Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:54
HansAuutB schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:13:
[...]

Was dat maar zo.
Ik heb 1 grote boven (over de hele breedte van het scherm) en 2 kleine onder.
En die 2 kleine zou ik graag rechts hebben.
Heb jij een verticaal scherm?

Eventueel kun je aangeven dat het scherm moet spiegelen (instellingen telefoon) misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:51
De Ideale Man schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Heb jij een verticaal scherm?

Eventueel kun je aangeven dat het scherm moet spiegelen (instellingen telefoon) misschien helpt dat?
Breed scherm in een EV6.
Scherm spiegelen zegt mij niets. Waar in de instellingen?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ideale Man
HansAuutB schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Breed scherm in een EV6.
Scherm spiegelen zegt mij niets. Waar in de instellingen?
Vette auto, heb ik ook ;)

In de instellingen kun je aangeven of je rechts of links wil uitlijnen (als het stuur aan de andere kant zit). Dan zet hij namelijk de symbolen (spotify maps etc) andere kant (dus rechts ipv van links) en de grote scherm of kleinen schermpjes gaan ook wisselen. Of kijk het filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
De Ideale Man schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:19:
[...]

Vette auto, heb ik ook ;)

In de instellingen kun je aangeven of je rechts of links wil uitlijnen (als het stuur aan de andere kant zit). Dan zet hij namelijk de symbolen (spotify maps etc) andere kant (dus rechts ipv van links) en de grote scherm of kleinen schermpjes gaan ook wisselen. Of kijk het filmpje

[YouTube: Android Auto Coolwalk is finally here on my Kia EV6.Please read notes👇]
Dit werkt bij mij niet. In die zin dat ik 1 groot boven en 2 klein onder heb. En daaronder nog weer de icoontjes van andere apps.
Ik wil dus naar 1 groot links en 2 klein rechts. Andere icoontjes is me om het even, links of onder.
Niemand die weet hoe aanpassingen te doen?

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:55
Heeft iemand geprobeerd om met Teams te bellen via AA?

Zodra ik dat doe, is mijn AA in mijn auto helemaal van slag - niet alleen gaat de audio op geen mogelijkheid via AA (maar via telefoon), ook na ophangen werkt AA totaal niet meer.

Ik had begrepen dat AA integratie met Teams kapot is, maar vroeg me af of anderen ook het probleem hadden dat daarna de heel AA van slag is (overigens, ik gebruik geen dongle maar geintregeerd AA in een nieuwe BMW 530e, dus misschien off-topic...)

• De Ideale Man
HansAuutB schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:41:
[...]

Dit werkt bij mij niet. In die zin dat ik 1 groot boven en 2 klein onder heb. En daaronder nog weer de icoontjes van andere apps.
Ik wil dus naar 1 groot links en 2 klein rechts. Andere icoontjes is me om het even, links of onder.
Niemand die weet hoe aanpassingen te doen?
Heb je een foto?

• HansAuutB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EA0Zc5s_mt-Bhb-UGnWAmdHHYAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDNzfAOz7pM6tMRgBPhQsQEP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7RaoMZKovEqtSHZf96XFDjIY1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PUI01gjeYVEmyBH1ssgfoIx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taEOuKd6z7FtJEYgJVdv4WfUMnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPDqxsrpGHZCKxzgDG3J4g7Y.jpg?f=fotoalbum_large

Met een Carlinkit.
Bovenste foto onderste twee tegels wil ik rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:03
HansAuutB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met een Carlinkit.
Je beeld is horizontaal uitgerekt, waarschijnlijk omdat de carlinkit AA via het CarPlay protocol doet en niet de juiste manier AA aanstuurt om een breedbeeld resolutie door de geven. De twee kleine vlakken ga je niet aan de rechterkant krijgen op deze manier. MIsschien even kijken of er een firmware update beschikbaar is voor de dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

KingCrash

Angry Rabbit

knip, niet toegestaan...

[ Voor 83% gewijzigd door The Wizard op 28-02-2023 09:25 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
HansAuutB schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met een Carlinkit.
Sluit je telefoon eens aan met de kabel dan zul wel goed beeld krijgen. Het ligt aan de dongel. Ik heb aawireless en die geeft normaal beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De Ideale Man schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:54:
[...]

Sluit je telefoon eens aan met de kabel dan zul wel goed beeld krijgen. Het ligt aan de dongel. Ik heb aawireless en die geeft normaal beeld.
Dit is idd een goede tip. En als dat goed werkt gewoon de AAWireless aanschaffen @HansAuutB, het is gewoon een goede dongle waarmee je dit probleem dan niet zult hebben.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:01:
[...]

Dit is idd een goede tip. En als dat goed werkt gewoon de AAWireless aanschaffen @HansAuutB, het is gewoon een goede dongle waarmee je dit probleem dan niet zult hebben.
Met een medebestuurster met een IPhone juist gekozen voor een combinatie dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Met een IPhone de settings van de Carlinkit gewijzigd.
Het begint er op te lijken.
Nu links groot en rechts 1 klein.
Zie foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19f9mDc2rT1oIWc86hFeyMCOPrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h23FI4ah2iMGPKWtrxr2X6EG.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog een 2e kleine rechts.
En wat betekent / doet die blauwe cirkel linksonder om het icoontje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
HansAuutB schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:56:
Met een IPhone de settings van de Carlinkit gewijzigd.
Het begint er op te lijken.
Nu links groot en rechts 1 klein.
Zie foto.
[Afbeelding]

Nu nog een 2e kleine rechts.
En wat betekent / doet die blauwe cirkel linksonder om het icoontje?
Dan zie je al je geïnstalleerde android auto apps, kun je daar niet op drukken :?
Ik vind het scherm nog steeds nog steeds uitgerekt is er geen automatische modus dat je gewoon het 1:1 scherm hebt in carlink app etc? Maar misschien komt het door de foto dat het vertekend lijkt

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 19-02-2023 15:37 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
Cruzer schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Dan zie je al je geïnstalleerde android auto apps, kun je daar niet op drukken :?
Ik vind het scherm nog steeds nog steeds uitgerekt is er geen automatische modus dat je gewoon het 1:1 scherm hebt in carlink app etc? Maar misschien komt het door de foto dat het vertekend lijkt
Carlinkit stond op scherm automatisch.
Maar dan krijg ik 1 groot boven en 2 klein onder. Dat wil ik niet.

Ja, als ik op icoon linksonder druk kom ik in homepage of bij de actieve apps.
Maar die blauwe cirkel is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
HansAuutB schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:34:
[...]

Carlinkit stond op scherm automatisch.
Maar dan krijg ik 1 groot boven en 2 klein onder. Dat wil ik niet.

Ja, als ik op icoon linksonder druk kom ik in homepage of bij de actieve apps.
Aha, ja wellicht een update in het uiterlijk?
Hoe ziet je scherm er uit als je het aansluit via een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 26-02-2023 11:42 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:38:
Ik heb nu een Medianav Evo1 in mijn Renault Clio uit 2018 en kan voor 360 euro een Medianav Evo2 krijgen met Android Auto, is dit het waard? Want ik wil zelf al best lang naar Android Auto vanwege Google Maps, maar is het zoveel geld waard twijfel ik nog aan :).

Daarom ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met Android Auto?
Wat is precies de link met AA wireless? :?

Ik zou het overigens altijd doen. Los van maps is de bediening van Spotify en Flitsmeister een flinke pre.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

MikeyMan schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:39:
[...]

Wat is precies de link met AA wireless? :?

Ik zou het overigens altijd doen. Los van maps is de bediening van Spotify en Flitsmeister een flinke pre.
Oh ik heb waarschijnlijk het verkeerde topic aangeklikt :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G_Dragon schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Oh ik heb waarschijnlijk het verkeerde topic aangeklikt :X
Ah. Nouja, voor aa wireless heb je sowieso ook een headunit nodig met AA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Oudere auto's hebben a. geen Carplay of Android Auto. En blijkbaar is de wireless uitvoering iets minder oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:00
Sinds een paar dagen om de haverklap verbinding verliezen met de telefoon, die vervolgens direct wordt hersteld. Soms werkt het drie kwartier zonder problemen, soms 3 keer binnen een minuut dit probleem. Terwijl het lang zonder enig probleem heeft gewerkt. Iemand enig idee? Kia EV6 / Samsung Galaxy S20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
https://www.autoevolution...id-auto-users-211698.html

Voor VW rijders & Samsung s22 gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herwin038
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik zit er aan te denken om de AAWireless aan te schaffen. Ik ga er vanuit dat dit voor korte ritjes handig is en voor langere ritten je toch een kabeltje op je telefoon moet aansluiten. Ik las alleen op de site dat Huawei niet wordt ondersteund. Ik heb nu een Huawei P20 Pro die met kabel gewoon werkt op mijn infosysteem (Skoda Octavia). Heeft het wel zin om de AAWireless aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Herwin038 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:01:
Ik zit er aan te denken om de AAWireless aan te schaffen. Ik ga er vanuit dat dit voor korte ritjes handig is en voor langere ritten je toch een kabeltje op je telefoon moet aansluiten. Ik las alleen op de site dat Huawei niet wordt ondersteund. Ik heb nu een Huawei P20 Pro die met kabel gewoon werkt op mijn infosysteem (Skoda Octavia). Heeft het wel zin om de AAWireless aan te schaffen?
Nee, zou ik niet doen. Huawei is niet officieel ondersteund door Google voor Android Auto Wireless (https://support.google.co...your-car-display-wireless). De mogelijke problemen die je kan hebben:

- Geen internet tijdens draadloze AA.
- Zwarte schermen (alleen menubalk zichtbaar).
- Helemaal niet werken.

We hebben ook een disclaimer toegevoegd op de webshop dat we niet aanraden om AAWireless te kopen als je een Huawei telefoon hebt. Bovenstaande problemen gelden voor elke draadloze dongle of native AA wireless autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herwin038
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-03-2023
Ok. Bedankt voor je reactie. Kan ik mijn geld aan andere dingen uitgeven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1214048

Nu 15% korting met de code AAWEASTER15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:43
Is er een fix bekend? Mijn vriendin heeft nog zich miui, xiaomi 11t pro
Snirpo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:12:
[...]

Zie ook: YouTube: Xiaomi MIUI 12.5 Android Auto mobile data connection loss . Zelfde probleem onstaat met een MA1. Dit is inderdaad een Xiaomi bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

HansAuutB schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:34:
[...]
Dan is die actief als je naar de buttons er boven gaat en aanklikt gaat de blauwe cirkel mee. Bij mij zit die nu boven en daaronder AmiGO en Musicolet MP3 player. Overigens vind ik draadloos Carplay lekkerder werken dan Android Auto. Wat wel leuk is dat stemcommando's zoals hey Google, rijd naar de McDonalds, onderin beeld verschijnen in tekst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMMoh4_NMvrCbPFGR65QWa5q2O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KTZentwg2x1g4MgeQ6PbZl3D.jpg?f=fotoalbum_large

Scherm van een BMW G20 (ga zo weer terug Carplay.....)

[ Voor 59% gewijzigd door RAAF12 op 04-04-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Snirpo schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Nee, zou ik niet doen. Huawei is niet officieel ondersteund door Google voor Android Auto Wireless (https://support.google.co...your-car-display-wireless). De mogelijke problemen die je kan hebben:

- Geen internet tijdens draadloze AA.
- Zwarte schermen (alleen menubalk zichtbaar).
- Helemaal niet werken.

We hebben ook een disclaimer toegevoegd op de webshop dat we niet aanraden om AAWireless te kopen als je een Huawei telefoon hebt. Bovenstaande problemen gelden voor elke draadloze dongle of native AA wireless autoradio.
Oh, dat is interessant! Ik gebruik mijn AAWireless al jaren met mijn P30 Pro en ik heb geen klachten. Zowel met korte ritten als 8 urige ritten gaat alles prima. Ja, je moet elke keer als er verbinding gemaakt wordt een terug-gesture maken maar dat is voor mij geen probleem.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02

Vos

AFCA

Ze hebben nu een 15% korting ivm Pasen: https://www.aawireless.io/shop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
DJFliX schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:05:
[...]

Oh, dat is interessant! Ik gebruik mijn AAWireless al jaren met mijn P30 Pro en ik heb geen klachten. Zowel met korte ritten als 8 urige ritten gaat alles prima. Ja, je moet elke keer als er verbinding gemaakt wordt een terug-gesture maken maar dat is voor mij geen probleem.
Klopt, er zijn ook mensen bij wie het prima werkt, of die niet geven om de issues. Het genereert voor ons echter te veel support tickets dat we hebben besloten om deze telefoons niet meer te supporten. Als Google ze niet ondersteund, dan is het een beetje dom om ze wel proberen te ondersteunen met alle eigenaardigheden. We kunnen immers niet Android Auto (of telefoons) zelf fixen, al denken sommige mensen dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:10
Ik had voorheen een Samsung S8 in combinatie met dit systeem en maakte voor de navigatie gebruik van Waze.
Sinds deze week heb ik een Samsung S20 maar daar werkt waze in combinatie met Aawireless en android auto niet echt lekker.

Waze blijft regelmatig hangen en komt dan na enige tijd weer op de goede locatie maar dat werkt natuurlijk niet.
Google maps werkt wel en ook met de radio en spotify heb ik geen problemen.

Waar zou dit door kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:43
bruce the boss schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:00:
Ik had voorheen een Samsung S8 in combinatie met dit systeem en maakte voor de navigatie gebruik van Waze.
Sinds deze week heb ik een Samsung S20 maar daar werkt waze in combinatie met Aawireless en android auto niet echt lekker.

Waze blijft regelmatig hangen en komt dan na enige tijd weer op de goede locatie maar dat werkt natuurlijk niet.
Google maps werkt wel en ook met de radio en spotify heb ik geen problemen.

Waar zou dit door kunnen komen?
Werkt het bekabeld zonder aawirless wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Nee, net een stukje gereden en dan blijft Waze ook hangen.
Ik lees iets over het aanpassen DPI bij de instellingen.
Deze staat bij mij op 0 (nul) maar waar moet ik dan naar veranderen?

UPDATE
geloof niet DPI er iets mee te maken heeft als ik wat verder lees....

[ Voor 70% gewijzigd door bruce the boss op 06-04-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Op het XDA forum vind ik het onderstaande maar ik kan dit niet vinden bij de instellingen van de spp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq48oyC1_YJfHeJ3IiYBO_dwrQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1fWbN6PFQkTUHbdkNgULRGC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Dit gaat over de "remove tap limit" functie, die inderdaad de GPS locatie kan beïnvloeden, omdat het effectief de telefoon laat denken dat de auto stil staat, waardoor de "tap" restrictie wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Snirpo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:25:
Dit gaat over de "remove tap limit" functie, die inderdaad de GPS locatie kan beïnvloeden, omdat het effectief de telefoon laat denken dat de auto stil staat, waardoor de "tap" restrictie wegvalt.
En kan ik dat ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
bruce the boss schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:33:
[...]

En kan ik dat ergens aanpassen?
In de companion app (https://play.google.com/store/apps/details?id=app.aawireless) --> settings. deze functie staat standaard overigens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Heb de instelling niet aangepast en ik denk dat het toch echt in Waze zit.
Ik het de nav. app Sygic gedownload en daar heb ik die problemen niet dus daarom denk ik dat het door Waze komt.

Heb de app al verschillende malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat werkt ook niet.
Ook als ik Android auto / Waze via de kabel doe werkt Waze niet.

Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wel raar dat het op je oude Samsung wel werkt. Kan je hem ook forcen dat ie alleen 2.4GHz gebruikt? Kijk anders eens met een BT sniffer op beide telefoons of er verschil is tussen beide verbindingen. Sniffers kan je dl in de app store. Kan ook zijn dat een geinstalleerde app roet in het eten gooit. Is wat meer werk maar het is maar net hoe je belangrijk je het vind. Telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan kijken of het wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Je bedoelt de mobiel terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

bruce the boss schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:11:
Je bedoelt de mobiel terug naar fabrieksinstellingen?
Ja dat is te proberen als alle andere ideeen geen zoden aan de dijk zetten. Je ouwe mobieltje werkte wel goed. immers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-10-2024
bruce the boss schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:59:
Heb de instelling niet aangepast en ik denk dat het toch echt in Waze zit.
Ik het de nav. app Sygic gedownload en daar heb ik die problemen niet dus daarom denk ik dat het door Waze komt.

Heb de app al verschillende malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat werkt ook niet.
Ook als ik Android auto / Waze via de kabel doe werkt Waze niet.

Wat zou dit kunnen zijn?
Zijn het niet de overkill batterijopties die de app een soort van in slaap gooien ? Ik heb een soortgelijk iets gehad met een oude xiaomi. Na het aanpassen van alle batterij instellingen voor deze app werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zou hem terugzetten naar factory defaults laten opstarten maar NIET je Google backup terugzetten. Die staat op Google Drive en heeft je apps, wachtwoorden, Whatsapp, Wifi accounts backup ect.
Dus kaal starten en dan gelijk in de auto kijken of het werkt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Eerst de batterijopties proberen, ik weet bijna zeker dat het de batterijinstellingen in het toestel zijn van de waze app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
Ik heb de batterij instellingen aangepast maar nog niet kunnen testen. Terug naar fabrieksinstellingen kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wie heeft ervaring met zo'n wireless Android Auto dongle in een Nissan Leaf 2e generatie? Ik ben een beetje huiverig om zo'n dongle te kopen, omdat ik ook al slechte ervaringen had mijn Android Autoradio. Waarvan Android Auto plotseling stopte met werken....

Je hebt ook van deze dongles op AliExpress: ze werken denk ik allemaal via hetzelfde principe ga ik vanuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 21:33
Ik blijf het een geweldig apparaat vinden. Maar gebruik het zelden omdat het zoveel batterij zuipt bij mij. 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ach, wat is veel? Een rit naar Berlijn of München haal ik niet. Maar Frankfurt is geen enkel probleem.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ortep schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:20:
Ach, wat is veel? Een rit naar Berlijn of München haal ik niet. Maar Frankfurt is geen enkel probleem.
15 minuten rijden 15% weg vind ik niet niks. stel ik rij naar de belgische kust van mijn huis. 2 uurtjes rijden, dan is het snel game over, kan ik beter de kabel gebruiken. ( nogmaals, ik vind het een super apparaat, maar door dat batterij verbruik, gebruik ik hem amper. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

c4coupe schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:36:
[...]

15 minuten rijden 15% weg vind ik niet niks. stel ik rij naar de belgische kust van mijn huis.
Wow dat is extreem. Bij mij is het 15 procent per uur. Een rit van 4 tot 5 uur is geen probleem. Het gaat pas mis als ik over de 600 km moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ortep schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:01:
[...]

Wow dat is extreem. Bij mij is het 15 procent per uur. Een rit van 4 tot 5 uur is geen probleem. Het gaat pas mis als ik over de 600 km moet
Ja hier is het echt belachelijk veel dat ik opmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:41
c4coupe schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:46:
[...]

Ja hier is het echt belachelijk veel dat ik opmerk.
Wat voor telefoon heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
oneplus 10 pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Sluit er een wireless adapter op aan. Die zijn er ook voor 12V. Dan blijf je draadloos, Dat in en uitpluggen op een USB poort is niet bevordelijk voor de levensduur van de aansluiting op het telefoontje. Ik rij regelmatig in etappes naar Zuid-Spanje en heb geen enkel probleem met laden. En wifi-BT-5G staan allemaal aan tijdens navigeren en audio streamen dus dat trekt wel flink wat stroom uit de telefoonaccu.

https://www.xda-developer...10-pro-wireless-charging/

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 09-04-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
RAAF12 schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:59:
Sluit er een wireless adapter op aan. Die zijn er ook voor 12V. Dan blijf je draadloos, Dat in en uitpluggen op een USB poort is niet bevordelijk voor de levensduur van de aansluiting op het telefoontje. Ik rij regelmatig in etappes naar Zuid-Spanje en heb geen enkel probleem met laden. En wifi-BT-5G staan allemaal aan tijdens navigeren en audio streamen dus dat trekt wel flink wat stroom uit de telefoonaccu.

https://www.xda-developer...10-pro-wireless-charging/
<
wordt die dan weer niet bloedheet, wat ook weer slecht is voor de batterij?

bij android auto gewoon ( via de kabel ), wordt deze goed warm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nieuwere telefoontjes worden niet meer zo gauw bloedheet die CPU wordt op 5nm gebakken en is weer gunstig voor de warmteontwikkeling. Bij sommige auto's hebben ze rond de platte, ingebouwde draadloze lader gaatjes voor de luchtstroom.
Dat zit niet in de mijne maar die krijgt wel verse lucht omdat die in een vertikale magnetische houder zit die hem oplaadt. Dat is een Magsafe iPhone lader. Ik had een Oneplus 6 die werd ook warm bij laden. Als die TE warm wordt schakelt ie uit. Komt er een melding op het scherm. Maar bij jouw nieuwe Oneplus zal dat niet gauw optreden en bij +30 in de auto heb je wel de airco aan.

[ Voor 22% gewijzigd door RAAF12 op 09-04-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
RAAF12 schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:16:
Nieuwere telefoontjes worden niet meer zo gauw bloedheet die CPU wordt op 5nm gebakken en is weer gunstig voor de warmteontwikkeling. Bij sommige auto's hebben ze rond de platte, ingebouwde draadloze lader gaatjes voor de luchtstroom.
Dat zit niet in de mijne maar die krijgt wel verse lucht omdat die in een vertikale magnetische houder zit die hem oplaadt. Dat is een Magsafe iPhone lader. Ik had een Oneplus 6 die werd ook warm bij laden. Als die TE warm wordt schakelt ie uit. Komt er een melding op het scherm. Maar bij jouw nieuwe Oneplus zal dat niet gauw optreden en bij +30 in de auto heb je wel de airco aan.
Op een (niet eens heel extreem) warme dag wordt mijn OP 9 Pro regelmatig te warm wanneer ik AA gebruik i.c.m. draadloos laden. Dan moet ik hem echt van de lader halen om af te koelen. Ook het accuverbruik herken ik wel, maar wel in iets minder extreme vorm.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Dat is wel jammer dat die telefoon er niet goed tegen kan. Ik heb de iPhone 13 Pro Max en laad zowel thuis als in de auto draadloos op en heb geen warmteproblemen. Bij mijn oude Oneplus 6 heb ik een keer een melding gehad dat de telefooon te warm werd en dan schakelt de telefoon automatisch zichzelf uit om na ongeveer 5 minuten afkoelen weer te kunnen herstarten. Maar toen was het binnenin de auto +37 graden in Zuid-Frankrijk en de airco stond nog niet lang genoeg aan. Dus als het echt een probleem is met jouw auto en telefoon zou ik een andere oplossing zoeken. Toestel aanbieden op MP en een iPhone kopen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

RAAF12 schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:46:
Toestel aanbieden op MP en een iPhone kopen >:)
Mijn Pixel 7 Pro en de Pixel 5 van mijn vrouw hebben ook geen probleem. Mocht de combinatie van draadloos laden en AA de zaak te warm maken dan gaat het laden vanzelf wat langzamer.

Hoe doe je eigenlijk Android Auto met een iPhone? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 19:28

Zijn er hier ervaringen met de 'Client mode'?

Hoewel er nog steeds met hoofdletters EXPERIMENTAL staat, ben ik er toch maar eens aan begonnen. De 'normale' hotspot modus werkte bij mij eigenlijk altijd goed. Soms een enkele onderbreking, soms een enkele keer niet direct opstarten. Stabiel genoeg voor een experimentje, dacht ik zo.
Ervaringen tot nu toe:
- het duurt (soms veel te) lang voordat de verbinding tot stand komt
+ de telefoon wordt minder heet en lijkt minder energie te verbruiken

Iemand aanvullingen? Beste settings?

@Snirpo Wat betekent die status EXPERIMENTAL? Welke ontwikkeling vindt daar nog plaats?

Volvo V90 2018
AAWireless firmware 2.1.0
AAWireless app versie 3.21.0
Sony Xperia 1 II met Andriod 12
Android Auto 9.3.631414

Settings:
USB-mode: default
Pass-through: enabled
Dongle mode: disabled
Start/stop: enabled
Remove tap restriction: disabled
Disable media sink: disabled
Disable TTS sink: disabled
Auto video focus: disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ortep schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:11:
[...]

Mijn Pixel 7 Pro en de Pixel 5 van mijn vrouw hebben ook geen probleem. Mocht de combinatie van draadloos laden en AA de zaak te warm maken dan gaat het laden vanzelf wat langzamer.

Hoe doe je eigenlijk Android Auto met een iPhone? :+
Haha ik heb een Oneplus6 én een iPhone. Altijd leuk om een beetje te knutselen. Laatst zag ik dat de auto meerdere telefoons draadloos tegelijk kan verbinden via BT. Of ie dan ook een data Wifi verbindingen maakt was mij onduidelijk. En probeer je eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Na meerdere pogingen om de AAWireless (en ook de Carsifi) dongle fatsoenlijk werkend te krijgen op mijn motor (Honda Africa Twin), heb ik het opgegeven :(.

Diverse combinaties van dongle(s)/kabels/instellingen/telefoons (OnePlus 6T & Pixel 6) geprobeerd, maar bij beide blijft de connectie enorm instabiel. Soms gaat het 10 minuten goed, maar vaak wel 1 reconnect per minuut, niet werkbaar. Bij elke reconnect gaat Google Maps ook opnieuw de vertraging/snelste route voorlezen, dus muziek luisteren is dan ook een niet optimale ervaring :P.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
SlinkingAnt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:09:
Na meerdere pogingen om de AAWireless (en ook de Carsifi) dongle fatsoenlijk werkend te krijgen op mijn motor (Honda Africa Twin), heb ik het opgegeven :(.

Diverse combinaties van dongle(s)/kabels/instellingen/telefoons (OnePlus 6T & Pixel 6) geprobeerd, maar bij beide blijft de connectie enorm instabiel. Soms gaat het 10 minuten goed, maar vaak wel 1 reconnect per minuut, niet werkbaar. Bij elke reconnect gaat Google Maps ook opnieuw de vertraging/snelste route voorlezen, dus muziek luisteren is dan ook een niet optimale ervaring :P.
Ben je wellicht geïnteresseerd een hardware fix te testen? Oorspronkelijk voor VW bedoeld, maar zou wellicht ook kunnen helpen voor andere head units.

Carsifi is kwa hardware overigens zo goed als een kloon van AAWireless. Geproduceerd door dezelfde fabriek in China, kwamen we achter doordat ze de fabriek per ongeluk telefoon logbestanden met ons deelde waarin de "Carsifi-****" bluetooth naam stond. Sterker nog, de AAWireless firmware werkt 1 op 1 op een Carsifi device. Dit is een van de redenen geweest waarom we de productie naar Europa verplaatst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Jacco W schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:33:

Zijn er hier ervaringen met de 'Client mode'?

Hoewel er nog steeds met hoofdletters EXPERIMENTAL staat, ben ik er toch maar eens aan begonnen. De 'normale' hotspot modus werkte bij mij eigenlijk altijd goed. Soms een enkele onderbreking, soms een enkele keer niet direct opstarten. Stabiel genoeg voor een experimentje, dacht ik zo.
Ervaringen tot nu toe:
- het duurt (soms veel te) lang voordat de verbinding tot stand komt
+ de telefoon wordt minder heet en lijkt minder energie te verbruiken

Iemand aanvullingen? Beste settings?

@Snirpo Wat betekent die status EXPERIMENTAL? Welke ontwikkeling vindt daar nog plaats?

Volvo V90 2018
AAWireless firmware 2.1.0
AAWireless app versie 3.21.0
Sony Xperia 1 II met Andriod 12
Android Auto 9.3.631414

Settings:
USB-mode: default
Pass-through: enabled
Dongle mode: disabled
Start/stop: enabled
Remove tap restriction: disabled
Disable media sink: disabled
Disable TTS sink: disabled
Auto video focus: disabled
Client mode is tricky, het is nogal bewerkelijk.

- Het gebruikt de start / stop service om Android Auto te starten. Dit is een service in onze companion app. Door aggressive batterij management werkt dit niet altijd lekker op alle telefoons. Je zou kunnen proberen de AAWireless app te excluden van batterij optimalisatie.
- Ingebouwde wifi hotspots in auto's zijn over het algemeen 2.4ghz. Dit komt de performance niet ten goede. Ook is de stabiliteit van deze hotspots niet altijd geweldig. Daarnaast hebben sommige hotspots cliënt isolation, waardoor de telefoon en AAWireless elkaar niet kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
Snirpo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:10:
[...]
Ben je wellicht geïnteresseerd een hardware fix te testen? Oorspronkelijk voor VW bedoeld, maar zou wellicht ook kunnen helpen voor andere head units.
Jahoor, stuur maar een PM voor details, als het jullie helpt om een stabieler product te maken door te testen op een wat exotischere headunit, geen probleem.

Bekabeld nooit problemen gehad, dus aan de combinatie telefoon/headunit ligt het niet. Gisteren de Motorola MA1 binnen gekregen en die deed het gelukkig wel goed tijdens heen/terug naar werk (2x30 minuten).

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SlinkingAnt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:09:
Zou ik ook wel willen op m'n 1290SA! Jaloers hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:53:
[...]
Zou ik ook wel willen op m'n 1290SA! Jaloers hoor :)
Daar zijn tegenwoordig ook oplossingen voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
SlinkingAnt schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:42:
[...]

Jahoor, stuur maar een PM voor details, als het jullie helpt om een stabieler product te maken door te testen op een wat exotischere headunit, geen probleem.

Bekabeld nooit problemen gehad, dus aan de combinatie telefoon/headunit ligt het niet. Gisteren de Motorola MA1 binnen gekregen en die deed het gelukkig wel goed tijdens heen/terug naar werk (2x30 minuten).
Als de MA1 wel werkt, dan weet ik haast wel zeker dat het hetzelfde issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha ik hou het wel ff bij mn Garmin xt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
bruce the boss schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:27:
Ik heb de batterij instellingen aangepast maar nog niet kunnen testen. Terug naar fabrieksinstellingen kan altijd nog.
Bruce ik ben even nieuwsgierig, heeft het het opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
ratje_nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:45:
[...]

Bruce ik ben even nieuwsgierig, heeft het het opgelost ?
Nee nog steeds niet. Weet niet meer wat te doen eigenlijk.
Buiten de factory reset maar dat vind ik zo drastisch. En een hoop werk om alles weer in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Heel bijzonder,

Ja de fabrieksinstellingen gaat het oplossen daarom moet het ook een setting zijn. Ik hoop voor je dat je het inderdaad nog op kunt lossen voordat er een factory reset plaats moet vinden, dat is inderdaad dikke ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
ratje_nl schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:03:
Heel bijzonder,

Ja de fabrieksinstellingen gaat het oplossen daarom moet het ook een setting zijn. Ik hoop voor je dat je het inderdaad nog op kunt lossen voordat er een factory reset plaats moet vinden, dat is inderdaad dikke ellende.
Denk je dat een reset het zeker oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Het moet toch een softwarematig iets zijn dus als jij alle batterijsettings gechecked hebt in android lijkt dat inderdaad de enige oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Wat is er tegen een factory reset? Dan heb je weer een vers systeem en na de check of het nu wel werkt zet je het spul terug
gmail account
instellingen en apps vanuit backup uit Google Drive incl. Whatsapp
bankkapp instellen
DigID
Denk dat het twee uurtjes zijn. En dan denk je had ik dat maar twee weken eerder gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
Daar is V&A voor :)

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 19-04-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
De MA1 van Motorola nu ook in NL te koop. Volgens mij geen verschil met de AAwireless etc enige nadeel lijkt mij dat de MA1 niet geüpdatet kan worden. Als dit overigens een nadeel is....

https://www.amazon.nl/Mot...d=pla-1638982415885&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
Snirpo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:24:
[...]

Client mode is tricky, het is nogal bewerkelijk.

- Het gebruikt de start / stop service om Android Auto te starten. Dit is een service in onze companion app. Door aggressive batterij management werkt dit niet altijd lekker op alle telefoons. Je zou kunnen proberen de AAWireless app te excluden van batterij optimalisatie.
- Ingebouwde wifi hotspots in auto's zijn over het algemeen 2.4ghz. Dit komt de performance niet ten goede. Ook is de stabiliteit van deze hotspots niet altijd geweldig. Daarnaast hebben sommige hotspots cliënt isolation, waardoor de telefoon en AAWireless elkaar niet kunnen bereiken.
De verbinding was stabiel (deze kwam alleen wat langzamer tot stand dan in hotspot mode). De hotspot in de Volvo is snel en zonder client isolation. Het werkte dus verder naar behoren.
ECHTER na een paar dagen was er opeens geheel geen verbinding meer. Toen ik de app opende leek deze het device geheel vergeten en toonde de wizard voor setup van een nieuw device? Ik heb geprobeerd deze wizard en de daaropvolgende troubleshooting te doorlopen, maar zit nu met een niet werkend device met een rode led die af en toe groen knippert... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Jacco W schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:42:
[...]

De verbinding was stabiel (deze kwam alleen wat langzamer tot stand dan in hotspot mode). De hotspot in de Volvo is snel en zonder client isolation. Het werkte dus verder naar behoren.
ECHTER na een paar dagen was er opeens geheel geen verbinding meer. Toen ik de app opende leek deze het device geheel vergeten en toonde de wizard voor setup van een nieuw device? Ik heb geprobeerd deze wizard en de daaropvolgende troubleshooting te doorlopen, maar zit nu met een niet werkend device met een rode led die af en toe groen knippert... :-(
Kun je eens checken of het wifi netwerk van AAWireless nog zichtbaar is? Als de app geen device meer toont, betekend dat dat de bluetooth koppeling verdwenen is. Vraag me alleen of hoe dit ontstaan is. Zou je de device naam kunnen geven (AAWireless-xxxx of AndroidAuto-AAWxxxx)?

[ Voor 11% gewijzigd door Snirpo op 17-04-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
Snirpo schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:24:
[...]

Kun je eens checken of het wifi netwerk van AAWireless nog zichtbaar is? Als de app geen device meer toont, betekend dat dat de bluetooth koppeling verdwenen is. Vraag me alleen of hoe dit ontstaan is. Zou je de device naam kunnen geven (AAWireless-xxxx of AndroidAuto-AAWxxxx)?
Er was geen wifi van het device zichtbaar. Gisteren ook geen bluetooth, maar die was er vanmorgen weer wel. Er werd geen automatische koppeling tot stand gebracht, maar ik kon wel handmatig koppelen. Het device stond niet meer in de lijst van 'eerder verbonden apparaten', maar nu dus weer wel. Daarna startte AA ook weer op. Wel staat eea nu weer in hotspot mode.
Device naam is AAwireless-e4ploObZ.
Vanuit de app is ook een mail aan jullie technical support verzonden.
Vanmiddag de client mode maar weer eens proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:41
Sinds 1 week de aawireles device hier voor 1 auto (gekocht met de paas actie), blij verrast hoe het werkt. Alles volgens de App doorlopen en alles werkte in een keer allemaal soepel. Nu nog niet heel veel gebruikt, dus over de stabiliteit niet veel te zeggen. Maar eerste indrukken, het werkt gewoon prima! Het scherm van de auto is niet de nieuwste versie (niet super groot). Dus gespeeld met dpi instellingen, erg mooie uitkomst en het ziet er na wat testen beter uit dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
joostnl schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:31:
Is er een fix bekend? Mijn vriendin heeft nog zich miui, xiaomi 11t pro

[...]
Ik heb mijn 11t handmatig voorzien van een update ( 14.0.2 ). Ik heb helaas geen referentiekader omdat ik AAwireless pas 2 week in huis heb maar de eerste 2000km zijn probleemloos verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
Jacco W schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:37:
[...]

Er was geen wifi van het device zichtbaar. Gisteren ook geen bluetooth, maar die was er vanmorgen weer wel. Er werd geen automatische koppeling tot stand gebracht, maar ik kon wel handmatig koppelen. Het device stond niet meer in de lijst van 'eerder verbonden apparaten', maar nu dus weer wel. Daarna startte AA ook weer op. Wel staat eea nu weer in hotspot mode.
Device naam is AAwireless-e4ploObZ.
Vanuit de app is ook een mail aan jullie technical support verzonden.
Vanmiddag de client mode maar weer eens proberen...
Cliënt mode is dus inderdaad nog 'EXPERIMENTAL'. Instellen gaat goed maar na een dag of wat zijn alle wifi instellingen plotseling vergeten. De modus schiet terug naar hotspot, maar doordat ook het land is vergeten gebeurt er vervolgens helemaal niets meer. Het opnieuw invullen van de juiste waarden leidt tot veel connectiepogingen, maar geen connectie. Ook na handmatig verbinden van bluetooth en/of wifi komt geen connectie tot stand. Het device verbreekt elke keer direct de verbinding met het auto-hotspot.

Ik ben na volledige reset weer terug in werkende hotspot mode en daarna geen problemen meer. Ik wacht nu eerst op een volgende versie soft-/firmware voordat ik cliënt mode weer probeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exSrnWOtkElV23SqUd4FBRvfxWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N3nEjzZ50D9p2wNupEfTtiTr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Jacco W schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:33:
[...]

Cliënt mode is dus inderdaad nog 'EXPERIMENTAL'. Instellen gaat goed maar na een dag of wat zijn alle wifi instellingen plotseling vergeten. De modus schiet terug naar hotspot, maar doordat ook het land is vergeten gebeurt er vervolgens helemaal niets meer. Het opnieuw invullen van de juiste waarden leidt tot veel connectiepogingen, maar geen connectie. Ook na handmatig verbinden van bluetooth en/of wifi komt geen connectie tot stand. Het device verbreekt elke keer direct de verbinding met het auto-hotspot.

Ik ben na volledige reset weer terug in werkende hotspot mode en daarna geen problemen meer. Ik wacht nu eerst op een volgende versie soft-/firmware voordat ik cliënt mode weer probeer.

[Afbeelding]
Zal het proberen te reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
RAAF12 schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:10:
Wat is er tegen een factory reset? Dan heb je weer een vers systeem en na de check of het nu wel werkt zet je het spul terug
gmail account
instellingen en apps vanuit backup uit Google Drive incl. Whatsapp
bankkapp instellen
DigID
Denk dat het twee uurtjes zijn. En dan denk je had ik dat maar twee weken eerder gedaan :-)
Gisteren toch maar een reset gedaan en daarna een stukje gereden met de auto.

En alles lijkt nu toch goed te werken......... 😁😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco W
Snirpo schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:35:
[...]

Zal het proberen te reproduceren.
Ook in hotspot modus afgelopen week 2 keer AAW opnieuw moeten instellen. De AAW app start dan met het welcome scherm.
Heb nu beta programma van AA en AAW verlaten en dat lijkt te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
Hier trouwens de AAW aangesloten in een Mg4 luxury. Bedraad werkte een samsung s23 al goed, maar de s20 gaf disconnects. Nu met AAW ertussen werkt ook de s20 goed. Ik gebruik hem trouwens volledig met de standaard instellingen zoals hij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadjeh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik heb de aawireless aangesloten en verbonden met samsung S23 Ultra.
Auto Nissan E power.
Werkte tijdlang perfect maar nu doet hij niets meer. Groene lampje blijft knipperen.
Alles opnieuw ingesteld en werkt weer.
Echter als ik na een tijdje weer in de auto stap weer niks en weer knipperende groene lampje.
Iemand een idee wat er fout gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Aadjeh schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:29:
Ik heb de aawireless aangesloten en verbonden met samsung S23 Ultra.
Auto Nissan E power.
Werkte tijdlang perfect maar nu doet hij niets meer. Groene lampje blijft knipperen.
Alles opnieuw ingesteld en werkt weer.
Echter als ik na een tijdje weer in de auto stap weer niks en weer knipperende groene lampje.
Iemand een idee wat er fout gaat ?
Dit komt vaker voor de laatste tijd. Reset van cache en data van Android Auto zou voldoende moeten zijn. Of Android Auto geforceerd stoppen. Waarom dit ontstaat? We hebben nog geen idee helaas. Als je Android Auto beta gebruikt, probeer dan wellicht terug te gaan naar de normale versie. Ook zou je kunnen proberen "start/stop" aan te zetten in de AAWireless companion app. Met start/stop heeft de AAWireless app controle over het starten van Android Auto. Als dit wel goed werkt, dan is het Android Auto zelf die er geen zin in heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Snirpo op 13-05-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba86
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
Onder het kopje 'Durf te vragen'; rij een Skoda en ben benieuwd of je ook de optie mirror link (zo heet het geloof ik) geunlocked moet hebben (dit kost €270...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik heb de AA wireless gekocht.
De keuze viel op AA wireless vanwege de dpi instelling die je kan doen. Ik heb een 7 inch scherm en dpi op 135 is voor mij perfect.
De balk komt aan de linkerkant en er is net wat meer te zien allemaal nu.

Verder ben ik een beetje aan het spelen met de instellingen. Remote tap limitations heb ik nu aangezet en lijkt nog geen negatieve impact te hebben op de GPS van Gmaps.
Wel zie ik dat het toetsenbord niet naar voren komt omdat je aan het rijden bent dus ik weet niet zeker of het werkt..

Verder verbind hij lekker snel en op korte ritjes tot nu toe lekker stabiel.
Mijn telefoon kan ik ook draadloos opladen.
Ben benieuwd hoe een langere rit gaat.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:38

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

madmaus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:26:

Wel zie ik dat het toetsenbord niet naar voren komt omdat je aan het rijden bent dus ik weet niet zeker of het werkt..
Volgens mij is dit altijd zo in de AA versie van google maps. Er zit gewoon geen toetsenboord in (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Koen Hendriks schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:43:
[...]

Volgens mij is dit altijd zo in de AA versie van google maps. Er zit gewoon geen toetsenboord in (volgens mij).
Oh dat zou kunnen. Ik gebruik android auto nog pas 2 weken.
Tot nu toe ben ik wisselend enthousiast.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel als je stilstaat. Wat nog een rekbaar begrip kan zijn. Die van mij moet op de handrem staan voordat ie hem vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:35
Ik ben van plan om de Aawireless aan te schaffen. Maar hoe werkt het precies als er meerdere gebruikers zijn? Wij zijn met 3 personen die in het huishouden de auto gebruiken.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snirpo
anconakip schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:17:
Ik ben van plan om de Aawireless aan te schaffen. Maar hoe werkt het precies als er meerdere gebruikers zijn? Wij zijn met 3 personen die in het huishouden de auto gebruiken.
Je kan alle drie de telefoons koppelen. Standaard start Android Auto alleen op de telefoon die verbonden is met de handsfree van de auto. Dit kun je aanpassen door "Dongle mode" (dit is de native dongle functionaliteit ingebouwd in Android Auto) uit te zetten, dan kun je de connectie-prioriteit in de companion app instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb net trouwens geconstateerd dat als je AAwireless gebruikt en de tap limitation eraf haalt je wel een toetsenbord krijgt als je rijdt.
In elk geval in mijn 2020 Nissan Qashqai.

Daarnaast krijg je die vervelende melding niet meer als je 7 keer achterelkaar op het Touchscreen drukt.

Er bestaat een kans dat je GPS ontvangst minder wordt maar dat heb ik nog niet gemerkt in Google maps en Tomtom Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
anconakip schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:17:
Moest jij of een andere lezer(es) interesse hebben in een 2dehands AAwireless, geef maar seintje via DM. Ik heb er 1 op overschot.
Voor de duidelijkheid: ik was/ben er héél tevreden van. Heb er nog 1 voor in mijn eigen wagen (Skoda SuperB). Deze was die van mijn vrouw, maar die moest zo nodig een iPhone krijgen van haar werk.
Daar heb ik dan maar zo'n Carlinkit adapter voor gekocht, maar die werkt véél minder goed dan deze AAWireless !
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste