Lekker vol gepropt. 
Die bruine tas heb ik ook. Zat ooit in een kerstpakket in mijn studietijd. Onverwoestbaar.
Die bruine tas heb ik ook. Zat ooit in een kerstpakket in mijn studietijd. Onverwoestbaar.
Klopt uit een kerstpakket 10 jaar geleden oid?Bitaktus19 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:24:
Lekker vol gepropt.
Ben bang dat het alweer 15 jaar geleden is. Volgens mij een uitzendbureau of belastingdienst.Vaevictis_ schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:26:
[...]
Klopt uit een kerstpakket 10 jaar geleden oid?
Wat wil je daarmee zeggen, "Zal wel aan de wegen liggen waarop je rijdt"? Moet ik die wegen dan voortaan mijden? Heb je een kaart voor me waarop die punten staan aangegeven? Sorry, maar beetje zinloos, zo'n opmerkingCyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:08:
Zal wel aan de wegen liggen waarop je rijdt dan. Was voor mij de eerste paar keer even wennen op van die smalle wegen met fietssuggestiestroken, maar nooit het gevoel gehad dat de auto me de baas is..
Snirpo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:11:
[...] Bij suggestiestroken is het bijsturen irritant, maar wel ok. Maar ik heb ook wel een paar keer gehad dat de auto ineens een ruk aan het stuur geeft. Vooral bij vluchtheuvels om een of andere reden...
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dat doet íe bij mij inderdaad ook wel eens. Zet het daarom ook standaard uit en de auto-brake/hold (of hoe heet dat) altijd aan.Hippe Lip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:49:
[...]
Wat wil je daarmee zeggen, "Zal wel aan de wegen liggen waarop je rijdt"? Moet ik die wegen dan voortaan mijden? Heb je een kaart voor me waarop die punten staan aangegeven? Sorry, maar beetje zinloos, zo'n opmerking![]()
Je hebt in NL nou eenmaal van die belijning die plotseling een zwabber maakt, zoals @Snirpo ook al aangeeft.
[...]
Tja, die auto hold heb ik ook een tijdje aangezet, maar die vind ik vervelend reageren. Met name het optrekken na stilstand gaat niet echt soepel. Als je in plaats daarvan bij stilstand de linker flipper even vasthoudt, dan blijft de auto ook stil staan en trekt daarna heel soepeltjes op.Rogar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Dat doet íe bij mij inderdaad ook wel eens. Zet het daarom ook standaard uit en de auto-brake/hold (of hoe heet dat) altijd aan.
<John O`Mill>
Nou, 'op regelmatige basis' is wat veel gezegd, maar met name in het begin heb ik het meer dan eens gehad.CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:54:
Ik bedoel dat ik in de 1,5 jaar en 35.000km nog niet zo'n manoeuvre heb meegemaakt zoals jij beschrijft op regelmatige basis te hebt gehad, tot aan net geen aanrijding tot gevolg.
Dus ofwel heb je je stuur niet goed vast, ofwel je hebt de pech om regelmatig op wegen met kromme belijning te rijden en daar dan niet op anticipeert op basis van wat je van LKAS inmiddels kan verwachten.
Dat gezegd hebbende is het jammer dat LKAS niet standaard uit kan zoals met LFA wel kan. Dan zou je het uit kunnen zetten als je dit regelmatig overkomt.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 20-08-2020 12:02 ]
<John O`Mill>
JE kan het even proberen met het groene stuurtje?Hippe Lip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:01:
[...]
Ik merk het nu niet meer omdat ik het altijd uitzet, een enkele misser daargelaten. Zeker in het begin heb ik het een paar keer gehad. En ik weet niet hoe jij je stuur vasthoudt tijdens het rijden, maar dat is het midden tussen ferm met aangespannen spieren en heel losjes. Gewoon redelijk ontspannen zoals ik 'iedereen' zie rijden. Zo'n ruk aan het stuur komt onverwacht en kan écht een flinke ruk zijn, zoals anderen ook al ervaren hebben. Ik zal niet zeggen dat het stuur 'uit je handen wordt geslagen', maar bij zo'n forse manoeuvre gaat het stuur toch echt een andere kant op dan jij wilt.
Het lijkt erop dat niet elke auto hetzelfde reageert, óf jij bent toevallig nog niet op plekken geweest waar zulke belijning is en zitten er hier in de buurt meer?
Kan het ook zijn dat de auto anders reageert wanneer je dat groene stuurtje aan hebt staan?
dat groene stuurtje zou ik graag aan laten staan, maar mijn vrouw heeft er een hekel aan. Aangezien ze (voorzichtig gezegd) niet bijzonder technisch is, zet ik het gewoonlijk uit. Zij weet niet hoe dat moet en als ik het per ongeluk aan heb laten staan krijg ik de wind van voren als ze weer thuis komt.Bitaktus19 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:03:
[...]
JE kan het even proberen met het groene stuurtje?
<John O`Mill>
Omwille van het testen even tijdelijk aanzetten? (en niet vergeten weer uit te zetten voor je vrouwHippe Lip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
dat groene stuurtje zou ik graag aan laten staan, maar mijn vrouw heeft er een hekel aan. Aangezien ze (voorzichtig gezegd) niet bijzonder technisch is, zet ik het gewoonlijk uit. Zij weet niet hoe dat moet en als ik het per ongeluk aan heb laten staan krijg ik de wind van voren als ze weer thuis komt.![]()
Blijken ze bij Maingau ook per klant nog verschillende tarieven te rekenen! YouTube: Breaking Elektro-News: Maingau Tarif-Chaos, Mercedes E-Busse Rekorda...joepie de p schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 16:43:
Het volledige overzicht oud vs nieuw:
[Afbeelding]
Kan het zijn dat jij je LFA (dat groene stuurtje) gewoonlijk aan hebt staan? Vanmiddag moest ik een paar wat langer ritten maken en heb LFA aangezet (hmm, vergeten uit te zetten, bedenk ik me nuCyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:54:
Ik bedoel dat ik in de 1,5 jaar en 35.000km nog niet zo'n manoeuvre heb meegemaakt zoals jij beschrijft op regelmatige basis te hebt gehad, tot aan net geen aanrijding tot gevolg.
<John O`Mill>
Lijkt mij dat Kia het wiel opnieuw heeft uitgevonden maar het er dan niet beter op geworden is. Hoezo lfa en lkas? Mijn bijna 5 jaar oude Passat heeft lane assist, stuurt bij als je naar de lijnen beweegt en trilt in het stuur als je toch over de lijn gaat. Waarom heeft Kia dit in 2 systemen opgesplitst?CyBeRSPiN schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:04:
@Hippe Lip dat zou zeer goed kunnen! Ik rijd standaard eigenlijk met SCC+LFA aan, behalve in de bebouwde kom. Denk idd dat LFA dan de controle heeft over de stuurbewegingen en dat je dan veel minder snel een lompe ingreep van LKAS krijgt.
MW_Passat_2016
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-08-2020 08:45 ]
Ik kan het stuur loslaten en de auto stuurt zelf, eea icm adaptieve cruise control. In de file hoef ik helemaal niets te doen en rijdt de auto zelf. Is dit geen lfa?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:44:
@passat_to_ev LKAS is een (verplicht?) veiligheids- / waarschuwingssysteem. LFA is een rijondersteuning.
LFA werkt best wel OK. LKAS is te primitief. Wat jij nu in de Passat hebt is geen LFA, maar enkel LKAS.
Hoofdreden van de splitsing zal wel zijn dat LFA een optie is bij de duurdere modellen.
MW_Passat_2016
LFA gaat alleen maar aan wanneer je de cc inschakelt. Dat gebruik je in stadsverkeer toch nooit? En daarvoor is er juist het LKAS, voor al die situaties waarin je niet op cc rijdt.Hippe Lip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Kan het zijn dat jij je LFA (dat groene stuurtje) gewoonlijk aan hebt staan? Vanmiddag moest ik een paar wat langer ritten maken en heb LFA aangezet (hmm, vergeten uit te zetten, bedenk ik me nu) en LKAS ook. Als beide aan staan krijg je idd geen heftige rukken aan je stuur. LFA heeft het dan al opgevangen of LKAS geeft alleen piepjes en rukt niet aan het stuur omdat LFA aan staat. Hie dan ook, met beide aan heb je er geen last van. Dat zou dus kunnen verklaren waarom je er na 1,5 jaar en 35k km nog geen last van hebt gehad?
Zou je het eens met alleen LKAS willen proberen? En schakel LFA dan eens een tijdje uit. Vooral bij stadsverkeer.
[ Voor 6% gewijzigd door de telegraaf op 21-08-2020 09:08 ]
Vess heeft een functie. Niet voor jou, wel voor je omgeving. Tenminste als je door een redelijk bewoont gebied langzaam rijdtDekkerM schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:34:
Sinds kort blijft de kofferbak vaak op slot terwijl ik de auto uitzet en de deur open. Dan moet ik op de remote nog een keer op open drukken om de kofferbak te ontgrendelen. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb exact ook zo lang moeten wachten en ook rond die tijd besteld. Hoezo vind je het een oud model? Toen ik bestelde was het een my2019 zonder 3 fase en 8 inch scherm. Maar de versie die ik kreeg was uiteindelijk met 3 fase en 10 inch scherm.Dagniro schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:56:
17 april 2019 de auto besteld (15 mei bij de dealer ingelegd), en ik mag hem 26 augustus 2020 ophalen. Ruim 15 maanden!!!
Ondanks dat ik me er ontzettend op verheug, heb ik wel het gevoel dat ik straks al met een oud model onderweg ben. Maar goed. Ik hoop dat de auto dat gevoel snel wegneemt.
Dit weekend mijn huidige auto maar eens poetsen voor ik hem inlever.
Ha, een auto-holdrijder! Vind je dat niet vervelend bij het wegrijden? Dat gaat zo weinig elegant. Het stoppen gaat prima, maar bij het wegrijden kun je niet heel langzaam op gang komen; dat begint altijd met een rukje. Ik houd dan liever de linker flipper vast als ik stop. Dan heb ik het zelfde (de auto blijft staan zonder dat je de rem hoeft te gebruiken, zelfs op een steile helling!), maar kan veel soepeler optrekken.petertenboer schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:45:
Ben zelf meer dan tevreden over LFA icm cruise control. Heerlijk relaxed in de file en op snelwegen. Af en toe even met je bovenbeen het stuur aantikken en De Niro doet de rest.
Bij het starten is het eerste wat ik doe de LKAS uitzetten met de VESS. Vervolgens autohold aanzetten en lekker gaan rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 21-08-2020 17:26 ]
<John O`Mill>
Heb jij je sleutel niet permanent op zak? Ik wel en dan heb ik geen idee of die achterklep op slot zit of niet. Met de sleutel op zak gast die klep namelijk altijd open, hoe dan ook.DekkerM schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:34:
Sinds kort blijft de kofferbak vaak op slot terwijl ik de auto uitzet en de deur open. Dan moet ik op de remote nog een keer op open drukken om de kofferbak te ontgrendelen. Iemand enig idee hoe dit kan?
<John O`Mill>
Wow, 45k pas? Ik heb nog geen 30k en ze zitten op de blokjes.joepie de p schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:02:
Ik heb de voorbanden vervangen bij 45.000 km. De achterbanden hebben nog profiel maar zijn nu sterk aan het cuppen geslagen. Hebben jullie daar ook last van?
De eerste maanden na aflevering zat er 3.2 bar in de banden, daarna zijn ze teruggebracht maar 2.8 bar. Cuppen komt eerder door zachte banden dacht ik. Zou het komen door vervorming door Corona stilstand?
@joepie de p maar 45k is ws niet alleen op deze zomerbanden, maar ook 15k op winterbanden(?)Snirpo schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:10:
[...]
Wow, 45k pas? Ik heb nog geen 30k en ze zitten op de blokjes.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
MSX 2 rulez more
Dat is fors: als je 40% op winterbanden rijdt kom je dus maar ca. 10k km met een nieuwe voorband._eLMo_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:27:
Ik heb mijn derde set voorbanden nu (tweede wissel) na 55k en in de winter rijd ik op winterbanden
Ik heb de gewoonte om achteruit te parkeren op de oprit: de kont dichterbij de voordeur, dus minder sjouwen met boodschappen en meer overzicht bij het wegrijden.Steeck03 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:03:
[...]
Vess heeft een functie. Niet voor jou, wel voor je omgeving. Tenminste als je door een redelijk bewoont gebied langzaam rijdt
Ik heb de equalizer als volgt ingesteld en dan is het geluid zeer goed te noemen.tvdw83 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:21:
[...]
Het JBL geluidssysteem valt ronduit tegen. https://eu.jbl.com/kia.html
Je zou hier veel meer van verwachten. Geluid klinkt “vlak” en soms ook alsof het gecomprimeerd is zoals bij MP3 bestanden.
Kan ook op deze manier: https://support.apple.com/nl-nl/HT207227beschuit schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:18:
Ja, ik heb de Plus genomen, voornamelijk om te zien waar mijn auto staat.
Heb er niet zo'n moeite mee en eerlijk gezegd ervaar ik het zelf ook niet dat ik niet elegant van de plaats kom. Blijf het derhalve maar mooi gebruiken en was het ook gewend vanuit mijn eerdere auto's.Hippe Lip schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:21:
[...]
Ha, een auto-holdrijder! Vind je dat niet vervelend bij het wegrijden? Dat gaat zo weinig elegant. Het stoppen gaat prima, maar bij het wegrijden kun je niet heel langzaam op gang komen; dat begint altijd met een rukje. Ik houd dan liever de linker flipper vast als ik stop. Dan heb ik het zelfde (de auto blijft staan zonder dat je de rem hoeft te gebruiken, zelfs op een steile helling!), maar kan veel soepeler optrekken.
En dat wekt bij mij dan de verwonderingsvraag of je dat zonder die app niet weet dan.beschuit schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:18:
Ja hier ook, begin Aug besteld, levering bevestigd op oktober...Greyfox schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:28:
Vandaag de e-niro besteld en verwachting is levering in oktober.
Ik lees over lange levertijden maar de dealer heeft me deze levertijd bevestigd.
Dat was voor mij ook een voorwaarde om hem te bestellen ivm de bijtelling.
_eLMo_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:27:
Ik heb mijn derde set voorbanden nu (tweede wissel) na 55k en in de winter rijd ik op winterbanden
Lijkt me inderdaad fors. Ik zit nu op 64k km waarvan 54k op originele (zomer)banden en 10k op de winterbanden (afgelopen winter).eltron schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:32:
[...]
Dat is fors: als je 40% op winterbanden rijdt kom je dus maar ca. 10k km met een nieuwe voorband.
Je hoeft toch niet als in de formule 1 je banden op te warmen voordat je van start gaat
Neen. Alleen zomerbanden. De e-Niro kwam eind feb 2019. Ik wilde even de winter aanzien voordat ik winterbanden zou nemen. Hier regio Rijnmond hebben we volgens mij geen enkele vriesdag gehad verleden winter. Dus ik heb ze nog niet gekocht.eltron schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:23:
[...]
@joepie de p maar 45k is ws niet alleen op deze zomerbanden, maar ook 15k op winterbanden(?)
Er is volgens mij ook nog een instelling 'achter het stuur' waarmee je de LKAS kan configureren in bijsturen of alleen piepen meen ik. Dat kan wellicht ook nog wat helpen? Ik zet LKAS ook altijd meteen uit bij het starten omdat hij dat niet onthoudt, en ik LKAS niet fijn vindt. Ik weet het dus niet meer helemaal zeker. LKAS is ook pas actief vanaf 60km/u op de teller.Hippe Lip schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:00:
Kan het zijn dat jij je LFA (dat groene stuurtje) gewoonlijk aan hebt staan? Vanmiddag moest ik een paar wat langer ritten maken en heb LFA aangezet (hmm, vergeten uit te zetten, bedenk ik me nu) en LKAS ook. Als beide aan staan krijg je idd geen heftige rukken aan je stuur. LFA heeft het dan al opgevangen of LKAS geeft alleen piepjes en rukt niet aan het stuur omdat LFA aan staat. Hie dan ook, met beide aan heb je er geen last van. Dat zou dus kunnen verklaren waarom je er na 1,5 jaar en 35k km nog geen last van hebt gehad?
Zou je het eens met alleen LKAS willen proberen? En schakel LFA dan eens een tijdje uit. Vooral bij stadsverkeer. Dan ben ik toch echt benieuwd of je na een maandje nog steeds nooit een echte ruk aan je stuur hebt gehad.
En zo niet, dan blijken niet allen auto’s hetzelfde te reageren.
Ik ben echt benieuwd!
Sterkte, ben benieuwd wat eruit komt. Jammer dat ze hier niet zo’n “lemon law” hebben...Vaevictis_ schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:19:
The soap continues weer een lege 12v accu dealer gebeld maandag overleg heb om een vervangende accu gevraagd. Waardeloos. @CyBeRSPiN @NiroNiro @kdeboois
Hier de E-Niro besteld eind maart dit jaar. Leverdatum half juni bevestigd op week 34 (dat was afgelopen week).vansnoll schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Ja hier ook, begin Aug besteld, levering bevestigd op oktober...
Zijn er mensen die iets weten over aanstaande leveringen / boten die Niro's lossen in de haven?
Dat is ook 1 van de weinige redenen waarom ik het wel zou doen maar dat is zo mager.beschuit schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:18:
Ik moet zeggen dat het een paar keer gebeurde dat mijn vrouw de kofferbak open probeerde te doen terwijl ik niet zelf met de sleutel bij de achterklep stond. Dus wellicht blijft hij altijd op slot maar heb ik het nooit in de gaten gehad. Ik ga het testen. 🙂Hippe Lip schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:24:
[...]
Heb jij je sleutel niet permanent op zak? Ik wel en dan heb ik geen idee of die achterklep op slot zit of niet. Met de sleutel op zak gast die klep namelijk altijd open, hoe dan ook.
Weet wel dat de ontgrendeling elektrisch is, dus niet mechanisch. Joe hoeft nooit hard te trekken aan die klep, maar alleen een knopje onder de klep indrukken, waarna de klep ontgrendelt. Meer is het niet.
Oké maar wat heeft dat met mijn kofferklep te maken 🧐Steeck03 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:03:
[...]
Vess heeft een functie. Niet voor jou, wel voor je omgeving. Tenminste als je door een redelijk bewoont gebied langzaam rijdt
Van wat ik heb gemerkt heeft de achterklep geen apart slot tov de sluiting. Maar hij gaat alleen van de sluiting als je er met de sleutel langs staat of op de knop drukt.DekkerM schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:18:
[...]
Ik moet zeggen dat het een paar keer gebeurde dat mijn vrouw de kofferbak open probeerde te doen terwijl ik niet zelf met de sleutel bij de achterklep stond. Dus wellicht blijft hij altijd op slot maar heb ik het nooit in de gaten gehad. Ik ga het testen. 🙂
Tesla Model Y RWD (2024)
[ Voor 99% gewijzigd door joepie de p op 23-08-2020 09:54 ]
Dat heeft mijn vrouw al minstens 3x gedaan met onze tweede sleutel. Niks aan de hand.joepie de p schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:53:
Ik heb gisteren de autosleutels in mijn broek laten zitten en meegewassen op 40 graden![]()
Lijkt het vooralsnog gewoon te doen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Klopt, wel hard genoeg dicht smijten, anders merk je de volgende ochtend bij het wegrijden dat deze de hele nacht onafgesloten 'half' dicht zat.Hippe Lip schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:24:
[...]
Heb jij je sleutel niet permanent op zak? Ik wel en dan heb ik geen idee of die achterklep op slot zit of niet. Met de sleutel op zak gast die klep namelijk altijd open, hoe dan ook.
Weet wel dat de ontgrendeling elektrisch is, dus niet mechanisch. Joe hoeft nooit hard te trekken aan die klep, maar alleen een knopje onder de klep indrukken, waarna de klep ontgrendelt. Meer is het niet.
Dan heb je mazzel gehad, want een nieuwe sleutel schijnt meer dan 300 Euro te kosten...joepie de p schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:53:
Ik heb gisteren de autosleutels in mijn broek laten zitten en meegewassen op 40 graden![]()
Lijkt het vooralsnog gewoon te doen.
Oei..connos schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:52:
[...]
Dan heb je mazzel gehad, want een nieuwe sleutel schijnt meer dan 300 Euro te kosten...
_eLMo_ schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:55:
[...]
Dat heeft mijn vrouw al minstens 3x gedaan met onze tweede sleutel. Niks aan de hand.
Had ik toevallig vanmorgen, vroeg me al af waarom de interieurverlichting aanbleef, toen kwam de melding op het dashboard dat de achterklep niet afgesloten was.GVR schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Klopt, wel hard genoeg dicht smijten, anders merk je de volgende ochtend bij het wegrijden dat deze de hele nacht onafgesloten 'half' dicht zat.
Zelf ook erg tevreden over de LFA en CC op snelweg, rijdt heel comfortabel!petertenboer schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:45:
Ben zelf meer dan tevreden over LFA icm cruise control. Heerlijk relaxed in de file en op snelwegen. Af en toe even met je bovenbeen het stuur aantikken en De Niro doet de rest.
Bij het starten is het eerste wat ik doe de LKAS uitzetten met de VESS. Vervolgens autohold aanzetten en lekker gaan rijden.
[ Voor 54% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-08-2020 10:33 ]
Ik ga er zelf meestal gewoon overheen in dergelijke situaties. Dus ACC wil inhouden, maar jij wilt dat niet, dan gewoon beetje stroom er bij. Uiteraard werkt dit slechts tot je (te) dicht op je voorganger zit en moet afremmen of inhalen.Maarten-WL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:25:
Is het Adaptive-deel bij ACC uit te schakelen? Dus dat je normale 'oldskool' CC hebt? De afstand en inhouden van de ACC vind ik op drukke snelwegen erg vervelend. In mijn vorige auto ergerde ik me aan mede-weggebruikers die geen constante snelheid rijden, maar nu vrees ik dat ik er zelf zo 1 ben geworden...
Op een ander forum lees ik dit: "Knopje van de afstand lang ingedrukt houden"
Maar dit werkt niet.
minder subtiel maar wel nog beschikbaar en effectief: De claxon.BartholomeusD schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Hetzelfde over VESS, het zit erop met een reden. Stoort men zich echt zo erg aan een beetje zoemen?
Overigens is dat niet altijd effectief. Zo reed ik dit weekend over een parkeerplaats achter 4 wandelaars die mij maar niet hoorden. Even subtiel gas geven is er niet meer bij
Tesla Model Y RWD (2024)
Constante snelheid rijden gaat toch makkelijker als je net iets langzamer dan je voorganger rijd, anders ga je er soms ook weer veel te kort op zitten is mijn ervaring. Dus ik zet dan de ACC gewoon 2km/u lager, tot er wat meer afstand is, en hem dan weer hoger.Maarten-WL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:25:
Is het Adaptive-deel bij ACC uit te schakelen? Dus dat je normale 'oldskool' CC hebt? De afstand en inhouden van de ACC vind ik op drukke snelwegen erg vervelend. In mijn vorige auto ergerde ik me aan mede-weggebruikers die geen constante snelheid rijden, maar nu vrees ik dat ik er zelf zo 1 ben geworden...
Maar dit werkt niet.
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat is hoe ze in India het verkeer regelen, werkelijk iedereen zit continue te toeteren..eltron schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:32:
[...]
minder subtiel maar wel nog beschikbaar en effectief: De claxon.
Het geluid van de VESS doet mij ook nog niet direct aan een automotor denken.
maar ja het zou ook de achterdeur uit zijn om een EV te voorzien van geluid van een plofmotor.
ACC inschakelen, niet op snelheid zetten. Dan afstand knop lang ingedrukt houden. Piep en hij staat op CC ipv SCC. Na uitzetten spring hij weer terugMaarten-WL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:25:
Maar dit werkt niet.
Het lukte mij in het begin ook niet. Er zijn een paar voorwaarden waaraan je moet voldoen om het te laten lukken:Maarten-WL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:25:
Maar dit werkt niet.
<John O`Mill>
Dat is idd wel briljant. Maar dat zal wel met typegoedkeuring te maken hebben. Als ik er een kip, de vogeltjesdans, een kettingzaag, of een bouwvakkersfluitje inzet zal dat vast niet door iedereen gewaardeerd worden, cq het gewenste effect hebbenCyBeRSPiN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:48:
[...]
[...]
Het is wachten op een optie-pack voor je eigen motorgeluid.
Op het Kiaclub forum heeft iemand voor veel teveel geld het geluid van een V8 ingebouwd in een e-Niro
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Ik krijg binnen 2 minuten een melding op m'n UVO dat een deur of achterklep (en zelfs motorkap) niet goed dicht zit..GVR schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Klopt, wel hard genoeg dicht smijten, anders merk je de volgende ochtend bij het wegrijden dat deze de hele nacht onafgesloten 'half' dicht zat.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Dat is inderdaad wel een mooie feature van de MY20.Murzeltje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
Ik krijg binnen 2 minuten een melding op m'n UVO dat een deur of achterklep (en zelfs motorkap) niet goed dicht zit..
Tesla Model Y RWD (2024)
Hier ook gedaan.--MeAngry-- schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:06:
Daarom heb ik ook nog alle interieurverlichting laten vervangen door LED.
Beetje achterlijk dat je daar in 2020 nog apart €90 voor moet betalen, maar goed.
[ Voor 8% gewijzigd door cypher21 op 24-08-2020 14:20 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Tesla Model Y RWD (2024)
Hier ook gedaan, maar bij mij is het lampje in de kofferbak ruimte ook vervangen voor led.cypher21 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:20:
[...]
Hier ook gedaan.
Vind het eigenlijk belachelijk dat dat niet standaard is ipv 90 euro te vragen...
alleen is volgens mij het lampje in de kofferbak nog steeds hallogeen
die lampjes heb ik dus juist laten vervangen voor LED, zal straks de kofferbak eens testen.--MeAngry-- schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:24:
In m'n e-Soul is die nu ook LED gelukkig, kan me voorstellen dat het per auto verschilt, maar in de beschrijving stond dat erbij vermeld. De lampjes bij de make-up spiegels zijn nog wel halogeen, maar dat is op zich voor de natuurlijke belichting nog begrijpelijk. (En ik vermoed dat die lampjes buiten dat ik ze getest heb verder 0 keer aangezet gaan worden.)
zal eens op letten als ik eraan denk.Mabion schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Hier ook gedaan, maar bij mij is het lampje in de kofferbak ruimte ook vervangen voor led.
[ Voor 21% gewijzigd door cypher21 op 24-08-2020 14:34 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ja hier ook al een keer gehad. Ruikt de sleutel wel weer fris na meer dan een jaar dagelijks in mijn broekzak te zitten. En ik ben er ook een keer mee gaan zwemmen in een meer. De sleutel heeft nog nooit geweigerd. Prima waterdicht dus.!joepie de p schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:33:
[...]
Oei..
En in een onbewaakt ogenblik zo gebeurd.
Maar gelukkig lijkt de sleutel solide ontworpen:
[...]
There are no secrets, only information you do not yet have
[ Voor 51% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-08-2020 20:51 ]
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het ook heel snel kan gaan.vansnoll schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Ja hier ook, begin Aug besteld, levering bevestigd op oktober...
Zijn er mensen die iets weten over aanstaande leveringen / boten die Niro's lossen in de haven?
Damn.. dat is heel wat goedkoper dan die van mij 😇CyBeRSPiN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:47:
Misschien ook maar eens die led upgrade doen, kost een paar euro via Ali Express vermoed ik.. Die lampjes zelf vervangen gaat me vast wel lukken.
Gevonden, voor EUR 6,75: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Voordeel van de my20 tov 19 inderdaad.Murzeltje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:08:
[...]
Ik krijg binnen 2 minuten een melding op m'n UVO dat een deur of achterklep (en zelfs motorkap) niet goed dicht zit..
Ik laat de set morgen plaatsen samen met de in-uitstap verlichting (was bij aflevering in maart niet leverbaar), zal er op letten, dank.jerveldh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:44:
Sinds woensdag 5 augustus ben ik ook de trotse eigenaar van mijn MY20.
Ik had sterke vooroordelen over KIA, maar deze auto heeft die volledig omgekeerd.
Ook heb ik de led upgrade laten uitvoeren.
Tot mijn grote verbazing waren ook bij mij de lampjes bij de make-up spiegels niet vervangen.
De eerste keer dat ik bij de dealer kwam werd mij verteld dat deze lampjes idd niet in de set zaten.
Dit was echter niet correct. Op internet zijn foto’s te vinden van de exacte led-box. Hierin zitten:Oftewel 6 lampjes
- 2 x mirror
- 2x dome front
- dome center
- trunk
Nadat ik voor de tweede maal terugkwam bevestigde de dealer dit ook. Inmiddels zijn al mijn interieur lampjes vervangen.
Leddus ff goed op
Dit lijkt maar één type lampje, geen hele set voor de Niro dus?ningalloon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:22:
De E-Niro geeft soms een vrije hoge spanning af bijna 15V en als die leds geen goede spanningsregelaar hebben gaan ze al snel knipperen.
Ik heb al enkele maanden deze en die doen het nog uitstekend.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dFxshQ9
Dank voor de link. Ook meteen deze maar besteld.CyBeRSPiN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:47:
Misschien ook maar eens die led upgrade doen, kost een paar euro via Ali Express vermoed ik.. Die lampjes zelf vervangen gaat me vast wel lukken.
<John O`Mill>
ik ga ervanuit dat er bij dealers en leasemaatschappijen ontzettend is geschoven met af-bestellingen en nieuwe bestellingen. Als ik de dealer moet geloven dan stond mijn auto al sinds juli in de haven. Nou met een bestelling vanaf begin Corona tijd kan dat niet anders dan dat ik een bestelling van iemand anders heb overgenomen.jerveldh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:00:
[...]
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het ook heel snel kan gaan.
Bij mij werd de auto in oktober verwacht. Ik kreeg hem begin augustus.
There are no secrets, only information you do not yet have
Dat is inderdaad de moeite, toch wel de paarse kleur toch? Zit ook kentekenplaat verlichting bij, gezien de omschrijving? Laat het resultaat maar zien als je ze hebt ontvangen.CyBeRSPiN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:47:
Deze kan je gebruiken voor de kentekenverlichting en de verlichting boven de binnenspiegel. Die boven de achterbank https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6a5c4c4d0ktOg1ningalloon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:22:
De E-Niro geeft soms een vrije hoge spanning af bijna 15V en als die leds geen goede spanningsregelaar hebben gaan ze al snel knipperen.
Ik heb al enkele maanden deze en die doen het nog uitstekend.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dFxshQ9
Bedankt! Voor de kentekenplaat ga ik deze bestellen, enig idee wat de uitstraal diameter moet zijn? Bij het toevoegen aan het mandje geeft hij namelijk 4 opties, van 31mm tot iets van 41mm.ningalloon schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:06:
[...]
Deze kan je gebruiken voor de kentekenverlichting en de verlichting boven de binnenspiegel. Die boven de achterbank https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6a5c4c4d0ktOg1
Volgens mij past die ook in de achterbak
Dus je zal zelf een setje moeten samen stellen.
Ah ok, dan bestel ik andereBitaktus19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:45:
Voor de kentekenplaat heb je de T10 aansluiting nodig.
Die uit de link passen in de kofferbak, makeup spiegels en de achterbankverlichting. Allemaal 31mm
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq