Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-06 21:24
Appie Heijn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:51:
Nog 1 vraagje, misschien heb ik er over heen gelezen. Maar heeft de E-Niro of E-Soul ook een gekoeld vak? Zijnde dashboardkastje, vak middenconsole?
nee, helaas.
En jammergenoeg ook geen 12v aansluiting in de kofferruimte om daar een koelbox neer te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Minxz op 06-08-2020 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nog 1 vraagje, misschien heb ik er over heen gelezen. Maar heeft de E-Niro of E-Soul ook een gekoeld vak? Zijnde dashboardkastje, vak middenconsole?
e-niro helaas niet
Minxz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

nee, helaas.
En jammergenoeg ook geen 12v aansluiting in de kofferruimte om daar een koelbox neer te zetten.
Dat vind ik inderdaad ook erg irritant zeg.
ik mis eigenlijk wel een paar dingetjes op elektronisch gebied in zo'n moderne auto.
12v in de kofferbak en 2 benaderbare USB aansluitingen voor de achterbank passagiers

[ Voor 44% gewijzigd door cypher21 op 06-08-2020 10:11 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-06 19:26
Ik merk wel dat de spullen die in het middenconsole liggen koud worden. Mogelijk door de koude lucht richting de achterpassagiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-WL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-06 07:31
Vanmorgen de auto bij de schade-hersteller gebracht, 's-Nachts gebeurd door een kansloos figuur. Hopelijk te polijsten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C13JuF6OBIqJHhchyUBGmZ-N1Hg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvVZbRQmI7M1ncylYxWDcfoY.png?f=user_large

Hopelijk snel gerepareerd, het vervangende vervoer (Clio) rijdt voor geen meter ;)

Is het overigens mogelijk om tijdens het starten het Windows-98-geluid & het geen-gordel-lawaai uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Maarten-WL schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:35:
Vanmorgen de auto bij de schade-hersteller gebracht, 's-Nachts gebeurd door een kansloos figuur. Hopelijk te polijsten..

[Afbeelding]

Hopelijk snel gerepareerd, het vervangende vervoer (Clio) rijdt voor geen meter ;)

Is het overigens mogelijk om tijdens het starten het Windows-98-geluid & het geen-gordel-lawaai uit te schakelen?
Balen zeg! Nee is niet uit te schakelen. Ik kreeg laatst een Picanto mee, ook afzien... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24

Balen zeg van die kras..
Het geen-gordel-lawaai kun je uitschakelen door eerst je gordel om te doen en daarna pas de auto in te schakelen.
Dat andere geluid hoor je op een gegeven moment niet meer, trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazda-Flip
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-06 15:03
Vanavond de aflevering van mijn Kia E-Niro ExecutiveLine My20 in Aurora Black.
Ben benieuwd hoe die gaat verlopen.

Staat in principe ook al direct een lange rit op de planning van Schiedam naar Harderwijk.
Hopelijk kan ik een beetje wennen aan het rijbereik van een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:27
[...]
Is dit EV specifiek? Of had het je ook met een ICE kunnen overkomen? Ik lees het vaker, maar lees alleen EV draadjes: selectieve waarneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Ik krijg over een kleine 3 weken mijn kia e-niro 2020 geleverd echter zit er een granny charger bij maar geen type 2 laadkabel. Deze wil ik dus zelf aanschaffen en zat online te kijken maar ik weet niet zo goed welke ik moet hebben. De kia die ik heb gekozen is het vision model (duitsland) met 3 phasen on board charger. Kan iemand me misschien vertellen welke kabel van ongeveer 6 meter denk ik? Ik moet aanschaffen? Is dat een 32A 3fase type 2 kabel? Ik kan ze alleen maar 1 fase vinden online.

zou dit een juiste zijn? Hier zie ik echter niets over het aantal AMP.

https://www.energieloesun...-spiral?number=ELB10137.2

[ Voor 14% gewijzigd door z0rk0l op 06-08-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
z0rk0l schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:03:
Ik krijg over een kleine 3 weken mijn kia e-niro 2020 geleverd echter zit er een granny charger bij maar geen type 2 laadkabel. Deze wil ik dus zelf aanschaffen en zat online te kijken maar ik weet niet zo goed welke ik moet hebben. De kia die ik heb gekozen is het vision model (duitsland) met 3 phasen on board charger. Kan iemand me misschien vertellen welke kabel van ongeveer 6 meter denk ik? Ik moet aanschaffen? Is dat een 32A 3fase type 2 kabel? Ik kan ze alleen maar 1 fase vinden online.

Weet je zeker dat die er niet bij zit? Ik kreeg die er wel bij (dec '19 afgeleverd) en kon gelukkig de type2 die ik besteld had retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:06

Ook bij Kia :

https://webshop.kia.nl/ac...66632ADE013A&modelid=139/

Of

https://webshop.kia.nl/ac...3PC3AC32A75M&modelid=139/

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

Weet je heel zeker dat je de kabel er niet bij krijgt? Ik ken geen EV die zonder wordt geleverd. De granny is soms wel optioneel bij andere merken.
Die kabel is 22kW, dat betekent 3x32A, dat is de juiste. 3x16A is 11kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
thanks, ja ik weet het zeker. Ik krijg volgens de dealer hier alleen de granny erbij, wellicht dat het in duitsland anders is

[ Voor 19% gewijzigd door z0rk0l op 06-08-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:42:
[...]

Weet je heel zeker dat je de kabel er niet bij krijgt? Ik ken geen EV die zonder wordt geleverd. De granny is soms wel optioneel bij andere merken.
Die kabel is 22kW, dat betekent 3x32A, dat is de juiste. 3x16A is 11kW.
Nope, 22kw kabel! De Kia e-Niro 2020 kan ook 1 fase 32A laden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
_eLMo_ schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Nope, 22kw kabel! De Kia e-Niro 2020 kan ook 1 fase 32A laden.
Je leest het verkeerd. Ik zeg: 22kW, dat is de juiste. :)
Om te illustreren gaf ik aan dat het anders een 11kW kabel zou zijn met slechts 3x16A. En dan mis je inderdaad de optie om op 1 fase met 32A te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 20:57
levering is opnieuw uitgesteld, balen...
Uiteindelijk is het maar een luxe product en niet belangrijk, maar je kijkt er iedere keer toch naar uit.

Ik ben de tel kwijt hoe vaak de levering nu is uitgesteld, zou hem in Maart al ontvangen.
Dit werd toen Juni, Juli, en volgende week!

Maar nee, nu komt de auto ( als het goed is... ) in de week van 17 augustus aan bij de dealer, en dan hopelijk snel de levering.

Ging het bij sommige van jullie ook zo rommelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeVee
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-02-2023
Kelnarath schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:53:
Uiteindelijk is het maar een luxe product en niet belangrijk, maar je kijkt er iedere keer toch naar uit.

Ik ben de tel kwijt hoe vaak de levering nu is uitgesteld, zou hem in Maart al ontvangen.

Maar nee, nu komt de auto ( als het goed is... ) in de week van 17 augustus aan bij de dealer, en dan hopelijk snel de levering.

Hier precies het zelfde verhaal.. april werd mei, zeker dat ik hem zou hebben eerste week juni, dat werd juli, zeker eerste week augustus zou ik er echt in rijden. Is nu gepland 14 aug bij de dealer...
Leaseplan heeft hier wel een hele grote rol in gespeeld helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Laatst online: 07-06 11:38

Nee, bij mij zeer duidelijk. Begin jan '19 besteld met begin dec '19 als levering. En zo geschiedde, tussentijds 0 contact gehad. Maar is koop, geen lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Je leest het verkeerd. Ik zeg: 22kW, dat is de juiste. :)
Om te illustreren gaf ik aan dat het anders een 11kW kabel zou zijn met slechts 3x16A. En dan mis je inderdaad de optie om op 1 fase met 32A te laden.
Hier lees ik dat het laden kennelijk niet anders is tussen 16a en 32a?

https://ev-database.nl/auto/1260/Kia-e-Niro-64-kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
z0rk0l schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Hier lees ik dat het laden kennelijk niet anders is tussen 16a en 32a?

https://ev-database.nl/auto/1260/Kia-e-Niro-64-kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDVVxEQC8-M9q3Fe70onpc0GBNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fRTIU95m0mxeKVw91VI6f9p7.png?f=user_large
Het gaat erom dat je met 1 fase meer dan 16A op de eerste ader kan gebruiken.
Als je een 3x16A kabel hebt, dan wordt het laden begrenst op 16A wanneer aangesloten op een 1-fase laden (die zijn er zover ik weet niet of nauwelijks in het openbaar, maar toch..). Met een 3x32A kabel kan je dan 2x sneller laden op diezelfde laadpaal als die 32A op 1 fase kan leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-08-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]
Het gaat erom dat je met 1 fase meer dan 16A op een de eerste ader kan gebruiken.
Als je een 3x16A kabel hebt, dan wordt het laden begrenst op 16A wanneer aangesloten op een 1-fase laden (die zijn er zover ik weet niet of nauwelijks in het openbaar, maar toch..).
Aaaaahhh thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]
Het gaat erom dat je met 1 fase meer dan 16A op de eerste ader kan gebruiken.
Als je een 3x16A kabel hebt, dan wordt het laden begrenst op 16A wanneer aangesloten op een 1-fase laden (die zijn er zover ik weet niet of nauwelijks in het openbaar, maar toch..). Met een 3x32A kabel kan je dan 2x sneller laden op diezelfde laadpaal als die 32A op 1 fase kan leveren.
Ik geloof niet dat het kabeltype bepaald op hoeveel er begrenst wordt. Laadstroom is een combinatie van wat de paal kan leveren, en wat de auto vraagt. De Niro zal gewoon 32A kunnen laden, ook met een 16A kabel ook al is dat niet aan te raden. Het is aan de gebruiker om de correcte kabel te kiezen.
Een 3x16A kabel kopen, en deze op 1 fase met 32A laden kan dus problemen veroorzaken (het werkt wel initieel, maar zal opwarmen, met hogere verliezen, en onder bepaalde omstandigheden ook brandgevaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Niro-E schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:52:
[...]

Ik geloof niet dat het kabeltype bepaald op hoeveel er begrenst wordt. Laadstroom is een combinatie van wat de paal kan leveren, en wat de auto vraagt. De Niro zal gewoon 32A kunnen laden, ook met een 16A kabel ook al is dat niet aan te raden. Het is aan de gebruiker om de correcte kabel te kiezen.
Een 3x16A kabel kopen, en deze op 1 fase met 32A laden kan dus problemen veroorzaken (het werkt wel initieel, maar zal opwarmen, met hogere verliezen, en onder bepaalde omstandigheden ook brandgevaar)
Er zit een weerstandje in de kabel, waarmee de auto kan meten hoeveel stroom er gevraagd mag worden. De waarde van de weerstand is gekoppeld aan het max. vermogen van de kabel. Bij een 16A kabel, zal de auto dus niet meer dan 16A vragen, omdat er anders een serieus probleem zal ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Laatst online: 04-02-2021
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Er zit een weerstandje in de kabel, waarmee de auto kan meten hoeveel stroom er gevraagd mag worden. De waarde van de weerstand is gekoppeld aan het max. vermogen van de kabel. Bij een 16A kabel, zal de auto dus niet meer dan 16A vragen, omdat er anders een serieus probleem zal ontstaan.
Dat van dat weerstandje dat wist ik niet.. hufterproof dus.. beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:15
Mijn e-Niro uit april 2019 met ratel krijgt waarschijnlijk een compleet nieuwe motor. Aanvankelijk dacht men dat het slechts een kwestie van nieuw vet in de reductiebak was. Een vriendelijke werkplaatsmedewerker van Kooijman Naarden liet mij m'n ontmantelde auto zien. Als test moesten ze volgens opgave van Kia een boormachine op de elektromotor zetten. Bij het uitdraaien mag je niets horen, maar bij die van mij hoorde je een gierend geluid. Bij deze dealer is dit de derde keer dat ze dit meemaken.
Alles bij elkaar gaat dit een week of wat duren. Ben overigens absoluut geen 'scheurder'.

[ Voor 3% gewijzigd door connos op 06-08-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@connos ok dus er zijn nu wat variaties aan het ontstaan in het "ratel" dossier. Ik heb gelukkig nog nergens last van, hoor wel ietwat aanloop geluiden bij zacht regenereren, maar dat was geen probleem volgens mn dealer.
Mooi dat het nu opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snellius777
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:57
Vraagje,
In mijn leasecontract is er een laadpaal voor thuis meegenomen maar ik zie nu de offerte en die is 3200 incl BTW.
Vergis ik me of dit wel een hele dure 3 fase paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:46
rkvvkevin schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:40:
Wellicht een stomme vraag, maar ik kom er niet uit.

Bij het verbinden van mijn telefoon via Bluetooth start automatisch Spotify op mijn telefoon en begint af te spelen, zelfs wanneer ik de radio aan heb staan.

Is hier een instelling voor om de autoplay uit te schakelen?
Niemand die hier last van heeft of een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
snellius777 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:25:
Vraagje,
In mijn leasecontract is er een laadpaal voor thuis meegenomen maar ik zie nu de offerte en die is 3200 incl BTW.
Klopt is heel duur, tenzij je een oprijlaan van 20+ meter hebt ofzo. Minder dan 2000 euro moet lukken. Maar soms heb je de luxe niet om zelf offertes te mogen regelen voor je laadpaal thuis icm met je leasecontract.
Je zou het wel zelf kunnen regelen natuurlijk en dan afzien van die optie in je contract. Moet je wel uitzoeken welke paal ze ondersteunen en of ze perse willen verrekenen met een laadpas of dat een maandelijkse afschrift van gebruikte kWh's voldoende is. De palen met laadpas support zijn in de regel wel een stuk duurder en er zit ook een abonnement verwerkt in de prijs.
Zie verder Het grote "thuis laden van je EV" topic.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-08-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:36
rkvvkevin schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:29:
[...]

Niemand die hier last van heeft of een oplossing voor heeft?
Geen last van via Bluetooth maar wel als ik de telefoon via de USB connectie verbind. Als Spotify op de telefoon geopend is dan begint deze met afspelen. Er zijn 2 opties voor mij:
1) Met het knopje op het stuur de radio selecteren.
2) Spotify afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09-2020

Bij ging het precies volgens toezegging. Lease en dealer Kooijman Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
delius schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:16:
Zojuist de Niro weer opgehaald van de 30k-beurt.
Naast onderhoud ook een "modificatie": een kek rubberen jasje om de granny.

Blijkbaar is iemand gewond geraakt nadat zijn granny in gruzelementen viel.
[Afbeelding]
Blijkbaar heb ik deze ook gekregen, niets van gehoord. Maar vond hem net bij het leeg halen van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van de W
Vraagje,
Veel te duur. Bij mij was er een stelpost opgenomen. Ben zelf aan het zoeken gegaan. Uitgekomen bij Awesems. Voor € 1.750 excl btw klaar.

Hoeveel me graafwerk zit er bij je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
Dennis van de W schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:55:
[...]

Veel te duur. Bij mij was er een stelpost opgenomen. Ben zelf aan het zoeken gegaan. Uitgekomen bij Awesems. Voor € 1.750 excl btw klaar.

Hoeveel me graafwerk zit er bij je in?
Was trouwens ook toevallig een partij die vaker met leasemaatschappij werkt. Inclusief laadpas en maandelijkse verrekening.

Dit is de laadpaal, de wanduitvoering.

https://alfen.com/nl/alfen-productlijn/eve-single-pro-line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56
Vanmiddag de demo E-Soul opgehaald. Meteen even 2 tokens getest voor het snelladen. De ionity met de maingau en een laadpaal met de plugsurfing. Heb er wel vertrouwen in dat het morgen goed komt met het >500km ritje.

Ben nu al erg te spreken over de stoelkoeling en de climatecontrol an sich. Koppelen van UVO was ook piece of cake. Verder heeft de E-Soul wel 12V 180W in de kofferbak, een enkele usb aansluiting voor de achterbank en voorin 1x12V 180W, carplay/androidauto usb en nog een powered usb. Ruim voldoende.

De auto hangt nu met een kort verlengsnoer ertussen aan de granny. Een wat lang langer verlengsnoer werd handwarm/heet bij de stekker/eerste 10cm kabel. Nogmaals thanks voor de tip. Hij geeft nu aan 81%, 7:20 resterend.

Ohja de ionity laders die ik geprobeerd heb was volgens mij nog in opbouw(hoop ik voor ze) 1 multilader die niets deed, 3 losse dc laadzuilen waarvan maar 1 het deed. De andere 2 gaven aan “stekker eerst terug plaatsen”

[ Voor 29% gewijzigd door Appie Heijn op 06-08-2020 21:29 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vraagje,
Ik heb een new motion home advanced 2.1 en dat is een 3 fase paal met twee muurboringen en aansluiting op de meterkast. Laadpaal gaat bij mij aan de muur en er wordt ook een stukje gegraven. Het kost mij rond de 1600 inc btw.

[ Voor 7% gewijzigd door IUser op 06-08-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 23:12

Normaal zit deze erbij, maar voor een langer exemplaar, best handig bij straat parkeren 4ev.nl
Ik heb er een van 8 meter voor iets meer dan 200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:30

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:43:
[...]
.
Dat andere geluid hoor je op een gegeven moment niet meer, trust me.
No, I don’t trust you, sorry.

Ik wil nog steeds net zo graag van die opstartmelodie af als sinds ik mijn auto op 15 mei 2019 ontving. Ik heb er een lief ding voor over om dat voor elkaar te krijgen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:31:
[...]

No, I don’t trust you, sorry.

Ik wil nog steeds net zo graag van die opstartmelodie af als sinds ik mijn auto op 15 mei 2019 ontving. Ik heb er een lief ding voor over om dat voor elkaar te krijgen.
Ik hoor het echt niet meer. Net als je een klok op een gegeven moment niet meer hoort tikken totdat je erop let. Misschien minder op focussen of aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Appie Heijn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:04:
Ohja de ionity laders die ik geprobeerd heb was volgens mij nog in opbouw(hoop ik voor ze) 1 multilader die niets deed, 3 losse dc laadzuilen waarvan maar 1 het deed. De andere 2 gaven aan “stekker eerst terug plaatsen”
Ionity geeft wel vaker problemen icm Kia. De aansluiting is nogal gevoelig en de nogal zware CCS stekker met een vrij kort snoer, zit er soms wat gespannen in waardoor de startcommunicatie bij het laden niet goed verloopt. Zorg dat de kabel er goed in zit, en houdt de stekker desnoods even vast tijdens het starten van het laadproces. Vaak gaat het dan wel goed en gaat hij ook gewoon verder als je na succesvolle start de stekker weer los laat.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56
@eltron die 2 dc laders gaven bij aankomst al de foutmelding. Het uit de houder nemen en terug in de houder plaatsen verholp dit niet. Toen maar even opgeschoven naar de enige werkende zuil.
Zowieso wel een omvangrijk EV gebeuren omdat er 10mtr verderop een fastned eiland staat. De ionity stond ook nog niet op de kaart. Betreft de Esso bij Marum aan de A7

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

zeroday

There is no alternative!

Begin sept. Zal mijn Niro door de dealer geleverd worden, wellicht domme vraag: leasemaatschappij levert laadpas, maar die zal wel/niet aanwezig zijn, levert Kia ook nog wat mee? Zou lullig zijn als jecwel een auto hebt maar niet kan laden, helaas heb ik geen eigen mogelijkheid om te laden met bujv. Een granny...
Of is het verstandig nog een tweede pas aan te vragen?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 23:11
zeroday schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:38:
Begin sept. Zal mijn Niro door de dealer geleverd worden, wellicht domme vraag: leasemaatschappij levert laadpas, maar die zal wel/niet aanwezig zijn, levert Kia ook nog wat mee? Zou lullig zijn als jecwel een auto hebt maar niet kan laden, helaas heb ik geen eigen mogelijkheid om te laden met bujv. Een granny...
Toen mijn Kia kwam had ik dezelfde vraag maar die werd snel genoeg beantwoord.
Kia levert een laadpas mee, in samenwerking met Plugsurfing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

willemvdvliet schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

En die moet je dan activeren of zo? Zodat je deze direct kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemvdvliet
zeroday schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

En die moet je dan activeren of zo? Zodat je deze direct kan gebruiken?
Yes, kan je doen via de Kia Charging app en dan te koppelen aan je Creditcard.
Werkte bij mij vrijwel meteen.
Auto was trouwens ook opgeladen toen ik hem ophaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:29
Kijk hier eens naar wat je eventueel nodig hebt: www.laadpastop10.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Zou sowieso voor nood een 2e pas aanvragen. Maar als je vaste pas een NewMotion is dan ga je die andere passen eigenlijk nooit gebruiken is mijn ervaring tot nu toe. Mijn werkgever wil ook niet besparen via andere laadpassen, heeft liever een vaste administratie via die ene laadpas. In noodgevallen kun je trouwens ook vaak via je telefoon een app aanslingeren en het laden op die manier starten.
Het activeren van een pas kan meer dan een dag duren. Dus ik zou die eerste dag dan niet meteen heel NL doorcrossen, eerst ff checken wanneer je pas geactiveerd is, of even een laadsessie via een app proberen te starten waar je een account met gekoppelde credit card / rekening hebt aangemaakt.
Vaak stuurt de LM je laadpas naar je woonadres op de dag van levering, als je mazzel hebt een dag eerder.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2020 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

willemvdvliet schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:42:
[...]

Kia leverde bij mij geen laadpas mee, ik heb gewoon zelf een laadpas aangevraagd bij (Newmotion/Shell ReCharge). uiteraard al gedaan voordat ik de auto kreeg.

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Murzeltje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:12:
[...]

Kia leverde bij mij geen laadpas mee, ik heb gewoon zelf een laadpas aangevraagd bij (Newmotion/Shell ReCharge). uiteraard al gedaan voordat ik de auto kreeg.
Ik krijg een New Motion laadpas, zal nog even navragen bij de dealer of ze een pas meeleveren, dat schijnt dus niet gemeengoed te zijn, Tussen thuiskomst van vakantie en auto zit nog twee weken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Hier ook de Kia (plugsurfing) pas als backup, en aangezien ik geen cc heb, heb ik hem gekoppeld aan PayPal.

Ik begreep van een collega dat die geen pas meegeleverd heeft gekregen, die auto is geleverd in 2020.

Bij plugsurfing is de pas te koop voor 10 euro dacht ik.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 17:53
Ik heb als backup een total vroaming aangevraagd, maingau als app en een kiwhi. Die laatste vanwege een reis naar Frankrijk. Maingau als app en Total Vroaming zijn gratis. Via de LM een newmotion druppel, die gebruik ik bij voorkeur, de rest is backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van de W
Dealer Kia leverde bij mij geen laadpas maar de LM.

LM krijgt een seintje van de dealer als de auto op kenteken is gezet en daarna wordt de laadpas aangevraagd. Duurt ongeveer 3 werkdagen voordat de laadpas dan in de brievenbus ligt.
Misschien even informeren bij de dealer of de auto al op kenteken staat. Als dat zo is zal waarschijnlijk de LM pas al aangevraagd zijn. Belletje naar LM geeft duidelijkheid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:06
De kia-pas moet je idd om vragen...
Maar als je veel rijdt (40.000) en zoals ik alles bij publieke palen moet laden is hij echt goedkoop. Voor 10 euro per maand altijd €0.20 per kWh op AC.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuo
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:03

Kuo

wortelsoft schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:32:
Ik heb als backup een total vroaming aangevraagd, maingau als app en een kiwhi. Die laatste vanwege een reis naar Frankrijk. Maingau als app en Total Vroaming zijn gratis. Via de LM een newmotion druppel, die gebruik ik bij voorkeur, de rest is backup.
Maingau pas krijg je ook gratis opgestuurd, nadat je een account aangemaakt hebt en een betaalmiddel hebt toegevoegd. Wel kan het soms even duren volgens de reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Kuo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Maingau pas krijg je ook gratis opgestuurd, nadat je een account aangemaakt hebt en een betaalmiddel hebt toegevoegd. Wel kan het soms even duren volgens de reacties hier.
Ok dat wist ik niet dacht dat ik daar 10e voor moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 21:16
Deze week wordt mijn eNiro 2020 besteld😀
Heeft iemand al een keer in een camping in Frankrijk bij de tent met de Granny charger z'n auto opgeladen? Ben benieuwd of dat goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
deltaquad schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:38:
Heeft iemand al een keer in een camping in Frankrijk bij de tent met de Granny charger z'n auto opgeladen? Ben benieuwd of dat goed gaat.
Nou de franse electriciteitsaanluitingen kennende :), je zou best het hele dorp zonder stroom kunnen zetten. Nee zonder gekheid:
Camping aansluitingen, vaak laag amperage. Dus kan lang duren, of helemaal niet werken. Informeer bij de camping wat ze aanbieden.
Je zal een verloopje nodig hebben van de blauwe stekkers of van een franse stekker naar nederlandse Schuko aansluiting. Investeer in een kwalitatief goed verloopje, je wil er gedurende lange tijd, veel stroom doorheen jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Je hebt minimaal 8A nodig voor de granny. Standaard staat ie ingesteld op 10A. Met de vierkante knop aan de achterkant kun je wisselen. Dit kan als de 230V stekker aangesloten is maar de laadstekker nog niet in de auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06 10:31
Mijn Kia heeft ook met ionity, oa in duitsland, problemen om te laden. Lag duidelijk aan communicatie tussen de laadpaal en de auto. Fastned gaat altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Pople schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:19:
Mijn Kia heeft ook met ionity, oa in duitsland, problemen om te laden. Lag duidelijk aan communicatie tussen de laadpaal en de auto. Fastned gaat altijd goed.
Dat ligt 90% zeker aan hoe de kabel in de auto zit. Bij Fastned is de kabel korter en hangt ie vanuit hoog naar beneden en benader je de laders van opzij ipv recht van voren, hierdoor maakt ie goed contact. Bij Ionity kan de kabel gaan doorhangen als je dichtbij parkeert. Dan moet je de kabel met de hand omhoog houden als het laden gestart wordt. Dan kan de vergrendeling er in de auto op worden gezet. Past de pin niet doordat de kabel een millimeter te ver naar buiten hangt (is optisch amper waar te nemen), dan krijg je die bekende communicatiefout.
Er zit zeer weinig marge tussen de pin die de kabel vergrendelt en het gat in de kabel. Mogelijk is het gat voor de vergrendelpin in de door Fastned gebruikte stekkers wat ruimer, zou ook kunnen.

Ben hier zelf vorige week achtergekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pople
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06 10:31
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

Dat ligt 90% zeker aan hoe de kabel in de auto zit. Bij Fastned is de kabel korter en hangt ie vanuit hoog naar beneden en benader je de laders van opzij ipv recht van voren, hierdoor maakt ie goed contact. Bij Ionity kan de kabel gaan doorhangen als je dichtbij parkeert. Dan moet je de kabel met de hand omhoog houden als het laden gestart wordt. Dan kan de vergrendeling er in de auto op worden gezet. Past de pin niet doordat de kabel een millimeter te ver naar buiten hangt (is optisch amper waar te nemen), dan krijg je die bekende communicatiefout.
Er zit zeer weinig marge tussen de pin die de kabel vergrendelt en het gat in de kabel. Mogelijk is het gat voor de vergrendelpin in de door Fastned gebruikte stekkers wat ruimer, zou ook kunnen.

Ben hier zelf vorige week achtergekomen.
dat adviseerde de ionity helpdesk ook, blijkbaar is de contra-stekker in mijn Kia nog net weer zo gemonteerd dat er 2 extra milimeters nodig zijn in plaats van 1 milimeter. De KIA dealer gaf bij de beurt erna aan dat er niets mis was met de KIA contrastekker (maar ja, die mensen weten minder van de E-niro dan ik zelf heb ik het idee). Ik hoop dan maar dat Ionity de laadpalen aanpast in de toekomst. (hoewel daar de aandeelhouder ook ondermeer KIA is...). Ik heb 3 verschillende laadpalen bij Ohliger Heide Ost allemaal 3 keer geprobeerd met extra omhoogduwen van de stekker...

[ Voor 4% gewijzigd door Pople op 07-08-2020 14:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BartdeK
  • Laatst online: 19-06 20:30
deltaquad schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:38:
Dat laden bij de caravan is bij ons best goed gegaan. Voor de zekerheid de granny charger wel op 8A gezet maar als je dan rustig aan doet met de rest van de sroomverbruikers (waterkoker, magnetron, vaatwasser en airco) dan gaat het laden prima O-).
We hebben ook ervaren wat er gebeurt wanneer je alle stroomverbruikers gewoon blijft gebruiken... dan klapt de stop naast de caravan er uit en moet je even bellen of iemand deze weer komt aan zetten :). Bij ons was dat nadat we de waterkoker hadden aangezet terwijl de vaatwasser aan stond en de auto aan het laden was. Op zich wel vreemd dat de hoofdzekering in de groepenkast van de caravan zelf niet was geklapt maar wel de zekering in de groepenkast bij de caravan.

Bijgaand een foto van de e-Soul aan de lader op de camping. Je ziet nog net een oranje snoertje van de granny charger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONlDU6w9SwN6tDEN3sBY5dT7hPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2FkK5jlZbkSdVC0Q4bn0y6k.jpg?f=fotoalbum_large

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Pople ok.. dacht dat ik nu het ei van columbus had.. Heb inmiddels wel bij 10 verschillende Ionity stations succesvol geladen, is echt mn favoriet en ik rijd er voor om als het niet veel tijd scheelt. In het begin had ik wel eens gewisseld van laadpaal omdat ik eerst dacht dat de 'communicatiefout' aan de betreffende paal lag. Wel gebruikt Ionity een mix van verschillende laadpaalmerken, zou kunnen dat die bij Ohliger Heide Ost dan net niet lekker passen in de Kia..

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2020 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 20:57
Vandaag contact gehad met de dealer hoe het toch zat met al die vertragingen

Dealer heeft gebeld met Kia NL, auto stond nog in de haven.
Wordt vanuit daar op kenteken gezet ( schijnt normaliter niet te gebeuren ), en uiterlijk aankomende dinsdag afgeleverd bij de dealer!

En volgende week zaterdag eindelijk rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 08:21
Zojuist bevestiging gehad van de dealer dat mijn e-Niro in de haven van Rotterdam staat.

Er bleek echter vanuit de leasemaatschappij een blokkade te zijn om vóór week 41 uit te leveren, terwijl mijn huidige contract twee weken eerder afloopt. Gelukkig wordt dat door de leasemaatschappij rechtgezet en kan de dealer de aflevering naar voren (proberen te) halen.

Ik moet nog iets meer dan 6 weken geduld hebben dus...

Status:
✔ Laadunit Alfen Eve Single Pro-line
✔ Laadsleutel Eneco (via leasemaatschappij)
✔ Laadpas Shell Recharge (backup)
✘ Laadpas Maingau (backup)
✘ Kia e-Niro ExecutiveLine MY20 Gravity Blue

Verder heb ik (denk ik) de belangrijkste apps wel klaar staan om te gaan gebruiken. ABRP, Chargemap, EV Charging, Maingau, PlugShare, Shell Recharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Nu online
Tackleberry schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:30:
Zojuist bevestiging gehad van de dealer dat mijn e-Niro in de haven van Rotterdam staat.

Er bleek echter vanuit de leasemaatschappij een blokkade te zijn om vóór week 41 uit te leveren, terwijl mijn huidige contract twee weken eerder afloopt. Gelukkig wordt dat door de leasemaatschappij rechtgezet en kan de dealer de aflevering naar voren (proberen te) halen.

Status:

Verder heb ik (denk ik) de belangrijkste apps wel klaar staan om te gaan gebruiken. ABRP, Chargemap, EV Charging, Maingau, PlugShare, Shell Recharge.
Voor nog wat meer inzicht en control zou je nog OBDII dongle kunnen overwegen. Te koppelen met EV notify of Torque en ABRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:20
Ik weet niet of mensen dit al meegemaakt hadden, voor mij was het in ieder geval een first. Er blijkt een los bodempje in het bakje onder de armsteun te zitten. Dat bodempje kun je zonder dat je het in de gaten hebt omhoog wippen als je zonder te kijken in die bak graait naar je sleutels tussen alle andere losse tuli. Als dat bodempje omhoog wipt dan komt er een gat in de onderkant van de bak vrij waardoor precies je sleutels naar beneden kunnen vallen. En dan kun je dus graaien tot je een ons weegt maar die sleutels kom je dan dus niet meer bij. Gelukkig was mijn vriendin thuis en heeft die mij een punttangetje kunnen komen brengen om mijn sleutels eruit te vissen. Maar dat lukte alleen omdat ze gevallen waren met het ringetje "omhoog". Ik stond er echt even van te kijken, zo dicht bij huis, en tegelijk zo ver weg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JYsnKQJ2uq4C2qJfEWbuMYXO7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdUqK1J0qyd6JyYNG5AlMhO1.jpg?f=fotoalbum_large

Daikin Altherma 3 R F 6 kW, EHVH 08 S23 EJ9W + ERGA 06 EA V3H. 18 x 435 Wp PV, Enphase IQ8MC-72-M-INT micro-omvormers, 5850 Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@luxus wow.. Dat was een black hole geweest waar je ze nooit meer had teruggevonden als ze nog iets dieper hadden kunnen vallen.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Tackleberry schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:30:

Status:

Ik heb nog een leuke app ontdekt die gebaseerd is op de Goingelectric database. Hij is nog steeds in de beta fase maar wel te downloaden in zowel playstore als AppStore. AirElectric heet de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 21:16
BartdeK schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:36:
[...]

Dat laden bij de caravan is bij ons best goed gegaan. Voor de zekerheid de granny charger wel op 8A gezet maar als je dan rustig aan doet met de rest van de sroomverbruikers (waterkoker, magnetron, vaatwasser en airco) dan gaat het laden prima O-).
We hebben ook ervaren wat er gebeurt wanneer je alle stroomverbruikers gewoon blijft gebruiken... dan klapt de stop naast de caravan er uit en moet je even bellen of iemand deze weer komt aan zetten :). Bij ons was dat nadat we de waterkoker hadden aangezet terwijl de vaatwasser aan stond en de auto aan het laden was. Op zich wel vreemd dat de hoofdzekering in de groepenkast van de caravan zelf niet was geklapt maar wel de zekering in de groepenkast bij de caravan.

Bijgaand een foto van de e-Soul aan de lader op de camping. Je ziet nog net een oranje snoertje van de granny charger.
[Afbeelding]
Dat ziet er iig goed uit! Moest je daar nog toestemming voor vragen om te mogen laden? Ik zit nu op een grote camping in Frankrijk voor de laatste keer met mijn Peugeot 308sw😛. Alleen nog geen elektrische auto's gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 08:21
eltron schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:55:
Voor nog wat meer inzicht en control zou je nog OBDII dongle kunnen overwegen. Te koppelen met EV notify of Torque en ABRP
Ja, maar ik begreep al dat het met een iPhone een heel stuk lastiger is dan met een Android device. Heb ook nog niet echt helemaal helder wat deze extra gegevens me gaan bieden? Behalve bijvoorbeeld weten wat je exacte laad'snelheid' is, of dat je accu al lekker op temperatuur is. Of zie ik echt iets over het hoofd hier?

Ook het lastige wegwerken van zo'n ding vind ik irritant. Wil zoiets aansluiten en er "nooit meer naar omkijken". Neem daarnaast het mogelijke spookverbruik van die dongle in combinatie met de lege 12V accu's de laatste tijd maken mij voorlopig terughoudend om zo'n dongle aan te sluiten. Of ben ik te pessimistisch daarmee? :)
petertenboer schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:40:
Ik heb nog een leuke app ontdekt die gebaseerd is op de Goingelectric database. Hij is nog steeds in de beta fase maar wel te downloaden in zowel playstore als AppStore. AirElectric heet de app.
Denk dat ik voorlopig genoeg apps heb, wellicht dat ik die oppik zodra die uit beta is of tzt dingen mis in mijn huidige verzameling apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
De KIA E-Niro App <2019 is wat mij betreft een grote aanfluiting.
App zelf geeft mij nu bijna elk weekend een wit scherm en ook in HomeAssistant gewoon geen verbinding.
Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-06 23:03
Ja hier ook. Zowel op Android als OIS. Was me nog niet eerder opgevallen. Gebruik de app ook nauwelijks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartdeK
  • Laatst online: 19-06 20:30
deltaquad schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:48:
[...]

Dat ziet er iig goed uit! Moest je daar nog toestemming voor vragen om te mogen laden? Ik zit nu op een grote camping in Frankrijk voor de laatste keer met mijn Peugeot 308sw😛. Alleen nog geen elektrische auto's gezien..
Ik heb toestemming gevraagd. Dat is wel zo netjes. Halverwege ons verblijf kwam ik er achter dat naast de campingwinkel ook een parkeerplaats was met 1 vast laadpunt (type 2, max 2kW) en meerdere gewone parkeerplaatsen met een gewoon stopcontact waar een granny charger op past _/-\o_ . Beide versies waren gratis te gebruiken. Ik vind het wel tof om te zien dat er campings zijn die faciliteiten aanbieden voor EV rijders. Ik heb op de camping ook geen andere EVs zien laden. Wel een PHEV.

[ Voor 4% gewijzigd door BartdeK op 08-08-2020 07:38 ]

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Nu online
willemvdvliet schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 06:53:
De KIA E-Niro App <2019 is wat mij betreft een grote aanfluiting.
App zelf geeft mij nu bijna elk weekend een wit scherm en ook in HomeAssistant gewoon geen verbinding.
Meer mensen die hier last van hebben?
Ja, op dit moment ook. Maar al een tijd geen last van gehad.
Gebruik de app ook niet zo veel. Wilde toevallig vanmorgen even checken wat er op de GOM staat, maar dat lukt dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Nu online
Tackleberry schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:15:
[...]
Ja, maar ik begreep al dat het met een iPhone een heel stuk lastiger is dan met een Android device. Heb ook nog niet echt helemaal helder wat deze extra gegevens me gaan bieden? Behalve bijvoorbeeld weten wat je exacte laad'snelheid' is, of dat je accu al lekker op temperatuur is. Of zie ik echt iets over het hoofd hier?

Ook het lastige wegwerken van zo'n ding vind ik irritant. Wil zoiets aansluiten en er "nooit meer naar omkijken". Neem daarnaast het mogelijke spookverbruik van die dongle in combinatie met de lege 12V accu's de laatste tijd maken mij voorlopig terughoudend om zo'n dongle aan te sluiten. Of ben ik te pessimistisch daarmee? :)
Als je dit draadje doorleest komt je de meeste antwoorden op jouw vragen/opmerkingen wel tegen.
Klopt dat het vooral een aardigheidje is met nog wat extra real time data over laadsnelheid, temperatuur, batterijstatus inclusief gezondheid van de batterij etc.
Gebruikt nagenoeg geen stroom, geen issues bekend over lege 12V accu's als gevolg van OBDII.
En voor wegwerken zijn ook al wat oplossingen voorbij gekomen.
Voor gebruik icm IOS is het idd even opletten welke dongle je neemt omdat ze niet allemaal daar mee overweg kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 08-08-2020 07:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@willemvdvliet @Harvest2002 @eltron s.v.p. klacht sturen naar kcs@kia.nl
Ze moeten ook feedback krijgen dat het steeds niet goed werkt, liefst vanuit meerdere klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:05:
Ze moeten ook feedback krijgen dat het steeds niet goed werkt, liefst vanuit meerdere klanten.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
Is er een manier om de auto van buiten op slot te doen als het contact aan staat?
Is met dit warme weer ideaal als je de airco kan aan laten staan met de boodschappen er in als je nog naar een andere winkel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weet iemand of er iets van een alarm aanwezig is? Ik zie wel steeds een rood lampje knipperen. En volgens mij zag ik een sticker met iets van een alarm. Ik heb zelf geen alarm laten installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Minxz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:46:
Is er een manier om de auto van buiten op slot te doen als het contact aan staat?
Is met dit warme weer ideaal als je de airco kan aan laten staan met de boodschappen er in als je nog naar een andere winkel moet.
Met MY20 kun je via de app de AC aan doen. Met MY19 zou ik het zo niet weten. Misschien van binnenuit de portieren vergrendelen en dan via de kofferbak naar buiten kruipen en dan de achterklep dicht? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Minxz
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:15:
[...]

Met MY20 kun je via de app de AC aan doen. Met MY19 zou ik het zo niet weten. Misschien van binnenuit de portieren vergrendelen en dan via de kofferbak naar buiten kruipen en dan de achterklep dicht? :P
Ik heb het zojuist zelf gevonden... (ik heb overigens een MY19)

als de auto loopt alle portieren van binnen vergrendelen. Als je uitstapt gaat alleen de bestuurdersdeur van het slot.
Laat het transpondergedeelte van de sleutel in de auto liggen en draai de bestuurdersdeur op slot met de metalen sleutel. De auto zit dan op slot en gaat ook niet open met de knop op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ik vraag me af wat de autoverzekeraar vindt van deze oplossing. In feite laat je de autosleutel achter in je auto. Lijkt me niet een erg veilige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Is het niet mogelijk om een tijd in te stellen dat je weg rijdt om op die manier de airco aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
wortelsoft schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:51:
Is het niet mogelijk om een tijd in te stellen dat je weg rijdt om op die manier de airco aan te krijgen.
Bij MY19 alleen indien aangesloten op de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:36
Done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28
IUser schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:48:
Weet iemand of er iets van een alarm aanwezig is? Ik zie wel steeds een rood lampje knipperen. En volgens mij zag ik een sticker met iets van een alarm. Ik heb zelf geen alarm laten installeren.
Ja, zit erop. Kwam ik ook pas achter toen hij afging 8)7 (deur opslot als je erin zit en vanuit binnen dan de portier open doen)

Als je in dit topic op 'alarm' zoekt vind je overigens ook je antwoordt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Mabion op 08-08-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Zoals ik al zei, gebruik de app nauwelijks meer. Ben nog steeds heel tevreden over de auto, maar die app was van meet af aan al zeer beperkt. Enige nut dat ik er tot nog toe van heb gehad, is dat dash board lampje aangaf dat ik problemen had met de bandenspanning. In app kon ik toen zien welke band het was. Daar bleek inderdaad een spijker in te zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• latje21
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:54
Ik heb het zojuist zelf gevonden... (ik heb overigens een MY19)

als de auto loopt alle portieren van binnen vergrendelen. Als je uitstapt gaat alleen de bestuurdersdeur van het slot.
Laat het transpondergedeelte van de sleutel in de auto liggen en draai de bestuurdersdeur op slot met de metalen sleutel. De auto zit dan op slot en gaat ook niet open met de knop op de auto.
Zet de auto eerst in ‘Gebruiksmodus/Util Mode’ en dan alle portieren op slot.
Vervolgens uitstappen met de complete sleutel en handmatig op slot doen met het metalen deel. Gaat wel eerst een paar seconden een luide piep, omdat de sleutel zich buiten de auto bevindt.
Als je weer wil rijden, moet je de auto eerst uit- en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Hier de auto de laatste dagen ook een aantal keren laten voorkoelen.

Het viel me op dat dan nabij het linker voorwiel een rateltje te horen is.
Ik denk de (aandrijving van) airco pomp ofzo.
Maakt die bij anderen daar ook een ratelend geluid of wordt dit een bezoekje dealer? :)

Op 2 meter afstand is er niets meer hoorbaar en airco werkt verder prima.

[ Voor 7% gewijzigd door henkNL op 08-08-2020 13:19 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
latje21 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Vervolgens uitstappen met de complete sleutel en handmatig op slot doen met het metalen deel. Gaat wel eerst een paar seconden een luide piep, omdat de sleutel zich buiten de auto bevindt.
Dank voor de tip. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02-2023
henkNL schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:17:
Hier de auto de laatste dagen ook een aantal keren laten voorkoelen.

Het viel me op dat dan nabij het linker voorwiel een rateltje te horen is.
Ik denk de (aandrijving van) airco pomp ofzo.
Maakt die bij anderen daar ook een ratelend geluid of wordt dit een bezoekje dealer? :)
Heb ik ook bij de MY20. Vooral als in het begin vol vermogen van de airco wordt gevraagd (3 kw uit de lader) is dit erg aanwezig. Na een paar minuten was het bijna weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
latje21 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

en hoe activeer je de Utility Mode?

laat maar.... gevonden! (via menu op het stuur)

[ Voor 4% gewijzigd door Minxz op 08-08-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23
Ligt bij meer MY19 gebruikers de app er ook weer uit vandaag? Of ben ik inmiddels geblockt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
mfjnab schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:49:
[...]

Heb ik ook bij de MY20. Vooral als in het begin vol vermogen van de airco wordt gevraagd (3 kw uit de lader) is dit erg aanwezig. Na een paar minuten was het bijna weg...
Tnx, is idd in het begin met een hete auto vol in de zon. Dan moet ie flink aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-06 21:50
Ik zag dat er nu verbruik is bij accu verzorging.
Dus bij deze hoge temperaturen wordt tijdens het rijden de accu ook gekoeld.
Dat heeft KIA goed voor elkaar gekregen.
Tijdens het snelladen heb ik gemerkt dat ook al heb je de airco aanstaan de accu ook tegelijkertijd gekoeld kan worden.
@henkNL Die ratel hoor ik ook maar alleen als de accu gekoeld wordt niet bij de normale airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:30

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Gedaan

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 104 ... 339 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.