Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.799.097 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:42
PHPResource schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor jouw antwoord! Houden ze bij de berekening van je maximaal te lenen bedrag nog rekening met het feit dat je nog een woning hebt? Waardoor je in feite wellicht minder kan lenen?
(excuus als dit thuis hoort in het hypotheek topic)

@DaWayne Dus je begint gelijk met aflossen. Wat zou dit maandelijks betekenen bij een hypotheekbedrag van 1400 euro bruto?
Wij moesten een opdracht tot dienstverlening van een makelaar aanleveren als bewijs dat we het gingen verkopen. En bewijzen dat we spaargeld hadden om de dubbele lasten voor tenminste een jaar te kunnen betalen. Maar wij konden onze nieuwbouw woning dan ook makkelijk financieren. Het zat 80K onder ons max hypotheek bedrag.

Je begint inderdaad gelijk met aflossen. Bij onze woning ziet het er zo uit (erg vergelijkbaar)

Bij benadering exacte bedragen heb ik niet opgezocht:

Totale hypotheek: € 343.000,-
Kosten grond: € 134.000,-

Bouwdepot: 209.000,-
Over bouwdepot ontvangen we 2,4% rente = 5016 P/J = 418 per maand.

Bruto hypotheekbedrag = 1400 euro - ontvangen rente - 982 euro per maand
1400 - 418 (ontvangen rente) = 982 euro per maand. (1e maand van bouw)

Dit wordt meer naarmate er meer termijnen worden betaald en dus minder in het bouwdepot zit dus hoger.

De ontvangen rente, moet je voor je netto lasten van je betaalde rente aftrekken aangezien je alleen over dat verschil renteaftrek ontvangt.

Hoop dat het duidelijk is :-) Nu weer verder over nieuwbouw proces, stuur anders DM :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaub
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 12:30
PHPResource schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor jouw antwoord! Houden ze bij de berekening van je maximaal te lenen bedrag nog rekening met het feit dat je nog een woning hebt? Waardoor je in feite wellicht minder kan lenen?
(excuus als dit thuis hoort in het hypotheek topic)

@DaWayne Dus je begint gelijk met aflossen. Wat zou dit maandelijks betekenen bij een hypotheekbedrag van 1400 euro bruto?
In ons geval begonnen we na het passeren van de grond en hypotheek, bij een bruto maandbedrag van 1425 euro (aflossing en rente over de totale hypotheek), met ongeveer 800 euro per maand. Daarvan was bijna 700 aflossing. Dus daar zou ik in jouw geval ook op rekenen.

Tezamen met de 1200 euro huur die we betaalden liep dat uiteindelijk dus aardig in de papieren. Gelukkig hadden we veel overwaarde in ons voorgaande huis zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:42
Jheroun schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Als je dan ooit je plint wilt vervangen door een andere, of je wilt geen plint meer, lijkt dat me niet erg handig dan zit je met een kier. Je vloer leggen en je plint op de vloer zetten lijkt me handiger.

Nou ben ik in het geheel niet van de gietvloeren (wij doen overal hout) dus wellicht mis ik een essentiële gietvloereigenschap waardoor dit in het geheel niet handig is ;)
Dat 1e klopt; echter kies je (meestal) een gietvloer omdat je een naadloos geheel wilt. De naadloze aanluiting wil je dan ook tegen de plint aan, en geen kiertjes onder de plint (wanneer je die er bovenop plaatst).

Beneden hebben wij ook hout, en daar staat de plint inderdaad er bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 14:25
Len020 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Ik zou die gietvloer als laatste doen; wij hebben ook een gietvloer en ik had er niet aan moeten denken dat alle andere partijen daar nog over heen hadden gedenderd.

Mocht je hoge plinten doen deze vóóraf plaatsen zodat er tegenaan gegoten kan worden.
@Jheroen

Dat zit ik dus ook te denken. Een gietvloer zal niet helemaal tegen de muur aan worden gegoten. Ze laten een kier zodat de vloer kan gaan werken om zo scheuren te voorkomen. Plinten gaat zo wie zo pas op het laatst toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@PHPResource Zou toch vooral bij een hypotheekadviseur langs gaan. Zelfs bij een eerste (veelal gratis) gesprek kunnen jouw vragen aan de orde komen. Er zit behoorlijk wat verschil tussen de aanbieders en hun eisen. Wij moesten een taxatie van een makelaar inbrengen van onze huidige woning en we financieren een gedeelte van de dubbele maandlasten mee. Op die manier hoefden we niet een sloot aan spaargeld te hebben. Er is dus een hoop mogelijk, hangt maar net van je situatie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 14:17
Wij hebben recent een akkoord gesloten over de aankoop van een bouwgrond, en zijn ons momenteel ook aan het oriënteren om te beginnen bouwen.

Ondanks de wellicht overvloedige verschillen tussen NL en BE, vroeg ik me toch af
- of jullie kozen voor een sleutel-op-de-deur firma, een algemene aannemer of alles in eigen regie deden/doen (en waarom)?
- welke bouwmethode jullie gebruik(t)en: traditioneel, houtskelet, massief hout, staalbouw, .... (en waarom?)
- welke technieken jullie gebruik(t)en: zonnepanelen, warmtepomp (geothermisch, lucht/water, lucht/lucht, andere), waterzuivering, ... (en waarom)

Alvast bedankt voor de feedback (en tips die ik daar wellicht uithaal :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 11:20
Vak127 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:46:
@PHPResource Zou toch vooral bij een hypotheekadviseur langs gaan. Zelfs bij een eerste (veelal gratis) gesprek kunnen jouw vragen aan de orde komen. Er zit behoorlijk wat verschil tussen de aanbieders en hun eisen. Wij moesten een taxatie van een makelaar inbrengen van onze huidige woning en we financieren een gedeelte van de dubbele maandlasten mee. Op die manier hoefden we niet een sloot aan spaargeld te hebben. Er is dus een hoop mogelijk, hangt maar net van je situatie af.
Jazeker, maar doe altijd je eigen onderzoek. Wij werden via de makelaar doorverwezen naar een hypotheek adviseur. Deze kon in principe bij alle banken aankloppen, zei hij, maar hij had zeer de voorkeur voor een bepaalde verstrekker ('is net met nieuwe actietarieven naar buiten gekomen, gunstige termijn voor overbrugging etc etc'). En toevallig, net de bank die de meest gunstige tarieven heeft voor energieneutrale woningen kon hij geen zaken mee doen
spoiler:
Triodos Klimaat Plus hypotheek dus, op het moment van schrijven zitten ze op 1,2% voor 10jr vast, en ze bieden nog een duurzaamheidslening met 50% korting op de rente aan...
. Maar die bank zou geen goede dienstverlening hebben en niet aansluiten bij onze omstandigheden volgend dhr onafhankelijke adviseur. Ik heb toen enkel op dat punt dhr de adviseur de deur gewezen en ben een kopje koffie met adviseur van de goedkopere bank die niet via intermediairs werkt gaan drinken. Heel fijn verlopen allemaal en heb nu een zeer goed financieringsvoorstel liggen.

Moraal van het verhaal: beetje opletten, zelf na blijven denken :P Geldt ook voor kopen van keukens (en eigenlijk alle grote investeringen buiten de bouw om), opties bij bouwer vs aannemer na de bouw, etc. Enige waar je echt in verkopers markt zit is bij de ontwikkelaar zelf: de ruwbouw prijs is niet makkelijk meer over te onderhandelen deze dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

righthand schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:44:
Alle partijen zeggen dat wanneer zij dat niet kunnen, ze niet in kunnen staan voor eventuele beschadigingen aan de vloer cq wand. Iemand dezelfde combinatie gehad en ook dit spelletje moeten spelen? En wat is uiteindelijk de keuze geweest en met welke motivatie?
De enige vloerpartijen die bij mij als eerste wilden, waren de tegelmensen. Want dan is er minder kans dat de vloer nog weer geschuurd/geegaliseerd moet worden e.a. door gemors van een stucadoor. De twee partijen die gietvloer doen en de ene pvc levert wilden als laatste. Zij moeten toch al schuren/egaliseren en zo is de kans op beschadiging van de vloer het kleinst.

Een van die twee gietvloerpartijen is ook stucadoor; dus ik gok dat zij wel vrij goed kunnen afwegen waarom het handig is om dat als laatste te doen. Sowieso moet je gietvloer een tijd lang uitharden, dus je moet een vrij lange pauze (1-2 weken?) hebben na het gieten ervan voor een renoman er overheen kan gaan met z'n trapje enzo.

Elders in dit topic had nog iemand geadviseerd om in een soortgelijke situatie dan de wanden af te plakken (met van die schildertape+folie ineen) zodra de vloeren gegoten gaan worden. Dan voorkom je misschien niet de beschadigingen, maar wel vlekken.
Jheroun schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:43:
Als je dan ooit je plint wilt vervangen door een andere, of je wilt geen plint meer, lijkt dat me niet erg handig dan zit je met een kier. Je vloer leggen en je plint op de vloer zetten lijkt me handiger.
Ik heb hieromtrent verschillende adviezen gekregen. Ik geloof dat een van de twee gietvloerbedrijven aangaf dat het het mooist is als de plint eerst gaat en de andere gaf impliciet juist aan dat de plint later kan/moet. Maar in mijn geval moet de vloer 'zwevend' gelegd worden en zij wilden daarom de randafwerking goed kunnen doen.

En sowieso kon het volgens allen prima achteraf. Bij de tegels werd wel geadviseerd dan vloer, plint, muur te doen zodat de stucadoor/schilder e.e.a. kan afkitten. Maar ik verwacht zelf dat de plint helemaal achteraf ook nog een prima zal ogen en dat geeft me wat meer gelegenheid om er wat kabels in te verstoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Len020 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:24:
[...]

Dat 1e klopt; echter kies je (meestal) een gietvloer omdat je een naadloos geheel wilt. De naadloze aanluiting wil je dan ook tegen de plint aan, en geen kiertjes onder de plint (wanneer je die er bovenop plaatst).

Beneden hebben wij ook hout, en daar staat de plint inderdaad er bovenop.
Of je kit de onderzijde van de plint af zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Kwakkel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:57:
Wij hebben recent een akkoord gesloten over de aankoop van een bouwgrond, en zijn ons momenteel ook aan het oriënteren om te beginnen bouwen.

Ondanks de wellicht overvloedige verschillen tussen NL en BE, vroeg ik me toch af
- of jullie kozen voor een sleutel-op-de-deur firma, een algemene aannemer of alles in eigen regie deden/doen (en waarom)?
- welke bouwmethode jullie gebruik(t)en: traditioneel, houtskelet, massief hout, staalbouw, .... (en waarom?)
- welke technieken jullie gebruik(t)en: zonnepanelen, warmtepomp (geothermisch, lucht/water, lucht/lucht, andere), waterzuivering, ... (en waarom)

Alvast bedankt voor de feedback (en tips die ik daar wellicht uithaal :))
Jij moet naar Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2

Daar bouwen Nederlanders en Belgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
Ok, dacht dat het daar vooral over 'zelf bouwen' ging :)
Maar ik verhuis alvast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
PHPResource schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:31:
[...]

3. In elke ruimte ligt 1 loze leiding. Is het verstandig om minimaal 2 loze leidingen per ruimte aan te houden?

4. Er wordt 675e per extra zonnepaneel gevraagd. Deze liggen tevens in-dak dus niet erop. Schappelijke prijs of niet? Standaard worden er twee geleverd.

Bedankt!
3. Nu kan het, achteraf... niet.

4. In-dak is eigenlijk nooit schappelijk. Ik zou PV volledig laten schrappen; dat scheelt een hoop werk. Dan zelf opdak systeem er (laten) opleggen.
nel!s schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:52:
[...]

Dank! Er wordt wel een optie aangeboden om het toilet eerste verdieping in de badkamer eerste verdieping te plaatsen, dus aan de linkerkant. Ik heb de bouwer dus ook gevraagd hoe ze daar dan de afvoer van zouden regelen..
Met toilet aan de buitenmuur links? Misschien doen ze het dan door die neppe schoorsteen. Dient dat ding tenminste nog ergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Het project waar we geinteresseerd in zijn gaat binnenkort in verkoop, hopelijk worden we ingeloot. De woningen krijgen geen keukens, dus die regel je zelf. We denken dat we gewoon naar de zaak gaan die werkt met de ontwikkelaar, mensen die we kennen hebben daar goede ervaringen mee. Als je de keuken niet in je hypotheek mee wilt nemen, hoe gaat de betaling dan? Gewoon een klein deel aanbetalen en de rest bij levering? Of verwacht zo'n zaak bij nieuwbouw dat ze gelijk het volledige bedrag krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

mister_S schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:33:
Het project waar we geinteresseerd in zijn gaat binnenkort in verkoop, hopelijk worden we ingeloot. De woningen krijgen geen keukens, dus die regel je zelf. We denken dat we gewoon naar de zaak gaan die werkt met de ontwikkelaar, mensen die we kennen hebben daar goede ervaringen mee. Als je de keuken niet in je hypotheek mee wilt nemen, hoe gaat de betaling dan? Gewoon een klein deel aanbetalen en de rest bij levering? Of verwacht zo'n zaak bij nieuwbouw dat ze gelijk het volledige bedrag krijgen.
Keuken valt dan onder meerwerk. Meestal betaal je aan het begin een keer 25% aanbetaling meerwerk en de resterende 75% moet je maandje ofzo voor de oplevering betalen. Dat betaal je dan gewoon rechtstreeks aan het bouwbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mister_S schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:33:
Hier moet ik wel even om lachen. De tendens is toch wel dat iedereen juist niet gebonden wil zijn aan de keukenzaak van de aannemer, omdat die nooit het voordeligst is. Jij hebt de vrijheid en zoekt het juist op. Shop vooral rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52
Ik zie het probleem niet als de zaak in kwestie één van de betere is gebaseerd op ervaringen van mensen in mijn omgeving. Ik zal uiteraard verschillende zaken vergelijken, ik neem aan dat je niet gelijk gebonden bent aan die bepaalde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:47
Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:01:
[...]

Hier moet ik wel even om lachen. De tendens is toch wel dat iedereen juist niet gebonden wil zijn aan de keukenzaak van de aannemer, omdat die nooit het voordeligst is. Jij hebt de vrijheid en zoekt het juist op. Shop vooral rond.
Wij hebben de keuken via de aannemer gedaan. Standaard had je geen keuken, anders 1000 euro korting bij een zaak uit het dorp. Was wss niet se goedkoopste optie maar gemak en verder niks te hoeven regelen waren ons ook veel waard. Uitstekend verlopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

mister_S schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:00:
Ik zie het probleem niet als de zaak in kwestie één van de betere is gebaseerd op ervaringen van mensen in mijn omgeving. Ik zal uiteraard verschillende zaken vergelijken, ik neem aan dat je niet gelijk gebonden bent aan die bepaalde zaak.
Waarom zou er een probleem zijn? Ik constateer enkel dat je meestal leest dat de aangewezen partij je het vel over de oren trekt. Als dat bij jullie niet zo is, prima toch? Maar dat weet je pas als je een offerte of 3 voor een gelijkwaardige keuken elders haalt.

@kaboom1555 Wat gemak je waard is moet je zelf bepalen. Ga je er dan van uit dat een keuken plaatsen na oplevering minder gemak of meer gedoe oplevert? Heb je daar ervaring mee? Ik wel en je hoeft niet opeens de keuken zelf te plaatsen als je deze bij een externe partij koopt. Het kan duizenden euro's schelen, en beter materiaal kasten, blad en apparatuur als je eens rondkijkt in het grote keukentopic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nel!s
@Anoniem: 224360 Gedrag dat naar jouw oordeel volledig irrationeel is, zoals 2x zoveel betalen voor een minderwaardige keuken puur omdat iemand zegt 'ga naar deze keukenboer, het is niet verplicht, maar dan staat hij er twee weken vroeger in', kan uitgelegd worden door de gedragseconomie. Lees het boek 'Phishing for fools' eens van Akerlof & Shiller. Hier een quote:
Most adults, even in rich countries, go to bed at night worried about how to pay the bills. Economists think that it is easy for people to spend according to a budget. But they forget that even if we are careful 99 per cent of the time, the remaining one per cent, when we act as if ‘money does not matter,’ can undo all that prior rectitude. And businesses are keenly aware of those one per cent moments. They target the events in our lives when love (or other motivations) trumps our budgetary caution. For some, this is an annual Christmas potlatch. For others, it occurs at rites of passage: such as weddings (where the wedding mags assure brides that the ‘average wedding’ costs almost one half of annual per capita GDP); funerals (where the parlour director carefully lays out the caskets to induce the choice, for example, of the Monaco ‘with Sea Mist polished finish, interior richly lined in 600 Aqua Supreme velvet, magnificently quilted and shirred’); or births (where Babies “R” Us will give a ‘personal registry advisor’).”
Bij dat lijstje mag je gerust het kopen van interieur en keuken voor een huis voegen. Zeker omdat je het praktisch op krediet koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:42
nel!s schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:34:
@Anoniem: 224360 Gedrag dat naar jouw oordeel volledig irrationeel is, zoals 2x zoveel betalen voor een minderwaardige keuken puur omdat iemand zegt 'ga naar deze keukenboer, het is niet verplicht, maar dan staat hij er twee weken vroeger in', kan uitgelegd worden door de gedragseconomie. Lees het boek 'Phishing for fools' eens van Akerlof & Shiller. Hier een quote:

[...]

Bij dat lijstje mag je gerust het kopen van interieur en keuken voor een huis voegen. Zeker omdat je het praktisch op krediet koopt.
Grote tip voor dit soort momenten. Drink een glas water, slaap er een nacht over en leg het naast je van te voren bedachte budget met wat jij het waard vindt niet wat het grote internet zegt dat het moet kosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-05 21:06
Wij hadden geen keuken en geen partij. Gekocht bij superkeukens, mede vanwege budget.
Wat ik zou doen is eerst beetje rondkijken wat je wilt en je budget bepalen met punten die je absoluut wilt.
Dan bij aangesloten bedrijf en enkele 'losse' keukenzaken offerte laten maken deze naast je budget en wensen leggen en dan voor jou de beste keuze maken. Er zijn zoveel keukenzaken met ieder hun positieve en negatieve reviews dus ga op je gevoel af. En lees zeker het keukentopic door dit heeft mij in ieder geval veel geholpen.
Mijn keuken wordt over 3 weken geplaatst dus op aankoop proces na geen ervaring. Maar de ervaring met superkeukens en ons budget meegenomen vind ik goed

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:05
Bij ons is het dak en een groot deel van de isolatie geplaatst. Binnenkort kan het metselen beginnen...
Dak geplaatst

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ambusched
Wij zijn nu ook eigenaar geworden van de sleutel _/-\o_ na alles te hebben betaald en gewacht. In september vorig jaar was de bouw begonnen en vandaag was alles klaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m4DlfVh.jpg
Overdracht ging goed kwamen op 18 punten waarvan meerendeel al is opgelost voor we klaar waren. Iets van stuk of 7 punten nog over die nog opgelost gaan worden. 1 raam moet vervangen ivm kras tussen glasplaten, baksteen zit wat naar achter waardoor bevestiging afvoerbuis niet goed geplaatst kan worden. De rest weet ik nu zo ff niet meer.
Zeer tevreden met Eigen Huis keurmeester vertelde alles goed en voor mijn gevoel keek hij goed. Erg blij met de keuze om met Eigen Huis in zee te gaan. Hij deed naast ons huis nog 2 andere die vandaag werden opgeleverd.
Paar lampen opgehangen en begonnen met het verhaal van de lijsten om de voor en achter muur.
De eerste zijkanten verwijderd, ziet erachter nog wel redelijk uit. Alleen de bovenrand wordt echt een gapend gat. Ik weet niet hoe ik dat dicht moet maken dat ze ook netjes kunnen dunpleisteren. Ik ga denk ik weer een lat erboven plaatsen en alleen de zijkanten verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xvkpIbQ.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:12
@witterholt dat gaat nu ook gestaag door!
@ambusched gefeliciteerd! Nu komt er een drukke tijd aan? Of hoef je zelf weinig te doen?

Bij ons zijn ze vandaag met de keuken begonnen!
keuken-overzicht

keuken-eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:58
In onze woning wordt op dit moment keramisch parket gelegd. Op zich zit het er vrij strak in, maar er zijn een paar plekken waar ik denk dat het strakker had gekund/de tegels beter afgesneden hadden kunnen worden:

Bij dorpel wc:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p9cXCnzl.jpg

Bij trap:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W7UFWPkl.jpg

Het is natuurlijk nog niet gevoegd, maar het valt me wel op. Heb ik te veel oog voor detail of had dit niet beter gekund? We krijgen een voeg in grotendeels dezelfde kleur als de tegels, maar een voeg valt natuurlijk altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:30
Komt er niet een plint over die randen?
arj1o1 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:30:
In onze woning wordt op dit moment keramisch parket gelegd. Op zich zit het er vrij strak in, maar er zijn een paar plekken waar ik denk dat het strakker had gekund/de tegels beter afgesneden hadden kunnen worden:

Bij dorpel wc:
[Afbeelding]

Bij trap:
[Afbeelding]

Het is natuurlijk nog niet gevoegd, maar het valt me wel op. Heb ik te veel oog voor detail of had dit niet beter gekund? We krijgen een voeg in grotendeels dezelfde kleur als de tegels, maar een voeg valt natuurlijk altijd op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambusched
@GeeMoney mooie keuken wordt het zo te zien :Y)

Genoeg te doen inderdaad. Nu t/m zondag vol aan de bak. Oa latten verwijderen zolder en trapkast spuiten in wit. Muren schoon maken voor stucadoor stucloper plaatsen leidingen vullen met utp en/of coax. In komende weken Verder nog zoldervloer leggen, schutting plaatsen badkamer afbouwen met douchemeubel en douchecabine. En allerlei andere klussen en voorbereiding voor vloerenboer en keukenboer.
2 december moeten we ons huidige huis uit zijn als alles loopt zoals gepland gaan we dat zeker halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
De Cheetah schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:36:
Komt er niet een plint over die randen?

[...]
Bij de muren e.d. maakt zo’n verschil natuurlijk niet uit want daar komen inderdaad plinten. Maar dit is bij de dorpel van de wc/rondom het deurkozijn en bij een paal van de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velden
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:03
ambusched schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:22:
Wij zijn nu ook eigenaar geworden van de sleutel _/-\o_ na alles te hebben betaald en gewacht. In september vorig jaar was de bouw begonnen en vandaag was alles klaar.
Wat grappig, maar dat is in De Draai zie ik! Mooi die sleuteloverdracht. Dat wachten duurt lang joh.

Wij hebben in januari een huis gekocht vlakbij, aan de andere kant van het park. Ze zijn nu druk bezig muren en daken te plaatsen bij het project. Oplevering is ergens in het tweede kwartaal van 2020, dus duurt nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Velden schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Wat grappig, maar dat is in De Draai zie ik! Mooi die sleuteloverdracht. Dat wachten duurt lang joh.

Wij hebben in januari een huis gekocht vlakbij, aan de andere kant van het park. Ze zijn nu druk bezig muren en daken te plaatsen bij het project. Oplevering is ergens in het tweede kwartaal van 2020, dus duurt nog eventjes.
De Wende denk ik dan? Dat prefab gaat rap daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimSR
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 17:00
Hebben jullie tips voor de plaatsing van loze leidingen tbv cameras?

Zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYwqqVK.png

Bij de voordeur een deurbel camera.
Bij de oprit wil ik een camera plaatsen
Bij de tuin en het achterom ook. Ik zit daar alleen een beetje met wat de optimale plaatsing zou zijn. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
ambusched schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:22:

Zeer tevreden met Eigen Huis keurmeester vertelde alles goed en voor mijn gevoel keek hij goed. Erg blij met de keuze om met Eigen Huis in zee te gaan. Hij deed naast ons huis nog 2 andere die vandaag werden opgeleverd.
Meteen even gegoogeled en gemaild of ze ook keuringen in België doen :)
We moeten nog beginnen met bouwen, maar maak me nu al zorgen over de oplevering 8)7

Ok, dat was snel! Kreeg meteen antwoord (da's positief), dat ze geen keuringen in het buitenland doen (da's dan weer negatief :)).

[ Voor 11% gewijzigd door Kwakkel op 17-10-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

arj1o1 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:30:

Bij dorpel wc:
[Afbeelding]

Bij trap:
[Afbeelding]

Mijns inziens ben je niet te kritisch; het had netter gekund, maar het zijn ook wel lastige hoekjes (met name rondom het deurkozijn). Waarschijnlijk wordt er alleen tussen de tegels gevoegd en niet rondom. Je kunt kit op kleur bestellen en hiermee afkitten.

NB. Nu zie je het, maar over een half jaar let je er niet meer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik probeer onze projectontwikkelaar / aannemer zo ver te krijgen om een muurtje van de keuken 30cm langer te maken. Volgens mij doen ze nogal moeilijk met afwijken van de standaard keuze lijsten.... dus vooruitlopend op het antwoord de vraag maar alvast:

Ons huis wordt prefab gebouwd, leidingwerk / electra loopt via de vloeren.
Hoe moeilijk is het om achteraf dat muurtje te (laten) verplaatsen?

Ik snap dat het plafond dan in ieder geval beschadigd, maar ben meer benieuwd hoe lastig het is om de leidingen mee te verplaatsen.

Moet ik bijvoorbeeld nu aangeven dat daar dan geen vloerverwarming mag komen?

Gaat om de afscheiding entree / keuken. Deze moet (vanuit de hal gezien) 4000mm worden ipv 3715
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g7oET66ys0NNt6gicCSKihnV/full.jpg

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
@Extera moet alleen het muurtje verlengd worden, of wil je de deur óók naar voren opgeschoven hebben?
Bij ons was dat geen probleem, zo hebben onze buren die wand zelfs tot voorbij de trapkast laten doorlopen. Zit uiteraard een meerprijs aan vast, maar was absoluut geen no-go bij ons project,

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
@frumper De deur moet mee naar voren schuiven.
Dat de trapkast en woonkamer deur dan tegen elkaar kunnen komen vinden we geen probleem.

Alleen het muurtje verlengen is niet zo moeilijk, dat lukt zelf wel, want dan hoeft de elektra niet mee te verplaatsen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foutlook
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Extera dit soort dingen als muren verlengen e.d. ga je bij projectbouw via de kopersbegeleider inderdaad niet voor elkaar krijgen en moet je dan achteraf doen. Wat soms wel echt kan helpen is de bouwplaats oplopen en even babbelen met de opzichter. Als dat een geschikte kerel is wil hij best een en ander doen. Zo hebben wij het voor elkaar gekregen om de vloerverwarming op begane grond en 1e verdieping iets om te leggen op de plek waar we gaten wilden boren voor het rookkanaal van onze houtkachel. Eerst netjes via kantoor geprobeerd (keihard nee gekregen), toen onder het motto "wie niet waagt, die niet wint" de bouwplaats opgelopen. Een andere buurman heeft het voor elkaar gekregen dat ze een extra wandje bij de keuken plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Aan de ene kant begrijpelijk...... aan de andere kant verschrikkelijk.... ze bouwen dat huis toch voor ons :'(

In ieder geval bedankt voor de tips!

Ik zal dan in ieder geval zorgen dat ze daar geen vloerverwarming plaatsen, want anders lijkt het me een lastig verhaal worden.

Ik zal ook proberen foto's te maken van de verwarming voordat de dekvloer er op gaan. Hopelijk lukt dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Vraag je kopersbegeleider, een dergelijke optie moet wel mogelijk zijn (ook binnen de seriematige nieuwbouw).

Anders inderdaad een gedeelte vrijhouden van vloerverwarming, dat moet ook wel te regelen zijn.
Extera schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:26:
Aan de ene kant begrijpelijk...... aan de andere kant verschrikkelijk.... ze bouwen dat huis toch voor ons :'(
Ja en nee. Ik maak altijd de vergelijking met het kopen van een auto: als jij een Golfje koopt, kun je ook niet de portieren andersom laten scharnieren.

NB. Ik werk bij een aannemer in seriematige woningbouw

[ Voor 5% gewijzigd door Hulkkonen op 17-10-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:48
Bij ons was wel degelijk veel mogelijk, ook buiten de standaardopties om. Zo hebben wij vloerverwarming op de eerste verdieping als enigen in het blok, omdat dat geen standaardoptie was. Overburen hebben op de eerste verdieping hun badkamer laten verplaatsen naar de achterkant van de woning en verder op die verdieping een apart toilet laten plaatsen en een grote slaapkamer met inloopkamer laten maken. Compleet anders dan wat er op de tekeningen stond.
Het hangt echt van je project / aannemer af wat er wel en niet mogelijk is. Mijn ervaring is dat een heleboel mogelijk is, zolang je maar lief en aardig blijft doen ;) Ik denk dat er met projecten van 4-500 woningen minder mogelijk is dan met kleinschaliger projecten...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
Hulkkonen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Mijns inziens ben je niet te kritisch; het had netter gekund, maar het zijn ook wel lastige hoekjes (met name rondom het deurkozijn). Waarschijnlijk wordt er alleen tussen de tegels gevoegd en niet rondom. Je kunt kit op kleur bestellen en hiermee afkitten.

NB. Nu zie je het, maar over een half jaar let je er niet meer op ;)
Bedankt voor je reactie. Bij de trap heeft de tegelzetter vanochtend een nieuwe tegel gelegd en daar ligt het nu strak. Bij het deurkozijn gaan we het in de juiste kleur kitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Extera schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:24:
Ik probeer onze projectontwikkelaar / aannemer zo ver te krijgen om een muurtje van de keuken 30cm langer te maken. Volgens mij doen ze nogal moeilijk met afwijken van de standaard keuze lijsten.... dus vooruitlopend op het antwoord de vraag maar alvast:

Ik snap dat het plafond dan in ieder geval beschadigd, maar ben meer benieuwd hoe lastig het is om de leidingen mee te verplaatsen.

Gaat om de afscheiding entree / keuken. Deze moet (vanuit de hal gezien) 4000mm worden ipv 3715
[Afbeelding]
Het zal best mogelijk zijn. Maar je schakelaars moeten verplaatst worden, als ook de rookmelder. Dan begint het al aardig aan te tikken kwa kosten.

Ga je het zelf doen, dan word het ook een lastig verhaal. Je leidingen van die schakelaars komen waarschijnlijk rechtboven uit het dek.
Als voorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5jj6nz5j6d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 18:23
frumper schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:50:
@Extera moet alleen het muurtje verlengd worden, of wil je de deur óók naar voren opgeschoven hebben?
Bij ons was dat geen probleem, zo hebben onze buren die wand zelfs tot voorbij de trapkast laten doorlopen. Zit uiteraard een meerprijs aan vast, maar was absoluut geen no-go bij ons project,
Heb de muur van onze badkamer ook zonder problemen kunnen laten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 19:13
Extera schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:24:

[Afbeelding]
Is Heijmans de bouwer? In dat geval succes met de strijd. Ze wijken onder geen beding af van het concept. Voordeel is wel dat ze als een speer bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 10:18
Ik mijn huidige huis kon best veel qua verplaatsen binnenmuren, dat was met Dura en we zijn prima geholpen. Dat was in 2016

Bij ons nieuwe project kan echt alles, zelfs ramen verplaatsen zodat de badkamer logischer ingedeeld kan worden. Heb voor bijna 40k aan meerwerk bij alleen de aannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
Heijmans is inderdaad de bouwer.
Als ze lekker rap gaan is dat natuurlijk ook een voordeel, scheelt een hoop dubbele lasten :-)

Ik denk dat het wel goed moet komen, danwel in de bouw zelf, of anders achteraf.
Ik zal wel van te voren het legplan van de vloerverwarming laten aanpassen.

Ik zal het ook met de keukenboer overleggen. Misschien toch verstandig om de verantwoording bij hem te leggen (omdat anders het eiland niet past, en een kastje / werkblad te groot is).

Thanks!

[ Voor 23% gewijzigd door Extera op 18-10-2019 09:14 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GeeMoney
Voorlopig even een laatste grote update denk ik.
De keuken zit er voorlopig in, op 18 november komen ze de zij-stollen plaatsen en het tafel/bar gedeelte eraan zetten en de plinten plaatsen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hij is nog niet gepoetst natuurlijk, dit is direct na het plaatsen genomen.
Nu nog de ombouw om de kasten wand heen en dan afmonteren van verlichting!

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2019 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04

MadEgg

Tux is lievvv

GeeMoney schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:02:
De keuken zit er voorlopig in, op 18 november komen ze de zij-stollen plaatsen en het tafel/bar gedeelte eraan zetten en de plinten plaatsen:

Members only:

Mooi! Wat zit er nog voor metalen ding naast je kraan? Komt er nog een koof boven het kookeiland? Of heb je afzuiging in de kookplaat?

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-06 22:53
MadEgg schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:29:
[...]

Mooi! Wat zit er nog voor metalen ding naast je kraan? Komt er nog een koof boven het kookeiland? Of heb je afzuiging in de kookplaat?
Even voor m'n beurt; dat metalen ding naast de kraan zal waarschijnlijk een (quooker) zeepdispenser zijn. De Miele inductieplaat heeft ingebouwde afzuiging naar beneden en aangezien de sparingen voor de spotjes al in het plafond zitten verwacht ik geen koof aan het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehfnz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06-2022
Members only:
Wij gaan dergelijke opstelling in eiland hebben. Mag ik vragen wat de afmetingen van het eiland zijn alsook de afstand van de spoelbak & kookplaat tot de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@MadEgg is inderdaad de zeep dispenser :)
En ik maak gebruik van recirculatie inderdaad. Er komt alleen nog een ombouw om de kastenwand heen maar boven het eiland komt niets.

@tehfnz het huidige eiland wat je ziet is 3,2m bij 1,2m.
Ik ben helaas al weg maar ik zal ze even opmeten als ik er weer ben voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 08:22

Members only:

Mooie keuken! Wordt er nog een muur aan de linkerkant van het keukenblok (tegen de muur) gebouwd? Vind dat altijd erg strak kijken :). Keukenblok zou dan eigenlijk tot (bijna) bovenkant plafond moeten lopen.

Zoiets bedoel ik (rechterafbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerardkeukenmeubel.nl/voorthuizenkeuken.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@Road-runner83 dank je! Ja, er komt nog een ombouw strak omheen.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2019 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ambusched
@GeeMoney mooie keuken en apparatuur.

We hebben nu 2 dagen 'geklust'
Oa zolder van bruin naar wit gespoten
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cvdhb0n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fO0sOE0.jpg
Coax en/of utp door loze.leidingen getrokken. Helaas hadden ze op plek bij tv stuk flexibele buis gebruikt waardoor er maar 1 kabel door kon. Verder alles naar wens gelukt
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5at5Hle.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tGpKmG5.jpg
Verder deel afmontage electra verwijderd voor gladpleisteren en stucloper gelegd om de vloer te beschermen.
Morgen weer lat over opening plaatsen en laminaat op zolder leggen zodat alles daar heen kan en stucers maandag aan het werk kunnen. Zondag laatste dingen opruimen en stucloper leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@ambusched ziet er goed uit! Ik heb die kanten laten plakken met renovlies en morgen gaan ze in de kleur bij ons.
Kabels trekken staat bij mij voor aankomende week op de agenda op mijn gemakje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 22:01
Over kabels trekken gesproken. Wij staan op t punt de opties door te geven.
Ik wil eigenlijk toch wel naar elke kamer een loze leiding laten leggen voor UTP, maar twijfel over CAI.
Wat vinden jullie? / Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:25
Yihaaa schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:25:
Over kabels trekken gesproken. Wij staan op t punt de opties door te geven.
Ik wil eigenlijk toch wel naar elke kamer een loze leiding laten leggen voor UTP, maar twijfel over CAI.
Wat vinden jullie? / Hoe doen jullie dit?
Ik heb gekozen voor elke kamer utp en de woonkamer + onze slaapkamer extra cai erbij. De kamers van de 2 kinderen krijgen dit niet, die kijken nauwelijks tv en bijna alleen maar dingen op YouTube. Dus dat vond ik zonde van het geld :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambusched
@Yihaaa wij hebben in iedere kamer 1 loze leiding en in woonkamer 2 bij tv plek en 1 aan overzijde. Slaapkamers ieder utp en coax. Hobby/pc kamer 2 maal utp. Woonkamer bij tv 2 utp en 1 coax (bedoeling was 2 utp en 1 coax met 1utp).

@GeeMoney heb je 3m kabeltrek smeermiddel? Werkt echt super. Hele kabel steeds invetten en gaat echt stuk makkelijker heb ik vandaag ervaren.
Vette handen maar echt aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
@ambusched bedankt voor de tip! Heb ik nog niet maar zal ik even halen. Ik heb wel een stalen trekveer en 1 met een “zoekertje” erop. (zo’n rond bolletje nylon trekveer)
In sommige pijpen wil ik twee maal cat6a hebben en in 1 geval cat6a met coax maar alles is 19mm en in mijn vorige woning kreeg ik dat er ook gewoon allemaal doorheen.
Geduld, 2 man (1 invoeren en de ander trekken) en de zwaartekracht volgen (van boven naar beneden) dan moet het goed komen :9 .

@tehfnz naast de wasbak heb ik 32,5cm en naast de kookplaat heb ik 20cm tot einde eiland.

[ Voor 24% gewijzigd door GeeMoney op 18-10-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-06 12:02

KSH

Members only:

Hele mooie keuken en ook een mooie vloer. Mag ik vragen waar je die vloer vandaan hebt? Echt hout of keramiek houtlook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
ambusched schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:46:
@Yihaaa wij hebben in iedere kamer 1 loze leiding en in woonkamer 2 bij tv plek en 1 aan overzijde. Slaapkamers ieder utp en coax. Hobby/pc kamer 2 maal utp. Woonkamer bij tv 2 utp en 1 coax (bedoeling was 2 utp en 1 coax met 1utp).

@GeeMoney heb je 3m kabeltrek smeermiddel? Werkt echt super. Hele kabel steeds invetten en gaat echt stuk makkelijker heb ik vandaag ervaren.
Vette handen maar echt aanrader.
Je kunt altijd zo'n wegwerphandschoen aan doen. Die zijn ook fantastisch. Maar dat kabelvet laat zich makkelijk afwassen, dus niet zo'n probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-10-2019 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
KSH schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:58:
[...]

Hele mooie keuken en ook een mooie vloer. Mag ik vragen waar je die vloer vandaan hebt? Echt hout of keramiek houtlook?
De vloer is een keramische tegel houtlook.
Ik DM je de gegevens even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 18:23
ambusched schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:43:
@GeeMoney mooie keuken en apparatuur.

We hebben nu 2 dagen 'geklust'
Oa zolder van bruin naar wit gespoten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Coax en/of utp door loze.leidingen getrokken. Helaas hadden ze op plek bij tv stuk flexibele buis gebruikt waardoor er maar 1 kabel door kon. Verder alles naar wens gelukt
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder deel afmontage electra verwijderd voor gladpleisteren en stucloper gelegd om de vloer te beschermen.
Morgen weer lat over opening plaatsen en laminaat op zolder leggen zodat alles daar heen kan en stucers maandag aan het werk kunnen. Zondag laatste dingen opruimen en stucloper leggen.
Zolder laten spuiten of zelf gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambusched
kever678 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Zolder laten spuiten of zelf gedaan?
Zelf gedaan, bij iBood zo een spuit gekocht en ging goed. Alleen heel veel nevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Waarom nemen velen onder ons in elke kamer een utp aansluiting? Als je bijvoorbeeld op de eerste verdieping een WAP hebt, wireless Acces Point, dan heeft iedereen op die verdieping toch toegang tot snelle wifi? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 08:10
Anoniem: 479106 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:31:
Waarom nemen velen onder ons in elke kamer een utp aansluiting? Als je bijvoorbeeld op de eerste verdieping een WAP hebt, wireless Acces Point, dan heeft iedereen op die verdieping toch toegang tot snelle wifi? Of mis ik iets?
Simpelweg om het feit dat de "ouderwetse" kabel nog altijd het meest betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Idd voor als je een vaste pc hebt, tv, playstation/xbox dan is bekabeld altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Anoniem: 479106 niet alleen voor internet maar andere vaste diensten kunnen er ook overheen en bekabeld is altijd beter dan draadloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Wifi is voor normale mensen, niet voor tweakers ;)

En "snelle wifi"... dat heet ook wel "langzaam netwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Badkamer op zolder aangevraagd zonder dekvloer (zelf vloerverwarming laten leggen)... hebben ze per ongeluk toch de dekvloer gestort. Benieuwd hoe ze dat oplossen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

woekele schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:30:
Badkamer op zolder aangevraagd zonder dekvloer (zelf vloerverwarming laten leggen)... hebben ze per ongeluk toch de dekvloer gestort. Benieuwd hoe ze dat oplossen gaan...
Dat word brikken. Ligt dus geen vloerverwarming onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

nope. Enige optie was elektrisch, daar hadden wij geen trek in, dus dan maar zelf doen. Er liggen wel leidingen (aanvoer warm/koud water, aanvoer/retour radiator en afvoer). Benieuwd hoe ze kunnen bikken zonder die te slopen.

[ Voor 7% gewijzigd door woekele op 19-10-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 13-06 10:14

d0s

sssst

ambusched schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Zelf gedaan, bij iBood zo een spuit gekocht en ging goed. Alleen heel veel nevel
Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? :)

Bruine Platen voorbehandeld? En welke spuit en verf/latex?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ambusched
d0s schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan? :)

Bruine Platen voorbehandeld? En welke spuit en verf/latex?
Natuurlijk mag je dat vragen.
Volgens mij is het de Wagner 955, regelmatig op Ibood maar ook in andere winkels te koop (zonder lak spuit, dus alleen voor grote oppervlakken)
Ik heb gewone latex RAL 9010 van flexa gebruikt en er zo overheen gespoten. Wel eerst alles goed afgeplakt (nou ja goed helaas wat nevel naast afplakken van de trapleuningen). Het nevelt heel erg dus misschien was mondkapje ook wel wijs geweest.
Ik denk dat voorbehandeling misschien een iets beter resultaat had gegeven maar ik ben tevreden zoals het er uitziet voor een opberg zolder.

[ Voor 17% gewijzigd door ambusched op 19-10-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Laatst online: 23:29
woekele schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:54:
nope. Enige optie was elektrisch, daar hadden wij geen trek in, dus dan maar zelf doen. Er liggen wel leidingen (aanvoer warm/koud water, aanvoer/retour radiator en afvoer). Benieuwd hoe ze kunnen bikken zonder die te slopen.
Mijn ervaring: ze weten nooit precies waar de leidingen liggen, totdat ze de locatie zelf nodig hebben dan blijkt het toch ergens in een archief te staa |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Bij een beetje nieuw bouw heb je gewoon op elke verdieping zo'n ding nodig. Wil je überhaupt bereik hebben .
Ik heb in elke kamer utp en coax
sjorremans schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

Ik heb gekozen voor elke kamer utp en de woonkamer + onze slaapkamer extra cai erbij. De kamers van de 2 kinderen krijgen dit niet, die kijken nauwelijks tv en bijna alleen maar dingen op YouTube. Dus dat vond ik zonde van het geld :)
Ik heb ze wel maar wel zelf gedaan . Klusje van een niks . uurtje of 4 voor 5 slaapkamer zolder en de woonkamer en gelijk ook extra strom kabels getrokken naar de keuken en garage

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 20-10-2019 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

@mikerosauer Elke verdieping: ja. Elke kamer: niet nodig toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Anoniem: 479106 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:54:
Hij bedoelt op elke verdieping een AP en in elke kamer utp en coax. Of je een of beide van dat laatste nodig hebt, is uiteraard afhankelijk je eigen situatie. Een loze leiding om het mogelijk te maken kan daardoor wel handig zijn, want de kans dat je ooit nog iets wilt veranderen aan je inrichting is natuurlijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 479106 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:54:
Elke kamer waar je een PC of desktop neerzet.

Hier in jaren '30 huis gaat dat gewoon makkelijk. Alleen een houtboor nodig en je komt overal :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Afgelopen vrijdag weer een kijkdag gehad. Het metselwerk is gedaan, alle binnenmuren staan en zowat alle elektra is geplaatst in de muren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jbLEkBCfQoU7EG3BETF7VVcl/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TbIZk6Z6Oq9j6cRfZwT4NrKx/medium.jpg

Echter zijn ze in de trapkast een loze leiding en stopcontact vergeten te plaatsen. En de bouwvakkers zijn ook fan van de dozenboor ;( . Voor al aan de rechterkant zit een doelloos stuk. Rest klopt aardig dubbel kraan met een afvoer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PI8aW96smqiTdk8PZvX4xD1V/medium.jpg
Hopelijk gaan ze dit stuk ook nog goed herstellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/01nnepRAuZAJTz14ArMWJu8E/medium.jpg

En als laatste is het dak van de uitbouw nog niet dicht. Wat het volgens mij wel had moeten zijn, het lekt nu via de afzuigventielen naar binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nKygpO2znNoD8HseM36hjAJE/medium.jpg

Verder ziet het er allemaal goed uit en de spoelreservoirs voor de wc’s staan al klaar op geïnstalleerd te worden. En de keukenleverancier is langs geweest op de keuken in te meten. Hier bleek dat we het aanrecht met 5 cm gaan verdiepen en de hoogte verlagen naar 98 cm i.p.v. 100 cm. Voor het kookeiland moeten uiteindelijke nog twee stroom leidingen wat gaan verleggen om goed uit te komen.

De ruimte van de keuken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2NGUmSmZVyEnDo4GOc4xTCSq/medium.jpg

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

ACM schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Hij bedoelt op elke verdieping een AP en in elke kamer utp en coax. Of je een of beide van dat laatste nodig hebt, is uiteraard afhankelijk je eigen situatie. Een loze leiding om het mogelijk te maken kan daardoor wel handig zijn, want de kans dat je ooit nog iets wilt veranderen aan je inrichting is natuurlijk aanwezig.
Inderdaad een ap op elke verdieping dus 3 in totaal
En elke kamer een coax en utp leidingen waren er dus geen probleem en naar de zolder via de koof waar het leiding werk loopt van de vloerverwarming

Nodig nog niet Maar het was een kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:59
Brickman schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:37:
Afgelopen vrijdag weer een kijkdag gehad.

Hopelijk gaan ze dit stuk ook nog goed herstellen.
Nee, dat gaat nooit meer goedkomen :P
(Zie je straks niks meer van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
Ik wil deze week het opstookprotocol uitvoeren. Alleen zie ik nergens de temperatuur regeling op mijn vloerverwarming systeem.
Hoe kan ik het bij dit systeem doen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vkVugi2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nL5xG5i.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door ambusched op 21-10-2019 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ambusched schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 07:42:
Ik wil deze week het opstookprotocol uitvoeren. Alleen zie ik nergens de temperatuur regeling op mijn vloerverwarming systeem.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is er nergens een thermostaat, die worden normaliter in de woonkamer geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:05
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is het normaal dat die inbouwdozen niet fantsoenlijk afgedicht worden bij die verdeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die honewell kast is een uit de HCE serie en is gelinkt aan je CV ketel. Die zorgt zoneregeling in je vloer verwarming. Ik ken het systeem verder niet want t.o.v. een reguliere verdeler mis ik een pomp en thermostaatknop zoals hier afgebeeld: Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fHzGVfs/vloerverwarming.png

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46
witterholt schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:13:
[...]

Is het normaal dat die inbouwdozen niet fantsoenlijk afgedicht worden bij die verdeler?
Ik vermoed dat er nog een ombouw om het geheel heen komt bij @ambusched.

Maar wat voor afdek plaatje zou je verwachten? Daar is niet specifiek iets voor dus kom je al snel richting custom made of hobbybob

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambusched
@ACM ik heb in woonkamer en iedere slaapkamer een Honeywell modulerende thermostaat.

@witterholt valt me nu pas op is idd niet echt netjes zo.

@Bo0bz bedankt, ik zal nog even goed kijken maar heb ook geen pomp los gezien. Kan die in de CV ketel zitten? Is een Intergas Kombi kompact Hreco 36

@Annuk ik heb de sleutel al dus er wordt, zolang ik het niet zelf doe niks omheen gemaakt

[ Voor 13% gewijzigd door ambusched op 21-10-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:46
ambusched schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:36:
@ACM ik heb in woonkamer en iedere slaapkamer een Honeywell modulerende thermostaat.

@witterholt valt me nu pas op is idd niet echt netjes zo.

@Bo0bz bedankt, ik zal nog even goed kijken maar heb ook geen pomp los gezien. Kan die in de CV ketel zitten? Is een Intergas Kombi kompact Hreco 36

@Annuk ik heb de sleutel al dus er wordt, zolang ik het niet zelf doe niks omheen gemaakt
Aha oké. En waar is deze verdeler geplaatst?
Op zolder ofzo bij je ketel?

Dan zou ik me er persoonlijk niet snel aan storen, en ik vermoed jijzelf ook niet aangezien je het pas opviel toen @witterholt het zei.

En anders kan je altijd een nette ombouw maken, aangezien wat ik hiervoor ook al zei hier is niet iets zo voor te krijgen en zul je moeten gaan hobby-bobben.

Kan bv met iets van een blindplaatje maar zul je stukken uit zowel het kunststof van het kapje moeten halen + stukken uit het metaal van het frame wat eronder zit.
En mogelijk nog "gevaarlijker" dat je dan ook alle bedrading die eruit komt weer los moet halen en daarna weer goed moet aansluiten.

gevaarlijker als in fout aansluiten en mogelijk de boel slopen of totaal ontregelen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 15:20
Afgelopen donderdag hadden wij de inmeetdag in ons nieuwe huis. Het viel mij toen op dat een van de extra bestelde draden naar een lichtpunt (Ongeschakelde fasedraad naar lichtpunt) ontbrak. Uiteraard heb ik dat meteen aangegeven.

Naast de fasedraad bij het lichtpunt heb ik ook een nuldraad naar iedere schakelaar in het huis besteld. Omdat het schakelmateriaal allemaal al geplaatst was kon ik daarvan de draden niet controleren. Ik maak me een beetje zorgen over of die nuldraden wel getrokken zijn. Zonder nuldraden kan ik mijn huis niet automatiseren.

Nu wil ik eigenlijk niet teveel op de zaken vooruit lopen, maar het zit met toch niet helemaal lekker. Wat zouden mijn rechten zijn als de elektricien achteraf zegt "Sorry, we zijn ze inderdaad vergeten. Je krijgt je geld voor de extra draden terug.". De elektricien heeft er tijdens de offerte-fase op gehamerd dat de draden achteraf niet meer te vervangen zijn door de vele bochten in de leidingen, daarnaast wil ik het helemaal niet zelf hoeven doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
@boyd91 ik heb ook overal een nul draad aangevraagd en omdat ik al het schakelmateriaal eraf heb gehaald voor stukadoors en behangers kwam ik erachter dat ze het bij 2 schakelaars vergeten waren. Deze worden keurig conform afspraak morgen alsnog getrokken. Zorg dat je zaken op papier hebt afgesproken. Natuurlijk zijn de draden achteraf te vervangen alleen zal er soms wat extra moeite gedaan moeten worden of alle 3 de draden moeten opnieuw maar dat is natuurlijk niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
Heeft iemand ervaring met Berkvens deurenleverancier: bij de meterkast van mijn zwager komt in het bovenlicht geen rooster (ja ja gas aansluiting ;) )maar gewoon een gapend gat: dit is volgens de aannemer een standaard oplossing, maar ik vind het er niet uitzien.

Heeft iemand een voorbeeld van BERKVENS waarin er gewoon netjes een roostertje zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-06 12:03

allure

Titaan fase 2/3

Heeft iemand hier al eens een Loze leiding in het plavond laten maken?
Ik zou namelijk graag Wifi ap's verdeeld door het huis willen monteren, ik zie de optie voor loze leiding in plafonds niet terug in de optielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:42
sjorremans schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:38:
[...]

loze leiding kost 150€; ik zou er nog eens goed over nadenken;

heb zelf in alle kamers een loze leiding laten plaatsen en op de overloop voor een accesoint; je weet nooit en een paar honderd euro op het totaal maakt echt 0,0 verschil. Persoonlijk de verkeerde besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 21:25
allure schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:57:
Heeft iemand hier al eens een Loze leiding in het plavond laten maken?
Ik zou namelijk graag Wifi ap's verdeeld door het huis willen monteren, ik zie de optie voor loze leiding in plafonds niet terug in de optielijst.
Ja, heb m gewoon ingetekend op de meerwerk tekening. en netjes opgeleverd. Eentje uit plafond in gang en een op overloop. Hangt nu netjes een accesspoint op beide plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-06 20:45
boyd91 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:14:
Afgelopen donderdag hadden wij de inmeetdag in ons nieuwe huis. Het viel mij toen op dat een van de extra bestelde draden naar een lichtpunt (Ongeschakelde fasedraad naar lichtpunt) ontbrak. Uiteraard heb ik dat meteen aangegeven.

Naast de fasedraad bij het lichtpunt heb ik ook een nuldraad naar iedere schakelaar in het huis besteld. Omdat het schakelmateriaal allemaal al geplaatst was kon ik daarvan de draden niet controleren. Ik maak me een beetje zorgen over of die nuldraden wel getrokken zijn. Zonder nuldraden kan ik mijn huis niet automatiseren.

Nu wil ik eigenlijk niet teveel op de zaken vooruit lopen, maar het zit met toch niet helemaal lekker. Wat zouden mijn rechten zijn als de elektricien achteraf zegt "Sorry, we zijn ze inderdaad vergeten. Je krijgt je geld voor de extra draden terug.". De elektricien heeft er tijdens de offerte-fase op gehamerd dat de draden achteraf niet meer te vervangen zijn door de vele bochten in de leidingen, daarnaast wil ik het helemaal niet zelf hoeven doen.
Wat op papier staat moeten ze natuurlijk uitvoeren en het is altijd verstandig ze er op te wijzen.

Overigens is het een raar verhaal dat draden achteraf niet meer te wijzigen zijn. Stel dat je per ongeluk in een leiding boort? Ze moeten gewoon de PVC buizen netjes leggen en niet allemaal in te strakke prutsbochtjes, of erger nog, van die flexibele ribbel-PVC in de vloer/wanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 21:42
Sammy_tukker schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:49:
Heeft iemand ervaring met Berkvens deurenleverancier: bij de meterkast van mijn zwager komt in het bovenlicht geen rooster (ja ja gas aansluiting ;) )maar gewoon een gapend gat: dit is volgens de aannemer een standaard oplossing, maar ik vind het er niet uitzien.

Heeft iemand een voorbeeld van BERKVENS waarin er gewoon netjes een roostertje zit?
Hier was ie gewoon dicht maar hebben ze later een standaard vierkant ventilatieroostertje in gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Heeft er iemand al eens gekeken naar radon en andere gassen die vrijkomen na oplevering? Ik hoor dat dit een zeer onderbelicht probleem is in nieuwbouw. Is er iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 15:20
Blihi schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Wat op papier staat moeten ze natuurlijk uitvoeren en het is altijd verstandig ze er op te wijzen.

Overigens is het een raar verhaal dat draden achteraf niet meer te wijzigen zijn. Stel dat je per ongeluk in een leiding boort? Ze moeten gewoon de PVC buizen netjes leggen en niet allemaal in te strakke prutsbochtjes, of erger nog, van die flexibele ribbel-PVC in de vloer/wanden.
Ik heb hier in de offerte fase ook flink stampij over gemaakt omdat ze om dezelfde reden geen loze leidingen aanboden. Het argument is dat de leidingen veel bochten maken (veroorzaakt door oa de ventilatie kanalen in de muren en vloeren) en tijdens de bouw kunnen knikken of vollopen met beton.

Er was echt geen beweging in te krijgen, ze bleven er bij dat loze leidingen niet mogelijk waren en kabels achteraf niet vervangen kunnen worden. Was er niet zo blij mee maar kon er weinig aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005

Osxy

Holy crap on a cracker

Blihi schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Praktijk is vaak lekker veel flexibele leidingen. :/

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1 ... 39 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2