Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
baba86 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:25:
Onder het kopje 'Durf te vragen'; rij een Skoda en ben benieuwd of je ook de optie mirror link (zo heet het geloof ik) geunlocked moet hebben (dit kost €270...)
Volgens mij hoeft dat niet. Welke versie software staat er op je Skoda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:54
Ik heb een Ford Focus MK4 2018 met ingebouwde AA en gebruik een Pixel 7 Pro. Iemand die me de voor/nadelen kan vertellen van de AAWireless tegenover de Moterola MA1? Weet niet welke ik moet nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Bij Motorola heb je minder kinderziektes. Snirpo doet zijn best maar het blijft een klein zaakje. Motorola is big.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:37
voordeel van AA wireless is dat je firmware update krijgt. Motorola heeft dit niet er is geen app etc.
Maar als iets werkt dan werkt het tenzij Google iets wijzigt of de autofabrikant dmv software updates.

Nu is het wel dat Motorola Google certified is, geen idee of dit iets toevoegt..

https://9to5google.com/20...oid-auto-wireless-review/
At this point, we’re still early in wireless dongles for Android Auto. Motorola MA1 is the “easy” option, but in my experience, it’s not been the best one. When it works, it works brilliantly, but the initial shine has worn off. AAWireless, the crowdfunded dongle that debuted this form factor, has remained stable for longer and has a brighter future in my book since the developers behind it actually have the ability to update the software over time.
Ik ben blij met mijn AAwireless icm Pixel 7 en VW Polo bj 2019

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 13-06-2023 11:20 ]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

5-9-2020 was posting 1. Misschien ben ik niet op de hoogte maar dan zou ik wel een redelijk alfa product willen zien. Het is payware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Cruzer schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:19:
voordeel van AA wireless is dat je firmware update krijgt. Motorola heeft dit niet er is geen app etc.
Maar als iets werkt dan werkt het tenzij Google iets wijzigt of de autofabrikant dmv software updates.

Nu is het wel dat Motorola Google certified is, geen idee of dit iets toevoegt..

https://9to5google.com/20...oid-auto-wireless-review/

[...]

Ik ben blij met mijn AAwireless icm Pixel 7 en VW Polo bj 2019
Is de Moterola niet gelieerd aan de Android auto versie/software op je telefoon?
Zelf ben ik op zoek naar een stabiel apparaat die niet mijn hele batterij leegtrekt.

Diverse youtube videos bekeken maar ik zie verschillende reacties.
Helaas kan ik op reddit niks teruglezen over de ervaringen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
qwasd schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Is de Moterola niet gelieerd aan de Android auto versie/software op je telefoon?
Zelf ben ik op zoek naar een stabiel apparaat die niet mijn hele batterij leegtrekt.

Diverse youtube videos bekeken maar ik zie verschillende reacties.
Helaas kan ik op reddit niks teruglezen over de ervaringen.
Het is simpel. Beide werken prima en soortgelijk. Disclaimer, ik ben een van de bedenkers van AAWireless.
AAWireless heeft een companion app om de firmware te kunnen updaten, aanpassingen te kunnen doen en om problemen in Android Auto heen te werken.
9/10 problemen met soortgelijke dongles komt door Android Auto zelf, de autoradio of de telefoon.
Uiteindelijk als je geen settings aanpast en de dongle plug-and-play gebruikt, werkt AAWireless gelijk aan de MA1 en maakt het niks uit welke je koopt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snirpo
RAAF12 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:21:
Bij Motorola heb je minder kinderziektes. Snirpo doet zijn best maar het blijft een klein zaakje. Motorola is big.
RAAF12 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:49:
5-9-2020 was posting 1. Misschien ben ik niet op de hoogte maar dan zou ik wel een redelijk alfa product willen zien. Het is payware.
Ik snap niet zo goed waarom jou enige missie in dit topic lijkt om AAWireless volledig af te kraken. Heeft dit enige toegevoegde waarde? Een mening hebben mag best, maar dit begint wel heel erg naar trollen te neigen. Waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RAAF12 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:21:
Motorola is een Chinese dozen schuiver. Met weinig support. Hoe is dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

MikeyMan schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Motorola is een Chinese dozen schuiver. Met weinig support. Hoe is dat beter?
Die heeft een naam te verliezen net zoals de naam Philips door TPV is gekocht. Niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

RAAF12 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:47:
[...]

Die heeft een naam te verliezen net zoals de naam Philips door TPV is gekocht. Niks nieuws.
Maar iedereen moet zijn of haar eigen afweging maken. Bij koop op afstand kan je het ding makkelijk gratis retourneren als het tegenvalt. Simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:00
Wat een discussie tussen die 2 systemen. Ik heb zelf de Motorola MA1 gekocht. Maar de AAWireless lijkt me ook een goed product.

Nadeel van de Motorola wat ik zo snel kan vinden is dat het niet mogelijk is om 2 telefoons te koppelen. Zou dat bij AAWireless wel out of the box ondersteund worden? Dan wil ik die AAWireless ook nog kopen voor in mijn andere auto.

Hoe zit het eigenlijk met de Android Versie op de AA Wireless? Is dat een eigen fork? Hoe kan ik zeker weten dat daar geen malware in zit zoals bij sommige Chinese Android TV boxes? Wordt die box ook in Nederland geproduceerd? Of ook in China volgens de Nederlandse specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
haaibaa2 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:43:
Wat een discussie tussen die 2 systemen. Ik heb zelf de Motorola MA1 gekocht. Maar de AAWireless lijkt me ook een goed product.

Nadeel van de Motorola wat ik zo snel kan vinden is dat het niet mogelijk is om 2 telefoons te koppelen. Zou dat bij AAWireless wel out of the box ondersteund worden? Dan wil ik die AAWireless ook nog kopen voor in mijn andere auto.

Hoe zit het eigenlijk met de Android Versie op de AA Wireless? Is dat een eigen fork? Hoe kan ik zeker weten dat daar geen malware in zit zoals bij sommige Chinese Android TV boxes? Wordt die box ook in Nederland geproduceerd? Of ook in China volgens de Nederlandse specificaties?
Bij AAWireless kan je meerdere aparaten koppelen via de app, en de prioriteit bepalen.
Blijft wel afhankelijk van de telefoon ook welke eerst koppelt.
De laatste gekoppelde kan je wel voorrang geven zodat die alsnog overneemt.

Voor de duidelijkheid: je kan er niet 2 of meerdere telefoons tegelijkertijd mee koppelen, wel linken.

Grootste voordeel van de AAWireless zijn de features. Je kan em gebruiken in dongle modus, zoals de bv de Motorola werkt, of in passthrough (zonder modificatie van instellingen). En de start/stop features, overrulen usb-modus van de telefoon, het automatisch focus geven van Android auto of net niet, het verwijderen van de touch-restrictions tijdens het rijden, en vooral: aanpassen van de DPI !
In mijn Skoda SuperB heb ik een10" scherm maar de resolutie wordt bekabeld écht niet goed benut. Met AAWireless verhoog je de DPI waardoor de tekst wel wat kleiner wordt maar er véél meer op dat scherm kan.

Productie is in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:53

3_s

Ik heb af en toe dat mijn gsm opnieuw begint af te spelen, nadat ik ben uitgestapt.
Dus tijdens de rit AAWireless gebruikt (Spotify of Podcast Addict), auto uit zetten en afsluiten. Enkele seconden later start Spotify of PA opnieuw, maar dan via de gsm luidspreker.
Momenteel nog geen logica gevonden, wanneer wel of niet.

Ik heb een OnePlus 9 pro en een Kona Electric.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

wimmme schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:23:
[...]

Bij AAWireless kan je meerdere aparaten koppelen via de app, en de prioriteit bepalen.
Blijft wel afhankelijk van de telefoon ook welke eerst koppelt.
De laatste gekoppelde kan je wel voorrang geven zodat die alsnog overneemt.

Voor de duidelijkheid: je kan er niet 2 of meerdere telefoons tegelijkertijd mee koppelen, wel linken.

Grootste voordeel van de AAWireless zijn de features. Je kan em gebruiken in dongle modus, zoals de bv de Motorola werkt, of in passthrough (zonder modificatie van instellingen). En de start/stop features, overrulen usb-modus van de telefoon, het automatisch focus geven van Android auto of net niet, het verwijderen van de touch-restrictions tijdens het rijden, en vooral: aanpassen van de DPI !
In mijn Skoda SuperB heb ik een10" scherm maar de resolutie wordt bekabeld écht niet goed benut. Met AAWireless verhoog je de DPI waardoor de tekst wel wat kleiner wordt maar er véél meer op dat scherm kan.

Productie is in Nederland
Printjes zelf bestukken, firmware? Tomtom liet zijn kassies ook in de PRC maken. Ik bedoel maar. Zijn de producten CE gecertificeerd? Zo nee, ben je als fabrikant in overtreding. En dat is zo zonder een geldig certificaat. Been there, done that. Goed ik ben niet van de EEG politie. Maar iets illegaals is wel verboden volgens de regelen des forums.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 26-06-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer

You can trust the connectivity thanks to its 5GHz Wi-Fi connection and if you have multiple handsets or share the vehicle with others, the MA1 can handle up to two devices being paired to it. Just make sure you press the button on the side of the device to switch between smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Right. Gewoon de specs lezen. Tnx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snirpo

AAWireless wordt in Hongarije geproduceerd, voorheen China. We hebben sinds we in Hongarije produceren volledige controle over het productieproces. De software wordt in Nederland geschreven. Er draait overigens geen Android op, maar een custom Linux distributie. AAWireless heeft overigens CE + FCC + IC + UKCA keurmerk, al zegt een keurmerk niet zoveel over de software op het device. Een keurmerk zegt meer of de hardware voldoet aan de regelgeving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
Cruzer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:12:
[...]

You can trust the connectivity thanks to its 5GHz Wi-Fi connection and if you have multiple handsets or share the vehicle with others, the MA1 can handle up to two devices being paired to it. Just make sure you press the button on the side of the device to switch between smartphones.
In theorie werkt dit, indien de autoradio met meerdere telefoons (handsfree devices) tegelijk kan verbinden. In de praktijk kunnen veel auto's dit niet en zal alleen de telefoon die verbonden is met de autoradio, Android Auto starten. Dit is ook hoe AAWireless werkt in dongle mode en hoe Android Auto native met dongles om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Toyota RAV4 binnen uit 2023 met alle nieuwe systemen er op en er aan. Echter android auto werkt niet draadloos. In ieder geval niet met mijn Samsung S9+. Zelfs met een kabel verliest hij nogal vaak connectie en ik heb 3 kabels geprobeerd. Bij mijn vriendin zie ik alles heerlijk soepel draadloos werken met Apple carplay.

Komt er nog iets van een update om Android auto draadloos te krijgen voor de RAV4. Weet iemand waar ik die info kan vinden?

Anders ook maar een dongle proberen of een nieuwe telefoon. Misschien dan maar een Apple met pijn in het hart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
AAwireless nu een aantal weken in bezit, ik rijd zo'n 60k per jaar dus ben er wel een beetje van "afhankelijk".

Ik moet zeggen dat ik erg verbaasd ben over de connectiviteit, deze is prima. Ik heb heel af en toe dat de verbinding eens word verbroken maar binnen 5 a 10 seconden staat deze weer op het scherm. Dit zou overigens net zo goed aan mijn toestel kunnen liggen.

Ik kan AAwireless zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Wat een verademing was dat om AAWireless te hebben. Tijdje gebruikt in mijn Suzuki. In mijn huidige auto heb ik hem niet nodig dus ligt netjes te wachten tot hij weer nodig is voor de volgende auto!

PVoutput---->3825wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:21

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik gebruik nu al een hele poos AAWireless en het werkt uitstekend. Ik krijg alleen mijn Pixel 6 niet snel genoeg opgeladen met de wireless charger. Hij loopt alsnog leeg bij een autoritje met AA.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de 'beste' (12W) wireless lader die mijn telefoon aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

Koen Hendriks schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:46:
Ik gebruik nu al een hele poos AAWireless en het werkt uitstekend. Ik krijg alleen mijn Pixel 6 niet snel genoeg opgeladen met de wireless charger. Hij loopt alsnog leeg bij een autoritje met AA.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb de 'beste' (12W) wireless lader die mijn telefoon aankan.
Hier nog een pixel6 en aawireless gebruiker. Bij langere ritten gebruik ik het kabeltje van de aawireless om mijn pixel6 op te laden.
Ja dat is nou net niet de bedoeling van wireless optie, maar met een lege telefoon aankomen op bestemming is ook niet handig.
Welk wireless (matje?) gebruik je in de auto, en wat is het verbruik met wireless laden? Als dmv 12w bijladen het (snelle) leeglopen al stopt en je bv na een uur rijden max. 15% verloren hebt, zou ik al blij zijn .

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik gebruik gewoon een bedrade 12v 3.0a oplader en dat werkt prima, misschien een beter alternatief.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
KingCrash schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Hier nog een pixel6 en aawireless gebruiker. Bij langere ritten gebruik ik het kabeltje van de aawireless om mijn pixel6 op te laden.
Ja dat is nou net niet de bedoeling van wireless optie, maar met een lege telefoon aankomen op bestemming is ook niet handig.
Welk wireless (matje?) gebruik je in de auto, en wat is het verbruik met wireless laden? Als dmv 12w bijladen het (snelle) leeglopen al stopt en je bv na een uur rijden max. 15% verloren hebt, zou ik al blij zijn .
Ik gebruik voor korte ritten geen oplader. Ik heb een losse telefoonhouder in de auto waar ik de telefoon in schuif. Eventueel kan ik mijn telefoon verbinden met een usb-c kabel die vervolgens in m'n 12V aansluiting zit van de auto. Snel opladen dus en geen gedoe met wireless opladen in de auto, want dat gaat toch veel trager met ook AAWireless draaiende

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

KingCrash schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Ja het remt het af. Dus als ik met 100% 1 uur onderwerg ben eindig ik met ~80% denk ik ?
Als ik hem helemaal niet oplaad zou dat waarschijnlijk tussen de 60% en 70% zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Maar dat is nou net de lol van wireless dat je niet hoeft in te pluggen en slijt je connector niet van. Connector vervangen wegens 'ongelukjes' staat in de toptien van reparaties aan phones. Ik gebruik een draadloze oplader als het een lange rit is. Meestal moet ik hem na 350km op de lader leggen. Ik heb zowel een iPhone als een Android fone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:47

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Sinds een maandje maak ik gebruik van de Aawireless in combinatie met een Alpine ILX-F905d head unit en Google Pixel 7 Pro. Over het algemeen ben ik er zeer blij mee, alles werkt. Toestel verbindt automatisch, muziek speelt ook gewoon af en heb weinig tot geen vastlopers of disconnecties.

De enige minpuntjes die ik heb is dat de muziek via YT music soms stopt met spelen en wanneer je op play drukt het lang duurt voordat het verder speelt en het rare is dat op mijn toestel al een nummer verder is maar ik hoor dan nog muziek van het nummer ervoor. Heel vreemd. En de opstarttijd is bij mij ongeveer een minuut of 2. Is dat normaal of kan dat sneller gemaakt worden?

Ik heb in ieder geval de setup normaal doorgelopen en verder nog geen settings veranderd. Dus vraag me af of er settings zijn die de opstarttijd versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
lange ritten aan de quick charge via de sigaretten aansteker. Pixel 7 krijg ik keurig de melding snel opladen.
Telefoon wordt wel warm en anders gewoon bekabeld Android Auto (zonder AA-wireless) voor lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Hier een s23 die niet heel warm wordt en zelfs draadloos een beetje bijlaadt. De s20 van m'n vrouw daarentegen wordt wel warm en loopt langzaam leeg op de draadloze lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mijn Pro MAX 13 blijft vol op de draadloze lader. Geen probleem met 650km aan een stuk met pauzes gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

kakels schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:45:
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Toyota RAV4 binnen uit 2023 met alle nieuwe systemen er op en er aan. Echter android auto werkt niet draadloos. In ieder geval niet met mijn Samsung S9+. Zelfs met een kabel verliest hij nogal vaak connectie en ik heb 3 kabels geprobeerd. Bij mijn vriendin zie ik alles heerlijk soepel draadloos werken met Apple carplay.

Komt er nog iets van een update om Android auto draadloos te krijgen voor de RAV4. Weet iemand waar ik die info kan vinden?

Anders ook maar een dongle proberen of een nieuwe telefoon. Misschien dan maar een Apple met pijn in het hart
Dat werkt idd feilloos. Ik gebruik Carplay wireless al jaren zonder wanklank. Ik vind het wel raar dat na drie (!) jaar dat AA wireless dingetje nog steeds niet bij iedereen goed werkt. Ik ben daar wel kritisch op het is tenslotte niet gratis, dus mag je verwachten dat het werkt. punt. En ja ik zal het blijven aankaarten net zolang tot alle bugs eruit zijn >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snirpo
RAAF12 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:09:
[...]

Dat werkt idd feilloos. Ik gebruik Carplay wireless al jaren zonder wanklank. Ik vind het wel raar dat na drie (!) jaar dat AA wireless dingetje nog steeds niet bij iedereen goed werkt. Ik ben daar wel kritisch op het is tenslotte niet gratis, dus mag je verwachten dat het werkt. punt. En ja ik zal het blijven aankaarten net zolang tot alle bugs eruit zijn >:)
CarPlay is zeer zeker ook niet perfect. Om als voorbeeld te noemen: In de auto van mijn vriendin met native Wireless CarPlay valt de helft van de tijd de audio van telefoongesprekken weg.

AAWireless is niet perfect, en dat zal het ook nooit zijn. Simpelweg omdat telefoons en autoradio's niet perfect zijn. Android Auto zelf is ook zeer zeker niet perfect. Ga voor de lol eens kijken naar de reviews van bijvoorbeeld de Motorola MA1 op Amazon en je ziet soortgelijke problemen als bij AAWireless, zoals:

- Disconnects
- Werkt uit het niets ineens niet meer
- Lag
- Stutters
Etc etc

Om als voorbeeld te noemen. Het gebeurd redelijk vaak dat na een update Android Auto niet meer start. Vaak is een clear cache + data van Android Auto de oplossing. Dit kunnen wij gewoon simpelweg niet oplossen. We proberen mensen te helpen d.m.v. de troubleshooting in de app, maar daar houdt het mee op.

Er zijn trouwens ook genoeg mensen waarbij Android Auto Wireless / AAWireless gewoon goed werkt.

EDIT: Overigens wel interessant dat je reageert op iemand die klaagt dat bedraad AA niet goed werkt in zijn auto, en dan vervolgens AAWireless weer begint af te zeiken, maar dat terzijde.

[ Voor 6% gewijzigd door Snirpo op 10-07-2023 22:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
MaakmeGek schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:21:
Sinds een maandje maak ik gebruik van de Aawireless in combinatie met een Alpine ILX-F905d head unit en Google Pixel 7 Pro. Over het algemeen ben ik er zeer blij mee, alles werkt. Toestel verbindt automatisch, muziek speelt ook gewoon af en heb weinig tot geen vastlopers of disconnecties.

De enige minpuntjes die ik heb is dat de muziek via YT music soms stopt met spelen en wanneer je op play drukt het lang duurt voordat het verder speelt en het rare is dat op mijn toestel al een nummer verder is maar ik hoor dan nog muziek van het nummer ervoor. Heel vreemd. En de opstarttijd is bij mij ongeveer een minuut of 2. Is dat normaal of kan dat sneller gemaakt worden?

Ik heb in ieder geval de setup normaal doorgelopen en verder nog geen settings veranderd. Dus vraag me af of er settings zijn die de opstarttijd versnellen?
Ik had exact dezelfde combinatie (Alpine ILX-F905d + Pixel 7) om mee te testen. Ik kan bevestigen dat opstarttijd een probleem is bij deze autoradio's. Dit heeft te maken met "dongle mode". Android Auto wacht in dongle mode op de hands free van de autoradio. Op een of andere manier duurt het lang voor dat Android Auto door heeft dat er een volledige hands free connectie is op gezet. Je zou kunnen proberen dongle mode uit te schakelen in de AAWireless app. Zonder dongle mode denkt Android Auto dat AAWireless een native Wireless AA autoradio is. Dit is niet hoe Google het wil, maar werkt soms wel beter, omdat je dan niet afhankelijk bent van de bluetooth hands free verbinding met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:47

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Snirpo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:32:
[...]

Ik had exact dezelfde combinatie (Alpine ILX-F905d + Pixel 7) om mee te testen. Ik kan bevestigen dat opstarttijd een probleem is bij deze autoradio's. Dit heeft te maken met "dongle mode". Android Auto wacht in dongle mode op de hands free van de autoradio. Op een of andere manier duurt het lang voor dat Android Auto door heeft dat er een volledige hands free connectie is op gezet. Je zou kunnen proberen dongle mode uit te schakelen in de AAWireless app. Zonder dongle mode denkt Android Auto dat AAWireless een native Wireless AA autoradio is. Dit is niet hoe Google het wil, maar werkt soms wel beter, omdat je dan niet afhankelijk bent van de bluetooth hands free verbinding met de auto.
Oh nice! Ok dan ga ik het proberen zonder dongle mode kijken of dat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Snirpo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:21:
[...]

CarPlay is zeer zeker ook niet perfect. Om als voorbeeld te noemen: In de auto van mijn vriendin met native Wireless CarPlay valt de helft van de tijd de audio van telefoongesprekken weg.

AAWireless is niet perfect, en dat zal het ook nooit zijn. Simpelweg omdat telefoons en autoradio's niet perfect zijn. Android Auto zelf is ook zeer zeker niet perfect. Ga voor de lol eens kijken naar de reviews van bijvoorbeeld de Motorola MA1 op Amazon en je ziet soortgelijke problemen als bij AAWireless, zoals:

- Disconnects
- Werkt uit het niets ineens niet meer
- Lag
- Stutters
Etc etc

Om als voorbeeld te noemen. Het gebeurd redelijk vaak dat na een update Android Auto niet meer start. Vaak is een clear cache + data van Android Auto de oplossing. Dit kunnen wij gewoon simpelweg niet oplossen. We proberen mensen te helpen d.m.v. de troubleshooting in de app, maar daar houdt het mee op.

Er zijn trouwens ook genoeg mensen waarbij Android Auto Wireless / AAWireless gewoon goed werkt.

EDIT: Overigens wel interessant dat je reageert op iemand die klaagt dat bedraad AA niet goed werkt in zijn auto, en dan vervolgens AAWireless weer begint af te zeiken, maar dat terzijde.
Carplay werkt hier prima zonder onderbrekingen. Carplay afzijken omdat je eigen systeem volgens gebruikers hier vaak hapert is een zwaktebod. Heb je geturft hoeveel mensen de afgelopen DRIE jaar problemen hebben ondervonden zoals een wegvallende verbinding? Ik ben van mening dat een goed product zonder problemen moet werken. Het is geen gratis beta test product. En nogmaals, ik heb af fabriek Carplay in de auto en al jaren in gebruik en heb géén wegvallende verbinding. Maar Apple maakt hard én software. Met Android telefoontjes is het veel moeilijker om iets stabiels te bouwen, zeker als kleine fabrikant. Waarvan acte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snirpo
RAAF12 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:53:
[...]

Carplay werkt hier prima zonder onderbrekingen. Carplay afzijken omdat je eigen systeem volgens gebruikers hier vaak hapert is een zwaktebod. Heb je geturft hoeveel mensen de afgelopen DRIE jaar problemen hebben ondervonden zoals een wegvallende verbinding? Ik ben van mening dat een goed product zonder problemen moet werken. Het is geen gratis beta test product. En nogmaals, ik heb af fabriek Carplay in de auto en al jaren in gebruik en heb géén wegvallende verbinding. Maar Apple maakt hard én software. Met Android telefoontjes is het veel moeilijker om iets stabiels te bouwen, zeker als kleine fabrikant. Waarvan acte.
Je leest mijn bericht niet... ik zeik CarPlay niet af. ik zeg alleen dat CarPlay ook niet voor iedereen zonder problemen werkt. Wij zijn overigens niet de bedenker van Android Auto. Ons product doet niks anders dan draadloze Android Auto mogelijk maken voor autoradio's die fabriek af geen draadloze Android Auto ondersteunen. En inderdaad voor Android is het moeilijker om iets stabiels te bouwen. Wij kunnen simpelweg niet alle problemen oplossen. Waarvan akte inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:19
Android auto is zelfs bekabeld soms al leuk. Ik heb wel eens bekabeld hele leuke "Over 200 meter ...." en dan stilte instructies gehoord van Google Maps over bedraad AA. Dat AAWireless dat dan niet beter kan, verbaast mij niets. Het beeld was in dat soort gevallen overigens prima, dus kon je gewoon even snel kijken wat de instructie had moeten zijn. Dat is overigens ook nog incidenteel een probleem. Op de terugrit was dat dan ineens weer wel goed.

In dat zelfde voertuig heb ik overigens de AAWireless nooit aan de praat gekregen. Destijds dacht ik dat het misschien ook aan het oude toestel lag, maar ook een Pixel 7 blijkt niet via AAWireless met die auto te willen werken... Bedraad werkt het echter wel, dus moet ik binnenkort maar eens even voor een support-case gaan zitten denk ik.

Ik verwacht dat AA net zo'n protocol als DLNA is. Werkt soms heel goed en soms wil het simpelweg niet helemaal door kleine verschillen in implementaties van verschillende leveranciers.

[ Voor 10% gewijzigd door Groentjuh op 11-07-2023 13:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

RAAF12 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:13:
Mijn Pro MAX 13 blijft vol op de draadloze lader. Geen probleem met 650km aan een stuk met pauzes gereden.
Even voor de duidelijkheid, met welk toestel heb je dan problemen met AA Wireless?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:10
Even een positieve noot. Ik ben heel erg te spreken over AA wireless. Ook hier werkt het niet 100% feilloos, maar dat is ook zo met bedraad. Kan AA-wireless niks aan doen. En de support hier op het forum ook dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Kappen met bashen. Heb je een probleem, omschrijf wat het is en met welk toestel, wat je al hebt geprobeerd, etc.
Je bent nu slechts vervelend aanwezig, niet meer doen.

Eerste en laatste waarschuwing.

[ Voor 84% gewijzigd door janvanduschoten op 11-07-2023 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
Ook CarPlay werkt niet altijd 100% feilloos, dat is een feit. Dat het bij jouw misschien wel feilloos werkt dan heb je misschien geluk of je wilt het niet zien (want anti AAW), maar de meeste mensen die ik ken met CarPlay hebben ook wel issues met CarPlay.

Dat heb je nou eenmaal met systemen waar software op draaid. Software gaat nou eenmaal samen met bugs.

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 11-07-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Ik zit echt veel in de auto, nadeel van bedraad android auto is dat als deze wegvalt en je bent in een telefoongesprek kun je android auto niet opnieuw starten i.v.m. een "actief" gesprek. Wanneer AAwireless een keertje wegvalt het gesprek blijft en AA opnieuw gestart kan worden i.p.v. het gesprek op te hangen. Nee nogmaals AAwireless is echt een prima product en ik zal het zeker iedereen aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
hier ook werkt perfect icm de Pixel 7 en VW Polo bj 2019.
Portieren ontgrendelen en AA wireless start al op. Heel soms is het beeld gefreezed maar bij het opstarten maar even kabel in er uit en het werkt weer. Maar denk dat dit een software issue is binnen de Android auto en mijn Polo.

Soms helpt het wel op de cache te legen wat hier in dit forum werd besproken. Maar nogmaals ik ben erg tevreden ook de customer support van AA wireless.

Mijn vrouw heeft de Pixel 6a en werkt ook goed,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 13-09 12:58

KingCrash

Angry Rabbit

zeer tevreden over mijn AAWireless icm Pixel6 en Ford Kuga.
1 vraag toch. Op de terugrit van werk > huis valt op exact dezelfde plaats de verbinding even weg. Onderbreking van 5a10sec en weer door. Gebeurd op dezelfde plaats, en eigenlijk alleen daar. Zit er een zendpiraat... ? Iets wat ik hier tegen kan doen?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
KingCrash schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:47:
zeer tevreden over mijn AAWireless icm Pixel6 en Ford Kuga.
1 vraag toch. Op de terugrit van werk > huis valt op exact dezelfde plaats de verbinding even weg. Onderbreking van 5a10sec en weer door. Gebeurd op dezelfde plaats, en eigenlijk alleen daar. Zit er een zendpiraat... ? Iets wat ik hier tegen kan doen?
Nee waarschijnlijk een legale piraat ;) , bv een radar van Rijkswaterstaat of een tolpoort. Voordat iemand weer gaat roepen dat Motorola daar geen last van heeft helaas.. ook de Motorola heeft hier last van:

https://motorolasound.com...ct-support?productId=6219
This is a known limitation of all wireless projection technologies utilizing the 5GHz spectrum. Google is aware of this issue and its impact on wireless Android Auto in general, and are working with the automotive ecosystem to address it over time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

codegro schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Ook CarPlay werkt niet altijd 100% feilloos, dat is een feit. Dat het bij jouw misschien wel feilloos werkt dan heb je misschien geluk of je wilt het niet zien (want anti AAW), maar de meeste mensen die ik ken met CarPlay hebben ook wel issues met CarPlay.

Dat heb je nou eenmaal met systemen waar software op draaid. Software gaat nou eenmaal samen met bugs.
Ik heb met Carplay alleen dat ie wegvalt bij tolporten in bijv. Frankrijk en Spanje, daarbuiten nooit onderbrekingen. Als het wel zo was zou ik de eerste zijn om daar over te klagen.
Ik heb net Android Auto wireless gestart en merk al dat een GPS fix veel langer duurt dan bij Carplay. Anyway ik heb een ritje naar Valencia op de planning staan en ben benieuwd hoe het gaat. I'l keep in touch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnw3zqIVo60CbtHgwLT6i1Dr7-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bi0JQ1IoZmQQOxlexPiVWOvY.jpg?f=fotoalbum_large

Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 13-07-2023 10:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hier net aangekomen in Spanje, Costa del Sol. Geen problemen met AA Wireless, binnen een paar seconden opgestart en probleemloos naar 2 adressen in Frankrijk en nu Spanje gereden. Ik herken de trage GPS fix niet, lijkt me een toestel issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

janvanduschoten schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:57:
Hier net aangekomen in Spanje, Costa del Sol. Geen problemen met AA Wireless, binnen een paar seconden opgestart en probleemloos naar 2 adressen in Frankrijk en nu Spanje gereden. Ik herken de trage GPS fix niet, lijkt me een toestel issue.
Dat lijkt mij ook, ik gebruikte een oude Oneplus 6 phone. Ik heb helaas geen andere om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Ik gebruik ook zowel CarPlay als Android Auto. Carplay is met de GSM van m'n vrouw (iPhone 13 Pro Max), Android Auto met m'n eigen OnePlus 11.
Bekabeld werken ze allebei even goed.
Draadloos gebruik ik naar alle tevredenheid AAwireless, werkt prima.
En voor de iPhone de Carlinkit 4.0, toen de best gescoorde optie. Werkt maar belabberd voor Android, en ook niet goed voor Carplay.

De trage GPS-fix, is dat dan in Waze, of ook Google maps en andere apps ?
Heb op vorige OnePlus telefoons soms ook issues gehad met Waze via Android Auto. Kwam soms door updates in Android Auto (zit op bèta channel, dus aannemelijk), maar ook door het aggressieve batterymanagement van Oneplus. De android auto en Waze battery optimizations uitzetten loste het toen op voor mij. Nu met de Oneplus 11 op Android 13 geen issues meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het is me ook opgevallen dat de meeste issues die ik heb gehad met AA wireless, toestel gerelateerd waren. POCO / Xiaomi had diverse batterij besparingsstanden op verschillende plekken waardoor het niet goed werkte. Nu met m'n Moto Fusion geen probleem, daar was het eenvoudig in te stellen en werkt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Mijn Pixel 6 is RMA gestuurd en heb nu een tijdelijke Samsung s10e in gebruik.

Ik wou deze koppelen en ben de stappen van de app doorlopen; eerst kabel erin, AA opstarten dan kabel eruit en AA wireless erin... alleen daar blijft die hangen want hij vindt de AA wireless niet.

Het kastje knipperd snel groen of rood (lastig te zien als kleurenblinde 8)7 )

@Snirpo enig advies? of ik moet het de reset button gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

wimmme schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
Ik gebruik ook zowel CarPlay als Android Auto. Carplay is met de GSM van m'n vrouw (iPhone 13 Pro Max), Android Auto met m'n eigen OnePlus 11.
En voor de iPhone de Carlinkit 4.0, toen de best gescoorde optie. Werkt maar belabberd voor Android, en ook niet goed voor Carplay.

Heb op vorige OnePlus telefoons soms ook issues gehad met Waze via Android Auto. Kwam soms door updates in Android Auto (zit op bèta channel, dus aannemelijk), maar ook door het aggressieve batterymanagement van Oneplus. De android auto en Waze battery optimizations uitzetten loste het toen op voor mij. Nu met de Oneplus 11 op Android 13 geen issues meer mee
Ik heb het gisteren getest met Google Maps en met Tomtom GO een trage GPS fix en soms zelfs geen fix. Ik had daar nooit last van met de Oneplus 6 wireless in een andere auto met een Andream box ingebouwd. Maar nu wel met de originele BMW infotainment met iDrive 7. Met Carplay wireless geen enkel issue dat draait als een tierelier. Behalve dan die sterke zenders bij tolpoorten op de Péage. Die blaast de verbinding weg. Bij BMW zit dat op de 5GHz WIfi band kanaal 108. Maar dat is helaas pindakaas en is al jaren zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
Koen Hendriks schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:46:
Mijn Pixel 6 is RMA gestuurd en heb nu een tijdelijke Samsung s10e in gebruik.

Ik wou deze koppelen en ben de stappen van de app doorlopen; eerst kabel erin, AA opstarten dan kabel eruit en AA wireless erin... alleen daar blijft die hangen want hij vindt de AA wireless niet.

Het kastje knipperd snel groen of rood (lastig te zien als kleurenblinde 8)7 )

@Snirpo enig advies? of ik moet het de reset button gebruiken?
Is het device handmatig te vinden via bluetooth settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Snirpo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Is het device handmatig te vinden via bluetooth settings?
Ga ik even voor je kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Als we toch ervaringen aan het delen zijn... bij mij werkt AA Wireless perfect in mijn MIB2.5 unit (Skoda). Het enige probleem wat ik af en toe heb is dat hij niet wil verbinden, ik herstart dan de headunit en dan verbindt ie wel. Denk dat het meer een probleem is van de headunit dan van AA Wireless. Maar ik kan verder niet klagen, ik vind de DPI instelling ook geniaal, zodat je nét dat beetje meer controle hebt over het display.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratje_nl
janvanduschoten schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:49:
Het is me ook opgevallen dat de meeste issues die ik heb gehad met AA wireless, toestel gerelateerd waren. POCO / Xiaomi had diverse batterij besparingsstanden op verschillende plekken waardoor het niet goed werkte. Nu met m'n Moto Fusion geen probleem, daar was het eenvoudig in te stellen en werkt het probleemloos.
Ik heb een mi11T en inderdaad het batterij management is erg agressief. Je kunt tegenwoordig wel fatsoenlijk instellen dat diverse apps onbeperkt batterij mogen gebruiken, in mijn geval werkt dat bij tomtomgo icm android auto uitstekend en blijft je auto niet meer stilstaan op diverse plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

wimmme schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:

Zal het even testen. Ik heb nergens aangezeten. Moet je dat ergens in een submenu instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Laatst online: 21:36
Vervelend dat het niet werkt met jouw telefoon. Wireless Android auto zou toch out of the box moeten werken.

Wellicht heb je een beta product gekocht en hopelijk kan je hem nog terugsturen binnen de wettelijke bedenktijd.
RAAF12 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:24:
[...]
Zal het even testen. Ik heb nergens aangezeten. Moet je dat ergens in een submenu instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
RAAF12 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:24:
[...]
Nee, per app -> info -> battery optimizations uitzetten.
In mijn geval toen voor zowel aawireless, android auto als waze.
Heeft niets met android te maken, werkte prima op LineageOS, echt een OnePlus dingetje :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06
Sinds een week met grote tevredenheid gebruiker van AAwireless i.c.m. een Skoda Superb MKIII (Amundsen), een Pixel 7 Pro (prive) en een Samsung Galaxy A52 (werktelefoon). Het werkt lekker. Zodra ik de auto van het slot afhaal krijgt de usb-aansluiting stroom. Daardoor werkt android auto meestal direct zodra ik de auto start. Als ik redelijk snel ben, duurt het heel ff maar nog voordat ik 50m heb afgelegd. Top.

In dit topic heb ik gezocht naar de manier om te wisselen tussen telefoons. Ik heb mijn privetelefoon bovenaan in de lijst gezet en mijn werktelefoon op plek 2. Op werkdagen telefoneer ik vaak vanuit de auto. Het is dan prettig om mijn werktelefoon te kunnen koppelen. In het topic wordt aangegeven dat ik de bluetooth en wifi uit moet zetten op mijn privetelefoon en dat AAwireless dan verbinding maakt met de eerstvolgende telefoon in de lijst (in dit voorbeeld dus mijn werktelefoon). Als ik echter bluetooth en wifi uitzet, blijft mijn telefoon automatisch verbinding maken met mijn privetelefoon. De bluetooth en wifi worden vanzelf ingeschakeld. Als ik de priveelefoon op vliegtuigmodus zet, schakelt AAwireless inderdaad naar mijn werktelefoon. Top dus. Bij de keer daarna dat ik instapte (vliegtuigmodus inmiddels weer uit) connect AAwireless weer met mijn privetelefoon. Precies zoals ik verwachte (top dus).

Mijn privetelefoon op vliegtuigmodus moeten zetten is wel een beetje omslachtig. Doe ik iets verkeerd of is dit vooralsnog de werkwijze? Is het de bedoeling dat er toekomstig een update komt waarmee je kan pushen welke telefoon koppelt? Ook al is dat nadat de preferente telefoon gekoppeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

bazzemans schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:19:
Sinds een week met grote tevredenheid gebruiker van AAwireless i.c.m. een Skoda Superb MKIII (Amundsen), een Pixel 7 Pro (prive) en een Samsung Galaxy A52 (werktelefoon). Het werkt lekker. Zodra ik de auto van het slot afhaal krijgt de usb-aansluiting stroom. Daardoor werkt android auto meestal direct zodra ik de auto start. Als ik redelijk snel ben, duurt het heel ff maar nog voordat ik 50m heb afgelegd. Top.

In dit topic heb ik gezocht naar de manier om te wisselen tussen telefoons. Ik heb mijn privetelefoon bovenaan in de lijst gezet en mijn werktelefoon op plek 2. Op werkdagen telefoneer ik vaak vanuit de auto. Het is dan prettig om mijn werktelefoon te kunnen koppelen. In het topic wordt aangegeven dat ik de bluetooth en wifi uit moet zetten op mijn privetelefoon en dat AAwireless dan verbinding maakt met de eerstvolgende telefoon in de lijst (in dit voorbeeld dus mijn werktelefoon). Als ik echter bluetooth en wifi uitzet, blijft mijn telefoon automatisch verbinding maken met mijn privetelefoon. De bluetooth en wifi worden vanzelf ingeschakeld. Als ik de priveelefoon op vliegtuigmodus zet, schakelt AAwireless inderdaad naar mijn werktelefoon. Top dus. Bij de keer daarna dat ik instapte (vliegtuigmodus inmiddels weer uit) connect AAwireless weer met mijn privetelefoon. Precies zoals ik verwachte (top dus).

Mijn privetelefoon op vliegtuigmodus moeten zetten is wel een beetje omslachtig. Doe ik iets verkeerd of is dit vooralsnog de werkwijze? Is het de bedoeling dat er toekomstig een update komt waarmee je kan pushen welke telefoon koppelt? Ook al is dat nadat de preferente telefoon gekoppeld is?
Ik weet het niet zeker (misschien kan @Snirpo bevestigen), maar de volgorde en keuze van welke telefoon er verbonden wordt ligt aan de auto, dus in dit gavel je Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06
Koen Hendriks schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Ik weet het niet zeker (misschien kan @Snirpo bevestigen), maar de volgorde en keuze van welke telefoon er verbonden wordt ligt aan de auto, dus in dit gavel je Skoda.
Volgens mij klopt dat niet. Ik kan in de companion app instellen wat de volgorde is. Alleen kan je dat dus alleen instellen met de telefoon die connect. Dat zal dus eerst mijn privetelefoon zijn (zoals ik heb ingesteld). Alleen als mijn privetelefoon niet kan connecten schakelt de AAwireless na x aantal pogingen door naar de volgende in de lijst.

Mijn vraag gaat dus niet over de volgorde maar of er een andere manier (dan op vliegtuigmodus zetten van mijn privetelefoon) is om de AAwireless te dwingen mijn privetelefoon te skippen en naar de tweede (of derde of vierde) in de lijst te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-07 15:09
Koen Hendriks schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Dat werkt niet. Ik heb in mijn auto mijn telefoon op 1 staan en toch maakt hij altijd contact met nummer 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vandaag ook de AAWireless ontvangen.
Morgen gelijk maar eens testen.
Ik ben benieuwd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 18:00
Ik heb bijna twee jaar met AAwireless gereden. Maar ik merk dat ik steeds vaker de kabel er in stop. Het batterij verbruik is echt te hoog. Ligt natuurlijk niet AAwireless, maar aan mijn telefoon/android.
Ik heb een Samsung S20FE

[ Voor 16% gewijzigd door driel24 op 27-07-2023 09:13 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

driel24 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:02:
Ik heb bijna twee jaar met AAwireless gereden. Maar ik merk dat ik steeds vaker de kabel er in stop. Het batterij verbruik is echt te hoog. Ligt natuurlijk niet aan het device....
Ik heb draadloos laden in mijn Kia, maar daarheb je niets aan als je het device bekabeld moet gebruiken voor Android Auto. Nu kan de telefoon gewoon uit het zicht op de lader. Bedraad met AA laadde mijn toestel niet bij, maar bleef het batterijniveau gelijk

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
driel24 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:02:
Ik heb bijna twee jaar met AAwireless gereden. Maar ik merk dat ik steeds vaker de kabel er in stop. Het batterij verbruik is echt te hoog. Ligt natuurlijk niet aan het device....
Verschilt nogal per telefoon. Heb een s23 en die laadt draadloos nog wel bij in onze mg4 (wel langzaam).

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 27-07-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Idd het verschilt per telefoon, met een iPhone 13 pro max draadloos rijd ik makkelijk 600km snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
GerkeP schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:09:
[...]

Ik heb draadloos laden in mijn Kia, maar daarheb je niets aan als je het device bekabeld moet gebruiken voor Android Auto. Nu kan de telefoon gewoon uit het zicht op de lader. Bedraad met AA laadde mijn toestel niet bij, maar bleef het batterijniveau gelijk
Lange afstanden gebruik ik snel opladen via usb snellader. En blijft de verbinding draadloos.
Korte afstanden draadloos zonder opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruzer
Je kan nu ook een iPhone betatesten op je aawireless als je een iPhone hebt natuurlijk met de nieuwe firmware 3.0.

https://www.aawireless.io...AuMTY5MDQwNjMzMy42MC4wLjA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:04
Ik gebruik nu 1 jaar naar tevredenheid de aawireless in mijn hyundai i5 samen met mijn samsung telefoon (nu s23). Nu heb ik echter toch een vraag waarvan ik hoop dat er een oplossing voor is. Als ik de auto uitzet blijft de dongle maar aanstaan en in mijn huis verbinding maken met mijn telefoon waardoor ik steeds wifi verlies en acculading. (>1 uur) Ik dacht dat de usb poort al eerder uit ging, maar blijkbaar niet. Is hier ook iets op te vinden om dit uit te zetten via bv de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

RAAF12 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:59:
Idd het verschilt per telefoon, met een iPhone 13 pro max draadloos rijd ik makkelijk 600km snelweg.
Die vergelijking heb je dus eigenlijk helemaal niks aan want je iPhone doet natuurlijk iets heel anders dan de Android die AA wireless doorgeeft.

En ja dan kan je zeggen maar die draait CarPlay maar dan zitten we natuurlijk in het verkeerder topic. Zou interessanter zijn als je een Xiaomi of One Plus had die tijdens AA wireless wel gewoon snel kon opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Blijkbaar zijn er geen Android telefoontjes die 600km rijden op een acculading meegaan. Dat is het punt. Ik hoor hier veel geklaag dat je niks aan wireless audio-data Android telefoontjes hebt omdat je toch moet voeden uit de autoaccu DUS met een USB voedingskabel, omdat Android telefoontjes de eigen accu snel leegslurpen.
Jij mag vergelijkingen maken en zo doe ik het ook.

Het verschilt idd per telefoon. En als lang draadloos navigeren een pre is weet je dus dat je niet bij Android moet zijn :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Sorry hoor, maar dat kan je niet zo stellen. Mits je telefoon een beetje moderne processor heeft die zuinig genoeg is, gaat het prima.

Ik gebruik zelf de Mi11 met AAW, en laat deze met de ingebouwde de draadloze lader van mijn Renault Zoe. De telefoon kan sneller opladen dan hij aan energie gebruikt voor het wireless android auto gebeuren.
Vorige zomer met deze combo op een dag 1100km gereden (dus inclusief veel laad-stops) en geen oplaadproblemen gehad. Met draadloos laden komt ie altijd weer op 100%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codegro
RAAF12 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:34:
Blijkbaar zijn er geen Android telefoontjes die 600km rijden op een acculading meegaan. Dat is het punt. Ik hoor hier veel geklaag dat je niks aan wireless audio-data Android telefoontjes hebt omdat je toch moet voeden uit de autoaccu DUS met een USB voedingskabel, omdat Android telefoontjes de eigen accu snel leegslurpen.

Het verschilt idd per telefoon. En als lang draadloos navigeren een pre is weet je dus dat je niet bij Android moet zijn :-)
Wat weer een denigrerende opmerking..."Android telefoontjes"...

Mijn S22 laad anders prima draadloos op tijdens navigeren, met Spotify aan en ook nog Flits Meister....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik had het over 600km rijden op een acculading ZONDER opladen van het telefoonaccuutje, dus wireless van Leeuwarden naar Dijon, ofzo. Knip

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 28-07-2023 01:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

RAAF12 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:34:

Lekker denigrerend weer.
Ik vraag me af wat je hier nog steeds doet in dit topic?
Ik kan met mijn Pixel prima 600 kilometer navigeren zonder bijladen. Ik kan met mijn Pixel ook al mijn werkzaamheden uitvoeren als het moet en word niet beperkt door Apple die veel blokkeert ;)

Waarom wil ik mijn telefoon kunnen laden onderweg? Omdat ik mijn telefoon nodig heb en die moet het altijd doen, ik ga niet gokken dat ik ineens bij een klant zir en een lader moet gaan pakken omdat ik anders niet uit kom.
En ja, ik hang ook regelmatig een Portable 15" beeldscherm aan mijn pixel omdat ik dat gewoon kan .En die wordt dan ook gewoon gevoed vanuit de telefoon.

Fijn weekend alvast.

En even on-topic.
Gisteren 800 kilometer gereden met de AAWireless, flawless, iki ben er erg blij mee _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Mooi zo. Reageer op de inhoud en blijven doen. Laat je niet afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
ik heb deze voor mijn pixel 7 voor lange afstanden voor snelladen, erg compact dus zit mooi weggewerkt in mijn auto en een klein lipje om hem er uit te trekken indien nodig. Kan USB C voor snelladen en USB B voor gewoon laden.

https://www.opladers.nl/3...L8voyc082qJRoCSckQAvD_BwE

Enige nadeel is wel dat de telefoon best warm wordt door snelladen en draadloos android auto. Ik kan natuurlijk ook de USB B poort gebruiken in mijn VW Polo dus bekabeld Android Auto en langzaam opladen, dan wordt de telefoon niet warm.

[ Voor 14% gewijzigd door Cruzer op 31-07-2023 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Langzaam opladen is idd het behoud van de accu. Laat je niet gekmaken door de industrie die snelladen propageert. Temperatuurverhoging zorgt voor verkorting van de levenduur. Misschien ligt het aan het gebruik maar in my case heb ik draadloos langzamer opladen altijd gebruikt en heb nimmer zonder een lege telefoon gestaan. Als backup sjouw ik op verre reizen wel zo'n powerbank mee. Maar nog niet nodig gehad. Bijkomend voordeel is dat de software nog steeds aangeeft dat de accu 100% is kwa slijtage na 2 jaar. Of dat erg betrouwbare cijfers zijn waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Binnenkort is het vanuit de EU verplicht dat je de accu kan vervangen zoals vroeger met de oude nokia's.
Scheelt weer een nieuwe telefoon kopen als de accu minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik zag ook wat problemen van dien aard met een Oneplus telefoon en AA, de wireless verbinding in de auto (BMW 2020 model) is gewoon niet betrouwbaar genoeg. Net als je het nodig hebt (druk verkeer, vele afslagen, onbekend terrein) crashed het zaakje.
Gelukkig ben ik overgestapt op een iPhone met Carplay. Dat is veel stabieler en heb ik op reizen meer plezier van de wireless verbinding. De absoluut enige issue is bij de buitenlandse tolpoorten in oa. Spanje en Frankrijk. Maar daar is weinig aan te doen. Die sterke tollbadge zenders drukken de verbinding weg als je +/- 10 meter afstand bent van de gate. Meestal herstelt de verbinding weer vanzelf zodra de auto wat verder is. In extreme gevallen moet je resetten.

[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 02-08-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
RAAF12 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:38:
Ik zag ook wat problemen van dien aard met een Oneplus telefoon en AA, de wireless verbinding in de auto (BMW 2020 model) is gewoon niet betrouwbaar genoeg. Net als je het nodig hebt (druk verkeer, vele afslagen, onbekend terrein) crashed het zaakje.
Gelukkig ben ik overgestapt op een iPhone met Carplay. Dat is veel stabieler en heb ik op reizen meer plezier van de wireless verbinding. De absoluut enige issue is bij de buitenlandse tolpoorten in oa. Spanje en Frankrijk. Maar daar is weinig aan te doen. Die sterke tollbadge zenders drukken de verbinding weg als je +/- 10 meter afstand bent van de gate. Meestal herstelt de verbinding weer vanzelf zodra de auto wat verder is. In extreme gevallen moet je resetten.
Maar dat ligt dus aan de software van oneplus? Bekabeld werkt het dan wel?

https://community.oneplus.com/thread/1451890

Met de pixel 7 heb ik geen issues, afg weekend 700km gereden werkt perfect, stabiele verbinding, met AAWireless in mijn VW Polo uit 2019. Alleen bij de maut-poortjes viel Spotify even 2 seconden weg. Maar fijn dat jij tevreden bent met je Iphone en carplay.

[ Voor 11% gewijzigd door Cruzer op 02-08-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Ik had destijds, twee jaar geleden, een Oneplus 6 en Android Auto en een later ingebouwde Andream aftermarket MMI box die af en toe uitviel, wegens het gemak geen bekabelde verbinding gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 02-08-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
RAAF12 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:58:
Ik had destijds, twee jaar geleden, een Oneplus 6 en Android Auto en een later ingebouwde Andream aftermarket MMI box die af en toe uitviel, wegens het gemak geen bekabelde verbinding gebruikt.
aha duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
Ik heb een Oneplus 11 (daarvoor Oneplus 8t, Oneplus 7 en Oneplus 5. bijkomend iPhone12) en gebruik AA dagelijks. Werkt draadloos via AAWireless prima mits je wat battery-optimizations uitzet, typerend voor Oneplus. Skoda SuperB en Kodiaq (zelfde satnav)
Bekabeld werkt het altijd foutloos. Draadloos éénmaal om de paar weken eens een disconnect, maar steeds kortstondig en zelf-herstellend.
Aan de iPhone kan ik maar niet wennen. Maar bon, daar gaat het hier niet over hé, wel over Android Auto Wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Gelukkig hier nog niks gemerkt met een Pixel 6 en Pixel 6a van mijn vrouw _/-\o_

Sinds de laatste AA wireless update verbind mijn Kia tussen de 5-8 seconden bij starten auto, echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 11-09 18:32
Hier ook blij mee in de Kia Sportage. Enige wat mij opvalt is dat het lijkt alsof de spanning erop blijft staan. Elke keer als ik kijk istie aan :+ Hopelijk blijft dat goed gaan. Moet nog even kijken met het geluid. De Google Maps navigatiemeldingen gaan via het voicecommands volume van de auto, maar Flitsmeister gaat nu ook via dat volume en niet dat volume van de telefoon, dat is niet handig, en dat was met de bekabelde verbinding niet zo. Helaas ook wat lipsync issues met het kijken van video, geluid loopt nogal wat achter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b7K1NpU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
JvdW schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:21:
Hier ook blij mee in de Kia Sportage. Enige wat mij opvalt is dat het lijkt alsof de spanning erop blijft staan. Elke keer als ik kijk istie aan :+ Hopelijk blijft dat goed gaan. Moet nog even kijken met het geluid. De Google Maps navigatiemeldingen gaan via het voicecommands volume van de auto, maar Flitsmeister gaat nu ook via dat volume en niet dat volume van de telefoon, dat is niet handig, en dat was met de bekabelde verbinding niet zo. Helaas ook wat lipsync issues met het kijken van video, geluid loopt nogal wat achter.

[Afbeelding]
Dat ie aan staat bij jouw KIA is omdat je in de buurt van je auto komt met je autosleutel (keyless). De auto bereid zich voor op instappen (spiegels klappen open, deuren kunnen geopend én de spanning komt oa op je usb porten te staan). Kijk maar eens zonder sleutel in de buurt ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ik heb geen scherm in mijn auto, maar wil graag de interface van Android Auto gebruiken op mijn telefoon die ik in een houder heb zitten in de auto.
Is dit mogelijk? Ik kan hierover niets vinden online.
De grote knoppen voor de bediening spreken mij erg aan.

De app staat standaard geïnstalleerd op mijn S22 maar ik kan deze niet zo opstarten, dat gebeurt volgens mij alleen als je verbinding maakt met een auto, en dat kan bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-07 14:43

frankkie12345

Android Developer (FM)

Zjoske78 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 14:09:
Ik heb geen scherm in mijn auto, maar wil graag de interface van Android Auto gebruiken op mijn telefoon die ik in een houder heb zitten in de auto.
Is dit mogelijk? Ik kan hierover niets vinden online.
De grote knoppen voor de bediening spreken mij erg aan.

De app staat standaard geïnstalleerd op mijn S22 maar ik kan deze niet zo opstarten, dat gebeurt volgens mij alleen als je verbinding maakt met een auto, en dat kan bij mij dus niet.
Je kan deze app proberen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=gb.xxy.hr

Daarvoor moet je wel de developer-mode in Android Auto zelf aanzetten, en de Head Unit Server.

Dit kan je doen door naar de Instellingen-app te gaan, dan naar: Verbonden Apparaten -> Android Auto.

Of als je lui bent, direct naar:
`adb shell am start -n com.google.android.projection.gearhead/com.google.android.projection.gearhead.companion.settings.DefaultSettingsActivity`

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ik heb de AAWireless al lange tijd. Maar erger me aan het feit dat ik telkens ik de wagen start ( Peugeot 2008 gt van 2021), op het scherm van de wagen android auto moet selecteren voor alles start.

Ik vroeg dit op een Facebook pagina van mede 2008 eigenaars. En sommige hoeven het niet te doen, ik vraag me nu af welke instelling ik mis? In de wagen zelf valt niks in te stellen dat ik zo zie.

Android auto zelf staat ingesteld als, automatisch verbinden en muziek automatisch starten.

Maar toch moet ik elke keer ik vertrek op het scherm van mijn wagen android auto aanklikken.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
c4coupe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:37:
Ik heb de AAWireless al lange tijd. Maar erger me aan het feit dat ik telkens ik de wagen start ( Peugeot 2008 gt van 2021), op het scherm van de wagen android auto moet selecteren voor alles start.

Ik vroeg dit op een Facebook pagina van mede 2008 eigenaars. En sommige hoeven het niet te doen, ik vraag me nu af welke instelling ik mis? In de wagen zelf valt niks in te stellen dat ik zo zie.

Android auto zelf staat ingesteld als, automatisch verbinden en muziek automatisch starten.

Maar toch moet ik elke keer ik vertrek op het scherm van mijn wagen android auto aanklikken.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt.
Op mijn telefoon / Pixel 7 Pro onder "Verbonden Apparaten - Verbindingsvoorkeuren - Android Auto" heb ik een optie om Automatisch starten aan te passen maar deze instelling heb ik ook op mijn auto (Ford Focus 2018).

Misschien staat dit er los van, omdat je een AAWireless gebruikt maar check het voor de zekerheid even.

Check ook even of je systeem in je auto bij is m.b.t. updates. En check ook even via de Peugeot app.

Edit:
Op Reddit vond ik onderstaande:
Its from peugeots side, the rcc (7") opened it automatically in 2019 c3 and now my 10" with navigation (nac) i have to toggle it. Its basically not even peugeots fault, but continetals which manufacturers the nac unit, as the rcc is bosch.
Zie hier

[ Voor 22% gewijzigd door qwasd op 01-09-2023 05:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ik heb het 10 inch scherm zoals die man ook aangeeft. Triestig als dit niet zou kunnen door Peugeot
Ik heb de nieuwste updates op de wagen staan, ik hoopte tekens dat dit eindelijk eens gemaakt ging zijn. Niet dus
😔
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:27:
[...]

Op mijn telefoon / Pixel 7 Pro onder "Verbonden Apparaten - Verbindingsvoorkeuren - Android Auto" heb ik een optie om Automatisch starten aan te passen maar deze instelling heb ik ook op mijn auto (Ford Focus 2018).

Misschien staat dit er los van, omdat je een AAWireless gebruikt maar check het voor de zekerheid even.

Check ook even of je systeem in je auto bij is m.b.t. updates. En check ook even via de Peugeot app.

Edit:
Op Reddit vond ik onderstaande:

[...]

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Ik heb een probleem met m'n AAWireless, waarbij hij de verbinding verbreekt met mijn telefoon als die zijn data-signaal verliest. Ik heb op mijn woon-werk route een aantal plekken waar ik kortstondig geen data bereik heb en dan moet de verbinding met AAWireless weer hersteld worden. Hebben meer mensen hier last van? :? Met een usb-kabel heb ik dit nooit ervaren.
Auto: Seat Tarraco 2020, telefoon: Xiaomi 13 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik zou eens naar batterijsaving kijken (een van de redenen om nooit meer een Xiaomi te gebruiken).
Ik herken het niet met mijn Pixel

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
born2tweak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:38:
Ik heb een probleem met m'n AAWireless, waarbij hij de verbinding verbreekt met mijn telefoon als die zijn data-signaal verliest. Ik heb op mijn woon-werk route een aantal plekken waar ik kortstondig geen data bereik heb en dan moet de verbinding met AAWireless weer hersteld worden. Hebben meer mensen hier last van? :? Met een usb-kabel heb ik dit nooit ervaren.
Auto: Seat Tarraco 2020, telefoon: Xiaomi 13 Pro.
Krijg je na het signaal verlies wel weer verbinding?
Wat hier ook wordt benoemd dat het 5GHZ soms verbinding verliest door tolpoortjes/radar signalen van rijkswaterstaat etc. Hier kun je niet veel aan doen of je wireless signaal naar 2.4ghz zetten in de AA wireless app geen idee of dit helpt. Maar logisch dat je bekabeld dit niet ervaart.

Ik had dit ook aantal keren in Duitsland, poortjes voor maut voor vrachtwagens dan ben ik eventjes de verbinding kwijt. Of ergens in Zeeland ook een x. Ik heb zelf een Pixel 7 icm AAwireless en een VW Polo bj 2019

Motorola MA1 heeft hier ook last van:

Wireless Android Auto disconnects when passing through e-toll gates
This is a known limitation of all wireless projection technologies utilizing the 5GHz spectrum. Google is aware of this issue and its impact on wireless Android Auto in general, and are working with the automotive ecosystem to address it over time
.

[ Voor 3% gewijzigd door Cruzer op 01-09-2023 14:06 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste