Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.420 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32

Toppe

Oké ✅

JackBol schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:50:
Ik heb besloten dat ik op de begande grond mijn APs hoog tegen de muur ga bevestigen. Zo'n 30cm onder het plafond. Ik vind het niet zo erg als ze enigs in het zicht zitten. Ik kan nu nog centraaldozen daar laten plaatsen.

Op de 1e en 2e verdieping komen ze alleen op de overloop.
Als je UniFi gebruikt zou je ook kunnen kijken naar de in wall HD :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:04
Toppe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

In uithoeken en naast meubels zou ik al niet willen. Mocht je een keer de ruimte willen omgooien dan ben je meteen de sjaak omdat je met dit soort issues blijft zitten.
Dat is mogelijk iets om rekening mee te houden. Zal hier geen probleem zijn trouwens, meer dan genoeg aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33
Farmerwood schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:08:
Zonder direct al teveel offtopic te willen gaan:
Ik ben benieuwd of er ook ergens een soort van stappenplan / Tips&Tricks beschikbaar is voor de aanleg van een degelijk (draadloos) netwerk in een nieuwbouwhuis.

Ik heb voldoende loze leidingen aan laten leggen naar de verschillende ruimtes, maar ben nog zoekende naar:
- Beste kabel(merk) om te gebruiken
- Beste gereedschap (trekveer, kabelglijmiddel, etc)
- Strategie om te bepalen waar ik het beste de AP's kan plaatsen (Vrouwlief ziet liever geen AP zichtbaar aan het plafond)
- Adviezen voor merken netwerkapparatuur (Ubiquiti lijkt het meest populair op Tweakers)
- Evt zelfs stappanplan voor goed inrichten meerdere draadloze netwerken via VLAN. (o.a gastennetwerk, domotica, devices die niet op internet mogen, etc)

Er zijn genoeg topics te vinden hier op GoT van mensen met hun specifieke vragen, maar ik mis een beetje een algemeen iets.
Heb zelf voldoende (basis)kennis van netwerken en maak zelf al regelmatig netwerkkabels, dus ik zoek wel documentatie op beetje niveau.

Directe aanleiding is dat mijn switch vannacht overleden is en ik liefst meteen een nieuwe koop die straks mooi past in de nieuwe infrastructuur. :)
Ik zou er vooral niet te moeilijk over doen.
1. Zorg voor voldoende netwerkaansluitingen (elke kamer 1 zit je sowieso goed).
2. Sluit bekabeld AP's aan (of configureer een router als AP). Hang ze vooral niet op aan het plafond of in het zicht, dat is lelijk en onnodig.
3. Geef het 2,4GHz-netwerk een andere naam en gebruik deze alleen als het echt nodig is. 5GHz is veel sneller.

Veel mensen gaan waarschijnlijk direct Ubiquiti-apparatuur aanraden van honderden euro's, dat is echt totaal niet nodig. Ik heb 2 simpele TP-Link routers als access points ingesteld: eentje staat in mijn TV-meubel en de andere in een hoek in mijn werkkamer. Hiermee heb ik door het hele huis een verbinding van meer dan 400mbit/s (getest door een snelheidstest uit te voeren naar mijn bekabeld aangesloten server).

Een goed wifinetwerk aanleggen is een peuleschil (zowel qua kosten als tijd) als je de mogelijkheid hebt bekabeld AP's aan te sluiten.
Ascension schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:12:
@Farmerwood ik zou de geest van de vrouw maar een beetje rijp gaan maken voor AP's aan het plafond, dat is gewoon altijd de beste plek omdat je vanaf daar met zo min mogelijk obstructie je wireless apparaten kan zien. In m'n huidige woning op elke verdieping Unifi in-wall AP's, top dingetjes hoor maar door de positionering laag bij de grond en omdat je outlets vaak in een hoek van de woning zitten heb ik wel hier en daar plekken met minder/slechte dekking.
AP's aan het plafond zijn lelijk en onnodig. In-wall ben ik ook niet heel erg een fan van, deze apparaten zijn nog steeds vrij goed zichtbaar. Een AP met een kabeltje kan je nog makkelijk in een kast kwijt achter een deurtje.

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 12-10-2020 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MarcoC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Ik zou er vooral niet te moeilijk over doen.
1. Zorg voor voldoende netwerkaansluitingen (elke kamer 1 zit je sowieso goed).
2. Sluit bekabeld AP's aan (of configureer een router als AP). Hang ze vooral niet op aan het plafond of in het zicht, dat is lelijk en onnodig.
3. Geef het 2,4GHz-netwerk een andere naam en gebruik deze alleen als het echt nodig is. 5GHz is veel sneller.

Veel mensen gaan waarschijnlijk direct Ubiquiti-apparatuur aanraden van honderden euro's, dat is echt totaal niet nodig. Ik heb 2 simpele TP-Link routers als access points ingesteld: eentje staat in mijn TV-meubel en de andere in een hoek in mijn werkkamer. Hiermee heb ik door het hele huis een verbinding van meer dan 400mbit/s (getest door een snelheidstest uit te voeren naar mijn bekabeld aangesloten server).

Een goed wifinetwerk aanleggen is een peuleschil (zowel qua kosten als tijd) als je de mogelijkheid hebt bekabeld AP's aan te sluiten.
[...]

Dit is lelijk en totaal onnodig.
Volgens mij vraagt @Farmerwood ook hoe je bijvoorbeeld VLANs kan opzetten:
- Evt zelfs stappanplan voor goed inrichten meerdere draadloze netwerken via VLAN. (o.a gastennetwerk, domotica, devices die niet op internet mogen, etc)
VLAN's redt je niet met een willekeurige switch van €25.

Ik heb straks ook een fysieke aansluiting op de logeerkamer en ik wil niet dat mensen via daar alsnog bij mijn eigen netwerk kunnen, ik zal daar dus twee VLAN's op zetten (iTV en internet) en ook dat redt je niet met een switch van €50.

Dat jij het onnodig en lelijk vindt dat is jou keus, ik denk hier anders over en maak hierin mijn eigen keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
@Toppe dat zou je zeggen maar een netgear gs105e switch van 30 euro doet gewoon VLAN's. Maar goed, dit gaat een beetje erg off-topic voor hier. Er zijn al wat linkjes geplaatst naar topics waar dit tot in den treure behandeld wordt.

Hou bij AP's aan het plafond wel rekening met deuren (als je plafondhoge deuren hebt), had bij ons bijna een loze leiding naar de gang laten leggen ter hoogte van een deur, dan zou het AP in de weg zitten van de deur ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Ascension op 12-10-2020 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Een goed wifinetwerk aanleggen is een peuleschil (zowel qua kosten als tijd)
Dat ligt er natuurlijk compleet aan wat je met je netwerk wilt en of het ook hobby is.
In ons huidige huurhuis heb ik het vrij simpel opgezet met modem + AP (Fritzbox) in de meterkast (eigen wifi en gasten wifi), 1 netwerkkabel naar de TV via een loze leiding en 1 kabel naar de werkkamer boven via een loze leiding. Daar zat toch vanmorgen een Apple Time Capsule incl switch aan (die nu dood is na 10 jaar trouwe dienst) + werklaptop en NAS.
Werkt voor die tijd hier prima, maar in ons nieuwe huis wil ik het beter aanpakken omdat ik er ook veel meer plannen mee heb.

Maar zoals ik in mijn vorige post al zei neigt dit behoorlijk naar off-topic...

Ik ga de genoemde topics eens beter bekijken en evt een nieuw topic starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 12-10-2020 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ascension schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:08:
@Toppe dat zou je zeggen maar een netgear gs105e switch van 30 euro doet gewoon VLAN's. Maar goed, dit gaat een beetje erg off-topic voor hier. Er zijn al wat linkjes geplaatst naar topics waar dit tot in den treure behandeld wordt.

Hou bij AP's aan het plafond wel rekening met deuren (als je plafondhoge deuren hebt), had bij ons bijna een loze leiding naar de gang laten leggen ter hoogte van een deur, dan zou het AP in de weg zitten van de deur ;)
Dan heb je maar 4 poorten en als je ze wilt instellen ben je nog wel even bezig.

Ik kies heel bewust voor een hoge investering en ga dit er wel uithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33
Toppe schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Volgens mij vraagt @Farmerwood ook hoe je bijvoorbeeld VLANs kan opzetten:

[...]

VLAN's redt je niet met een willekeurige switch van €25.

Ik heb straks ook een fysieke aansluiting op de logeerkamer en ik wil niet dat mensen via daar alsnog bij mijn eigen netwerk kunnen, ik zal daar dus twee VLAN's op zetten (iTV en internet) en ook dat redt je niet met een switch van €50.

Dat jij het onnodig en lelijk vindt dat is jou keus, ik denk hier anders over en maak hierin mijn eigen keuzes :)
Klopt, maar een VLAN heeft in principe niks te maken met het draadloze netwerk. Wat je in je meterkast voor router hangt moet je verder zelf weten :) . Ik heb een EdgeRouter X voor glasvezel ter vervanging van mijn ExperiaBox bijv. Dat heeft alleen niet zoveel meer met dit topic te maken omdat VLANs geen fysieke infrastructuur betreft en geen speciale voorzieningen in een woning vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MarcoC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Klopt, maar een VLAN heeft in principe niks te maken met het draadloze netwerk. Wat je in je meterkast voor router hangt moet je verder zelf weten :) . Ik heb een EdgeRouter X voor glasvezel ter vervanging van mijn ExperiaBox bijv. Dat heeft alleen niet zoveel meer met dit topic te maken omdat VLANs geen fysieke infrastructuur betreft en geen speciale voorzieningen in een woning vereist.
Eens, alleen neem ik aan dat hij ook via de WiFi VLAN's wilt hebben en dan heb je alsnog niets aan een router die je inzet als AP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1ntroduc3
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 12:31
Ehh, VLAN v/s projectmatige nieuwbouw??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Blihi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:00:
Het is een tijdje geleden dat de keuken geplaatst is, maar de keukenzaak heeft afgelopen week professionele foto's laten maken voor gebruik op hun website. Onvoorstelbaar hoe een fotograaf zo'n keuken in beeld kan brengen.

Ik wil jullie de foto's niet onthouden:

[Afbeelding][Afbeelding]
Erg mooi hoor. Welke kleur zit er op je muur? En welke kleur is je keuken? Wij hebben ook een witte keuken en proberen de muur erop af te stemmen. Ziet er goed uit bij jou.
1ntroduc3 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:28:
Ehh, VLAN v/s projectmatige nieuwbouw??
Gevalletje, dit blijft Tweakers he :> lekker offtopic allemaal, maar kan het persoonlijk wel waarderen dat we aan het eind van de dag toch grotendeels een stelletje nerds zijn :+

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormstar3
  • Laatst online: 28-06 20:01
Het is een tijdje geleden dat de keuken geplaatst is, maar de keukenzaak heeft afgelopen week professionele foto's laten maken voor gebruik op hun website. Onvoorstelbaar hoe een fotograaf zo'n keuken in beeld kan brengen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Netjes hoor, ziet er goed uit! Ik wil grofweg t zelfde, maar voor mij duurt t nog wel een jaartje :). Heb je ergens nog details van deze keuken staan? (Ben met name benieuwd wat voor blad je erop hebt liggen en hoe dik deze is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Mooie keuken, alleen wat doet die plantenbak in het midden van die bar/eettafel? Lijkt me vrij ongezellig ontbijten met elkaar. :+
Gelukkig staat die los en kan je die ook even aan de kant zetten als het nodig is. Maar het gebeurt niet vaak dat we met zijn vieren aan die tafel zitten. Ontbijten is een gedistribueerd proces hier.

Daarbij helpt de plantenbak om ruziënde kinderen uit elkaar te houden :+

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Blihi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:30:
[...]
Daarbij helpt de plantenbak om ruziënde kinderen uit elkaar te houden :+
Ik wil opeens ook zo’n plantenbak! En op veel meer plekken in huis. Zie ook een bank voor me met zo’n plantenbak ertussen! 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie keuken! Vroeg me ook al af hoe het zit met die tafel, die zit vast aan de grond/keuken? (anders staat ie niet stabiel lijkt me).
Het beperkt je wel een beetje tot 4 personen?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Ik heb twee vragen:
- Ik laat de muur van de trapkast en het kozijn en de deur vervallen. Daarnaast wil ik de muur van de hal verlengen tot aan het einde van de 'trapkast'. De aannemer wil vervolgens de kosten tegen elkaar wegstrepen. Normaal zou het verlengen van de muur volgens mij €455,- kosten. Levert het vervallen van een trapkast normaliter niet meer op dan €455?
- Zou een accesspoint voor buiten op het dak van de uitbouw geplaatst kunnen worden, of is dat geen logische plek omdat het dak van de uitbouw het signaal dan weer deels blokkeert?

[ Voor 9% gewijzigd door Jackssonss op 13-10-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Jackssonss schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:11:
Ik heb twee vragen:
- Ik laat de muur van de trapkast en het kozijn en de deur vervallen. Daarnaast wil ik de muur van de hal verlengen tot aan het einde van de 'trapkast'. De aannemer wil vervolgens de kosten tegen elkaar wegstrepen. Normaal zou het verlengen van de muur volgens mij €455,- kosten. Levert het vervallen van een trapkast normaliter niet meer op dan €455?
Die trapkast zit er gewoon om de spuuglelijke afwerking en aansluiting van de trap te verhullen. Als je die trapkast laat vallen moet dat wat netter afgewerkt worden ;)
Jackssonss schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:11:
- Zou een accesspoint voor buiten op het dak van de uitbouw geplaatst kunnen worden, of is dat geen logische plek omdat het dak van de uitbouw het signaal dan weer deels blokkeert?
En dan PIR met alufolie er onder? Lijkt me niet een heel logische plek voor een AP. Eerder aan een gevel.

[ Voor 51% gewijzigd door kabeltjekabel op 13-10-2020 17:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:51
Peacefield78 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Ik wil opeens ook zo’n plantenbak! En op veel meer plekken in huis. Zie ook een bank voor me met zo’n plantenbak ertussen! 🤣
Een plantenbak met cactussen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
kabeltjekabel schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Die trapkast zit er gewoon om de spuuglelijke afwerking en aansluiting van de trap te verhullen. Als je die trapkast laat vallen moet dat wat netter afgewerkt worden ;)

[...]

En dan PIR met alufolie er onder? Lijkt me niet een heel logische plek voor een AP. Eerder aan een gevel.
Onder de trap komt een kapstok, maar de trap moet aan de onderkant dan in ieder geval afgelakt worden.

Ja, lijkt me ook een logischere plek voor een AP inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

deejeebv schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:26:
[...]

Een plantenbak met cactussen :) .
Voor als je schoonmoeder op visite komt? :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag konden we trapopties kiezen.

De trap in grondverf zetten € 500.
Leuning in grondverf € 109,00

Nou, ik haal zelf wel een paar potjes verf, stelletje mafklappers

Wel bijzonder dat de trap naar zolder dicht maken in de opties €469,00 zou kosten en nu bij de trap opties € 259,00
(Dat laten we dus wel doen)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Weet iemand hoe het zit met een boom van de achter buren die op onze grond staat?

Op onze grond ligt namelijk ook sloot (onze eigendom) en die moeten wij onderhouden, op zich niet erg maar ik heb weinig zin om de troep van de buren uit onze sloot te vissen.

We weten dat de achterburen vinden dat die sloot van hun is, ook prima, maar dan gaan we even langs de notaris en laten we het kadaster komen. Scheelt ons weer onderhoud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
Toppe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:10:
Weet iemand hoe het zit met een boom van de achter buren die op onze grond staat?
Hoe kan een boom op jouw grond van de achterburen zijn?

Of bedoel je dat hij boven jouw grond hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Source90 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:21:
[...]
Hoe kan een boom op jouw grond van de achterburen zijn?

Of bedoel je dat hij boven jouw grond hangt?
Nee, hij staat letterlijk op onze grond. Die sloot was eerst eigendom van een pand wat daar stond en dus was er niemand die er echt aandacht aan gaf. Nu komen er woningen en dus zit ik (en nog een aantal buren) met een boom in ‘hun’ tuin.

1 iemand heeft het zelfs zo bond gemaakt dat er weinig van de sloot over is en er 5000 tegels heeft opgestapeld zodat de tuin groter werd... maar ook dat zal denk ik weg moeten.

Overigens kan die sloot ons gestolen worden, wat mij betreft mag de achter buren ‘m hebben, maar dat zal niet zo eenvoudig zijn lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die boom is jouw eigendom geworden. Dan mag je er mee doen wat je wilt. Wil je hem omzagen? Wel even de gemeente voor een vergunning vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:25
Requiem19 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Klopt! Jij een huis gekocht in een vorige fase van de Keyser? Slechte ervaringen met Keukenkampioen? :)
Yes, de fase die nu in aanbouw is..eindelijk. Hypotheek akte is vorig jaar december gepasseerd, duurt maar lang allemaal. Wanneer zijn ze van plan om te starten met jouw fase?
Voor ervaringen met de Keukenkampioen moet je maar eens een search doen in het keukentopic. Erg jammer dat KBK met zo'n bedrijf in zee gaat. Het "projectleverancier" zijn levert ook helemaal niks op, geen extra korting ofzo, ze claimen dat ze eerder mogen inmeten, maar dat is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
1337aldi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Yes, de fase die nu in aanbouw is..eindelijk. Hypotheek akte is vorig jaar december gepasseerd, duurt maar lang allemaal. Wanneer zijn ze van plan om te starten met jouw fase?
Voor ervaringen met de Keukenkampioen moet je maar eens een search doen in het keukentopic. Erg jammer dat KBK met zo'n bedrijf in zee gaat. Het "projectleverancier" zijn levert ook helemaal niks op, geen extra korting ofzo, ze claimen dat ze eerder mogen inmeten, maar dat is onzin.
Goed om te weten, thanks! :)

We waren al wezen kijken bij Keukenkampioen, maar werden daar niet gelijk enthousiast van. Dus nu maar in gesprek met wat andere partijen en dan kijken waar we het beste gevoel bij krijgen.

Voor onze fase zou de hypotheek moeten passeren in dec-jan, en dan begin van de bouw in juni. Maar ik reken in m’n hoofd nu al op flink wat uitloop :-).

Kbk lijkt me overigens best wel een prima partij. Wat zijn jouw ervaringen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:
Dus die boom is jouw eigendom geworden. Dan mag je er mee doen wat je wilt. Wil je hem omzagen? Wel even de gemeente voor een vergunning vragen.
Is hier geen sprake van verjaring oid dan? Anders duidelijk en kan die er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Is hier geen sprake van verjaring oid dan? Anders duidelijk en kan die er uit :)
Die boom staat toch op jouw grond? Voorheen was die grond niet van jou, jij hebt het gekocht. Dan hoort die boom er ook bij :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
@Verwijderd omzagen? Ik zou hartstikke blij zijn met een volwassen boom in mn nieuwbouwtuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascension schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:48:
@Verwijderd omzagen? Ik zou hartstikke blij zijn met een volwassen boom in mn nieuwbouwtuin...
Ik ook, mijn nieuwe achtertuin grenst aan een boerderijtje, waar 3 hoge bomen in hun tuin staan, waar ik dus op uitkijk. :)

Ik had het idee dat @Toppe niet blij is met die boom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:50:
[...]

Ik ook, mijn nieuwe achtertuin grenst aan een boerderijtje, waar 3 hoge bomen in hun tuin staan, waar ik dus op uitkijk. :)

Ik had het idee dat @Toppe niet blij is met die boom :P
@Ascension

Die boom is opzich geen probleem niet, maar al dat blad valt in die sloot en dat moet ik opruimen.

We gaan het gesprek wel aan met de achterburen met het idee dat we tot een oplossing komen. Als de buren hun blad uit mijn sloot halen mag die van mij blijven staan. En wat mij betreft mogen de dat stukje grond hebben. We hebben er niet veel aan, kost alleen maar tijd en geld, er zit ook geen water in dus plezier? Nee. Willen ze niet mee denken in een oplossing, ook goed, maar dan gaat hij er uit wat ons betreft.

En als we die boom er uit halen dan komt er ook wel iets voor terug maar dan wat relatief blad vast is, scheelt weer opruimen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 13-10-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:51:
Vandaag konden we trapopties kiezen.

De trap in grondverf zetten € 500.
Leuning in grondverf € 109,00

Nou, ik haal zelf wel een paar potjes verf, stelletje mafklappers

Wel bijzonder dat de trap naar zolder dicht maken in de opties €469,00 zou kosten en nu bij de trap opties € 259,00
(Dat laten we dus wel doen)
Open of dichte trap? Twee keer grondverf? Ik neem aan inclusief al het materiaal?

Mijn vriendin vorig jaar de trap gedaan en dat was echt een vervelend klusje. Ik zou het wel overwegen voor die prijs, aan de andere kant moet je toch nog aflakken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

kepler schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Open of dichte trap? Twee keer grondverf? Ik neem aan inclusief al het materiaal?

Mijn vriendin vorig jaar de trap gedaan en dat was echt een vervelend klusje. Ik zou het wel overwegen voor die prijs, aan de andere kant moet je toch nog aflakken :D
Dat dus, hoe dan ook moet ik het nog aflakken.
Dus voor dat geld doe ik alles zelf wel.

(Waarschijnlijk gaan we de trap naar de 1e met vloerbedekking bekleden en die optie bieden ze niet)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Hier gaat de bouw lekker door.
Ze hebben vandaag van de eerste verdieping de muren geplaatst.
Zondag even het huis in geweest, maar viel me op dat het lichtpunt in de keuken en hal nog ontbreekt. Rest zie ik wel woonkamer en boven eettafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uULAUoMD0FxNVVP1BwNDLJsUyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrvrJWPy2j8S623d7lBB1obV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

gaaf hoor, ik kan niet wachten tot we zover zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albestaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Toppe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

@Ascension

Die boom is opzich geen probleem niet, maar al dat blad valt in die sloot en dat moet ik opruimen.

We gaan het gesprek wel aan met de achterburen met het idee dat we tot een oplossing komen. Als de buren hun blad uit mijn sloot halen mag die van mij blijven staan. En wat mij betreft mogen de dat stukje grond hebben. We hebben er niet veel aan, kost alleen maar tijd en geld, er zit ook geen water in dus plezier? Nee. Willen ze niet mee denken in een oplossing, ook goed, maar dan gaat hij er uit wat ons betreft.

En als we die boom er uit halen dan komt er ook wel iets voor terug maar dan wat relatief blad vast is, scheelt weer opruimen :)
Jouw blad uit jouw sloot ;)
Als die sloot toch niet meer actief gebruikt wordt...waarom dan niet opvullen met grond en als tuin in gebruik nemen. Ook zonde om afstand te doen van die grond. Helemaal als je ziet dat percelen steeds kleiner en duurder worden. Kappen kan, maar wel zonde van zo'n grote boom. Kun je nog veel plezier aan beleven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 15-09 09:17
Nadat we 2 weken geleden definitief 'Ja' gezegd hebben tegen een nieuwbouw optie lijkt alles best snel te gaan. De eerste palen van het project zijn geslagen en de keuken mag volgende week uitgezocht worden.

7 jaar geleden onze eerste (starters)woning ook als nieuwbouw woning gekocht, dit wordt dus de 2e keer.

Foto's zeggen natuurlijk meer dan woorden.

De woning welke aangekocht is, 300m2 perceel, woning 131m2 waarbij er nog 2,4m uitgebouwd wordt.
Berging (garage) in 2e gedeeld, hierdoor ontstaat er een bijkeuken inclusief vloerverwarming. Alles natuurlijk gestuurd via de WP.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyhVlZsLphX56xDQ1mgUWJdYoow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBK6f5EQGl9dXkSpq42vLDNm.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag zijn ze net naast ons perceel gestopt, morgen gaan onze palen er dus in :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-r3iVSRz9hNlD31HVvq21cQdbM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q9pHOC6HN2gnlJnhvDx6ZGXb.jpg?f=user_large

Ondertussen de laatste zaken in onze huidige woning herstellen, dan kan deze medio januari ook de verkoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:58
Ben je over het hek geklommen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
896gerard schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:07:
[...]

Ben je over het hek geklommen :*)
Nee had eerder al een hek gevonden die niet goed dicht zat en steeds weer netjes afgesloten waardoor ik er nu nog steeds in kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Mad-Matt schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:29:
[...]

Dat dus, hoe dan ook moet ik het nog aflakken.
Dus voor dat geld doe ik alles zelf wel.

(Waarschijnlijk gaan we de trap naar de 1e met vloerbedekking bekleden en die optie bieden ze niet)
Als je toch nog moet aflakken snap ik het wel. Anders had ik het nog wel eens overwogen.
Wij wilden sowieso een betere trap die niet kraakt (is een ergernis bij ons huidige huis dat niet eens 20 jaar oud is), dus flink geïnvesteerd in een upgrade. Daardoor gelukkig nooit meer issues met schilderen of aflakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Pannencouque schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:54:
[...]
Wij wilden sowieso een betere trap die niet kraakt (is een ergernis bij ons huidige huis dat niet eens 20 jaar oud is), dus flink geïnvesteerd in een upgrade. Daardoor gelukkig nooit meer issues met schilderen of aflakken :)
In ons vorige nieuwbouwhuis kraakte de trap al binnen 2 jaar. Nadeel van dat goedkopere vurenhout...

Wij twijfelen nog een beetje wat we gaan doen. De hele trap vervangen is wel een aardige kostenpost en met overzet treden schijn je dat kraken ook flink te kunnen verminderen.

Doel is dat ik rond 06:00 's ochtends de trap af kan lopen zonder vrouw en (vooral) 2 kleine kinderen te wekken. Dat kost me nu meerdere minuten om heeeeeel langzaam de trap af te lopen en per stap mijn gewicht langzaam te verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze trap is bekleed met tapijt , dat dempt ook. Kost wel meer dan kant en klare opzetreden. De meeste gordijnwinkels doen dat , dus kun je meteen mooie deal maken icm gordijnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sport_Life op 14-10-2020 08:21 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Farmerwood schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

Dat ligt er natuurlijk compleet aan wat je met je netwerk wilt en of het ook hobby is.
In ons huidige huurhuis heb ik het vrij simpel opgezet met modem + AP (Fritzbox) in de meterkast (eigen wifi en gasten wifi), 1 netwerkkabel naar de TV via een loze leiding en 1 kabel naar de werkkamer boven via een loze leiding. Daar zat toch vanmorgen een Apple Time Capsule incl switch aan (die nu dood is na 10 jaar trouwe dienst) + werklaptop en NAS.
Werkt voor die tijd hier prima, maar in ons nieuwe huis wil ik het beter aanpakken omdat ik er ook veel meer plannen mee heb.

Maar zoals ik in mijn vorige post al zei neigt dit behoorlijk naar off-topic...

Ik ga de genoemde topics eens beter bekijken en evt een nieuw topic starten.
Ik wilde nog een tip inbrengen over dit onderwerp. Kijk eens naar Aruba Instant On. Directe concurrent voor wat Ubiquiti biedt, maar dan wel stabiele firmware ;) . En ook scherp geprijsd zonder terugkerende kosten. Je hebt geen controller nodig, die zit gratis in de cloud. Is nog veel in ontwikkeling, dus worden constant functies aan toegevoegd. Sinds de overstap naar de AP15 geen problemen meer gehad in m'n huidige woning, veel dingen geprobeerd daarvoor. Band Steering werkt ook goed, dus geen noodzaak om 2.4 en 5Ghz te splitsen qua namen.

In onze nieuwe woning gaan we op elke verdieping een unit (AP11D) van hun ophangen aan de muur (grotendeels achter objecten die nooit verplaatst gaan worden, zoals een TV) en eentje buiten aan de buitengevel op de 2e verdieping. Bijpassende switch in meterkast.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Sport_Life schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Mooie keuken! Vroeg me ook al af hoe het zit met die tafel, die zit vast aan de grond/keuken? (anders staat ie niet stabiel lijkt me).
Het beperkt je wel een beetje tot 4 personen?
Die tafel zit vast aan het eiland en staat op de grond met een stevig onderstel. Het blad zit aan de keuken vast en de stolpwanden zijn er op en onder gezet, dus dat is echt een stevig geheel.

Natuurlijk is dit alleen een ontbijttafel, vergelijkbaar met een bar aan een eiland. De eettafel staat verderop in de ruimte en biedt plaats aan meer dan voldoende mensen (zeker in deze tijd).

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
BiG-GuY schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

Ik wilde nog een tip inbrengen over dit onderwerp. Kijk eens naar Aruba Instant On. Directe concurrent voor wat Ubiquiti biedt, maar dan wel stabiele firmware ;) . En ook scherp geprijsd zonder terugkerende kosten. Je hebt geen controller nodig, die zit gratis in de cloud. Is nog veel in ontwikkeling, dus worden constant functies aan toegevoegd. Sinds de overstap naar de AP15 geen problemen meer gehad in m'n huidige woning, veel dingen geprobeerd daarvoor. Band Steering werkt ook goed, dus geen noodzaak om 2.4 en 5Ghz te splitsen qua namen.

In onze nieuwe woning gaan we op elke verdieping een unit (AP11D) van hun ophangen aan de muur (grotendeels achter objecten die nooit verplaatst gaan worden, zoals een TV) en eentje buiten aan de buitengevel op de 2e verdieping. Bijpassende switch in meterkast.
Wat is je reden voor plaatsing aan de buitengevel op de tweede verdieping?

Ik heb een loze leiding aangevraagd naar de berging en wil dan in of bij de berging een access point ophangen, maar ik vraag me nog steeds af wat de juiste plek is en of het überhaupt veel uit zal maken, zolang het maar in de tuin is (17 meter diep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Even een update van mijn kant over het opleverproces.

Onze oplevering was op 5 juni. Buiten wat kleine punten, waren er wat grote punten niet in orde. Met name het stucwerk leek niet conform de TO opgeleverd te zijn. Dit werd door de uitvoerder ontkend, maar de stucadoor gaf duidelijk aan dat hij niet geschuurd of gefinished had, terwijl dat wel moest gebeuren. Ook hadden wij problemen met een aantal ruiten die vreemde vervormingen vertonen.

Inmiddels zijn we ruim 4 maanden verder. Veel kleine puntjes zijn opgelost (nog niet allemaal), maar de grote problemen nog niet. Bij andere huizen in het project zijn er grote problemen met de verwarming (bij ons niet, want ik heb die zelf onder handen genomen met hulp van wat tweakers in het CV tuning topic, maar de opgeleverde isntallatie sloeg inderdaad nergens op).

Voor het eind van de drie maanden termijn hebben we de notaris gevraagd de bankgarantie te handhaven voor een kleine 10k euro. De notaris heeft dat netjes gedaan.

Afgelopen vrijdag hebben we de aannemer in gebreke gesteld. Dit is een juridisch noodzakelijke stap om iets verder te kunnen doen. We hebben opnieuw duidelijk aangegeven wat de probleempunten zijn die nog opgelost moeten worden en welke punten gecompenseerd moeten worden.

Inmiddels is de directeur van de aannemer ook wezen kijken bij een andere woning. Hij heeft toegegeven dat een heleboel zaken niet conform de TO uitgevoerd zijn.

Het 'probleem' is dat de aannemer waarmee wij het contract hebben de hele bouw heeft uitbesteed aan een andere aannemer. Die twee hebben nu ruzie over de kosten en dat sleept maar voort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:17:
[...]

In ons vorige nieuwbouwhuis kraakte de trap al binnen 2 jaar. Nadeel van dat goedkopere vurenhout...

Wij twijfelen nog een beetje wat we gaan doen. De hele trap vervangen is wel een aardige kostenpost en met overzet treden schijn je dat kraken ook flink te kunnen verminderen.

Doel is dat ik rond 06:00 's ochtends de trap af kan lopen zonder vrouw en (vooral) 2 kleine kinderen te wekken. Dat kost me nu meerdere minuten om heeeeeel langzaam de trap af te lopen en per stap mijn gewicht langzaam te verplaatsen.
Ik heb dat meestal om 02.30uur de trap op :9B

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackssonss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Ik heb een loze leiding aangevraagd naar de berging en wil dan in of bij de berging een access point ophangen, maar ik vraag me nog steeds af wat de juiste plek is en of het überhaupt veel uit zal maken, zolang het maar in de tuin is (17 meter diep).
Ga ik ook doen, accesspoint uit het zicht in toekomstige overkapping/berging achterin de tuin.

Enige reden dat je buiten een accesspoint wilt hebben is omdat een huis van beton en HR++(+) glas letterlijk 0 signaal doorlaat. Dus waar die accesspoint buiten komt is niet zo spannend, als hij maar ergens in de tuin is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Ga ik ook doen, accesspoint uit het zicht in toekomstige overkapping/berging achterin de tuin.

Enige reden dat je buiten een accesspoint wilt hebben is omdat een huis van beton en HR++(+) glas letterlijk 0 signaal doorlaat. Dus waar die accesspoint buiten komt is niet zo spannend, als hij maar ergens in de tuin is :)
Wij hebben bij de bouw leidingen aan laten leggen naar "net onder de trap". Daar hangt de Xperiabox van KPN nu. Wifi is in huis overal meer dan voldoende zonder extra routers/ap's.

Moet ik wel zeggen dat het hele huis bedraad is, dus Wifi wordt alleen gebruikt voor telefoons.

Buiten in de tuin is de ontvangst wat minder, daar zou best een extra AP mogen. Dat kan eventueel later nog vanuit de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
siemenz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Ik heb dat meestal om 02.30uur de trap op :9B
offtopic:
Ik heb het voordeel dat je letterlijk een kanon af kan schieten naast zowel mijn vrouw als beide kinderen als die slapen. Dus naar boven lopen kan ik met zoveel herrie doen als ik wil. :-)
Na +/- 05:30 lijken ze echter meer op mij en worden die 2 wakker van een overvliegende mug.

Zag vanmorgen dat er bij mijn huis dakpannen gelegd worden en ook de zinken bedekking op de voor- en achtergevel wordt aan gewerkt. 8)
Vanmiddag maar ff langs met een degelijke camera.

Ik hoorde net ook van een koper van het blok voor ons (4 huizen eerder de loop) dat hun opleverdatum van jan/feb nu waarschijnlijk week 50 al wordt.
Heb over 2 weken kijkdag en als ik dan nog niks gehoord heb ook meer eens informeren. Januari lijkt voor ons ineens ook wel realistisch. Staat nu op feb/mrt in de laatste update.

Moeten we ineens gaan opschieten.. Vanmiddag als het goed is de keuken aftikken en verwacht volgende week de offertes te tekenen voor renovliezen en stucen. (Paar mooie deels kunnen maken met enkele buren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Dat dacht ik ook en op de achtergevel zit ie behoorlijk in het zicht lijkt me.
Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:13:
[...]

offtopic:
Ik heb het voordeel dat je letterlijk een kanon af kan schieten naast zowel mijn vrouw als beide kinderen als die slapen. Dus naar boven lopen kan ik met zoveel herrie doen als ik wil. :-)
Na +/- 05:30 lijken ze echter meer op mij en worden die 2 wakker van een overvliegende mug.

Zag vanmorgen dat er bij mijn huis dakpannen gelegd worden en ook de zinken bedekking op de voor- en achtergevel wordt aan gewerkt. 8)
Vanmiddag maar ff langs met een degelijke camera.

Ik hoorde net ook van een koper van het blok voor ons (4 huizen eerder de loop) dat hun opleverdatum van jan/feb nu waarschijnlijk week 50 al wordt.
Heb over 2 weken kijkdag en als ik dan nog niks gehoord heb ook meer eens informeren. Januari lijkt voor ons ineens ook wel realistisch. Staat nu op feb/mrt in de laatste update.

Moeten we ineens gaan opschieten.. Vanmiddag als het goed is de keuken aftikken en verwacht volgende week de offertes te tekenen voor renovliezen en stucen. (Paar mooie deels kunnen maken met enkele buren)
Zou je zodra je die offertes binnen hebt de prijs per vierkante meter voor stucen en renovliezen kunnen delen?

[ Voor 54% gewijzigd door Jackssonss op 14-10-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-09 07:42
Goedemorgen ervaringsdeskundigen! :D

Nadat deze week de hypotheek is goedgekeurd kan ik mij hier ook melden!
Ik zal beginnen met de vragen uit de OP

Waarom de keuze nieuwbouw?
Als starters is er niet tussen te komen in de huidige woningmarkt, zelfs niet een stuk van de randstad af.
Wat hebben jullie overschat en onderschat?
Overschat het verkrijgen van een hypotheek, deze is zonder enig probleem goedgekeurd.
Onderschat nu al het aantal keuzes en hoe snel je heel veel geld er fictief doorheen jaagt.
Hoeveel meerwerk waren jullie voor de bouw kwijt?
Meerwerk via de aannemer:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verder de volgende posten opgenomen:

Keuken 16000
Badkamer 8000
Vloer beneden + 1e verdieping 7000
Wordt waarschijnlijk PVC
Tuin 7000

Hoeveel geld heeft het totaal gekost naast de hypotheek?
We willen veel mee financieren en hebben dan ook een ruim bouwdepot.
Daarbuiten waarschijnlijk nog 5 á 10K eigen geld.

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Twijfelen we nu nog over, misschien eerst alleen een voorstrijk en gelijk daarop verven.
Dit is ook afhankelijk van de staat van de muren.
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Oplevering is uiterlijk Q1 2022, dus in het voorjaar van 2022 waarschijnlijk.

Veel uitzoek werk moet nu natuurlijk al, want de meerwerk opties moet ik voor eind december doorgeven. Daarvoor zou ik graag bij 1 optie jullie expertise willen vragen en dan vooral qua pricing.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
BiG-GuY schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:21:
[...]

De ubiquiti controller software is gewoon gratis en heeft geen afhankelijkheden met de cloud. Alleen als je een device wilt hebben waar het op draait, kost het geld.
Maakt mij niet uit wat gekozen wordt, zijn allebei schitterende apparaten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
mitchd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:20:
Veel uitzoek werk moet nu natuurlijk al, want de meerwerk opties moet ik voor eind december doorgeven. Daarvoor zou ik graag bij 1 optie jullie expertise willen vragen en dan vooral qua pricing.

***members only***

Gezien wat ze leveren kun je dat makkelijk ook zelf achteraf doen als je een beetje handig bent, want afwerken doen ze toch niet.
Zeker omdat ze een elektrische radiator kiezen...

Keuze zal er dus vooral vanaf hangen of je het zelf kunt/wilt (met wat hulp) of het gemak wilt dat het bij oplevering al klaar is.

Heb de optie mijn huis wel genomen. Maar dat was vooral omdat er in die optie meteen de verwarming (stadswarmte) doorgetrokken wordt, extra stopcontacten, lichtpunten en loze leidingen etc erbij komen. Dat allemaal los doen kwam niet eens veel goedkoper uit en dan is het stukje gemak ook wel lekker. Zeker met 2 kleine kinderen willen we redelijk vlot verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Jackssonss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Wat is je reden voor plaatsing aan de buitengevel op de tweede verdieping?

Bij mij werkt de Ubiquiti vanuit de bijkeuken ook achter in de tuin. Vergelijkbare afstand. Je kan altijd nog eentje buiten ophangen als het niet goed genoeg werkt natuurlijk.
Dan kan gelijk de hele buurt meegenieten :p

Ps hr++ en traditioneel gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
Farmerwood schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:26:
[...]

Gezien wat ze leveren kun je dat makkelijk ook zelf achteraf doen als je een beetje handig bent, want afwerken doen ze toch niet.
Zeker omdat ze een elektrische radiator kiezen...

Keuze zal er dus vooral vanaf hangen of je het zelf kunt/wilt (met wat hulp) of het gemak wilt dat het bij oplevering al klaar is.

Heb de optie mijn huis wel genomen. Maar dat was vooral omdat er in die optie meteen de verwarming (stadswarmte) doorgetrokken wordt, extra stopcontacten, lichtpunten en loze leidingen etc erbij komen. Dat allemaal los doen kwam niet eens veel goedkoper uit en dan is het stukje gemak ook wel lekker. Zeker met 2 kleine kinderen willen we redelijk vlot verhuizen.
Bedankt voor je super snelle reactie, je bevestigd inderdaad mijn gevoel.

Wij hebben nu 1 kleintje en voldoende ruimte nog op de eerste verdieping.
Wel neem ik de radiatoren op zolder al mee, dan hoef ik daar achteraf geen groep meer voor aan te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
mitchd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Bedankt voor je super snelle reactie, je bevestigd inderdaad mijn gevoel.

Wij hebben nu 1 kleintje en voldoende ruimte nog op de eerste verdieping.
Wel neem ik de radiatoren op zolder al mee, dan hoef ik daar achteraf geen groep meer voor aan te leggen.
Als je de optie hebt: 'Stopcontact op eigen groep' aan laten leggen en zelf een radiator kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024

Hoe hebben jullie de muren aangepakt, stucwerk of toch behangen?
Twijfelen we nu nog over, misschien eerst alleen een voorstrijk en gelijk daarop verven.
Dit is ook afhankelijk van de staat van de muren.
Zal op sommige muren (superglad prefab) prima kunnen. Voor de rest is behangklaar heel afhankelijk van de bouwer en het soort bouw. Bij ons waren de muren gestort (tunnelgietbouw), elk gaatje groter dan een kwartje was gedicht, de rest niet. Het was een maanlandschap met 2000+ gaatjes. Niets meer van te zien na het renovlies behang.
Wanneer zijn jullie begonnen met de tuin?
Oplevering is uiterlijk Q1 2022, dus in het voorjaar van 2022 waarschijnlijk.

Deze indeling zou ik zelfs gratis niet kiezen. Het lijkt dat er geen deur zit tussen de warmtepomp / washok en het trapgat, wat dus betekent dat alles met vol volume het huis in gaat galmen. Daarnaast is de indeling van de kamer ook niet ideaal, het is bijv. makkelijker om een muur in het midden te zetten en 1 kamer + 1 grote berging/washok te hebben, of twee aparte kamertjes (een heeft er dan geen daglicht, is dat nog op te lossen met dakkapel/raam of 2 ramen?) en washok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchd
eeeeeee schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Zal op sommige muren (superglad prefab) prima kunnen. Voor de rest is behangklaar heel afhankelijk van de bouwer en het soort bouw. Bij ons waren de muren gestort (tunnelgietbouw), elk gaatje groter dan een kwartje was gedicht, de rest niet. Het was een maanlandschap met 2000+ gaatjes. Niets meer van te zien na het renovlies behang.

[...]

Deze indeling zou ik zelfs gratis niet kiezen. Het lijkt dat er geen deur zit tussen de warmtepomp / washok en het trapgat, wat dus betekent dat alles met vol volume het huis in gaat galmen. Daarnaast is de indeling van de kamer ook niet ideaal, het is bijv. makkelijker om een muur in het midden te zetten en 1 kamer + 1 grote berging/washok te hebben, of twee aparte kamertjes (een heeft er dan geen daglicht, is dat nog op te lossen met dakkapel/raam of 2 ramen?) en washok.
In mijn huidige huis, ook nieuwbouw, waren de wanden best goed afgewerkt en ging verven goed. Het is inderdaad afwachten hoe het wordt. Het hele huis wordt wel Prefab opgeleverd waarbij de voor en achter gevel HSB zijn.

Even gelijk een reactie op beide.
Van de radiotoren is een hele goede, de voorbereiding voor twee radiatoren is 510 euro en met twee radiatoren erop is ruim 1800. (scheelt weer 1300 euro)

Ik zie dat de optie tekening niet goed mijn huis weergeeft. Aan de zijkant van mijn zolder heb ik nog twee ramen, zie onderstaand. (Ik zie nu trouwens dat de optie tekening van een tussenwoning was en niet een hoekwoning, vandaar het verschil in de vorm van de trap)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MLVkrw4Jhd69ltpF-5aoM0NCrA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zcuZLdh2wYzEdRUZFqL2fJYL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NkCy6eTs26mwC-z0pRiVfXyois=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ROGCcuG6T13WNjNiWVeMmhZ9.png?f=user_large

Dakkapel via de bouw is ruim 9000 euro voor 2,4 meter dus die laat ik even lekker voor wat het is. Later een dakkapel is zeker een optie!

Goed idee om ook een deur te creëren tussen het trapgat en de warmtepomp / washok!
Ik ben nu al gesterkt in mijn gevoel om 8 á 9 k achter de hand te houden en de zolder later te verdelen in kamers! Dankjulliewel.

[ Voor 4% gewijzigd door mitchd op 14-10-2020 10:09 . Reden: Niet gereageerd op wandafwerking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
mitchd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:08:
Dakkapel via de bouw is ruim 9000 euro voor 2,4 meter dus die laat ik even lekker voor wat het is. Later een dakkapel is zeker een optie!
Informeer even goed bij de aannemer of je dakconstructie wel zo opgeleverd wordt dat dit nog makkelijk kan.
Wij krijgen schanierdaken en begreep van verschillende buren dat het nog even de vraag is of de constructie berekend is op het extra gewicht van een dakkapel als je die niet meteen afneemt.

Achteraf de constructie laten verstevingen kan in de kosten lopen en de vraag is dan hoeveel goedkoper je onder de streep uit bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Deleon78 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Bij mij werkt de Ubiquiti vanuit de bijkeuken ook achter in de tuin. Vergelijkbare afstand. Je kan altijd nog eentje buiten ophangen als het niet goed genoeg werkt natuurlijk.
Dan kan gelijk de hele buurt meegenieten :p

Ps hr++ en traditioneel gebouwd.
Ik heb nu een Ubiquiti access point liggen op ongeveer 1,5 meter van de achtergevel, maar qua wifi is het buiten toch vaak behelpen. De deur openen helpt wel iets, maar ik erger me er soms zo aan dat ik zo'n beetje tegen de raam aan ga zitten om een betere verbinding te krijgen. Vandaar dat ik nu maar een loze leiding laat leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hier nog een vraagje vanuit onze kant:

We merken dat de bouw snel vordert en hebben inmiddels onze laatste kijkmiddag gehad.

Aangeven was dat er zo midden/eind november opgeleverd zou worden...Echter hebben we nog steeds geen definitieve oplever datum. Wat is normaliter gebruikelijk? Hoeveel weken van te voren hoorden jullie wanneer er opgeleverd zou worden?

De rechter woning is van van ons.
Linker foto, voor het houtwerk
Rechter foto is inmiddels de keuken al geplaatst en het plaatsen van het houtwerk ook begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnOIemoGSPDRpL8gIaGYQ3BFDn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7MPSfSGI2x90tHkthpHX2Sc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIOaNj3PSDaNWJu1s3vtH2abfKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gHOPIJeCdDrATROGRbnIGGO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
frieskip schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:38:
Aangeven was dat er zo midden/eind november opgeleverd zou worden. echter hebben we nog steeds geen definitieve oplever datum. Wat is normaliter gebruikelijk? Hoeveel weken van te voren hoorden jullie wanneer er opgeleverd zou worden?
Precies twee weken van te voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-04 11:00
@frieskip Onze oplevering staat voor 5-11-2020. Ze hebben begin september de data voor de hele straat doorgegeven. Dat is wel mooi op tijd maar ze leveren maar 2 woningen per week op. Met al die Corona maatregelen hoop ik maar niet dat we begin november in een volledige lockdown zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frieskip
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Vak127 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:21:
@frieskip Met al die Corona maatregelen hoop ik maar niet dat we begin november in een volledige lockdown zitten.
Kijk die mogelijke lockdown was voor mij dus ook een beetje de reden om hier maar eens te gaan vragen.

Ik lees veel over de 2 weken van te voren.
Maar zou het vooral nu in deze tijden toch graag eerder willen weten... en onze kopers begeleider van de aannemer kan/wil ook niet echt meer duidelijkheid geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:45
frieskip schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:33:
Maar zou het vooral nu in deze tijden toch graag eerder willen weten... en onze kopers begeleider van de aannemer kan/wil ook niet echt meer duidelijkheid geven.
Ongeacht de tijd, iedereen wil het graag zo vroeg mogelijk weten om externen te kunnen inplannen. De realiteit is echter dat je het pas weet zodra de brief ontvangen is, die komt meestal een week of 2-3 van te voren.

Wij kregen een vooraankondiging zo'n 8 weken van te voren (met voorbehoud blabla) en 3 weken van te voren was de (voor)opleverdatum definitief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

frieskip schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:33:
[...]

Kijk die mogelijke lockdown was voor mij dus ook een beetje de reden om hier maar eens te gaan vragen.

Het is voor jou nu onzeker maar ook voor een aannemer. Een aannemer gaat juist in deze tijden minder concrete datums doorgeven want als iemand ziek wordt (of meerdere mensen) dan schuift die datum ook op voor de aannemer en dus ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Mijn nieuwbouwhuis heeft tuindeuren en een normale achterdeur. Ik heb nu de CAI- en data-aansluiting laten plaatsen op de muur aan de kant van de normale achterdeur, omdat me dat het meest logisch lijkt, zoals onderstaand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mze89L9TIX6LOXA56apWJanWjJM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m8hzUVSZuvEal0KfsQW8XjTO.png?f=user_large

Ik heb daarvoor ook een kabelgoot op de linkermuur aangevraagd. Het is mijn idee om voor de TV een looproute aan te houden voor de achterdeur.

Voor degenen met een soortgelijke indeling, aan welke kant hebben jullie de aansluiting voor de TV gemaakt en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Laatst online: 20:24

ChUcKiE

Dus........

Wij zijn aan het bekijken of we instappen op een nieuwbouwproject in ons dorp.
1 vrijstaande nieuwbouwwoning. bouwgrond, architect, ontwerp en aannemer is bekend evenals de verkoopprijs.
In de te bouwen woning komt onder andere een warmtepomp in, 21 zonnepanelen, WTW etc. Woning wordt zonder zonnepanelen volgens mij opgeleverd met een EPC van 0,2.
Hemelwaterafvoer wellicht op eigen terrein.

Misschien een hele stomme vraag maar hoe zit het in dergelijke projecten met subsidies? Kun je die "achteraf" opgeven en daarmee geld terugkrijgen? Dus als eenmaal bekend is welke warmtepomp er in komt (waarschijnlijk Fujitsu General, Waterstage Comfort 6 of 8 )? Hoe gaat dat proces bij nieuwbouw in z'n werk?

Als we daadwerkelijk hiermee doorgaan (zijn nu met haalbaarheidsstudie bezig), kom ik hier nog vaak terug met vragen. Ik lees al een tijd mee, maar ik bemerk dat er zo veel vragen komen bij een dergelijk project, dat het goed is om hier wat praktische ervaringen op te vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door ChUcKiE op 14-10-2020 13:56 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
ChUcKiE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:55:
Wij zijn aan het bekijken of we instappen op een nieuwbouwproject in ons dorp.
1 vrijstaande nieuwbouwwoning. bouwgrond, architect, ontwerp en aannemer is bekend evenals de verkoopprijs.
In de te bouwen woning komt onder andere een warmtepomp in, 21 zonnepanelen, WTW etc. Woning wordt zonder zonnepanelen volgens mij opgeleverd met een EPC van 0,2.
Hemelwaterafvoer wellicht op eigen terrein.

Misschien een hele stomme vraag maar hoe zit het in dergelijke projecten met subsidies? Kun je die "achteraf" opgeven en daarmee geld terugkrijgen? Dus als eenmaal bekend is welke warmtepomp er in komt (waarschijnlijk Fujitsu General, Waterstage Comfort 6 of 8 )? Hoe gaat dat proces bij nieuwbouw in z'n werk?

Als we daadwerkelijk hiermee doorgaan (zijn nu met haalbaarheidsstudie bezig), kom ik hier nog vaak terug met vragen. Ik lees al een tijd mee, maar ik bemerk dat er zo veel vragen komen bij een dergelijk project, dat het goed is om hier wat praktische ervaringen op te vragen.
In de meeste gevallen is de subsidie al door de bouwer aangevraagd en daarmee dus in mindering op de koopsom gezet.
In mijn geval ook en dat stond gewoon in de KAO ook opgenomen dat ik geen recht had op subsidieregelingen mbt warmtepomp of BTW teruggaaf op de vanuit de bouw al aanwezige zonnepanelen.
Voor de extra panelen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe zijn jullie achter de afmetingen van jullie ramen gekomen? Wachten tot je het huis hebt of vooraf aan de hand van tekeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Mad-Matt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:47:
Hoe zijn jullie achter de afmetingen van jullie ramen gekomen? Wachten tot je het huis hebt of vooraf aan de hand van tekeningen?
Gaat het om de afmetingen van de ramen, of om de mogelijkheden om raambekleding op te hangen? Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Deleon78 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:49:
[...]

Gaat het om de afmetingen van de ramen, of om de mogelijkheden om raambekleding op te hangen? Nogal een verschil.
Voor nu echt de afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Mad-Matt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:47:
Vragen aan het bouwbedrijf / aannemer. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Voor nu echt de afmetingen.
Waarvoor?

Meten hoeveel de stukadoor niet hoeft te stuccen? Of voor het bestellen van raambekleding.
Maakt nog al een verschil :) In het tweede geval raad ik je toch echt aan om te wachten tot de oplevering :P.

Voor een indicatie voor de prijs van raambekleding kun je natuurlijk wel adhv een tekening berekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kepler
mitchd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:08:

Goed idee om ook een deur te creëren tussen het trapgat en de warmtepomp / washok!
Ik ben nu al gesterkt in mijn gevoel om 8 á 9 k achter de hand te houden en de zolder later te verdelen in kamers! Dankjulliewel.
In ons huidige huis hebben we een dakkapel voor 9000 laten plaatsen, wel 5 meter. Er loopt nu wel een (lelijke) balk ter versteviging over het schuine dak.

Ter overweging, ik heb zelf twee kamers gemaakt op de zolder na het plaatsen van de dakkapel. Dus twee deuren, twee wanden, kleine vliering bij de dakkapel (stuk van de dakkapel tot de nok) en elektra doorgetrokken vanaf stroompunt in de muur.

Ik had heel weinig ervaring met klussen, maar wel redelijk handig. Ik was hiervoor ongeveer 2500-3000 euro aan (leer) materiaal kwijt, inclusief wat gereedschap. En drie weken van mijn leven :') Wel erg leuk om te doen!

We zijn het huis nu aan het verkopen en niemand valt het op dat ik het zelf heb gedaan. Ik ben dus tevreden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 15-09 09:17
kepler schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

In ons huidige huis hebben we een dakkapel voor 9000 laten plaatsen, wel 5 meter. Er loopt nu wel een (lelijke) balk ter versteviging over het schuine dak.

Ter overweging, ik heb zelf twee kamers gemaakt op de zolder na het plaatsen van de dakkapel. Dus twee deuren, twee wanden, kleine vliering bij de dakkapel (stuk van de dakkapel tot de nok) en elektra doorgetrokken vanaf stroompunt in de muur.

Ik had heel weinig ervaring met klussen, maar wel redelijk handig. Ik was hiervoor ongeveer 2500-3000 euro aan (leer) materiaal kwijt, inclusief wat gereedschap. En drie weken van mijn leven :') Wel erg leuk om te doen!

We zijn het huis nu aan het verkopen en niemand valt het op dat ik het zelf heb gedaan. Ik ben dus tevreden ;)
In ons huidige nieuwbouwhuis (2014) heb ik hetzelfde gedaan
Dakkapel 4,5m, vliering, 2 kamers en een hal kostte mij totaal €10.000 afgerond.

Voor ons nieuwbouwhuis stonden deze opties ook op de lijst, maar dat was even schrikken!
Dakkapel á €9000 voor 3,5m en de zolder indelen met 2 kamers en een vliering was €8500 extra.

Kortom, prima klusje om achteraf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
SmoothTweaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

In ons huidige nieuwbouwhuis (2014) heb ik hetzelfde gedaan
Dakkapel 4,5m, vliering, 2 kamers en een hal kostte mij totaal €10.000 afgerond.

Voor ons nieuwbouwhuis stonden deze opties ook op de lijst, maar dat was even schrikken!
Dakkapel á €9000 voor 3,5m en de zolder indelen met 2 kamers en een vliering was €8500 extra.

Kortom, prima klusje om achteraf te doen.
Als je het achteraf laat doen kom je volgens mij op dezelfde prijzen uit voor het indelen van je zolder (dakkapel kan wel goedkoper). Ik heb wel eens offertes gehoord van buren, en dat liep van 7000 tot 10000 euro voor eenzelfde verbouwing als ik heb gedaan. Ze hebben het nu erg druk en kunnen vragen wat ze willen.

In ons nieuwe huis laten we de zolder indeling wel gelijk meenemen door de bouwer (plat dak). De prijs was heel redelijk en voor ons eigenlijk het belangrijkste: de afwerking is hetzelfde als de rest van je huis en het kost achteraf geen tijd voor ons (en tijd is ook geld, iig bij ons met 2 kinderen en 3e op komst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wij laten de zolder-indeling ook doen via het project. Maar de dakkappelen werden ons toch iets te gortig. 13k voor een kleine dakkapel...

Dus voor nu maar even dakramen voor wat zonlicht en dan over paar jaar eens kijken naar een (grote) dakkapel :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 896gerard
Het mooie van zelf achteraf de zolderindeling doen is dat er meer controle is over welke materialen en maten gebruikt worden. Onlangs is het hier nog gegaan over geluid, ik ben van mening dat een zolderindeling van kalkzandsteenblokken het geluid meer dempt dan een lichte scheidingswand van houtskelet+gipsplaat. Uitgaande van een betonnen zolder, kan je die kalkzandsteen muren zomaar neerzetten? Het lijkt mij wel, omdat bij de indeling van de eerste verdieping ook kalkzandsteen gebruikt wordt en dat staat ook maar random op de betonnen vloer van de eerste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

896gerard schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:17:
Het mooie van zelf achteraf de zolderindeling doen is dat er meer controle is over welke materialen en maten gebruikt worden. Onlangs is het hier nog gegaan over geluid, ik ben van mening dat een zolderindeling van kalkzandsteenblokken het geluid meer dempt dan een lichte scheidingswand van houtskelet+gipsplaat. Uitgaande van een betonnen zolder, kan je die kalkzandsteen muren zomaar neerzetten? Het lijkt mij wel, omdat bij de indeling van de eerste verdieping ook kalkzandsteen gebruikt wordt en dat staat ook maar random op de betonnen vloer van de eerste verdieping.
Deels met je eens, maar je zit ook met je ventilatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntje
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-02-2022
Wij kregen de optie niet om iets op zolder te laten plaatsen om er meer dan 1 onbenoemde ruimte van te maken. wel kon een dakkapel worden geplaatst 15k voor 2,5 meter. dit doen wij dus nu ook achteraf.

Zijn ook nog druk aan het kijken wat we willen en hoe we het willen, in ieder geval een dakkapel van 4,5 meter een 1 extra kamer realiseren maar ze hebben de boiler ed. best ongelukkig neergezet voor mijn gevoel en dit kon ook niet worden verplaatst waardoor wij eigenlijk niet weten hoe we nu het beste de kamer kunnen indelen. zijn helemaal niet handig ook allebei dus dat wordt nog wat. 8)7

maar we hebben er wel een redelijk bedrag voor gereserveerd dus ik hoop er met een bedrijf er wel uit te komen maar lastig is het wel idd. die zolders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/obL47pEryzUS37riU6E333M2_6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4bsvWPTzV10wMv0aipwjRPyc.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:58:

Dus voor nu maar even dakramen voor wat zonlicht en dan over paar jaar eens kijken naar een (grote) dakkapel :).
Bij ons wordt doorgegeven dat een standaard dakraam 1200 euro inclusief BTW kost als optie.
Komt duur op me over, maar weet niet hoe het bij jullie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
ChUcKiE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Bij ons wordt doorgegeven dat een standaard dakraam 1200 euro inclusief BTW kost als optie.
Komt duur op me over, maar weet miet hoe het bij jullie is?
Ook zoiets, is alsnog 10x goedkoper dan een (kleine) dakkapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
[...]

Bij ons was het dakraam 94 x 98 cm optie €1600,- en de 1,80 m dakkapel ook €10.000,-. Wij gaan dit later (laten) doen aangezien we ook op de korte termijn (<5 jaar) geen directe bestemming hebben voor de zolder, behalve als opslagloods :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakramen zorgen wel echt voor een andere zolderruimte. Ik zou dit altijd laten doen vanuit de bouw.
Op je dak zit 10? jaar garantie, dit is weg als je hier iemand anders een raam in laat zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
[...]

Wat is een 'standaard' dakraam?

Maargoed; absurde meerprijzen voor dakramen is dus waarom binnen een paar jaar de uniformiteit vertrokken is uit elk nieuwbouwrijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
[...]

Wij hebben een (groot) dakvenster van 1140x1180 voor €1550. Als je puur kijkt naar 'euro's per lumen daglicht' dan is een dakraam natuurlijk veel voordeliger, dakkapellen zitten in onze optielijst voor zo'n 10k. Ik snap het verschil niet met dezelfde dakkapel achteraf laten inbouwen (zo'n €4000) maar mogelijk zijn die kosten er wel omdat de constructie verstevigd moet worden en natuurlijk dezelfde EPC gehaald dient te worden met een dakkapel vanuit de bouw. Het is toch weer een gat in het dak extra met een X aantal mogelijke extra koudebruggen.

edit: ik heb even ons dakraam geconfigureerd bij Velux, kom dan op €700. Montage ongeveer €250, dan kom je op een kleine €1000 voor een 'groot dakraam'. We betalen dus alsnog de helft teveel maar hebben wel garantie op lekdichtheid en isolatie etc.

[ Voor 13% gewijzigd door 896gerard op 14-10-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Bij ons gaat het om daglicht en verse lucht bij open zetten. Zeker totaal iets anders dan een dakkapel, daar ben ik me van bewust. Dakraam zal iets van 1m bij 1m zijn.
Als ik het zo lees en wat er ook gezegd wordt met verantwoordelijkheid en garantie en dan is de prijs prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
Dit is wellicht interessant voor degenen die inmiddels een nieuwbouwhuis hebben gekocht en over bepaalde tijd hun huidige huis gaan verkopen:
Ik heb gekozen voor rentemiddeling op mijn huidige hypotheek. Aangezien ik hier over een goed jaar weg ben en dan mijn huidige hypotheek aflos is dit een goede mogelijkheid om 'gratis geld' te verdienen. Hierdoor bespaar ik iedere maand €60,-. De afhandelingskosten bedragen €100,-. Een erg mooi rendement dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

GeeMoney schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:00:
[...]

In de meeste gevallen is de subsidie al door de bouwer aangevraagd en daarmee dus in mindering op de koopsom gezet.
Klopt, was bij mij ook zo. Stond ook in de aangeleverde stukken/documentatie van de makelaar.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Jackssonss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:37:
Dit is wellicht interessant voor degenen die inmiddels een nieuwbouwhuis hebben gekocht en over bepaalde tijd hun huidige huis gaan verkopen:
Ik heb gekozen voor rentemiddeling op mijn huidige hypotheek. Aangezien ik hier over een goed jaar weg ben en dan mijn huidige hypotheek aflos is dit een goede mogelijkheid om 'gratis geld' te verdienen. Hierdoor bespaar ik iedere maand €60,-. De afhandelingskosten bedragen €100,-. Een erg mooi rendement dus.
Goede tip, bedankt! Wij zitten ook nog wel ruim een jaar aan onze oude hypotheek van 4% vast, de kosten zijn bij ons 250 euro maar ook dat kan gemakkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

Hoe werkt dat precies? Ik zit bij Florius en zie dat de afhandelingskosten 150 euro zijn. Ik weet alleen niet wanneer dit interessant is. Moet je dan dicht bij een nieuwe rentevast periode zitten?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:11
HellBeast schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

Hoe werkt dat precies? Ik zit bij Florius en zie dat de afhandelingskosten 150 euro zijn. Ik weet alleen niet wanneer dit interessant is. Moet je dan dicht bij een nieuwe rentevast periode zitten?
http://letmegooglethat.com/?q=Wat+is+rentemiddeling

Zie uitleg van Independer, Eigenhuis, Hypotheker, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 14-10-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:27
Maar wat is dan precies de ‘truc’ die je uithaalt? Ja ik snap wat rentemiddeling inhoud maar niet wat voor korte termijn voordeel je er van kunt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
HellBeast schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:54:
[...]

In mijn geval ga ik naar verwachting pas over ongeveer een jaar mijn huis verkopen. Ik bespaar nu iedere maand €60,- omdat mijn rente tot die tijd daalt van 2,09% naar 1,64%. Het kost me eenmalig €100,-. Als ik nog 12 maanden wacht totdat ik verkoop bespaart me dat dus €620,-.
Sammy_tukker schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Maar wat is dan precies de ‘truc’ die je uithaalt? Ja ik snap wat rentemiddeling inhoud maar niet wat voor korte termijn voordeel je er van kunt hebben
Zie hierboven. Door rentemiddeling betaal ik dus een lagere rente tot het moment dat ik ga verkopen.

Disclaimer: check wel eerst of je een verhuisboete moet betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jackssonss op 15-10-2020 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:06:
[...]

Wat is een 'standaard' dakraam?
Een Velux SK06 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Gisteren hebben wij voor de 2de keer de woning mogen bekijken en wil toch ook een keer wat positiefs laten horen over een projectmatige badkamer: alle tegels en de afwerking was echt dik in orde. Na alle horror verhalen die we her en der gehoord hebben hadden wij ons op het ergste voorbereid, maar tot nu toe ziet het er strak uit.

Nog genoeg punten die nog niet af zijn door de rest van de woning, maar hebben ze nog anderhalve maand de tijd voor.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Pagina: 1 ... 115 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2