Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
glas86 schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:16:
[...]

Bedankt voor de duidelijke uitleg! Dat verklaart een hoop.
Indien ik me niet vergis zit de 200W versie achter in de middenconsole en de 3kW V2L versie onder de achterbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

bruneelm schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:24:
[...]

Indien ik me niet vergis zit de 200W versie achter in de middenconsole en de 3kW V2L versie onder de achterbank
Dat geldt voor de Executive Line, die ook zo’n adapter meegeleverd krijgt.
[BoSS] schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:14:
[...]

De on-board lader / convertor van de standaard Niro EV is niet in staat om 3.6kw terug te leveren, slechts ca. 200watt. Voor het terugleveren moet de lader bi-directioneel zijn uitgevoerd en dat is (waarschijnlijk) alleen het geval bij de ExecutiveLine.
Waarom denk je dat? Heb je in een niet-EL Niro EV (9het laatste model dus!) al eens zo’n adapter gestoken?
The proof of the pudding is in the eating, zeggen de Engelsen wel…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Vandaag een dagje Efteling gepakt met een vriendengroep. Hartstikke leuk maar aan het einde wel regenachtig! Man wat waren die mensen blij met stoelverwarming achterin :) En dat ik 15 minuten van te voren al de auto even kon voorverwarmen, die zaten al te smikkelen in zo snel mogelijk naar de parkeerplaats te gaan :P

Inmiddels vrijwel een jaar eigenaar en nog steeds weet de auto een lach op mijn gezicht te toveren, hij gaat voorlopig nog echt niet de deur uit!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissie90
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-11-2022
Dag allen,

Na 5 maanden wachten dan eindelijk bericht gehad van de garage dat de Kia Niro begin december geleverd kan worden. Het gaat hier om een auto van de zaak. Echter vandaag te horen gekregen dat de leverdatum uitgesteld is naar januari volgend jaar door de leasemaatschappij vanwege financieel belang. Zelf geven ze aan dat dit gebruikelijk is dat ze vrijwel nooit auto's leveren in de laatste maand van het jaar. Nu vraag ik mij af of dit wel zomaar mag?

Iemand hier ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Yariva schreef op zondag 20 november 2022 @ 21:54:
Vandaag een dagje Efteling gepakt met een vriendengroep. Hartstikke leuk maar aan het einde wel regenachtig! Man wat waren die mensen blij met stoelverwarming achterin :) En dat ik 15 minuten van te voren al de auto even kon voorverwarmen, die zaten al te smikkelen in zo snel mogelijk naar de parkeerplaats te gaan :P

Inmiddels vrijwel een jaar eigenaar en nog steeds weet de auto een lach op mijn gezicht te toveren, hij gaat voorlopig nog echt niet de deur uit!
Na 4 jaar ook nog steeds een fijne auto om in te rijden, kleine ergernissen maar in vergelijking met andere auto's prima mee te leven. Beste auto die ik ooit heb gehad, gaat er ook niet snel uit. Ik wil zelfs een 2e (hands) aanschaffen alleen 4,5 jaar oud en 100d km en dan 33K (ex. BTW) vragen voor EL uitvoering is mij is te gortig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Laatst online: 22:15

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Vaevictis_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:35:
[...]

Na 4 jaar ook nog steeds een fijne auto om in te rijden, kleine ergernissen maar in vergelijking met andere auto's prima mee te leven. Beste auto die ik ooit heb gehad, gaat er ook niet snel uit. Ik wil zelfs een 2e (hands) aanschaffen alleen 4,5 jaar oud en 100d km en dan 33K (ex. BTW) vragen voor EL uitvoering is mij is te gortig.
Krankzinnig, ik heb 33K incl. betaald voor mijn Niro uit Duitsland met 6K op de teller, half jaartje oud. De markt staat volledig op zijn kop.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 17:23
Oké, voor wie nog zit te wachten op een nieuwe Niro EV, of er al eentje heeft (!), is er nu:

knip, zie TCMR in "[knip], wereldwijde werkelijke EV levertijden?"

Ik kon het niet laten. Voor de Niro EV-rijders heb ik er al de Nederlandse modelnamen en wat kleuren in gezet, maar verder is het een lege database die "crowd-sourced" gevuld moet worden. Met moderatie op ingevoerde gegevens, wat mij wel eens heeeeeeel veeeeeel werk kan gaan opleveren :|

Ik twijfel of het alle moeite waard is (geweest) om dit te bouwen. Want die "oh, dat knal ik wel effe in twee dagen in elkaar" is het niet helemaal geworden. Feedback welkom in apart topic.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 23-11-2022 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:44
TCMR schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:14:
Oké, voor wie nog zit te wachten op een nieuwe Niro EV, of er al eentje heeft (!), is er nu:

knip

Ik kon het niet laten. Voor de Niro EV-rijders heb ik er al de Nederlandse modelnamen en wat kleuren in gezet, maar verder is het een lege database die "crowd-sourced" gevuld moet worden. Met moderatie op ingevoerde gegevens, wat mij wel eens heeeeeeel veeeeeel werk kan gaan opleveren :|

Ik twijfel of het alle moeite waard is (geweest) om dit te bouwen. Want die "oh, dat knal ik wel effe in twee dagen in elkaar" is het niet helemaal geworden. Feedback welkom in apart topic.
Gevuld.... ;) is het niet voor niets...

[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 23-11-2022 01:06 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 17:23
MarcelGo schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:48:
[...]

Gevuld.... ;) is het niet voor niets...
Top! Thanks. En kijk aan, het werkt, ik voel me al beter, nu ik jouw idioot lange geschatte levertijd zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
dennissie90 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:37:
Dag allen,

Na 5 maanden wachten dan eindelijk bericht gehad van de garage dat de Kia Niro begin december geleverd kan worden. Het gaat hier om een auto van de zaak. Echter vandaag te horen gekregen dat de leverdatum uitgesteld is naar januari volgend jaar door de leasemaatschappij vanwege financieel belang. Zelf geven ze aan dat dit gebruikelijk is dat ze vrijwel nooit auto's leveren in de laatste maand van het jaar. Nu vraag ik mij af of dit wel zomaar mag?

Bekend verhaal en inderdaad redelijk standaard. De reden is een stukje psychologie, een auto uit 2022 is in 2023 een jaar oud. De meeste mensen trekken immers simpelweg jaartallen van elkaar af.
Zijn bedrijven waar ze vanaf half tot eind oktober al niet meer uitleveren en het over de jaarwisseling heen tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itisme
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-02-2023
Dag allen,

Welke leasemaatschappij heb je? De mijne zal ook in begin december NL aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
  • Laatst online: 19:54
Gisteren plofte de Consumentenbond gids op de deurmat met daarin hun jaarlijkse onderzoek naar de betrouwbaarheid van auto's. Kia komt daar zoals elk jaar weer samen met de andere Aziatische merken bovenaan de lijst te staan (plaats 8 van 24). Twee opvallende uitzonderingen: BMW staat samen met Honda ergens bovenin het lijstje op plaats 5 en Nissan staat met Volkswagen en Peugeot ergens onderaan op plaats 18. Het is opvallend hoe vooral de Franse merken het qua betrouwbaarheid al decennia lang slecht doen.

Meest opvallende info: ze hadden nu voor het eerst voldoende data om de elektrische modellen van de Kona en de Niro naast hun benzine-broertjes te leggen. Conclusie: ze zijn even betrouwbaar.
Hieronder de link naar de samenvatting (alleen per merk, niet per model): https://www.consumentenbo...ts-reizen/automankementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissie90
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-11-2022
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:47:
[...]

Bekend verhaal en inderdaad redelijk standaard. De reden is een stukje psychologie, een auto uit 2022 is in 2023 een jaar oud. De meeste mensen trekken immers simpelweg jaartallen van elkaar af.
Zijn bedrijven waar ze vanaf half tot eind oktober al niet meer uitleveren en het over de jaarwisseling heen tillen.
Snap dat hun er een financieel voordeel bij hebben maar als je al zo lang wacht op een auto en ikzelf er geen voordeel bij heb... daarbij is het ook lullig aangezien ik zo'n 2 weken geleden bericht kreeg dat ik hem op 8 december op kon halen.
Itisme schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:22:
[...]

Welke leasemaatschappij heb je? De mijne zal ook in begin december NL aankomen.
Driessen Autolease

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

multikoe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:30:
Het is opvallend hoe vooral de Franse merken het qua betrouwbaarheid al decennia lang slecht doen.
Dat is me ook al heel lang opgevallen.

Nog meer aangezien ik tot mij huidige e-Niro alleen nog maar Citroën heb gereden; 6 stuks: 2x BX, 2x Xantia en 2x C5.
Allemaal nieuw gekocht en meer dan 100k mee gereden. Die laatste zelfs tot zo’n 375.000 km. Nooit problemen mee gehad!

Ben ik dan uitzondering of komen die problemen afhankelijk van hoe je ermee omgaat en zijn het gevoeligere auto’s? Ik ben over het algemeen een erg rustige rijder en voorzichtig met mijn spullen…

/offtopic O-)

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Dag allen,

Valt de auto dan niet in een hogere bijtelling? Zo ja, dan zou ik de leasemaatschappij vragen toch in december op kenteken te laten zetten of jou het verschil te betalen over 5 jaar hogere bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
dennissie90 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:19:
[...]

Snap dat hun er een financieel voordeel bij hebben maar als je al zo lang wacht op een auto en ikzelf er geen voordeel bij heb... daarbij is het ook lullig aangezien ik zo'n 2 weken geleden bericht kreeg dat ik hem op 8 december op kon halen.
En dat is weer een spelletje van dealers die daarmee lease maatschappijen en werkgevers onder druk proberen te zetten via de bestuurder. Ze weten dondersgoed hoe het werkt en dat de kans groot is dat ze niet mogen leveren maar proberen kan natuurlijk altijd en daar misbruiken ze jou voor. Uiteindelijk is de lease maatschappij de klant en niet jij dus zou het ook netjes zijn om een en ander af te stemmen voor ze contact met jou opnemen.
Ik heb jaren terug een dealer gehad die maar bleef vragen wanneer ik de auto kwam halen. Die was destijds ruim een maand eerder afgeleverd bij de dealer dan einddatum van de auto waarin ik reed en voor de einddatum mag en mocht niet gewisseld worden. Dat wisten ze maar vonden dat ik maar moest zorgen dat er eerder afgeleverd mocht worden. Die auto hebben ze uiteindelijk demonstratief in een hoekje weggezet van een "loods" tussen de bende en vanaf die plek werd de auto ook geleverd en moest ik zelf naar buiten rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rede
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08-2024
@ Hippe Lip (23-11)
Over Citroen: ik had de C-5-III voor mijn e-niro, 15 jaar. Ook nooit een probleem mee gehad. Ik geloof dat er in 2008 een terugroepactie was voor een ruitewissermotor. meer niet. Daarvoor 15 jaar in een XM TD, ook nooit een probleem mee gehad. Onderhoud was wel duur, de C-5 was begin dit jaar 550 euro (grote beurt). Gelukkig is dat nu verleden tijd, zie ik bij de e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

ninjazx9r98 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:01:
Die auto hebben ze uiteindelijk demonstratief in een hoekje weggezet van een "loods" tussen de bende en vanaf die plek werd de auto ook geleverd en moest ik zelf naar buiten rijden.
Dat zou dus de allerlaatste auto zijn die ik bij die dealer ooit aanschafte en reken maar dat de importeur/het internet hiervan op de hoogte zouden zijn. Wanpraktijken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
ninjazx9r98 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:01:
[...]

Die auto hebben ze uiteindelijk demonstratief in een hoekje weggezet van een "loods" tussen de bende en vanaf die plek werd de auto ook geleverd en moest ik zelf naar buiten rijden.
Daar kwam ik nooit weer, al moest ik 40km rijden voor een andere dealer.

Steekt nogal af tegen mijn dealer van de e-Niro, die baalde als een stekker dat hij uitloop had bij zijn vorige afspraak (proefrit eSoul met oud stel) en hem niet helemaal klaar had kunnen zetten voor mij ter overhandiging, hij hing nog aan de laadpaal aldaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 21-09 14:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Voor de bezitters van een Niro EV (nieuw model dus ;)), is het mogelijk om het regeneratieniveau standaard in te stellen? Nu is het zo dat het regeneratieniveau per rijmodus verschillend is maar weer reset als ik de auto opnieuw inschakel.

Rij zelf graag in i-pedal mode (dit is het hoogste regeneratieniveau bij de Niro EV) maar dit moet ik nu elke rit weer opnieuw activeren.

Bij de e-niro is er volgens mij een optie in de instellingen om per rijmodus een standaard regeneratieniveau in te stellen maar ik kan in onze Niro EV de instellingen voor de rijmodus uberhaupt niet instellen (althans, nergens in het menu of handleiding te vinden).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Hippe Lip schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:53:
[...]

Dat is me ook al heel lang opgevallen.

Nog meer aangezien ik tot mij huidige e-Niro alleen nog maar Citroën heb gereden; 6 stuks: 2x BX, 2x Xantia en 2x C5.
Allemaal nieuw gekocht en meer dan 100k mee gereden. Die laatste zelfs tot zo’n 375.000 km. Nooit problemen mee gehad!

Ben ik dan uitzondering of komen die problemen afhankelijk van hoe je ermee omgaat en zijn het gevoeligere auto’s? Ik ben over het algemeen een erg rustige rijder en voorzichtig met mijn spullen…

/offtopic O-)
"Uitzondering" is een groot woord. Jij behoort tot de groep mensen die geen problemen hebben gehad met hun Franse auto's. Die groep is kleiner dan de groep die wel problemen hebben gehad. Ik heb een Renault Scenic gehad en een Peugeot 205. Ik heb drie Multipla's gehad en een Fiat Idea. Met alle auto's flink wat problemen gehad (op de Idea na). Ik heb ook een Mazda, en een Mitsubishi gehad: probleemloos. Ik behoor dus tot die andere (grotere) groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
[BoSS] schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:12:
Voor de bezitters van een Niro EV (nieuw model dus ;)), is het mogelijk om het regeneratieniveau standaard in te stellen? Nu is het zo dat het regeneratieniveau per rijmodus verschillend is maar weer reset als ik de auto opnieuw inschakel.

Rij zelf graag in i-pedal mode (dit is het hoogste regeneratieniveau bij de Niro EV) maar dit moet ik nu elke rit weer opnieuw activeren.

Bij de e-niro is er volgens mij een optie in de instellingen om per rijmodus een standaard regeneratieniveau in te stellen maar ik kan in onze Niro EV de instellingen voor de rijmodus uberhaupt niet instellen (althans, nergens in het menu of handleiding te vinden).
In mijn 2021 e-Niro is dat een instelling bij de drive-modus. Dus je kunt voor Eco, Normal en Sport apart een standaard regeneratieniveau instellen. Ergens in het centrale menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
Gisteren plofte de Consumentenbond gids op de deurmat met daarin hun jaarlijkse onderzoek naar de betrouwbaarheid van auto's. Kia komt daar zoals elk jaar weer samen met de andere Aziatische merken bovenaan de lijst te staan (plaats 8 van 24). Twee opvallende uitzonderingen: BMW staat samen met Honda ergens bovenin het lijstje op plaats 5 en Nissan staat met Volkswagen en Peugeot ergens onderaan op plaats 18. Het is opvallend hoe vooral de Franse merken het qua betrouwbaarheid al decennia lang slecht doen.

Meest opvallende info: ze hadden nu voor het eerst voldoende data om de elektrische modellen van de Kona en de Niro naast hun benzine-broertjes te leggen. Conclusie: ze zijn even betrouwbaar.
Hieronder de link naar de samenvatting (alleen per merk, niet per model): https://www.consumentenbo...ts-reizen/automankementen
Met mijn e-Niro MY20 al wel een wissel van de laadunit gehad, nadat bij AC-laden de auto 2 fasen kortsloot. De kosten van Stedin die langs moest komen heb ik zelf gedragen; teveel gedoe. Je kunt het ondanks een goede score dus toch slecht treffen (al is dit probleem inmiddels volgens mij uit de wereld door een terugroepactie).
Ik vraag me overigens af wat de steekproefgrootte van zo'n onderzoek is. Hoe representatief is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:43
.... Peugeot ergens onderaan op plaats 18. Het is opvallend hoe vooral de Franse merken het qua betrouwbaarheid al decennia lang slecht doen. ...
Ik verbaas mij daar ook over. Heb zelf nogal wisselende ervaringen. Mijn eerste Espace was na 2 jaar turbo opgeblazen en ben ik toen 6 weken kwijt geweest. Wel garantie.
E-Niro moest na 2 jaar de aandrijving vervangen worden. Ook garantie.
En verder vooral lang plezier gehad van Franse auto's, zonder extra kosten. Vooral Peugeot uitstekende ervaringen mee. Peugeot 405 na 4 jaar ingeruild, nooit problemen gehad, Peugeot 406break, na 4 jaar zakelijk nog 10 jaar als 2e auto gebruikt. Peugeot 305 ook aantal jaar als 2e auto gehad zonder noemenswaardige problemen. Peugeot 107 in 2011 aangeschaft voor de vrouw en rijd nu mijn dochter nog in, goedkoper en probleemlozer kun je niet rijden. Peugeot 308SW was ook een fijne auto ruim, comfortabel en technisch probleemloos.

maar beetje of topic is het wel vrees ik. Misschien een beetje n=1, maar zie beroepshalve de nodige bedrijfswagenparken en herken daar niet de uitkomsten van de enquêtes van de consumentenbond.

En de e-Niro staat te boek als betrouwbare auto, maar ook daar kun je pech mee hebben.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
Frij5fd schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:32:
[...]

Met mijn e-Niro MY20 al wel een wissel van de laadunit gehad, nadat bij AC-laden de auto 2 fasen kortsloot. De kosten van Stedin die langs moest komen heb ik zelf gedragen; teveel gedoe. Je kunt het ondanks een goede score dus toch slecht treffen (al is dit probleem inmiddels volgens mij uit de wereld door een terugroepactie).
Ik vraag me overigens af wat de steekproefgrootte van zo'n onderzoek is. Hoe representatief is het?
De consumentenbond werkt met een vast panel en daarbij proberen ze ook op andere manieren zoveel mogelijk respondenten te krijgen. Deze keer leverde dat 8800 datapunten op. Er zijn breed geaccepteerde regels voor dit soort onderzoeken die aangeven wanneer een resultaat significant genoeg is om te publiceren. Zo viel bijvoorbeeld de Tesla model 3 af omdat er te weinig gegevens waren. En hadden ze dit jaar voor het eerst voldoende gegevens om de Niro en de e-Niro naast elkaar te zetten.
Jij valt inderdaad in de groep pechvogels. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn e-Niro. Dus wij heffen elkaar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
multikoe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:01:
[...]

Jij valt inderdaad in de groep pechvogels. Ik heb nog geen enkel probleem gehad met mijn e-Niro. Dus wij heffen elkaar op :)
ik weet niet hoe je dat opheffen bedoelt, maar enige compensatie zou er kunnen zijn als jullie beiden de enquête hebben ingevuld. Ik heb dat niet gedaan maar ben dus ook een e-niro pechvogel. Al ben ik verder wel tevreden dat het is opgelost en ook tevreden met auto en dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
eltron schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:31:
[...]

ik weet niet hoe je dat opheffen bedoelt, maar enige compensatie zou er kunnen zijn als jullie beiden de enquête hebben ingevuld. Ik heb dat niet gedaan maar ben dus ook een e-niro pechvogel. Al ben ik verder wel tevreden dat het is opgelost en ook tevreden met auto en dealer.
Met dat opheffen bedoel ik dat we in de statistieken elkaar zullen opheffen. Statistieken gaan altijd over grotere aantallen. Je kunt daar niet je eigen ervaringen tegenaan hangen. "Kia's zijn betrouwbaarder dan Peugeot's" en "mijn Kia is stuk gegaan" bijten elkaar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
multikoe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:37:
[...]

Met dat opheffen bedoel ik dat we in de statistieken elkaar zullen opheffen. Statistieken gaan altijd over grotere aantallen. Je kunt daar niet je eigen ervaringen tegenaan hangen. "Kia's zijn betrouwbaarder dan Peugeot's" en "mijn Kia is stuk gegaan" bijten elkaar niet.
Dat is zoiets als lies, big lies en statistics, als overtreffende trap.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, als jouw waarneming vermenigvuldigd wordt met een veelvoud daarvan en er is 1 uitzondering dan zie je dat in de statistiek niet of nauwelijks terug. Mijn ervaring is dat in veel onderzoeken bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn (de tevreden, of juist de ontevreden categorie). En in die van de consumentenbond dus de privé rijder met weinig km is oververtegenwoordigd ten opzichte van de zakelijke km vreter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21:40
Dennis 1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:09:
Volgende maand is het weer tijd voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt van my20 (bedrijfslease).

Dan staat hij toch bij de dealer dus kan een eventuele software update gedaan worden.

Vorig jaar heb ik geen software update laten uitvoeren vanwege de vele negatieve berichten op dit forum. Met name over de navigatie.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan overtuigen om het dit jaar wel te doen of toch juist weer niet. 😁 Wat zou de meerwaarde kunnen zijn?
Iemand een reactie? 😊 Dat zou prettig zijn in het nemen van een besluit.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis 1 op 23-11-2022 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Dennis 1 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:19:
[...]
Ja, bij twijfel niet inhalen.
en de beurt maakt niet uit, je kunt het zowel daarvoor als daarna doen.
(ik stel het voorlopig ook nog een poosje uit).

• [BoSS]
  • Laatst online: 21-09 14:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

multikoe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:53:
[...]

In mijn 2021 e-Niro is dat een instelling bij de drive-modus. Dus je kunt voor Eco, Normal en Sport apart een standaard regeneratieniveau instellen. Ergens in het centrale menu.
In de Niro EV lijkt deze optie verdwenen, of heeft iemand anders hem toevallig gevonden?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• multikoe
eltron schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:49:
[...]

Dat is zoiets als lies, big lies en statistics, als overtreffende trap.
Dat is een populair gezegde maar het is niet waar. Statistiek is gewoon wiskunde, alles wat je doet is reproduceerbaar. Het probleem ontstaat bij de publicatie van de gegevens, waarbij de informatie die moet helpen bij de interpretatie van de gegevens vaak worden weggelaten.
Maar ik begrijp wat je bedoelt, als jouw waarneming vermenigvuldigd wordt met een veelvoud daarvan en er is 1 uitzondering dan zie je dat in de statistiek niet of nauwelijks terug. Mijn ervaring is dat in veel onderzoeken bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn (de tevreden, of juist de ontevreden categorie). En in die van de consumentenbond dus de privé rijder met weinig km is oververtegenwoordigd ten opzichte van de zakelijke km vreter.
Het kan best dat de lezers van de Consumentenbond en dus deelnemers aan het panel vooral mensen zijn van middelbare leeftijd, met een aardig inkomen. Het maakt niet zo heel veel uit, de Consumentenbond legt in zijn artikel de nadruk op de relatieve betrouwbaarheid. Dus: Toyota's staan minder vaak langs de kant van de weg dan Renaults.

Dit onderzoek van de CB resulteert in een kansberekening: de kans dat je met een Renault langs de kant komt te staan is groter dan als je met een Toyota rijdt. Ingewikkelder is het niet. Als je geen zin hebt in pech, dan is het verstandig om een Toyota te kopen en geen Renault. Heb je met een Toyota dan nooit pech? Tuurlijk wel. Maar de kans is kleiner.

En dat jij en ik elkaar uitmiddelen is een flauw grapje. Als we allebei de enquete hadden ingevuld, dan had onze inbreng geen effect gehad op het eindresultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

zeroday

There is no alternative!

[...]

Tsja.. ik vind de update best ok, maar je moest even wennen aan de nieuwe kleuren.
maar dat het een vlekkeloze update is? Bij mij niet. Ik heb nog af en toe dat mijn console reset en dan tijdens het rijden opnieuw opstart. Reden? Onbekend.

Nu ben ik toch wel gek van updates dus soms neem ik ook bepaalde dingen voor lief.
Ben nu in afwachting van een nieuwe update .. maar nog niets

There are no secrets, only information you do not yet have

• eltron
multikoe schreef op donderdag 24 november 2022 @ 06:39:
[...]
Dat is een populair gezegde maar het is niet waar. Statistiek is gewoon wiskunde, alles wat je doet is reproduceerbaar. Het probleem ontstaat bij de publicatie van de gegevens, waarbij de informatie die moet helpen bij de interpretatie van de gegevens vaak worden weggelaten.
We gaan wat ver off topic, maar statistiek is in de uitwerking wel wiskunde, maar in de toepassing een vak apart. En je moet goed weten wat je doet voordat je uit statistiek of steekproeven of enquêtes conclusies trekt.
Is ook één van de risico's van AI en veel wetenschappelijk onderzoek. Er gaat op dit gebied veel mis.
(en ik veronderstel er iets van te weten nadat ik dit vak in mijn postdoctorale opleiding heb gehad).

Dat gezegd hebbend zijn we het wel eens over het algemene beeld dat veel auto's storingsgevoeliger zijn dan de KIa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
eltron schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:57:
[...]

We gaan wat ver off topic, maar statistiek is in de uitwerking wel wiskunde, maar in de toepassing een vak apart. En je moet goed weten wat je doet voordat je uit statistiek of steekproeven of enquêtes conclusies trekt.
Is ook één van de risico's van AI en veel wetenschappelijk onderzoek. Er gaat op dit gebied veel mis.
(en ik veronderstel er iets van te weten nadat ik dit vak in mijn postdoctorale opleiding heb gehad).

Dat gezegd hebbend zijn we het wel eens over het algemene beeld dat veel auto's storingsgevoeliger zijn dan de KIa.
Helemaal mee eens...
En het was op z'n minst toch nog wel een beetje on-topic :)

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 09:45
[...]

Ik heb wel de nieuwste versie en meestal werkt het ingeven van adressen mbv spraak bij mij prima. Enige bijzonderheid is dat de Blankenburgverbinding (nieuw stuk rijksweg nabij Vlaardingen met tunnel onder de Nieuwe waterweg) als weg al aangegeven staat, met goed stromend verkeer. Aangezien de tunnelsegmenten nog afgezonken moeten worden is dat wat voorbarig (opening eind 2024 voorzien). Mocht je een ferry in de Rotterdamse haven willen halen en dan de tunnel denkt te kunnen nemen, kun je die missen omdat je terug moet naar de Beneluxtunnel |:(

• Dennis 1
eltron schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:50:
[...]

Ja, bij twijfel niet inhalen.
en de beurt maakt niet uit, je kunt het zowel daarvoor als daarna doen.
(ik stel het voorlopig ook nog een poosje uit).
Bedankt voor je reactie! Die neem ik mee in mijn overweging. 😁

• Dennis 1
Frij5fd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:22:
[...]

Ik heb wel de nieuwste versie en meestal werkt het ingeven van adressen mbv spraak bij mij prima. Enige bijzonderheid is dat de Blankenburgverbinding (nieuw stuk rijksweg nabij Vlaardingen met tunnel onder de Nieuwe waterweg) als weg al aangegeven staat, met goed stromend verkeer. Aangezien de tunnelsegmenten nog afgezonken moeten worden is dat wat voorbarig (opening eind 2024 voorzien). Mocht je een ferry in de Rotterdamse haven willen halen en dan de tunnel denkt te kunnen nemen, kun je die missen omdat je terug moet naar de Beneluxtunnel |:(
Bedankt voor je reactie! Deze neem ik mee in mijn overweging. 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 23:51
multikoe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:52:
[...]

"Uitzondering" is een groot woord. Jij behoort tot de groep mensen die geen problemen hebben gehad met hun Franse auto's. Die groep is kleiner dan de groep die wel problemen hebben gehad. Ik heb een Renault Scenic gehad en een Peugeot 205. Ik heb drie Multipla's gehad en een Fiat Idea. Met alle auto's flink wat problemen gehad (op de Idea na). Ik heb ook een Mazda, en een Mitsubishi gehad: probleemloos. Ik behoor dus tot die andere (grotere) groep.
Lees ik daar nou DRIE Multipla's?

_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:02
bokkie72 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:41:
[...]

lampje in het midden knippert groen. Heb het zojuist in de auto ingesteld ipv via de app, nu afwachten of het gaat werken vannacht.
Intussen heb ik een work-around gevonden waarmee de E-Niro de afgelopen 14 dagen netjes gescheduled geladen heeft. Ik bleek niet de enige te zijn met dit probleem, er werd melding van gemaakt op diverse fora.

Mijn work-around voor de app is, met als voorbeeld een schedule van dinsdagochtend 01h-03h laden, off-peak tariffs only:
  • Ga naar de Remote tab -> Set schedule
  • Wijzig de "Next departure time". Stel departure time in voor 7 dagen in de week, activeer zowel 1ste als 2de departure (bv 2de in het weekend).
  • Zorg ervoor de de departure time aansluit op het einde van het geplande laad-schedule. In het voorbeeld dus om 03h dinsdagochtend. Klik Safe.
  • Stel het schedule voor charging in, in het voorbeeld 01h - 03h. Kies "Save".
  • Controleer dat de Scheduled for charging optie aan staat.
  • Kies "Send to car", de app zal nu een berichtje geven: "reservation information setup is complete". Kies "Ok".
  • Wacht nu tot de app "[Success] Charging schedule activated" toont.
Zelfde aanpak werkt ook goed via het entertainment system in de auto.

Terzijde: ik gebruik scheduled charging om het maximale uit mijn dynamisch energie contract te halen. Dit scheelt een boel geld. Zo heb ik in de maand oktober totaal 290kWh geladen tegen een 8ct/kWh tarief (kale energieprijs). Nog nooit heb ik zo goedkoop een auto gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Interessant, bedankt @bokkie72 !

Wel jammer dat het zo omslachtig moet, ik snap niet waarom je niet gewoon in kunt stellen dat je tussen 23:00-07:00 kunt laden zonder er ook een vertrektijd bij in te moeten stellen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multikoe
Bitaktus19 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:28:
[...]

Lees ik daar nou DRIE Multipla's?

_/-\o_
Yep.
Als je niets geeft om uiterlijk is de Multipla wel een ongelooflijk ruime, praktische auto. En je hebt altijd iets om over te praten :)
Overigens heb ik ook een Renault Scenic gehad (blaahhh), een Mazda Demio (zzzzzzz....), een Mitsubishi Galant ("Mitsubishi wat?") en een Fiat Idea (nog zeldzamer dan een Multipla). Je ziet: ik geef geen zier om uiterlijk. Wat mijn keus voor de e-Niro ook weer verklaard: veel saaier heb je ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 19:49
multikoe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:07:
[...]

Yep.
Als je niets geeft om uiterlijk is de Multipla wel een ongelooflijk ruime, praktische auto. En je hebt altijd iets om over te praten :)
Overigens heb ik ook een Renault Scenic gehad (blaahhh), een Mazda Demio (zzzzzzz....), een Mitsubishi Galant ("Mitsubishi wat?") en een Fiat Idea (nog zeldzamer dan een Multipla). Je ziet: ik geef geen zier om uiterlijk. Wat mijn keus voor de e-Niro ook weer verklaard: veel saaier heb je ze niet.
Mazda demio een auto gemaakt voor kleine Japanners op de eu markt. Ik paste er niet in met 1,93m. Kreeg hem mee als vervanging van lease auto snel andere genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Vaevictis_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:12:
[...]

Mazda demio een auto gemaakt voor kleine Japanners op de eu markt. Ik paste er niet in met 1,93m. Kreeg hem mee als vervanging van lease auto snel andere genomen.
Een van de beste auto's die ik gehad heb. Reed heerlijk, probleemloos, compact en toch erg ruim, simpel en zuinig.
Maar we dwalen af :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:32
multikoe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:07:
[...]
Ik voel nu bij mezelf een lichte identiteitscrisis opkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:21
Dat saaie is dan wel weer leuk als ze bij een stoplicht ontdekken dat saai best snel kan zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

DonJuape

Trust me, I'm an engineer!

gjcvro schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:41:
Dat saaie is dan wel weer leuk als ze bij een stoplicht ontdekken dat saai best snel kan zijn ;-)
Daarover gesproken. Ik vind dat best lastig te doen zonder slippen. Is dat onkunde (zou goed kunnen) of ligt het aan de banden?

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:03
Dat doorslippen gebeurt bij mij ook, maar in 'normaal' kan ik het wat beperken, en in 'sport' gilt 'ie 't altijd uit.
Banden zijn de standaard 'Nexen'(? ik ben nu even te lui om buiten te gaan zien wat er onder zit) op 3 bar.
Maar in 'eco' ben ik ook al sneller dan de meeste ICE's..........en ik rij vrijwel altijd in 'eco'.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27

d0s

sssst

Dat is wss ook de reden dat het koppel bij de nieuwe e-Niro drastisch is verlaagd. Ik rij ook in eco om slippen te voorkomen.

In comfort en sport word ik al snel misselijk en eco is al meer dan snel genoeg. Het enige wat wel beter is in sport is de stijfheid van het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
DonJuape schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:16:
[...]

Daarover gesproken. Ik vind dat best lastig te doen zonder slippen. Is dat onkunde (zou goed kunnen) of ligt het aan de banden?
Bij koud of nat weer slippen ze wel door, met droog weer kan ik het pedaal gewoon onderin trappen in sport mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
d0s schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:28:
Dat is wss ook de reden dat het koppel bij de nieuwe e-Niro drastisch is verlaagd. Ik rij ook in eco om slippen te voorkomen.
Ik vermoed dat de reductiebak het hoge koppel niet kan verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
En bij vol gas geven is hij af en toe best listig met sturen, het nadeel van veel koppel op de voorwielen. Dat is iets wat eigenlijk best jammer is, anders reed hij nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampy25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:34
DonJuape schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:16:
[...]

Net van de meegeleverde zomerbanden Michelin Primacy 3 naar de winterbanden Continental wintercontact TS870 gegaan en heb echt beduidend meer grip met optrekken en minder onderstuur/geluid. Echt verbazingwekkend hoeveel de banden verschillen, terwijl winterbanden typisch op bovenstaande minder presteren. Zou bijna gaan uitkijken naar het moment dat de zomerbanden versleten zijn (behalve naar de rekening ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
gjcvro schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:18:
En bij vol gas geven is hij af en toe best listig met sturen, het nadeel van veel koppel op de voorwielen. Dat is iets wat eigenlijk best jammer is, anders reed hij nog beter
ik had het laatst ook op de snelweg bij snelheid rond 100km.
Gaf een dot stroom en kreeg gevoel of hij in slip raakte. (Wegdek was nat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
lampy25 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:15:
[...]

Net van de meegeleverde zomerbanden Michelin Primacy 3 naar de winterbanden Continental wintercontact TS870 gegaan en heb echt beduidend meer grip met optrekken en minder onderstuur/geluid. Echt verbazingwekkend hoeveel de banden verschillen, terwijl winterbanden typisch op bovenstaande minder presteren. Zou bijna gaan uitkijken naar het moment dat de zomerbanden versleten zijn (behalve naar de rekening ;))
Wat betreft geluid. Vraag eens na of je gecupte banden hebt. Dat is een bekend probleem. Het geeft best veel herrie in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsn
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 04-06-2023
@CyBeRSPIN. Als ik inlog op https://mijnkia.nl/login/, geeft
https://app.kia.nl/nl/web...tedcar.asmx/GetCanbusData
nog steeds een foutmelding:
403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.

app.kia.nl is een ander domein dan mijnkia.nl, is dat het probleem wat de nieuwe app MijnKia veroorzaakt?
Hoe kan ik inloggen in het domein app.kia.nl?

Groeten, Frits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
@fritsn de hele URL is inmiddels anders. Zie de code in het project dat ik linkte:
https://github.com/TheBaz...lob/master/MijnKia.py#L40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik heb sinds kort dat mijn auto een "brom" geluid maakt; het lijkt te maken te hebben met de verwarming. Nou heb ik de auto al 2 jaar, en ik kan met niet herinneren dat ik dit geluid eerder ook hoorde als de verwarming aanslaat. Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

rokil schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:03:
@Akemi In de app druk ik onderin op 'meer'. Dan bij 'app instellingen' druk ik op 'pushberichten', dan op 'opladen & klimaatregeling' en daar heb ik bij 'opladen' het schuifje op aan staan.
Als ik weer terug ben in 'meer' scroll ik verder naar beneden naar 'oplaadlimiet/energieverbruik', dan druk ik op 'Melding bij voltooiing v. opladen'. Dan het schuifje bij 'Meldingstijd instellen' op aan en vervolgens aangevinkt '20 minuten voor voltooiing'.
Voorheen werkte dit dus altijd, maar sinds enkele weken niet meer. Gisteravond laat stond de auto aan de lader en kreeg ik om 01:03 een melding op mijn telefoon dat de kabel wel was aangesloten, maar het laden niet kon worden voltooid. Vanmorgen vroeg was de auto wel gewoon opgeladen, maar dus geen melding dat het opladen was voltooid. Dat de pushmeldingen wel werken op mijn telefoon lijkt me duidelijk, maar de app vertikt het dus om aan te geven dat de sessie (bijna) klaar is.
Om hier even op terug te komen. Ik krijg dus slechts soms laadmeldingen van KIA connect. Waar ik echter niet aan gedacht had is dat ook mijn vrouw de KIA connect app heeft met hetzelfde account. Ik zal er eens op letten of zij wel een pushmelding heeft gehad als ik er geen krijg.

Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanchez92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 16:32
Beste Tweakers,

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben aan het twijfelen tussen een Hyundai Ionic 5 of een Kia Niro EV. Voornamelijk de twijfel, omdat ik bij de Hyundai de basis uitvoering kan kiezen en in het geval van de Kia de Dynamic Plusline, waardoor er een heleboel opties bijkomen.

Ten opzichte van de Ionic 5 is de kofferbak van De Niro wel iets kleiner en gaat het snelladen een stuk langzamer. De keuze voor de leaseauto wil ik 5 jaar vastzetten. Wat zou jullie advies zijn? Alvast bedankt:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• multikoe
sanchez92 schreef op maandag 28 november 2022 @ 06:52:
Beste Tweakers,

Ik mag een nieuwe leaseauto uitzoeken en ben aan het twijfelen tussen een Hyundai Ionic 5 of een Kia Niro EV. Voornamelijk de twijfel, omdat ik bij de Hyundai de basis uitvoering kan kiezen en in het geval van de Kia de Dynamic Plusline, waardoor er een heleboel opties bijkomen.

Ten opzichte van de Ionic 5 is de kofferbak van De Niro wel iets kleiner en gaat het snelladen een stuk langzamer. De keuze voor de leaseauto wil ik 5 jaar vastzetten. Wat zou jullie advies zijn? Alvast bedankt:
Ik denk dat je niet zoveel hebt aan ons advies, veel hangt af van je persoonlijke situatie en hoe je de auto gaat gebruiken. Ik heb de DynamicPlusLine min of meer gedwongen afgenomen (lease), ik vind die extra opties fantastisch, maar als ik de keus had gehad, zou ik er niet extra voor willen betalen.
Voor wat betreft dat snelladen: of dat belangrijk is hangt zeer sterk af van je persoonlijkheid en van je situatie. Heb je zelf een laadpaal aan huis of beschikbaar vlakbij? Dan is de kans heel groot dat je heel weinig aan de snellader hangt. Hoe belangrijk vindt je een uur tijdwinst op weg naar je vakantiebestemming (want daar komt het waarschijnlijk op neer)? Ben je een nerveus, gehaast type dat een enorme hekel heeft aan wachten? Of vind je het niet erg om een half uurtje te ontspannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:37
multikoe schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:27:
[...]

Ik denk dat je niet zoveel hebt aan ons advies, veel hangt af van je persoonlijke situatie en hoe je de auto gaat gebruiken. Ik heb de DynamicPlusLine min of meer gedwongen afgenomen (lease), ik vind die extra opties fantastisch, maar als ik de keus had gehad, zou ik er niet extra voor willen betalen.
Voor wat betreft dat snelladen: of dat belangrijk is hangt zeer sterk af van je persoonlijkheid en van je situatie. Heb je zelf een laadpaal aan huis of beschikbaar vlakbij? Dan is de kans heel groot dat je heel weinig aan de snellader hangt. Hoe belangrijk vindt je een uur tijdwinst op weg naar je vakantiebestemming (want daar komt het waarschijnlijk op neer)? Ben je een nerveus, gehaast type dat een enorme hekel heeft aan wachten? Of vind je het niet erg om een half uurtje te ontspannen?
Prima advies van Multikoe. Ik zou daar nog aan willen toevoegen dat je ook een beetje je gevoel moet laten spreken. Welke auto trekt je kwa uiterlijk, opties het meeste aan en niet geheel belangrijk wat kun je en wil je uitgeven? Ik ben persoonlijk niet gecharmeerd van de Ioniq 5 maar hoor van de mensen die ermee rijden dat ze erg tevreden zijn. Het voordeel van deze auto is wel dat deze op een dedicated platform staat voor alleen een EV. De Niro heeft een gedeeld platform i.v.m. de hybride. De Ioniq5 is wel een stuk duurder. Vergeet ook niet dat je voor de prijzen vergelijkbaar met de Niro EV DPL je de 58kwh accu uitvoering hebt met de 125kw elektro motor in tegenstelling tot de Niro EV die een 64,8kwh accu heeft i.c.m. een 150kw elektro motor. Leg allen voor en tegens naast elkaar en maak mede op basis daarvan je keuze. De Kia EV6 mogelijk nog een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
DonJuape schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:09:
[...]

Om hier even op terug te komen. Ik krijg dus slechts soms laadmeldingen van KIA connect. Waar ik echter niet aan gedacht had is dat ook mijn vrouw de KIA connect app heeft met hetzelfde account. Ik zal er eens op letten of zij wel een pushmelding heeft gehad als ik er geen krijg.
Mijn vrouw heeft ook hetzelfde account op haar telefoon, maar krijgt ook tegelijk met mij wel of geen melding. Op beide telefoons staan de instellingen expres gelijk ingesteld om een fout daar uit te sluiten.
Afgelopen woensdag kregen we zowaar weer 2x een melding: een van 20 minuten voor voltooien van het laden en ongeveer een half uur later dat het laden voltooid was. Gisteren weer geen enkele melding helaas...

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
sanchez92 schreef op maandag 28 november 2022 @ 06:52:
Beste Tweakers,

Ga je langere afstanden rijden met tussentijds (snel)laden? Zo ja: Ioniq 5 als no-brainer.
We hebben een vakantie naar Oostenrijk gedaan met de Kia en vooral de terugreis (in 1 dag) viel me tegen. Je moet echt op je tempo letten, want laden kost eigenlijk altijd meer tijd dan de winst die je boekt met iets sneller rijden. Als je dan naar huis wilt, twee kinderen op de achterbank, duurt het al gauw veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Bitaktus19 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:48:
[...]

Ga je langere afstanden rijden met tussentijds (snel)laden? Zo ja: Ioniq 5 als no-brainer.
We hebben een vakantie naar Oostenrijk gedaan met de Kia en vooral de terugreis (in 1 dag) viel me tegen. Je moet echt op je tempo letten, want laden kost eigenlijk altijd meer tijd dan de winst die je boekt met iets sneller rijden. Als je dan naar huis wilt, twee kinderen op de achterbank, duurt het al gauw veel te lang.
Die laatste zin is hier belangrijk en ook de reden waarom ik die persoonlijke situatie erbij haalde. Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu twee keer op en neer naar Zwitserland gereden en wij vonden de reis juist erg ontspannen. Maar: geen kinderen. Wel een hond overigens en dan zijn die regelmatige, lange stops, wel prettig :) Wel gaan we straks met de Kerst nog een keer en het kan zijn dat we dan iets minder enthousiast zijn (i.v.m. de fors hogere consumptie en daarmee meerdere laadsessies).
Overigens: sneller laden is altijd beter, een groter bereik ook. Het is maar net hoe belangrijk het is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
multikoe schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:19:
[...]

Die laatste zin is hier belangrijk en ook de reden waarom ik die persoonlijke situatie erbij haalde. Wij (mijn vrouw en ik) zijn nu twee keer op en neer naar Zwitserland gereden en wij vonden de reis juist erg ontspannen. Maar: geen kinderen. Wel een hond overigens en dan zijn die regelmatige, lange stops, wel prettig :) Wel gaan we straks met de Kerst nog een keer en het kan zijn dat we dan iets minder enthousiast zijn (i.v.m. de fors hogere consumptie en daarmee meerdere laadsessies).
Overigens: sneller laden is altijd beter, een groter bereik ook. Het is maar net hoe belangrijk het is voor je.
De snelheid waarmee er opgeladen kan worden is zeker van belang om mee te nemen in je overweging maar staar je daar ook niet blind op. Ik ken genoeg mensen waarbij de theoretische maximale laadsnelheid zelden of nooit gehaald word. Kia belooft met de Niro dat de maximale waarde die deze auto kan laden langer volgehouden kan worden zonder dat de laadcurve flink inzakt. In theorie ben je dan net zo snel weg als iemand die sneller kan laden. Het wel of niet hebben van kinderen kan zeker een rol spelen. Alleen met vakanties loop je vaak tegen problemen aan dat het gewoon simpelweg druk is en je moet wachten voordat je de auto kunt laden. Vind ik persoonlijk nog erger dan het daadwerkelijk laden van de auto.

[ Voor 10% gewijzigd door glas86 op 28-11-2022 13:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanchez92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 16:32
Vandaag heb ik een test rit gemaakt en heb ik de keuze gemaakt voor de Kia Niro EV. Ik twijfelde nog even voor de ev edition of de DynamicPlusLine, maar het gaat toch de laatste worden. Doorslag geeft toch de dodehoekassistentie, head-up display en de dual projectiekoplampen en in de kleur Steel Grey. Bedankt voor jullie input in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glas86
sanchez92 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:00:
Vandaag heb ik een test rit gemaakt en heb ik de keuze gemaakt voor de Kia Niro EV. Ik twijfelde nog even voor de ev edition of de DynamicPlusLine, maar het gaat toch de laatste worden. Doorslag geeft toch de dodehoekassistentie, head-up display en de dual projectiekoplampen en in de kleur Steel Grey. Bedankt voor jullie input in ieder geval!
Prima keuze, nu begint het lange wachten :-) Alvast veel rijplezier. Voor mij zit het lange wachten er (hopelijk) bijna op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
multikoe schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:19:
[...]

Wel gaan we straks met de Kerst nog een keer en het kan zijn dat we dan iets minder enthousiast zijn (i.v.m. de fors hogere consumptie en daarmee meerdere laadsessies).
Ik ga elk jaar met de kerst op wintersport, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Frankrijk, volle bepakking, dakkoffer, trekhaakkoffer etc.
Als je rechtervoet een beetje in bedwang houdt kom je met ca. 3x onderweg laden een heel eind.
en wel lekker om onderweg rustig te lunchen, sanitaire stop kopje koffie etc. Praktijk is inmiddels dat we gewoon stoppen als we er aan toe zijn, ca. om de 2,5u, bij eerstvolgende lader, en dan bijladen wat er in de tijd dat we toch stoppen bij komt. Extra laadtijd is eigenlijk maar heel beperkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJXTO2SbSOByJmHT-E-9gcdJyuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCihvq946Qwi2faQG34F6h7F.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag op pad geweest. Best aardige range lijkt me zo voor dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:15:
[Afbeelding]

Netjes. Je gemiddelde snelheid zal daar ook zeker bij helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:15:

Inderdaad netjes, bereik van ongeveer 390 km. Dat is ook wat ik op dit moment haal, met voornamelijk ritten in de buurt (dus geen snelweg). Dat gaat nog zakken naar 350 km in December, Januari en Februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitaktus19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:56:
[...]

Netjes. Je gemiddelde snelheid zal daar ook zeker bij helpen. :)
Denk dat ongeveer 70% van de rit snelweg is geweest tussen de 90 en 100km/pu. Best netjes idd.

multikoe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:19:

[...]

Inderdaad netjes, bereik van ongeveer 390 km. Dat is ook wat ik op dit moment haal, met voornamelijk ritten in de buurt (dus geen snelweg). Dat gaat nog zakken naar 350 km in December, Januari en Februari...
Ik ben erg benieuwd hoe het de komende maanden zal zijn. Dit is m'n eerste EV en ben erg benieuwd naar t bereik verschil tussen de winter en de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:24:
[...]

Denk dat ongeveer 70% van de rit snelweg is geweest tussen de 90 en 100km/pu. Best netjes idd.
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe het de komende maanden zal zijn. Dit is m'n eerste EV en ben erg benieuwd naar t bereik verschil tussen de winter en de zomer.
Je vergist je in je eigen snelheid denk ik. Volgens de teller heb je 4,5 uur gereden.
Als je daarvan 70% gemiddeld 90kmh rijdt dan zit je al op ruim 280km. En dan nog die andere 30% ;).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• multikoe
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:24:
[...]

[...]

Ik kan je daar wel wat over vertellen, gebaseerd op mijn ervaringen van het afgelopen jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7b0LBC2UfWihY95_cHoEHjk3r4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yeVONLcG8LenrYTPcGeloOQl.png?f=user_large
Deze cijfers zijn bij benadering, maar ze geven wel een redelijke indicatie. Dit is het werkelijke bereik, dus niet wat de auto aangeeft.
Ter verduidelijking: dit is berekend door regelmatig het verbruik uit te rekenen (afstand/kWh) en dit te middelen. De berekening is niet helemaal correct omdat korte ritten even zwaar wegen als lange ritten. Maar ik bereken het bereik ook op andere manieren en deze getallen komen aardig dicht in de buurt van wat ik werkelijk haal.

[ Voor 17% gewijzigd door multikoe op 29-11-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Bitaktus19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:29:
[...]

Je vergist je in je eigen snelheid denk ik. Volgens de teller heb je 4,5 uur gereden.
Als je daarvan 70% gemiddeld 90kmh rijdt dan zit je al op ruim 280km. En dan nog die andere 30% ;).
Die 4,5 uur is inclusief rust-tijden. Die teller blijft lopen, ook als je de auto uit zet. Hij wordt pas gereset als de auto langer dan 4 uur stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
multikoe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:33:
[...]

Die 4,5 uur is inclusief rust-tijden. Die teller blijft lopen, ook als je de auto uit zet. Hij wordt pas gereset als de auto langer dan 4 uur stil staat.
Weet je dat zeker? Ik heb er al bijna 40k op zitten, maar dat is me niet opgevallen.
Ik zeg niet dat je het fout hebt hoor, maar ik zou het wel raar vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bitaktus19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:29:
[...]

Misschien moet ik maar weer eens een rekenles volgen 8)7.

Iig, erg blij met de range tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
[...]

Wow, 350KM in de wintermaanden. Daar teken ik voor, zou fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multikoe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:32:
[...]

Ik kan je daar wel wat over vertellen, gebaseerd op mijn ervaringen van het afgelopen jaar:
[Afbeelding]
Deze cijfers zijn bij benadering, maar ze geven wel een redelijke indicatie. Dit is het werkelijke bereik, dus niet wat de auto aangeeft.
Ter verduidelijking: dit is berekend door regelmatig het verbruik uit te rekenen (afstand/kWh) en dit te middelen. De berekening is niet helemaal correct omdat korte ritten even zwaar wegen als lange ritten. Maar ik bereken het bereik ook op andere manieren en deze getallen komen aardig dicht in de buurt van wat ik werkelijk haal.
Wow, nice!
Mooi om te zien dat de Niro in de zomer zelfs over z'n WLTP radius heen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
glas86 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:42:
[...]

Wow, 350KM in de wintermaanden. Daar teken ik voor, zou fantastisch zijn.
Hier afgelopen jaar altijd 350+km gehaald in de wintermaanden. Moet ik wel zeggen dat ik de klimaatinstallatie vaak 'maar' op 18 graden heb staan, meer heb ik niet nodig.
En ik rij bijna alleen maar snelwegkilometers (100-120-130 afhankelijk wat mag op dat moment), even doorgerekend, 95%-97% is snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Er zijn sowieso maar weinig mensen die dagelijks meer dan 100km rijden. Dus de niro voldoet voor dagelijkse ritten al gauw. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:40:
[...]

Iig, erg blij met de range tot nu toe.
Het is een top auto. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:01
@multikoe hoe gaat het met de laadverliezen?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
Bitaktus19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:38:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb er al bijna 40k op zitten, maar dat is me niet opgevallen.
Dat is wat mijn "dagteller" doet. Als ik stop bij een winkel of een kort bezoek aan familie, dan telt de tijd gewoon door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• multikoe
Ik lul zoveel hier op het forum dat ik niet meer kan achterhalen waar wij een discussie over hadden :)

Per laadmethode vind ik de volgende verliezen (gemiddeld!):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXthDSFtQhSjpp2MpGgTzAyjM6c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VgYQUWbaHoX5eNnaRzj0RTBF.png?f=user_large
Ik heb gemerkt dat dat verlies sterk afhangt van de hoeveelheid kWh die je per laadsessie laadt (dit zijn gegevens van mijn Wallbox thuis)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIZH7nKVMkEy-Z_vG21lqed37Ec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OkUGS2da5bynOHzTnlBhjl0U.png?f=user_large
Dit is wel een interessante grafiek: de variatie in verlies neemt af naarmate je meer laadt. Dat klopt ook, want in die berekening zit het accu-percentage, dat is een integer en de fout neemt dus toe hoe lager het percentage is. Maar het is ook heel duidelijk dat het verlies afneemt naarmate je meer laadt.
Maar in de basis: 20 % verlies met de granny, 16% verlies met een AC laadpaal, 14% aan de snellader. Die snellader-gegevens zijn wel erg onbetrouwbaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nM9S7If1w8MMcwb9K6ZZhkWJBg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UjwlY5A1qQ0708HMvfpbYdxL.png?f=user_large. Waar dat aan ligt, ik heb geen idee. Het kan zijn dat de gerapporteerde afgifte van de kWh door de leverancier niet klopt. Ik heb me daar nog niet zo in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 21:32
Bitaktus19 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:38:
[...]

@multikoe Hij telt wel door maar de rusttijden worden niet meegerekend. Dus eerste rit om 10 uur, 4 km 8 minuten. Om 11 uur 100 km, 70 minuten. Dan geeft ie aan: totaal 104 km, tijd; 78 minuten. De rusttijd tussen 10:08 en 11 uur neemt ie niet mee. Tenzij je de auto laat aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
Harvest2002 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:34:
[...]

@multikoe Hij telt wel door maar de rusttijden worden niet meegerekend. Dus eerste rit om 10 uur, 4 km 8 minuten. Om 11 uur 100 km, 70 minuten. Dan geeft ie aan: totaal 104 km, tijd; 78 minuten. De rusttijd tussen 10:08 en 11 uur neemt ie niet mee. Tenzij je de auto laat aanstaan.
Misschien dat de Kia EV dat anders doet dan de e-Niro. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat ik naar de supermarkt rij (5 km bij mijn huis vandaan) en dat de dagteller dan netjes 10 km registreert, met een rijtijd van een uur. En de auto staat dan natuurlijk uit.
Ik zal er nog eens specifiek op letten, maar ik ben daar toch wel vrij zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Suicyder schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:45:
[...]

Hier afgelopen jaar altijd 350+km gehaald in de wintermaanden. Moet ik wel zeggen dat ik de klimaatinstallatie vaak 'maar' op 18 graden heb staan, meer heb ik niet nodig.
En ik rij bijna alleen maar snelwegkilometers (100-120-130 afhankelijk wat mag op dat moment), even doorgerekend, 95%-97% is snelweg.
Als ik alleen in de auto zit probeer ik hoofdzakelijk gebruik te maken van de stuur en stoelverwarming dat zou minder energie moeten verbruiken in de praktijk in vergelijking met de Climate Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-09 21:32
multikoe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:51:
[...]

Misschien dat de Kia EV dat anders doet dan de e-Niro. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat ik naar de supermarkt rij (5 km bij mijn huis vandaan) en dat de dagteller dan netjes 10 km registreert, met een rijtijd van een uur. En de auto staat dan natuurlijk uit.
Ik zal er nog eens specifiek op letten, maar ik ben daar toch wel vrij zeker van.
Ik heb een MY2019. Registreer alle ritten en bij mij doet ie dat niet. Geen idee of dat aan een bepaalde instelling of aan bepaald type ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
multikoe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:51:
[...]

Mijn MY22 telt de afstand op, de tijd dat hij uitgeschakeld heeft stilgestaan niet.

[ Voor 3% gewijzigd door EagleTitan op 29-11-2022 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multikoe
EagleTitan schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:37:
[...]

Mijn MY22 telt de afstand op, de tijd dat hij uitgeschakeld heeft stilgestaan niet.
Hmpfff. Ik geef natuurlijk niet zo maar op :) Ik ga eens even spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJuape
  • Niet online

DonJuape

EagleTitan schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:37:
[...]

Dat zou ik ook graag zo willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:03
Ook mijn (04-2020) E-Soul telt netjes de kilometers op, maar de tijd loopt alleen op met de bewogen minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Peter-036 op 29-11-2022 16:43 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
[...]

ik kom momenteel en ook in de winter nog wel wat hoger uit. Rijdt nog regelmatig meer dan 400km/dag, voornamelijk snelweg, zonder tussendoor te laden. Range nu rond de 440km. Ik houd rond de 100km/h aan, maar harder mag je toch niet. Af en toe prik ik er op bestemming nog paar kWh bij als ik niet het risico wil lopen onderweg nog te moeten snelladen (en geen zin heb om snelheid en temperatuur te beperken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 22:10
Heeft iemand eigenlijk al een OTA update gekregen op zijn Niro EV? Heb de auto sinds september maar nog niets... Ik wacht (als veel anderen denk ik) op een update die de zombie modus verhelpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

2xdehelft schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:38:
Heeft iemand eigenlijk al een OTA update gekregen op zijn Niro EV? Heb de auto sinds september maar nog niets... Ik wacht (als veel anderen denk ik) op een update die de zombie modus verhelpt.
Nope, de laatste update was van 14 nov, die heb ik via een USB stick er op gezet. Ik had toen ook geen mogelijkheid om voor OTA te kiezen in het menu.

Oh en deze update heeft de zombie modus nog niet verholpen. Had op de 18e de update uitgevoerd, maar afgelopen zondag ging de auto toch in zombie modus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2022 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 22:10
Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:46:
[...]

Nope, de laatste update was van 14 nov, die heb ik via een USB stick er op gezet. Ik had toen ook geen mogelijkheid om voor OTA te kiezen in het menu.

Oh en deze update heeft de zombie modus nog niet verholpen. Had op de 18e de update uitgevoerd, maar afgelopen zondag ging de auto toch in zombie modus.
Waar download je deze? Heb al eens gezocht maar vond alleen files voor de "oude" e-Niro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagleTitan
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
2xdehelft schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:11:
[...]

Waar download je deze? Heb al eens gezocht maar vond alleen files voor de "oude" e-Niro...
https://update.kia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2xdehelft schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:11:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QchtEMp_uHd6-_dQ2a0gnC9H5pc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iz9OHrMwSlqJ5TK6vf7QG2jo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2022 10:39 ]

Pagina: 1 ... 233 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.