kabeltjekabel schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:04:
[...]
De Google reviews van die Nobel keukenzaak zijn ook leuk. Alleen maar haat van mensen die daar semi-gedwongen naartoe moeste omdat Roosdom Tijhuis de bouwer was. Vraag me af waarom ze die samenwerking dan zo houden... zeker als hun eigen imago wel goed is.
Phorcys schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 06:59:
[...]
Inderdaad, heb deze reviews gezien echter is tot nu mijn ervaring dat het niet zo erg is met de verkopers als daar beschreven wordt. Gedwongen is wellicht een beetje overdreven maar er komen voor de keuken gewoon extra kosten bij voor leidingwerk als je het elders laat doen, uiteindelijk was dat ook ongeveer het verschil bij Nobel t.o.v. andere ketens. Daarnaast konden zij een frame maken voor oplevering tegen een klein bedrag, waar dit ergens anders na oplevering tegen een hoger bedrag kon.
Voor de sanitair ben ik ook elders gaan kijken, daar was het antwoord dat alleen al met de aantal manuren ik duurder uit zou zijn dan via het project.
Uiteindelijk hebben ze voor de keuken, sanitair en deuren een goede offerte kunnen maken alleen kost het wel veel moeite.
Blijkbaar levert het nog genoeg op voor roosdom en nobel gezien de samenwerking. Las ook ergens dat de directie vrienden/famillie van elkaar zijn? Nu maar afwachten hoe het verder verloopt met Nobel.
Kan de originele post niet vinden waar deze discussie vandaan komt

Maar ons huis gaat ook door hun gebouwd worden.
Zijn ook naar Nobel geweest, zijn daar redelijk goed behandeld, ze hadden mooi een hotel geregeld aangezien wij ook een heel eind moesten rijden. Dus daar geen slechte woorden over.
Maar wel over de bruto prijzen die ze rekenen.. zoals hun zeiden, we verrekenen alles bruto-bruto.
Korting of “normale” bouwmarkt prijs krijgen voor iets was niet mogelijk..
Uiteindelijk alleen gekozen om de badkamer en wc daar te laten doen, was een stelpost van bijna 8000, uiteindelijk 2500 meerwerk, voor andere tegels, ander bad, regendouche, muurtjes laten zetten en andere wc.
Allemaal geen luxe merken, maar wel netjes.
Tegels vond ik daar vanwege de bruto prijzen absurt duur. Nu betalen we iets van 30 of 35 per meter, vergelijkbare tegels ergens anders 20. En veel mooiere voor die 30/35.
Uiteindelijk omdat ik nu geen zin had om zelf de badkamer te doen, hebben we besloten om die door hun te laten doen.
Voor de keuken kregen we een cheque van 3500 die we alleen bij Nobel konden besteden. Ook daar een keuken laten tekenen, die was zonder de check ongeveer 38000k. Incl leidingen verleggen en een koof maken.
Ergens anders, voor zelfde merk/lijn keuken (siematic) met gedeeltelijk Miele apparatuur ipv alleen Siemens en keuken tafel in de zelfde stijl, 15k minder dan Nobel.
Dus gekozen voor zelf de koof te maken, 1000 euro aan leiding werk omleggen en ruim 10k overhouden voor andere zaken.
Na de bouwvak gaan ze bij ons beginnen. Afgelopen weken hebben ze alles afgegraven.