Dat ging even fout, ik bedoelde inderdaad een horizontale WTW.Beer070 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:41:
In de tekst schrijf je verticale wtw, de link verwijst naar een horizontale wtw, en ik denk ook dat je dat bedoelt. Als de koof onder de badkamer is lijkt die mij uitstekend geschikt voor wtw. Het rendement van een verticale buis is een stuk hoger dan horizontaal dacht ik. Deze werken alleen voor douche. Voor bad heeft het geen zin. Voor optimaal rendement moet je niet alleen het koud water naar de douche verwarmen maar ook de sww toevoer naar de ketel. Dit vereist meestal toch al behoorlijk wat leidingwerk
Ik zou mogelijk een verticale kunnen plaatsen. Echter komt die dan in een koof die standaard nooit bereikbaar is in het geval van onderhoud etc. Volgens mij is dit wel belangrijk voor een WTW? Of moet ik het niet anders zien dan een ander stuk leidingwerk zonder enige vorm van onderhoud?
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
/f/image/MNBoDGrrYxSpGD32ahlxABee.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LLGgE4lQlYuavPeZgNuMBuOa.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wYTwWIILZSLZ1JJihm2EaVNg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cIRwcLPe03AXOiZ9FP7mZPZ6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XQq7W94YtFF7D3EzbFIrwQoY.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LtXgqXLqzWHeAe2jVR443EWG.jpg?f=fotoalbum_large)