Yaa87 schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:00:
[...]
Stuccen wordt het sowieso niet. Ik overweeg dunpleister + latex spuit en/of spackspuiten. Ik ga daar dan alvast offertes voor vragen, rondje Google.
En vloer: ik koop de tegels online altijd voorraad en levering binnen een week. Nu alleen een goede tegelzetter. Tips waar mensen goede ervaringen mee hebben en die werkzaam zijn binnen regio Amsterdam?
Ik wil de week van aflevering zsm de muren laten doen ( dunpleister
is droog binnen een paar dagen las ik) en de week daarop tegelvloer daarna gelijk verhuizen. Hopelijk doet de aannemer het opstook protocol voor de vloerverwarming anders ben je daarmee weer kostbare tijd kwijt.
Ik las in het verleden het een ander over vocht uit de muur halen met bouwdrogers, doen mensen dat nog steeds? Wie heeft het niet gedaan en verder nergens last van? En waar moet je daarbij op letten. Ik wil alles snel snel, en met zo min mogelijk moeite en wachttijd maar ook weer geen schimmel na verloop van tijd

Ik denk dat vocht in de woning fors afhankelijk is van de periode waarin je huis gebouwd wordt. Onze woning werd medio augustus/september uit de grond getrokken met pre-fab beton, en was nagenoeg begin oktober voor de flinke regenval “waterdicht”, en is voor oplevering het opstookprotocol door de aannemer uitgevoerd en was er weinig vocht meer te bekennen na oplevering medio februari. Binnen een week op de begane grond de muren strak en wit gemaakt, geen plekje te bekennen tot nu toe. We hebben wel gedurende de afgelopen tijd de thermostaat op 20 laten pruttelen 24/7 en alle ventilatie maximaal open laten staan. Na 2 weken een vuilniszak op de vloer afgeplakt, 48 uur laten zitten en geen druppel vocht te bekennen.
Tijdens het 2e kijkmoment begin januari hingen er nog flinke druppels aan de ventilatieroosters, dus wel een teken dat er genoeg vocht aanwezig was. Het rook ook nog wat muf. Ons vermoeden bestaat dat er tot de oplevering flink is gestookt met de warmtepomp en/of bouwdrogers, gezien de enorme tellerstanden waarmee we bij oplevering begonnen. Echter werd onze woning ook als centraal punt gebruikt qua stroom tijdens de bouw, wellicht dat daar de hoge stand vandaan is gekomen.
Als ik met regelmaat lees hoe aannemers hier omgaan met woningen/klanten, en de opleverstaat etc. Hebben wij blijkbaar flink geluk gehad, of is onze aannemer gewoon goed bezig geweest. Op een paar kleine opleverpuntjes na geen bijzonderheden, vrijwel vocht vrij, opstookprotocol uitgevoerd, muren meer dan behangklaar, schoon, ready to klus zeg maar
We hebben voor het moment van oplevering tot verhuizen (over ong. 6 weken) bijna een half jaar uitgetrokken, omdat het kan. We hebben tot nu toe alles zelf gedaan, muren, vloeren, schilderwerk. Het enige wat ik uitbesteed, is het leggen van terras/tuinpad en plaatsing van de schuttingen. Zelfs een grasmat gaan we gewoon zelf doen. Veelal op vrije dagen en in het weekend, de huidige pandemie heeft daar stiekem aan meegeholpen aangezien je toch weinig anders kunt/kon doen de afgelopen tijd.