er zijn wtw`s met ontluchting (niet gebruiken voor bad) en ze zijn er zonder ontluchting,
die heb ik, gewoon een stortkoker.(technea wtw v3)
bij mij gaat door de wtw :
-bad
-douche
-was
-wastafels boven
ik kan met 1 oog+ledje in het gootje de wtw zien van binnen, gaat prima allemaal.
op het bad werkt prima, als je je even afdouched bij het legen,
het legen van het bad trekt de leiding weer volledig schoon door de grote hoeveelheid.
alle tandpasta verhalen blijken in de praktijk helemaal niet te bestaan hier.
oplossende wtw`s door wasmiddel zijn verzinsels, de detergenten in je shampoo bevatten dezelfde bestanddelen, en de binnenwand is zo dik dat dat wel 50 jaar gaat duren.
een wasmachine spoelt na met water, dus er blijft geen restje achter.
mijn opzet is moeilijker dan standaard, maar al het werk was het meer dan waard.
hoe heb je dat dan precies gedaan met dei electrische boiler?
eerst gaat het water naar de WTW, dan naar een electrische boiler, en vervolgens nog naar de Qsolar, die niet aanslaat ( op gas) als de watertemperatuur al de ingestelde teperatuur is? (zeg iets van 60 graden)
maar wat doet de qsolar dan nog? als het koude water wat er in stroomt nog te koud is, dat opwarmen? of gebruik je die dan voornamelijk nog voor je cv? of kan je middels het water uit de electrische boiler ook het cv water verwarmen?
koud in -> wtw -> eboiler(15liter) -> qsolar -> huisdistributie.
de eboiler staat alleen aan van 7-10 smorgens en savonds
als er geen opbrengst is, dan komt er toch geen koud water in de boiler,
de qsolar blijft gewoon prima zijn werk doen, met deze zomer is er toch geen gas-hulp nodig.
dat is 1
ik hoop hiermee ook een hogere cv opbrengst te gaan halen zonder gas.(en dat is hopelijk 2)
de eboiler zorgt dat de ketel minder aanslaat, en hiermee word de levensduur groter (hopelijk 3)
de gezinsgroote bepaald echter wel het nut hiervan.
alle teruggewonnen warmte lijkt een overschit te creeren, maar door was en afwas op de boiler, is dit in de praktijk niet zo, de wasmachine is de electrolux hot&cold die vanzelf aangaat bij een hete boiler,
heerlijk simpel, en toch volledig geautomatiseerd.
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 238103 op 12-08-2012 11:09
]