Inmiddels contact gehad met Plugsurfing maar ze geven geen 2e laadpas uit helaas.mauistyle schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:51:
[...]
Ok, dan gaan we het via die weg is proberen. Bedankt
Wat is er met je 1e gebeurd dan? Als Kia rijder heb je volgens mij gewoon recht op die pas.mauistyle schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:11:
[...]
Inmiddels contact gehad met Plugsurfing maar ze geven geen 2e laadpas uit helaas.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-08-2020 16:14 ]
Het is bij mij wel gelukt.delius schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:05:
[...]
Vooralsnog heb ik geen oplossing kunnen vinden. Taalinstellingen etc geprobeerd, AA naar de laatste update maar noppessss.
Door de update van Google te verwijderen. Lukt niet altijd (grey).
Als dat het geval is dan eerst in security "vind mijn telefoon" aan of uit te zetten.
Daarna was updates verwijderen mogelijk.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Ik rij geen KiaCyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:13:
[...]
Wat is er met je 1e gebeurd dan? Als Kia rijder heb je volgens mij gewoon recht op die pas.
Ah.. tja.. Dan hoeft Kia jou ook niet te sponsoren met een lager tarief natuurlijkmauistyle schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:35:
[...]
Ik rij geen KiaMaar buiten dat, ze geven geen 2e pas uit als backup.
😀
[ Voor 98% gewijzigd door Dennis van de W op 28-08-2020 18:39 ]
A, das beter : kenteken geblurd
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
echt?
holt achteruit die service bij Kia dan.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
procent of 7 schat ik, eigenlijk nauwelijks merkbaar zolang je niet ver boven de 100 rijdtFReNsJ schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:45:
Wij hebben net onze e-Niro besteld, in België. Platinum graphite en full option (toch wat ze aanbieden). Het betreft een stockmodel dat gewoon al in de garage staat, dus nog ff de financiering afronden en een paar dagen later hebben we hem al!
Ik vroeg me het volgende af: heb hier toch al 1 of 2 mensen gezien die met een dakkoffer rondreden naar/op vakantie, hoeveel meerverbruik gaf jullie dat procentueel ongeveer?
Ik ookDennis van de W schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:41:
...
De Koreaanse bling is gewrapt. Ik vind het er veel beter uitzien maar smaken verschillen.😀
Ik denk er zelf ook aan zoiets te doen als mijn witte e-Niro er is. Enige vraagteken die ik heb is hoe het zich houdt in een wasstraat. Ik ga altijd naar "Sop", die erg goed vuil verwijdert. Het zou jammer zijn als de wrap folie er na een paar keer afligt
Dat is zeker een aandachtspuntje. Ik ga zelf ook altijd met de auto door de wasstraat. 😅 Ik zal eens contact opnemen met het bedrijf die de wrapp aangebracht heeft. Als het niet verstandig is dan wordt het voortaan handmatig wassen. 🤪Frij5fd schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:57:
[...]
Ik ook![]()
Ik denk er zelf ook aan zoiets te doen als mijn witte e-Niro er is. Enige vraagteken die ik heb is hoe het zich houdt in een wasstraat. Ik ga altijd naar "Sop", die erg goed vuil verwijdert. Het zou jammer zijn als de wrap folie er na een paar keer afligt
Heeft iemand ervaring met wrappen en daarna door de wasstraat?
Geen probleem zit er al meer dan een jaar opDennis van de W schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:21:
[...]
Dat is zeker een aandachtspuntje. Ik ga zelf ook altijd met de auto door de wasstraat. 😅 Ik zal eens contact opnemen met het bedrijf die de wrapp aangebracht heeft. Als het niet verstandig is dan wordt het voortaan handmatig wassen. 🤪
, niets aan de hand tot nu toe ... 😎 Persoonlijk vindt ik alles zwart wel wat saai worden maar gelukkig verschillen de smaken.
Een paar dagen in de (rode) E Soul mogen rijden als vervanger. Veel beter geluid, rijd net wat fijner en soepeler, denk omdat hij lager op de weg ligt, head up is wel handig, het scherm tov mijn my19 is groter en scherper, ik dacht dat maakt niks uit maar toch scheelt het veel.
Maar het oog wil ook wat, dus blij dat de Niro weer terug is. Binnenkort moet hij overigens terug naar de dealer voor diagnose vanwege de bekende ratel.
Maar het oog wil ook wat, dus blij dat de Niro weer terug is. Binnenkort moet hij overigens terug naar de dealer voor diagnose vanwege de bekende ratel.
Dat is mooi om te horen. Gewoon door de wasstraat dus. 🚙💨💨💨 Scheelt ook weer een paar zweetdruppeltjes. 😇gerben2903 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:43:
[...]
Geen probleem zit er al meer dan een jaar op
, niets aan de hand tot nu toe ... 😎 Persoonlijk vindt ik alles zwart wel wat saai worden maar gelukkig verschillen de smaken.
Trouwens hij is niet zwart maar gravity blue.😉
Moet er gewoon tegen kunnen, zo niet, dan garantie en opnieuw laten wrappen. Dat heeft mijn wrapper me zo verteld.Dennis van de W schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:21:
[...]
Dat is zeker een aandachtspuntje. Ik ga zelf ook altijd met de auto door de wasstraat. 😅 Ik zal eens contact opnemen met het bedrijf die de wrapp aangebracht heeft. Als het niet verstandig is dan wordt het voortaan handmatig wassen. 🤪
👍GVR schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:00:
[...]
Moet er gewoon tegen kunnen, zo niet, dan garantie en opnieuw laten wrappen. Dat heeft mijn wrapper me zo verteld.
ik heb voor de zekerheid de noco jumpstarter gekocht. Aangezien ik verhalen hoor over een lege 12V accu. Die is nu toevallig in de aanbieding:
https://www.amazon.nl/dp/..._422502961_302_E_DDE_dt_1
Voor de geïnteresseerden.
[ Voor 12% gewijzigd door IUser op 29-08-2020 09:46 ]
Verstandig want de ellende met een defecte 12V accu en garantieclaim wil je niet meemaken. Voor dat geld kun je deze niet laten liggen. Heb met 1 lading 4x kunnen starten!IUser schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:32:
ik heb voor de zekerheid de noco jumpstarter gekocht. Aangezien ik verhalen leeg over een lege 12 accu. Die is nu toevallig in de aanbieding:
Door jou gealarmeerd ook één gekocht. Maar bedenk dat je er wel bij kan zonder prik en de deuren / achterklep niet opengaan. Wilde hem niet voorin hebben liggen, dus heb 'm met een minispin links tegen de achterbank geplakt. Kan dan met fysieke sleutel de voordeur openen, dan het linker achterportier, om vervolgens de bank neer te klappen: tada...Vaevictis_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:23:
[...]
Verstandig want de ellende met een defecte 12V accu[...]
Vergezocht wellicht, maar werkt ook met een volgepropte achterbak
Overigens niet nodig gehad in een kleine 4 maanden.
Ik heb geen problemen gehad in de afgelopen 566 dagen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
De linker voordeur gaat wel open, je kunt de sleutel uit de keyfob halen. Ik heb hem dus om die reden ook voorin in de middenconsole liggen. In de achterbak leggen overkomt je maar 1xMarcva schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:50:
[...]
Door jou gealarmeerd ook één gekocht. Maar bedenk dat je er wel bij kan zonder prik en de deuren / achterklep niet opengaan. Wilde hem niet voorin hebben liggen, dus heb 'm met een minispin links tegen de achterbank geplakt. Kan dan met fysieke sleutel de voordeur openen, dan het linker achterportier, om vervolgens de bank neer te klappen: tada...
Vergezocht wellicht, maar werkt ook met een volgepropte achterbak
Overigens niet nodig gehad in een kleine 4 maanden.
hebben jullie naast een jumpstarter ook plakband in de auto liggen voor als je een dikke ster in de ruit krijgt? Ik heb het afgelopen jaar nog een problemen gehad met de accu, lijkt me wat voorbarig om een jumpstarter te kopen.
@Pople Je kunt het zo zien, hoeveel euro/gedoe is een uur wachten waard? Want als je de berger laat komen voor starthulp ben je dus een uur verder. Daarnaast is het ook een powerbank, waarschuwings lamp, en kan dus met elke auto gebruikt worden. My 2c.Pople schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:05:
hebben jullie naast een jumpstarter ook plakband in de auto liggen voor als je een dikke ster in de ruit krijgt? Ik heb het afgelopen jaar nog een problemen gehad met de accu, lijkt me wat voorbarig om een jumpstarter te kopen.
Ik heb een paar weken terug in Duitsland gestaan met ee lege 12V accu. Prima geholpen door KIA hulplijn, maar het kostte wel tijd.Pople schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:05:
Het is nog steeds niet duidelijk wat de exacte reden is. We hebben ongeveer een uur lang de deuren open gehad en de radio aan. Toen was er niets aan de hand. Acht uur later kwamen we weer bij de auto en toen was hij leeg. Zou nog 4.5V in zitten.
Dus voor die paar tientjes maar de jumpstarter gekocht.
@joepie de p Volgens een accu expert is onder de 10V een loodaccu te diep ontladen en defect. Dus verwacht maar dat je dit nu vaker gaat overkomen. Zolang je flinke stukken blijft rijden kan het goed gaan, maar even de auto verplaatsen kan al zorgen dat de auto niet meer wil starten.joepie de p schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Ik heb een paar weken terug in Duitsland gestaan met ee lege 12V accu. Prima geholpen door KIA hulplijn, maar het kostte wel tijd.
Het is nog steeds niet duidelijk wat de exacte reden is. We hebben ongeveer een uur lang de deuren open gehad en de radio aan. Toen was er niets aan de hand. Acht uur later kwamen we weer bij de auto en toen was hij leeg. Zou nog 4.5V in zitten.
Er is een bekend issue met het slotje van de achterklep waardoor de 12V accu leeg kan lopen in 1 uur.
Zou het niet handiger zijn om gewoon een wat zwaardere 12V accu er in te zetten?joepie de p schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:29:
[...]
Ik heb een paar weken terug in Duitsland gestaan met ee lege 12V accu. Prima geholpen door KIA hulplijn, maar het kostte wel tijd.
Heb nog nooit problemen gehad met de huidige situatie en vrees dat zo'n jumpstarter ook leeg is als je hem een jaar niet hebt gebruikt.
@eltron Heb ik overwogen, maar de garage adviseerde me om de auto "orgineel" te houden i.v.m. garantie claims. Het liefst had ik een zwaardere 60Ah en ander type 12V accu gehad b.v. AGM die hebben minder kuren met zware belasting en gaan langer mee.eltron schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Zou het niet handiger zijn om gewoon een wat zwaardere 12V accu er in te zetten?
Heb nog nooit problemen gehad met de huidige situatie en vrees dat zo'n jumpstarter ook leeg is als je hem een jaar niet hebt gebruikt.
Merci. Ik hou het in de gaten. Slotje was me bekend, kan de reden zijn, maar dat is achteraf niet vast te stellen.Vaevictis_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:52:
[...]
@joepie de p Volgens een accu expert is onder de 10V een loodaccu te diep ontladen en defect. Dus verwacht maar dat je dit nu vaker gaat overkomen. Zolang je flinke stukken blijft rijden kan het goed gaan, maar even de auto verplaatsen kan al zorgen dat de auto niet meer wil starten.
Er is een bekend issue met het slotje van de achterklep waardoor de 12V accu leeg kan lopen in 1 uur.
O ja, als je na de quickstart gekke meldingen krijgt: uitschakelen, auto afsluiten, kwartiertje wachten en dan weer proberen. In een periode van rust gaat de e-Niro een soort van zelftestprogramma doorlopen voor herijking van sensorwaarden, controle etc.
Ik kreeg deze melding:
:strip_exif()/f/image/XDRicfHiF1YO78MRiyY6P5qp.jpg?f=fotoalbum_large)
Vind ik zonde van de kostbare ruimte in de middenconsole. Vandaar mijn weloverwogen plekje in de achterbakVaevictis_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
De linker voordeur gaat wel open, je kunt de sleutel uit de keyfob halen. Ik heb hem dus om die reden ook voorin in de middenconsole liggen. In de achterbak leggen overkomt je maar 1x
De 12 Volt accu in de Miev was na 7 jaar pas stuk, maar als je deze een week laat staan met de OBD OpenVehicles aangesloten is ie ook gewoon leeg. Dat overleeft de accu ook maar 1 keer.
Tja garantie...Vaevictis_ schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:24:
[...]
@eltron Heb ik overwogen, maar de garage adviseerde me om de auto "orgineel" te houden i.v.m. garantie claims. Het liefst had ik een zwaardere 60Ah en ander type 12V accu gehad b.v. AGM die hebben minder kuren met zware belasting en gaan langer mee.
Maar wat is de waarde daarvan als je toch regelmatig met lege accu staat?
en of het garantie is of niet, ze moeten gewoon een goed product leveren dat in geval van een auto minstens 10jr mee gaat. Mits goed onderhouden uiteraard.
Bewijslast is natuurlijk altijd lastiger als je zelf iets hebt aangepast, maar als er geen oorzakelijk verband is met een kwaliteitsprobleem en een nieuwe accu, dan moeten ze dat gewoon oplossen. Garantie of niet is dan eigenlijk niet van belang.
En als het iets simpels is als alleen de 12V accu kun je natuurlijk ook het origineel tijdelijk terugzetten als hij voor een beurtje naar de garage gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 29-08-2020 15:23 ]
Een 60Ah AGM accu past niet. Dan moet je de plaat waar de accu opstaat 2 cm afzagen.
Gezien op een Koreaans forum, misschien is de garantie daar maar 2 jaar.
Gezien op een Koreaans forum, misschien is de garantie daar maar 2 jaar.
En ja het is weer weekend.
En mijnKia ligt er al weer uit, althans bij mij. Bij jullie ook?
Zal maar weer een pissig mailtje sturen.
Jupeltron schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:24:
hier ookeltron schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:24:
Ik heb met de server van OVMS nooit problemen dat ie eruit ligt. Dus het kan wel.
Dan beweren ze gewoon weer glashard dat er niets aan de hand was ze kunnen gewoon inloggen...eltron schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:24:
Ja, ik heb ze nu gevraagd wat ze met die €199 hebben gedaan die ik voor deze "service" bij aankoop heb betaald.wortelsoft schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:59:
[...]
Dan beweren ze gewoon weer glashard dat er niets aan de hand was ze kunnen gewoon inloggen...
Heeft iemand enig idee na hoeveel tijd de kia charging app rekeningen factureert? Ik heb begin juli een aantal keer opgeladen met de KIA-laadpas (omdat mijn travelcard pas op zich liet wachten ) maar tot op heden nog niets betaald. Ik moet die kunnen declareren bij travelcard maar dat kan niet zonder factuur
van 2 weekenden geleden melding gemaakt bij KIA, ze ontkennen gewoon dat er iets aan de hand was.wortelsoft schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:59:
[...]
Dan beweren ze gewoon weer glashard dat er niets aan de hand was ze kunnen gewoon inloggen...
Als je zo keihard liegt als organisatie komt het hard terug, alles wat KIA ook zegt, ik zal het bij voorbaat wantrouwen.
Ik kreeg dezelfde reactie, had toen geen zin om te reageren, maar de tweets naar kia van een mede Tweaker laat zien dat ze het wel wisten. Met liegende organisaties heb ik niet zoveel.Pople schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:36:
[...]
van 2 weekenden geleden melding gemaakt bij KIA, ze ontkennen gewoon dat er iets aan de hand was.
Als je zo keihard liegt als organisatie komt het hard terug, alles wat KIA ook zegt, ik zal het bij voorbaat wantrouwen.
Dat ligt niet aan Kia (=plugsurfing) maar aan de keten van het bewuste snellaadstation. Fastned bijvoorbeeld is berucht daarin, kan maanden duren.willemoldemans schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:57:
Heeft iemand enig idee na hoeveel tijd de kia charging app rekeningen factureert? Ik heb begin juli een aantal keer opgeladen met de KIA-laadpas (omdat mijn travelcard pas op zich liet wachten ) maar tot op heden nog niets betaald. Ik moet die kunnen declareren bij travelcard maar dat kan niet zonder factuur
dat 12V probleem is dat de 2019 of 2020 versie ?
There are no secrets, only information you do not yet have
Misschien wel een 2019 met Kia Connected Services probleem? Hebben de Belgen en Duitsers dit probleem even vaak?zeroday schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:56:
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Wat ik ook las in het boekje is dat er een lampje knippert: Laden van 12V-accu of klimaatregeling ingeschakeld op gepland tijdstip. EUh .. als die 12V accu leeg is moet ie dan niet opgeladen worden? hoe en wat verhoud zich dat dan?JvdBosch schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
Misschien wel een 2019 met Kia Connected Services probleem? Hebben de Belgen en Duitsers dit probleem even vaak?
Wat ik ook niet snap: je hebt veelal je auto aan een laadpaal staan (als dat kan tenminste) loopt dan die 12V dan ook leeg bij diegenen die het al geregeld hebben?
Als het een veel voorkomend probleem zou zijn dan zou er ook een soort van ' terugroep ' actie zijn?
En ik heb het idee dat als ik hier wat dingen lees dat het vaak voorkomt bij mensen die toch alternatieve dingen hebben aangesloten aan de auto .. (maar dat kan ik mis hebben).
Ik ga het meemaken.. nog 2 dagen
Werkt OVMS ook met de Kia services hardware?ningalloon schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:05:
Ik heb met de server van OVMS nooit problemen dat ie eruit ligt. Dus het kan wel.
@zeroday Het is een algemeen Niro probleem dus ook hybrid, ik denk ook de MY2020.zeroday schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:56:
Had een e-Niro al afgeschreven als nieuwe lease auto wegens de lange levertijden maar dat lijkt inmiddels opgelost dus.Greyfox schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:28:
Vandaag de e-niro besteld en verwachting is levering in oktober.
Ik lees over lange levertijden maar de dealer heeft me deze levertijd bevestigd.
Dat was voor mij ook een voorwaarde om hem te bestellen ivm de bijtelling.
Nu als een dolle op zoek naar een laadpaal. :-)
Laadpaal wordt geregeld door lease maatschappij neem ik aan?
Veel EV’s hebben er problemen mee.zeroday schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:56:
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Dat is op z'n minst opmerkelijk te noemen: een EV heeft een veel constantere / stabielere energiebron tot zijn beschikking.
Een ICE kan niet laden bij stilstand en tijdens het rijden varieert het vermogen dat de accu ter beschikking krijgt continue met het toerental van de motor.
Waar heb je dit laten doen? En wat waren de kosten?Dennis van de W schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:41:
[Afbeelding]
De Koreaanse bling is gewrapped. Ik vind het er veel beter uitzien maar smaken verschillen.😀
Ziet er erg strak uit!
Heb je ook een voor en na foto van de achterkant?
[ Voor 6% gewijzigd door WRT54G op 30-08-2020 15:07 ]
OVMS werkt niet samen met de Kia services hardware.eltron schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:28:
[...]
Werkt OVMS ook met de Kia services hardware?
OVMS heeft zijn eigen hardware.
Hij staat nu op 13 oktober, dus ik hoop er het beste van.kever678 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:51:
[...]
Had een e-Niro al afgeschreven als nieuwe lease auto wegens de lange levertijden maar dat lijkt inmiddels opgelost dus.
Laadpaal wordt geregeld door lease maatschappij neem ik aan?
Bij de bestelling heb ik ook vast laten leggen dat ik hem niet hoef af te nemen als hij niet dit jaar nog op naam gezet kan worden.
Ik ben een freelancer ga hem rijden als eigen zakelijke auto, zal de laadpaal dus zelf moeten regelen.
Ben nu bezig met evcompany.eu, iemand ervaring mee?
MSX 2 rulez more
hebben jullie standaard de wintermodus aan staan? Ik kan er in de handleiding niets van vinden bij welke temperatuur dit relevant wordt.
Ja staat bij mij aan. Werkt automatisch vanaf -10 graden.z0rk0l schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:02:
hebben jullie standaard de wintermodus aan staan? Ik kan er in de handleiding niets van vinden bij welke temperatuur dit relevant wordt.
wat doet dat, die 'wintermodus'?z0rk0l schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:02:
Tenzij je van tevoren weet dat je een driefasen-lader echt nodig hebt, zou ik het eerst proberen met de bijgeleverde granny. Je spaart zo 1000 euri's uit en dat zijn een heleboel kWh's.Greyfox schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:46:
[...]
Hij staat nu op 13 oktober, dus ik hoop er het beste van.
Bij de bestelling heb ik ook vast laten leggen dat ik hem niet hoef af te nemen als hij niet dit jaar nog op naam gezet kan worden.
Ik ben een freelancer ga hem rijden als eigen zakelijke auto, zal de laadpaal dus zelf moeten regelen.
Daar heb ik in eerste instantie een offerte aangevraagd. Die kwam erg hoog uit, veel te hoog.Greyfox schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:46:
[...]
Hij staat nu op 13 oktober, dus ik hoop er het beste van.
Nu heb ik een laadpaal via:
https://www.awesems.com
Goede prijs en goede service.
Batterij verwarmen om sneller te laden etc. Maar kan ik dus standaard aan laten zo te lezen
Volgens mij is het meer om bij strenge vorst (meer dan 10graden onder nul) de batterij te verwarmen om de capaciteit daarvan te verbeteren. Anders zou je bij strenge vorst te weinig vermogen hebben.z0rk0l schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:19:
[...]
Batterij verwarmen om sneller te laden etc. Maar kan ik dus standaard aan laten zo te lezen
WRT54G schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:05:
[...]
Waar heb je dit laten doen? En wat waren de kosten?
Ziet er erg strak uit!
Heb je ook een voor en na foto van de achterkant?
:strip_exif()/f/image/AkvZeODWKP6mw7wA2DixKg8Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb het laten doen bij https://www.carwrapmasters.nl in Tilburg.
Ik heb gezocht naar een bedrijf bij mij (Waalwijk) in de buurt en kwam hier uit. De prijs is € 151,- ex btw. Ik vond het aan de hoge kant maar de meeste bedrijven hier in de buurt hanteren deze prijs. 😞 Het was voor mij geen optie om minimaal een uur heen en een uur terug in de auto te zitten om goedkoper uit te komen.
Ben zeker blij met het resultaat. 😀
Thanks!
Ziet er erg goed uit.
Ga er zelf ook eens over nadenken.
Ziet er erg goed uit.
Ga er zelf ook eens over nadenken.
Erg fraai, nu nog even die niro en electrichybridgroeneblaadjesblabla badges er afDennis van de W schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:29:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb het laten doen bij https://www.carwrapmasters.nl in Tilburg.
Ik heb gezocht naar een bedrijf bij mij (Waalwijk) in de buurt en kwam hier uit. De prijs is € 151,- ex btw. Ik vond het aan de hoge kant maar de meeste bedrijven hier in de buurt hanteren deze prijs. 😞 Het was voor mij geen optie om minimaal een uur heen en een uur terug in de auto te zitten om goedkoper uit te komen.
Ben zeker blij met het resultaat. 😀
[ Voor 4% gewijzigd door f.h op 31-08-2020 09:08 ]
Hybrid????f.h schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:08:
[...]
Erg fraai, nu nog even die niro en electrichybridgroeneblaadjesblabla badges er afEn je kentekenplaathouder vervangen voor een exemplaar zonder reclame

Ga jij je mond ff spoelen. Met zeep wel te verstaan....
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Auto vandaag opgehaald, rijdt erg fijn. Stoort me wel een beetje dat de koplampen niet LED zijn. Heeft iemand deze al zelf vervangen?
Belg? Of heb je de NL DynamicLine?conbla schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:31:
Auto vandaag opgehaald, rijdt erg fijn. Stoort me wel een beetje dat de koplampen niet LED zijn. Heeft iemand deze al zelf vervangen?
De NL ExecutiveLine heeft standaard LED koplampen.
NL Dynamic, inderdaad.CyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:32:
[...]
Belg? Of heb je de NL DynamicLine?
De NL ExecutiveLine heeft standaard LED koplampen.
@conbla Doe je wel voorzichtig als je LED-lampjes in je koplampen gaat monteren? De lichtbron in die LED-lampen zit lang niet altijd op precies dezelfde plaats als de gloeidraad van de gloeilamp die er oorspronkelijk in zit. De reflectoren zijn op die specifieke plek gemaakt.
Als het niet allemaal heel precies goed zit, dan loop je het risico dat de tegenliggers verblind en dat wil je niet, neem ik aan.
En ik weet ook niet of het wettelijk gezien wel mag....
Als het niet allemaal heel precies goed zit, dan loop je het risico dat de tegenliggers verblind en dat wil je niet, neem ik aan.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Dat is lekker vlotjes dandeltaquad schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:08:
[...]
Nee dat niet eens, de dealer mocht er nog 3 krijgen dit jaar van Kia. Waarom het nu ineens zo snel gaat weet ik niet.
Altijd fijn als het zo snel gaat want wachten duurt lang

De badges mogen er helaas niet af van de leasemaatschappij.f.h schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:08:
[...]
Erg fraai, nu nog even die niro en electrichybridgroeneblaadjesblabla badges er afEn je kentekenplaathouder vervangen voor een exemplaar zonder reclame

Kijk, dat ziet er goed uit. Ook de deurgrepen laten doen?
Het is makkelijker achteraf "sorry, dat wist ik niet " te zeggen, dan vooraf toestemming vragen :-)Dennis van de W schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:10:
[...]
De badges mogen er helaas niet af van de leasemaatschappij.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Met excuses betaal je geen facturen. Grote kans dat de LM dit gewoon doorberekend. Persoonlijk zou ik het niet doen.Murzeltje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Het is makkelijker achteraf "sorry, dat wist ik niet " te zeggen, dan vooraf toestemming vragen :-)
Een collega had het ook laten doen en bij inleveren van de auto zag de lm dit als "schade".Murzeltje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:30:
[...]
Het is makkelijker achteraf "sorry, dat wist ik niet " te zeggen, dan vooraf toestemming vragen :-)

Dus moeten betalen....

Niet laten doen. Ik heb als optie chrome sierlijsten op de deuren aan laten brengen i.p.v. de standaard zwarte. Dat vond ik net wat mooier i.c.m. de chrome deurgrepen en andere chrome accenten.Dagniro schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:15:
[...]
Kijk, dat ziet er goed uit. Ook de deurgrepen laten doen?
Zie onderstaande foto. Nog wel van voor het wrappen.
:strip_exif()/f/image/UJNM8La4g7uceEsIYlZS9HDn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis van de W op 31-08-2020 15:47 ]
Persoonlijk vind ik zo een paar chromen accenten ook prima op een zwarte auto. Maar zo godsgruwelijk lelijk als chromen spiegelkappen op een oranje Peugeot 208 gaan we het ook niet meer krijgen hoop ik.

Tesla Model Y RWD (2024)
Had ie ze niet nog bewaard dan? Kwestie van weer met wat dubbelzijdige tape bevestigen.Dennis van de W schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:37:
[...]
Een collega had het ook laten doen en bij inleveren van de auto zag de lm dit als "schade".![]()
Dus moeten betalen....
Helaas nietCyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:28:
[...]
Had ie ze niet nog bewaard dan? Kwestie van weer met wat dubbelzijdige tape bevestigen.

Video van een Brit over zijn ervaring met de e-niro na 50k miles / 80k km.
Nogal slaapverwekkend, dus ik schiet 'm ff in bij het stukje over de degradatie .
Nogal slaapverwekkend, dus ik schiet 'm ff in bij het stukje over de degradatie .
Nog steeds 100% dus, maar vraag me af hoe dit gemeten wordt?Marcva schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:28:
Video van een Brit over zijn ervaring met de e-niro na 50k miles / 80k km.
Elke batterij degradeert dus 100.00% na 80k km kan simpelweg niet waar zijn. Denk dat je eerst van de 3kWh buffer aan de bovenkant afsnoept voor je onder de 100% health kunt waarnemen, maar hoe dat precies werkt?
Batterij is duidelijk ‘overengineer’dCyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:35:
[...]
Nog steeds 100% dus, maar vraag me af hoe dit gemeten wordt?
Elke batterij degradeert dus 100.00% na 80k km kan simpelweg niet waar zijn. Denk dat je eerst van de 3kWh buffer aan de bovenkant afsnoept voor je onder de 100% health kunt waarnemen, maar hoe dat precies werkt?
Wellicht zit er wat degradatie in de top buffer maar dat zal alleen de BMS weten. Wel fijn om te weten en een stuk beter dan de grote concurrent waar er een aantal zijn die van kiet af aan al 10% te kort komen.
Je moet het toch met me eens zijn dat de batterij wel degelijk een klein beetje gedegradeerd moet zijn?kdeboois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Batterij is duidelijk ‘overengineer’d
Wellicht zit er wat degradatie in de top buffer maar dat zal alleen de BMS weten. Wel fijn om te weten en een stuk beter dan de grote concurrent waar er een aantal zijn die van kiet af aan al 10% te kort komen.
Die 100.00 heeft in elk geval teveel significante cijfers.
Zolang je de meetmethode niet weet om tot 100% te komen is die test sowieso waardeloos.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-08-2020 15:44 ]
Welke lease maatschappij is dat, als ik dat vragen mag...?Dennis van de W schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:10:
[...]
De badges mogen er helaas niet af van de leasemaatschappij.
Ik heb dit namelijk met mijn vorige auto gedaan en nu met de e-Niro ook.
Verder nooit wat van gehoord.
J&TWRT54G schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Welke lease maatschappij is dat, als ik dat vragen mag...?
Ik heb dit namelijk met mijn vorige auto gedaan en nu met de e-Niro ook.
Verder nooit wat van gehoord.
Nadat de mijnkia app er afgelopen zaterdag weer uit lag heb ik dit gemeld bij kcs@kia.nl. Ik kreeg vandaag een reactie dat ze het willen compenseren met het verlengen van mijn lidmaatschap met 1 maand. Klagen helpt dus wel, al is het natuurlijk ook de bedoeling dat ze de hoeveelheid storingen verminderen.
morgen komt de dealer 2 KIA's brengen .. nou ik ben benieuwd.
In ieder geval zie ik op basis van het kenteken dat ze vandaag op naam zijn gezet, dus dat is in ieder geval al het eerste goede bericht
ben ook benieuwd of LM de laadpassen op tijd heeft opgestuurd. (met corona zijn we niet veel op kantoor, dus ben benieuwd of tie er is).
Morgen laatste ritje naar A'dam met de Clio .. die kwam er op het laatst nog even tussen ..
en dan in de middag uit het raam kijken
)
In ieder geval zie ik op basis van het kenteken dat ze vandaag op naam zijn gezet, dus dat is in ieder geval al het eerste goede bericht
ben ook benieuwd of LM de laadpassen op tijd heeft opgestuurd. (met corona zijn we niet veel op kantoor, dus ben benieuwd of tie er is).
Morgen laatste ritje naar A'dam met de Clio .. die kwam er op het laatst nog even tussen ..
en dan in de middag uit het raam kijken
Dat hoeft niet perse, als die 100% uit gaat van de beschikbare 64 kWh en er voldoende vermogen uit de batterij te halen is. Het is maar net waar die SoH op gebaseerd is.CyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:43:
[...]
Je moet het toch met me eens zijn dat de batterij wel degelijk een klein beetje gedegradeerd moet zijn?
Die 100.00 heeft in elk geval teveel significante cijfers.
Zolang je de meetmethode niet weet om tot 100% te komen is die test sowieso waardeloos.
Als deze heer altijd op AC oplaad en netjes tot 70 of 80% oplaadt kan het echt wel even duren voor de batterij echt achteruit gaat. Iemand die iedere dag hem bij een snellader volgooit en non-stop stoplicht sprintraces doet zal wellicht eerder tot degradatie komen. (Video niet gezien)
Ja ik heb vergelijkbaar bericht gehad.GVR schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:49:
Nadat de mijnkia app er afgelopen zaterdag weer uit lag heb ik dit gemeld bij kcs@kia.nl. Ik kreeg vandaag een reactie dat ze het willen compenseren met het verlengen van mijn lidmaatschap met 1 maand. Klagen helpt dus wel, al is het natuurlijk ook de bedoeling dat ze de hoeveelheid storingen verminderen.
Hij zegt niks over zijn rijstijl. Maar als 'ie net zo rijdt als 'ie praat schat ik in dat dat aardig bedaagd iskdeboois schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:00:
[...]
[...]
Als deze heer altijd op AC oplaad en netjes tot 70 of 80% oplaadt kan het echt wel even duren voor de batterij echt achteruit gaat. Iemand die iedere dag hem bij een snellader volgooit en non-stop stoplicht sprintraces doet zal wellicht eerder tot degradatie komen. (Video niet gezien)
Hij claimt juist om de dag DC te laden.
[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 31-08-2020 16:11 . Reden: typo ]
Idem nadat ik een mail had verstuurd. Aanbod geaccepteerd maar tegelijkertijd benoemd dat de uptime belangrijker is en dat ze daar de focus op moeten gaan leggen.GVR schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:49:
Mijns inziens is de granny charger echt alleen voor noodgevallen geschikt en wil je thuis een laadpaal hebben. Bij voorkeur 3 fasen, maar dat hoeft niet persé.de telegraaf schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:36:
[...]
Tenzij je van tevoren weet dat je een driefasen-lader echt nodig hebt, zou ik het eerst proberen met de bijgeleverde granny. Je spaart zo 1000 euri's uit en dat zijn een heleboel kWh's.
Mee eens, ik wil niet het risico lopen dat ik niet weg kan als ik weg wil.jerveldh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:40:
[...]
Mijns inziens is de granny charger echt alleen voor noodgevallen geschikt en wil je thuis een laadpaal hebben. Bij voorkeur 3 fasen, maar dat hoeft niet persé.
Als je altijd een hele nacht beschikbaar hebt, kom je een heel eind maar daar wil ik het niet vanaf laten hangen.
MSX 2 rulez more
Op zich heb je wel gelijk, maar is dit meetbaar? Een Batterij als deze heeft een design life van 2000 plus cycli. 80k km klinkt als veel, maar is ca 175-200 volledige cycli. Minder dan 10% van de normale levensduur. Degradatie is dan nog erg laag. Die komt pas echt in beeld voorbij de 1000 cycli.CyBeRSPiN schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:35:
[...]
Nog steeds 100% dus, maar vraag me af hoe dit gemeten wordt?
Ik zie dat er op Kiaclub.nl meerdere users zijn die ze vervangen hebben.. Heb een setje besteld en zal het resultaat wel posten hier.Hippe Lip schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:08:
@conbla Doe je wel voorzichtig als je LED-lampjes in je koplampen gaat monteren? De lichtbron in die LED-lampen zit lang niet altijd op precies dezelfde plaats als de gloeidraad van de gloeilamp die er oorspronkelijk in zit. De reflectoren zijn op die specifieke plek gemaakt.
Daar hoef je je in het algemeen geen zorgen om te maken. Als je tenminste geen 400km/dag rijdt.Greyfox schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:49:
[...]
Mee eens, ik wil niet het risico lopen dat ik niet weg kan als ik weg wil.
Als je altijd een hele nacht beschikbaar hebt, kom je een heel eind maar daar wil ik het niet vanaf laten hangen.
(dat is meer dan 100K km/jaar).
De meesten halen dat niet en komen dus bijna nooit met een lege batterij thuis. Zelfs met de granny kun je dan in een uur of 10-12 weer een paar 100km bijladen. En voor geval van nood is er altijd nog de snellader.
Ik rijd normaal ca. 40-50k km/jr en heb een eigen laadpaal, maar granny was ook voldoende geweest.
Een beetje optimistisch reken je wel. Met de granny op 10A laad je in 10h ongeveer 20kWh bij. Dat is 130km als je zuinig kunt rijden. Dus bij 150km per dag loopt je batterij steeds verder leeg. Dan is een sneller lader met enige regelmaat noodzaak.eltron schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:16:
[...]
Daar hoef je je in het algemeen geen zorgen om te maken. Als je tenminste geen 400km/dag rijdt.
(dat is meer dan 100K km/jaar).
De meesten halen dat niet en komen dus bijna nooit met een lege batterij thuis. Zelfs met de granny kun je dan in een uur of 10-12 weer een paar 100km bijladen. En voor geval van nood is er altijd nog de snellader.
Ik rijd normaal ca. 40-50k km/jr en heb een eigen laadpaal, maar granny was ook voldoende geweest.
op 20kWh rijd ik ongeveer 150km.Steeck03 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:06:
[...]
Een beetje optimistisch reken je wel. Met de granny op 10A laad je in 10h ongeveer 20kWh bij. Dat is 130km als je zuinig kunt rijden. Dus bij 150km per dag loopt je batterij steeds verder leeg. Dan is een sneller lader met enige regelmaat noodzaak.
en met granny op 12A kan ik in 12u 33kWh laden en dat is voor mij ca. 240km.
plus op bestemming staat de auto aantal uren per dag stil en kan dan veelal met 3,7 of 7,4kW laden.
batterij loopt steeds verder vol
En ben optimist, dat klopt
Had 'm al ff bij de buren gepost in Kona topic, maar wilde 'm jullie ook niet onthouden:
dubbeltest: Peugeot e-2008 tegen de Hyundai Kona Electric.
Spoiler alert: Peugeot legt het af qua prijs / prestatie aandrijflijn (actieradius). De minnen voor de Kona (minder ruimte) vervallen waarschijnlijk in een vergelijking met de e-Niro.
dubbeltest: Peugeot e-2008 tegen de Hyundai Kona Electric.
Spoiler alert: Peugeot legt het af qua prijs / prestatie aandrijflijn (actieradius). De minnen voor de Kona (minder ruimte) vervallen waarschijnlijk in een vergelijking met de e-Niro.
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.