Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
VTe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Ik kom er sinds vandaag ook niet meer in. Ik meen ook een melding langs te hebben zien komen over dat mijn mailadres geen geldige gebruikersnaam meer is. Hebben hier meer mensen last van? Of een oplossing voor?
Ik kan gewoon aanloggen in de nieuwe UVO app. Heb een sterk wachtwoord (hoofdletter, kleine letter, cijfer, leesteken) en een gmail adres als loginnaam.

In de oude UVO app kan ik niet meer inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Ik kom wel ingelogd, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Mijn afleverafspraak voor een e-Niro 64 staat ook ingepland voor 20 augustus (staat al klaar en kan al eerder, maar mijn huidige PL auto lever ik pas begin september in).

DynamicPlusLine
Pearl Black
64kWh
Warmtepomp

Ik ga de dealer ook vragen om de rubberen bagagemat te installeren.
Iemand hier ervaring met de zonwering? Ik heb een DynamicPlusLine dus deze heeft privacy glas. Is dit afdoende voor kinderen achterin of is zonwering toch nog aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36
d0s schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:24:
Mijn afleverafspraak voor een e-Niro 64 staat ook ingepland voor 20 augustus (staat al klaar en kan al eerder, maar mijn huidige PL auto lever ik pas begin september in).

DynamicPlusLine
Pearl Black
64kWh
Warmtepomp

Ik ga de dealer ook vragen om de rubberen bagagemat te installeren.
Iemand hier ervaring met de zonwering? Ik heb een DynamicPlusLine dus deze heeft privacy glas. Is dit afdoende voor kinderen achterin of is zonwering toch nog aan te raden?
Ik heb bijna dezelfde besteld, alleen ander kleurtje (iets met grey..).
Maandag kan ik hem ophalen, er past toch wel een racefiets achterin, toch? (moet toch stukje fietsen naar die garage....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiogod
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn auto is binnen bij de dealer en kan ik zondag opkomen halen. Rare dag om je nieuwe auto op te halen maar de dealer gaf aan dat ze open zijn😊.
Morgen of vrijdag wordt de trekhaak er onder gezet

Helaas kan ik nog niet direct thuis laden. Mijn Zappi wordt de 28 juli geplaatst.
Eerst op 1 fase en als de netbeheerder langs is geweest (en dat kan nog wel even duren ivm drukte en vakantie periode) komen ze terug om hem op 3 fase aan te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:49
Audiogod schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:24:
Mijn auto is binnen bij de dealer en kan ik zondag opkomen halen.
Helaas kan ik nog niet direct thuis laden. Mijn Zappi wordt de 28 juli geplaatst.
Gefeliciteerd! En je kunt altijd (langzaam) aan een gewoon stopcontact laden hoor. Dat snoer zit er bij.

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 13:20
Hier ook afgelopen week besteld, levering op 01-09-21 ivm beëindigen huidige Private lease.

Executiveline
64 kWh
Show white Pearl
Warmtepomp

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
Tacovdh schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:31:
[...]

Gefeliciteerd! En je kunt altijd (langzaam) aan een gewoon stopcontact laden hoor. Dat snoer zit er bij.
Als het een lease is van het werk en je krijgt de brandstof erbij dan zou ik hem toch wel aan een publieke laadpaal hangen. De kosten van thuis laden via de granny krijg je niet vergoed omdat ze het niet kunnen controleren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:08
d0s schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:24:

Privacy glas zit ook in de exec.line. Is niet heel donker, maar de kinderen bij ons klagen niet.
In mijn vorige auto (volvo v60) was het glas veel donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiogod
Heb wel een stopcontact buiten maar gebruik deze liever niet voor de auto.
Die anderhalve week red ik ook wel met een x snelladen of bij een publieke lader iets verder op in de straat.

Ben alleen wel benieuwd wat Kia nu meegeeft als laadpas of druppel. Aangezien ze stoppen met de samenwerking met plug-in surfing (of hoe dat ook maar mag heten😂).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul413
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 27-03 10:35
Als je je cruise control aan zet en je geeft even 'stroom' bij om iemand in te halen, als je dan je stroompedaal los laat gaat de Kia direct afremmen om weer terug te gaan naar je origineel ingestelde snelheid van cruise control (met bijkomende remlichten gok ik zo). Kun je dit uitzetten, dus dat de auto gewoon uitrolt ipv afremt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 19:40
@Raoul413
Ik heb mijne nog niet, maar vermoed dat je dan het regeneratief remmen lichter zal moeten zetten, niet als functie.
Of zelf met de voet langzaam teruglopen naar de CC snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 14:35

GVR

Raoul413 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:54:
Als je je cruise control aan zet en je geeft even 'stroom' bij om iemand in te halen, als je dan je stroompedaal los laat gaat de Kia direct afremmen om weer terug te gaan naar je origineel ingestelde snelheid van cruise control (met bijkomende remlichten gok ik zo). Kun je dit uitzetten, dus dat de auto gewoon uitrolt ipv afremt?
Moet zeggen dat ik dat nog wel als irritant ervaar. Ik rij op de snelweg bijna alleen maar met adaptive cruise control, en het komt vaak voor dat je zelf even gas bij geeft. Als je dan gas los laat dan gaat de auto inderdaad afremmen. Regenereren heb ik op auto staan maar ik vind dat de auto dan te snel afremt, waardoor ik zelf langzaam het gas los laat, of de cruisecontrol opnieuw vastzet en daarmee daarna de snelheid langzaam laat zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:37

PeaceNlove

Deugleuter

Ik zet daarom vaak de ingestelde snelheid 5 of 10 km/h hoger en dan na het inhalen weer terug waar het stond, bij mij gaat het dan allemaal veel geleidelijker, zowel het afremmen als het versnellen. Voor het versnellen moet je dan wel een beetje de ruimte hebben, druk verkeer lukt dit truukje niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:19
DutchKel schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:16:
[...]

Als het een lease is van het werk en je krijgt de brandstof erbij dan zou ik hem toch wel aan een publieke laadpaal hangen. De kosten van thuis laden via de granny krijg je niet vergoed omdat ze het niet kunnen controleren.
Dat verschilt natuurlijk per werkgever en is normaal wel een afspraak over te maken.
en zelfs als dat niet zo is, dan is gemak ook wat waard. Al gaat het in dit geval maar om 2 weken.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
VTe schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:41:
[...]

Ik kom er sinds vandaag ook niet meer in. Ik meen ook een melding langs te hebben zien komen over dat mijn mailadres geen geldige gebruikersnaam meer is. Hebben hier meer mensen last van? Of een oplossing voor?
Ik heb het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen, maar het ging heel omslachtig.

Ik moest een nieuw account aanmaken en daarna kreeg ik de vraag of ik mijn oude account wilde koppelen en dat werkte uiteindelijk wel. Maar gebruikersvriendelijk is anders.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-09 22:43
PeaceNlove schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:45:
[...]

Ik zet daarom vaak de ingestelde snelheid 5 of 10 km/h hoger en dan na het inhalen weer terug waar het stond, bij mij gaat het dan allemaal veel geleidelijker, zowel het afremmen als het versnellen. Voor het versnellen moet je dan wel een beetje de ruimte hebben, druk verkeer lukt dit truukje niet
Regeneren kun je lager zetten. Of langzaam je pedaal op laten komen in plaats van direct los laten. Dat laatste is een diesel rijders eigenschap. _/-\o_ Daar weet ik uit eigen ervaring genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:00
Ik rij op de snelweg alles op cc.
Wat ik altijd doe is: gas geven om in te halen en gelijk op "0" drukken. Dan gas los laten. Als hij bijna op mijn oude snelheid is druk ik de cc omhoog en neemt hij de snelheid weer aan.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Weet iemand of dan remlichten aangaan bij regenereren bij deze snelweg usecase?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
JLC7 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:01:
Weet iemand of dan remlichten aangaan bij regenereren bij deze snelweg usecase?
Ik weet niet van welke usecase je het antwoord wilt weten maar de remlichten gaan aan bij regenereren vanaf stand 2 en als de cc moet afremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Audiogod schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:24:
Eerst op 1 fase en als de netbeheerder langs is geweest (en dat kan nog wel even duren ivm drukte en vakantie periode) komen ze terug om hem op 3 fase aan te sluiten.
Bij mij is de laadpaal ook op 1 fase (35A) aangesloten, maar kan niet laden. De auto probeert 11 kW te trekken, maar dat haal je op deze manier blijkbaar niet. Bij het monteren van de laadpaal heb ik expliciet gevraagd of 11kW laden zou gaan werken.
Ik ga binnenkort 3 (25A) fasen aanvragen. Tot die tijd maar laden aan publieke palen.

Ik heb helaas er 0 verstand van, dus geloof ze maar op hun woord.

Heb nog gekeken of ik in de auto iets kon instellen zodat ie minder vermogen vraagt, maar helaas niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 08:52

VTe

Jeroen O schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Ik heb het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen, maar het ging heel omslachtig.

Ik moest een nieuw account aanmaken en daarna kreeg ik de vraag of ik mijn oude account wilde koppelen en dat werkte uiteindelijk wel. Maar gebruikersvriendelijk is anders.
Het stomme was dat het al een Kia-account was. Na 3 wachtwoordresets werkte het wel, terwijl de wachtwoorden alle keren voldeden aan de eisen. Maar ik zit er gelukkig ook weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
driel24 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:00:
[...]Ik rij op de snelweg alles op cc.
Wat ik altijd doe is: gas geven om in te halen en gelijk op "0" drukken. Dan gas los laten. Als hij bijna op mijn oude snelheid is druk ik de cc omhoog en neemt hij de snelheid weer aan.
Waarom op "0" drukken? Gewoon gas geven en van het gas af gaan als je er voorbij bent, je oude snelheid blijft dan bij. Als je compleet van het gas gaat zal regeneratief remmen inschakelen afhankelijk van je lvl. Je kunt ook rustig van het gas af gaan dat de auto rustig aan vertraagd tot de oude snelheid weer bereikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
pvtonger schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:59:
[...]

Bij mij is de laadpaal ook op 1 fase (35A) aangesloten, maar kan niet laden. De auto probeert 11 kW te trekken, maar dat haal je op deze manier blijkbaar niet. Bij het monteren van de laadpaal heb ik expliciet gevraagd of 11kW laden zou gaan werken.
Ik ga binnenkort 3 (25A) fasen aanvragen. Tot die tijd maar laden aan publieke palen.

Heb nog gekeken of ik in de auto iets kon instellen zodat ie minder vermogen vraagt, maar helaas niet gevonden.
Op 1 fase kun je nooit 11kW laden en vooral thuis is het over het algemeen maar max 16A per fase (met af en toe wat uitzonderingen). 11kW is omgerekend 48A, dat red je dus sowieso al niet met een 35A hoofdzekering/automaat.

Maar je zou wel moeten kunnen laden mits je paal is geactiveerd (wel op ongeveer 3,7kW). Bij o.a. NewMotion dien je die zelf te activeren, ik denk dat het bij andere palen wellicht ook nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Card Nox schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:18:
[...]

Waarom op "0" drukken? Gewoon gas geven en van het gas af gaan als je er voorbij bent, je oude snelheid blijft dan bij. Als je compleet van het gas gaat zal regeneratief remmen inschakelen afhankelijk van je lvl. Je kunt ook rustig van het gas af gaan dat de auto rustig aan vertraagd tot de oude snelheid weer bereikt is.
Dat kan zeker.
Maar zoals @Raoul413 al zei, als je flink versneld om in te halen, gooit hij hem ineens op de
rem/regeneratie. Dat gaat bij mij heel abrupt. Het is gewenning maar voor mij een mini handeling met mijn duim en rolt hij rustig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb gezocht in dit forum, maar het niet kunnen vinden. Welke maat moet een thuiskomer hebben voor de e-niro 2021? Is dit 17 inch, of 16 inch?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
rokil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:37:
Ik heb gezocht in dit forum, maar het niet kunnen vinden. Welke maat moet een thuiskomer hebben voor de e-niro 2021? Is dit 17 inch, of 16 inch?
Geen maat, er is namelijk geen plek voor een thuiskomer. Er zit alleen een nood reparatiesetje in.

Vandaar dat je er ook niks over kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@driel24, gewoon rustig van het gaspedaal af gaan (one pedal driving) of regeneratie op level 0 of 1 zetten. Als je nu van het gas afgaat en laat uitrollen springt ook regen aan afhankelijk van je lvl toch?

Ik heb de auto nu ongeveer 2 weken en 500km gereden, het blijft een genot. Had in het begin regen lvl 1 aan omdat ik een rustige rijder ben en me altijd laat uitrollen indien de situatie het toe staat. Merkte dan wel dat ik vaak 'op het einde' nog even moest remmen of de linker pedal ingedrukt moest houden om af te remmen, dit gaat dan vrij abrupt. Sinds kort rij ik steeds meer met lvl 2 en 3 en dan rustig van het gas gaan, daarmee kun je heel mooi gedoseerd snelheid verminderen en raak daardoor het rempedaal eigenlijk zelden meer aan. Dat is dus het one-pedal-driving waar ik altijd over lees, het is even wennen maar oh zo relax.

Verbruik zit ik op 13,3kWh/100KM na 500km gereden te hebben.
DutchKel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:39:
[...]

Geen maat, er is namelijk geen plek voor een thuiskomer. Er zit alleen een nood reparatiesetje in.

Plek is er wel: YouTube: Does a full size spare wheel fit in a Kia eNiro 2020?

[ Voor 18% gewijzigd door Card Nox op 16-07-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ze proppen er ook echt alles in. Maar dan moet je de onderdelen die op die plek lagen wel ergens anders kwijt (de granny o.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
[...]

Ik heb wel kunnen vinden dat er een thuiskomer in de uitsparing past, maar niet welke maat deze moet hebben. Bij mijn vorige auto moest dit minimaal 17 inch zijn, omdat deze anders de remschijven zou raken. Aangezien mijn e-niro ook standaard op 17 inch velgen staat, vraag ik me af of er dan wel een 16 inch thuiskomer past, of dat het toch 17 inch moet zijn.
Dat nood reparatiesetje wil ik er juist uit hebben, omdat ik helaas een keer heb mogen meemaken welke ellende en kosten dat veroorzaakt. Extra kosten om de velg van binnen schoon te maken, bandenspanning sensor vervangen en de band, die misschien nog te repareren was geweest, vervangen omdat het schoonmaken ervan net zo duur was als een nieuwe band.
En plek heb ik wel, want ik heb de frunk voor de laadkabels.

[ Voor 3% gewijzigd door rokil op 16-07-2021 10:06 ]

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
DutchKel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:23:
[...]

Op 1 fase kun je nooit 11kW laden en vooral thuis is het over het algemeen maar max 16A per fase (met af en toe wat uitzonderingen). 11kW is omgerekend 48A, dat red je dus sowieso al niet met een 35A hoofdzekering/automaat.

Maar je zou wel moeten kunnen laden mits je paal is geactiveerd (wel op ongeveer 3,7kW). Bij o.a. NewMotion dien je die zelf te activeren, ik denk dat het bij andere palen wellicht ook nodig is.
De monteur zou me nog laten weten of dat met mijn laadpaal kan (Holland Electric). Beetje raar dat hij dat niet weet, aangezien hij voor dat bedrijf werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mijn e-Niro staat vanaf komende week al bij de dealer, maar moet nog even geduld hebben, ophaaldag wordt 31-8, dus dan kan ik mooi in 1x over van de ene in de andere auto.

Ik ga komende week nog een dashcam setje afleveren bij de dealer, deze willen ze voor mij inbouwen, het is een Viofo A129 Pro Duo set met filters en hardwirekit geworden. Daarnaast dan gelijk even die trekhaak regelen voor de fietsendrager.

Welke oplossingen gebruiken mensen hier qua frunk? Ik heb wel wat varianten gezien, maar ook opmerkingen over warmte etc. Hoe zit dat of heeft iemand wellicht een goede link erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Suicyder, ik heb nog niets gedaan en weet niet of ik het nog ga doen. Zo ja, dan ga ik eerst de bak vanuit de kofferruimte proberen. Als dat niets is een speciale frunk, kost ~175 euro.

EDIT:
https://www.speakev.com/t...t-is-in-the-trunk.159200/
of
https://www.frunk.at/produkt-kategorie/kia-e-niro/

[ Voor 48% gewijzigd door Card Nox op 16-07-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

11 KW kan nooit op 1x35.

waarom zou je 3x 25 willen? kost extra.
Met 1x35 en een goede paal met loadbalancing (zappi bijvoorbeeld) kun je met 7,2KW per uur (want max 32A zekering) laden (heb ik hier ook)

In een nacht van leeg naar vol red je makkelijk dus. Zonder extra netbeheer kosten.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
cypher21 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:34:
[...]

11 KW kan nooit op 1x35.

Met 1x35 en een goede paal met loadbalancing (zappi bijvoorbeeld) kun je met 7,2KW per uur (want max 32A zekering) laden (heb ik hier ook)

In een nacht van leeg naar vol red je makkelijk dus. Zonder extra netbeheer kosten.
Overgaan naar 3x25 heeft alleen eenmalig netbeheer kosten (ongeveer 300 eur). Maar volgens mij geen jaarlijkse extra netbeheerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
cypher21 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:34:
[...]

11 KW kan nooit op 1x35.

3x25A kost niks extra's buiten de kosten van de meterkast aanpassingen (door de netbeheerder en elektricien). De extra netbeheerkosten is pas vanaf 3x35A.

Edit: Dus met @ione

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Voor die 300 kun je toch wat leukers doen lijkt me :)
Ik doelde ook op die kosten, heb hier alles ook destijds uitgezocht.

Het heeft weinig meerwaarde 3x25 of 1x35 tenzij je per se in korte tijd meer zou moeten laden, maar dan kun je beter even bij een snellader stoppen

[ Voor 77% gewijzigd door cypher21 op 16-07-2021 11:04 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10
[...]

Met 1x35 kun je maximaal op 32A laden 7,2kW. Dat moet de laadpaal dan wel kunnen. Anders zou deze zoals eerder gemeld op 16A kunnen laden 3,6kW. Met die 3x 25A aansluiting kun je op 3x16A is 11kW laden. Maar het had nu ook al moeten kunnen werken, alleen niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiogod
Ik laat ook mijn aansluiting omgooien naar een 3x25a.
redenen hiervoor zijn bij mij het iets snellere laden. Voor mijn werk ben ik regelmatig oproepbaar voor calamiteiten waardoor ik niet altijd lang aan de lader kan zitten. Iets sneller lader geeft mij dan meer zekerheid dat ik dan snel op bestemming kan komen zonder tussendoor ergens te moeten laden.
De extra kosten die dit met zich mee brengt neem ik dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Audiogod schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:23:
Ik laat ook mijn aansluiting omgooien naar een 3x25a.
redenen hiervoor zijn bij mij het iets snellere laden. Voor mijn werk ben ik regelmatig oproepbaar voor calamiteiten waardoor ik niet altijd lang aan de lader kan zitten. Iets sneller lader geeft mij dan meer zekerheid dat ik dan snel op bestemming kan komen zonder tussendoor ergens te moeten laden.
De extra kosten die dit met zich mee brengt neem ik dan voor lief.
Dat zijn eenmalige kosten voor de omzetting. Pas als je gaat verzwaren (3x35a) ga je ook meer vast recht betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
wortelsoft schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:04:
Met 1x35 kun je maximaal op 32A laden 7,2kW. Dat moet de laadpaal dan wel kunnen. Anders zou deze zoals eerder gemeld op 16A kunnen laden 3,6kW. Met die 3x 25A aansluiting kun je op 3x16A is 11kW laden. Maar het had nu ook al moeten kunnen werken, alleen niet zo snel.
Mijn paal kan helaas niet minder dan 11kW. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
pvtonger schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Bijzondere kwestie, het is door een installateur geplaatst, deze had dat moeten zien. En als je de hele aanschaf bij hun geregeld hebt, moeten voorzien.

Gas je nu voor 3x 25A bij de netbeheerder of terugdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
pvtonger schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Wat voor paal is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Suicyder schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:00:
Bijzondere kwestie, het is door een installateur geplaatst, deze had dat moeten zien. En als je de hele aanschaf bij hun geregeld hebt, moeten voorzien.

Gas je nu voor 3x 25A bij de netbeheerder of terugdoen?
Ik ga voor 3 x 25A. Verwacht dat ik in de toekomst ook een inductie kookplaat aan ga sluiten.
Hij wordt verkocht onder de naam Holland Electric https://www.hollandelectric.nl/laadpalen/
Mijn model staat er niet bij, maar lijkt erg veel op de zwarte HEPEV V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Jeroen O schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Tot nu toe kom ik er nog niet in. Ik kan kiezen of ik wil inloggen met mijn UVO account of met mijn KIA account, maar de accountgegevens van de oude app werken op geen van beide.
Zelfde hier, lijkt een beetje random wie wel en wie niet kan inloggen.
Behoorlijk irritant dat de oude app direct is uitgezet terwijl de nieuwe app voor een hoop mensen niet goed werkt.
De iphone reviews over de nieuwe app zijn ook niet van de lucht, veel inlogproblemen.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
pvtonger schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 15:20:
[...]

Ik ga voor 3 x 25A. Verwacht dat ik in de toekomst ook een inductie kookplaat aan ga sluiten.

[...]

Hij wordt verkocht onder de naam Holland Electric https://www.hollandelectric.nl/laadpalen/
Houd er rekening mee dat als je paal niet minder dan 11kW kan leveren dat je vaak niet kunt opladen. De spullen in je huis verbruiken ook stroom.

Stel dat de wasmachine of droger aan staat (of zoals je zegt in de toekomst koken). Dan wordt er op een groep al snel 16A getrokken. Dan hou je dus nog 9A over wat dan te weinig is voor je laadpaal.

Ik denk dat ze je een verkeerde laadpaal hebben geleverd en dat het er een is voor publieke ruimtes en niet voor thuisgebruik.

De laadpalen voor thuisgebruik dienen met load balancer te worden geleverd. Hiermee levert de paal minder stroom als er in huis een hoog vermogen is gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22
[...]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat je een elektrische auto niet langs een van de vier kanten mag omhoog krikken omdat je dan torsie zet op de grondplaat en de batterij. Als je de banden wil vervangen moet het met een brug die de hele wagen tegelijk optilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
[/quote]
Dit is er eentje van EVHub, die heb ik ook, maar die kan echt wel minder dan 11kW aan. Ik gebruik 1 fase 20A dus net geen 5kW. Er zitten dip switches in om in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
rokil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:04:
[...]
Ik heb wel kunnen vinden dat er een thuiskomer in de uitsparing past, maar niet welke maat deze moet hebben. Bij mijn vorige auto moest dit minimaal 17 inch zijn, omdat deze anders de remschijven zou raken. Aangezien mijn e-niro ook standaard op 17 inch velgen staat, vraag ik me af of er dan wel een 16 inch thuiskomer past, of dat het toch 17 inch moet zijn.
Dat nood reparatiesetje wil ik er juist uit hebben, omdat ik helaas een keer heb mogen meemaken welke ellende en kosten dat veroorzaakt. Extra kosten om de velg van binnen schoon te maken, bandenspanning sensor vervangen en de band, die misschien nog te repareren was geweest, vervangen omdat het schoonmaken ervan net zo duur was als een nieuwe band.
En plek heb ik wel, want ik heb de frunk voor de laadkabels.
Die vloeibare reparatiesets zijn waardeloos. Ik gebruik (indien nodig) een reparatieset waarmee je een rubberen prop in het gat kan doen. Autoband reparatieset 28-delig
Werkt prima als het lek in het loopvlak zit en niet al te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
plmagis schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 20:01:
[...]
Ik meende ergens gelezen te hebben dat je een elektrische auto niet langs een van de vier kanten mag omhoog krikken omdat je dan torsie zet op de grondplaat en de batterij. Als je de banden wil vervangen moet het met een brug die de hele wagen tegelijk optilt.
Interessant, ik ben benieuwd waar je dat hebt gelezen. Ik kan er in instructieboekje niets over vinden, niet dat het niet mag en ook niet dat het wel mag. Ondertussen doe ik het al een poosje 2x per jaar bij het wisselen van zomer naar winterbanden en andersom. Ook niet de indruk dat dit problemen oplevert, maar ik leer graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Zo'n reparatiesetje is inderdaad ook wel interessant.
Ik ben ook wel benieuwd waar je vandaan hebt dat de e-niro niet opgekrikt mag worden. Je kunt bij de officiële Kia accessoires een thuiskomer bestellen. Ik mag toch aannemen dat Kia zelf ook wel weet dat je onderweg in geval van nood geen brug tot je beschikking hebt, maar alleen de krik die erbij geleverd wordt?
Overigens lees ik ook dat de thuiskomer alleen schuin in de uitsparing past en dat de vloer dan (weer terug) in de hoogste stand moet staan. Dat vind ik dan weer zonde van de ruimte die ik juist heb gemaakt door die bakken onder de vloer te verwijderen en een nieuwe vloer te maken. https://webshop.kia.nl/accessoires/velgen/0/ZKQ4TC1258017/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plmagis
eltron schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Interessant, ik ben benieuwd waar je dat hebt gelezen. Ik kan er in instructieboekje niets over vinden, niet dat het niet mag en ook niet dat het wel mag. Ondertussen doe ik het al een poosje 2x per jaar bij het wisselen van zomer naar winterbanden en andersom. Ook niet de indruk dat dit problemen oplevert, maar ik leer graag bij.
Even snel gegoogled en 'k vond de volgende link

https://www.honestjohn.co...oist-what-if-i-get-a-flat

Maar ik geef toe dat ik meer links zie naar ervaringen van mensen die schijnbaar wel zelf hun banden wisselen, dus het kan een broodje aap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

DutchKel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:04:
[...]

Houd er rekening mee dat als je paal niet minder dan 11kW kan leveren dat je vaak niet kunt opladen. De spullen in je huis verbruiken ook stroom.

Stel dat de wasmachine of droger aan staat (of zoals je zegt in de toekomst koken). Dan wordt er op een groep al snel 16A getrokken. Dan hou je dus nog 9A over wat dan te weinig is voor je laadpaal.

Ik denk dat ze je een verkeerde laadpaal hebben geleverd en dat het er een is voor publieke ruimtes en niet voor thuisgebruik.

De laadpalen voor thuisgebruik dienen met load balancer te worden geleverd. Hiermee levert de paal minder stroom als er in huis een hoog vermogen is gedetecteerd.
Het is wel belangrijk om daar goede keuzes in te maken ja. In maart 2019 de auto besteld, toen was er nog alleen sprake van 1 fase Niro's. Tijdens de wachttijd van een jaar kwam het nieuwe model op de markt, die ik ook zou krijgen. Huisaansluiting laten omzetten naar 3 fasen en laadpaal zo laten aansluiten. Vlak voor levering ontdekt dat toch de 1 fase Niro werd geleverd. Hoop gedoe maar niks aan te doen. Op 3,6 kW laden vond ik te traag dus toen de paal toch maar op 1 fase laten afstellen waardoor ik nu de volledige fase benut (24A, 5500kW).

Maar nu een verbouwing, hoop verbruikers erbij, en nu vraag ik me af of het nog wel allemaal past op 3x25 met een auto op 1 fase en zonder load balancing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-08-2022
GVR schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 01:02:
[...]

Maar nu een verbouwing, hoop verbruikers erbij, en nu vraag ik me af of het nog wel allemaal past op 3x25 met een auto op 1 fase en zonder load balancing.
Als op deze fase alleen de laadpaal is aangesloten, en geen enkele andere stroomkring, zou het moeten lukken. Al zou ik zelf niet langdurig 24A trekken op een aansluiting van 25A, maar iets meer marge inbouwen.

Groeten,
Benny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

CarNy schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Als op deze fase alleen de laadpaal is aangesloten, en geen enkele andere stroomkring, zou het moeten lukken. Al zou ik zelf niet langdurig 24A trekken op een aansluiting van 25A, maar iets meer marge inbouwen.

Groeten,
Benny.
Langdurig (een nacht) 24a is al meer dan een jaar probleemloos gegaan. Maar hoeveel vermogen kan ik op de andere twee fasen proppen? (beetje off-topic wellicht). Quooker, bora plaat, combi oven, oven, vaatwasser, airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:37
In Coronatijd heb ik weken gehad dat ik niet naar de e-Niro heb gekeken. Ik parkeer niet op eigen terrein en de auto staat meestal niet in het zicht. Daardoor twee vrij grote kwatsen vogelpoep op het dak te laat opgemerkt. Resultaat: blanke lak en kleurlak weggevreten tot op de grijze grondlaag op twee vlakken van ongeveer 3x3 cm. :-(

Vandaag even naar de dealer geweest. Dak zal opnieuw moeten worden gespoten. Het heeft geen haast, want kans op roest is er niet. Het dak is van kunststof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
GVR schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:48:
[...]

Langdurig (een nacht) 24a is al meer dan een jaar probleemloos gegaan. Maar hoeveel vermogen kan ik op de andere twee fasen proppen? (beetje off-topic wellicht). Quooker, bora plaat, combi oven, oven, vaatwasser, airco.
Klinkt niet overdreven. Je hebt zo'n 11.500 kW beschikbaar. Met 1x35 is het "maar" 8

Alles tegelijk op piek vermogen is denk ik niet mogelijk, maar in werkelijkheid is de kans dat ze allemaal tegelijk maximaal vermogen afnemen niet erg groot.
Je vergeet overigens waarschijnlijk de wasmachine en droger.
Ik heb hier alles wat je meld behalve die combi oven, daar heb ik een (oude) magnetron voor. Het werkt inmiddels 14 maanden zonder problemen op 2x25. Die derde is voor de auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 03:04
Graag discussies over thuis laden in Het grote "thuis laden van je EV" topic. zoals ook in het rode vierkant hieronder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 14:49
Steeck03 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:54:
[/quote]
Dit is er eentje van EVHub, die heb ik ook, maar die kan echt wel minder dan 11kW aan. Ik gebruik 1 fase 20A dus net geen 5kW. Er zitten dip switches in om in te stellen.
Ik heb ook deze, maar dan met een EV Hub sticker erop. Ik had hem eerder ingesteld op 5,2 kW maar daarmee sloegen de stoppen te vaak door. Nu met de dipswitches ingesteld op 4,2kW, doet het prima.
***excuses Cyberspin***

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 20:59
cypher21 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:03:
Voor die 300 kun je toch wat leukers doen lijkt me :)
Ik doelde ook op die kosten, heb hier alles ook destijds uitgezocht.

Het heeft weinig meerwaarde 3x25 of 1x35 tenzij je per se in korte tijd meer zou moeten laden, maar dan kun je beter even bij een snellader stoppen
Als je investeert in een laadpunt is een overweging ook of er een tweede auto is die tzt ook elektrische aangedreven is. In 2027 zijn elektrische auto's even duur als de varianten op fossiele brandstoffen, dus het kan op een redelijke termijn al realiteit worden voor sommige mensen.
Link: https://topgear.nl/autoni...trische-autos-betaalbaar/

[ Voor 5% gewijzigd door Frij5fd op 17-07-2021 22:38 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
eltron schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:09:
[...]

Die vloeibare reparatiesets zijn waardeloos. Ik gebruik (indien nodig) een reparatieset waarmee je een rubberen prop in het gat kan doen. Autoband reparatieset 28-delig
Werkt prima als het lek in het loopvlak zit en niet al te groot is.
Ik heb run flat (winterbanden) er onder laten zetten en kan het iedereen aanraden. Heb al een klapband gehad en kon hier nog mooi 20 km meer doorrijden naar de garage. Officieel is het 50 km met 50 km/h.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2m5Li5BLtzPPYgMpkmYpUevCvY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PgKUbD2uhAo0akIGhE5UoPj2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
plmagis schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:20:
[...]

Maar ik geef toe dat ik meer links zie naar ervaringen van mensen die schijnbaar wel zelf hun banden wisselen, dus het kan een broodje aap zijn.
Ik had dus een krik met alleen een ronde staaf die omhoog kwam, met de nissan leaf heb ik deze in de uitsparing van de krik gezet en bij het opkrikken zakte de krik door de zijkant van de bodem plaat heen. Dus heb daar een gat en dit laten dicht lassen. Is dus geen broodje aap. Met een professionele krik zal het vast beter gaan. Ik doe de moeite niet meer en laat het over aan de garage incl. opslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
plmagis schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 23:20:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het wordt afgeraden. Een EV weegt namelijk een stuk meer dan een non-EV. Dus als je op de verkeerde plek krikt dan kun je waarschijnlijk veel schade veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Vraag me ook af of je met de meegeleverde schaar-krik wel het gewicht van de e-niro (makkelijk) omhoog krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
rokil schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:25:
Vraag me ook af of je met de meegeleverde schaar-krik wel het gewicht van de e-niro (makkelijk) omhoog krijgt?
Ik heb geen krik bij de e-niro gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
DutchKel schreef op zondag 18 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het wordt afgeraden. Een EV weegt namelijk een stuk meer dan een non-EV. Dus als je op de verkeerde plek krikt dan kun je waarschijnlijk veel schade veroorzaken.
Gewicht mag geen probleem zijn. Er zijn heel wat plofauto's die meer wegen.
Ik gebruik wel een wat zwaardere garagekrik die 2000kg aan kan terwijl de E-Niro 1700kg weegt en je natuurlijk niet het volle gewicht tilt als je een hoek pakt. Uiteraard moet je de krik wel onder het juiste punt zetten, maar dat is daar dan ook voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Er is standaard geen krik bijgeleverd, maar ik bedoel de schaar-krik die meegeleverd wordt met de thuiskomer. Ik neem aan dat deze wel het gewicht van de e-niro kan dragen, omdat deze als accessoire voor de e-niro gekocht kan worden.
Thuis heb ik ook een zware garagekrik, maar onderweg heb ik die natuurlijk niet bij me in het geval van bijvoorbeeld een klapband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:58
Natuurlijk kan je een e niro op krikken hij plooit toch ook niet dubbel als met een wiel op de stoep staat wel altijd kijken waar je een krik laat steunen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Laatst online: 22:19

passat_to_ev

Nice_car

Even een vraagje over de laadpalen in de navigatie na de laatste software update. Ik zie bijna geen laadpalen meer. Als ik de merken kan kiezen zie ik Aral, BP en Carrefour en die hebben we niet zo veel in NL. Het lijkt wel alsof er FR of BE laadpalen instaan. Een Fastned paal bijv. staat er helemaal niet in.

Hebben jullie dit ook?

MW_ID7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Scherpe lease aanbieding bij Stern.

https://www.stern.nl/kia/private-lease/e-niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
Scherpe aanbieding inderdaad, maar staat wel “al vanaf…” als je de configurator hebt doorlopen en je dan offerte moet aanvragen. Vraag me af of er dan allemaal kosten bij komen.

Verder lijkt de configurator niet helemaal goed te staan. Onderstaande zit er al in vanaf dynamicplus dacht ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Nxt5tGwjesVxqUNiSjcIdSF3bc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YVUs5ApjdnEelCFs3Fkxds0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiogod
Die vanaf prijs heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de kleur en eventuele extra opties die je wil, zoals een trekhaak en winterbanden.

Daarnaast is dit de zelfde prijs die Kia zelf heeft of had, weet niet of die actie nog steeds loopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Audiogod op 19-07-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 07:12
Is dat niet hetzelfde wat kia aanbiedt? volgens mij kan je dat bij elke kia dealer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Mijn excuus, blijkbaar is 48/12 4 en niet 2. Dacht dus zelfde prijs met kortere looptijd. Dan zijn de prijzen inderdaad gelijk aan Kia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
passat_to_ev schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:36:
Even een vraagje over de laadpalen in de navigatie na de laatste software update. Ik zie bijna geen laadpalen meer. Als ik de merken kan kiezen zie ik Aral, BP en Carrefour en die hebben we niet zo veel in NL. Het lijkt wel alsof er FR of BE laadpalen instaan. Een Fastned paal bijv. staat er helemaal niet in.

Hebben jullie dit ook?
Ik heb eigenlijk geen idee. Als ruim 2 jaar koppel ik de telefoon via Android Auto en maak ik gebruik van Google Maps. Spraakinstructie en zoekfunctie zijn zoveel beter en gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:58:
[...]

Motortje is inmiddels binnen, maar vanwege vakanties van monteurs kan het er pas 8 augustus in gezet worden.
Hoe kan je tot die tijd laden dan? Mijne is ook net stuk gegaan, ook uit Feb 2019. Kwaliteit…..

[ Voor 9% gewijzigd door Z___Z op 20-07-2021 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
joepie de p schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee. Als ruim 2 jaar koppel ik de telefoon via Android Auto en maak ik gebruik van Google Maps. Spraakinstructie en zoekfunctie zijn zoveel beter en gebruiksvriendelijker.
Als je geen idee hebt, waarom geef je dan toch een antwoord?
Dit forum is om elkaar te helpen. Ik weet niet zo goed of jouw antwoord de vrager helpt. Die weet vast wel dat hij via Android Auto of CarPlay zijn telefoon kan koppelen.

Het is in de categorie, ik heb geen idee. Ik gebruik een ouderwetse landkaart van Michelin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Nopes, ik zie hier alle laadpalen in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 20-07-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:46:
[...]

Hoe kan je tot die tijd laden dan? Mijne is ook net stuk gegaan, ook uit Feb 2019. Kwaliteit…..
Slotje is eruit, klep is dus altijd open.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

Card Nox schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:36:
[...]

Nopes, ik zie hier alle laadpalen in de buurt.
Heb jij ook bij de keuze van laadpalen in de poi selectie meer merken staan dan de 3 die ik heb?

MW_ID7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiz_Kid
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:47
petertenboer schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 15:23:
Nog even een check bij jullie.

Zijn er mede tweakers die net als ik een 2018 (of 2019) Niro rijden en mbv “mijn Kia account” niet kunnen inloggen op de PUMP app?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoord zodat ik de ontwikkelaar nog wat meer info kan geven.
Weet jij of de ontwikkelaar hier nog tijd insteekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
plips schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:58:
[...]

Als je geen idee hebt, waarom geef je dan toch een antwoord?
Dit forum is om elkaar te helpen. Ik weet niet zo goed of jouw antwoord de vrager helpt. Die weet vast wel dat hij via Android Auto of CarPlay zijn telefoon kan koppelen.

Het is in de categorie, ik heb geen idee. Ik gebruik een ouderwetse landkaart van Michelin.
Als je niet zo goed weet of het de vrager helpt, waarom reageer jij dan? De vrager kan vast zelf aangeven wat hij vindt.

Het is in de categorie, mij is niets gevraagd maar ik wil wel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
passat_to_ev schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:01:
[...]

Heb jij ook bij de keuze van laadpalen in de poi selectie meer merken staan dan de 3 die ik heb?
NAV > POI-Categorie > EV-Oplaadstations >
Allegro, Ecotap, Evc, Nuon, EVnetNL, The New Motion en nog een bucket load aan kleinere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Wiz_Kid schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:43:
[...]

Weet jij of de ontwikkelaar hier nog tijd insteekt?
Heb letterlijk gisteren nog een mail aan hem verstuurd met de vraag of hij nog verder is gekomen. Zodra ik antwoord terug heb mogen ontvangen zal ik het hier posten. Wordt vervolgd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
joepie de p schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:43:
[...]

Als je niet zo goed weet of het de vrager helpt, waarom reageer jij dan? De vrager kan vast zelf aangeven wat hij vindt.

Het is in de categorie, mij is niets gevraagd maar ik wil wel reageren.
Zullen we lief doen heren? :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Ik heb maandag mijn e-niro opgehaald. Alleen nog kleine testritjes gemaakt, maar auto rijdt heerlijk.

In tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, kan ik wel via bluetooth connectie maken met mijn mobiel. Volgens de verkoper is dit inderdaad nieuw.

Eerst avond al meteen dak open laten staan, duh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
jaro431 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:30:
In tegenstelling tot wat ik hier vaak lees, kan ik wel via bluetooth connectie maken met mijn mobiel. Volgens de verkoper is dit inderdaad nieuw.
Dat kunnen de meeste (volgens mij iedereen), maar Android Auto kun je enkel activeren door het kabeltje erin te doen.

Veel rijplezier gewenst in ieder geval, ik verheug me ook op elk ritje :9

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 21-07-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Card Nox schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Dat kunnen de meeste (volgens mij iedereen), maar Android Auto kun je enkel activeren door het kabeltje erin te doen.

Veel rijplezier gewenst in ieder geval, ik verheug me ook op elk ritje :9
Aha, duidelijk. Daar heb ik nog niet mee gespeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 07:12
in de engelstalige handleiding lees ik:

“If the HV battery is only charged to 80%, and you minimize the numberof HV battery charging, you can keep the HV battery performance in optimal condition. (vs charging the HV battery to 100% an/or charging every drive cycle.)“ (page 1-06)

In de nederlandse handleiding vind ik:

“Om de hoogspanningsbatterij in opti‐ male conditie te houden, wordt AC- laden aanbevolen.
Als het laadniveau van de hoogspan‐ ningsbatterij lager is dan 20 % kunt u de hoogspanningsbatterij in optimale conditie houden door hem tot 100 % op te laden. (Geadviseerd wordt één keer per maand of vaker.)” (pagina 1-05)

Vreemd, want ik neem aan dat de wagens en hun accu technisch equivalent zijn. Dit kan geen vertaalfoutje zijn. Heeft iemand een idee waar dit verschil vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Lijkt mij wel een vertaalfout, maar dan wellicht uit het Koreaans naar Nederlands (ipv Engels naar Nederlands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 03:04
Ik vind de Engelse versie in elk geval logischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:01
Het eens per maand tot 100% laden stond ook ergens uitgelegd dat dit nodig is voor het (her)balanceren van de cellen. Ik doe dat ook al sinds het begin, rond elke 1e van de maand naar 100% laden. Liefst wel dat ik daarna z.s.m. na volladen ook weer een rit heb. En dat laden tot 80% staat ook ergens. Dus misschien niet op zelfde plek in handleiding bij verschillende talen? Maar stond er bij mij wel geloof ik.

[ Voor 22% gewijzigd door The__Virus op 21-07-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 10:03
[...]

Pff, mag hopen dat het droog gebleven is. Krijg je geen notificatie in de app? Net als de deuren?

Ik heb dat één keer gehad daags voor een vakantie zonder auto: hete zomerdag, kwartier voor vertrek dakje vast open, stortbui 8)7
Ik heb de championkwekerij door een schadeherstelbedrijf laten verwijderen: interieur gestript en te drogen gelegd :F
Voor mij geen open dak meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
Marcva schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 17:43:
[...]

Pff, mag hopen dat het droog gebleven is. Krijg je geen notificatie in de app? Net als de deuren?

Ik heb dat één keer gehad daags voor een vakantie zonder auto: hete zomerdag, kwartier voor vertrek dakje vast open, stortbui 8)7
Ik heb de championkwekerij door een schadeherstelbedrijf laten verwijderen: interieur gestript en te drogen gelegd :F
Voor mij geen open dak meer 8)
Ik had de app nog niet geinstalleerd / gekoppeld, nu wel. Auto staat voor de deur, en met woonkamer op de 1e kijk je er zo op, dus ik ben er wel snel bij als ik het toch vergeet en de app negeer.

Maar een regenbui moet ik niet aan denken met dak nog open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit er geen geluidssignaal ter waarschuwing? Krijg de auto volgende week en hoopte dat er een waarschuwing zou zijn net als bij koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev

passat_to_ev

Nice_car

Card Nox schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:06:
[...]

NAV > POI-Categorie > EV-Oplaadstations >
Allegro, Ecotap, Evc, Nuon, EVnetNL, The New Motion en nog een bucket load aan kleinere
A ha, dat heb ik ook. Maar als je vanuit de kaart op menu, poi categorie, laadpalen kiest heb je weinig opties. Ook op de kaart zie ik de dc laadpalen dus niet. Zou je dat ook eens kunnen checken ajb?

MW_ID7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
passat_to_ev schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 19:40:
[...]

A ha, dat heb ik ook. Maar als je vanuit de kaart op menu, poi categorie, laadpalen kiest heb je weinig opties. Ook op de kaart zie ik de dc laadpalen dus niet. Zou je dat ook eens kunnen checken ajb?
Map > Menu > POI in de buurt > Alle POI-categorien > EV-Oplaadstations > zelfde lijst als voorheen.

Ik zie deze laadpunten ook op de kaart. Klein blauw vierkantje met een wit stekker symbool erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
jaro431 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:20:
[...]

Ik had de app nog niet geinstalleerd / gekoppeld, nu wel. Auto staat voor de deur, en met woonkamer op de 1e kijk je er zo op, dus ik ben er wel snel bij als ik het toch vergeet en de app negeer.

Maar een regenbui moet ik niet aan denken met dak nog open!
Er zit toch een regensensor in, dan moet het dak toch dicht gaan als het gaat regenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
eltron schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:46:
[...]

Er zit toch een regensensor in, dan moet het dak toch dicht gaan als het gaat regenen?
Ook als de auto gewoon geparkeerd / uit staat? Ik heb het boekje gescand, maar niet gelezen. Zou wel perfect zijn. Even testen met de tuinslang? Heeft iemand die ervaring?

Ja, er is een signaal als het dak open staat en je de auto uit zet / verlaat, maar dat was de 2e keer dat ik de auto verliet en niet echt opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
jaro431 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:51:
[...]

Ook als de auto gewoon geparkeerd / uit staat? Ik heb het boekje gescand, maar niet gelezen. Zou wel perfect zijn. Even testen met de tuinslang? Heeft iemand die ervaring?

Ja, er is een signaal als het dak open staat en je de auto uit zet / verlaat, maar dat was de 2e keer dat ik de auto verliet en niet echt opgemerkt.
Er zijn wel meerdere systemen die beter geïntegreerd zouden kunnen worden in de ideale e-Niro: bijvoorbeeld de snelheidsbeperker die bij het instellen de toegelaten snelheid voorstelt die "gezien" wordt door de camera of die in de navigatie software staat.
Pagina: 1 ... 147 ... 349 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.