Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:04

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Elmar1982 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:54:
Met welke banden word de e-Niro afgeleverd? En als ik 18 inch velgen zou willen welke banden raden jullie dan aan? (Zomer)
Afgezien van een iets hoger verbruik zul je met 18” wielen ook iets meer geluid in de auto hebben en iets minder comfort (stugger). Iets om wel tevoren over na te denken.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Nou, volgens app nu op 31% en verwachte tijd nog 20 uur... Dus ik zie (nog) geen versnelling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
beschuit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:34:
Nou, volgens app nu op 31% en verwachte tijd nog 20 uur... Dus ik zie (nog) geen versnelling..
Probeer eens een andere paal. Wij hebben een langzame 11kW en een snelle 11kW in de buurt.
Dit komt waarschijnlijk door andere zekering. Bij de snelle paal haal ik 5,3kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elmar1982 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 16:54:
Met welke banden word de e-Niro afgeleverd? En als ik 18 inch velgen zou willen welke banden raden jullie dan aan? (Zomer)
Die van mij op Michelin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-10 17:09
beschuit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 17:34:
Dat lijkt nogal waardeloos.
Wordt tijd voor andere kwalificatie van deze palen en wellicht zelfs vervanging.
Er van uitgaande dat vooralsnog de meeste auto's 1 fase laden, zou bij deze palen tenminste de echte capaciteit bij 1-fase vermeld moeten worden.
en deze palen mogen wat mij betreft worden vervangen door palen die ook meerdere fasen kunnen combineren tot 1 fase met hogere capaciteit.
Ben hier gelukkig zelf niet afhankelijk van, maar lijkt me wel een rem op EV ontwikkeling als je bij een laadpaal niet eens 3,7Kw kunt halen, terwijl 11kw mogelijk zou moeten zijn. Kun je net zo goed de Granny gebruiken op je bestemming op een normale of CEE aansluiting.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

11 kW is voor 3 fase AC laden. Als je maar 1 fase kan laden, benut je dus 11/3 = 3,7 kW. Zo'n 11 kW laadpaal is namelijk beperkt tot 16 A per fase. Dan is laden met de granny lader met 12 A inderdaad maar iets langzamer. Dat is de reden, waarom het zo jammer is, dat bij de e-Niro 3-fase laden niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Nu even van de paal af, laatse app melding 42% 17 uur tot 100. Dat is goed kut, om een Koreaans woord te gebruiken. Ik ga er bij een 11kW paal van uit dat ie minsten 3,7 kW geeft en de auto van 0 tot 100 laadt in 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 03:41
In MijnKia staat "De nieuwste navigatiekaarten voor 2019 staan nu klaar bij je Kia-dealer". Iemand deze update incl. navigatie software en firmware update al laten doen bij zijn dealer? En heeft de dealer hiervoor ook kosten in rekening gebracht?

Wellicht een goed idee om de laatste versies van de verschillende software versies, firmware versies en kaartversies in de topicstart op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vdb.tim schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:02:
Zijn er kopers of dealers die al iets meer weten betreffende een eventueel komst en (bestelling ) verkoop van de nieuwe face lift , Kia e-Niro speculatie ?
Ik hoorde toevallig een maand terug (dealer) dat ze Q3 een facelift verwachten voor de Niro.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
Kecin schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:06:
[...]

Ik hoorde toevallig een maand terug (dealer) dat ze Q3 een facelift verwachten voor de Niro.
Zoals ik eerder had gemeld in dit topic zegt de de Kia Niro Product Manager in https://m.facebook.com/st...4887557&__tn__=%2As%2As-R om ongeveer 23:35 dat de e-Niro voorlopig geen design wijzigingen krijgt omdat deze pas net gelanceerd is en gezien moet worden als voorloper van de huidige facelift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Glawen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:12:
[...]

Zoals ik eerder had gemeld in dit topic zegt de de Kia Niro Product Manager in https://m.facebook.com/st...4887557&__tn__=%2As%2As-R om ongeveer 23:35 dat de e-Niro voorlopig geen design wijzigingen krijgt omdat deze pas net gelanceerd is en gezien moet worden als voorloper van de huidige facelift.
Dan zal het alleen om de hybrid gaan gok ik.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Glawen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:12:
[...]

Ik begrijp dat dat de e-Niro lang de buitenkant geen vernieuwing nodig heeft , gezien deze dan ook als inspiratie heeft gedeind voor de Niro zelf. Maar wel aan de interieur kant is er vernieuwing nodig , vooral hun entertainment systeem , ( Uvo connect ) . En daar vermoed ik toch dat ze hier niet lang gaan op wachten alvorens de e-Niro het zelfde systeem heeft al de Niro . En EV Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Glawen schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:03:
In MijnKia staat "De nieuwste navigatiekaarten voor 2019 staan nu klaar bij je Kia-dealer". Iemand deze update incl. navigatie software en firmware update al laten doen bij zijn dealer? En heeft de dealer hiervoor ook kosten in rekening gebracht?

Wellicht een goed idee om de laatste versies van de verschillende software versies, firmware versies en kaartversies in de topicstart op te nemen.
Hebben met mensen deze melding gehad?

Ik namelijk niet (net nog even gekeken voor de zekerheid)

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
In de mijnKia app, bij nieuws.
Kaartupdates zijn gratis.

[ Voor 55% gewijzigd door ducolwd op 24-03-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ducolwd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:41:
In de mijnKia app, bij nieuws.
Kaartupdates zijn gratis.
Gratis bij een onderhoudsbeurt staat er, vraag me af of het gratis is als je alleen komt voor kaart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:17
Ik heb ze direct bij aflevering gekregen. Ik gebruik lekker Waze dus ga me niet eens verdiepen in het Kia Routeplanner gebeuren. Zelfs updates lopen meestal direct een jaar achter. Misschien doe ik Kia tekort maar ik ben dik tevreden met Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:14
Sigmasailor schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:28:
Ik heb ze direct bij aflevering gekregen. Ik gebruik lekker Waze dus ga me niet eens verdiepen in het Kia Routeplanner gebeuren. Zelfs updates lopen meestal direct een jaar achter. Misschien doe ik Kia tekort maar ik ben dik tevreden met Waze.
Naar ik begrepen heb zit in de kaartinfo informatie voor de automatische regen. Zou dit veel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
beschuit schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:01:
Nu even van de paal af, laatse app melding 42% 17 uur tot 100. Dat is goed kut, om een Koreaans woord te gebruiken. Ik ga er bij een 11kW paal van uit dat ie minsten 3,7 kW geeft en de auto van 0 tot 100 laadt in 20 uur.
Ik heb wel eens met 2.5 kW geladen aan een laadpaal waarvan aangegeven werd dat deze 11 kW is.
Zoals @eltron al zegt, moet er meer duidelijkheid komen in wat een laadpaal echt kan leveren.

@ducolwd heeft het over een snelle en langzame 11 kW paal. Die snelle 11 kW laadpaal is dus waarschijnlijk met 25A afgezekerd. Waardoor het eigenlijk een 17 kW laadpaal is.

Volgens mij houden de leveranciers de twee standaarden aan. 11 kW en 22 kW. Ook als deze laadpalen anders afgezekerd worden dan de 16A en 32A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sigmasailor schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:28:
Komen de kaarten niet van Tomtom? Ik dacht dat die het nog niet zo slecht deed.....

[ Voor 68% gewijzigd door Hippe Lip op 24-03-2019 18:23 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

Alleen de verkeersinformatie komt van TomTom. De kaarten worden door een ander bedrijf geleverd. Ik ben de naam even kwijt, maar ik had het ergens gelezen (ik dacht een forum), waar men zelf de kaarten probeerde te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glawen
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:03:
[...]
Gratis bij een onderhoudsbeurt staat er, vraag me af of het gratis is als je alleen komt voor kaart update.
Er staat ook "Er kunnen arbeidsuren berekend worden bij het servicepunt voor het updaten van het systeem." en een eerste onderhoudsbeurt duurt nog wel een klein jaar...daarom benieuwd naar ervaringen van anderen.
Kuo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:22:
Alleen de verkeersinformatie komt van TomTom. De kaarten worden door een ander bedrijf geleverd. Ik ben de naam even kwijt, maar ik had het ergens gelezen (ik dacht een forum), waar men zelf de kaarten probeerde te updaten.
Kaarten leverancier is HERE https://here.navigation.com/europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ergens op het Kiaforum (niet bij de e-Niro) zag ik dat iemand een linkje had naar bestanden om de boel te updaten.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Hippe Lip schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:44:
Ergens op het Kiaforum (niet bij de e-Niro) zag ik dat iemand een linkje had naar bestanden om de boel te updaten.
smoken in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Oh, zie nu dat smoken de zelfde link in zijn post vermeldde.....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
  • Laatst online: 10-10 13:01
Verleden week heeft de dealer mijn navi van nieuwe kaarten voorzien.
Gratis, dat wel, maar niet actueel, de buitenring in Parkstad is al sinds november open maar staat er niet op.
Vreemd genoeg wordt ook de dealer niet genoemd bij de Kia dealers in de navi.
Vind het toch slordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Veel autofabrikanten hebben daar last van, niet alleen KIA. Hier een beetje uitleg waarom: “De reden is dat autofabrikanten onder meer bij deze leveranciers kaarten afnemen, maar deze vervolgens nog geschikt moeten maken voor de eigen navigatiesystemen. En daar gaat heel wat tijd overheen, soms zelfs 1,5 jaar! Dat komt dus bovenop de tijd die de kaartenmaker zélf nodig heeft om een update te maken en uit te brengen.”

Meer info hier: https://www.consumentenbo...rtupdates-inbouwnavigatie

Dus je hoeft niet te verwachten dat je kaartupdate helemaal up to date is.. Tesla heeft het bijv daar weer geen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door NiroNiro op 25-03-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Wat zijn we dan toch gezegend met Apple Carplay en Android Auto!
Dan heb je altijd de laatst verkrijgbare kaart en je eigen navigatiesysteem.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 25-03-2019 08:46 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 11:34
NiroNiro schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:27:
Veel autofabrikanten hebben daar last van, niet alleen KIA. Hier een beetje uitleg waarom: “De reden is dat autofabrikanten onder meer bij deze leveranciers kaarten afnemen, maar deze vervolgens nog geschikt moeten maken voor de eigen navigatiesystemen. En daar gaat heel wat tijd overheen, soms zelfs 1,5 jaar! Dat komt dus bovenop de tijd die de kaartenmaker zélf nodig heeft om een update te maken en uit te brengen.”

Meer info hier: https://www.consumentenbo...rtupdates-inbouwnavigatie

Dus je hoeft niet te verwachten dat je kaartupdate helemaal up to date is.. Tesla heeft het bijv daar weer geen last van.
Dit is de reden waarom ik eigenlijk altijd met een tomtom rij, terwijl mijn huidige auto gewoon
een nav heeft. Kaarten zijn zo slecht. Ik begrijp echt niet waarom autofabrikanten het wiel opnieuw uit willen vinden. Tomtom zal waarschijnlijk flink (te veel) geld vragen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Zijn er merken die wél Apple Carplay of Android Auto hebben, maar geen eigen navi?
Dat zie ik in de toekomst nog wel gebeuren. Scheelt de fabrikant kosten, werk en ergernis.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 25-03-2019 08:46 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Heb het bij Hyundai gezien bij de Kona bijvoorbeeld. Er zijn landen waar deze zonder navi wordt geleverd maar wel carplay/android auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Hippe Lip schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:44:
Zijn er merken die wél Apple Carplay of Android Auto hebben, maar geen eigen navi?
De Opel Ampera-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Daar zal het wel naartoe gaan denk ik. De smartphone is steeds meer gemeengoed, dus ‘iedereen’ heeft eigen navi bij zich.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:19
Hippe Lip schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:16:
Daar zal het wel naartoe gaan denk ik. De smartphone is steeds meer gemeengoed, dus ‘iedereen’ heeft eigen navi bij zich.
Volgens mijn dealer krijgt de e-niro actuele verkeersinfo via de wifi spot van mijn smartphone. (Ik dus braaf altijd hotspot aan).Dan lijkt het al half geregeld. Waarom dan niet actuele kaartinfo ook via deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:38:
Wat zijn we dan toch gezegend met Apple Carplay en Android Auto!
Dan heb je altijd de laatst verkrijgbare kaart en je eigen navigatiesysteem.
Wat daar helaas aan ontbreekt is toegang tot de SoC / GoM van de auto, alsmede routeplannen met laadpalen.
Heb het 99 van de 100 ritten niet nodig, maar de ingebouwde navi waarchuwt als de bestemming niet bereikbaar is zonder tussentijds laden.
Vraag me af of CarPlay uberhaubt toegang heeft tot status van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:14
Dat zie ik in de toekomst nog wel gebeuren. Scheelt de fabrikant kosten, werk en ergernis.
Net niet, EV's hebben al minder onderhoud nodig, dus de fabrikanten 'bouwen' systemen in waardoor je wel naar de garagist moet of waarvoor je maandelijks moet betalen.
En indien ik het goed begrepen heb zit in de kaarten van de eNiro info voor de stand van de regeneratie indien je de auto regen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Wat daar helaas aan ontbreekt is toegang tot de SoC / GoM van de auto, alsmede routeplannen met laadpalen.
Heb het 99 van de 100 ritten niet nodig, maar de ingebouwde navi waarchuwt als de bestemming niet bereikbaar is zonder tussentijds laden.
Hmm Android Auto > Waze kan ik geen bestemming intikken als de auto niet in "Park" staat. Zodra ik het in "P/Park" zet komt het toetsenbord weer naar voren. Waarschijnlijk krijgt het wel het e.a. door vanuit de Auto ?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-10 15:35
Een vriend van mij heeft een Mitsubishi Eclips cross , die heeft ook geen navi . Wel Apple CarPlay en gebruikt dus Google Maps.

Marc4547

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veefer
  • Laatst online: 09-09-2022
[...]
[quote]Hmm Android Auto > Waze kan ik geen bestemming intikken als de auto niet in "Park" staat. Zodra ik het in "P/Park" zet komt het toetsenbord weer naar voren. Waarschijnlijk krijgt het wel het e.a. door vanuit de Auto ?
[...]
waarschijnlijk wel. Heb dat ook al gehad met Android Auto. Kun je wel met spraak je bestemming opgeven.....dat dan weer wel. Is gewoon een veiligheidsdingetje, dat je niet afgeleid wordt ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door veefer op 25-03-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bruneelm schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:00:
Net niet, EV's hebben al minder onderhoud nodig, dus de fabrikanten 'bouwen' systemen in waardoor je wel naar de garagist moet of waarvoor je maandelijks moet betalen.
Dat heeft Kia veel slimmer geregeld: je moet elk jaar terug naar de garage voor een ' controle', anders vervalt je 7 jaar garantie.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:59
[...]

Dus we kunnen de SOC gegevens uit de Kia-App json halen.
Apple Carplay / Android Auto app bouwen die mbv van de waze sdk aangeeft of de route op basis van de SoC of de bestemming bereikbaar is zonder te laden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Deze net op facebook gespot.. misschien werkt het? Ik heb de auto zelf nog niet om het te kunnen proberen...
Net beetje twitter contact gehad met Waze. Was op zoek naar een flitsapp op CarPlay. Met mogelijkheid doel ingeven en dan alle Fastned station weergeven langs de gekozen route. Ik ben eruit met Waze.

1. Bestemming kiezen en bevestigen
2. Via vergrootglas via Fastned kiezen
3. Op zoek drukken (dit deed ik niet en hij gaf Fastned stations rondom de huidige gps locatie)
4. De gewenste Fastned stations kiezen (als je op info klikt van de via locatie geeft ie aan hoever het nog is vanaf je huidige locatie via je gekozen route)
5. And you’re off !!!

[ Voor 17% gewijzigd door NiroNiro op 25-03-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmasailor
Ja, dat werkt. je kunt ook gewoon direct Fastned kiezen (dus zonder via). Daar heb je overigens alleen de App voor nodig; het werkt natuurlijk ook zonder auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sigmasailor schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:33:
Ja, dat werkt. je kunt ook gewoon direct Fastned kiezen (dus zonder via). Daar heb je overigens alleen de App voor nodig; het werkt natuurlijk ook zonder auto.
Ja, dat werkt, maar je kunt bij die Fastnetstations niet (goed) zien aan welke kant van de weg ze staan. Ik probeerde het net even en voegde een Fastnetlocatie aan een geplade rit toe als tussenstop, maar die bleek aan de overkant. Resultaat: je moet een afrit af, stukje terug op je route, laden, doorrijden in de verkeerde richting, afslag af en dan pas kun je je route hetvatten.

Zo kost het wel erg veel extra tijd.....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Hippe Lip schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:53:
[...]

Ja, dat werkt, maar je kunt bij die Fastnetstations niet (goed) zien aan welke kant van de weg ze staan. Ik probeerde het net even en voegde een Fastnetlocatie aan een geplade rit toe als tussenstop, maar die bleek aan de overkant. Resultaat: je moet een afrit af, stukje terug op je route, laden, doorrijden in de verkeerde richting, afslag af en dan pas kun je je route hetvatten.

Zo kost het wel erg veel extra tijd.....
bij mij staat er hoeveel extra tijd het kost om naar de fastned te rijden, wel eerst een route ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Maar dan moet je er wel eerst eentje kiezen. En daar zit het probleem een beetje.

Edit:
Oh wacht, in het lijstje kun je het zien!

Waze Fastned onderweg

[ Voor 87% gewijzigd door Hippe Lip op 26-03-2019 10:48 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik straks meer aan de KIA navi heb dan waze o.i.d.

Bij de KIA navi heeft die tenminste een cirkel met bereik en waar (voor het systeem) bekende laadpalen staan. Bij waze of maps moet je dat zelf kiezen en opzoeken.

Wellicht als die andere navi apps dit volledig er in hebben zitten dat ze beter werken (verwacht dat google maps hier tzt mee komt?).

ps. reguliere navi waarbij je je niet drukt hoeft te maken om het bereik zou ik altijd via maps doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Verwijderd die cirkel zegt nu juist precies helemaal niks :+
Die gaat uit van een hemelsbrede afstand en houdt geen enkele rekening met het wegennet en de daar geldende snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CyBeRSPiN Ja true, maar meer als ik aan het rijden ben en zie dat er nog 100km range is, dan kan ik wel op het scherm een van de kiezen die in de cirkel vallen en naast de route liggen. Althans... zo zie ik het voor me, die laatste paar weken wachten op de auto zijn het langst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Nee die optie in je NAVI heb je niks aan (tenminste voor zover ik er naar gekeken heb). Bij mij in de buurt van Zwolle zegt ie dat de dichtsbijzijnde paal 18,5 km BP station is?! Laat hij alleen snelladers zien? ik wil er nog een keer naartoe rijden, maar nog geen tijd voor gehad.

Ik gebruik gewoon TNM app of een andere en plan dan afhankelijk van de KM's.

Zaterdag naar Davos Zwitserland. Dan gebruik ik abetterrouteplanner.com icm met bluetooth CANBUS reader. Zodat range geupdate blijft en de routeplanner mijn tussenstops kan plannen bij de snellaadpalen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat en hoelang we er over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNM app?

Begrijp ook wel dat het beste is n route plannen zoals ABR i.c.m. een dongle welke je SOC actief uitleest. Maar wil eigenlijk geen hardware toevoegen aan de auto, ook daar weer kan van alles mis gaan wat ik enigzins huiverig voor ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelis13
The New Motion app. Deze heeft zo'n beetje alle laadpalen van NL (behalve de gratis varianten). En ook de status van deze palen is up to date (real-time bezet / onbezet / storing).
Dus als ik weet dat ik van A naar B moet en tussendoor even moet laden. Ga ik kijken welke (snel)laders ik onderweg tegen kom en plan daar een stop.
Met 350-400km range hoef je niet heel moeilijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelis13 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:57:
The New Motion app. Deze heeft zo'n beetje alle laadpalen van NL (behalve de gratis varianten). En ook de status van deze palen is up to date (real-time bezet / onbezet / storing).
Dus als ik weet dat ik van A naar B moet en tussendoor even moet laden. Ga ik kijken welke (snel)laders ik onderweg tegen kom en plan daar een stop.
Met 350-400km range hoef je niet heel moeilijk te doen.
Wist ik niet... Heel nice!

Sowieso nice want vanuit me werk krijg ik de laadpas van New Motion, dus dat komt wel helemaal goed dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 10-10 15:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:24:
@CyBeRSPiN Ja true, maar meer als ik aan het rijden ben en zie dat er nog 100km range is, dan kan ik wel op het scherm een van de kiezen die in de cirkel vallen en naast de route liggen. Althans... zo zie ik het voor me, die laatste paar weken wachten op de auto zijn het langst!!
Inderdaad die laatste paar weken wegen zwaar....... :|

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:
@Verwijderd die cirkel zegt nu juist precies helemaal niks :+
Die gaat uit van een hemelsbrede afstand en houdt geen enkele rekening met het wegennet en de daar geldende snelheden.
Precies. En omdat de Kia data altijd 1 tot 2 jaar oud zijn heb je veel maar aan een online oplossing als Waze of Google maps. OK, dat cirkeltje heb je dan niet maar je weet precies hoeveel je GOM aanwijst en in echte kilometers hoever je nog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor electrische wagens, wat is het voordeel van waze t.o.v. maps? Volgens mij geen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:06:
Maar voor electrische wagens, wat is het voordeel van waze t.o.v. maps? Volgens mij geen toch?
waze laat snelladers langs de route zien met info hoeveel extra tijd het kost om daar te komen.

Google maps doet dat niet, je krijgt wel de snelladers te zien maar niet hoeveel tijd het kost om daar te komen
Je moet dus inzoomen en checken of het laadpunt aan de goede kant van de snelweg ligt, onhandig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Him_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:38:
[...]

waze laat snelladers langs de route zien met info hoeveel extra tijd het kost om daar te komen.

Google maps doet dat niet, je krijgt wel de snelladers te zien maar niet hoeveel tijd het kost om daar te komen
Je moet dus inzoomen en checken of het laadpunt aan de goede kant van de snelweg ligt, onhandig dus
Hoe krijg je die te zien dan? Ik heb dat geprobeerd maar kreeg ze niet te zien? Zal gok ik aan mij hebben gelegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
Ontzettend goede tip icm met Waze.. ik moet zeggen dat ik nog nooit van FastNed gebruik heb moeten maken.. ik ben er 1x naartoe gereden om te testen hoe dat snelladen in zijn werk gaat.
Zo heb ik ook direct ingeschakeld dat het plug & charge is zodat ik geen app meer nodig heb, ook handig voor als mijn vrouw dit een keer nodig heeft.. inpluggen en laden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Him_
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Hoe krijg je die te zien dan? Ik heb dat geprobeerd maar kreeg ze niet te zien? Zal gok ik aan mij hebben gelegen.
route inplannen en daarna op vertrek nu klikken
daarna op zoek icoon en zoeken op snelladers
je krijgt dan een lijst te zien met per optie de extra reistijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Him_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Wat een tip :)

Ik heb nog niet eens een Kia e-Niro, maar denk er wel hard over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:14:
Denk dat ik straks meer aan de KIA navi heb dan waze o.i.d.

Bij de KIA navi heeft die tenminste een cirkel met bereik en waar (voor het systeem) bekende laadpalen staan. Bij waze of maps moet je dat zelf kiezen en opzoeken.
Je weet hoe het is met die kaarten van de autofabrikanten, he.... Altijd (erg) oud.
En dan is niet alleen die kaart oud, maar wat nog veel erger is, is dat de laadpaalinfo oud is. En dat is het laatste wat je wilt met een EV. Die info wijzigt nu . zó hard, dat je echt wel up to date laadpaalinfo wilt hebben. Anders rijd je 50 km om terwijl er eentje om de hoek staat die de Nirokaart nog niet kent....
Of je denkt dat er eentje vlakbij is, terwijl die is opgeheven en de nieuwe plek (nog) niet op je kaart staat.

Nee, geef mij dan maar een online kaart met laadpalen. Misschien ook niet altijd helemaal correct, maar altijd beter dan de kaart in de auto.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:06:
Kwestie van smaak. Ik vind Waze een fijnere planner dan maps (voor auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

En over het algemeen kun je er van op aan dat Waze de laatste wijzigingen, afsluitingen en zo er in heeft staan. Daar zit een hele gemeenschap achter die bijvoorbeeld toekomstige afsluitingen of nieuwe wegen al invoeren met de juiste datum erbij. Als je dan ‘s morgens vroeg op pad gaat staat zoiets er meteen goed in en kom je minder (niet?) voor verrassingen te staan.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Him_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Ah. Ik kan bij mijn versie van Waze op iPhone enkel tussen diesel, benzine 95/98 en LPG kiezen. Nog even wachten op een update dat elektrisch er ook bij staat dan.
En de extra reistijd klopt echt he-le-maal niks van.. Hij zegt bijvoorbeeld dat een snellader maar 8 minuten extra reistijd heeft terwijl een 15 minuten buiten de route ligt en je daarna dus nog eens 15 minuten kwijt bent om weer terug op je route te komen.
Maar mooi om te zien dat apps snelladers mee kunnen nemen, nu nog wat meer toegepast met route, tarieven en en basis van je huidige lading (waar CarPlay zeer waarschijnlijk geen toegang tot heeft/krijgt).
@Hippe Lip Google Maps is minstens zo goed wat betreft wegafsluitingen.

Maar weer terug op het onderwerp "Kia e-Niro" ;)
Ik kom ze nog maar weinig in het wild tegen, de Kona zie ik wel vaker al. Paar keer zo'n gifgroene gezien, die zijn niet te missen..

Kwam laatst wat leuks tegen op het Kiaclub forum, iemand die voor 2000 euro een geluidsmodule heeft in laten bouwen om een V8 motor te simuleren 8)7
https://www.kiaclub.nl/to...indComment&comment=212281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:22:

Kwam laatst wat leuks tegen op het Kiaclub forum, iemand die voor 2000 euro een geluidsmodule heeft in laten bouwen om een V8 motor te simuleren 8)7
https://www.kiaclub.nl/to...indComment&comment=212281
Of is dat een perfecte 1 april-grap? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:45:
[...]

Of is dat een perfecte 1 april-grap? :*)
Duur grapje.... 🤣

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 11:34
Hier wordt veel gesproken over Waze.
Moest hem toch een keer testen. Ziet er zeer goed uit op de mobiel !!

Twee vraagjes :
- Ziet je scherm in de auto er precies hetzelfde uit met android auto ?
(inclusief je gps snelheid ?)
- Ik bel veel met oortjes in de auto.
Als je aan het bellen bent en je telefoon zit op Android auto met Waze,
hoe gaat je telefoon daar mee om ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Je ziet helaas geen gps snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.campeche.com.mx/wp-content/uploads/2017/07/pantalla-auto-65436.jpg

Ik bel nooit met oortjes maar gewoon via de carkit maar ik denk dat als je oortjes (met bluetooth) hebt gekoppeld je gewoon het geluid daar naartoe kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
driel24 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:43:
Hier wordt veel gesproken over Waze.
Moest hem toch een keer testen. Ziet er zeer goed uit op de mobiel !!
Same here. Tot nu toe altijd google maps gebruikt (omdat de navi in huidige auto echt ruk is), maar ik gebruik toch liever het scherm in de auto.

Morgen mag ik mijn e-Niro ophalen :*) dus dan Android Auto ook eindelijk gaan gebruiken. Wellicht Waze ook maar eens proberen. Zin in! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ik vind de navi in de Niro prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Ah. Ik kan bij mijn versie van Waze op iPhone enkel tussen diesel, benzine 95/98 en LPG kiezen. Nog even wachten op een update dat elektrisch er ook bij staat dan
Dat heeft niks met de brandstof keuze te maken in de app, je maakt een route, die start je, vervolgens druk je nogmaals op zoeken (Vergrootglas) dan tik je "Snelladers" en tik je weer op het vergrootglas.

Hij laat dan alle snelladers op de route zien. Tik je ipv "Snelladers" "Mc Donalds", dan zie je alle Mac's langs de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hantheman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:25:
Je ziet helaas geen gps snelheid:
[Afbeelding]

Ik bel nooit met oortjes maar gewoon via de carkit maar ik denk dat als je oortjes (met bluetooth) hebt gekoppeld je gewoon het geluid daar naartoe kan sturen.
Heb Waze een tijdje gebruikt, ik zag gewoon GPS snelheid op het scherm in de auto staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Heb Waze een tijdje gebruikt, ik zag gewoon GPS snelheid op het scherm in de auto staan.
Geinig, ik heb zelf Apple Carplay wellicht dat daar nog verschil in zit maar ik heb het niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Net even gekeken op abetterrouteplanner.com voor een route naar Zuid Frankrijk. Wat mij opvalt is dat bij het grootste deel van de oplaadstops er slechts één CCS lader is.... Een paar keer iemand voor je, of, erger nog, lader kaduk/storing/pas werkt niet, en je vakantielol is heel snel voorbij lijkt me.

Hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
beschuit schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:21:
Net even gekeken op abetterrouteplanner.com voor een route naar Zuid Frankrijk. Wat mij opvalt is dat bij het grootste deel van de oplaadstops er slechts één CCS lader is.... Een paar keer iemand voor je, of, erger nog, lader kaduk/storing/pas werkt niet, en je vakantielol is heel snel voorbij lijkt me.

Hoe zijn de ervaringen?
Ben naar Parijs geweest. Er staat inderdaad maar 1 lader per laadplek. Laadplekken zijn er ongeveer om de 80 km. 2x geladen langs de Peage, beide keren was de laadpaal beschikbaar. Als je op zwarte zaterdag gaat is de kans wel groot dat hij bezet is, gezien hoeveel EVs er dit jaar verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
Ik ga van het weekend naar Zwitserland, daar maak ik me niet druk om (zoiezo meerdere palen per laadplek). Maar van de zomer op een van de zwarte zaterdagen ben ik toch geneigd om de oude diesel mee te nemen om de drukte (en bijkomende ellende / wachttijden) niet op te gaan zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nelis13 op 27-03-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 09:40
Dat gaat wel spannend worden komende zomer.

Ik ga met de e-niro naar Zuid Frankrijk maar durf niet in 1 keer te gaan wat ik eerder wel deed met benzine of diesel auto. Denk dat we een overnachting pakken en in twee dagen gaan rijden (2x +/- 620km). Per dag stop ik dan wel gewoon om de twee uur en ga extra marge aanhouden zodat als er 1 of 2 snelladers bezet of kapot zijn ik nog genoeg speling heb voor de volgende. Je kunt natuurlijk dan nog de pech hebben dat er drie op een rij stuk zijn, maar dan ben je wel echt fucked. hahah. Stiekem best zin in om een beetje te pionieren.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

hantheman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:45:
Geinig, ik heb zelf Apple Carplay wellicht dat daar nog verschil in zit maar ik heb het niet kunnen ontdekken.
Het is een instelling in Waze:
- tik linksonder op het vergrootglas,
- linksboven op het tandwiel,
- ga naar rijvoorkeuren, snelheidsmeter.

Zet daar “Toon snelheidsmeter” op AAN
Daarbij heb ik “Toon maximumsnelheid” op “Altijd tonen” staan. Kun je altijd ff kijken als je twijfelt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Hippe Lip schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:20:
[...]

Het is een instelling in Waze:
- tik linksonder op het vergrootglas,
- linksboven op het tandwiel,
- ga naar rijvoorkeuren, snelheidsmeter.

Zet daar “Toon snelheidsmeter” op AAN
Daarbij heb ik “Toon maximumsnelheid” op “Altijd tonen” staan. Kun je altijd ff kijken als je twijfelt.
dit werkt op de iphone maar in carplay is de snelheid niet te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 11-10 16:30
Waarschijnlijk kan ik toch nog net op tijd 18" velgjes eronder laten leggen :)

Ik vind de Katana te duur via de optielijst dus via velgenboer de GMP Katana kunnen regelen voor minder dan de helft :)

twijfel tussen zilver
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fR6tftVL/Schermafbeelding-2019-03-27-om-16-43-25.png

Afbeeldingslocatie: https://www.gmpitalia.com/media/images/80126-katana-sil-front.png

en antraciet:

Afbeeldingslocatie: https://www.gmpitalia.com/media/images/77286-katana-ad-front.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/66RHrnT7/Schermafbeelding-2019-03-27-om-16-37-33.png

[ Voor 48% gewijzigd door Elmar1982 op 27-03-2019 20:37 ]

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De palen in Frankrijk zijn idd vaak enkelvoudig en het zijn niet de fijnste palen. Auto altijd eerst uitzetten, inpluggen en badge gebruiken. Ionity zit helaas niet op de route van de peage, want dan zou je wel meerdere laadplekken hebben. Maar ik ben met een Ioniq met 200km range naar de Alpen gekomen (Allemond, voet van de Glandon) en terug dus het kan wel (twee dagen voor heen en terug reis) Met de Niro moet het allemaal wat makkelijker gaan en er zijn ook snelladers buiten de peage. Binnendoor is mogelijk leuker rijden en zuiniger. Vooral bij supermarkten in Frankrijk vind je regelmatig fastchargers en sommigen zijn gratis of bijna gratis (Kiwhi laadpas). En maak een account bij Chargemap aan voor veel laadpaal informatie in Frankrijk en vraag eventueel daar de pas aan of zorg dat je een plugsurfing dongle hebt. Alternatief is een stuk omrijden via Duitsland en Zwitserland en dan gebruik maken van Ionity laders die ook dan via de Alpen door naar Zuid-Frankrijk gaan. https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 20:32
Elmar1982 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:49:

twijfel tussen zilver en antraciet:
Ik zou voor antraciet gaan (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
jamas schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:01:
[...]

Ik zou voor antraciet gaan (y)
Thx ik twjfel idd nog erg. Deze week maar knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online

twijfel tussen zilver en antraciet:
antraciet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik ben ook druk met de voorbereidingen voor de zomerreis naar Spanje. Abetterrouteplanner lijkt niet optimaal. Die kent alleen 50 kW CCS. Via de Nextplug app ontdekte ik laadpunten die gemarkeerd zijn als Tesla, maar waar ook 120 kW CCS zouden staan. Bv bij Senlis (boven Parijs), Bourges en Clermond-Ferrand. Nu kan de e-Niro niet hoger dan 77 kW, maar dat is altijd nog een poepie sneller dan 50kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
Waarschijnlijk kan ik toch nog net op tijd 18" velgjes eronder laten leggen :)

Ik vind de Katana te duur via de optielijst dus via velgenboer de GMP Katana kunnen regelen voor minder dan de helft :)

twijfel tussen zilver
[Afbeelding]

[Afbeelding]

en antraciet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zilver erg mooie kleur
Ziet er niet elk stofje op d:)b _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilan11
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-05 16:51
Elmar1982 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Thx ik twjfel idd nog erg. Deze week maar knoop doorhakken.
Ik stem ook voor antraciet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
hermen1979 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:59:
[...]

Ik heb zilver erg mooie kleur
Ziet er niet elk stofje op d:)b _O-
Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Laatst online: 06-08-2023
Kunnen onze e-Niro eigenlijk laden op een snellader van Tesla ? Is dit praktisch mogelijk ? Of is er een laadpas dat enkel tesla rijders kunnen bemachtigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
Alleen Tesla kan gebruik maken van Superchargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
Vdb.tim schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:28:
Kunnen onze e-Niro eigenlijk laden op een snellader van Tesla ? Is dit praktisch mogelijk ? Of is er een laadpas dat enkel tesla rijders kunnen bemachtigen ?
Onze held Bjorn deed een test: Tesla Supercharger

Ik kwam deze tegen: JDapter Stub, dit werkt niet bij Tesla DC Superchargers, alleen maar bij de Tesla wall chargers.

[ Voor 24% gewijzigd door YStunnenberg op 28-03-2019 08:19 ]

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
YStunnenberg schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:02:
[...]

Onze held Bjorn deed een test: Tesla Supercharger

Ik kwam deze tegen: JDapter Stub, dit werkt niet bij Tesla DC Superchargers, alleen maar bij de Tesla wall chargers.
Bjorn test hier de Type 2 stekker van Tesla. De Type 2 voor de e-Niro is voor AC. Bij Tesla voor DC. Op de laadstations die ik aangaf zouden er ook een aatnal CCS aansluitingen zijn. Model 3 van Tesla zou ook met CCS gaan werken dacht ik?
Mogelijk kom ik dit weekend langs zo'n station en dan zal ik eens kijken of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sigmasailor
Klopt Tesla kan wel op CCS, maar andere auto’s met CCS kunnen niet bij Tesla, snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Andere ook regelmatig storing met de DAB radio ? Verbinding valt geregeld een paar seconden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb de mijne vanmorgen mogen ophalen, erg blij mee! :-) Nu nog maar 13km mee gereden, maar daar komt dit weekend flink verandering in. Aantal afspraken staan waarbij ik ongeveer 600km af moet leggen, dus de eerste keer FastNed zal zeker gaan gebeuren. (geen laadoplossing thuis)
Mirabis schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:38:
[...]

Probeer gelijk de MijnKia app te koppelen. Bij de 1e keer auto starten komen er een aantal schermen met voorwaarden die je beter WEL kan accepteren (gedoe om achteraf nogmaals te doen). Ik had laatst aangegeven dat mijn auto geen informatie doorgaf en dat is een bekend probleem bij Kia.
De app heb ik gelijk geregistreerd maar ik denk dat de dealer bij de eerste keer starten wellicht niet alles heeft geaccepteerd? Want ik zie niets in de app. Straks maar even opnieuw proberen in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ben1987 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:56:
Andere ook regelmatig storing met de DAB radio ? Verbinding valt geregeld een paar seconden uit.
Nou nu je het zegt, had gistermiddag voor het eerst dat het signaal op en af ging, misschien algemene storing geweest?
Maar vanochtend weer prima signaal, alleen af en toe in een tunnel dat het even wegvalt.
Geluidskwaliteit is wel dik in orde, duidelijk beter dan FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
CyBeRSPiN schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:00:
[...]

Nou nu je het zegt, had gistermiddag voor het eerst dat het signaal op en af ging, misschien algemene storing geweest?
Maar vanochtend weer prima signaal, alleen af en toe in een tunnel dat het even wegvalt.
Geluidskwaliteit is wel dik in orde, duidelijk beter dan FM.
heb het een paar weken aangekeken maar het is echt wel regelmatig, niet alleen bij tunnels of in polders, ook gewoon in dorpen of steden. Vanochtend in Rotterdam centrum werkte het echt heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:14:
De palen in Frankrijk zijn idd vaak enkelvoudig en het zijn niet de fijnste palen. Auto altijd eerst uitzetten, inpluggen en badge gebruiken. Ionity zit helaas niet op de route van de peage, want dan zou je wel meerdere laadplekken hebben. Maar ik ben met een Ioniq met 200km range naar de Alpen gekomen (Allemond, voet van de Glandon) en terug dus het kan wel (twee dagen voor heen en terug reis) Met de Niro moet het allemaal wat makkelijker gaan en er zijn ook snelladers buiten de peage. Binnendoor is mogelijk leuker rijden en zuiniger. Vooral bij supermarkten in Frankrijk vind je regelmatig fastchargers en sommigen zijn gratis of bijna gratis (Kiwhi laadpas). En maak een account bij Chargemap aan voor veel laadpaal informatie in Frankrijk en vraag eventueel daar de pas aan of zorg dat je een plugsurfing dongle hebt. Alternatief is een stuk omrijden via Duitsland en Zwitserland en dan gebruik maken van Ionity laders die ook dan via de Alpen door naar Zuid-Frankrijk gaan. https://ionity.eu/en/where-and-how.html
het is maar net waar je heen moet, maar Ionity zit wel degelijk langs de Peage, kan je zelfs zien op de link die je erbij poste: https://ionity.eu/en/where-and-how.html . Wij gaan 2 x per jaar richting Royan (ZW FR), we gaan het gewoon in 1 dag proberen. Ipv een reis van 10 a 11 uur, wordt het 12 a 13 uur, schat ik. In dit 10 uur zitten ook al pauzes. En misschien wat omrijden, zoals via Reims. (Heb hier al eerder over gepost in dit topic)

Ionity geeft helaas geen informatie over waar en wanneer andere laadpunten komen/klaar zijn, heb ik ze gevraagd. Denk dat dit met concurrentie te maken heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:01

zerocool82

Ignorance causes chaos

Vandaag ook mijn e-Niro op mogen halen, verwachte levering 31 maart en vandaag (28 maart) op kunnen halen. Rijdt zeer fijn, van het weekend waarschijnlijk een lange rit (nu nog enkel in de stad gereden).
Pagina: 1 ... 21 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.