Hij is ergens intern lek gegaan, op het gedeelte waar de waterleiding druk op zit. De aansluitingen zijn nog goed, maar aan de onderkant drupt het continue uit de buis, zelfs nadat we terugkwamen na een lang weekend waarin de douche niet gebruikt is.Zwartoog schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:31:
[...]
Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe/waar hij kapot is gegaan. Op de naden (fabricagefout), putcorrosie, of door verkeerd gebruik (elke week chemische onstopper)? Of bij de aansluitingen?
Denk dat het makkelijk te achterhalen is: bovenkant afdoppen, even tuinslang erop, en in de buis kijken waar het drupt.
Ik weet niet of dit putcorrosie is of de naden die na 12 jaar zijn gaan lekken, daarvoor zal ik hem open moeten slijpen na vervanging. Maar ik heb hem nooit onderhouden en er is nog nooit een reinigingsmiddel of ontstopper gebruikt.
/f/image/MNBoDGrrYxSpGD32ahlxABee.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LLGgE4lQlYuavPeZgNuMBuOa.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wYTwWIILZSLZ1JJihm2EaVNg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cIRwcLPe03AXOiZ9FP7mZPZ6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XQq7W94YtFF7D3EzbFIrwQoY.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LtXgqXLqzWHeAe2jVR443EWG.jpg?f=fotoalbum_large)