Oh, informatie op de koperbegeleiding pagina klopt volgens mij niet.
*als* ik de Nibe pagina goed lees:
Als antwoord op @
bbbrumbrum , de WP wordt anders. unit
F1155 i.p.v.
F1255.
Op de Nibe site staat:
De NIBE F1155 PC is een zeer stille, modulerende water/water warmtepomp met geïntegreerde passieve koeling, maar zonder boiler. Voor de levering van een passende hoeveelheid warmtapwater kun je de warmtepomp echter naar wens combineren met een losse boiler.
De NIBE F1255 is een zeer stille, modulerende water/water warmtepomp met een geïntegreerde boiler. De warmtepomp zorgt voor een optimale besparing doordat hij altijd efficiënt werkt en zich het hele jaar door automatisch aan de vermogensbehoefte van je woning aanpast. De NIBE F1255 heeft dan ook een hoge SCOP (= seizoensgebonden rendement)
Ofwel. als k het goed heb is de F1255 (nu in project als standaard) 1800mm hoog en heeft een 180L boiler intern.
De F1155 heeft geen boiler intern en is 1500mm hoog. Hier wordt een externe boiler aan gehangen. Kost dus wel wat ruimte.
Had de technische omschrijving doorgelezen, als PDF en zag het niet duidelijk terug (wat er niet is zal ook niet benoemd worden). De "features" tab op de website is wat dat betreft iets duidelijk
Echter: Ik lees ook:
Upgrade: "NIBE levert de F1155 PC in de vermogenscategorie 1,5-6 kW"
Standaard: NIBE levert de F1255 in drie verschillende vermogens: 1,5-6 kW, 3-12 kW en 4-16 kW.
Ofwel; de upgrade heeft het laagste vermogen (1,5-6 kW). Terwijl deze wel 300L moet verwarmen.
Vind het maar verwarrend dat de standaard versie (met boiler intern) een veel groter vermogen kan leveren (opgevraagd welk type wordt geleverd).
---
Staat echt heel onduidelijk uitgelegd in de KB.
[
Voor 215% gewijzigd door
Source90 op 19-11-2020 14:31
]