Vandaag eerste Model 3 in het echt gespot. Bestuurder lette niet op de weg, zat op de tablet te spelen

(Ik vraag me af of daar op een gegeven moment toch een verbod op gaat komen bij overduidelijk “met andere dingen bezig zijn”, ze experimenteren al met automatische camera’s die hand-bellers in de auto aan moet gaan pakken)
Vind de voorkant erg lelijk, verder wel hoog Audi gehalte qua looks.
Bij de Model 3 gaan de remlichten overigens ook op standje disco bij ACC. Vind ik toch wel een nadeel van ACC in het algemeen, dat je geen controle meer hebt over wanneer je “op de motor” remt en wanneer je bewust het rempedaal intrapt. En dus geen idee hebt wanneer je remlichten hinderlijk oplichten.
Nog inhakend op eerdere discussie over ACC reactie: ik vind dat ie te laat remt bij het naderen van een file waardoor je twijfelt of ie het wel redt met remmen. Maar vooral jaag je de oplettende voorligger de stuipen op het lijf door later dan normaal en veel abrupter te remmen. Al keer boze blik in binnenspiegel gehad alsof ik niet op had zitten letten en te laat remde..
Nog niet getest met de reactiesnelheid setting, staat standaard op ‘normaal’.
Heb liefst dat snel mee optrekt maar juist rustig over grotere afstand snelheid mindert als het verkeer tot stilstand komt.
Ook wennen dat als je zelf besluit in te grijpen dat je dan wel meteen fors moet remmen, bij voorzichtig remmen kun je juist doorschieten als de ACC al harder bezig was.
[
Voor 19% gewijzigd door
CyBeRSPiN op 14-03-2019 20:31
]