Ik krijg het niet voor elkaar om mijn telefoon als 1ste te koppelen. Hij pakt steeds van mij vrouw.
Weet iemand dit?
Weet iemand dit?
blijkbaar fout in de website waardoor adres gegevens niet goed binnen kwamen.Snirpo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:20:
[...]
Dan is er vast iets niet goed gegaan. Mijn collega's helpen je graag op support@aawireless.io
Hoe lang laat je auto nog stroom op de usb staan?bruce the boss schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:30:
Als ik mijn auto parkeer op de inrit en naar binnen ga dan blijft mijn mobiel nog geruime tijd contact zoeken met de auto en hij schakelt niet automatisch over op de wifi van mijn huis.
Kun je dit niet verhelpen of hoort dit erbij en heeft iedereen daar last van?
Bij de Kia E-Niro is dit altijd het geval.MikeyMan schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:37:
[...]
Hoe lang laat je auto nog stroom op de usb staan?
Dan blijft de dongel toch ook altijd aan.Koen Hendriks schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:53:
[...]
Bij de Kia E-Niro is dit altijd het geval.
Volgens mij kun je dan de start stop functie gebruiken in de AA wireless app om dit op te lossen.bruce the boss schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:30:
Als ik mijn auto parkeer op de inrit en naar binnen ga dan blijft mijn mobiel nog geruime tijd contact zoeken met de auto en hij schakelt niet automatisch over op de wifi van mijn huis.
Kun je dit niet verhelpen of hoort dit erbij en heeft iedereen daar last van?
When the pink is snookered, Go for the brown
Dongle mode inschakelen in de settings zou dit moeten oplossen.bacardifrans schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:04:
Hier eigenlijk gewoon tevreden met de aawireless.
Soms een issue met bellen dan gaat ie op ruis en doet ie niet bellen. Ik moet dan het gesprek naar de handset verplaatsen dan via de telefoon bellen.
Meestal is het daaropvolgende gesprek wel weer zoals het hoort. Geen idee hoe wat waar iemand suggestie?
PSN: Shiver23
Heb je al de troubleshooting in de companion app geprobeerd? Help and support --> troubleshooting.Shiver23 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:19:
AAwireless werkte tot voor kort perfect.
Renault Megane met R-link (1) en Samsung S21. Maar sinds een week of twee werkt het niet meer. Android Auto opent wel op mijn telefoon maar hij blijft zoeken naar de auto.
AAwireless heeft de nieuwste firmware en voor zover ik weet zijn alle instellingen standaard. Heeft iemand tips?
Android Auto Wireless is inderdaad aan battery drainer, verschilt echter per telefoon.SniperGuy schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:00:
Eindelijk AAwireless weer in gebruik en nu de settings die op een Ford Sync3.3 systeem wél werken:
Ford Sync: Bluetooth uitgeschakeld
Dongle: default settings en laatste firmware
Nadat sync en de dongle opgestart zijn de AA app op de telefoon openen. Verbinden gaat dan automatisch.
Jammer dat AAwireless een battery drainer is.
Hier ook gehad met een pixel 6 en een seat arona.Shiver23 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:19:
AAwireless werkte tot voor kort perfect.
Renault Megane met R-link (1) en Samsung S21. Maar sinds een week of twee werkt het niet meer. Android Auto opent wel op mijn telefoon maar hij blijft zoeken naar de auto.
AAwireless heeft de nieuwste firmware en voor zover ik weet zijn alle instellingen standaard. Heeft iemand tips?
ik heb ook een Pixel 6 en in mijn VW Polo bj 2019 duurt het verbinden max 5 seconden.Dinjesk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:44:
[...]
Hier ook gehad met een pixel 6 en een seat arona.
Heb android auto en aawireless beide compleet gereset. Het werkt nu weer alleen het verbinden duurt nu heel lang. nu 2 min ipv eerder 20sec.
Heb ook geen idee wat het probleem is
Hij deed tot voor 1.5 tot 2 week geleden perfect. Precies zoals jij beschijft. Daarna uit het niks problemen met verbinden.Cruzer schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:17:
[...]
ik heb ook een Pixel 6 en in mijn VW Polo bj 2019 duurt het verbinden max 5 seconden.
Als ik de deuren ontgrendel dan krijgen de USB poorten stroom en gaat AA wireless gelijk verbinden met mijn telefoon.
Wat je evt kunt doen is ook de app android auto resetten, cache verwijderen, BT en WIFI verbinding verwijderen en opnieuw verbinden.
Staat automatisch verbinden ook aan in AA wireless app en in Google Android Auto? Dat helpt misschien ook wel?
AAWireless zelf resetten is eigenlijk nooit nodig. In 9/10 gevallen is een cache en data reset van Android Auto zelf de oplossing.Dinjesk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:00:
[...]
Hij deed tot voor 1.5 tot 2 week geleden perfect. Precies zoals jij beschijft. Daarna uit het niks problemen met verbinden.
Ben al lang blij dat hij nu überhaupt weer verbind na alles resetten.
Binnekort maar eens een x goed voor gaan zitten als ik tijd over heb
Ja, daar hebben al met personen last van gehad. Ff opzoeken dan krijg je de oplossingkenniani schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:15:
18 november besteld, 24 november geleverd.
App gedownload op mijn mobiel en de stappen gevolgd, binnen 2 minuten draadloos verbinding. Daarna gelijk update gedaan, dat ging ook soepeltjes.
Ik heb niks aan de instellingen veranderd alles gewoon standaard gelaten alleen wel de WiFi land op Nederland gezet en verbinding op 5Ghz.
Ik heb een KIA Sportage modeljaar 2022, deze houdt de stroom nog even op de USB poort na het afsluiten, waardoor je telefoon nog met dongle verbonden blijft. Na x tijd wordt deze alsnog verbroken.
Ik heb daar opzich niet echt hinder van, maar zou beter zijn als hij de verbinding met mobiel zou verbreken als Android Auto in de auto afsluit. Ik las iets van dongle modus, maar weet niet of dat hiervoor bedoeld is?
Inmiddels ongeveer 500 KM gereden, draadloze verbinding wordt snel gemaakt, en gaat tot nu toe elke keer goed. Gebruik Google Maps voor navigatie en luister muziek via YouTube Music en merk hier geen verschil als met een bedrade verbinding. Los van misschien 2x een kleine hik in de audio.
Wat ik wel heb gemerkt, dat de draadloze verbinding elke keer op exact dezelfde locatie wordt verbroken en opnieuw connect, dit duurt misschien 10 seconden.
Ik heb dit nu ongeveer 6x gehad, is vlak bij mij thuis, maar nergens anders is de verbinding verbroken geweest.
Wel wordt mijn telefoon wat heet, en als ik hem ook nog is draadloos oplaad stopt het laden er na ongeveer 30 minuten mee omdat mijn telefoon(Samsung S20+ 5G) dan overhit raakt.
Volgens mij zitten er wel fannetjes in het draadloos opladen in de KIA.
Voor de echt hele lange ritten kan je alsnog je telefoon gewoon bedraad aansluiten, maar voor de dagelijkse ritten is dit meer dan prima.
Als het zo blijft werken hoe het nu werkt, ben ik dik tevreden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
We zijn er mee bezig, zou gefixt moeten zijn in laatste beta: https://appdistribution.firebase.dev/i/210fc06c9667e5f8kenniani schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:00:
Helaas werkt Start/Stop bij mij niet goed. Hij verbreekt dan wel netjes de verbinding als je auto uitdoet, alleen wanneer hij onderweg de verbinding verbreekt reconnect hij niet meer automatisch.
Jammer dat auto video focus niet aangezet kan worden in passthrough modes.
[ Voor 5% gewijzigd door ikt op 19-12-2022 16:32 ]
[ Voor 100% gewijzigd door De Ideale Man op 31-12-2022 09:39 ]
BT uitzettenDe Ideale Man schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:39:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij altijd met mijn telefoon koppelt ipv van mijn vrouw haar telefoon of hoe ik kan switchen?
Is natuurlijk niet handig.
We zijn ermee bezig om dit proces te verbeteren. Het idee nu is om AA te kunnen overnemen vanaf de telefoon die niet verbonden is met AA d.m.v. een knop in de app / widget.De Ideale Man schreef op zondag 1 januari 2023 @ 10:34:
[...]
Is natuurlijk niet handig.
Wel geprobeerd maar BT kan dan niet uit worden gezet. Gaat vanzelf weer aan. Je moet dan echt de stekker van WAA uittrekken en dan pas kun je BT uitzetten.
Erg omslachtig
Ja dat gaat niet. Ik had het ook over de dame. Haar BT gaat niet uit.RAAF12 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:22:
Ik bedoel dat de dame haar BT moet uitzetten. Want ik neem aan dat jij de bestuurder bent. En de bestuurder bepaalt de rules. Tenminste zo gaat dat hier.
[ Voor 74% gewijzigd door RAAF12 op 03-01-2023 15:34 ]
Dat het op jou aftermarket MMI box perfect werkt dat is heel fijn. Maar er zijn zo veel verschillende combinaties van telefoons en autoradio's dat het vrijwel onmogelijk is om het op alle telefoons en autoradio's perfect werkend te krijgen. Dat betekend niet meteen dat je dan meteen "beta tester" bent. Ik zeg niet dat AAWireless perfect is en we zijn elke dag het product nog aan het verbeteren, maar dit is gewoon onzin.RAAF12 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:51:
Nou ja, het is een keuze om Bluetooth aan of uit te zetten op een telefoon. Er zjn geen telefoons waar BT niet is uit te zetten. Zeg anders even wat voor model het is dan wijzen we of ik (zei de gek) wel even waar het kan worden uitgezet.
Overigens had ik geen Android Auto wireless problemen met een aftermarket MMI box. Die herkende binnen de BT range gewoon de phone waarmee die werd gepaired. Lijkt me een bug als het niet zo werkt als het is bedoeld. Maar dat zie je vaker bij software dat de klanten als beta tester worden gebruikt/misbruikt.
Leuker kan ik het niet maken
[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 03-01-2023 19:20 ]
Het heeft niks te maken met commercieel zijn. Het product werkt prima voor de meeste mensen (zie https://www.trustpilot.com/review/aawireless.io of https://www.amazon.com/dp/B0B71XC7VG#customerReviews), echter zal er altijd een x hoeveelheid mensen met problemen zijn. Dit is gewoon de realiteit. Er is geen enkel product wat perfect is, simpelweg producten door mensen gemaakt worden. Geloof me, ik zie elke dag tickets voorbij komen waarbij ik denk "hoe is dit mogelijk". Problemen die nog nooit eerder zijn voorgekomen en ineens opkruipen. De oorzaak daar van kan van alles zijn: telefoon-update, Android Auto update, defecte hardware en ja ook fouten in de AAWireless software / hardware die nog nooit eerder naar voren zijn gekomen. Er zitten zoveel lagen en afhankelijkheden in zo'n klein dongeltje, het is belachelijk complex, hoe simpel het ook lijkt. Soms fix je een probleem, en maak je het stuk voor de ander. Dingen zijn ook niet altijd 1-2-3 op te lossen, vaak kost het tijd om uit te zoeken wat precies aan de hand is.RAAF12 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:53:
Ik begrijp dat commerciele belangen voorop staan en dat er niks gegarandeerd wordt. Maar dat is het risico dat de klant neemt. Ik heb wel een MMI box gekocht omdat mijn 120i BMW uit 2016 geen wireless AA en Carplay had. Maar jij boort een andere markt aan. Ik hoop dat je product een beetje naar tevredenheid gaat werken voor de klanten. Zou wel mogen na dik 2 jaar op de markt te zijn!
[ Voor 14% gewijzigd door Snirpo op 04-01-2023 05:23 ]
Die herken ik ook. Snirpo moet er echt wat aan doen. Het gebeurt iedere keer na een jaarThatGuy2303 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:52:
Enige probleem wat ik er mee heb is dat de dubbelzijdige plakband, waarmee de dongle vast zit steeds los laat.....
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ja dat heb ik ook.ThatGuy2303 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:52:
Enige probleem wat ik er mee heb is dat de dubbelzijdige plakband, waarmee de dongle vast zit steeds los laat.....
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Bluetooth is altijd rampzalig. Dat is een constant gevecht. Mijn oortjes zijn bluetooth, meestal verbonden met mijn pixel telefoon, soms met mijn philips televisie en soms met mijn huawei tablet. Ik heb ook een Sony 1000 over ear headset. Ook die werkt met ze alle maal. Het is volkomen random waar er mee verbonden wordt. Het enige wat (bijna) zeker is, is dat de verkeerde set met het verkeerde apparaat verbindt. Zeker als mijn vrouw ook in de buurt is met haar oneplus telefoon en set oortjes.RAAF12 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:48:
Mja ik blijf erbij dat een commercieel product niet goed werkt als er fouten zijn zodra er meer dan een Bluetooth telefoontje in de buurt is. De 'foute' BT uitschakelen is geen goede optie. Ik lees het wel of het ooit goed komt :-)
Klopt 1 apparaat aan 1 ander koppelen werkt meestal wel. Maar zodra het er meer gaan worden is het een puinhoop.RAAF12 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:03:
Ik heb niet zoveel referentie met BT. De BT verbinding in de auto met de Andream MMI box in een BMW 120i uit 2016 werkte prima.
Hoeveel geld je ook tegen BT aan gooit, gedachten lezen kan niet.Maar dat kan ook een financiele kwestie zijn,
Dubbelzijdig foam tape, bijvoorbeeld van HPX.De Ideale Man schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:29:
[...]
Ja dat heb ik ook.
Moet nog een manier verzinnen dat de tape op het kunstof blijft plakken.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2023 20:07 ]
Heb de nieuwe Splitscreen UI (Coolwalk) getest, en werkt prima via AA Wireless.Cruzer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:35:
nieuws: Google brengt Android Auto-herontwerp met splitscreen-lay-out uit
Nwe User interface werkt dit al bij iemand al via AA wireless? (geen beta tester) Als ik het goed lees is het nu beschikbaar voor iedereen dus ook niet beta testers.
Ik heb zelf een VW Polo uit 2019 misschien is het scherm te klein voor? Carplay daarentegen werkt wel met splitscreen in mijn Polo.
Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.
Dit is default met dpi op 0? Zelfde bedraad?DrNizeGuy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:30:
Echt wel fijn dat je de dpi kan instellen met AAWireless want dit is natuurlijk helemaal ruk.
[Afbeelding]
Vw discover media. Dpi op 150 en alles is weer normaal.
[ Voor 4% gewijzigd door DrNizeGuy op 09-01-2023 20:57 ]
De wonderbaarlijke wereld van Android Auto.DrNizeGuy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:57:
Ik ben even aan het testen geweest, maar voor zover ik nu ervaar, is het alleen de 1e 2 a 3 keer bij connecten dat ik de 'cool walk' heb (wat dus niet goed overkomt). Na een 2e of 3e keer aansluiten (zonder de dpi aan te passen) gaat het automatisch weer naar het oude vertrouwde. Bedraad of wireless maakt dan niet uit.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Coolwalk zit al een aantal versies "ingebakken" maar het updaten, verwijderen van cache, etc heeft daar totaal geen invloed op. Jij als gebruikID wordt toegelaten tot Coolwalk vanuit de server niet meer niet minder. dit wordt langzamerhand verder uitgerold onder de gebruikers.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:20:
Hmmm, ik zit op Android Auto 8.5.624594-release, die zou Cool Walk al moeten hebben. Ik lees dat de cache clearen weleens wil baten, ik ben benieuwd...
Overigens ook hier nog steeds een tevreden gebruiker van AAWireless. Enige wat ik weleens vergeet is als BT uitstaat, of mijn VPN aanstaat, dan verbindt ie niet (VPN heb ik gefixed laatst overigens door in Wireguard de AA zaken uit te vinken). Maar heb dus eigenlijk nooit problemen (meer, ooit eentje gehad maar gefixed door een update), dus chapeau @Snirpo
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Bah, wat een vies woord gooi jij in een AA topicSnirpo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:23:
Overigens zijn we ook bezig met CarPlay, als er tweakers zijn die willen meetesten, dan hoor ik het graag
Ik lees enerzijds inderdaad serverbased update, en aan de andere kant lees ik overal dat dat verwijderen van de cache zou moeten helpen. Enfin, gewoon afwachten dus... ik kan overigens nergens mijn MIB2.5 (Skoda Octavia) vinden in de compatibiliteitslijsten, maar ik verwacht dat deze dat toch wel zou moeten ondersteunen...renzo4000 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:50:
[...]
Coolwalk zit al een aantal versies "ingebakken" maar het updaten, verwijderen van cache, etc heeft daar totaal geen invloed op. Jij als gebruikID wordt toegelaten tot Coolwalk vanuit de server niet meer niet minder. dit wordt langzamerhand verder uitgerold onder de gebruikers.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
ik heb dezelfde radio, dit is geen coolwalk toch wat jij laat zien?DrNizeGuy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:30:
Echt wel fijn dat je de dpi kan instellen met AAWireless want dit is natuurlijk helemaal ruk.
[Afbeelding]
Vw discover media. Dpi op 150 en alles is weer normaal.
[ Voor 22% gewijzigd door Cruzer op 10-01-2023 14:50 ]
Ik heb een AAWireless van de allereerste batch en ben erg tevreden mee.Snirpo schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:23:
Overigens zijn we ook bezig met CarPlay, als er tweakers zijn die willen meetesten, dan hoor ik het graag
Dit heb ik ook, het is een Xiaomi bug. Als de mobiele verbinding wegvalt (zoals bij roaming of downgrade van type verbinding) schakelt het de bluetooth en/of wifi even uit, en daardoor valt Android Auto uit. Zie o.a. https://xiaomi.eu/communi...ailable-aawireless.64564/Nuevocasa schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:00:
Ik heb ook AAWireless vanaf het begin. Opzich ook erg tevreden mee.
Bij mij valt de verbinding af en toe wel weg. Eigenlijk altijd als mijn data verbinding weg valt ivm geen bereik, bij een grensovergang valt AAWireless bijvoorbeeld altijd uit. Opzich raar dat de wifi verbinding met AAWireless dan ook weg valt! Zijn er meer mensen die dit hebben? Heb nu een Xiaomi maar had dit ook met mijn OnePlus destijds.
Ja de gewone coolwalk krijg je vanzelf is een server gestuurde update van Google.DrNizeGuy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:30:
Oi, dat ziet er inderdaad wel anders uit. Wel vreemd, wat heb ik dan voor versie
Zie ook: YouTube: Xiaomi MIUI 12.5 Android Auto mobile data connection loss . Zelfde probleem onstaat met een MA1. Dit is inderdaad een Xiaomi bug.da_Mastah schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 00:15:
[...]
Dit heb ik ook, het is een Xiaomi bug. Als de mobiele verbinding wegvalt (zoals bij roaming of downgrade van type verbinding) schakelt het de bluetooth en/of wifi even uit, en daardoor valt Android Auto uit. Zie o.a. https://xiaomi.eu/communi...ailable-aawireless.64564/
Je kan ons joinen op voor feedback, dan kan ik de CarPlay branch activeren voor je deviceda_Mastah schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:34:
[...]
Ik heb een AAWireless van de allereerste batch en ben erg tevreden mee.
Mijn partner heeft een iPhone en rijdt in dezelfde auto, en die zou het ook wel leuk vinden als het draadloos zou kunnen werken, dus als het zou kunnen om CarPlay te testen, graag :-)
Ik heb toegang gekregen tot de bètaversie en nu ook Coolwalk:Sp33dFr34k schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:14:
[...]
Bah, wat een vies woord gooi jij in een AA topic
[...]
Ik lees enerzijds inderdaad serverbased update, en aan de andere kant lees ik overal dat dat verwijderen van de cache zou moeten helpen. Enfin, gewoon afwachten dus... ik kan overigens nergens mijn MIB2.5 (Skoda Octavia) vinden in de compatibiliteitslijsten, maar ik verwacht dat deze dat toch wel zou moeten ondersteunen...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nice, betaversie is vol krijg ik de hele tijd te zien op de Play Store. Of heb je hem via sideload geïnstalleerd?renzo4000 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:57:
[...]
Ik heb toegang gekregen tot de bètaversie en nu ook Coolwalk:
[Afbeelding]
Stukken beter zo!
Sideloaden heeft geen zin, CW wordt serverside toegekend. Er worden mondjesmaat mensen toegelaten aan de beta. Ik heb hem via de webbrowser kunnen aanmelden (op de achtergrond autorefresh met notificatie, is een extensie in firefox).Sp33dFr34k schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 22:24:
[...]
Nice, betaversie is vol krijg ik de hele tijd te zien op de Play Store. Of heb je hem via sideload geïnstalleerd?
Een dergelijke indeling krijg je wanneer er gespeeld wordt met de DPI. Dit heb ik in het verleden ook eens gedaan om Coolwalk na te bootsen, maar dat zag er niet uit.DrNizeGuy schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:30:
Oi, dat ziet er inderdaad wel anders uit. Wel vreemd, wat heb ik dan voor versie
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 14-01-2023 22:37 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 26-01-2023 12:22 ]
Zolang de LED groen knippert, kan er gepaired worden vanaf een andere telefoon. Dus als je telefoon 1 uit bereik houdt (of bluetooth uitschakelt), kan je telefoon 2 pairen. Let wel op, in dongle mode zal AA alleen starten op de telefoon die met de handsfree van de auto verbonden is, dus de prioriteit van telefoons moet op de auto zelf geregeld worden. Dit is hoe Android Auto native werkt met dongles. In dongle mode is het ook altijd beter om eerst de telefoon bedraad te verbinden, als Android Auto gestart is unpluggen, en daarna pairen (zoals in de setup wordt uitgelegd).Jazco2nd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:20:
Als je met 2 personen bent en eentje heeft Aawireless geïnstalleerd (Asus ZenFone 9, Android 13, AA versie 8.7, geen beta) en de setup wizard succesvol doorlopen, hoe voeg je dan later de 2e telefoon toe (Pixel 4a, Android 13, AA versie 8.7, geen beta)?
Moet diegene zelf AAWireless installeren en dus precies zelfde setup doorlopen?
Ik ben bang dat ik het verpest voor de ander.
Ik heb het namelijk geprobeerd, maar kreeg op het 2e toestel AA niet werkend. In AAwireless zag ik wel het AAWireless device tijdens setup. Maar er kwam geen AA verbinding tot stand (groene led brandt continu).
Ik heb uiteindelijk (alles met 2e telefoon) de app alle data en cache gewist. Daarna verbonden met het apparaatje, daarna via de app reset uitgevoerd.. vervolgens weer setup doorlopen en voila. Had AA verbinding.
Maar morgen mag ik weer rijden (ik heb 1e toestel), hoe moet ik dan verbinding tot stand brengen? Toch AAWirelees ook op mijn tel zetten?
Ik heb verder niet gespeeld met uitzetten van dongle modus. Die staat standaard aan. Heb alleen start/stop uitgezet (op 2e telefoon) omdat je soms geen Android Auto wil, maar die is altijd permanent aan in de auto. Door start/stop uit te zetten krijg je een permanente notificatie met stop knop op je telefoon.
Handiger dan in de auto instellingen zoeken naar een manier om AA uit te zetten (en volgende keer weer aanzetten).
[ Voor 4% gewijzigd door Snirpo op 26-01-2023 12:43 ]
Wat is dan eigenlijk de reden dat iemand dongle mode uit zou willen zetten?Snirpo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:41:
[...]
Zolang de LED groen knippert, kan er gepaired worden vanaf een andere telefoon. Dus als je telefoon 1 uit bereik houdt (of bluetooth uitschakelt), kan je telefoon 2 pairen. Let wel op, in dongle mode zal AA alleen starten op de telefoon die met de handsfree van de auto verbonden is, dus de prioriteit van telefoons moet op de auto zelf geregeld worden. Dit is hoe Android Auto native werkt met dongles. In dongle mode is het ook altijd beter om eerst de telefoon bedraad te verbinden, als Android Auto gestart is unpluggen, en daarna pairen (zoals in de setup wordt uitgelegd).
Even een linkje naar XDA waar ik het uit leg: https://forum.xda-develop...ort.4247677/post-88056995Jazco2nd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:58:
[...]
Wat is dan eigenlijk de reden dat iemand dongle mode uit zou willen zetten?
Dit zijn twee widgets.De Ideale Man schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:43:
Weet iemand wat de functies zijn van deze knoppen?
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Cruzer op 29-01-2023 09:36 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 31-01-2023 23:38 ]
Vager kan haast nietCruzer schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:29:
ik had dit ook met mijn VW Polo en Pixel 7, kwam door een update vanuit Google denk ik. Ik heb toen alles gereset aan BT verbindingen in de auto en in de telefoon toen werkte dit weer. Maar dat was dan meer een issue Telefoon en auto want via AA kon ik wel bellen via BT alleen direct via de auto (aparte BT knop) werkte dit niet maar inmiddels dus opgelost.
aha dan is het idd wat anders bij jou.Jazco2nd schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:55:
[...]
Vager kan haast niet
Dit probleem is niet ineens ontstaan. Ik heb nog niet kunnen bellen met de dongle.
Zonder dongle werkt bellen. Zowel via bluetooth als via AA.
Dus het gaat echt mis met Android Auto Wireless.
[ Voor 4% gewijzigd door ruzzel op 04-02-2023 19:41 . Reden: toevoeging model naam ]
Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red
Dat is een dongle van de concurrent. Dit topic gaat over de AAwireless (https://aawireless.io/) dongle gemaakt door @Snirpo . Dus niet een algemeen android auto topic
Volgens mij heet dit topic toch echt [Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie . Ik zie echt geen probleem om over andere dongles te praten of native AA wireless autoradio's. Dus ik zou zeggen ga je gangRAAF12 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:58:
Foute naam voor dit topic inderdaad gaat ook nog eens over een commercieel produkt, Snap niet dat het wordt toegestaan. Als ik hier dingen te koop aanbiedt wordt het aangepakt.
[ Voor 14% gewijzigd door Snirpo op 08-02-2023 23:38 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 09-02-2023 18:42 ]
Bij mij is waze alleen maar in volledig scherm te gebruiken, niet in 3 deling.Jazco2nd schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:41:
Bij mij zijn de bellen problemen vanzelf verdwenen.
Alleen heb ik nu dat vreselijk gehypte Coolwalk. Dat ziet er dus echt niet uit. Ik kan ook met geen mogelijkheid Waze nog op normaal formaat krijgen. DPI wijzigen maakt de navigatiebalk te klein om de knoppen individueel in te kunnen drukken en Waze blijft horizontaal bovenin dan.
Renault vreet al idioot veel scherm ruimte op voor compleet overbodige lege balken. Nu ook nog een hap eruit voor compleet nutteloze temperatuur info.
[Afbeelding]
Als dit zo blijft ga ik waarschijnlijk geen AA meer gebruiken. Dan nog liever mn telefoonscherm. Heb ik tenminste ook weer een voortgangsbalkje tijdens trajectcontrole. Erg jammer dit. Hoe zo een megabedrijf een UI maar niet intuïtief en handig weet te maken.
Ook gek is Flitsmeister die per se alleen als navigatiekaart te gebruiken is in AA. Terwijl het gros van de gebruikers gewoon de notificaties of smiley wil zien, liefst in een hoekje in Coolwalk.
Flitsmeister op Android Auto als splitscreenDinjesk schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:06:
[...]
Bij mij is waze alleen maar in volledig scherm te gebruiken, niet in 3 deling.
Wat betreft flitsmeister. Precies datzelfde idee had ik vanmiddag ook. Hoop dat ze daar wat mee gaan doen
Was dat maar zo.De Ideale Man schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:06:
[...]
Coolwalk Splitscreen is altijd met:
- één navigatie app aan de linkerkant
- één muziek app rechtsonder
- optioneel één berichten app rechtsboven
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq