Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.434 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Bezwaren moeten toch ingediend worden terwijl de vergunningen zijn aangevraagd? Bij ons gaan ze 9 maanden na tekenen bouwen (7 maanden moet het klaar zijn) en in deze periode moeten ze de vergunningen rond krijgen, dus ook eventuele bezwaren.
er is door iemand een beetje een vies spelletje gespeeld, waardoor de start van het project vertraging heeft opgelopen. Als je details wil moet je even een pm sturen, wil het niet hier allemaal neerzetten :)
Ze zouden direct na de bouwvak starten met het slaan van de heipalen, maar dat gebeurd pas in week 42/43.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

Dey

Mad-Matt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:56:
Voor het weekend een mailtje gehad dat er geen feestelijke start is van het project met het slaan van de eerste paal. Jammer, maar begrijpelijk gezien het huidige gebeuren rondom Corona.

Ze blijven aangeven geen vertraging te hebben, maar ik vermoed dat ze al meer dan een maand achterliggen door bezwaren uit de omgeving. (Ze moeten nog starten en oplevering zou september 2021 moeten zijn, betreft 53 woningen).
Bij ons ook geen feestelijke start. Erg jammer, want een grote open partytent in de buitenlucht zal erg veilig zijn lijkt mij. De regelgeving zal het waarschijnlijk niet toestaan.

Tot nu toe hebben ze voor onze woning alleen de warmtebron geboord en nog geen paal geslagen. Toch denken ze rond eind mei te kunnen opleveren. Ik denk niet dat dat haalbaar wordt, zal eerder voor de bouwvak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:56
Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

Website van Airspot:
"Voor het storten, wordt de Airspot instortbox geplaatst.
Aan de instortbox wordt het kanaal of een luchtslang en de elektriciteitsbuis aangesloten.
Na de stort wordt de spot geplaatst en aangesloten op de voeding."

Lijkt er dus op dat ze de keuze voor dit systeem al moeten maken voor dat ze uberhaupth gaan bouwen.
Je kan niet alles willen :o
Als we in zee gaan met een betonbouwer, moet toch al alles vooraf bepaald worden, dus dan maakt dat niet meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dey schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:17:
[...]

Bij ons ook geen feestelijke start. Erg jammer, want een grote open partytent in de buitenlucht zal erg veilig zijn lijkt mij. De regelgeving zal het waarschijnlijk niet toestaan.

Tot nu toe hebben ze voor onze woning alleen de warmtebron geboord en nog geen paal geslagen. Toch denken ze rond eind mei te kunnen opleveren. Ik denk niet dat dat haalbaar wordt, zal eerder voor de bouwvak zijn.
oh wow, dan moeten ze ook nog wel flink aan de bak. Ik had begrepen dat de bouw van een woning toch makkelijk 10 maanden kan duren.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:47:
Ik zou laten weten als het zover was. Een uitgebreidere post met betrekking tot het isoleren vind je in het klussen topic maar hier een samenvatting en de foto's:
GeeMoney in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

***members only***

Al met al geen goedkope klus.
Aan isolatiemateriaal denk ik zo'n 400 euro uitgegeven en nog eens 18 tubes kit (net geen 180 euro) en 1,5 dag werk tot nu toe dus ik hoop dat het resultaat er naar zal zijn :9.
En ohja, het los halen van de hele combinatie en weer laten aansluiten kost ook even €1000,- .
Is dit vanuit de bouw, die installatie? Die leidingen die uit de vloer komen zijn wel op een rottige plek geplaatst, met als gevolg erg veel knietjes. Knietjes zorgen voor weerstand en daardoor moet je pomp harder werken en ben je meer energie kwijt (het levert wel meer herrie op als je niet oppast).

Oftewe: Waarom komen die leidingen niet gewon langs de muur uit de vloer????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Wolly schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Is dit vanuit de bouw, die installatie? Die leidingen die uit de vloer komen zijn wel op een rottige plek geplaatst, met als gevolg erg veel knietjes. Knietjes zorgen voor weerstand en daardoor moet je pomp harder werken en ben je meer energie kwijt (het levert wel meer herrie op als je niet oppast).

Oftewe: Waarom komen die leidingen niet gewon langs de muur uit de vloer????
Ja, vanuit de bouw. Geen idee. :)
Al valt het harde werken wel mee als het onder druk staat verwacht ik. De compressor resoneert gewoon in de leidingen en dat hoor je. Die zal niet opeens 50% minder geluid maken als er 1 of 2 knietjes minder inzitten.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 08-10-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Ja, vanuit de bouw. Geen idee. :)
Al valt het harde werken wel mee als het onder druk staat verwacht ik. De compressor resoneert gewoon in de leidingen en dat hoor je. Die zal niet opeens 50% minder geluid maken als er 1 of 2 knietjes minder inzitten.
Alle kleine beetjes....

Maar resonantie in de leidingen? Bedoel je geruis van waterstroming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Wolly schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:50:
[...]

Alle kleine beetjes....

Maar resonantie in de leidingen? Bedoel je geruis van waterstroming?
Nee, resoneren van de compressor is voelbaar in de leidingen en dus ook hoorbaar naast dat je de compressor hoort natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:10

Toppe

Oké ✅

Yes! Zojuist definitief akkoord gegeven op de offertes!

Dinsdag een handtekening zetten en onze ideeën in de tekening verwerken! 🙅🏻‍♂️

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 09-10-2020 12:22 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Bij de aannemer had ik als vraag gesteld of er een verticale WTW aangebracht kon worden. Als antwoord krijg ik het volgende terug
Woningborg heeft vastgesteld dat een woning met 3 slaapkamers i.c.m. een < 190 l. boiler er een douchepijp wtw moet worden aangebracht. Wanneer er gekozen wordt voor een grotere boiler is de douche pijp wtw niet meer noodzakelijk en brengen wij dit ook niet aan.
Is iemand hier bekend mee? Standaard krijg ik een 178 liter boiler, wat zou betekenen dat ik er een wtw bij zou moeten krijgen. Als ik hem vervolgens zou upgraden naar een 300L boilervat moet ik 2000 euro bijbetalen, maar dan vervalt de wtw. Ik kan hierover ook niks vinden op woningborg. In de EPC berekening van mijn woning (ingediend bij de omgevingsvergunning) staat ook geen douche wtw vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Stefan_NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:02:
Bij de aannemer had ik als vraag gesteld of er een verticale WTW aangebracht kon worden. Als antwoord krijg ik het volgende terug

[...]

Is iemand hier bekend mee? Standaard krijg ik een 178 liter boiler, wat zou betekenen dat ik er een wtw bij zou moeten krijgen. Als ik hem vervolgens zou upgraden naar een 300L boilervat moet ik 2000 euro bijbetalen, maar dan vervalt de wtw. Ik kan hierover ook niks vinden op woningborg. In de EPC berekening van mijn woning (ingediend bij de omgevingsvergunning) staat ook geen douche wtw vermeld.
178 Liter met dWTW heb je meer aan dan 300 liter zonder, uitgaande van douchegebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:56
Toppe schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:18:
Yes! Zojuist definitief akkoord gegeven op de offertes!

Dinsdag een handtekening zetten en onze ideeën in de tekening verwerken! 🙅🏻‍♂️
Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05

[...]

Waarom zou dat afmoeten hangen van wat Woningborg zegt? Als jij een Douche WTW wil bij je 300L boilervat moet dat toch ook kunnen.

Uit onderzoek is gebleken dat de besparing van een douche WTW bij per week 2x 7min douchen uitkomt op € 50,- per persoon per jaar. Dat is dan wel bij een situatie met een gas CV.

Maar het is moeilijk al die nieuwerwetse energie dingen |:(
Warmtepomp via de aannemer was twee keer zo duur als zelf laten doen en de douche-WTW bleek uiteindelijk niet geplaatst te zijn. Volgens de onderaannemer wegens "plaatsgebrek"!

[ Voor 10% gewijzigd door Dronium op 09-10-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Dronium schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Waarom zou dat afmoeten hangen van wat Woningborg zegt? Als jij een Douche WTW wil bij je 300L boilervat moet dat toch ook kunnen.

Uit onderzoek is gebleken dat de besparing van een douche WTW bij per week 2x 7min douchen uitkomt op € 50,- per persoon per jaar. Dat is dan wel bij een situatie met een gas CV.

Maar het is moeilijk al die nieuwerwetse energie dingen |:(
Warmtepomp via de aannemer was twee keer zo duur als zelf laten doen en de douche-WTW bleek uiteindelijk niet geplaatst te zijn. Volgens de onderaannemer wegens "plaatsgebrek"!
Tja, mijn aannemer wil vooral niet meer doen dan verplicht of nodig is. Ik kan zo goed als geen persoonlijke opties buiten de standaard opties kiezen. Mantelbuis achtergevel niet mogelijk, nul draad meenemen bij schakelaars niet mogelijk, leiding naar berging niet mogelijk etc.

Dus een douche WTW kan je alleen krijgen als het volgens woningborg moet en niet met een grotere boilervat. Dus ik kan beter de standaard boilervat nemen. Ik vind het alleen raar dat ik dit nu voor de eerste keer hoor aangezien een grotere boiler al meerdere keer is langsgekomen in dit topic. Geen 1 keer heb ik daarbij gehoord dat een douche WTW verplicht is bij boiler < 190L (volgens Woningborg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je een tuinontwerp van een architect kunnen declareren uit je bouwdepot? :+ Of alleen de aanleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55

[...]

Bij mij deden ze eerst ook moeilijk maar omdat het een zelfbouw woning was heb ik er wat druk achter gezet. Ik wil gewoon niet zo'n douche horizontale douche wtw, die dingen zitten er voor de sier. Uiteindelijk hebben ze toch twee verticale douchepijp wtw's geinstaleerd. Wij hebben wel een 180 liter vat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:11:
Zou je een tuinontwerp van een architect kunnen declareren uit je bouwdepot? :+ Of alleen de aanleg.
Hoorde afgelopen woensdag dat je alles kan declareren zolang je maar een bonnetje hebt en een beetje creatief kan zijn.

Je kan ook vragen of de bodem onderzoek op de factuur zetten :+

Laminaat kan, klik laminaat niet terwijl bijna iedereen toch wel snapt dat laminaat eigelijk altijd klik is?

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 09-10-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
Stefan_NL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Dus een douche WTW kan je alleen krijgen als het volgens woningborg moet en niet met een grotere boilervat. Dus ik kan beter de standaard boilervat nemen. Ik vind het alleen raar dat ik dit nu voor de eerste keer hoor aangezien een grotere boiler al meerdere keer is langsgekomen in dit topic. Geen 1 keer heb ik daarbij gehoord dat een douche WTW verplicht is bij boiler < 190L (volgens Woningborg).
Mijn woning is ook gebouwd onder Woningborg regels maar werd nog geleverd met een CV-ketel. Ik denk dat het vanuit Woningborg vooral een advies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
Vraagje over het aankopen van een keuken buiten de “projectleverancier” om.
Ze geven aan dat er dan een herkeuring van de waterinstallatie dient te worden gedaan na oplevering.

Heb zitten googlen wat dit inhoudt maar kom dan op belgische websites.

Dus kortom wat houdt dit in en hoeveel moet het kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Eindbaas69 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:35:
Vraagje over het aankopen van een keuken buiten de “projectleverancier” om.
Ze geven aan dat er dan een herkeuring van de waterinstallatie dient te worden gedaan na oplevering.

Heb zitten googlen wat dit inhoudt maar kom dan op belgische websites.

Dus kortom wat houdt dit in en hoeveel moet het kosten?
Wat een onzin. Dan laat je de koudwaterleiding toch opleveren met de goedkoopste kraan erop en een plastic opvangbakje eronder? Kunnen zij het water keuren vanuit de oplevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Eindelijk de uitnodiging ontvangen voor een eerste kijkdag in ons huis. Nadat tot nu toe alles afgezegd is i.v.m Corona wordt dit het eerste moment dat we welkom zijn op de bouw. Nog wel 3 weken wachten, want we kunnen pas eind oktober komen kijken.

Metselwerk is inmiddels afgerond, dak zit erop maar de pannen nog niet. Dus ga er wel vanuit dat op de kijkdag het huis waterdicht is en de steigers weg zijn.
Dat was in ieder geval zo bij de huizen waar reeds een kijkdag is geweest.

Meer kijkdagen zal nog wel een discussiepunt worden, want de aannemer geeft nu aan dat het eerstvolgende kijkmoment de vooroplevering wordt +/- 3 weken voor de oplevering. En veel mensen hebben van hun keukenleverancier te horen gekregen dat die graag 3 maanden voor oplevering komen inmeten i.v.m levertijden.
En op de kijkdag zijn slechts 2 mensen welkom en kinderen mogen niet mee komen...

Ik meende dat ik hier een tijdje terug al eens gevraagd of iemand wist wanneer loze leidingen naar buiten gelegd worden. Ik ging er vanuit dat dat tijdens het bouwen zou gebeuren, maar ik zie ze nog nergens zitten. Dus blijkbaar wordt dat toch achteraf gewoon gedaan. Dus ga zelf toch ook nog maar eens nadenken of ik na oplevering zelf nog e.e.a aan extra leidingen wil voor we de muren gaan doen.
Was b.v vergeten om loze leidingen naar buiten te leggen voor b.v video of een AP.

Status afgelopen week:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXKcAPO77SaWoOP1CstaBadhQfs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNTYpgr5IRYEW2Ls4FwC61Nh.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09-2024
Farmerwood schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:31:
Eindelijk de uitnodiging ontvangen voor een eerste kijkdag in ons huis. Nadat tot nu toe alles afgezegd is i.v.m Corona wordt dit het eerste moment dat we welkom zijn op de bouw. Nog wel 3 weken wachten, want we kunnen pas eind oktober komen kijken.

Metselwerk is inmiddels afgerond, dak zit erop maar de pannen nog niet. Dus ga er wel vanuit dat op de kijkdag het huis waterdicht is en de steigers weg zijn.
Dat was in ieder geval zo bij de huizen waar reeds een kijkdag is geweest.

Meer kijkdagen zal nog wel een discussiepunt worden, want de aannemer geeft nu aan dat het eerstvolgende kijkmoment de vooroplevering wordt +/- 3 weken voor de oplevering. En veel mensen hebben van hun keukenleverancier te horen gekregen dat die graag 3 maanden voor oplevering komen inmeten i.v.m levertijden.
En op de kijkdag zijn slechts 2 mensen welkom en kinderen mogen niet mee komen...

Ik meende dat ik hier een tijdje terug al eens gevraagd of iemand wist wanneer loze leidingen naar buiten gelegd worden. Ik ging er vanuit dat dat tijdens het bouwen zou gebeuren, maar ik zie ze nog nergens zitten. Dus blijkbaar wordt dat toch achteraf gewoon gedaan. Dus ga zelf toch ook nog maar eens nadenken of ik na oplevering zelf nog e.e.a aan extra leidingen wil voor we de muren gaan doen.
Was b.v vergeten om loze leidingen naar buiten te leggen voor b.v video of een AP.

Status afgelopen week:
[Afbeelding]
Ziet er gaaf uit!
Zou overleggen met de opzichter hun zullen toch ook begrijpen dat je dingen wil laten opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Eindbaas69 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:52:
[...]
Ziet er gaaf uit!
Zou overleggen met de opzichter hun zullen toch ook begrijpen dat je dingen wil laten opmeten.
Tnx. Moet zeggen dat ik nog wel steeds een beetje moet wennen aan de kleur. Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als de steigers weg zijn.

Ik laat dat overleggen lekker aan andere mensen uit de wijk over. Onze keuken wordt deels eiland en deels hoge kasten langs een rechte wand met aan beide kanten nog een stuk muur dat door loopt. Ik geloof wel dat dat gaat passen.
De mensen waar de keuken in een hoek komt zullen meer behoefte hebben aan inmeten en als die wat afgesproken hebben, dan kan de rest mee profiteren van die afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Tnx. Moet zeggen dat ik nog wel steeds een beetje moet wennen aan de kleur. Ben benieuwd hoe het er straks uit ziet als de steigers weg zijn.
Ik vind het een mooie kleur. Vraag me wel af hoe diep je achtertuin wordt. Lijkt net of de oprit van die woning parallel vrijwel al je achtertuin is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Ik vind het een mooie kleur. Vraag me wel af hoe diep je achtertuin wordt. Lijkt net of de oprit van die woning parallel vrijwel al je achtertuin is?
Onze tuin wordt ongeveer 9x11 meter achter het huis.
Zie onderstaande situatieschets voor de afmetingen.

Note: Op deze schets staat niet de 2.4m uitbouw die zowel wij als de buren gekozen hebben. Moet zeggen dat ik dat wel een lastige keuze vond, maar uiteindelijk toch gekozen voor een ruimere woonkeuken. Die is nu 5.7x6.13m i.p.v 5.7x3.73m.
En qua tuin wordt dit 2x zo groot vergeleken bij wat we nu hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjNBpclOe0uU-OvAte1QIG8GBJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WFMQuKKeTv3pek3DoVYUTCp2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 09-10-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:41
Farmerwood schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:31:

Ik neem aan dat je doelt op LL hoog aan de muur etc.
Dit gebeurt meestal ten tijde van het elektra leggen en dat de installateur (als het metselwerk klaar is en enigszins droog is) dan (voorzichtig) boort, dan vanuit het boorgat de LL door de sleuven etc. leggen naar je MK of technische ruimte (of waarnaartoe je je LL wilt hebben). Dit gebeurt natuurlijk voordat er in de afwerkfase oid de stucadoor van de aannemer langs komt, of als je deze zelf moet regelen, dan smeren ze hooguit de sleuven dicht.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Dronium schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

[....]
Even fact checken hoor.

50 euro is iets van 63 kuub gas, zeg 600 kWh thermisch. Bij besparing van 50% is totaal dus 1200 kWh. Verdeeld over 52x2x7= 728 minuten = 12 uur. Douche je met 50 L/min????
Ofwel; die besparing klopt niet met gegeven douchetijden.
Als je bedoeld per dag 2x 7m douchen; ja, dan klopt dat wel met een normaal aantal liters per minuut.

[ Voor 6% gewijzigd door kabeltjekabel op 10-10-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:11
Is er behalve eenmalig installatiegedoe eigenlijk nog een reden dat mensen geen WTW zouden willen? Het is eigenlijk toch alleen maar fijn en uiteindelijk kostenbesparend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
feelthepower schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:57:
Is er behalve eenmalig installatiegedoe eigenlijk nog een reden dat mensen geen WTW zouden willen? Het is eigenlijk toch alleen maar fijn en uiteindelijk kostenbesparend?
Het is niet altijd mogelijk qua ruimte volgens mij en aanschaf vs besparing (in geld) is geen hele grote klapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:15
feelthepower schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:57:
Vraagje:
Is een dWTW onderhoudsvrij? Levensduur / vervangen na X-jaar? Want dan moet je er wel weer bij kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Bij ons in de straat van 10 woningen van 6 jaar, zijn al twee wtw's kapot gegaan.

Bij ons: lekkage in keuken, gat in muur/koof, koof opnieuw maken.
Bij het andere huis: lekkage in keuken, gat in muur/koof, halve keuken demonteren, keuken weer opbouwen, muur weer maken.

Dus voor 500 euro hebben wij er 4 jaar 'plezier' van gehad, en waarschijnlijk 20 euro per jaar gas bespaard, en er een boel gezeik, gedoe en kosten bij gekregen.

(En nee, we hebben de wtw niet vervangen..., nu zit er gewoon een ouderwetse grijze pijp...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
aprofet schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Vraagje:
Is een dWTW onderhoudsvrij? Levensduur / vervangen na X-jaar? Want dan moet je er wel weer bij kunnen.
Ja.
Erbij kunnen moet je sowieso.

Grootste besparing is kleiner benodigd boilervat icm WP. Evt ook minder vermogen, maar dat is alleen aan de orde als je ook extreem weinig ruimteverwarmingsvraag hebt, zeg <4kW.

Problemen zullen er altijd zijn, maar het is niet meer dan een koperen pijp met een paar soldeer verbindingen....

Maar laten we zeggen 35% efficient (zeer conservatief).
Dan heb je uit de 190ltr boiler effectief 256ltr.
Dat is dan maar een marginaal verschil tov 300ltr zonder.
Maar dit is zeer versimpeld; vermogen vd WP, aanvoertemp SWW, douchedebiet etc weegt allemaal mee in de mogelijke doucheduur in de praktijk.

Maar voor 2k kun je makkelijk een 300ltr vat erbij (!) laten installeren, dat is weer eens pure oplichterij.
Zonder WTW spoel je veel warmte zo het riool in, dat is zonde.

[ Voor 30% gewijzigd door bbbrumbrum op 10-10-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een trap na de oplevering?

Bij ons komt een open trap in de keuken op de begane grond en in de woonkamer op de eerste verdieping. Vrij prominent, terwijl het gewoon een lelijk vurenhouten ding wordt. Dat moet staal met eik worden. Zonder trap opleveren is geen optie, dus moet achteraf dat ding er uit en vervangen worden. Heeft iemand goede ervaring met bedrijven hiermee, of met het proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:20:
[...]

Onze tuin wordt ongeveer 9x11 meter achter het huis.
Zie onderstaande situatieschets voor de afmetingen.

Note: Op deze schets staat niet de 2.4m uitbouw die zowel wij als de buren gekozen hebben. Moet zeggen dat ik dat wel een lastige keuze vond, maar uiteindelijk toch gekozen voor een ruimere woonkeuken. Die is nu 5.7x6.13m i.p.v 5.7x3.73m.
En qua tuin wordt dit 2x zo groot vergeleken bij wat we nu hebben.

[Afbeelding]
Aha, vergelijkbaar met mijn achtertuin, 10x10 :) Ik ben echt benieuwd hoe "ruim" dat in de praktijk wordt. Kan me het lastig voorstellen. Op tekening lijkt het zo klein.

Ik wil achterin ook zo'n overkapping met schuurtje in, gaat er zo al weer 2.5meter vanaf.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Aha, vergelijkbaar met mijn achtertuin, 10x10 :) Ik ben echt benieuwd hoe "ruim" dat in de praktijk wordt. Kan me het lastig voorstellen. Op tekening lijkt het zo klein.

Ik wil achterin ook zo'n overkapping met schuurtje in, gaat er zo al weer 2.5meter vanaf.
Onze achtertuin is ook ongeveer deze maten (11x9). Plan is om een veranda te plaatsen. Liefst ook dicht met schuifdeuren, om in het voorjaar en najaar "beschut" buiten te zitten.

Zag echter tuinen van vorige fases (zelfde afmetingen), gezien vanaf de zijkant.. Zag er erg klein uit. Terwijl de afmetingen anders doen geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Hebben jullie ervaring met een open haard bij projectbouw? Ik ben benieuwd wat de kosten zijn en de zaken waar je rekening mee moet houden:
- Het is een gasloze woning. Gasflessen zijn geen optie, denk dus aan een rookkanaal met traditioneel vuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Interessant! Wij hebben dezelfde wens en ongeveer dezelfde situatie, nl een tweekapper met achtertuin van 8.7 bij 11 en willen een veranda met ingebouwd schuurtje. Omdat er achter onze achtertuin geen huis staat (alleen de achtertuinen van 2 rijen huizen) leek het ons jammer om de veranda achterin de tuin te zetten, dat vangt veel licht en 'ruimtelijkheid' weg. Omdat wij dus juiste een wat bredere tuin hebben, overwegen om hem in de lengte achter de garage te zetten. Dan blijft er nog steeds een tuin van 8 bij 8.7 over en achter de garage staat hij toch niet in het zicht.

Edit: het is ook mega belangrijk op welke windrichting de tuin ligt. Staat de veranda 'op zuid', dan ligt de tuin net daarachter 'op noorden!

[ Voor 6% gewijzigd door 896gerard op 10-10-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
boudwerter schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:09:
Hebben jullie ervaring met een open haard bij projectbouw? Ik ben benieuwd wat de kosten zijn en de zaken waar je rekening mee moet houden:
- Het is een gasloze woning. Gasflessen zijn geen optie, denk dus aan een rookkanaal met traditioneel vuur.
Afhankelijk van je type haard zit je vast aan regels met betrekking tot de afvoer.
Mede daarom heb ik een gashaard op flessen. Bepaal dus eerst waar je hem wilt hebben en bekijk dan welke mogelijkheden je hebt qua afvoer en aan de hand daarvan kan je dan een haard nemen.
Ouderwetse hout haard is mooi maar de afvoer moet boven de nok van je woning uitkomen en je doet je buren er weinig plezier mee en je hebt gratis extra onderhoud.(as/rookkanaal)

Een pellet kachel geeft veel teveel warmte af in zo’n strak geisoleerde woning dat ik daar ook niet voor gekozen heb.
Hier staat hij aan voor de sfeer en als we het gewoon even wat warmer willen hebben. Goedkoop is anders natuurlijk. Een fles is €33,- en daar brand mijn haard van 1.10m op halve stand zo’n 12 uurtjes op.

@Sport_Life hoe is dat bij jou gedaan met het rookkanaal/afvoer? En je moet er blokken op gooien en dus ook as/afval?
Ziet er mooi maar prijzig uit.
Onze gashaard was compleet incl. montage en ombouw met afvoer €6800,- .

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 10-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben een open haard (eigenlijk gesloten haard, open haard wordt volgensmij niet meer verkocht ivm uitstoot) met vuur van Kalfire (W66/48s), degene met 3 zijdige ruiten.

https://kalfire.com/nl/haarden/product/w66-48s

De aannemer bood het rookkanaal als optie aan, de rest hebben we bij een externe leverancier. Alles bij elkaar best prijzig (12k incl rookkanaal, haard, ombouw en installatie) , maar ik vind t wel waard. Overigens kan het ook veel goedkoper, wij hebben zo'n beetje de duurste haard, een enkel glas is al veel goedkoper.

Naast de gezelligheid is ie ook nog praktisch, hele goede aanvulling op vloerverwarming als het erg koud is en je komt van buiten. Zeker bij een warmtepomp ben je als het stevig vriest heel blij met een goede warmtebron.

[ Voor 33% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2020 17:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 11:57
Farmerwood schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Volgens mij krijgen we hetzelfde.. baksteen van Engels, toch? De steen ziet er bij ons veel chaotischer uit dan op de plaatjes van de ontwikkelaar. Ik zie andere huizen in het project die al af zijn met zelfde steen en het is niet super mooi, maar als het af is wel een stuk beter, want je krijgt dan wat meer variatie van het rustige type door groen, luiken (in ons geval), dakpannen etc.

Als het ons echt niet bevalt denk ik aan een laag stuc over de gevel in een zachte wit of grijs. Of misschien alle bruine stenen wit schilderen oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
nel!s schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Volgens mij krijgen we hetzelfde.. baksteen van Engels, toch? De steen ziet er bij ons veel chaotischer uit dan op de plaatjes van de ontwikkelaar. Ik zie andere huizen in het project die al af zijn met zelfde steen en het is niet super mooi, maar als het af is wel een stuk beter, want je krijgt dan wat meer variatie van het rustige type door groen, luiken (in ons geval), dakpannen etc.

Als het ons echt niet bevalt denk ik aan een laag stuc over de gevel in een zachte wit of grijs. Of misschien alle bruine stenen wit schilderen oid :)
Neem wel even je papieren goed door. Vaak mag je de eerste jaren niets wijzigen aan je gevels of kleuren ivm architect of welstandscommissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
GeeMoney schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Neem wel even je papieren goed door. Vaak mag je de eerste jaren niets wijzigen aan je gevels of kleuren ivm architect of welstandscommissies.
Ja, dat heb ik inmiddels bekeken - dat geldt tijdens de bouw maar er staat niets bij over wat er na oplevering wel en niet mag.
Eerlijk gezegd denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen, een mooie klimplant, bloembakken en ander groen, plus raambekleding etc zal ongetwijfeld een enorm verschil maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

896gerard schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:10:
[...]

Interessant! Wij hebben dezelfde wens en ongeveer dezelfde situatie, nl een tweekapper met achtertuin van 8.7 bij 11 en willen een veranda met ingebouwd schuurtje. Omdat er achter onze achtertuin geen huis staat (alleen de achtertuinen van 2 rijen huizen) leek het ons jammer om de veranda achterin de tuin te zetten, dat vangt veel licht en 'ruimtelijkheid' weg. Omdat wij dus juiste een wat bredere tuin hebben, overwegen om hem in de lengte achter de garage te zetten. Dan blijft er nog steeds een tuin van 8 bij 8.7 over en achter de garage staat hij toch niet in het zicht.

Edit: het is ook mega belangrijk op welke windrichting de tuin ligt. Staat de veranda 'op zuid', dan ligt de tuin net daarachter 'op noorden!
Heb je aan die kant geen buren dan? Want zo'n veranda/overkapping is vaak hoger dan 2 meter, en dan heb je dus een vergunning nodig. Kan me voorstellen dat buren het niet kunnen waarderen dat je zo'n ding op de erfgrens bouwt ipv een schutting.

Het is wel een goed idee, ik ga er ook eens naar kijken hoe de tuin dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Check ook bij de gemeente etcetera wat wel en niet mag. Collega heeft clausule in z'n papieren staan dat bij het gebruik van een hout-haard hij een boete van €250 per dag kan verwachten ivm de vele overlast klachten uit de bestaande bouw en de vorige fase.
nel!s schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Ja, dat heb ik inmiddels bekeken - dat geldt tijdens de bouw maar er staat niets bij over wat er na oplevering wel en niet mag.
Eerlijk gezegd denk ik dat het zo'n vaart niet zal lopen, een mooie klimplant, bloembakken en ander groen, plus raambekleding etc zal ongetwijfeld een enorm verschil maken!
Heel vaak staat in de papieren dat je de eerste X-tijd niets aan het uiterlijke kleurgebruik van de woning mag veranderen, in het geval van een vriend van me was dat destijds 10 jaar. En ja er werd op gehandhaafd daar (zijn overburen veranderen de boel een kregen een zeer leuke vordering in de bus + verplichting het terug "goed" maken van het juiste kleurgebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Heeft er iemand een rioolaansluiting en waterleidingen aan laten leggen voor een bad in de slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45
Jackssonss schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:06:
Heeft er iemand een rioolaansluiting en waterleidingen aan laten leggen voor een bad in de slaapkamer?
Voor een wat? Waarom zou je dat willen? Denk dan met name aan waterdichtheid vloeren, wanden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Heb je aan die kant geen buren dan? Want zo'n veranda/overkapping is vaak hoger dan 2 meter, en dan heb je dus een vergunning nodig. Kan me voorstellen dat buren het niet kunnen waarderen dat je zo'n ding op de erfgrens bouwt ipv een schutting.

Het is wel een goed idee, ik ga er ook eens naar kijken hoe de tuin dan wordt.
Ons bestemmingsplan is er nogal vaag over, maar wat ik bij minimaal 4 verschillende websites las was dat je vergunningsvrij tot 3 meter hoogte mag, en dan in het gebied binnen 1 meter van de erfgrens max 10 m2. Dat zou de lengte van de veranda limiteren op 10 meter, wat lang genoeg is voor onze tuin. Maar dit gaan we sws niet meteen doen, eerst maar even beleven hoe het licht valt en een beetje sparen nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
nel!s schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Klopt, van Engels idd stond er op de verpakkingen.
Ze zijn in ieder geval een stuk bruiner dan het op de 'artist impression' leek.
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/stonepro/media/original/project/2036/79665321_1562853232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:15
Farmerwood schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
Mooi ook die zinken muurafdekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 23:05
Rivanov schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

De deur is 2.60m x 95cm
We hebben tijdens de bouw het volledige kozijn laten vervallen.

Deur hebben we speciaal laten maken door een metaalbedrijf hier in de buurt. :)

Het is een taatsdeur dus hij “klapt” beide kanten op. :)
Enig idee hoe diep zo’n deur in de vloer geschroefd wordt? Kan het n probleem vormen met vloerverwarmingsbuizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:37
assassin85 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Enig idee hoe diep zo’n deur in de vloer geschroefd wordt? Kan het n probleem vormen met vloerverwarmingsbuizen?
In theorie kan het altijd een probleem vormen natuurlijk. Maar bedrijf dat deze deur heeft gemaakt en geplaatst boort maximaal 3cm diep. En dat is goed gegaan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
assassin85 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Bij het ouderwetse maar meest gangbare systeem is het een vloerpot in de zandcement van minimaal 50mm hoog en circa 27 cm lang en bij de moderne systemen zit dit systeem in de deur verwerkt met een draaipunt op de zandcement, bij beiden systemen moeten er geen slangen onder het scharnierpunt liggen want je hebt gewoonweg niet genoeg dekking op de slangen met alle risico van dien.
https://www.gereedschapsk...2JdAEMEAQYBCABEgIXBfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Den_S85 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

Voor een wat? Waarom zou je dat willen? Denk dan met name aan waterdichtheid vloeren, wanden etc.
Voor een bad. Het heeft wel iets, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Farmerwood schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
Echt EXACT hetzelfde probleem met deze baksteen hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.vanwanrooij.nl/media/21112/ai_09.jpg?anchor=center&mode=crop&quality=80&width=1120&heightratio=0&slimmage=true

In de bouw ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pik3N3bkH4s56e47BgqoB9lsZ4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6jDuGyD2AxcXekOT6nEFJv5.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs tijdens het verkoop gesprek zagen er een staal, waarvan werd gezegd dat dit niet de uiteindelijke kleuren zouden zijn - maar dat was dus mooi wel het geval.

Vraag me af wat je hier nog aan zou kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
nel!s schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfs tijdens het verkoop gesprek zagen er een staal, waarvan werd gezegd dat dit niet de uiteindelijke kleuren zouden zijn - maar dat was dus mooi wel het geval.

Lijkt mij een kwestie van belichting. Op de animatie staat de woning vol in de zon. Als je het ene stukje schaduw bekijkt komt het toch wel redelijk overeen met de werkelijkheid? Sowieso lastig vergelijken met een animatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]
Helemaal niks denk ik aangezien bij ons bij die artist impression staat dat het een indicatie is en er geen rechten aan ontleend kunnen worden.

Zo te zien bouwt Van Wanrooij jullie huis, dus het is niet een geintje van 1 aannemer. (Onze aannemer is Reinbouw.)

Ik wacht eerst maar eens af hoe het er straks uit ziet zonder steigers en na wat invloed van het weer. Ze gaan het tenslotte echt niet afbreken en opnieuw doen met andere steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Farmerwood ik denk wel dat wit schilderen van de meest bruine stenen enorm zou helpen.. misschien dat ik daar eerst probeer op de zeikant vd garage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
nel!s schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:22:
@Farmerwood ik denk wel dat wit schilderen van de meest bruine stenen enorm zou helpen.. misschien dat ik daar eerst probeer op de zeikant vd garage
Ik zou afwachten hoe het geheel er uit ziet als het klaar is. Hier en daar een baksteen schilderen wordt een garantie voor een echt heel lelijke woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Den_S85 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Ik zou afwachten hoe het geheel er uit ziet als het klaar is. Hier en daar een baksteen schilderen wordt een garantie voor een echt heel lelijke woning.
Ja, maar zo ziet het er nu dus uit: af en toe een helemaal bruin geschilderde baksteen tussen een mix van wit/grijs/beige stenen ;)

Afwachten natuurlijk sowieso in eerste instantie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

GeeMoney schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:34:
[...]

@Sport_Life hoe is dat bij jou gedaan met het rookkanaal/afvoer? En je moet er blokken op gooien en dus ook as/afval?
Ziet er mooi maar prijzig uit.
Onze gashaard was compleet incl. montage en ombouw met afvoer €6800,- .
We konden ook een gashaard nemen, dan maakte de aannemer een gasaansluiting, afvoer is verder gelijk (20cm doorsnee). Voor een gashaard is 10cm volgens mij voldoende. Het systeem is volledig gesloten, aan de achterkant van de woning is een rooster die de lucht via de kruipruimte aanvoert naar de haard.
De haard gaat alleen open om er hout bij te gooien. Mits je de haard goed aansteekt (Zwitserse methode) en droog hout gebruikt is de verbranding volledig . Er blijft dan een klein beetje as achter. Als je buiten iets ruikt is het een buurman die niet goed stookt of het moet echt mistig/wind stil zijn (dan stook ik niet).
Normaal gooi ik er 6 of 8 blokken op, die branden ca 2-3 uur .
Ik wil nog een fijnstof meter kopen om exact te meten.

In onze vorige woning hadden we een marmeren schouw met open haard, die rook veel meer (ook buiten, ondanks 4 etages van 3m hoog) en had ook veel meer restafval .
Rendement daarop was 20%, onze haard 90%.

De verhalen over stank ed zijn zeker terecht, maar kan je verzekeren als ik stook merkt niemand het :).
Daarentegen als de buurman 2 huizen verderop een bbq aansteekt ruikt het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDuckeers
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2024
Rivanov schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 06:29:
[...]

In theorie kan het altijd een probleem vormen natuurlijk. Maar bedrijf dat deze deur heeft gemaakt en geplaatst boort maximaal 3cm diep. En dat is goed gegaan. :)
Ik heb dit gevraagd bij een willekeurige leverancier, waarbij ook is aangegeven dat dit geen enkel probleem is. Daarbij schijnt (afhankelijk van de opstelling) voornamelijk bevestiging aan het plafond plaats te vinden als je bijvoorbeeld voor openslaande deuren of schuifdeuren kiest.

Over de witte bakstenen:
Verder heb ik zelf gezien/gehoord dat de meer wittere bakstenen hun kleur ook later weer krijgen, als ze meer op hun plek zijn. De kleur van bakstenen kan wisselen als gevolg van allerlei omstandigheden (vocht, temperatuur, enz.). Dus waarschijnlijk (hopelijk) wordt het allemaal lichter als het vocht grotendeels uit de steen is getrokken (straks natuurlijk maar 1 kant blootgesteld aan vocht). Daarnaast kan de voeg ook invloed hebben op de kleur (geheel).

[ Voor 30% gewijzigd door MrDuckeers op 11-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
nel!s schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Ja, maar zo ziet het er nu dus uit: af en toe een helemaal bruin geschilderde baksteen tussen een mix van wit/grijs/beige stenen ;)

En daarbij... het is jouw keuze natuurlijk, maar heb je enig idee hoe zo’n oppervlak aan stenen je straks hebt? Daar ben je nog wel wat zaterdagen mee bezig :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
@Den_S85 Aantal echt donkere stenen valt wel mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:37
MrDuckeers schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb dit gevraagd bij een willekeurige leverancier, waarbij ook is aangegeven dat dit geen enkel probleem is. Daarbij schijnt (afhankelijk van de opstelling) voornamelijk bevestiging aan het plafond plaats te vinden als je bijvoorbeeld voor openslaande deuren of schuifdeuren kiest.

Over de witte bakstenen:
Verder heb ik zelf gezien/gehoord dat de meer wittere bakstenen hun kleur ook later weer krijgen, als ze meer op hun plek zijn. De kleur van bakstenen kan wisselen als gevolg van allerlei omstandigheden (vocht, temperatuur, enz.). Dus waarschijnlijk (hopelijk) wordt het allemaal lichter als het vocht grotendeels uit de steen is getrokken (straks natuurlijk maar 1 kant blootgesteld aan vocht). Daarnaast kan de voeg ook invloed hebben op de kleur (geheel).
Hier is de bevestiging in het plafond én vloer gemaakt. We hebben hier ook vloerverwarming, maar hij had z'n boor netjes gemarkeerd op 3cm zodat hij ook zéker niet dieper zou boren. En is allemaal goed gegaan. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@nel!s Haarzicht! Wat leuk! Denk dat we buren worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
[...]

Wat ook nog een enorm verschil maakt: voegen. Als het straks gevoegd is ziet het er weer heel anders uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Annuk schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Check ook bij de gemeente etcetera wat wel en niet mag. Collega heeft clausule in z'n papieren staan dat bij het gebruik van een hout-haard hij een boete van €250 per dag kan verwachten ivm de vele overlast klachten uit de bestaande bouw en de vorige fase.
[...]
Klinkt goed. Welke gemeente is dat, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@Peacefield78 ja volgens mij hebben we een paar Haarzichters in het topic, leuk! Hoe vind jij de witte huizen van van Wanrooij worden? In fase 1 zijn er al een aantal opgeleverd.
Welk project zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
nel!s schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:19:
@Peacefield78 ja volgens mij hebben we een paar Haarzichters in het topic, leuk! Hoe vind jij de witte huizen van van Wanrooij worden? In fase 1 zijn er al een aantal opgeleverd.
Welk project zitten jullie?
Ik denk dat je ze echt af moet zien, gevoegd, met raambekleding en met beplanting eromheen. Ik denk dat ze dan heel mooi worden.

Wij zitten niet in een project maar gaan tegenover jullie bouwen, tussen dat hele lange huis en de kavel waar ze net begonnen zijn in. Lees hier mee vanwege de waardevolle tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25
Klinkt als de nieuwe fase van de Keyser? Hebben ze nog steeds die oplichters van keukenkampioen als "projectleverancier"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magpie
  • Laatst online: 22:59
Haha woon sinds een maand of 4 in Haarzicht. Maar dan de BAM woningen en niet die van Van Wanrooij. Op dit moment kan ik de vorderingen volgen aan onze voorkant. Mooie woningen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magpie
@Peacefield78 mooi plekje, dat huis van jullie buren is echt gigantisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
Magpie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:51:
@Peacefield78 mooi plekje, dat huis van jullie buren is echt gigantisch!
Ha ja, schrok er wel even van. Had tekening gezien, maar in het echt poeh! Kunnen meerdere rijwoningen in geloof ik 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
Magpie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:50:
Haha woon sinds een maand of 4 in Haarzicht. Maar dan de BAM woningen en niet die van Van Wanrooij. Op dit moment kan ik de vorderingen volgen aan onze voorkant. Mooie woningen hoor!
Woon je in die huizen met die groenige luiken? Prachtig zijn die!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magpie
Twee onder één kap. Inderdaad met die luiken, maar dan de grijze variant. Nu nog veel bouwwerk natuurlijk, maar heel blij met de locatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
kabeltjekabel schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:14:
[...]

Klinkt goed. Welke gemeente is dat, als ik vragen mag?
Gemeente Dalfsen, en het grappige een andere collega een eind verderop is vrijstaand gaan bouwen net buiten het bebouwde kom bordje en heeft niet een dergelijke clausule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Annuk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Gemeente Dalfsen, en het grappige een andere collega een eind verderop is vrijstaand gaan bouwen net buiten het bebouwde kom bordje en heeft niet een dergelijke clausule.
Ja, ik ken ook een paar komgrenzen die je kunt ruiken. En in die diftar gemeentes gooien mensen ook hun restafval er in...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

Ik heb het net eens in onze technische specificatie opgezocht en daar staat dat 'Baksteen' en 'Grijs-Wit' bij de materialen.
Dus die bruine stenen matchen daar niet echt bij. Volgens mij zijn ze trouwens gewoon allemaal bruin en krijgen ze een grijs/wit kleurtje, want de achterkant van al die stenen is gewoon bruin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Peacefield78 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat je ze echt af moet zien, gevoegd, met raambekleding en met beplanting eromheen. Ik denk dat ze dan heel mooi worden.

Wij zitten niet in een project maar gaan tegenover jullie bouwen, tussen dat hele lange huis en de kavel waar ze net begonnen zijn in. Lees hier mee vanwege de waardevolle tips :)
Ja dat is recht tegenover ons, ha, mooi dat jij het wel ziet zitten met die stenen want je gaat er aanzienlijk meer van zien dan wij ;) Fantastisch hoor, uitzicht op het bosje vanaf jullie achterkant, ruime kavel. Wat zetten jullie erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kabeltjekabel schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Ja, ik ken ook een paar komgrenzen die je kunt ruiken. En in die diftar gemeentes gooien mensen ook hun restafval er in...
Dat zorgt idd voor het slechte sentiment bij veel mensen. Ook nooit opstoken met kranten of nat hout.

Ik praat niets goed hoor , niet stoken is altijd beter natuurlijk. Zelfde geldt voor BBQen, autorijden, vliegen, eten, gas stoken.. etc. ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
nel!s schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Ja dat is recht tegenover ons, ha, mooi dat jij het wel ziet zitten met die stenen want je gaat er aanzienlijk meer van zien dan wij ;) Fantastisch hoor, uitzicht op het bosje vanaf jullie achterkant, ruime kavel. Wat zetten jullie erop?
Gaan een schuurwoning bouwen die aan voorzijde klassiek is en aan achterzijde modern met veel glas. Zie PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Wij hebben zojuist een mooie pu-gietvloer laten leggen op de beganegrond. Helaas zijn de werkzaamheden nog niet klaar. Ik wil mijn vloer beschermen door middel van een stucloper. Ik zie bijvoorbeeld dat PermaFix een kwaliteitsmerk is maar wel prijzig gebeurtenis. Ik zou €180,- moeten betalen om het tijdelijk te beschermen. Zijn ‘normale’ stuclopers ook voldoende? Alle adviezen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
RRCreations schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:30:
Wij hebben zojuist een mooie pu-gietvloer laten leggen op de beganegrond. Helaas zijn de werkzaamheden nog niet klaar. Ik wil mijn vloer beschermen door middel van een stucloper. Ik zie bijvoorbeeld dat PermaFix een kwaliteitsmerk is maar wel prijzig gebeurtenis. Ik zou €180,- moeten betalen om het tijdelijk te beschermen. Zijn ‘normale’ stuclopers ook voldoende? Alle adviezen zijn welkom!
Wij zijn ook aan het kijken naar gietvloeren, welk merk is het bij jou geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Source90 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Wij zijn ook aan het kijken naar gietvloeren, welk merk is het bij jou geworden?
Senso gietvloer. Ziet er heel strak uit maar helaas nog geen jaren lange ervaring ermee. We zijn de eerste in onze vriendenkring die het nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

RRCreations schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:30:
Die duurdere stuclopers zijn vaak zelfklevend en waterdicht. Je hebt ook nog absorberende versies ;)

Een goedkopere stucloper voldoet prima, alleen moet je die zelf vastplakken en zijn dus niet waterdicht maar dat maakt in dit geval weinig uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Toppe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Die duurdere stuclopers zijn vaak zelfklevend en waterdicht.

Een goedkopere stucloper voldoet prima, alleen moet je die zelf vastplakken en zijn dus niet waterdicht maar dat maakt in dit geval weinig uit :)
De zelfklevende kunnen te veel kleven en niet loskomen of lijmresten achterlaten. Zie het bouwen-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Deleon78 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

De zelfklevende kunnen te veel kleven en niet loskomen of lijmresten achterlaten. Zie het bouwen-topic :)
Klopt, maar bij een gietvloer zou ik me daar niet heel erg zorgen om maken. Weet je meteen of de kwaliteit goed is ;)

Overigens staan er soms weken vermeld dat je het mag laten liggen. Doe je het langer loop je kans op schades of vieze plekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
RRCreations schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Senso gietvloer. Ziet er heel strak uit maar helaas nog geen jaren lange ervaring ermee. We zijn de eerste in onze vriendenkring die het nemen.
Pfeww, prijsopgave via de website komen wij op €7.000,- uit (55m2) :o

In een showroom of dergelijke nog een gunstigere prijs uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Toppe schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Klopt, maar bij een gietvloer zou ik me daar niet heel erg zorgen om maken. Weet je meteen of de kwaliteit goed is ;)

Overigens staan er soms weken vermeld dat je het mag laten liggen. Doe je het langer loop je kans op schades of vieze plekken :)
Zoek het maar op in het topic. De gietvloer maak ik me ook niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
1337aldi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Klinkt als de nieuwe fase van de Keyser? Hebben ze nog steeds die oplichters van keukenkampioen als "projectleverancier"?
Klopt! Jij een huis gekocht in een vorige fase van de Keyser? Slechte ervaringen met Keukenkampioen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 23:05
Source90 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Pfeww, prijsopgave via de website komen wij op €7.000,- uit (55m2) :o

In een showroom of dergelijke nog een gunstigere prijs uit te krijgen?
Heb een offerte liggen hier van 11k voor 150m2 voor een pu gietvloer.

https://www.coatingvloer.nl/
Zelf helaas nog geen ervaring mee, maar de google reviews zijn iig wel goed

[ Voor 9% gewijzigd door assassin85 op 11-10-2020 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
assassin85 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:12:
[...]

Heb een offerte liggen hier van 11k voor 150m2 voor een pu gietvloer.

https://www.coatingvloer.nl/
Ik heb van @RRCreations ook een mooie tip gekregen. Ik ga eens rond shoppen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Zonder direct al teveel offtopic te willen gaan:
Ik ben benieuwd of er ook ergens een soort van stappenplan / Tips&Tricks beschikbaar is voor de aanleg van een degelijk (draadloos) netwerk in een nieuwbouwhuis.

Ik heb voldoende loze leidingen aan laten leggen naar de verschillende ruimtes, maar ben nog zoekende naar:
- Beste kabel(merk) om te gebruiken
- Beste gereedschap (trekveer, kabelglijmiddel, etc)
- Strategie om te bepalen waar ik het beste de AP's kan plaatsen (Vrouwlief ziet liever geen AP zichtbaar aan het plafond)
- Adviezen voor merken netwerkapparatuur (Ubiquiti lijkt het meest populair op Tweakers)
- Evt zelfs stappanplan voor goed inrichten meerdere draadloze netwerken via VLAN. (o.a gastennetwerk, domotica, devices die niet op internet mogen, etc)

Er zijn genoeg topics te vinden hier op GoT van mensen met hun specifieke vragen, maar ik mis een beetje een algemeen iets.
Heb zelf voldoende (basis)kennis van netwerken en maak zelf al regelmatig netwerkkabels, dus ik zoek wel documentatie op beetje niveau.

Directe aanleiding is dat mijn switch vannacht overleden is en ik liefst meteen een nieuwe koop die straks mooi past in de nieuwe infrastructuur. :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Het is een tijdje geleden dat de keuken geplaatst is, maar de keukenzaak heeft afgelopen week professionele foto's laten maken voor gebruik op hun website. Onvoorstelbaar hoe een fotograaf zo'n keuken in beeld kan brengen.

Ik wil jullie de foto's niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFT7PjL6VKwsADrFKk-ApYXPLcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBlszqWH91lrS2jHncbDGTw4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EZfeuk5sWMMZYQYGPyBSEqWJZs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WrY88G5f97l2ekIl5xsa6Y2.jpg?f=fotoalbum_tile

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:08:
Zonder direct al teveel offtopic te willen gaan:
Ik ben benieuwd of er ook ergens een soort van stappenplan / Tips&Tricks beschikbaar is voor de aanleg van een degelijk (draadloos) netwerk in een nieuwbouwhuis.

Ik heb voldoende loze leidingen aan laten leggen naar de verschillende ruimtes, maar ben nog zoekende naar:
- Beste kabel(merk) om te gebruiken
- Beste gereedschap (trekveer, kabelglijmiddel, etc)
- Strategie om te bepalen waar ik het beste de AP's kan plaatsen (Vrouwlief ziet liever geen AP zichtbaar aan het plafond)
- Adviezen voor merken netwerkapparatuur (Ubiquiti lijkt het meest populair op Tweakers)
- Evt zelfs stappanplan voor goed inrichten meerdere draadloze netwerken via VLAN. (o.a gastennetwerk, domotica, devices die niet op internet mogen, etc)

Er zijn genoeg topics te vinden hier op GoT van mensen met hun specifieke vragen, maar ik mis een beetje een algemeen iets.
Heb zelf voldoende (basis)kennis van netwerken en maak zelf al regelmatig netwerkkabels, dus ik zoek wel documentatie op beetje niveau.

Directe aanleiding is dat mijn switch vannacht overleden is en ik liefst meteen een nieuwe koop die straks mooi past in de nieuwe infrastructuur. :)
Ik denk dat je beter hier terecht kan met je vragen:
[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

offtopic:
Ik krijg in totaal 28 internet punten verspreid over elke ruimte in de woning. Ook komen er 2 internet aansluitingen in het plafond (eerste verdieping en zolder) waar ik 2 UniFi AP's zal ophangen. Buiten maar ik gebruik van een outdoor versie van UniFi.

Mijn idee is om alle bekabeling naar de technische ruimte op zolder te leggen. Daar zal ik alles afmonteren met keystones op een patch paneel. Hier komt ook een 24 poort switcht te hangen en een 8 poort PoE switch die de AP's en camera's zal voorzien van spanning. Dit stuk houd ik bewust gescheiden van mijn 24 poort switch.

Op dit moment heb ik al verschillende VLANS in de woning, één specifiek voor IoT, één voor de gasten en één voor mijn eigen apparaten. Ondanks dat ik het nu wel ingericht heb werkt het nog zoals ik wil. Teveel mensen zitten nog op mijn eigen netwerk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Blihi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:00:
Het is een tijdje geleden dat de keuken geplaatst is, maar de keukenzaak heeft afgelopen week professionele foto's laten maken voor gebruik op hun website. Onvoorstelbaar hoe een fotograaf zo'n keuken in beeld kan brengen.

Ik wil jullie de foto's niet onthouden:

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie keuken, alleen wat doet die plantenbak in het midden van die bar/eettafel? Lijkt me vrij ongezellig ontbijten met elkaar. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
@Farmerwood ik zou de geest van de vrouw maar een beetje rijp gaan maken voor AP's aan het plafond, dat is gewoon altijd de beste plek omdat je vanaf daar met zo min mogelijk obstructie je wireless apparaten kan zien. In m'n huidige woning op elke verdieping Unifi in-wall AP's, top dingetjes hoor maar door de positionering laag bij de grond en omdat je outlets vaak in een hoek van de woning zitten heb ik wel hier en daar plekken met minder/slechte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Ascension schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:12:
@Farmerwood ik zou de geest van de vrouw maar een beetje rijp gaan maken voor AP's aan het plafond, dat is gewoon altijd de beste plek omdat je vanaf daar met zo min mogelijk obstructie je wireless apparaten kan zien. In m'n huidige woning op elke verdieping Unifi in-wall AP's, top dingetjes hoor maar door de positionering laag bij de grond en omdat je outlets vaak in een hoek van de woning zitten heb ik wel hier en daar plekken met minder/slechte dekking.
Plafond is echt niet nodig met bv unifi of aruba. Hier iig niet (bouw 2019, breedplaat, 100mm muren. Meeste APs zitten in uithoeken van het huis en staan op de grond tegen de muur naast een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Deleon78 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Plafond is echt niet nodig met bv unifi of aruba. Hier iig niet (bouw 2019, breedplaat, 100mm muren. Meeste APs zitten in uithoeken van het huis en staan op de grond tegen de muur naast een kast.
In uithoeken en naast meubels zou ik al niet willen. Mocht je een keer de ruimte willen omgooien dan ben je meteen de sjaak omdat je met dit soort issues blijft zitten.

Overigens kies ik heel bewust er voor om geen AP in de gang op de begaande grond te hangen. Op de overloop en op zolder vindt ik dan weer niet zo spannend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb besloten dat ik op de begande grond mijn APs hoog tegen de muur ga bevestigen. Zo'n 30cm onder het plafond. Ik vind het niet zo erg als ze enigs in het zicht zitten. Ik kan nu nog centraaldozen daar laten plaatsen.

Op de 1e en 2e verdieping komen ze alleen op de overloop.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 114 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2