Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Iemand ooit gemeten aan douchewarmtewisselaar (DWTW)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• bartvb
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14:51
Op het moment aan het kijken naar een douchewater-WTW. Voor de EPC e.d. is dat een heel positieve maatregel, volgens de fabrikanten zijn ze ook geweldig maar ik ben nog geen installateur tegen gekomen die vertrouwen heeft in de douche-WTW.

Zijn er Tweakers die ooit in de praktijk gemeten hebben aan een WTW? Zou in theorie niet al te moeilijk moeten zijn, met twee temperatuursensoren (water in en uit) en een bekende flow van je douchekop zou je een heel eind moeten kunnen komen?

• bartvb
Heb echt een pest hekel aan die mega topics :+
Zie dat het topic dat je noemt dicht is gezet met een verwijzing naar dit forum, ik wacht nog even af en anders stel ik de vraag in de Duurzame Kroeg :j

Dank voor de info!

[Voor 41% gewijzigd door bartvb op 11-04-2012 19:44]

• bartvb
Is het, als je er zelf een maakt, geen idee om de koperen buis om de buis met afvalwater te wikkelen? Als een spiraal dus? Op die manier kan je echt een tegenstroom wisselaar realiseren wat (denk ik) redelijk scheelt in je efficientie, Is wel wat lastiger met solderen, zeker om alles netjes aan te laten sluiten.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True