Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.799.553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Den_S85 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Heb jarenlang grote utiliteitsprojecten van dichtbij meegemaakt als projectcontroller en heb met veel engineers en projectmanagers gesproken, op dit moment is het gewoon geen volwaardig alternatief. Beetje strenge winter en je zit EN in de kou EN je betaalt je scheel aan stroom.

Over 10 jaar is de techniek weer beter doorontwikkeld en een stuk betaalbaarder. Tegen die tijd zien we wel eens weer.
Je woordkeuze is wat ongelukkig ;). Kinderschoenen is niet helemaal terecht (koelkast bestaat al decennia het is dezelfde techniek), maar de grote vraag en derhalve de grote massaproductie - dus wanneer henk en ingrid overgaan - moet nog op gang komen en ik ben het met je eens dat dit ten goede komt aan de prijs en efficiëntie.
Pv panelen gaan de laatste jaren ook hard sinds de kosten enorm zijn verlaagd, terwijl de techniek ook al heel lang bestond.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Bij ons ook nog gas, oplevering september 2019. Wel (voor ons) prijzige optie met gasloos (dit was wel inclusief tripple glas).
Ik snap nog steeds niet waarom de gehele wijk niet werd aangesloten op stadsverwarming via hvc die op dit moment een zeer ruime overcapaciteit hebben. Ik weet dat sommige het niks vinden maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Woon nu in gebied met stadsverwarming van hvc in Heerhugowaard. Geen gedoe met gas op pompen.
Ook is er een lange leiding in de buurt gelegd voor het lassen gebied achter Heerhugowaard.

@GeeMoney ik zag het net dat ik er langs reed. Wel leuk om te zien dat daar eindelijk wat groters gebeurd voor jouw woning. Hopelijk blijft de flow nu aanwezig bij je woning.
Weet jij nog wie de andere was hier die in de draai een huis had gekocht. Lijkt me dat die al is opgeleverd maar niks meer over gelezen volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:01
ambusched schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:02:
Weet jij nog wie de andere was hier die in de draai een huis had gekocht. Lijkt me dat die al is opgeleverd maar niks meer over gelezen volgens mij
Dat was ik ;) Ondertussen iets meer dan een maand verder na oplevering maar vanwege de drukte eigenlijk nog niet echt tijd gehad om wat te schrijven.

Om te beginnen hebben ze nu bijna al onze opleverpunten opgelost.
Maandag komt de spuiter voor het plafond en wordt er een elektra leiding omgelegd en bedraad.

Korte impressie van hoe het er nu een beetje uitziet:
Badkamer1 Badkamer2
Huis1 Huis2

Waar wij nog tegen aan waren gelopen na oplevering:
- Houten onderkant van het kozijn aan de tuinkant was te hoog. Vloer kon hierdoor niet doorgelegd worden. Bij de buren hebben ze het geegalisseerd, en wij kregen te horen dat het binnen de marges viel. |:( Uiteindelijk zelf maar gedaan i.v.m. de planning die anders veel verder ging uitlopen.
- Schakelaars voor de keuken niet goed aangesloten waardoor een enkele dimmer niet mogelijk was voor onze koof. (stond op een wisselschakelaar, moesten ze een nieuwe aansluiting voor maken).
- Ontbreken loze leiding op zolder. Leek er allemaal te zitten, tot we er achter kwamen dat een loze leiding niet doorliep naar de meterkast maar naar de andere kant van de zolder. :/
- Vloerverwarming verkeerd om aangesloten.
- Elektra aansluiting badkamer te laag (hadden wij over het hoofd gezien). De aansluiting zit nu achter de kraan en hebben nu zelf een elektrapunt gemaakt op de juiste hoogte doormiddel van aftappen bij de wastafelverlichting.
- Gat in het plafond (kanaalplaat) van de slaapkamer bleef maar vocht lekken. Ze hebben het nu na 2 maanden (volgens hun) goed dichtgemaakt al heb ik daar zelf wel wat twijfels over. Hopen dat het niet na een paar weken weer begint te lekken.

Dan nog wat zaken die anders liepen/lopen dan we hadden gehoopt:
- Stukadoor had onze afspraak verwisseld met iemand anders. Die kon pas later beginnen waardoor zaken moesten worden uitgesteld.
- Keuken niet volledig omdat het blad was gescheurd, krijgen nu hopelijk over 2 weken pas een nieuw blad.
- Vloeregalisatie voor het PVC op de eerste verdieping niet goed uitgevoerd. Zitten op sommige punten aardig wat hobbels in. Ze gaan dit nu proberen bij te schuren, maarrrr dit doen ze nu nog niet, want de egaline droogt te langzaam. Zou binnen 24u goed moeten zijn geweest volgens hun, echter zijn we nu 3 dagen verder met nog steeds een vochtpercentage van boven de 40%.
- Douchewand en deur werden ingemeten waarna bleek dat de vloer niet recht was en dat de deur maatwerk ging worden. Is ondertussen al 4 weken geleden en tot heden nog geen plaatsingsdatum ontvangen.

Door alles aardig uit schema gelopen, en kunnen daardoor dit weekend nog niet van ons huis gaan genieten. Toch nog wat meer geduld nodig helaas. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@NeonovA toch wel wat vervelende hobbels dus zo onderweg tussen oplevering en wonen.
Heb je een opleverkeuring laten uitvoeren?
Waar heb je de keuken vandaan?
Ziet er verder mooi uit. De kleuren in badkamer lijken beetje op wat wij gekozen hebben voor vloer, toilet in badkamer en wc. Leuk om zo eens in het 'echt' te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:33
Den_S85 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:42:
[...]

Heb jarenlang grote utiliteitsprojecten van dichtbij meegemaakt als projectcontroller en heb met veel engineers en projectmanagers gesproken, op dit moment is het gewoon geen volwaardig alternatief. Beetje strenge winter en je zit EN in de kou EN je betaalt je scheel aan stroom.

Over 10 jaar is de techniek weer beter doorontwikkeld en een stuk betaalbaarder. Tegen die tijd zien we wel eens weer.
Volgens mij is het probleem waar je op doelt dat men in Nederland nog weinig ervaren partijen heeft, niet dat de techniek niet goed genoeg is.
Sterker nog, ik meen gelezen te hebben dat warmtepompen technisch al redelijk uitontwikkeld zijn en geen grote sprongen verwacht worden. Heb zo even geen bron (dus hoeveel waarde jenhieraan moet hechten...)
Als ik de verhalen lees in de topics hierover hier op GoT, gaat het vaak genoeg gewoon goed.

Bij mij is het last minute niet doorgegaan (brine w/w) door enerzijds diverse fouten/slordigheden en gebrekkige comnunicatie van betrokken partijen en anderzijds omstandigheden van het kavel.

Maar goed, genoeg topics hier, andere fora, de kranten etc.
Bedankt voor het delen van je ervaringen trouwens, dat is waardevol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@NeonovA zie ook dat je een koof met spotjes hebt laten maken in de woonkamer. Zoiets willen we ook laten doen. Kun je een prijsindicatie geven en, indien je tevreden bent, wie de koof heeft gemaakt (ook regio Alkmaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Zijn er leden die vloerverwarming icm houten vloer (visgraat/lamelparket) hebben laten leggen? Zo ja, zou je het aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-06 11:47
In onze nieuwe woning komt een eiken visgraat (met mozaïek eiken ondervloer) op de begane grond met vloerverwarming. Vanwaar je vraag, heb je bedenkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
jslaman schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:28:
In onze nieuwe woning komt een eiken visgraat (met mozaïek eiken ondervloer) op de begane grond met vloerverwarming. Vanwaar je vraag, heb je bedenkingen?
Ik vraag me af of het goed zal werken ivm de mindere geleidende kenmerken van hout vergeleken met keramiek of natuursteen.

Buiten de verkopers van houten vloeren om ben ik alleen nog nooit iemand tegen gekomen die t aanraadt icm vloerverwarming vandaar de vraag hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 11:01
ambusched schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:02:
@NeonovA toch wel wat vervelende hobbels dus zo onderweg tussen oplevering en wonen.
Heb je een opleverkeuring laten uitvoeren?
Waar heb je de keuken vandaan?
Ziet er verder mooi uit. De kleuren in badkamer lijken beetje op wat wij gekozen hebben voor vloer, toilet in badkamer en wc. Leuk om zo eens in het 'echt' te zien.
Zeker, en dan zijn dit nog niet alle zaken die ik heb benoemd, kan wel een paar A4'tjes volschrijven...
Wat nog wel noemenswaardig is, is dat afspraken vaak niet werden nagekomen. "Ja, we of ze komen morgenochtend even langs" terwijl er dan niemand komt. En "Nee, dit staat niet op ons lijstje, dat gaan we nu niet doen, neem maar contact op met de opzichter". Dit was meer regel dan uitzondering en begon op ten duur aardig te irriteren. Vanuit alle bewoners is er ook een brief naar de directie gestuurd omdat iedereen er helemaal klaar mee was. Er zijn heel veel mensen geweest bij ons project die dagen vrij hadden genomen voor niks.

We hebben daarnaast de opleverkeuring laten doen via VEH. Heeft opzich wel wat puntjes opgemerkt die wij niet zagen maar werden ook 2 zaken wat makkelijk weggewuifd. De beste man kon de aannemer ook al van vele eerdere ontmoetingen wat voor ons gevoel niet altijd in ons voordeel was.

Keuken hebben wij vandaan bij Superkeukens. Daar een goed gesprek gehad en de prijs was voor ons gevoel niet verkeerd. Uiteindelijk 10,5k voor de complete keuken (Schüller) betaald met diverse inbouwapparatuur van AEG.
Vak127 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:58:
@NeonovA zie ook dat je een koof met spotjes hebt laten maken in de woonkamer. Zoiets willen we ook laten doen. Kun je een prijsindicatie geven en, indien je tevreden bent, wie de koof heeft gemaakt (ook regio Alkmaar).
Er zijn er al meerdere geweest die dat vroegen uit het project. Het zijn in dit geval mijn schoonouders geweest die deze hebben gemaakt. Helaas voor andere was dit een eenmalig iets. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

assassin85 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:09:
Zijn er leden die vloerverwarming icm houten vloer (visgraat/lamelparket) hebben laten leggen? Zo ja, zou je het aanraden?
Wij hebben 3 woonlagen met multiplank parket en vloerverwarming. Werkt perfect!
In de keuken en gang liggen 60x60 tegels dus we merken het verschil. Wanneer de vloerverwarming aan staat zijn de tegels warm en is de houten vloer lauw, wanneer de vloerverwarming uit staat zijn de tegels (ijs) koud en is de houten vloer ook lauw :).

Op de 1e en 2e verdieping heb ik de vloerverwarming uit staan, er komt genoeg warmte via de leidingen naar de verdiepingen. (cv hangt boven).

Ons werd multiplank aangeraden ipv lamel parket, op Google zat te vinden waarom :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 30-03-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Sport_Life schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:17:
[...]

Wij hebben 3 woonlagen met multiplank parket en vloerverwarming. Werkt perfect!
In de keuken en gang liggen 60x60 tegels dus we merken het verschil. Wanneer de vloerverwarming aan staat zijn de tegels warm en is de houten vloer lauw, wanneer de vloerverwarming uit staat zijn de tegels (ijs) koud en is de houten vloer ook lauw :).

Op de 1e en 2e verdieping heb ik de vloerverwarming uit staan, er komt genoeg warmte via de leidingen naar de verdiepingen. (cv hangt boven).
En hoe heb je ze gelegd, verlijmd of zwevend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@NeonovA erg vervelend van doe bouwer, dat geeft je dan een slecht gevoel wat mijns inziens niet nodig is met goede communicatie en afspraken nakomen. Helaas zal die bouwer er geen minuut slechter door slapen.
Ik heb ook een keuken bij superkeukens 'besteld' mede door forum hier op Tweakers.
Wij gaan voor schuller matwit greeploos. (Al zit mijn vrouw nu opeens te twijfelen of we niet een donkere keuken moeten doen)
Heb jij ook in Langedijk gekocht? Heb je door hun 'ma metje' laten plaatsen? wel erg strikt zonder korting zijn ze hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:25:
[...]

En hoe heb je ze gelegd, verlijmd of zwevend?
Begane grond verlijmd, boven zwevend.
Achteraf spijt dat we niet overal hebben verlijmd (kan ook uit de hypotheek, zwevend niet besefte ik later ).
Zwevend ligt op sommige plaatsen echt los en dus minder strak. Dat merk je pas als je verlijmd gewend bent.
Alhoewel sommige mensen voorkeur hebben voor zwevend, massief hout ligt ook zwevend.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 30-03-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
ambusched schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:26:
@NeonovA erg vervelend van doe bouwer, dat geeft je dan een slecht gevoel wat mijns inziens niet nodig is met goede communicatie en afspraken nakomen. Helaas zal die bouwer er geen minuut slechter door slapen.
Ik heb ook een keuken bij superkeukens 'besteld' mede door forum hier op Tweakers.
Wij gaan voor schuller matwit greeploos. (Al zit mijn vrouw nu opeens te twijfelen of we niet een donkere keuken moeten doen)
Heb jij ook in Langedijk gekocht? Heb je door hun 'ma metje' laten plaatsen? wel erg strikt zonder korting zijn ze hè.
Mat wit greeploos is imo de mooiste keuze maargoed dat is persoonlijk he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:48:
[...]

Ik vraag me af of het goed zal werken ivm de mindere geleidende kenmerken van hout vergeleken met keramiek of natuursteen.

Buiten de verkopers van houten vloeren om ben ik alleen nog nooit iemand tegen gekomen die t aanraadt icm vloerverwarming vandaar de vraag hier
Volgens mij heb ik hier wel eerder posts voorbij zien komen van mensen die best tevreden zijn. Ik zou het zelf nooit doen want eigenlijk is het echt een foute combinatie :P
Warmtegeleiding matig en een kant van het hout warmstoken en tegelijkertijd willen dat het recht blijft, totaal niet logisch om een houten vloer op vloerverwarming te leggen. In de praktijk blijkt het toch te werken maar het gevoel wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Sport_Life schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:27:
[...]

Begane grond verlijmd, boven zwevend.
Achteraf spijt dat we niet overal hebben verlijmd (kan ook uit de hypotheek, zwevend niet besefte ik later ).
Zwevend ligt op sommige plaatsen echt los en dus minder strak. Dat merk je pas als je verlijmd gewend bent.
Alhoewel sommige mensen voorkeur hebben voor zwevend, massief hout ligt ook zwevend.
Oke, maar zwevend heb je wel weer t voordeel dat t er ooit nog uit kan, verlijmd weer niet. Maar tegenwoordig kan je sws niet meer lenen dan de koopprijs van de woning dus in die zin maakt t volgens mij niet uit.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
leecher schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Volgens mij heb ik hier wel eerder posts voorbij zien komen van mensen die best tevreden zijn. Ik zou het zelf nooit doen want eigenlijk is het echt een foute combinatie :P
Warmtegeleiding matig en een kant van het hout warmstoken en tegelijkertijd willen dat het recht blijft, totaal niet logisch om een houten vloer op vloerverwarming te leggen. In de praktijk blijkt het toch te werken maar het gevoel wil ook wat.
Waar ik me nog t meest druk om maak is de energiekosten. Ik denk dat je om hetzelfde rendement qua temperatuur in de woning te behalen, je bij hout meer moet stoken omdat de vloer minder warmte afgeeft dan een stenen vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02
@NeonovA wellicht ook referenties achter laten als dat kan van de bouwer ergens?
Wij hebben Scholtens in Nieuw Waard en ik moet zeggen dat ik tot nu toe zeer te spreken ben over ze, zeker vergeleken met de bouwer van mijn vorige woning.
De vorige fasen hebben alleen “geklaagd” over de erf afscheidingen tussen de tuinen in maar dat komt dan weer bij een onderaannemer vandaan. Kwalitatief en de gebruikte materialen zijn ze allemaal positief over gelukkig.
Wel zijn wij de eerste fase met EPC0 woningen en bodem warmtepompen, ben ik stiekem wel een klein beetje “zenuwachtig” voor maar we krijgen de juiste spullen als ik het internet mag geloven.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 30-03-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:51
assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Oke, maar zwevend heb je wel weer t voordeel dat t er ooit nog uit kan, verlijmd weer niet. Maar tegenwoordig kan je sws niet meer lenen dan de koopprijs van de woning dus in die zin maakt t volgens mij niet uit.

Kan prima hoor, wij hebben keuken, vloeren, muurafwerking gewoon allemaal met de hypotheek meegefinancierd. Maar omdat een zwevende vloer niet aan je huis vastzit, zijn er hypothekers die dat bonnetje weigeren.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Waar ik me nog t meest druk om maak is de energiekosten. Ik denk dat je om hetzelfde rendement qua temperatuur in de woning te behalen, je bij hout meer moet stoken omdat de vloer minder warmte afgeeft dan een stenen vloer.
Dat zal wel loslopen toch? Een beetje moderne ketel kan toch langer bij lagere temperatuur stoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik denk het niet. Ik weet van 2 huishoudens met dezelfde woningen, maar dan pvc ipv parket , dat het gasverbruik nagenoeg gelijk is. (bij ons flink lager ivm gesloten haard - maar even los daarvan ).

Maar er zijn ook genoeg redenen te bedenken om geen parket te nemen (prijs, onderhoud), maar gas verbruik zou niet uitmaken.

Wij hebben het genomen puur voor de uitstraling, het ziet er echt prachtig uit! We woonden hiervoor in een statig pand uit 1896, dus het was nogal een overgang naar nieuwbouw ;). Een "nep" vloer met een houten print was voor ons een no - go.

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 30-03-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:32:
[...]

Persoonlijk zou ik de woning verkopen met parket en al, enerzijds heb je veel rest afval waar je niks mee kan en 't drukt de verkoopprijs. Daarbij ga ik zelf ook geen parket leggen. Als mensen geen parket willen moeten ze onze woning niet kopen :).
frumper schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Kan prima hoor, wij hebben keuken, vloeren, muurafwerking gewoon allemaal met de hypotheek meegefinancierd. Maar omdat een zwevende vloer niet aan je huis vastzit, zijn er hypothekers die dat bonnetje weigeren.
Ik heb een groot deel overwaarde (boven het overbruggingskrediet) buiten de nieuwe hypotheek gehouden en daar veel van betaald, omdat we ver over ons bouwbudget zijn gegaan en anders zou de nieuwe hypotheek verstrekker dat geld aflossen. Zwevend mag volgens mij officieel niet, dus we houden ons daar maar aan :).

[ Voor 25% gewijzigd door Sport_Life op 30-03-2019 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assassin85
Sport_Life schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Ik denk het niet. Ik weet van 2 huishoudens met dezelfde woningen, maar dan pvc ipv parket , dat het gasverbruik nagenoeg gelijk is. (bij ons flink lager ivm gesloten haard - maar even los daarvan ).

Maar er zijn ook genoeg redenen te bedenken om geen parket te nemen (prijs, onderhoud), maar gas verbruik zou niet uitmaken.

Wij hebben het genomen puur voor de uitstraling, het ziet er echt prachtig uit! We woonden hiervoor in een statig pand uit 1896, dus het was nogal een overgang naar nieuwbouw ;). Een "nep" vloer met een houten print was voor ons een no - go.
Daar geef ik je helemaal gelijk in, laminaat /pvc is mijn ding ook niet. Het is of parket of natuursteen. Parket ziet er echt veel beter uit imo maar natuursteen hebben we nu al 10 jaar liggen is wel errg makkelijk in zowel gebruik als onderhoud. Maargoed heb nog tijd zat (verkoop vd woningen staat gepland in juni) om af te wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:31:
[...]

Daar geef ik je helemaal gelijk in, laminaat /pvc is mijn ding ook niet. Het is of parket of natuursteen. Parket ziet er echt veel beter uit imo maar natuursteen hebben we nu al 10 jaar liggen is wel errg makkelijk in zowel gebruik als onderhoud. Maargoed heb nog tijd zat (verkoop vd woningen staat gepland in juni) om af te wegen
Al eens gekeken naar keramisch parket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
Henvar schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Al eens gekeken naar keramisch parket?
Ja, maar ook dat vind ik niet zo mooi als echt parket

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
[...]

In the end kan dat toch niet echt uitmaken? Die warmte gaat toch niet verloren? Je moet geen te dikke plank nemen natuurlijk en ook de soort lijm maakt uit voor hoe goed de warmteoverdracht is, en hoe strak je vloer blijft liggen.
assassin85 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Ja, maar ook dat vind ik niet zo mooi als echt parket
Inderdaad. Stukken mooier dan laminaat hoor maar een houten vloer heeft geen voegen :) . Wij waren gisteren nog in een restaurant met keramisch spul op de vloer. Best mooi, afwisselende prints, zelfs wat reliëf erin, maar je ziet aan de dichte structuur en de voegen meteen dat het geen hout is. Los van dat je het hoort en voelt als je er op loopt.

Wij dachten ook altijd dat het lastig was, hout met vloerverwarming maar dat is echt niet meer zo. Gelukkig, want wij laten 3 etages hout leggen in ons nieuwe huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Wij hebben in juni 2018 de kao ondertekend voor een nieuwbouwhuis (epc0) zonder aardgas in Schiedam. Hiervoor hebben in december/januari alle bodemputten voor geboord. Afgelopen februari zijn ze begonnen met het slaan van de palen. Deze week hebben ze fundering gestort en worden de leiding gelegd die onder de vloer liggen.

Daarnaast zijn we nog druk in gesprek met de leverancier van de energiesystemen om inzicht te krijgen in de epc berekening en benodigde zonnepanelen voor epc0 waar het project mee is aangeboden. Momenteel loopt dit nog stuk om de grotere 200l warmwater boiler welke niet in de uniec software staat. Hierdoor hebben ze de berekening met de 150l variant gedaan.

Het casco wordt gemaakt door tunnelbekisting, waar ze volgende week mee gaan beginnen bij het eerste blok van het project. Zelf zitten we in het derde blok van de bouwvolgorde en staat de oplevering voor Q4/Q1 gepland.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:09
Beste mede tweakers,

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met het volgende; de bouw van ons huis vordert gestaag en deze week zijn de dakkapellen van ons huis geplaatst. Nu staat bij de dakkapel aan de voorkant het kozijn van het dakkapel precies in lijn met het kozijn eronder (van de eerste verdieping). Bij het dakkapel aan de achterkant lijkt dit niet het geval te zijn en staat het dakkapel iets naar rechts tegenover het kozijn eronder. Op onderstaande foto is dit niet heel goed te zien maar geeft mogelijk wel een goed beeld van de situatie. Is dit iets om bij de koopbegeleiders neer te leggen of wordt dit nog wel opgepakt vanuit de bouw? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://i59.photobucket.com/albums/g289/NaNo_photo/20190330_183615_zpsgbxtyreh.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Nano2009 op 30-03-2019 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoe staat het op tekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Ik ben bang dat die er gewoon zo op gaat en blijft. Pannenmaat, toleranties, maatvoering, ontwerp, blah blah blah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:39
D.deJong schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:01:
Ik ben bang dat die er gewoon zo op gaat en blijft. Pannenmaat, toleranties, maatvoering, ontwerp, blah blah blah.
Ervaring mee? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Bij ons is inmiddels de riolering en de daarvan gescheiden hwa aangelegd welke uit gaat komen in een infiltratiesysteem.
HWA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Kan iemand mij van advies voorzien? We hebben ook een nieuwbouw huis gekocht en deze wordt (pas) eind 2020 opgeleverd. De aannemer (vanMierlo) heeft ons een aantal deadlines gegeven voor het aanleveren van meerwerk opties. Één van deze zijn de meerwerkopties indien we de keuken gereed willen maken voor het plaatsen van de keuken. Er is ons verteld (vanuit de gekoppelde keukenleverancier) dat alle bedrading en riolering loopt vanaf het plafond.

VanMierlo geeft per handeling een aparte kostenprijs, voor de keuken is dit inmiddels een post van 2500euro! Kan iemand van jullie aangeven of ik dit ook 'gemakkelijk' en goedkoper door een andere aannemer kan laten doen/zelf kan doen en wat wel handig is om te laten doen?
Het gaat om het volgende:

- deel keukenblok vloerverwarming vrij maken (lijkt me overbodig)
- 7x verplaatsen electrapunt
- 3x bedraden loze leiding op 3 aparte groepen;
- 1x extra wandcontact doos op aparte groep;
- 2x extra wandcontact doos;
- 1x verplaatsen koud/warm water + riolering

Bij voorbaat dank voor je reactie ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:26
Wonkbonko schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:41:
Kan iemand mij van advies voorzien? We hebben ook een nieuwbouw huis gekocht en deze wordt (pas) eind 2020 opgeleverd. De aannemer (vanMierlo) heeft ons een aantal deadlines gegeven voor het aanleveren van meerwerk opties. Één van deze zijn de meerwerkopties indien we de keuken gereed willen maken voor het plaatsen van de keuken. Er is ons verteld (vanuit de gekoppelde keukenleverancier) dat alle bedrading en riolering loopt vanaf het plafond.

VanMierlo geeft per handeling een aparte kostenprijs, voor de keuken is dit inmiddels een post van 2500euro! Kan iemand van jullie aangeven of ik dit ook 'gemakkelijk' en goedkoper door een andere aannemer kan laten doen/zelf kan doen en wat wel handig is om te laten doen?
Het gaat om het volgende:

- deel keukenblok vloerverwarming vrij maken (lijkt me overbodig)
- 7x verplaatsen electrapunt
- 3x bedraden loze leiding op 3 aparte groepen;
- 1x extra wandcontact doos op aparte groep;
- 2x extra wandcontact doos;
- 1x verplaatsen koud/warm water + riolering

Bij voorbaat dank voor je reactie ;-)
Beetje zielig van de aannemer dat verplaatsen van bestaande aansluitingen meerwerk is. Alsof de "standaard" aansluitingen altijd op de goede plek zouden zitten. Extra leidingen daar kan ik me wel wat bij voorstellen en is ook logisch, dat is tenslotte ook "meer werk".
Bij ons werd verteld dat indien we bij een andere keukenleverancier dan die aangesloten was bij de aannemer een keuken zouden kopen, ze ook meerwerk zouden rekenen voor het verplaatsen van de aansluitingen. |:(
Ik vrees echter dat je het beter wel meteen kunt laten doen omdat achteraf een leiding verplaatsen of vanaf de meterkast erbij leggen ook niet simpel door een andere aannemer gemaakt kan worden. En al helemaal niet als je zoals bij ons geen kruipruimte krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Verplaatsen bestaande aansluitingen kosten altijd geld (hoewel ik hier ergens gelezen heb dat het bij een project "gratis" was).
Voor het aantal elektrapunten én verplaatsen waterleidingen vind ik het zelf nog wel meevallen. Bij ons zou alleen het waterpunt verplaatsen van de ene kant naar de andere kant al ruim 2k kosten.
Ik zou het wel meteen gedaan hebben, zodat je ook geen welles/nietes gaat krijgen mocht er achteraf schade aan ontstaan (of lekkage in je leidingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

MadEgg

Tux is lievvv

@Wonkbonko

Ik vind het wel bizar duur. De standaardaansluitingen zitten ook nog nergens voor de bouw natuurlijk, maar het kost wel wat moeite om dat aan te passen in alle tekeningen.

Bij ons was de optie voor de keuken dan ook 'Verwerken installatietekening' waarbij wij een door de keukenleverancier gemaakte installatietekening mochten insturen en op basis daarvan werden dan de standaardaansluitingen op de juiste plaats gezet. Dit kostte dan €590,-. En daar bovenop nog kosten voor extra aansluitingen voor Quooker, stoomoven en inductiekookplaat.

€2500 is wel heel duur daarvoor! Wij waren uiteindelijk ongeveer €1500 kwijt voor het verwerken installatietekening en het realiseren van de extra aansluitingen.

Wel apart dat je moet betalen voor het vrijhouden van de vloerverwarming. Wij hadden daardoor juist minder m² en daardoor een lagere prijs. Ik zou het wel aanraden overigens - vloerverwarming onder je koelkast komt de efficiëntie niet echt ten goede.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 160% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vak127
Wij zijn 1300,- kwijt voor de aanpassingen:

- Het op maat zetten van het leidingwerk gootsteen
- Het maken van een vaatwasmachine aansluiting met beluchter in keukenkast
Verplaatsen wcd algemeen gebruik 2x, wcd koelkast, wcd wasemkap, perilex wcd
kookgroep, loze leiding vaatwasser, diverse verplaatsingen elektra
- Extra wcd op aparte groep tbv oven.
- Bedraden loze leiding vaatwasser op groep.
- Extra wcd t.b.v. verlichting

In dit bedrag zit dan ook 175,- voor het aanpassen van het legplan, maar verder geen specificatie. Al het meerwerk kost veel te veel geld en haalt wel een beetje de lol eraf. Sommige zaken laten we nu achteraf doen zoals dakkapel of raam, indeling zolder en de garagedeur. Hadden we liever door de bouwer laten doen maar b.v. 3250 euro voor het vervangen van de garagedeur door een normale deur ging ons echt te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liquorice
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-12-2020
Wij moesten 1550 euro betalen voor het aanpassen. Eerst werd ons verteld dat aanpassingen alleen mogelijk waren als we de keuken bij de leverancier van het project kochten, maar daar kwamen ze later op terug. Bij ons was alles wel prijzig, maar niet zodanig dat we het niet wilden doen. De garagedeur wijzigen in een geisoleerde sectionaaldeur kostte bij ons 1750. Erg duur, maar voor ons niet dusdanig duur dat we het later zelf nog wilden doen. Wij hebben ook bewust gekozen om meer geld uit te geven bij de bouwer zodat we later minder zelf hoeven te doen. Maar dat moet je financieel ook maar net kunnen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boes94
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-09-2024
Goedemorgen/middag,

Ik heb me aangemeld om in dit topic mee te kunnen schrijven. Wij gaan voor de tweede keer het nieuwbouwhuis traject in, wonen nu 2.5jr in ons huidige huis en hebben momenteel een optie op een volgend nieuwbouwhuis. Erg spannend om alles rond te krijgen straks, aangezien ik ZZP'er ben sinds 2.5jr.

We hebben er erg veel zin in. Onze ervaring met nieuwbouw is verschrikkelijk. We hadden een vervelende makelaar die grove fouten maakte en daarbij dat onze aannemer destijds failliet ging en het gehele project bijna een jaar vertraging op liep.
We zouden toen in oktober opleveren, gingen begin september voor 1 maand bij mijn schoonouders wonen en hebben daar tot juli het jaar er op gewoond... Ik riep toen: 'we kopen nóóit meer nieuwbouw, en blijf gewoon hier wonen tot ik dood ga!' maar hé, ik ben bekoeld en we gaan ervoor haha.

Ik ben benieuwd hoe jullie de overgang van huidige koopwoning naar nieuwbouw gaan doen. We hebben inmiddels een kleintje van 20 november 2018, en ik zie een tijdelijk oplossing als camping of (schoon)ouders daarmee niet zitten. Daarnaast werk ik 3 middagen vanuit huis (veredelde gastouderopvang voor (meervoudig) beperkte kinderen), en zou een dat dus ook betekenen dat ik die weken/maanden niet kan werken. Vinden het dus erg moeilijk om te bedenken hoe we dat gaan doen, wanneer zet je je huis te koop? Wat als het niet verkocht word? We hebben toch die flinke overwaarde wel nodig zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-06 17:11
Het nieuwbouwhuis wat wij op het oog hebben heeft nog geen geplande start bouw datum, omdat er eerst 60% verkocht moet zijn voordat ze gaan bouwen. Iets wat ik eigenlijk wel heel spannend vind, gezien het nog niet zo storm loopt.
Dit kleine projectje wordt gedaan terwijl er elders in de stad een grootschalig project is met nieuwbouw (gasloos en zonnenpanelen). Dit project is met gas en slechts 4 zonnepanelen.
De reden waarom wij hiervoor kiezen is omdat ik niet midden in een grote nieuwbouwwijk wil wonen.

Wij hebben ons huis nog niet te koop staan. Stel dat ze gaan bouwen in sept en de oplevering is ong 12 mnd later, dan denk ik dat wij ons huis ong 6 mnd voor de oplevering te koop zullen zetten.
Dit betekend dubbele lasten, maar aan de andere kant geen duur huurappartement, als we die al uberhaubt zouden kunnen vinden in de regio.
Ik denk dat ons huis wel snel verkocht is (kleine eengezinswoning met tuin in mega kindvriendelijke buurt, winkels, uitvalwegen, openbaar vervoer, scholen etc), de vraag is alleen voor hoeveel. We kunnen natuurlijk niet voorspellen wat de markt over een jaar doet. Nu weet ik dat ik 35k overwaarde heb als ik het vandaag zou verkopen. met die overwaarde rekenen we ook voor de nieuwe hypotheek. Wij hopen dat de prijzen gelijk blijven, als ze stijgen dan is dat mooi meegenomen en kunnen we een stukje hypotheek aflossen of direct overgaan tot het inrichten van de tuin. Gaan de huizenprijzen dalen .... ga ik toch nog even navragen bij onze financieel adviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boes94
Onze overwaarde is zo'n 90K (netto, dus met makelaarskosten er af etc) geschat op dit moment. En de huizen in de straat gaan binnen een maand. Maar hoe dat over een half jaar is? Geen idee. Dus dat is wel spannend.
En de dubbele lasten hebben we wel ingecalculeerd, want die zou je met huren ook hebben.. En in het begin is het allemaal nog vrij laag qua extra kosten (is onze ervaring). Aan het einde wordt het wel pijnlijker ja, haha.
Lisabella schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:34:
Het nieuwbouwhuis wat wij op het oog hebben heeft nog geen geplande start bouw datum, omdat er eerst 60% verkocht moet zijn voordat ze gaan bouwen. Iets wat ik eigenlijk wel heel spannend vind, gezien het nog niet zo storm loopt.
Dit kleine projectje wordt gedaan terwijl er elders in de stad een grootschalig project is met nieuwbouw (gasloos en zonnenpanelen). Dit project is met gas en slechts 4 zonnepanelen.
De reden waarom wij hiervoor kiezen is omdat ik niet midden in een grote nieuwbouwwijk wil wonen.

Wij hebben ons huis nog niet te koop staan. Stel dat ze gaan bouwen in sept en de oplevering is ong 12 mnd later, dan denk ik dat wij ons huis ong 6 mnd voor de oplevering te koop zullen zetten.
Dit betekend dubbele lasten, maar aan de andere kant geen duur huurappartement, als we die al uberhaubt zouden kunnen vinden in de regio.
Ik denk dat ons huis wel snel verkocht is (kleine eengezinswoning met tuin in mega kindvriendelijke buurt, winkels, uitvalwegen, openbaar vervoer, scholen etc), de vraag is alleen voor hoeveel. We kunnen natuurlijk niet voorspellen wat de markt over een jaar doet. Nu weet ik dat ik 35k overwaarde heb als ik het vandaag zou verkopen. met die overwaarde rekenen we ook voor de nieuwe hypotheek. Wij hopen dat de prijzen gelijk blijven, als ze stijgen dan is dat mooi meegenomen en kunnen we een stukje hypotheek aflossen of direct overgaan tot het inrichten van de tuin. Gaan de huizenprijzen dalen .... ga ik toch nog even navragen bij onze financieel adviseur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:26
@Boes94 @Lisabella Punt met later je eigen huis in de verkoop zetten is dat voor het verkrijgen van een nieuwe hypotheek, de bank dan rekent met een lagere marktwaarde als opbrengst voor de huidige woning (bijv. 80%) omdat de opbrengst nog niet gegarandeerd is (er is nog geen contract met de koper).
Dan moet je met die lagere geschatte opbrengst natuurlijk wel je nieuwe woning kunnen financieren. Het is wel weer lekker als dan uiteindelijk de woning verkocht is en er dus flink meer overwaarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

.

[ Voor 160% gewijzigd door Sport_Life op 29-06-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Moonbase schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:52:
@Boes94 @Lisabella Punt met later je eigen huis in de verkoop zetten is dat voor het verkrijgen van een nieuwe hypotheek, de bank dan rekent met een lagere marktwaarde als opbrengst voor de huidige woning (bijv. 80%) omdat de opbrengst nog niet gegarandeerd is (er is nog geen contract met de koper).
Dan moet je met die lagere geschatte opbrengst natuurlijk wel je nieuwe woning kunnen financieren. Het is wel weer lekker als dan uiteindelijk de woning verkocht is en er dus flink meer overwaarde is.
Dat hangt af van je hypotheekverstrekker.

In ons geval (Rabo) is de hele overwaarde die uit een taxatie kwam als overbrugging verstrekt. Sinds het moment van die taxatie is er dik 10% bij de waarde van de woning gekomen overigens, dus risico voor de bank is er al lang niet meer. Aangezien de prijsstijging nu hooguit wat minder wordt snap ik niet waarom een bank niet uit zou gaan van de taxatiewaarde. Een taxatie is doorgaans toch een stukje conservatiever dan wat er echt op de markt gebeurt.

Dat gezegd hebbende: als je de overwaarde van je huis helemaal nodig hebt om een nieuwe woning te financieren moet je wel erg zeker zijn van stabiliteit en ontwikkeling van je inkomen. Dat is een risico dat ik niet zou nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquorice
Boes94 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:44:
Onze overwaarde is zo'n 90K (netto, dus met makelaarskosten er af etc) geschat op dit moment. En de huizen in de straat gaan binnen een maand. Maar hoe dat over een half jaar is? Geen idee. Dus dat is wel spannend.
En de dubbele lasten hebben we wel ingecalculeerd, want die zou je met huren ook hebben.. En in het begin is het allemaal nog vrij laag qua extra kosten (is onze ervaring). Aan het einde wordt het wel pijnlijker ja, haha.

[...]
Wij hebben hetzelfde. Ons huis wordt in Q4 opgeleverd. Wij wonen nu in een appartement in Amsterdam met 125K overwaarde, in de hypotheek wordt uitgegaan van 90K overwaarde. Wij vinden het ook lastig te bepalen wanneer we ons appartement gaan verkopen, maar willen ook niet huren in de tussentijd (vind ook maar eens een huurhuis..) Wij denken nu ons huis te koop te zetten zodra wij de datum van de vooroplevering krijgen. Dan is het als het goed is nog ongeveer een maand tot de oplevering. Wij willen na de oplevering nog 2 maanden de tijd hebben voor de vloer, keuken, stuken, verven en verhuizen. En dan maar hopen dat de prijzen niet gaan dalen in de tussentijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
BLGWonen neemt 100% van je taxatiewaarde over, adviseer even bij je hypotheekadviseur... wellicht interessant voor diegene die graag meer willen meenemen (alvast).

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Als je de "fictieve" overwaarde nodig hebt om je nieuwe woning te kunnen kopen dan zou ik toch wat gereserveerder zijn.
Ik heb mijn woning direct te koop gezet nog voordat ik de nieuwe woning aangekocht had.
Enige nadeel is dat ik nu dus in een huurwoning zit maar ik ben natuurlijk wel mijn woning kwijt, hoe gek de huidige markt ook is. Ik dacht weg is maar weg.

Voor mijzelf heb ik gerekend met een minimale realistische verkoop waarde (320k getaxeerd, gerekend met 290k). Toen bekeken of ik zelf de overbrugging kon dragen mocht dat nodig zijn en daarop laten bepalen of ik de nieuwe hypotheek kon dragen.
Alles gaf een checkbox en dus het huis aangekocht, woning verkocht binnen een week voor 318k.
Dankzij mijn reserveringen nu dus aardig wat extra budget in het nieuwe huis kunnen stoppen zonder dat ik alles op alles hoef te zetten en ik val ook nog in een lagere risico opslag :) .

[ Voor 42% gewijzigd door GeeMoney op 01-04-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
Aanstaande woensdag (3 april) is bij ons de voor-oplevering en volgende week vrijdag (12 april) dan eindelijk de oplevering. De bouw heeft door omstandigheden in totaal zo'n anderhalf jaar geduurd, maar we zijn er dus bijna.

We konden nu pas achterin de tuin gaan staan en goed de achterkant van de woning bekijken en daarbij vielen ons 2 dingen op:
  • Er zit een schaafplek op één van de zonnepanelen. Ik dacht eerst dat dit vogelpoep was, maar die vlek zit er al sinds december op. Nu lijkt het dus meer een schaafplek te zijn.
  • Eén zonnepaneel kleurt volledig anders dan de andere panelen. Het lijkt wel of het glas gebroken is, vooral als je er vanaf de zijkant op kijkt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iiU3Ye4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T0GOPMH.jpg

Nu ben ik dit uiteraard van plan om bij de voor-oplevering en oplevering te melden. Maar ik vraag me af dit terechte punten zijn aangezien de panelen mogelijk gewoon goed werken? Wellicht is het puur cosmetisch?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boes94
Ik zou alles melden, en weet je al zeker of het puur cosmetisch is? Dat ze wel werken?
Flink aantal zonnepaneeltjes trouwens haha!

En ook cosmetisch: bij ons zat een kras op het aluminium raamkozijn destijds. Raam functioneerde prima maar is wel vervangen: want het hoorde niet
DjRik schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:38:
Aanstaande woensdag (3 april) is bij ons de voor-oplevering en volgende week vrijdag (12 april) dan eindelijk de oplevering. De bouw heeft door omstandigheden in totaal zo'n anderhalf jaar geduurd, maar we zijn er dus bijna.

We konden nu pas achterin de tuin gaan staan en goed de achterkant van de woning bekijken en daarbij vielen ons 2 dingen op:
  • Er zit een schaafplek op één van de zonnepanelen. Ik dacht eerst dat dit vogelpoep was, maar die vlek zit er al sinds december op. Nu lijkt het dus meer een schaafplek te zijn.
  • Eén zonnepaneel kleurt volledig anders dan de andere panelen. Het lijkt wel of het glas gebroken is, vooral als je er vanaf de zijkant op kijkt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ben ik dit uiteraard van plan om bij de voor-oplevering en oplevering te melden. Maar ik vraag me af dit terechte punten zijn aangezien de panelen mogelijk gewoon goed werken? Wellicht is het puur cosmetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
@Liquorice /@Sport_Life @MadEgg @Vak127

Hebben jullie ook overwogen om de klus op werkspot te laten zetten? Mij is verteld dat dit ook door de klusjesman kan gebeuren, ik moet alleen nog een prijsopgave krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Liquorice
Wonkbonko schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:59:

Hebben jullie ook overwogen om de klus op werkspot te laten zetten? Mij is verteld dat dit ook door de klusjesman kan gebeuren, ik moet alleen nog een prijsopgave krijgen
Hebben we wel even overwogen, maar gezien de garantie als de bouwer het doet en het feit dat je dan weer afhankelijk bent van iemand die dan ook direct na de oplevering moet kunnen hebben wij ervoor gekozen om het tijdens de bouw te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Niet overwogen. Ik ben totaal niet bouwkundig aangelegd dus kan niet zijn werk beoordelen. Van de aannemer/bouwer weet ik dat hij over 't algemeen goed werk aflevert. Buurman heeft wel zelf veel gedaan en heeft nu lekkage bij de buren veroorzaakt (!!). Aannemer wijst aansprakelijkheid af...

Ik vond kwaliteit en snelheid belangrijker dan budget. We huurden tijdelijk dus 4 weken langer huren was ook veel geld. Los van de ellende met zo'n klein huurappartement.

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 01-04-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Nee. De keukenboer kon dat ook wel doen, maar aangezien het best veel was zou dat ook een lieve duit kosten. Dankzij extra kookgroep en groep voor stoomoven was ook een grotere groepenkast nodig. Daarom vonden we het wel zo prettig om dat gewoon direct goed te laten doen.

Het had op zich nog redelijk laagdrempelig gedaan kunnen worden bij ons omdat onze woning is opgeleverd zonder dekvloeren. Als je die er wel in hebt is het nog lastiger om alles netjes weg te werken. Als je een kookeiland hebt in ieder geval, want dan zullen de leidingen wel vanuit de vloer moeten komen.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Henvar schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:28:
[...]

Mag ik vragen wat voor materiaal ze gebruiken?
Welke merk renovlies en welke Gram 100/120/150/200? En welk merk latex?
En doen ze schuren behangen kitten en sauzen? De prijs die ze bieden vind ik erg scherp maar in 2 dagen alle handelingen klinkt als een rush job met kans op kieren
Het is inderdaad een heel uitgeklede dienst hoor.

Ik ga het ze niet laten uitvoeren, maar wel een offerte opgevraagd. Ik kwam tot de volgende conclusies, waardoor het ineens niet meer heel goedkoop is:

- Prijs is zonder machinaal schuren / bijwerken onoffenheden. -> Meerprijs € 2,75 per m2.
- Prijs is voor alles in RAL 9010. Andere kleur? -> Meerprijs € 3,95 per m2.
- Prijs is voor standaard latex, zonder scrobklasse zover ik kan oordelen naar aanleiding van het volgende punt.
- Afneembare latex op wanden in keuken -> meerprijs a € 175. En dan doen ze alleen kleine stukjes. De lange wand was te groot om te doen voor deze meerprijs.

Ik betaal nu € 18,75 per m2 en daar zit bovenstaande allemaal in. Schrobklasse 1 tex Alphatex SF van Sikkens, dus gehele woning afneembare latex. Incl machinaal schuren en bijwerken oneffenheden en 3 kleuren naar keuze waarvan 1 op wit basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Moonbase schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:52:
Dat klopt inderdaad.
Volgens onze financieel adviseur is het geen probleem.
Als ik het vandaag verkocht krijg is dat helemaal mooi, maar ik denk dat er weinig kopers zitten te wachten op een overdracht die pas over anderhalf jaar plaats gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05 10:48
wantsome schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:08:
[...]

Ik ga het ze niet laten uitvoeren, maar wel een offerte opgevraagd. Ik kwam tot de volgende conclusies, waardoor het ineens niet meer heel goedkoop is:

- Prijs is zonder machinaal schuren / bijwerken onoffenheden. -> Meerprijs € 2,75 per m2.
- Prijs is voor standaard latex, zonder scrobklasse zover ik kan oordelen naar aanleiding van het volgende punt.
- Afneembare latex op wanden in keuken -> meerprijs a € 175. En dan doen ze alleen kleine stukjes. De lange wand was te groot om te doen voor deze meerprijs.

Ik betaal nu € 18,75 per m2 en daar zit bovenstaande allemaal in. Schrobklasse 1 tex Alphatex SF van Sikkens, dus gehele woning afneembare latex. Incl machinaal schuren en bijwerken oneffenheden en 3 kleuren naar keuze waarvan 1 op wit basis.
Ik had deze vraag even gemist destijds. Inmiddels zijn er twee verdiepingen gedaan en we zijn erg tevreden. De muren zien er superstrak uit! Schuren was bij ons niet nodig, anders had er inderdaad nog wel een flink bedrag bijgekomen. De schrobklasse van de verf is klasse 2, wat voorzover ik kan beoordelen prima is voor de ruimten waar het bij ons wordt aangebracht.

Uiteindelijk zijn ze wel langer bezig geweest dan de twee dagen, maar dit was voor ons gelukkig in de planning geen probleem. Waar dat mis is gegaan in de communicatie, komen we niet helemaal achter. We merken dat ook in de data die we met bijvoorbeeld onze tegelzetter hebben afgesproken ook afwijkingen zitten. Daar kregen we door dat ze vier dagen bezig zouden zijn (drie met een dag uitloop) en uiteindelijk waren ze halverwege de tweede dag al klaar...

Vanaf morgen komt JPG nog terug om de benedenverdieping te doen. Daar staan nog drie dagen voor gepland. Hier hebben we inderdaad een muur in een afwijkende kleur gedaan. Ook in de babykamer hebben we een muur in een andere kleur gedaan. Verder wilden we de muren op dit moment gewoon wit houden, dus dit was voor ons ook geen probleem. Wij zijn dus in ieder geval erg tevreden met het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
wantsome schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:08:
[...]

En welke partij is dan die bovenstaande aanbiedt? :)
Zitten zelf nu ook in proces van uitzoeken en opvragen offertes.
Op dit moment is easystuc een kanshebber maar die gebruiken een merk latex wat ik niet ken namelijk Einza Karat Plus schrobklasse 1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-06 11:47
Henvar schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:23:
[...]

En welke partij is dan die bovenstaande aanbiedt? :)
Zitten zelf nu ook in proces van uitzoeken en opvragen offertes.
Op dit moment is easystuc een kanshebber maar die gebruiken een merk latex wat ik niet ken namelijk Einza Karat Plus schrobklasse 1 :?
@wantsome ben inderdaad ook wel benieuwd bij welke partij dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:10
Zijn er ook mensen die het renovlies en bijbehorende lijm zelf hebben besteld en aangebracht? Ik kan bij bijvoorbeeld Renovlies Nederland voor 800 euro 300 m2 renovlies (200g/m2) inclusief lijm bestellen. Daar krijg ik dan een gratis korte cursus bij, zodat ik weet hoe het aangebracht moet worden. Er zal uiteraard wat extra materiaal gekocht moeten worden.

Ik heb een aantal offertes aangevraagd het aan te laten brengen (schuren t/m kitten excl. sauzen) en dan kom ik al snel op 2500+ euro uit. Het lijkt me de moeite waard om het zelf te gaan doen. Ja, het zal wat langer duren, maar dat is voor mij geen probleem.

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wantsome
@jslaman @Henvar
Dit is bij gewoon een zzp'er hier in de buurt die alleen doet behangen en schilderen (als je uit de buurt van Den-Haag komt stuur me dan gerust even een PM voor de naam). Heb persoonlijk een beter gevoel bij kleine bedrijfjes dan bij grote aanbieders als die easystuc die misschien net wat voordeliger zijn. Ik ben ook nog aan het rond kijken, maar wil er deze week een klap op geven want de oplevering komt nu eindelijk redelijk in zicht en het moet nog net voor de bouwvak gebeuren zodat we eind juli over kunnen. :)

Wat kost het bij easystuc en wat krijg je daarvoor?

PS: Einza Karat Plus ken ik ook niet, maar is een stuk goedkoper in bulk aan te kopen dan de Sikkens Alphatex SF :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
eno_W schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:01:
[...]

Ik had deze vraag even gemist destijds. Inmiddels zijn er twee verdiepingen gedaan en we zijn erg tevreden. De muren zien er superstrak uit! Schuren was bij ons niet nodig, anders had er inderdaad nog wel een flink bedrag bijgekomen. De schrobklasse van de verf is klasse 2, wat voorzover ik kan beoordelen prima is voor de ruimten waar het bij ons wordt aangebracht.

Uiteindelijk zijn ze wel langer bezig geweest dan de twee dagen, maar dit was voor ons gelukkig in de planning geen probleem. Waar dat mis is gegaan in de communicatie, komen we niet helemaal achter. We merken dat ook in de data die we met bijvoorbeeld onze tegelzetter hebben afgesproken ook afwijkingen zitten. Daar kregen we door dat ze vier dagen bezig zouden zijn (drie met een dag uitloop) en uiteindelijk waren ze halverwege de tweede dag al klaar...

Vanaf morgen komt JPG nog terug om de benedenverdieping te doen. Daar staan nog drie dagen voor gepland. Hier hebben we inderdaad een muur in een afwijkende kleur gedaan. Ook in de babykamer hebben we een muur in een andere kleur gedaan. Verder wilden we de muren op dit moment gewoon wit houden, dus dit was voor ons ook geen probleem. Wij zijn dus in ieder geval erg tevreden met het resultaat!
Goed om te horen dat je tevreden bent. Mij lijkt schuren en bijwerken van de wanden standaard in het pakket moeten zitten. Je wilt immers dat stuc-look effect hebben. Behangklaar stucen van wanden is in veel gevallen totaal niet behangklaar. Alleen de binnenwanden zijn behangklaar bij ons vanwege het gebruik van gibsblokken is dit erg strak en vlak. De buitenmuren zijn vanwege kalkzandsteen wat mij betreft totaal niet klaar voor renovlies. Hoop de aannemer nog wat aan het werk te kunnen zetten, maar zover ik het heb kunnen beoordelen tijdens de kijkdag is dit echt slecht gestuct.

Een schrobklasse 2 latex is nogal een verschil. Je kunt klasse 2 niet schoon maken, je zult deze opnieuw moeten latexen als hij vies is. Deze latex is ook een stuk goedkoper in aanschaf. Is er bij jou wel 2x gelatext? Dat kon ik ook niet uit de offerte halen van JPG namelijk. De klasse 2 was mij ook niet geheel duidelijk, maar had ik dus goed gegokt. Voor een klasse 1 vragen ze bij JPG een flinke meerprijs en de lange muur in mijn woning was te groot om mee te nemen voor die € 175 muurprijs. Daarom uiteindelijk totaal nutteloos want de muur waar we koken zou daardoor normale latex krijgen of moest nog meer bijbetalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headhunter1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:34
Hoelang zijn ze uiteindelijk bezig, met hoeveel personen en om hoeveel m2 gaat het ongeveer? Wat betaal je hiervoor in totaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
wantsome schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:00:
@jslaman @Henvar
Dit is bij gewoon een zzp'er hier in de buurt die alleen doet behangen en schilderen (als je uit de buurt van Den-Haag komt stuur me dan gerust even een PM voor de naam). Heb persoonlijk een beter gevoel bij kleine bedrijfjes dan bij grote aanbieders als die easystuc die misschien net wat voordeliger zijn. Ik ben ook nog aan het rond kijken, maar wil er deze week een klap op geven want de oplevering komt nu eindelijk redelijk in zicht en het moet nog net voor de bouwvak gebeuren zodat we eind juli over kunnen. :)

PS: Einza Karat Plus ken ik ook niet, maar is een stuk goedkoper in bulk aan te kopen dan de Sikkens Alphatex SF :P
Ik heb een vrijblijvende offerte opgevraagd.

1. Muren schuren en plamuren kleine oneffenheden,
2. Plakken 200 grams gladde glasvezel,
3. Maken de uitwendige hoeken rond voor een extra duurzaam resultaat,
4. Kitten inwendige hoeken,
5. Sausen het geheel met Einza Karat Plus in RAL9010 of RAL9016, schrobklasse 1 verf en dekkend aangebracht. (Volgens hun site doen ze dit 2 keer)

Prijs is incl 21% btw 5.273 euro voor 300m2 (dit vond ik wel erg ruim gemeten) is ong 17,57 euro m2.
Fractie goedkoper dan jouw prijsopgave maar jij hebt wel een "bekender" merk latex en bij ons is dit dan zonder kleuren.(Kleur kost 99 tot 175 euro per wand per kleur (afhankelijk van breedte))

Ik PM je even. Wij zijn regio Rotterdam..

Edit:
Na het googlen van beide merken latex (Sickens en Einza) staat er op verfwinkel.nl dat Einza vergelijkbaar is met het merk wat bij jou op de muur komt. Wellicht iets om mee te nemen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Henvar op 01-04-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
DjRik schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:38:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zeker melden! Dat is niet goed!

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
wantsome schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:00:
@jslaman @Henvar

Wij hebben zelf het schuren en voorstrijken gedaan vooraf. Kun je prima zelf en bespaarde een hoop. Renovlies aan laten brengen door bekende van de vloerenboer die het strak afwerkte door de naden een soort van de voegen nog en daarna hebben we het zelf weer geschilderd.
Zo heeft het renovlies ons zelf maar 150€ per rol gekost. Schuren kost je een paar mondkapjes, en dan de voorstrijk en verf zelf. Ik denk dat we al met al zo rond de 10-12€ per meter zaten, met grote delen muur in schrobbare verf, en drie kleuren in de kamer. Geen 9010 te vinden hier :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ambusched
Ik wil nog even inhaken op huis van te voren wel of niet verkopen. Wij hebben ons huis in 'stille verkoop' gezet. Was in september vorig jaar, foto's laten maken aangezien het toen mooi weer was en je weet het nooit in maart/april het moment dat we ons huis in volle verkoop zouden gaan zetten. Ons huis werd dus in september aangenomen en in het portaal voor Funda gezet zodat andere makelaars er van op de hoogte zouden zijn. Dus nog niet echt op Funda. Ook eerst bij het makelaars kantoor opgehangen. Met de info dat er een verlengde wachttijd opzat. Iemand zag woning bij makelaar en uiteindelijk voor ons goede prijs ontvangen. En afgesproken dat de overdracht in december dit jaar is.
Zouden we misschien meer voor ons huis hebben kunnen krijgen als we nu vol op Funda zouden gaan? Misschien, maar de zekerheid en de redelijke kans dat we niet tijdelijk hoeven te huren was ons meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@ambusched ook een goede optie inderdaad. Mijn vorige woning zat niet in een heel gewilde stad en was qua prijs ver boven de gemiddelde koopwoning in die stad dus ik wilde er gewoon zo snel mogelijk vanaf.
Ook wist ik dat ik op zich zou kunnen huren binnen afzienbare tijd voor een lager bedrag dan mijn vorige hypotheek. Ook was verhuizen geen probleem, mijn vader heeft 2 hele grote bussen en veel spullen gingen sowieso al niet mee naar de volgende woning.
Ik zit nu in een huurhuis 1km verderop van mijn oude koopwoning te wachten tot mijn nieuwbouw klaar is.
Situatie is voor iedereen anders (gelukkig), maar jouw optie is ook niet vekeerd inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@GeeMoney ik denk ook dat ieders situatie anders is. Vooral belangrijk dat je vooraf en tijdens het proces bij de juiste mensen informatie in wint voor iemands persoonlijke situatie. Ook een verkopend makelaar kan en zou hier iemand moeten sturen. Wij hadden het 'geluk' dat wij een goede klik hadden bij ons makelaars kantoor en dat zij ons op de voor ons beste manier gestuurd hebben. Hebben in 2018 2 huizen verkocht (huis van mijn moeder en ons eigen huis) en 1 huis gekocht (onze nieuwbouw huis) via hun dus dat zegt genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:33
Onze woning komt nu pas te koop, terwijl we de sleutel al hebben. Weinig maandlasten, zero stress met verhuizen. Ook een prima optie :)
Stille verkoop waarschijnlijk, klein dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ambusched schreef op maandag 1 april 2019 @ 21:50:
@GeeMoney ik denk ook dat ieders situatie anders is. Vooral belangrijk dat je vooraf en tijdens het proces bij de juiste mensen informatie in wint voor iemands persoonlijke situatie. Ook een verkopend makelaar kan en zou hier iemand moeten sturen. Wij hadden het 'geluk' dat wij een goede klik hadden bij ons makelaars kantoor en dat zij ons op de voor ons beste manier gestuurd hebben. Hebben in 2018 2 huizen verkocht (huis van mijn moeder en ons eigen huis) en 1 huis gekocht (onze nieuwbouw huis) via hun dus dat zegt genoeg.
Wat heeft de aankoopmakelaar precies betekent bij de aankoop van je nieuwbouw woning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambusched
@Sport_Life ze waren niet onze aankoop makelaar maar toevallig mede verkoop makelaar voor het project. Ze hebben alles gewoon netjes afgehandeld (zoals het hoort eigenlijk) dus verder niks bijzonders naar gaf ons gewoon ook hierin een goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:35
Hebben mensen toevallig ervaring hier met het plaatsen van bouwdroger in een nieuwbouw huis direct na de oplevering.
Ik heb in gedachte om de volgende machine voor een week te huren en deze constant door het huis te verplaatsen. https://www.borent.nl/mat...gers/bouwdroger_max_80ltr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

happy killer schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:47:
Hebben mensen toevallig ervaring hier met het plaatsen van bouwdroger in een nieuwbouw huis direct na de oplevering.
Ik heb in gedachte om de volgende machine voor een week te huren en deze constant door het huis te verplaatsen. https://www.borent.nl/mat...gers/bouwdroger_max_80ltr
Wat wil je weten? Wij hebben een week een bouwdroger gehad, nadat de stucadoor door de woning heengeweest was. Op aanraden van de stucadoor. Dat was deze: https://www.sijperdaverhu...-1400w-230v-maximaal-420m

Ik heb hem meerdere keren verplaatst door de woning heen. Hij heeft een paar speciekuipen met water uit de lucht gehaald. Luchtvochtigheid van 78% naar 45%, en daarna klaar om te sauzen. Werkt prima!

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisabella
Valt er nog te onderhandelen over de prijzen genoemd in het meerwerk?
Iemand ervaring? Of zijn het vaste prijzen? Wil best wat betalen voor gemak, maar sommige prijzen genoemd in de meerwerklijst vind ik wel wat aan de hoge kant.

Bijv 530 euro voor een extra zonnepaneel, 2000 voor een zwaardere omvormer, 1800 euro voor een Velux dakraam, 27 euro per m2 voor spactelputz....etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquorice
Lisabella schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:12:
Iemand ervaring? Of zijn het vaste prijzen? Wil best wat betalen voor gemak, maar sommige prijzen genoemd in de meerwerklijst vind ik wel wat aan de hoge kant.

Bijv 530 euro voor een extra zonnepaneel, 2000 voor een zwaardere omvormer, 1800 euro voor een Velux dakraam, 27 euro per m2 voor spactelputz....etc
Bij ons was daar geen onderhandeling in mogelijk, take it or leave it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boes94

Was hier niet onderhandelbaar. Wij hebben vorige keer “slim” gekeken; als we in beide slaapkamers een extra stopcontact wilde (275€ voor dubbele wcd), lieten we er in 1 tegen de muur een plaatsen en die toen heel simpel doorgetrokken naar de andere kamer 😅..

Dakraam was bij ons toen ook achterlijk duur. Hebben een half jaar na oplevering laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
Remko.me schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:23:
[...]

Zeker melden! Dat is niet goed!
Boes94 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:47:
Ik zou alles melden, en weet je al zeker of het puur cosmetisch is? Dat ze wel werken?

[...]
Thanks voor de reacties. Ik ga het zeker melden, maar was eigenlijk vooral benieuwd of het puur cosmetisch zou kunnen zijn. Op dit moment natuurlijk nog geen idee.

Kan ik verwachten van de aannemer dat ze aantonen dat het geen probleem is?
Boes94 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:47:
Flink aantal zonnepaneeltjes trouwens haha!
20 Stuks geïntegreerd op het dak plus nog 3 op de garage. Zou genoeg moeten zijn om i.c.m. de LW warmtepomp, WTW, extra isolatie etc. etc. nul-op-de-meter te halen. Ben benieuwd!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Bij ons kon er ook geen euro af. Had je 3 jaar terug nieuwbouw gekocht dan had je waarschijnlijk alles wel voor de helft van het geld gekregen. Nu zijn het drukke tijden in de bouw en de meerwerkprijzen schieten ff met 30-50% omhoog. Maar je kan het altijd proberen.

Wij hebben zonet een mail ontvangen. We zijn uitgenodigd voor controle van het afgetekende installatiewerk ( elektra en sanitair ). Vind dit persoonlijk wel erg fijn want had al enkele vergeten leidingen opgegeven.
En natuurlijk ook wel slim vanuit de aannemer want een uurtje rondlopen is altijd goedkoper dan dat bij oplevering een stopcontact op de verkeerde muur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
T.E schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:29:
[...]

Bij ons kon er ook geen euro af. Had je 3 jaar terug nieuwbouw gekocht dan had je waarschijnlijk alles wel voor de helft van het geld gekregen. Nu zijn het drukke tijden in de bouw en de meerwerkprijzen schieten ff met 30-50% omhoog. Maar je kan het altijd proberen.

Wij hebben zonet een mail ontvangen. We zijn uitgenodigd voor controle van het afgetekende installatiewerk ( elektra en sanitair ). Vind dit persoonlijk wel erg fijn want had al enkele vergeten leidingen opgegeven.
En natuurlijk ook wel slim vanuit de aannemer want een uurtje rondlopen is altijd goedkoper dan dat bij oplevering een stopcontact op de verkeerde muur zit.
Goed om te horen dat ze dit nu wel doen. Wij hebben alleen vanwege het NOM eerder toegang tot de woning gehad en er zaten wel wat stopcontacten verkeerd (en eentje miste er compleet, wel leiding uit het plafond maar geen stopcontact eronder).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Boes94 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:19:
[...]

Was hier niet onderhandelbaar. Wij hebben vorige keer “slim” gekeken; als we in beide slaapkamers een extra stopcontact wilde (275€ voor dubbele wcd), lieten we er in 1 tegen de muur een plaatsen en die toen heel simpel doorgetrokken naar de andere kamer 😅..

Dakraam was bij ons toen ook achterlijk duur. Hebben een half jaar na oplevering laten doen.
Idd dat soort truukjes heb ik ook gedaan.
Zoals een mantelbuis naar de garage. Van daaruit kan ik naar de voor als achterzijde van de tuin naar buiten voor verlichting en ook extra kabels leggen voor aparte groepen in de keuken. De keuken zit naast de mantelbuis in de garage dus een gaatje boren en kabeltje erdoorheen. En ook kan ik een gaatje boren naar de trap en via de loze ruimte in de hoek kan ik naar de zolder om bijvoorbeeld een extra elektragroep of data daarnaartoe te brengen. Alhoewel ik wel een loze leiding naar de zolder heb laten aanleggen maar mocht ik er te weinig hebben dan is dat nog altijd een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 07:49
T.E schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:29:
[...]Wij hebben zonet een mail ontvangen. We zijn uitgenodigd voor controle van het afgetekende installatiewerk ( elektra en sanitair ). Vind dit persoonlijk wel erg fijn want had al enkele vergeten leidingen opgegeven.
Ik vind dit eigenlijk ronduit belachelijk maar ook zeer hachelijk voor jullie. Als er straks tóch nog iets niet goed zegt, is het enige wat die aannemer als reactie gaat geven: "Jullie hebben er zelf ook naar kunnen kijken. Jammer dan!"

Zij bouwen het huis, op basis van vooraf gecontroleerde en vastgestelde tekeningen, laat hen dan ook maar zorgen dat het zo voor elkaar gemaakt wordt.

NB: de enige reden die ik kan bedenken waarom dit voor jezelf gunstig is, is omdat er mogelijk zaken zijn die je je op papier niet goed voor kunt stellen, en die je nu in werkelijkheid voor je kunt zien. Maar echt, pas heeel goed op wat die aannemer je laat doen!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brickman
Het leidingwerk krijgt al aardig vorm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IZLHC164UtqG3YbIFDVz8RwQ/thumb.jpg

Update van het eerste blok uit het project:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/la0YPTnsyWXj6PwrYLCXKUVX/thumb.jpg
Momenteel zijn ze de eerste drie tunnels aan het voorbereiden, monteren van de wandcontactdozen. Waarschijnlijk deze week nog storten.

Als ze op deze manier verder gaan duurt het wel een tijdje (57 weken) voordat ze klaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 02-04-2019 20:41 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:01
Ik lees inmiddels ook een aantal weken mee omdat wij ook een nieuwbouwwoning hebben kunnen kopen (centrum Zwolle, oplevering begin 2020). Wij stapten na de sluitingsdatum in en zijn nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voor de indeling en met name de badkamer. Projectleverancier (Plieger) vraagt de hoofdprijs (bruto bedragen - 15%) voor het kraanwerk en meubelwerk. Zitten nu erg te twijfelen of we consessies doen op standaard kranen en later nog zelf vervangen of hele badkamer en 2 separate toiletten casco op laten leveren.
Iemand ervaring met aan of afraden van de keuze van de badkamer e.d. casco? Volgens woonbegeleider krijg je bij casco oplevering zonder afwerkvloer en met afvoer en wateraanvoer op 1 standaardpositie, toilet wel met afwerkvloer. Terwijl we bij de andere keus alle leidingen en afvoeren op de juiste plek hebben en zelf alleen nog wastafelmeubels en kranen zouden moeten plaatsen/vervangen. Als we het casco doen dan scheelt het 4500 euro. Wij vinden het een lastige keus...

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben E op 02-04-2019 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Sport_Life op 02-04-2019 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Runner15 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:21:
[...]

Ik vind dit eigenlijk ronduit belachelijk maar ook zeer hachelijk voor jullie. Als er straks tóch nog iets niet goed zegt, is het enige wat die aannemer als reactie gaat geven: "Jullie hebben er zelf ook naar kunnen kijken. Jammer dan!"

Zij bouwen het huis, op basis van vooraf gecontroleerde en vastgestelde tekeningen, laat hen dan ook maar zorgen dat het zo voor elkaar gemaakt wordt.

NB: de enige reden die ik kan bedenken waarom dit voor jezelf gunstig is, is omdat er mogelijk zaken zijn die je je op papier niet goed voor kunt stellen, en die je nu in werkelijkheid voor je kunt zien. Maar echt, pas heeel goed op wat die aannemer je laat doen!!
Ikzelf ben er persoonlijk heel blij mee en zeker van bewust dat dit voor de aannemer juist iets is om zich in te dekken. Maargoed ik ken de leidingen inmiddels uit mn hoofd, weet precies wat waar komt en geef liever nu een leiding aan die verkeerd zit dan pas na oplevering. Ze zijn zoiezo al 2 loze leidingen vergeten in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vanochtend de handtekening gezet. Tijd om keukens en meerwerk te gaan bepalen. Over die laatste nog een vraag: Onze meerwerklijst bevat vooral items zoals lichtpunten, stopcontacten, buitenkranen, zolder indeling, dakkapel en uitbouw. Ik weet dat er nog veel meer af te spreken is qua meerwerk en ben op zoek naar wat inspiratie.

Zijn er hier mensen die handige tips hebben wat je zoal zou willen/kunnen afspreken?

een tip die ik al heb gehad is voorgeboorde gaten in plafonds voor spotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
Brickman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:31:
Het leidingwerk krijgt al aardig vorm:
[Afbeelding]
Is dat vlak rechts de fundering van een berging of uitbouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brickman
witterholt schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:38:
[...]

Is dat vlak rechts de fundering van een berging of uitbouw?
Dat is de garage. Er was ook een optie om deze bij het huis er bij te nemen, zodat je een nog grotere (na een uitbouw van 3.6m) woonkamer kan krijgen.

Zelf zijn we voor 1.2m uitbouw gegaan om nog wat tuin over te hebben. De buren hebben wel een uitbouw van 3.6m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
@Brickman , welk project in Schiedam betreft het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Uffeltje schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:55:
Zijn er ook mensen die het renovlies en bijbehorende lijm zelf hebben besteld en aangebracht? Ik kan bij bijvoorbeeld Renovlies Nederland voor 800 euro 300 m2 renovlies (200g/m2) inclusief lijm bestellen. Daar krijg ik dan een gratis korte cursus bij, zodat ik weet hoe het aangebracht moet worden. Er zal uiteraard wat extra materiaal gekocht moeten worden.

Ik heb een aantal offertes aangevraagd het aan te laten brengen (schuren t/m kitten excl. sauzen) en dan kom ik al snel op 2500+ euro uit. Het lijkt me de moeite waard om het zelf te gaan doen. Ja, het zal wat langer duren, maar dat is voor mij geen probleem.
Grote kans dat wij het ook zelf gaan doen in q2 2020.
Kan zelf behangen, dan moet dit ook wel lukken :-)
Zal inderdaad wat langer duren, dan nemen we maar een weekje extra vrij. Vloeren ga ik ook zelf leggen, zowel plavuizen als houten vloer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:23
Ruben E schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:50:
Ik lees inmiddels ook een aantal weken mee omdat wij ook een nieuwbouwwoning hebben kunnen kopen (centrum Zwolle, oplevering begin 2020). Wij stapten na de sluitingsdatum in en zijn nu de laatste puntjes op de i aan het zetten voor de indeling en met name de badkamer. Projectleverancier (Plieger) vraagt de hoofdprijs (bruto bedragen - 15%) voor het kraanwerk en meubelwerk. Zitten nu erg te twijfelen of we consessies doen op standaard kranen en later nog zelf vervangen of hele badkamer en 2 separate toiletten casco op laten leveren.
Iemand ervaring met aan of afraden van de keuze van de badkamer e.d. casco? Volgens woonbegeleider krijg je bij casco oplevering zonder afwerkvloer en met afvoer en wateraanvoer op 1 standaardpositie, toilet wel met afwerkvloer. Terwijl we bij de andere keus alle leidingen en afvoeren op de juiste plek hebben en zelf alleen nog wastafelmeubels en kranen zouden moeten plaatsen/vervangen. Als we het casco doen dan scheelt het 4500 euro. Wij vinden het een lastige keus...
Wij hebben destijds gekozen om de badkamer helemaal standaard op te laten leveren, omdat aanpassingen de hoofdprijs kostten, en casco slechts 1600 euro korting gaf, plus net als.jij maar 1 aansluiting op een standaard plek.

We dachten dan zelf de badkamer wel te verfraaien met een badkamer meubel enzo.

Gevolg is wel: na een jaar nog niet aan toegekomen. Dat is op zich wel goedkoop, en het blijkt dat je in de badkamer eigenlijk ook maar zo weinig bent dat je je er onvoldoende aan stoort, maar als je heel graag een mooie badkamer wil bij of kort na oplevering, dan kan je denk ik beter investeren in wat je het liefst wil. Dus bij zowel project leverancier als anderen offerte laten maken en dan de keus maken wat een beter totaal aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
Wij vonden het ook een lastige keuze. Heb een paar weken geleden in het badkamer topic ongeveer dezelfde vraag gesteld. Uiteindelijk de keuze gemaakt om het wel via de bouwer te doen. En dan niet voor de allerduurste opties gegaan maar voor de redelijke middenweg. We zijn ook langs diverse zaken geweest en er was zeker een prijsverschil op het totaalplaatje maar niet dusdanig dat we daarvoor gingen. Denk dat als je de spullen via internet koopt en het via een kennis of werkspot laat aanleggen je wel echt goedkoper uit bent. Dit vonden we toch teveel gedoe. Omdat er al zoveel gedaan moet worden toch maar voor het gemak en garantie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-06 21:43
Bij ons project was ook plieger aangesloten als leverancier; gezien de on-flexible houding héél snel de keuze gemaakt casco op te laten leveren.
Vervolgens zelf een aannemer gezocht en alle wensen besproken.
Ja; deze opties is verreweg de duurste maar we krijgen wel de badkamer die wij willen.

Ter voorbeeld: via Plieger konden we geen inbouwkranen krijgen, geen verval van de radiator en in plaats daarvan vloerverwarming, geen verlaagd plafond en geen regendouche uit plafond en gestucte wanden was ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquorice
Len020 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:08:
[...]

Bij ons project was ook plieger aangesloten als leverancier; gezien de on-flexible houding héél snel de keuze gemaakt casco op te laten leveren.
Vervolgens zelf een aannemer gezocht en alle wensen besproken.
Ja; deze opties is verreweg de duurste maar we krijgen wel de badkamer die wij willen.

Ter voorbeeld: via Plieger konden we geen inbouwkranen krijgen, geen verval van de radiator en in plaats daarvan vloerverwarming, geen verlaagd plafond en geen regendouche uit plafond en gestucte wanden was ook geen optie.
Wij hadden ook Plieger als projectleverancier. En wij konden wel kiezen voor inbouwkranen, verlaagd plafond en regendouche uit plafond. Niet voor het vervallen van de radiator (we hebben vloerverwarming in de badkamer), ze gaven aan dat die verplicht was. Maar dat soort keuzes waren wel erg aan de prijs daar. Gelukkig wilden wij dat ook niet. Maar ik kreeg het idee dat Plieger de randvoorwaarden doorkrijgt van het project/ de installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
Wij hebben het na een tijdje zeuren voor elkaar gekregen om de hele badkamer wel opgeleverd te krijgen met vloeren, tegels etc, maar zonder wastafels en kranen zodat we dit later kunnen uitzoeken en installeren. Ik ben hier nog steeds blij mee (Gevier Dales was echt schandalig qua prijs en advies 8)7 ), maar het is best nog een hele toer om iets te vinden wat precies past en de juiste afstand tussen de kranen heeft. de inbouwkranen voor de douche hebben we (helaas) wel bij Gevier moeten bestellen omdat daarvoor een voorzetwandje nodig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
jurjen_g schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:05:
[...]

Wij hebben destijds gekozen om de badkamer helemaal standaard op te laten leveren, omdat aanpassingen de hoofdprijs kostten, en casco slechts 1600 euro korting gaf, plus net als.jij maar 1 aansluiting op een standaard plek.

We dachten dan zelf de badkamer wel te verfraaien met een badkamer meubel enzo.

Gevolg is wel: na een jaar nog niet aan toegekomen. Dat is op zich wel goedkoop, en het blijkt dat je in de badkamer eigenlijk ook maar zo weinig bent dat je je er onvoldoende aan stoort, maar als je heel graag een mooie badkamer wil bij of kort na oplevering, dan kan je denk ik beter investeren in wat je het liefst wil. Dus bij zowel project leverancier als anderen offerte laten maken en dan de keus maken wat een beter totaal aanbod is.
Herkenbaar, dit. Gelukkig niet bij onszelf maar bij het zoeken naar huizen hebben we vele malen huizen bezichtigd waarbij bovenetages nog niet netjes waren of badkamers provisorisch.

Grosso modo geldt hierbij voor veel mensen: als je het niet meteen doet doe je het nooit :P. Wat niet wil zeggen dat je alles via je project moet doen maar dan zou ik wel meteen een aannemer nemen die het wel meteen doet.

Ik zeg overigens wel dat dit bij ons niet het geval is maar in ons vorige huis hebben 6 jaar van die papieren xenos lampekapjes gehangen want 'die vervangen we later wel'. Nooit gedaan dus. In ons huidige huis hebben we daarom voor alle muren en lampen plannen gemaakt en spullen gekocht zodat het ook echt af zou zijn. Dat is ook gelukt dus voor onze nieuw te bouwen woning gaan we dat weer doen.

Wij hebben voor ons nieuwe huis net de rekening gekregen voor ruwe 1e etagevloer, op volgjewoning hadden ze ook fotos geplaatst en die ligt er inderdaad op. Prognose is nu weer een maandje naar voren getrokken (december/januari nu).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J0rxv4TEe9wQWEGyRPylbbK7/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boes94
Jheroun schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:47:
[...]

Wij hebben voor ons nieuwe huis net de rekening gekregen voor ruwe 1e etagevloer, op volgjewoning hadden ze ook fotos geplaatst en die ligt er inderdaad op. Prognose is nu weer een maandje naar voren getrokken (december/januari nu).

[Afbeelding]
Dat is een spannende maand om in op te leveren! Zo net voor/na de 'kerstbouwvak'. Hopelijk lekker de kerstdagen klussen :P
Pagina: 1 ... 10 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2