Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 85 ... 90 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 12:27
siemenz schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:27:
[...]

Dit dus. Een slaapkamer op 20 graden stoken is natuurlijk helemaal niet nodig maar een verblijfsruimte moet nu eenmaal minimaal conform bouwbesluit op 20 graden kunnen worden gestookt bij -10

Daarnaast zal koelen op zolder meer voor de Hand liggen dan verwarmen.
Tenzij het een slaapkamer wordt voor je kind die er straks vaak te vinden zal zijn..

• Nielzsche
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:24
Bladeslayer schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:27:
[...]

Wat inhoudelijk werk gaan ze ervoor doen? Bij een panasonic WP kan je m gemakkelijk zelf op koelen zetten. Bij ons was de optie €2700. Ik heb er voor gekozen om na de oplevering te kijken, je kan voor €2269 ook een prima airco kopen namelijk.
Ja, dat is inderdaad de vraag. Lees nu ook op de app dat er pompen zijn waarbij het twee minuten werk is om aan te zetten..

Denk dat ze even gewacht hebben tot deze hittegolf voordat ze met deze optie op te proppen zijn gekomen. Voor 9 juli beslissen graag, 1 regeltje met tekst, verder geen info over wat voor pomp het is oid 8)7 .

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Een echte airco koelt veel beter en een L/W warmtepomp geeft je geen gratis kou, wat je met een W/W warmtepomp wel krijgt. Dus lijkt mij inderdaad een nobrainer om het niet te doen.

• siemenz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:45

siemenz

Koetje

mierenfokker schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:40:
[...]

Tenzij het een slaapkamer wordt voor je kind die er straks vaak te vinden zal zijn..
Dan moet t wel -10 zijn..

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:09
Z___Z schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:15:
Een echte airco koelt veel beter en een L/W warmtepomp geeft je geen gratis kou, wat je met een W/W warmtepomp wel krijgt. Dus lijkt mij inderdaad een nobrainer om het niet te doen.
Met een W/W warmtepomp is airco niet aan te raden aangezien je de bron dan uitput aangezien die minder warmte kan opnemen in de zomer.

Is mij ooit verteld door een installateur.

• bbbrumbrum
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:15:
Mwah, een LW icm fancoil met Ta 5gr koelt toch aardig. Dat gaan veel WW bronnen niet redden in de zomer. Pas nog bij mn schoonouders wat gewijzigd, TbronUit 17,5gr, mengklep hoefde iig weinig te doen....
2700 euro is gewoon oplichting, maar als ze weten dat de optie 2700 euro kost weten ze ook welke pomp het is. Worst-case koop je voor die meerprijs achteraf een Pana die wel kan koelen.

Ik zou gewoon door blijven zeuren of rechtstreeks de installateur bellen.
Overigens staat in de EPC berekening ook de gebruikte WP, echter word dit denk ik vaker wel dan niet achteraf gewijzigd.
perspectivebass schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Met een W/W warmtepomp is airco niet aan te raden aangezien je de bron dan uitput aangezien die minder warmte kan opnemen in de zomer.

Is mij ooit verteld door een installateur.
Ook een mythe toch?

Maar je neemt neem ik aan pas aircos als je het niet red met WW koeling. Dus al maximaal koelt op je bron.

Maargoed, ook hier weer: geen Tweaker heeft een warmtemeter op zn WWWP zitten, anders zou je kunnen vergelijken wat er zomers tpegevoegd word aan energie en wat er ‘s winters uitgehaald word.
Mn gevoel zegt dat dit sowieso een factor heel veel meer warmte onttrekken is dan toevoegen.

[Voor 29% gewijzigd door bbbrumbrum op 24-06-2020 22:51]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
@bbbrumbrum door te koelen in de zomer regenereer je de bron. Dat is geen fabeltje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:36
bbbrumbrum schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Maargoed, ook hier weer: geen Tweaker heeft een warmtemeter op zn WWWP zitten, anders zou je kunnen vergelijken wat er zomers tpegevoegd word aan energie en wat er ‘s winters uitgehaald word.
Mn gevoel zegt dat dit sowieso een factor heel veel meer warmte onttrekken is dan toevoegen.
Hangt er vanaf hoeveel douchewater je gebruikt.

Verwarmen stelt echt geen fluit voor bij een nieuwbouwwoning.

Naja, het evenwicht schuift nogal hard als je het 21 graden stookt en de koeling maar tot 27 graden doet versus stoken op 19 en koelen op 24...

Zo'n garantie van 15 graden versus 20 graden op zolder; ik zou daar nooit 1750 euro voor gaan betalen. Het is veel interessanter om te weten wat de bovengrens is die ze garanderen als het +40 is... wat ondertussen vaker voorkomt dan -10. Die drie koude dagen in 10 jaar trek ik wel een dikke trui aan.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-07 19:42
896gerard schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:07:
[...]

Ik zie nu inderdaad dat het er eerder over gegaan is. En dat het blijkbaar hier 500 euro kost. Waarom bij ons dan het ronde bedrag van €1750? Erg bijzonder.
Om dat te kunnen zeggen zal je toch eerst zeker moeten weten wat er nodig is binnen de installatie om jouw wens mogelijk te maken en om een vergelijk te kunnen maken tussen beide casussen.
Ik kan me iets voorstellen bij de lengte van de lus, een ander hoh-maat van de vloerverwarming, een zwaardere pomp, in al deze gevallen vind ik 1750 een koopje en de aangehaalde 500 een prijspakker.
Verschillen in prijzen voor meer en minderwerk kunnen erg groot zijn per aannemer en zelfs binnen projecten bij dezelfde aannemer en daar kan je je druk om maken maar dat is verloren energie.

[Voor 18% gewijzigd door D.deJong op 25-06-2020 05:55]

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12-07 20:09
Deleon78 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:00:
@bbbrumbrum door te koelen in de zomer regenereer je de bron. Dat is geen fabeltje.
Dat is alleen van toepassing bij WKO, monobronnen regeneren heeft vrijwel geen nut door de ondergrondse stroming.

• Tjebakka
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:11

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ze hebben de buitenmuren van de begane grond al staan. Echt bizar, het lijkt wel een soort lego-pakket. Vorige week hadden ze de fundering net liggen.

If it aint fixed, it's broken.

• Dey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:12
896gerard schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:07:
[...]

Ik zie nu inderdaad dat het er eerder over gegaan is. En dat het blijkbaar hier 500 euro kost. Waarom bij ons dan het ronde bedrag van €1750? Erg bijzonder.
Bij ons kost de optie voor vloerverwarming/koeling (WW) op zolder à €3000,- en hebben het wel aangevinkt omdat we de ruimte gaan gebruiken als slaapkamer en studeerkamer. Als we het niet zouden doen denk ik dat we daar achteraf spijt van zouden kunnen krijgen.
Echter de installateur weet nog niets over de setup en gebruikte apparatuur, maar we moeten wel voor 17 juli beslissen .. 8)7
Hopelijk krijgen we voor die prijs zone-regeling, al is het maar per verdieping, maar ik betwijfel het.

• Zingo
  • Laatst online: 11:41
Dey schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Bij ons kost de optie voor vloerverwarming/koeling (WW) op zolder à €3000,- en hebben het wel aangevinkt omdat we de ruimte gaan gebruiken als slaapkamer en studeerkamer. Als we het niet zouden doen denk ik dat we daar achteraf spijt van zouden kunnen krijgen.
Echter de installateur weet nog niets over de setup en gebruikte apparatuur, maar we moeten wel voor 17 juli beslissen .. 8)7
Hopelijk krijgen we voor die prijs zone-regeling, al is het maar per verdieping, maar ik betwijfel het.
Welkom in de wonderlijke wereld van de projectbouw. Bij ons ligt inmiddels het dak van de 1e verdieping en ik heb nog geen idee welke zonnepanelen ik precies krijgt. Idem voor de warmtepomp, ik heb de serienaam maar niet het exacte model. Achja, zie het vanzelf wel op de bouw

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Nu online
Weet iemand hier wat de voorwaarden qua constructie/draagkracht zijn voor het monteren van een zonnescherm? Wij krijgen een vide met een pui over twee verdiepingen gericht op het zuidoosten. De bovenste verdieping zou ik screens willen, de onderste verdieping een zonnescherm aangezien er een schuifpui in zit en het wel fijn is om naar buiten te kunnen zonder de screens omhoog te doen.

Aan de aannemer heb ik niet zoveel, die geeft weinig tot geen details over de pui dus ik moet af gaan op de impressies en tekening. In de tekening lijkt het erop dat er wel een horizontale balk komt tussen de twee verdiepingen.

Iemand hier ervaring mee?

• mierenfokker
  • Laatst online: 12:27
Tjebakka schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:23:
Ze hebben de buitenmuren van de begane grond al staan. Echt bizar, het lijkt wel een soort lego-pakket. Vorige week hadden ze de fundering net liggen.
Dat lijkt niet zo, dat is het ook :). Mooiste is het dak, die wordt er zo overheen getilt, uitgeklapt en opgelegd. 15 minuutjes werk..

• Tjebakka

Tjebakka

mierenfokker schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Dat lijkt niet zo, dat is het ook :). Mooiste is het dak, die wordt er zo overheen getilt, uitgeklapt en opgelegd. 15 minuutjes werk..
Alle leidingen zitten er ook al in. Wel benieuwd of die muren nog enigszins achteraf te frezen zijn.

• MBarendse
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 11:44
Ascension schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:34:
Aan de aannemer heb ik niet zoveel, die geeft weinig tot geen details over de pui dus ik moet af gaan op de impressies en tekening. In de tekening lijkt het erop dat er wel een horizontale balk komt tussen de twee verdiepingen.

Iemand hier ervaring mee?
in de regel wordt een zonnescherm (bij ons type knikarm) slechts op de uiteinden aan de gevel gemonteerd, mogelijk dat je daar de pui zelf mee kunt overbruggen?

• Ascension
  • Nu online
@MBarendse dat zou een uitkomst zijn inderdaad. Zie bij Ambiance zonneschermen waarbij de cassette slechts 16cm hoog is, dat is minder dan de horizontale balk. Dan zou de cassette ook in het zicht zitten. Ik was eigenlijk onder de indruk dat dergelijke schermen stevigere verankering nodig hebben ivm de krachten die er op kunnen komen te staan.

• loonatick78
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 10:05
Ascension schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:12:
@MBarendse dat zou een uitkomst zijn inderdaad. Zie bij Ambiance zonneschermen waarbij de cassette slechts 16cm hoog is, dat is minder dan de horizontale balk. Dan zou de cassette ook in het zicht zitten. Ik was eigenlijk onder de indruk dat dergelijke schermen stevigere verankering nodig hebben ivm de krachten die er op kunnen komen te staan.
Ze moeten ook stevig verankerd worden, maar alleen aan de buitenzijdes van het uitvalscherm.
In het midden zijn geen steunen benodigd.
Als ik een tip mag geven; Ga voor een Brustor uitvalscherm, (en nee ik verkoop zelf ze niet) uitstekende bouwkwaliteit en zeer strak ontwerp.

• Driftkikkertje
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:00
Tjebakka schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Alle leidingen zitten er ook al in. Wel benieuwd of die muren nog enigszins achteraf te frezen zijn.
Zijn dit de zogehete xl wanden? Dan ben ik daar ook benieuwd naar!

• Mo8578
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:36
Vandaag gesprek gehad over meerwerklijst. Ze durven voor uitbouw van 2,4 meter 36K te vragen. 8)7

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-07 10:47
Traditionele bouw? Of iets anders? :)

• burnedhardware
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Mo8578 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:33:
Vandaag gesprek gehad over meerwerklijst. Ze durven voor uitbouw van 2,4 meter 36K te vragen. 8)7
Auw.... bij ons was dat 21.900 (2,4m x 7 m). Is jouw uitbouw ook de verdieping erboven?

[Voor 8% gewijzigd door burnedhardware op 25-06-2020 17:55]

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 11-07 10:47
burnedhardware schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Auw.... bij ons was dat 21.900 (2,4m x 7 m). Is jouw uitbouw ook de verdieping erboven?
Lijkt me zeer fair, als ik gewoon tel:
2.4 x 7 = 16.8m²
21 900 / 16.8 = 1 303 euro/m²

Aangezien we hier in België tellen aan 1 500 à 1 800 euro/m² bij een normale afwerking, lijkt me dat niet overdreven duur.

Bij @Mo8578 zal het dus afhangen van hoe breed de uitbouw is, en of de verdieping er ook mee inzit, voor we kunnen zeggen of de 36k te duur is :)

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 12:10
Waarschijnlijk kijkt de bouwer ook met een schuin oog naar de prijs per m2 van de woningen in de buurt die op Funda staan. En weet hij dat dat heel wat hoger ligt. Dus weet hij dat hij wel een lekkere marge kan rekenen.

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 13:36
Ja, kan echt hard gaan! Even alles neerzetten, aan elkaar maken en klaar.
Wij hebben de verwachtte opleverdatum inmiddels binnen, doordat we aan de gemeente gevraagd hadden wanneer de weg aangelegd zou worden... 20 Juli it is. Dat betekent dus gebouwd in 7 maanden... Ik ben tevreden! :)

• Deleon78
  • Nu online
Eypo schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Ja, kan echt hard gaan! Even alles neerzetten, aan elkaar maken en klaar.
Wij hebben de verwachtte opleverdatum inmiddels binnen, doordat we aan de gemeente gevraagd hadden wanneer de weg aangelegd zou worden... 20 Juli it is. Dat betekent dus gebouwd in 7 maanden... Ik ben tevreden! :)
Dan heb je de datum nog niet binnen... dan heb je een indicatie wanneer het zou kunnen zijn. Je bent gek als je een planning op deze datum hard maakt.
Een weg kan overigens prima gemaakt worden zonder dat huizen af zijn. Ik snap niet hoe het een tot het andere leidt.

• Eypo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 13:36
Deleon78 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:12:
[...]

Dan heb je de datum nog niet binnen... dan heb je een indicatie wanneer het zou kunnen zijn. Je bent gek als je een planning op deze datum hard maakt.
Een weg kan overigens prima gemaakt worden zonder dat huizen af zijn. Ik snap niet hoe het een tot het andere leidt.
Iets te snel getpyt, hij had van de projectleider van de aannemer gehoord dat dat de datum zou worden :)
De week dook ook al op bij de keukenleverancier. Maar officieel weten we nog van niks.

We maken onze planning dan ook nog niet hard (want een week later is bouwvak).

[Voor 6% gewijzigd door Eypo op 25-06-2020 20:21]

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11:46
Wij overwegen om een nieuwbouw huis te kopen, so far so good.
Nu wordt dit pas medio 2022 gebouwd, en de prijzen zijn sky high, zoals elk huis op dit moment.
Nu gaan er ook geruchten over een megacrisis die er aan zit te komen met eventuele daling huizenprijzen.

Wat te doen :?
(Betalen van het huis is het probleem niet, maar zou flink zuur zijn als de laatste huizen van hetzelfde plan tijdens de komende crisis (?) voor een half tonnetje minder verkocht worden. We praten hier over een hoekhuis, provincie utrecht, 450.000, met meerwerk zeker 500.000+)

• Ascension
  • Nu online
@ybos als je dat zeker wil weten moet je een glazen bol kopen, ik zou even het topic over de huizenmarkt doornemen. Er zijn verschillende visies op, van een mega crisis tot snel herstel en weinig aan de hand wat huizenprijzen betreft. Maar niemand die het zeker weer uiteraard.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11:38
ybos schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:23:
Nu wordt dit pas medio 2022 gebouwd, en de prijzen zijn sky high, zoals elk huis op dit moment.
Nu gaan er ook geruchten over een megacrisis die er aan zit te komen met eventuele daling huizenprijzen.

(Betalen van het huis is het probleem niet, maar zou flink zuur zijn als de laatste huizen van hetzelfde plan tijdens de komende crisis (?) voor een half tonnetje minder verkocht worden. We praten hier over een hoekhuis, provincie utrecht, 450.000, met meerwerk zeker 500.000+)
In mijn vorige project was dit aan de hand. Ik had als 2e koper gekocht in het project en na 6 maanden waren er destijds niet genoeg kopers gevonden om te starten met de bouw. Daarop zijn alle woninfen met 20k gezakt en werden ze wel verkocht. Ik had geen recht op compensatie of prijsverlaging, dit had een clausule in de overeenkomst moeten zijn.
Echter was dat 2011 en nu anno 2020 verwacht ik niet dat je die clausule er überhaupt weet in te krijgen. Voor jou namelijk nog 10 anderen die de clausule niet zullen eisen.

Ik heb overigens wel als enige mijn woning ruim boven de marktwaarde weten te verkopen 1,5 jaar geleden :p. Overigens daar prima gewoond en er niet langer over nagedacht. Ik was namelijk ook tevreden over de prijs die ik betaald had.

[Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 25-06-2020 20:55]

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Arebij
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 12-07 23:19

Je stelt een vraag waar geen antwoord op te geven valt. Je gaat de grootste koop van je leven niet af laten hangen van een paar tweakers reacties. Wat ga je doen als hier 15 mensen zeggen het niet te doen, allemaal met interessante grafiekjes gebaseerd op iemands gevoel. Ga je dan echt wachten tot over 2 jaar en jezelf voor je kop slaan als het alleen maar duurder blijkt ?

Kan je het betalen ? Ben je verliefd op het huis ? Gewoon doen, geef jij nou om een crisis die er wel of niet aan zit te komen.

• cvs79
  • Laatst online: 11:53

Als je het een tof huis vind doen. Enige waar je misschien wat meer rekening mee kunt houden is hoe goed je 't nog kunt betalen als je zelf of je partner werkeloos wordt. Kun je de hypotheek met 1 inkomen dragen als er een hypothetische megacrisis komt

• Z___Z
  • Niet online
De mensen die 1 fase eerder hebben gekocht hebben waarschijnlijk ook 50k minder betaald. Als je een huis van 500k koopt, kan je er voor langere tijd wonen tegen voor jou acceptabele lasten, dan zou ik niet twijfelen en gewoon kopen.

• ybos
Ik vind het het eigenlijk niet waard :P
Wij willen beide graag verhuizen, maar wel gaan er slechts een paar vierkante meter + een garage op vooruit maar dat kost ons 170.000 euro.
realistisch gezien, is dat het niet waard, maar mijn vrouw kijkt daar niet naar, lastige discussie :X
We zouden graag vrijstaand willen maar dat is in de huidige markt bijna niet haalbaar, in ieder geval niet zonder krom te moeten liggen voor een huis, en dat wil ik ook niet...
Lastig :Y

• Ascension
  • Nu online
@ybos waarom wil je dan verhuizen als je er nauwelijks op vooruit gaat? Dan blijf je toch lekker zitten of ga je verbouwen? ;)

• ybos
Ascension schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:36:
@ybos waarom wil je dan verhuizen als je er nauwelijks op vooruit gaat? Dan blijf je toch lekker zitten of ga je verbouwen? ;)
Ik wil weg, omdat ik meer ruimte wil, vrouwlief is gewoon verliefd geworden op een mooie animatie van een nog te bouwen woning en dan is alle realiteit ver te zoeken :P

• kabeltjekabel
Ascension schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:36:
Hij zegt alleen dat hij er maar weinig vierkante meter op vooruit gaat. Er is meer dan vierkante meters alleen natuurlijk. Bijvoorbeeld kubieke meters :P

Maar alleen de garage al zou voor mij excuus genoeg zijn.

• siemenz

siemenz

Koetje

ybos schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Ik wil weg, omdat ik meer ruimte wil, vrouwlief is gewoon verliefd geworden op een mooie animatie van een nog te bouwen woning en dan is alle realiteit ver te zoeken :P
Zo gewonnen zo geronnen. Je hebt waarschijnlijk ook overwaarde op je eigen huis en daarmee makkelijk geld “verdiend”. Ik zit in het zelfde schuitje. Toch maar gedaan. Je weet bij nieuwbouw dat je kwa onderhoud of gebreken in ieder geval dat de kans dat je een kat in de zAk koopt minimaal is.

Ik koop een woning op een plek waar normaal nooit nieuwbouw mogelijk was. Ik betaal daar ook een forse premium op ten op zichtte van bestaande bouw, maar weer zeker dat ik er blij mee ben. Ik ben pre corona ingestapt. Heb overboden en de buurpanden die overbleven gaan nu voor de vraagprijs weg. Kost me 30k maar ik heb wel de eerste keus gehad!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubbergrover1
kabeltjekabel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:10:
[...]

Hij zegt alleen dat hij er maar weinig vierkante meter op vooruit gaat. Er is meer dan vierkante meters alleen natuurlijk. Bijvoorbeeld kubieke meters :P

Maar alleen de garage al zou voor mij excuus genoeg zijn.
Maar als de woning naast die paar m2 zo veel meer 'kwaliteit' heeft dat je ervoor wilt verhuizen, dan is het ook niet fair om alleen de M2 en garage in de vergelijking te benoemen.

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 12:03
ybos schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:49:
[...]

m2 is totaal niet interessant; bij een woning gaat het om de 3 "L's" : locatie; locatie; locatie.

Als de ene woning in een k-buurt ligt en de ander is een mooie buurt is dat natuurlijk wel veel waard.
Als je huidige woning al ruim zat is en je nieuwe woning 'een paar m2' meer is dat ook nog mooi meegenomen natuurlijk.

• Rudyy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12-07 21:57
-DUS- schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:13:
[...]

Dat zullen we dus van de week horen denk ik.. dat gat maakt me niet uit, dat timmer ik dicht en laat ik stucken.
Heb je nog wat verduidelijking van Van Wanrooij gekregen hoe het er nu echt uit gaat zien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:34

Shabbaman

Got love?

Len020 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 08:50:
[...]

m2 is totaal niet interessant; bij een woning gaat het om de 3 "L's" : locatie; locatie; locatie.
Dit was 'm voor mij ook wel eigenlijk. We waren samen op een heel wensenlijstje gekomen nadat we bij een paar projecten tot de conclusie waren gekomen dat dat inderdaad om een huis ging, maar dat ik niet het idee had dat ik erop vooruit zou gaan als ik daar zou gaan wonen. Uiteindelijk hebben we een plek gevonden waar we wel zouden willen wonen (Vroondaal, tussen Kijkduin en Monster) en die aan veel van onze criteria voldoet. Maar niet aan alle, want de afstand naar m'n werk is groter en de bereikbaarheid met OV is, nou ja, is er dus niet. Ons huidige huis is nog wel ruim, maar ook niet heel praktisch ingedeeld. Alleen al door een andere indeling kan je qua oppervlak misschien hetzelfde houden, maar kan je er toch op vooruit gaan. De keuken en de woonkamer zijn nu bijvoorbeeld niet op dezelfde verdieping en zijn straks in dezelfde ruimte. We hebben nu een gedeelde fietsenberging. We gaan er ook op achteruit, want nu kunnen er geen auto's in het hofje komen en straks staan ze voor de deur. Brrr.

Verder mooi verhaal natuurlijk, maar we gaan er gewoon 50 m2 op vooruit (en in m3 nog meer) en de tuin (zie je niet in de m2 van je woning) is ook een stuk groter. Alleen locatie, locatie, locatie :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +25Henk 'm!

• GeeMoney
Hierbij de beloofde verzamelpost.
Wellicht hebben jullie er voor toekomstige keuzes nog iets aan :) .

Onze zoektocht naar een nieuwe woning kwam voornamelijk vanwege onze wens om vrijstaand te gaan wonen met een flink stukje meer grond dan de huidige woning en ik wilde graag een garage en dichterbij het werk wonen.
Eisen:
Minimaal 500m2 perceel.
Minimaal 175m2 woning.
Garage.
Vrijstaand.
Oprit voor minimaal 2 auto’s.
Dichtbij het werk.
Leuke buurt dichtbij winkelcentra’s, voorzieningen en scholen.

Dat bracht ons bij een aantal kavels met lotingen of op plekken die ons qua buurt en bouw niet zo aanspraken.
Uiteindelijk in Heerhugowaard een projectplan bij toeval op de laatste dag van inschrijving gezien en ingeschreven op 1 woning die onze voorkeur had met de gedachte: niet geschoten is altijd mis :+ .
Drie dagen later kregen we onverwachts een mailtje dat wij ingeloot waren op onze voorkeurs woning en of we een afspraak wilde maken bij de verkopende makelaar en de nodige papieren konden aanleveren om het proces te starten!
Schets vanuit de presentatie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Snel de afspraak gemaakt en alle vragen op papier gezet omtrent het project, de bouw en de meerwerk opties. Uiteraard net als bij velen van jullie wisten ze vrij weinig van de meerwerk opties af en details. Een klein gelukje was dat dit fase 3 betrof en er dus al 2 fases gerealiseerd waren met reeds 4 dezelfde woningen als die van ons. Qua buitenkant en ruimte kregen we dus een goed idee waar we voor zouden tekenen. Direct met tekenprogramma’s aan de slag gegaan om de zon en tuinligging te beoordelen. Die baarde ons niet zozeer zorgen maar zoals de verhalen gaan met een tuin op het noorden wilde ik het zekere voor het onzekere.
Dat leverde een dergelijke zelfgemaakte tekening op:
Members only:

Later nog in het betreffende programma de stand van de zon en schaduw kunnen bekijken maar de tuin bleek groot genoeg om zowel zon als schaduw te bieden, door met de meerwerk lijst !
Na wat gesprekken met de ontwikkelaar en bouwer bleek er gelukkig zelfs meer mogelijk dan standaard op de meerwerklijst aanwezig was. Dat resulteerde uiteindelijk in een flinke lijst waaronder:

Members only:

Dit bracht de woning naar 220m2 wo, een garage van 4 bij 5.20m, een extra bijkeuken, veel meer ruimte op de 2e verdieping door de dakkapellen, een flink grotere woonkamer door de uitbouw, een tweede badkamer etc.

Na het definitief maken van de grove opties begon ook de speurtocht naar de inrichting.
Keuken, vloeren, wanden, raambekleding etc. De bouw werd inmiddels feestelijk gestart door het slaan van de eerste bodemlus. Alle woningen werden namelijk uitgevoerd met warmtepompen en de vrijstaande woningen op een eigen bron.
Members only:

In een vogelvlucht een selectie foto’s van de vorderingen met de bouw en realisatie:
Members only:

Totaal traject heeft 15 maanden geduurd van inschrijving tot aan overhandiging sleutel. Vervolgens bijna 6 maanden nodig gehad om alles helemaal af te werken en dan mist de tuin dus nog wat invulling qua planten en bomen maar dat zal vermoedelijk het najaar worden. We woonden na 5 weken vanaf oplevering sleutel. Dat kostte mij wel 4 weken lang flink lange dagen klussen :). Ik heb nog zelf veel freeswerk gedaan, leidingen getrokken naar de tuin vanaf de meterkast (en door de fundering), loze leidingen naar de ramen op het zuid/zuid-westen als voorbereiding op screens bijvoorbeeld en nog een hoop kleine zooi.

Zaken die ik anders zou doen in het vervolg?
Eigenlijk 1tje, de warmtepomp had naar de garage gemoeten en niet op de 2e verdieping naast onze eigen slaapkamer. Hij maakt toch best veel geluid ondanks dat hij "maar" 40dB produceert en ik de wanden en deuren extra heb laten isoleren ga ik die ruimte toch achteraf nog meer isoleren. Dat is ook de eerstvolgende klus die nog staat gepland. Verder nog geen zaken die ik anders had gedaan maar er is ook een flinke lijst aan meerwerk ingegaan om dat te voorkomen :).

Al met al een flinke post geworden, uiteraard zal ik nog meelezen en waar mogelijk een bijdrage leveren aan dit topic. Allen bedankt en succes met de eigen woningen!

Mijn bijdrages in het keuken topic:
GeeMoney in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
GeeMoney in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Voor 104% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2020 12:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
@GeeMoney Dat is netjes geworden! De warmtepomp zou ik nooit of nimmer naast mijn slaapkamer durven zetten maar ik ben nogal gevoelig aan geluiden. Wij hebben nog een CV ketel en ondanks dat die op zolder in een eigen ruimte staat hoor ik de geforceerde afvoer toch nog door de open trap. Niet super erg maar wel vervelend en onverwacht.

Hoort die trampoline trouwens niet een beetje boven de grond uit te steken zodat de lucht weg kan bij het springen? Of is het valkussen luchtdoorlatend?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
Admiral Freebee schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:16:
@GeeMoney Dat is netjes geworden! De warmtepomp zou ik nooit of nimmer naast mijn slaapkamer durven zetten maar ik ben nogal gevoelig aan geluiden. Wij hebben nog een CV ketel en ondanks dat die op zolder in een eigen ruimte staat hoor ik de geforceerde afvoer toch nog door de open trap. Niet super erg maar wel vervelend en onverwacht.

Hoort die trampoline trouwens niet een beetje boven de grond uit te steken zodat de lucht weg kan bij het springen? Of is het valkussen luchtdoorlatend?
Het vervelende was dat alle leveranciers en de bouwer natuurlijk aangaven dat die warmtepomp reuze stil is en nauwelijks aanslaat vanwege de isolatie van de woning. Dat klopt wellicht maar hij slaat natuurlijk altijd aan als je net naar bed gaat :+ . Ik ben er zelf niet zo gevoelig voor maar mijn vrouw wel. Er is gelukkig rondom de pomp genoeg ruimte om nog een dik pak isolatie kwijt te kunnen al is dat wel weer even rommelen. Ook de leidingen trek ik nog even los van de aangrenzende wand en daar maakt mijn schoonvader even iets anders voor om die te ondersteunen. (die zit in de metaal :) ).

Dit is inderdaad een "speciale" luchtdoorlatende inbouw trampoline.

• -DUS-
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 16:38
Rudyy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:23:
Heb je nog wat verduidelijking van Van Wanrooij gekregen hoe het er nu echt uit gaat zien?
Volgens mij had ik dit al verteld ergens in het topic. Komt er op neer dat de aannemer aangaf er werk van te maken, maar dat vertrouwde we niet en zijn rechtsreeks naar de uitvoerder gegaan. En inderdaad, de aannemer heeft tegen de uitvoerder gezegd, niks aan doen, hoort zo... Dus de tekening aan de uitvoerder laten zien, die heeft gelijk actie ondernomen, en de volgende dag telefonisch bevestigd dat er een muurpaneel weg is gehaald, en de vloerverwarming om is gelegd..

• nel!s
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12:31
@GeeMoney ik kan het niet goed zien op de foto, maar welke warmtepomp heb je? Staat hij op de vloer of hangt hij aan de wand? Dit is een interessant dilemma dat voor ons ook wel relevant is.. Al denk ik dat de garage geen optie was geweest ivm waterdruk en afstand die warm water af moet leggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:21

MadEgg

Tux is lievvv

nel!s schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:50:
@GeeMoney ik kan het niet goed zien op de foto, maar welke warmtepomp heb je? Staat hij op de vloer of hangt hij aan de wand? Dit is een interessant dilemma dat voor ons ook wel relevant is.. Al denk ik dat de garage geen optie was geweest ivm waterdruk en afstand die warm water af moet leggen.
Wij hebben de W/W-warmtepomp wel in de garage, dat werkt prima. Je moet even geduld hebben voordat je warm water in de badkamer hebt maar dat hadden we in de vorige woning ook omdat het even duurde voordat de CV-ketel aansloeg. Warme water voor de vloerverwarming is op zolder nog steeds warm, al hebben we de leidingen daar in het verwarmingsseizoen doorgaans dicht.

Geen geluid van de warmtepomp bij onze slaapkamer op zolder. Wel van de omvormer van de PV-panelen, voor elk paneel wat in de zon komt en begint energie te produceren geeft de omvormer een tik. Dus dat zijn een stuk of 28 tikjes met enkele seconden tussentijd in de ochtend als het licht wordt. Niet heel luid maar wel irritant :X

Tja

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-07 14:01
We hebben een opleverdatum! 21 juli krijgen we de sleutel, komende dinsdag voorschouw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
nel!s schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:50:
Ik heb een Itho Daalderop WPU-75 van de 4e generatie. Hij staat (op rubbers) op de grond.
In mijn geval weet ik ook niet of de garage een mogelijke optie was geweest als in: of de bouwer dat als optie had kunnen geven maar technisch is het gewoon mogelijk. Als ik het niet goed geisoleerd krijg laat ik het misschien alsnog onderzoeken.

• nel!s
GeeMoney schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Ik heb een Itho Daalderop WPU-75 van de 4e generatie. Hij staat (op rubbers) op de grond.
In mijn geval weet ik ook niet of de garage een mogelijke optie was geweest als in: of de bouwer dat als optie had kunnen geven maar technisch is het gewoon mogelijk. Als ik het niet goed geisoleerd krijg laat ik het misschien alsnog onderzoeken.
Wij krijgen de Itho 5g. Staat 39dB bij, in Itho's eigen woorden 'extreem stil'. Zal dus wel niet zo zijn. Ik ben erg benieuwd hoe je het geluid aan gaat pakken, daar help je ongetwijfeld meerdere mensen in het topic mee!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 10-07 09:21
Hier is het huis ook opgeleverd en na twee weken hard werken zijn we voorzien van vloeren, wandafwerking en een keuken. Vooral die laatste is een plaatje geworden.

Maandag komt de fabrikant van het glas langs. We hebben op meerdere plaatsen beschadigingen in het dubbel glas. Twee ramen hebben een identieke kras een de binnenzijde van het dubbel glas (waarschijnlijk een of andere verontreiniging op de wals geweest) en twee ramen hebben iets in de coating zitten, waardoor het lijkt of je dronken bent als je naar buiten kijkt.

De kwaliteit van het stucwerk is extreem tegen gevallen. De woning zij texklaar geschuurd opgeleverd worden, maar dat had niemand aan de stucadoor verteld. We hebben uiteindelijk alles maar zelf geschuurd, want wachten op de aannemer zat er niet in.

De elektra heeft de nodige aandacht nodig gehad (onder andere doorverbonden groepen), maar nu zit het goed.

De verwarming boven heb ik ook aangepast. De pomp van de vloerverwarming stond 24 uur te draaien, terwijl de regelunit boven de verdeler alle kleppen dicht had staan. Ik heb de uitvoerder er maar even op gewezen dat dat echt anders moet, ander kan hij over een paar jaar alle pompen vervangen omdat ze zichzelf kapot gedraaid hebben.

De hovenier is nog druk bezig met de bestrating, maar eind volgende week zou dat ook klaar moeten zijn.

Gordijnen komen ook pas volgende week, dat is fijn met deze hitte. Wel heb ik gelukkig het hele huis al van horren kunnen voorzien.

• aprofet
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:26
@GeeMoney
Naast het geluid van de WP, hebben jullie ook mechanische ventilatie en hoeveel geluid komt daar vanaf?

(Mijn zoon gaat slapen op de zolder en daar komt bij ons ook de Ventilatie unit te staan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKP32
  • Registratie: januari 2020
  • Nu online
Sikkek schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:18:
We hebben een opleverdatum! 21 juli krijgen we de sleutel, komende dinsdag voorschouw.
[Afbeelding]
Wow fraai huis hoor!

Dat witte trasraam/onderste laag metselwerk lijkt me alleen heel erg besmettelijk voor opspattend vuil/regenwater. Ik zou als ik jou was rondom langs je gevel een grindstrook doen.

• GeeMoney
aprofet schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:52:
@GeeMoney
Naast het geluid van de WP, hebben jullie ook mechanische ventilatie en hoeveel geluid komt daar vanaf?

(Mijn zoon gaat slapen op de zolder en daar komt bij ons ook de Ventilatie unit te staan)
Die hoor je eigenlijk niet tenzij je gaat douchen bijvoorbeeld. Ook zit daar een regelunit bij en gaat die na 22:00 uur tot 01:00 uur op de laagste stand. Mocht er toch iemand douchen in die tijd dan gaat hij alsnog automatisch hoger door de vochtsensors. Ook is dat echt maar kortstondig. Hooguit nog een kwartier a 20min na het douchen gaat hij alweer lager.
De WP gaat echter natuurlijk lukraak aan afhankelijk van vraag in warmte/koeling. Vooral die laatste kan hij uren volhouden blijkbaar.

• boudwerter
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08-07 13:12
"Perceel: 758m2, standaard 178m2 wo, garage van 3 bij 4 m, vrijstaand, oprit van 16x6 m, dichterbij het werk en een leuke buurt. V.O.N. vanaf €550k."

Wat een goedkope prijs! Alleen voor het huis ben je dat al makkelijk kwijt

• perspectivebass
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 12:09
boudwerter schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:50:
"Perceel: 758m2, standaard 178m2 wo, garage van 3 bij 4 m, vrijstaand, oprit van 16x6 m, dichterbij het werk en een leuke buurt. V.O.N. vanaf €550k."

Wat een goedkope prijs! Alleen voor het huis ben je dat al makkelijk kwijt
Als je niet in de randstad wil/hoeft te wonen scheelt natuurlijk flink!

Bij ons staat een vrijstaande woning op denk helft van perceel voor een hogere von prijs dan @GeeMoney heeft betaald incl meerwerk.

• 896gerard
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 11:28
CasaCasterhoven schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Tot nu toe kan ik dus nog niets negatiefs melden. We hebben binnenkort voor het eerst een kijkdag waarop we ook de keukenleverancier mogen laten komen inmeten. Ik ben zelf vooral benieuwd naar de oplevering, en hoe eventuele opleverpunten opgelost gaan worden.

[Afbeelding]
Ik zag op de dronevideo dat de buitenkant van fase 14 inmiddels zo goed als af is, wat moet er nu binnen het huis nog allemaal gebeuren?

• CasaCasterhoven
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 10-07 08:07
896gerard schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Ik zag op de dronevideo dat de buitenkant van fase 14 inmiddels zo goed als af is, wat moet er nu binnen het huis nog allemaal gebeuren?
Toevallig hebben we afgelopen woensdag de (eerste) kijkdag gehad. Erg leuk om het huis van binnen te zien en om mede kopers te ontmoeten (op coronaproof afstand). Ze gaan inderdaad hard met onze fase. Ze moeten de plafonds nog spuiten. De elektra moet nog worden afgemonteerd. Ze zijn bezig met het tegelen van de badkamer en het hangen van het sanitair. Verder moet ook de warmtepomp nog geplaatst worden, eveneens als de binnendeuren en de voordeur. Ze zijn nu ook bezig met het grondwerk, dus binnenkort zullen ze ook een schuurtje gaan plaatsen. Oplevering gaat half september worden, officiële datum horen we nog voor de bouwvak. Het had volgens de projectleider eerder kunnen zijn, maar ze zitten met de levertijden van de warmptepompen. Maarja oplevering stond begin van het jaar nog op december/januari, dus we mogen niet klagen 8) .

• nel!s
@CasaCasterhoven klinkt bekend. bij ons ligt de eerste verdieping vloer al - en oplevering is pas juni 2021! Al dat slag om de arm is vanwege de installaties, voornamelijk de warmtepomp, vermoeden we.

[Voor 3% gewijzigd door nel!s op 26-06-2020 21:09]

• Mo8578
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 09:36
Kwakkel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Lijkt me zeer fair, als ik gewoon tel:
2.4 x 7 = 16.8m²
21 900 / 16.8 = 1 303 euro/m²

Aangezien we hier in België tellen aan 1 500 à 1 800 euro/m² bij een normale afwerking, lijkt me dat niet overdreven duur.

Bij @Mo8578 zal het dus afhangen van hoe breed de uitbouw is, en of de verdieping er ook mee inzit, voor we kunnen zeggen of de 36k te duur is :)
5,5 meter breed. Alleen bg. ;0

• Ashy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 12-07 08:55
GeeMoney schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:57:
Perceel: 758m2, standaard 178m2 wo, garage van 3 bij 4 m, vrijstaand, oprit van 16x6 m, dichterbij het werk en een leuke buurt. V.O.N. vanaf €550k.
Dit klinkt toch redelijk 'goedkoop' in deze tijden??

Edit: zie nu dat dit al is opgemerkt. Hoe dan ook, toch benieuwd of je hier misschien iets over kan zeggen / ander perspectief kan geven?

[Voor 18% gewijzigd door Ashy op 27-06-2020 08:09]

• GeeMoney
Ashy schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Dit klinkt toch redelijk 'goedkoop' in deze tijden??

Edit: zie nu dat dit al is opgemerkt. Hoe dan ook, toch benieuwd of je hier misschien iets over kan zeggen / ander perspectief kan geven?
Gekocht 2 jaar geleden natuurlijk en een uur buiten de randstad :). Het ligt naast Alkmaar.
Ik heb ook in Haarlem bijvoorbeeld gekeken maar dan had ik ruim het dubbele al moeten betalen voor een jaren 70 woning waar dus nog flink aan verbouwd moest worden en bijna alle percelen waren kleiner.
Omdat we niet te ver van onze oude woonplaats wilden wonen en dit ook nog “betaalbaar” was zijn we hier neergestreken :).

We kregen wel te horen dat de grondprijs nog niet aangepast was aan de huidige tijd omdat het door de projectontwikkelaar tegelijk opgekocht was met de eerste 2 fases. (Uit mijn hoofd 250,- per m2 excl. btw)
Ook boffen we met de grootte van het perceel want ze zouden eerst gesplitst worden om 2-onder-1 kappers neer te zetten maar tijdens informatie avonden waren er opmerkingen geweest om juist nog een aantal vrijstaande woningen neer te zetten.( fase 1 had er 1, fase 2 had er 3 en deze fase zou van origine geen vrijstaande woningen bevatten)
Ik heb die info avonden allemaal gemist overigens, ik zag het project op de laatste dag van inschrijving pas op internet :).

@nel!s erg mooie woningen en de plek is ook mooi maar een klein beetje vertekend want zij rekenen de vliering mee in het oppervlakte. Maar wel een beste lap grond erbij inderdaad.

[Voor 37% gewijzigd door GeeMoney op 27-06-2020 08:59]

• nel!s
Precies, locatie locatie locatie.

Wij fietsten afgelopen weekend langs een droomproject in de Weerribben: https://rietweelde.nl/

650k voor 1500m2 kavels met een vrijstaande villa aan het water van waaruit je naar de beulakerwijde kunt varen

Komen wij met 185m2 wonen op 361m2, voor €760k. Bij Utrecht ;(

[Voor 12% gewijzigd door nel!s op 27-06-2020 08:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
nel!s schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:29:
Precies, locatie locatie locatie.

Wij fietsten afgelopen weekend langs een droomproject in de Weerribben: https://rietweelde.nl/

650k voor 1500m2 kavels met een vrijstaande villa aan het water van waaruit je naar de beulakerwijde kunt varen

Komen wij met 185m2 wonen op 361m2, voor €760k. Bij Utrecht ;(
Waarom de ;(? Daar kies je toch bewust voor? Daar zitten (voor jou, maar ook voor mij) blijkbaar genoeg voordelen aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nel!s
Deleon78 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:09:
[...]

Waarom de ;(? Daar kies je toch bewust voor? Daar zitten (voor jou, maar ook voor mij) blijkbaar genoeg voordelen aan.
Uiteraard.

Maar ik had liever dit project gehad - en dan bij Utrecht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
nel!s schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Uiteraard.

Maar ik had liever dit project gehad - en dan bij Utrecht.
Ja en met jou nog 2 miljoen mensen die dit willen als het voor deze prijs in Utrecht wordt aangeboden.

• nel!s
Z___Z schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Ja en met jou nog 2 miljoen mensen die dit willen als het voor deze prijs in Utrecht wordt aangeboden.
Kom lieve mensen, ik constateer slechts - met een tongue in cheek opmerking - dat wonen in de Randstad echt zeer duur is vergeleken met veel andere plekken in het land, nav @GeeMoney bericht. Zijn woning is niet bijzonder goedkoop voor een plek die op de reisafstand naar het hart van de Randstad zit.

• poosie
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 08-07 20:19
Hier in Nijmegen (toch een eind buiten de randstad) ontploffen de prijzen ook. Vorige week nog een vorig jaar opgeleverde 2 onder 1 kap verkocht voor dik boven de vraagprijs van 6 ton.
https://map1.funda.nl/koo...louis-paul-boonstraat-35/

• Vak127
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11:57
De prijzen in de regio Alkmaar zijn ook behoorlijk omhoog gegaan, zie ter vergelijking: https://www.vroonermeer-noord.nl/woningen/ridderspoor Ook vrijstaand maar veel kleiner perceel. Nu is Alkmaar duurder dan Heerhugowaard maar ik denk dat we nog blij mogen zijn met de prijzen hier als ik het vergelijk met directe randstad. Ben wel bang dat de randstad straks de helft van Nederland beslaat maar dat is weer iets anders.

• Rubbergrover1
nel!s schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Kom lieve mensen, ik constateer slechts - met een tongue in cheek opmerking - dat wonen in de Randstad echt zeer duur is vergeleken met veel andere plekken in het land, nav @GeeMoney bericht. Zijn woning is niet bijzonder goedkoop voor een plek die op de reisafstand naar het hart van de Randstad zit.
Er is in het algemeen een dalende lijn in de woningprijzen naarmate de reisafstand van de steden groter wordt. Je ziet daarbij op een bepaald punt dat de prijzen ineens veel sneller dalen, terwijl de reisafstand maar weinig is toegenomen. Blijkbaar liggen die woningen op een plek die voor een hoop mensen net te ver is. Dat zijn plekken waar je je slag kunt slaan, als de reistijd voor jou nog acceptabel is of als je werk toevallig gunstig gelegen is. Een goed huis voor een relatief gunstige prijs.

Daarbij heb je als bonus dat in de loop van de tijd de mensen ook steeds verder het land in gaan zoeken en de prijs van de huizen in je nieuwe woonomgeving dus relatief sneller stijgt. Niet alleen omdat ze 'uit wanhoop' verder weg kijken, ook omdat de reistijden soms korter worden en omdat mensen bijvoorbeeld meer kunnen thuiswerken en de reistijd zo minder impact heeft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Deleon78
  • Nu online
Er is een heel topic voor ontwikkelingen op de huizenmarkt :)

• Rubbergrover1
Deleon78 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:08:
Er is een heel topic voor ontwikkelingen op de huizenmarkt :)
Klopt. Is alleen even kort samengevat dat het niet heel vreemd is dat je op enige afstand buiten de grote steden wat het huis betreft veel meer waar voor je geld kunt krijgen dan dichter bij. En dat tegelijk andere factoren in de woonomgeving juist weer minder kunnen zijn. Dat je dus nooit alleen op basis van een paar cijfertjes kunt zeggen of iets relatief duur of goedkoop is; blijft voor veel factoren subjectief.

• Sikkek
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-07 14:01
HKP32 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:54:
[...]

Wow fraai huis hoor!

Dat witte trasraam/onderste laag metselwerk lijkt me alleen heel erg besmettelijk voor opspattend vuil/regenwater. Ik zou als ik jou was rondom langs je gevel een grindstrook doen.
Het is gelukkig niet wit maar grijs, dat scheelt sowiso al wat, maar wel een goede tip, dank je!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
poosie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:37:
Hier in Nijmegen (toch een eind buiten de randstad) ontploffen de prijzen ook. Vorige week nog een vorig jaar opgeleverde 2 onder 1 kap verkocht voor dik boven de vraagprijs van 6 ton.
https://map1.funda.nl/koo...louis-paul-boonstraat-35/
Dat is echt om de hoek van mijn nieuwe huis in aanbouw bij de Italiëstraat. (Soetegaerde)
Qua specs en verkoopprijs komt het aardig overeen met mijn nieuwe huis. Al krijgen wij bijna 200 m2 i.p.v 173, maar onze tuin is weer 5m minder diep. (Wat wel gek is gezien de vrijwel identieke kavelgrootte en vrijwel gelijke diepte van het huis (13m vs 13.7m)

Nijmegen en ook Groningen (waar ik hiervoor woonde) zijn beide goede voorbeelden van populaire steden die ook een soort 'Randstad' effect hebben qua prijzen en de directe regio.

De nieuwe stek is ook zeker niet mijn droomlocatie qua vrijheid en ruimte, maar het is vooral een praktische keuze geweest. Beide kunnen we fietsen naar werk. Alle voorzieningen incl opvang, scholen, vriendjes etc op (zeer) korte afstand. Daar betaal je dan helaas ook voor. Zodra de kids het huis uit zijn en wij wat meer vrije tijd hebben kijken we wel weer verder (of eerder).
Voordeel van geen enorme tuin en wel speelveldjes voor de deur is dat je er ook minder onderhoud aan hebt en alle kinderen uit de buurt elkaar sneller vinden.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Sikkek schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:18:
[Afbeelding]
Zeker mooie woning!
Ben wel benieuwd wat het bestemmingsplan wordt van de weide links naast jullie, waar nu wat paardjes lopen :).

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[Voor 99% gewijzigd door Sport_Life op 30-06-2020 00:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Sport_Life schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:46:
[...]

3.439 per m2 voor een tweekapper nieuwbouw op 315m2 kavel zijn prijzen waar men in de Randstad (grote steden) jaloers op is :P.
Wij hebben het gekocht met € 2.966 per m2, maar er is bijna 80k aan meerwerk bij gekomen incl uitbouw benedenverdieping van 2.4m (x 5.7m), verlengen met 1.2m (x 3.2m) + isoleren van de berging en dakkapel op zolder. Dus er is netto ook wat wel ruimte bij gekomen.

Kijk je naar plaatsen als Malden en Groesbeek hier rond Nijmegen dan koop je voor 600k een vrijstaande woning van 200-240 m2 met een 800-1000 m2 grond en zit je op enkele minuten van het groen (Rijk van Nijmegen). Nadeel voor mij was dan echter weer dat fietsen naar werk richting de 1.5 uur zou gaan en daarmee geen optie is icm kinderopvang/scholen etc.

Dus zoals ik al zei: Nijmegen heeft ook een soort 'Randstad'-effect hier in de regio waardoor de prijzen hoger liggen dan in de rest van de regio. Maar ook hier geldt dat je er bewust voor kiest duurder te wonen.

En in Groningen zie je dat ook met Groningen stad. Voor de prijs die je daar momenteel neer telt voor een leuk huis koop je 20 km verderop (in aardbevingsgebied) zowat een heel dorp...

[Voor 7% gewijzigd door Farmerwood op 27-06-2020 20:08]

• Z___Z
  • Niet online
Wel jammer dat ze die woonwijk direct naast de A325 hebben gebouwd. Hadden ze hem 100 meter er vanaf gebouwd kon de snelweg gewoon blijven. Nu is de reistijd tussen Arnhem en Nijmegen 10 minuten langer geworden. Vroeger kon je 100 rijden tot aan de Waalbrug. Wel mooie huizen daar in Lent, maar ook erg duur voor Vinex Nijmegen. Zijn de huizen in Nijmegen zelf nog duurder?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 07:11
Binnenkort wordt ook onze woning opgeleverd. Aangezien we toch in de buurt van Nijmegen aan het praten zijn. Deze is daar ook in de buurt.

Nu vroeg ik me af hoe je kunt zien of de kookgroep goed is aangesloten zonder de kap van de groepenkast af te halen.

We hebben nu een dubbele zekering voor de kookgroep maar deze kan dus best op 1 fase zijn aangesloten ipv 2. Of is dat erg onlogisch om te doen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ascension
  • Nu online
@Z___Z tien minuten is wel wat overdreven toch? En nu is er een tweede brug over de Waal, zal voor velen ook veel tijdswinst opleveren. Alleen hopen dat de werkzaamheden aan de Waalbrug eens afgerond zijn...

Het kan overigens gekker in Nijmegen, zelf een woning bij https://www.lentsbuiten.nl. Onze droomplek, wel een kleine kavel maar je kan niet alles hebben... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Z___Z schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:21:
Wel jammer dat ze die woonwijk direct naast de A325 hebben gebouwd. Hadden ze hem 100 meter er vanaf gebouwd kon de snelweg gewoon blijven. Nu is de reistijd tussen Arnhem en Nijmegen 10 minuten langer geworden. Vroeger kon je 100 rijden tot aan de Waalbrug. Wel mooie huizen daar in Lent, maar ook erg duur voor Vinex Nijmegen. Zijn de huizen in Nijmegen zelf nog duurder?
In de praktijk is het nog gewoon 'snelweg' hoor, want vrijwel niemand rijdt daar netjes 50...
Er wordt ook volop actie tegen gevoerd door bewoners die tegen de N325 aan wonen.

Voor Nijmegen zelf geldt dat er duurdere en goedkopere wijken zijn dan Lent.
We hebben zelf in o.a in Nijmegen Oost gekeken naar huizen. 600-650K voor een 2-onder-1-kapper uit de jaren 30 van 150m2 met +/- 50-100 m2 tuin is eerder regel dan uitzondering en dan moet er nog het nodige aan opgeknapt worden.

Lent heeft z'n voordelen ten opzichte van Nijmegen. Een groot deel van de mensen die nu een nieuwbouwhuis koopt in Lent woont op dit moment al in Lent of Nijmegen.

• poosie
Dat je daar 100 mocht is echt al heul lang geleden... Wij wonen inmiddels al 20 jaar in de Waalsprong (nu net tweede huis). In de eerste jaren kocht je hier meer huis voor hetzelfde geld als aan de zuidkant van de Waal. Nu de voorzieningen (winkels, scholen, bioscoop, zwemwater, station, etc) meer "af" zijn en het hier wat drukker is, is het ineens enorm populair. De prijzen liggen nu gelijk of wat hoger, beetje afhankelijk van de wijk.

• poosie
DutchKel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:45:
Binnenkort wordt ook onze woning opgeleverd. Aangezien we toch in de buurt van Nijmegen aan het praten zijn. Deze is daar ook in de buurt.

[Afbeelding]

Nu vroeg ik me af hoe je kunt zien of de kookgroep goed is aangesloten zonder de kap van de groepenkast af te halen.

We hebben nu een dubbele zekering voor de kookgroep maar deze kan dus best op 1 fase zijn aangesloten ipv 2. Of is dat erg onlogisch om te doen?
Ewijk?

• DutchKel
  • Laatst online: 07:11

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:34

Shabbaman

Got love?

Sport_Life schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:42:
[...]

Zeker mooie woning!
Ben wel benieuwd wat het bestemmingsplan wordt van de weide links naast jullie, waar nu wat paardjes lopen :).
Het zijn stieren en je mag er huizen bouwen. Grote huizen, geen kleine.

Vandaag nog eens langs de bouwplaats gefietst, en ze hebben gisteren of eergisteren de heipalen in de grond gejast.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• kabeltjekabel
10 minuten... geloof je het zelf?

• kabeltjekabel
DutchKel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Kijken of de aardlekschakelaar 2 modules of 4 modules breed is.

Kookgroep is eigenlijk altijd op 1 fase aangesloten. Je kunt het ook meten bij het Perilex stopcontact. Nergens 400V = enkelfase. Daar hoeft de kap van de groepenkast er niet voor af. (Maar meestal is de Perilex bereiken meer werk :+ ). Anders foto'tje posten in het elektra topic.

• Z___Z
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:01:
[...]

10 minuten... geloof je het zelf?
offtopic:
ja, want er staan nu ook veel meer stoplichten die er vroeger niet stonden.

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Shabbaman schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:42:
[...]

Het zijn stieren en je mag er huizen bouwen. Grote huizen, geen kleine.

Vandaag nog eens langs de bouwplaats gefietst, en ze hebben gisteren of eergisteren de heipalen in de grond gejast.
Er zijn nu nog geen plannen voor woonbestemming te vinden.. vandaar.

Verder staat het iedereen natuurlijk vrij om een grote of kleine woning te bouwen ;).

[Voor 60% gewijzigd door Sport_Life op 28-06-2020 01:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:32
Nijmegen wordt idioot duur inderdaad, maar je betaalt ook voor wat voorzieningen. En deels ook voor het gebrek daaraan.

Dat huis dat gelinkt staat voor zes ton, scheelt niet gek veel van onze nieuwe aankoop. Wij hebben wel significant minder tuin, maar slechts een paar m² minder woonoppervlakte en een eigen achterom langs de garage. Prijzen zijn wel idioot gestegen daar. Ik weet nog dat vrienden van me daar gekocht hebben onder 300k, jaar of vijf-zes geleden. Dat zou nu weggaan tegen de vijf ton. Holy shit.

Maar om nog even richting het topic te gaan: we gaan binnenkort passeren bij de notaris! Helaas beginnen dan ook de dubbele lasten. Ik hou, gezien het prefab betonbouw is, rekening erbij dat we vanaf maand twee al zo'n 75% van de hypotheeklasten moeten betalen, en niet lang daarna al 85%. Mede omdat de grond 60% v/d prijs is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Pannencouque schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:57:
Nijmegen wordt idioot duur inderdaad, maar je betaalt ook voor wat voorzieningen. En deels ook voor het gebrek daaraan.

Dat huis dat gelinkt staat voor zes ton, scheelt niet gek veel van onze nieuwe aankoop. Wij hebben wel significant minder tuin, maar slechts een paar m² minder woonoppervlakte en een eigen achterom langs de garage. Prijzen zijn wel idioot gestegen daar. Ik weet nog dat vrienden van me daar gekocht hebben onder 300k, jaar of vijf-zes geleden. Dat zou nu weggaan tegen de vijf ton. Holy shit.

Maar om nog even richting het topic te gaan: we gaan binnenkort passeren bij de notaris! Helaas beginnen dan ook de dubbele lasten. Ik hou, gezien het prefab betonbouw is, rekening erbij dat we vanaf maand twee al zo'n 75% van de hypotheeklasten moeten betalen, en niet lang daarna al 85%. Mede omdat de grond 60% v/d prijs is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik neem aan dat je koop-aanneemsom al bekend is? Dan kan je hem vrij eenvoudig uitrekenen. Met een koopsom van 600k zal de grondquote vast zo rond de 60:40 liggen? Termijn betalingen staan in je aanneem ovk. Is al het grondwerk al verricht als de grond geleverd wordt ? Of moet de aannemer dat nog doen (rioleringen enzo )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Vergelijkbaar bij ons. We betalen sinds eind April naast de huur van ons huidige huis ook de hypotheek voor het nieuwe huis. Grond is bij ons 50% en we hebben de eerste betaling voor meerwerk (25%) gehad plus wat administratie kosten ala startbouw.
We verwachten binnen 2 weken de factuur voor het gereedkomen van de dekvloer en vanaf dat moment gaat het hard stijgen met de hypotheekkosten.
Gelukkig kunnen we dat prima trekken. Ik betaal de huur nu van mijn inkomen en mijn vrouw de hypotheek van haar salaris. Aka sparen staat op een laag pitje dit jaar. 😋

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubbergrover1
Grond gaat inderdaad meteen lopen. Ook voor de eerste 10% van de standaard-woning plus een kwart van het bouw-meerwerk kregen we meteen een rekening. Daarna bleef het een paar maanden stil, vraag je je af of er eigenlijk wel wat gebeurt... Dus ik denk dat het bij jullie ook nog wel even duurt voordat de teller echt gaat lopen. Maar toen ging het ineens ook wel weer vrij snel. Volgens mij heb je daarna termijnen voor als de begane vloer er ligt plus voor iedere verdiepingsvloer plus voor als het dak er ligt. Maar als het voorbereidend werk eindelijk afgerond is en de fundering er eenmaal ligt, dan gaat de ruwbouw best snel. Die termijnen vanaf begane vloer tot aan dak worden dan dus in best korte tijd in rekening gebracht. Voglens mij was dat bij ons iets van 60% van de bouwkosten die er in no-time doorheen worden gejaagd. En de rest kwam dan bij oplevering.

En daarna gebeurt er dus voor je gevoel weer een paar maanden niets, omdat ze dan met al het binnenwerk bezig zijn, waar best veel tijd in gaat zitten terwijl je het gevoel hebt dat er niets gebeurt :). Volgens mij zat er ongeveer een halfjaar tussen die laatste termijn en de oplevering. Dat is dus wel een duur halfjaar, omdat je de grond plus het grootste deel van de woning zelf al hebt betaald.

[Voor 3% gewijzigd door Rubbergrover1 op 28-06-2020 08:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Driftkikkertje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Zijn dit de zogehete xl wanden? Dan ben ik daar ook benieuwd naar!
Geen idee eigenlijk 😄 Alle uitsparingen zitten er in ieder geval in. Voor ramen, deuren, leidingen, stopcontacten etc. Wand wordt opgetild, geplaatst, gestut en vastgeklikt.

Nav hierboven:
11 mei getekend, meteen grond betaald
24 mei factuur voor aanvang bouw ontvangen
24 juni factuur voor grondvloer ontvangen

[Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 28-06-2020 09:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online

Dit stond in onze conceptovereenkomst. Volgens mij redelijk standaard aangezien het vanuit Woningborg komt.
Bij ons zal dit hele traject ongeveer een jaar duren. In maart 2020 getekend voor de grond en verwachte oplevering staat nu op feb/mrt 2021.

De laatste 10% blijft bij de notaris staan tot alle opleverpunten opgelost zijn. Evt deels indien de openstaande punten niet de waarde van die 10% zijn.

[Voor 19% gewijzigd door Farmerwood op 28-06-2020 10:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Je zal vooral de aflossing gaan merken. Van de rente krijg je sowieso de helft terug, want geen EWF op een woning in aanbouw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Farmerwood schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:45:
[Afbeelding]

Dit stond in onze conceptovereenkomst. Volgens mij redelijk standaard aangezien het vanuit Woningborg komt.
Bij ons zal dit hele traject ongeveer een jaar duren. In maart 2020 getekend voor de grond en verwachte oplevering staat nu op feb/mrt 2021.

De laatste 10% blijft bij de notaris staan tot alle opleverpunten opgelost zijn. Evt deels indien de openstaande punten niet de waarde van die 10% zijn.
Volgens mij stort je evt 5% bij de notaris, geen 10% vd laatste termijn.

[Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 28-06-2020 10:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 08:32
siemenz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:25:
[...]

Ik neem aan dat je koop-aanneemsom al bekend is? Dan kan je hem vrij eenvoudig uitrekenen. Met een koopsom van 600k zal de grondquote vast zo rond de 60:40 liggen? Termijn betalingen staan in je aanneem ovk. Is al het grondwerk al verricht als de grond geleverd wordt ? Of moet de aannemer dat nog doen (rioleringen enzo )
Termijnen zijn inderdaad bekend, maar ik vroeg me gewoon af hoe snel je ze vaak voor je kiezen krijgt. Met de huidige bouwvormen lijkt het erop dat dat gewoon snel gaat.
Rubbergrover1 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:40:
En daarna gebeurt er dus voor je gevoel weer een paar maanden niets, omdat ze dan met al het binnenwerk bezig zijn, waar best veel tijd in gaat zitten terwijl je het gevoel hebt dat er niets gebeurt :). Volgens mij zat er ongeveer een halfjaar tussen die laatste termijn en de oplevering. Dat is dus wel een duur halfjaar, omdat je de grond plus het grootste deel van de woning zelf al hebt betaald.
Dat half jaar is zuur inderdaad. Je hebt weinig zicht op wat er gebeurt. Maar weinig aan te doen. Intussen zakt de LTV, laat ik me daar maar zoet mee houden :P
Farmerwood schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:26:
[...]

Vergelijkbaar bij ons. We betalen sinds eind April naast de huur van ons huidige huis ook de hypotheek voor het nieuwe huis. Grond is bij ons 50% en we hebben de eerste betaling voor meerwerk (25%) gehad plus wat administratie kosten ala startbouw.
We verwachten binnen 2 weken de factuur voor het gereedkomen van de dekvloer en vanaf dat moment gaat het hard stijgen met de hypotheekkosten.
Gelukkig kunnen we dat prima trekken. Ik betaal de huur nu van mijn inkomen en mijn vrouw de hypotheek van haar salaris. Aka sparen staat op een laag pitje dit jaar. 😋
Op zo'n schema zat in inderdaad te wachten. Dan klopt mijn inschatting vrij aardig. De grond betalen we dus binnenkort al, dus aan 60% zitten we wel vast. En als jullie de overige termijnen al snel hebben moeten voldoen, krijgen wij die facturen ook snel. Ik gok zomaar dat we over twee-drie maanden dan al 80% van de hypotheeksom moeten voldoen want die prefab betonplaten knallen ze er natuurlijk snel neer om te kunnen cashen.
Pagina: 1 ... 85 ... 90 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True