Waarom vraag je dat aan ons? Dat had je af kunnen stemmen met de aannemer. Hier zat alles standaard in de muur maar dat heb ik vooraf ook gechecked.SmileAlot schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:57:
Idd voor een wastafel, die aansluiting snap ik idd nog wel; echter er komen ook waterleidingen uit de grond. Moeten die niet in de muur?
Vind je zelf dat ze in de muur moeten?SmileAlot schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:57:
[...]
Idd voor een wastafel, die aansluiting snap ik idd nog wel; echter er komen ook waterleidingen uit de grond. Moeten die niet in de muur?
Dan moet je vloer ook weer opengehakt worden anders lukt dat uiteraard niet.
Nou ik vind er niet direct iets van. Als het zo makkelijk is als jij zegt dat je er een meubel voor zet dan is t zo opgelost. Maar is het zo simpel?ASW1 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 22:12:
[...]
Vind je zelf dat ze in de muur moeten?
Dan moet je vloer ook weer opengehakt worden anders lukt dat uiteraard niet.
Voor de radiatoren gebruiken ze vaak leidingen die uit de vloer komen, was in ons vorige nieuwbouwhuis ook. Voor ons nieuwe nieuwbouwhuis dat nu gebouwd wordt hebben we expliciet aangegeven dat we de leidingen van de radiatoren op de eerste verdieping, uit de muur willen laten komen. Die zouden dus standaard wederom uit de vloer komen bij dit project.SmileAlot schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:57:
[...]
Idd voor een wastafel, die aansluiting snap ik idd nog wel; echter er komen ook waterleidingen uit de grond. Moeten die niet in de muur? Wastafelmeubel met dan een hele brede uitsparing over de hele?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tja in de omschrijving staat:Rivanov schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:02:
[...]
Voor de radiatoren gebruiken ze vaak leidingen die uit de vloer komen, was in ons vorige nieuwbouwhuis ook. Voor ons nieuwe nieuwbouwhuis dat nu gebouwd wordt hebben we expliciet aangegeven dat we de leidingen van de radiatoren op de eerste verdieping, uit de muur willen laten komen. Die zouden dus standaard wederom uit de vloer komen bij dit project.
“er wordt een afgedopte waterafvoer, een afgedopte koud en warm water leiding aangebracht ten behoeve van een na oplevering door derden te leveren en aan te brengen wastafelcombinatie”
Ging er niet vanuit dat die derde de vloer dan open moet bikken en leidingen moet frasen...
Ik ben geen bouwkundige, maar ontstaat er op deze manier niet enorm veel contactgeluid tussen de woningen? Alles van beton en niet gescheiden van elkaar.ambusched schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:30:
Even een update hoe het er nu bij ons voor staat, als eerst een vraag. Waarvoor zitten de gaten in het beton? Lopen door en door en ook tussen de huizen. Ik zag nu dozen met losse stukjes 'beton' in zelfde maat en bij sommige huizen waren die in de gaten gestopt. Waarvoor dienen deze gaten?
[Afbeelding]
Nog wat foto's van de stand van zaken bij onze woning:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaat bij ons wat 'traag' het eerste gedeelte gaat wel snel, daar liggen de eerste daken er op en zijn ze al redelijk ver met metselen.
Het huis achter onze woning is een vrije kavel en zijn ze eind januari begonnen. Dat gaat echt snel.
De prognose is nu eerste woningen voor en rest na bouwvak opleveren. (Onze zal na bouwvak zijn natuurlijk, maar is zoals vooraf verteld)
@BFmango daar ben ik ook wel bang voor. Komende van een woning waar we jaren lang geluidsoverlast van de buren hebben gehad. Maar schijnt met massa van beton te maken te hebben dat het niet zo is? Maar heb daar helaas verder niet zo veel verstand van en ga ervan uit dat de bouwer dat wel heeft
250mm massieve muur beton is voldoende om aan de wettelijke eisen omtrent contact en luchtgeluid te voldoen.
nice.. ik wilde dat ook maar kon bij ons helaas niet...Rivanov schreef op zondag 24 maart 2019 @ 08:02:
[...]
Voor de radiatoren gebruiken ze vaak leidingen die uit de vloer komen, was in ons vorige nieuwbouwhuis ook. Voor ons nieuwe nieuwbouwhuis dat nu gebouwd wordt hebben we expliciet aangegeven dat we de leidingen van de radiatoren op de eerste verdieping, uit de muur willen laten komen. Die zouden dus standaard wederom uit de vloer komen bij dit project.
Fundering is afgelopen week gestort, maar schrok er wel van hoe klein het zo lijkt.
Is dit iets wat jullie herkennen?
Ja dat hoor ik vaker! Wat zijn de afmetingen?
Van de fundering : 9,4 x 6,2 ex bijkeuken en garageRtoo schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:20:
Ja dat hoor ik vaker! Wat zijn de afmetingen?
Dat vonden wij ook, maar 9,4m is ook niet heel groot imo (geen uitbouw?).3CPO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Fundering is afgelopen week gestort, maar schrok er wel van hoe klein het zo lijkt.
Hoeft niet per se verkeerd te zijn hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 24-03-2019 16:32 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
@3CPO Persoonlijk vind ik de funderingen alleen altijd vrij klein lijken, zodra er de vloeren op komen en bij voorkeur ook de binnen en buitenmuren krijg je imho een veel beter idee v/d ruimte.
Natuurlijk is dit persoonlijk maar zo vond ik dit bij een familielid die zelfbouw deed ook in de eerste instantie, een woning van 9 x 17m en met alleen de fundering leek het vrij klein. Nu het al volledig staat (anderhalf jaar onderhand al) is/lijkt het een stuk ruimer
Natuurlijk is dit persoonlijk maar zo vond ik dit bij een familielid die zelfbouw deed ook in de eerste instantie, een woning van 9 x 17m en met alleen de fundering leek het vrij klein. Nu het al volledig staat (anderhalf jaar onderhand al) is/lijkt het een stuk ruimer
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Bij ons is de vloeroppervlakte 10x8,4. Leek een postzegel toen alleen de begane grond erin lag.
Binnenmaat woongedeelte op voorgrond is 10,60m x 5,7m (6,9m achterkant). Buitenmaat zal dan 35 - 50cm, even afhankelijk van de dikte van de muren, erbij opgeteld zijn.

Ik vind de fundering niet klein overkomen.
@Codeoranje Kolomwapening is trouwens inmiddels inderdaad recht getrokken met bekisting er omheen.

Ik vind de fundering niet klein overkomen.
@Codeoranje Kolomwapening is trouwens inmiddels inderdaad recht getrokken met bekisting er omheen.
[ Voor 25% gewijzigd door witterholt op 24-03-2019 18:40 ]
Wij vonden het ook erg klein ogen. Bij ons is het 9,3×4,85 dus sowieso niet erg groot. Ons huis is nu 1 meter korter dus blijft vreemd om het zo te zien en dan inschatten. Nu staan de 1e verdieping muren en komt het meer tot leven maar blijft toch klein ogen van buiten. Laten we hopen dat ze een goed meetlint hebben gebruik
Ook de tuin komt erg kort over ten opzichte van de kavel achter ons huis

Ook de tuin komt erg kort over ten opzichte van de kavel achter ons huis

Het blijft nog wel een tijdje kleiner ogen en je zult tijdens een kijkdag vast nog wel eens een kamer opmeten. Door het gebruik van al die grijze bouwmaterialen lijkt het kleiner en dat verandert pas zodra de vloer en wanden zijn gegaan.ambusched schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:37:
Wij vonden het ook erg klein ogen. Bij ons is het 9,3×4,85 dus sowieso niet erg groot. Ons huis is nu 1 meter korter dus blijft vreemd om het zo te zien en dan inschatten. Nu staan de 1e verdieping muren en komt het meer tot leven maar blijft toch klein ogen van buiten. Laten we hopen dat ze een goed meetlint hebben gebruik
* Timmy heeft bij de eerste kijkdag met het meetlint de slaapkamer opgemeten om te kijken of het nieuw bestelde bed wel zou passen
Haha, toen de vloeren erop lagen heb ik het zelfs nog nagemeten want ik had het gevoel dat het beloofde oppervlak gewoon niet geleverd ging worden3CPO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Het komt omdat je geen referentiepunt hebt.
Het lijkt altijd een stuk kleiner daardoor.
Wacht maar tot je de sleutel krijgt dan vervloek je de m2’s als je de prijzen weet van vloeren en wanden
.
Het lijkt altijd een stuk kleiner daardoor.
Wacht maar tot je de sleutel krijgt dan vervloek je de m2’s als je de prijzen weet van vloeren en wanden
Dit lijkt me geen aansluiting voor een wastafelcombinatie. Op basis van deze omschrijving hadden die leidingen natuurlijk netjes in de muur moeten zitten. Zowel afvoer als water.SmileAlot schreef op zondag 24 maart 2019 @ 09:28:
[...]
Tja in de omschrijving staat:
“er wordt een afgedopte waterafvoer, een afgedopte koud en warm water leiding aangebracht ten behoeve van een na oplevering door derden te leveren en aan te brengen wastafelcombinatie”
Ging er niet vanuit dat die derde de vloer dan open moet bikken en leidingen moet frasen...
Vloer open bikken gaat wellicht wel, maar laat dat de aannemer zelf doen. Op basis van die omschrijving vind ik dit niet correct.
Of oplossen met klein voorzetwandje (geeft bouwbegeleider aan, zou ik ook zeggenBlihi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Dit lijkt me geen aansluiting voor een wastafelcombinatie. Op basis van deze omschrijving hadden die leidingen natuurlijk netjes in de muur moeten zitten. Zowel afvoer als water.
Vloer open bikken gaat wellicht wel, maar laat dat de aannemer zelf doen. Op basis van die omschrijving vind ik dit niet correct.
Als ik de aannemer was zou ik dat ook zeggen ja. Maar het blijft zijn verantwoordelijkheid dit netjes te doen. Een klein voorzetwandje lost het niet helemaal op, want een van de waterleidingen zit veel te ver de kamer in. Ik vind het prutswerk van de installateur.
Deze aansluitingen zijn wel correct, kijk maar eens voor de gein op Funda naar nieuwbouwhuizen die gebouwd zijn zonder dat er vooraf een koper was. Daar worden veelvuldig dit soort "woningbouw wastafels" geplaatst. Dit is de goedkoopste oplossing voor de aannemer.Blihi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Dit lijkt me geen aansluiting voor een wastafelcombinatie. Op basis van deze omschrijving hadden die leidingen natuurlijk netjes in de muur moeten zitten. Zowel afvoer als water.
Heeft iemand ervaring met DW Schilderwerken uit Zaltbommel?
Overwogen omdat ze om de hoek zitten, maar ze lijken enkel latex te spuiten/rollen (latexverfspuiten.nl is van hun). Wil graag renovlies behang op de muur.ArCadE schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:54:
Heeft iemand ervaring met DW Schilderwerken uit Zaltbommel?
Wij hebben ook een schilder(omgeving alkmaar dus heb je niet veel aan) in de hand genomen deze had het renovlies uit besteed aan jongens die het twee keer netter en twee keer netter als hij zelf kan. Vervolgens heeft de schilder het netjes afgewerkt en gesaused.arj1o1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:08:
[...]
Overwogen omdat ze om de hoek zitten, maar ze lijken enkel latex te spuiten/rollen (latexverfspuiten.nl is van hun). Wil graag renovlies behang op de muur.
Het oneindige X 0
Iemand die een prefab huis heeft Slokker?
Prefab-huizenbouwer in de problemen na ontdekking ernstige gebreken
https://www.ad.nl/wonen/p...nstige-gebreken~a690e5e2/
Nadeel van een nieuwbouw je koopt een huis op een tekening. Wij hadden het hele huis binnenmuren uitgetekend op een grote oprit. Nu ook de badkamer helemaal met tape in de achterbouw op de grond uitgezet. We moeten daar nog een juiste indeling voor verzinnen.3CPO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Klopt helemaal. Dat blijft lastig in te schatten. Al wordt je er op een gegeven moment wel handiger in. Je krijgt een beter beeld wat mogelijk is.T.E schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:25:
[...]
Nadeel van een nieuwbouw je koopt een huis op een tekening. Wij hadden het hele huis binnenmuren uitgetekend op een grote oprit. Nu ook de badkamer helemaal met tape in de achterbouw op de grond uitgezet. We moeten daar nog een juiste indeling voor verzinnen.
Basement Bios ---- Exo-S
Het gaat in dit geval ook om het latex spuiten van het plafond op zolder. Was even benieuwd naar ervaringen.arj1o1 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:08:
[...]
Overwogen omdat ze om de hoek zitten, maar ze lijken enkel latex te spuiten/rollen (latexverfspuiten.nl is van hun). Wil graag renovlies behang op de muur.
Als je binnen staat lijkt het ook vaak kleiner doordat je in het midden van de ruimte gaat staan. Bij ons was dit ook het geval tot dat ik in de toekomstige keuken ging staan en vanuit daar de woonkamer in keek. Toen leek het ineens een stuk groter. Nu wonen wij er (sinds 2 maanden) en het is allemaal echt wel groter dan het in eerste instantie tijdens de bouw leekTimmy schreef op zondag 24 maart 2019 @ 18:53:
[...]
Het blijft nog wel een tijdje kleiner ogen en je zult tijdens een kijkdag vast nog wel eens een kamer opmeten. Door het gebruik van al die grijze bouwmaterialen lijkt het kleiner en dat verandert pas zodra de vloer en wanden zijn gegaan.
* Timmy heeft bij de eerste kijkdag met het meetlint de slaapkamer opgemeten om te kijken of het nieuw bestelde bed wel zou passen
©2004
Ik heb mijn nieuwbouwappartement nagemaakt in Sweethome3D.Mystikal schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:25:
[...]
Klopt helemaal. Dat blijft lastig in te schatten. Al wordt je er op een gegeven moment wel handiger in. Je krijgt een beter beeld wat mogelijk is.
Het is een appartement waar wij zelf de indeling van muren mochten bedenken. Uiteindelijk het originele ontwerp op de schop gegooid, en met het 3D programma meubels etc ingepast. Blijft een benadering, maar gaf wel een idee hoe ruimtelijk alles zou zijn.
Wij staan hier ook op het punt ons eerste nieuwbouwhuis te kopen. Best spannend. Net door de woningborgmodelovereenkomst heen en de eerste financieringsramingen.
Wij laten de schuine platen afsmeren en spuiten. Lijkt mij de mooiste (eenvoudige) optie. Nokhoogte 5.1m.ArCadE schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:31:
[...]
Het gaat in dit geval ook om het latex spuiten van het plafond op zolder. Was even benieuwd naar ervaringen.
Sleutel krijgen we in juni, dus ik hoop eind juli de resultaten te kunnen laten zien.
Gefeliciteerd! Welk project betreft het?LtMarx schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:29:
Wij staan hier ook op het punt ons eerste nieuwbouwhuis te kopen. Best spannend. Net door de woningborgmodelovereenkomst heen en de eerste financieringsramingen.
Ik lees al een aantal maanden rustig mee in dit topic, veel van geleerd. Echter heb ik een vraag over het opstart protocol voor de vloerverwarming. Ik werd laatst gebeld door mijn vloerleverancier met de vraag of de geschatte leverdatum nog steeds aan de orde is. Ik heb bij hem een keramische houtlooktegel afgenomen. Tijdens het kopen van deze vloer was ik nog niet bewust van een dergelijke opstart protocol, echter betekent dit dat ik minstens twee weken verder ben voordat het opstart protocol volledig is uitgevoerd. Wat mij verbaasde is dat de verkoper niet bepaald op de hoogte was van een dergelijke opstart protocol voor vloerverwarmingen. Komt dit wellicht omdat een opstart protocol niet noodzakelijk is voor een keramische tegel? Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
Ook keramisch parket aangeschaft en specifiek gevraagd of stook protocol nodig is.sander121 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:25:
Ik lees al een aantal maanden rustig mee in dit topic, veel van geleerd. Echter heb ik een vraag over het opstart protocol voor de vloerverwarming. Ik werd laatst gebeld door mijn vloerleverancier met de vraag of de geschatte leverdatum nog steeds aan de orde is. Ik heb bij hem een keramische houtlooktegel afgenomen. Tijdens het kopen van deze vloer was ik nog niet bewust van een dergelijke opstart protocol, echter betekent dit dat ik minstens twee weken verder ben voordat het opstart protocol volledig is uitgevoerd. Wat mij verbaasde is dat de verkoper niet bepaald op de hoogte was van een dergelijke opstart protocol voor vloerverwarmingen. Komt dit wellicht omdat een opstart protocol niet noodzakelijk is voor een keramische tegel? Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
Antwoord was, nee niet echt.
Zand cement vloer heeft al een tijdje kunnen drogen(wordt niet 1 dag voor opleveren gestort)
6 weken na leggen kan de VW pas aan.
Door de tegellijm ontstaat er ook een tussenlaag die eventuele scheuren opvangen. In tegenstelling tot gelijmde/plak pvc of gietvloeren. Ik zou wel na 6 weken langzaam gaan opstoken.
Wacht maar tot het plafond er op ligt en alle ondersteuning weg is.3CPO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Er is nog een verschil tussen de wettelijke eis en geen contact geluid. Wij hebben overal een akoestische band er tussen zitten. Is ook iets wat onze ingenieur sterk aanraadde.headhunter1985 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:30:
250mm massieve muur beton is voldoende om aan de wettelijke eisen omtrent contact en luchtgeluid te voldoen.
Klopt en verstandig van je adviseur. Daarom zei ik ook wettelijke eisen.blubbers schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:54:
[...]
Er is nog een verschil tussen de wettelijke eis en geen contact geluid. Wij hebben overal een akoestische band er tussen zitten. Is ook iets wat onze ingenieur sterk aanraadde.
Jep. De ijzers van onze fundering zijn neergelegd en het lijkt klein. Maar als je de boel opmeet (of rasters telt) dan klopt het precies, dus dat is allemaal optisch bedrog. Je hoort het inderdaad vaker. Pas als het af is realiseer je je hoe groot het is.3CPO schreef op zondag 24 maart 2019 @ 16:19:
Ik heb het hele huis uitgetekend in Sketchup. Dan krijg je een goed beeld van de mogelijkheden, de maten en wat er allemaal wel en niet kan. Het vereist wel enig doorzettingsvermogen en veel vrije weekenden

Het TV meubel midden op de laatste foto heb ik inmiddels gemaakt op basis van IKEA kasten en eiken panelen van de Karwei. Nu moet alleen het huis nog gebouwd worden, dus het komende jaar staat die kast gewoon in de weg op zolder
De keuken is inmiddels helemaal afgesproken. Deze hebben we gekocht bij Stein keukens in Nuenen.
Voor de vloer denken we momenteel na over ofwel PVC ofwel tegels met houtpatroon. Het gaat om zo'n 90 m2 op de begane grond, dus dat is nog een behoorlijke kostenpost.
[ Voor 53% gewijzigd door Blihi op 27-03-2019 14:52 ]
@Blihi op zo’n woning met dat perceel is de vloer een grote kostenpost?
Begane grond vloer ben ik voor keramische tegels gegaan met houtlook.
Ik vond dat toch net even iets meer de look & feel van een echte houtenvloer hebben. (meer patronen en geen “glimmende laag”)
Ik was voor 110m2 (excl. snijverlies) zo’n 12k kwijt.
Begane grond vloer ben ik voor keramische tegels gegaan met houtlook.
Ik vond dat toch net even iets meer de look & feel van een echte houtenvloer hebben. (meer patronen en geen “glimmende laag”)
Ik was voor 110m2 (excl. snijverlies) zo’n 12k kwijt.
[ Voor 63% gewijzigd door GeeMoney op 27-03-2019 16:28 ]
Tja. relatief wellicht niet, maar absoluut wel. Ik hoop de vloeren (inclusief plinten) onder de 13K te kunnen houden. Daarop is begroot.GeeMoney schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:25:
@Blihi op zo’n woning met dat perceel is de vlper een grote kostenpost?
Het lastige is dat er zowel boven als beneden vloerverwarming komt met een anhydriet vloer die nog geschuurd moet worden. Dat brengt kosten met zich mee.
Ik ging er eens lekker voor zitten om me te verkneukelen aan de problemen van een collega aannemer maar wat een teleurstelling zeg. Allemaal getrut en het filmpje maakt nergens de tendentieuze titel en inleiding waar.ollie_1982 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:27:
Iemand die een prefab huis heeft Slokker?
Buitengewoon kwalijk als je meer dan een jaar later nog simpele puntjes hebt maar dit gaat eigenlijk nergens over.
Afgelopen zaterdag bij de project leverancier geweest voor keuken, badkamer en binnen deuren.
Kwa keuken en badkamer kunnen ze redelijk tot goed aan onze wensen mee gaan.
Voor de keuken een siematic keuken in een schier eiland op stelling en losse kastenwand.
Badkamer 2 muurtjes om de douche wat meer te scheiden en andere tegels, wc, bad etc. Goede mee werkende vent, als je handig bent kan ik je het douche meubel voor een inkoop prijs geven mits je hem zelf monteerde, wij zorgen dat de leidingen op de juiste plek zitten..
Top! Ben benieuwd naar de offertes.
Dan de binnen deuren.... stalen kozijnen met bovenlichaam en opdek deuren. Geen mogelijkheden tot andere kozijnen of stompe deuren.
Iets of wat mooiere deuren is voor een set van 8 deuren en klinken ongeveer 1400 euro meer prijs. Boven lichten dicht laten zetten is nog eens rond de 120 tot 150 euro extra per kozijn.
Al met al een grote post wat uitijndelijk nog steeds niet echt iets is wat we zoeken.
De koopbegelijder heeft gereageerd, als we geen deuren en kozijnen laten monteren dan krijgen we 185 terug. Alleen meterkast deur moet geplaatst worden vanwege de regels.
Daar zitten wij toch sterk over te twijfelen.
Andere hier ervaring met kozijnen naderhand vervangen en of dan pas nieuw zetten?
Kwa keuken en badkamer kunnen ze redelijk tot goed aan onze wensen mee gaan.
Voor de keuken een siematic keuken in een schier eiland op stelling en losse kastenwand.
Badkamer 2 muurtjes om de douche wat meer te scheiden en andere tegels, wc, bad etc. Goede mee werkende vent, als je handig bent kan ik je het douche meubel voor een inkoop prijs geven mits je hem zelf monteerde, wij zorgen dat de leidingen op de juiste plek zitten..
Top! Ben benieuwd naar de offertes.
Dan de binnen deuren.... stalen kozijnen met bovenlichaam en opdek deuren. Geen mogelijkheden tot andere kozijnen of stompe deuren.
Iets of wat mooiere deuren is voor een set van 8 deuren en klinken ongeveer 1400 euro meer prijs. Boven lichten dicht laten zetten is nog eens rond de 120 tot 150 euro extra per kozijn.
Al met al een grote post wat uitijndelijk nog steeds niet echt iets is wat we zoeken.
De koopbegelijder heeft gereageerd, als we geen deuren en kozijnen laten monteren dan krijgen we 185 terug. Alleen meterkast deur moet geplaatst worden vanwege de regels.
Andere hier ervaring met kozijnen naderhand vervangen en of dan pas nieuw zetten?
Je zou even kunnen vragen bij een bouwcentre wat een stomp (montage) kozijn met de deur die je wil kost.
Dat is vrij simpel achteraf te plaatsen en is denk ik het uitelijk wat je zoekt.
(wel even de sparingsmaten in de gaten houden)
als voorbeeld een houten berkvens
https://berkvens.nl/model/berlegno/berlegno
Dat is vrij simpel achteraf te plaatsen en is denk ik het uitelijk wat je zoekt.
(wel even de sparingsmaten in de gaten houden)
als voorbeeld een houten berkvens
https://berkvens.nl/model/berlegno/berlegno
[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 27-03-2019 21:36 ]
@De Rikster Ik had eerlijk gezegd het filmpje nog niet gezien, nu wel. Geeft toch een heel ander beeld dan de titel en inleiding.
Dat is geen ingewikkelde klus voor een beetje aannemer. Als ik de optie had gehad om alles te laten vervallen had ik het gedaan. Overigens vind ik die 1400 euro totaal voor 8 deuren niet erg hoog, maar dat hangt van de deuren af. Bovenlicht dichtmaken wil met zo'n stalen kozijn nog wel eens betekenen dat ze er ipv glas een of andere plaat in zetten en dat ziet er imho echt niet uit.The Fatal schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:25:
Voor 185 euro heb je zeker geen houten kozijnen en deuren via een andere tent maar persoonlijk vind ik echt dat deuren je huis veel smoel geven dus ik zou er zeker in investeren.
Wij hebben een deel van de kozijnen laten vervallen. Alleen in de badkamer en wc laten we vanuit de bouw een kozijn/deur plaatsen ivm het tegelen tegen het kozijn aan.
Nadeel is wel dat je dan eigenlijk geen keuze meer hebt wat betreft kozijnen (in ons geval Svedex Agti houten montagekozijn). Je wilt immers niet overal andere kozijnen hebben.
Achteraf hadden we hierdoor net zo goed alle kozijnen via de bouw kunnen laten doen, want die kozijnen zijn bijna niet te krijgen voor particulieren, zijn duur (ik heb offertes van E550,- per kozijn, zonder deur en plaatsen
) en je moet uiteraard zelf de sponningen aanpassen om de kozijnen passend te maken.
Het is dus geen goede keuze geweest om deels te laten vervallen. Je moet of alles laten vervallen, of alles vanuit de bouw doen. Tenzij je vooraf weet wat voor kozijnen zij plaatsen en op basis daar van een keuze maken. Bij ons wisten ze alleen dat het hardhouten kozijnen waren en niet precies welke op het moment dat we de definitieve keuze moesten maken
Kortom, nu zijn we achteraf praktisch evenveel kwijt, alleen is het een grote hassle om te regelen.
Nadeel is wel dat je dan eigenlijk geen keuze meer hebt wat betreft kozijnen (in ons geval Svedex Agti houten montagekozijn). Je wilt immers niet overal andere kozijnen hebben.
Achteraf hadden we hierdoor net zo goed alle kozijnen via de bouw kunnen laten doen, want die kozijnen zijn bijna niet te krijgen voor particulieren, zijn duur (ik heb offertes van E550,- per kozijn, zonder deur en plaatsen
Het is dus geen goede keuze geweest om deels te laten vervallen. Je moet of alles laten vervallen, of alles vanuit de bouw doen. Tenzij je vooraf weet wat voor kozijnen zij plaatsen en op basis daar van een keuze maken. Bij ons wisten ze alleen dat het hardhouten kozijnen waren en niet precies welke op het moment dat we de definitieve keuze moesten maken

Kortom, nu zijn we achteraf praktisch evenveel kwijt, alleen is het een grote hassle om te regelen.
Langzamerhand word onze oplevering meer en meer naar achteren geschoven. Even een kort overzicht:
Toen we de KAO ondertekenden was de planning dat het hele project in Q1 en Q2 van 2019 zou worden opgeleverd. In april 2018 werd dit al bijgesteld naar eerste huizen ergens in Q1 2019 en dan laatste huizen begin Q3 2019. En nu is ons aangegeven dat de eerste huizen pas medio Q2 op zijn vroegst en de laatste huizen pas einde Q4 2019 zullen worden opgeleverd. En beginnen ze ook al te neuzelen in allerlei excuses voor de huidige en toekomstige vertraging (metselaars, lijmers en NUTS). Kortom vertrouwen zakt naar een minimaal niveau.
Uiteraard hebben ze juridisch allesgoed dichtgetimmerd. Mijn vraag is: is dit tegenwoordig een normale gang van zaken? Dus een jaar na transport (en dus start dubbele lasten) pas beginnen met werkbare dagen en dan daarna bijna een jaar nodig hebben om een huis op te leveren?
Zodra de 240ste werkbare dag voorbij is, zal er uiteraard een aangetekende brief richting hoofdaannemer gaan. Maar hoe kom je er achter hoeveel werkbare dagen er zijn geweest? Er is nauwelijks vorst geweest en ook sneeuw was minimaal (Regio Rijnmond).
- Juli 2017 KAO getekend
- Transport laatste week 2017
- BG platen in derde week december 2018 geplaatst, start 240 werkbare dagen (u leest het goed, we zijn inmiddels al een jaar verder met dubbele lasten e.d.)
Toen we de KAO ondertekenden was de planning dat het hele project in Q1 en Q2 van 2019 zou worden opgeleverd. In april 2018 werd dit al bijgesteld naar eerste huizen ergens in Q1 2019 en dan laatste huizen begin Q3 2019. En nu is ons aangegeven dat de eerste huizen pas medio Q2 op zijn vroegst en de laatste huizen pas einde Q4 2019 zullen worden opgeleverd. En beginnen ze ook al te neuzelen in allerlei excuses voor de huidige en toekomstige vertraging (metselaars, lijmers en NUTS). Kortom vertrouwen zakt naar een minimaal niveau.
Uiteraard hebben ze juridisch allesgoed dichtgetimmerd. Mijn vraag is: is dit tegenwoordig een normale gang van zaken? Dus een jaar na transport (en dus start dubbele lasten) pas beginnen met werkbare dagen en dan daarna bijna een jaar nodig hebben om een huis op te leveren?
Zodra de 240ste werkbare dag voorbij is, zal er uiteraard een aangetekende brief richting hoofdaannemer gaan. Maar hoe kom je er achter hoeveel werkbare dagen er zijn geweest? Er is nauwelijks vorst geweest en ook sneeuw was minimaal (Regio Rijnmond).
@righthand en @Anoniem: 224360 sterker nog, dat is tot zeker december dit jaar.
Iemand een goed adresje in utrecht voor een houten vloer ?
Gemiddeld zitten er zo'n 180 werkbare dagen in een jaar. Oplevering kan dus prima Q1 2020 worden.
Ons project:
KOA juli 2017 getekend
Transport eind december 2017
Begin heien van ons blok eind april 2018
Oplevering: begin februari 2019;
Dus nee, niet alles heeft zoveel vertraging. Nu liep bij ons ook alles exact op schema en hebben ze geen tegenvallers gehad. Ook Nuts-aansluitingen liepen gewoon volgens het vastgestelde schema.
Ons project:
KOA juli 2017 getekend
Transport eind december 2017
Begin heien van ons blok eind april 2018
Oplevering: begin februari 2019;
Dus nee, niet alles heeft zoveel vertraging. Nu liep bij ons ook alles exact op schema en hebben ze geen tegenvallers gehad. Ook Nuts-aansluitingen liepen gewoon volgens het vastgestelde schema.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ik weet niet hoe je aan 180 komt? In de bouw wordt standaard gerekend met 220 werkbare dagen.frumper schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:52:
Gemiddeld zitten er zo'n 180 werkbare dagen in een jaar.
[...]
(365 / 7) * 5 = 260 werkdagen.
Daar wordt nog eens 40 vanaf getrokken vanwege vakantie- en feestdagen = 220
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Yep, hier hetzelfde. Bij inschrijving in mei 2017 was de opleverdatum Q4 2019, KOA getekend in juli 2018 en toen werd het Q1 2020, daarna bleek er meer asbest in te slopen gebouw waar ons appartement in komt dan verwacht en werd het week 20 2020, de laatste mededeling rept van 1 juli 2020. Wij hebben er een hard hoofd in dat dat gaat lukken, want momenteel onderzoeken archeologen nog de grond (en ze hebben al skeletten gevonden). Wel anders dan bij jou: wij hebben alleen de grond betaald, dus qua dubbele vaste lasten valt het nog enigszins mee op dit momentrighthand schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:18:
Langzamerhand word onze oplevering meer en meer naar achteren geschoven. Even een kort overzicht:Afgelopen week derde termijn moeten betalen want vloer 1ste verdieping geplaatst. Echter ze lopen ruim achter op schema.
- Juli 2017 KAO getekend
- Transport laatste week 2017
- BG platen in derde week december 2018 geplaatst, start 240 werkbare dagen (u leest het goed, we zijn inmiddels al een jaar verder met dubbele lasten e.d.)
Waarom in utrecht?wd200 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:41:
Ik zou ook zeker eens kijken in noord westen van nl.
Wij hebben 300 werkbare dagen in het contract staan. En elke 1000 euro meerwerk is 1 dag extra. Ze hebben zich goed ingedekt.
We krijgen geen werkschema meer te zien. Het eerste schema is niet gehaald en toen hebben ze veel vragen en gezeik aan de kop gekregen. We krijgen 4 weken voor oplevering bericht en daar moeten we het mee doen. Ook personeel op de bouw houdt hun mond.
Mei 2018 begonnen met de graafwerkzaamheden en nu zijn ze met de binnenmuren bezig, de dakpannen zitten er nog niet op. Ik hoop dat we voor de bouwvak nog de sleutel krijgen.
We krijgen geen werkschema meer te zien. Het eerste schema is niet gehaald en toen hebben ze veel vragen en gezeik aan de kop gekregen. We krijgen 4 weken voor oplevering bericht en daar moeten we het mee doen. Ook personeel op de bouw houdt hun mond.
Mei 2018 begonnen met de graafwerkzaamheden en nu zijn ze met de binnenmuren bezig, de dakpannen zitten er nog niet op. Ik hoop dat we voor de bouwvak nog de sleutel krijgen.
Mag ook, heb je een goede tip?Deleon78 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:02:
[...]
Waarom in utrecht?
Ik zou ook zeker eens kijken in noord westen van nl.
Ben langzaam op zoek naar een houten vloer geschikt voor vloerverwarming
Wij hebben goede ervaringen met de houtfabriek in Westbroek. 10 jaar geleden hebben die 3 etages hout in ons huidige huis gelegd. Ligt er nog steeds super bij (maar de koper van ons huis zou ik wel adviseren het weer even opnieuw (na eventueel schuren) in de olie te zetten).wd200 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:41:
Wij zijn daar voor ons nieuwe huis weer geweest en we gaan ze waarschijnlijk weer 3 etages hout laten leggen, overal op vloerverwarming. De centimeters dikke abdijvloer die we nu hebben gaat niet met vloerverwarming maar een walvisgraat van minder dikke planken gaat prima.
Weersomstandigheden.Harrie_ schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:57:
[...]
Ik weet niet hoe je aan 180 komt? In de bouw wordt standaard gerekend met 220 werkbare dagen.
(365 / 7) * 5 = 260 werkdagen.
Daar wordt nog eens 40 vanaf getrokken vanwege vakantie- en feestdagen = 220
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
jeempie wat een hoog aantal bouwdagen dagen allemaal, bij ons staan er 175 bouwdagen voor (160m² 2-onder-1 kapper, in project van 53 huizen),..
1e paal is gisteren geslagen, maar helaas zitten wij ergens achter in de rij qua bouw volgorde, en die 175 dagen beginnen natuurlijk pas te tellen zodra de fundering er in ligt.
We gaan uit van een oplevering ergens in Q1 2020, of wellicht net begin Q2.
Tot nu toe geen klagen:
september 2018 KAO getekend
8 maart 2019 gepasseerd bij notaris
27 maart 2019 1e paal geslagen
1e paal is gisteren geslagen, maar helaas zitten wij ergens achter in de rij qua bouw volgorde, en die 175 dagen beginnen natuurlijk pas te tellen zodra de fundering er in ligt.
We gaan uit van een oplevering ergens in Q1 2020, of wellicht net begin Q2.
Tot nu toe geen klagen:
september 2018 KAO getekend
8 maart 2019 gepasseerd bij notaris
27 maart 2019 1e paal geslagen
BAX uit Barneveld is een goede leverancier. Heeft een "vestiging" in Utrecht maar je kunt beter gaan kijken in de vestiging Zoetermeer.wd200 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:41:
Voor onze nieuwe woning ook daar weer onze vloer aangeschaft.
Soep wordt gelukkig niet zo heet gegeten.
Foto van eerder was van vriend die eerder sleutel kreeg en heeft die aansluiting in technische ruimte voor een wasbak... nog steeds raar dat je dat dan krijgt maar bij ons gelukkig onderstaand.

Verder hebben we een paar(2 totaal) dubbele wandcontactdozen verticaal ipv horizontaal die we na opleveringen zsm willen laten aanpassen? Wat zou dit geintje ongeveer kosten?
Foto van eerder was van vriend die eerder sleutel kreeg en heeft die aansluiting in technische ruimte voor een wasbak... nog steeds raar dat je dat dan krijgt maar bij ons gelukkig onderstaand.

Verder hebben we een paar(2 totaal) dubbele wandcontactdozen verticaal ipv horizontaal die we na opleveringen zsm willen laten aanpassen? Wat zou dit geintje ongeveer kosten?
Blihi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Bij ons was dit lastig geworden - voor de verticale WCDs zijn ovale inbouwdozen gebruikt. Als je daar een gat naastboort en er een normaal afdekraam opzet steekt de inbouwdoos er bovenuit. Dat zou dus al betekenen dat je de bestaande inbouwdoos eruit moet bikken, vervangen en het gat moet opvullen. En dan maar kijken dat de buisinvoeren nog op de juiste plaats uitkomen.SmileAlot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:14:
[...]
Als er ronde inbouwdozen gebruikt zijn is het een stuk minder bewerkelijk, dan hoeft er alleen een gat naast geboord te worden.
Tja
Bedankt voor je reactie. Welke partij heeft dit aangegeven, de vloerenboer?Henvar schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:01:
[...]
Ook keramisch parket aangeschaft en specifiek gevraagd of stook protocol nodig is.
Antwoord was, nee niet echt.
Zand cement vloer heeft al een tijdje kunnen drogen(wordt niet 1 dag voor opleveren gestort)
6 weken na leggen kan de VW pas aan.
Door de tegellijm ontstaat er ook een tussenlaag die eventuele scheuren opvangen. In tegenstelling tot gelijmde/plak pvc of gietvloeren. Ik zou wel na 6 weken langzaam gaan opstoken.
Dichtsmeren van gaten in gipsmuurtjes is simpele klus. Haal wat gips, meng het en smeer het dicht. Niet moeilijk doen met vul middelen maar gewoon gips.MadEgg schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:09:
[...]
Bij ons was dit lastig geworden - voor de verticale WCDs zijn ovale inbouwdozen gebruikt. Als je daar een gat naastboort en er een normaal afdekraam opzet steekt de inbouwdoos er bovenuit. Dat zou dus al betekenen dat je de bestaande inbouwdoos eruit moet bikken, vervangen en het gat moet opvullen. En dan maar kijken dat de buisinvoeren nog op de juiste plaats uitkomen.
Als er ronde inbouwdozen gebruikt zijn is het een stuk minder bewerkelijk, dan hoeft er alleen een gat naast geboord te worden.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Er stond niet bij om wat voor muur het gaat. Bij ons allemaal prefab betonmuren. In gips- of cellenbetonwanden is het uitbreken van de inbouwdoos risicovoller omdat je daar zo dwars door de muur heen bent.Osxy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:54:
[...]
Dichtsmeren van gaten in gipsmuurtjes is simpele klus. Haal wat gips, meng het en smeer het dicht. Niet moeilijk doen met vul middelen maar gewoon gips.
Tja
Yep de vloerenboer.sander121 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:51:
[...]
Bedankt voor je reactie. Welke partij heeft dit aangegeven, de vloerenboer?
Het is dan nog eens een 1400 extra voor een “mooiere” deur, dus als ik grof weg reken, 7 deuren laten vervallen a 185 + optie pakket a 1400,- kom ik op 2695. En dan zijn de boven lichten nog niet eens dicht gezet met blokken a 150,- kozijn. Dus stel dat het op de kale prijs 1400 aan meer werk reken, dan voor 7 kozijnen boven licht dicht lijmen. Dan vind ik 2450 nog best een hoop geld voor opdek deuren.Jheroun schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:28:
[...]
Dat is geen ingewikkelde klus voor een beetje aannemer. Als ik de optie had gehad om alles te laten vervallen had ik het gedaan. Overigens vind ik die 1400 euro totaal voor 8 deuren niet erg hoog, maar dat hangt van de deuren af. Bovenlicht dichtmaken wil met zo'n stalen kozijn nog wel eens betekenen dat ze er ipv glas een of andere plaat in zetten en dat ziet er imho echt niet uit.
Voor 185 euro heb je zeker geen houten kozijnen en deuren via een andere tent maar persoonlijk vind ik echt dat deuren je huis veel smoel geven dus ik zou er zeker in investeren.
Voor dat geld kan ik zelf wel stompe kozijnen zetten, latei inslijpen en paar gibo blokken er op en wat deurtjes afgangen. (Zelfs nog wel een scharnier freesmal kopen).
@MAZZA dat is wel apart, overal wel houten kozijnen weg gezet?
Dat van de badkamer is eigenlijk wel een puntje ja.. ff nadenken.
Het valt me op hoe vaak prijzen vergeleken worden van de aannemer (inclusief montage en werkuren dus) met prijzen voor alleen het materiaal. Dat snap ik bij een simpel klusje van 5 minuten, maar met vele uren zelf klussen gaat die vergelijking toch helemaal scheef? Het is toch ook een luxe als je het zelf niet hoeft te doen lijkt me.
Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV
Lang leven prefab woningen. Ver van tevoren aangeven wat je wil, maar wij zaten 2 feb 2018 bij de notaris en eind mei 2018 kregen wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis. Tekenen KOA was ergens in de zomer van 2017.
.
[ Voor 121% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:58 ]
Haha, ja. Na 3 maanden elk weekend klussen om onze badkamer te bouwen snap ik wel waarom de bouwer €6000 voor montage wilde hebben.TKroon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:18:
Het valt me op hoe vaak prijzen vergeleken worden van de aannemer (inclusief montage en werkuren dus) met prijzen voor alleen het materiaal. Dat snap ik bij een simpel klusje van 5 minuten, maar met vele uren zelf klussen gaat die vergelijking toch helemaal scheef? Het is toch ook een luxe als je het zelf niet hoeft te doen kijkt me.
Als ik nog eens een nieuwbouwhuis ga laten bouwen dan ga ik meer door de bouwer laten uitvoeren, de luxe dat het voor je gedaan wordt is ook wat waard. Een kozijn plaatsen, de muur netjes afwerken en deur netjes afhangen ben je ook wel een tijd mee zoet.
Neemt niet weg dat voor sommige zaken de meerprijzen van de bouwer alsnog bizar zijn. Het verplaatsen van WCD's of uitbreiden van WCD's naar dubbele exemplaren, dat soort werk.
Tja
Anoniem: 224360
Hoewel ik geen fan van ben van algemeenheden meldde mijn aannemer dat je grofweg rekening kunt houden met 60% materiaalkosten en 40% uren arbeid voor veel zaken. Dat kan voor specifieke zaken uiteraard enorm verschillen, maargoed het is een uitgangspunt waar ik als leek dan maar mee reken. Er is een verschil tussen een paar honderd euro meer dokken en een paar duizend voor de 'garantie' en het 'gemak' van het rechtstreeks bij de aannemer regelen.TKroon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:18:
Het valt me op hoe vaak prijzen vergeleken worden van de aannemer (inclusief montage en werkuren dus) met prijzen voor alleen het materiaal. Dat snap ik bij een simpel klusje van 5 minuten, maar met vele uren zelf klussen gaat die vergelijking toch helemaal scheef? Het is toch ook een luxe als je het zelf niet hoeft te doen kijkt me.
Dat is nog eens snel! Hoeveel huizen moesten er bij jullie in het project gebouwd worden? En waren jullie een van de eerste die opgeleverd werden?ElPaco schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:28:
Lang leven prefab woningen. Ver van tevoren aangeven wat je wil, maar wij zaten 2 feb 2018 bij de notaris en eind mei 2018 kregen wij de sleutel van ons nieuwbouwhuis. Tekenen KOA was ergens in de zomer van 2017.
Waren in totaal 18 huizen, tussen oplevering eerste en laatste huis zat 2 weken.Liquorice schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:16:
[...]
Dat is nog eens snel! Hoeveel huizen moesten er bij jullie in het project gebouwd worden? En waren jullie een van de eerste die opgeleverd werden?
Dat, plus dat (met alle respect) de bouwer doorgaans betere kwaliteit aflevert en mocht het misgaan kun je terugvallen op garantie .MadEgg schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:01:
[...]
Haha, ja. Na 3 maanden elk weekend klussen om onze badkamer te bouwen snap ik wel waarom de bouwer €6000 voor montage wilde hebben.Zeker aangezien ik ook nog wel €2000 kwijt was aan lijm, cellenbetonblokken, waterleidingen, koppelingen en ander toebehoren.
Als ik nog eens een nieuwbouwhuis ga laten bouwen dan ga ik meer door de bouwer laten uitvoeren, de luxe dat het voor je gedaan wordt is ook wat waard. Een kozijn plaatsen, de muur netjes afwerken en deur netjes afhangen ben je ook wel een tijd mee zoet.
Neemt niet weg dat voor sommige zaken de meerprijzen van de bouwer alsnog bizar zijn. Het verplaatsen van WCD's of uitbreiden van WCD's naar dubbele exemplaren, dat soort werk.
Zo heeft 1 buurman al een conflict met de aannemer na een lekkage bij een zelf aangebrachte dakkapel. Aannemer (bouwer) wijst naar aannemer dakkapel en... vica versa.
Wij hebben werkelijk alles uitbesteed en daar geen spijt van
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 29-03-2019 09:26 ]
Dat is snel. Compleet prefab of alleen het casco waarna de muren worden gemetseld?ElPaco schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:28:
Zelf hebben we ook prefab en in 1 week de factuur voor ruwe beganegrond vloer en ruwe verdiepingsvloeren binnen gekregen
Snelle fase in de bouw maar verwacht dat het metselen de vaart eruit haalt.
Start bouw eind januari, verwachte oplevering sept.
Daar heb je ook een punt.TKroon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:18:
Maar als je zelf erg handig bent en dan redelijk wat ervaring hebt in de bouw. Dan sla je soms stijl achterover.
Zeker als je soms andere dingen wilt hebben dan die de project leverancier niet wilt leveren. Dan is het toch keuzes maken.
Ik geloof prefab casco waarna ze de muren hebben gemetseld op locatie. Dak kwam ook als 1 geheel aan, met als nok een scharnier. Kwestie van met de hijskraan optillen, uitklappen en laten zakken.Henvar schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:34:
[...]
Dat is snel. Compleet prefab of alleen het casco waarna de muren worden gemetseld?
Zelf hebben we ook prefab en in 1 week de factuur voor ruwe beganegrond vloer en ruwe verdiepingsvloeren binnen gekregen![]()
Snelle fase in de bouw maar verwacht dat het metselen de vaart eruit haalt.
Start bouw eind januari, verwachte oplevering sept.
Aha, dat verklaart de zaak. In technische ruimtes wordt inderdaad vaak alles in opbouw uitgevoerd. Dan is het logisch! In de slaapkamer moet het natuurlijk zo!SmileAlot schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:14:
Soep wordt gelukkig niet zo heet gegeten.
[Afbeelding]
[...]
Vergelijkbare constructie dus.ElPaco schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:51:
[...]
Ik geloof prefab casco waarna ze de muren hebben gemetseld op locatie. Dak kwam ook als 1 geheel aan, met als nok een scharnier. Kwestie van met de hijskraan optillen, uitklappen en laten zakken.
Lees al een tijdje mee en tot nu toe allemaal erg informatief.
Ik sta op het punt te tekenen voor een nieuwbouw woning, kleinschalig projectje van 5 huizen, waarvan slechts 1 nog maar verkocht is. Hierdoor is de start van de bouw nog onduidelijk en dat vind ik wel lastig.
Het zijn huizen met een gas aansluiting en ik denk dat het daarom niet zo stom loopt ondanks dat het in de randstad is.
Zijn er meer tweakers met nieuwbouw en toch aan het gas?
Ik sta op het punt te tekenen voor een nieuwbouw woning, kleinschalig projectje van 5 huizen, waarvan slechts 1 nog maar verkocht is. Hierdoor is de start van de bouw nog onduidelijk en dat vind ik wel lastig.
Het zijn huizen met een gas aansluiting en ik denk dat het daarom niet zo stom loopt ondanks dat het in de randstad is.
Onze woning die vorig jaar is opgeleverd heeft nog gas. Wij bij ons niet eens een standaard optie om een gasloze woning te krijgen.
.
[ Voor 122% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:58 ]
Yep, onze nieuwbouwwoning in 2018 gekocht en met hr-ketel. Ik vind het niet erg. Over 15 tot 20 jaar maar eens kijken hoe ver de technieken voor alternatieven voor gas gevorderd zijn.Lisabella schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:28:
Mijn woning wordt nu gebouwd, gewoon met HR-ketel.Lisabella schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:28:
Dit was voor ons een harde voorwaarde, als er geen "normale" CV-ketel in zou komen zou ik waarschijnlijk dit huis niet hebben gekocht, dit omdat de techniek rondom warmtepompen nu nog in de kinderschoenen staat en naar mijn mening nog geen volwaardig alternatief is voor een CV-ketel.
Hoe kom je hier toch bij? Warmtepompen bestaan al tientallen jaren.... Genoeg redenen om voor een CV te kiezen, maar dit is er niet een.Den_S85 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:56:
[...]
Mijn woning wordt nu gebouwd, gewoon met HR-ketel.
Dit was voor ons een harde voorwaarde, als er geen "normale" CV-ketel in zou komen zou ik waarschijnlijk dit huis niet hebben gekocht, dit omdat de techniek rondom warmtepompen nu nog in de kinderschoenen staat en naar mijn mening nog geen volwaardig alternatief is voor een CV-ketel.
(zelf overigens ook voor CV gekozen dit jaar)
Ja hoor wij zitten ook gewoon op gas.Lisabella schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:28:
Ligt aan het tijdstip van het aanvragen van de bouwvergunning. Alles van voor 1 juni(dacht ik) 2018 mag gewoon op gas. Alle projecten na deze datum gaan verplicht van gas af
Ah okay, niet uniek dus.
Klopt vergunning is voor juli 2018 goedgekeurd, alleen de bouw moet dus nog starten. Hopelijk nog voor de bouwvak dit jaar.
Klopt vergunning is voor juli 2018 goedgekeurd, alleen de bouw moet dus nog starten. Hopelijk nog voor de bouwvak dit jaar.
Heb jarenlang grote utiliteitsprojecten van dichtbij meegemaakt als projectcontroller en heb met veel engineers en projectmanagers gesproken, op dit moment is het gewoon geen volwaardig alternatief. Beetje strenge winter en je zit EN in de kou EN je betaalt je scheel aan stroom.Deleon78 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:47:
[...]
Hoe kom je hier toch bij? Warmtepompen bestaan al tientallen jaren.... Genoeg redenen om voor een CV te kiezen, maar dit is er niet een.
(zelf overigens ook voor CV gekozen dit jaar)
Over 10 jaar is de techniek weer beter doorontwikkeld en een stuk betaalbaarder. Tegen die tijd zien we wel eens weer.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2