Toevallig ook een linkje naar AliExpress met de juiste lampjes? Anders ga ik even zoeken.Bitaktus19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:20:
Voor de lampjes boven de middelconsole heb je ook 2 x t10 nodig. Kentekenverlichting ook 2 x.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.603c4c4drEsaVu
31mm
T10 Binnen: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.603c4c4drEsaVu
Kenteken heb ik (gevoelsmatig) betere lampjes voor gekocht (want buiten):
T10 https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.603c4c4drEsaVu
31mm
Ok, bedankt.Bitaktus19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:49:
31mm
Ik kwam ook deze tegen, dat is dus een complete unit. Duurder ten opzichte van de losse lampjes natuurlijk.
Mijn Kia e-Niro is vorige week besteld en de verwachting is dat hij in september geleverd wordt 
Ik krijg de ExecutiveLine uitvoering en ik dacht dat LED binnenverlichting hier al standaard in zat, als dat niet zo is ga ik ze ook even bij Ali bestellen
Ik krijg de ExecutiveLine uitvoering en ik dacht dat LED binnenverlichting hier al standaard in zat, als dat niet zo is ga ik ze ook even bij Ali bestellen
Ga maar bestellen dandeltaquad schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Geen led op mijn MY20 ExecutiveLine, m.u.v. de koplampen en DRL dan.
LED dus, maar wat is daar het voordeel van? En zit dat niet standaard in de my20?
Binnenverlichting geen LED helaas, ook niet op de Executive Line MY20.
Vooral de gelige kleur van de originele verlichting staat mij tegen. Het ziet er goedkoop uit.
Vooral de gelige kleur van de originele verlichting staat mij tegen. Het ziet er goedkoop uit.
En LED is wat zuiniger, alleen zal dat niet veel schelen met die kleine lampjes vermoed ik. Ze worden iig niet heet :Bitaktus19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:20:
Binnenverlichting geen LED helaas, ook niet op de Executive Line MY20.
En alleen de kentekenverlichting brandt constant.
Blijkbaar onzuinig genoeg om je 12V accu na een paar dagen leeg te trekken als het kofferbaklampje blijft branden door een niet goed afgesloten kofferklep. Maar zou kunnen dat de auto zelf ook niet helemaal in slaapstand gaat zolang die niet helemaal dicht is, en dat dat dan de reden is.
Zo'n 12V lampje is vaak 5 Watt = 0,4A
De 12V Accu is 45Ah, dat zou betekenen dat ie na 112 uur (4,5 dag) helemaal leeg is, maar waarschijnlijk al eerder onder de kritische grens komt.
Zo'n 12V lampje is vaak 5 Watt = 0,4A
De 12V Accu is 45Ah, dat zou betekenen dat ie na 112 uur (4,5 dag) helemaal leeg is, maar waarschijnlijk al eerder onder de kritische grens komt.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-08-2020 12:53 ]
Naast dat het zuiniger is en er "mooier" uitziet, vind ik ook dat het beter licht geeft.Orineaik schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:13:
LED dus, maar wat is daar het voordeel van? En zit dat niet standaard in de my20?
Verder doen de standaard lampjes het prima. Niks mis mee.Mabion schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:48:
[...]
Naast dat het zuiniger is en er "mooier" uitziet, vind ik ook dat het beter licht geeft.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Bij die laatste staat expliciet dat ze niet Canbus ready zijn. Wat doet de Canbus daar? Signaleren dat een lampje defect is?Bitaktus19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:49:
31mm
Klopt. Mijn niro geeft geen foutmeldingen, dus ik geloof het verder wel.
Ik heb ze ook besteld, had nog een coupon, dus voor nog geen 5 euro en gratis thuisbezorgd.CyBeRSPiN schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:47:
Misschien ook maar eens die led upgrade doen, kost een paar euro via Ali Express vermoed ik.. Die lampjes zelf vervangen gaat me vast wel lukken.
Gevonden, voor EUR 6,75: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Staat alleen geen e-niro 2020 bij, maar ik gok dat het daar ook wel past. Dus ook maar vast besteld.plips schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:01:
[...]
Ik heb ze ook besteld, had nog een coupon, dus voor nog geen 5 euro en gratis thuisbezorgd.
Nu maar hopen dat het goede lampjes zijn nu iedereen ze massaal bestelt
Voorraad modelletje dan?deltaquad schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:06:
Mijn Kia e-Niro is vorige week besteld en de verwachting is dat hij in september geleverd wordt
Dat staat hopelijk los van AliExpres lampjes.
Nee dat niet eens, de dealer mocht er nog 3 krijgen dit jaar van Kia. Waarom het nu ineens zo snel gaat weet ik niet.
Waarschijnlijk een annulering van een ander met dezelfde wensen. Jouw geluk
.
Die van mij is vandaag besteld, verwachte leverdatum in week 48, betreft een E-Soul executive
[ Voor 19% gewijzigd door Appie Heijn op 25-08-2020 17:11 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Die van mij een tijd geleden al besteld. Komt in december omdat ik hem zelf pas in december wil (i.v.m. beëindigen huidige lease)
ik zal t je niet kwalijk nemen als ze niet goed bijken te werken hoorCyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 14:22:
Nu maar hopen dat het goede lampjes zijn nu iedereen ze massaal bestelt
Iemand ervaring met een dual sim telefoon die gekoppeld is?
Als ik via het display van de auto een contact kies dan neemt hij altijd de eerste simkaart om te bellen ook al staat het contact op de andere simkaart Ik heb een sim voor privé en een sim voor zakelijk dus dat is niet altijd handig. 🤪
Is dit in te stellen?
Als ik via het display van de auto een contact kies dan neemt hij altijd de eerste simkaart om te bellen ook al staat het contact op de andere simkaart Ik heb een sim voor privé en een sim voor zakelijk dus dat is niet altijd handig. 🤪
Is dit in te stellen?
https://www.ledperf.nl/se...oor-kia-niro-p-29647.html
Hier hebben ze ook leds, misschien iets duurder, maar wel nederlands.
[ Voor 178% gewijzigd door DRaakje op 25-08-2020 22:38 ]
Geen idee. Wat als je alle contacten in de telefoon zet ipv op de SIM. Dat doe ik ook en werkt prima. Als je SIM blokkeert of op voice mail zet werkten de contacten nog welDennis van de W schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:49:
Is dit in te stellen?
Made in China?DRaakje schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:17:
https://www.ledperf.nl/se...oor-kia-niro-p-29647.html
Mag volgende week mijn auto ophalen, zijn er nog specifieke tools nodig om die LEDs te vervangen?Bitaktus19 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:49:
31mm
Trekhaakvraag: ik wil graag mijn huidige vrij nieuwe fietsdrager van Bosal blijven gebruiken op mijn aanstaande Kia.
Ik heb gelezen dat sommigen de bolletjes afvijlen. Heb ook ergens gelezen dat iemand de bolletjes (is het een pennetje?) eruit zou kunnen tikken. Is dat al bij iemand gelukt of is vijlen de betere optie?
Ik heb gelezen dat sommigen de bolletjes afvijlen. Heb ook ergens gelezen dat iemand de bolletjes (is het een pennetje?) eruit zou kunnen tikken. Is dat al bij iemand gelukt of is vijlen de betere optie?
En weet iemand toevallig het type kofferbaklampjes? Kan het in de manual niet vinden.conbla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:31:
[...]
Mag volgende week mijn auto ophalen, zijn er nog specifieke tools nodig om die LEDs te vervangen?
Ook de 31mm 'staaf's_janssen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:35:
[...]
En weet iemand toevallig het type kofferbaklampjes? Kan het in de manual niet vinden.
Ja, ik.Dennis van de W schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:49:
Is dit in te stellen?
Jouw probleem was mij nog niet opgevallen, maar ik heb er ook niet op gelet.
Wel krijg ik vaak de melding dat de oproep niet is gelukt (ofzo) en vervolgens begint hij toch te bellen.
Een broodmes of plastic schroevendraaier.conbla schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:31:
[...]
Mag volgende week mijn auto ophalen, zijn er nog specifieke tools nodig om die LEDs te vervangen?
Alles wat plat is en bij voorkeur niet te scherp.
Ik heb geen Bosal maar een Hapro. Die past gewoon op de kop met zijpinnen omdat hij onderop en bovenop de kop klemt. Eerder in dit topic is volgens mij een link van de trekhaakfabrikant gepost waar de comptabiliteit met fietsendragers wordt weergegeven.s_janssen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:31:
Trekhaakvraag: ik wil graag mijn huidige vrij nieuwe fietsdrager van Bosal blijven gebruiken op mijn aanstaande Kia.
Die MijnKIA app heeft bij mij sinds vandaag een probleem. Het "dashboard" werkt niet en laad de belangrijkste zaken zoals SoC niet.
Verder valt me op dat in de "Mijn Gegevens" tab er iemand anders zijn gegevens worden getoond. In mijn geval betreft het gegegevens van iemand uit Vlaardingen.
Hebben anderen dit ook?
Verder valt me op dat in de "Mijn Gegevens" tab er iemand anders zijn gegevens worden getoond. In mijn geval betreft het gegegevens van iemand uit Vlaardingen.
Hebben anderen dit ook?
Zelfde hier, maar wel eigen gegevens..
Hier ook eigen gegevens.beschuit schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:13:
Zelfde hier, maar wel eigen gegevens..
Kneitersnelle app nu trouwens.
(Waar je niets aan hebt omdat écht interssante info over het voertuig niet meer wordt getoond).
Ik heb een originele van de Kia site trekhaak laten monteren. Daar zat een pennetje door de kogel heen. Die heb ik eruit geslagen met een hamer en drevel.s_janssen schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:31:
:strip_exif()/f/image/3heLZa7ZcMqVDtEXdxQapsiK.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier toont de app ook geen gegevens.....koenie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:11:
Die MijnKIA app heeft bij mij sinds vandaag een probleem. Het "dashboard" werkt niet en laad de belangrijkste zaken zoals SoC niet.
Hebben anderen dit ook?
Hier ook eigen gegevens. Aan deze app heb je in deze vorm helemaal niets meer. Onbegrijpelijke verandering wat mij betreft.joepie de p schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
Hier ook eigen gegevens.
Kneitersnelle app nu trouwens.
(Waar je niets aan hebt omdat écht interssante info over het voertuig niet meer wordt getoond).
Hoewel gescheiden netwerken is UVO ook dood voor mijn MY20.koenie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Hebben anderen dit ook?
UVO app werkt sowieso niet voor e-niro 2019 toch? Of is er iemand die dat wel aan de praat heeft gekregen?Marcva schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Hoewel gescheiden netwerken is UVO ook dood voor mijn MY20.
Nee UVO werkt alleen voor MY20. Had "MY20" erbij gezet omdat de discussie vooralsnog alleen de "MijnKia" app betrof. Een overbodige toevoeging die kennelijk tot verwarring kan leidenRedBa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
UVO app werkt sowieso niet voor e-niro 2019 toch? Of is er iemand die dat wel aan de praat heeft gekregen?

aha oke, ik vroeg me eigenlijk gewoon af of die EVO app ook werkte voor MY19.... Dacht al dat die alleen voor MY20 is.Marcva schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Nee UVO werkt alleen voor MY20. Had "MY20" erbij gezet omdat de discussie vooralsnog alleen de "MijnKia" app betrof. Een overbodige toevoeging die kennelijk tot verwarring kan leiden
Mijnkia app werkt hier weer eens niet "er is een fout opgetreden" goh echt waar ;-) "onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld. Probeer het later nog eens"
UVO is alleen MY20, maar ze gerbuiken voor beide apps wel schijnbaar dezelfde infrastructuur (servers, switches, routers, firewalls etc.)RedBa schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
aha oke, ik vroeg me eigenlijk gewoon af of die EVO app ook werkte voor MY19.... Dacht al dat die alleen voor MY20 is.
Zou maar zo kunnen dat het weer de centrale login is die er uit ligt. maar hier werkt het weer sinds 10.27 vanochtend.
Als de UVO app dezelfde infrastructuur gebruikt als de MijnKia app lijkt mij dat mijn UVO app momenteel ook niet hoort te werken. Zojuist dus maar even gekeken en deze werkt "gewoon" goed.wortelsoft schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:55:
[...]
UVO is alleen MY20, maar ze gerbuiken voor beide apps wel schijnbaar dezelfde infrastructuur (servers, switches, routers, firewalls etc.)
Ik krijg netjes te zien dat de auto momenteel aan de lader staat en dat deze wordt opgeladen.
Het kan dus zijn dat de MijnKia app momenteel wel weer werkt.
@Mazda-Flip De werkt weer sinds 10:27, zie 1 post boven je.
Ja is gecheckt, de Bosal past niet volgens die lijstjoepie de p schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Ik heb geen Bosal maar een Hapro. Die past gewoon op de kop met zijpinnen omdat hij onderop en bovenop de kop klemt. Eerder in dit topic is volgens mij een link van de trekhaakfabrikant gepost waar de comptabiliteit met fietsendragers wordt weergegeven.
OK, mijn app doet het weer qua percentage accu en zo, maar locatie klopt niet, die is nog van gisteren....
Dat blauw met rood vloekt behoorlijk inderdaad, bij deze kleur zou ik het ook laten wrappen.Dagniro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:49:
Hij is binnen !!! eindelijk.
En de eerste rit van 200km zit er op. Valt me zeker niet tegen. Rijdt heerlijk ontspannen zo.
Moet wel erg wennen aan de piepjes.
Volgende week de blauwe accenten zwart maken en de deurgrepen rood. Ik hou niet zo van die Koreaanse bling bling.[Afbeelding]
Ik dacht dat ook. Tot ik de auto kreeg en er gewoon aan gewend was geraakt. Unieke auto met bijzondere kleuren. Geen 13 in een dozijn.wortelsoft schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:37:
[...]
Dat blauw met rood vloekt behoorlijk inderdaad, bij deze kleur zou ik het ook laten wrappen.
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.Dagniro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:49:
En de eerste rit van 200km zit er op. Valt me zeker niet tegen. Rijdt heerlijk ontspannen zo.
Volgende week de blauwe accenten zwart maken en de deurgrepen rood. Ik hou niet zo van die Koreaanse bling bling.[Afbeelding]
Hoe ga je de deurgrepen rood maken?
weerspiegeling van huizenjoepie de p schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:53:
@Dagniro
Gefeliciteerd!
Vraagje: heb je nu iets van een windgeleider op de voorportierruiten?
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Heb windgeleiders. Weerspiegeling van het huis van de overburenjoepie de p schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:53:
@Dagniro
Gefeliciteerd!
Vraagje: heb je nu iets van een windgeleider op de voorportierruiten?
Wrappen. Ze zeiden dat het wel zou lukken. Kleur is bijna dezelfde. Qua kleur goeie match, maar geen metallic. Eens kijken hoe het uitziet. Als de folie los laat, krijg ik mijn geld terug hebben ze beloofd.Bitaktus19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:00:
[...]
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.
Hoe ga je de deurgrepen rood maken?
Spuiten is ook een opie zei de dealer(te laat).
Als een trekhaak niet mag, kan dit dan wel? https://twitter.com/Iearnhistory/status/1298637149185511425
A.S. Dinsdag hier ook in het rood .. ik zit continue al te kijken of ik meer van deze kleur zie, maar ik heb ze hier in de stad nog niet gespotkdeboois schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
Ik dacht dat ook. Tot ik de auto kreeg en er gewoon aan gewend was geraakt. Unieke auto met bijzondere kleuren. Geen 13 in een dozijn.
There are no secrets, only information you do not yet have
Dat is niet voldoende voor mij. Ik wil werk en privé contacten gescheiden houden, dus niet bellen met mijn privénummer naar zakelijke contacten en omgekeerd. Nu dien ik door het kiezen van sim1 (privé) of sim2 (zakelijk) op mijn telefoon dit te doen. Dat is onhandig als ik aan het rijden ben.Steeck03 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:27:
[...]
Geen idee. Wat als je alle contacten in de telefoon zet ipv op de SIM. Dat doe ik ook en werkt prima. Als je SIM blokkeert of op voice mail zet werkten de contacten nog wel
Ik kwam er toevallig achter toen een zakelijk contact mijn nummer niet herkende omdat ik met mijn privenummer belde i.p.v mijn zakelijk nummer.Bitaktus19 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:40:
[...]
Ja, ik.
Jouw probleem was mij nog niet opgevallen, maar ik heb er ook niet op gelet.
Wel krijg ik vaak de melding dat de oproep niet is gelukt (ofzo) en vervolgens begint hij toch te bellen.
Ben benieuwd hoe het wrappen van je deurgrepen er uit gaat zien en of het goed blijft zitten. Verder veel veilige kilometers gewenst.Dagniro schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:49:
Die van mij heb ik zwart laten wrapped en zit er al meer dan een jaar prima op.stefan01984 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:12:
[...]
Ben benieuwd hoe het wrappen van je deurgrepen er uit gaat zien en of het goed blijft zitten. Verder veel veilige kilometers gewenst.
Alternatief is de deurgrepen vervangen. Volgens mij hebben de Duitse E-niro's in de lagere uitvoeringen meegespoten deurgrepen ipv chroom. Geen idee wat die dingen kosten.
Kan iemand hier een foto uploaden van de bekleding uit de Dynamic-line (voorstoelen en achterbank)? De brochures en standaard afbeeldingen zijn veelal de volledig leren bekleding en ik begreep dat de Dynamic-line een combi tussen stof/leer is.
Bedankt.
Bedankt.
Top, dank je wel! Zien er mooi degelijk uit en ze zitten dus ook nog goed 👍🏻.t2012 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:51:
Zie onderstaande foto's. Moest wel wennen maar heel blij mee. Zit prima.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals het op de foto’s lijkt is de ruimte op de achterbank toch ook meer dan voldoende voor een volwassene.
Die ruimte is ruim voldoende. Als ik de voorstoel voor mezelf goed zet kan ik er met mij 1,86m nog prima achter zittenR-Kings schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:34:
[...]
Top, dank je wel! Zien er mooi degelijk uit en ze zitten dus ook nog goed 👍🏻.
Zoals het op de foto’s lijkt is de ruimte op de achterbank toch ook meer dan voldoende voor een volwassene.
Heb je er foto's van? Vind het chroom en tourqouise ook niet echt zo geslaagd.bomajo schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:51:
[...]
Die van mij heb ik zwart laten wrapped en zit er al meer dan een jaar prima op.
Klopt aan ruimte geen gebrek. Deze foto is genomen nadat m'n vrouw met de auto heeft gereden. Ze is 1.60 lang. Het systeem om de stoelen te verstellen werkt prima maar vond ik bij m'n vorige auto (Renault Clio) beter werken. Ik heb nu nog wel eens dat hij tijdens het rijden nog vast klikt. Daar schrik ik op dat moment even van.R-Kings schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:34:
[...]
Wie heeft er Kia laadpas die hem niet gebruikt (en dus ook niet geactiveerd heeft) die ik mag overnemen?
Wordt niet meer meegeleverd.mauistyle schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:04:
Wie heeft er Kia laadpas die hem niet gebruikt (en dus ook niet geactiveerd heeft) die ik mag overnemen?
Heb al het chroom en blauw zwart laten wrappen. Probeer foto bij te voegen maar weet niet of het lukt in deze omgeving.stefan01984 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:07:
[...]
Heb je er foto's van? Vind het chroom en tourqouise ook niet echt zo geslaagd.
Ik kreeg hem er begin deze maand gewoon bij hoor.
Mijne is echter al in gebruik.
En ja, ook bij mij de lampjes bij de spiegels niet vervangen, die moeten ze dus alsnog gaan doen... Toch apart, ze zouden dan lampjes overhouden zou je zeggen.jerveldh schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:44:
Sinds woensdag 5 augustus ben ik ook de trotse eigenaar van mijn MY20.
Ik had sterke vooroordelen over KIA, maar deze auto heeft die volledig omgekeerd.
Ook heb ik de led upgrade laten uitvoeren.
Tot mijn grote verbazing waren ook bij mij de lampjes bij de make-up spiegels niet vervangen.
De eerste keer dat ik bij de dealer kwam werd mij verteld dat deze lampjes idd niet in de set zaten.
Dit was echter niet correct. Op internet zijn foto’s te vinden van de exacte led-box. Hierin zitten:Oftewel 6 lampjes
- 2 x mirror
- 2x dome front
- dome center
- trunk
Nadat ik voor de tweede maal terugkwam bevestigde de dealer dit ook. Inmiddels zijn al mijn interieur lampjes vervangen.
Leddus ff goed op
Volgens mij werkt een Android telefoon met een app ook. Al is zo'n sleuteltje wel makkelijker. Voor 9,99 zou je hem moeten kunnen kopen. https://www.kia.com/nl/elektrisch/laadservices/mauistyle schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:04:
Ik ben woensdag langs de dealer gereden, die hebben het gecontroleerd en hebben nu ook een nieuwe set besteld. Erg apart dat het bij zoveel mensen mis gaat!GVR schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:45:
[...]
En ja, ook bij mij de lampjes bij de spiegels niet vervangen, die moeten ze dus alsnog gaan doen... Toch apart, ze zouden dan lampjes overhouden zou je zeggen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Kan iemand mij hier helpen aan een Nederlandse handleiding 2020? Ik woon in Duitsland en heb alleen toegang tot een Duitse handleiding. Ik kan me dus niet aanmelden op de Nederlandse Kia site ivm chassis nummer
Zie de link in de topicstart: Het grote Kia e-Niro topicz0rk0l schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:06:
Kan iemand mij hier helpen aan een Nederlandse handleiding 2020? Ik woon in Duitsland en heb alleen toegang tot een Duitse handleiding. Ik kan me dus niet aanmelden op de Nederlandse Kia site ivm chassis nummer
Ik neem aan dat de MY20 nauwelijks anders is dan de MY19, voor het MY20 NAV/AV systeem (dat wel anders is) staat er een linkje.
Als iemand een linkje naar de MY20 PDF heeft dan kan ik die ook toevoegen aan de topicstart.
Edit: inmiddels voorzien door @Marcva en bijgewerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-08-2020 11:50 ]
Werkt dit?CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Als iemand een linkje naar de MY20 PDF heeft dan kan ik die ook toevoegen aan de topicstart.
Aangepast conform tip @CyBeRSPiN
[ Voor 5% gewijzigd door Marcva op 28-08-2020 12:11 ]
Yes, heb de link toegevoegd aan de topicstart. Met dl=1 op het eind zodat ie meteen download ipv dat je de registratiepagina van Dropbox te zien krijgt.
Wij hebben net onze e-Niro besteld, in België. Platinum graphite en full option (toch wat ze aanbieden). Het betreft een stockmodel dat gewoon al in de garage staat, dus nog ff de financiering afronden en een paar dagen later hebben we hem al!
Ik vroeg me het volgende af: heb hier toch al 1 of 2 mensen gezien die met een dakkoffer rondreden naar/op vakantie, hoeveel meerverbruik gaf jullie dat procentueel ongeveer?
Ik vroeg me het volgende af: heb hier toch al 1 of 2 mensen gezien die met een dakkoffer rondreden naar/op vakantie, hoeveel meerverbruik gaf jullie dat procentueel ongeveer?
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
@FReNsJ zoek even op "dakkoffer" in dit topic. Bovenaan zit het zoekveld. Meerdere ervaringen zijn gedeeld al.
Goedemiddag, ik heb even een vraagje over het UVO systeem. Nu lees ik net een bericht dat KIA een update uitbrengt van het UVO systeem, 'UVO Connect Phase II' Krijgt elke KIA met UVO deze update of geldt dat alleen voor nieuwe KIA's die dan voorzien worden van deze versie?
Excuus, had enkel de laatste ~30 pagina's doorgenomen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:51:
@FReNsJ zoek even op "dakkoffer" in dit topic. Bovenaan zit het zoekveld. Meerdere ervaringen zijn gedeeld al.
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
“ De eerste Europese Kia-modellen die de nieuwe UVO Phase II-features krijgen, worden in de loop van 2020 geïntroduceerd, in lijn met geplande modeljaarupdates.”PatronNL schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:53:
Goedemiddag, ik heb even een vraagje over het UVO systeem. Nu lees ik net een bericht dat KIA een update uitbrengt van het UVO systeem, 'UVO Connect Phase II' Krijgt elke KIA met UVO deze update of geldt dat alleen voor nieuwe KIA's die dan voorzien worden van deze versie?
Dat beantwoordt je vraag denk ik al.
Bedankt voor je reactie!CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:03:
[...]
“ De eerste Europese Kia-modellen die de nieuwe UVO Phase II-features krijgen, worden in de loop van 2020 geïntroduceerd, in lijn met geplande modeljaarupdates.”
Dat beantwoordt je vraag denk ik al.
Het beantwoord niet helemaal mijn vraag. Ik ben benieuwd of het alleen een firm-/software update is of echt ook hardwarematig iets? In het eerste geval zou het kunnen inhouden dat alle UVO systemen deze update krijgen. dus ook de nu al uitgeleverde MY2020 modellen.
@PatronNL kleine kans. De MY19 in Korea had ook al UVO, maar wordt hier ook niet achteraf ingebouwd. Kia is tot nu toe niet zo van de “met terugwerkende kracht upgraden”, maar wie weet. Het zou in dit geval iets puur softwarematigs kunnen zijn inderdaad.
Vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden. Taalinstellingen etc geprobeerd, AA naar de laatste update maar noppessss.driel24 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Ik heb ook al uren gezocht. Hier kan ik echt wakker van liggen![]()
![]()
Hoop dat het snel aangepast gaat worden.
Ik vind het voorlezen echt een veilige aanvulling.
De app werkt inderdaad. Helaas is het niet mogelijk om zelf een laadsleutel erbij te kopen. Laadsessies afsluiten met de app gaat vaak fout dus daarom ben ik nog op zoek naar fysieke laadsleutel.Judaz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:05:
[...]
Volgens mij werkt een Android telefoon met een app ook. Al is zo'n sleuteltje wel makkelijker. Voor 9,99 zou je hem moeten kunnen kopen. https://www.kia.com/nl/elektrisch/laadservices/
@mauistyle ik begreep dat je de laadpas bij Plugsurfing kunt aanvragen, dan moet je erbij aangeven dat je een Kia hebt en dus de Kia versie nodig hebt.
Ok, dan gaan we het via die weg is proberen. BedanktCyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:19:
@mauistyle ik begreep dat je de laadpas bij Plugsurfing kunt aanvragen, dan moet je erbij aangeven dat je een Kia hebt en dus de Kia versie nodig hebt.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.