Ook ik had mazzel, kon gisteren mijn e-Niro ophalen terwijl die in februari via de LM was besteld. Ik was één van de 60 gelukkigen die een auto uit de bestelling van de LM bij de importeur kon krijgen. Oorspronkelijk levering op 1 april 2020. Precies een jaar eerder dan verwacht nu dus de gelukkige bezitter van een gravity blue exemplaar.
En wat een fijne auto. Vandaag voor werk ruim 500 km gemaakt, ook in Duitsland. In de parkeergarage bij kantoor enkele uren aan de inderdaad langzame 'gewone' lader, lukte in 3 uur tijd niet om de 85 km die ik had gereden volledig bij te laden. Sta je daar tussen vooral veel plugin hybrides, die met veel minder stroom tevreden zijn. Jammer dat je niet wat meer van het beschikbare vermogen kunt krijgen met een volledige EV
Toen van Den Haag naar Dusseldorf, met onderweg een door ABRP geplande stop bij Innogy in Duisburg. Daar was de accu nog wat voller dan ABRP verwachtte, ondanks het feit dat ik veel 130 en soms harder had gereden. Kennelijk geen last gehad van zuiderwind, en verder prima weer.
Op de terugweg weer langs dezelfde Innogy-snellader, omdat de laadpaal in Dusseldorf ook niet veel soeps was. Toen wat langer aan de paal gestaand, geen afspraak meer om op tijd voor te komen. Leuk om met andere EV-rijders te babbelen, en gezien dat de lader zelfs de 77 kW aantikte. Meer dan ik bij Bjorn heb gezien. Al snel was ik van 40 naar 60 % geladen en in volle vaart naar de grens, grootste stuk van waar het was toegestaan de maximumsnelheid van 180 op de teller (174 volgens FM) gereden. Dan is het verbruik tegen de 40 kWh/100 km, maar de actieradius liep gelukkig niet 2x zo hard terug.
https://photos.google.com...tNWhyeVh5a3FnQUdhMFIzZzJB
Bij vertrek uit Duisburg had ik met 60% en 240 km nog 100 km meer actieradius dan ik moest afleggen, bij thuiskomst was dat verschil teruggelopen tot 14 km bij 4%. Een beetje spannend, zo tegen de lege accu aan, maar gezien de eerdere berichten over een soort reservestand waarin je ongetwijfeld echt nog wel 10 km kunt rijden, durfde ik het wel aan.
Uiteindelijk bij thuiskomst en 510 km verder een gemiddelde van 21,6 kWh/100 km, valt mij echt niet tegen. En met goede snellaadpalen zijn zulke afstanden, ook met een hoog verbruik, prima te doen. En wat zijn het vermogen, de cruise control (tot max. 160 km/u, daarboven moet je het zelf doen), rijbaanassistentie en de audio een genot!
[
Voor 11% gewijzigd door
PepimCuore op 02-04-2019 23:11
]