Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Unknown90 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Je kan proberen na de foutmelding direct opnieuw de airco te starten, dit werkt bij mij de afgelopen dagen.

Oh, zie net je screenshot, das een andere error dan ik ontvang ;(
Die foutmelding die jij bedoelt krijgt volgens mij bijna iedereen, ik soms niet, maar ook al krijg je die foutmelding dat de airco niet gestart kan worden, hij start 'm toch wel :)

(tenminste, bij mij altijd wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:24
Murzeltje schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Die foutmelding die jij bedoelt krijgt volgens mij bijna iedereen, ik soms niet, maar ook al krijg je die foutmelding dat de airco niet gestart kan worden, hij start 'm toch wel :)

(tenminste, bij mij altijd wel)
Tenzij je 'iemand' de achterklep niet hard genoeg heeft dicht gegooid

ben ik bdw de enige met UVO connectie problemen? kreeg 30min geleden een bad gateway error, nu kan ik niet inloggen omdat mijn ww verkeerd zou zijn, zelfs na ww update

Check,... niet goed gelezen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:14:
[...]

Dit forum heeft een zoekfunctie. Maar het antwoord is ja.
Nou, had een aantal posts terug gelezen en zag geen eerdere melding. En oudere meldingen hiervan ben ik niet in geïnteresseerd.

Maar inmiddels doet ie het weer. Was dus kortstondig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epicjohan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:37
Bij mij doet de UVO app het weer inmiddels. Heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad, buiten de standaard fout meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
tescione schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:08:
...het lukte me wel om de sessie te starten maar het stoppen wilde niet lukken. Na veel proberen en de helpdesk proberen te bereiken (die natuurlijk niet bereikbaar was op zondag.) kwam er gelukkig een andere Nederlandse E-niro naast me staan en terwijl ik al enigszins oververhit was, wees hij me simpelweg op de mogelijkheid om in de auto de maximale laadcapaciteit in te stellen onder het huidige percentage. Met een duidelijk hoorbare klik eindigde de sessie en konden we weer door (wel met 98%, dat dan weer wel 😊.).
Dat is me nog eens een tip zeg! _/-\o_

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
PeaceNlove schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

[...]
Ergens wel jammer, het blijft een erg lekkere auto om te rijden, maar ik ga niet inde auto zitten als het niet hoeft
Precies dit. Sinds mei trotse rijder, maar werk alleen maar thuis.
Rij iets meer dan alleen de boodschappen, maar veuls te weinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:04:
Ligt bij meer MY19 gebruikers de app er ook weer uit vandaag? Of ben ik inmiddels geblockt? :P
Bij mij zegt hij dat mijn wachtwoord niet klopt. Meer mensen hier last van? Dat ik bij de uvo app overigens.

Update: ah ik zie dat er idd meer mensen dit hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door IUser op 11-08-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

Vond het regenereren net wel een interessante discussie; ik heb als bijrijder nu een aantal maal bij iemand in een EV gezeten wat ik merkte is dat als die persoon het gas los liet de auto een soort van krachtige rem actie maakt als dan de bestuurder weer gas geeft schiet je weer vooruit, een soort van pompend remmen, erg irritant voor meerijders, nu lees ik dat je het systeem op verschillende regeneratie niveaus kan instellen, nu duurt het nog een paar weken voordat ik mijn EV krijg, maar wat zijn hier de ervaringen qua bijrijders en de irritatie factor van het pompend afremmen, optrekken van de auto? Met mijn ‘normale’ auto ben ik een nette rijder die uitrolt en netjes langzaam afremt... ben benieuwd hoe jullie dat al ervaren

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
@zeroday ja die ervaring hebben mijn bijrijders aanvankelijk ook gehad. Moest even wennen aan het regenereren. Ook als je adaptive cruise control gebruikt en dat bijvoorbeeld voor een afrit uitzet dan moet je aanleren om dit op te vangen door vooraf alvast iets gas te geven.
Ook heb ik later de regen op 1 gezet en “auto”. Hierdoor remt ie niet zo extreem, alleen als er een voorligger is die langzamer rijdt, maar dan gaat ie meer regenereren (anders had je toch normaal
moeten remmen).

@PeaceNlove het een sluit het ander niet uit. Vandaag uurtje vanuit de auto voor het huis gewerkt. Heerlijk koel telefonisch vergaderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:15:
...
Had ook eens de fout gemaakt om boven op een berg tot 100% op te laden. Dan verlies je de cruise control op de weg naar beneden want de motor kan zn energie niet meer kwijt en dan ben je aangewezen op de schijfremmen om bij te remmen.
Volgens mij verlies je niet de cruise control, maar de regen mogelijkheid :)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
eltron schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

Volgens mij verlies je niet de cruise control, maar de regen mogelijkheid :)
Dus feitelijk de cruise control om bergafwaarts met een constante snelheid te kunnen rijden. Hij accelereert dan namelijk flink door, ook al heb je cruise control op bijvoorbeeld 70 km/u staan.
Dat is echt superfijn rijden overigens in bergachtig gebied. Had ik met mn Toyota hybride ook al, maar die reed ik wel heel snel vol waardoor het gemak op lange stukken bergaf beperkt was.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-08-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 20:04
@zeroday ik heb hem nu op 1 staan en vaak op 0 dan rolt de auto zonder gas te geven door en ik vindt dat in de stad wel lekker en mijn passagier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

wortelsoft schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:53:
@zeroday ik heb hem nu op 1 staan en vaak op 0 dan rolt de auto zonder gas te geven door en ik vindt dat in de stad wel lekker en mijn passagier ook.
Kijk mooi dat het kan, maar hoeveel verlies je dan qua regeneratie? Of is dat verwaarloosbaar?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Hippe Lip schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:13:
Zeker ook niet altijd. Zelfs wanneer je op een helling staat en je stopt met je linker flipper, dan blijf je op magnetisme stilstaan. Ik heb het er eens op gewaagd dit te proberen op de steile helling van een particuliere parkeergarage en ook daar blijft de auto op de magnetische rem doodstil staan!
Maar dat zou overigens best wel eens heel wat stroom kunnen vreten...
Is dat te zien aan de EV details (waar je drive, airco, electronica en accuverzorging kunt zien)? Lijkt mij ook dat het energie moet kosten. Denk ook dat het laatste stukje remmen op die manier wat kost, omdat hij tegendruk moet bieden. Dat is moeilijk te zien omdat het maar een beetje is, en kort. Maar op een helling staan kun je natuurlijk langer volhouden.

Misschien kan Bjorn anders een nieuwe test doen: Op de EV rem op een helling staan tot de batterij leeg is, en dan auto's op efficientie daarvan rangschikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:11
Marcva schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:11:
[...]

Precies dit. Sinds mei trotse rijder, maar werk alleen maar thuis.
Rij iets meer dan alleen de boodschappen, maar veuls te weinig :+
Gewoon af en toe lekker rijden. Zeker als je thuis kunt laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
zeroday schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:56:
[...]

Kijk mooi dat het kan, maar hoeveel verlies je dan qua regeneratie? Of is dat verwaarloosbaar?
Ik vraag me sterk af of regeneratie opweegt tussen steeds afremmen en weer optrekken. In een drukke stad met veel fietsers etc vind ik rollen beter werken. Het is ook heel sterk afhankelijk van waar je rijdt, voor een bochtige bergweg lijkt het me ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:11
zeroday schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:14:
Vond het regenereren net wel een interessante discussie; ik heb als bijrijder nu een aantal maal bij iemand in een EV gezeten wat ik merkte is dat als die persoon het gas los liet de auto een soort van krachtige rem actie maakt als dan de bestuurder weer gas geeft schiet je weer vooruit, een soort van pompend remmen, erg irritant voor meerijders, nu lees ik dat je het systeem op verschillende regeneratie niveaus kan instellen, nu duurt het nog een paar weken voordat ik mijn EV krijg, maar wat zijn hier de ervaringen qua bijrijders en de irritatie factor van het pompend afremmen, optrekken van de auto? Met mijn ‘normale’ auto ben ik een nette rijder die uitrolt en netjes langzaam afremt... ben benieuwd hoe jullie dat al ervaren
Ik gebruik flippers (ook) alleen als er geen medepassagiers zijn. Het sterke afremmen zorgt voor wagenziekte bij sommige medepassagiers. Kan ik mij wat bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:24
TechLight schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Is dat te zien aan de EV details (waar je drive, airco, electronica en accuverzorging kunt zien)? Lijkt mij ook dat het energie moet kosten. Denk ook dat het laatste stukje remmen op die manier wat kost, omdat hij tegendruk moet bieden. Dat is moeilijk te zien omdat het maar een beetje is, en kort. Maar op een helling staan kun je natuurlijk langer volhouden.
Je kan daar enkel zien wat de auto nu verbruikt/regenereert met enige vertraging. Niet zulke leuke historische grafiekjes als bij de Musk mobiel.
Waar ik me soms wel over verbaas is het verbruik van de electronica 250~300W 😱 je ziet verschil als je alle driving aids uitzet maar dan nog steeds iets van 200w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Het is al lang geleden en ik kan er helemaal naast zitten, maar was dat niet iets met een gelijkstroom motor en een permanente magneet?

Als je de auto in P zet zonder handrem, beweegt hij ook ietsje, maar blijft verder stil staan, lijkt me dat dat ook geen energie kost.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:06

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

TechLight schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:08:
[...]
Misschien kan Bjorn anders een nieuwe test doen: Op de EV rem op een helling staan tot de batterij leeg is, en dan auto's op efficientie daarvan rangschikken :)
Nee, dat gaat niet lukken. Als je een paar minuten op die manier stilstaat, dan zet de auto er vanzelf de handrem op. Dat heb ik eens gemerkt toen ik bij het station iemand stond op te wachten. Dat doet-ie ook als je gewoon op vlakke ondergrond staat. Waarschijnlijk doet de auto dat om energie te sparen. Misschien ook omdat de motor anders te warm wordt.
henkNL schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:59:
Het is al lang geleden en ik kan er helemaal naast zitten, maar was dat niet iets met een gelijkstroom motor en een permanente magneet?

Als je de auto in P zet zonder handrem, beweegt hij ook ietsje, maar blijft verder stil staan, lijkt me dat dat ook geen energie kost.
Ja, dit is een motor met permanente magneten, maar geen gelijkstroommotor. het toerental van een gelijkstroommotor regel je met de stroomsterkte. Dit is in feite een frequentiegeregelde draaistroommotor. daarvan is het toerental veel beter te regelen. en zo kun je er ook mee afremmen. Door het draaiveld langzamer te laten draaien wordt het vanzelf een generator.

En als je de auto in P zet gebeurt er wat anders. Dan wordt er ergens een pal in een tandkrans gezet, waardoor de boel mechanisch geblokkeerd wordt. Zolang je niet op een helling staat is dit zeker zo goed als gebruik van de handrem. Die gebruik ik eigenlijk nooit.

Er zijn mensen die zeggen dat je 'm op een helling wel op de handrem moet zetten, want anders pers je langzaam het vet tussen de tandkrans en die pal uit. Voor wat het waard is......

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 11-08-2020 23:09 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:15:
Had ook eens de fout gemaakt om boven op een berg tot 100% op te laden. Dan verlies je de cruise control op de weg naar beneden want de motor kan zn energie niet meer kwijt en dan ben je aangewezen op de schijfremmen om bij te remmen.
Deze zomer in Frankrijk ook beleefd: 100% vertrokken vanaf een heuvel. Na de eerste bocht alsof je opeens van de schans gaat bij Ter land ter zee en in de lucht😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik heb net password reset gedaan en ik kan weer inloggen in de uvo app.

[ Voor 10% gewijzigd door IUser op 12-08-2020 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:29:
[...]

Dus feitelijk de cruise control om bergafwaarts met een constante snelheid te kunnen rijden. Hij accelereert dan namelijk flink door, ook al heb je cruise control op bijvoorbeeld 70 km/u staan.
Dat is echt superfijn rijden overigens in bergachtig gebied. Had ik met mn Toyota hybride ook al, maar die reed ik wel heel snel vol waardoor het gemak op lange stukken bergaf beperkt was.
Ah, begrijp nu wat je bedoelt. Als je de cruisecontrol bergaf gebruikt dan gaat hij dus over de ingestelde snelheid heen wanneer je door volle batterij niet meer met regen af kunt remmen.
Ik vraag me af hoe dit gaat als je de cruisecontrol instelt als snelheidsbegrenzer. Dan zou hij toch met de schijfremmen moeten ingrijpen?

Ik ben overigens niet van plan dit uit te proberen. Ik zorg in de bergen dat batterij max 90% vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
De speedlimiter grijpt niet in met de remmen imho. Hij is vrij slecht geprogrammeerd helaas, ik hoop op een update binnenkort. Ook op vlak terrein wil hij geregeld harder gaan dan ingesteld, wat niet erg is zij het dat hij meteen gaat piepen. Andere merken wachten 30s voordat ze gaan piepen...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Net keurige mail met wat aanvullende uitleg van Kia gehad over uitval van MijnKia afgelopen dagen. Hun login-systeem had problemen waardoor ook de app niet meer werkte. Hoop dat het vanaf nu weer stabieler gaat zijn. Heb zo'n vermoeden dat het geholpen heeft om met wat meer mensen melding te maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-08-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 07:29

GVR

Ik kreeg ook een antwoord in de mail:
Beste MijnKia gebruiker,

Tot onze spijt heeft u vanaf zaterdagochtend tot dinsdagmiddag problemen ondervonden om in te loggen op de MijnKia website en de MijnKia App.

De reden hiervoor was dat een van de componenten die uw login gegevens controleert, niet goed verbinding kon maken met de overige servers die nodig zijn voor de MijnKia website & de MijnKia App.

Aangezien uw login niet gecontroleerd kon worden, werd om veiligheidsredenen, uw toegang geblokkeerd.

Inmiddels is de programmatuur hersteld en zijn maatregelen getroffen om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij begrijpen dat het voor u vervelend is geweest dat u geen toegang had tot MijnKia en wij willen u daarvoor onze welgemeende excuses aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Die kreeg ik ook, vindt het alleen vreemd dat alle ritten verdwenen zijn, dat heeft niet echt met inlog problemen te maken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
wortelsoft schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:25:
Die kreeg ik ook, vindt het alleen vreemd dat alle ritten verdwenen zijn, dat heeft niet echt met inlog problemen te maken zou ik zeggen.
Ja, uitleg lijkt hier niet mee te kloppen.

Ik heb zelfde mail gehad, maar wat mij puzzelt is waarom zoiets 4 dagen moet duren zonder dat je hier van Kia enig bericht over krijgt.

en nu een excuus mailtje een dag nadat het gefixed is. En wie weet wanneer dit weer gebeurt? Was ook niet de eerste keer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:36
zeroday schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:14:
Na het verlaten van de snelweg werd mijn zoon wagenziek door de manier van regenereren + adaptive cruise control die mijn e-Niro uitvoert. De keer erop zonder adaptive cruise control gereden. Hierdoor reageer je sneller op het verkeer waardoor het minder schokkerig rijd. Verder was het verbruik tijdens die rit niet hoger dan normaal. En mijn zoon vond het ook een stuk fijnere rit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 20:03
niroot schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:27:
Ik geloof dat ik mijn probleem met de e-Niro hier nog niet gezien heb. De auto valt stil tijdens het rijden. Is nu 2 keer gebeurd, na een paar honderd meter rijden. De eerste keer stond ik stil, wilde weer optrekken, helemaal niets. Auto uitgezet, weer starten maar geen 'ready to drive' indicatie, wel het rode accu lampje dat bleef branden. Auto lijkt wel gewoon op contact te staan, radio, ramen en schuifdak (ja, heb ik) doen het gewoon.
Na het verschillende keren geprobeerd te hebben maar even naar huis gelopen. Kwartier later terug naar de auto, gewoon starten en rijden...

Vandaag weer, nu bij mijn dochter, en echt tijdens het rijden. Ze hoorde een raar geluid ("alsof je in de verkeerde versnelling zit") en vervolgens geen reactie meer op het gas/stroom pedaal. Ze kon de auto nog naar de kant laten uitrollen en is naar huis gelopen (natuurlijk niet gelet op de lampjes). Ik ben naar de auto toegelopen, kon gelijk weer starten en rijden...

Afspraak gemaakt bij de dealer volgende week maar ben toch wel benieuwd of iemand dit bekend voorkomt?
Mijn auto is inmiddels bij de dealer geweest. Bij het ophalen kreeg ik niet het idee dat ze een duidelijk probleem hadden gevonden. In samenspraak met Kia Nederland was er nieuwe software geladen en was er uitgebreid proefgereden (75km).

Tijdens een van de eerste ritten rit heb ik echter al weer vergelijkbare problemen gehad. Tijdens het rijden voelde ik de aandrijving weer wegvallen. Dit duurde maar heel even (seconde?) en op het dashboard zag ik dat het groene auto lampje uit was en weer aanging. Een paar kilometer verder moest ik stoppen voor rood licht en bracht ik de auto met de linker flipper tot stilstand op een lichte helling. Tijdens het wachten rolde de auto in een keer achteruit en kwam na een meter of zo met een schok tot stilstand. Op het dashboard stond iets van dat de P was ingeschakeld uit veiligheidsoverwegingen. Ik kon vervolgens de D gewoon weer inschakelen en verder rijden.

Daarna geen problemen meer gehad dus ik kijk het nog heel even aan voordat ik weer met de dealer contact opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 10:37
niroot schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Mijn auto is inmiddels bij de dealer geweest. Bij het ophalen kreeg ik niet het idee dat ze een duidelijk probleem hadden gevonden. In samenspraak met Kia Nederland was er nieuwe software geladen en was er uitgebreid proefgereden (75km).

Tijdens een van de eerste ritten rit heb ik echter al weer vergelijkbare problemen gehad. Tijdens het rijden voelde ik de aandrijving weer wegvallen. Dit duurde maar heel even (seconde?) en op het dashboard zag ik dat het groene auto lampje uit was en weer aanging. Een paar kilometer verder moest ik stoppen voor rood licht en bracht ik de auto met de linker flipper tot stilstand op een lichte helling. Tijdens het wachten rolde de auto in een keer achteruit en kwam na een meter of zo met een schok tot stilstand. Op het dashboard stond iets van dat de P was ingeschakeld uit veiligheidsoverwegingen. Ik kon vervolgens de D gewoon weer inschakelen en verder rijden.

Daarna geen problemen meer gehad dus ik kijk het nog heel even aan voordat ik weer met de dealer contact opneem.
Klinkt niet fijn, toch een stukje minder vertrouwen in de auto op die manier. Hopelijk blijven de problemen nu weg. Zo niet: Ik ben een verdwaalde eGolf rijder :+ . Niet echt eNiro expert. Maar alles wat je noemde dat werkte zit volgens mij op het 12v net bij een eNiro. Doet je airco het ook als ie kuren krijgt? Die zit als het goed is op je hoogspanningsnet. Dat helpt de dealer / Kia NL misschien met de diagnose.
En nu hopen dat het niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
Hippe Lip schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:06:
[...]

Nee, dat gaat niet lukken. Als je een paar minuten op die manier stilstaat, dan zet de auto er vanzelf de handrem op. Dat heb ik eens gemerkt toen ik bij het station iemand stond op te wachten. Dat doet-ie ook als je gewoon op vlakke ondergrond staat. Waarschijnlijk doet de auto dat om energie te sparen. Misschien ook omdat de motor anders te warm wordt.

[...]
Klopt die ervaring had ik afgelopen weekend toen ik met de EV anderhalf uur door een Ahoy' hal heb gereden in de Boymans tentoonstelling. Opeens merkte ik dat hij vanzelf op de handrem ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

plips schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Klopt die ervaring had ik afgelopen weekend toen ik met de EV anderhalf uur door een Ahoy' hal heb gereden in de Boymans tentoonstelling. Opeens merkte ik dat hij vanzelf op de handrem ging.
offtopic: is het wat die tentoonstelling? De enige reden voor mij om er naar toe te gaan zou zijn omdat je er met je eigen EV doorheen mag (en het is naast de deur) , is toch weer eens wat anders :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• plips
Murzeltje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

offtopic: is het wat die tentoonstelling? De enige reden voor mij om er naar toe te gaan zou zijn omdat je er met je eigen EV doorheen mag (en het is naast de deur) , is toch weer eens wat anders :)
Het is een belevenis ja, leuk om te doen. Tip: niet met meer dan twee in de auto (lastig kijken vanaf de achterbank). Vond t wel aan de prijs 15 pp. Tenzij je R'dam pas hebt. Tip: de zogenaamde audiokanalen bij de films zijn DAB kanalen, die kan je dus op je e-Niro gewoon in de lijst vinden. Wij deden er 1,5 uur over, niet de aangegeven 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:45
niroot schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:27:
Ik geloof dat ik mijn probleem met de e-Niro hier nog niet gezien heb. De auto valt stil tijdens het rijden. Is nu 2 keer gebeurd, na een paar honderd meter rijden. De eerste keer stond ik stil, wilde weer optrekken, helemaal niets. Auto uitgezet, weer starten maar geen 'ready to drive' indicatie, wel het rode accu lampje dat bleef branden. Auto lijkt wel gewoon op contact te staan, radio, ramen en schuifdak (ja, heb ik) doen het gewoon.
Na het verschillende keren geprobeerd te hebben maar even naar huis gelopen. Kwartier later terug naar de auto, gewoon starten en rijden...

Vandaag weer, nu bij mijn dochter, en echt tijdens het rijden. Ze hoorde een raar geluid ("alsof je in de verkeerde versnelling zit") en vervolgens geen reactie meer op het gas/stroom pedaal. Ze kon de auto nog naar de kant laten uitrollen en is naar huis gelopen (natuurlijk niet gelet op de lampjes). Ik ben naar de auto toegelopen, kon gelijk weer starten en rijden...

Afspraak gemaakt bij de dealer volgende week maar ben toch wel benieuwd of iemand dit bekend voorkomt?
Ik heb een soortgelijk probleem. Alleen valt de auto niet stil tijdens het rijden. Problemen zijn gekomen nadat ik voor het eerst bij Fastned geladen heb. Tijdens het wegrijden kreeg ik melding Controleer elek. Syst. Wagen. Volgende dag wilde ik ermee naar de garage maar de melding was weg en is ook voor 2 week weggebleven. Afgelopen woensdag in een parkeergarage geladen. Die dag geen problemen.

Dag erna kwam gelijk na het starten wederom de Controleer elek. Syst. Wagen in beeld. Toch gereden en auto neergezet waar ik moest zijn. Na ongeveer een uur wilde ik weer wegrijden en ook hier lijkt de auto op contact te staan alleen kan ik geen versnelling meer kiezen. Drukken op P geeft aan dat er al een versnelling gekozen is. Symbolen in beeld zijn EV error, Accu en auto met sleutel erin.Kia wegenhulp gebeld en deze kon niks met de melding dus auto is weggesleept. Later in de avond auto weer terug gekregen want de berger had nog even geprobeerd en melding was weg en auto kon weer in de versnelling. Vrijdag’s auto overdag zonder problemen kunnen gebruiken. In de avond nog een rondje rijden en na ongeveer 5 minuten wederom de melding in beeld. Aan de kant gezet, uit gezet en weer aan en weer geen mogelijkheid om een versnelling te kiezen. Wederom Kia gebeld en wederom een berger laten komen. Dit keer vermeld dat de auto daadwerkelijk naar de dealer/garage moet om uit te laten lezen.

Sinds maandag staat de auto daar en tot op heden weet ik niet wat er aan de hand is. Vanwege drukte zijn ze niet constant bezig met de auto. Ik zie dat er al weer mee gereden is. Navraag bij de garage levert alleen als antwoord dat het druk is, ze de auto checken tussen andere werkzaamheden door maar wat ze eventueel al gevonden hebben krijg ik niet te horen aangezien het contact met een baliemedewerker gaat en hij voor een update naar de monteur gaat. De monteur zelf krijg ik niet te spreken helaas.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Murzeltje schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:32:
[...]

Ik ben maandag geweest en vond het leuk om te zien, alsl ik het normaal in een museum zou zien zou ik het niet zo leuk vinden, maar dit vond ik wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:28
@mario007 Ik kan me herinneren dat er ooit eens iemand was met soort gelijke klachten en er toen een fout zat in een aardingskabel. Wellicht dat eens na laten kijken omdat dit nooit zo snel opvalt en lastig te meten is.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
@kdeboois ik heb aangegeven dat de storingen kwamen nadat ik beide keren op 3 fase geladen heb. Thuis laad ik met 1 fase.

Ik wacht eerst de reactie van de garage af.

Bedoel je met aardingskabel de fysieke laadkabel die bij de auto geleverd is of aardingskabel in de auto zelf?

<leeg>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1YQtJJxqR2MIKZoVbQSMbzAhQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlJC4aEAnKo9UysxrcRSJ32t.jpg?f=fotoalbum_large
@CyBeRSPiN Hoezo boodschappen ritjes. Gewoon met airco aan een netjes aan de snelheid gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vaevictis_ schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:18:
[Afbeelding]
@CyBeRSPiN Hoezo boodschappen ritjes. Gewoon met airco aan een netjes aan de snelheid gehouden.
Netjes hoor. Ik kom niet lager dan 15 als ik 100 gemiddeld (GPS) rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainZz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 10:42
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Netjes hoor. Ik kom niet lager dan 15 als ik 100 gemiddeld (GPS) rijd.
Dit is niet 100 op de GPS he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
BrainZz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:27:
[...]

Dit is niet 100 op de GPS he ;)
Inderdaad, afwijking is zo'n 6%. 106km/u op de teller is 100km/u "echt". En doordat luchtweerstand kwadratisch is met de snelheid is het verbruik en stukje meer dan die 6% extra. Maar toch nooit zo gerealiseerd dat 95 vs 100 echt zoveel uitmaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-08-2020 15:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sinds gisteren dan ook eindelijk lid van de club :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aZbiROdDBEUBpgYj6v1hw8VrEGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOeUfnYM4MYIvmYL4zrQ2WWb.jpg?f=fotoalbum_large

Ok, het is geen e-Niro, maar we hebben geen eigen topic en de gelijkenissen zijn enorm groot.

Je ziet vrouwlief nog net met de vorige auto wegrijden (Nissan Leaf 40kWh) en wat me opvalt na het laden getest te hebben, is dat er geen mogelijkheid lijkt om het laden te stoppen met de sleutel, of vanuit de auto, klopt dat?

Bij de Leaf stopte ik het laden eigenlijk altijd door de knop voor het openen van de laadklep ingedrukt te houden op de sleutel, maar die heb ik hier niet, en het openen van de deuren lijkt niet hetzelfde effect te hebben. Is er een andere manier die ik over het hoofd zie? Of is er geen andere manier dan dezelfde laadpas weer voor de paal te houden?

Verder is de auto echt in elk opzicht een upgrade t.o.v. de Leaf N-Connecta. De ACC werkt veel geleidelijker en grijpt niet spastisch in als er iemand tussen mij en m'n voorganger invoegt bijvoorbeeld. Hij gaat ook niet super hard die laatste 3km/u verschil met de instelling proberen in te halen als er ruimte voor me komt. Het infotainment voelt niet aan alsof het uit 2010 komt, dat soort zaken.
Kofferruimte is iets kleiner, maar ik ga vanavond eens kijken of ik onze supergrote reiskoffers niet gewoon achterin kan krijgen met de laadvloer naar beneden, ik ben benieuwd. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@--MeAngry-- Gefeliciteerd!
Als je de auto van het slot haalt met de AB of met de deur, dan is de laadkabel tijdelijk ontgrendeld en kun je de kabel lostrekken tijdens het laden. Vanuit de auto het laden stoppen lukt niet zomaar, dan moet je in de instellingen gaan duiken om de laadlimiet lager te zetten dan de huidige SoC bijvoorbeeld.
Is de laadvloer ook zo ingedeeld als de e-Niro met al die bakken? Dan valt er idd heel veel extra ruimte te realiseren.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-08-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:28:
@--MeAngry-- Gefeliciteerd!
Als je de auto van het slot haalt met de AB of met de deur, dan is de laadkabel tijdelijk ontgrendeld en kun je de kabel lostrekken tijdens het laden. Vanuit de auto het laden stoppen lukt niet zomaar, dan moet je in de instellingen gaan duiken om de laadlimiet lager te zetten dan de huidige SoC bijvoorbeeld.
Is de laadvloer ook zo ingedeeld als de e-Niro met al die bakken? Dan valt er idd heel veel extra ruimte te realiseren.
Dank! Dan ben ik misschien niet snel genoeg geweest. :)

De bakken liggen bij de e-Soul in de ruimte voor het reservewiel. Daarboven is het leeg, zeker 15-20cm ruimte gok ik. En dan de laadvloer, maar je kunt die laadvloer ook recht op de bodem en die bakken plaatsen waardoor je geen vlakke laadvloer meer hebt met plat liggende stoelen, maar dus wel veel extra ruimte in de hoogte.
Veel reviews en de specificaties benoemen dit niet, maar het geeft enorm veel extra ruimte. Ik zal er straks eens een foto van maken, die zijn ook moeilijk te vinden merk ik.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
mario007 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem. Alleen valt de auto niet stil tijdens het rijden. Problemen zijn gekomen nadat ik voor het eerst bij Fastned geladen heb. Tijdens het wegrijden kreeg ik melding Controleer elek. Syst. Wagen. Volgende dag wilde ik ermee naar de garage maar de melding was weg en is ook voor 2 week weggebleven. Afgelopen woensdag in een parkeergarage geladen. Die dag geen problemen.

Dag erna kwam gelijk na het starten wederom de Controleer elek. Syst. Wagen in beeld. Toch gereden en auto neergezet waar ik moest zijn. Na ongeveer een uur wilde ik weer wegrijden en ook hier lijkt de auto op contact te staan alleen kan ik geen versnelling meer kiezen. Drukken op P geeft aan dat er al een versnelling gekozen is. Symbolen in beeld zijn EV error, Accu en auto met sleutel erin.Kia wegenhulp gebeld en deze kon niks met de melding dus auto is weggesleept. Later in de avond auto weer terug gekregen want de berger had nog even geprobeerd en melding was weg en auto kon weer in de versnelling. Vrijdag’s auto overdag zonder problemen kunnen gebruiken. In de avond nog een rondje rijden en na ongeveer 5 minuten wederom de melding in beeld. Aan de kant gezet, uit gezet en weer aan en weer geen mogelijkheid om een versnelling te kiezen. Wederom Kia gebeld en wederom een berger laten komen. Dit keer vermeld dat de auto daadwerkelijk naar de dealer/garage moet om uit te laten lezen.

Sinds maandag staat de auto daar en tot op heden weet ik niet wat er aan de hand is. Vanwege drukte zijn ze niet constant bezig met de auto. Ik zie dat er al weer mee gereden is. Navraag bij de garage levert alleen als antwoord dat het druk is, ze de auto checken tussen andere werkzaamheden door maar wat ze eventueel al gevonden hebben krijg ik niet te horen aangezien het contact met een baliemedewerker gaat en hij voor een update naar de monteur gaat. De monteur zelf krijg ik niet te spreken helaas.
@mario007

Ik heb dit ook gehad. Kreeg de auto ook niet meer uit. Uiteindelijk de accu losgehaald en daarna niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
mario007 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:26:
@kdeboois ik heb aangegeven dat de storingen kwamen nadat ik beide keren op 3 fase geladen heb. Thuis laad ik met 1 fase.

Ik wacht eerst de reactie van de garage af.

Bedoel je met aardingskabel de fysieke laadkabel die bij de auto geleverd is of aardingskabel in de auto zelf?
De kabel van bijvoorbeeld de 12V batterij naar het chassis in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:05
t2012 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Na het verlaten van de snelweg werd mijn zoon wagenziek door de manier van regenereren + adaptive cruise control die mijn e-Niro uitvoert. De keer erop zonder adaptive cruise control gereden. Hierdoor reageer je sneller op het verkeer waardoor het minder schokkerig rijd. Verder was het verbruik tijdens die rit niet hoger dan normaal. En mijn zoon vond het ook een stuk fijnere rit. ;)
Hoe agresief ACC werkt terwijl hij aan staat is een instelling in 3 stappen. Hoe de wagen regenereert of niet is te regelen in 4+1 stappen
Bij mij staat de regen op auto 0 of 1 en past hij zichzelf aan volgen de omstandigheden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor de geïnteresseerden in de laadruimte van de e-Soul.

Laadbodem omhoog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvOgZhSrqL7tHWBSJ5nn__ymgBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7JR3MkR6BUw32cpGwQxeTNX.jpg?f=fotoalbum_large

Laadbodem omlaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymdAi-Ju1EYUcj6fQ1NAFGvVYsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hsHEFjJ5kDJaINM7IixFAgS.jpg?f=fotoalbum_large

Schap onder laadbodem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MekGhdNUttuO5lbMfKmv9hKQGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Udx8LhMtZ76mTRZ8ka7k1vC1.jpg?f=fotoalbum_large

En verhip, ik kon de laadkabel inderdaad lostrekken meteen nadat ik de deuren van het slot haalde. Erg fijn!

Daarnaast, de Alfen palen van Allego, die door Allego als 11kW worden aangemerkt, kunnen op 1 fase minimaal op 20A laden, want er kwam 4,5kW binnen, maar dat was met de accu op 80%. Dus wellicht dat de auto zelf hier ook nog een limiterende factor had.

[ Voor 12% gewijzigd door --MeAngry-- op 12-08-2020 23:28 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@--MeAngry-- mooiere oplossing dan bij de e-Niro. Daar moet je gaan klussen met een eigen plank als je de ruimte onder de originele plank wil benutten en netjes wilt afwerken.
Ik meen dat dit bij de e-Niro voor de importeur ook een optie was, deze heeft helaas voor “opvullen met dikke piepschuim bakken” gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, hier prop je precies je pompsetje en granny in, en dan past de bodem op de laagste stand nog mooi dicht. :)
Nu gooi ik er meestal de type-2 kabel nog onder en zet ik de bodem omhoog, het is zo verplaatst als het nodig is.

Wat een verademing wel, dat verschil in range. In plaats van ~15%, gaat er nog maar 7-8% af per enkele rit naar m'n werk, en dat was met airco en geventileerde stoelen vol open. Toch bijzonder terwijl je accu capaciteit maar 60% hoger is. Bij de Leaf heb ik altijd het idee dat ik veel meer m'n best moet doen om rond de 15kWh/100km te rijden. Maar het was op zowel de heen als terugweg, over de snelweg met 108km/u op de teller, en regelmatig inhalen. Krijg toch het idee dat die agressieve ACC van de Leaf niet echt meehielp.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
@--MeAngry--
Leuke auto!
Wanneer heb je hem besteld of heb je een (2ehands) voorraad model genomen?
Ik heb net een weekendje mogen sturen in nagenoeg dezelfde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUnNljVXuqFU25BnWGGvFhoxkQ0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1j01cYGyrmDcFr1A4QC5MPid.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 70% gewijzigd door Appie Heijn op 13-08-2020 09:24 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• mario007
kdeboois schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

De kabel van bijvoorbeeld de 12V batterij naar het chassis in de auto zelf.
Bedankt. Mocht ik een monteur te spreken krijgen zal ik vragen of ze daar naar gekeken hebben.
Vaevictis_ schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:27:
[...]

@mario007

Ik heb dit ook gehad. Kreeg de auto ook niet meer uit. Uiteindelijk de accu losgehaald en daarna niet meer gezien.
Ik kreeg de auto wel uit. Alleen het selecteren van D of R ging niet meer. Accu losgehaald is ook geprobeerd maar hielp (toen) niet.

<leeg>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Appie Heijn schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:20:
@--MeAngry--
Leuke auto!
Wanneer heb je hem besteld of heb je een (2ehands) voorraad model genomen?
Ik heb net een weekendje mogen sturen in nagenoeg dezelfde
[Afbeelding]
Crosspost uit het private lease topic:
--MeAngry-- schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:56:
Misschien interessant voor sommigen, hier een tijdslijn van een bestelling van een Kia e-Soul via ANWB (Leaseplan):

08-06: Aanvraag ingediend.
09-06: Verzoek om extra financiële gegevens. (ZZP, historische jaarcijfers)
11-06: Financieel goedgekeurd.
12-06: Bevestiging en afkoelperiode gestart.
27-06: Gebeld door dealer dat auto besteld is, en of ik nog vragen heb. (Netjes!)
29-06: Bevestiging bestelling door Leaseplan.
24-07: Gebeld door dealer om afspraak levering te maken.
11-08: Geplande levering.

Zoals je ziet is er na de bevestiging vooral contact, pro-actief, vanuit de dealer geweest. (Content in Eindhoven) Wat dat betreft vermoed ik ook dat die je het beste kunnen helpen als het op de levering aankomt aangezien het hun verantwoordelijkheid is.
Inclusief afkoelperiode dus ongeveer 2 maanden levertijd. Best netjes in deze tijd vind ik. :)
Netjes op de geplande dag geleverd gekregen. Het is dus een auto die al geproduceerd was, maar aangezien het een ExecutiveLine is zat toch alles er al op. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• IUser
  • Niet online
Wat zijn verbeteringen van de e-soul als je die vergelijkt met e-niro 2020. Ik zie dat de kofferbak beter is ingedeeld in ieder geval. Waarom zou je voor e-soul gaan? Gewoon benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door IUser op 13-08-2020 10:32 ]

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kort gezegd vind ik de Niro persoonlijk enorm saai (net als de Leaf overigens die ik hiervoor had). En vind ik de zitpositie in de Soul echt een stuk fijner. Ik heb regelmatig in een Niro mogen rijden, maar ik heb altijd het idee gehad dat je onder de motorkap hangt en dat de auto veel groter aanvoelt dan hij is.
Nu heb ik dat laatste nog wel een beetje met de Soul omdat de motorkap lang doorloopt en dan ineens naar beneden valt, maar door de hogere zitpositie en hoge ramen stoor ik me daar niet zo aan en heb je echt een enorm goed zicht. Ook achterin is de zitpositie net iets beter wat met opgroeiende kinderen wel handig is.

De kofferbak is uiteindelijk nog wel iets kleiner, maar de eerste autovakantie met kinderen moeten we nog maken, dus dat zien we dan wel weer. Wellicht met een dakkoffer erop, aangezien de Soul toch standaard dakrails heeft. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• CyBeRSPiN
@--MeAngry-- mbt “saai” wel gemiste kans om geen felle kleuren te kiezen of in elk geval het dak in een contrastkleur te doen :)
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-d-81SWlV0Ko/VRjpQABiOTI/AAAAAAAAAbA/erthzy4kwC8/s1600/2015-kia-soul-ev-ad-still%2B-%2BCopy.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-08-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:41
Ieder z'n ding. De kleurkeuze bij de Soul is wel veel leuker, maar ik kan niet wennen aan het model van de Soul. De voorkant gaat nog, maar de achterkant vind ik persoonlijk niet mooi (zacht uitgedrukt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16
@Bitaktus19 eens, die achterkant is om rillingen van te krijgen. Voor de rest vind ik het een hele leuke auto. Hou wel in gedachten wanneer je subsidie wil vangen, dat je bij de my21 alleen nog maar enkele kleuren kan nemen wanneer je voor een executive gaat. Met dual tone gaat hij boven de 45k.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• plips
Licht drama bij de Kia onderdelen. Zoals eerder gemeld had mijn vrouw bij kleine snelheid een trekhaak onder de bumper. De afstandsradar is uit het lood/defect geraakt. De beugel waarop deze zit is niet los te bestellen en een nieuwe unit niet leverbaar.. Het schade bedrijf wist een verhaal te vertellen van een e-Niro die al 9 maanden op onderdelen staat te wachten... mmm... me not happy....

• CyBeRSPiN
@plips hoe ziet zo'n beugel eruit, is 3D printen geen optie?

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:16:
@--MeAngry-- mbt “saai” wel gemiste kans om geen felle kleuren te kiezen of in elk geval het dak in een contrastkleur te doen :)
[Afbeelding]
Absoluut! Als ik zelf de keuze had was het de blauwe cataloguskleur geworden, maar ik kon alleen nog maar kiezen uit grijs en zwart. :'(

Nu heb ik nog gevraagd of het dak rood mocht, maar dan was m'n catalogusprijs te hoog uitgekomen voor de subsidie... En ik denk dat m'n leasemaatschappij niet blij wordt als ik achteraf ga laten wrappen.

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-08-2020 17:23 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• plips
CyBeRSPiN schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:33:
@plips hoe ziet zo'n beugel eruit, is 3D printen geen optie?
Ik werk niet bij het schadebedrijf, laat de specialisten graag de specialisten. Ik dacht te zien dat het metaal was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieterrademaker
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06-2021
Vandaag bericht dat mijn e-niro de 31ste afgeleverd wordt. Veel sneller dan gedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:55
Mijn dealer heeft vanuit Kia bevestiging gekregen dat de e-Niro op tijd geleverd kan worden. Dit had week 37 kunnen zijn, maar ik moet ivm mijn huidige contract wachten tot week 39. Nog minder dan zes weken te gaan dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Zo, de knoop is doorgehakt. Ik heb een witte kia e-niro gekocht hier in Duitsland als privé persoon. De subsidies hier zijn zo aantrekkelijk momenteel dat ik het niet kon laten. 64 kWh batt in de vision uitvoering met als extra 3fase onboard en een tech pakket. Levertijd een kleine maand. W00t kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
z0rk0l schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:23:
Zo, de knoop is doorgehakt. Ik heb een witte kia e-niro gekocht hier in Duitsland als privé persoon. De subsidies hier zijn zo aantrekkelijk momenteel dat ik het niet kon laten. 64 kWh batt in de vision uitvoering met als extra 3fase onboard en een tech pakket. Levertijd een kleine maand. W00t kan niet wachten!
@z0rk0l

Wat betaal je dan met subsidie als prive persoon? Ik heb de auto zakelijk gekocht dan kun je dus de BTW terugvragen, MIA aftrek aanvragen (was 36%) en natuurlijk de auto in 5 jaar afschrijven. Laadpaal en laadkosten ook aftrekbaar. Wel 4% bijtelling (in mijn geval) en BTW over prive gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• z0rk0l
9000 euro van de overheid en tot eind dit jaar belasting voordeel ivm corona. Bij elkaar 10.000 subsidie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

@z0rk0l

Wat betaal je dan met subsidie als prive persoon? Ik heb de auto zakelijk gekocht dan kun je dus de BTW terugvragen, MIA aftrek aanvragen (was 36%) en natuurlijk de auto in 5 jaar afschrijven. Laadpaal en laadkosten ook aftrekbaar. Wel 4% bijtelling (in mijn geval) en BTW over prive gebruik.
wat bedoel je met BTW over privé gebruik, icm 4% bijtelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
de telegraaf schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

wat bedoel je met BTW over privé gebruik, icm 4% bijtelling?
Als je meer dan 500km prive rijdt (en geen km registratie hoeft bij te houden) heb je dus een bijtelling 0, 4 of 8%. Daarnaast krijg je als ondernemer een correctie op de BTW omdat je zakelijk BTW terugvraagt maar het voordeel ook prive geniet (BTW plichtig). Dus 2,7% over catalogus prijs.

https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:11:
[...]

Als je meer dan 500km prive rijdt (en geen km registratie hoeft bij te houden) heb je dus een bijtelling 0, 4 of 8%. Daarnaast krijg je als ondernemer een correctie op de BTW omdat je zakelijk BTW terugvraagt maar het voordeel ook prive geniet (BTW plichtig). Dus 2,7% over catalogus prijs.

https://www.belastingdien...gebruik_auto_van_de_zaak/
iets geleerd vandaag, dat wist ik niet. Hopelijk onze accountant wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Vaevictis_ @de telegraaf er is een speciaal topic voor zakelijk rijden: Auto van de (eigen) onderneming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
z0rk0l schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:32:
9000 euro van de overheid en tot eind dit jaar belasting voordeel ivm corona. Bij elkaar 10.000 subsidie
maar bij gebruik /import in nederland moet je toch weer belasting betalen waardoor de hele voordeel teniet wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
Ik woon in Duitsland

[ Voor 23% gewijzigd door z0rk0l op 14-08-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
In duitsland zijn auto's echt spotgoedkoop. Zelfs zonder subsidies. Daar kan jan modaal nog gewoon een nieuwe C segmenter kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:41
Vaevictis_ schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

@z0rk0l

Of je moet willen afschrijven in 5 jaar is een tweede natuurlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Bitaktus19 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

@Bitaktus19 bijna altijd wel, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Bitaktus19 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:21:
[...]
Ja, sneller mag helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
Het is weer weekend en...

de MijnKia app ligt er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
wortelsoft schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:55:

Onderstaande woensdag vanuit Kia ontvangen, helaas heeft de reparatie niet geholpen.
Dus iedereen die problemen ondervindt wederom Kia bestoken met Emails/klachten !

Beste MijnKia gebruiker,

Tot onze spijt heeft u vanaf zaterdagochtend tot dinsdagmiddag problemen ondervonden om in te loggen op de MijnKia website en de MijnKia App.
De reden hiervoor was dat een van de componenten die uw login gegevens controleert, niet goed verbinding kon maken met de overige servers die nodig zijn voor de MijnKia website & de MijnKia App.
Aangezien uw login niet gecontroleerd kon worden, werd om veiligheidsredenen, uw toegang geblokkeerd.
Inmiddels is de programmatuur hersteld en zijn maatregelen getroffen om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij begrijpen dat het voor u vervelend is geweest dat u geen toegang had tot MijnKia en wij willen u daarvoor onze welgemeende excuses aanbieden.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Kia Motors Nederland B.V.

Pieter Ytsma
Customer Experience Specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
gerben2903 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:56:
[...]

Onderstaande woensdag vanuit Kia ontvangen, helaas heeft de reparatie niet geholpen.
Dus iedereen die problemen ondervindt wederom Kia bestoken met Emails/klachten !

Beste MijnKia gebruiker,

Ik heb ze weer een mailtje gestuurd, niet dat ik verwacht dat het iets helpt. Alleen jammer, ik wilde dit weekend gebruik maken van de koppeling via Pi tussen mijnkia en abrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
wortelsoft schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:55:

Ja, helaas, ik ga maar weer een mailtje sturen.
@CyBeRSPiN de uptime zakt deze week naar rond de 50% als dit zo door gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door eltron op 14-08-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
eltron schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Ja, helaas, ik ga maar weer een mailtje sturen.
@CyBeRSPiN de uptime zakt deze week naar rond de 50% als dit zo door gaat.
Erg lang heeft het deze keer niet geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Van 19.30 tot 23u ongeveer, maar hoort gewoon stabiel te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:47
Heb de Kia webservice inmiddels in monitoring.
Moet alleen nog even de email notificatie configureren, dan gaan ze automatisch ene mailtje krijgen als ie eruit ligt :-).
En ja hij ligt er redelijk veel uit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 18:45
plips schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 20:19:
Nou de eerste schade is een feit. Iemand liet voor het stoplicht haar voet van de rem schieten. Gevalletje trekhaak in bumper. Dat is nog niet zo erg, beetje plastic, maar wat wel erg is is dat de afstandsradar uit het lood is geduwd. Hij volgt nu op de cruise control keurig de autos die een baan rechts van me rijden :(
En dat is erg vervelend, ook met de auto-regen stand, en alle andere systemen die monitoren wat er voor de auto gebeurt. Wil niet meemaken dat de auto plots remt als er op veilige afstand fietsers of spelende kinderen zijn.

Heb dit een keer eerder met een vorige auto gehad (toen besloot een fietser tegen het verkeer in op mijn voorkant te rijden) en daar is de merkdealer 3 keer achter elkaar mee bezig geweest.

Je merkt hoe je ongewild erg veel gebruik maakt van alle hulpsystemen.

Overig is mijn Domoticz plugin voor UVO en Bluelink Hyundai de alpha fase ontstegen.
Werkt nu prima. Op naar de documentatiefase...
Dankjewel Plips voor je werk en het delen van de Domoticz plugin. Ik heb hem inmiddels draaien en het ziet er afgezien van wat kleine dingetjes goed uit, toppie. Heb al even zitten kijken, ben wel een techneut met enige script ervaring, maar het is mij nog niet gelukt de status van de deursloten toe te voegen. Die zou ik ook graag willen zien binnen Domoticz. Ook zou ik de laadstatus en kofferbak status liever niet onder de schakelaars hebben maar onder overige. Heb jij tips om dit aan te passen?
Nogmaals bedankt en keep up the good work!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ik denk zelf dat de Kia server alle home automation requests niet aankan omdat ze slechts met gemiddeld app gebruik rekening hebben gehouden. Ik ben overigens via Twitter aan het mekkeren over de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@kdeboois niet aannemelijk. Zou namelijk niet verklaren waarom het vooral in het weekend mis gaat. En het zijn maar een handvol nerds die het nu intensief pollen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
DKoenders schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:40:
[...]

Dankjewel Plips voor je werk en het delen van de Domoticz plugin. Ik heb hem inmiddels draaien en het ziet er afgezien van wat kleine dingetjes goed uit, toppie. Heb al even zitten kijken, ben wel een techneut met enige script ervaring, maar het is mij nog niet gelukt de status van de deursloten toe te voegen. Die zou ik ook graag willen zien binnen Domoticz. Ook zou ik de laadstatus en kofferbak status liever niet onder de schakelaars hebben maar onder overige. Heb jij tips om dit aan te passen?
Nogmaals bedankt en keep up the good work!!
Thanks. Ik heb wel wat tips. Ik zou zeggen laten we dat bespreken via de commentaren op Github? Dan vervuilen we hier het forum niet. Rondom het continue pollen bleef ik bezig met wat verbeteringen, de laatste versie staat in GitHub. Die zou ik wel beetpakken als ik jou was. Kan helaas komende week weinig betekenen, even een korte break.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Het valt me op dat de UVO app andere range aangeeft dan de auto zelf. UVO zegt 400km terwijl de GOM 380km aangeeft. Ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
IUser schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:30:
Het valt me op dat de UVO app andere range aangeeft dan de auto zelf. UVO zegt 400km terwijl de GOM 380km aangeeft. Ervaren jullie dit ook?
Zet de airco in de auto maar eens uit... ;)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
Laatst heb ik de optie gevonden om het beeld van de achterijcamera constant te zien. Dus niet alleen bij het achteruit rijden. Ik kan echter niet meer vinden waar ik deze heb ingesteld. 😇

Help! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:36
Zit ergens in het radiomenu. Precieze naamgeving van de optie weet ik niet meer precies. Misschien helpt deze beschrijving je met het vinden / herkennen van de menu optie.

http://webmanual.kia.com/...ingrearramera-option.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34

zerocool82

Ignorance causes chaos

Dit zijn wel de goede omstandigheden (ondanks de warmte), 100% opgeladen en een GOM van 507km :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van de W
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09-2020
t2012 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:25:
Zit ergens in het radiomenu. Precieze naamgeving van de optie weet ik niet meer precies. Misschien helpt deze beschrijving je met het vinden / herkennen van de menu optie.

http://webmanual.kia.com/...ingrearramera-option.html
Gevonden dankzij je tip.😀 Zit inderdaad in radiomenu bij "geavanceerd" en dan onderste optie "beeld achteruitrij camera behouden".

Nu kan de rolstoel van mijn vrouw erin en heb ik zicht naar achteren. Bedankt Vdhoog! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
z0rk0l schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:32:
En hoeveel kostte ie, na deze ~10k subsidie?
(woon ook in D en zit over een andere auto te denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdw83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-04 17:05
h4bd04 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:52:
[...]

Eerlijk gezegd had ik me verheugd op het geluidssysteem. Nu snap ik niet waarom JBL zijn naam hieraan verbonden heeft. Het geluid is een beetje blikkerig, ondanks jou eq instellingen. Maar goed, geluid is ook smaakgevoelig.
Het JBL geluidssysteem valt ronduit tegen. https://eu.jbl.com/kia.html
Je zou hier veel meer van verwachten. Geluid klinkt “vlak” en soms ook alsof het gecomprimeerd is zoals bij MP3 bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• z0rk0l
Vanoverdegrens schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:55:
[...]

En hoeveel kostte ie, na deze ~10k subsidie?
(woon ook in D en zit over een andere auto te denken)
De versie die wij hebben de vision 3fase laden en tech pakket bleef er nog 30k ongeveer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
tvdw83 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:21:
[...]

Het JBL geluidssysteem valt ronduit tegen. https://eu.jbl.com/kia.html
Je zou hier veel meer van verwachten. Geluid klinkt “vlak” en soms ook alsof het gecomprimeerd is zoals bij MP3 bestanden.
Hoe luister je dan? Ik speel zelf meeste af via CarPlay (bedraad dus) en heb een equalizer actief in Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
willemvdvliet schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:40:
Heb de Kia webservice inmiddels in monitoring.
Moet alleen nog even de email notificatie configureren, dan gaan ze automatisch ene mailtje krijgen als ie eruit ligt :-).
En ja hij ligt er redelijk veel uit ....
Je script al af? Dan had je het nu kunnen testen. :'(

Edit: is al weer terug. Lijkt erop dat ze nu wel wat monitoren.

[ Voor 7% gewijzigd door wortelsoft op 15-08-2020 18:28 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.