Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:25
Card Nox schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:38:
[...]

Ahh...no idea, ik krijg de auto maandag, zal dan ook nog wel even zoeken.
Wachten duurt lang he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
@Bitaktus19, ja en dan hoefde ik nog maar 2 weken te wachten na het contract eindelijk eens klaar was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Card Nox schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:52:
@Bitaktus19, ja en dan hoefde ik nog maar 2 weken te wachten na het contract eindelijk eens klaar was...
Het eindeloze lijden haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Heh nog 2 maanden wachten hier, dat wordt nog wat als ik het zo lees (okok geduld is al wel op, maar het is een bewuste keuze, ene auto inleveren 31e en 1e de nieuwe halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:15
Die van mij komt week 28 zegt de dealer. Maar tevens weet ie niet waar de auto is. Dus met zekerheid kan ie week 28 niet aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:34
Pff die van mij pas in week 35. (39 KW, DynamicPlusLine, Aurora Black Pearl)
Schijnbaar is de levertijd voor de 39 kw versie iets langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 23:11
week 40 (64 kWh, DynamicLine, Black), via Hiltermann (slome processen sowieso daar)

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas81
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 20:17
Ron!n schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 17:59:
week 40 (64 kWh, DynamicLine, Black), via Hiltermann (slome processen sowieso daar)
Valt me op dat de levertijden oplopen. Ik had hem binnen 4 week (zakelijk lease) half juni. Mijn vader doet mee met Consumentenbond aanbieding en zit in week 42 nu.
Kia dealer gaf ook aan dat ze niet aan te slepen zijn..

Zelf dus 2 weken eigenaar van een Yacht blue Executive e-niro 8) . Bevalt super goed!
Nog weinig lange afstanden en thuis aan de lader als de zon schijnt. Klein puntje is de eerder genoemde fullscreen van android auto, dat zou een fijne fix zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-09 19:02

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Vandaag bij de E-Niro gekeken ivm hun private lease aanbieding. Vooral de combinatie 4 jaar, 15k km, 64kWh en DynamicPlusLine lijkt mij erg interessant.

Op het moment rijd ik een Opel Corsa D uit '11 dus het verschil mag er zijn ;) Maar met vooral een milieu gedreven instelling leek mij dit echt een mooie deal.

Morgen een proefrit, ik ben benieuwd.

Mocht alles goed verlopen moet ik de Excel sheets er nog even bij pakken maar zou dit mogelijk een mooie upgrade kunnen zijn.

Ik moet er gelijk bij zeggen dat ik binnen 200 meter een publieke elektrische laadpaal heb staan, maar zelf woon ik op 1 hoog :P In de zomer vind ik het geen probleem om een verlengsnoer naar buiten te gooien, dat gaat relatief gemakkelijk met uitzicht op een parkeerplaats. Maar in de winter zal dat toch anders lopen! Gelukkig heeft mijn werkgever een hele bak aan laadpalen op het terrein staan, al met al genoeg opties denk ik dan.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
via Hiltermann (slome processen sowieso daar)
☝️True Story.
Als ik deze levertijden lees mag ik eigenlijk helemaal niet klagen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
Card Nox schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:52:
[...]

☝️True Story.
Als ik deze levertijden lees mag ik eigenlijk helemaal niet klagen dus.
Die van mij loopt rechtstreeks via de Kia dealer en voor mij is het (onder voorbehoud) week 35. Dus bij Kia zelf zijn ze ook niet de snelste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvd3581
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
Hier ook een Dynamicline besteld via Hiltermann. Verwachte levering: week 34.

Ik las deze week dat Kia met een nieuwe uitvoering komt, de Edition. Deze is net zo duur als de Dynamicline, maar heeft extra opties zoals privacy glass, stuur- en stoelverwarming. Ik heb Hiltermann gisteren een mailtje gestuurd of ik de Edition kan krijgen, maar ben er bang voor dat die vlieger niet meer op gaat.

https://www.autozine.nl/k...anceert-de-e-niro-edition

[ Voor 9% gewijzigd door joostvd3581 op 03-07-2021 08:38 . Reden: bronvermelding ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 19:19
Is dit zo? Of heb jij een maakauto gekocht en geen 'stockauto'?
Even terugrekenen met de Kia sla's
2 weken krijgt je dealer om de wagen te pimpen
2 weken krijgt het transportbedrijf om hem bij de dealer afnte leveren, te rekenen vanaf aanmelding op kaai (meestal 1-2 kalenderdagen na aankomst schip in Rotterdam)
4-6 weken transport op zee
Wachttijd en inladen op kaai in PYEONGTAEK.
Productie wagen 1 week
1-x week inplanning in de productie afhankelijk van versie en kleur.
Gezien de beperkt aantal combinaties, waardoor er meer kans is op bestelling, maken ze extra's indien de productielijn het toelaat zodat ze deze wagens op t schip nog kunnen verkopen terwijl hij al op komst is. Is in feite een 'stockwagen' zonder 'stockwagenvoordeel' gezien de vraag nog steeds te groot is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audiogod
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14-08-2024
Hier ook iemand die een e niro heeft besteld.
Een executiveLine in aurora black pearl.
Incl afneembare trekhaak zonder rmc kogel.

Auto is woensdag 30 juni besteld en wordt in week 29 geleverd onder voorbehoud.
Auto is via Kia dealer besteld en heb eerst geïnformeerd welke kleur op korte termijn leverbaar was.
Ze konden precies zien welke uitvoeringen en in welke kleuren er klaar stonden in de haven (in Nederland).

Ondertussen druk bezig geweest met uitzoeken van een laadpaal. Dit gaat een zwarte Zappi v2 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
Ja het zal inderdaad een nieuw geproduceerde auto zijn inderdaad. Zoveel keus was er bij deze actie in het begin niet, standaard was ook het DynamicLine pakket. Ja, als je het contract kreeg kon je daar ook voor DynamicPlusLine of winterbanden gaan, maar dat was het wel.

Ik had wel even contact met de KIA dealer over hun voorraad, die hadden alleen modellen met een warmtepomp, in kleuren en uitvoeringen die me te duur werden of niet aanstonden. Maar als ik dat voor elkaar had gekregen via Hiltermann dan was het waarschijnlijk in 2 weken geregeld.

dit was overigens mijn tijdpad:
10-05 bevestiging aanvraag via consumentenbond
10-05 financiele check EDR
11-05 goedkeuring check EDR
02-07 ontvangst contract
05-07 retour ingevuld contract
26-06 bevestiging bestelling auto
Vooral tussen goedkeuring EDR-ontvangst contract en retour contract-bevestiging bestelling zit veel meer tijd dan bij bijvoorbeeld Leaseplan. Maar goed dit gaat meer over Prive Lease dan KIA.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-09 17:11
Yariva schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:21:
Vandaag bij de E-Niro gekeken ivm hun private lease aanbieding. Vooral de combinatie 4 jaar, 15k km, 64kWh en DynamicPlusLine lijkt mij erg interessant.

Op het moment rijd ik een Opel Corsa D uit '11 dus het verschil mag er zijn ;) Maar met vooral een milieu gedreven instelling leek mij dit echt een mooie deal.

Morgen een proefrit, ik ben benieuwd.

Mocht alles goed verlopen moet ik de Excel sheets er nog even bij pakken maar zou dit mogelijk een mooie upgrade kunnen zijn.

Ik moet er gelijk bij zeggen dat ik binnen 200 meter een publieke elektrische laadpaal heb staan, maar zelf woon ik op 1 hoog :P In de zomer vind ik het geen probleem om een verlengsnoer naar buiten te gooien, dat gaat relatief gemakkelijk met uitzicht op een parkeerplaats. Maar in de winter zal dat toch anders lopen! Gelukkig heeft mijn werkgever een hele bak aan laadpalen op het terrein staan, al met al genoeg opties denk ik dan.
Ik ben zelf inmiddels al ruim 2 jaar erg tevreden over de 64 kWh e-Niro.

Als je genoeg hebt aan 15.000 km dan vraag ik me af of je niet beter kan kiezen voor de 39 kWh variant. De 39 kWh is best lager geprijst (alhoewel ik niet weet of die ook in het leaseprogramma zit). Het klinkt alsof je niet veel buitenlandritten verwacht.

Met de 64 kWh en 15.000 km verwacht ik dat je overwegend bij je baas zult laden en dat het uitrollen van een snoer niet vaak nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

joepie de p schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Ik ben zelf inmiddels al ruim 2 jaar erg tevreden over de 64 kWh e-Niro.

Als je genoeg hebt aan 15.000 km dan vraag ik me af of je niet beter kan kiezen voor de 39 kWh variant. De 39 kWh is best lager geprijst (alhoewel ik niet weet of die ook in het leaseprogramma zit). Het klinkt alsof je niet veel buitenlandritten verwacht.

Met de 64 kWh en 15.000 km verwacht ik dat je overwegend bij je baas zult laden en dat het uitrollen van een snoer niet vaak nodig is.
Zo te zien zit die 39kW/h niet in het lease plan (edit: op de vingers getikt door @Schepseltje, dit is wel mogelijk!). En juist de 400 km range heeft mij aangetrokken naar deze auto :) Anders had ik mogelijk voor een Opel Mokka gekozen, net iets goedkoper.

Verder eens, ik gok dat hij vooral bij de baas aan de lader zal staan. Dan is het thuis minder gedoe :)

Vanochtend heb ik een proefrit gemaakt samen met vriendin lief en vaders. Allemaal erg enthousiast, nog even kijken of het financiële plaatje goed komt.
Ik keek voornamelijk naar EV's vanuit milieu wensen, maar in de sport stand blaast deze auto weg 8) Wat een cool ding!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schepseltje
Yariva schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Zo te zien zit die 39kW/h niet in het lease plan.
Jawel hoor. Deze kun je gewoon bij de dealer bestellen/samenstellen. Ook voor private lease. :)

Edit: spelfoutje

[ Voor 4% gewijzigd door Schepseltje op 03-07-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva

Yariva

Power to the people!

Misschien nog handig uit ervaringen etc. Maar komen er naast de private lease kosten nog kosten bij aanschaf bij? Ik heb de warmtepomp langs zien komen. Maar misschien ook een extra setje oplaad kabels met andere stekkers etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schepseltje
Yariva schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:19:
Misschien nog handig uit ervaringen etc. Maar komen er naast de private lease kosten nog kosten bij aanschaf bij? Ik heb de warmtepomp langs zien komen. Maar misschien ook een extra setje oplaad kabels met andere stekkers etc?
Nope, alles is inbegrepen. Je krijgt 2 laadkabels erbij. 1 voor publiek laden en 1 voor thuis laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 16:19
Kird03 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 00:11:
[...]

Ik ben voor de private lease gegaan, en zonder warmtepomp. was toch 15 euro in de maand extra, daarvoor gooi ik de "tank" ook weer een keer vol voor en het levert maar beperkte range winst op en alleen maar in de winter ook nog.. Daarnaast werkt hij niet meer bij temperaturen onder nul, omdat er dan geen restwarmte in de accu's is voor de warmtepomp en draait hij bijna cop=1 ofwel niet beter meer dan een gewoon gloeispiraal. Als je heel veel KMs maakt in gemiddeld klimaat zou je tijdswinst kunnen halen door net 1x minder te hoeven laden per dag/week.
Vandaag de knoop doorgehakt: we hebben voor koop gekozen. De flexibiliteit gaf de doorslag. Vwb kosten maakte het niet veel uit.
Volgende stap: wallbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:25
Audiogod schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:35:
Hier ook iemand die een e niro heeft besteld.
Een executiveLine in aurora black pearl.
Incl afneembare trekhaak zonder rmc kogel.

Auto is woensdag 30 juni besteld en wordt in week 29 geleverd onder voorbehoud.
Auto is via Kia dealer besteld en heb eerst geïnformeerd welke kleur op korte termijn leverbaar was.
Ze konden precies zien welke uitvoeringen en in welke kleuren er klaar stonden in de haven (in Nederland).

Ondertussen druk bezig geweest met uitzoeken van een laadpaal. Dit gaat een zwarte Zappi v2 worden.
Ik heb hetzelfde gedaan, afgelopen maandag getekend. Zal ergens in juli worden (trekhaak monteren vertraagt e.e.a.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:59
Gisteren met een vriend een kona gekocht de dealer had nog een paar 8% nieuwe auto's staan. Beetje offtopic, maar was verbaasd dat ze er nog waren. Overigens heb ik de kona destijds laten staan omdat de e-niro wilde bijna jaar moeten wachten geen spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiogod
  • Laatst online: 14-08-2024
Heb daar ook naar zitten kijken maar vond de kona minder mooi afgewerkt en minder ruimte.
Daarnaast moest ik meer betalen als ik de zelfde luxe wilde als de executive line van de niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Beste Kia klant:

Hierbij informeren wij u dat de Kia Public Charging-app en het door Plugsurfing mogelijk gemaakte online gebruikersportaal niet meer beschikbaar zullen zijn na 5 september 2021. Op deze datum wordt uw account gedeactiveerd en heeft u geen toegang meer tot de Kia Public Charging app en het gebruikersportaal.

Als u tegoed op uw account heeft staan, gebruik dit dan voor 5 september. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van dat tegoed.

Als u in Nederland geabonneerd bent op het maandelijkse Kia- abonnement, is augustus de laatste maand dat het abonnement beschikbaar is.

Als u een zakelijk account heeft en na 5 september toegang wilt krijgen tot de Fleet-service, bieden we u graag de Plugsurfing Fleet oplossing aan. Stuur hiervoor voor 5 september een e-mail naar service@plugsurfing.com.

Eind augustus is er een nieuwe Kia-app voor u beschikbaar en ontvangt u een bericht van Kia met meer informatie.
----------------------------
Dat is dus voorbij. En benieuwd wat er voor terugkomt.
Een concurrerend tarief bij Ionity zou fijn zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door eltron op 05-07-2021 19:06 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-10-2022
eltron schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:04:
Beste Kia klant:

Hierbij informeren wij u dat de Kia Public Charging-app en het door Plugsurfing mogelijk gemaakte online gebruikersportaal niet meer beschikbaar zullen zijn na 5 september 2021. Op deze datum wordt uw account gedeactiveerd en heeft u geen toegang meer tot de Kia Public Charging app en het gebruikersportaal.
Zonde, gebruikte het regelmatig met 10 euro vast per maand en vast tarief van 24 cent/kw.

Nieuwe app zal vast niet aantrekkelijker zijn.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Dat is wel jammer, eigenlijk een USP (Unique Selling Point) welke weg gaat in mijn ogen.
Niet dat ik mijn keuze daar vanaf had laten hangen, maar het scheelde toch aardig, nu zie ik toch nut in moeite doen voor een laadpaal bij mijn huurhuis :P

Had er per 1 september gebruik van willen maken, eens zien wat ze ervan gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-09 13:17
eltron schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:04:
Beste Kia klant:

Als u tegoed op uw account heeft staan, gebruik dit dan voor 5 september. Na die datum kunt u geen gebruik meer maken van dat tegoed.

Als u in Nederland geabonneerd bent op het maandelijkse Kia- abonnement, is augustus de laatste maand dat het abonnement beschikbaar is.

Als u een zakelijk account heeft en na 5 september toegang wilt krijgen tot de Fleet-service, bieden we u graag de Plugsurfing Fleet oplossing aan. Stuur hiervoor voor 5 september een e-mail naar service@plugsurfing.com.

Eind augustus is er een nieuwe Kia-app voor u beschikbaar en ontvangt u een bericht van Kia met meer informatie.
Zelfde mail ontvangen vandaag.
Beetje slechte timing, mede hiervoor een eniro gekozen, zaterdag auto ontvangen, zondag abonnement afgesloten en vandaag deze mail...

Er komt nog nieuws van Kia staat er ook,maar dit is een wel snelle op korte termijn doorgevoerde wijziging. Heeft plugsurfing Kia er uit gegooid of andersom😆

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Onbeschaamd lompe mail trouwens. Niks over reden, geen excuus. Gewoon: we stoppen. punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-08 23:04
beschuit schreef op maandag 5 juli 2021 @ 23:56:
Onbeschaamd lompe mail trouwens. Niks over reden, geen excuus. Gewoon: we stoppen. punt.
Als je dit type mail al lomp vindt, vraag ik me af wat je beleefd vindt. Even afwachten met welk alternatief ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:59
Steeck03 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 07:53:
[...]

Als je dit type mail al lomp vindt, vraag ik me af wat je beleefd vindt. Even afwachten met welk alternatief ze komen.
Het lijkt erop dat ze ruzie hebben of eenzijdig is opgezegd. De sjieke manier zou zijn als KIA ons had geïnformeerd en ook alvast een alternatief had aangekondigd (met prijzen en voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 01:17
Vaevictis_ schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:05:
[...]

Het lijkt erop dat ze ruzie hebben of eenzijdig is opgezegd. De sjieke manier zou zijn als KIA ons had geïnformeerd en ook alvast een alternatief had aangekondigd (met prijzen en voorwaarden).
Dus jij hebt liever dat ze dit bericht op 15 augustus uitbrengen dat ze op 1 september stoppen met de dienst en dat ze dan een alternatief bieden die dubbel zo duur is? En dat het tegoed wat je nog hebt in 2 weken moet opmaken?

Ik vind de aankondiging mooi ruim op tijd. Je hebt nu ruim de tijd om je tegoed op te maken en eventueel iets anders te zoeken of te wachten of Kia nog een alternatief gaat brengen (wat niet eens zeker is).

Overigens hoeft dit geen ruzie te zijn of eenzijdige opzegging. Het kan ook zijn dat het contract is afgelopen en dat ze bij de onderhandelingen geen nieuwe goede deal eruit konden halen. De stroomprijzen zijn inmiddels gigantisch gestegen. Ik betaal thuis ook geen 25ct/kWh meer. Dat is inmiddels ook al gestegen naar 27ct tov 23ct vorig jaar. Dus het zal wel moeilijk zijn om een goede deal te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchKel op 06-07-2021 08:45 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelofhope
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 19:55
Weet er iemand wat de link is met kiacharge? Dat lijkt me iets anders te zijn dan de 'kia public charging', niet?
Het is in ieder geval een heel andere app.
Kia public charging heb ik nooit gehad vermits we op het werk wel plugsurfing gebruiken, maar er eigenlijk maar 1 kia in de fleet is (de rest is VW, Tesla, Nissan, BMW)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb de mijne gisteren opgehaald, nette aflevering door Kia VDNS Hansen Venray.

Ik zal nog even de software checken maar mijn navigatie werkt 'normaal' dus Stad>Straat>Huisnummer. De verkoper gaf echter aan dat als je de nieuwe software hebt je "straat huisnummer stad" invoeren kunt, dus losgekoppeld dmv een spatie.

Auto rijd heerlijk. Vanmorgen de kids weggebracht naar mijn ouders (standaard ritje van 24km retour) verbruik was 11.2kWh/100KM (enkel 50 en 80kmpg weg) dus viel me niet tegen. Jammer dat Android Auto enkel via kabel werkt en jammer dat de 'hoedenplank' niet met de klep mee omhoog gaat, dat is o zo handig.

Verbinden met de Uvo app ging ook goed.

Happz so far :)

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 06-07-2021 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 16:54
angelofhope schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:12:
Weet er iemand wat de link is met kiacharge? Dat lijkt me iets anders te zijn dan de 'kia public charging', niet?
Het is in ieder geval een heel andere app.
Kia public charging heb ik nooit gehad vermits we op het werk wel plugsurfing gebruiken, maar er eigenlijk maar 1 kia in de fleet is (de rest is VW, Tesla, Nissan, BMW)
Is een ander platform. Dit kreeg ik net te horen via de chat met Kia.nl:

In augustus 2021 zal deze samenwerking worden overgezet naar het Europese platform van Kia: Kia Charge.
Kia Charge heeft een eigen laadkaart met een eigen mobiele smartphone app. Meer informatie over deze laadkaart en de nieuwe Kia Charge app zal in de komende periode worden gedeeld. Je zult hierover per e-mail of per post op de hoogte worden gesteld.

Tarieven zijn nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Nu online
connos schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Is een ander platform. Dit kreeg ik net te horen via de chat met Kia.nl:

In augustus 2021 zal deze samenwerking worden overgezet naar het Europese platform van Kia: Kia Charge.
Kia Charge heeft een eigen laadkaart met een eigen mobiele smartphone app. Meer informatie over deze laadkaart en de nieuwe Kia Charge app zal in de komende periode worden gedeeld. Je zult hierover per e-mail of per post op de hoogte worden gesteld.

Tarieven zijn nog niet bekend.
Hier kunnen we alvast rondsnuffelen. Ieder land een eigen tarief opbouw.
https://kiacharge.com/web/kia-global

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Wanneer ik de Belgische vorm als richtlijn zet dan zou het dus € 0,33 per kWh zijn bij abo van € 6,99/maand. Dan is het verschil met andere providers niet extreem, wel iets voordeliger (voor mij straks dan), maar of ik daarvoor een abo vorm wil afnemen.....

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 06-07-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
joostvd3581 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 08:31:
Hier ook een Dynamicline besteld via Hiltermann. Verwachte levering: week 34.

Ik las deze week dat Kia met een nieuwe uitvoering komt, de Edition. Deze is net zo duur als de Dynamicline, maar heeft extra opties zoals privacy glass, stuur- en stoelverwarming. Ik heb Hiltermann gisteren een mailtje gestuurd of ik de Edition kan krijgen, maar ben er bang voor dat die vlieger niet meer op gaat.

https://www.autozine.nl/k...anceert-de-e-niro-edition
FYI
Ik heb ook even met Hiltermann gebeld en gemaild hierover. Ze kunnen een contract met dynamicline helaas niet omzetten naar edition uitvoering; want ze krijgen van de importeur dan niet dezelfde (bulk?) korting om het leasebedrag op pijl te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bream88
  • Laatst online: 11-01-2024
He mede e-niro liefhebbers, ik ben hier nieuw en binnenkort ook e-niro eigenaar. Ik heb een vraag over de range. Als ik via ABRP een route plan naar mijn vakantieadres in Zuid Duitsland (650km) moet ik 3x stoppen. Nu weet ik dat de range van de niro 450km is. Als ik 350km rij tot de eerste stop en vervolgens tot 80% (= dus 360km) de accu bij laad, zou ik 710km af kunnen leggen. Dus volgens mijn logica zou ik het met 1 stop moeten halen. Waar ga ik met mijn logica de fout in 😅? Alvast bedankt :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:30
Bream88 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:59:
He mede e-niro liefhebbers, ik ben hier nieuw en binnenkort ook e-niro eigenaar. Ik heb een vraag over de range. Als ik via ABRP een route plan naar mijn vakantieadres in Zuid Duitsland (650km) moet ik 3x stoppen. Nu weet ik dat de range van de niro 450km is. Als ik 350km rij tot de eerste stop en vervolgens tot 80% (= dus 360km) de accu bij laad, zou ik 710km af kunnen leggen. Dus volgens mijn logica zou ik het met 1 stop moeten halen. Waar ga ik met mijn logica de fout in 😅? Alvast bedankt :-)
Dat op de snelweg bij 130 je range in de zomer maar 350 kilometer is daar ga je fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JLC7
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01 06:46
De range van je ENiro is helaas alleen theoretisch in een proefopstelling 450km. In het echt eerder 340km op de snelweg. Redelijke betrouwbare range inschattingen vind je op EV database

https://ev-database.nl/auto/1338/Kia-e-Niro-64-kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 09:22
Maar als je het perse bij die ene stop wilt houden dan kan dat best. Max 80/90 rijden dan achter een vrachtwagen. Die 450km is dan echt wel haalbaar, je moet dan 14kWh/100km gemiddeld rijden. Er zijn hier mensen die dat geregeld halen.
130 rijden en 2x snelladen (eerste rit na 300km, tweede rit na 200/250km) zal sneller en comfortabeler zijn (want even de benen strekken).

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-07-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bream88
  • Laatst online: 11-01-2024
Ah ok duidelijk, bedankt voor jullie reacties. Dan gaan we gewoon inderdaad 2x stoppen en meteen even de benen strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Wijkt bij iedereen de teller zoveel af? 85kmph op de teller is 79kmph GPS. Dat is 7,5% meer dan werkelijk. Betekend dat mijn contract ook geen 10k is maar zo'n 700km minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Card Nox schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:26:
Wijkt bij iedereen de teller zoveel af? 85kmph op de teller is 79kmph GPS. Dat is 7,5% meer dan werkelijk. Betekend dat mijn contract ook geen 10k is maar zo'n 700km minder.
107-108 op de kilometer teller is 100 op de navigatie gps bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 01:17
Card Nox schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:26:
Dit is bij alle auto’s en is gedaan omdat fabrikanten geen problemen willen krijgen als iemand een boete krijgt voor te snel rijden. Dan kunnen ze nu zeggen dat er op de teller dan veel meer stond aangegeven. Als je je aan de maximum snelheid met de snelheid van het dashboard houd dan krijg je dus ook geen boete.

Hoeveel de afwijking precies is dat is per auto weer verschillend. Bij mijn vriendin bv (Kia picanto) is 115km/u op de teller ongeveer 100km/u.

Ze zegt dat ze altijd te hard rijd maar volgens mij is daar niks van waar.

Als het goed is klopt de km teller (afgelegde afstand) wel beter.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
DutchKel schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:02:
[...]
Als het goed is klopt de km teller (afgelegde afstand) wel beter.
Ahh, dat moet ik dan eens testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 22:49
Past er een opvouwbare rolstoel achterin een E-Niro?
We hebben nu een Outlander PHEV en daar past de rolstoel plat op de vloer van de laadruimte.

En hoe zit het met de hoofdruimte op de achterbank (in vergelijking met de Outlander)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
Leader98 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:48:
We hebben nu een Outlander PHEV en daar past de rolstoel plat op de vloer van de laadruimte.

En hoe zit het met de hoofdruimte op de achterbank (in vergelijking met de Outlander)?
Die kun je niet vergelijken. Ik heb ook een Outlander gehad. Die is behoorlijk veel groter. Maar ik 186 kan prima achterin zitten. Een rolstoel heb ik geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 17:39
JLC7 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:19:
De range van je ENiro is helaas alleen theoretisch in een proefopstelling 450km. In het echt eerder 340km op de snelweg. Redelijke betrouwbare range inschattingen vind je op EV database

https://ev-database.nl/auto/1338/Kia-e-Niro-64-kWh
Bedankt voor de link. 'Snelweg' betekent 100 km/u?

Ik las ergens een verlies van 10-30% als je ook nog een dakkoffer meeneemt. Dan zou je op +/- 250 km (30% meer verbruik) uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 22:49
Steeck03 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 23:33:
[...]

Die kun je niet vergelijken. Ik heb ook een Outlander gehad. Die is behoorlijk veel groter. Maar ik 186 kan prima achterin zitten. Een rolstoel heb ik geen ervaring mee
Ik ben 1,92 en op de achterbank achter me zit een zoon van 2 meter die nog groeit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
pvtonger schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:04:
[...]

Ik las ergens een verlies van 10-30% als je ook nog een dakkoffer meeneemt. Dan zou je op +/- 250 km (30% meer verbruik) uitkomen.
Zoek nog maar eens wat meer in dit topic op "dakkofffer" en "verbruik".
Kom je o.a. dit tegen: swaluw2 in "Het grote Kia e-Niro topic"
10-15% meer is het wel zo'n beetje. Hoe harder je rijdt, hoe groter de (extra) luchtweerstand. De windsnelheid, windrichting, nat/droog, files maken uiteindelijk meer uit dan de koffer. Met 100-110km/u zal het qua laadstops nauwelijks uitmaken, je plant toch van lader naar lader, dus soms stop je toch al 50km eerder dan nodig omdat daar nu eenmaal een goede lader op je route staat.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-07-2021 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Card Nox
Haha, daar is onmogelijk een antwoord op de te geven.
Wat zijn de afmetingen van een (je) opvouwbare rolstoel?
Wat zijn de afmetingen van de eNiro kofferruimte?
Check check dubbel check en je hebt je antwoord.

EDIT: Beste advies:
Dennis 1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:26:
[...]Voordat ik de auto gekozen heb ben ik met de rolstoel gaan passen bij de dealer. Misschien een tip. 😁
[...]
Wellicht een trekhaak koffer overwegen als je een trekhaak hebt, minder grote impact op range.

[ Voor 14% gewijzigd door Card Nox op 07-07-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-09 21:27

De rolstoel van mijn vrouw (gemiddelde maat) past achterin. Wel dien ik 1 van de 2 delen van de achterbank een beetje los te zetten.

Voordat ik de auto gekozen heb ben ik met de rolstoel gaan passen bij de dealer. Misschien een tip. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:37:
Wanneer ik de Belgische vorm als richtlijn zet dan zou het dus € 0,33 per kWh zijn bij abo van € 6,99/maand. Dan is het verschil met andere providers niet extreem, wel iets voordeliger (voor mij straks dan), maar of ik daarvoor een abo vorm wil afnemen.....
Van 10 euro per maand + 24ct per kWh.
Naar 7 euro per maand + 33ct per kWh.

Dat is een flinke verslechtering.
Die 3 euro die je per maand minder betaalt, heb je al "gecompenseerd" met een halve lading.

Hoop dat onze tarieven stevig lager uitvallen dan die 33ct, maar ben er een beetje bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Nu online

Hangt natuurlijk vooral af van welke versie Outlander je had, als je wilt vergelijken.
uitgaande van 5 zitter en PHEV is het verschil in laadruimte marginaal. Je rolstoel zal ook in de e-Niro wel passen. verwacht ik, maar of dat plat op de vloer, of er onder gaat zijn, hangt natuurlijk van de rolstoel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

zeroday

There is no alternative!

en... de oude UVO app is vandaag gestopt te werken en we moeten over naar de nieuwe
's kijken of die beter lijkt te werken .. (2020 Kia)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:14
zeroday schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 22:54:
en... de oude UVO app is vandaag gestopt te werken en we moeten over naar de nieuwe
's kijken of die beter lijkt te werken .. (2020 Kia)
Tot nu toe kom ik er nog niet in. Ik kan kiezen of ik wil inloggen met mijn UVO account of met mijn KIA account, maar de accountgegevens van de oude app werken op geen van beide.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvd3581
  • Laatst online: 22-04-2023
JLC7 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:01:
[...]

FYI
Ik heb ook even met Hiltermann gebeld en gemaild hierover. Ze kunnen een contract met dynamicline helaas niet omzetten naar edition uitvoering; want ze krijgen van de importeur dan niet dezelfde (bulk?) korting om het leasebedrag op pijl te houden
Klopt, ik ontving gister ook een mailtje met dezelfde strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Ja zo te zien zijn ze bijna door de voorraad "Actie"modellen heen, de edition modellen zijn pas van daarna, wel goed overigens, de reden voor mij om voor de Plus te gaan waren toch zaken als de verwarmde voorstoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• relex28
  • Laatst online: 29-08 09:25
[...]

viel mij alles mee moet ik zeggen 2 kids en de vrouw, kofferbak bomvol en de dakkoffer (thule 700) helemaal vol gemiddeld 18.5kwh/100km met 110 / 120 km/u (wind mee!!). Op de terugweg wind tegen en flinke regen +- 23kwh/100km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
relex28 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 12:01:
[...]

viel mij alles mee moet ik zeggen 2 kids en de vrouw, kofferbak bomvol en de dakkoffer (thule 700) helemaal vol gemiddeld 18.5kwh/100km met 110 / 120 km/u (wind mee!!). Op de terugweg wind tegen en flinke regen +- 23kwh/100km :)
Poeh 23kWh/100km. Dat gaat hard. Rekening houdend met wat marge ga je de 250km niet halen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 17:39
Ik krijg mijn eNiro (64kWh ExecutiveLine) komende zaterdag. Twee weken later ga ik ermee naar Frankrijk (900km, 2 volwassenen, 2 kinderen, volle kofferbak en dakkoffer). Als ik hier het verbruik zie, denk ik dat ik ga mee maken wat er met laad-stress wordt bedoeld :-)
Wil 250km max rijden, maar misschien moet ik voor de zekerheid 200km aan gaan houden :-)

Ik zal mijn ervaringen hier delen, voor het geval er iemand in is geinteresseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
pvtonger schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:55:
Ik krijg mijn eNiro (64kWh ExecutiveLine) komende zaterdag. Twee weken later ga ik ermee naar Frankrijk (900km, 2 volwassenen, 2 kinderen, volle kofferbak en dakkoffer). Als ik hier het verbruik zie, denk ik dat ik ga mee maken wat er met laad-stress wordt bedoeld :-)
Wil 250km max rijden, maar misschien moet ik voor de zekerheid 200km aan gaan houden :-)

Ik zal mijn ervaringen hier delen, voor het geval er iemand in is geinteresseerd.
Ik ga volgende week naar zuid Frankrijk met de Niro, vorig jaar was dat nog een beetje een uitdaging (ik had de Niro toen ook net en minder dan 500km op de teller). Dit jaar is het een stuk makkelijker met nieuwe snelladers die online zijn gekomen. Ik volg het plan waar abrp mee komt en dan zijn de meeste stukken 150-200km soms wat meer soms wat minder met stops van 15-25 minuten met een uitschieter naar 41 minuten (Er mist een snellader bij Nancy om korter te kunnen laden). Totale laadtijd is 2 uur waarbij ik halverwege overnacht in een hotel met laadpaal, dus dan start ik weer met een volle accu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 18:35
Als ik hier het verbruik zie, denk ik dat ik ga mee maken wat er met laad-stress wordt bedoeld :-)

Waarom is het glas half leeg? @relex28 noteert voor de wind-mee-situatie een keurige 18,8 kWh/100km. En ja, die 23 kWh/100km valt tegen. Maar gemiddeld nog altijd 21 kWh/100km. Dat vind ik best netjes voor een afgeladen auto met dakkoffer.
Uitgaande van een overwegend zuid / zuidwesten wind verwacht ik dat je naar Frankrijk op de heenweg wat vaker / langer aan de paal staat dan op de terugweg. Maar hé, het is vakantie! Neem wat te spelen, lezen, luisteren, kijken mee. Wie doet je wat O-)
De auto nodigt uit tot een zen rijstijl, goed voor je verbruik en je vakantiestemming 8)

Ben benieuwd naar je ervaring. Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Ik heb last van de bekende "ratel". Wordt netjes opgelost. Ik ben eigenlijk benieuwd of de nieuwe onderdelen nog invloed gaan hebben op het verbruik. Ik heb nu met 47k km's een verbruik van 15,2kWh/100km. Een zien als de reparatie achter de rug is wat het dan wordt. Ik heb overigens een MY 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Steeck03 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:05:
Ik heb last van de bekende "ratel". Wordt netjes opgelost. Ik ben eigenlijk benieuwd of de nieuwe onderdelen nog invloed gaan hebben op het verbruik. Ik heb nu met 47k km's een verbruik van 15,2kWh/100km. Een zien als de reparatie achter de rug is wat het dan wordt. Ik heb overigens een MY 2019
Ik heb geen verschil kunnen merken.
Overigens is 15.2/100 wel erg netjes, ik zit gemiddeld rond de 18/100, wel 95% snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-07-2024

passat_to_ev

Nice_car

Ik ben toch blij dat ik voor mijn vakantie naar Rome de e-Niro inruil voor een ICE. ik ben heel tevreden over de e-Niro maar 1600 km ga ik even niet doen.

MW_Passat_2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heeft iemand toevallig een wrap op zijn eniro om het zwarte glimmende plastic van binnen mee af/over te plakken?

Is vrij vingerafdruk gevoelig en krast snel lees ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:04
Ik ga vanmiddag mijn private lease contract tekenen voor een Kia E-Niro 64kWh Executive.
Ik twijfel echter nog over de kleur.. Yaght Blue vind ik de blauwe bumper accenten niet zo mooi uit komen. Misschien is de Snow White Pearl de beste optie?

Wat vinden jullie?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Laatst online: 29-08 09:25
Bitaktus19 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Poeh 23kWh/100km. Dat gaat hard. Rekening houdend met wat marge ga je de 250km niet halen.
een andere optie is om je aan de 100km/u te houden, dan is de Kia het meest efficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
cacofant schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:55:
Ik ga vanmiddag mijn private lease contract tekenen voor een Kia E-Niro 64kWh Executive.
Ik twijfel echter nog over de kleur.. Yaght Blue vind ik de blauwe bumper accenten niet zo mooi uit komen. Misschien is de Snow White Pearl de beste optie?

Wat vinden jullie?
Je zou die accenten ook kunnen laten wrappen in een andere kleur zijn genoeg mensen die dat hebben laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37

PeaceNlove

Deugleuter

cacofant schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:55:

Wat vinden jullie?
Blauwe accenten laten wrappen? Er zijn er meer die dat gedaan hebben en dat zou paar honderd euro moeten kosten. Als dat geen optie is zou ik ook voor Snow White gaan. Heb nu Pearl Black, maar dat is erg kras gevoelig en zou ik niet nogmaals nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:04
Ik rijdt nu in een Classic Ioniq Arctic White, dacht ik ben er wel uit, het wordt de Yaght Blue, maar met die kleur vind ik de auto minder groot lijken. De rest van de kleuren vind ik nou niet echt mooi..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

Al een tijdje op zoek naar een Kia E-niro. Iemand nog tips ? (via PM mag ook :)).
Valt me op dat ze in nederland 2de hand weinig verkrijgbaar zijn.... :( Of zoek ik op de verkeerde plaats ?

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@HFman Zoek je iets specifieks, want zowel op autoscout als marktplaats staan die er gewoon? Vraag anders eens bij Auto Bleeker uit Purmerend, die heeft vaak veel meer auto's dan er op internet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
HFman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:42:
Al een tijdje op zoek naar een Kia E-niro. Iemand nog tips ? (via PM mag ook :)).
Valt me op dat ze in nederland 2de hand weinig verkrijgbaar zijn.... :( Of zoek ik op de verkeerde plaats ?
Staan genoeg te koop toch?
Of ben je op zoek naar een koopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
filmpje van de ANWB, in de trend van "hoe op vakantie met de elektrische auto" , uiteraard een beetje instapniveau maar wellicht interessant voor de beginneling onder ons (ik) of de persoon die nog overtuigd moet worden van de mogelijkheden.
YouTube: Met de elektrische auto naar Italië, lukt het zonder er bij na te de...

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:29
PeaceNlove schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:01:
[...]

Blauwe accenten laten wrappen? Er zijn er meer die dat gedaan hebben en dat zou paar honderd euro moeten kosten. Als dat geen optie is zou ik ook voor Snow White gaan. Heb nu Pearl Black, maar dat is erg kras gevoelig en zou ik niet nogmaals nemen.
Een paar honderd euro? Ik heb de blauwe accenten laten wrappen bij Wrap Destination in Hoofddorp (https://wrapd.nl/) voor minder dan 100 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Ron!n Ik vind het fijn dat de ANWB er aandacht aan besteed, maar als je rond 4:45 / 4:48 de pas wel op de juiste plek houdt maar daarna op het scherm duwt ipv op het knopje vraag ik me af hoe vaak je dan al daadwerkelijk hebt geladen bij een dergelijk FastNed station :X

Even later staat op het scherm trouwens dat zijn accu 42% vol is. Dat is op zich niet erg natuurlijk, maar het stoppen was dan meer om even pauze te houden / hapje eten dan dat het voor het laden echt noodzakelijk lijkt te zijn. Volgens eigen zeggen was hij zelfs al verder doorgereden dan de ANWB-routeplanner hem had aangeraden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-09 19:20
JeroenE schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 11:29:
@Ron!n Ik vind het fijn dat de ANWB er aandacht aan besteed, maar als je rond 4:45 / 4:48 de pas wel op de juiste plek houdt maar daarna op het scherm duwt ipv op het knopje vraag ik me af hoe vaak je dan al daadwerkelijk hebt geladen bij een dergelijk FastNed station :X

Even later staat op het scherm trouwens dat zijn accu 42% vol is. Dat is op zich niet erg natuurlijk, maar het stoppen was dan meer om even pauze te houden / hapje eten dan dat het voor het laden echt noodzakelijk lijkt te zijn. Volgens eigen zeggen was hij zelfs al verder doorgereden dan de ANWB-routeplanner hem had aangeraden :?
Dat is vermoedelijk allemaal in scene gezet om er een smeuïg verhaal van te kneden. ANWB laat je op een een of andere manier liever laden bij Shell recharge dan bij Fastned. Tenminste: dat was mijn conclusie na het Nederlandse EV dagtrip filmpje wat ze gelanceerd hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door ucsdcom op 09-07-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HFman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-11-2024

HFman

Waar een wil is..

Bitaktus19 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Staan genoeg te koop toch?
Of ben je op zoek naar een koopje?
Als je er beter naar kijkt (zijn prijzen meestal zonder BTW) dan valt dat nog best tegen...
Of of er iets gebruikts is dan zit ie bijna of soms boven (aangezien je nu 4000 korting krijg) de nieuw prijs...

Ook veel, als je belt, zijn er al (maanden) niet meer.. blijkbaar blijven ze staan ​als lokkertjes..

Panasonic WH-MDC05H3E5 Heisamon Evohome HomeAssistant controlled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Nu online
HFman schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:42:
Als het prive is zou ik hem invoeren uit Duitsland.
EV's zijn zeer interessant vanwege ontbrekende BPM

https://suchen.mobile.de/...B&s=Car&sfmr=false&vc=Car

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 09-07-2021 14:18 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
mausy5043 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:21:
Ach, kijk nou:
[Afbeelding]

Goed verstopt dus en een magere toelichting.
Ik heb deze optie dus niet, met telefoon verbonden of niet maakt geen verschil,wat mis ik hier? Heb dus geen full-screen en splitscreen krijg ik enkel het Android auto logo aan de rechterkant, geen app oid.

%Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV2qGkKkwnMbjzCZC0pVPUdiyg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gu6l12wNFBYrePMl34DnXP4u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Net het interieurfilter verwisselt van de Niro, om de 30.000km wisselen is toch echt teveel :X
Na 20.000km zit er echt behoorlijk veel zooi in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb de Yacht Blue lak en de blauwe accenten en de gril gespoten met Plasti Dip in mat zwart.
De Plast Dip had ik nog staan, maar volgens mij kostte me dat €12,50.

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
  • Nu online
passat_to_ev schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:09:
[...]

Ik ben toch blij dat ik voor mijn vakantie naar Rome de e-Niro inruil voor een ICE. ik ben heel tevreden over de e-Niro maar 1600 km ga ik even niet doen.
1600km met een ICE is ook veel en zou ik niet in één dag doen.
En 2x 800 km met de e-Niro doe ik met plezier en bovendien 2x vol vertrekken. 2 laadstops onderweg (per dag) en heerlijk uitgerust aankomen. Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ucsdcom schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:08:
ANWB laat je op een een of andere manier liever laden bij Shell recharge dan bij Fastned. Tenminste: dat was mijn conclusie na het Nederlandse EV dagtrip filmpje wat ze gelanceerd hebben.
Misschien verdienen ze daar meer aan? Bij snelladers van Shell in Nederland betaal je met een Shell Recharge kaart (of een The New Motion kaart) 35 cent per kWh (en 35 cent transactiekosten) en dat is goedkoper dan zonder abonnement bij FastNed laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-07-2024

passat_to_ev

Nice_car

eltron schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:06:
[...]

1600km met een ICE is ook veel en zou ik niet in één dag doen.
En 2x 800 km met de e-Niro doe ik met plezier en bovendien 2x vol vertrekken. 2 laadstops onderweg (per dag) en heerlijk uitgerust aankomen. Wat is het probleem?
Volgens ABRP 10 laadstops en 4 uur laadtijd (als je het in 1 keer rijdt). En dan heb ik het nog niet over mogelijke laadstress onderweg. Het zal best kunnen met de e-Niro maar ik ben er nog niet klaar voor :)

MW_Passat_2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
_eLMo_ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:30:
[Afbeelding]

@CyBeRSPiN inderdaad de servo van laadklep slot. Ze dachten eerst dat het het klem probleem was, maar dat had ik al opgelost :P

Motortje is niet meer op voorraad Kia NL heeft backorder van 9 stuks. Hij had er deze week al 2 gehad. (Braber Ede).

Nu dus even zo tot de servo binnen is.

MY19 - Feb 2019
Motortje is inmiddels binnen, maar vanwege vakanties van monteurs kan het er pas 8 augustus in gezet worden.

- Edit:
Tijdelijk is het slot verwijderd zodat ik kan laden. Duck tape erop voor gesloten houden en openen.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 20-07-2021 17:52 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-09 13:17
Kird03 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Zelfde mail ontvangen vandaag.
Beetje slechte timing, mede hiervoor een eniro gekozen, zaterdag auto ontvangen, zondag abonnement afgesloten en vandaag deze mail...

Er komt nog nieuws van Kia staat er ook,maar dit is een wel snelle op korte termijn doorgevoerde wijziging. Heeft plugsurfing Kia er uit gegooid of andersom😆
Kleine update hierover, dit wist mijn dealer te vertellen afgelopen week:
Kia gaat inderdaad stoppen met de samenwerking met Plugsurfing. Wij hebben hier deze week van gehoord.
Er komt een nieuwe samenwerking, de nieuwe naam wordt Kia Charge. Kia kennende zul je ook hier bericht over krijgen.

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 16:19
Is het mogelijk de start-tune en de shutdown-tune van de e-Niro te customizen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 08:54

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

bokkie72 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:48:
Helaas, het Koreaanse volkslied is verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
Het zal vast kunnen, maar de vraag is hoeveel tijd en moeite dat gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Het zit in ieder geval niet standaard in de instellingen.

Ik ben momenteel op het werk en ben voor het eerst aan het laden (spannend, lol). Had wel even een probleem om het laadklepje open te krijgen. Gaat blijkbaar enkel wanneer de deur dicht is? Ik heb een goede 5 minuten nodig gehad haha.

Verder nog altijd erg happy. Heb inmiddels een 300km gereden met een verbruik van 12.8kWh/100KM.

Valt me op dat 'electronica' een vrij groot deel uitmaakt van het totale energieverbruik. Zit vaak rond de 10%, korte ritjes wat meer en langere ritten wat minder.

[ Voor 17% gewijzigd door Card Nox op 12-07-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Card Nox even op je afstandsbediening op Open klikken. De laadklep gaat 20 seconden na openen dicht, ook al is de auto open.
Hier loopt bijna iedereen tegenaan als verse eigenaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@CyBeRSPiN, heb ik meende ik ook gedaan, maar wellicht ook niet. Geen idee, was allang blij dat het klepje open ging en ik niet meer als een complete idioot daar aan de auto stond te trekken haha. Wel apart want heb thuis het klepje al een paar keer open gedaan zonder problemen, zal het binnenkort nog even testen/oefenen :)

Als iemand nog een antwoord heeft op mijn 'open' vragen.
  • Zijn er wraps voor piano zwarte delen interieur?
  • Heeft iemand AA Fullscreen?
EDIT:
https://www.speakev.com/c...210709_143632-jpg.147027/

EDIT:
Of anders wellicht maar wat wrap kopen en zelf op maat maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Card Nox op 12-07-2021 10:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:15
Ik mag die van mij 14/7 ophalen. Jippie!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
bokkie72 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 15:48:
Nee, en het VESS geluid kan je ook niet veranderen in een ronkende Maserati ....

Maar, geloof me, na een jaartje: ik ben inmiddels gewend aan de geluidjes van het starten, stoppen en geen gordel dragen terwijl je wel al gestart had. Of sneller rijden dan de snelheidsbegrenzer, of sneller rijden dan de max snelheid van het navigatiesysteem.. T is net als wonen aan het spoor... op een gegeven moment hoor je de trein niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 11:33

VTe

Jeroen O schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:17:
[...]

Tot nu toe kom ik er nog niet in. Ik kan kiezen of ik wil inloggen met mijn UVO account of met mijn KIA account, maar de accountgegevens van de oude app werken op geen van beide.
Ik kom er sinds vandaag ook niet meer in. Ik meen ook een melding langs te hebben zien komen over dat mijn mailadres geen geldige gebruikersnaam meer is. Hebben hier meer mensen last van? Of een oplossing voor?
Pagina: 1 ... 146 ... 347 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.