Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:10:
[...]

Volgens ABRP hangt dat er een beetje vanaf, vaak zie je 110km/u toch wel als optimum, maar is minutenwerk op de totaaltijd. Bij elke laadbeurt verlies je namelijk ook nog tijd door het aankoppelen en evt beetje omrijden. Maar denk idd ook: dan maar 20 minuten later aankomen en toch relaxt met verkeer mee 130 rijden.
Je moet idd tussen 10 en 70% blijven met de snellader om maximaal te kunnen laden, boven de 70% stort het in en is het sneller om door te rijden naar de volgende lader.
In Frankrijk heb je sowieso nog niet zoveel opties om te spelen met wanneer je laadt, je moet volgens mij daar elke paal aangrijpen die je tegenkomt :P Ik mijd dat land voorlopig, ga eerst maar eens naar het noorden via Duitsland.
Slim, Frankrijk is er gewoon nog niet klaar voor. 1 laadpaal bij een tankstation wordt echt een ramp in de zomer als je met de EV gaat.
In elke app staat dat de paal werkt en vervolgens kom je aan en dan doet ie het lekker toch niet |:(
Z___Z schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:45:
[...]

Wat vonden je reisgenoten ervan? Mijn ervaring in Frankrijk is, dat alle palen die in de NewMotion app staan als werken ook daadwerkelijk werken. Voor de snelste reistijd moet je zo snel mogelijk rijden, zolang je de volgende laadpaal maar kan halen.
Die waren iets optimistischer dan ik... Maar de ruimte achterin vonden ze zeer goed en ik moet eerlijk zeggen dat als ik niet reed en achterin zat je heerlijk kan slapen in de auto.

[ Voor 50% gewijzigd door Rogar op 03-04-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
martijnst002 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
Ben benieuwd naar het verbruik met een auto vol en dakkoffer. Kun je dat delen Rogar?
Gemiddeld verbruik op de boordcomputer is nu 18,8. Over 4200km. Ik heb het niet bijgehouden op vakantie.
Kan ik dat nog ergens terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 09:42
Hippe Lip schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:47:
[...]

En, Michiel, heb je de auto al? En heb je de grill ook zwart laten wrappen?

Ik krijg ook een rode en wil ook die grill zwart laten wrappen. Ben zo benieuwd hoe dat eruit gaat zien...
Nee heb em nog niet. Ik was uiteindelijk een week te laat met de definitieve bestelling doorgeven waardoor de rode auto's op boot 1 al vergeven waren. Laatste nieuws is een losdatum van 20 juni, geen idee of dat losdatum in rotterdam of bij de dealer is, maar zal dus eind juni/begin juli worden. Komt goed uit want Enexis schiet ook niet op met mijn nieuwe meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 14:57
Ik heb ook een rode besteld (24-12-2018). Ik kreeg in eerste instantie leverdatum 17-06, maar die is naar midden mei gehaald nu (onder voorbehoud).

Klinkt alsof er dus in de tussentijd toch ook nog wat rode worden gebracht.

Geen idee of ik de gril ook wil wrappen, maar die blauwe accenten in ieder geval wel (ik dacht zelf aan een lakstift).

En bij deze dank aan de velen die hier informatie delen, ik heb al een lijstje vragen voor de dealer straks bij het ophalen.

Marstek 5.12kw v153, CT003 v117; IthoDaalderop CoolCube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
_eLMo_ schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:02:
[...]

43kW, klinkt als een 50kW snellader? Zie gele curve

[Afbeelding]
Die stonden er ook maar het was echt de 175kw variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik kom nooit bij snelladers (2x kort bij FastNed getest en toen ook niet boven de 56kW gekomen op de 175kW laders), maar wat ik zou doen is met een OBD dongle en EVNotify de accutemperatuur in de gaten houden om te zien of je een verband kunt ontdekken tussen accutemperatuur en laadsnelheid. Ben er nog niks over tegengekomen, maar vermoed dat daar de crux zit. De laadcurve zoals op de site van FastNed staat is de max die eruit valt te halen en de SoC is absoluut van belang (zoals bij bijna alle andere EVs): alleen bij een lage SoC (< 40%) haal je de hoogste snelheid.
30km rijden is waarschijnlijk niet genoeg om de accu echt lekker warm te krijgen, maar wellicht wel als je ook voor vertrek de 30minuten pre-heat actief had (ook daarvan weet ik nog niet wat dat met je accu-temp doet).
Tot nu toe vind ik het wel tegenvallen wat ik ook van anderen lees mbt snellaad-snelheden. Alleen diegenen op doorreis konden wel met 70+ kW laden, die hadden sowieso een accu op temperatuur, maar als je denkt: laat ik even snel mn accu bij de snellader alvast wat aanvullen aan het begin van de dag, dan valt het dus een beetje tegen lijkt het.. Misschien dat dit in de zomermaanden beter gaat.
Zou mooi zijn als Kia ook een accu-heat-booster zou inbouwen zoals Tesla onlangs deed: als je op weg gaat naar een snellader dan stookt ie de accu met heel veel energie op, zodat je bij aankomst op volle snelheid kan snelladen. Maar dat is ijdele hoop.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2019 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

michielonline schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:39:
Komt goed uit want Enexis schiet ook niet op met mijn nieuwe meter.
Heb je een nieuwe meter nodig dan? Of ga je naar een grotere hoofdzekering. In dat geval snap ik het wel. Een nieuwe meter heb je op zichzelf niet nodig; voegt nix toe....

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

T
RGHW schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:54:
Ik heb ook een rode besteld (24-12-2018). Ik kreeg in eerste instantie leverdatum 17-06, maar die is naar midden mei gehaald nu (onder voorbehoud).

Klinkt alsof er dus in de tussentijd toch ook nog wat rode worden gebracht.

Geen idee of ik de gril ook wil wrappen, maar die blauwe accenten in ieder geval wel (ik dacht zelf aan een lakstift).
Wrappen kan met folie (dat durf ik nu toch net niet zelf aan), maar er bestaat ook spuitfolie om te ‘wrappen’ dat kun je naderhand er net zo goed weer afkrijgen als folie. Dat lijkt me wel handig om die blauwe dingen er onder te krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe je dat moet doen bij die bredere blauwe rand midden voor (luchtinlaat). Daar zitten allemaal spijltjes.

Is er hier iemand die ervaring heeft met spuitfolie? Het zal vast niet moeilijk zijn, maar dan moet ik het eerst een keertje afkijken hoe een ervaren gast dat doet....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je plastidip of weer iets anders?

Plastidip is in ieder geval heel gemakkelijk aan te brengen en is ook goed bestendig tegen wasstraat e.d. mits juist aangebracht.
Busje kan je gewoon kopen bij de auto onderdelen handelaar voor een paar euro per busje.

Let wel op dat je de boel heel goed afplakt! Ik heb hier ooit eens de spiegels van een auto mee behandeld en doordat ik het niet goed had afgeplakt had ik kleine rubberen spikkels op de deur en raam zitten die ik weer lastig (één voor één) er af moest halen!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Wat ik bedoel is dit:
https://www.winparts.nl/c...zend-1x150ml/p544164.html

Ik weet niet of dat het zelfde is als die plastidip van jou. Afplakken is idd wel nodig en dat is waarom ik me afvraag of dit wel handig is bij de spijltjes.

Misschien kan een van de huidige rijders een detailfoto plaatsen hoe die blauwe rand links en rechts bij de spijltjes zit. Zitten die spijltjes áchter het blauw of er ook ín?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xOUdxGnwjgulpZ8gNSo73RdQ/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 03-04-2019 18:13 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
Plastic dip erg makkelijk aan te brengen.
Zorg wel dat je de hele voorkant afpakt!!
En in een tocht vrije omgeving..
Goed schoonmaken!
En veel lagen hoe meer hoe beter krijg je het er later weer makkelijker vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:04
Ik kan in de Kia app niet meer de status updaten door naar beneden te trekken en los te laten.
Een tijdje terug kon dan nog wel, ik weet niet of dat sinds de laatste update komt.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
ducolwd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:17:
Ik kan in de Kia app niet meer de status updaten door naar beneden te trekken en los te laten.
Een tijdje terug kon dan nog wel, ik weet niet of dat sinds de laatste update komt.
ja (android) .. en thanks.. hij moet aan de lader anders wordt het erg krap morgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door ArieL op 03-04-2019 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
ducolwd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 20:17:
Op iPhone niet, ook geen update gezien.
Maar idd op Android even getest en daar werkt het niet.
Maar de gegevens worden hoe dan ook niet goed bijgewerkt, ben nu aan het laden maar op de app niks van te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2019 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermen1979
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-07-2019
65% nog 10uur laden dan is ie vol zegt
Mijnkia app .... 😢😪
Duurt wel lang openbare laadpaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zbygniew P
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09-2024
ArieL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:10:
[...]

Ik was er ff tussenuit dus wat later reactie..
Zover ik weet .. (dus dit is absoluut geen juridisch advies).
Strikt genomen is NEN1010 een norm en geen wet. De norm is dan ook geen algemeen bindend voorschrift een daardoor niet gratis beschikbaar.

Toepassing van NEN1010 is dan ook niet verplicht, maar je bent wel verplicht aan te kunnen tonen dat met eigen van de norm afwijkende oplossingen dezelfde mate van veiligheid bereikt wordt als in NEN1010. (aan de norm houden is natuurlijk altijd beter en dat raad ik dan ook aan).

Bovenstaande kun je gewoon vinden met google..
Zie ook https://www.werkenmetnen1010.nl/vragen

Als je met je kennis kunt aantonen dat met jouw 1 fase laadpaal indien deze enkel en alleen gebruikt wordt met jouw elektrische auto er nooit een verzadiging van de spoel kan optreden en daarmee dus de DC beveiliging onnodig is (en je dus dezelfde mate van veiligheid bereikt als in NEN1010 is beschreven) dan zou deze dus weggelaten mogen worden..
Je analyse klopt maar ik wil toch een klein lansje breken voor de norm. Laten we eens een worst case scenario doen. Over een jaar komt de ZOE2 uit die ook op een 1 fase gelijkstroomfouten kan veroorzaken (huidige ZOE zal op 1 fase pulseren, en dat is OK voor type A).
Over 5 jaar komt je schoonmoeder langs. Het regent en de ZOE heeft een storing waardoor de aardlek niet werkt en je schoonmoeder wordt geelectrocuteerd (ik krijg nu bijna kramp van het inhouden van de schoonmoedergrappen).
Ben je nu civielrechtelijk aansprakelijk? Daar valt best wat voor te zeggen omdat je tijdens het aanleggen van het laadpunt hebt afgeweken van de algemeen geldende norm.

Wat ik bedoel te zeggen is dat veiligheid niet alleen is rekening houden met wat er op dit moment mis kan gaan, maar ook wat er gedurende de levensduur van een laadpaal allemaal kan gebeuren (iets van 20 jaar?). Als laadpunten straks net zo gemeengoed worden als een shuko dan is het van belang dat ze allemaal aan dezelfde normen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

YES! Ik heb groen licht gekregen om een e-Niro dynamic line te bestellen *O* . Hebben jullie nog advies ten aanzien van accessoires die je niet wilt missen?

Wat kan ik het beste kiezen voor app-support? De Kia connected services gebruiken of een third party oplossing zoals EVNotify?

/edit bummer geen IOS support voor EVNotify :F

[ Voor 50% gewijzigd door revolution-nl op 03-04-2019 21:25 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:59
Ik heb nu iets vreemds:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FXsr2Lm/CB8-AF01-F-BBA3-4-A3-E-9254-C51-FD5-D10399.jpg

Ik snap niet hoe hij aan 33:40h komt bij het laden met 4,4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:04
Zit een gaatje in je tank _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:59
Hahaha eigenlijk 2 dagen te laat maar toch grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
hantheman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:21:
Ik heb nu iets vreemds:

[Afbeelding]

Ik snap niet hoe hij aan 33:40h komt bij het laden met 4,4kW
Waarschijnlijk begonnen met een lage kw en de status niet ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Vandaag goed nieuws gekregen : mijn Kia e-Niro gaat 26 Mei op de band , 2 werkdagen zou het duren voor hij klaar is . Besteld maart 2019 in België , verwachte levertermijn zou november / december zijn , die zal volgens verwachting dus vroeger afkomen , heeft iemand een idee hoe lang het duurt eens hij klaar is in de fabriek en hier zou gaan aankomen , zou juli lukken of eerder augustus / september ? Wie heeft hier al ervaring in ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vdb.tim schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:14:
Vandaag goed nieuws gekregen : mijn Kia e-Niro gaat 26 Mei op de band , 2 werkdagen zou het duren voor hij klaar is . Besteld maart 2019 in België , verwachte levertermijn zou november / december zijn , die zal volgens verwachting dus vroeger afkomen , heeft iemand een idee hoe lang het duurt eens hij klaar is in de fabriek en hier zou gaan aankomen , zou juli lukken of eerder augustus / september ? Wie heeft hier al ervaring in ?
De boot doet er ca. 5 weken over naar Rotterdam en vertrekt 1-2x per maand. Ze hebben een flink parkeerterrein in Zuid-Korea, maar heel lang zal het waarschijnlijk niet duren voordat ie verscheept wordt.
Ook kan het enkele weken duren vooraleer de auto’s vanuit de haven bij de dealer gelost worden.
Eind augustus echt op zn vroegst lijkt mij.

Voor de liefhebbers, hier gebeurt het allemaal:
https://goo.gl/maps/FEoefF8KQ652
Weergave op “satelliet” zetten, en zie hoe enorm het daar is inclusief test circuit etc :)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:21:
Voor de liefhebbers, hier gebeurt het allemaal:
https://goo.gl/maps/FEoefF8KQ652
Weergave op “satelliet” zetten, en zie hoe enorm het daar is inclusief test circuit etc :)
Oh, mijn hemel....
Ik heb het aantal auto’s dat daar buiten staat maar niet geteld :-)
Maar je ziet dat er op al die parkeervelden ook allemaal parkeervakken zijn gemaakt. Dat moet een bereklus zijn geweest. Ca. 1 manjaar werk?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Zbygniew P schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:06:
[...]

Je analyse klopt maar ik wil toch een klein lansje breken voor de norm. Laten we eens een worst case scenario doen. Over een jaar komt de ZOE2 uit die ook op een 1 fase gelijkstroomfouten kan veroorzaken (huidige ZOE zal op 1 fase pulseren, en dat is OK voor type A).
Over 5 jaar komt je schoonmoeder langs. Het regent en de ZOE heeft een storing waardoor de aardlek niet werkt en je schoonmoeder wordt geelectrocuteerd (ik krijg nu bijna kramp van het inhouden van de schoonmoedergrappen).
Ben je nu civielrechtelijk aansprakelijk? Daar valt best wat voor te zeggen omdat je tijdens het aanleggen van het laadpunt hebt afgeweken van de algemeen geldende norm.

Wat ik bedoel te zeggen is dat veiligheid niet alleen is rekening houden met wat er op dit moment mis kan gaan, maar ook wat er gedurende de levensduur van een laadpaal allemaal kan gebeuren (iets van 20 jaar?). Als laadpunten straks net zo gemeengoed worden als een shuko dan is het van belang dat ze allemaal aan dezelfde normen voldoen.
Ik ben het helemaal met je eens dat het doel moet zijn om je aan de norm te houden. Daarbij nog de kanttekening dat de "regels" het helaas nog steeds toestaan om een elektrische installatie in huis te hebben die helemaal uit de tijd is en bepaald niet veilig meer. Afwijken dus enkel tenzij je 100% kunt garanderen dat het niet fout kan gaan , vandaar ook mijn statement ".. jouw 1 fase laadpaal indien deze enkel en alleen gebruikt wordt met jouw elektrische auto er nooit een verzadiging van de spoel kan optreden". In jouw voorbeeld is dan helaas feitelijk bewezen dat je eigen oplossing niet gelijk stond aan NEN1010. Mijn laadpunt is niet publiek en kan enkel door mij worden vrijgeschakeld..

En ja ik heb dus netjes een speciale "EV" aardlek met DC bescherming gemonteerd volgens de nieuwste NEN1010 norm.

Ondertussen staat er zo'n 5K op de teller met een gemiddelde van 17.6kWh/100km, dit valt me reuze mee. Ik kijk uit naar de zomer. Enkele weken geleden naar luttelgeest geweest toen het zo hard waaide (ja luttelgeest en wij waren niet de enige e-niro daar !) toen tikte het gemiddelde verbruik 26+ aan.. toch wel even schrikken dat dan bijna iedere halve kilometer het bereik met 1km terugloopt..dus dat werd dus fastned & subway :)
De auto heeft ook ruim anderhalve week stil gestaan, en vanaf 6600+ km afstand kon je hem prima in de gaten houden en het resterende bereik liep in die tijd niet terug. e-niro .. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:59
Rogar schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:35:
[...]

Gemiddeld verbruik op de boordcomputer is nu 18,8. Over 4200km. Ik heb het niet bijgehouden op vakantie.
Kan ik dat nog ergens terugvinden?
App en/of factuur denk ik.
Kilometers van de reis delen delen door het aantal geladen kWh.

Met Google maps zijn vast ook de afstanden tussen de laadstations te achterhalen. En als de tijdstippen van het laden erbij staan kan je dan ook gemiddelde snelheid tussen de stations berekenen.
Als je die details wilt delen dan wil wel ff puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
kan er mij soms nog iemand de gegevens van firma geven die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de app van de auto ? ik heb deze al eens zien voorbijkomen op deze forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vdb.tim schreef op woensdag 3 april 2019 @ 23:14:
Ik heb mijn e-Niro eind januari besteld bij mijn dealer in België. Die zou in april in productie gaan en ook van de band afrollen. Mijn dealer stuurde mij door dat het eigenlijk einde productie + 2 maanden is (wegens de verscheping).
Dus voor mij zou dat eind juni zijn.
Dus bij jou zou dat dan eind juli moeten zijn normaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
joepie de p schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:24:
[...]

Dat geeft wel een beter beeld als je dat overzicht kunt krijgen, want dan weet je het echte verbruik inclusief het laadverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:34:
[...]

Ik heb mijn e-Niro eind januari besteld bij mijn dealer in België. Die zou in april in productie gaan en ook van de band afrollen. Mijn dealer stuurde mij door dat het eigenlijk einde productie + 2 maanden is (wegens de verscheping).
Dus voor mij zou dat eind juni zijn.
Dus bij jou zou dat dan eind juli moeten zijn normaal gezien.
Voor een gewone (ICE)auto zou ik dat een gewone redenering vinden. Maar als dat voor de e-Niro ook zou gelden, waarom heb je in NL dan een levertijd van een jaar?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippe Lip schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:56:
[...]

Voor een gewone (ICE)auto zou ik dat een gewone redenering vinden. Maar als dat voor de e-Niro ook zou gelden, waarom heb je in NL dan een levertijd van een jaar?
Ik denk dat de auto in NL veel populairder is, alsook zijn het in Nederland andere uitvoerigen (ExcecutiveLine enzo?) Zal toch ergens anders zijn dan de uitvoeringen hier in België (Must en More). Misschien daarmee dat de levertijd in NL bijna een jaar langer is dan hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de auto enkel zakelijk een goede optie, en dan wil je de meest complete variant (executive line). Echter begreep ik hier dat er mensen de auto ook privé hadden gekocht??

Je ziet dat ook terug bij KIA en de dealers, veelal executive line modellen welke aankomen of besteld zijn. Maakt het bestellen / leveren wel gemakkelijker, maar in NL waar bijtelling heer en meester is weet je dat je lang moet wachten. Dit was in het verleden met soortgelijke bijtellings toppers niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:08:
Volgens mij is de auto enkel zakelijk een goede optie, en dan wil je de meest complete variant (executive line). Echter begreep ik hier dat er mensen de auto ook privé hadden gekocht??

Je ziet dat ook terug bij KIA en de dealers, veelal executive line modellen welke aankomen of besteld zijn. Maakt het bestellen / leveren wel gemakkelijker, maar in NL waar bijtelling heer en meester is weet je dat je lang moet wachten. Dit was in het verleden met soortgelijke bijtellings toppers niet anders.
Ik heb hem onder andere privé gekocht, net als anderen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:24
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat de auto in NL veel populairder is, alsook zijn het in Nederland andere uitvoerigen (ExcecutiveLine enzo?) Zal toch ergens anders zijn dan de uitvoeringen hier in België (Must en More). Misschien daarmee dat de levertijd in NL bijna een jaar langer is dan hier?
Het is puur de mate van interesse. Ik heb zelfs, als Nederlander, mijn auto in België besteld. Dan had ik hem eerder. Verder zijn de auto's bijna identiek. In België heb je wat meer keus; een zonnedak en een grijs interieur. Ook zit er een 220V achterin.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 22:01

zerocool82

Ignorance causes chaos

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:13:
[...]

Ik heb hem onder andere privé gekocht, net als anderen hier ;)
Goede keus :) Maar ik ben wel benieuwd naar je overwegingen; waarom geen hybride Niro (die 15K minder kost)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

zerocool82 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:28:
[...]

Goede keus :) Maar ik ben wel benieuwd naar je overwegingen; waarom geen hybride Niro (die 15K minder kost)?
Bedankt! En ik wou af van de brandstofmotor, elektrisch rijden is proper, stil, snel, goed voor de portemonnee, makkelijk thuis op te laden (laat een 7,4kW paal installeren), de e-Niro ziet er fantastisch uit (beter dan de hybrides door de dichte grill en mooiere dagrijverlichting). Elektrisch rijden past ook goed bij mijn levensstijl. De meeste ritjes die ik rij liggen tussen de 80 en 250km per dag. En die 1 tot 2 keer vakantie zal ik wat vaker laden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:37:
[...]

Bedankt! En ik wou af van de brandstofmotor, elektrisch rijden is proper, stil, snel, goed voor de portemonnee, makkelijk thuis op te laden (laat een 7,4kW paal installeren), de e-Niro ziet er fantastisch uit (beter dan de hybrides door de dichte grill en mooiere dagrijverlichting). Elektrisch rijden past ook goed bij mijn levensstijl. De meeste ritjes die ik rij liggen tussen de 80 en 250km per dag. En die 1 tot 2 keer vakantie zal ik wat vaker laden!
Die dagrijverlichting.... Zijn de achterlichten nu eindelijk ook aan ?
In mist zie ik zo vaak spook-auto's

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 10-10 15:35
Ik kreeg een bericht van de LM dat hij bij de dealer was aangekomen en ben daar vanochtend even gaan kijken en daar stond mijn blauwe kind, nog dik in het plastic op de stoelen enzo, maar dat duurt max 2 weken...voor de poetslap en het kenteken.
Maar nu even een vraag, als je je telefoon op het inductie laadplekje legt, laad hij met iets van 2 ampere. Maar als je nu ook in de USB een touwtje stopt om apple car play te verbinden, laad hij dan ook nog door het touwtje? Oftewel, laad hij dan 3 ampere?Lijkt me wat veel voor een iPhone accu.... of vergis ik me?

En nog een vraag, als ik nu een usb stickje plaats met wat muziek , hoe houd hij het uit elkaar of je kiest voor de muziek of voor apple car play met Spotify bijvoorbeeld? Moet je met een USB hub werken om beide te gebruiken of is het of de een of de ander?

iemand ervaring? :?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@marc4547 leuk!
Nee als je via de kabel aansluit dan laadt ie niet OOK nog via de wireless pad. Je moet je telefoon volgens mij ook over dwars leggen om te laden, en dus past er helemaal geen kabel meer in dan.

Als je CarPlay gebruikt is al het andere uitgesloten: geen Bluetooth voor bijvoorbeeld een 2e telefoon en ook geen USB.
USB hubs waren volgens mij al eens getest en dat werkt niet.
Wel jammer. In mn vorige auto kon ik bellen met de ene telefoon en muziek streamen via een andere telefoon.
Kan misschien nog steeds zolang je CarPlay niet gebruikt en voor beide bluetooth instelt, maar CarPlay is dusdanig handig dat dat voor mij geen optie is.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-04-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
CyBeRSPiN schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:11:
@marc4547 leuk!
Nee als je via de kabel aansluit dan laadt ie niet OOK nog via de wireless pad. Je moet je telefoon volgens mij ook over dwars leggen om te laden, en dus past er helemaal geen kabel meer in dan.

Als je CarPlay gebruikt is al het andere uitgesloten: geen Bluetooth voor bijvoorbeeld een 2e telefoon en ook geen USB.
USB hubs waren volgens mij al eens getest en dat werkt niet.
Wel jammer. In mn vorige auto kon ik bellen met de ene telefoon en muziek streamen via een andere telefoon.
Kan misschien nog steeds zolang je CarPlay niet gebruikt en voor beide bluetooth instelt, maar CarPlay is dusdanig handig dat dat voor mij geen optie is.
Dank je Cyberspin!, Dan maar of het een of het ander.....( of Spotify met een touwtje of een USB stickje met muziek. O-)

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
JvdBosch schreef op donderdag 4 april 2019 @ 10:17:
[...]

Het is puur de mate van interesse. Ik heb zelfs, als Nederlander, mijn auto in België besteld. Dan had ik hem eerder. Verder zijn de auto's bijna identiek. In België heb je wat meer keus; een zonnedak en een grijs interieur. Ook zit er een 220V achterin.
heb je jouw auto al in bezit ?? ben je zeker van die 220 v ? in mijn dealer in belgie kunnen ze dit niet ontkennen noch bevestigen , weinig info dus. ook gezien in maar de 1ste ben bij hun die een e-niro heeft besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

marc4547 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:42:
[...]

Dank je Cyberspin!, Dan maar of het een of het ander.....( of Spotify met een touwtje of een USB stickje met muziek. O-)
Zet je muziek op je telefoon? Dan heb je beide via android auto / apple carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:24
Vdb.tim schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:53:
[...]

heb je jouw auto al in bezit ?? ben je zeker van die 220 v ? in mijn dealer in belgie kunnen ze dit niet ontkennen noch bevestigen , weinig info dus. ook gezien in maar de 1ste ben bij hun die een e-niro heeft besteld
Hij is 22/3 van de band gerold, dus ik verwacht midden/end mei de wagen in bezit te hebben. De 220V staat gewoon in de Belgische brochure. Ook zat deze in de e-Niro van de dealer.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Gisteren een vreemd bericht van de LM gekregen (Leaseplan). De Niro die in week 44 geleverd zou worden (gereserveerd in december) vervalt en ik moet maar een nieuwe bestelling doen met de bijbehorende levertijd. Schijnbaar had de dealergroep veel te veel auto's uitgegeven die ze helemaal niet kunnen leveren. Hebben meer mensen zo'n bericht gehad?
We hebben ze toch maar gevraagd om met een betere oplossing te kopen dan een nieuwe bestelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

pinominie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:18:
Gisteren een vreemd bericht van de LM gekregen (Leaseplan). De Niro die in week 44 geleverd zou worden (gereserveerd in december) vervalt en ik moet maar een nieuwe bestelling doen met de bijbehorende levertijd. Schijnbaar had de dealergroep veel te veel auto's uitgegeven die ze helemaal niet kunnen leveren. Hebben meer mensen zo'n bericht gehad?
We hebben ze toch maar gevraagd om met een betere oplossing te kopen dan een nieuwe bestelling!
En je had al een contract getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
zerocool82 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:23:
[...]

En je had al een contract getekend?
Uiteraard, en een week later kreeg ik een inlog voor mijn leaseplan met de status:
Besteld door leverancier bij fabriek
Verwachte levering: week 44 in 2019.

Ik ging er dus helemaal vanuit dat alles geregeld was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 22:02

greatgonzo

schit-te-rend!

oeps... dubbele vraag

[ Voor 93% gewijzigd door greatgonzo op 04-04-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

pinominie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:28:
[...]

Uiteraard, en een week later kreeg ik een inlog voor mijn leaseplan met de status:

Dat is wel erg vreemd inderdaad :/ Het lijkt mij dat ze je bestelling/getekende contract koppelen aan een bestelling bij de importeur maar dat is blijkbaar niet het geval.

Je weet het nooit zeker, maar gezien deze situatie zou het kunnen zijn dat ze alle bestellingen hebben geaccepteerd ('je kan ze maar getekend binnen hebben') wetende dat ze onvoldoende auto's hadden. Of er zijn mogelijk een aantal grote bedrijven die LP onder druk hebben gezet om op korter termijn x e-Niro's / elektrische auto's te leveren? Het blijft vreemd dat ze eerst bevestigen dat ze je auto besteld hebben en vervolgens aangeven dat dit niet het geval is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 15:59
Mijn niro is begin van het jaar bij de dealer besteld (door de leasemaatschappij). Ik kreeg door dat de auto op 16 april geleverd zou worden. Vorige week vrijdag kreeg ik een telefoontje dat de auto was ontvangen en wanneer ik deze kon komen ophalen. (antwoord: hoe snel is de auto bedrijfsklaar, dan kom ik deze ophalen).
Gistermiddag dus de auto opgehaald (gravity blue). Alleen in de eigen omgeving een rondje gereden, Dordrecht/Zwijndrecht/Heerjansdam/Barendrecht.
Vandaag in de auto gestapt naar Schiphol-rijk, op de A4 was al snel duidelijk dat ik de handleiding voor de adaptive cruise control nog even goed moest nakijken (vooral de afstand en de reactiesnelheid, want in de standaard instelling kun je beter op de rechterbaan blijven en 90 km/u achter een vrachtwagen aan rijden). Maar ik kon al wel snel concluderen dat de auto heerlijk rijd. Er staat nu 138 km op de teller en ik heb de auto een paar uurtjes op kantoor aan de lader gehangen, zodat deze weer helemaal vol is. Vanavond een leuke rit naar midden-limburg en daarna weer naar huis.

Mijn allereerste indruk (behalve dan de korte proefrit) is indrukwekkend. Optrekken (of versnellen) gaat prima (ook om even snel iemand in te halen), de bediening is simpel en duidelijk, stukjes file rijden zijn gewoon weel rustiger, geen getril, geen geschud of gebrom van de motor, maar gewoon stilte.
Ook het sluiten van de deuren gaat met een mooie plof, klinkt degelijk en niet goedkoop/licht/plastic. De stoelen zitten goed, de kinderen hebben (meer dan) voldoende ruimte achterin, de kofferbak is ruim genoeg.
Ik kan niet wachten om er nog veel meer kilometers mee te mogen maken :D

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
walteij schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:48:
Mijn niro is begin van het jaar bij de dealer besteld (door de leasemaatschappij). Ik kreeg door dat de auto op 16 april geleverd zou worden. Vorige week vrijdag kreeg ik een telefoontje dat de auto was ontvangen en wanneer ik deze kon komen ophalen. (antwoord: hoe snel is de auto bedrijfsklaar, dan kom ik deze ophalen).
Gistermiddag dus de auto opgehaald (gravity blue). Alleen in de eigen omgeving een rondje gereden, Dordrecht/Zwijndrecht/Heerjansdam/Barendrecht.
Vandaag in de auto gestapt naar Schiphol-rijk, op de A4 was al snel duidelijk dat ik de handleiding voor de adaptive cruise control nog even goed moest nakijken (vooral de afstand en de reactiesnelheid, want in de standaard instelling kun je beter op de rechterbaan blijven en 90 km/u achter een vrachtwagen aan rijden). Maar ik kon al wel snel concluderen dat de auto heerlijk rijd. Er staat nu 138 km op de teller en ik heb de auto een paar uurtjes op kantoor aan de lader gehangen, zodat deze weer helemaal vol is. Vanavond een leuke rit naar midden-limburg en daarna weer naar huis.

Mijn allereerste indruk (behalve dan de korte proefrit) is indrukwekkend. Optrekken (of versnellen) gaat prima (ook om even snel iemand in te halen), de bediening is simpel en duidelijk, stukjes file rijden zijn gewoon weel rustiger, geen getril, geen geschud of gebrom van de motor, maar gewoon stilte.
Ook het sluiten van de deuren gaat met een mooie plof, klinkt degelijk en niet goedkoop/licht/plastic. De stoelen zitten goed, de kinderen hebben (meer dan) voldoende ruimte achterin, de kofferbak is ruim genoeg.
Ik kan niet wachten om er nog veel meer kilometers mee te mogen maken :D
Gefeliciteerd, wanneer heb je een reservering geplaatst? Komt de auto heel toevallig bij autohaag (Schiedam) vandaan?

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:34:
Tot nu toe vind ik het wel tegenvallen wat ik ook van anderen lees mbt snellaad-snelheden. Alleen diegenen op doorreis konden wel met 70+ kW laden, die hadden sowieso een accu op temperatuur, maar als je denkt: laat ik even snel mn accu bij de snellader alvast wat aanvullen aan het begin van de dag, dan valt het dus een beetje tegen lijkt het.. Misschien dat dit in de zomermaanden beter gaat.
Ik ga van het weekend voor het eerst snelladen (ritje van in totaal 500km op één dag), dus ik ben benieuwd naar de laadsnelheid. In het algemeen valt de snellaad-snelheid tegen (op basis specificaties, niet eens de snelheid in de praktijk). Als je op ev-database kijkt naar alle elektrische auto's (van maximaal 50K en minimaal bereik van 300km) dan staat de e-Niro in de onderste regionen (boven de Kia e-Soul en Opel Ampera-e) met 350 km/u dat ruim lager ligt dan de Skoda Vision IV (540 km/u), Tesla Model 3 (470 km/u) en SEAT el-Born (450 km/u). Waarvan een deel van de auto's in dat rijtje trouwens niet voor 2021 is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walteij
YStunnenberg schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:14:
[...]

Gefeliciteerd, wanneer heb je een reservering geplaatst? Komt de auto heel toevallig bij autohaag (Schiedam) vandaan?
Ik had de auto gereserveerd in oktober. De auto komt bij Auto de Beer (Dordrecht) vandaan.
Net nog even de KIA App nagekeken. Na die 138 km was de accu nog 67% vol (maar ik weet niet of de auto op 100% is afgeleverd) 4 uur en 8 minuten later aan de lader was hij weer helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@zerocool82 Ja de Model 3 krijgt binnenkort zelfs een update waardoor ie nog véél sneller dan dat kan laden, pieken tot 250kW worden mogelijk op termijn. Meer dan 3x zo snel als de e-Niro dus.
Maar hoop wel wat meer duidelijkheid te krijgen wat de omstandigheden zijn om op een 175kW lader daadwerkelijk 70+kW te kunnen halen. Het aantal dagen dat ik per jaar een snellader denk nodig te hebben is op een hand te tellen, maar wil dan niet onnodig lang wachten :)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-04-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
joepie de p schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:24:
[...]

Met Google maps zijn vast ook de afstanden tussen de laadstations te achterhalen. En als de tijdstippen van het laden erbij staan kan je dan ook gemiddelde snelheid tussen de stations berekenen.
Als je die details wilt delen dan wil wel ff puzzelen.
Ik heb even snel gekeken voor je.
Totaal 330,8 kWh geladen en hij zat vol toen we weggingen en was zo goed als leeg bij thuiskomst (25km over).
Dus ik heb 394,8 kWh verbruikt op 2.120km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Rogar schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:48:
[...]

Ik heb even snel gekeken voor je.
Totaal 330,8 kWh geladen en hij zat vol toen we weggingen en was zo goed als leeg bij thuiskomst (25km over).
Dus ik heb 394,8 kWh verbruikt op 2.120km.
Typisch, dan kom je op 18,6 kWh/100km uit. Je boordcomputer zegt 18,8, terwijl je aan de kant van de lader inclusief laadverlies meet, wat zeker 15% is en waarschijnlijk meer, dus had dan zeker wel 20-21kWh/100km verwacht met de optelsom van de laadpaal.
Niet toevallig ergens geladen wat nog niet verwerkt is in de totalen? Bij openbare laadpalen kan het wel meer dan een maand duren voordat het binnenkomt, en soms helemaal niet. Heb 2 maand terug 2 dagen bij de zelfde paal geladen, de ene was 15 euro, de andere is nog steeds niet zichtbaar. Dat scheelt tot 33kWh op mijn totaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marc4547
Net een bericht gehad van Fase Waddinxveen dat ik mijn Niro op 12 april kan ophalen!! :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door marc4547 op 04-04-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
CyBeRSPiN schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:55:
[...]

Typisch, dan kom je op 18,6 kWh/100km uit. Je boordcomputer zegt 18,8, terwijl je aan de kant van de lader inclusief laadverlies meet, wat zeker 15% is en waarschijnlijk meer, dus had dan zeker wel 20-21kWh/100km verwacht met de optelsom van de laadpaal.
Niet toevallig ergens geladen wat nog niet verwerkt is in de totalen? Bij openbare laadpalen kan het wel meer dan een maand duren voordat het binnenkomt, en soms helemaal niet. Heb 2 maand terug 2 dagen bij de zelfde paal geladen, de ene was 15 euro, de andere is nog steeds niet zichtbaar. Dat scheelt tot 33kWh op mijn totaal.
Op zich wel apart inderdaad. De boordcomputer staat inmiddels ook weer op 18,7. Zal eens in de gaten houden of er nog sessies bij komen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:51
marc4547 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:27:
Net een bericht gehad van Fase Waddinxveen dat ik mijn Niro op 12 april kan ophalen!! :) :)
Heb hem daar ook besteld. Hopelijk ook eerder. Hij zei juni bestellen. Wanneer gereserveerd?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-11-2022
Hippe Lip schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:11:
T
[...]

Wrappen kan met folie (dat durf ik nu toch net niet zelf aan), maar er bestaat ook spuitfolie om te ‘wrappen’ dat kun je naderhand er net zo goed weer afkrijgen als folie. Dat lijkt me wel handig om die blauwe dingen er onder te krijgen. Ik heb alleen geen idee hoe je dat moet doen bij die bredere blauwe rand midden voor (luchtinlaat). Daar zitten allemaal spijltjes.

Is er hier iemand die ervaring heeft met spuitfolie? Het zal vast niet moeilijk zijn, maar dan moet ik het eerst een keertje afkijken hoe een ervaren gast dat doet....
Ik heb alle blauwe delen al gespoten met plasidip, hele verbetering, ook de achterlichten aan het middengedeelte beplakt met donkere folie, weet alleen niet hoe ik de foto's hier op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 14:57
koekerk schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:43:
[...]

Ik heb alle blauwe delen al gespoten met plasidip, .
Heb je wellicht het merk van je plasticdip?

Marstek 5.12kw v153, CT003 v117; IthoDaalderop CoolCube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekerk
RGHW schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:46:
[...]

Heb je wellicht het merk van je plasticdip?
MOTIP SPRAYPLAST – REMOVABLE COATING, ik heb mat zwart genomen, minimaal 5 lagen spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

koekerk schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:43:
Ik heb alle blauwe delen al gespoten met plasidip, hele verbetering, ook de achterlichten aan het middengedeelte beplakt met donkere folie, weet alleen niet hoe ik de foto's hier op krijg.
En hoe heb je dat bij die ‘grill’ aan de voorkant gedaan met afplakken? Was dat niet lastig bij al die spijltjes?

En dan het afplakken van die blauwe streepjes, dat lijkt me ook een kl*teklus, of valt dat wel mee?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

koekerk schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:52:
MOTIP SPRAYPLAST – REMOVABLE COATING, ik heb mat zwart genomen, minimaal 5 lagen spuiten
Is dat nou wezenlijk ander spul dan deze spuitfolie?
https://www.winparts.nl/c...zend-1x150ml/p544164.html

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:40:
@zerocool82 Ja de Model 3 krijgt binnenkort zelfs een update waardoor ie nog véél sneller dan dat kan laden, pieken tot 250kW worden mogelijk op termijn. Meer dan 3x zo snel als de e-Niro dus.
Maar hoop wel wat meer duidelijkheid te krijgen wat de omstandigheden zijn om op een 175kW lader daadwerkelijk 70+kW te kunnen halen. Het aantal dagen dat ik per jaar een snellader denk nodig te hebben is op een hand te tellen, maar wil dan niet onnodig lang wachten :)
Zo dat is inderdaad aanzienlijk sneller! Maar voor mij zijn de keren dat ik een snellader nodig heb waarschijnlijk ook op een hand te tellen, dit weekend maar eens zien of het bevalt en welke snelheid ik haal.

Ik heb eigenlijk nog niet echt een idee met welk verbruik ik rekening moet gaan houden als ik (waarschijnlijk) redelijk door kan rijden, zit nu (met dank aan de drukte op de weg :) en wat ritjes binnen de bebouwde kom) op een gemiddeld verbruik van 16,0 kWh per 100KM (met eco-stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 20:12
pinominie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:28:
[...]

Wellicht is er nog hoop. In België gaat alles sneller lees ik in dit forum. Wat weerhoudt de leasemij er van om daar te bestellen? c.q. als zij dat niet willen, wat zou jou er dan van weerhouden om dat te doen?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
Geen idee of dat hetzelfde is, de motip is wel goedkoper voor meer inhoud volgens mij, de binnenzijde (spijltjes) goed afgeplakt, buitenzijde ruim afgeplakt. Dan met mesje langs de rand en plastic wegtrekken. Ook zo met de smalle delen gedaan. Een cm om de delen heen, en dan dat weer verwijderen. Op youtube staan zat filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
eltron schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:03:
[...]

Wellicht is er nog hoop. In België gaat alles sneller lees ik in dit forum. Wat weerhoudt de leasemij er van om daar te bestellen? c.q. als zij dat niet willen, wat zou jou er dan van weerhouden om dat te doen?
Het gaat niet alleen sneller in België , je kan hier ook goede korting scoren , gezien ev wagen hier bij ons zo geen stormloop zijn dan in Nederland . Mijn dealer zelf heeft sins de lancering van de e-Niro maar 2 van die auto’s verkocht , en wat zijn ze blij om zo een auto te gaan verkopen , ze hebben echt alle schofjes opengetrokken om toch bij hun te gaan kopen i.p.v. bij een concurrent of ander merk. Ik mag alleszins niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
Zijn er al Kia e-Niro rijders in België die de module in Nederland heb laten installeren en deze nu gebruiken in België ? Ik kan alleszins al de juiste app ophalen die nodig is , enkel de registratie van de app maakt me wat zorgen , kenteken invullen enzo , heeft de app die informatie nodig om te gaan communiceren met de auto ? Nee toch ? Ervaring van nl rijders graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Vdb.tim de auto moet dan eerst in het systeem van KiaNL worden opgenomen. Alles loopt via KiaNL servers, de app communiceert niet rechtstreeks met de auto..

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-04-2019 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:15:
@Vdb.tim de auto moet dan eerst in het systeem van KiaNL worden opgenomen. Alles loopt via KiaNL servers, de app communiceert niet rechtstreeks met de auto..
Ik bel vandaag even met een Kia dealer in Nederland naar de mogelijkheden . Moet lukken volgens mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Elmar1982 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:43:
[...]

Heb hem daar ook besteld. Hopelijk ook eerder. Hij zei juni bestellen. Wanneer gereserveerd?
Elmer,

Kijk even in de grijze regels onder mijn berichten, daar staat mijn bestelgeschiedenis. Overigens weet ik over Fase dat als ze zeggen dat als ze die maand de auto bestellen dan is hij al in Rotterdam en wordt hij ook na 2 a drie weken uitgeleverd. Bij mij zeiden ze dus april bestellen en hij was gisteren bij hun binnen en ik krijg hem dus de 12e.

Marc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walteij
Gisteren dus een uitgebreide proefrit gemaakt. Om 16:45 vertrokken vanaf Schiphol-Rijk (actieradius volgens de boordcomputer 435 km), richting Weert voor een concert van Thunder. Om de files op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht te ontwijken, binnendoor gereden over de N201/N212. Dus een heel stuk maar 80 km/u. Tussen Utrecht en Den Bosch in het totaal ongeveer 20 minuten file gehad, verder daar tussen de 90 en 120 km/u gereden.
Vanaf Den Bosch kon de snelheid omhoog en is de ACC op 135km/u gezet.
Deze rit was 160 km en ik had bij aankomst in Weert nog 240 km actieradius over. Mede door het fie rijden en het stuk N wegen dus duidelijk zuiniger gereden.

De weg terug naar huis was een heel ander verhaal. 122 km naar huis (Zwijndrecht). Een heel kort stukje bebouwde kom, en nog korter stukje 80 km/u. Op de snelweg de ACC weer op 135 km/u gezet. Deze is er vervolgens pas af gegaan bij Dordrecht. Bij aankomst thuis had ik nog 40 km actieradius over. Dus 200 km actieradius verloren ipv 122. Wel logisch natuurlijk, hogere snelheid is natuurlijk hoger verbruik.

Het filerijden was wel een enorme verademing. Met de ACC aan en de kortste afstand aanhouden, rij je gewoon heel rustig en voorzichtig, zonder te bumperkleven, maar er blijft (zeker op lage snelheid) net te weinig ruimte over voor iemand om er ineens tussen te duiken, waardoor je weer harder af moet remmen. Als je stilstaat, is het ook echt stil. Geen getril of gezoen van de motor, gewoon alleen de muziek die je aan hebt staan.
Schakelen of optrekken is natuurlijk gewoon een druk op de knop, of heel even je pedaal indrukken. Wat een verschil met de handgeschakelde Peugeot 308 die ik hiervoor had (en omdat dit het KIA topic is, zal ik er verder niet op ingaan).

Al met al dus een zeer geslaagde testrit (en een geweldig concert), de auto staat nu aan de lader vlakbij het station, en ik ben met de trein naar het werk gegaan (dat doe ik toch meestal, behalve als ik na het werk ergens anders naartoe moet). De auto staat ondertussen 2 uur aan de lader en is nu voor 25% opgeladen (en heeft alweer een actieradius van 106 km). Als ik vanmiddag rond 6 uur thuis ben, zal de accu weer vol genoeg zijn voor het weekend en de dagen daar direct na.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 14:25
Gisteren mijn Platinum Graphite e-Niro mogen ophalen bij Kooijman in Naarden conform de geplande leverdatum. 1 oktober 2018 gereserveerd, 28 november besteld.
Kreeg gisteren de app niet aan de praat, dealer heeft 'm opnieuw aangemeld en dat hielp.
Vandaag Granny charger en TNM LOLO op het werk uitgeprobeerd. Werkt allemaal prima. Die LOLO staat in de TNM app als 22KW, dan zou ik toch met 7,2KW moeten kunnen laden? Kom nu niet verder dan 3,7KW. De accu is wel 88% vol, dus misschien topt 't BMS de laadstroom af. Jammer dat je de laadstroom niet in de app kan zien.
Na 50km rijden kan ik er nog niet veel van zeggen, behalve dat het allemaal prima aanvoelt. Dit weekend maar eens verder ontdekken met een retourtje Bussum - Den Haag.

En dan natuurlijk een fotootje:
Afbeeldingslocatie: https://www.gvstudio.nl/IMG_6113.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:15
@connos Nice! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je ervaring na het retourtje Bussum - Den Haag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-06 10:03

Kuo

connos schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:12:

Jammer dat je de laadstroom niet in de app kan zien.
Maar in de app toont het wel resterende laadtijd. Dat is voor mij een voldoende indicatie van laadsnelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walteij
Kuo schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:28:
[...]

Maar in de app toont het wel resterende laadtijd. Dat is voor mij een voldoende indicatie van laadsnelheid.
Maar dat klopt toch ook niet altijd. Bij mij stond er bijvoorbeeld gisteren dat de accu (na 138 km gereden te hebben)12 uur moest laden, na nog geen 4 uur laden was deze al vol.
Vanmorgen stond er (met nog 40 km actieradius) dat de auto 19 uur moest laden (allego 11kW). Hij staat nu 6 uur aan de lader en is nu op 56% (248 km actieradius). Dus 200 km actieradius in 6 uur, en resterende tijd voor opladen is nog 10 1/2 uur. Lijkt mij dus niet helemaal te kloppen.

Edit: Na 8 uur laden is de accu nu op 69% en een actieradius van 307 km, tijd resterend om vol te laden: 7 uur en 30 minuten..... :?

Ow ja, een fotootje van de auto:
De Kia

[ Voor 24% gewijzigd door walteij op 05-04-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielonline
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 09:42
Hippe Lip schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:07:
[...]

Heb je een nieuwe meter nodig dan? Of ga je naar een grotere hoofdzekering. In dat geval snap ik het wel. Een nieuwe meter heb je op zichzelf niet nodig; voegt nix toe....
Ik heb een paal besteld met loadbalancing, ik heb nog een DSMR2 meter, en die paal vereist DSMR4 of ESMR5 meter, dus vandaar dat ik een nieuwe slimme meter nodig heb. Blijkbaar zijn er issues met gasmeters waardoor ze ook elektra meters nog niet vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
marc4547 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:32:
[...]

Elmer,

Kijk even in de grijze regels onder mijn berichten, daar staat mijn bestelgeschiedenis. Overigens weet ik over Fase dat als ze zeggen dat als ze die maand de auto bestellen dan is hij al in Rotterdam en wordt hij ook na 2 a drie weken uitgeleverd. Bij mij zeiden ze dus april bestellen en hij was gisteren bij hun binnen en ik krijg hem dus de 12e.

Marc.
Sorry niet op gelet. Maar dat zou helemaal top zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

michielonline schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:46:
Ik heb een paal besteld met loadbalancing, ik heb nog een DSMR2 meter, en die paal vereist DSMR4 of ESMR5 meter, dus vandaar dat ik een nieuwe slimme meter nodig heb. Blijkbaar zijn er issues met gasmeters waardoor ze ook elektra meters nog niet vervangen :)
Ah juist! Je haalt de loadbalancing van de slimme meter. Met DSMR4 of lager gaat dat niet altijd goed. Dat komt omdat de informatie hoogstens eens per 10 seconde uit de meter komt. Opvoeren is niet mogelijk. En dan kan het zijn dat je lader je net flink belast op het moment dat een grootverbruiker (wasmachine of zo) aanspringt. Dan kan je dus 10 s lang een flinke overbelasting hebben voordat de loadbalancer dat in de gaten heeft. Dan weet je wel zeker dat je hoofdzekering eruit ligt.

Alleen een DSMR5 meter geeft snelle informatie en die misschien snel genoeg is voor loadbalancing. En zelfs dan vraag ik me af of dat altijd goed gaat. Ik weet niet hoe snel de hoofdzekering, uitgaande van een automaat met C-karakteristiek, eruit klapt bij een overbelasting van ruim 8A. Dat is namelijk wat er aan de hand is als er opeens een verbruiker van 2kW in huis aanschakelt terwijl je laadpaal de hoofdzekering al tot het randje belast.

Mijn mening is dat je het met DSMR4 niet kan garanderen dat je hoofdzekering eruit klapt. Daar is het protocol te traag voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 05-04-2019 17:41 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja, ik heb DSMR4 en bij mij is een losse sensor (stroomklemmen rondom de fasen) met een P1 kastje geplaatst, inderdaad omdat er te weinig updates zijn.
Heb zelf nog ouderwetse smeltpatronen, die kijken niet zo snel op van 8A extra gedurende 10seconde, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
(jarig!)
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 17:45:
Ja, ik heb DSMR4 en bij mij is een losse sensor (stroomklemmen rondom de fasen) met een P1 kastje geplaatst, inderdaad omdat er te weinig updates zijn.
Heb zelf nog ouderwetse smeltpatronen, die kijken niet zo snel op van 8A extra gedurende 10seconde, maar toch.
Bij mij heeft new motion een apart ding geïnstalleerd voor de load balancing, met een spoel om de hoofdleiding (ik heb een 1 fase aansluiting, anders zouden het 3 spoelen geweest zijn) om daar de stroom te meten. Geen andere meter dus, gewoon een zelfstandig systeem.

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

raugustijn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:44:
Bij mij heeft new motion een apart ding geïnstalleerd voor de load balancing, met een spoel om de hoofdleiding (ik heb een 1 fase aansluiting, anders zouden het 3 spoelen geweest zijn) om daar de stroom te meten. Geen andere meter dus, gewoon een zelfstandig systeem.
Dat zijn de bekende stroomklemmen. Dat vind ik het enige juiste systeem. Die meet real-time de belasting van de hoofdaansluiting en past op basis daarvan onmiddellijk zijn laadstroom aan. Niet afhankelijk van andere (=externe) systemen.

En de P1-aansluiting van je slimme meter blijft gewoon zonder kunstgrepen beschikbaar voor je eigen apparatuur die je daarop wilt aansluiten om het verloop van je verbruik bij te houden.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Nou, vandaag even proef gereden, ik ben verkocht! Werkgever gaat offertes aanvragen, maar de levertijden worden niet leuk meer... dealer gaf aan 14-16 maanden, met marge van 3 maanden, eerder, of later.. dus.. 11-19 maanden ...

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Heeft iemand al 18" velgen eronder? En rijd dat gewoon prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

Hippe Lip schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:49:
[...]

Dat zijn de bekende stroomklemmen. Dat vind ik het enige juiste systeem. Die meet real-time de belasting van de hoofdaansluiting en past op basis daarvan onmiddellijk zijn laadstroom aan. Niet afhankelijk van andere (=externe) systemen.

En de P1-aansluiting van je slimme meter blijft gewoon zonder kunstgrepen beschikbaar voor je eigen apparatuur die je daarop wilt aansluiten om het verloop van je verbruik bij te houden.
Hmm het bedrijf wat bij mij de laadpaal gaat plaatsen gaf aan dat de meter DSMR 4.0 of hoger geschikt moet zijn en dat het het loadbalancen dan gewoon moet werken. Ik hoop dan maar dat dat klopt. De meter die ik heb is DSMR 4.2.2 geschikt.

Iracing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Pierik schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:11:
[...]

Hmm het bedrijf wat bij mij de laadpaal gaat plaatsen gaf aan dat de meter DSMR 4.0 of hoger geschikt moet zijn en dat het het loadbalancen dan gewoon moet werken. Ik hoop dan maar dat dat klopt. De meter die ik heb is DSMR 4.2.2 geschikt.
Ja via je p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik zie een aantal leden praten over EVNotify ; maar na het downloaden van de Android app kan ik e-Niro niet selecteren als auto. Hij komt namelijk niet voor in de keuzelijst van auto's :( hoe hebben jullie het werkend gekregen?

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mirabis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 23:47:
Ik zie een aantal leden praten over EVNotify ; maar na het downloaden van de Android app kan ik e-Niro niet selecteren als auto. Hij komt namelijk niet voor in de keuzelijst van auto's :( hoe hebben jullie het werkend gekregen?
Hyundai Kona selecteren, is identiek waarschijnlijk. Ik krijg er iig de nodige info uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerrr
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02-2023
Heb mijn nwe snow white Pearl E-Niro begin december 2019 besteld bij dealer in R`dam, niet gereserveerd en krijg hem uit van deze maand. Geen lm.
Half jaar eerder dan verwacht. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Broerrr Mogelijk heeft iemand gecanceld en zo'n auto moet zo snel mogelijk weer doorgezet worden. Voorraad op zo'n goed lopende auto is taboe. Daardoor heb jij sneller de auto.

Bij lease kan het dus dat iemand zijn baan opzegt en vervolgens valt zo'n auto vrij en wordt de bestelling of binnen de leasemaatschappij doorgezet naar een ander of vervalt de bestelling en gaat die terug naar de dealer en die wil zo snel mogelijk cash.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broerrr
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-02-2023
Huidige auto, PHEV, wordt volgende maand 5 jr en vervalt de lage bijtelling. Was volgens dealer geen probleem. Dus het kan wel!

[ Voor 7% gewijzigd door Broerrr op 06-04-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Iemand al nieuws over trekhaak mogelijkheden?
Ik meen dat het in België al gebeurt, maar hier is het nog stil op dit punt?
Kia importeur zou het onderzoeken, maar heeft daar mi nu wel lang genoeg de tijd voor gehad.

Op de FAQ staat al minstens een maand of zes het volgende bericht:

"Q: Heeft de e-Niro het vermogen om iets te trekken of een fietsendrager te kunnen dragen?

A: Op dit moment is het nog niet duidelijk of de e-Niro zal beschikken over een trekvermogen of verticaal draagvermogen voor een fietsendrager. Onze R&D-afdeling kijkt naar de mogelijkheden en verricht diverse testen."

[ Voor 61% gewijzigd door eltron op 06-04-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Nog wat recente video's:

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 06-04-2019 19:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Inmiddels ook terugreis van Zwitserland naar Nederland gemaakt.
954km Dit keer meer file. 19.5kwh/100km en 10:07h erover gedaan.
Dit keer 5 keer gestopt met rustig bakkie thee en toiletbezoek en een keer avondeten. Heel rustig aan gedaan en weer verder wanneer we er weer klaar voor waren. Dus dit keer er 13 uur over gedaan. Wel lang, maar wel heel relaxed gereden.

Omdat we wisten dat we de afstand tot de volgende paal makkelijk zouden halen, dit keer standaard 130 met af en toe een uitstapje naar 140km/u gemaakt. Met 140km/u loopt de teller snel terug.

Ook dit keer altijd goed werkende Ionity palen met 71-72kw/u die vanaf 65% terugloopt naar 57 en dan vanaf 75% terug naar 23-27kw/u. Altijd vele malen beter dat een Allego Ultra-E paal die max 37kw/u haalt. Dat was een tegenvaller.

Op de terugweg met de MainGau pas betaald. Telekom was niet meer interessant.
Irritante was wel dat in Zwitserland op 2 april de Telekom pas het eerst wel deed op een 7.1kw paal. Maar wilde de snelladers in het dorp proberen. Die trokken de Telekom en Maingau pas niet. Toen weer terug naar die eerste paal en toen deed die pas het opeens ook niet meer.

Daarnaast hadden we de laatste stop in duitsland (volgens abetterrouteplanner.com) overgeslagen. Maar kwamen we 10km te kort om in Zwolle te eindigen. Dus toen bij Fastned de Somp (klarenbeek) nog even moeten stoppen. En daar deed de MainGau pas het ook niet!!!! WTF

Kortom, via Duitsland met je EV rijden is totaal geen probleem. Die duitse passen doen het daar uiteraard goed. En de Ionity palen zijn perfect. Werken altijd en snel.
Je moet wat extra tijd inplannen, maar als je je daar op instelt is het echt heel relaxed rijden naar je bestemming. Voor herhaling vatbaar (van de zomer gaan we met de hele familie naar Zwitserland (inclusief dakkoffer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Vanaf vrijdag kan ik ook gaan genieten, maar is er een mogelijkheid om het scherm vrij te geven? Dus bv een dvd of een video clip af te spelen op het scherm? Kan de dealer hem vrijgeven? En is met een iPhone het “mirroren” van je scherm mogelijk ? Dus al je icoontjes zien in het scherm?

Is EV notefy ook beschikbaar in de app store van Apple?

Mvg Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Als een app gemaakt is voor carplay krijg je die icoontjes te zien als je apple carplay gaat gebruiken. Video afspelen met apple heb ik nog niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Gister nog even bij de dealer geweest om wat accessoires door te nemen, helaas kon de dealer niets vertellen of leveringen in Q1/Q2 volgend jaar het facelift model zijn.

Ik ben erg gecharmeerd het nieuwe interieur :P . We zien wel wat er volgend jaar geleverd wordt.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
marc4547 schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:31:
Vanaf vrijdag kan ik ook gaan genieten, maar is er een mogelijkheid om het scherm vrij te geven? Dus bv een dvd of een video clip af te spelen op het scherm? Kan de dealer hem vrijgeven? En is met een iPhone het “mirroren” van je scherm mogelijk ? Dus al je icoontjes zien in het scherm?

Is EV notefy ook beschikbaar in de app store van Apple?

Mvg Marc
Nee video afspelen gaat niet, tenzij je het systeem gaat “hacken”. Maar dat is echt niet aan te raden, je kunt er je navigatiesysteem compleet mee slopen.
Met CarPlay laat Apple alleen apps toe die geschikt zijn om veilig tijdens het rijden actief te hebben. YouTube hoort daar uiteraard niet bij.

EVNotify om de auto mee uit te lezen is er niet voor iPhone. Zover ik weet ben je aangewezen op Android om OBD dongles te kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:21:
Nee video afspelen gaat niet, tenzij je het systeem gaat “hacken”. Maar dat is echt niet aan te raden, je kunt er je navigatiesysteem compleet mee slopen.
Gelukkig valt dat wel mee, zolang je maar rustig aan doet en alleen dát aanpakt wat je werkelijk wilt doen en nuttig is. Video kunnen afspelen bij voorbeeld is geen nuttige toevoeging; klinkt meer als “proberen of het kan”. Een beetje GBV helpt daarbij natuurlijk. :)

Ja, er zijn rijders die het fanatieker aangepakt hebben en daarmee het hele systeem gebrickt hebben, maar wat wil je, als je tot op het OS-niveau gaat zitten wijzigen....

Is er hier trouwens iemand die ABRP erin getweakt heeft? Dat lijkt me nou een van de nuttigere toevoegingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hippe Lip op 07-04-2019 11:05 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip toch kan ik niet genoeg benadrukken dat het riskant is. Je zal maar even hier lezen dat het simpel is en wel meevalt en dan uiteindelijk door een misser opgescheept zitten met een defect systeem waar ook de dealer niet meer weet wat te doen.
Rommelen met de software van een telefoon is van een totaal andere orde en bovendien is daarvan bekend hoe je die weer kunt repareren middels een recovery.
En “rustig aan doen” tja.. definieer dat eens. De verkeerde app installeren was achteraf gezien “te wild”? ;)

Maar alle respect voor de waaghalzen. Hopelijk lukt het om ABRP werkend te krijgen met koppeling aan de boordcomputer, dat zou voor de vakantieritten top zijn.
Pagina: 1 ... 23 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.