Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:41
Er is een update voor de uvo app voor mij zie ik geen verschil maar als je last hebt met de connectie misschien een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-09 18:34

mausy5043

Don't panic.

Ik vraag me af wat de gemiddelde kosten zijn van een onderhoudsbeurt van de e-Niro en om de hoeveel kilometers Kia graag wil dat je de e-Niro even langs komt brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43
@mausy5043 jaarlijks of om de 15.000km en zo’n 75 euro per beurt. Prijslijst staat wel ergens op de Kia website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:08
mausy5043 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:31:
Ik vraag me af wat de gemiddelde kosten zijn van een onderhoudsbeurt van de e-Niro en om de hoeveel kilometers Kia graag wil dat je de e-Niro even langs komt brengen.
@mausy5043 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vct2uZpJSABe94X6B2rq6EWszE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NTERlSA3EHysiVl45vPIkfw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

-

[ Voor 136% gewijzigd door mausy5043 op 30-04-2021 21:48 . Reden: laat maar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:38:
@mausy5043Prijslijst staat wel ergens op de Kia website.
Dat hoopte ik ook, maar kan alleen maar iets vinden in de trant van "onderhoud is goedkoper dan voor ICE" maar (nog) geen concrete getallen gevonden.

EDIT: bedankt ook aan @Vaevictis_

[ Voor 5% gewijzigd door mausy5043 op 30-04-2021 21:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
mausy5043 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:49:
[...]

Dat hoopte ik ook, maar kan alleen maar iets vinden in de trant van "onderhoud is goedkoper dan voor ICE" maar (nog) geen concrete getallen gevonden.

EDIT: bedankt ook aan @Vaevictis_
Zit achter een inlog blijkbaar, hier de huidige tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aEO2L7VivBYr0lxMpXrkM8oXg0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjH9xqcVwN8YYx3PAN6bmold.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

Dankjewel @CyBeRSPiN

En al lezend op de Kia website ( hier ) kom ik dit pareltje tegen:
"Houd de acculading tussen de 20% en 80%. Dit is de optimale bandbreedte voor elektrische auto’s. Extra voordeel: er is dan altijd genoeg capaciteit vrij om remenergie terug te winnen."

Nou pretendeer ik niet dat ik verstand heb van EV's of electriciteit in het algemeen, maar wie deze onzin bedacht heeft... Thuis wegrijdend met een accu die tot 80% gevuld is, kan ik echt nooit of te nimmer verder opladen door regeneratief te remmen. Dat zou mooi zijn. Even een blokje om maken om er nog 10% bij te remmen of zo ? 8)7

Even relativeren: Ik denk dat dit misverstand uit de hybride/PHEV werld komt, waar je wel je accu regeneratief kunt vol remmen, maar daarvoor moet je wel eerst je benzinemotor gebruiken om op snelheid te komen. En dan is het wel handig als je 80% vulling aanhoudt als je een PHEV hebt.
Helemaal leegtrekken lijkt mij idd niet zo goed voor een batterij. Dus die 20% ondergrens daar kan ik nog wel in meegaan. Maar die 80% bovengrens is voor een BEV gewoon }:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@mausy5043 op vakantie in Noorwegen tot 100% geladen op de top van een berg. Dat was toch wel jammer want bergaf werkte de cruisecontrol niet meer omdat er niet op de motor geremd kon worden omdat de accu vol was. 80% lijkt me dan wel weer overdreven, maar een paar procent erbij laden met een leuke rit bergaf zou in zeker mogelijk moeten zijn.
De bandbreedte slaat wel op de range die je voor lange ritten tussen snelladers moet aanhouden, boven de 80% schiet het niet meer zo op qua laadsnelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-05-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:55:
@mausy5043 op vakantie in Noorwegen tot 100% geladen op de top van een berg. Dat was toch wel jammer want bergaf werkte de cruisecontrol niet meer omdat er niet op de motor geremd kon worden omdat de accu vol was. 80% lijkt me dan wel weer overdreven, maar een paar procent erbij laden met een leuke rit bergaf zou in theorie mogelijk moeten zijn.
De bandbreedte slaat wel op de range die je voor lange ritten tussen snelladers moet aanhouden, boven de 80% schiet het niet meer zo op qua laadsnelheid.
Ik heb het van de Nederlandse website he, niet van de Noorse :P
Maar, idd als je boven op een berg aan de lader hangt kun je het beste niet tot 100% vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
@mausy5043 Denk dat het bij een ex-Tesla rijder vandaan komt. Die regenereert gewoon niet bij 100% of koude.

Verder zijn er meer voordelen aan niet tot 100% laden en verder niet te veel diep ontladen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarNy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-08-2022
kdeboois schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:28:
@mausy5043 Denk dat het bij een ex-Tesla rijder vandaan komt. Die regenereert gewoon niet bij 100% of koude.
Kia regenereert ook niet indien batterij voor 100% geladen is. Je krijgt hiervan zelfs een melding op het scherm bij het vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Nu online
CarNy schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:47:
[...]

Kia regenereert ook niet indien batterij voor 100% geladen is. Je krijgt hiervan zelfs een melding op het scherm bij het vertrekken.
Nooit gehad. 100% is ook niet helemaal vol omdat ze een top buffer aanhouden. Wellicht zijn er condities waarbij de melding komt, koud en 100% oid.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
kdeboois schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:04:
[...]

Nooit gehad. 100% is ook niet helemaal vol omdat ze een top buffer aanhouden. Wellicht zijn er condities waarbij de melding komt, koud en 100% oid.
Probeer maar eens als je ergens op een berg/heuvel staat. Best schrikken als je gas los laat en je gewon door rijdt. Je went er snel genoeg aam, maar de eerste keer is best interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 17:55:
@mausy5043 op vakantie in Noorwegen tot 100% geladen op de top van een berg. Dat was toch wel jammer want bergaf werkte de cruisecontrol niet meer omdat er niet op de motor geremd kon worden omdat de accu vol was. 80% lijkt me dan wel weer overdreven, maar een paar procent erbij laden met een leuke rit bergaf zou in zeker mogelijk moeten zijn.
Exact hetzelfde meegemaakt ook in Noorwegen. Bij mij gaf de auto aan dat hij ook niet meer regeneratief energie kon opslaan. Je merkte ook dat remmen een stuk makkelijker ging, ik moest ook echt werken waar normaal op de motor kunt afremmen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik laad mijn Kia zelden boven de 80%. Eigenlijk alleen op vakantie en wanneer we naar mijn schoonouders gaan (200km enkel).
Ik rijd 37.5k/jaar en werkt prima voor mij.

Ik zal binnenkort eens de onbalans van de accu uitlezen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

Deze maand heeft mijn my19 een software update gekregen. Nu werkt de spraak knop anders.

Voorheen drukte ik op elk willekeurig moment op de knop en hij schakelde over naar de spraakassistent van m'n telefoon. Dat is helemaal verdwenen, zowel bij ios als Android. Nu krijg ik louter de assistant van de auto.

Vind ik heel jammer, maar kan geen instelling vinden waarmee ik dit aan pas. Iemand anders ervaring hiermee?

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
MrSmee schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:37:
Deze maand heeft mijn my19 een software update gekregen. Nu werkt de spraak knop anders.

Voorheen drukte ik op elk willekeurig moment op de knop en hij schakelde over naar de spraakassistent van m'n telefoon. Dat is helemaal verdwenen, zowel bij ios als Android. Nu krijg ik louter de assistant van de auto.

Vind ik heel jammer, maar kan geen instelling vinden waarmee ik dit aan pas. Iemand anders ervaring hiermee?
Lang inhouden voor de telefoon assistent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSmee
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-08 22:25

MrSmee

the doctor

_eLMo_ schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Lang inhouden voor de telefoon assistent :)
Ik zit nu ook terug te lezen en zie een opmerking hierover terugkomen 🤦🏼‍♂️ (en ik had nog wel gezocht).

Ik ga het morgenochtend gelijk proberen!

"The first human who hurled an insult instead of a stone was the founder of civilization." -Sigmund Freud-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:00
pica schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:09:
[Afbeelding]

Afgelopen maandag heeft iemand mij een zetje gegeven ;( .
Gelukkig lease en kreeg ik gister een belletje dat het kon worden gerepareerd, maar was wel even schrikken.
Zo, inmiddels anderhalve maand verder (onderdelen waren niet op voorraad), maar inmiddels is hij weer zo goed als nieuw :) . Vanmorgen weer 200 km gereden en dat is toch wel weer erg lekker.

Vraagje, ik kom af en toe laadpalen tegen die mijn MY19 niet slikt.
Niet vaak, maar nu weet ik zeker dat 2 palen het zeker niet doen op mijn auto terwijl ze wel op andere auto's werken.
Is dat wellicht op te lossen met een firmware update?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Nou. Afgelopen weekend proefrit gereden in een Kia e-Niro 64KW Executive Line. Dit was de versie zonder schuifdak, aangezien ik met mijn lengte geen schuifdak kan hebben. Nu blijkt dat KIA deze versie niet zonder schuifdak kan leveren, dus ben bang dat het hem niet gaat worden als ze de stoel niet kunnen verlagen ofzo :-(
Iemand ervaring met mogelijkheden om fabrieksopties weg te laten bij KIA?

[ Voor 10% gewijzigd door Blindfold op 03-05-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
pica schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Zo, inmiddels anderhalve maand verder (onderdelen waren niet op voorraad), maar inmiddels is hij weer zo goed als nieuw :) . Vanmorgen weer 200 km gereden en dat is toch wel weer erg lekker.

Niet vaak, maar nu weet ik zeker dat 2 palen het zeker niet doen op mijn auto terwijl ze wel op andere auto's werken.
Wat bedoel je met niet slikken? Ik heb nog nooit een paal gehad die me weigerde? Was de paal dan niet gewoon buiten werking?
Blindfold schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
Nou. Afgelopen weekend proefrit gereden in een Kia e-Niro 64KW Executive Line. Dit was de versie zonder schuifdak, aangezien ik met mijn lengte geen schuifdak kan hebben. Nu blijkt dat KIA deze versie niet zonder schuifdak kan leveren, dus ben bang dat het hem niet gaat worden als ze de stoel niet kunnen verlagen ofzo :-(
Misschien kun je een Dynamic op-plussen tot wat je wil? Helaas lijken de paketten vrij rigide te zijn (weinig "opties"). Anders moet je eventueel een MY19 ExecutiveLine zien te vinden (die heeft geen schuifdak), maar dan mis je wel 3-fase laden / de UVO-app en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

_eLMo_ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Misschien kun je een Dynamic op-plussen tot wat je wil? Helaas lijken de paketten vrij rigide te zijn (weinig "opties"). Anders moet je eventueel een MY19 ExecutiveLine zien te vinden (die heeft geen schuifdak), maar dan mis je wel 3-fase laden / de UVO-app en dergelijke.
Ja. Het stomme is dus dat ik wel een proefrit kon maken in een 2020 Executive line versie net hiervoor. Enige verschil was dat deze geen ellectrisch bedienbare passagiersstioel had en geen schuifdak. Helaas schijnen dit nog de 8% modellen te zijn die bijzonder geliefd zijn, dus bijna niet te vinden voor ze.

De opties zoals bijv dode hoek detectie en andere af fabriek opties kan ik weer niet bij een Dynamic Line erbij doen :/

Naja. Ik heb geen haast, maar wil denk ik geen Kona als ik nu hier een weekend mee heb gereden, haha

[ Voor 40% gewijzigd door Blindfold op 03-05-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
_eLMo_ schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:35:
[...]

Wat bedoel je met niet slikken? Ik heb nog nooit een paal gehad die me weigerde? Was de paal dan niet gewoon buiten werking?
Met niet slikken bedoel ik inderdaad een paal die me weigert (rode circel/error) ;) . De palen zijn van klanten, die klanten hebben ook EV's die gewoon aan die dingen laden, dus ze zijn niet defect.
Gaat bij de rest wel goed, alleen bij die specifieke palen niet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
[...]

Wij hebben de melding met regelmaat. Vooral omdat we 100 meter van ons huis/laadpaal al vaart moeten minderen voor een verkeerslicht. Als de auto helemaal vol is, en de verwarming niet hoeft te werken, kom je met een volle accu bij het verkeerslicht aan. En dan werkt regeneratief remmen niet. De eerste keer dat je de melding krijgt, schrik je wel ff, de flippers doen het dan niet.. Het voetje gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

plips schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:47:
[...]

Wij hebben de melding met regelmaat. Vooral omdat we 100 meter van ons huis/laadpaal al vaart moeten minderen voor een verkeerslicht. Als de auto helemaal vol is, en de verwarming niet hoeft te werken, kom je met een volle accu bij het verkeerslicht aan. En dan werkt regeneratief remmen niet. De eerste keer dat je de melding krijgt, schrik je wel ff, de flippers doen het dan niet.. Het voetje gelukkig wel.
Ik maak daaruit op dat je de Niro niet tot een bepaald percentage kunt laden. Zou namelijk mooi zijn als je zeg maar kon instellen dat íe bij 95% moet stoppen met laden, want de laadpaal weet niet hoe ver dat ie is, dus die kan niet tijdig afkappen. En als je hem voor het naar bed toegaan aan de lader hangt gaat ie altijd naar 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
pica schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:39:
[...]

Probeer het eens met de laadpas van een auto die welk werkt. Lijkt me aannemelijker dat het aan je pas ligt dan aan de auto..
Of het is een 3-fase paal die zover qua vermogen is teruggeschroefd dat ie onder het minimale vermogen voor de 1-fase MY19 komt oid, maar lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
mausy5043 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Ik maak daaruit op dat je de Niro niet tot een bepaald percentage kunt laden. Zou namelijk mooi zijn als je zeg maar kon instellen dat íe bij 95% moet stoppen met laden, want de laadpaal weet niet hoe ver dat ie is, dus die kan niet tijdig afkappen. En als je hem voor het naar bed toegaan aan de lader hangt gaat ie altijd naar 100%.
Je kan hem in stappen van 10% instellen hoe vol je hem wil hebben. Die van mij altijd op 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58
Blindfold schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
Mmm, ik ben zelf 1m96 en heb de e-Niro met schuifdak en elektrisch verstelbare autozetel. Ik heb er geen last van dat mijn hoofd het plafond zou raken (tenzij ik een heel erg dikke jas aanheb). Heb voordien de Kona uitgeprobeerd en daar zat ik wel met mijn hoofd tegen het plafond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeck03
pica schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Met niet slikken bedoel ik inderdaad een paal die me weigert (rode circel/error) ;) . De palen zijn van klanten, die klanten hebben ook EV's die gewoon aan die dingen laden, dus ze zijn niet defect.
Gaat bij de rest wel goed, alleen bij die specifieke palen niet.
Kan het zijn dat de paal niet is vrijgegeven voor gastgebruik? Sommige bedrijven laten alleen laden toe met hun eigen pas. meestal is er dan wel eentje beschikbaar bij de receptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 18:37
[...]

Ik heb het zeer geregeld. 100% opgeladen voor een lange rit: als ik dan de straat uitrijd regenereert hij niet en wordt er ook een waarschuwing getoond. Zelf remmen dan. Paar bochten verder kan het dan wel weer. En nee: dat is geen uitzondering, gebeurt vrijwel wekelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
plmagis schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:27:
[...]

Mmm, ik ben zelf 1m96 en heb de e-Niro met schuifdak en elektrisch verstelbare autozetel. Ik heb er geen last van dat mijn hoofd het plafond zou raken (tenzij ik een heel erg dikke jas aanheb). Heb voordien de Kona uitgeprobeerd en daar zat ik wel met mijn hoofd tegen het plafond.
Heb je je jas over je hoofd dan :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
Ik mag me in dit topic melden, ik ga de e-Niro 39 kWh leasen. Volgens mij ben ik dan de eerste in dit topic met deze kleinere accu. Ik rij niet veel lange afstanden, en ga er ook niet mee op verre vakanties. Wel veel stadsverkeer, dus daar zal het verbruik veel gunstiger van zijn ten opzichte van de huidige Ford Fiësta. Ben erg benieuwd naar elekrtisch rijden en openbaar laden (ja, ook geen eigen laadpaal ;) ).

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

plmagis schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:27:
[...]

Dat zal dat precies die paar cm zijn idd. Ik ben 1.98 en komt net iets tekort qua ruimte en raak die linkerrand van de dakrand slee voor het schuifdak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
CyBeRSPiN schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Probeer het eens met de laadpas van een auto die welk werkt. Lijkt me aannemelijker dat het aan je pas ligt dan aan de auto..
Of het is een 3-fase paal die zover qua vermogen is teruggeschroefd dat ie onder het minimale vermogen voor de 1-fase MY19 komt oid, maar lijkt me sterk.
Nooit aan gedacht... Heb een pas van leaseplan.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:03
Blindfold schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:39:
[...]
Ja. Het stomme is dus dat ik wel een proefrit kon maken in een 2020 Executive line versie net hiervoor. Enige verschil was dat deze geen ellectrisch bedienbare passagiersstioel had en geen schuifdak. Helaas schijnen dit nog de 8% modellen te zijn die bijzonder geliefd zijn, dus bijna niet te vinden voor ze.

De opties zoals bijv dode hoek detectie en andere af fabriek opties kan ik weer niet bij een Dynamic Line erbij doen :/

Naja. Ik heb geen haast, maar wil denk ik geen Kona als ik nu hier een weekend mee heb gereden, haha
Zou in jouw geval dan de EV6 overwegen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Laatst online: 15-09 07:15
Mensen die hier onlangs de Niro privé hebben aangeschaft?
Ik zie nu dat Kia zelf een EV bonus heeft. Dus inprincipe verkrijgbaar voor 31995. Kan je nu dan ook nog aanspraak maken op de subsidie van de overheid? Want dat maakt deze best aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik denk dat ze met die EV Bonus gewoon de overheids bonus bedoelen hoor? Ik zie niks gemeld staan verder, behalve dat ze 'm van de prijs af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
_eLMo_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:45:
Ik denk dat ze met die EV Bonus gewoon de overheids bonus bedoelen hoor? Ik zie niks gemeld staan verder, behalve dat ze 'm van de prijs af halen.
Ik zie dus nergens het woordje EV bonus staan. Ze hebben namelijk ook een PLUG-IN bonus. Maar die komt niet van de overheid.

In onderstaande link wordt gerefereerd aan dat de bonus bij Kia zelf vandaan komt.
https://www.autovisie.nl/...st-kilos-ook-euros-kwijt/

Maar zouden wij dan ook nog subsidie kunnen aanvragen bij de overheid. Toch maar eens navragen.

[ Voor 7% gewijzigd door aschja op 05-05-2021 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
@_eLMo_ @aschja Hier kun je de actie vinden: https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/acties/e-niro-my21/

Dit is gewoon een kortingsactie van Kia zelf.
In principe is er uiteraard ook subsidie op deze auto, maar de pot voor dit jaar is al op sinds 5 januari.

Ik zal me trouwens vanaf nu misschien wat vaker melden in dit topic. Lees al een tijdje mee maar heb afgelopen zaterdag een executiveline besteld in interstellar grey, inclusief warmtepomp en trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Logic Lion schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:11:
@_eLMo_ @aschja Hier kun je de actie vinden: https://www.kia.com/nl/kies-je-kia/acties/e-niro-my21/

Dit is gewoon een kortingsactie van Kia zelf.
In principe is er uiteraard ook subsidie op deze auto, maar de pot voor dit jaar is al op sinds 5 januari.

Ik zal me trouwens vanaf nu misschien wat vaker melden in dit topic. Lees al een tijdje mee maar heb afgelopen zaterdag een executiveline besteld in interstellar grey, inclusief warmtepomp en trekhaak.
Nice. Gefeliciteerd. Maar ik zou toch over mijn aankoop deze maand subsidie kunnen aanvragen jan 22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Nu online
@aschja nee dat mag niet.

Hier zie je de info: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

De koopovereenkomst moet gesloten zijn in het jaar waar je de subsidie aanvraagt en de auto mag ook niet voor dat jaar op je naam staan. (Lijkt redelijk dubbelop)

Je moet dan dus op 1 januari een auto kopen en als de wiedeweerga de subsidie aanvragen omdat hij 4 dagen later al op is.

Ook wordt de subsidie voor nieuwe auto's komend jaar verlaagd naar 3700 euro ipv 4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Logic Lion schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:18:
@aschja nee dat mag niet.

Hier zie je de info: https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp

De koopovereenkomst moet gesloten zijn in het jaar waar je de subsidie aanvraagt en de auto mag ook niet voor dat jaar op je naam staan. (Lijkt redelijk dubbelop)

Je moet dan dus op 1 januari een auto kopen en als de wiedeweerga de subsidie aanvragen omdat hij 4 dagen later al op is.

Ook wordt de subsidie voor nieuwe auto's komend jaar verlaagd naar 3700 euro ipv 4000.
Maar kopen dan al die mensen een auto op 1 januari??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Nu online
@aschja Ja blijkbaar wel. Ik gok dat die zich voor de jaarwisseling orienteren en dan meteen na de jaarwisseling de boel tekenen.

Maar wellicht kun je in dit topic meer info vinden, die gaat puur over de subsidie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2004094

Met name dit bericht kan nog interessant zijn, de pot voor tweedehands auto's is namelijk nog niet leeg:
https://gathering.tweaker...message/66333782#66333782

[ Voor 24% gewijzigd door Logic Lion op 06-05-2021 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Ik meld mij ook even, het hele topic de afgelopen weken doorgenomen en na een zoektocht naar een leuke occasion toch een paar weken geleden maar een nieuwe Executive-line besteld. Als het goed is komt hij vandaag aan bij de dealer en dus binnenkort hier op de oprit.

De KIA EV- bonus is naar mijn idee om de verkoop een beetje op gang te houden aangezien er geen enkel budget was dit jaar van vadertje staat. Oorzaak was dat ze alle overgebleven aanvragen van 2020 in 2021 zijn gaan uitbetalen van het 2021-budget waardoor de pot op 4 januari leeg was. Ook is er vorig jaar besloten dat er dus geen aanvragen meer worden doorgeschoven dus mensen die dit jaar een nieuwe EV kopen hebben dubbel pech.

Omdat er verder niks meer aan sponsorgeld te regelen was, heb ik dan toch maar de (te dure voor subsidie) Executive genomen. Wel jammer dat er zo slecht met de subsidies word omgegaan, zeker nu dit jaar er meer min of meer betaalbaardere EV’s te krijgen zijn en we dit jaar dus flink wat extra particuliere auto’s op de weg hadden kunnen krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Ericjooo gefeliciteerd! Ja, dankzij wat populistische Kamerleden (o.a. Pieter Omtzigt) is er een hetze ontstaan tegen EV subsidies. Heel jammer, maar aan de andere kant lijkt de markt nu op stoom te komen en gaan de prijzen ook zonder subsidie al richting “betaalbaar” zeker als je alles meeneemt als afschrijving en onderhoud.
Mooi dat Kia iets voor de particulier doet in de vorm van zo’n korting, voorheen was de prijs nauwelijks onderhandelbaar dankzij de grote vraag vanuit lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Nu in BE is de tegemoetkoming al sinds eind 2019 afgeschaft als privé wel geen inschrijfgeld en wegenbelasting maar hoelang nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Voor de mensen die op zoek zijn naar een private lease deal voor de Kia e-Niro: de consumentenbond heeft nog een redelijke deal: https://autoleasecollecti...e-niro-dynamicline-64-kwh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mausy5043

mausy5043

Don't panic.

hallom schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:14:
Voor de mensen die op zoek zijn naar een private lease deal voor de Kia e-Niro: de consumentenbond heeft nog een redelijke deal: https://autoleasecollecti...e-niro-dynamicline-64-kwh
Inderdaad zeer interessant. Ik vraag me, ook bij de Consumentenbond, toch af: What's the catch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:33
mausy5043 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Inderdaad zeer interessant. Ik vraag me, ook bij de Consumentenbond, toch af: What's the catch?
Èn ook nog eens slechts een looptijd van 12 mnd, daarna maandelijks opzegbaar. Leasemaatschappij is Hilterman. Recensies op internet zijn niet al te goed, maar lijkt minder ernstig dan reviews van Leaseplan.
Algemene voorwaarden zien er vrij standaard uit. Ik kan er alleen niet uit opmaken dat je 6 maanden KM bedenktijd krijgt (dit staat op de algemene private lease pagina van CB). Enige wat mij tot nu toe tegenhoud is het eigen risico van €300,-, die ze overigens na meerdere schades in één jaar ook nog eens kunnen ophogen naar €1000,- per schadegeval. Ik houd auto’s verre van kras- en schadevrij (meestal niet mijn schuld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Deze week nog een feature ontdekt vroeg me al af wat het vierkante gaatje was in het voorste bakje van de middenconsole.
Denk dat het een tunnel is voor een usb kabel .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
oldie127 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:14:
Deze week nog een feature ontdekt vroeg me al af wat het vierkante gaatje was in het voorste bakje van de middenconsole.
Denk dat het een tunnel is voor een usb kabel .
Klopt, is precies dat. Dan kan de klep netjes dicht en kun je je telefoon aansluiten en onder de klep leggen.

Heb trouwens ook de indruk dat het kleine vakje in de middenconsole gekoeld is, er zit een vierkant gat onder het poreuze matje op de bodem.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-05-2021 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42

GVR

CyBeRSPiN schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Klopt, is precies dat. Dan kan de klep netjes dicht en kun je je telefoon aansluiten en onder de klep leggen.

Heb trouwens ook de indruk dat het kleine vakje in de middenconsole gekoeld is, er zit een vierkant gat onder het poreuze matje op de bodem.
Klopt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dit topic kan wel dicht, alles is al wel gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

:*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:59

PeaceNlove

Deugleuter

CyBeRSPiN schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Dit topic kan wel dicht, alles is al wel gezegd :+
Nee, we moeten wel af en toe kunnen klagen over de onhebbelijkheden van deze auto, zoals de laadklep die niet open wil en de 12v die leegloopt bij sommigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Zie je bij de meeste EV wel bij lancering een hoop aan posts met problemen en naargelang het product verder ontwikkeld word zie je het afnemen. Zodat ze bij de m3 zelfs beginnen te klagen dat er niet genoeg update's meer komen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Wanneer komt de autopilot voor de e-Niro :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:01
PeaceNlove schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Nee, we moeten wel af en toe kunnen klagen over de onhebbelijkheden van deze auto, zoals de laadklep die niet open wil en de 12v die leegloopt bij sommigen :+
En hoe werkt het automatische groot licht? Van je af duwen = inschakelen. Daarna doet hij het. De vraag is hoe uitschakelen werkt. Als het grote licht brandt: naar je toe trekken = uitschakelen. En als het dimlicht brandt?

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marieke2006
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:06
PeaceNlove schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:16:
[...]

En de UVO-app die raar doet... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier besteld voor mijn ouders. Die hebben nu de 2019 facelift van de Niro Hybrid. Nu naar volledig elektrisch (ook maandelijks opzegbaar, die opgezegd nieuwr besteld). Scheelt 30 euro aan leasekosten per maand en een 70 euro tanken. Dus voor 100 euro minder per maand een nieuwe auto, andere aandrijving en een andere kleur. Geen slechte deal volgens mij (vorige liep via Consumentenbond -> privatelease.com). Maar ik moet zeggen dat communicatie vooral met de dealer ging. Ideale regeling lijkt me zo.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:39
Kecin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Hier besteld voor mijn ouders. Die hebben nu de 2019 facelift van de Niro Hybrid. Nu naar volledig elektrisch (ook maandelijks opzegbaar, die opgezegd nieuwr besteld). Scheelt 30 euro aan leasekosten per maand en een 70 euro tanken. Dus voor 100 euro minder per maand een nieuwe auto, andere aandrijving en een andere kleur. Geen slechte deal volgens mij (vorige liep via Consumentenbond -> privatelease.com). Maar ik moet zeggen dat communicatie vooral met de dealer ging. Ideale regeling lijkt me zo.
Ziet er uit als een uitstekende deel. bij 40.000KM/jaar 500 euro/mnd, INC BTW?! dat is zakelijk leasend ook de moeite waard lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 08-09 21:27
ik ben ook maar gewisseld van aanbieding, dus van de 39kWh 5j voor €349 naar 64kWh 1-5j voor €409. Toch wel een prima meerprijs voor extra flexibiliteit en de grotere accu. Nu nog (weer) de financiële toetsing door.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Marieke2006 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:36:
[...]

En de UVO-app die raar doet... ;)
Zeker als ze aan het migreren zijn bij Kia en de helft van de keren je een tweede keer moet refreshen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Pople schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:47:
[...]

Ziet er uit als een uitstekende deel. bij 40.000KM/jaar 500 euro/mnd, INC BTW?! dat is zakelijk leasend ook de moeite waard lijkt me.
500 euro/mnd met 40.000km zie ik niet hoor, dan kom je voor de 64 kwh versie op EUR 659,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 21:28
Ik heb de laaste week dan ik met de uvo app de status van de kia niet kan 'ophalen'. Ik krijg dan een foutmelding "no response from the vehicle. [5031]. Het ging een week slecht, gisteren werkte het weer een halve dag, en nu lukt het weer steeds niet. Ligt dat aan mijn auto of is er een probleem met het UVO platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:44
Remip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:16:
Ik heb de laaste week dan ik met de uvo app de status van de kia niet kan 'ophalen'. Ik krijg dan een foutmelding "no response from the vehicle. [5031]. Het ging een week slecht, gisteren werkte het weer een halve dag, en nu lukt het weer steeds niet. Ligt dat aan mijn auto of is er een probleem met het UVO platform?
Dat ligt aan UVO, ik heb het de laatste tijd ook heel vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plmagis
  • Laatst online: 15-09 08:58
Remip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:16:
Afgelopen weekend had ik het probleem dat UVO mijn schedule voor opladen gewist had. Had het ingesteld om op te laden tussen 9:00 en 18:00 met stroom van de zonnepanelen.

Maar UVO had die setting gewist (en door gestuurd naar de e-Niro!) waardoor ie 's nachts is beginnen laden.

(En ja, wall box gekoppeld aan slimme meter zou handiger zijn, maar 'k zie die investering als particulier niet zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henrypop
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-05-2021
GVR schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:13:
[...]

500 euro/mnd met 40.000km zie ik niet hoor, dan kom je voor de 64 kwh versie op EUR 659,-.
Klopt idd, zal wel iets met dom kijken van mij a zijn geweest. Prijs blijft wel fors lager dan ik voor lease aanvroeg 2jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard D
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-11-2024
Vraagje van beginnend e-Soul model 2021 eigenaar met 64KWh accu. Ik heb begrepen dat je het beste de acculading tussen 20 en 80% kan houden. Maar ik hoor ook dat het belangrijk is om af en toe de accu tot 100% te laden. Hoe zit dat en hoe vaak moet je dan tot 100% doorlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Richard D schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:17:
Vraagje van beginnend e-Soul model 2021 eigenaar met 64KWh accu. Ik heb begrepen dat je het beste de acculading tussen 20 en 80% kan houden. Maar ik hoor ook dat het belangrijk is om af en toe de accu tot 100% te laden. Hoe zit dat en hoe vaak moet je dan tot 100% doorlaten?
20-80 is het beste, tot 100% laden kan geen kwaad en is alleen nodig om af en toe de BMS te calibreren. De accu en lader zijn zo ontworpen dat laden tot 100% geen kwaad kan.

Hoe langzamer je laadt hoe beter en tussen 20-80% houden is optimaal. Ik laad wel altijd tot 100% en heb de auto nu twee jaar en nog steed accu van 100% SoH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul413
  • Laatst online: 27-03 10:35
Toch maar een account aangemaakt hier. Vorige maand via DAS import een Kia e-niro excecutive 64kwh MY20 aangeschaft. Ik ga weer een onderwerp aansnijden wat al vele malen is besproken: de trekhaak. Ik heb alle fora bij de Kiaclub en hier bij tweakers afgestruind maar krijg er geen eenduidig antwoord op.

Ik ben op zoek naar een afneembare trekhaak die géén wiebelhaak is voor een fietsdrager en wel de 300kg aanhanger mag trekken (en het zou mooi zijn als niet van invloed is op mijn garantie).
Heeft iemand een goede ervaring? De dealer hier in de buurt stuurde mij de volgende link door:

https://webshop.kia.nl/ac...KDEE99663245&modelid=139/

Op het plaatje is alleen duidelijk te zien dat deze geen aanhanger mag trekken en bij de toepasbaarheid staan alleen maar MY21 modellen....

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Raoul413 https://webshop.kia.nl/ac...0/Q4281ADE50&modelid=139/ zie ik ook nog staan.
Maar je bent niet beperkt tot de trekhaken die de dealer zelf aanbiedt? Dan zou je ook bij een specialist als Brink kunnen informeren. Hier hebben ze een afneembare die past op de e-Niro niet zo’n blokkeerpin heeft: https://brink.eu/nl-nl/trekhaak/kia/niro/ (geen idee of dit dan precies dezelfde is als Kia zelf aanbiedt).
Zelf helaas geen ervaring met trekhaken, is bij MY19 geen optie (enkel een draaghaak).
Weet je zeker trouwens dat de MY20 een trekgewicht heeft? Wat staat er op je kentekenpas?

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-05-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 19:31
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:49:[...]
Weet je zeker trouwens dat de MY20 een trekgewicht heeft? Wat staat er op je kentekenpas?
De NL MY20 mag niet trekken volgens kenteken. Of dat bij de DE versie anders is weet ik niet. Gelet op de Europese typegoedkeuring lijkt mij dat sterk.
Technisch zal er geen enkel bezwaar zijn om wél te trekken: de hybride varianten mogen dat immers ook. Juridisch is dat een ander verhaal (garantie, aansprakelijkheid, verzekering).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul413
  • Laatst online: 27-03 10:35
Bedankt voor jullie reacties! Ik kreeg na doorvragen nu de volgende reactie van de dealer voor een afneembare trekhaak mét trekgewicht.

Art. nr: Q4281ADE50
Trekhaak met afneembare kogel is ontwikkeld voor de e-Niro met een 64 kWh accu. De e-Niro met 64kWh accu beschikt over een kogeldruk van 100 kg voor een eventuele kleine aanhangwagen (maximaal trekgewicht 300 kg). Let op: voor een fietsendrager geldt er een kogeldruk van maximaal 75 kg. Het daadwerkelijke rijbereik van de e-Niro wordt mede bepaald door het gebruik en de configuratie. Indien de e-Niro wordt uitgerust met o.a. een trekhaak voor het vervoeren van (elektrische) fietsen of een aanhanger zal het rijbereik van de e-Niro kunnen afnemen. Deze trekhaak wordt zonder 13 polige kabelset geleverd deze is te bestellen onder nr J2621ADE00PC.

Trekhaak kabelset 13 polig
https://webshop.kia.nl/_transfer/images/accessoire/3269.jpg

Art. nr: J2621ADE00PC
Trekhaak kabelset 13 polig (alleen te monteren met een 64 kWh accu)

De totale prijs van de trekhaak, 13-polige kabelset, montage en btw. komt op € 979,=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
plmagis schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Afgelopen weekend had ik het probleem dat UVO mijn schedule voor opladen gewist had. Had het ingesteld om op te laden tussen 9:00 en 18:00 met stroom van de zonnepanelen.

Maar UVO had die setting gewist (en door gestuurd naar de e-Niro!) waardoor ie 's nachts is beginnen laden.

(En ja, wall box gekoppeld aan slimme meter zou handiger zijn, maar 'k zie die investering als particulier niet zitten)
Ik heb heel vaak dat de settings wordt gewist van het laden. Vooral als je de scheduled settings gaat kijken in de app dat heb je grote kans dat deze gewist worden. Dus ik open de app en lees andere dingen af. Verder bekijk ik de scheduled settings niet. Ook heb ik ook heel vaak dat de max % laden limiet gewist wordt. En dan moet ik het weer opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb heel vaak dat de temperatuur van het opwarmen verzet wordt. Meestal kouder. Wellicht als hij de ingestelde temperatuur niet kon bereiken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
_eLMo_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:16:
Ik heb heel vaak dat de temperatuur van het opwarmen verzet wordt. Meestal kouder. Wellicht als hij de ingestelde temperatuur niet kon bereiken ofzo?
Herken ik. Is redelijk random. Vandaag ineen 19,5 soms 17,5. Standaard voor mij is 20,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38
Raoul413 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:18:
Bedankt voor jullie reacties! Ik kreeg na doorvragen nu de volgende reactie van de dealer voor een afneembare trekhaak mét trekgewicht.

Art. nr: Q4281ADE50
Trekhaak met afneembare kogel is ontwikkeld voor de e-Niro met een 64 kWh accu. De e-Niro met 64kWh accu beschikt over een kogeldruk van 100 kg voor een eventuele kleine aanhangwagen (maximaal trekgewicht 300 kg). Let op: voor een fietsendrager geldt er een kogeldruk van maximaal 75 kg. Het daadwerkelijke rijbereik van de e-Niro wordt mede bepaald door het gebruik en de configuratie. Indien de e-Niro wordt uitgerust met o.a. een trekhaak voor het vervoeren van (elektrische) fietsen of een aanhanger zal het rijbereik van de e-Niro kunnen afnemen. Deze trekhaak wordt zonder 13 polige kabelset geleverd deze is te bestellen onder nr J2621ADE00PC.

Trekhaak kabelset 13 polig
https://webshop.kia.nl/_transfer/images/accessoire/3269.jpg

Art. nr: J2621ADE00PC
Trekhaak kabelset 13 polig (alleen te monteren met een 64 kWh accu)

De totale prijs van de trekhaak, 13-polige kabelset, montage en btw. komt op € 979,=
Zover ik weet geldt dit pas van MY21 model en niet voor MY20 model. Heb zelf de E-Soul 2020 en daarvan is door dealer gezegd alleen een trekhaak voor fietsendrager is toegestaan. Hoppenbrouwers motors biedt meerdere mogelijkheden aan incl. trekhaak waarmee je aanhanger zou kunnen trekken incl. RDW goedkeuring maar KIA dealer zegt u verliest uw garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

bedankt voor de tip! Ik zat in dubio omdat de executive edition niet te leasen valt zonder schuifdak en ik wist niet of ik de Dynamicline voor 5 jaar wilde wagen, dus dit is een perfecte oplossing om te kijken of ik iets mis na een jaartje en dan evt een EV6 ofzo als die dan betaalbaar is en ik toch wat anders wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
Blindfold schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:32:
[...]

bedankt voor de tip! Ik zat in dubio omdat de executive edition niet te leasen valt zonder schuifdak en ik wist niet of ik de Dynamicline voor 5 jaar wilde wagen, dus dit is een perfecte oplossing om te kijken of ik iets mis na een jaartje en dan evt een EV6 ofzo als die dan betaalbaar is en ik toch wat anders wil.
Let op, na discussie op ander forum blijkt het dat je alsnog een contract voor 60 mnd aangaat en het eigenlijk helemaal niet zo flexibel is. Zeg je na 12 mnd op, dan betaal je 50% van resterende leasekosten, of een iets voordeliger alternatief!! Aantal redenen zijn uitgezonderd. Hieronder de beschrijving van ‘over de flexibele voorwaarden’.

Flexibiliteit contract
Wat gebeurt er, als je het contract eerder wil of moet beëindigen? Wat is er mogelijk en wat zijn dan de kosten?

Voor deze auto van Hiltermann Lease kun je een maandelijks opzegbaar contract afsluiten.

De leasetarieven van de maandelijks opzegbare contracten liggen, afhankelijk van de gekozen auto, tussen de €15 en €35 per maand hoger dan het contract met een vaste periode van 60 maanden. Dit is altijd een gunstigere keuze dan een regulier leasetarief voor bijvoorbeeld 36, 24 of 12 maanden.

Je kunt ‘maandelijks opzegbaar’ kiezen aan de rechterzijde onder ‘Samenstellen’ bij de contractduur.

Door te kiezen voor ‘Maandelijks opzegbaar’ heb je een contract voor 60 maanden. Dit contract kun je echter na een periode van 12 maanden op elk gewenst moment zonder aanvullende opzegvergoeding beëindigen, met een opzegtermijn van 1 maand. Hiermee heb je de zekerheid van vaste lage tarieven voor maximaal 60 maanden, terwijl je wel na bijv. 13, 20 of 27 maanden zonder opzegvergoeding kunt opzeggen.

Voor zowel de ‘Maandelijks opzegbaar’ contractvariant als een contract met een vaste looptijd van 60 maanden gelden de volgende regelingen in geval van onvoorziene vervelende omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat je financiële situatie wijzigt:

Reden/aanleiding Kosten
Bij overlijden Kosteloos
Bij gedwongen ontslag Kosteloos
Bij medische afkeuring (verlies rijbevoegdheid) Kosteloos
Bij ontbinding samenlevingscontract Kosteloos
Bij echtscheiding Kosteloos
NB. De kosteloze ontbinding in geval van gedwongen ontslag en echtscheiding vindt plaats onder voorbehoud van een nieuwe berekening van je financiële situatie. Indien uit de nieuwe draagkrachtberekening blijkt dat je de leasetermijnen niet meer kunt betalen, dan kun je zonder opzegvergoeding inleveren.

Indien je van het contract af wilt, om een andere reden dan hierboven genoemd, dan gelden de volgende regelingen, waarbij de voor jou financieel meest gunstige wordt toegepast:

Standaard regeling
Als je binnen 12 maanden wilt beëindigen betaal je altijd de volledige 12 maanden plus je betaalt 50% van resterende maand termijnen vanaf de 12e maand. Wil je na 12 maanden beëindigen dan betaal je alleen 50% van resterende maand termijnen.
Helder en duidelijk, met een korting van 50% op de overgebleven maanden.
Alternatieve regeling
Jouw contract wordt met terugwerkende kracht omgezet naar de looptijd, waarna je zou willen stoppen.
Flexibel, je krijgt alsnog het contract, wat je destijds beter had kunnen afsluiten.
Dit blijkt vaak voordeliger en dus een goed en flexibel alternatief.
Rekenvoorbeeld alternatief (maximum opzegvergoeding):

Stel je hebt nu 33 maanden de auto en wil er na 36 maanden van af. Contract is echter 60 maanden.
Prijs voor 36 maanden zou zijn geweest €295 per maand.
Prijs voor 60 maanden, die je nu hebt is €255 per maand.

Je moet dan 36 maanden het verschil betalen: zijnde 36 x €40 = €1.440 als afkoop. In plaats van 50% van de resterende 24 maanden, zijnde 24 x €255 x 50% = €3.060 als afkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvd3581
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04-2023
ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:11:
[...]

Let op, na discussie op ander forum blijkt het dat je alsnog een contract voor 60 mnd aangaat en het eigenlijk helemaal niet zo flexibel is. Zeg je na 12 mnd op, dan betaal je 50% van resterende leasekosten, of een iets voordeliger alternatief!! Aantal redenen zijn uitgezonderd. Hieronder de beschrijving van ‘over de flexibele voorwaarden’.

(...)
Dat is dus niet het geval zo blijkt later in die discussie. Na een jaar is het leasecontract wel degelijk maandelijks opzegbaar, zonder bijkomende kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@ElGrandoNeuso graag even linken naar dat andere forum en dan daar de discussie voortzetten.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-05-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:41:
@ElGrandoNeuso graag even linken naar dat andere forum en dan daar de discussie voortzetten.
https://nl.pepper.com/aan...ndelijks-opzegbaar-196575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:35
Ik moet binnenkort wat palen ophalen die aan de achterkant uitsteken. Weet iemand hoe ik de achterklep deugdelijk kan vastmaken? Ik heb nergens de mogelijkheid om een touw aan vast te knopen. Tot nu toe altijd kleine stukjes achter de ruitenwisser vastgemaakt maar ik moet nu een flink stuk over de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:40

Timple

MagniArtistique schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:03:
Ik moet binnenkort wat palen ophalen die aan de achterkant uitsteken. Weet iemand hoe ik de achterklep deugdelijk kan vastmaken? Ik heb nergens de mogelijkheid om een touw aan vast te knopen. Tot nu toe altijd kleine stukjes achter de ruitenwisser vastgemaakt maar ik moet nu een flink stuk over de snelweg.
Ik steek gewoon een touw of elastiek met oog in de sluiting. Deze sluit dan gewoon met een palletje en klaar.
Achterklep knopje drukken en je touw is weer los :)

[ Voor 4% gewijzigd door Timple op 16-05-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:52
Iemand hier ervaring met de eNiro en 3 stoeljes op de achterbank? Heeft de eNiro in het midden eigenlijk Isofix, kon dat zo snel niet vinden.

Ik ga volgende week zaterdag een test ritje maken, overweeg de auto te leasen via de Consumentenbond (Hiltermann Lease).

EDIT:
3 kids kan, zelfs 4.

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 16-05-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Card Nox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:58:
Iemand hier ervaring met de eNiro en 3 stoeljes op de achterbank? Heeft de eNiro in het midden eigenlijk Isofix, kon dat zo snel niet vinden.

Ik ga volgende week zaterdag een test ritje maken, overweeg de auto te leasen via de Consumentenbond (Hiltermann Lease).
Nope, alleen isofix op de buitenste 2 zitplaatsen. Volgens mij is isofix nooit aanwezig op de middelste plek, maar dat weet ik niet helemaal zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
MagniArtistique schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:03:
Let op dat de auto niet op tilt slaat omdat er nog een (achter)deur open staat. Er zit beveiliging op die er na een kort stukje rijden voor zorgt dat je niet meer kunt optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:01
eltron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:46:
[...]Let op dat de auto niet op tilt slaat omdat er nog een (achter)deur open staat. Er zit beveiliging op die er na een kort stukje rijden voor zorgt dat je niet meer kunt optrekken.
Is dat echt zo? Heb ik nog nooit gehad, en wel eens met open achterklep gereden dacht ik :?

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 18:40

Timple

Card Nox schreef op zondag 16 mei 2021 @ 10:58:
Met een beetje proppen passen twee volwaardige stoeltjes en een maxi-cosi ook :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKvA2x_qyE_tkhrDOArnZsFP9ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCJqABHE3RLqKOYV1lWMoSA3.jpg?f=fotoalbum_large

De buitenste thunderbirds-stoel kan dan helaas niet meer draaien...

[ Voor 4% gewijzigd door Timple op 17-05-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
Richard D schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:17:
Er zijn handleidingen doe zeggen om de 4 laadbeurten eenmaal tot 100% . Nu hier lees ik eenmaal per maand. Dit komt voor mij op hetzelfde uit . En het is ook niet een vast iets als je ver moet laad je hem vol. Laat de hem gewoon niet lang op 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:38
Tacovdh schreef op maandag 17 mei 2021 @ 00:19:
[...]
Is dat echt zo? Heb ik nog nooit gehad, en wel eens met open achterklep gereden dacht ik :?
Ja, ik heb ook wel eens een paar 100m naar de milieustraat gereden met de klep wagenwijd open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Mijn accu komt soms 2 maanden niet op de 100% 🤷 (ik laad normaliter altijd tot 80%). Ik wil nog de cell voltages uitlezen met een app / ODB adapter.

Weet iemand of er al een sheet is ergens met vergelijkbare data van cell voltages over time? Vergelijkings materiaal is altijd goed.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 17-05-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
eltron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:46:
[...]

Let op dat de auto niet op tilt slaat omdat er nog een (achter)deur open staat. Er zit beveiliging op die er na een kort stukje rijden voor zorgt dat je niet meer kunt optrekken.
Nog nooit mee gemaakt, tientallen kilometers zelfs op de snelweg gereden met de klep open !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

gerben2903 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:13:
[...]

Nog nooit mee gemaakt, tientallen kilometers zelfs op de snelweg gereden met de klep open !
Ik volgens mij wel! Stond bij de milieustraat. Klep geopend om spullen te lozen. Moest een klein stukje verder zijn voor de rest dus ik denk ik rij even vooruit met klep open, maar nee hoor dat stond de auto niet toe. Kreeg hem volgens mij niet in zijn Drive stand.

Wel een andere situatie denk ik dan dat je de auto start met klep al open en dan gaat rijden, dat zal gewoon werken zoals Gerben zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door GVR op 17-05-2021 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
GVR schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Ik volgens mij wel! Stond bij de milieustraat. Klep geopend om spullen te lozen. Moest een klein stukje verder zijn voor de rest dus ik denk ik rij even vooruit met klep open, maar nee hoor dat stond de auto niet toe. Kreeg hem volgens mij niet in zijn Drive stand.

Wel een andere situatie denk ik dan dat je de auto start met klep al open en dan gaat rijden, dat zal gewoon werken zoals Gerben zegt.
Het heeft wellicht iets te maken met de elektrische parkeerrem (EPB). In instructieboekje staat hierover het volgende:

"Automatische activering van EPB. Nadat de auto is gestopt met behulp van de functie Rijden met één pedaal, wordt EPB automatisch geactiveerd in een van de volgende situaties:
• Het bestuurdersportier is open.
• De veiligheidsgordel is losgemaakt.
• De motorkap is open.
• De achterklep is open.
• Er zijn 5 minuten verstreken sinds de auto is stilgezet.
• De systeembediening is beperkt vanwege andere redenen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567917
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55
Het valt mij op dat het stroomverbruik bij het opladen hoger is dan ik zou verwachten.
Vannacht opgeladen van 47% naar 100%. Stroomverbruik was 40 kWh. Met een 64 kWh accu verwacht ik zonder laadverlies rond 34 kWh verbruik.

6 kWh laadverlies met een 3 fase thuislader en laden op 11 kW lijkt me aan de hoge kant.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Frenkie567917 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 08:32:
Het valt mij op dat het stroomverbruik bij het opladen hoger is dan ik zou verwachten.
Vannacht opgeladen van 47% naar 100%. Stroomverbruik was 40 kWh. Met een 64 kWh accu verwacht ik zonder laadverlies rond 34 kWh verbruik.

6 kWh laadverlies met een 3 fase thuislader en laden op 11 kW lijkt me aan de hoge kant.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ervaring leert dat 15% verlies in het systeem. Paal, lader en batterij vrij normaal is. Ga maar na. De lader in de auto is waarschijnlijk ca 95% efficiënt, De batterij heeft een laadfactor van 1.05-1.07 en de rest van het systeem gebruikt ook nog wat energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ook bij het stukje 90% naar 100% laden lijkt het alsof de verliezen groter zijn. Je zou het kunnen bijhouden en vergelijken of je efficiënter laadt als je tot max 90% laadt.
Ook is kijken naar percentage en dan afleiden hoeveel kWh er in de accu zit niet de meest nauwkeurige methode. Helaas heb je een OBD module nodig om de capaciteit in kWh uit te lezen.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-05-2021 09:22 ]

Pagina: 1 ... 141 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.