Hier nog niets hoor ... 😏wortelsoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:27:
[...]
Je script al af? Dan had je het nu kunnen testen.
Edit: is al weer terug. Lijkt erop dat ze nu wel wat monitoren.
Zowel radio als Spotify (bedraad). Equalizer settings aangepast de radio unit maakt weinig verschil. Kan nog wel testen met aanpassen via Spotify. De basis geluidsset is helaas niet voldoende. Twee auto’s met Bose gehad, waaronder nu nog een Ampera met Bose en dit is echt een andere ervaring.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:53:
[...]
Hoe luister je dan? Ik speel zelf meeste af via CarPlay (bedraad dus) en heb een equalizer actief in Spotify.
@tvdw83 ok jammer. Ik vind het wel prima eigenlijk, maar nooit echt dikke audio gehad in eerdere auto’s. Dit is mn eerste met een subwoofer en speakers achter
@tvdw83 ga voor de gein eens in een E-Soul met Harman Kardon zitten. Dan wordt het contrast nog groter
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Heb ze via twitter bestookt vanmiddag 🤭 ze gingen het weer uitzoeken *kuch* maar niet teveel van verwachten.wortelsoft schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:32:
[...]
Was even terug, maar weer uitgevallen.
Ik vind de kwaliteit van de DAB+/FM module niet echt best, maar stop eens een usb stick met hoge kwaliteit mp3 in de media aansluiting..... dan vind ik hem niet tegenvallentvdw83 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:34:
[...]
Zowel radio als Spotify (bedraad). Equalizer settings aangepast de radio unit maakt weinig verschil. Kan nog wel testen met aanpassen via Spotify. De basis geluidsset is helaas niet voldoende. Twee auto’s met Bose gehad, waaronder nu nog een Ampera met Bose en dit is echt een andere ervaring.
EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)
hoezo hypermilen. Zusje Kona doet meer dan 1000km op één lading.
Hyundai Kona Electric: meer dan 1.000 km op één lading
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Foute URL, moet deze zijneltron schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 00:57:
hoezo hypermilen. Zusje Kona doet meer dan 1000km op één lading.
https://www.autowereld.co...t-geen-bereik-van-1000-km
Met de url is niks misbruneelm schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:39:
[...]
Foute URL, moet deze zijn
https://www.autowereld.co...t-geen-bereik-van-1000-km
Jij linkt naar een dikke vette kanttekening. Een terechte naar mijn mening
Hoor je eigenlijk een geluid als je stapvoets rijdt? Wonen op een woonerf.. Met veel spelende kinderen.. Vandaar..
Ja, VESS (virtual engine sound system). tot een km of 30/ugreatgonzo schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:26:
Hoor je eigenlijk een geluid als je stapvoets rijdt? Wonen op een woonerf.. Met veel spelende kinderen.. Vandaar..
Dat is goed, nogmaals bedankt en geniet van je korte break 😉plips schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:28:
[...]
Thanks. Ik heb wel wat tips. Ik zou zeggen laten we dat bespreken via de commentaren op Github? Dan vervuilen we hier het forum niet. Rondom het continue pollen bleef ik bezig met wat verbeteringen, de laatste versie staat in GitHub. Die zou ik wel beetpakken als ik jou was. Kan helaas komende week weinig betekenen, even een korte break.
Ik heb de auto nu een maandje. Het valt me op dat de veren erg stug zijn. Hij veert dus minder mee in vergelijking met mijn vorige auto. Vooral mijn bijrijders hebben er extra last van als ik over een hobbelig stukje weg rij. Kan dit nog aangepast worden of dit is zoals het is?
Het is een zware auto, dus niet eenvoudig. Met betere schokdempers is het op te vangen maar dat is een dure hobby.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Ah, zo had ik het nooit bekeken. Het is inderdaad een zware auto. M’n vorige auto was 400 kilo lichter.kdeboois schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:45:
Het is een zware auto, dus niet eenvoudig. Met betere schokdempers is het op te vangen maar dat is een dure hobby.
20 augustus krijg ik mijn Pearl White E-Niro. 2 maanden eerder dan voorzien. Besteldatum 1 mei 2019.
In 5 jaar naar nihil afschrijven? En dan bij verkoop van de auto weer een boekwinst pakken?Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:06:
[...]
@Bitaktus19 bijna altijd wel, waarom niet?
Zat gister in de tuin. Hoorde op de achtergrond opgewonden kinderstemmetjes op straat: "een marter, een marter". Sloeg er geen acht op. Tot de buurvrouw appte: Kinderen zagen een steenmarter onder jullie auto. Hij vluchtte de voortuin in.
Nu weet ik van de dealer dat er in de kabelisolatie van de Kia visolie en/of -meel zit waar marters gek op zijn. Daar kwam 'ie bij aflevering mee. Of ik een verjager had laten installeren als optie. Nee, had je me ook niet aangeboden
.
Maar goed, waarneming door kinderen. Hoe betrouwbaar?
Marters zijn volgens mij nachtdieren. Dit was halverwege de middag.....
Eerst mijn zoontje maar over het voorwiel laten plassen
(schijnen ze een hekel aan te hebben)
Omdat ik daar geen gewoonte van wil maken toch maar een verjager besteld.
Weet iemand of er een groep /zekering is die uit is als de auto aan is? Anders gooi ik 'm (eerst) rechtstreeks op de 12V accu en piept 'ie dus ook onder het rijden. Eventueel later een relais er tussen.
Nu weet ik van de dealer dat er in de kabelisolatie van de Kia visolie en/of -meel zit waar marters gek op zijn. Daar kwam 'ie bij aflevering mee. Of ik een verjager had laten installeren als optie. Nee, had je me ook niet aangeboden

Maar goed, waarneming door kinderen. Hoe betrouwbaar?
Marters zijn volgens mij nachtdieren. Dit was halverwege de middag.....
Eerst mijn zoontje maar over het voorwiel laten plassen

Omdat ik daar geen gewoonte van wil maken toch maar een verjager besteld.
Weet iemand of er een groep /zekering is die uit is als de auto aan is? Anders gooi ik 'm (eerst) rechtstreeks op de 12V accu en piept 'ie dus ook onder het rijden. Eventueel later een relais er tussen.
@Marcva van een review van bol.com:
Heb zelf een hekel aan dit soort oplossingen want kan dit soort dingen vaak (nog) horen, het schijnt dat naarmate je ouder wordt de hoge frequenties uiteindelijk wegvallen. Ook kleine kinderen, katten, honden kun je hier horendol mee krijgen, afhankelijk van of die frequentie in hun hoorbare bereik zit.Totaal geen effect op de marter. Ik had hem ingebouwd op basis van alle aanbevelingen, ruimte, geluid dat kan verplaatsen enz. Toen ik s’nachts thuis kwam met een andere auto zat de witte bef gewoon onder mijn kap van de Passat. Ik heb nu gaas met een raamwerk onder de auto. De eerste weken zag ik de markeringen van de marter rond het raamwerk maar hij kan er niet meer onder.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-08-2020 12:04 ]
@Bitaktus19 Dat mag niet volgens de BD, je mag 90% afschrijven in 5 jaar. Bij verkoop moet je de winst ook weer opvoeren.Bitaktus19 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
In 5 jaar naar nihil afschrijven? En dan bij verkoop van de auto weer een boekwinst pakken?
Heb je wel een punt. Buurman klaagde ooit ook al dat ik zo'n piepding in de tuin had om een einde te maken aan de kattenbak die het was geworden. Zelf hoor ik het niet meer. Dat zijn de geneugten van ouder wordenCyBeRSPiN schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:04:
@Marcva van een review van bol.com:
[...]
Heb zelf een hekel aan dit soort oplossingen want kan dit soort dingen vaak (nog) horen, het schijnt dat naarmate je ouder wordt de hoge frequenties uiteindelijk wegvallen. Ook kleine kinderen, katten, honden kun je hier horendol mee krijgen, afhankelijk van of die frequentie in hun hoorbare bereik zit.
Maar als de keuze is: slangen en kabels aan laten vreten óf een irritant piepje als je naast de auto staat......
Er zijn ook positieve recensies. Voor die € 25,= wil ik de gok wel nemen.
Gaas is gedoe en niet goed voor de aerodynamica / range.
Die dingen dragen wel ver qua geluid. In ieder geval die kattenweerders. Ik weet niet of je buren er blij van wordenMarcva schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:50:
[...]
Heb je wel een punt. Buurman klaagde ooit ook al dat ik zo'n piepding in de tuin had om een einde te maken aan de kattenbak die het was geworden. Zelf hoor ik het niet meer. Dat zijn de geneugten van ouder worden![]()
Maar als de keuze is: slangen en kabels aan laten vreten óf een irritant piepje als je naast de auto staat......
Er zijn ook positieve recensies. Voor die € 25,= wil ik de gok wel nemen.
Gaas is gedoe en niet goed voor de aerodynamica / range.
M'n buurman 2 huizen verderop had zo'n ding. Heb hem toch vriendelijk verzocht om het weg te halen, werd er gek van. (Ben zelf 28)5V1NA70G schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:00:
[...]
Die dingen dragen wel ver qua geluid. In ieder geval die kattenweerders. Ik weet niet of je buren er blij van worden
En de katten kwamen nog steeds in z'n tuin.
Hij komt in de motorruimte hè..... Zal toch wel wat dempen.5V1NA70G schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:00:
[...]
Die dingen dragen wel ver qua geluid. In ieder geval die kattenweerders. Ik weet niet of je buren er blij van worden
Voor een marter kan je beter een speciaal bedrijfje inhuren die de aanwezigheid herkent adhv sporen, hem afvangt (als hij er is) en op een behoorlijke afstand van de oorspronkelijke vindplaats uitzet.
90% is ook veel. Ik mag hopen dat de Niro na 5 jaar meer oplevert dan 5000,-. Oftewel ik snap het voordeel niet van zo hard afschrijven.Vaevictis_ schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
@Bitaktus19 Dat mag niet volgens de BD, je mag 90% afschrijven in 5 jaar. Bij verkoop moet je de winst ook weer opvoeren.
Ben bang dat z'n broer het territorium vervolgens dankbaar inneemtjoepie de p schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:11:
Voor een marter kan je beter een speciaal bedrijfje inhuren die de aanwezigheid herkent adhv sporen, hem afvangt (als hij er is) en op een behoorlijke afstand van de oorspronkelijke vindplaats uitzet.
En ik ben een paar tientjes lichter.
Een tijdje terug van een collega gehoord dat een toiletblokje met citroengeur ook helpt tegen marters, schijnen ze niet zo lekker te vinden. Onder de motorkap hangen op een plek waar het niet echt heet wordt en de marters blijven ook weg.
Verkopen doe je, met een taxatie van je dealerVaevictis_ schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
@Bitaktus19 Dat mag niet volgens de BD, je mag 90% afschrijven in 5 jaar. Bij verkoop moet je de winst ook weer opvoeren.
[ Voor 4% gewijzigd door de telegraaf op 17-08-2020 15:51 ]
Dat is te bezien. Mede afhankelijk van aantal km, degeneratie batterij en stand van de techniek en alternatief aanbod tzt. Voorzichtigheid is altijd een prima principe.Bitaktus19 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:20:
[...]
90% is ook veel. Ik mag hopen dat de Niro na 5 jaar meer oplevert dan 5000,-. Oftewel ik snap het voordeel niet van zo hard afschrijven.
Stel je rijd 50k km/jr, dat staat de teller op 250k. Interieur is grotendeels versleten, Batterij is nog maar 70% of zelfs helemaal op.
En je kunt tegen die tijd een nieuwe EV kopen vanaf ca. 15K.
Wellicht krijg je idd nog 5K incl btw, maar kan ook tegenvallen, zeker als de batterij op is (en geen garantie meer)
@Bitaktus19 Je hebt geen bedrijf zo te horen? Afschrijven is gunstig omdat je dan minder winst maakt (en belasting kunt drukken). Als je hem voor meer dan 5k kan verkopen maak je winst. Restwaarde zal zeker meer zijn dan 5k. Je kunt de auto aan jezelf als privé persoon verkopen en dan 19c per km declareren.eltron schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 16:25:
[...]
Dat is te bezien. Mede afhankelijk van aantal km, degeneratie batterij en stand van de techniek en alternatief aanbod tzt. Voorzichtigheid is altijd een prima principe.
Stel je rijd 50k km/jr, dat staat de teller op 250k. Interieur is grotendeels versleten, Batterij is nog maar 70% of zelfs helemaal op.
En je kunt tegen die tijd een nieuwe EV kopen vanaf ca. 15K.
Wellicht krijg je idd nog 5K incl btw, maar kan ook tegenvallen, zeker als de batterij op is (en geen garantie meer)
Mmmm. Iets wat continu de 12v accu aanspreekt? Ik zou oppassen ermee. Voor je het weet je de marter weg en wil je auto niet meer starten.Marcva schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Hij komt in de motorruimte hè..... Zal toch wel wat dempen.
YouTube: Safely jacking an eNiro up using a scissor jack and fitting genuine ...
Handig mocht het ooit eens nodig zijn om de wielen eraf te halen. In de handleiding zelf ontbreekt het.
Kon zelf trouwens de mudflaps monteren zonder de wielen eraf te halen.
Handig mocht het ooit eens nodig zijn om de wielen eraf te halen. In de handleiding zelf ontbreekt het.
Kon zelf trouwens de mudflaps monteren zonder de wielen eraf te halen.
misschien echt een hele domme vraag maar kan je gewoon door de wasstraat met bodemwassen enzo met de e-niro?
Geen domme vraag, maar het kan. Heb het al een paar keer gedaan.z0rk0l schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 18:52:
misschien echt een hele domme vraag maar kan je gewoon door de wasstraat met bodemwassen enzo met de e-niro?
Lucky you, mijne is besteld in april en staat nog steeds (voorlopig) voor levering half september.item28 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:58:
20 augustus krijg ik mijn Pearl White E-Niro. 2 maanden eerder dan voorzien. Besteldatum 1 mei 2019.
MW_Passat_2016
Dat kan alleen bij uitzondering. In principe kun je slechts eenmalig de keuze maken of je de auto tot je privé vermogen of tot je ondernemingsvermogen rekent. Zolang je die auto hebt, blijft die keuze gelden, ook als na 5 jaar de bijtelling verandert. Alleen als je kunt aantonen dat je de auto na 5 jaar minder dan 10% zakelijk gebruikt, moet je de auto tot je privé vermogen rekenen.Vaevictis_ schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:19:
[...]
@Bitaktus19 Je hebt geen bedrijf zo te horen? Afschrijven is gunstig omdat je dan minder winst maakt (en belasting kunt drukken). Als je hem voor meer dan 5k kan verkopen maak je winst. Restwaarde zal zeker meer zijn dan 5k. Je kunt de auto aan jezelf als privé persoon verkopen en dan 19c per km declareren.
Overigens kun je de auto best in 5 jaar naar nul afschrijven. Heb ik nu twee keer gedaan, ook met de e-Niro. Als je de auto verkoopt na 5 jaar zul je de verkoopprijs van de auto bij je winst moeten optellen. Als je marginale tarief in de jaren van afschrijving hoger is dan dat van het jaar van verkoop, kan dat een fiscaal voordeel opleveren. Hangt dus van je persoonlijke situatie af, of dat een goede strategie is.
Juist wel. Daarom snap ik ook niet waarom je 5 jaar te hoog zou afschrijven om vervolgens in het zesde (verkoop)jaar een flinke boekwinst te maken.Vaevictis_ schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:19:
[...]
@Bitaktus19 Je hebt geen bedrijf zo te horen? Afschrijven is gunstig omdat je dan minder winst maakt (en belasting kunt drukken). Als je hem voor meer dan 5k kan verkopen maak je winst. Restwaarde zal zeker meer zijn dan 5k. Je kunt de auto aan jezelf als privé persoon verkopen en dan 19c per km declareren.
Stel de Niro schrijft economisch 50% af in 5 jaar. Auto kost +- 40k ex BTW.
Als je dat volgt schrijf je per jaar 4.000,- af. Levert je 5x een aftrekpost van 4.000,-. In jaar 6 geen bijzonderheden.
Schrijf je 90% af in 5 jaar dan heb je 5 jaar een aftrekpost van 7.200,-. In het zesde (verkoop)jaar heb je een extra boekwinst van 16.000,-.
In beide gevallen is de som van afschrijven en verkoopwinst identiek. Met de progressieve tarieven in de inkomstenbelasting levert te hard afschrijven dan eerder een fiscaal nadeel doordat je in het zesde jaar extra betaalt.
Maar misschien ik iets..
Ik zou willekeurig afschrijven wel snappen bij sterk wisselende bedrijfsresultaten, maar dat is een hele andere discussie.
Dat klopt @Harvest2002 je kunt dan een andere auto kopen leasen en de e-niro vooral privé rijden. Bij meer dan 10% zal het inderdaad als zakelijk worden bestempeld. Winst moet je in de onderneming meetellen.Harvest2002 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:45:
[...]
Dat kan alleen bij uitzondering. In principe kun je slechts eenmalig de keuze maken of je de auto tot je privé vermogen of tot je ondernemingsvermogen rekent. Zolang je die auto hebt, blijft die keuze gelden, ook als na 5 jaar de bijtelling verandert. Alleen als je kunt aantonen dat je de auto na 5 jaar minder dan 10% zakelijk gebruikt, moet je de auto tot je privé vermogen rekenen.
Overigens kun je de auto best in 5 jaar naar nul afschrijven. Heb ik nu twee keer gedaan, ook met de e-Niro. Als je de auto verkoopt na 5 jaar zul je de verkoopprijs van de auto bij je winst moeten optellen. Als je marginale tarief in de jaren van afschrijving hoger is dan dat van het het jaar van verkoop, kan dat een fiscaal voordeel opleveren. Hangt dus van je persoonlijke situatie af, of dat een goede strategie is.
Dat is een goede van het belastingtarief die had ik nog geen eens gezien. Voor mij is het een goede strategie, overigens account en fiscalist hadden beide bevestigd dat 100% afschrijven niet mocht.
Zie voor fiscaliteit auto van de zaak het topic: Auto van de (eigen) onderneming
<2 mA staat er bij de specs. Lijkt me niet echt de moeite.plips schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 17:21:
[...]
Mmmm. Iets wat continu de 12v accu aanspreekt? Ik zou oppassen ermee. Voor je het weet je de marter weg en wil je auto niet meer starten.
Levering was gepland voor half oktober. De auto bleek in de haven te staan. Als ik niet langs was gegaan bij de dealer zouden ze hem daar hebben laten staan tot half oktoberpassat_to_ev schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:34:
[...]
Lucky you, mijne is besteld in april en staat nog steeds (voorlopig) voor levering half september.

Eerste 400 km zit er bijna op.. kan niks anders zeggen dan: meer dan het wachten waard, wat een auto.
Foto`s volgen snel.
Klein opsomming van de eerste indruk:
- Oke, het het is geen Tesla maar, man wat is dat optrekken leuk
- Regeneratief remmen, het is even wennen maar wel echt top, ik heb hem zelf ingesteld op automatisch en het is leuk om de batterij percentage weer omhoog te zien lopen!
- Lane assist is even wennen op niet-snelwegen, voornamelijk bij tegemoetkomend verkeer waardoor je wel over de belijning moet, dan wil de e-Niro toch corrigeren.
- Wat me ook positief heeft verrast is de audio van de Dynamic versie, de Executive zal gerust een betere sound hebben, maar door wat te spelen met de EQ komt er echt wel een fijn geluid uit de speakers.( naar mijn mening )
Foto`s volgen snel.
Klein opsomming van de eerste indruk:
- Oke, het het is geen Tesla maar, man wat is dat optrekken leuk
- Regeneratief remmen, het is even wennen maar wel echt top, ik heb hem zelf ingesteld op automatisch en het is leuk om de batterij percentage weer omhoog te zien lopen!
- Lane assist is even wennen op niet-snelwegen, voornamelijk bij tegemoetkomend verkeer waardoor je wel over de belijning moet, dan wil de e-Niro toch corrigeren.
- Wat me ook positief heeft verrast is de audio van de Dynamic versie, de Executive zal gerust een betere sound hebben, maar door wat te spelen met de EQ komt er echt wel een fijn geluid uit de speakers.( naar mijn mening )
Bij mij is zoiets ook van toepassing. Mijn auto staat nu pas op de boot, maar zou in de haven blijven staan tot half november. Dit komt omdat de leasemaatschappij dit zo aansluitend aan mijn huidige contract gepland heeft.item28 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:28:
[...]
Levering was gepland voor half oktober. De auto bleek in de haven te staan. Als ik niet langs was gegaan bij de dealer zouden ze hem daar hebben laten staan tot half oktober
Het is dus (voor leaseauto's) handig om aan de leasemaatschappij te vragen z.s.m. uit te leveren, als het goed is wordt dat dan ook naar de dealer gecommuniceerd en blijft je auto niet onnodig in de haven hangen.
Beste allen,
Ik heb een korte vraag over de Mijn Kia app. Heb sinds 1 maand een MY20 ExecutiveLine, begreep dat daar ook Connected Services in zou zitten. Nu ik de MijnKia app open zie ik niks van een dashboard zoals via deze link: https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/. Hebben jullie enig idee wat ik zou moeten doen om dit te bereiken? Hoor het graag.
Btw: (Kia Uvo is bij mij nog steeds onbereikbaar: unable to connect to servers). Klantenservice app reageert gewoon niet..
Ik heb een korte vraag over de Mijn Kia app. Heb sinds 1 maand een MY20 ExecutiveLine, begreep dat daar ook Connected Services in zou zitten. Nu ik de MijnKia app open zie ik niks van een dashboard zoals via deze link: https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/. Hebben jullie enig idee wat ik zou moeten doen om dit te bereiken? Hoor het graag.
Btw: (Kia Uvo is bij mij nog steeds onbereikbaar: unable to connect to servers). Klantenservice app reageert gewoon niet..
Bij auto's met UVO is heel de Kia Connected Service niet meer van toepassing, dus vandaar dat je het niet kunt vinden. Je zult het echt met UVO voor elkaar moeten krijgen. Krijg je die foutmelding overigens vanuit de auto, of vanuit de app?
Heb het zelf afgelopen dinsdag meteen ingesteld na oplevering en het werkt eigenlijk super.
Heb het zelf afgelopen dinsdag meteen ingesteld na oplevering en het werkt eigenlijk super.
[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-08-2020 15:50 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Heeft er iemand nog een tip voor dakdragers een en dakkoffer? Maakt het nog wat uit?
@Hippe Lip Had jij nou de lkas nog een keer laten calibreren? Het zelf sturen met alleen groen stuurtje gaat bij mij vrij goed maar met groene auto tussen de lijnen en groen stuurtje. Is de auto vrij heftig aan het ping pongen tussen de lijnen en dat is niet te doen.
Ik merk zelf dat die van mij, als ik op de rechterbaan ben, meer richting de middellijn wilt sturen, dan laat ik em zn ding doen en dan centreert ie gewoon en dan is het ook klaar, voel je geen tegendruk meer in je stuur...
Ah vandaar! Via de telefoon. Ben bang dat het te maken heeft met of netwerk van werk (via 4G en Wifi werk doet die het niet), of met Iphone (6s). Via wifi thuis doet die het wel, alleen kan ik niet dicht genoeg bij mijn huis komen met de auto om hem dan goed in te stellen--MeAngry-- schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:49:
Bij auto's met UVO is heel de Kia Connected Service niet meer van toepassing, dus vandaar dat je het niet kunt vinden. Je zult het echt met UVO voor elkaar moeten krijgen. Krijg je die foutmelding overigens vanuit de auto, of vanuit de app?
Niet nodig. Auto heeft sim en gaat dus eigenstandig het www op.derots schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:05:
[...]
[...] alleen kan ik niet dicht genoeg bij mijn huis komen met de auto om hem dan goed in te stellen
Die van mij tikt links de lijn aan corrigeerd vrij hard bij, tikt dan rechts de lijn aan en corrigeert naar links en het spel begint weer van voor af aan.NiroNiro schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:55:
Ik merk zelf dat die van mij, als ik op de rechterbaan ben, meer richting de middellijn wilt sturen, dan laat ik em zn ding doen en dan centreert ie gewoon en dan is het ook klaar, voel je geen tegendruk meer in je stuur...
Ik heb zelf bij Winparts.nl de Hapro Cronos Aero 3 Wingbar aangeschaft. Slechts 115 Eur ex btw.z0rk0l schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:08:
Heeft er iemand nog een tip voor dakdragers een en dakkoffer? Maakt het nog wat uit?
En leg daar een dakkoffer van 600L op. Werkt voor mij prima.
Dakkoffer had ik overigens al, toevallig ook een Hapro probox 660.
En met de wintersport kom ik dan nog wat ruimte tekort, dus nog een koffer van 420 liter op de draaghaak erbij.
[ Voor 20% gewijzigd door eltron op 18-08-2020 18:58 ]
thanks, ik heb deze nog liggen, gaat dat passen denk je?eltron schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:56:
[...]
Ik heb zelf bij Winparts.nl de Hapro Cronos Aero 3 Wingbar aangeschaft. Slechts 115 Eur ex btw.
En leg daar een dakkoffer van 600L op. Werkt voor mij prima.
Dakkoffer had ik overigens al, toevallig ook een Hapro probox 660.
En met de wintersport kom ik dan nog wat ruimte tekort, dus nog een koffer van 420 liter op de draaghaak erbij.
https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Dat is echt niet zo. Auto’s blijven niet onnodig in de haven hangen, maar worden zsm doorgestuurd naar de dealer. Die krijgt de auto op de stoep (en de rekening in de bus). Het kan wel zijn dat de leasemij de dealer vraagt de auto niet te leveren voor de einddatum van het oude contract, maar dat wordt eigenlijk altijd al bij de bestelling afgesproken.Baggio666 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:20:
[...]
Bij mij is zoiets ook van toepassing. Mijn auto staat nu pas op de boot, maar zou in de haven blijven staan tot half november. Dit komt omdat de leasemaatschappij dit zo aansluitend aan mijn huidige contract gepland heeft.
Het is dus (voor leaseauto's) handig om aan de leasemaatschappij te vragen z.s.m. uit te leveren, als het goed is wordt dat dan ook naar de dealer gecommuniceerd en blijft je auto niet onnodig in de haven hangen.
Geen idee eigenlijk, zou kunnen, maar sterk afhankelijk welke lengte je hebt en of het precies op de rails van de Kia past. Maar dat kun je natuurlijk eerst uitproberen en dan zo nodig alsnog iets bestellen.z0rk0l schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:20:
[...]
thanks, ik heb deze nog liggen, gaat dat passen denk je?
https://www.amazon.de/gp/...tle_o03_s00?ie=UTF8&psc=1
Deze raak je dan via marktplaats ook wel weer kwijt als ze niet passen en drukt dan de netto kosten van de nieuwe.
De Hapro cronos is een universele drager met verschillende adapters er bij voor verschillende autotypen. mogelijk is dat bij jouw Fischer ook het geval en kun je ook kijken of de Niro in het lijstje staat.
@z0rk0l Ik heb de orginele Kia nieuwe dakdragers stuur me even een PB.z0rk0l schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:08:
Ik heb soms hetzelfde idee, dat de auto aan het pingpongen is. Niet structureel hoor. Maar soms denk ik 'ik stuur zelf wel, dan rij ik tenminste in een echte lijn'.wortelsoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 18:39:
[...]
Die van mij tikt links de lijn aan corrigeerd vrij hard bij, tikt dan rechts de lijn aan en corrigeert naar links en het spel begint weer van voor af aan.
Ook zit de auto voor mijn idee op de linkerbaan net wat teveel naar rechts waardoor ik de neiging heb te corrigeren.
Mijnes wordt eindelijk over 2 weken geleverd. Ben een beetje aan het snuffelen op de bekende Chinese webshop voor wat items.
Ben zojuist de alu voetpedalen tegengekomen, iemand nog andere tips?
Zonwering?conbla schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:49:
Mijnes wordt eindelijk over 2 weken geleverd. Ben een beetje aan het snuffelen op de bekende Chinese webshop voor wat items.
(zit ik zelf ook naar te kijken, maar vraag me af of het veel uit maakt als aanvulling op het getinte glas in de executive line)
Ben ik inderdaad tegen gekomen. Achterste 2 ramen was geloof ik +- €30. Is dan alleen de vraag of het ook daadwerkelijk past..eltron schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Zonwering?
(zit ik zelf ook naar te kijken, maar vraag me af of het veel uit maakt als aanvulling op het getinte glas in de executive line)
Ander setje dat ik heb gevonden (voor een kleine meerprijs):
https://www.carshades.co....-2729_3207_7609_7610.html
Het gaat een stukje goed en dan begint het oscilleren en zet ik het maar uit, omdat het zeer irritant aanvoelt en je rijdt alsof je dronken bent.GVR schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:24:
[...]
Ik heb soms hetzelfde idee, dat de auto aan het pingpongen is. Niet structureel hoor. Maar soms denk ik 'ik stuur zelf wel, dan rij ik tenminste in een echte lijn'.
Ook zit de auto voor mijn idee op de linkerbaan net wat teveel naar rechts waardoor ik de neiging heb te corrigeren.
Kia verkoopt deze: https://webshop.kia.nl/ac...DE99KIA1NICS&modelid=139/conbla schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:10:
[...]
Ben ik inderdaad tegen gekomen. Achterste 2 ramen was geloof ik +- €30. Is dan alleen de vraag of het ook daadwerkelijk past..
Ander setje dat ik heb gevonden (voor een kleine meerprijs):
https://www.carshades.co....-2729_3207_7609_7610.html
maar er zijn ook goedkopere alternatieven voor. Bijvoorbeeld https://www.autovoordeelw...o-zonneschermen/kia/niro/. Als die specifiek geadverteerd worden voor (E-) Niro, ga ik er van uit dat het wel zal passen. Ik zou alleen graag willen weten of iemand de ervaring heeft dat het scheelt. Dat moet na de hittegolf van afgelopen tijd toch wel duidelijk zijn(?)
En airco meer of minder gebruiken kan enkele 10-tallen km range schelen.
[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 18-08-2020 22:27 ]
Wat jij zegt was dus exact wat ik dacht, en lijkt me ook het meest logisch.BGFG schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:30:
[...]
Dat is echt niet zo. Auto’s blijven niet onnodig in de haven hangen, maar worden zsm doorgestuurd naar de dealer. Die krijgt de auto op de stoep (en de rekening in de bus). Het kan wel zijn dat de leasemij de dealer vraagt de auto niet te leveren voor de einddatum van het oude contract, maar dat wordt eigenlijk altijd al bij de bestelling afgesproken.
Mijn dealer gaf echter aan dat het hem niet uitmaakt of hij de auto z.s.m. uit kan leveren of pas als het leasecontract afloopt. Hij hoeft pas te betalen als de auto bij hem wordt geleverd en hij blijft in de haven totdat hij wil dat hij geleverd wordt.
Wellicht een afspraak samen met de importeur (en leasemaatschappij)?
Mijn zoontje heeft de afgelopen weken niet geklaagd over de zon achterin (wat hij bij onze vorige auto wel deed), ik denk dat het getinte glas al best veel scheelt.eltron schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Zonwering?
Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl
Mijn ervaring is anders.BGFG schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 19:30:
[...]
Dat is echt niet zo. Auto’s blijven niet onnodig in de haven hangen, maar worden zsm doorgestuurd naar de dealer. Die krijgt de auto op de stoep (en de rekening in de bus). Het kan wel zijn dat de leasemij de dealer vraagt de auto niet te leveren voor de einddatum van het oude contract, maar dat wordt eigenlijk altijd al bij de bestelling afgesproken.
Ik zou eerst mijn Kia dit jaar niet kunnen krijgen, maar de deal met de dealer / leasemaatschappij was dat we dit jaar wel die KIA's (2x) zouden krijgen.Anders geen deal.
Toen met de Corona kregen we ineens telefoontjes, van we kunnen wel leveren en wel direct, maar dan niet je kleur, ook goed, en nog geen week later konden we ook onze eigen kleur weer eerder krijgen.Intussen had de baas ook nog wat nieuwe eisen voor ons omdat hij de eigen auto's niet goed kon verkopen dus moesten we daar langer in blijven rijden (ook geen probleem). ...
Toen was de discussie: wanneer moet ie geleverd worden. Omdat 2e hands markt ingekakt was wilde baas niet in juni/juli/aug hebben, maar vanaf september. Dealert blij want die vertelde: en nu komt het: de auto stond al in de haven en zou dus pas naar de dealer gaan als we de auto ook daadwerkelijk af zouden nemen.
In dit geval heeft de leasemaatschappij helemaal niets te willen: wij als klant bepaalden wanneer wij de auto wilden hebben. Dus je hebt een driehoekje:Dealer, LM en wij ..
nu fingers crossed of de auto ook op 1 sept. op kantoor geleverd wordt (2x)
There are no secrets, only information you do not yet have
Eerlijk gezegd heb ik die indruk ook en daarom ook mijn aarzeling om nog extra zonwering aan te schaffen.EvilBeegee schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:58:
[...]
Mijn zoontje heeft de afgelopen weken niet geklaagd over de zon achterin (wat hij bij onze vorige auto wel deed), ik denk dat het getinte glas al best veel scheelt.
En deze setjes zijn bestemd voor zijramen achter en achterraam, terwijl ik het eigenlijk voorin mis omdat die ramen niet getint zijn.
Daar spelen regels omtrent lichtdoorlatendheid. Dat is van hele andere orde dan achter.eltron schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:23:
[...]
[...]terwijl ik het eigenlijk voorin mis omdat die ramen niet getint zijn.
Op onze dichtstbijzijnde laadpaal zit sinds kort een onderstaande sticker.
Ik heb er nog geen last van gehad.... maar dit kan wel vervelend uitpakken met mijn 1 fase e-niro.
Soms staat mijn auto wel 18 uren om helemaal vol te laden.
Als de paal dan ook nog gaat knijpen, gaat het nog langer duren.
Ik heb er nog geen last van gehad.... maar dit kan wel vervelend uitpakken met mijn 1 fase e-niro.
Soms staat mijn auto wel 18 uren om helemaal vol te laden.
Als de paal dan ook nog gaat knijpen, gaat het nog langer duren.
:strip_exif()/f/image/Wx1lOzZiqq4vdNjUGhXWq9nz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
@driel24 ja balen.. Zou mooi zijn als laadpalen, en zeker dubbele laadpalen, standaard 22kW zouden worden zoals in het buitenland standaard is. Zal wel met het stomme capaciteitstarief te maken hebben dat een 3x35A aansluiting vele malen duurder is dan een 3x25A aansluiting. Misschien dat de Elektriciteitswet aangepast kan voor "smart" laadpalen..
vaag ja, en je hebt beide icoontjes (stuurtje en lijntjes) groen? Ze moeten samenwerken anders ga je inderdaad pingpongenwortelsoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:14:
[...]
Het gaat een stukje goed en dan begint het oscilleren en zet ik het maar uit, omdat het zeer irritant aanvoelt en je rijdt alsof je dronken bent.
Je kunt ook de intensiteit van de stuurbewegingen instellen toch?NiroNiro schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
vaag ja, en je hebt beide icoontjes (stuurtje en lijntjes) groen? Ze moeten samenwerken anders ga je inderdaad pingpongen
@driel24 Die qr code komt bij mij trouwens op "file not found" pagina uit. Als ik de http verander naar https komt er een melding over certificaat problemen.
Zoiets kan je nog soort van verwachten bij oudere palen (ook al is het dan slecht dat de sites niet meer bestaan), maar een nieuwe sticker plakken die al niet meer klopt is toch bijzonder vaag.
Zoiets kan je nog soort van verwachten bij oudere palen (ook al is het dan slecht dat de sites niet meer bestaan), maar een nieuwe sticker plakken die al niet meer klopt is toch bijzonder vaag.
Klopt... heb ik ook gezien.JeroenE schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:45:
@driel24 Die qr code komt bij mij trouwens op "file not found" pagina uit. Als ik de http verander naar https komt er een melding over certificaat problemen.
Als ik op "icu smart charging stations" kom ik bij Alfen.com uit.
Raar
@driel24 Alfen is de fabrikant van de ICU laadpalen, dus dat is op zich niet heel raar.
JeroenE schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:01:
@driel24 Alfen is de fabrikant van de ICU laadpalen, dus dat is op zich niet heel raar.
@NiroNiro Beide zijn groen inderdaad, maar meestal zet ik de lijntjes uit met de knop achter het stuur, omdat dan de auto voor 95% netjes stuurd, dan zijn de bewegingen subtiel het kan dan wel zijn dat de positie op de weg anders is dan je zelf zou doen, maar goed dat is wennen.
@Bitaktus19 niet dat ik weet. Het is nu een slecht afgestelde p.i.d. regelaar met veel overshoot en daarop volgende correctie.
@Bitaktus19 niet dat ik weet. Het is nu een slecht afgestelde p.i.d. regelaar met veel overshoot en daarop volgende correctie.
De volgende die zijn prijzen per KWh verhoogd:https://www.maingau-energie.de/e-mobilität/Autostrom-Tarif
[ Voor 5% gewijzigd door petertenboer op 19-08-2020 15:48 ]
En Ionity gaat naar....73 cent per kwhpetertenboer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:31:
De volgende die zijn prijzen per KWh verhoogd:https://www.maingau-energie.de/e-mobilität/Autostrom-Tarif
Normal price
AC: 37.04 ct/kWh*
DC: 46.79 ct/kWh*
IONITY charging points: 73.11 ct/kWh*
DC van 34,11 ct naar 49,79 ct = +46% volgens mij. Ze durven wel.petertenboer schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:31:
Precies, heb ook de mail gekregen van Main Gau.
Ondertussen al wel 3 à 4 naar Oostenrijk geweest , zonder problemen.
Ionity zijn zeer goede laders maar bij deze prijzen ze zichzelf uit de markt !
Nou ze kunnen mij de pot op !
Ik koop wel een youngtimer en zet die auto op de zaak .
Gewoon een auto op benzine , ben ik ook € 160 kwijt aan brandstofkosten
Maar dan hoef ik niet 3 à 4 keer 45 min te pauzeren , kan gelijk weer doorrijden.
En voor de zaak laadt ik de auto thuis wel op aan de laadpaal .
Ondertussen al wel 3 à 4 naar Oostenrijk geweest , zonder problemen.
Ionity zijn zeer goede laders maar bij deze prijzen ze zichzelf uit de markt !
Nou ze kunnen mij de pot op !
Maar dan hoef ik niet 3 à 4 keer 45 min te pauzeren , kan gelijk weer doorrijden.
En voor de zaak laadt ik de auto thuis wel op aan de laadpaal .
Ja, heb de boel nog eens laten calibreren, maar kwam er daarná pas achter dat het groene stuurtje (LKAS?) Ik haal die termen telkens door elkaar...) uit stond. De auto stuiterde gevaarlijk tussen de lijnen of daarbuiten (levensgevaarlijke capriolen) vanwege dat andere met de auto tussen de lijnen.wortelsoft schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:51:
@Hippe Lip Had jij nou de lkas nog een keer laten calibreren? Het zelf sturen met alleen groen stuurtje gaat bij mij vrij goed maar met groene auto tussen de lijnen en groen stuurtje. Is de auto vrij heftig aan het ping pongen tussen de lijnen en dat is niet te doen.
Dat laatste systeem kun je niet permanent uitzetten. Ik snap niet waarom, want het geeft echt telkens onverwacht een flinke ruk aan je stuur, om vervolgens aan de andere kant van de weg te raken. Inmiddels heb ik een hele procedure bij het instappen:
1. Auto aan
2. Gordel om
3. Linksonder twee knopjes uit: ‘auto tussen de lijntjes’ en dat zoemgeluid bij zachtjes rijden.
4. Auto in drive en wegrijden.
Helaas gaat er bij stap 3 wel eens wat mis en krijg ik opeens een ruk aan m’n stuur en schrik ik me weer een aap...
Tot nu toe gelukkig niemand van z’n sokken gereden of een paaltje op een vluchtheuvel geraakt, maar het heeft een paar keer niet veel gescheeld.....
Moet ik nou een dossier op gaan bouwen met beeldmateriaal om dit soort gevaarlijke toestanden te documenteren?
Het wachten is op een ongeluk. Je kunt toch niet de hele rit dat stuur krampachtig vast blijven houden voor áls dat idiote systeem weer eens een ‘grap’ uithaalt?
(angry mode off]
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Voor degenen die de auto al (bijna) een jaartje hebben, hebben jullie dit ook meegemaakt?:Vandaag heb ik bericht gekregen dat mijn kia connected services pro abonnement al na 11 maanden ophoudt. Dit terwijl bij verkoop is gemeld dat in de aanschaf 12 maanden abonnement is begrepen en ik gezien de regelmatige uitval eerder een verlenging met een maand dan een verkorting had verwacht.
Misschien omdat ik een paar keer geklaagd heb over de uitval?
Ben er wel een beetje klaar mee, met de services van Kia.
Misschien omdat ik een paar keer geklaagd heb over de uitval?
Hoezo krampachtig vasthouden. Ja de auto wil soms een bijsturen, maar als je het stuur normaal vast houdt vang je dat toch makkelijk op? Ik geef toe, dat ik bij de proefrit er door verrast werd, maar verder dan een centimeter of 10 schoof ik niet op. Jij stuurt, niet de auto. Het is geen auto pilot, waarbij je achterin kunt gaan zitten, het is een hulpmiddel, dat helaas niet permanent uit kan.Hippe Lip schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:36:
[...]
Ja, heb de boel nog eens laten calibreren, maar kwam er daarná pas achter dat het groene stuurtje (LKAS?) Ik haal die termen telkens door elkaar...) uit stond. De auto stuiterde gevaarlijk tussen de lijnen of daarbuiten (levensgevaarlijke capriolen) vanwege dat andere met de auto tussen de lijnen.
Dat laatste systeem kun je niet permanent uitzetten. Ik snap niet waarom, want het geeft echt telkens onverwacht een flinke ruk aan je stuur, om vervolgens aan de andere kant van de weg te raken. Inmiddels heb ik een hele procedure bij het instappen:
1. Auto aan
2. Gordel om
3. Linksonder twee knopjes uit: ‘auto tussen de lijntjes’ en dat zoemgeluid bij zachtjes rijden.
4. Auto in drive en wegrijden.
Helaas gaat er bij stap 3 wel eens wat mis en krijg ik opeens een ruk aan m’n stuur en schrik ik me weer een aap...
Tot nu toe gelukkig niemand van z’n sokken gereden of een paaltje op een vluchtheuvel geraakt, maar het heeft een paar keer niet veel gescheeld.....
Moet ik nou een dossier op gaan bouwen met beeldmateriaal om dit soort gevaarlijke toestanden te documenteren?
Het wachten is op een ongeluk. Je kunt toch niet de hele rit dat stuur krampachtig vast blijven houden voor áls dat idiote systeem weer eens een ‘grap’ uithaalt?
(angry mode off]
Persoonlijk vind ik dat gepiep als je over een lijntje gaat irritanter.Vooral het feit dat je soms spontaan gaat remmen voor een auto op een andere baan erger ik me aan. Niet extreem gevaarlijk, wel erg onrustig voor mensen bij je in de auto.
En dan het comfort missen van de EV en vermoeider aankomen.HJKJ schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:50:
[... ]
Ik begrijp je frustratie, maar man, man voor die paar tientjes per jaar extra

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 20-08-2020 07:28 . Reden: typo ]
Het is soms echt erger dan 10 cm bijsturen. Ik heb meer dan eens flink in moeten grijpen Om geen ongeluk te maken nadat ik verrast werd door echt een flinke ruk aan het stuur. Ik ben niet de enige. Echt geen geintje!Steeck03 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 06:51:
[...]
Hoezo krampachtig vasthouden. Ja de auto wil soms een bijsturen, maar als je het stuur normaal vast houdt vang je dat toch makkelijk op? Ik geef toe, dat ik bij de proefrit er door verrast werd, maar verder dan een centimeter of 10 schoof ik niet op. Jij stuurt, niet de auto. Het is geen auto pilot, waarbij je achterin kunt gaan zitten, het is een hulpmiddel, dat helaas niet permanent uit kan.
Persoonlijk vind ik dat gepiep als je over een lijntje gaat irritanter.Vooral het feit dat je soms spontaan gaat remmen voor een auto op een andere baan erger ik me aan. Niet extreem gevaarlijk, wel erg onrustig voor mensen bij je in de auto.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Zal wel aan de wegen liggen waarop je rijdt dan. Was voor mij de eerste paar keer even wennen op van die smalle wegen met fietssuggestiestroken, maar nooit het gevoel gehad dat de auto me de baas is..
Eens, de auto stuurt slechts lichtjes bij, wanneer je je handen normaal aan het stuur hebt begint ie echt niet voor zichzelf.CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:08:
Zal wel aan de wegen liggen waarop je rijdt dan. Was voor mij de eerste paar keer even wennen op van die smalle wegen met fietssuggestiestroken, maar nooit het gevoel gehad dat de auto me de baas is..
Bij mij stopte het inderdaad ook na zo'n 11 maanden. Ik vermoed dat het jaar in is gegaan vanaf het moment dat de connectbox bij aankomst in Nederland werd ingebouwd. Slechte service, ik heb dus ook maar geen tijd meer aan besteed.eltron schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:23:
Voor degenen die de auto al (bijna) een jaartje hebben, hebben jullie dit ook meegemaakt?:Vandaag heb ik bericht gekregen dat mijn kia connected services pro abonnement al na 11 maanden ophoudt. Dit terwijl bij verkoop is gemeld dat in de aanschaf 12 maanden abonnement is begrepen en ik gezien de regelmatige uitval eerder een verlenging met een maand dan een verkorting had verwacht.
Misschien omdat ik een paar keer geklaagd heb over de uitval?![]()
Niet mee eens. Bij suggestiestroken is het bijsturen irritant, maar wel ok. Maar ik heb ook wel een paar keer gehad dat de auto ineens een ruk aan het stuur geeft. Vooral bij vluchtheuvels om een of andere reden...de telegraaf schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:16:
[...]
Eens, de auto stuurt slechts lichtjes bij, wanneer je je handen normaal aan het stuur hebt begint ie echt niet voor zichzelf.
Ik heb er nu zo'n 19k km mee gereden en inderdaad nog nooit het gevoel gehad dat de auto mij de baas is geweest met betrekking tot sturen. Ik wordt weleens verrast door afremmen door de SCC terwijl de andere auto op de baan naast me of de afrit rijd, maar verder nergens last vande telegraaf schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:16:
[...]
Eens, de auto stuurt slechts lichtjes bij, wanneer je je handen normaal aan het stuur hebt begint ie echt niet voor zichzelf.
Bij mij net zo. geen problemen mee.Steeck03 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Ik heb er nu zo'n 19k km mee gereden en inderdaad nog nooit het gevoel gehad dat de auto mij de baas is geweest met betrekking tot sturen. Ik wordt weleens verrast door afremmen door de SCC terwijl de andere auto op de baan naast me of de afrit rijd, maar verder nergens last van
Wel "last" van veel te veel waarschuwingsgeluidjes, zoals bij overschrijden belijning en dode hoek. Schiet dan zijn doel voorbij. Bij ieder piepje denk ik inmiddels (onbewust) "zal wel weer niets bijzonders zijn".
Ik kan wel tegen sturen, maar het is gewoon niet relaxed rijden als er de hele tijd aan het stuur getrokken wordt en de auto de hele tijd slingerd. Ik vermoed dat er te grote marges worden aangehouden voor de afstelling waardoor sommigen het wel hebben en andere niet. Met alleen het groene stuurtje vind ik prima. Alleen heb je af en toe dat je uit moet kijken als ze tussen de aangelegde weggedeeltes hebben gerepareerd met teer, de auto vind dat dan soms de lijn die hij moet volgen. Net zoals oude tijdelijke lijnen van werkzaamheden (al wel weggehaald) mijn korte ervaring ermee zegt me dat het systeem werkt op basis van contrast.Steeck03 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:34:
[...]
Ik heb er nu zo'n 19k km mee gereden en inderdaad nog nooit het gevoel gehad dat de auto mij de baas is geweest met betrekking tot sturen. Ik wordt weleens verrast door afremmen door de SCC terwijl de andere auto op de baan naast me of de afrit rijd, maar verder nergens last van
Waarom niet gewoon aanzetten zonder rempedaal en niet afsluiten?Minxz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:18:
[...]
Ik heb het zojuist zelf gevonden... (ik heb overigens een MY19)
als de auto loopt alle portieren van binnen vergrendelen. Als je uitstapt gaat alleen de bestuurdersdeur van het slot.
Laat het transpondergedeelte van de sleutel in de auto liggen en draai de bestuurdersdeur op slot met de metalen sleutel. De auto zit dan op slot en gaat ook niet open met de knop op de auto.
Waardevolle spullen moet je toch al niet laten liggen. Lijkt me minder risico dan bovenstaand.
Althans, zo doe ik het meestal.
Je kan in de boordcomputer instellen hoe strikt die reageert. Staat hij bij jou niet te strikt ingesteld? Ik vind het ook een prima correctie die hij maakt op de weg. Binnenwegen kan het soms vervelend aanvoelen omdat je soms de berm in moet en niet altijd middenop mag rijden zoals de belijning aangeeft.Hippe Lip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:00:
[...]
Het is soms echt erger dan 10 cm bijsturen. Ik heb meer dan eens flink in moeten grijpen Om geen ongeluk te maken nadat ik verrast werd door echt een flinke ruk aan het stuur. Ik ben niet de enige. Echt geen geintje!
Is dat zo? Dacht alleen voor de SCC (Smart/adaptive cruise control) hoe snel ie remt/optrekt en voor de FCW (Forward Collision Warning) hoe snel ie aan de noodrem trekt.t2012 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:39:
[...]
Je kan in de boordcomputer instellen hoe strikt die reageert. Staat hij bij jou niet te strikt ingesteld? Ik vind het ook een prima correctie die hij maakt op de weg. Binnenwegen kan het soms vervelend aanvoelen omdat je soms de berm in moet en niet altijd middenop mag rijden zoals de belijning aangeeft.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.