Iemand ooit gemeten aan douchewarmtewisselaar (DWTW)?

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TheGhostInc schreef op zondag 12 april 2026 @ 20:43:
De Technea heeft 10 jaar garantie, de andere 2 maar 5 als ik het niet verkeerd zie.

Daarnaast vind ik de PVC buitenkant zelf wel prettig. Bij de volledig koperen varianten heb je lasnaden waar eenvoudig productie foutjes in kunnen sluipen. Ik weiger tegenwoordig koperen leidingen te gebruiken met soldeer koppelingen omdat ik daar al zoveel ellende mee heb gehad, dus heb daar sowieso minder vertrouwen in.
Maar dat is 100% smaak.
Hoe werkt dat dan met een PVC buitenkant? Als de binnenkant wel koper is dan er er ergens een rubber ring?

Ik weet niet maar ik heb meer vertrouwen in een lasnaad.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
Glashelder schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:54:
[...]

Hoe werkt dat dan met een PVC buitenkant? Als de binnenkant wel koper is dan er er ergens een rubber ring?

Ik weet niet maar ik heb meer vertrouwen in een lasnaad.
Ik heb hem jaren geleden zelf gemaakt, en er toen idd rubberringen in gedaan. Lekt nog steeds niet 😁

🇳🇱Pijnacker Oost/West

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:07
Super, ik denk dat het allemaal ook dicht bij elkaar zit. Omdat ik de itho niet met cycloon kon krijgen, en de technea met een complete aansluitset wordt geleverd heb ik voor deze gekozen (€609). Na ingebruikname ga ik deze ook monitoren met de tips & sensoren hier. Simpelweg uit nieuwsgierigheid in welk tijdsbestek wij deze terugverdienen met 2 personen. 1 korte douchen en 1 lange doucher ;).

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

RemmyB83 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:52:
[...]

Ik heb hem jaren geleden zelf gemaakt, en er toen idd rubberringen in gedaan. Lekt nog steeds niet 😁
Zal vast wel een hele tijd goed gaan. Perskoppelingen vertrouwen immers ook op een EPDM ring.. en die mag je gewoon in beton storten.. :)

Maar even goed zou in theorie een goede lasnaad langer mee moeten gaan. Zeker met koper nagenoeg oneindig :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Daan_96
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 14:32
Glashelder schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:11:
[...]

Zal vast wel een hele tijd goed gaan. Perskoppelingen vertrouwen immers ook op een EPDM ring.. en die mag je gewoon in beton storten.. :)

Maar even goed zou in theorie een goede lasnaad langer mee moeten gaan. Zeker met koper nagenoeg oneindig :p
Tenzij je last hebt van waterslag en je hem star hebt opgehangen.
Dan zie ik weer meer in PVC en o-ring afdichtingen.
Ik denk dat ieder type zijn eigen voor en nadelen heeft.
Persoonlijk zou ik hem zeker ergens ophangen waar je er altijd bij kunt.

Plannen voorbereiden: Renovatie Boerderij > Hout CV, 300L SWW, 1500L CV buffer, 15.000WP, 3-fase Victron Mulri RS, 48kWh LFP

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste