Sinds gisteren dan ook eindelijk lid van de club
Ok, het is geen e-Niro, maar we hebben geen eigen topic en de gelijkenissen zijn enorm groot.
Je ziet vrouwlief nog net met de vorige auto wegrijden (Nissan Leaf 40kWh) en wat me opvalt na het laden getest te hebben, is dat er geen mogelijkheid lijkt om het laden te stoppen met de sleutel, of vanuit de auto, klopt dat?
Bij de Leaf stopte ik het laden eigenlijk altijd door de knop voor het openen van de laadklep ingedrukt te houden op de sleutel, maar die heb ik hier niet, en het openen van de deuren lijkt niet hetzelfde effect te hebben. Is er een andere manier die ik over het hoofd zie? Of is er geen andere manier dan dezelfde laadpas weer voor de paal te houden?
Verder is de auto echt in elk opzicht een upgrade t.o.v. de Leaf N-Connecta. De ACC werkt veel geleidelijker en grijpt niet spastisch in als er iemand tussen mij en m'n voorganger invoegt bijvoorbeeld. Hij gaat ook niet super hard die laatste 3km/u verschil met de instelling proberen in te halen als er ruimte voor me komt. Het infotainment voelt niet aan alsof het uit 2010 komt, dat soort zaken.
Kofferruimte is iets kleiner, maar ik ga vanavond eens kijken of ik onze supergrote reiskoffers niet gewoon achterin kan krijgen met de laadvloer naar beneden, ik ben benieuwd.