Toon posts:

Het grote Kia e-Niro topic

Pagina: 1 ... 241 ... 244 Laatste
Acties:

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
glas86 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Ik weet niet hoe oud je auto is maar wellicht uitgedroogde rubbers ofzo die dit kunnen veroorzaken?
Februari 2022, model MY22.

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:57
Iedere keer als ik de auto aanzet krijg ik een soort van waarschuwingsmelding en moet ik op bevestigen drukken om door te kunnen. Iemand enig idee of dit te omzeilen is of gaat deze vanzelf weg als je nergens op drukt (niet geprobeerd nog)

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-02 23:42
Als je de lap tekst op je middenscherm bedoeld, ja die gaat vanzelf weg. Als het bij je stuur is is er meestal iets aan de hand.

• glas86
gjcvro schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:57:
Als je de lap tekst op je middenscherm bedoeld, ja die gaat vanzelf weg. Als het bij je stuur is is er meestal iets aan de hand.
Ja, de tekst op het middenscherm bedoel ik. Ga het vandaag is even testen.
glas86 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:51:
Iedere keer als ik de auto aanzet krijg ik een soort van waarschuwingsmelding en moet ik op bevestigen drukken om door te kunnen. Iemand enig idee of dit te omzeilen is of gaat deze vanzelf weg als je nergens op drukt (niet geprobeerd nog)
Die is niet te omzeilen. Je kunt op Confirm drukken (dat is wat ik doe). Ik ben toch al bezig met een hele routine voordat ik weg kan rijden: VESS uitzetten, LKA uitzetten, Confirm drukken.
Onderweg zet ik dan ook nog de ACC afstand van 1 naar 2 en de default generatie terug naar 2, deze worden door mijn zoon steeds aangepast. Tijd dat hij het huis uit gaat.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:56
Tijd voor een eigen auto of tijd voor een eigen profiel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

DutchKel schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Tijd voor een eigen auto of tijd voor een eigen profiel.
Dat eerste zeker. En volgens mij zijn dat instellingen die je niet in je profiel kunt opslaan, maar ik kan me vergissen. Wij hebben wel gespeeld met profielen, maar ontdekten dat je niet van profiel kunt veranderen tijdens het rijden. En dat is nu juist het moment dat je ontdekt dat de instellingen verkeerd staan...
We houden het nu maar even bij gemopper.

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

multikoe schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Dat eerste zeker. En volgens mij zijn dat instellingen die je niet in je profiel kunt opslaan, maar ik kan me vergissen. Wij hebben wel gespeeld met profielen, maar ontdekten dat je niet van profiel kunt veranderen tijdens het rijden. En dat is nu juist het moment dat je ontdekt dat de instellingen verkeerd staan...
We houden het nu maar even bij gemopper.
Veranderen van profiel gaat echt supertraag dus wij hebben maar 1 profiel.

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
Wellicht wel aardig hier even te melden voor de mede eniro-rijders, een samenvatting van onze rit naar Oostenrijk en terug:
marteltor in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

[Voor 14% gewijzigd door marteltor op 07-01-2023 17:57]

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58
multikoe schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Die is niet te omzeilen. Je kunt op Confirm drukken (dat is wat ik doe). Ik ben toch al bezig met een hele routine voordat ik weg kan rijden: VESS uitzetten, LKA uitzetten, Confirm drukken.
Onderweg zet ik dan ook nog de ACC afstand van 1 naar 2 en de default generatie terug naar 2, deze worden door mijn zoon steeds aangepast. Tijd dat hij het huis uit gaat.
Je kunt de default instelling van de regeneratie toch aanpassen naar 2 in de instellingen, of verandert hij juist die? Als die standaard op 2 staat kan hij hem steeds handmatig aanpassen als hij met de auto weg gaat.
bnwgraaf schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:00:
[...]

Je kunt de default instelling van de regeneratie toch aanpassen naar 2 in de instellingen, of verandert hij juist die? Als die standaard op 2 staat kan hij hem steeds handmatig aanpassen als hij met de auto weg gaat.
Hij zet zelf (niet de hele tijd, af en toe) de default waarde op 1. Zodat ik hem steeds moet aanpassen naar 3 als ik de auto aan zet. Het is een beetje een spel :)

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33
Vandaag 400 km gereden met my19, laadsnelheid bij Fastned viel tegen. Volle bak ook dus waarschijnlijk beperkte capaciteit.

• marteltor
Vaevictis_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:45:
Vandaag 400 km gereden met my19, laadsnelheid bij Fastned viel tegen. Volle bak ook dus waarschijnlijk beperkte capaciteit. [Afbeelding]
Lijkt me eerder kwestie van te koude accu dan dat Fastned niet meer dan 40kw kan leveren.

Alleen bij accu warmer dan 25 graden celcius haal je de ~77kw. Tussen 15-25 graden max 55kw. Onder 15 graden max 45kw. Give or take.

Bij de huidige temperatuur moet je 2 uur 130 rijden wil je bij die 25 graden in de buurt komen.

[Voor 17% gewijzigd door marteltor op 07-01-2023 20:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vaevictis_

Om de laadpoort open te krijgen als het duw mechanisme niet goed werkt heb ik deze gemonteerd.

Ik heb er twee over deze mogen weg tegen kostprijs 3,5 euro inclusief verzenden. Is van tpu dus rubberachtig materiaal en kan flink wat kracht hebben een breekt niet bij temperatuur wisseling. Dm graag naar mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:36
marteltor schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Lijkt me eerder kwestie van te koude accu dan dat Fastned niet meer dan 40kw kan leveren.

Alleen bij accu warmer dan 25 graden celcius haal je de ~77kw. Tussen 15-25 graden max 55kw. Onder 15 graden max 45kw. Give or take.

Bij de huidige temperatuur moet je 2 uur 130 rijden wil je bij die 25 graden in de buurt komen.
Toch blijft het een raar plaatje. Tijdens het snelladen warmt de accu ook op en blijkbaar in dit geval onvoldoende om boven de 42kW uit te komen.
Ben wel gewend dat accu na stukje rijden in elk geval boven de 15graden zit en laden start op ca 55kW en na minuut of 10 als de 25 graden wordt aangetikt doorgaat naar 75kW.
@Vaevictis_ zit na 21 minuten nog op 42kW, dat is vreemd m.i..

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron

[Voor 61% gewijzigd door eltron op 08-01-2023 11:41]

• SwEEp3R
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:27
Is dit topic ook voor de nieuwe Niro EV (MY22/MY23)?

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SwEEp3R schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:10:
Is dit topic ook voor de nieuwe Niro EV (MY22/MY23)?
Het grote Niro EV topic

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:45:
Vandaag 400 km gereden met my19, laadsnelheid bij Fastned viel tegen. Volle bak ook dus waarschijnlijk beperkte capaciteit. [Afbeelding]
Sowieso ga je op 59% maar op 58kW zitten normaliter, dus waarschijnlijk heb je een net iets koude accu en da kom je op 42kW uit inderdaad.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

KIA eNiro Dynamic 64kWh, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

• Vaevictis_
marteltor schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Ik denk toch dat het combi is van te koude batterij en capaciteit van Fastned. Op 1 plek na alles bezet en de capaciteit wordt dan verdeeld op basis van 1/8 per lader en dan per aansluiting diegene met laagste soc krijg de meeste kWs. Om alle laders maximaal te kunnen aansturen is veel te duur qua net aansluiting en komt ook weinig voor dus dan moet je geduld hebben.
Vaevictis_ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:48:
[...]

Ik denk toch dat het combi is van te koude batterij en capaciteit van Fastned. Op 1 plek na alles bezet en de capaciteit wordt dan verdeeld op basis van 1/8 per lader en dan per aansluiting diegene met laagste soc krijg de meeste kWs. Om alle laders maximaal te kunnen aansturen is veel te duur qua net aansluiting en komt ook weinig voor dus dan moet je geduld hebben.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat klopt. Jouw scenario houdt in dat Fastned (bijvoorbeeld) 8 laders installeert en dan in totaal zelfs te weinig capaciteit heeft om 8 laders op 75 kW te laten laden. Dat zou betekenen dat hun aansluiting maximaal 8 x 75 = 600 kW is.
Het kan natuurlijk kloppen, FastNed geeft geen garantie dat de maximale laadsnelheid wordt gehaald en het is dan natuurlijk financieel voordelig om een kleiner aansluiting op het net te realiseren dan wat je maximaal nodig hebt, er van uitgaande dat die maximale capaciteit vrijwel nooit gevraagd gaat worden.

• Vaevictis_
multikoe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat klopt. Jouw scenario houdt in dat Fastned (bijvoorbeeld) 8 laders installeert en dan in totaal zelfs te weinig capaciteit heeft om 8 laders op 75 kW te laten laden. Dat zou betekenen dat hun aansluiting maximaal 8 x 75 = 600 kW is.
Het kan natuurlijk kloppen, FastNed geeft geen garantie dat de maximale laadsnelheid wordt gehaald en het is dan natuurlijk financieel voordelig om een kleiner aansluiting op het net te realiseren dan wat je maximaal nodig hebt, er van uitgaande dat die maximale capaciteit vrijwel nooit gevraagd gaat worden.
Ik weet dat zeker omdat ik zelf ook snelladers configureer en betrokken ben bij een kleine vastgoed investeerder die zelf ook snelladers neergezet. Het is net zoals met IT een infrastructuur uitvoeren op piekbelasting is vrij kostbaar en onzinnig. Daarnaast is er ook net capaciteit schaarste. Je kunt dan kiezen tussen of geen aansluiting binnen redelijke termijn of beperkte capaciteit en dan loadbalancing over de snelladers (en per poort). Daarom denk ik dat we ook snellaad stations gaan zien met batterij opslag ernaast om juist bij te springen als er meer vraag is.

N.B. Het hangt ook van de locatie af welke capaciteit wanneer beschikbaar is. Maar bovenstaande is wel hoe het aanvragen van capaciteit werkt. Overigens is de infrastructuur wel voorbereid op hogere capaciteit dus in de toekomst kan het nog verhoogd worden.

[Voor 9% gewijzigd door Vaevictis_ op 09-01-2023 15:30]

Vaevictis_ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Ik weet dat zeker omdat ik zelf ook snelladers configureer en betrokken ben bij een kleine vastgoed investeerder die zelf ook snelladers neergezet. Het is net zoals met IT een infrastructuur uitvoeren op piekbelasting is vrij kostbaar en onzinnig. Daarnaast is er ook net capaciteit schaarste. Je kunt dan kiezen tussen of geen aansluiting binnen redelijke termijn of beperkte capaciteit en dan loadbalancing over de snelladers (en per poort). Daarom denk ik dat we ook snellaad stations gaan zien met batterij opslag ernaast om juist bij te springen als er meer vraag is.

N.B. Het hangt ook van de locatie af welke capaciteit wanneer beschikbaar is. Maar bovenstaande is wel hoe het aanvragen van capaciteit werkt. Overigens is de infrastructuur wel voorbereid op hogere capaciteit dus in de toekomst kan het nog verhoogd worden.
Als je er over nadenkt is het inderdaad niet zo gek. Het is een beetje dezelfde situatie als met kabel-internet, of een restaurant of een zorgpraktijk. In al die situaties wordt de capaciteit zo ingesteld dat een bepaald percentage van de tijd er een capaciteitstekort is.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:14
multikoe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Als je er over nadenkt is het inderdaad niet zo gek. Het is een beetje dezelfde situatie als met kabel-internet, of een restaurant of een zorgpraktijk. In al die situaties wordt de capaciteit zo ingesteld dat een bepaald percentage van de tijd er een capaciteitstekort is.
overboeking heet dat in telecom

Onderweg naar gasloos (GAS alleen nog voor SWW), Panasonic WH-MDC07J3E5 met Heishamon/NR, 6022Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 6,5kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

• Vaevictis_
blb4 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:50:
[...]

overboeking heet dat in telecom
Elke branche heeft wel zijn term hiervoor in de PV wereld heet het curltainment.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:49
Is inderdaad common practice. Luchtvaart maatschappijen en hotels doen het ook (overbooking) omdat er altijd wel een x% no show is en zo proberen ze lege stoelen en kamers te vermijden. Als je dit overkomt laat je niet afschepen, ze zijn hier vaak bereid je een goede vergoeding voor te geven ;).

In de logistiek doen we (lees ik) dit ook. Een automatiesering richt je niet in op die paar uur op die ene dag in het jaar omdat de andere 99,9% van het jaar je een overkapaciteit hebt wat niet goedkoop is.

Achja, het is soms wat schipperen :)

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
Vaevictis_ schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:27:
[...]Daarom denk ik dat we ook snellaad stations gaan zien met batterij opslag ernaast om juist bij te springen als er meer vraag is.
Die zijn er al een paar...

Elektrische auto besteld? Levertijd gokken via https://evdelivery.org

• Vaevictis_
Sinds een paar dagen krijg ik geen gegevens meer door in mijn kia (KCS) e-niro MY19. Ik heb geen extra abonnement genomen en wil ook alleen de basis informatie.

Nu blijft de SoC op 100% staan en oude km stand. Hebben jullie dit ook? Of is er een storing?

• eltron
Vaevictis_ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:48:
Sinds een paar dagen krijg ik geen gegevens meer door in mijn kia (KCS) e-niro MY19. Ik heb geen extra abonnement genomen en wil ook alleen de basis informatie.

Nu blijft de SoC op 100% staan en oude km stand. Hebben jullie dit ook? Of is er een storing?
nee, ik heb dat niet en wel MY19 zonder abo

• bnwgraaf

Totaal kilometerstand staat bij mij in de app ook al zeker een week stil... Soc loopt wel netjes mee.

• marteltor
Ik heb überhaupt nooit de app werkend gekregen. Het is een my19 (met connected Services) uit de leasepool van mn werkgever. Koppelen online nooit werkend gekregen. Dealer zegt dat ze niks kunnen doen en dat ik het alleen werkend kan krijgen als ik een abonnement neem. Zouden ze zelfs met de importeur gecheckt hebben.

Misschien maar eens een andere dealer proberen

[Voor 3% gewijzigd door marteltor op 11-01-2023 13:37]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 15:36

GerkeP

Vragen mag altijd........

Zzo erg heb ik het niet.
Hier wel abonnement met MY19.
Maar de performance van de app en ook via het web is dramatisch slecht op het moment.
Maar bij Kia roepen ze dat er niets aan de hand is.

GerkeP

• Vaevictis_
GerkeP schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Zzo erg heb ik het niet.
Maar de performance van de app en ook via het web is dramatisch slecht op het moment.
Ok, hoe kom je dan in contact? Gaat dat via het email adres of telefonisch via Kia NL? @GerkeP

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Ok, hoe kom je dan in contact? Gaat dat via het email adres of telefonisch via Kia NL? @GerkeP
kcs@kia.nl
KCS = Kia Connected Services

Ik stuur ze ook maar een mailtje, de app performt erg slecht idd.

[Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-01-2023 10:25]

• Vaevictis_
CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:24:
[...]

kcs@kia.nl
KCS = Kia Connected Services

Ik stuur ze ook maar een mailtje, de app performt erg slecht idd.
Had ik dinsdag al gedaan maar krijg geen antwoord. |:(

• GerkeP

GerkeP

Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Of via https://mijnkia.nl/dashboard/ en dan de chat.
Maar meestal via Facebook Messenger, daar reageren ze het snelste

GerkeP

• Vaevictis_
Ik heb antwoord gekregen via mail en Twitter. De auto heeft sinds 4-1 niets verzonden en moet langs de dealer. Via Twitter advies om reset van entertainment uit te voeren met paperclip. Kan ik dan ook een restore doen van alle instellingen?

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:16

Ik heb dit ook een keer gehad en uiteindelijk bleek dat de communicatiemodule in de auto defect was en vervangen moest worden.

• Vaevictis_
Mijn 12V accu was ook leeg maar wel vreemd afgelopen zaterdag nog 400km gereden. Camera is ook niet op 12V accu aangesloten. Met jumpstarter kunnen aanzetten en rijden. Daarna reset uitgevoerd. Nu even afwachten. Blij dat ik de jumpstarter heb.

• blb4

ik heb MY20 en ervaar geen enkel probleem

Onderweg naar gasloos (GAS alleen nog voor SWW), Panasonic WH-MDC07J3E5 met Heishamon/NR, 6022Wp PV, SOLAX SK-SU3000E 6,5kWh batterijsysteem, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia e-niro MY20

• pinguins
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:38
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:05:
Ik heb antwoord gekregen via mail en Twitter. De auto heeft sinds 4-1 niets verzonden en moet langs de dealer. Via Twitter advies om reset van entertainment uit te voeren met paperclip. Kan ik dan ook een restore doen van alle instellingen?
Ik heb een MY22. De reset met paperclip is hier alleen een soort van herstart, alles instellingen blijven zoals ze waren, maar het helpt vaak wel om de communicatie met de server te herstellen als ik geen respons meer krijg in de Connect app, en ook als de routeplanner aangeeft dat er geen verbinding is en hij overschakelt op interne gegevens, dan is de route grijs in plaats van groen (en geel, rood bij drukte en file).

e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021

• Vaevictis_
pinguins schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Ik heb een MY22. De reset met paperclip is hier alleen een soort van herstart, alles instellingen blijven zoals ze waren, maar het helpt vaak wel om de communicatie met de server te herstellen als ik geen respons meer krijg in de Connect app, en ook als de routeplanner aangeeft dat er geen verbinding is en hij overschakelt op interne gegevens, dan is de route grijs in plaats van groen (en geel, rood bij drukte en file).
Helaas reset heeft niets uitgehaald. Aangezien de 12V accu gisteren leeg was hoef ik die ook niet meer los te halen dat is ook een goede reset. Toch maar met de dealer bellen, hopelijk geen reparatie nodig weet niet of dit onder de 7 jaar garantie valt?

• CyBeRSPiN
Vaevictis_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:05:
Benieuwd wat de dealer nu gaat doen. Ik heb de indruk dat die KCS module ergens onder het dashboard gemonteerd is en niet gekoppeld is aan het entertainmentsysteem, maar veel is er publiekelijk niet over bekend.

• glas86
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:10:
[...]

Benieuwd wat de dealer nu gaat doen. Ik heb de indruk dat die KCS module ergens onder het dashboard gemonteerd is en niet gekoppeld is aan het entertainmentsysteem, maar veel is er publiekelijk niet over bekend.
Volgens mij kan de dealer in een "speciaal" menu komen waarin ze allerlei testjes kunnen uitvoeren ook voor deze module als ik mij niet vergis. Op basis daarvan zouden ze misschien daar iets over kunnen zeggen.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:09
Dit is een Kia topic maar omdat dit mogelijk ook effect gaat hebben op de verkopen van de Niro EV... https://www.autoweek.nl/a...-ook-model-y-minder-duur/

Standaard Tesla Model 3 valt nu binnen de SEPP grens (mits je geen extra opties kiest). Ik begin nu te twijfelen over mijn bestelde Kia Niro EV DPL

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:48
Wow, netjes!
Als lease-auto zou ik denk ik een Tesla kiezen.
Privé vind ik de 7 jaar garantie van Kia wel lekker.

• glas86
Morpheus2003 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:13:
Dit is een Kia topic maar omdat dit mogelijk ook effect gaat hebben op de verkopen van de Niro EV... https://www.autoweek.nl/a...-ook-model-y-minder-duur/

Standaard Tesla Model 3 valt nu binnen de SEPP grens (mits je geen extra opties kiest). Ik begin nu te twijfelen over mijn bestelde Kia Niro EV DPL
Ik vind het appels met peren vergelijken. Dan ben je echt puur en alleen aan het sturen op een SEPP subsidie en niet het uiterlijk en de kenmerken van de auto. Zijn twee totaal verschillende auto`s die je niet kunt vergelijken. Ben ook benieuwd of je je bestelling kostenloos nog kunt annuleren.

• Vaevictis_
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:10:
[...]

3 maart is de eerste plek die vrij is bij de dealer. Meteen grote beurt ingepland.

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:09
glas86 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Ik vind het appels met peren vergelijken. Dan ben je echt puur en alleen aan het sturen op een SEPP subsidie en niet het uiterlijk en de kenmerken van de auto. Zijn twee totaal verschillende auto`s die je niet kunt vergelijken. Ben ook benieuwd of je je bestelling kostenloos nog kunt annuleren.
Nouja ze komen ongeveer even ver. Er zitten meer opties op de Tesla t.o.v. mijn DPL (o.a. leren bekleding) en zeker t.o.v. de DL die binnen de subsidiegrens valt.
Dat laatste ben ik ook benieuwd naar, iemand ervaring mee?

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:48
GerkeP schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:09:
[...]

Zzo erg heb ik het niet.
Ik ervaar het ook zo. Ik heb geen abonnement en gebruik de app alleen even voor een snelle check van de SoC. Ik heb daarbij ook freezes. Het openen van de app geeft vaak de melding 'No internet connection' of hij blijft hangen met 'MijnKia is aan het laden...'

Grappig is dat de opstartstoringen minder vaak optreden als ik de telefoon even van wifi haal en via 4G laad. Ik heb verder geen wifi klachten btw.

• Vaevictis_
Ik krijg net bericht van kia Nederland via Twitter dm dat ze het op afstand hebben kunnen oplossen en dat het over een paar uur ook sneller moet werken. Ben benieuwd.

• GerkeP

GerkeP

Vaevictis_ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:21:
Ik krijg net bericht van kia Nederland via Twitter dm dat ze het op afstand hebben kunnen oplossen en dat het over een paar uur ook sneller moet werken. Ben benieuwd.
Ik ook, ze hebben de oorzaak gevonden en de ontwikkelaars hebben het opgelost.
Hier werkt het weer vlot.
Pushmeldingen test ik vanavond als ik weer ga laden

GerkeP

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:33
Begin het gevoel te krijgen dat KIA één keer in het jaar gewoon alle accounts reset. Gisteren bij mij weer. Zomaar eruit gegooid. Kon ook niet meer inloggen met mijn huidige wachtwoord. Moest een nieuw wachtwoord aanmaken en kon uiteindelijk er wel weer in.

Gelukkig ook nog in de UVO app. Die werkt voor mij nog steeds het beste. Nooit problemen mee behalve die jaarlijkse reset.

• Vaevictis_
GerkeP schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Ik ook, ze hebben de oorzaak gevonden en de ontwikkelaars hebben het opgelost.
Hier werkt het weer vlot.
Pushmeldingen test ik vanavond als ik weer ga laden
Vooralsnog krijg ik geen actuele gegevens door in de app.

• ninjazx9r98
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:27:
[...]

Vooralsnog krijg ik geen actuele gegevens door in de app.
Niet alleen in de app, heb hier info mbt de auto in home assistant en die geeft op dit moment ook unavailable.
Lijkt mij dan ook dat er een probleem bij KIA is en de afgelopen week heb ik dat al meerdere keren geconstateerd.
Overigens doet de app het nu ineens weer wel, duurt alleen een eeuwigheid voor je echt in de app zit en wat ziet.

Edit: info in de app is oud, ik zou nog steeds in Amersfoort zijn terwijl ik al anderhalf uur thuis ben in Almere en de auto al net zo lang staat te laden. Na een handmatige refresh in de app zie ik ineens wel dat ik aan het laden ben, het percentage van de batterijen klopt maar de locatie is nog steeds Amersfoort. Gaat iets niet helemaal goed.

[Voor 24% gewijzigd door ninjazx9r98 op 13-01-2023 17:53]

• Vaevictis_
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:49:
[...]

Niet alleen in de app, heb hier info mbt de auto in home assistant en die geeft op dit moment ook unavailable.
Lijkt mij dan ook dat er een probleem bij KIA is en de afgelopen week heb ik dat al meerdere keren geconstateerd.
Overigens doet de app het nu ineens weer wel, duurt alleen een eeuwigheid voor je echt in de app zit en wat ziet.

Edit: info in de app is oud, ik zou nog steeds in Amersfoort zijn terwijl ik al anderhalf uur thuis ben in Almere en de auto al net zo lang staat te laden. Na een handmatige refresh in de app zie ik ineens wel dat ik aan het laden ben, het percentage van de batterijen klopt maar de locatie is nog steeds Amersfoort. Gaat iets niet helemaal goed.
Ik denk dat ze iets hebben gedaan maar niet voor het KCS of het is mijn auto? Krijg nog steeds niet binnen.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-02 19:03
Gelukkig hoef je geen gebruik te maken van de KIA app.
Er is ook OVMS.
https://www.openvehicles.com

Maar 1 keer in de afgelopen 4 jaar een storing meegemaakt

• eltron
ningalloon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:45:
Er is ook OVMS.

Mooie mogelijkheid om minder afhankelijk te worden van de waan van de dag bij je importeur.
Hoe zit het met de kosten van de 4G verbinding?

Nog wat andere vragen:
- kan het gekoppeld worden aan bijvoorbeeld ABRP
- en ondersteunt het ook pushberichten als bijvoorbeeld een bepaalde SOC is bereikt?

• ninjazx9r98
  • Nu online
ningalloon schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:45:
Er is ook OVMS.

Kan helaas geen climate control op afstand aansturen en dat is voor mij het grootste gemis op het moment dat de app het niet doet. Daarnaast is het nut voor mij te beperkt om de hoge kosten voor mezelf te verantwoorden. Dan ga ik overigens uit van de info op de volgende url:
https://shop.openenergymo...wifi-4g-sim-ant-included/

[Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 14-01-2023 10:56. Reden: Url gefixed]

• eltron
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Kan helaas geen climate control op afstand aansturen en dat is voor mij het grootste gemis op het moment dat de app het niet doet. Daarnaast is het nut voor mij te beperkt om de hoge kosten voor mezelf te verantwoorden. Dan ga ik overigens uit van de info op de volgende url:
https://shop.openenergymonitor.com/o
Volgens mij kan OVMS dat wel, climate control op afstand aansturen, als de auto dat ondersteunt.
De info slaat op de e-Niro MY19 waar de climate control niet op afstand aan te sturen is, ook niet via Kia App.

• ninjazx9r98
  • Nu online
eltron schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Volgens mij kan OVMS dat wel, climate control op afstand aansturen, als de auto dat ondersteunt.
De info slaat op de e-Niro MY19 waar de climate control niet op afstand aan te sturen is, ook niet via Kia App.
Ik heb de url gefixed maar de tabel waarin staat dat het niet werkt heeft geen voorbehoud qua jaartal. Daar staat gewoon een kruisje bij e-Niro.
Bij het besteldeel staat wel my19 maar dat is een voorbeeld in een tekstveld, geen dropdown waarna bijv de tabel aangepast wordt.
Maakt verder ook niet uit, al zou het wel werken dan is het voor mij nog steeds veels te duur voor zo weinig toegevoegde waarde tegenover een gratis app die het 99,9% van de tijd gewoon doet qua informatie voorziening.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:27
Ik neem aan dat de 'normale' KCS verbinding ook blijft werken, zal zo'n apparaatje dat permanent in de OBD plug zit dan niet helpen om de 12V accu (nog) sneller leeg te trekken?
Ook is een permanente verbindingsmogelijkheid van de OBD naar 'buiten' vaak een extra 'safety-breach'.

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-02 19:03
eltron schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Mooie mogelijkheid om minder afhankelijk te worden van de waan van de dag bij je importeur.
Hoe zit het met de kosten van de 4G verbinding?

Nog wat andere vragen:
- kan het gekoppeld worden aan bijvoorbeeld ABRP
- en ondersteunt het ook pushberichten als bijvoorbeeld een bepaalde SOC is bereikt?
Kosten 4G heb jezelf in de hand door instellen om de hoeveel tijd data verstuurd moet worden.
Voor ABRP is een plugin.
Pushberichten komen hier aan na een vooraf ingestelde tijd.

@Peter-036 Ik heb geen permanente verbinding met OBD. Mijn OVMS zit op een geschakelde 12V. En wat safety betreft is OVMS misschien veiliger dan UVO omdat het veel minder bekend is. UVO is al bekend dat het makkelijk te hacken is.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Ik heb de indruk dat sinds de update van december de navigatie me slechter verstaat en hij komt daardoor met vreemde adressuggesties. Heel slecht voor mijn bloeddruk. Herkenbaar?

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:26
DonJuape schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:53:
Ik heb de indruk dat sinds de update van december de navigatie me slechter verstaat en hij komt daardoor met vreemde adressuggesties. Heel slecht voor mijn bloeddruk. Herkenbaar?
Heeft bij mij sinds de 2020 update niet meer acceptabel gewerkt. En adres met toetsenbord invoeren gaf ook regelmatig bizarre suggesties.
Na elke update probeer ik de navigatie weer een keer, maar het blijft volstrekt onvoldoende, sinds die bewuste zomer 2020 update.
Toen we de auto pas hadden (juli 2019) werkte het navi systeem erg fijn.
Volgens mij was dat nog gebaseerd op (een backbone van?) TomTom, daarna (vrees ik) eigen ontwikkeling Kia/Hyundai.
Misschien moet je het in het Koreaans proberen in te spreken :) 8)7

• GerkeP

GerkeP

De Kia navigatie met spraak werkt absoluut niet.
Bellen naar mijn adresboek is het enige wat de Kia wel verstaat

GerkeP

• blb4
EVfan schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Heeft bij mij sinds de 2020 update niet meer acceptabel gewerkt. En adres met toetsenbord invoeren gaf ook regelmatig bizarre suggesties.
Na elke update probeer ik de navigatie weer een keer, maar het blijft volstrekt onvoldoende, sinds die bewuste zomer 2020 update.
Toen we de auto pas hadden (juli 2019) werkte het navi systeem erg fijn.
Volgens mij was dat nog gebaseerd op (een backbone van?) TomTom, daarna (vrees ik) eigen ontwikkeling Kia/Hyundai.
Misschien moet je het in het Koreaans proberen in te spreken :) 8)7
Inspreken gaat bij mij meestal wel goed. Als 't niet goed gaat zoek ik vaak de bestemming via de app en stuur die dan door naar de auto.

• gjcvro
Navigatie met spraak is nou juist hetgeen nog redelijk bruikbaar is, iets opzoeken dmv typen is een drama.
Het is soms wel gokken welke volgarde (woonplaats, straat of andersom) het beste werkt.

Wat dan wel irritant is dat er meerdere resultaten kunnen zijn, maar die worden dan weer afgekapt getoond, zodat je net niet kunt zien welke je moet hebben.

Al met al is het fabrieksnavigatie zoals je hem verwacht: Het werkt, maar echt goed is het nooit.
Beste navi die ik ooit gehad heb was in de renault, toen ze nog gewoon een tomtom kastje in het dashboard inbouwden. (dat was dan ook weer meteen het enige wat wel echt goed was aan de renault)

[Voor 55% gewijzigd door gjcvro op 15-01-2023 17:56]

• bnwgraaf
Bizar hoe verschillend de ervaringen zijn met de ingebouwde navigatie...
Of men verwacht heel verschillende dingen, voert de gegevens op verschillende manieren in, of de navigatie werkt in iedere Niro net iets anders....

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

bnwgraaf schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:20:
Bizar hoe verschillend de ervaringen zijn met de ingebouwde navigatie...
Of men verwacht heel verschillende dingen, voert de gegevens op verschillende manieren in, of de navigatie werkt in iedere Niro net iets anders....
Nou ik was redelijk tevreden eigenlijk, zowel over de adresinvoer via touchscreen als de spraakinvoer. Echter na de laatste update van begin december 2022 is spraakinvoer onmogelijk geworden. Hoe duidelijk en hard ik ook praat. Of ik krijg een melding dat "ze" me niet begrijpt of ik krijg adressuggesties die echt totaal niet lijken op waar ik heen wil. Dat was daarvoor echt niet zo. Een rollback is zeker niet mogelijk?
Als ik bijvoorbeeld zeg "Nijverheidsstraat, Oldenzaal" krijg ik suggesties in Oss...bij herhaling. Ik ben een rustig type maar hier word ik dus best agressief van...

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
DonJuape schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:30:
[...]

Nou ik was redelijk tevreden eigenlijk, zowel over de adresinvoer via touchscreen als de spraakinvoer. Echter na de laatste update van begin december 2022 is spraakinvoer onmogelijk geworden. Hoe duidelijk en hard ik ook praat. Of ik krijg een melding dat "ze" me niet begrijpt of ik krijg adressuggesties die echt totaal niet lijken op waar ik heen wil. Dat was daarvoor echt niet zo. Een rollback is zeker niet mogelijk?
Als ik bijvoorbeeld zeg "Nijverheidsstraat, Oldenzaal" krijg ik suggesties in Oss...bij herhaling. Ik ben een rustig type maar hier word ik dus best agressief van...
Bijna eng en dus overduidelijk geen toeval. Ik heb exact hetzelfde.
Was goed is echt bagger geworden.
Ik krijg inmiddels ook geen reacties op vragen aan Kia meer.
Toch wel jammer, het is van een fijne auto naar een fijne auto met bagger software en ondersteuning geworden.
Gevalletje, hoe gaat Kia klanten verliezen.
Als dit zo blijft in ieder geval 1. moi

• gjcvro
Het probleem is dat het bij andere merken vaak net zo beroerd is. Misschien moeten de autobouwers doen waar ze goed in zijn, en navigatie overlaten aan de specialisten. Android auto is in iedergeval een soort escape uit het systeem waardoor je meer keuze krijgt.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:43

zeroday

Dream within a dream

DonJuape schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:53:
hij wil niet eens meer bellen. 'Deze opdracht wordt niet ondersteund'

There are no secrets, only information you do not yet have

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:29
gjcvro schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:37:
Het probleem is dat het bij andere merken vaak net zo beroerd is. Misschien moeten de autobouwers doen waar ze goed in zijn, en navigatie overlaten aan de specialisten. Android auto is in iedergeval een soort escape uit het systeem waardoor je meer keuze krijgt.
Eens, ik gebruik de in-car navigatie nooit en heb nog nooit een auto gehad waarbij ik dit wel deed. Tenzij ik op de headunit in zou kunnen loggen op mijn google account en google maps gebruiken ga ik altijd mijn mobiel blijven gebruiken.

Eigenlijk vind ik het ook wel prettig om een apart schermpje te hebben voor navigatie en het andere scherm gewoon vrij te hebben. Enige dat wel jammer is dat je geen aanwijzingen op het scherm achter het stuur hebt.

Android auto gebruik ik ook niet, kabeltje is sowieso tobben en wisselen tussen schermen vond ik met android auto ook nog niet altijd perfect.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• MatMich
  • Nu online
En de zoveelste software failure.
Spiegels klappen niet meer automatisch in en uit.
Waarschijnlijk over 2 dagen weer wel.
Net zoals dode hoek een tijdje geleden of achteruit links/rechts naderend verkeer etc. etc.
Wat is deze auto toch een zeldzame failure op software gebied.
MY22

• gjcvro
Niet gewoon zelf het knopje omgezet?

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:43

zeroday

Dream within a dream

Gisteren voor de fun naar Fastned, had wat tijd over en de auto zat op 44 procent dus ik dacht laat ik eens snel laden.

Nou .. stop dat ding in de auto, pasje tegen de kast, ik zie dat ie aangesloten is, maar de auto vermomd het om het laden te starten..1 minuut, 2 minuut noppes

Loop ik weer naar de kast: inderdaad niet actief, En datzelfde probleem had ik ook al eens aan een normale 11kW lader ..

pasje nog een keer tegen de paal en hop .. nu laadt ie wel .. heuullll apart .

There are no secrets, only information you do not yet have

• MatMich
  • Nu online
gjcvro schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:26:
Niet gewoon zelf het knopje omgezet?
Humor?

[Voor 8% gewijzigd door MatMich op 17-01-2023 02:53]

• MatMich
  • Nu online
[quote]zeroday schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:50:
Gisteren voor de fun naar Fastned, had wat tijd over en de auto zat op 44 procent dus ik dacht laat ik eens snel laden.

Nou .. stop dat ding in de auto, pasje tegen de kast, ik zie dat ie aangesloten is, maar de auto vermomd het om het laden te starten..1 minuut, 2 minuut noppes

Loop ik weer naar de kast: inderdaad niet actief, En datzelfde probleem had ik ook al eens aan een normale 11kW lader ..

pasje nog een keer tegen de paal en hop .. nu laadt ie wel .. heuullll apart .
[/

[Voor 3% gewijzigd door MatMich op 17-01-2023 02:54]

• gjcvro
Nee, serieuze vraag. Knopje in je armsteun per ongeluk verzetten overkomt meer mensen.

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

gjcvro schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 06:57:
[...]

Nee, serieuze vraag. Knopje in je armsteun per ongeluk verzetten overkomt meer mensen.
Inderdaad. In het donker kun je de knoppen niet zien en als je dan de spiegels op de tast gaat verstellen druk je makkelijk andere knoppen in.

• CyBeRSPiN
Dat knopje regelt echter alleen het naar beneden en boven stellen bij achteruit rijden, niet het inklappen bij uitschakelen.
Dat zit ergens in het dashboardmenu als optie.
Lijkt erop dat daar dan ineens iets gewijzigd is nav een update of door een reset oid..

• marteltor
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:51:
Dat knopje regelt echter alleen het naar beneden en boven stellen bij achteruit rijden, niet het inklappen bij uitschakelen.
Lijkt erop dat daar dan ineens iets gewijzigd is nav een update of door een reset oid..
Bij my19 regelt een knopje op je armsteun dat wel.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
marteltor schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:55:
[...]

Met dat knopje kan je ze inklappen inderdaad. Maar niet automatisch als je de auto afsluit en wegloopt toch? Dat moet via het menu ingesteld worden dacht ik ook net als @CyBeRSPiN

• Suicyder
  • Laatst online: 16:03
Rogar schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:03:
[...]

Met dat knopje kan je ze inklappen inderdaad. Maar niet automatisch als je de auto afsluit en wegloopt toch? Dat moet via het menu ingesteld worden dacht ik ook net als
Bij de My'20 (21) heeft het knopje 3 standen, uitgeklapt/automagisch/ingeklapt.

• Rogar
Suicyder schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Hahaha, al die verschillen tussen alle jaren maken het er niet makkelijker op. De mijne is ook een MY19 en die heeft weer niet de automagische functie als fysieke knop.

• glas86
Vanochtend zat de auto dicht gevroren. Ik had de auto aangezet en de verwarming op de vooruit aangezet. Ondertussen was ik druk bezig mijn krabber te zoeken en begon de auto vrolijk te piepen dat de sleutel niet in de auto zit. Maak ik hier nu gewoon een ongelooflijke denkfout door te denken dat ik bij een EV nog een krabber nodig heb en ik gewoon in de auto had moeten gaan zitten en dat binnen no time de voorruit vrij was wat ook daadwerkelijk het geval is. Het voorverwarmen via de app daar durf ik nog niet zo goed aan i.v.m. de bug die er blijkbaar nog is en de zombie modus als gevolg. Wat zijn jullie ervaringen?

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 17:00
glas86 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:54:
Vanochtend zat de auto dicht gevroren. Ik had de auto aangezet en de verwarming op de vooruit aangezet. Ondertussen was ik druk bezig mijn krabber te zoeken en begon de auto vrolijk te piepen dat de sleutel niet in de auto zit. Maak ik hier nu gewoon een ongelooflijke denkfout door te denken dat ik bij een EV nog een krabber nodig heb en ik gewoon in de auto had moeten gaan zitten en dat binnen no time de voorruit vrij was wat ook daadwerkelijk het geval is. Het voorverwarmen via de app daar durf ik nog niet zo goed aan i.v.m. de bug die er blijkbaar nog is en de zombie modus als gevolg. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb de voorverwarm functie in HA gezet en als ik hem nodig heb zet ik hem gewoon aan. De afgelopen 2 jaar hebben we geen issues gehad met de defrost stand dus gewoon lekker gebruiken.

Kia E-Niro 64kWh DynamicPlusLine

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

Nog geen zombie ervaring gehad en wel regelmatig voorverwarmd (vanochtend nog). Gisteren niet voorverwarmd maar wel een vreemde software ervaring. Het leek maar half opgestart:
- Geen achteruitrijcamera
- Geen batterijpercentage aanduiding (streepjes)
- Kon wel gewoon naar mijn werk rijden
- Radio en scherm bleef aan bij uitstappen portier open
- Radio en scherm bleef aan bij op slot zetten
- Aan en uit hielp niet (paar keer geprobeerd)

Uiteindelijk radio en scherm handmatig uitgezet en de auto op slot. Half uur gewacht en klopte alles weer bij het aanzetten.

• bnwgraaf
Suicyder schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:05:
[...]

Zo dus:

• Suicyder
  • Laatst online: 16:03
Dat heeft te maken met de sleutel. Je stapt uit terwijl het contact nog 'aan' staat. Had ik vanmorgen ook, was vergeten vooraf de auto aan te zetten, sleutels maar even in middenconsole gemikt en gaan krabben :+

Maar het is eigenlijk een beveiliging dat je auto nog aan staat terwijl je 'vertrekt' met je sleutels.
Correct

• MatMich
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:51:
Dat ga ik even bekijken, thx

• CyBeRSPiN
marteltor schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:55:
[...]

Ah yes, je hebt gelijk...

• Raoul413
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-01 10:49
Ik heb nu al meerdere malen een foutmelding gekregen van het 'batterijenergiemanagementsysteem', inclusief geel lampje op het dashbord en melding op het scherm. Als ik de auto weer uit en aan zet is het weg. Iemand hier bekend mee?
De garage geeft aan dat ze het probleem alleen kunnen uitlezen als het op dat moment aanwezig is.
Raoul413 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:03:
Ik heb nu al meerdere malen een foutmelding gekregen van het 'batterijenergiemanagementsysteem', inclusief geel lampje op het dashbord en melding op het scherm. Als ik de auto weer uit en aan zet is het weg. Iemand hier bekend mee?
De garage geeft aan dat ze het probleem alleen kunnen uitlezen als het op dat moment aanwezig is.
Dat laatste zou heel, heel vreemd zijn. En ook licht verontrustend. Ik ken eigenlijk geen enkel system dat foutcodes genereert maar deze niet opslaat t.b.v. diagnose.

• Svennie
  • Laatst online: 02-02 12:23
multikoe schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:14:
[...]
Dat laatste zou heel, heel vreemd zijn. En ook licht verontrustend. Ik ken eigenlijk geen enkel system dat foutcodes genereert maar deze niet opslaat t.b.v. diagnose.
dat zou je wel verwachten inderdaad, ik heb het ook ooit gehad, VW weliswaar maar die reed niet meer, bijna alle gele en rode lampjes branden, uit en aan gezet en reed weer. Naar de garage gereden maar die konden de fout enkel zien als het probleem actief was |:( ;w

Dus niet specifiek voor Kia.

Een vraag die wellicht thuis hoort in het Android auto topic. Binnen spotify: als ik een pod cast serie aan het luisteren ben en die wil ik weer verder luisteren nadat ik bv muziek geluisterd heb, hoe start ik dan de serie weer op en niet een losse aflevering? Als ik op het icoon van de serie/aflevering klik op de interface op het scherm van de auto dan start ik een losse aflvering, heel fijn als aan het einde de boel stil valt. Is dat mogelijk? De enige oplossing is via de telefoon de volgende aflevering starten en dan gaat hij wel verder aan het einde.

[Voor 31% gewijzigd door Svennie op 17-01-2023 11:55]

PSN ID: Svennie-NL

• Vaevictis_
multikoe schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Nee dat klopt ook niet, alles wordt ook opgeslagen. Kan wel zijn dat het een waarschuwing is en geen foutmelding dan wordt het denk ik niet opgeslagen. Maar ik heb dit ook vaker gehad waarschuwing EV systeem (geel lampje) en gaat weer weg. Konden het ook niet vinden.

• Rogar
Ja en nee. Want als je je spiegel met parkeerhulp wilt, dan moet je het wel instellen in het menu dat je spiegels inklappen volgens mij... Maar ik weet het nu ook niet meer zeker.

• MatMich
  • Nu online
Rogar schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:33:
[...]

Ja en nee. Want als je je spiegel met parkeerhulp wilt, dan moet je het wel instellen in het menu dat je spiegels inklappen volgens mij... Maar ik weet het nu ook niet meer zeker.
Ik heb niets in het menu over “inklappen” spiegels.
Maar precies zoals ik al eerder schreef werkt het ineens “out of the blue” weer.
Niets veranderd maar merkte ineens op toen ik langs de auto liep de spiegels weer automatisch openklapten.
Dus toch echt wel een gevalletje software lijkt mij.
Dit gebeurt dus vaker met diverse zaken. (rear traffic warning, dode hoek etc.)
Kia is blijkbaar zelfhelende en dus ook zelfdestructief ;)
Pagina: 1 ... 241 ... 244 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee