Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre zouden loze leidingen die uitkomen op de buitenmuur er voor kunnen zorgen dat je lekkages of vochtproblemen krijgt?

Er komt toch regenwater in lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:20:
In hoeverre zouden loze leidingen die uitkomen op de buitenmuur er voor kunnen zorgen dat je lekkages of vochtproblemen krijgt?

ze dichten die gewoon af? (hier in BE toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repi3 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

ze dichten die gewoon af? (hier in BE toch)
Op de buitengevel niet, daar komt gewoon een pvc pijpje uit de voeg. Zeker als deze op het zuid westen zit, lijkt het me dat er een hoop water naar binnen regent/waait.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Ons huis wordt ook luchtdicht opgeleverd. Vind het ook maar een raar idee dat alle ventilatie haalbaar is via de mechanische ventilatie. Wij hebben echter genoeg ramen die wel open kunnen.

Even wat anders. Waren vandaag bij wat vrienden wezen kijken naar hun nieuwe woning. Zij vertelden dat de aannemer in de laatste maand bouwdrogers heeft geplaatst in de woning om het vocht te verwijderen uit de woning. Is dat gebruikelijk? Ik had er nog niet eerder van gehoord dat dit door de aannemer gebeurd. Was het zelf wel van plan omdat we de muren gaan laten stucen en afwerken met schrobvaste verf. De schrobvaste verf laat geen lucht door waardoor het vocht in de muren niet meer weg kan. Vandaar dat de stucadoor de bouwdrogers had aangeraden ivm risico op loslatend stucwerk.

Voor de duidelijkheid, dat is dus specifiek omdat we alle muren met die schrobvaste verf willen afwerken (ivm kinderen). Bij reguliere verf op stucwerk heb je dat probleem niet.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
@B-Bandit day komt vaker voor hoor, zeker als hij kort voor oplevering pas wind en waterdicht is gemaakt en het ook behoorlijk vochtig is geweest.

Ik heb nog een loze leiding en die gaat eerst inderdaad omhoog zoals @kabeltjekabel al aangeeft. Er komt dus geen grote hoeveelheden vocht naar binnen.
Overigens heb ik er hier ook 2 dicht gemaakt die ik (nog) niet gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door GeeMoney op 04-10-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:20:

Niet, als je gewoon afdicht en de leiding bovenin de doos doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Verwijderd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Op de buitengevel niet, daar komt gewoon een pvc pijpje uit de voeg. Zeker als deze op het zuid westen zit, lijkt het me dat er een hoop water naar binnen regent/waait.
Altijd eerst omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 21:57
Wat is jullie ervaringen met de doorlooptijd qua bouw? Woensdag de eerste kijkdag gehad, waar de begane grond vloer gelegd is. Over twee weken moet de verdiepingsvloer erin liggen en einde jaar de woning wind + waterdicht. Prima tot zover. Echter wordt er een oplevering aangegeven van 'voor de bouwvak, waarschijnlijk mei'.

Lijkt me erg lang voor een hoekwoning in een blok van 3. In toaal 11 woningen. Hoe is jullie ervaring? Bouw voelt snel met einde jaar alles dicht. Maar de afwerking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Daantju schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:08:
Wat is jullie ervaringen met de doorlooptijd qua bouw? Woensdag de eerste kijkdag gehad, waar de begane grond vloer gelegd is. Over twee weken moet de verdiepingsvloer erin liggen en einde jaar de woning wind + waterdicht. Prima tot zover. Echter wordt er een oplevering aangegeven van 'voor de bouwvak, waarschijnlijk mei'.

Lijkt me erg lang voor een hoekwoning in een blok van 3. In toaal 11 woningen. Hoe is jullie ervaring? Bouw voelt snel met einde jaar alles dicht. Maar de afwerking..
Als algemene regel duurt de afbouw binnen vaak net zolang als de ruwbouw buiten.
Die schatting voor de bouwvak lijkt dus zo gek nog niet. Zeker gezien december ook een mager maandje is qua bouwdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Gisteren hebben we de inlog gekregen van de portal van de bouwer (homectrl.nl).

Meteen verrast door de deadlines voor de bouw:
  • Fase A - Ruwbouw: vrijdag 16 oktober 2020
  • Keuken en badkamer: vrijdag 6 november 2020
  • Fase B - Afbouw: maandag 14 december
We hebben de hoera-brief nog niet eens ontvangen!

Gelukkig hebben mijn vrouw en ik ons al redelijk georiënteerd dus verwachten we wel dat we het gaan redden, maar anders moet je wel snel wezen!

Is er hier ook enige ervaring hoe strict deze deadlines zijn?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Farmerwood schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:03:
[...]

Dat lijkt (vrijwel) dezelfde, maar wel fors goedkoper.

Mijn Conrad pasje ligt ook al jaren te verstoffen trouwens. Belangrijkste reden zijn de enorm hoge prijzen van Conrad vergeleken bij China.
Het verschil tussen de 1A en de 3A is de aardlektest denk ik.

https://www.testboy.de/en...ukt/testavit_schuki_1a-1/
https://www.testboy.de/en...ukt/testavit_schuki_3a-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

JackBol schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:45:

Gelukkig hebben mijn vrouw en ik ons al redelijk georiënteerd dus verwachten we wel dat we het gaan redden, maar anders moet je wel snel wezen!

Redelijk strikt. Waar is dit?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
SirMemeAlot schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:43:
Mijn ervaring is dat Zonnepanelen via de bouwer doen vrij duur was. Je hebt ook de optie om een loze leiding aan te leggen waar de omvormer nu zit. Heb je in de toekomst flexibiliteit en kun je kiezen voor 1-fase omvormer of voor een 3 fase.

Dit is een tip uit persoonlijke ervaring, ik heb dat niet gedaan en wou later een 3-fase omvormer en daarvoor heb ik een extra groep van de droger aan moeten opofferen.

Edit: De prijs van de bouwer lijkt niet zo gek, mijn 3-fase van SMA was 1400 euro en dan nog wat extra kosten was ik ook rond die prijs kwijt voor zelf installeren.
Ik las inderdaad ook dat het duurder was via de aannemer, vandaar dat ik eventueel later panelen bij wil kunnen leggen. Bij de aannemer betaal ik per paneel (300 WP) €600. Ik wil daarom achteraf de mogelijkheid hebben zelf panelen bij te leggen.

Dus, als ik het goed begrijp kun je via de loze leiding een tweede omvormer aansluiten met daarop een serie extra panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

siemenz schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Redelijk strikt. Waar is dit?
Den Bosch. Nog niet alle woningen in het project zijn verkocht. De 70% is nog niet bereikt. Wat betekent dat voor kopers na 16-10? Kunnen die niets meer aan de ruwbouw wijzigen?

[ Voor 33% gewijzigd door JackBol op 04-10-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JackBol schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:03:
[...]

Den Bosch. Nog niet alle woningen in het project zijn verkocht. De 70% is nog niet bereikt. Wat betekent dat voor kopers na 16-10? Kunnen die niets meer aan de ruwbouw wijzigen?
Dat klopt ! Dan vinken ze de meest genomen opties (bijvoorbeeld de uitbouw) aan en betaal je dat bedrag al standaard meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Wij hadden iets langer de tijd, maar wel strikt met datums, over de datum heen gaan betekende extra kosten om nog dingen te wijzigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@JackBol De data waren strak hoewel bij ons 1 keer uitgesteld wegens wat later begin bouw. Maar ook daarna waren er nog wel opties die we met de bouwer konden bespreken. Hing er een beetje vanaf of het nog eenvoudig mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Daantju schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 16:08:

Reken op ongeveer 85-90% van je werkbare werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

De Rikster schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:54:
[...]

Reken op ongeveer 85-90% van je werkbare werkdagen.
En een jaar bestaat afhankelijk van de aannemer gemiddeld uit 180 werkbare dagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024

Bij ons ook verrast, met name omdat hier van te voren niets over hadden gehoord. En ik kende dit topci toen nog niet :-)
Uiteindelijk viel het bij ons erg mee (Blokland, ook via HOOMCRTL). Met name omdat ze zelf te krap zaten qua tijd werd eerst de deadline een paar keer met een week ofzo opgeschoven. Maar ook daarna bleef er ruimte, zolang ze zelf nog niet alle open vragen hadden beantwoord kon ik nog niet alle keuzes maken.
De deadline zou eigenlijk februari zijn, werd daarna maart en uiteindelijk hebben we begin juni de laaatste ronde met alle checks gehad. En heb ik nog steeds niet getekend... dus dat zegt misschien meer over de administratieve capaciteiten van onze aannemer. Vorige week toch nog een verplaatsing van een stopcontact aangevraagd en ze gaan nog even checken of dat nog lukt, dus fingers crossed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 22:34
Iemand ervaring met raam decoratie op draai en kiepramen?

Jaloezien kunnen maar tot 25mm of het raam draait niet meer. Of je geeft het raam op en je pakt een balk. Nu zagen we van fractions iets wat op het raam kan en dun genoeg is voor de deur nog te kunnen gebruiken.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk013 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:10:

Jaloezien kunnen maar tot 25mm of het raam draait niet meer. Of je geeft het raam op en je pakt een balk. Nu zagen we van fractions iets wat op het raam kan en dun genoeg is voor de deur nog te kunnen gebruiken.

Hoe doen jullie dit?
Plisse gordijnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HxWZVwx9kPo6pq1xSVt8rwI3Cc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2bzb4xtRIMKgTPc1lTiqR3V.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Pro tip: als je jonge katten hebt beter niet doen... Al onze plissé's hebben inmiddels scheurtjes of zelfs scheuren dankzij onze huisdieren die achter vliegen aanjagen ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

jurjen_g schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Pro tip: als je jonge katten hebt beter niet doen... Al onze plissé's hebben inmiddels scheurtjes of zelfs scheuren dankzij onze huisdieren die achter vliegen aanjagen ...
Hier 3 katten, totaal geen last van gelukkig. Wel ons gewone gordijn, die is totaal vernietigd. Maar jouw advies geldt eigenlijk voor alles wat mooi is.

Mooie bank met katten? Vergeet het maar. Mooie eetkamerstoelen? Nope. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04

Hoe doen jullie dit?
Plisse is makkelijk als je het mooi vindt. Idealiter heeft de architect er rekening mee gehouden en bv 10cm boven het kozijn ruimte gehouden. Gordijnen kunnen sowieso op de dag. Wij hebben er voor gekozen om op een paar plekken gewoon in de dag te hangen (ramen die toch nooit helemaal open hoeven, bv op de bg) of gewoon op de dag met een iets fraaier ophangsysteem.
Maar meerdere winkels klaagden over de architecten van tegenwoordig die hier geen rekening mee houden. We moesten de architect vooral eens meenemen naar de winkel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Deleon78 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:41:
[...]

We moesten de architect vooral eens meenemen naar de winkel :+
Dat zei onze keukenverkoper ook al na het zien van de bouwtekening met twee muren van de keuken bijna geheel glas vanaf de grond. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij stapten na de deadline van ruwbouw in het project en hebben uiteindelijk nog een uitbouw voor elkaar gekregen. De vergunning was nog niet aangevraagd waardoor aanpassingen nog mogelijk waren.
Hiervoor hebben we wel een dag moeten bellen om de juiste persoon te pakken te krijgen. De koopbegeleider was not amused omdat we haar passeerden (was niet mogelijk volgens haar).

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 06-10-2020 00:11 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Source90 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:36:
[...]

Dat zei onze keukenverkoper ook al na het zien van de bouwtekening met twee muren van de keuken bijna geheel glas vanaf de grond. 8)7
Dit hebben wij dus, met als klap op de vuurpijl een verlaagd plafond waardoor er bij dit raam maar 1 cm beschikbaar is boven het raam. Ik ben eerlijk gezegt niet zo weg van plisse, matcht niet bij de rest van het interieur is er wat anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk013 op 06-10-2020 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Luuk013 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 06:30:
[...]

Dit hebben wij dus, met als klap op de vuurpijl een verlaagd plafond waardoor er bij dit raam maar 1 cm beschikbaar is boven het raam. Ik ben eerlijk gezegt niet zo weg van plisse, matcht niet bij de rest van het interieur is er wat anders?
paneelgordijnen?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:06

Hoe doen jullie dit?
Wij hebben overal shutters en zijn precies zo geplaatst dat het raam gewoon open kan in kiepstand. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Sport_Life schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:07:
[...]

Wij stapten na de deadline van ruwbouw in het project en hebben uiteindelijk nog een uitbouw voor elkaar gekregen. De vergunning was nog niet aangevraagd waardoor aanpassingen nog mogelijk waren.
Hiervoor hebben we wel een dag moeten bellen om de juiste persoon te pakken te krijgen. De koopbegeleider was not amused omdat we haar passeerden (was niet mogelijk volgens haar).
Een kleine uitbouw is bijna altijd vergunningsvrij en als ie dat niet is zal de aannemer het standaard mee aan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Wij hebben overal shutters en zijn precies zo geplaatst dat het raam gewoon open kan in kiepstand. :)
Ik vind shutters ook mooi, maar ze nemen best veel licht weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

siemenz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:29:
[...]

Een kleine uitbouw is bijna altijd vergunningsvrij en als ie dat niet is zal de aannemer het standaard mee aan vragen.
Het is een uitbouw van 2.40m (5.76m breed) en was wel degelijk nodig bij de vergunning aanvraag , tenminste dat is mij wijsgemaakt ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Sport_Life schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Het is een uitbouw van 2.40m (5.76m breed) en was wel degelijk nodig bij de vergunning aanvraag , tenminste dat is mij wijsgemaakt ;).
https://watmagikbouwen.nl/vergunningvrij/aanbouw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:02
Voor een renovatie project probeer ik de kosten in te schatten voor dragende HSB wanden (woning scheidende wanden) met minimale dikte (zeg vanaf 160mm) in 'traditioneel hout' en I-beam / I-joist zoals bijvoorbeeld van James Jones & Sons, Metsä Wood en Steico (in alfabetische volgorde/zonder voorkeur).

Zijn er tweakers die detail tekeningen hebben en willen delen. Hoe meer dit in de buurt komt van object met BGG en 1e rechthoekig en 2e pan gedekte mansarde kap hoe beter. :-)

Tevens ben ik op zoek naar een bouwkundig ingenieur die hiermee aan de slag zou kunnen qua technisch ontwerp. Tips meer dan welkom. :)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Rivanov schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:54:
[...]

Dat is dus wat wij ook overwegen.

Afgelopen week kwamen wij bij een bedrijf dat fractions verkocht. Kent iemand dat of heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38
Misschien is dit niet de plek voor mijn vraag, excuses als dat het geval is. Voor ons nieuwe huis ben ik van plan een 5.1 set met versterker te kopen. Ik maak me echter zorgen over klachten vanuit buren. Ik zal geen muziek door de speakers knallen, maar het moet natuurlijk wel redelijk luid kunnen. Momenteel wonen we in een oude huis, als je de TV wat hard zet is het twee huizen verder te horen. Hoe is dit met de nieuwe woningen? Het is een 2-onder-1 kap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:39:
Misschien is dit niet de plek voor mijn vraag, excuses als dat het geval is. Voor ons nieuwe huis ben ik van plan een 5.1 set met versterker te kopen. Ik maak me echter zorgen over klachten vanuit buren. Ik zal geen muziek door de speakers knallen, maar het moet natuurlijk wel redelijk luid kunnen. Momenteel wonen we in een oude huis, als je de TV wat hard zet is het twee huizen verder te horen. Hoe is dit met de nieuwe woningen? Het is een 2-onder-1 kap.
Daar is niks over te zeggen. Lage tonen gaan overal doorheen, dus je moet gewoon met je buren afstemmen wat een acceptabel niveau is. Als je je geluid "redelijk luid" wilt zetten, moet je niet in een tweekapper gaan wonen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ik denk inderdaad niet dat dit de juiste plek is voor je vraag. Maar omdat ik zelf ook erg van audio houd kan ik je wel antwoord geven.

Woon nu in een huis uit 2012 en kijk vrij vaak in de nacht films op aardig volume. Nooit klachten gehad. Ook boven in de slaapkamers horen ze niets (of weinig).

Dus denk dat dat wel zal loslopen. Er zit een flinke betonnen muur tussen jou en je buren, dat is niet zo gehorig. Bass niet al te hoog zetten helpt uiteraard ook ;)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 18:38
@B-Bandit Dank! Dit wordt ons eerste nieuwe huis, dus ik weet niet wat ik precies kan verwachten. Ons vorige en huidige huis zijn behoorlijk gehorig. In de late uren hoor je zelfs buren de WC doortrekken. Bass zal ik aan denken, misschien helemaal geen subwoofer nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door mister_S op 06-10-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
mister_S schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:39:
@B-Bandit Dank! Dit wordt ons eerste nieuwe huis, dus ik weet niet wat ik precies kan verwachten. Ons vorige en huidige huis zijn behoorlijk gehorig. In de late uren hoor je zelfs buren de WC doortrekken. Bass zal ik aan denken, misschien helemaal geen subwoofer nemen.
Ok, ja ik ken dat soort gehorigheid ook van oudere huizen inderdaad. In principe heb je daar bij moderne woningen geen last van.

Wat betreft een subwoofer, kan prima hoor. Hij staat hier bij mij thuis net een tikje zachter dan ik hem echt zou willen, maar nog altijd beter dan niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:29

Toppe

Oké ✅

Wij hebben twee HomePods en deze hebben van zichzelf een redelijke stevige bass. Staan op een TV kast die met 3 fretten in een betonnen muur zitten. Daarbij staan de HomePods nog geen 2cm van de muur af, aardig dichtbij dus.

Nu komen wij met regelmaat bij de buren over de vloer en hebben gewoon eens getest hoe goed je het daar hoort. Uiteraard wel wat foute nummers gekozen (Candy Shop, WAP, Sweet Dreams, Moshpit, DEUTSCHLAND. Lekker foute nummers :+ ) en waar wij hadden verwacht echt een bass te horen of voelen bij een volume dat je elkaar net niet hoort blijkt dat op vol vermogen te zijn, zelfs dan hoor je het amper.

Gek genoeg horen we de wasmachine daar weer beter als in ons eigen huis.

Moet wel toegeven dat we de bass op deze nummers zelf ook erg goed horen als we voor de TV zitten. Zodra we aan de eettafel zitten dan horen we het amper, hij kan dus redelijk gericht bass ‘sturen’

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:45
Wij hebben vdg toegang gekregen tot de portaal van de bouwer. I'm impressed.

Er is een heus Deurenportaal waar we voor elke deur iets van 10-15 opties hebben, incl 'taats' achtige stalen deuren. Kosten vallen ook mee. Komt ook nog een trappenportaal om de trap uit te kiezen. Alle belangrijke data qua beslismomenten staan ook netjes in de portal, alsmede de eerste keuzes van de ruwbouw.

Ongetwijfeld is dit voor iedereen die zo'n proces al meegemaakt heeft niets nieuws, maar ik vind het contrast met de informatie die je vooraf in het proces krijgt en de informatie / mogelijkheden die je nu krijgt positief groot :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11
Waar ik benieuwd naar ben wat hebben jullie zoal gebudgetteerd voor gordijnen / zonwering binnen?
Wij een offerte gedaan voor gordijnen, plissé en duettes.
1 keukenraam kantelkiep, 3 slaapkamerramen kantel kiep, 2 vaste slaapkamer ramen en een douche raam kantelkiep.
In de woonkamer een in-between gordijn over de volle breedte (5.10m).
Dit alles is all in , inclusief montage enz €3300.
Mij lijkt het wat veel, moet wel zeggen het is bij een lokale ondernemer en ze hebben ons goed geholpen, lang bezig geweest met uitzoeken en goede adviezen gekregen (is ook wat waard natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Requiem19 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:18:
Wij hebben vdg toegang gekregen tot de portaal van de bouwer. I'm impressed.

Er is een heus Deurenportaal waar we voor elke deur iets van 10-15 opties hebben, incl 'taats' achtige stalen deuren. Kosten vallen ook mee. Komt ook nog een trappenportaal om de trap uit te kiezen. Alle belangrijke data qua beslismomenten staan ook netjes in de portal, alsmede de eerste keuzes van de ruwbouw.

Ongetwijfeld is dit voor iedereen die zo'n proces al meegemaakt heeft niets nieuws, maar ik vind het contrast met de informatie die je vooraf in het proces krijgt en de informatie / mogelijkheden die je nu krijgt positief groot :).
Dat is denk ik niet homectrl.nl waar je op zit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:45
JackBol schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Dat is denk ik niet homectrl.nl waar je op zit dan?
Nee, is bij Kbk bouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ComTech schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:17:
Waar ik benieuwd naar ben wat hebben jullie zoal gebudgetteerd voor gordijnen / zonwering binnen?
Wij een offerte gedaan voor gordijnen, plissé en duettes.
1 keukenraam kantelkiep, 3 slaapkamerramen kantel kiep, 2 vaste slaapkamer ramen en een douche raam kantelkiep.
In de woonkamer een in-between gordijn over de volle breedte (5.10m).
Dit alles is all in , inclusief montage enz €3300.
Mij lijkt het wat veel, moet wel zeggen het is bij een lokale ondernemer en ze hebben ons goed geholpen, lang bezig geweest met uitzoeken en goede adviezen gekregen (is ook wat waard natuurlijk).
Als je een bouwtekening hebt, waar ook je gevels op staan. Kun je dit vrij exact uitrekenen. Ik bestel al jaren raambekleding bij Veneta en ben daar zeer tevreden over. Maar er zijn zat andere online shops.

3300 is wat veel denk ik.

Montage is ook vrij simpel, daar kun je ook flink op besparen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2020 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:12:
[...]

Als je een bouwtekening hebt, waar ook je gevels op staan. Kun je dit vrij exact uitrekenen. Ik bestel al jaren raambekleding bij Veneta en ben daar zeer tevreden over. Maar er zijn zat andere online shops.

3300 is wat veel denk ik.

Montage is ook vrij simpel, daar kun je ook flink op besparen.
Veneta is zeker een prima optie om ook eens uit te rekenen (en vervolgens een offerte voor te vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Oh dat Veneta beantwoord meteen een vraag die ik hier wilde stellen, zij hebben ook plissé topdown/bottomup gordijnen tot 360cm hoog. Dat gaat dan wel werken met onze glazen pui van 380cm.

Valt er ook een dealtje te maken bij veel afname?

Wel jammer dat ze geen elektrische bediening hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Hertog_Martin op 06-10-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Hertog_Martin schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:54:
Oh dat Veneta beantwoord meteen een vraag die ik hier wilde stellen, zij hebben ook plissé topdown/bottomup gordijnen tot 360cm hoog. Dat gaat dan wel werken met onze glazen pui van 380cm.

Valt er ook een dealtje te maken bij veel afname?

Wel jammer dat ze geen elektrische bediening hebben
Heel jammer. Zijn er nog partijen bekend die wel betaalbaar elektrische bediening hebben? Dan kan ik het zelf wel slim maken :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:06
Afgelopen maandag een koop/aanneemovereenkomst getekend, nu druk aan het rekenen en ben nu aanbeland in de, redelijk ondoorzichtige, prijzenmarkt voor zonwering. Ik kijk hier voor naar shutters en ben benieuwd of iemand globaal kan vertellen aan hoeveel € ik per m2 moet rekenen. En ook ben ik op zoek naar ervaringen met bedrijven die shutters maken en plaatsen. Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Veneta doet ook shutters.
https://www.veneta.com/shutters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op als je plisse ergens gordijnen koopt dat je weet wat je koopt.

Het ene merk of winkel vindt dit plisse:

Afbeeldingslocatie: https://www.topjaloezieen.nl/media/cache/sylius_shop_product_original/8a/46/c5b7fbaeea5ee4383b39a5f3dacc.jpeg

En bij Veneta bijv. krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.veneta.com/CmsData/Artikelen/Fotos/HC-FT10-25-C2202/energy_-_plissegordijn_top_down_ft10_-_graphite_c2202_HC-FT10-25-C2202_detail_320x350_3.jpg

Die 2e isoleert veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 11:57
Ik heb eens verdiepingshoge raambekleding uitgerekend bij Veneta en vond dit extreem duur uitvallen. Maar ik ben er nog niet diep ingedoken. Ik vind persoonlijk IKEA raambekleding kwalitatief zeer goed in ons huidige huis, maar ben ik benieuwd naar andere opties zoals Veneta die op maat worden gemaakt.

En, Heeft er nog iemand tips voor een leverancier van traditionele look dakkapellen? Ik vind Ruijter en Wiko, maar dat zijn bepaald geen discounters en ook niet altijd even goede recensies..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die onderste variant wordt elders ook wel als DUETTE verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Wij hebben vandaag de "goednieuwsbrief" ontvangen. Heel erg leuk dat het nu echt gaat beginnen. het heeft bij voorbaat al 1,5 maand vertraging opgelopen vanwege een hogedruk gasleiding die blijkbaar 2 dagen voor start heien naar voren kwam, net op tijd gelukkig :+

Ze zullen hem wel geknepen hebben want de KAO bevatte als voorwaarde dat 7 oktober de grond bouwrijp moest zijn anders ontbindbaar.. Net op tijd dus!!

[ Voor 22% gewijzigd door 1ntroduc3 op 07-10-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
@1ntroduc3 dat ze "net op tijd" zijn zal dus ook geen toeval zijn als vandaag de ontbindende voorwaarden verliepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die eerste IS ook gewoon plisse :) Het verschil zit hem in de lichtdoorlatendheid die bij de tweede ongeveer 2 x zo hoog is als bij de eerste. De tweede heeft meer materiaal en kost dus ook meer. Beide zijn wel stofnesten en zeer moeilijk schoon te maken zonder de boel te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
1ntroduc3 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:13:
Wij hebben vandaag de "goednieuwsbrief" ontvangen. Heel erg leuk dat het nu echt gaat beginnen. het heeft bij voorbaat al 1,5 maand vertraging opgelopen vanwege een hogedruk gasleiding die blijkbaar 2 dagen voor start heien naar voren kwam, net op tijd gelukkig :+

Ze zullen hem wel geknepen hebben want de KAO bevatte als voorwaarde dat 7 oktober de grond bouwrijp moest zijn anders ontbindbaar.. Net op tijd dus!!
Mogen ontbinden is ook een wassen neus. Zeker in populaire projecten die 10x over ingeschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

Die eerste IS ook gewoon plisse :) Het verschil zit hem in de lichtdoorlatendheid die bij de tweede ongeveer 2 x zo hoog is als bij de eerste. De tweede heeft meer materiaal en kost dus ook meer. Beide zijn wel stofnesten en zeer moeilijk schoon te maken zonder de boel te beschadigen.
Ik heb die duettes/plisse's van Veneta in de woonkamer en keuken hangen. Het is een gemeleerde antraciete kleur, dus misschien valt het niet op. Maar ik heb weinig last van stof.

De jaloezieen die ik boven heb hangen zijn echter een ramp qua stof. Dat koekt een soort van aan, waardoor een stofzuiger weinig zin heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
nel!s schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:34:
En, Heeft er nog iemand tips voor een leverancier van traditionele look dakkapellen? Ik vind Ruijter en Wiko, maar dat zijn bepaald geen discounters en ook niet altijd even goede recensies..
Onze dakkapellen komen wel bij Ruiter Dakkapellen vandaan. Wij zijn heel erg tevreden en kunnen ze van harte aanbevelen. Ook de overburen hebben een dakkapel van Ruiter.

Bij ons hebben ze de dakkapellen afgewerkt met dezelfde sierlijst als het huis, en ook de vlakverdeling in de ramen. Hebben ook van die grote dubbele dakramen geplaatst bij ons op zolder. Fijne communicatie, keurige uitvoering, zijn helemaal positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
mvds schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:25:
[...]

De tweede laat twee keer meer door dan de eerste? Ondanks meer materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hertog_Martin schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

De tweede laat twee keer meer door dan de eerste? Ondanks meer materiaal?
Net andersom idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb die duettes/plisse's van Veneta in de woonkamer en keuken hangen. Het is een gemeleerde antraciete kleur, dus misschien valt het niet op. Maar ik heb weinig last van stof.

De jaloezieen die ik boven heb hangen zijn echter een ramp qua stof. Dat koekt een soort van aan, waardoor een stofzuiger weinig zin heeft.
Dat had ik ook, lichte kleur plisse en ook nog eens een ruwe structuur waardoor je het stof amper ziet, maar als je met je vinger er overheen gaat zie je het wel.

En jaloezieën zijn idd ook verschrikkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 07-10-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:02
Een punt wat ik zelf enorm onderschat hebt, het internet aangesloten krijgen.

Voor alle toekomstige bewoners van nieuwbouwhuizen, hou er rekening mee dat het vrij lang kan duren voordat je internetaansluiting actief is. Er wordt veelal een glasvezelverbinding naar de huizen gelegd, die vervolgens nog in de meterkast en wijkcentrale afgemonteerd moet worden. Dit traject kan, afhankelijk van de eigenaar van het netwerk (dus niet je provider, maar de netwerkleverancier), vele maanden duren.

Een positieve vermelding daarbij voor Delta, bij een vriend van mij was deze keurig binnen 3 weken aangesloten na oplevering (let wel: N=1). Als je afhankelijk bent van KPN, reken dan gerust op 3-6 maanden voordat je van je verbinding gebruikt kunt maken (inclusief vele afspraken die niet worden nagekomen en een totaal gebrek aan welke informatie/planning dan ook). Bij die laatste ervaring is de N iets groter, namelijk de hele nieuwbouwwijk hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
dvdheiden schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:55:
Een punt wat ik zelf enorm onderschat hebt, het internet aangesloten krijgen.

Voor alle toekomstige bewoners van nieuwbouwhuizen, hou er rekening mee dat het vrij lang kan duren voordat je internetaansluiting actief is. Er wordt veelal een glasvezelverbinding naar de huizen gelegd, die vervolgens nog in de meterkast en wijkcentrale afgemonteerd moet worden. Dit traject kan, afhankelijk van de eigenaar van het netwerk (dus niet je provider, maar de netwerkleverancier), vele maanden duren.
Die vertraging zal waarschijnlijk vooral een aandachtspunt zijn voor de huizen die als eerste in een project opgeleverd worden. Bij ons zijn afgelopen maand de eerste huizen opgeleverd en wij krijgen waarschijnlijk rond februari 2021 de sleutel. Ik verwacht geen probleem met aansluiten. Zolang ik maar wel op tijd een provider kies en abo aanvraag.

Intussen wel bij de huidige en vorige woning gemerkt dat correct aansluiten wel een ander verhaal is. In beide gevallen zou Reggefiber een week voordat de provider activeerde de lijn open zetten. 2x bleek dat ze het verkeerde huis aangesloten hadden omdat de labels niet klopten in de centrale.
Maar dat overkomt mij altijd.. Ziggo heeft ook een keer mij afgesloten ipv de buurman en ze namen een week de tijd om me weer aan te sluiten. Toen ben ik overgestapt naar een andere aanbieder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Farmerwood schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Die vertraging zal waarschijnlijk vooral een aandachtspunt zijn voor de huizen die als eerste in een project opgeleverd worden. Bij ons zijn afgelopen maand de eerste huizen opgeleverd en wij krijgen waarschijnlijk rond februari 2021 de sleutel. Ik verwacht geen probleem met aansluiten. Zolang ik maar wel op tijd een provider kies en abo aanvraag.

Intussen wel bij de huidige en vorige woning gemerkt dat correct aansluiten wel een ander verhaal is. In beide gevallen zou Reggefiber een week voordat de provider activeerde de lijn open zetten. 2x bleek dat ze het verkeerde huis aangesloten hadden omdat de labels niet klopten in de centrale.
Maar dat overkomt mij altijd.. Ziggo heeft ook een keer mij afgesloten ipv de buurman en ze namen een week de tijd om me weer aan te sluiten. Toen ben ik overgestapt naar een andere aanbieder.
Hier was de glasvezel ook een mooi verhaal.

Eerst zou er geen glasvezel komen, wat vreemd is want de hele wijk heeft glasvezel. Toen zou er wel glasvezel komen.

Bij oplevering bleek bij de eerste huizen wel een glasvezel te liggen, maar die lag nog opgerold in de meterkast, dus niet klaar voor afmontage.

Uiteindelijk kwam KPN Netwerk de glasvezel afmonteren. Daarna kan KPN of T-Mobile komen om op de afgemonteerde glasvezel het modem aan te sluiten en dat duurde weken (alles was wel op tijd aangevraagd natuurlijl).

Maar goed, Toen het Internet aangesloten was, werkte het modem niet. Wat ik ook deed, ik kreeg geen signaal. Weer een paar dagen later een monteur over de vloer die vanalles probeerde, totdat hij er achter kwam dat de vezel in mijn meterkast niet mijn vezel was.....

Dus hij heeft in de patchkast in de wijk iets veranderd en ik had Internet. Zijn verhaal was dat er twee huizen omgewisseld waren in de patchkast.

Een paar weken later stonden er weer monteurs voor de deur. Of ik het Internet even kon missen, want ze moesten de boel herstellen. De kabel die bij mij in huis uit kwam zat nu in het verkeerde poortje geprikt en dat konden ze alleen herstellen door een bundel kabels op te graven, de twee vezels te zoeken, door te knippen en weer kruislings aan elkaar te lassen 8)7 |:(

Maar goed, ze zijn een uurtje of 4 aan het werk geweest (heb even staan kijken) en nog steeds Internet, dus het zal wel goed zijn.

Staat even later de buurman op de stoep. Of mijn Internet het wel deed? Bleek dat ze zijn kabeltje dus ook veranderd hadden en nu had hij geen Internet meer. T-Mobile moest er bij komen om het plugje in de centrale weer in het juiste gaatje te prikken... :?

Wat een chaoten zijn die bedrijven. Geen enkele coordinatie. Ze graven gewoon wat op, leggen een kabel en dan moet de klant het maar uitzoeken.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
GeeMoney schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:45:
ik heb de originele tekeningen even erbij gepakt en daar blijkt dat elke ruimte 1 raam had wat alleen kon kantelen hier. Dus niet volledig open.
Wel bijzonder. We hebben hier ook een paar kiepramen en zowel makelaar als kopersbegeleider zeiden 'niet naar vragen, is kwestie van een palletje in het kozijn omzetten je kunt ze ook normaal openen'.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rivanov
De stalen taatsdeur zit er in! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xLAUEFT.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice man. Hoe breed is die uitsparing?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik zou laten weten als het zover was. Een uitgebreidere post met betrekking tot het isoleren vind je in het klussen topic maar hier een samenvatting en de foto's:
GeeMoney in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Al met al geen goedkope klus.
Aan isolatiemateriaal denk ik zo'n 400 euro uitgegeven en nog eens 18 tubes kit (net geen 180 euro) en 1,5 dag werk tot nu toe dus ik hoop dat het resultaat er naar zal zijn :9.
En ohja, het los halen van de hele combinatie en weer laten aansluiten kost ook even €1000,- .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Nice man. Hoe breed is die uitsparing?
De deur is 2.60m x 95cm
We hebben tijdens de bouw het volledige kozijn laten vervallen.

Deur hebben we speciaal laten maken door een metaalbedrijf hier in de buurt. :)

Het is een taatsdeur dus hij “klapt” beide kanten op. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 07-10-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:47:
Ik zou laten weten als het zover was. Een uitgebreidere post met betrekking tot het isoleren vind je in het klussen topic maar hier een samenvatting en de foto's:

***members only***

Aan isolatiemateriaal denk ik zo'n 400 euro uitgegeven en nog eens 18 tubes kit (net geen 180 euro) en 1,5 dag werk tot nu toe dus ik hoop dat het resultaat er naar zal zijn :9.
En ohja, het lashalen van de hele combinatie en weer laten aansluiten kost ook even €1000,- .
Flink wat werk. Ben benieuwd of je ‘probleem’ nu ook daadwerkelijk opgelost is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Toppe schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:51:
[...]

Flink wat werk. Ben benieuwd of je ‘probleem’ nu ook daadwerkelijk opgelost is :)
Ik ook :+.
De mechanische ventilatie op de hoogste stand is nu nog heel zachtjes hoorbaar (wordt er wel 600m3 lucht verplaats per uur!). Met de warmtepomp heb ik geluidsmetingen gedaan en voordat ik iets had gedaan gaf dat 41dB in de slaapkamer tijdens verwarmen. Wat leidingen los gehaald en even snel wat isolatie rond om losjes geplaatst zorgde voor 36dB in de slaapkamer. Morgen gaat alles er weer op en ik hoop dat we dan ruim onder de 30 zullen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
GeeMoney schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:47:

***members only***

En ohja, het los halen van de hele combinatie en weer laten aansluiten kost ook even €1000,- .
Mooi gedaan! :)
Volgende week inschrijving regelen bij de KvK, ZZPer Geemoney voor al uw warmtepompen geluidsproblemen in te huren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:22

EiT

GeeMoney schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 22:03:
[...]

Ik ook :+.
De mechanische ventilatie op de hoogste stand is nu nog heel zachtjes hoorbaar (wordt er wel 600m3 lucht verplaats per uur!). Met de warmtepomp heb ik geluidsmetingen gedaan en voordat ik iets had gedaan gaf dat 41dB in de slaapkamer tijdens verwarmen. Wat leidingen los gehaald en even snel wat isolatie rond om osjes geplaatst zorgde voor 36dB in de slaapkamer. Morgen gaat alles er weer op en ik hoop dat we dan ruim onder de 30 zullen zitten.
Waarom lost de aannemer dit niet op?
Ik weet niet wat de normen zijn, in ons vorige woning is er op zolder nog een deur geplaatst na oplevering omdat de WTW uiteindelijk te veel geluid maakte. Zolder was wel met indeling opgeleverd (1 slaapkamer), misschien dat het daar aan lag, maar volgens de brief die wij toen kregen ging het over ging het voornamelijk om het “geluidsoverlast” door het hele huis.

Ik ben blij dat de onze in de garage staat, wij waren nog met CV ketel opgeleverd en heeft best wat voeten in de aarde gehad om dat ding in de garage te krijgen. Kosten waren uiteindelijk maar 450 euro. Direct na oplevering een WP laten plaatsen.

Nu slapen wij er letterlijk recht boven en horen wij hem nooit. Ik heb dat ding 1x tijdens een legionella run gehoord in de speelkamer (die zit in de garage aan de andere kant van de muur).
Wij hebbem een Ecoforest, een Nibe is nog stiller, deze hadden wij in ons vorige huis en stond in de trapkast van de woonkamer. Deze hoorde je nooit. De koelkast daarentegen wel...

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@EiT omdat alles aan de mormen voldoet. De ytong blokken had ik ook al speciale extra geluidsarme variant van laten plaatsen namelijk. En de pomp hebben ze al gecontroleerd op een juiste werking en geluidsniveau en die bleek ook gewoon te voldoen aan de opgaves.
Daar begon ik dus niets tegen dus dan maar zelf aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Vandaag gesprek met de bouwer over de ruwbouw. Centraaldozen in het plafond is daar een onderdeel van, aangezien die betonplaten af fabriek met de benodigde gaten, leidingen komen.

Met het lichtplan zijn we al een heel eind, maar nu rijst de vraag, access points. Voorbereiding met UTP centraaldozen om ze aan het plafond te monteren of niet?

Wat hebben anderen hier gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
JackBol schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 07:00:
Vandaag gesprek met de bouwer over de ruwbouw. Centraaldozen in het plafond is daar een onderdeel van, aangezien die betonplaten af fabriek met de benodigde gaten, leidingen komen.

Met het lichtplan zijn we al een heel eind, maar nu rijst de vraag, access points. Voorbereiding met UTP centraaldozen om ze aan het plafond te monteren of niet?

Zelf ga ik voor loze leidingen die uitkomen in het plafond van de hal en overloop. Dit kan je uiteraard door de aannemer laten voorbedraden met UTP, maar dat ga ik later zelf doen om geld te besparen. Access point op de plek van de loze leiding en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Ik heb zuinig gedaan met loze leidingen. 1 per bouwlaag extra die ik in het plafond laat uitkomen. Daar komt een AP. Op de zolder een loze leiding extra voor een Utp stopcontact.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit begrepen dat men van die access points of van die ufo's aan het plafond wil. Die dingen wil je zoveel mogelijk uit het zicht imho.

Ik heb in elke kamer een loze leiding op 300mm, en stop access points weg in kastjes. Het is geen kantoorgebouw en met zo'n Ubiquity schotel in een kastje op elke verdieping, heb je ruim genoeg dekking.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:20:
[...]

Ik heb nooit begrepen dat men van die access points of van die ufo's aan het plafond wil. Die dingen wil je zoveel mogelijk uit het zicht imho.

Ik heb in elke kamer een loze leiding op 300mm, en stop access points weg in kastjes. Het is geen kantoorgebouw en met zo'n Ubiquity schotel in een kastje op elke verdieping, heb je ruim genoeg dekking.
Tot je de indeling van de ruimte wilt veranderen.

Zo'n ding tegen het plafond is echt geen ramp. Vrouwlief vond het eerst ook een slecht idee tot ik hem tegen het plafond hield: Valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:36:
[...]

Tot je de indeling van de ruimte wilt veranderen.

Zo'n ding tegen het plafond is echt geen ramp. Vrouwlief vond het eerst ook een slecht idee tot ik hem tegen het plafond hield: Valt reuze mee.
Mja, tegenwoordig heb je al van die afzichtige ventielen aan het plafond van de WTW, vind ik meer dan genoeg. Ik hou ervan als het plafond gewoon strak is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

CFC-Mathijs schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Mja, tegenwoordig heb je al van die afzichtige ventielen aan het plafond van de WTW, vind ik meer dan genoeg. Ik hou ervan als het plafond gewoon strak is :9
Je kan nog altijd voor een design ventiel gaan. Overigens wel een dure hobby voor het hele huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Je kan nog altijd voor een design ventiel gaan. Overigens wel een dure hobby voor het hele huis.
Maar wel bedankt voor de tip! Mocht er aan het eind vd bouw nog wat geld in het bouwdepot zitten weet ik dat ik mijn vriendin hier heel blij mee kan maken. Dat is die 1000 euro ook wel waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 11:20
EiT schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 00:02:
[...]

Waarom lost de aannemer dit niet op?
Ik weet niet wat de normen zijn
Geluid van installaties in je eigen woning mogen 30dBA zijn in een verblijfsruimte (woonkamer / slaapkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

CFC-Mathijs schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:38:
[...]

Vergeet de rookmelders niet. Ook weinig design aan. :P

Andere vraag... paar jaar geleden is mijn woning opgeleverd. Heb wel wat gegevens van gebruikte leveranciers, onderhoudszaken etc. gekregen maar geen bouwtekening en zo. Nu heb ik wel alles van de omgevingsvergunning en daar staat veel in. Maar is het gebruikelijk dat je zoiets achteraf krijgt van je eigen woning? Niet dat ik het (nu) nodig heb, maar ben er benieuwd naar of zoiets hoort.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

CFC-Mathijs schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Maar wel bedankt voor de tip! Mocht er aan het eind vd bouw nog wat geld in het bouwdepot zitten weet ik dat ik mijn vriendin hier heel blij mee kan maken. Dat is die 1000 euro ook wel waard
Ik ken een WTW niet hoor maar met MV moet je die ventielen wel inregelen om te zorgen dat ze goed werken. Mogelijk is het met een WTW idem, dan zou je die kosten er ook nog bij krijgen.

Ik zet hem even op mijn bespreeklijstje met de aannemer, wellicht kan ik ze zelf leveren voordat ze ingeregeld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
Bastien schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:07:
[...]
Vergeet de rookmelders niet. Ook weinig design aan. :P

Andere vraag... paar jaar geleden is mijn woning opgeleverd. Heb wel wat gegevens van gebruikte leveranciers, onderhoudszaken etc. gekregen maar geen bouwtekening en zo. Nu heb ik wel alles van de omgevingsvergunning en daar staat veel in. Maar is het gebruikelijk dat je zoiets achteraf krijgt van je eigen woning? Niet dat ik het (nu) nodig heb, maar ben er benieuwd naar of zoiets hoort.
Bij onze huidige woning kregen we van Van Wanrooij een map bij de oplevering met o.a. de bouwtekeningen, gebruikte materialen, gebruikte verf/lak en alle RAL-kleuren.

Voor onze nieuwe woning hebben we de map al gekregen, met bouwtekening op groot formaat. De rest van de info volgt hopelijk nog, Al krijgen we aluminium kozijnen, dus minder RAL-info nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:56
Toppe schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Ik zie het 'design' niet zo, maar kan aan mij liggen :)
Wat mij betreft, mogen ze werk maken van een ventiel met geïntegreerde verlichting bvb: dan zit je ventiel gewoon in je lamp.
(Bestaat misschien al, heb er nog niet achter gezocht :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigern
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 11:02
GeeMoney schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 06:15:
@EiT omdat alles aan de mormen voldoet. De ytong blokken had ik ook al speciale extra geluidsarme variant van laten plaatsen namelijk. En de pomp hebben ze al gecontroleerd op een juiste werking en geluidsniveau en die bleek ook gewoon te voldoen aan de opgaves.
Daar begon ik dus niets tegen dus dan maar zelf aan de slag.
Wij hebben de warmtepomp ook nog op een plaat multiplex met daaronder trillingsdempers, dit helpt waarschijnlijk ook weer een beetje. Ik weet niet of jij dat al had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:01
Dat inregelen van die ventielen is doorgaans toch gewoon de juiste stand van 1 t/m 7, waarbij iedere stand voor een bepaalde hoeveelheid luchtverplaatsing staat? Die design-ventielen hebben dezelfde standen. Dus gewoon vervangen en dezelfde stand gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Kwakkel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Wat mij betreft, mogen ze werk maken van een ventiel met geïntegreerde verlichting bvb: dan zit je ventiel gewoon in je lamp.
Er zijn een hoop verschillende modellen hoor dus het is gewoon een kwestie van iets zoeken wat jou smaak is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:20:
[...]

Hier hetzelfde, ik plaats een acces point in de trapkast en op zolder in de berging/technische ruimte. Ik heb wel een loze leiding op de overloop op de 1e laten uitkomen, maar die komt uit in de muur op 300mm op de plek waar we een kast gaan plaatsen. Maar verwacht die eigenlijk niet nodig te hebben.

Geen AP's aan het zichtbare plafond in ons huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

millerman_sf schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:43:
Dat inregelen van die ventielen is doorgaans toch gewoon de juiste stand van 1 t/m 7, waarbij iedere stand voor een bepaalde hoeveelheid luchtverplaatsing staat? Die design-ventielen hebben dezelfde standen. Dus gewoon vervangen en dezelfde stand gebruiken?
Niet helemaal. De goedkopere ventielen hebben gewoon een M4/M5 bout in de deksel gegoten en die kan je traploos instellen.

Daarbij hangt het ook nog even van je merk af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 14:02
Kwakkel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Je hebt Airspots, dat zijn spotjes met geintegreerde ventielen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor het weekend een mailtje gehad dat er geen feestelijke start is van het project met het slaan van de eerste paal. Jammer, maar begrijpelijk gezien het huidige gebeuren rondom Corona.

Ze blijven aangeven geen vertraging te hebben, maar ik vermoed dat ze al meer dan een maand achterliggen door bezwaren uit de omgeving. (Ze moeten nog starten en oplevering zou september 2021 moeten zijn, betreft 53 woningen).

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Tigern schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Wij hebben de warmtepomp ook nog op een plaat multiplex met daaronder trillingsdempers, dit helpt waarschijnlijk ook weer een beetje. Ik weet niet of jij dat al had?
Hij stond al op rubbers maar ik heb nu een plaat met zo'n vlokkenmat van 5cm op maat gemaakt en daar komt de pomp nu op.
Monteur is onderweg begreep ik dus het gaat gelukkig vandaag weer aangesloten worden al valt het nog mee met de temperatuur in huis zonder verwarming na 1,5 dag nu 1,5 graad gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Aurum schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Je hebt Airspots, dat zijn spotjes met geintegreerde ventielen :)
Website van Airspot:
"Voor het storten, wordt de Airspot instortbox geplaatst.
Aan de instortbox wordt het kanaal of een luchtslang en de elektriciteitsbuis aangesloten.
Na de stort wordt de spot geplaatst en aangesloten op de voeding."

Lijkt er dus op dat ze de keuze voor dit systeem al moeten maken voor dat ze uberhaupth gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mad-Matt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:56:
Voor het weekend een mailtje gehad dat er geen feestelijke start is van het project met het slaan van de eerste paal. Jammer, maar begrijpelijk gezien het huidige gebeuren rondom Corona.

Ze blijven aangeven geen vertraging te hebben, maar ik vermoed dat ze al meer dan een maand achterliggen door bezwaren uit de omgeving. (Ze moeten nog starten en oplevering zou september 2021 moeten zijn, betreft 53 woningen).
Bezwaren moeten toch ingediend worden terwijl de vergunningen zijn aangevraagd? Bij ons gaan ze 9 maanden na tekenen bouwen (7 maanden moet het klaar zijn) en in deze periode moeten ze de vergunningen rond krijgen, dus ook eventuele bezwaren.

Pagina: 1 ... 113 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2