een echt 5GHz wifi probleem is. Ik ben eindeloos met settings aan het spelen geweest. Best mogelijk dat de oorzaak ergens anders zit. Maar dit werkte en ik was al blij zat dat ik het voor elkaar kreeg. Ik morgen eens verder kijken.
Voor de volledigheid, mijn auto is een Toyota Yaris Hybrid 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ik heb zelf geen problemen met mijn Pixel 6 en de 6a koppelen van de 6a was wel even lastig maar met de tip van Snirpo cache verwijdert uit AA en probleem is opgelost.
Ik heb een VW Polo uit 2019 en werkt super en snel met de Pixel 6 en de 6a. Alles in de AA wireless app staat op default behalve de VAG fix deze staat aan.

Mogelijk helpt dit voor WIFI issues met de Pixel 7

https://9to5google.com/20...wi-fi-provisioner-update/

Soms helpt het ook de om in de auto alles terug te zetten op fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Snirpo .
Ik ben vandaag maar weer overnieuw begonnen.
Ik heb de GM fix gebruikt. De 5 GHz werkt nu ook.
Nu loop ik wel tegen wat anders aan. Ik had op mijn Pixel 5 Blokada staan. Dat stopte natuurlijk het gebruik van AAWireless. Als ik dat dan uitsloot in de settings van Blokada werkte alles gewoon.
Nu helpt uitsluiten niet meer. Het zal wel iets met de manier van omgaan met VPN zijn. De Pixels krijgen waarschijnlijk een ingebouwde VPN. Daar zou een probleem mee kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Ortep schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:10:
@Snirpo .
Ik ben vandaag maar weer overnieuw begonnen.
Ik heb de GM fix gebruikt. De 5 GHz werkt nu ook.
Nu loop ik wel tegen wat anders aan. Ik had op mijn Pixel 5 Blokada staan. Dat stopte natuurlijk het gebruik van AAWireless. Als ik dat dan uitsloot in de settings van Blokada werkte alles gewoon.
Nu helpt uitsluiten niet meer. Het zal wel iets met de manier van omgaan met VPN zijn. De Pixels krijgen waarschijnlijk een ingebouwde VPN. Daar zou een probleem mee kunnen zijn.
Goed om te horen. Android Auto zelf excluden van VPN zou in theorie moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Snirpo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:51:
[...]

Goed om te horen. Android Auto zelf excluden van VPN zou in theorie moeten werken.
Alleen de app Android Auto, of nog meer services oid? Ik heb het gisteren geprobeerd en het werkte wel, maar hij had wel moeite met verbinding krijgen. Als ik eerst verbinding had en dan Blokada weer aanzette met Android Auto op de app exclusion list, bleef het wel werken.

Ik blijf ook houden dat mijn AAWireless unit voorkeur blijft houden voor de telefoon van mijn vrouw. Ik heb een nieuwe telefoon inmiddels (was S20 4G, nu Fold 4), en die als eerste in de rangorde gezet, maar om de één of andere reden blijft hij de A41 van mijn vrouw voorkeur geven :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
gwystyl schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

Alleen de app Android Auto, of nog meer services oid? Ik heb het gisteren geprobeerd en het werkte wel, maar hij had wel moeite met verbinding krijgen. Als ik eerst verbinding had en dan Blokada weer aanzette met Android Auto op de app exclusion list, bleef het wel werken.

Ik blijf ook houden dat mijn AAWireless unit voorkeur blijft houden voor de telefoon van mijn vrouw. Ik heb een nieuwe telefoon inmiddels (was S20 4G, nu Fold 4), en die als eerste in de rangorde gezet, maar om de één of andere reden blijft hij de A41 van mijn vrouw voorkeur geven :(
Zou je eens een bug report kunnen inschieten via de app (help and support --> bug report). Dan kan ik zien waarom de A41 voorrang lijkt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Snirpo schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:51:
[...]

MyBad. Ik had AAwireless uitgesloten. Niet Android Auto. Alles werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Snirpo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Wat ik hier nu dus altijd voor doe is bij het instappen de kabel eruit, auto starten en kabel erin. Dan verbind die snel. Niet ideaal, maar een kleine handeling die al bijna zonder nadenken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01
leveringsproblemen?

ik heb 2 week terug besteld maar geen updates gehad over levering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
ruzzel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:45:
leveringsproblemen?

ik heb 2 week terug besteld maar geen updates gehad over levering
Dan is er vast iets niet goed gegaan. Mijn collega's helpen je graag op support@aawireless.io
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste