Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 14:12
Ik heb zojuist ook al antwoord van AAWireless, het ligt waarschijnlijk aan Xiaomi en/of Android. Er was 'n youtube filmpje van dat dit bij andere devices ook gebeurt. Zodra je weer verbinding krijgt schakelt hij AA weer uit.
Dus nu kijken of ik het zelf kan troubleshooten, oa. in de wifi of data settings kijken wat er aan te doen is. Waarschijnlijk niets, het is een known bug.
Wel vervelend als je lekker de muziek aan hebt of je navigatie, en je AA valt steeds uit. Moet je weer opnieuw navigatie aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
qwasd schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:27:
[...]

Op mijn telefoon / Pixel 7 Pro onder "Verbonden Apparaten - Verbindingsvoorkeuren - Android Auto" heb ik een optie om Automatisch starten aan te passen maar deze instelling heb ik ook op mijn auto (Ford Focus 2018).

Misschien staat dit er los van, omdat je een AAWireless gebruikt maar check het voor de zekerheid even.

Check ook even of je systeem in je auto bij is m.b.t. updates. En check ook even via de Peugeot app.

Edit:
Op Reddit vond ik onderstaande:

[...]

Zie hier
toon volledige bericht
En de optie in AAWireless om automatisch de video focus te vragen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OUjQ29Gq7KDpDS5pHF-xg9drRew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ze75qNDXhKAwnYf87TYUZfOr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 18:14
born2tweak schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:45:
Ik heb zojuist ook al antwoord van AAWireless, het ligt waarschijnlijk aan Xiaomi en/of Android. Er was 'n youtube filmpje van dat dit bij andere devices ook gebeurt. Zodra je weer verbinding krijgt schakelt hij AA weer uit.
Dus nu kijken of ik het zelf kan troubleshooten, oa. in de wifi of data settings kijken wat er aan te doen is. Waarschijnlijk niets, het is een known bug.
Wel vervelend als je lekker de muziek aan hebt of je navigatie, en je AA valt steeds uit. Moet je weer opnieuw navigatie aanzetten.
aha ik heb dan even 5 seconden geen verbinding daarna is het weer snel opgelost en navigatie en muziek wordt gewoon automatisch hervat. Maar in jouw geval is het hinderlijk ja dat je zelf alles opnieuw moet aanzetten tijdens het rijden.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 18:16
Ik heb vandaag ook een AA Wireless besteld voor mijn VW Polo uit 2018 en Nokia XR21 uit 2023.

Update: installatie was erg eenvoudig, maar ik gebruik een Belkin 15cm. USB kabel in plaats van de meegeleverde USB kabel.

Er was geen firmware update, het betrof hier hardware versie 2 van oktober 2022.
Wat opviel is dat de instelling voor de VAG bug standaard al actief was.

Het accugebruik valt ook nog wel mee: 5% afname per 20 minuten met navigatie via Android Auto en Spotify actief.

[ Voor 79% gewijzigd door witterholt op 09-09-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevietv
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-04 00:35
witterholt schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:22:
Ik heb vandaag ook een AA Wireless besteld
waar heb je het besteld? ik kan het nergens vinden om te kopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 22:24
stevietv schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:31:
[...]

waar heb je het besteld? ik kan het nergens vinden om te kopen!
https://www.aawireless.io/shop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 18:16
@stevietv, via Autoweek.nl kun je een kortingscoupon van 10-15% krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevietv
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-04 00:35
thx! konde alleen een link naar amazon vinden op hun website.

EDIT: net gecheckt, dit gaat ook via amazon en ze hebben geen voorraad :(

EDIT2: gek, op chrome gaat ie naar amazon, maar Firefox kan ik direct bestellen :D
witterholt schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:46:
@stevietv, via Autoweek.nl kun je een kortingscoupon van 10-15% krijgen...
top dankje!

[ Voor 15% gewijzigd door stevietv op 12-09-2023 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is bedoeld voor discussie omtrent Android Auto Wireless. Aankopen, winkels en dergelijke horen hier niet thuis. Een aantal reacties zijn daarom verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 21:59
Iemand al ervaring met versie 3.0.0 Aawireless Android?
Eigenlijk houd ik altijd vast, Dont fix it if it ain't broken. Maar toch nieuwsgierig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40

GerkeP

Vragen mag altijd........

joostnl schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:11:
Eigenlijk houd ik altijd vast, Dont fix it if it ain't broken. Maar toch nieuwsgierig.
Draait hier al een week, geen issues ontdekt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-05 18:11
Vooral de toegevoegde carplay is voor mij een uitkomst. Had altijd 2 verschillende dongels aangesloten voor mij en mn vrouw omdat zij een iPhone heeft

[ Voor 3% gewijzigd door Dinjesk op 19-09-2023 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:55
Het updaten wilde eerst even niet, maar draai hier nu ook 3.0.0 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:19

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Ik zit al een poos op de beta van 3.1.0 en heb eigenlijk 0 problemen of issues gehad met de update naar 3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 14:43
Nagenoeg zonder problemen op 3.0.0, maar ik heb in de laatste twee firmware updates wel 2x gehad dat ik met geen mogelijkheid meer verbinding kon maken met AAW, device bleef gewoon groen knipperen. Alleen een reset werkte.

Pixel 8 | Samsung Galaxy Tab S5e | Samsung Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 18:23
vanmiddag bijzonde melding op te telefoon aawireless synchroniseren.

wat is dit nu ineens ik kan mij deze melding niet eerder herinneren.

verder nog steeds tevreden over het apparaat (ford transit custom 2019)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-05 19:46
ruzzel schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 20:44:
vanmiddag bijzonde melding op te telefoon aawireless synchroniseren.

wat is dit nu ineens ik kan mij deze melding niet eerder herinneren.

verder nog steeds tevreden over het apparaat (ford transit custom 2019)
Deze kreeg ik ook even te zien inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Niet online
c4coupe schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

Deze kreeg ik ook even te zien inderdaad.
+1, geen last van gehad, gewoon 'nieuw'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:18
Afgelopen Vrijdag ook mijn AAW binnengekregen.
Aaw lag met 4 dagen netjes in de brievenbus.

Volgende dag geïnstalleerd in mijn VW egolf (2020) (Discover media).
Ik heb nog geen instellingen hoeven veranderen behalve de dpi.
Tot nu werkt de AAW perfect, verbindt zeer snel en heb nog geen issues ontdekt.

Het kunnen aanpassen van de DPI is toch een fijne optie, beetje spelen met de instelling en het scherm blijkt ineens meer te kunnen.
Bijvoorbeeld DPI op 120 en de weer app, bedieningspaneel, maps (breedbeeld) en Spotify staan op het scherm (scherm word nog niet volledig benut).
DPI op 130 en Maps, Spotify en bedieningspaneel verschijn links. Met deze DPI word het gehele scherm benut en is alles prima leesbaar ik vind het beeld vooral scherper dan voorheen.

Al met al zeer tevreden tot nu toe.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 15:12
Hallo,

Sinds enige weken een nieuwe mobiel (Samsung S20) en het valt met op de het vrij lang duurt voordat de mobiel contact maakt. Met mijn oude mobiel had ik contact voordat ik goed en wel in de auto zat maar nu duurt het wel eens 2 of 3 minuten.

Kun je hier iets aandoen en wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
bruce the boss schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:38:
Hallo,

Sinds enige weken een nieuwe mobiel (Samsung S20) en het valt met op de het vrij lang duurt voordat de mobiel contact maakt. Met mijn oude mobiel had ik contact voordat ik goed en wel in de auto zat maar nu duurt het wel eens 2 of 3 minuten.

Kun je hier iets aandoen en wat dan?
Geen idee of het werkt maar ik zou de batterij optimalisatie voor Android auto op onbeperkt zetten.
Wellicht dat dit helpt?
Had dit al gedaan voordat ik AAW binnen had, bij mij start AA binnen enkele seconden op nadat ik de auto aanzet.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds versie 3.0.0. ondersteund AAWireless ook het Carplay protocol, d.w.z. als je een iPhone hebt, dan kun je middels AAWireless met je auto verbinden (als ik het goed heb).
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is Android Auto middels het Carplay protocol, maar dan op een Android toestel. Nu vraag je je wellicht af 'Waarom zou je dat willen?. Nou, onze auto heeft een mooi groot portrait scherm (MG Marvel R), maar alleen via Carplay wordt fullscreen ondersteund in portrait. Android Auto is alleen widescreen, waardoor letterlijk alleen de (bovenste) helft van het scherm bruikbaar is. Om fullscreen Android Auto te krijgen, is er een update nodig van de auto (welke de autofabrikant nog steeds niet beschikbaar heeft gesteld).

Er zijn echter allerlei 'Android Boxes' op de markt die middels het Carplay protocol met je auto verbinden, waardoor ik dus fullscreen Android (geen Android Auto) kan krijgen. Ik wil echter geen losse Android Box, want ze zijn allemaal niet zo bijster snel. Vandaar mijn vraag; kan of weet iemand of het in de pijplijn zit om AA via Carplay te laten lopen op een Android toestel?

Dank

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05 08:49
Freekers schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
Sinds versie 3.0.0. ondersteund AAWireless ook het Carplay protocol, d.w.z. als je een iPhone hebt, dan kun je middels AAWireless met je auto verbinden (als ik het goed heb).
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is Android Auto middels het Carplay protocol, maar dan op een Android toestel. Nu vraag je je wellicht af 'Waarom zou je dat willen?. Nou, onze auto heeft een mooi groot portrait scherm (MG Marvel R), maar alleen via Carplay wordt fullscreen ondersteund in portrait. Android Auto is alleen widescreen, waardoor letterlijk alleen de (bovenste) helft van het scherm bruikbaar is. Om fullscreen Android Auto te krijgen, is er een update nodig van de auto (welke de autofabrikant nog steeds niet beschikbaar heeft gesteld).

Er zijn echter allerlei 'Android Boxes' op de markt die middels het Carplay protocol met je auto verbinden, waardoor ik dus fullscreen Android (geen Android Auto) kan krijgen. Ik wil echter geen losse Android Box, want ze zijn allemaal niet zo bijster snel. Vandaar mijn vraag; kan of weet iemand of het in de pijplijn zit om AA via Carplay te laten lopen op een Android toestel?

Dank
En als je gaat spelen met de DPI instellingen in AAWireless? Werkt dat mogelijk wel?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wist niet dat zo'n topic bestond :)

hoe kan ik dit op mijn seat full link laten werken? ik heb de zoekfunctie gebruikt, de laatste berichten komen uit 2021 en schijnbaar werkt het. maar hoe? moet ik de full link updates ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 09-10-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:31
Farabi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:46:
ik wist niet dat zo'n topic bestond :)

hoe kan ik dit op mijn seat full link laten werken? ik heb de zoekfunctie gebruikt, de laatste berichten komen uit 2021 en schijnbaar werkt het. maar hoe? moet ik de full link updates ofzo?
Je hebt de AAWireless aangeschaft neem ik aan? Dan is het inpluggen in de USB poort van je auto en via de companion app de verdere instellingen doen.

Als je verwachting is dat draadloos Android Auto standaard ondersteund wordt door de Seat Full Link, dan zit je in het verkeerde topic ;) .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Maikel64 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Je hebt de AAWireless aangeschaft neem ik aan? Dan is het inpluggen in de USB poort van je auto en via de companion app de verdere instellingen doen.

Als je verwachting is dat draadloos Android Auto standaard ondersteund wordt door de Seat Full Link, dan zit je in het verkeerde topic ;) .
oke oke, ik heb even opgezocht wat AAWireless is :9 zit nu op de goede weg. moet dat kastje wel altijd met een usb-kabel verbonden zijn aan de usb poort van je auto?

[ Voor 30% gewijzigd door Farabi op 09-10-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:55
Snirpo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:21:
Het gebeurd redelijk vaak dat na een update Android Auto niet meer start. Vaak is een clear cache + data van Android Auto de oplossing.
Ik heb dit dus nog ongeveer iedere 1 a 2 weken... Is nog geen fix / workaround voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
Farabi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

oke oke, ik heb even opgezocht wat AAWireless is :9 zit nu op de goede weg. moet dat kastje wel altijd met een usb-kabel verbonden zijn aan de usb poort van je auto?
Ja. Dit kastje blijft verbonden met je usb poort. Op het moment dat je de auto start maakt AAWireless namelijk verbinding met telefoon en zodoende met Android Auto

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
blueman85 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Ja. Dit kastje blijft verbonden met je usb poort. Op het moment dat je de auto start maakt AAWireless namelijk verbinding met telefoon en zodoende met Android Auto
Hmm, dan vind ik hem eigenlijk niet echt "draadloos". Dan hang ik mijn telefoon liever meteen gelijk aan de kabel, zo laadt ie tenminste.

Khad gehoopt op 1x connecten en dat ding wegstoppen (bluetooth).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 16:51
Farabi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:05:
[...]

Hmm, dan vind ik hem eigenlijk niet echt "draadloos". Dan hang ik mijn telefoon liever meteen gelijk aan de kabel, zo laadt ie tenminste.

Khad gehoopt op 1x connecten en dat ding wegstoppen (bluetooth).
Dat zou magie zijn. Android Auto werkt nou eenmaal via USB (bij een niet draadloze radio), dus daar kom je niet om heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 16:51
savale schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:56:
[...]

Ik heb dit dus nog ongeveer iedere 1 a 2 weken... Is nog geen fix / workaround voor?
Als dit ontstaat, check eens of de hands free verbinding van de autoradio is verbonden met de telefoon. Waarschijnlijk niet. Je krijgt dan de "looking for Android Auto" notificatie en AA start niet. Dit is hoe AA werkt by default voor dongles. De hands free verbinding van de auto MOET verbonden zijn. Als deze verbonden is met de telefoon van de passagier, dan start AA op de telefoon van de passagier, mits AAW is gepaired met die telefoon. Of als het een niet-Android telefoon is, gebeurd er helemaal niks.

Wil de deze standaard functionaliteit niet, dan moet "dongle mode" uit. Na dongle mode uitzetten is het raadzaam om AAW te unpairen, cache en data van AA te clearen, en dan opnieuw te pairen. Met dongle mode uit heeft AAW de controle en zal de prioriteit in de AAW app bepalen op welke telefoon AA (of CarPlay met firmware 3.0) wordt gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

blueman85 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:43:
En als je gaat spelen met de DPI instellingen in AAWireless? Werkt dat mogelijk wel?
Bedankt voor de tip maar veranderd helaas niets. Ik denk dat er echt een update voor de headunit nodig is. Zie ook de comments on dit artikel: nieuws: Google geeft interface Android Auto update met adaptief ontwerp

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
Freekers schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:58:
[...]

Bedankt voor de tip maar veranderd helaas niets. Ik denk dat er echt een update voor de headunit nodig is. Zie ook de comments on dit artikel: nieuws: Google geeft interface Android Auto update met adaptief ontwerp
Was te proberen natuurlijk! Jammer dat het niet gelukt is nu. Inderdaad dan zal het een firmware update van de Head unit moeten worden, afhankelijk van wat voor auto je hebt, misschien kan je ermee naar je dealer gaan. Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 09:51
Kan je als je AAwireless gebruikt ook nog gewoon je smartphone laden met een usbkabel? Of gaat de wagen dan denken dat je wired wil verbinding maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
gvrsnor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:00:
Kan je als je AAwireless gebruikt ook nog gewoon je smartphone laden met een usbkabel? Of gaat de wagen dan denken dat je wired wil verbinding maken.
Als je 1 USB poort hebt, zit daar in principe je AAWireless aan gekoppeld. Indien je je telefoon wilt opladen, zou ik dat via de 12V aansluiting doen, daar heb ik een USB stekker voor gekocht, kan ik snel mn telefoon mee opladen, terwijl deze gekoppeld is aan AAWireless

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gvrsnor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:00:
Bij mijn Peugeot geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
blueman85 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Als je 1 USB poort hebt, zit daar in principe je AAWireless aan gekoppeld. Indien je je telefoon wilt opladen, zou ik dat via de 12V aansluiting doen, daar heb ik een USB stekker voor gekocht, kan ik snel mn telefoon mee opladen, terwijl deze gekoppeld is aan AAWireless
MikeyMan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Bij mijn Peugeot geen issue.
Ok bedankt. Ik heb nog een andere vrije usb-poort en moest het toch problemen geven dan kan ik idd nog altijd iets kopen voor de 12V aansluiting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cruzer
Snel wisselen van telefoon:

https://techpulse.be/nieuws/448661/android-auto-
krijgt-handige-ontkoppel-knop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
Ik krijg echt met geen mogelijkheid mijn nieuwe Pixel 8 connected met AAwireless. Heb alle stappen gevolgd maar hij blijft stabiel blauw branden en het scherm van mijn auto ('17 Honda Civic) blijft op "Laden..." staan. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Niet de vpn van Google aan staan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessee
Nope, heb even gecheckt, maar die staat gewoon uit. Verbinding staat ook op draadloos in de ontwikkelaarsopties van AA, dus daar kan het ook niet aan liggen. Bedraad werkt het allemaal prima, maar hij loopt niet door als het via AAW gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Wessee schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:21:
Nope, heb even gecheckt, maar die staat gewoon uit. Verbinding staat ook op draadloos in de ontwikkelaarsopties van AA, dus daar kan het ook niet aan liggen. Bedraad werkt het allemaal prima, maar hij loopt niet door als het via AAW gaat.
Vervelend!
Wellicht ligt het aan je auto. Die denkt dat je een device (aawireless) wil opladen? Auto herkent geen android auto koppeling ook al brandt het lampje blauw. Je zou evt ik de AA settings kunnen kijken of in je auto settings? En anders de helpdesk vragen van aawireless.

Of anders dit;

https://www.reddit.com/r/...e_others_that_are_forced/

[ Voor 8% gewijzigd door Cruzer op 23-10-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
Om de auto uit te sluiten, ander telefoon tijdelijk proberen?
Cruzer schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

Vervelend!
Wellicht ligt het aan je auto. Die denkt dat je een device (aawireless) wil opladen? Auto herkent geen android auto koppeling ook al brandt het lampje blauw. Je zou evt ik de AA settings kunnen kijken of in je auto settings? En anders de helpdesk vragen van aawireless.

Of anders dit;

https://www.reddit.com/r/...e_others_that_are_forced/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wessee
Nou, wonder boven wonder is het ineens wel gelukt, net als eerst de gegevens en cache van AA en de AAW app verwijderd en alles doet het plots weer als vanouds. In ieder geval bedankt voor jullie meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
*Android auto*

Mijn instelling in het batterijverbruik van Android auto blijft maar van Onbeperkt naar Geoptimaliseerd terug springen.
Iemand de oplossing dat dit op Onbeperkt blijft staan?

Alvast bedankt.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Rdestructo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:10:
*Android auto*

Mijn instelling in het batterijverbruik van Android auto blijft maar van Onbeperkt naar Geoptimaliseerd terug springen.
Iemand de oplossing dat dit op Onbeperkt blijft staan?

Alvast bedankt.
Enige reden die ik weet dat dit kan gebeuren is als een app een tijd niet meer gebruikt / geopend is Android de rechten weer terug neemt. Misschien dat er zoiets is gebeurd? Of een software update die dingen heeft gereset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Koen Hendriks schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:01:
[...]

Enige reden die ik weet dat dit kan gebeuren is als een app een tijd niet meer gebruikt / geopend is Android de rechten weer terug neemt. Misschien dat er zoiets is gebeurd? Of een software update die dingen heeft gereset...
Dat is het hem nou juist, ik gebruik Android auto elke dag. Geen update en toch springt hij waarschijnlijk in de nacht weer op Geoptimaliseerd batterij verbruik.

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01 20:58
Weet iemand of deze ook werkt in een corsaE

ik heb er zelf 1 in een kadjar nu had ik deze afgelopen weekend even in de andere auto gedaan en dan pakt die hem niet
of moet ik dan eerst de aawireless resetten en weer opnieuw configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:20
Hallo,

Weet iemand hoe ik kan wissel tussen telefoons?
ik bedoel als hij met de verkeerde gekoppeld is.

Alvast bedankt.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
timbe schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:23:
Hallo,

Weet iemand hoe ik kan wissel tussen telefoons?
ik bedoel als hij met de verkeerde gekoppeld is.

Alvast bedankt.

Jos
Je kan in de aa Wireless app een voorkeur instellen welke telefoon prioriteit heeft.

Ook is dit sinds kort mogelijk

https://www.google.com/im...urce=sh%2Fx%2Fim%2Fm4%2F2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvrsnor
Staat nu aan €55.99. Black friday promo.

[ Voor 1% gewijzigd door gvrsnor op 21-11-2023 08:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Iemand een idee en mij kan helpen graag?

Ik gebruik aawireless al lange tijd samen met mijn Peugeot 2008 gt van 2021.

De verbinding werkt goed en constant. Maar om 1 of andere reden moet ik telkens als ik de wagen start terug android auto aanklikken in het keuzemenu.

Daar heb ik 3 opties.

Apple carplay(greyed out)
Peugeot connect
Android auto

Hier moet ik dus telkens android auto nemen terwijl de gewone radio altijd aan het spelen is.

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn wagen/aawireless kan instellen dat automatisch android auto start en dus ook Spotify.

Android auto is ingesteld als zijnde, dat die onthoud wat ik laatst deed. Dus als android auto aanstond. Moet die de volgende keer terug starten. Maar dat doet die dus niet.

Ik heb de andere opstart opties in het verleden ook al getest, allen zonder succes.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-05 18:04
c4coupe schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:27:
Iemand een idee en mij kan helpen graag?

Ik gebruik aawireless al lange tijd samen met mijn Peugeot 2008 gt van 2021.

De verbinding werkt goed en constant. Maar om 1 of andere reden moet ik telkens als ik de wagen start terug android auto aanklikken in het keuzemenu.

Daar heb ik 3 opties.

Apple carplay(greyed out)
Peugeot connect
Android auto

Hier moet ik dus telkens android auto nemen terwijl de gewone radio altijd aan het spelen is.

Ik zou graag willen weten hoe ik mijn wagen/aawireless kan instellen dat automatisch android auto start en dus ook Spotify.

Android auto is ingesteld als zijnde, dat die onthoud wat ik laatst deed. Dus als android auto aanstond. Moet die de volgende keer terug starten. Maar dat doet die dus niet.

Ik heb de andere opstart opties in het verleden ook al getest, allen zonder succes.

Iemand een idee?
toon volledige bericht
Bij de instellingen van Auto Android (op de telefoon) kun je aangeven dat hij automatisch moest starten en je kunt instellen dat hij spotify gaat afspelen. Ik heb het ingesteld en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
De Ideale Man schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:17:
[...]

Bij de instellingen van Auto Android (op de telefoon) kun je aangeven dat hij automatisch moest starten en je kunt instellen dat hij spotify gaat afspelen. Ik heb het ingesteld en het werkt.
Staat hier ingesteld als zijnde altijd android auto opstarten.

Ik heb een beetje bang dat dit weer een gevalletje Peugeot is.

Als ik op youtube kijk zie ik dat het bok Apple wel gaat, maar bij AA dus telkens doe extra klik nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:20
joostnl schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:26:
[...]

Je kan in de aa Wireless app een voorkeur instellen welke telefoon prioriteit heeft.

Ook is dit sinds kort mogelijk

https://www.google.com/im...urce=sh%2Fx%2Fim%2Fm4%2F2
Bedankt _/-\o_ en sorry voor mijn late reactie.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan beide optich helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annem
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-11-2024
Gisteren de AA Wireless ontvangen en de setup leek makkelijk. Maar ik krijg hem niet verbonden met mijn Mazda 2. Het blauwe lampje blijft knipperen.

App geinstalleerd. Stappen gevolgd. Mail naar support.

Please follow the steps below:

1. Please factory reset your car head unit.
2. Please reset the AAWireless device and clear data and cache for AAWireless App and Android Auto.
3. Please delete previous Bluetooth connections of your head unit.
4. Please follow the initial dongle setup.
If you are still not able to connect please enable Passthrough.

Ik ga dit nu proberen, geen idee nog hoe het moet. Iemand nog een snelle/slimme tip. Heb een beetje proberen te lezen hier maar staan veel posts....
Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Annem schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:08:
Gisteren de AA Wireless ontvangen en de setup leek makkelijk. Maar ik krijg hem niet verbonden met mijn Mazda 2. Het blauwe lampje blijft knipperen.

App geinstalleerd. Stappen gevolgd. Mail naar support.

Please follow the steps below:

1. Please factory reset your car head unit.
2. Please reset the AAWireless device and clear data and cache for AAWireless App and Android Auto.
3. Please delete previous Bluetooth connections of your head unit.
4. Please follow the initial dongle setup.
If you are still not able to connect please enable Passthrough.

Ik ga dit nu proberen, geen idee nog hoe het moet. Iemand nog een snelle/slimme tip. Heb een beetje proberen te lezen hier maar staan veel posts....
Bedankt alvast.
toon volledige bericht
Ai dat is geen fijne eerste ervaring. De Aa zelf kan je resetten door de knop een poosje ingedrukt te houden (geloof 10 seconden). Daarna kan je de app gebruiken om hem opnieuw te registreren. Misschien dat dat al genoeg is.

Het lastige waarom het de ene keer wel werkt bij mensen en de andere keer niet heeft te maken met de verschillende auto merken die de AA implementatie anders hebben of er wat anders op reageren. Passthrough aanzetten in de app (als de Aa wireless wel opstart ) helpt ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annem
Ik ga het proberen, dank je wel voor je reactie.

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Annem schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:45:
Ik ga het proberen, dank je wel voor je reactie.
Volgens de handleiding gaat het als volgt:
3. Factory Reset
While powered on, press the reset button once using a thin object.
The LED indicator turns off briefly, after which it turns back to solid
green. The adapter is now ready to accept a new Bluetooth®
pairing request from a nearby phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annem
Hallo Koen,

ik heb alle stappen geprobeerd. Dongle gereset, bluetooth gereset, mazda systeem gereset. Passthrough aangezet. Probleemoplossing in de app geprobeerd maar het lukt niet. Blijft blauw knipperen.
Ga de helpdesk nog maar een mail sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
Annem schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:15:
Hallo Koen,

ik heb alle stappen geprobeerd. Dongle gereset, bluetooth gereset, mazda systeem gereset. Passthrough aangezet. Probleemoplossing in de app geprobeerd maar het lukt niet. Blijft blauw knipperen.
Toevallig ook een andere usb kabel geprobeerd? Zou je nog kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

Annem schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:15:
Hallo Koen,

Ah jammer! Ik hoop dat de helpdesk je kan helpen. Ik heb goed vertrouwen daarin, ze hebben mij ook eens een compleet nieuwe unit opgestuurd (overigens lag het probleem toen aan de auto).

[ Voor 4% gewijzigd door Koen Hendriks op 04-12-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-05 10:14
Sinds kort heb ik een auto die enkel Android Auto Wireless ondersteund. Echter lukt het mij niet om langer dan 5 minuten een verbinding in stand te houden.

Ik heb al gekeken of ik ergens iets van batterijbesparingsinstellingen van Android Auto kan vinden, maar die zijn er blijkbaar niet meer in Android 13.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

MrSenne schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:26:

Ik heb al gekeken of ik ergens iets van batterijbesparingsinstellingen van Android Auto kan vinden, maar die zijn er blijkbaar niet meer in Android 13.
Volgens mij kan je vanuit instellingen naar apps en dan per app de batterij optimization bekijken / aanpassen. Dit zit er en Android 14 ook nog gewoon in.

Een shotcut (op mijn pixel) is een long hold op een app en dan 'app info' dan staat daar gewoon ''App battery usage' bij. En kan ik kiezen uit 'unrestricted', 'optimized' of 'restricted'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Koen Hendriks schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:13:
[...]

Volgens mij kan je vanuit instellingen naar apps en dan per app de batterij optimization bekijken / aanpassen. Dit zit er en Android 14 ook nog gewoon in.

Een shotcut (op mijn pixel) is een long hold op een app en dan 'app info' dan staat daar gewoon ''App battery usage' bij. En kan ik kiezen uit 'unrestricted', 'optimized' of 'restricted'
Misschien is het dan OnePlus die het weghaalt, want bij andere apps zie ik wel "Battery Management" staan, bij Android Auto niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BI5UbMZVKv0c6pbjrYyB8YjBfgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eHihgbs4Jz1Ny6y4yAq2tAWz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 17:28

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik heb sinds ik geswitched ben van mijn Pixel 7 Pro naar Pixel 8 Pro dat Android Auto niet automatisch start wanneer ik Android Auto Wireless gebruik. Sowieso met mijn Pixel 7 Pro was het altijd het geval dat het ongeveer een 30 seconde tot minuut duurde voordat Android Auto werd gestart op mijn Alpine ILX-F905 head unit.

Nu is het zo dat het helemaal niet automatisch opstart tenzij ik op de homescreen naar beneden scroll zodat message centre verschijnt en dan nog een keer naar beneden scroll om taakbalk uit te schuiven. Dan klik ik op active apps waar ik dan Android Auto stop. Denk dat het dan een soort Forced close is? Daarna verbindt het toestel altijd wel en het rare is, ook veel sneller ook, meestal binnen 10 sec.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen Hendriks

Koen Hendriks

Pixel Pioneer

MrSenne schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:26:
[...]

Misschien is het dan OnePlus die het weghaalt, want bij andere apps zie ik wel "Battery Management" staan, bij Android Auto niet...
Misschien helpt dit:

https://support.bark.us/h...1H69GZFED8CRWFA3FXBBMHV3W

Anders zou ik het niet weten. OnePlus kan natuurlijk van alles hebben gewijzigd in hun eigen skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Koen Hendriks schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:36:
[...]

Misschien helpt dit:

https://support.bark.us/h...1H69GZFED8CRWFA3FXBBMHV3W

Anders zou ik het niet weten. OnePlus kan natuurlijk van alles hebben gewijzigd in hun eigen skin.
Had ik ook al bekeken, helaas wordt Android Auto als een systeem-app gezien en staat die daar niet bij in de lijst...

Ik zoek nog verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbastiaansen
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
Freekers schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:

Dank
Ik heb nog een ottocast te koop, die gaat wel over CarPlay protocol zover ik weet.

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-04 01:44
MrSenne schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:48:
[...]

Had ik ook al bekeken, helaas wordt Android Auto als een systeem-app gezien en staat die daar niet bij in de lijst...

Ik zoek nog verder...
Je bent er neem ik aan ook via Instellingen > Apps heen gegaan?

• wimmme
  • Niet online
BlisterAMG schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:54:
[...]

Ik heb ook een OnePlus 11 op Android 14, same problem. Op Android 13 was dat geen probleem.
Zal er eens een case voor aanmaken bij OnePlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
BlisterAMG schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:54:
[...]

Ja...
wimmme schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:43:
[...]

Ik heb ook een OnePlus 11 op Android 14, same problem. Op Android 13 was dat geen probleem.
Zal er eens een case voor aanmaken bij OnePlus
Ik draai hier nog op Android 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Ook hier wat troubles met de AAWireless dongle. Heel soms verbond deze al niet meteen met de Focus MK4, met het uit- en aan zetten van wifi/bluetooth was dit meestal wel te verhelpen.
Nu verbindt hij wel, maar AA wordt niet gestart in de auto. Afgelopen week toevallig een nieuwe telefoon gekocht en ook daar hetzelfde probleem..
De stappen zoals beschreven bij het aanmelden van een nieuwe AAWireless doorlopen en alles werkt zoals beschreven, alleen het starten van Android Auto blijft uit. Blauw lampje brand continue, dus hij is wel verbonden met de telefoon.
Ook de probleemoplosser in de app biedt geen oplossing.

Bedraad werkt Android auto wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:10
Annem schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:08:
En mochten die stappen niet werken, dan mag je het ook nog proberen met alle modes (zie instellingen van AAWireless) met en zonder passthrough proberen.

Of zoals zij waarschijnlijk zouden zeggen:
Would it be possible to open the AAWireless app and go to device settings? Here you should be able to find a setting "USB mode"; please try all the USB modes available with and without "Passthrough" enabled.
Oh en andere USB-kabel is ook nog als probeersel mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Groentjuh op 25-12-2023 11:50 ]

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:17
pilskes schreef op maandag 25 december 2023 @ 11:41:
Ook hier wat troubles met de AAWireless dongle. Heel soms verbond deze al niet meteen met de Focus MK4, met het uit- en aan zetten van wifi/bluetooth was dit meestal wel te verhelpen.
Nu verbindt hij wel, maar AA wordt niet gestart in de auto. Afgelopen week toevallig een nieuwe telefoon gekocht en ook daar hetzelfde probleem..
De stappen zoals beschreven bij het aanmelden van een nieuwe AAWireless doorlopen en alles werkt zoals beschreven, alleen het starten van Android Auto blijft uit. Blauw lampje brand continue, dus hij is wel verbonden met de telefoon.
Ook de probleemoplosser in de app biedt geen oplossing.

Bedraad werkt Android auto wel.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Renault (R-link systeem). Bleek uiteindelijk niet aan AAW te liggen, maar aan R-link. Na het resetten van R-link was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry1013
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04-2024
Aawirless koppelt goed maar als ik de auto uitzet en later weer start dan moet ik steeds
Cache en opslag in androidauto leegmaken voordat aawireless weer kan koppelen.
Alles al geprobeerd wat mogelijk is met de hulplijn van aawireless maar nog steeds geen oplossing.
Wie heeft een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:09
Iemand nog een tip voor een vervangende kabel? Als ik nu een andere gebruik krijg ik op mn scherm 2x de optie om Android auto te kiezen. De orginele doet wel goed, maar heeft een los contactje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
Ik heb problemen met mijn dongle, en loop tegen een muur aan nu met de klantenservice. Wellicht kan iemand mij hier duidelijkheid geven.

Sinds vorig jaar juli heb ik contact met de AAWireless supportdesk omdat mijn dongle frequent opnieuw opstart, soms elke 5 minuten of zelfs binnen enkele seconden. In het verleden had ik hier geen last van. Ondertussen heb ik al een andere telefoon, maar ervaar dezelfde problemen. Ook andere kabels helpen niet.

Met de supportdesk heb ik alle instellingen doorgenomen, inclusief handmatige tests van alle wifi-kanalen.

Aangezien niets heeft geholpen, werd mij uiteindelijk gevraagd naar mijn ordernummer, hoogstwaarschijnlijk voor een RMA-aanvraag. Ik heb dit apparaat in april 2022 via Indiegogo als backer besteld en heb dat nummer doorgestuurd.

Het antwoord dat ik kreeg, was dat ze blij waren dat ik het project als backer heb gesteund. Echter, omdat de campagne is verlopen, kunnen ze geen garantie meer bieden voor mijn apparaat.

Ik vind het in de eerste plaats vreemd dat juist de vroege 'investeerders' minder garantie krijgen. Maar ten tweede, mag dit? Heb ik via een Indiegogo-campagne geen recht op de twee jaar fabrieksgarantie die in Nederland geldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:40

GerkeP

Vragen mag altijd........

TomBraamhaar schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:54:
Iemand nog een tip voor een vervangende kabel? Als ik nu een andere gebruik krijg ik op mn scherm 2x de optie om Android auto te kiezen. De orginele doet wel goed, maar heeft een los contactje ergens.
Ik heb even voor je getest, maar alle 5 gebruikte kabels doen het hier gewoon.
Ik heb overigens erg goede ervaringen met Anker kabels.

GerkeP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 10:08
Vandaag dongle ontvangen en ik hield mijn hart vast om deze te installeren gelet op de reacties die ik in deze rubriek lees. Niks is minder waar. Na 10 minuten was de dongle startklaar. Alle autoritten start Android Auto binnen 1 minuut op. Geweldig product.
Mijn telefoon is een Google Pixel 7 en het auto entertainment systeem zit geïnstalleerd in mijn Mitsubishi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
GerkeP schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:39:
[...]

Ik heb even voor je getest, maar alle 5 gebruikte kabels doen het hier gewoon.
Ik heb overigens erg goede ervaringen met Anker kabels.
Bedankt, nadat ik een anker kabel had gekocht en aangesloten geen spontane restarts meer gehad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:07
Weet iemand of de compatible auto modellen op de website van AA Wireless een "vanaf" model jaar hanteren? Ik rijd een VW golf uit 2018. Op de site staan alleen 2016/2017 modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-y672mW7fikkK2KxQZHPzUA7f_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lp2DsW1qJRypkENTi1bEI43k.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door IPeukieI op 17-01-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
IPeukieI schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:24:
Weet iemand of de compatible auto modellen op de website van AA Wireless een "vanaf" model jaar hanteren? Ik rijd een VW golf uit 2018. Op de site staan alleen 2016/2017 modellen.

[Afbeelding]
Volgensmij betekend dat streepje achter "2016 - " dat hij vanaf dat jaar werkt.

Ik heb zelf een 2019 golf variant en bij mij werkt hij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo Drenth
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-02-2024
Bij het koppelen van mijn xcover 5 blijft aa vragen om meldingen toe te staan, deze staan aan.
Bij het aanklikken van ga naar telefoon krijg ik de melding niet toegestaan tijdens rijden, maar sta natuurlijk gewoon stil.

Wie heeft de oplossing voor mij?

Met vriendelijke groet
Alfredo Drenth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:07
TomBraamhaar schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:01:
[...]

Volgensmij betekend dat streepje achter "2016 - " dat hij vanaf dat jaar werkt.

Ik heb zelf een 2019 golf variant en bij mij werkt hij probleemloos.
Het werkt inderdaad als een zonnetje, binnen een paar minuten aan de praat, daarna elke keer binnen 15 seconden verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollux33
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2024
VW Golf station 2017 met Android Auto. Works like a charm, erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:08
@wimmme @MrSenne

Hebben jullie ooit de oplossing gevonden voor OnePlus en de batterij optimalisatie?

Ik heb hier een Motorola MA1 gekocht, maar die blijft maar disconnected, ondanks wifi en bluetooth aan blijft staan en geconnnect blijft.

Ik heb hem gekoppeld aan een Skoda Superb 2016

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
Wachten... schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:43:
@wimmme @MrSenne

Hebben jullie ooit de oplossing gevonden voor OnePlus en de batterij optimalisatie?

Ik heb hier een Motorola MA1 gekocht, maar die blijft maar disconnected, ondanks wifi en bluetooth aan blijft staan en geconnnect blijft.

Ik heb hem gekoppeld aan een Skoda Superb 2016
Nee, ook nog steeds op zoek naar een oplossing. Gebruik het nu gewoon in een normale GSM-houder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:08
MrSenne schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Nee, ook nog steeds op zoek naar een oplossing. Gebruik het nu gewoon in een normale GSM-houder helaas.
Jammer zeg, maar dan gaat de Motorola inderdaad ook maar retour. Dit is werkelijk onbruikbaar.

Bijna onbegrijpelijk dat dit zulke goede reviews krijgt

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Eerder al in het 'Android Auto in Nederland' gepost, maar zag later dat het eigenlijk hier had gemoeten. Ik rijd een Skoda Scala (2021) die zelf draadloos verbinding kan maken en heb een OnePlus Nord. De verbinding valt telkens op vaste plekken weg. Ik heb nu op anntennekaart nederland gekeken en het blijkt dat het op plekken is in de buurt van Vodafone masten (heb een HollandsNieuwe abonnement).

Hieronder wat linkjes ter verduidelijking.

https://www.google.nl/map...4929!4d6.222608?entry=ttu
en
https://www.google.nl/map...9943!4d6.281593?entry=ttu
zijn bijvoorbeeld twee plaatsen (ongeveer) waar bij mij steevast de verbinding verbreekt.

en op deze kaart zie je dat dat in de buurt van masten is:
https://antennekaart.nl/k...oom=13&providers=vodafone

Kan het wisselen van masten de oorzaak zijn van het verbreken van de verbinding? Waarom zou het dan niet gebeuren bij elke mastwissel?

• Brabander69
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05 10:26
bloblub schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:28:
Ik heb problemen met mijn dongle, en loop tegen een muur aan nu met de klantenservice. Wellicht kan iemand mij hier duidelijkheid geven.

Sinds vorig jaar juli heb ik contact met de AAWireless supportdesk omdat mijn dongle frequent opnieuw opstart, soms elke 5 minuten of zelfs binnen enkele seconden. In het verleden had ik hier geen last van. Ondertussen heb ik al een andere telefoon, maar ervaar dezelfde problemen. Ook andere kabels helpen niet.

Met de supportdesk heb ik alle instellingen doorgenomen, inclusief handmatige tests van alle wifi-kanalen.

Aangezien niets heeft geholpen, werd mij uiteindelijk gevraagd naar mijn ordernummer, hoogstwaarschijnlijk voor een RMA-aanvraag. Ik heb dit apparaat in april 2022 via Indiegogo als backer besteld en heb dat nummer doorgestuurd.

Het antwoord dat ik kreeg, was dat ze blij waren dat ik het project als backer heb gesteund. Echter, omdat de campagne is verlopen, kunnen ze geen garantie meer bieden voor mijn apparaat.

Ik vind het in de eerste plaats vreemd dat juist de vroege 'investeerders' minder garantie krijgen. Maar ten tweede, mag dit? Heb ik via een Indiegogo-campagne geen recht op de twee jaar fabrieksgarantie die in Nederland geldt?
toon volledige bericht
Volgens de site heb je gewoon 2 jaar garantie: https://www.aawireless.io/shop#warranty

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
Ja bij het kopen van het "product" nu. Bij het kopen van de "perk" via Indiegogo telt dit niet. Ik heb ze ook gewezen op het Nederlandse consumentenrecht, maar dit was hun reactie:

"​You are indeed corect. but that rule is not mandatory for IndieGoGo and similar kick starter campaign. That being said, out of our gratitude and good will, we have supported and offered warranty coverage for the integrity of the campaign. Once that ended, we have also ended the warranty time. I am terribly sorry for this inconvenience!"

IndieGoGo blijft natuurlijk ook een gok. Maar bij een succesvolle campagne (en dus werkend product) zou het ze sieren de garantie ook te bieden voor de vroege investeerders.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:34

Pierre

Van nature lui!

Misschien dat @Snirpo iets voor je kan doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
rinuspw schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:04:
Eerder al in het 'Android Auto in Nederland' gepost, maar zag later dat het eigenlijk hier had gemoeten. Ik rijd een Skoda Scala (2021) die zelf draadloos verbinding kan maken en heb een OnePlus Nord. De verbinding valt telkens op vaste plekken weg. Ik heb nu op anntennekaart nederland gekeken en het blijkt dat het op plekken is in de buurt van Vodafone masten (heb een HollandsNieuwe abonnement).

Hieronder wat linkjes ter verduidelijking.

https://www.google.nl/map...4929!4d6.222608?entry=ttu
en
https://www.google.nl/map...9943!4d6.281593?entry=ttu
zijn bijvoorbeeld twee plaatsen (ongeveer) waar bij mij steevast de verbinding verbreekt.

en op deze kaart zie je dat dat in de buurt van masten is:
https://antennekaart.nl/k...oom=13&providers=vodafone

Kan het wisselen van masten de oorzaak zijn van het verbreken van de verbinding? Waarom zou het dan niet gebeuren bij elke mastwissel?
toon volledige bericht
Kan het ook zijn dat daar een radar bevindt van Rijkswaterstaat? Dat is wel bekend dat deze wegvalt op de wifi verbinding tussen je telefoon en auto. Helaas kun je daar niet veel aan doen. Ik heb het als ik naar Zeeland tijd bepaalde brug dan valt die ook even uit hooguit paar seconden. (AAwireless icm VW Polo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
Cruzer schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Kan het ook zijn dat daar een radar bevindt van Rijkswaterstaat? Dat is wel bekend dat deze wegvalt op de wifi verbinding tussen je telefoon en auto. Helaas kun je daar niet veel aan doen. Ik heb het als ik naar Zeeland tijd bepaalde brug dan valt die ook even uit hooguit paar seconden. (AAwireless icm VW Polo)
Ik heb geen idee of daar een radar bevindt. Waarvoor worden zulke radars ingezet? Ik heb ook een punt op een provinciale weg, lijkt met niet dat dat daar het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
rinuspw schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:43:
[...]

Ik heb geen idee of daar een radar bevindt. Waarvoor worden zulke radars ingezet? Ik heb ook een punt op een provinciale weg, lijkt met niet dat dat daar het geval is.
Geen idee maar kunnen radars zijn voor vliegverkeer, flitsers, scheepvaart. In Spanje en Frankrijk had ik dit ook steeds bij tolpoortjes.
Als het steeds bij jou op hetzelfde traject is dan zit er iets wat het bij jou het 5ghz verstoort maar dit duurt toch maar paar seconden? Althans dat is bij mij het geval. Of kun je ook 2.4ghz kiezen of evt een ander wifi kanaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinuspw
Cruzer schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:52:
[...]

Geen idee maar kunnen radars zijn voor vliegverkeer, flitsers, scheepvaart. In Spanje en Frankrijk had ik dit ook steeds bij tolpoortjes.
Als het steeds bij jou op hetzelfde traject is dan zit er iets wat het bij jou het 5ghz verstoort maar dit duurt toch maar paar seconden? Althans dat is bij mij het geval. Of kun je ook 2.4ghz kiezen of evt een ander wifi kanaal?
Het is inderdaad maar een paar seconden, maar wel storend bij bijvoorbeeld het luisteren naar muziek/podcast of het navigeren.
Ik heb geen AAWireless, maar de Skoda Scala ondersteunt van zichzelf draadloze Android Auto en Apple Carplay. Ik zal eens kijken of ik wat kan instellen aan de wifi settings, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Sinds de laatste software-update valt de verbinding af en toe weg.
Zijn er instelling die er voor kunnen zorgen dat dit niet meer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 21:23
Wie kan mij helpen met ervaring voor een dongle
We hebben 1 auto welke ik en mijn vrouw ook apart gebruiken.ik had een dongle bij Ali besteld maar daar kon maar 1 telefoon gekoppeld worden,deze gaat dus terug.

Ben op zoek naar een dongle die twee telefoons kan koppelen. En onthoud welke wie de auto gebruikt.

Hoor het graag

Ron
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste