Ik rij de auto nu ongeveer 15.000 kilometer. Tot nu toe echt ontzettend tevreden en blij mee.
Toch zijn er sommige dingen die beginnen te irriteren, zeker nu het nieuwe eraf begint te gaan. Herkennen jullie dit?
- Als ik op de snelweg rij en ik gebruik ACC houd de auto keurig afstand van de auto voor me als mijn ingestelde snelheid hoger ligt dan de snelheid van mijn voorganger. Maar als mijn voorganger opzij gaat, versnelt de kia pas als mijn voorganger heeeeeleeeemaaaaaallllllll is opgeschoven naar rechts. Daarna wordt de versnelling ingezet, waar je normaal gesproken allang was begonnen met accelereren om in te halen.
- De afstand die de ACC aanhoud is net te groot. Waardoor er vaak een auto tussen komt, de kia weer inhoudt om de afstand weer op te bouwen, weer een net te groot gat....
- Ik kan maar niet wennen aan het feit dat de deuren niet allemaal open gaan als ik ik mijn deur doe, of de passagier die ook voorin zit.
Je moet nu kiezen tussen de deuren open bij a) de P-stand, of

auto uit. Maar vaak genoeg sta ik ergens dat mijn vrouw uit stapt en dus de deuren achter niet open krijgt. Of stap ik uit met de auto nog niet uit en moet ik weer terug naar mijn deur om via het paneel de deuren te ontgrendelen.
- Het orkest dat elke keer op me afkomt bij het starten zou ik heeeeel erg graag standaard uit willen zetten.
Een paar kleine dingen, bij een auto die me verder fantastisch bevalt! De power, de hoogte zit, de overcomplete opties, de ruimte op de achterbank, topauto!