Ben1987 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:29:
wat een berichten zeg, jullie zijn blij dat je dus 300 a 350 km bereik hebt ? Ik vind het echt tegenvallen. Auto heb ik gekocht toen ze adverteerde met 485 km, dit werd daarna 455 km. Met een correctie hoopte ik dan wel rond de 400 te zitten. Ik baal er echt behoorlijk van, wordt vooral een ramp met 2 x per jaar naar Zuid Frankrijk.
Dus je geeft ongezien even 46k uit zonder je te verdiepen in de specs? Oeps..
Troost je met de gedachte dat honderden iPace rijders ook niet al te moeilijk vooronderzoek hebben gedaan en 2x zoveel hebben uitgegeven en er achter komen dat de range echt slecht is in de winter, de Niro valt echt alles mee en komt de beloften qua WLTP gewoon na.
Dat 455km een realistisch gemiddelde is bij mix stad en snelweg had je niet bedacht?
En een “ramp” voor slechts 2 leuke ontspannen vakantieritjes met een EV met een paar tussenstops? Ik kijk er zelf al helemaal naar uit aangezien ik in de praktijk nooit bij snelladers hoef te vertoeven, lijkt me echt een leuke uitdaging. Hoewel het echte pionieren er wel vanaf is met zoveel snelladers inmiddels.
En als je het echt niet ziet zitten de huur je even 2 weken een mooie ICE met het geld wat je met de Niro bespaart
Voor diegenen die meelezen en nog aan het oriënteren zijn, op
https://ev-database.nl/auto/1125/Kia-e-Niro-64-kWh staat een goed kloppende inschatting van praktische range per EV op basis van stad/snelweg en zomer/winter.
Hoe zuinig ie is heb je vooral zelf in de hand door je rechtervoet in bedwang te houden.
Net stuk 150 gereden met tegenwind en regen en dan gaat het verbruik richting de 30kWh/100km