koekjah schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:11:
Snap dat ze geen exacte datum kunnen geven, maar een schatting is in mijn ogen noodzakelijk. Denk aan verkoop huidige woning, afspraken met andere bedrijven voor de afwerking of het kunnen nemen van een aantal weken 'vakantie'
Ik herken de onduidelijkheid/onzekerheid helemaal, maar het lijkt allemaal heel "redelijk" te gaan in jouw project. Niets om je druk om te maken, denk ik.
Die bouwer/projectontwikkelaar die heeft er ontzettend veel baat bij, dat hij zo snel mogelijk jullie bij de notaris heeft. Liquiditeit is alles. Dus met die 6 maanden hypotheekofferte komt het echt wel goed.
Als je net de KAO getekend hebt, dan lijkt mij start bouw in augustus relatief snel voor een nieuwbouwproject. En dat kan dus helemaal geen probleem zijn voor je hypotheekofferte? Zeker als de ontbindenden voorwaarden al vervuld zijn, zal die bouwer z.s.m. een "goednieuwsbrief" gaan sturen. Voor de bouwer gunstig ("Kassa!") en voor jullie ook, want je huis wordt gebouwd.
Mijn project is 1 juli 2020 "in de voorverkoop gegaan". KAO in oktober 2020 getekend. In de "goed nieuwsbrief" stond start bouw juni 2021. Oplevering "geen rechten blabla" Q1 2022. Als ik de andere projecten in de nieuwbouwwijk bekijk, dan is minder dan een jaar tussen start bouw en oplevering erg realistisch.
Je huis te koop zetten heeft nog helemaal geen zin (of je moet tussendoor kunnen/willen huren), dus zolang er geen ruwbouw staat hoef je daar nog niet van wakker te liggen. Een stucadoor boeken voor over een jaar kun je ook echt vergeten.
[
Voor 3% gewijzigd door
vliegnerd op 29-04-2021 14:37
]