Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 90 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:40
Pannencouque schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:07:
[...]
Termijnen zijn inderdaad bekend, maar ik vroeg me gewoon af hoe snel je ze vaak voor je kiezen krijgt. Met de huidige bouwvormen lijkt het erop dat dat gewoon snel gaat.

[...]
Dat half jaar is zuur inderdaad. Je hebt weinig zicht op wat er gebeurt. Maar weinig aan te doen. Intussen zakt de LTV, laat ik me daar maar zoet mee houden :P

[...]
Op zo'n schema zat in inderdaad te wachten. Dan klopt mijn inschatting vrij aardig. De grond betalen we dus binnenkort al, dus aan 60% zitten we wel vast. En als jullie de overige termijnen al snel hebben moeten voldoen, krijgen wij die facturen ook snel. Ik gok zomaar dat we over twee-drie maanden dan al 80% van de hypotheeksom moeten voldoen want die prefab betonplaten knallen ze er natuurlijk snel neer om te kunnen cashen.
Cashen is een groot woord, hij schiet het al weken zo niet maanden voor natuurlijk.
Anyway hier mijn datums:

24-05-2018 - grond
31-08-2018 - 1e termijn en meerwerk
20-12-2018 - 2e termijn
12-02-2019 - 3e termijn
08-04-2019 - 4e termijn
03-05-2019 - 5e termijn
14-09-2019 - 6e termijn
01-10-2019 - 7e termijn restant meerwerk

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 12:10
Pannencouque schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:07:
Ik gok zomaar dat we over twee-drie maanden dan al 80% van de hypotheeksom moeten voldoen want die prefab betonplaten knallen ze er natuurlijk snel neer om te kunnen cashen.
Nou, onderschat niet hoeveel werk er nog 'in de grond' gaat zitten. En die prefab platen maken ze ook pas op het moment dat alles definitief vast ligt (bv. verplaatste leidingen). (En eventuele definitieve vergunningen van de gemeente...) Je hebt eerst dus een tijd het gevoel dat er niets gebeurt, omdat dat allemaal onzichtbaar werk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:56
Als ik hier de termijnen zie dan hebben wij toch wel een "traag" project getroffen... September '19 getekend, ca. 1 maand geleden eerste werk begonnen (boren warmtebron putten) en verwachte oplevering... Q4 2021

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• W.Cor
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 09:55
Welk project kom jij dan te zitten OConnor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 13:53
kabeltjekabel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:03:
[...]

Kijken of de aardlekschakelaar 2 modules of 4 modules breed is.

Kookgroep is eigenlijk altijd op 1 fase aangesloten. Je kunt het ook meten bij het Perilex stopcontact. Nergens 400V = enkelfase. Daar hoeft de kap van de groepenkast er niet voor af. (Maar meestal is de Perilex bereiken meer werk :+ ). Anders foto'tje posten in het elektra topic.
Ik heb even een foto geupload, de aardlekschakelaar is zo te zien 2 modules breed. Maar ik had begrepen dat als je alles uit 1 fase haalt (of ik haal de benamingen door elkaar, ik ben geen elektricien), dat je dan max 25A kunt krijgen wat dus te weinig is volgens de specificaties van de kookplaat (7400W wat ongeveer 31A is).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:36
DutchKel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Ik heb even een foto geupload, de aardlekschakelaar is zo te zien 2 modules breed. Maar ik had begrepen dat als je alles uit 1 fase haalt (of ik haal de benamingen door elkaar, ik ben geen elektricien), dat je dan max 25A kunt krijgen wat dus te weinig is volgens de specificaties van de kookplaat (7400W wat ongeveer 31A is).

[Afbeelding]
Wat zit er achter de doos?

En ja; klagen he. Dit is niet normconform indien 3x25 als hoofdaansluiting.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
kabeltjekabel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Wat zit er achter de doos?

En ja; klagen he. Dit is niet normconform indien 3x25 als hoofdaansluiting.
Dat weet ik dus niet volgens mij is het niet te zien zonder de kap eraf te halen.

We hebben dinsdag de vooroplevering, ik zal dan vragen of ik er achter mag kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:45

siemenz

Koetje

OConnor schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:34:
Als ik hier de termijnen zie dan hebben wij toch wel een "traag" project getroffen... September '19 getekend, ca. 1 maand geleden eerste werk begonnen (boren warmtebron putten) en verwachte oplevering... Q4 2021
appartementen?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:56
W.Cor schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:08:
Welk project kom jij dan te zitten OConnor?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nee, 72 hoek- en rijwoningen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:32
OConnor schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:34:
Zo dan, dat is wel traag inderdaad. Maar je was er dan wellicht erg vroeg bij?
GeeMoney schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Cashen is een groot woord, hij schiet het al weken zo niet maanden voor natuurlijk.
Anyway hier mijn datums:

24-05-2018 - grond
31-08-2018 - 1e termijn en meerwerk
20-12-2018 - 2e termijn
12-02-2019 - 3e termijn
08-04-2019 - 4e termijn
03-05-2019 - 5e termijn
14-09-2019 - 6e termijn
01-10-2019 - 7e termijn restant meerwerk
Dat 'voorschieten' is al lang ingecalculeerd uiteraard, dus daar heb ik weinig medelijden mee. Maar dank voor je overzicht. Daar zat wel wat meer tijd tussen 1e en 2e termijn dan, daarna loopt het wel vlot door.
Rubbergrover1 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Nou, onderschat niet hoeveel werk er nog 'in de grond' gaat zitten. En die prefab platen maken ze ook pas op het moment dat alles definitief vast ligt (bv. verplaatste leidingen). (En eventuele definitieve vergunningen van de gemeente...) Je hebt eerst dus een tijd het gevoel dat er niets gebeurt, omdat dat allemaal onzichtbaar werk is.
Ze hebben veel voorwerk al gedaan. Onze wijk is onderdeel van een groot project, waarbij ze al jaren aan het bouwen zijn. Grondwerk is grotendeels gedaan, bouwstraten liggen er al. Vergunningen zijn al klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Pannencouque schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:47:
Ze hebben veel voorwerk al gedaan. Onze wijk is onderdeel van een groot project, waarbij ze al jaren aan het bouwen zijn. Grondwerk is grotendeels gedaan, bouwstraten liggen er al. Vergunningen zijn al klaar.
Die definitieve vergunningen zijn dus ook al inclusief eventuele uitbouwen, dakkapellen etc.? Of waren er geen mogelijkheden voor veranderingen aan de buitenkant? En er zitten ook al palen in de grond?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 13:36
Bij ons was/is het als volgt:

24-12-2019: Grond
(15-01-2020: 25% Opties)
28-01-2020: 10% Aanvang bouw
14-02-2020: 20% Ruwe beange grondvloer
17-03-2020: 7.5% 1e verdieping
31-03-2020: 7.5% 2e verdieping
06-04-2020: 7.5% ruwbouwgevels begane grond
29-04-2020: 7.5% ruwbouwgevels 1e verdieping
14-05-2020: 10% aanbrengen dekvloer
28-05-2020: 10% dak waterdicht
22-06-2020: 10% stuc, spuit, tegel

Nog te gaan:
- 10% oplevering woning. Wss dus ongeveer 20 juli.
- (75% van de opties)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-07 14:01
Sport_Life schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Zeker mooie woning!
Ben wel benieuwd wat het bestemmingsplan wordt van de weide links naast jullie, waar nu wat paardjes lopen :).
Wordt op een gegeven moment verkaveld, maar wanneer is nog niet bekend...

• fsi
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 10-07 14:53
Vraagje tussendoor. Valt de vloer + leggen onder meerwerk of niet?

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
fsi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:02:
Dan moet je toch echt even in je eigen stukken kijken, maar over het algemeen is de vloer (laminaat, pvc, hout etcetc) niet onderdeel van de koopovereenkomst.
Uitzondering is meestal de badkamer en evt toilet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:09
fsi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:02:
Als het gaat of je het mee mag financieren; Als de vloer vast zit meestal wel.

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Iemand hier die bij het Kadaster een rapport van zijn perceel opgevraagd heeft (voor 50 euro)?
Kadastrale kaart met maatvoering

Wat zijn de afmetingen van een perceel? Hoe groot is uw tuin eigenlijk? En wat is de afstand tussen een gevel en de perceelsgrens? Het rapport Kadastrale kaart met maatvoering biedt u het antwoord op deze en andere vragen. Het rapport wordt digitaal geleverd en bevat de volgende informatie:
  • De maten van het perceel
  • De afstand tussen de geregistreerde bebouwing op het perceel en de grenzen van het perceel
  • De oppervlakte van het perceel
  • De omtrek van het perceel
  • De oppervlakte van de geregistreerde bebouwing op het perceel
  • De onbebouwde oppervlakte van het perceel
  • Een omgevingskaart
Het rapport is gebaseerd op perceelinformatie van het Kadaster en wordt aangevuld met bebouwingsinformatie van uw gemeente. Het rapport Kadastrale kaart met maatvoering is onder andere nuttig in situaties waarbij u twijfelt over de ligging van kadastrale grenzen en bijbehorende maten.

De maten in het rapport Kadastrale kaart met maatvoering zijn indicatief. In het geval van een conflict over een perceelgrens, raden we u aan een grensreconstructie bij het Kadaster aan te vragen.
  • Papierformaat: A3
  • Direct te downloaden
  • Officiële data
  • Actuele informatie
Ben gisteren begonnen met het in detail uittekenen van de tuin en dan loop je al snel tegen beperkingen van de tekeningen aan.
  • Alle maten van de tuin zijn circa maten
  • Alle 'gegarandeerde' maten zijn binnenmaten
  • Exacte dikte van de muren staat nergens. Volgens Google kan het 30-50 cm zijn en op tekening is het meer 15 cm. Kan dus zo 70 cm schelen.
  • Kavel is door het Kadaster iets groter ingemeten dan het ons verkocht is.
Zou graag duidelijkheid willen over diepte voor- en achtertuin en oppervlakte oprit en pad langs het huis de tuin in om zo wat te kunnen gaan plannen. Kan ik die info uit zo'n rapport van het Kadaster halen?

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-07 09:21
DutchKel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:52:
[...]

Dat weet ik dus niet volgens mij is het niet te zien zonder de kap eraf te halen.
Hij bedoelt achter de doos van Honeywell. Ik vermoed dat daar twee aardlekschakelaars zitten voor de groepen daar boven.
We hebben dinsdag de vooroplevering, ik zal dan vragen of ik er achter mag kijken.

• GeeMoney
@Farmerwood in mijn geval had de projectontwikkelaar een detail tekening met maatvoering van alle fases in het project. Die heb ik opgevraagd en gratis gekregen en dat wijkt maar hooguit een paar centimeter af in mijn geval. Dat er echt giga afwijkingen inzitten is meer uitzondering als ik in dit topic ook bekijk. Je muren zijn minimaal 30 dik maar ik zou rekenen met 40 dan zit je mooi in het midden lijkt me. Het zal toch niet op 10cm aankomen?

• DutchKel
Blihi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Hij bedoelt achter de doos van Honeywell. Ik vermoed dat daar twee aardlekschakelaars zitten voor de groepen daar boven.

[...]
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Achter de doos van Honeywell zitten inderdaad 2 aardlekschakelaars voor de groepen daarboven, maar de aardlekschakelaar van de kookgroep zit ernaast.

Hier nog een foto zonder de Honeywell deurbel:

• Rubbergrover1
Farmerwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:33:
Iemand hier die bij het Kadaster een rapport van zijn perceel opgevraagd heeft (voor 50 euro)?
De notaris zoekt natuurlijk een hoop al uit voordat je de overdracht daar kunt doen. Bij ons kregen we bij de overdracht dus ook de kaart van het kadaster en zo mee. Staat er in dat rapport andere/meer info dan wat je bij de notaris al meekrijgt?

• Blihi
DutchKel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:44:
[...]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Achter de doos van Honeywell zitten inderdaad 2 aardlekschakelaars voor de groepen daarboven, maar de aardlekschakelaar van de kookgroep zit ernaast.

[Afbeelding]
Dat is bijzonder. Voor de eindgroepen worden twee 3-fase aardlekschakelaars gebruikt (dat mag, maar wordt geadviseerd niet te doen) en voor de kookgroep een 1-fase aardlekschakelaar (dat is dus niet goed).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:43:
@Farmerwood in mijn geval had de projectontwikkelaar een detail tekening met maatvoering van alle fases in het project. Die heb ik opgevraagd en gratis gekregen en dat wijkt maar hooguit een paar centimeter af in mijn geval. Dat er echt giga afwijkingen inzitten is meer uitzondering als ik in dit topic ook bekijk. Je muren zijn minimaal 30 dik maar ik zou rekenen met 40 dan zit je mooi in het midden lijkt me. Het zal toch niet op 10cm aankomen?
Wij hebben alleen een situatietekening gekregen van de kavel met het huis erop zonder de uitbouw. Volgens de begeleidende teksten was de achtertuin zonder uitbouw 12m diep. Daar zou dan 9.5m van over blijven door de uitbouw, maar als ik die situatietekening volgens aanwijzing van de aannemer in Adobe Acrobat reader laadt en dan met de tool voor afstandsmeting de tuin meet, dan kom ik slechts op 8m...
Dus daarom wil ik graag uitsluitsel hebben, want de tuin wordt met 8m wel erg ondiep.
Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:47:
[...]
De notaris zoekt natuurlijk een hoop al uit voordat je de overdracht daar kunt doen. Bij ons kregen we bij de overdracht dus ook de kaart van het kadaster en zo mee. Staat er in dat rapport andere/meer info dan wat je bij de notaris al meekrijgt?
Dat is juist wat ik graag wil weten. :P

[Voor 16% gewijzigd door Farmerwood op 29-06-2020 08:52]

• Blihi
Kun je de kavel niet gewoon op gaan meten, of kun je er niet bij komen?

• GeeMoney
Farmerwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:51:
[...]

Wij hebben alleen een situatietekening gekregen van de kavel met het huis erop zonder de uitbouw. Volgens de begeleidende teksten was de achtertuin zonder uitbouw 12m diep. Daar zou dan 9.5m van over blijven door de uitbouw, maar als ik die situatietekening volgens aanwijzing van de aannemer in Adobe Acrobat reader laadt en dan met de tool voor afstandsmeting de tuin meet, dan kom ik slechts op 8m...
Dus daarom wil ik graag uitsluitsel hebben, want de tuin wordt met 8m wel erg ondiep.

[...]

Dat is juist wat ik graag wil weten. :P
De tekening die je hebt ontvangen, staat daar bij dat deze op schaal is? Als dat niet het geval is kan je hem niet zomaar openen en met de afstand tool natuurlijk berekeningen maken.
Als hij wel op schaal is, is het vreemd natuurlijk. Je hebt de tekening alleen digitaal? Ik kreeg ook een uitgeprint A1 mee die op schaal was.

[Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 29-06-2020 08:59]

• Farmerwood
  • Niet online
Blihi schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:55:
Kun je de kavel niet gewoon op gaan meten, of kun je er niet bij komen?
Zou in theorie kunnen, maar er staat op alle borden dat er 24/7 camerabewaking is, dus ik ga niet illegaal de bouw op. Kan het natuurlijk wel op afspraak proberen.
Maar dan nog is het lastig, want het is op dit moment niet helder waar de tuin van de achterburen begint en naast ons komt een onbebouwd stuk grond en die scheiding staat ook niet aangegeven.
GeeMoney schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:56:
[...]

De tekening die je hebt ontvangen, staat daar bij dat deze op schaal is? ALs dat niet het geval is kan je hem niet zomaar openen en met de afstand tool natuurlijk berekeningen maken.
Die zijn schaal 1:200 volgens de tekening.

• Blihi
Je kunt een stukje uit de tekening croppen en dan op 100% uitprinten. Dan kun je met een liniaal meten hoe diep de tuin is.

• GeeMoney
Farmerwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Die zijn schaal 1:200 volgens de tekening.
Voordat je zelf 50 euro stuk slaat zou ik de makelaar/projectontwikkelaar gewoon even bellen straks of ze niet een detail tekening kunnen sturen. Die moeten zij immers ook hebben voor de bouwers. Daar staat tot op de centimeter nauwkeurig op hoe groot je woning in ieder geval is en de kavel zal er toch ook zeker op staan vrij nauwkeurig.

• Farmerwood
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Voordat je zelf 50 euro stuk slaat zou ik de makelaar/projectontwikkelaar gewoon even bellen straks of ze niet een detail tekening kunnen sturen. Die moeten zij immers ook hebben voor de bouwers. Daar staat tot op de centimeter nauwkeurig op hoe groot je woning in ieder geval is en de kavel zal er toch ook zeker op staan vrij nauwkeurig.
Die heb ik dus om een tekening gevraagd en ze verwijzen door naar deze situatieschets voor wat betreft de kavel. Van het huis zelf heb ik wel tekeningen gekregen.

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-07 10:47
Mo8578 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 00:39:
[...]

5,5 meter breed. Alleen bg. ;0
Dan zit je op 2 727 per m². Dat is wel aan de prijs, ja :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:16
DutchKel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:44:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou ook even over de flexbuis links onderin de tekening gaan mekkeren: die lijkt mij kapoet bij de middelste klem. flex= :( kapoet= :(

• Teknoviking
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:49
Zijn er hier toevallig tweakers die een nieuwbouw appartement kopen? Wij hebben ondertussen een concept koop-/aanneemingsovereenkomst ontvangen maar ik twijfel over een artikel;

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nog een andere vraag die wel mijn interesse wekte maar waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden; waarom is bij nieuwbouw de m2 prijs bij appartementen hoger dan woonhuizen en bij bestaande bouw juist andersom? Daarmee lijkt een appartement een 'slechte' (uiteindelijk koop je het vooral om er te wonen uiteraard) investering t.o.v. een woonhuis .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Teknoviking schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:49:
Zijn er hier toevallig tweakers die een nieuwbouw appartement kopen? Wij hebben ondertussen een concept koop-/aanneemingsovereenkomst ontvangen maar ik twijfel over een artikel;

***members only***

Nog een andere vraag die wel mijn interesse wekte maar waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden; waarom is bij nieuwbouw de m2 prijs bij appartementen hoger dan woonhuizen en bij bestaande bouw juist andersom? Daarmee lijkt een appartement een 'slechte' (uiteindelijk koop je het vooral om er te wonen uiteraard) investering t.o.v. een woonhuis .
Ik heb geen appartement, maar ben wel jurist :)

Dit is een gebruikelijk artikel en je voelt hier niets van. Er gaan balken van de buren door jouw huis heen, wat natuurlijk niet gek is.

• ntje
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 08-07 15:42
zijn er nog meer die de boiler ed. op zolder hebben staan? Wij willen zelf onze slaapkamer op zolder maken maar alle app. staan daar dus. (warmtepomp staat op het dak)

Hoe hebben jullie dat weggewerkt. er wordt aangegeven dat er minimaal 90 cm vrije ruimte rondom de boiler moet blijven maar dan blijft de overige ruimte best smal naar mijn idee.

Hoe hebben jullie dit opgelost? of is dit alleen bij ons project zo?

• DutchKel
Sammy_tukker schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Ik zou ook even over de flexbuis links onderin de tekening gaan mekkeren: die lijkt mij kapoet bij de middelste klem. flex= :( kapoet= :(
Thnx, ik heb op een andere foto gezien dat er alleen een aardekabel doorheen loopt, maar het hoort uiteraard niet kapot te zijn. Ik ga het morgen melden net als de kookgroep.

• Teknoviking
  • Laatst online: 07:49
siemenz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Dit is een gebruikelijk artikel en je voelt hier niets van. Er gaan balken van de buren door jouw huis heen, wat natuurlijk niet gek is.
Bedankt voor je antwoord. Het leek me inderdaad niet onlogisch maar het is goed om te weten dat het een gebruikelijk artikel is.

• Sport_Life
  • Laatst online: 13:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

siemenz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:06:
[...]

Wat ik me af vraag, de standaard KOA is doorgaans behoorlijk onevenwichtig opgesteld. Is het jou gelukt wijzigingen er doorheen te krijgen?

(ik ben zelf finance controller en laat me altijd adviseren door juristen bij contracten ed dus weet een beetje hoe dat werkt).

• DutchKel
Farmerwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:59:
[...]

Zou in theorie kunnen, maar er staat op alle borden dat er 24/7 camerabewaking is, dus ik ga niet illegaal de bouw op. Kan het natuurlijk wel op afspraak proberen.
Maar dan nog is het lastig, want het is op dit moment niet helder waar de tuin van de achterburen begint en naast ons komt een onbebouwd stuk grond en die scheiding staat ook niet aangegeven.
Je kunt natuurlijk overdag een keer naar de uitvoerder lopen en vragen of je even mag kijken en meten. Misschien krijg je erna net als wij een "vrijbrief" om overdag te komen kijken.

Bij mij zei de uitvoerder: ik doe geen geheime dingen en heb voor jullie ook niks te verbergen dus je mag kijken wanneer je wilt.

• Rubbergrover1
DutchKel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Bij mij zei de uitvoerder: ik doe geen geheime dingen en heb voor jullie ook niks te verbergen dus je mag kijken wanneer je wilt.
Bij mij was er bij de uitvoerder een heel berenbos op de weg... Volgens mij vooral mbt aansprakelijkheid bij ongelukken en zaken die misschien wel eens kapot zouden kunnen gaan en ga zo maar door. Dus alleen kijken bij kijkdagen (die er 1 of 2 keer zijn geweest).

• Rubbergrover1
Zit hem waarschijnlijk vooral in de hogere huidige en toekomstige vve-lasten vanwege toenemend onderhoud bij bestaande bouw. Daardoor worden de maandlasten bij bestaande bouw een stuk meer verhoogd dan bij nieuwbouw.

Daar komt bij dat de woonhuizen steeds verder weg buiten het centrum moeten worden gebouwd, omdat de ruimte op is. Bij bestaande bouw heb je dan dus vaker het voordeel van dichter bij het centrum wonen dan bij nieuwbouw, zodat bestaande woonhuizen vaak op relatief meer gewilde plaatsen staan dan nieuwbouw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchKel
Rubbergrover1 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Bij mij was er bij de uitvoerder een heel berenbos op de weg... Volgens mij vooral mbt aansprakelijkheid bij ongelukken en zaken die misschien wel eens kapot zouden kunnen gaan en ga zo maar door. Dus alleen kijken bij kijkdagen (die er 1 of 2 keer zijn geweest).
Dat had ik bij ons eigenlijk ook verwacht. Want stel dat er iets kapot gaat terwijl jij er bent dan is de uitvoerder helaas toch aansprakelijk en mag dat oplossen. Dus ik snap het goed dat niet iedere uitvoerder erop staat te springen.

Vragen kan in elk geval altijd. Ik heb overigens wel netjes bij de uitvoerder aangegeven als ik er ging kijken. Ik vind het wel belangrijk dat hij weet wie er op het terrein is (ook al houd hij dat zelf totaal niet bij).

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
Hier lijkt het erop dat de aannemer een foutje heeft gemaakt in de KOA. Er staat een beding in dat passeren pas gebeurt na definitieve goedkeuring van de gemeente t.a.v. sanering. Onderdeel van die sanering is het aanbrengen van een leeflaag. De gemeente heeft nu aangegeven pas definitieve goedkeuring te verlenen, nadat die leeflaag ook daadwerkelijk is aangebracht. De aannemer geeft nu aan dat deze pas tijdens de bouw wordt aangebracht. Daarmee zou dus in principe passeren uitgesteld worden.

Echter staat standaard in onze KOA een clausule over grondrente, die je als koper betaalt vanaf een bepaald moment tot het moment van passeren. Dat is voor de meeste kopers een reden om toch eerder te willen passeren. Aangezien wij dit al aan zagen komen, hebben we dit laten maximeren tot eind mei. Immers ga ik niet meer betalen als ik mijn zaakjes op orde heb en de aannemer niet. Gevolg is nu dat ik eigenlijk geen enkel belang zie om eerder te passeren. Immers scheelt iedere maand later ons simpelweg veel aan dubbele maandlasten. Alleen komt er 4% rente per jaar + btw bij over de vervallen termijnen. Dat moet ik nog even goed uitrekenen.

• LinkinTED
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-07 20:38

LinkinTED

"You get in the bowl"

DutchKel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Dat had ik bij ons eigenlijk ook verwacht. Want stel dat er iets kapot gaat terwijl jij er bent dan is de uitvoerder helaas toch aansprakelijk en mag dat oplossen. Dus ik snap het goed dat niet iedere uitvoerder erop staat te springen.

Vragen kan in elk geval altijd. Ik heb overigens wel netjes bij de uitvoerder aangegeven als ik er ging kijken. Ik vind het wel belangrijk dat hij weet wie er op het terrein is (ook al houd hij dat zelf totaal niet bij).
"iets kapot gaat"... zolang dat materiële schade is valt het nog wel mee (relatief gezien).
Maar de aannemer is te allen tijde verantwoordelijk en aansprakelijk voor iedereen die zich binnen de bouwhekken bevind. Ook als dit buiten de werktijden is. Dus stel dat jij door een sparing valt en verlamt raakt, is en blijft de aannemer daarvoor aansprakelijk.

Kopers beseffen zich dat meestal niet, maar voor een aannemer is het een pain in the ass om ze over de vloer te hebben. Een bouwplaats krijg je niet 100% veilig, en de gevolgen kunnen groot zijn.

Vragen aan een uitvoerder staat uiteraard vrij. Ik zou mij ook beperken tot de kijkdagen als ik de uitvoerder zou zijn...

Flickr
Canon EOS500D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6
Canon 430EX II + B&W c-pola 58mm

• DutchKel
LinkinTED schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:59:
[...]

"iets kapot gaat"... zolang dat materiële schade is valt het nog wel mee (relatief gezien).
Maar de aannemer is te allen tijde verantwoordelijk en aansprakelijk voor iedereen die zich binnen de bouwhekken bevind. Ook als dit buiten de werktijden is. Dus stel dat jij door een sparing valt en verlamt raakt, is en blijft de aannemer daarvoor aansprakelijk.
Hier heeft de aannemer zich bij ingedekt (of het steek houd bij de rechter weet ik niet) door in de e-mails te schrijven dat het strikt verboden is om op de bouwplaats te komen. Dit komt overigens wel van de aannemer af.

Echter de uitvoerder is in ons geval een ander bedrijf dan de aannemer (het is dus een onderaannemer). Dus het zou ook kunnen dat de aannemer dan aansprakelijk gesteld wordt, maar dat het de uitvoerder geen bal uit maakt omdat hij toch niet de aannemer is maar weer een onderaannemer.

Heel verwarrend in ons geval.

• assassin85
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:25
Farmerwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:33:

[...]

Ben gisteren begonnen met het in detail uittekenen van de tuin en dan loop je al snel tegen beperkingen van de tekeningen aan.
  • Alle maten van de tuin zijn circa maten
  • Alle 'gegarandeerde' maten zijn binnenmaten
  • Exacte dikte van de muren staat nergens. Volgens Google kan het 30-50 cm zijn en op tekening is het meer 15 cm. Kan dus zo 70 cm schelen.
  • Kavel is door het Kadaster iets groter ingemeten dan het ons verkocht is.
Zou graag duidelijkheid willen over diepte voor- en achtertuin en oppervlakte oprit en pad langs het huis de tuin in om zo wat te kunnen gaan plannen. Kan ik die info uit zo'n rapport van het Kadaster halen?
Prefab beton is vaak 20cm, met isolatie en metselwerk zit je al gauw op 40cm geveldikte

• LinkinTED
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-07 20:38

LinkinTED

"You get in the bowl"

DutchKel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Hier heeft de aannemer zich bij ingedekt (of het steek houd bij de rechter weet ik niet) door in de e-mails te schrijven dat het strikt verboden is om op de bouwplaats te komen. Dit komt overigens wel van de aannemer af.

Echter de uitvoerder is in ons geval een ander bedrijf dan de aannemer (het is dus een onderaannemer). Dus het zou ook kunnen dat de aannemer dan aansprakelijk gesteld wordt, maar dat het de uitvoerder geen bal uit maakt omdat hij toch niet de aannemer is maar weer een onderaannemer.

Heel verwarrend in ons geval.
Schrijven kan die alles, maar de aansprakelijkheid blijft.

Die discussie heb ik al vaker gevoerd. Dan wordt gezegd, ja maar ik kan er niks aan doen dat de mensen over het hek klimmen. Reactie: hoger hek plaatsen
Ja, maar als ze dan de klemmen opendraaien; Reactie: vast hek plaatsen
... etc ... etc. Bijna bij het kinderachtige af. Maar feit is dat de aannemer aansprakelijk blijft.

Flickr
Canon EOS500D
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS + Canon EF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6
Canon 430EX II + B&W c-pola 58mm

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:46
Frustrerend dat een makelaar niet begrijpt wat grondrente is. Ik heb nu al 3 pogingen gedaan om via de mail aan te geven dat er in de KAO staat dat ik 6% grondrente verschuldigd ben vanaf de datum in de KOA (1 juli) tot aan passeren/transport. Maar in de contractbrochure staat dat grondrente tot 1 oktober in de v.o.n. prijs inbegrepen zit. Ik wil weten hoe dat zit, en welke waarheid nu de juiste is. Scheelt toch weer 3 maanden grondrente wat straks bij de notaris overhandigd moet worden.

De makelaar komt telkens met het antwoord: U betaalt geen rente tot het moment van passeren.

Je mag toch van een makelaar wel verwachten dat ze dit kunnen duiden?

Ik ga maar eens de ontwikkelaar benaderen, kijken of iemand me daar antwoord kan geven. Wat is het nou, 1 juli of 1 oktober.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Sport_Life schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Wat ik me af vraag, de standaard KOA is doorgaans behoorlijk onevenwichtig opgesteld. Is het jou gelukt wijzigingen erdoor heen te krijgen?

(ik ben zelf finance controller en laat me altijd adviseren door juristen bij contracten ed dus weet een beetje hoe dat werkt).
Nee 0. Mijn vriendin en ik zijn beide jurist. Ik op vastgoed gebied en zij op bancaire zekerheden. Noch in de Koop/aanneem noch in de hypotheekstukken hebben wij aanmerkingen mogen plaatsen.

Aan de andere kant. Pick your battle. Deze contracten zijn al 1000en keren op deze manier uitonderhandeld en dit template (woningborg) is gewoon market practice. Erfdienstbaarheden ga je er waarschijnlijk sowieso niet uit krijgen.

Soms zitten er antispeculatie bedingen in de koopovereenkomst. Bij ons zat deze er ook in tijdens de bouwperiode alleen de boete week in de leveringsakte af van de koopovereenkomst. Dit soort kleine dingen kun je wel 'terugduwen'.

Bij ons nieuwbouwproject moesten we voordat we boden ook al akkoord gaan met de koop en aanneemovereenkomst, dus als verkoper er in hun redelijkheid niet met jou uitkomen kunnen ze altijd dit argument nog aanvoelen.

• kabeltjekabel

***members only***

Appartementen zijn vaak kleiner. Maar ook al maak je een woning kleiner, dan nog heb je 1 keuken, 1 badkamer, 1 wc, 1 afzuigunit, etc. etc. Als je dan twee slaapkamers weglaat en minder vierkante meters hebt daalt de prijs niet echt hard.

• FastFox91
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:23
Heeft iemand ervaring met het oplossen van tapwater capaciteit te kort? Ik ben nieuwsgierig hoe lastig het is om dit probleem later alsnog te lossen.

Ik heb in dit topic gezocht op "warmtepomp" icm "liter" en heb wel wat gevonden. Even een overzicht:
Wimhaw schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

In ons huishouden hebben we ook een 180l boiler voor 2 volwassenen en 2 tieners (dochters).
Dit is voldoende. Opwarmtijd is ca een half uurtje. Bij ons warmt die op als het water 42 graden is en dan wordt deze opgewarmd naar 52°C. 1 x per maand wordt de boiler naar 62gr opgewarmd voor een legionella behandeling.
JimSR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 21:12:
[...]
Kopersbegeleiding gaf aan dat de warmtepomp het vat van 150L in 1.7 uur weer vol op 55 graden heeft.
Aidix schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:54:
[...]
Vergroten tapwaterbuffer capaciteit, type D Prijs per stuk € 4.200,00. De standaard warmtepomp met geïntegreerde tapwaterbuffervat van 178 liter vervangen voor een warmtepompunit met los tapwaterbuffervat van 300 liter
NileZ_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:00:
Ik krijg zojuist een mailtje van de verkoopbegeleider m.b.t. het boilervat van de warmtepomp die ze plaatsen.
Standaard komt er een 180 liter boilervat. Volgens de verkoopbegeleider is dit goed voor 30 minuten douchen en is na 2 uur weer vol.

Nu wordt er een optie aangeboden om deze te vergroten naar 300 liter voor 1500 euro.
xGROOVER schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:02:
[...]

Wij betaalde 680 euro voor 50 liter extra
Scr33x0r schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:23:
[...]

Wij dus 266,- om van 200L naar 300L te gaan..
MadEgg schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 07:52:
[...]

Wij hebben een Thermia warmtepomp met ingebouwd vat van 180 liter en hebben nog nooit zonder warm water gezeten. Twee volwassenen, 3 kleine kinderen. Wel hebben we een Quooker in de keuken dus daar gebruiken we geen warm water, en een douche WTW voor de douche, dat helpt ook een stuk tijdens douche-spitsuur.
JimSR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:29:
@MadEgg Hoe snel vult jouw warmtepomp het vat aan? Dat zou ook nog het verschil kunnen maken. Bij ons gaf de kopersbegeleiding aan dat het 150L vat in 1.7 uur vol zou moeten zitten en het 200L vat dus in zo'n 2.25 uur.
GeeMoney schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:51:
[...]
Wat krijg je standaard voor boiler eigenlijk? Ik heb een 200L boiler wat ook niet groter kon maar volgens de "specialisten" is het ruim voldoende voor een gezin van 4 met een bad.
JimSR schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:30:
[...]
Wij hebben ook de optie om van 150L -> 200L te gaan voor 600 euro, een extra boilervat van 150L voor 2.950 euro of een extra boilervat van 200L voor 3.450 euro.
Hieronder de opties die ik heb:
Vergroten van tapwater capaciteit 300ltr
Het vergroten van het tapwater capaciteit van 178 liter naar 300 liter. Apart
boilervat op de 2e verdieping of in de trapkast. Inclusief vergroten
bodembron.
€ 5.920,00
Vergroten tapwater capaciteit 400ltr
Het vergroten van het tapwater capaciteit van 178 liter naar 400 liter. Apart
boilervat op de 2e verdieping of in de trapkast. Inclusief vergroten
bodembron
€ 6.320,00
...een gebruikelijke douchewatertemperatuur van 38 graden: 1. De mee geleverde waterbesparende douchekop heeft een verbruik van 5,7 ltr/min. Daarmee kunt u 54 minuten achter elkaar douchen. 2. Met een niet waterbesparende douchekop, met een verbruik van bijvoorbeeld 9 ltr/min, kunt u 33 minuten achter elkaar douchen. 3. Met een grote regendouche van bijvoorbeeld 12 ltr/min, kunt u 24 minuten achter elkaar douchen. Er vanuit gaande dat het koude water 10 graden is, zorgt de warmtepomp ervoor dat het boilervat in 58 minuten weer is opgewarmd naar 58 graden.
Toch wel bijzonder om voor 122 liter bijna 6 duizend euro extra te betalen, terwijl ik ook prijzen zie van paar honderd euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
FastFox91 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:38:
Heeft iemand ervaring met het oplossen van tapwater capaciteit te kort? Ik ben nieuwsgierig hoe lastig het is om dit probleem later alsnog te lossen.

Ik heb in dit topic gezocht op "warmtepomp" icm "liter" en heb wel wat gevonden. Even een overzicht:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Hieronder de opties die ik heb:

[...]

[...]

[...]

Toch wel bijzonder om voor 122 liter bijna 6 duizend euro extra te betalen, terwijl ik ook prijzen die van paar honderd euro.
Lijkt me dat de crux zit in het vergroten van de lus in de bodem. Misschien achteraf een L/W waterpomp erbij zetten. Die dingen zijn niet zo duur en het grootste deel van het jaar redelijk efficient.

• FastFox91
Z___Z schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:43:
[...]

Lijkt me dat de crux zit in het vergroten van de lus in de bodem. Misschien achteraf een L/W waterpomp erbij zetten. Die dingen zijn niet zo duur en het grootste deel van het jaar redelijk efficient.
Kan je een douche aansluiten op twee soorten waterpompen? Of moet je dan de douche enkel aansluiten op de L/W waterpomp?

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
FastFox91 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:00:
[...]

Kan je een douche aansluiten op twee soorten waterpompen? Of moet je dan de douche enkel aansluiten op de L/W waterpomp?
Geen idee of het in de praktijk kan, maar in theorie kan je zoveel boilers als je wil achter elkaar aansluiten. Weet niet wat een boiler ervan vindt dat hij hotfill water krijgt. Misschien in het warmtepomp topic rondvragen. 2 boilervaten kost wel extra ruimte.

• FastFox91
Z___Z schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:04:
[...]

Geen idee of het in de praktijk kan, maar in theorie kan je zoveel boilers als je wil achter elkaar aansluiten. Weet niet wat een boiler ervan vindt dat hij hotfill water krijgt. Misschien in het warmtepomp topic rondvragen. 2 boilervaten kost wel extra ruimte.
Dank! Ik wist niet van het bestaan van dat topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:51
@FastFox91
Je zou in eerste instantie gewoon alles standaard kunnen laten opleveren.

Nadat je dit hebt gedaan kun je altijd nog besluiten om achteraf een extra (WP-, zonne- of losse-) boiler erbij te plaatsen. Volgens mij is dit vele malen goedkoper dan het tijdens de bouw te doen via je aannemer.

Bij mijn 180ltr built in boiler kan ik zonder probleem een andere boiler voorzetten al dan niet verwarmd door de mijn l/W WP of door een externe bron verwarmd.

[Voor 21% gewijzigd door Wimhaw op 29-06-2020 18:15]

Danfoss dhp-iq 9 max, 36 Csun, 10080Wp opZW dakhoek ca. 55°, SAJ, type Suntrio Plus 10k. Gasloos vanaf 27 juli 2018.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:21

MadEgg

Tux is lievvv

@FastFox91 als ik het zo lees krijg je hiermee een extra voorraadvat. Is die 178 liter geintegreed in de warmtepomp die je krijgt? In dat geval heeft het iets meer omhanden dan alleen het vat wat groter maken, over het algemeen heb je met ingebouwde voorraadvaten geen keuze in de capaciteit. Je krijgt dus een volledig nieuw apparaat wat ook aangesloten moet worden. Dan lijkt de prijs alweer een stuk redelijker. Wel tegen projectbouwmarges uiteraard.

Aangezien het in die situatie ook volledig extra is op wat je sowieso al krijgt zou ik je aanraden om eerst eens aan te zien hoe het bevalt zonder extra vat, en deze eventueel later bij te plaatsen als je er niet genoeg aan hebt. Dat scheelt je hoogstwaarschijnlijk een boel geld en misschien nog meer ;)

Zoals al in mijn quote stond: wij hebben 1,5 jaar een buffervat van ongeveer 180 liter en hebben hier nooit tekort aan. Misschien als de kinderen gaan puberen, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

[Voor 11% gewijzigd door MadEgg op 29-06-2020 18:37]

Tja

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFox91
Wimhaw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:13:
@FastFox91
Je zou in eerste instantie gewoon alles standaard kunnen laten opleveren.

Nadat je dit hebt gedaan kun je altijd nog besluiten om achteraf een extra (WP-, zonne- of losse-) boiler erbij te plaatsen. Volgens mij is dit vele malen goedkoper dan het tijdens de bouw te doen via je aannemer.

Bij mijn 180ltr built in boiler kan ik zonder probleem een andere boiler voorzetten al dan niet verwarmd door de mijn l/W WP of door een externe bron verwarmd.
Dank, goed om te weten dat je boilers op elkaar kan aansluiten
MadEgg schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:34:
@FastFox91 als ik het zo lees krijg je hiermee een extra voorraadvat. Is die 178 liter geintegreed in de warmtepomp die je krijgt? In dat geval heeft het iets meer omhanden dan alleen het vat wat groter maken, over het algemeen heb je met ingebouwde voorraadvaten geen keuze in de capaciteit. Je krijgt dus een volledig nieuw apparaat wat ook aangesloten moet worden. Dan lijkt de prijs alweer een stuk redelijker. Wel tegen projectbouwmarges uiteraard.

Aangezien het in die situatie ook volledig extra is op wat je sowieso al krijgt zou ik je aanraden om eerst eens aan te zien hoe het bevalt zonder extra vat, en deze eventueel later bij te plaatsen als je er niet genoeg aan hebt. Dat scheelt je hoogstwaarschijnlijk een boel geld en misschien nog meer ;)
"Nee, de geïntegreerde boiler van 178ltr. komt te vervallen. Het apparaat in de technische ruimte op de begane grond wordt daardoor iets lager. Op zolder komt daarvoor in de plaats een 300ltr. boiler." - de aannemer (via de makelaar).

178 liter moet nu voldoende zijn, maar ik wil ook goed voorbereid zijn op de toekomst en nu geen keuzes maken die kostbaar te herstellen zijn.

• Jopie035
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12-07 19:59
kabeltjekabel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Appartementen zijn vaak kleiner. Maar ook al maak je een woning kleiner, dan nog heb je 1 keuken, 1 badkamer, 1 wc, 1 afzuigunit, etc. etc. Als je dan twee slaapkamers weglaat en minder vierkante meters hebt daalt de prijs niet echt hard.
Kwaliteitsverschil lijkt me bij Appartementen groter, of belangrijker... Jaren 60 flatje is enorm gehorig, > 1995 is alles een stuk beter qua geluid. Bovendien is er niets/nauwelijks iets aan te veranderen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:55

Rivanov

Apple freak

Morgen eindelijk de sleutel van mijn nieuwbouwwoning. Na 1,5 jaar wachten is het dan eindelijk zo ver! *O*

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

• kabeltjekabel
Jopie035 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Kwaliteitsverschil lijkt me bij Appartementen groter, of belangrijker... Jaren 60 flatje is enorm gehorig, > 1995 is alles een stuk beter qua geluid. Bovendien is er niets/nauwelijks iets aan te veranderen.
Jaren '60 rijtjeshuizen zijn vaak ook gehorig. Maar de grond vergaat niet, in tegenstelling tot het huis.

Al is een enkel rijtjeshuis herbouwen erg lastig. Er gaan wel hele wijken van sociale woningbouw tegen de vlakte om herbouwd te worden... maar particulier spul verkrot gewoon steeds verder.

[Voor 18% gewijzigd door kabeltjekabel op 29-06-2020 19:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-07 15:29

...

Toch wel bijzonder om voor 122 liter bijna 6 duizend euro extra te betalen, terwijl ik ook prijzen zie van paar honderd euro.
Je zou nog een douche WTW kunnen plaatsen.

Wij hadden in vorige woning 180L, nu 300L.
1x zonder warm water gezeten bij de 300L, stond de warmtepomp in storing ;)

Als je op verschillende momenten van de dag de douche gebruikt dan zou 178L prima kunnen. Als je eerst de kinderen in bad doet en daarna nog lekker lang gaat douchen dan zal dat problemen geven.

Ik zou vragen hoe diep de bron standaard is en wat je krijgt als je een 300L vat krijgt.
Als je 1 bron van 100m krijgt en 2 van 100m als je een 300L vat neemt dan kan dit een veel grotere afweging zijn.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:05

Aidix

Geluidspietlut

[...]
Ja heel simpel: veel minder water verbruiken. Ik heb ervoor gekozen om mijn water verbruik te halveren. Daartoe heb ik overal flowbegrensers geplaatst in de vorm van hoekstopkraantjes en een verstelbare begrenzen op de doucheslang.
Hoog waterverbruik is echt uit de categorie 'het is lekker, maar is het ook echt nodig?'
Mijn douche doet nu bijv 3.5L/min en het water van de wasbak is niet meer dan een rustig straaltje dat prima voldoet.

[Voor 9% gewijzigd door Aidix op 29-06-2020 19:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

assassin85 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:08:
[...]

Prefab beton is vaak 20cm, met isolatie en metselwerk zit je al gauw op 40cm geveldikte
wij zaten bij het maken van het kattenluik inderdaad ongeveer op 43cm. 10cm baksteen, 6cm isolatie, 6cm luchtspouw, 20cm stapelblokken, 1cm stuc/verf etc.

• FastFox91
EiT schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:24:
[...]

Je zou nog een douche WTW kunnen plaatsen.

Wij hadden in vorige woning 180L, nu 300L.
1x zonder warm water gezeten bij de 300L, stond de warmtepomp in storing ;)

Als je op verschillende momenten van de dag de douche gebruikt dan zou 178L prima kunnen. Als je eerst de kinderen in bad doet en daarna nog lekker lang gaat douchen dan zal dat problemen geven.

Ik zou vragen hoe diep de bron standaard is en wat je krijgt als je een 300L vat krijgt.
Als je 1 bron van 100m krijgt en 2 van 100m als je een 300L vat neemt dan kan dit een veel grotere afweging zijn.
WTW lijkt mij een mooi idee. Hier ga ik mij later meer in verdiepen.

Ik weet alleen dat de bodembron vergroot wordt bij 300 liter en dat het 93 minuten duurt om om 300 liter op te warmen vergelijken met 58 minuten voor 178 liter.
Aidix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Ja heel simpel: veel minder water verbruiken. Ik heb ervoor gekozen om mijn water verbruik te halveren. Daartoe heb ik overal flowbegrensers geplaatst in de vorm van hoekstopkraantjes en een verstelbare begrenzen op de doucheslang.
Hoog waterverbruik is echt uit de categorie 'het is lekker, maar is het ook echt nodig?'
Mijn douche doet nu bijv 3.5L/min en het water van de wasbak is niet meer dan een rustig straaltje dat prima voldoet.
Dat is inderdaad ook een optie.

• Driftkikkertje
  • Laatst online: 10:00
Wij krijgen 3 fase stroom en onze bora pure word als volgt aangesloten:
kookplaat aansluiting gaat uitgevoerd worden d.m.v. een kookgroep 2 x 230 V, daar kan de kookplaat van 7,6 kW op worden aangesloten.
Is dit correct?

[Voor 3% gewijzigd door Driftkikkertje op 29-06-2020 21:36]

• The BounceR
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 10:13
Driftkikkertje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:30:

kookplaat aansluiting gaat uitgevoerd worden d.m.v. een kookgroep 2 x 230 V, daar kan de kookplaat van 7,6 kW op worden aangesloten.

Is dit correct?
typfoutje? 3-fasen is 3x230v

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:01

Osxy

Holy crap on a cracker

Is dit correct?
Als ik me goed herinner kan je tot 7,3kW op 2 fase, daarboven op 3. Maar je keuken leverancier heeft dit vast wel paraat.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Driftkikkertje
The BounceR schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:33:
[...]

typfoutje? 3-fasen is 3x230v
Nee, 3 fasen in de meterkast komt er binnen. Dat is door de bouwer bevestigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Is dit correct?
Zoek even terug in het topic. Deze vraag komt meerdere keren per maand voorbij.

• Driftkikkertje
Farmerwood schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:38:
[...]

Zoek even terug in het topic. Deze vraag komt meerdere keren per maand voorbij.
Sorry,

Ik heb gezocht en veel terug gevonden inderdaad, dat het veel langs komt dat weet ik. En toch kan ik niet beantwoord krijgen of het nou goed zit op deze manier en zoniet, waarom dan niet. Ik wil voorkomen dat het fout aangesloten gaat worden.

• MadEgg
  • Laatst online: 12:21

MadEgg

Tux is lievvv

Driftkikkertje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Sorry,

Ik heb gezocht en veel terug gevonden inderdaad, dat het veel langs komt dat weet ik. En toch kan ik niet beantwoord krijgen of het nou goed zit op deze manier en zoniet, waarom dan niet. Ik wil voorkomen dat het fout aangesloten gaat worden.
Heel kort samengevat: het is tegen de standaard (en dus fout), het werkt wel en is ongevaarlijk.

Tja

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
Kiest er trouwens bijna niemand meer voor het stucen van wanden? Ik vind de renovlies afwerking ook niet heel bijzonder eruit zien.

Mocht je na stucen scheuren krijgen, dan kan je deze toch gewoon opvullen en verven?

Wij gaan ons plafond sowieso laten stucen en ik wil eigenlijk de wanden ook maar meenemen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11:30
B-Bandit schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:38:
Kiest er trouwens bijna niemand meer voor het stucen van wanden? Ik vind de renovlies afwerking ook niet heel bijzonder eruit zien.

Mocht je na stucen scheuren krijgen, dan kan je deze toch gewoon opvullen en verven?

Wij gaan ons plafond sowieso laten stucen en ik wil eigenlijk de wanden ook maar meenemen.
In mijn project heeft denk ik meer dan 75% van de mensen gewoon gestuct. Ik zelf ook en vooralsnog blij mee, ook een stuk goedkoper dan renovlies.

Mocht je je plafond gaan stucen, bedenk dan wel dat de kans groot is dat je plafond bij de V-naden (ervan uitgaande dat je een typisch nieuwbouwplafond hebt) waarschijnlijk wel echt weer gaat scheuren op die plekken.

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:38
Mesque schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:19:
[...]

In mijn project heeft denk ik meer dan 75% van de mensen gewoon gestuct. Ik zelf ook en vooralsnog blij mee, ook een stuk goedkoper dan renovlies.

Mocht je je plafond gaan stucen, bedenk dan wel dat de kans groot is dat je plafond bij de V-naden (ervan uitgaande dat je een typisch nieuwbouwplafond hebt) waarschijnlijk wel echt weer gaat scheuren op die plekken.
Ja wij hebben ook V-naden. Hoe hebben jullie daar rekening mee gehouden? Of zie je het wel als het zo ver is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• PHPResource
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 11:06
Hallo mensen, momenteel zijn we al druk met het brainstormen over het momenteel gebouwde huis en ik merk dat ik nog te weinig bezig ben met details. Hopelijk kunnen jullie mij daarmee verder helpen.

Wat zijn nou tips/tricks of dingen waarvan jullie zoiets hebben; doe dit vooral wel, doe dit vooral niet of had ik dit toch maar anders gedaan

Een voorbeeld is bijvoorbeeld; volle bak stopcontacten laten plaatsen en utp aansluitingen

Een ander voorbeeld vanuit mijzelf is dat ik zojuist heb bedacht de televisie te willen ophangen. Allemaal leuk en aardig maar de kabels wil ik graag uit het zicht, ga nu dus in contact met de technicians om te kijken of zij voor mij een kabelgootje willen aanleggen in de muur.

Hoor graag jullie input inzake andere tips

• Mesque
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 11:30
B-Bandit schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 01:20:
[...]

Ja wij hebben ook V-naden. Hoe hebben jullie daar rekening mee gehouden? Of zie je het wel als het zo ver is.
Wij hebben enkel de wanden gestuct, plafond hebben we (behoudend wat sluitwerk) gehouden zoals het werd opgeleverd.

• Memphisto
  • Laatst online: 12-07 22:43
Mesque schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 00:19:
[...]

Nu moet ik nog gaan uitzoeken wat het prijsverschil is tussen renovlies of stucen.. Kun jij aangeven wat dat verschil ongeveer is?

In ons project worden de wanden behangklaar opgeleverd en de plafonds spac gespoten. De plafonds laten we zo, zag er goed uit in de door ons bezochte woningen uit een eerdere fase.
De wanden twijfelen we nog. Stucen vind ik weer zo strak, spachtel putz oid willen we niet (meer). Renovlies lijkt ons wel mooi, ook omdat je uit verschillende structuren kunt kiezen.

Overigens is er in een aantal eerder opgeleverde woningen direct gespachtel putzt zonder eerst te stucen oid. En dat zag er erg strak uit! Dus dat stemt me wel gerust over hoe "behangklaar" de wanden worden opgeleverd.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:45
Zijn er mensen die gekozen hebben voor stompe deuren? In ons project kunnen we dit per deur doen (+354 euro en nog eens +288 euro voor verdekte scharnieren). Ik vind het zelf een stuk mooiere uitstraling hebben maar met totaal 12 deuren (incl. meterkast en trapkast) wordt het een kostbare zaak om allemaal te doen. Zijn er meer mensen die hier voor gekozen hebben, en dan alleen de deuren in het zicht bijvoorbeeld?

• Rubbergrover1
[...]

Hier ook alles gestuct. Dat betekent als het huis wat gezet is na een paar jaar wel hier en daar scheurtjes, maar dat gaan we over een tijdje wel weer oplossen (als het ons te veel stoort). Maar die scheurtjes komen ook niet overal en ik zou mij veel meer storen aan een plafond of muur die niet naar onze smaak afgewerkt is dan aan een paar scheurtjes.

• DutchKel
Bij ons hebben de meeste bewoners zich verzameld en alles met renovliesbehang en verven gedaan. Daardoor hebben ze wel een behoorlijke korting kunnen krijgen.

Stucwerk wordt de eerste jaren afgeraden bij nieuwbouw ivm het ontstaan van scheurtjes die je erna niet makkelijk meer kunt wegwerken.

Qua uiterlijk ziet het ‘t zelfde eruit als je een goede behanger hebt.

[Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 30-06-2020 07:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ascension schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:55:
Zijn er mensen die gekozen hebben voor stompe deuren? In ons project kunnen we dit per deur doen (+354 euro en nog eens +288 euro voor verdekte scharnieren). Ik vind het zelf een stuk mooiere uitstraling hebben maar met totaal 12 deuren (incl. meterkast en trapkast) wordt het een kostbare zaak om allemaal te doen. Zijn er meer mensen die hier voor gekozen hebben, en dan alleen de deuren in het zicht bijvoorbeeld?
Verdekte scharnieren hadden wij niet als optie. Wel gekozen voor stompe deuren. En ook voor houten kozijnen ipv staal. Kost inderdaad een hoop geld, maar hier zou ik niet op bezuinigen. Het heeft namelijk wel veel invloed op de uitstraling van je woning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:15
Wij hebben er ook voor gekozen. Standaard zouden we opdekdeuren krijgen met een stalen kozijn, dat vind ik vreselijk. Daarnaast nog de bovenlichten laten vervallen op de woonkamerdeur, trapkast en alle slaapkamers. Wij mogen 235 euro aftikken per stomp kozijn.

ED: CMDR Raegin

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 08-07 20:19
Wij hebben alle deuren laten aanpassen door het hele huis naar stompe deuren. Oogt wat ons betreft een stuk chiquer. Hier ook met aangepaste deur en klinken zo'n 600 extra per deur. Maar heb er totaal geen spijt van!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13:45
Maar wel gelijk alle deuren gedaan dus en niet gekozen om bijvoorbeeld de slaapkamerverdieping standaard te laten? Scheelt in mijn geval alweer 4 deuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 08-07 20:19
Ascension schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:06:
Maar wel gelijk alle deuren gedaan dus en niet gekozen om bijvoorbeeld de slaapkamerverdieping standaard te laten? Scheelt in mijn geval alweer 4 deuren.
Alles in één keer, ook inclusief zolder waar we twee slaapkamers en een washok hebben. Moet er wel bij zeggen dat in ons oude huis de opdekdeuren met bovenlicht jarenlang een doorn in het oog zijn geweest en dit was dan ook 1 van die dingen waarvan we hadden: dit doen we in 1 keer goed. Maar zou ook kiezen voor alles of niks omdat ik erg van eenheid houd. En later pas je het waarschijnlijk niet meer aan.

[Voor 3% gewijzigd door poosie op 30-06-2020 08:10]

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:55

Rivanov

Apple freak

Vanuit het project heeft ons nieuwbouwhuis standaard stompe deuren, maar met stalen kozijnen. We hebben toen de optie genomen om beneden op de begane grond de stalen kozijnen te vervangen door houten kozijn en boven de stalen kozijnen te behouden.

De deur en kozijn van de hal naar de woonkamer hebben we in totaliteit laten vervallen want daar plaatsen we een stalen taatsdeur van plafond tot vloer.

In ons vorige nieuwbouwhuis hadden we opdekdeuren in combinatie met stalen kozijnen en dat wilde ik nooit meer. Dus was blij dat de stompe deuren nu in ieder geval standaard waren. :)

Woon nu immers ook in een totaal ander soort woning.

[Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 30-06-2020 08:17]

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:39:
[...]
Verdekte scharnieren hadden wij niet als optie. Wel gekozen voor stompe deuren. En ook voor houten kozijnen ipv staal. Kost inderdaad een hoop geld, maar hier zou ik niet op bezuinigen. Het heeft namelijk wel veel invloed op de uitstraling van je woning.
Hier alle deuren laten vervallen, behalve de badkamerdeur. Deze hebben we wel direct laten doen ivm de tegels die erboven moesten komen. De rest heb ik zelf gedaan. Achteraf blij toe, niet vanwege de euro's maar vanwege de kwaliteit van het werk. Op zich prima maar het zit hem in de details. Ipv het kozijn op voorhand perfect neer te zetten is er iets gebogen aan de scharnieren om te corrigeren, slotgaten uitgehakt met een botte beitel en de lip van de sluitplaat omgeslagen ipv netjes afgezaagd en bijgevijld, kapot gedraaide schroefkoppen etc.

Ik snap dat op zich wel want zo'n persoon heeft maar beperkt de tijd. Als ik 2 uur sta te rommelen met een bovenfrees en een vijl heeft niemand daar last van. De deur zelf hing verder prima en sluit als een autodeur net als die ik zelf geplaatst heb. Ach ja zo kan je altijd wel wat vinden om te zeuren.

Hier een foto van klein leed :+
rechts mijn eigen netjes gefreesde en geverfde slotgat.

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06:59
[...]

Wij starten komende week met het minimaal verlagen van zowel het plafond op de begane grond als de 1e verdieping. Primaire reden is het wegwerken van de V-naden op een manier zodat de kans op scheuren minimaal is. Dus voorzien we het gehele plafond met een houten constructie (schoonvader is timmerman) en gipsplaten.

Een bijkomend voordeel is dat we er inmiddels qua inrichting uit zijn. De verschillende lichtpunten kunnen we via deze weg exact op de plekken plaatsen waar ze nodig zijn zonder te hoeven werken met een kabelgootje over het plafond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13:28
@PHPResource Dit soort vragen zijn op het forum heel vaak aan bod gekomen. Geemoney heeft bv een mooie tekening van al zijn loze leidingen en inbouwspots geplaatst. Die laatste had ik achteraf toch graag gedaan want merk dat een verlaagd plafond zeker niet goedkoper is. Grond niet laten terugstorten (doen ze bij ons toch) indien mogelijk, WiFi plan maken, een grondkabel naar de tuin, het forum staat er vol van. Heb vanwege het budget niet alles kunnen doen maar genoeg leuke suggesties.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
DutchKel schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:36:
Bij ons hebben de meeste bewoners zich verzameld en alles met renovliesbehang en verven gedaan. Daardoor hebben ze wel een behoorlijke korting kunnen krijgen.

Stucwerk wordt de eerste jaren afgeraden bij nieuwbouw ivm het ontstaan van scheurtjes die je erna niet makkelijk meer kunt wegwerken.

Qua uiterlijk ziet het ‘t zelfde eruit als je een goede behanger hebt.
Wij zijn ook voor renovlies behang gegaan. Ik stond echt te kijken van de prijs die wij er voor moeten betalen, helemaal vergeleken met stucen.

Dus ook om de reden dat stuc waarschijnlijk toch gaat scheuren in een nieuwbouw huis.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
  • Nu online
Wij hebben beneden in de woonkamer (en gangkast) gekozen voor stompe deuren, puur om de reden dat dit er veel mooier uit ziet.
Boven hebben we gekozen voor opdek deuren.

De prijzen die werden gevraagd waren echt belachelijk vond ik. We hebben ook gekozen voor kozijnen zonder glasplaat boven, die kosten waren ook 135 euro per deur.

Al met al waren we nu al 2100 euro kwijt voor alleen de binnendeuren en kozijnen... :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:06
sjorremans schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Wij zijn ook voor renovlies behang gegaan. Ik stond echt te kijken van de prijs die wij er voor moeten betalen, helemaal vergeleken met stucen.

Dus ook om de reden dat stuc waarschijnlijk toch gaat scheuren in een nieuwbouw huis.
Wij neigden eerst ook naar Renovlies maar gaan nu toch stuccen.
# omdat stucwerk bij een beschadiging beter te repareren is (van horen zeggen)
# omdat Renovlies (mocht je ervan af willen) moeilijker te verwijderen is (ook van horen zeggen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Memphisto
  • Laatst online: 12-07 22:43
aprofet schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:03:
[...]

Wij neigden eerst ook naar Renovlies maar gaan nu toch stuccen.
# omdat stucwerk bij een beschadiging beter te repareren is (van horen zeggen)
# omdat Renovlies (mocht je ervan af willen) moeilijker te verwijderen is (ook van horen zeggen)
Ik denk wel dat je hierin gelijk hebt, echter is renovlies wel een stuk vergeeflijker dat stuc. Dus kans op beschadigingen is (veel) minder groot.
Als zie hoe sommige gestucte wanden in de huidige kinderkamers eruit zien... Zeker waar tafels etc tegen de wanden staan.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• sjorremans
  • Nu online
Ik hoor juist het tegenovergesteld, renovlies behang is veel makkelijker te herstellen dan stuc. Wanneer je stuc gaat herstellen zal je dat altijd zien?

Verder heb ik er niet veel verstand van, wat voor mij de doorslag gaf is dat wij nu klaar zijn voor +/ 1500 euro (complete huis, alleen geen plafonds).
Prijs voor stucen zou ik niet weten, wanneer ik uit ga van 20m2 ging dat al richting de 5500 euro.

• assassin85
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:25

[...]

Is dit correct?
Bij mij was het hetzelfde, in de praktijk zal het goed gaan heb ik begrepen maar eigenlijk hoort er op een 3x25a hoofdaansluiting niet 2x230 maar 3x230 kookinstallatie aangebracht te worden. Ik heb daarom de optie 3x230v (krachtgroep) genomen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ascension schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:06:
Ja, alles. Een verdieping standaard laten vind ik verkeerde zuinigheid. Ik zou mij daar steeds aan blijven ergeren, leef je dan alleen op de begane grond en heb je boven altijd je ogen dicht? Bovendien vind ik bv stalen kozijnen zulke lawaaidingen, dat ik ze sowieso niet op mijn slaapverdieping zou willen hebben.
leecher schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
[...]
Ipv het kozijn op voorhand perfect neer te zetten is er iets gebogen aan de scharnieren om te corrigeren, slotgaten uitgehakt met een botte beitel en de lip van de sluitplaat omgeslagen ipv netjes afgezaagd en bijgevijld, kapot gedraaide schroefkoppen etc.
Wat een amateurs... En dat is geen opleverpunt geweest?
UninPro schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:37:
[...]

Wij starten komende week met het minimaal verlagen van zowel het plafond op de begane grond als de 1e verdieping. Primaire reden is het wegwerken van de V-naden op een manier zodat de kans op scheuren minimaal is. Dus voorzien we het gehele plafond met een houten constructie (schoonvader is timmerman) en gipsplaten.
Geeft dat dan geen kans op scheuren? Volgens mij heb je dat bij gipsplaten toch ook? Of ga je die op een speciale manier behandelen (en kan die behandeling dan niet rechtstreeks op het plafond?)

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-07 22:45
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:21:

Wat een amateurs... En dat is geen opleverpunt geweest?
Nee ik ben gewoon een jankerd. Het was allemaal minimaal en dat ding sloot verder prima. Een en ander was ook te wijten aan niet helemaal recht opgebouwde muren, dwz een stond \ en de ander / . Daardoor heb ik zelf een kozijn een paar mm in de muur moeten 'verzinken' :P

• Pannencouque
sjorremans schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Ik hoor juist het tegenovergesteld, renovlies behang is veel makkelijker te herstellen dan stuc. Wanneer je stuc gaat herstellen zal je dat altijd zien?

Verder heb ik er niet veel verstand van, wat voor mij de doorslag gaf is dat wij nu klaar zijn voor +/ 1500 euro (complete huis, alleen geen plafonds).
Prijs voor stucen zou ik niet weten, wanneer ik uit ga van 20m2 ging dat al richting de 5500 euro.
Heb je het behangen zelf gedaan? Dat scheelt een hoop ja. Hebben vrienden van me ook gedaan, maar die hebben wel wat luchtplekken her en der. Superjammer. Daarom ga ik het uitbesteden denk ik.

• sjorremans
  • Nu online
Pannencouque schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:06:
[...]
Heb je het behangen zelf gedaan? Dat scheelt een hoop ja. Hebben vrienden van me ook gedaan, maar die hebben wel wat luchtplekken her en der. Superjammer. Daarom ga ik het uitbesteden denk ik.
Nee, ga ik niet aan beginnen ook :') Ik heb best wel 2 linker handen dus ga dan echt niet zelf behangen.

Ben gisteren wel even kijken hoe de behanger het doet en het ziet er redelijk simpel uit hoe hij die banen op de muren aan het rammen is. Toch laat ik dat soort dingen liever doen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pannencouque
1500 euro voor een heel huis behangen? :o
Doe mij dat telefoonnummer.
Pagina: 1 ... 86 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True