Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 90 Laatste
Acties:

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:02
Wij hebben renovlies beneden en langs trappen en gewoon behang boven op de eerste verdieping.
Zelf het gewone behang gekocht, Zelf het schuren (wat nauwelijks nodig was), voorstrijk en achteraf sauzen gedaan. Waren we ook iets van 1500 voor kwijt in totaal. Viel ons inderdaad mee, ten opzichte van stucen.

Life is what happens while you're busy making other plans

• LinkinTED
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-07 20:38

LinkinTED

"You get in the bowl"

leecher schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Hier alle deuren laten vervallen, behalve de badkamerdeur. Deze hebben we wel direct laten doen ivm de tegels die erboven moesten komen. De rest heb ik zelf gedaan. Achteraf blij toe, niet vanwege de euro's maar vanwege de kwaliteit van het werk. Op zich prima maar het zit hem in de details. Ipv het kozijn op voorhand perfect neer te zetten is er iets gebogen aan de scharnieren om te corrigeren, slotgaten uitgehakt met een botte beitel en de lip van de sluitplaat omgeslagen ipv netjes afgezaagd en bijgevijld, kapot gedraaide schroefkoppen etc.

Ik snap dat op zich wel want zo'n persoon heeft maar beperkt de tijd. Als ik 2 uur sta te rommelen met een bovenfrees en een vijl heeft niemand daar last van. De deur zelf hing verder prima en sluit als een autodeur net als die ik zelf geplaatst heb. Ach ja zo kan je altijd wel wat vinden om te zeuren.

Hier een foto van klein leed :+
rechts mijn eigen netjes gefreesde en geverfde slotgat.

[Afbeelding]
Strak werk _/-\o_

Heb je nog rubbers of dergelijke geplaatst zodat de deur zachtjes dicht valt/ goed sluit?

Flickr
Canon EOS500D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6
Canon 430EX II + B&W c-pola 58mm

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-07 09:21
Ascension schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:55:
Zijn er mensen die gekozen hebben voor stompe deuren? In ons project kunnen we dit per deur doen (+354 euro en nog eens +288 euro voor verdekte scharnieren). Ik vind het zelf een stuk mooiere uitstraling hebben maar met totaal 12 deuren (incl. meterkast en trapkast) wordt het een kostbare zaak om allemaal te doen. Zijn er meer mensen die hier voor gekozen hebben, en dan alleen de deuren in het zicht bijvoorbeeld?
Wij hebben ook alleen stompe deuren en ik vind het echt een mooiere uitstraling hebben. De scharnieren zijn wel apart. Die zitten tussen opdekscharnieren en stompe scharnieren in, maar storend is het niet.

• WybWyb
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 02-07 19:33
Zojuist bericht van de kopersbegeleiding dat het extra stopcontact + LL in het knieschot op zolder niet meegenomen wordt omdat ze de positie in het knieschot van het dak niet kunnen waarborgen. Eerder heeft een collega van de kopersbegeleiding aangegeven dat het geen probleem was maar dat we wel rekening moesten houden met opbouw. Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Baal er erg van, dus wil hier wel iets mee omdat we er al rekening mee hadden gehouden dat het wel kan.

[Voor 3% gewijzigd door WybWyb op 30-06-2020 12:06]

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

• aprofet
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:06
sjorremans schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Ik hoor juist het tegenovergesteld, renovlies behang is veel makkelijker te herstellen dan stuc. Wanneer je stuc gaat herstellen zal je dat altijd zien?
Grof stucwerk (met korrel zoals granol) is moeilijk te herstellen.
Glad/stak stucwerk is goed te herstellen is mij verteld.
Prijs voor stucen zou ik niet weten, wanneer ik uit ga van 20m2 ging dat al richting de 5500 euro.
Dat moet een rekenfoutje zijn (want das 275 euro/m2)

• kaboom1555
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:56
WybWyb schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:
Zojuist bericht van de kopersbegeleiding dat het extra stopcontact + LL in het knieschot op zolder niet meegenomen wordt omdat ze de positie in het knieschot van het dak niet kunnen waarborgen. Eerder heeft een collega van de kopersbegeleiding aangegeven dat het geen probleem was maar dat we wel rekening moesten houden met opbouw. Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Baal er erg van, dus wil hier wel iets mee omdat we er al rekening mee hadden gehouden dat het wel kan.
Onze bouwer had zelf wcd"s in het knieschot bedacht voor o.a. wasmachine aansluiting en droger aansluiting. Is zelfs inbouw model die ook op de wanden is gebruikt. Zolang je niet door een balk heen gaat kan je in zo'n plaat prima een wcd plaatsen.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:01
aprofet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Dat moet een rekenfoutje zijn (want das 275 euro/m2)
Excuses, ik bedoel daarmee 20 euro per vierkanter meter. Dus niet 20m2 in totaal.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45
LinkinTED schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:12:
[...]

Strak werk _/-\o_

Heb je nog rubbers of dergelijke geplaatst zodat de deur zachtjes dicht valt/ goed sluit?
Er zit rondom het kozijn een rubber profiel ingefreesd waar de deur tegenaan valt

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
assassin85 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Bij mij was het hetzelfde, in de praktijk zal het goed gaan heb ik begrepen maar eigenlijk hoort er op een 3x25a hoofdaansluiting niet 2x230 maar 3x230 kookinstallatie aangebracht te worden. Ik heb daarom de optie 3x230v (krachtgroep) genomen
Bij mij wilt de aannemer/elektricien er niet vanuit hunzelf aan, uiteraard mag ik het zelf als meerwerk afnemen. Ik klink als een broken record, maar inderdaad, in de praktijk zal het goed gaan en zelf ga ik geen €300 aftikken voor een theoretisch betere inrichting.
sjorremans schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Ik hoor juist het tegenovergesteld, renovlies behang is veel makkelijker te herstellen dan stuc. Wanneer je stuc gaat herstellen zal je dat altijd zien?

Verder heb ik er niet veel verstand van, wat voor mij de doorslag gaf is dat wij nu klaar zijn voor +/ 1500 euro (complete huis, alleen geen plafonds).
Prijs voor stucen zou ik niet weten, wanneer ik uit ga van 20m2 ging dat al richting de 5500 euro.
Ik heb een offerte liggen van een stucadoor voor €10 per vierkante meter + €9 afspuiten in latex wit. Komt nog eens €9 bij voor een kleurtje... Renovlies zal ongeveer tussen de €15 en €20 liggen.

Renovlies is inderdaad een stuk steviger en vergeeflijker. Stucwerk beschadigt snel....zeker met kleine kindjes hier in huis verwacht ik het nodige reparatiewerk. Ga denk ik toch gewoon stucen, zeker omdat we het plafond ook al stucen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:02
Als iets snel verdiend is, is het wel het schilderwerk van renovlies (en ik neem aan dat stucwerk even duur is om te spuiten/sauzen). voor een wand van 5,5 meter en 2,6 hoog ben je voor 9€/m snel 125 euro kwijt. Doe je dat zelf kost het je par tientjes latex en 2 uurtjes werk. De meeste wanden zijn echt geen rocket science, zeker niet in een nieuwbouwwoning en je vloer ligt er nog niet in... dan gaat het best rap!

Life is what happens while you're busy making other plans

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
@frumper ligt ook een beetje aan je situatie, zelf ben ik ZZP-er met een hoger tarief dan in de bouw. Mijn gedachte is dus dat ik het liever uitbesteed en zelf ga werken. Dan wordt het werk vaak beter/netter uitgevoerd (twee linkerhanden) en ben ik onderaan de streep misschien nog wel goedkoper uit ;)

Maar als je handig bent en in loondienst is het misschien een andere situatie :)

• sjorremans
frumper schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:25:
Als iets snel verdiend is, is het wel het schilderwerk van renovlies (en ik neem aan dat stucwerk even duur is om te spuiten/sauzen). voor een wand van 5,5 meter en 2,6 hoog ben je voor 9€/m snel 125 euro kwijt. Doe je dat zelf kost het je par tientjes latex en 2 uurtjes werk. De meeste wanden zijn echt geen rocket science, zeker niet in een nieuwbouwwoning en je vloer ligt er nog niet in... dan gaat het best rap!
Ik heb samen met een vriend wel de grotere gaten opgevuld en daarna alle wanden in het huis helemaal strak staan schuren.
Alsnog wel een uurtje of 20 werk per persoon uiteindelijk.. en dan waren deze wanden echt al in goede staat volgens die vriend.

Die heeft 2 jaar geleden een zelfde soort huis gekocht (zelfde project) en die wanden waren echt in een veel slechtere staat.

Behangen en sauzen laat ik lekker doen, beide een vriendenprijs uitiendelijk. Daar ga ik zelf ook niet voor staan rommelen met 2 linkerhanden :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:10

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wij laten ook vrijwel alles doen. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de stelposten. Badkamer heb ik, vrees ik, toch al gauw 3-5k te laag ingeschat. Hopelijk doet Florius daar niet al te moeilijk over.

Verder twijfelen we nog tussen renovlies en stucen. Het plafond wordt wel gestuct, maar de wanden weet ik nog niet. We laten het in ieder geval doen. Iemand nog een goed adres in Friesland :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 12:21
Tjebakka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:35:
Wij laten ook vrijwel alles doen. Ik maak me alleen een beetje zorgen over de stelposten. Badkamer heb ik, vrees ik, toch al gauw 3-5k te laag ingeschat. Hopelijk doet Florius daar niet al te moeilijk over.

Verder twijfelen we nog tussen renovlies en stucen. Het plafond wordt wel gestuct, maar de wanden weet ik nog niet. We laten het in ieder geval doen. Iemand nog een goed adres in Friesland :+
Ik heb je een PM gestuurd voor een goede/goedkope stukadoor.

• Tjebakka

Tjebakka

lonehitman schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 16:05:
[...]

Ik heb je een PM gestuurd voor een goede/goedkope stukadoor.
Dank! Zal er eens naar kijken. Overigens lijk ik de kosten voor stucen/renovliezen en sauzen te hebben overschat. Dat is weer een fijne meevaller.

Inmiddels ook offertes aangevraagd voor de dakkapellen.

• Driftkikkertje
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:00
Voila. Bouwer heeft nu het volgende aangeboden:
Het projectteam heeft met de elektricien overlegd en zij geven aan dat dit in de praktijk echt voldoende is.

Mochten jullie toch twijfelen dan zouden jullie voor 3-fase krachtstroom kunnen kiezen. Dit levert 11 KW. We moesten even uitzoeken of de bora kookplaat deze aansluiting heeft. Dit is in principe wel mogelijk. We hebben ook nog voor jullie met Bora contact opgenomen en zij geven aan dat 2 fase of 3 fase niet uitmaakt. De boost functie kan ook maar voor 1 zone tegelijk gebruikt worden. Zij kunnen niet echt aangeven wat het voordeel hiervan zou zijn.

Wij kunnen het van fase 2 naar fase 3 veranderen dit zou dan 110 euro kosten.
Doen denk ik?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:36
Driftkikkertje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:47:
Voila. Bouwer heeft nu het volgende aangeboden:

[...]

Doen denk ik?
Wat krijg je voor die 110? Een 4P aardlekautomaat? Of frutselen ze drie ABB's aan elkaar met nog drie andere groepen achter een reeds aanwezige 4P aardlekschakelaar? Eerste geval; doen; zeer redelijke meerprijs. In het andere geval...

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-07 18:37
Kan iemand met renovliesbehang laten zien hoe dat eruit ziet?

• Driftkikkertje
kabeltjekabel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:44:
[...]

Wat krijg je voor die 110? Een 4P aardlekautomaat? Of frutselen ze drie ABB's aan elkaar met nog drie andere groepen achter een reeds aanwezige 4P aardlekschakelaar? Eerste geval; doen; zeer redelijke meerprijs. In het andere geval...
Helder. In het andere geval houden bij de 2fasen aansluiting dan maar.

• kabeltjekabel
Driftkikkertje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Helder. In het andere geval houden bij de 2fasen aansluiting dan maar.
Nog steeds niet normconform; moeten ze eigenlijk op eigen initatief goed doen ipv 110 euro extra voor te vragen..

• Driftkikkertje
kabeltjekabel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:55:
[...]

Nog steeds niet normconform; moeten ze eigenlijk op eigen initatief goed doen ipv 110 euro extra voor te vragen..
Ja, maar ik kan het niet hard maken. Zelfs de kookplaat leverancier zegt dat het goed kan op de manier eerder voorgesteld.. snap er niets van.

Ik ga het proberen. Bedankt voor je advies

[Voor 5% gewijzigd door Driftkikkertje op 30-06-2020 19:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:09
Jackssonss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:47:

Dit is renovlies wanneer het nog niet gesaust is. Dat moet nog gebeuren. Het verbaast mij hoe strak het al is zonder latex erop.

Moet wel zeggen zijn goede behangers die bezig zijn naar mijn idee.

Het process wat ze doen bij ons;

Schuren en alle oneffenheden opvullen.
Behangen, 200 grams renovlies.
2x sauzen

[Voor 5% gewijzigd door perspectivebass op 30-06-2020 19:18]

• Ascension
  • Nu online
Heb contact gehad met Easy Stuc (what’s in a name...) die doen renovlies en hebben een showroom. Recensies van dat bedrijf lijken goed, al heb ik geen ervaring uit eerste of tweede hand. Wel contact met ze gehad en een goede offerte binnen korte tijd gekregen. Onze oplevering duurt nog een jaar, twijfel nog tussen stuccen en renovlies.

Zie https://www.easy-stuc.nl

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb de lengte van alle wanden bij elkaar opgeteld en * 2,6 gedaan. Daar moeten deuren en ramen nog vanaf, maar zo heb ik een goede inschatting van de vierkante meters die moeten worden behangen/gestuct, toch?

Ik heb 11.000 euro voor het stucen of renovliezen, behangen en verven van de trappen gerekend en in de verbouwingsspecificatie laten zetten. Maar ik kom nu op nog geen €6.000 uit.

- 157m2 wand begane + 1e verdieping renovlies/stucen + sauzen
- 40m2 stucwerk + sauzen plafond beneden (boven laten we de spachtelputz zoals bij oplevering)
- 2 trappen schilderen

De zolderverdieping heb ik nog niet meegerekend want daar komen nog dakkapellen en een zolderindeling.

Maak ik ergens een rekenfout?

• siemenz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:45

siemenz

Koetje

Tjebakka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:38:
Ik heb de lengte van alle wanden bij elkaar opgeteld en * 2,6 gedaan. Daar moeten deuren en ramen nog vanaf, maar zo heb ik een goede inschatting van de vierkante meters die moeten worden behangen/gestuct, toch?

Ik heb 11.000 euro voor het stucen of renovliezen, behangen en verven van de trappen gerekend en in de verbouwingsspecificatie laten zetten. Maar ik kom nu op nog geen €6.000 uit.

- 157m2 wand begane + 1e verdieping renovlies/stucen + sauzen
- 40m2 stucwerk + sauzen plafond beneden (boven laten we de spachtelputz zoals bij oplevering)
- 2 trappen schilderen

De zolderverdieping heb ik nog niet meegerekend want daar komen nog dakkapellen en een zolderindeling.

Maak ik ergens een rekenfout?
Ja :)

haha.. nee de renovliesmannen rekenen ook een stukje snijverlies mee van hun behang. Ga er van uit dat je circa 10% meer nodig hebt dan je wanden zijn. Is je begane grond 'maar' 40m2? niet om denigrerend te doen maar dit lijkt weinig?

ja plafonds worden trouwens niet gespachtelputzt maar waarschijnlijk gespackspuit!

[Voor 3% gewijzigd door siemenz op 30-06-2020 19:50]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Tjebakka

Tjebakka

siemenz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Ja :)

haha.. nee de renovliesmannen rekenen ook een stukje snijverlies mee van hun behang. Ga er van uit dat je circa 10% meer nodig hebt dan je wanden zijn. Is je begane grond 'maar' 40m2? niet om denigrerend te doen maar dit lijkt weinig?

ja plafonds worden trouwens niet gespachtelputzt maar waarschijnlijk gespackspuit!
Spacwerk inderdaad.

Onze begane grond. 44m2 als je l*b doet:

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-07 18:37
@perspectivebass Dat ziet er inderdaad strak uit. Wie heb je dit laten doen?

@Ascension Ga ik eens kijken. Wat voor ordergrootte moet ik in gedachten houden?

[Voor 81% gewijzigd door Jackssonss op 30-06-2020 20:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Tjebakka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Spacwerk inderdaad.

Onze begane grond. 44m2 als je l*b doet:

[Afbeelding]
Ah juist. Ik dacht eerder te lezen dat je een tweekapper had gekocht maar dan heb ik me vergist. 40m klopt dan wel idd als je de mk en het trapgat niet mee rekent !

• Tjebakka

Tjebakka

siemenz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Ah juist. Ik dacht eerder te lezen dat je een tweekapper had gekocht maar dan heb ik me vergist. 40m klopt dan wel idd als je de mk en het trapgat niet mee rekent !
Was het maar zo'n feest :+ Gewoon een 116m2 (en iets groter na plaatsen dakkapellen) rijtjeswoning gekocht.

In ieder geval, dan heb ik ineens +/- €5000 euro over in m'n bouwdepot. Hopelijk mag ik die in de badkamer stoppen.

Iemand daar ervaring mee? Ik heb dus teveel begroot voor het afwerken van plafond en wanden, maar te weinig voor de badkamer. Ik weet dat je enigszins mag afwijken van je specificatie omdat het een schatting is, maar mag je zomaar schuiven met bedragen?

[Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 30-06-2020 20:24]

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:40
Tjebakka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Was het maar zo'n feest :+ Gewoon een 116m2 (en iets groter na plaatsen dakkapellen) rijtjeswoning gekocht.

In ieder geval, dan heb ik ineens +/- €5000 euro over in m'n bouwdepot. Hopelijk mag ik die in de badkamer stoppen.

Iemand daar ervaring mee? Ik heb dus teveel begroot voor het afwerken van plafond en wanden, maar te weinig voor de badkamer. Ik weet dat je enigszins mag afwijken van je specificatie omdat het een schatting is, maar mag je zomaar schuiven met bedragen?
Dat is bij Florius niet zo'n probleem. ALs je er maar geen auto van koopt of exorbitant afwijkt :)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Tjebakka

Tjebakka

GeeMoney schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Dat is bij Florius niet zo'n probleem. ALs je er maar geen auto van koopt of exorbitant afwijkt :)
Op zich is het wel een verschil. Een badkamer van €15.000 in plaats van €10.000. Maar goed. Indienen en hopen op het beste dan maar. Worst case betaal je een deel uit eigen zak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:31
Tjebakka schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:23:
Ik weet dat je enigszins mag afwijken van je specificatie omdat het een schatting is, maar mag je zomaar schuiven met bedragen?
Ik zit bij Merius, met ook een (klein) bouwdepot. Dat is puur gok werk van te voren. En nu dien ik gewoon facturen in van werkzaamheden en zij verlagen dan allerlei posten at-random. Totdat het bouwdepot op is :+

Zolang het natuurlijk wel (ver)bouw-werkzaamheden zijn en niet je nieuwe OLED tv 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjorremans
Ik zal morgen ook even foto’s maken voor je :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

_Arthur schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:36:
[...]
Zolang het natuurlijk wel (ver)bouw-werkzaamheden zijn en niet je nieuwe OLED tv 8)
Een tv kopen met hypotheek. Je zou ze kost moeten geven ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

siemenz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Een tv kopen met hypotheek. Je zou ze kost moeten geven ;)
Man, vroeger had je een hypotheek van 120% LTV en kocht je een auto plus caravan 😄

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
_Arthur schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Ik zit bij Merius, met ook een (klein) bouwdepot. Dat is puur gok werk van te voren. En nu dien ik gewoon facturen in van werkzaamheden en zij verlagen dan allerlei posten at-random. Totdat het bouwdepot op is :+

Goed om te horen. Wij zitten ook bij Merius en vroegen ons al af of we ook wat kunnen wisselen tussen bepaalde posten als het toch anders uit valt.

• Laurences
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 12-07 00:25
Om (nog) geen topic te starten ga ik het eerst hier proberen.

Vers gestucte wanden in mijn appartement! Yes! Nu schuren (bouwlamp erop?) en evt eerst nog wat vullen.

Dan het voorstrijken. Menig hier zal er ervaring mee hebben. Ik zit er aan te denken om Sigma Universal Primer aan te schaffen en dit verdund aan te brengen. Lees horror verhalen van slecht aangebrachte voorstrijk en de lelijke resultaten die dit kan geven. Niet iets wat je na alle moeite wilt.

Lees drie technieken voor het aanbrengen;
- Blokkwast
- Roller
- Pompspuit

Ik moet ongeveer 270m2 doen, waarvan 85m2 plafond is. Om dat met de blokkwast te doen lijkt me een pittige klus. Vandaar de vraag; hebben jullie ervaring met een pompspuit ? simpel ding van de Action á zes euro zou het moeten kunnen). Of is dit af te raden door bijv veel druipers?

Dank!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Gewoon gelijk uitsmeren na het spuiten. Werkte hier prima.
Mooi hoeft het niet te zijn in die fase.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
Jackssonss schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:05:
@Ascension Ga ik eens kijken. Wat voor ordergrootte moet ik in gedachten houden?
Kwam op ongeveer 6000 euro incl btw. voor 4 etages, ik schat 300m2 aan muren. Voor schuren van de muren, 200 grams glasvezelbehang en sausen in RAL9010 of 9016.

[Voor 13% gewijzigd door Ascension op 30-06-2020 22:25]

• Tjebakka

Tjebakka

Laurences schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 21:44:
Om (nog) geen topic te starten ga ik het eerst hier proberen.

Vers gestucte wanden in mijn appartement! Yes! Nu schuren (bouwlamp erop?) en evt eerst nog wat vullen.

Dan het voorstrijken. Menig hier zal er ervaring mee hebben. Ik zit er aan te denken om Sigma Universal Primer aan te schaffen en dit verdund aan te brengen. Lees horror verhalen van slecht aangebrachte voorstrijk en de lelijke resultaten die dit kan geven. Niet iets wat je na alle moeite wilt.

Lees drie technieken voor het aanbrengen;
- Blokkwast
- Roller
- Pompspuit

Ik moet ongeveer 270m2 doen, waarvan 85m2 plafond is. Om dat met de blokkwast te doen lijkt me een pittige klus. Vandaar de vraag; hebben jullie ervaring met een pompspuit ? simpel ding van de Action á zes euro zou het moeten kunnen). Of is dit af te raden door bijv veel druipers?

Dank!
Voorstrijk is vrij dun. Ik heb 4 jaar geleden mijn huidige appartement helemaal voorgestreken en gesausd. Ging prima met Alabastine voorstrijk. Gewoon gerold. In de hoeken met blokkwast en bovenaan met een kleine roller.

Plafond geen ervaring mee.

Groot appartement trouwens!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-07 09:21
Driftkikkertje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:59:
[...]

Ja, maar ik kan het niet hard maken. Zelfs de kookplaat leverancier zegt dat het goed kan op de manier eerder voorgesteld.. snap er niets van.
Bora en de bouwer praten langs elkaar heen. De Bora heeft 2 fasen nodig, allebei 3680 Watt, in totaal 7460 Watt. 3-fase is dus niet per se nodig, want die derde fase wordt niet gebruikt.

Een kookgroep van 2-fase is gezekerd op 2x16 Ampere en dat is ook 7460 Watt, maar als die twee achter dezelfde hoofdzekering zitten, is het totaal maar 25A, dus 5750 Watt en dat is te weinig.

Wat wel kan is een gekoppelde kookgroep achter een 3-fase aardlekschakelaar. Dan komen de twee keer 16A uit twee verschillende fasen (met ieder een eigen hoofdzekering) en is het totaal dus 2x16A.

Dus:
  • Twee fasen achter een 2-polige aardlekschakelaar en dus een enkele hoofdzekering: Fout
  • Twee fasen achter twee hoofdzekeringen met een 4-polige aardlekschakelaar: Goed, maar wordt afgeraden.
  • Drie fasen krachtrgroep d.m.v. eigen aardlekautomaat/aardlekschakelaar: Goed zoals het eigenlijk hoort
Hierboven stond ergens een foto waar 4-polige aardlekschakelaars gebruikt waren voor alle groepen en vervolgens een 2-polige aardlekschakelaar voor de kookgroep. Dat is echt precies verkeerd om.
Ik ga het proberen. Bedankt voor je advies

• LinkinTED
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-07 20:38

LinkinTED

"You get in the bowl"

leecher schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Er zit rondom het kozijn een rubber profiel ingefreesd waar de deur tegenaan valt
Heb je dat zelf uitgefreesd, of kozijn zo gekocht, zo ja, waar? :)

Flickr
Canon EOS500D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6
Canon 430EX II + B&W c-pola 58mm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12:45
UninPro schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Wij starten komende week met het minimaal verlagen van zowel het plafond op de begane grond als de 1e verdieping. Primaire reden is het wegwerken van de V-naden op een manier zodat de kans op scheuren minimaal is. Dus voorzien we het gehele plafond met een houten constructie (schoonvader is timmerman) en gipsplaten.

Een bijkomend voordeel is dat we er inmiddels qua inrichting uit zijn. De verschillende lichtpunten kunnen we via deze weg exact op de plekken plaatsen waar ze nodig zijn zonder te hoeven werken met een kabelgootje over het plafond.
Kun je wat meer details en evt en tekening delen? Ik neem aan dat je regelwerk tegen het plafond zet, en daar tussen laat je kabels lopen; dan zet je er gips tegenaan dat uitsparingen heeft voor lampen/spots? Hoeveel hoogte verlies je hiermee en heb je tips & tricks? En woont je schoonvader toevallig in de regio Utrecht? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 11:46
Ascension schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Heb contact gehad met Easy Stuc (what’s in a name...) die doen renovlies en hebben een showroom. Recensies van dat bedrijf lijken goed, al heb ik geen ervaring uit eerste of tweede hand. Wel contact met ze gehad en een goede offerte binnen korte tijd gekregen. Onze oplevering duurt nog een jaar, twijfel nog tussen stuccen en renovlies.

Zie https://www.easy-stuc.nl
Ons huidige huis is gedaan door hun, als ze in Drenthe actief waren geweest had ik ze zo weer gevraagd.

foto van na het sauzen, was eigenlijk om de vloer vast te leggen :)

iRacing Profiel

• Ascension
  • Nu online
@Scr33x0r fijn om een ervaring te horen. Het contact met ze sprak me in ieder geval wel aan, werd goed gereageerd op een offerte aanvraag en ook echt naar de plattegrond gekeken. Ook fijn dat ze beweren flexibel te zijn ten aanzien van de opleverdatum, iedereen weet dat deze bij nieuwbouw natuurlijk niet in beton gegoten is. Misschien toch maar eens in de showroom gaan kijken.

• Rudyy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:57
Wat denken jullie;

Standaard een doucheboiler van 150 liter met WTW.

Upgraden voor 450 euro naar een van 200 liter of niet nodig?

Er komt een regendouche en ik douche zelf toch wel 15 minuten.

[Voor 13% gewijzigd door Rudyy op 01-07-2020 10:32]

• sjorremans
Wij hebben zelf gekozen voor 200 liter, ik douche graag en lang.. en ga ook graag in bad. Die keuze was dus niet zo heel erg lastig om te maken.

• Farmerwood
  • Niet online
Rudyy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:32:
Wat denken jullie;

Standaard een doucheboiler van 150 liter met WTW.

Upgraden voor 450 euro naar een van 200 liter of niet nodig?

Er komt een regendouche en ik douche zelf toch wel 15 minuten.
Wat is het watervebruik van die regendouche (als je hem maximaal open zet)?
Stel die verbruikt 10 l/min dan heb jij die volle 150 liter dus nodig zonder rekening te houden met WTW.
Als je partner en kinderen hebt die na jou willen douchen zijn ze je vast dankbaar voor een 200L vat. :P

Was iets te kort door de bocht. Zie volgende posts.

[Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 01-07-2020 11:11]

• Deleon78
  • Nu online
Farmerwood schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:35:
[...]

Stel die verbruikt 10 l/min dan heb jij die volle 150 liter dus nodig zonder rekening te houden met WTW.
Als je partner en kinderen hebt die na jou willen douchen zijn ze je vast dankbaar voor een 200L vat. :P
Zo werkt dat niet, of je conclusie klopt niet. Dat ding verwarmt ook gelijk bij waardoor de capaciteit hoger is dan alleen een voorraadvat.
Zo niet, dan heeft hij aan die 50l extra namelijk ook niks (5min douchen voor 3 mensen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Deleon78 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:43:
[...]

Zo werkt dat niet, of je conclusie klopt niet. Dat ding verwarmt ook gelijk bij waardoor de capaciteit hoger is dan alleen een voorraadvat.
Zo niet, dan heeft hij aan die 50l extra namelijk ook niks (5min douchen voor 3 mensen).
Ik was een beetje te kort door de bocht idd. (Niet tijdens een online meeting antwoorden op Got de volgende keer...)
Je moet er uiteraard ook rekening mee houden hoe snel de boiler het water kan verwarmen. Uiteindelijk is het gewoon een rekensommetje op basis van wat de boiler kan leveren incl temperatuur en de douche verbruikt op welke temperatuur.
Als de boiler de warmtevraag kan bijbenen is er niks aan de hand en zo niet, dan kun je snel berekenen met de WTW en opslag hoe lang je de douche aan kan laten staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:21

MadEgg

Tux is lievvv

Deleon78 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:43:
[...]

En dan vergeet je nog even dat de boiler het water waarschijnlijk op 50 á 60 graden houdt terwijl je doucht onder maximaal 40 graden, dus daar wordt koud water bijgemengd. Dankzij de WTW wordt dat koude water nog warmer waardoor je minder heet water nodig hebt en dus nog langer vooruit kunt.

Tja

• Rudyy
Farmerwood schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:35:
[...]

Maar de boiler zal toch het water mengen met koud water om tot de juiste temperatuur te komen? Of verwarm die boiler maar tot 30 graden?

Stel de boiler is 70 graden en mixt met koud water, dan heb je al snel het dubbel van 150l toch?

• GeleFles
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rudyy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:10:
[...]

Maar de boiler zal toch het water mengen met koud water om tot de juiste temperatuur te komen? Of verwarm die boiler maar tot 30 graden?

Stel de boiler is 70 graden en mixt met koud water, dan heb je al snel het dubbel van 150l toch?
Het mengen gebeurt bij de kraan, niet bij je boiler ;)

stel dat je voor 20 liter water van 38 graden ongeveer 10 liter warm water nodig hebt, en 10 liter koud tapwater, dan is er dus slechts 10 liter water uit je boiler om je met 20 liter water te douchen. (waardes zijn fictief voor het voorbeeld)

[Voor 23% gewijzigd door GeleFles op 01-07-2020 11:18]

• Rudyy
GeleFles schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Het mengen gebeurt bij de kraan, niet bij je boiler ;)

stel dat je voor 20 liter water van 38 graden ongeveer 10 liter warm water nodig hebt, en 10 liter koud tapwater, dan is er dus slechts 10 liter water uit je boiler om je met 20 liter water te douchen. (waardes zijn fictief voor het voorbeeld)
Ja dat klopt, en dan nog het WTW erbij.. ik vind het jammer dat ik die waardes niet precies weet, ik weet niet wat de mengverhouding zal zijn. Als het inderdaad 50/50 is dan lijkt me dat 150 x 2 = 300 ruim voldoende is.

Iemand hier die dit wel weet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
Rudyy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:21:
[...]

Ja dat klopt, en dan nog het WTW erbij.. ik vind het jammer dat ik die waardes niet precies weet, ik weet niet wat de mengverhouding zal zijn. Als het inderdaad 50/50 is dan lijkt me dat 150 x 2 = 300 ruim voldoende is.

Iemand hier die dit wel weet?
Ik heb het eens getest en ik haal uit een 200liter vat op 38 graden 305-310 liter water.
Ik zou ook zeker voor 200 liter of zelfs groter gaan, helemaal in combinatie met een bad en/of kinderen. Zonder warm water vind ik een beetje armoede in 2020.
Een zuinige regendouche doet 10l/min dus dat geeft je een goede 30min douchetijd.

[Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 01-07-2020 11:54]

• Tjebakka

Tjebakka

Ik blijk dus veel meer in m'n bouwdepot te hebben dan ik dacht. Oa. meefinancieren renteverlies zit hier al in en minderwerk wordt natuurlijk niet in rekening gebracht. Dat betekent dat ik zo'n 8.000 euro meer uit het bouwdepot kan halen dan gedacht. Dat is fijn. Dus project tuin eens even aan het bekijken.

- 65m2
- schutting rondom
- afgraven & zand storten ivm kleigrond
- terras, beetje gras, geen gekke dingen denk ik.

Wat kost zo'n grap eigenlijk. 7,5k?

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
Tjebakka schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:26:
Ik blijk dus veel meer in m'n bouwdepot te hebben dan ik dacht. Oa. meefinancieren renteverlies zit hier al in en minderwerk wordt natuurlijk niet in rekening gebracht. Dat betekent dat ik zo'n 8.000 euro meer uit het bouwdepot kan halen dan gedacht. Dat is fijn. Dus project tuin eens even aan het bekijken.

- 65m2
- schutting rondom
- afgraven & zand storten ivm kleigrond
- terras, beetje gras, geen gekke dingen denk ik.

Wat kost zo'n grap eigenlijk. 7,5k?
Let op voor je aftrek...je mag niet zomaar alles in een tuin meefinancieren. Schutting mag geloof ik nog, verder weet ik het ook niet. Moet je even checken als je dat belangrijk vindt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Tjebakka

Tjebakka

B-Bandit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Let op voor je aftrek...je mag niet zomaar alles in een tuin meefinancieren. Schutting mag geloof ik nog, verder weet ik het ook niet. Moet je even checken als je dat belangrijk vindt.
Staat in de goedgekeurde meerwerkspecificatie. Bedrag was echter veel lager.

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:09
B-Bandit schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:32:
[...]

Schutting, bestrating, etc mag meegefinancierd worden. alles wat los zit niet.

https://bieb.knab.nl/hypo...ren-bij-hypotheek-kan-dat

• ET__
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10-07 18:25
Weet iemand ook of het mogelijk is om de plastic strips van u-profielen, die rondom de binnenmuren zijn geplaatst te verwijderen?

Deze verticale profielen zijn bij ons zichtbaar bij de uiteinden van de gemetselde binnen muren, waar ze aansluiten met de betonmuren. Omdat we niet gaan stucen, blijft deze plastic rand zichtbaar. Ik denk er zelf over om de strip met en Stanley mes weg te snijden, maar heb geen idee of dit problemen oplevert.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11-07 06:44
Leuk dit topic. Vandaag getekend bij de notaris voor onze nieuwbouwwoning. Start bouw is Q4 2020. Van dit topic ga ik dankbaar gebruik maken en posten :)

Over die boiler. Wij hadden standaard 190 liter bij de warmtepomp, wij zijn voor de 300 liter optie gegaan. In de optielijst stond dat dit noodzakelijk was als je een bad wilde in de badkamer.

• siemenz

siemenz

Koetje

LuPo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:
Leuk dit topic. Vandaag getekend bij de notaris voor onze nieuwbouwwoning. Start bouw is Q4 2020. Van dit topic ga ik dankbaar gebruik maken en posten :)

Over die boiler. Wij hadden standaard 190 liter bij de warmtepomp, wij zijn voor de 300 liter optie gegaan. In de optielijst stond dat dit noodzakelijk was als je een bad wilde in de badkamer.
Vandaag getekend bij de notaris en pas in q4 bouwen?

Wordt je grond nu al over gedragen dan? Dat zou ik echt niet geaccepteerd hebben

• LuPo
siemenz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:53:
[...]

Vandaag getekend bij de notaris en pas in q4 bouwen?

Wordt je grond nu al over gedragen dan? Dat zou ik echt niet geaccepteerd hebben
Grond bouwrijp maken etc gaan ze in september mee beginnen. Dus als je dat mee wil rekenen dan starten ze Q3 september. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

LuPo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Grond bouwrijp maken etc gaan ze in september mee beginnen. Dus als je dat mee wil rekenen dan starten ze Q3 september. :)
ah dat doen ze bij ons al voor de overdracht van de grond. Scheelt dus weer (bouw) tijd en daardoor rente !

• LuPo
siemenz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:19:
[...]

ah dat doen ze bij ons al voor de overdracht van de grond. Scheelt dus weer (bouw) tijd en daardoor rente !
Nice!

Bij ons was er geen keuze helaas (randstad). Het is graag of niet, 10 anderen voor jou. Als we nu de overdracht van de grond niet deden dan gingen we per 1 juli 5% grondrente betalen. Dan liever de hypotheek laten starten, want dan begint de 30 jaar looptijd ook.

[Voor 4% gewijzigd door LuPo op 01-07-2020 13:23]

• kleefding
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:33
Sorry verkeerde topic

[Voor 92% gewijzigd door kleefding op 01-07-2020 13:41]

• Tjebakka

Tjebakka

kleefding schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:34:
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee maar een ding is me nog niet duidelijk. Ik heb een kavel op het oog die me ongeveer 120000 kost, ik heb bij een aannemer een offerte opgevraagd van een te bouwen huis, die kost ongeveer 250000 (2 onder 1 kapper) Welke kosten komen er dan nog bij? Ik hoor geluiden van mensen dat het zomaar een 500k zal gaan kosten, maar dat lijkt me sterk. Wie heeft er eerder in deze prijsklasse gebouwd en wat was je totaal kwijt?
Hoi, je moet even naar dit topic. je zit nu in het topic voor projectbouw :) :

Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
perspectivebass schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Schutting, bestrating, etc mag meegefinancierd worden. alles wat los zit niet.

https://bieb.knab.nl/hypo...ren-bij-hypotheek-kan-dat
Bij nieuwbouwhuizen is er goedkeuring dat de gehele tuin meegefinancierd mag worden en je (als je voldoet aan de rest vd voorwaarden) hebt dan dus gewoon HRA.

• siemenz

siemenz

Koetje

LuPo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Nice!

Bij ons was er geen keuze helaas (randstad). Het is graag of niet, 10 anderen voor jou. Als we nu de overdracht van de grond niet deden dan gingen we per 1 juli 5% grondrente betalen. Dan liever de hypotheek laten starten, want dan begint de 30 jaar looptijd ook.
Wij ook Randstad (Naarden). Het is een beetje linksom of rechtsom. Als de aannemer bouwrijp maakt zit je bedrag in de aanneemsom, en anders in de koopsom.

Bij ons ligt de grondquote zo rond de 65% van de totaalsom, dus ik verwacht ook wel wat voor dat geld ;)

• Tom2511
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 07-07 19:36
Arcenon schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 13:58:
Ik zit zelf in een ander project (0 op de meter woning, 2-kapper) bij van Wanrooij waar ze eind juni beginnen met bouwen. Ik vind het eerlijk gezegd bizar hoe 'vrij' je wordt gelaten door de kopers'begeleiding', het is dat kennissen en familie van ons ervaring hebben in de techniek zodat wij ook weten hoe een en ander dient aangeleverd te worden, wat de mogelijkheden zijn etc want de begeleiding vanuit de aannemer is summier te noemen. De reviews online gaan vrijwel alleen maar over het van Wanrooij warenhuis, wij hebben hier tevens slechte ervaringen mee, ik kan me NIET voorstellen dat iemand hier wel gelukkig vandaan komt (tenzij ze niet gehecht zijn aan hun geld of het allemaal wel prima vinden om teveel te betalen).

In ons geval het volgende:

***members only***

Tot zover mijn rant...
Dit is echt exact de ervaring die ik de afgelopen weken bij Van Wanrooij heb gehad.

Uiteindelijk de keuze gemaakt om de badkamer standaard op te laten leveren, en er zoveel mogelijk uit laten halen wat ze eruit kunnen halen. En dan op dag 1 na oplevering de sloophamer er maar in... ;(

• siemenz

siemenz

Koetje

Tom2511 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Dit is echt exact de ervaring die ik de afgelopen weken bij Van Wanrooij heb gehad.

Uiteindelijk de keuze gemaakt om de badkamer standaard op te laten leveren, en er zoveel mogelijk uit laten halen wat ze eruit kunnen halen. En dan op dag 1 na oplevering de sloophamer er maar in... ;(
Wij hebben volgende week zaterdag de afspraak bij Van Wanrooij Warenhuys (projectleverancier). Ben benieuwd!

• LuPo
siemenz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Wij ook Randstad (Naarden). Het is een beetje linksom of rechtsom. Als de aannemer bouwrijp maakt zit je bedrag in de aanneemsom, en anders in de koopsom.

Bij ons ligt de grondquote zo rond de 65% van de totaalsom, dus ik verwacht ook wel wat voor dat geld ;)
Snap ik inderdaad. Bij ons is de grondquote 33% van de totaalsom.

• Murphiess
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 09-07 13:38
Ik vrees daar ook wel een beetje voor. Ik wil mij ook inschrijven voor een nieuwbouw project welke volgende week in de verkoop gaat.

Hoe zijn de ervaringen met “Thuis” van Dura Vermeer? Ik ben verplicht om de keuken en badkamer af te nemen. Deze kunnen in verband met duurzaamheid niet casco opgeleverd worden.

@Arcenon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Dus producten laten maken, installeren en er na oplevering direct weer uitslopen en weggooien is duurzaam? Bijzondere redenatie.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• nel!s
sjorremans schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:35:
Wij hebben zelf gekozen voor 200 liter, ik douche graag en lang.. en ga ook graag in bad. Die keuze was dus niet zo heel erg lastig om te maken.
spoiler:
je reactie in combinatie met je username.. O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:30
Murphiess schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:39:
Ik vrees daar ook wel een beetje voor. Ik wil mij ook inschrijven voor een nieuwbouw project welke volgende week in de verkoop gaat.

Hoe zijn de ervaringen met “Thuis” van Dura Vermeer? Ik ben verplicht om de keuken en badkamer af te nemen. Deze kunnen in verband met duurzaamheid niet casco opgeleverd worden.

@Arcenon
Klinkt als een louche manier om verboden koppelverkoop te omzeilen.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 13:15
nel!s schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:53:
[...]

spoiler:
je reactie in combinatie met je username.. O-)
_/-\o_

• Murphiess
millerman_sf schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:
Dus producten laten maken, installeren en er na oplevering direct weer uitslopen en weggooien is duurzaam? Bijzondere redenatie.
Ja of de portemonnee flink opentrekken (wat natuurlijk de bedoeling is). Maar ik moet de eerste gesprekken nog hebben. Ik zal het jullie zeker laten weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom2511
millerman_sf schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:44:
Bij ons werd als reden opgegeven dat het niet mogelijk is om de badkamer en toilet casco op te leveren dat zijn verplicht een woning moeten opleveren v.v. sanitair en tegelwerk vanwege de waterdichtheid/woningborggarantie.

M.i. is dit gewoon een slinkse manier om de koppelverkoop er doorheen te drukken.

Het was zelfs geen optie om in het garantiecertificaat een bijlage/toevoeging op te nemen over beperkte garantie bij casco badkamer. Nu dus maar zelf het standaard tegelwerk/sanitair eruit slopen waarbij de garantie volgens van Wanrooij alsnog komt te vervallen... 8)7. Tenminste, dit staat nu ineens in de minderwerkofferte.

Liever kiezen wij namelijk onze eigen tegelzetter die geen bizarre meerwerkprijs van €80,-/m1 vraagt voor het in verstek zagen van de tegelhoeken en absurde bedragen voor het aanbrengen van grote tegels |:( . Daarnaast waren wij ook erg geschrokken van het afwerkingsniveu van het tegelwerk van Van Wanrooij. Ook zijn wij niet of nauwelijks geadviseerd door de aan ons toegewezen 'adviseur'.

De keuken kan ik trouwens wel bij een externe partij kopen (wat we dus gezien onze ervaring en gevoel bij Van Wanrooijs Warenhuys dan ook gedaan hebben).

Al met al een valse start. Gelukkig horen wij wel positieve verhalen over de aannemer. Deze week zijn ze begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de warmtepomp dus hopelijk gaat het vanaf nu goed komen. :)

[Voor 38% gewijzigd door Tom2511 op 01-07-2020 17:04]

• GeeMoney
Tom2511 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Bij ons werd als reden opgegeven dat het niet mogelijk is om de badkamer en toilet casco op te leveren dat zijn verplicht een woning moeten opleveren v.v. sanitair en tegelwerk vanwege de waterdichtheid/woningborggarantie.

Het was zelfs geen optie om in het garantiecertificaat een bijlage/toevoeging op te nemen over beperkte garantie bij casco badkamer. Nu dus maar zelf het standaard tegelwerk/sanitair eruit slopen waarbij de garantie volgens van Wanrooij komt te vervallen... 8)7
Toch denk ik als je het echt opspeelt ze verplicht zijn zonder certificaat de ruimtes casco op te leveren. Of je het echt echt wilt is een tweede natuurlijk.

• Tom2511
GeeMoney schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Toch denk ik als je het echt opspeelt ze verplicht zijn zonder certificaat de ruimtes casco op te leveren. Of je het echt echt wilt is een tweede natuurlijk.
Het liefst wel want het tegelwerk dat we tot nu toe hebben gezien en wat ze zelf presenteren in hun digitale voorbeeldwoning is qua afwerkingsniveau echt niet netjes gedaan volgens ons.

Wij en andere kopers zijn er al mee bezig geweest. o.a. middels rechtsbijstand maar ook die geven ons niet veel kans vanwege de kleine lettertjes in de aannemingsovereenkomst.

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

M.i. is dit gewoon een slinkse manier om de koppelverkoop er doorheen te drukken.

Het was zelfs geen optie om in het garantiecertificaat een bijlage/toevoeging op te nemen over beperkte garantie bij casco badkamer. Nu dus maar zelf het standaard tegelwerk/sanitair eruit slopen waarbij de garantie volgens van Wanrooij alsnog komt te vervallen... 8)7. Tenminste, dit staat nu ineens in de minderwerkofferte.
Dat klinkt ook als een stukje onwil/koppelverkoop. Wij hadden onderstaande optie standaard in de optielijst staan incl overnemen aansprakelijkheid:
Casco uitvoeren toilet en badkamer (2-1kap en vrijstaand) € -2.500,00
Het compleet laten vervallen van het standaard sanitair en tegelwerk, en de daarbij behorende materialen en werkzaamheden.
- De elektra voorzieningen en het afzuigpunt van de mechanische ventilatie worden op de standaard posities afgemonteerd;
- Water en riolering worden afgedopt volgens de standaard indeling;
- De wanden worden niet nader afgewerkt, eventuele leidingsleuven worden dichtgezet;
- Het plafond wordt afgewerkt met spuitwerk net als in de rest van de woning; - In het toilet wordt de vloer voorzien van een dekvloer;
- In de badkamer wordt de vloer niet voorzien van een dekvloer, de ruwe vloer en leidingen zijn in het zicht;
- Het inbouwreservoir van het toilet vervalt, tenzij deze standaard in een schacht verwerk wordt;
- Eventuele schachten worden dicht gezet;
- De dorpel komt te vervallen;
- De radiator in de badkamer wordt wel aangebracht.

Partijen zijn overeengekomen dat de ondernemer genoemde materialen en constructies en / of werkzaamheden ten behoeve van de woning niet toepast en / of verricht. Hierdoor voldoet aannemer (deels) niet aan de in de bouwvergunning gestelde wettelijke voorschriften, waaraan een te bouwen woning dient te voldoen zoals bijvoorbeeld de normen van het Bouwbesluit.

De verkrijger vrijwaart de ondernemer van iedere wettelijke aansprakelijkheid alsmede aanspraken van derden in verband met gebreken aan materialen en constructies die niet onder de verantwoordelijkheid van de ondernemer zijn toegepast, alsmede gebreken en / of schaden die daarvan, en / of werkzaamheden welke niet onder de verantwoordelijkheid van de ondernemer zijn verricht, het gevolg zijn.

U bent zelf aansprakelijk en verantwoordelijk om de "zelfwerkzaamheden" aan uw woning, na oplevering, zodanig te (doen) verrichten dat aan de gestelde wettelijke voorschriften wordt voldaan.
Beperkte Garantie- en waarborgregeling 2010:
Op dit overeengekomen minderwerk is de Beperkte Garantie- en waarborgregeling 2010 van toepassing.

[Voor 11% gewijzigd door Farmerwood op 01-07-2020 17:23]

• kabeltjekabel

@Arcenon
Ik denk dat die dan dezelfde definitie van "duurzaam" hebben als HP (die hun producten zo prijst dat de goedkoopste manier om aan 4 toners te komen is om een complete printer op de schroothoop te gooien..)

• nel!s
Tom2511 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Het liefst wel want het tegelwerk dat we tot nu toe hebben gezien en wat ze zelf presenteren in hun digitale voorbeeldwoning is qua afwerkingsniveau echt niet netjes gedaan volgens ons.

Wij en andere kopers zijn er al mee bezig geweest. o.a. middels rechtsbijstand maar ook die geven ons niet veel kans vanwege de kleine lettertjes in de aannemingsovereenkomst.
Het is gewoon een van de nadelen van projectbouw en ik zou me erbij neerleggen. Wij zaten in precies dezelfde situatie, met Van Wanrooij, en hebben voor een badkamer en twee toiletten nu in totaal EUR 6k neergelegd voor net ietsjes duurdere tegels in de drie ruimtes, en een accent wandje in badkamer waar de vloertegels over een zijwand lopen + een dubbele wasbak. Daarvoor krijg ik niet eens de toezegging dat de voegen van de tegels - combinaties van 60x60 en 30x60 tegels - uitgelijnd worden. Dat is 'naar inzicht van de tegelzetter'.

Weetje zo'n badkamer kun je altijd nog eens beter doen, zou me er niet teveel zorgen over maken :)

• sjorremans

@Arcenon
Ik vond keuze en aanbod erg matig bij thuis van dura Vermeer. Met de keuken zijn we er uiteindelijk wel uitgekomen, de badkamer was een no-go. Gelukkig mochten wij die wel casco laten opleveren.

• Murphiess
sjorremans schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Ik vond keuze en aanbod erg matig bij thuis van dura Vermeer. Met de keuken zijn we er uiteindelijk wel uitgekomen, de badkamer was een no-go. Gelukkig mochten wij die wel casco laten opleveren.
Oke, ik ben benieuwd. In de brochure lees ik wel dat je verschillende stijlen kan kiezen tegenover een meerprijs.

Was het qua prijs een beetje schappelijk?

• lizard87
  • Registratie: oktober 2019
  • Nu online
Hier ook Dura Vermeer en THUIS.
Ik heb uiteindelijk alles (keuken / toilet / badkamer) casco laten opleveren. Keuken was nog best ok, maar badkamer werd gewoon te duur. Voor het geld dat ik uit moest geven om het daar naar 'enigszins acceptabel' te krijgen regel ik nu mijn hele badkamer exact zoals we het willen met alles top kwaliteit. Toegegeven, dat is wel met goedkope krachten (vriendenprijs) en materiaal uit Duitsland halen (ruim goedkoper). Maar dan krijg ik wel de badkamer zoals ik 'm wil.

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:32
Dat scheelt nogal natuurlijk, als je 'm zelf kan zetten. Daar kan geen enkel professioneel bedrijf tegenop.

• FastFox91
  • Laatst online: 12:23
Indien contractuele vragen hier ook mogen:
Het volgende staat in de koopovereenkomst:
10. OVER-/ONDERMAAT
Verschil tussen de hiervoor opgegeven grootte van de registergoed en de grootte van het registergoed die zal blijken na de uitmeting door de landmeetkundige dienst van het kadaster zal geen aanleiding geven tot herrekening van de koopprijs of enigerlei andere vordering, hoe ook genaamd.
Betekent dit als de aannemer fouten maakt (bv een garage van de buren op mijn grond bouwen) dat ik dan geen recht heb op vergoeding?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:32
Voor zover ik weet betekent dat, dat indien je perceel ineens 190m² blijkt te zijn ipv 200m², of 210m² ipv 200m², je geen aanspraak kan maken op vergoeding (en de aannemer niet op bijbetaling van jouw kant). Net als wanneer blijkt dat het hekwerk 10cm te ver op jouw grond staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
@FastFox91 wat @Pannencouque zegt inderdaad.
Toevallig was ons perceel uiteindelijk iets groter. 758m2 ipv 752m2. Die 6 heb ik dus mooi verdiend :p :+ .

• FastFox91
  • Laatst online: 12:23
Dat verbaast mij zeg. Je komt dus "ongeveer" een lap grond en je moet maar accepteren wat je krijgt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom2511
nel!s schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:26:
[...]

Het is gewoon een van de nadelen van projectbouw en ik zou me erbij neerleggen. Wij zaten in precies dezelfde situatie, met Van Wanrooij, en hebben voor een badkamer en twee toiletten nu in totaal EUR 6k neergelegd voor net ietsjes duurdere tegels in de drie ruimtes, en een accent wandje in badkamer waar de vloertegels over een zijwand lopen + een dubbele wasbak. Daarvoor krijg ik niet eens de toezegging dat de voegen van de tegels - combinaties van 60x60 en 30x60 tegels - uitgelijnd worden. Dat is 'naar inzicht van de tegelzetter'.

Weetje zo'n badkamer kun je altijd nog eens beter doen, zou me er niet teveel zorgen over maken :)
Dat was ook ons dilemma. Voor die 4k hadden we bij Van Wanrooij alleen de andere tegels en dan hadden we de rest nog zelf aan moeten kleden. Dan hadden we ons óók nog een jaar lang zorgen gemaakt over de kwaliteit van het niveau van aanbrengen ervan. Voor 6k hebben we nu alles betegeld met hoogwaardige te tegels en door een tegelzetter naar keuze incl. bouwkundige werkzaamheden. We weten nu echter zeker dat we 100% kwaliteit krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
FastFox91 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:09:
Dat verbaast mij zeg. Je komt dus "ongeveer" een lap grond en je moet maar accepteren wat je krijgt?
Nee, grote afwijkingen worden vaak verrekend.

• 896gerard
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11:28
[...]

Liever kiezen wij namelijk onze eigen tegelzetter die geen bizarre meerwerkprijs van €80,-/m1 vraagt voor het in verstek zagen van de tegelhoeken en absurde bedragen voor het aanbrengen van grote tegels |:( . Daarnaast waren wij ook erg geschrokken van het afwerkingsniveu van het tegelwerk van Van Wanrooij. Ook zijn wij niet of nauwelijks geadviseerd door de aan ons toegewezen 'adviseur'.

De keuken kan ik trouwens wel bij een externe partij kopen (wat we dus gezien onze ervaring en gevoel bij Van Wanrooijs Warenhuys dan ook gedaan hebben).

Al met al een valse start. Gelukkig horen wij wel positieve verhalen over de aannemer. Deze week zijn ze begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de warmtepomp dus hopelijk gaat het vanaf nu goed komen. :)
Op welk project zitten jullie?
Wij hebben vorige week ook de badkamer besteld bij Van Wanrooij, met bij ons als negatieve punt dat dit het enige gesprek is dat we konden regelen vóór onze sluitingsdatum (10 juli). En dan hebben we wel in april gebeld hè... Dus het was binnen 2,5 uur twee toiletten en een badkamer samenstellen met de verplichting om te kopen wat je in de haast bij elkaar graait. Ik zet zelf geen handtekeningen onder 'vage' offertes dus de offerte is in detail in elkaar gezet. Het is binnen de tijd gelukt, maar leuk is anders. De tijd om nog even over de offerte na te denken was voor ons 10 minuten. Nu zijn wij beide redelijk snel maar in 2,5 uur beslissen over pakweg 12k is wel iets te gortig eigenlijk. De bedragen vliegen je op dit forum om de oren, maar over 12k wil iedereen wel een nachtje slapen toch? Om die reden hebben we qua sanitair alleen de basic afgenomen bij hen, geen zin om in een split second smaakgevoelig spul te kopen waar je 40% teveel voor betaalt en wat in een kwartier zelf te plaatsen is.

• Tom2511
896gerard schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Op welk project zitten jullie?
Wij hebben vorige week ook de badkamer besteld bij Van Wanrooij, met bij ons als negatieve punt dat dit het enige gesprek is dat we konden regelen vóór onze sluitingsdatum (10 juli). En dan hebben we wel in april gebeld hè... Dus het was binnen 2,5 uur twee toiletten en een badkamer samenstellen met de verplichting om te kopen wat je in de haast bij elkaar graait. Ik zet zelf geen handtekeningen onder 'vage' offertes dus de offerte is in detail in elkaar gezet. Het is binnen de tijd gelukt, maar leuk is anders. De tijd om nog even over de offerte na te denken was voor ons 10 minuten. Nu zijn wij beide redelijk snel maar in 2,5 uur beslissen over pakweg 12k is wel iets te gortig eigenlijk. De bedragen vliegen je op dit forum om de oren, maar over 12k wil iedereen wel een nachtje slapen toch? Om die reden hebben we qua sanitair alleen de basic afgenomen bij hen, geen zin om in een split second smaakgevoelig spul te kopen waar je 40% teveel voor betaalt en wat in een kwartier zelf te plaatsen is.
Project de Erven in Heesch. Zelfde ervaring gehad tijde s het eerste gesprek voor de badkamer. We gingen voor vrijblijvend advies maar er werd even meteen duidelijk gemaakt dat het de bedoeling was die zelfde dag nog te tekenen. Dat hebben we dus niet gedaan.

• 896gerard
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11:28
Tom2511 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Project de Erven in Heesch. Zelfde ervaring gehad tijde s het eerste gesprek voor de badkamer. We gingen voor vrijblijvend advies maar er werd even meteen duidelijk gemaakt dat het de bedoeling was die zelfde dag nog te tekenen. Dat hebben we dus niet gedaan.
Huh, misschien hadden wij wat meer op onze strepen moeten staan dan. Maar dan hadden we zeker ook met de standaard gezeten en wij hadden geen zin om eerst de boel eruit te slopen, ook ivm de vloerverwarming. Dit zit op het randje van manipulatie.

Het punt is m.i. gewoon dat het Van Wanrooij financieel niet raakt als hier en daar een klant de standaard badkamer afneemt en de boel eruit sloopt. Er zijn genoeg klanten en ze blijven komen. Ik hoop dat deze laconieke houding t.o.v. klanten niet geldt voor de service achteraf, hier en daar zijn echt wel klachten bekend.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:01

Osxy

Holy crap on a cracker

Betreft het MO deel, dat is heel normaal.
Bekijk het zo, als de aannemer/projectontwikkelaar een foutje maakt met de tekening mogen zij herstel betalen. Dat komt uit die marge. En uiteraard de extra bonus van de directeur maar daar spreken we niet over. (is trouwens koopje voor loze leiding, wij betaalde daar 150 euro voor...)

[Voor 12% gewijzigd door Osxy op 01-07-2020 20:36]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• nel!s
@896gerard @Tom2511 Warenhuys is wel een stel platte bazen bij elkaar inderdaad, maar over Van Wanrooij als hoofdontwikkelaar ben ik vooralsnog niet ontevreden.

Ik zou het overigens ook een hel vinden om zo'n organisatie te runnen. Stikstof, materiaal tekorten, vernieuwde normen, archeologische vondsten, omgevingsvergunningen, aannemers en onderaannemers failliet, en dan ook nog corona op je dak... denk dat daar wel redelijk vaak tot laat in de avond crisis meetings worden gehouden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
nel!s schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:14:
@896gerard @Tom2511 Warenhuys is wel een stel platte bazen bij elkaar inderdaad, maar over Van Wanrooij als hoofdontwikkelaar ben ik vooralsnog niet ontevreden.

Ik zou het overigens ook een hel vinden om zo'n organisatie te runnen. Stikstof, materiaal tekorten, vernieuwde normen, archeologische vondsten, omgevingsvergunningen, aannemers en onderaannemers failliet, en dan ook nog corona op je dak... denk dat daar wel redelijk vaak tot laat in de avond crisis meetings worden gehouden
Vernieuwde normen heb je meestal alleen last van als je er een sport van hebt gemaakt om altijd maar het minimale te leveren. Ooh wacht :+
Pagina: 1 ... 87 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True