Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 191 Laatste
Acties:
  • 1.804.414 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Jackssonss schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:30:
[...]Disclaimer: check wel eerst of je een verhuisboete moet betalen.
Precies.... zoveel aanbieders zijn er niet (meer) die dit niet rekenen, ze weten ook wel dat deze constructie anders zo "misbruikt" wordt om onder een langere rentevastperiode uit te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:05:
Dakramen zorgen wel echt voor een andere zolderruimte. Ik zou dit altijd laten doen vanuit de bouw.
Op je dak zit 10? jaar garantie, dit is weg als je hier iemand anders een raam in laat zagen.
Zo zwart wit als jij het hier stelt is het gelukkig niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Roadman schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Zo zwart wit als jij het hier stelt is het gelukkig niet. :)
Klopt, beide partijen komen bij een probleem opdraven en geven elkaar de schuld. Hele leuke situatie voor jou als klant en gedupeerde. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Klopt, beide partijen komen bij een probleem opdraven en geven elkaar de schuld. Hele leuke situatie voor jou als klant en gedupeerde. :)
Ligt er allemaal maar net aan wat het probleem is en waar het ontstaan is.
Dan zou je zelf zeker ook geen gaatje in de buitenmuur mogen boren om een buitenlamp op te hangen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Roadman op 15-10-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Jackssonss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:52:
[...]

Wat is je reden voor plaatsing aan de buitengevel op de tweede verdieping?

Ik heb een loze leiding aangevraagd naar de berging en wil dan in of bij de berging een access point ophangen, maar ik vraag me nog steeds af wat de juiste plek is en of het überhaupt veel uit zal maken, zolang het maar in de tuin is (17 meter diep).
Bedoelde eigenlijk bovenkant van 1e verdieping, wel aan de buitengevel. Op de 2e is de halve verdieping dakterras en we gaan ook een camera ophangen voor de achtertuin in de buurt van het AP, wordt voor beide UTP aangelegd.

Beiden zullen "in het zicht zijn". Voor ons niet echt een issue. Ter hoogte van de begane grond gaan we een knikarm zipscreen plaatsen, wanneer die in (deels) uitgeklapte stand staat, zie je er niks van.

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 16-10-2020 00:30 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Ik heb dit gezien bij een collega. Heeft via de Velux configurator netjes een nieuw dakraam uitgekozen wat paste in de huidige sparing.

Nieuw dakraam geplaatst en na de eerste regenbui lekkage. Man er bij die het nieuwe raam geplaatst had en laten zien dat alles goed zit alleen dat ze bij het vorige raam het gat te groot hadden gezaagd en dat er daarom nu lekkage is.

Daar sta je dan: een raam geplaatst volgens de richtlijnen alleen een te groot gat...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:57
@Toppe dit is de reden dat ik het juist niet vanuit de bouw laat doen. Het tempo waarmee ik die gasten zie werken... Dat kan alleen maar fouten opleveren.

Zelfde met stucwerk etc vanuit de bouw. Niet aan beginnen.. helaas moeten wij de badkamer afnemen van de ontwikkelaar, anders had ik die ook extern gecontracteerd.

Er zijn legio redenen voor gebrekkige kwaliteit in de afwerking, maar de belangrijkste zijn:
- tijdsdruk op projecten ivm gebrek aan personeel, slechte kwaliteitscontrole
- lagen en lagen van onderaannemers waar iedere laag iets afroomt en de uitvoerder uiteindelijk bijna niets overhoudt
- geen persoonlijk contact met uitvoerder voor oplevering, dus geen eergevoel om goed werk te leveren en geen directe controle vd klant.

enter @D.deJong :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
kepler schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:56:
[...]

In ons huidige huis hebben we een dakkapel voor 9000 laten plaatsen, wel 5 meter. Er loopt nu wel een (lelijke) balk ter versteviging over het schuine dak.

Ter overweging, ik heb zelf twee kamers gemaakt op de zolder na het plaatsen van de dakkapel. Dus twee deuren, twee wanden, kleine vliering bij de dakkapel (stuk van de dakkapel tot de nok) en elektra doorgetrokken vanaf stroompunt in de muur.

Ik had heel weinig ervaring met klussen, maar wel redelijk handig. Ik was hiervoor ongeveer 2500-3000 euro aan (leer) materiaal kwijt, inclusief wat gereedschap. En drie weken van mijn leven :') Wel erg leuk om te doen!

We zijn het huis nu aan het verkopen en niemand valt het op dat ik het zelf heb gedaan. Ik ben dus tevreden ;)
SmoothTweaker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

In ons huidige nieuwbouwhuis (2014) heb ik hetzelfde gedaan
Dakkapel 4,5m, vliering, 2 kamers en een hal kostte mij totaal €10.000 afgerond.

Voor ons nieuwbouwhuis stonden deze opties ook op de lijst, maar dat was even schrikken!
Dakkapel á €9000 voor 3,5m en de zolder indelen met 2 kamers en een vliering was €8500 extra.

Kortom, prima klusje om achteraf te doen.
Mag ik vragen hoe jullie dit hebben gedaan (vooral qua materiaal e.d.)? Ik heb laatst een instructiefilmpje van Gyproc gezien en daarop zag het er prima doable uit. Ik ga het ook zelf doen waarschijnlijk. Gaan na oplevering eens kijken hoe de zolder er in praktijk uit ziet en dan kijken voor dakkapellen en kamerindeling.
Jackssonss schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:37:
Dit is wellicht interessant voor degenen die inmiddels een nieuwbouwhuis hebben gekocht en over bepaalde tijd hun huidige huis gaan verkopen:
Ik heb gekozen voor rentemiddeling op mijn huidige hypotheek. Aangezien ik hier over een goed jaar weg ben en dan mijn huidige hypotheek aflos is dit een goede mogelijkheid om 'gratis geld' te verdienen. Hierdoor bespaar ik iedere maand €60,-. De afhandelingskosten bedragen €100,-. Een erg mooi rendement dus.
Goede tip. Helaas biedt mijn huidige verstrekker geen rentemiddeling meer aan. En ik zit ook al laag. Maar voor anderen kan het zeker interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
Heeft iemand ervaring met lamellen in glas als zonwering? Van stolker https://www.inblindz.nl/zonwering-in-glas/onze-producten/ bijvoorbeeld.

Dit lijkt me ideaal, geen lelijke screens behuizing, regelbaar lichtinval etc.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:39
over twee weken wordt ons huis opgeleverd. Bizar hoe snel het is gegaan 19 maart werden de boringen gedaan voor de grondwaterpomp. Iets meer dan 7 maanden later is het klaar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xObWSbLPAU1UPgKlC7JGfZsrOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cO5E71pkxDeLUsWfrsLcdRRO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBjM8urbVR4PvhTlHY687W-opVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zm5jGoRvAGEbWpNucNW1E8po.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door 107mb op 16-10-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

nel!s schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:22:
Heeft iemand ervaring met lamellen in glas als zonwering? Van stolker https://www.inblindz.nl/zonwering-in-glas/onze-producten/ bijvoorbeeld.

Dit lijkt me ideaal, geen lelijke screens behuizing, regelbaar lichtinval etc.
Tegenwoordig zie je steeds meer huizen ook met drielaags-glas uitgerust worden, vraag mij af of dat ook kan met zoiets. Tweelaags met zonwering ertussen is volgens mij al vrij dik, drielaags lijkt mij dan helemaal fors uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met led panelen zoals deze?
https://www.ikea.com/nl/n...ar-wit-spectrum-40436316/

Lijkt me wel wat om op zolder in de nok te hangen. Ze zijn draadloos te bedienen en dimbaar. Kan ze direct na oplevering nog makkelijk installeren en stroom doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

107mb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:53:
over twee weken wordt ons huis opgeleverd. Bizar hoe snel het is gegaan 19 maart werden de boringen gedaan voor de grondwaterpomp. Iets meer dan 7 maanden later is het klaar!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi huis zeg! En zeker snel gebouwd. Welke projectontwikkelaar is dit?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
107mb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:53:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf om te zien en wat een snelheid!

Wij hebben zelf gisteren getekend bij de notaris en ze beginnen volgende week met de grondboringen.
Onze project ontwikkelaar is VORM en de bouwer is Boogert. Ben wel benieuwd welke partij bij jullie gebouwd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Pannencouque schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:16:
[...]

[...]

Mag ik vragen hoe jullie dit hebben gedaan (vooral qua materiaal e.d.)? Ik heb laatst een instructiefilmpje van Gyproc gezien en daarop zag het er prima doable uit. Ik ga het ook zelf doen waarschijnlijk. Gaan na oplevering eens kijken hoe de zolder er in praktijk uit ziet en dan kijken voor dakkapellen en kamerindeling.

[...]
Goede tip. Helaas biedt mijn huidige verstrekker geen rentemiddeling meer aan. En ik zit ook al laag. Maar voor anderen kan het zeker interessant zijn.
FWIW: Het timmerbedrijf dat bij ons de badkamer en het toilet gaat installeren maakt ook de trapkast en de zolderkamers, met elk een dakraam van 114 bij 140 cm. Er komt een vliering bovenop de zolderkamers. Dat doet hij voor €5000 incl materialen.

Badkamer plaatst hij voor €7150, toilet voor €1900 en trapkast voor €1500.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
HellBeast schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:31:
[...]

Mooi huis zeg! En zeker snel gebouwd. Welke projectontwikkelaar is dit?
Roosdom Tijhuis. Vrij stug bij bepalen van opties. Maar dat betaalt zich blijkbaar uit bij het bouwproces.

[ Voor 0% gewijzigd door 107mb op 16-10-2020 11:15 . Reden: d / t / dt / td / ..... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:49
107mb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Roosdom Tijhuis. Vrij stug bij bepalen van opties. Maar dat betaald zich blijkbaar uit bij het bouwproces.
N=1...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55

MadEgg

Tux is lievvv

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

107mb schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Roosdom Tijhuis. Vrij stug bij bepalen van opties. Maar dat betaald zich blijkbaar uit bij het bouwproces.
Ik heb ook pas een nieuwbouwhuis "besteld" bij ze. In februari gaan ze beginnen en begin december sluiten ze de ruwbouw opties. Als ze bij ons ook binnen 7 maanden klaar zijn, dan zou dat echt top zijn. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
we hebben één vervelende ervaring gehad, en dat is dat de verdelers van de vloerverwarming oorspronkelijk in de technische ruimte zaten. Die technische ruimte bleek te klein te zijn, waardoor één verdeler in de trapkast kwam, en de tweede verdeler in een bekisting van 70x70x15 op de overloop. Daarover zijn we met ons allen toch heel stevig in verzet gegaan. Uiteindelijk zijn er ipv 2 grote verdelers vier kleine verdelers in de technische ruimte geplaatst. Tegen de zin van de installateur in. maar dat is niet mijn probleem. Voor de rest uitstekend. Communicatie is traag... het bouwen echter snel. De eerste buren hebben inmiddels de sleutel gekregen. Weinig makementen bij oplevering en driekwart wordt direct door een opleverklusteam opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Haha fair enough :) ik moet mezelf continu herinneren aan het feit dat mijn ene bouwervaring ook niet universeel is :) was beetje kort door de bocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een trotse aankomende nieuwbouwwoningbezitter en ben druk bezig met het bepalen van de meerwerkopties. Eén van mijn wensen is om 2 Sonos One SL speakers achter de bank aan de muur op te hangen. Tussen de achterkant van de bank en de muur zit ongeveer een meter ruimte. Nou vind ik 2 keer een stopcontact aan de wand laten plaatsen niet zo mooi, vandaar dat ik mijn aannemer heb gevraagd hoe we de stroompunten het best weg kunnen werken. Zij komen met het volgende voorstel:

Extra elektrapunt in de constructieve / woningscheidende wand (kalkzandsteen) d.m.v. pijpje uit de wand afgemonteerd met een kroonsteen (geen inbouwdoos/wcd) a 175 euro per stuk.

Ik heb zelf helaas niet veel kennis van elektra en komen met zoeken ook niet verder, dus ik ben benieuwd: is dit volgens jullie ook de beste en mooiste oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
@Verwijderd ik ben denk ik ouderwets en van mening dat het speakers het beste bedraad aangesloten kunnen worden, heb dus een loze ringleiding laten leggen met 5 uitgangen. Daar kan dan speakerdraad door heen naar de receiver.

Weet niet of ik heel blij zou worden van een draad met een kroonsteentje uit de muur eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:01:
Ik ben ook een trotse aankomende nieuwbouwwoningbezitter en ben druk bezig met het bepalen van de meerwerkopties. Eén van mijn wensen is om 2 Sonos One SL speakers achter de bank aan de muur op te hangen. Tussen de achterkant van de bank en de muur zit ongeveer een meter ruimte. Nou vind ik 2 keer een stopcontact aan de wand laten plaatsen niet zo mooi, vandaar dat ik mijn aannemer heb gevraagd hoe we de stroompunten het best weg kunnen werken. Zij komen met het volgende voorstel:

Extra elektrapunt in de constructieve / woningscheidende wand (kalkzandsteen) d.m.v. pijpje uit de wand afgemonteerd met een kroonsteen (geen inbouwdoos/wcd) a 175 euro per stuk.

Ik heb zelf helaas niet veel kennis van elektra en komen met zoeken ook niet verder, dus ik ben benieuwd: is dit volgens jullie ook de beste en mooiste oplossing?
Dan zou ik liever twee stopcontacten hebben, kroonsteentjes 8)7.
Misschien kan je af met één stopcontact in het midden en zo beide speakers voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
[...]

[...]

Tja, heel simpel. Wat houten palen, glasvezel er tussen en gipslaten tegen aan schroeven. Deurkozijnen en deuren niet vergeten en schilderen maar! Ow ja, vergeet ook je elektra niet!

Uiteindelijk zit de uitdaging in alle details en hoe je het netjes kan afwerken. Kwestie van logisch nadenken en goed googlen (alhoewel daar veel verschillende info is te vinden). En verwacht veel leermomenten, waardoor je weer een paar stappen terug moet om dingen goed te doen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
'Doable' en 'heel simpel' zijn in mijn ogen niet hetzelfde. ;-)
Ik zou het niet onderschatten @Pannencouque, want het laatste waar je op zit te wachten is een lek dak.

Ik beperk me denk ik vooral tot leuke klussen in huis met wat minder risico. Mijn interesse ligt vooral bij elektra en domotica (ook vanuit werk), maar het lijkt me ook wel leuk om op zolder een (kleine) vide te bouwen, een plafondhoge kast op zolder voor alle meuk, overkapping in de tuin, paar kasten voor de berging, keukenblok in bijkeuken en op zolder bij de wasmachine/droger en speeltoestellen/bedden voor de kinderen.
Maar uiteraard als eerste: Een werkbank in de berging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 896gerard
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:10
Farmerwood schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Ik zou het niet onderschatten @Pannencouque, want het laatste waar je op zit te wachten is een lek dak.

Ik beperk me denk ik vooral tot leuke klussen in huis met wat minder risico. Mijn interesse ligt vooral bij elektra en domotica (ook vanuit werk), maar het lijkt me ook wel leuk om op zolder een (kleine) vide te bouwen, een plafondhoge kast op zolder voor alle meuk, overkapping in de tuin, paar kasten voor de berging, keukenblok in bijkeuken en op zolder bij de wasmachine/droger en speeltoestellen/bedden voor de kinderen.
Precies mijn strategie, eerst maar eens een werkbank om daar vervolgens zolder en tuin mee af te maken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Woolfy681 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Misschien kan je af met één stopcontact in het midden en zo beide speakers voeden?
Een pijpje uit de wand met de draden eruit is de normaalste zaal van de wereld voor zulke vragen (o.a. ook wandlampen etc).
Een kroonsteentje is idd niet meer van deze tijd, maar een paar van die lasklemmetjes is niks mis mee.

Overigens zou ik ook alles bedraad doen, maar goed. Sonos schijnt wel aardig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02
[...]

Sorry, het was enigszins sarcastisch bedoelt. Het is uiteraard niet uit te leggen hoe je zoiets moet doen in een forumpost.

Ik had het in mijn geval alleen om het aftimmeren na het plaatsen van de dakkapel, knappe jongen die op die manier het dak lek kan maken ;) Dakkapel moet je gewoon laten plaatsen als je zelf geen ervaring hebt, dat lijkt me logisch.

Een paar gipswandjes met houten frame plaatsen op zolder is met twee rechterhanden en gezond verstand prima te doen. Je moet er wel de tijd voor nemen en vooral gewoon beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Woolfy681 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Dit inderdaad.
En dan mag je de kabel van je dure sonos strippen om aan de lasklem te hangen? /:dag garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Deleon78 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Een pijpje uit de wand met de draden eruit is de normaalste zaal van de wereld voor zulke vragen (o.a. ook wandlampen etc).
Een kroonsteentje is idd niet meer van deze tijd, maar een paar van die lasklemmetjes is niks mis mee.

Overigens zou ik ook alles bedraad doen, maar goed. Sonos schijnt wel aardig te werken.
Op z'n minst zo'n minilasdoos a la ABB 3101. Dat kun je tenminste ook normaal afwerken als je het niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jullie reacties!
Source90 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Dit inderdaad.
En dan mag je de kabel van je dure sonos strippen om aan de lasklem te hangen? /:dag garantie.
Dat is niet nodig, bij Sonos heb je een losse kabel
kabeltjekabel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:36:
[...]

Op z'n minst zo'n minilasdoos a la ABB 3101. Dat kun je tenminste ook normaal afwerken als je het niet gebruikt.
Dit ziet er samen met de lasklemmetjes als een betere/nettere oplossing uit inderdaad. Evt nog een afdekplaatje erover met een klein gat erin waar het snoer doorheen gaat zodat je geen gapend gat hebt.

Ik ga het voorleggen aan de aannemer, bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nog mooier is gewoon een normale doos; dan kun je er altijd nog wat anders mee doen. Een ABB MD4050 is ook veel gangbaarder dan een 3101.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Source90 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Dit inderdaad.
Daar vervalt je garantie niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Deleon78 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:05:
[...]

Daar vervalt je garantie niet van.
Wel als de kabel fysiek vast zou zitten aan het apparaat..

Hier dus niet van toepassing vanwege los netsnoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
Source90 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Wel als de kabel fysiek vast zou zitten aan het apparaat..

Hier dus niet van toepassing vanwege los netsnoer.
Nee sorry, dat is echt een fabeltje. Ook als die vast zit verlies je niet je garantie. Als je frontje eraf valt, kan men niet de stekker de schuld geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Deleon78 op 16-10-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:51:
Dank voor jullie reacties!

[...]

Dat is niet nodig, bij Sonos heb je een losse kabel

[...]

Dit ziet er samen met de lasklemmetjes als een betere/nettere oplossing uit inderdaad. Evt nog een afdekplaatje erover met een klein gat erin waar het snoer doorheen gaat zodat je geen gapend gat hebt.

Ik ga het voorleggen aan de aannemer, bedankt voor jullie input!
Afhankelijk wat voor draad ze gebruiken: https://www.allekabels.nl...fhdYmpx3YG1BoCVycQAvD_BwE

Prik je meteen in je Sonos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Deleon78 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Nee sorry, dat is echt een fabeltje. Ook als die vast zit verlies je niet je garantie.
We gaan redelijk offtopic nu.
In het kort.
Dat ligt echt aan de schade. Als vast wordt gesteld dat bijvoorbeeld kortsluiting het defect heeft veroorzaakt, mag jij bewijzen dat de gestripte kabeltjes goed aangesloten waren. Tenslotte, de beoogde manier van aansluiten, vanuit de fabrikant, heb jij niet gebruikt en zelfs aangepast.
// CID - Consumer induced damage

Wordt een welles nietes verhaal waar de meeste consumenten simpelweg aan het kortste eind trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Wij gaan denk ik toch voor Renovlies. We hebben het gisteren bij vrienden gezien en is toch wel heel mooi strak.

Hebben jullie een idee hoeveel lawaai een WP maakt? Bij ons komt de technische ruimte tussen 2 'onbenoemde ruimtes' te zitten waar wij de kinderkamers willen inrichten. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat al die apparaten wellicht best herrie kunnen maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKwC720N5g4SoNN0KQQc4C9VLUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RV1YxuIlFRuUuknOC68xAh9W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Lauryn schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:13:
Wij gaan denk ik toch voor Renovlies. We hebben het gisteren bij vrienden gezien en is toch wel heel mooi strak.

Hebben jullie een idee hoeveel lawaai een WP maakt? Bij ons komt de technische ruimte tussen 2 'onbenoemde ruimtes' te zitten waar wij de kinderkamers willen inrichten. Maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat al die apparaten wellicht best herrie kunnen maken...

[Afbeelding]
Als ze het van jongs af aan gewend zijn... :)

Maar lees even terug naar posts van @GeeMoney bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

[Afbeelding]
Wozers wat een partij aan deuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Lauryn Ik zou die ruimte inderdaad met extra dik isolatie op laten leveren. En laat ze ook geen leidingen op de wanden monteren.
Ik heb hier nu zelf een 3 dubbele voorzetwand geplaatst tegen het geluid en het is nu gelukkig acceptabel maar helemaal weg krijg je het natuurlijk niet.
Het is hier inmiddels 85% minder en mijn vrouw kan er gelukkig nu van slapen.

Als je de keuze en ruimte hebt zou ik hem ver weg van slaapkamers houden. Ik had hem het liefste in de garage gehad maar bij ons wilde de bouwer daar niet aan mee werken onder het mom: valt allemaal wel mee joh tegenwoordig en we plaatsen dikke wanden en voldoen aan het bouwbesluit.

GeeMoney in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 16-10-2020 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauryn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-11-2023
Deleon78 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:48:
[...]

Als ze het van jongs af aan gewend zijn... :)

Maar lees even terug naar posts van @GeeMoney bijvoorbeeld.
Nee, totaal niet. Ze zijn tegen die tijd 8 en 10.
Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Ja, ik wilde daar 2 schuifdeuren van laten maken. Vooraf was het geen probleem. Nu we getekend hebben en eindelijk een gesprek hebben gehad met de kopersbegeleiding blijkt er ineens van alles onmogelijk. Vind dat één van de grote frustraties. Dakramen zouden rechts komen, zonnepanelen links. Nu komen de dakramen ook links, tussen de zonnepanelen en dus in de zon. Word er een beetje moedeloos van.
GeeMoney schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:29:
@Lauryn Ik zou die ruimte inderdaad met extra dik isolatie op laten leveren. En laat ze ook geen leidingen op de wanden monteren.
Ik heb hier nu zelf een 3 dubbele voorzetwand geplaatst tegen het geluid en het is nu gelukkig acceptabel maar helemaal weg krijg je het natuurlijk niet.
Het is hier inmiddels 85% minder en mijn vrouw kan er gelukkig nu van slapen.

Als je de keuze en ruimte hebt zou ik hem ver weg van slaapkamers houden. Ik had hem het liefste in de garage gehad maar bij ons wilde de bouwer daar niet aan mee werken onder het mom: valt allemaal wel mee joh tegenwoordig en we plaatsen dikke wanden en voldoen aan het bouwbesluit.

GeeMoney in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"
Daar was ik al bang voor. In de teksten prezen ze de Onbenoemde ruimtes aan als mogelijke slaapkamers maar toen ik bij de bouwer vroeg wat er voor nodig was om er technisch een slaapkamer van te laten maken, bleef het stil. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dit huis als investering te zien en hem door te verkopen. De lol gaat er zo wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
@Lauryn het is te doen maar natuurlijk het goedkoopst als het gelijk tijdens de bouw bij mij zo was opgeleverd. Vraag de bouwer even of hij wil meewerken aan veel zwaardere wanden te zetten daar en de leidingen niet aan de wanden te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinos83
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-11-2024
Yowzawood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Precies.... zoveel aanbieders zijn er niet (meer) die dit niet rekenen, ze weten ook wel dat deze constructie anders zo "misbruikt" wordt om onder een langere rentevastperiode uit te komen.
Wel goed om dat even te checken inderdaad. Bij onze hypotheekverstrekker, Nationale Nederlanden, kon ik er niets over vinden maar er schijnen aanbieders te zijn die een boete hanteren als je binnen 2 jaar verkoopt. De administratiekosten zijn 250 euro maar omdat we op een rente zaten van 4,05% en naar ongeveer 2% zakken dankzij de middeling is dit voor mij toch wel de tip van de week. Denk dat we zo'n 1500 euro gaan besparen hierdoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Deleon78 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:14:
[...]

Als je het op deze manier aan sluit moet je dus je stekker demonteren of afknippen en hierdoor vervalt de garantie van je Sonos speaker.

Met lasklemmen los je het ook niet echt netjes op naar mijn idee.

Als je geen extra stopcontact wil dan zou ik eens goed kijken hoe je je woonkamer opstelling wil.
Of voor een ander systeem gaan inderdaad, maar zelf zal ik nooit voor kroonsteentjes of iets dergelijks kiezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik heb ook al mijn Sonos Ones weggewerkt maar achteraf zelf een sleuf gefreesd naar het dichtstbijzijnde stopcontact en daar dus intern verbonden en een pijpje uit de muur laten komen net onder/achter de beugel van de Sonos One. De kant van de stekker is dus afgeknipt en met van die wago klemmen bij het stopcontact afgemonteerd.
Mocht ik hem niet meer gebruiken of later willen verwijderen dan kan dat door simpelweg het stopcontact los te halen en de kabel uit die wago klemmen te halen en het pijpje met de muur vlak af te slijpen of schuren en dicht te smeren.

Ik heb hiervoor extra lange Sonos kabels besteld bij bol . Die heb ik dus stuk geknipt en de originele liggen hier nu op zolder, waren toch tekort om de afstanden te overbruggen ook.

Ik heb 150 stuks van deze en 100 stuks van de 5-voudige versie gekocht online, top dingen!

https://www.elektramat.nl...0XTwcxEAQYASABEgI1IPD_BwE

[ Voor 32% gewijzigd door GeeMoney op 16-10-2020 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Toppe schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

De een is verliefd op deuren. De andere op 24 Utp aansluitingen... toch @Toppe

[ Voor 4% gewijzigd door siemenz op 16-10-2020 22:59 ]

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@GeeMoney @Lauryn belangrijk aspect in deze is natuurlijk ook wat je verstaat onder "een WP"....

Voor zover ik kan zien gaat het bij @GeeMoney om een WWWP, toch? Daarbij staat de compressor dus binnen.

Bij een Split LWWP heb je een binnenunit waar enkel een pomp in zit.
Bij een Monoblock LWWP heb je binnen eigenlijk alleen je vaten (buffer & boiler), en dus helemaal geen geluid binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
nel!s schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:02:
@Toppe dit is de reden dat ik het juist niet vanuit de bouw laat doen. Het tempo waarmee ik die gasten zie werken... Dat kan alleen maar fouten opleveren.

Zelfde met stucwerk etc vanuit de bouw. Niet aan beginnen.. helaas moeten wij de badkamer afnemen van de ontwikkelaar, anders had ik die ook extern gecontracteerd.

Er zijn legio redenen voor gebrekkige kwaliteit in de afwerking, maar de belangrijkste zijn:
- tijdsdruk op projecten ivm gebrek aan personeel, slechte kwaliteitscontrole
- lagen en lagen van onderaannemers waar iedere laag iets afroomt en de uitvoerder uiteindelijk bijna niets overhoudt
- geen persoonlijk contact met uitvoerder voor oplevering, dus geen eergevoel om goed werk te leveren en geen directe controle vd klant.

enter @D.deJong :D
Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken.
U riep mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

siemenz schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 22:56:
[...]

De een is verliefd op deuren. De andere op 24 Utp aansluitingen... toch @Toppe
26, en nog twijfelen of het genoeg is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vraagje; wat kostte het bij jullie als je vanaf je meterkast:

1. Naar elke kamer, exclusief badkamer, op een specifieke plek een loze leiding wilde?
2. Je op het plafond op de middenverdieping een loze leiding wilde?
3. Een loze leiding naar je schuur wilde?

En als laatste vraag:
Als je bij je stopcontacten ook blauwe draad getrokken wilt hebben?

Ben even benieuwd wat er zo verschillend gerekend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Sbakker1982 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:57:

1. Naar elke kamer, exclusief badkamer, op een specifieke plek een loze leiding wilde?

En als laatste vraag:

Loze leidingen bij ons allen €130/s. Ongeacht welke ruimte of hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

En als laatste vraag:

Blauwe draad kostte bij mij 15 euro per schakelaar. Meteen gedaan.

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Daar was ik al bang voor. In de teksten prezen ze de Onbenoemde ruimtes aan als mogelijke slaapkamers maar toen ik bij de bouwer vroeg wat er voor nodig was om er technisch een slaapkamer van te laten maken, bleef het stil. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dit huis als investering te zien en hem door te verkopen. De lol gaat er zo wel vanaf.
In de twee onbenoemde ruimten moet sowieso inblaas vanaf de WTW gemaakt worden en de WTW ingeregeld worden op deze toevoegingen (balans inblaas / afzuig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nel!s
D.deJong schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 06:45:
[...]

Gij zult mijn naam niet ijdel gebruiken.
U riep mij?
Niks aan de hand, gaat helemaal goed met de onderaannemers loopt u vooral door >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78

En als laatste vraag:

lees even terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karolijn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-09-2024

En als laatste vraag:

90 euro per loze leiding. De schuur weet ik niet of die mee doet.
Blauwe draad 25 euro per schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Yowzawood schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Die van mij berekent geen verhuisboete (ABN AMRO). Het is dus zonder meer de moeite waard om het te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 13:54
Marinos83 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Wel goed om dat even te checken inderdaad. Bij onze hypotheekverstrekker, Nationale Nederlanden, kon ik er niets over vinden maar er schijnen aanbieders te zijn die een boete hanteren als je binnen 2 jaar verkoopt. De administratiekosten zijn 250 euro maar omdat we op een rente zaten van 4,05% en naar ongeveer 2% zakken dankzij de middeling is dit voor mij toch wel de tip van de week. Denk dat we zo'n 1500 euro gaan besparen hierdoor!
Mooi om te lezen. Daarom deelde ik het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:38:
[...]

Goed om te weten, thanks! :)

We waren al wezen kijken bij Keukenkampioen, maar werden daar niet gelijk enthousiast van. Dus nu maar in gesprek met wat andere partijen en dan kijken waar we het beste gevoel bij krijgen.

Voor onze fase zou de hypotheek moeten passeren in dec-jan, en dan begin van de bouw in juni. Maar ik reken in m’n hoofd nu al op flink wat uitloop :-).

Kbk lijkt me overigens best wel een prima partij. Wat zijn jouw ervaringen hierin?
Tot nu toe verloopt alles soepel, communicatie via het portal is best oké. Kwa kwaliteit kan ik er nog niet veel over zeggen. De wijken die ze recent in de buurt hebben opgeleverd zien er van buiten in ieder geval prima uit. Vrienden die onlangs hun huis hebben opgeleverd gekregen in de Zuidoostbeemster waren zeer tevreden, er waren zowaar maar een paar opleverpunten, die snel waren opgelost. Ik heb het helaas zelf nog niet van binnen gezien ivm de covid ellende.

De tegelshowroom die aan mijn fase is gelinkt is Revo in Purmerend, geen idee of deze ook in jouw fase wordt gebruikt, maar dan weet je het in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
1337aldi schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:29:
[...]

Tot nu toe verloopt alles soepel, communicatie via het portal is best oké. Kwa kwaliteit kan ik er nog niet veel over zeggen. De wijken die ze recent in de buurt hebben opgeleverd zien er van buiten in ieder geval prima uit. Vrienden die onlangs hun huis hebben opgeleverd gekregen in de Zuidoostbeemster waren zeer tevreden, er waren zowaar maar een paar opleverpunten, die snel waren opgelost. Ik heb het helaas zelf nog niet van binnen gezien ivm de covid ellende.

De tegelshowroom die aan mijn fase is gelinkt is Revo in Purmerend, geen idee of deze ook in jouw fase wordt gebruikt, maar dan weet je het in ieder geval. :)
Jep, ook Rijvo, mooie toko :-). En goed om de ervaring van je vrienden te horen.

Succes met de rest van het proces 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Hoe bevalt bij jullie het akoestisch comfort binnen? Helaas hebben ze bij ons stalen deurkozijnen gebruikt bij onze upgrade naar Svedex deuren. Dit maakt soms nog best wel lawaai. Daarnaast vind ik dat je kunt merken dat er kieren onder de deuren zitten voor de ventilatie, vrij veel geluidslekkage. Volgens mij was dat allemaal niet nodig geweest als je in elke ruimte evenveel aanvoer- als afvoerventielen hebt - een centenkwestie dus. Het valt mij enigszins tegen. TV op beetje normaal avondvolume en mijn vrouw kan het horen in de slaapkamer met de deuren dicht.
Wellicht een inkopper maar alles valt of staat met wie het doet en hoe. Vraag ook even welke oneffenheden ze van de muur halen, let op hoe hoog ze boven de grond niet afgewerkt opleveren (ivm plinten) en vraag hoe ze de naden onzichtbaar maken. Wij doen het volgende keer denk ik niet, beschadigingen zijn erg snel gemaakt.

[Afbeelding]
Wij hebben een lucht-waterwarmtepomp met de condensor buiten aan de schuur, pomp en vat binnen. Staat in de trapkast, die is van ytongblokken. Daarnaast een massieve deur die met strips is afgesloten. We wonen hier nu een aantal weken en eigenlijk totaal geen last van de pomp...leidingen zitten aan de betonnen muur.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
kepler schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:33:
[...]

Tja, heel simpel. Wat houten palen, glasvezel er tussen en gipslaten tegen aan schroeven. Deurkozijnen en deuren niet vergeten en schilderen maar! Ow ja, vergeet ook je elektra niet!

Uiteindelijk zit de uitdaging in alle details en hoe je het netjes kan afwerken. Kwestie van logisch nadenken en goed googlen (alhoewel daar veel verschillende info is te vinden). En verwacht veel leermomenten, waardoor je weer een paar stappen terug moet om dingen goed te doen :D
Daarom neem ik wel een paar weken vrij rond die tijd :+
Maar ik begreep inderdaad ook vooral hout of wat metalen profielen en gaan met die banaan. Veel werk zit in meten, exact waterpas zetten etc. Maar ook dat komt goed.
[...]

Herkenbaar, ik ben ook geen volleerd klusser maar de besparing moet ergens vandaan komen. Scheelt dat we niet per direct iets hoeven met de zolder, dus ik kan er evt wat tijd voor nemen. Daarna komen andere klussen, zoals een grote kast voor in de woonkamer, een bankje aan de eettafel en dat soort dingen. Ook een overkapping in de tuin ga ik 'gewoon' zelf zetten denk ik. Ik zal vast door schade en schande wijs worden, maar je leert er mooie dingen van die je hele leven van pas komen.

En ook hier is stap 1 een goede werkbank in de garage. Heb ook al plannen om er kastjes/lades onder te maken zodat ik het gereedschap goed kwijt kan (anders word je ook gek omdat alles rondslingert). Nu nog even kijken wat ik precies aan gereedschap nodig heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Kroonsteentjes lijkt me echt niet van deze tijd, hoe wil je dat "verstoppen" rondom de speaker?

Wij hebben gewoon extra stroompunten laten aanleggen voor onze surround speakers (Harman Kardon Citation Surround). De bijgeleverde muur standaarden monteren we direct onder het stroompunt en de speaker staat ervoor. Dus moet dan alleen de kortste stroomkabels bestellen met een 8 vorm stekker en gaan.

Passieve speakers met losse componenten/receiver lange tijd gebruikt, maar zal voortaan alleen nog werken met actieve speakers. Dus ook bij vervangen in toekomst zal ik per rear speaker een stroompunt nodig hebben.

Gallery V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
BiG-GuY schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:16:
[...]

Kroonsteentjes lijkt me echt niet van deze tijd, hoe wil je dat "verstoppen" rondom de speaker?

Wij hebben gewoon extra stroompunten laten aanleggen voor onze surround speakers (Harman Kardon Citation Surround). De bijgeleverde muur standaarden monteren we direct onder het stroompunt en de speaker staat ervoor. Dus moet dan alleen de kortste stroomkabels bestellen met een 8 vorm stekker en gaan.

Passieve speakers met losse componenten/receiver lange tijd gebruikt, maar zal voortaan alleen nog werken met actieve speakers. Dus ook bij vervangen in toekomst zal ik per rear speaker een stroompunt nodig hebben.
Ik kom nog wel kroonsteentjes tegen bij lamppunten. Daar flikker ik ze weg ten gunste van een Wago 224 of 221. Ik haat gleufschroeven, en die in kroonsteentjes en inbouwdozen in het bijzonder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
kabeltjekabel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:46:
[...]

Ik kom nog wel kroonsteentjes tegen bij lamppunten. Daar flikker ik ze weg ten gunste van een Wago 224 of 221. Ik haat gleufschroeven, en die in kroonsteentjes en inbouwdozen in het bijzonder :P
Ik snap ook niet dat die schroeven nog gebruikt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
JT schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:35:
Hoe bevalt bij jullie het akoestisch comfort binnen? Helaas hebben ze bij ons stalen deurkozijnen gebruikt bij onze upgrade naar Svedex deuren. Dit maakt soms nog best wel lawaai. Daarnaast vind ik dat je kunt merken dat er kieren onder de deuren zitten voor de ventilatie, vrij veel geluidslekkage. Volgens mij was dat allemaal niet nodig geweest als je in elke ruimte evenveel aanvoer- als afvoerventielen hebt - een centenkwestie dus. Het valt mij enigszins tegen. TV op beetje normaal avondvolume en mijn vrouw kan het horen in de slaapkamer met de deuren dicht.
Is het echt zo erg joh? In mijn huidige woning nergens last van en dat verwacht ik ook niet in de nieuwe.

Wij willen straks in de sparing van de hal naar de woonkamer een stalen schuifdeur zetten. Dat is sowieso een bron van geluidslekkage. Maar dat is wel echt een must ivm ruimte.

Tegenwoordig zijn stalen deuren (taatsdeur) ook helemaal in. Gaat dat bij de meeste wel goed dan?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Kun je niet zelf zo’n pijpje aanleggen? Vaak eenvoudig om dit vanuit een stopcontact in de buurt weg te halen. Sleuf maken, 16mm pijpje erin, sleuf dichtsmeren. Ik zou in ieder geval geen elektra door de aannemer erin laten doen, dan komt er installatie draad uit het pijpje en waarschijnlijk wil je liever een snoer wat direct op de speaker kan (ik ken zelf de Sonos One niet).

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Even een vraagje: ik ben op zoek naar prijzen voor een pvc vloer, zodat ik kan vergelijken. Heb van een vlugge handelaar een prijs gekregen van €50/m², maar daar zit weinig bij. Lokale vloerenboer komt met wat natte vingerwerk op €60/m², met veel meer meedenken, garantie, service, etc. Prijzen zijn voor een gelijmde vloer incl egaliseren, leggen, etc. Dus kant-en-klaar, voor de benedenverdieping. Hoe verhouden deze prijsopgaven zich tot de ervaringen van anderen hier?
fmb schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:49:
[...]

Kun je niet zelf zo’n pijpje aanleggen? Vaak eenvoudig om dit vanuit een stopcontact in de buurt weg te halen. Sleuf maken, 16mm pijpje erin, sleuf dichtsmeren. Ik zou in ieder geval geen elektra door de aannemer erin laten doen, dan komt er installatie draad uit het pijpje en waarschijnlijk wil je liever een snoer wat direct op de speaker kan (ik ken zelf de Sonos One niet).
Zou goed kijken in welke muur dit dan moet komen. In de binnenmuren kun je vaak zelf prima door het kalkzandsteen heen frezen, maar de buitenmuren van beton...daar moet je een professional met diamantfrees voor laten komen. Niet voor niets dat ze dat tegenwoordig allemaal vanaf de fabriek gefreesd aanleveren, daar gebeurt op de bouw niets meer mee.

[ Voor 47% gewijzigd door Pannencouque op 18-10-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

kabeltjekabel schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 01:46:
[...]

Die Wago 221 zijn precies degene die ik gebruikt heb ipv kroonsteentjes idd. De lampen die ik de laatste jaren heb aangeraakt hadden geen kroonsteentjes maar een soort klemsysteem waar je de stroomdraden uit het plafond direct in kon knijpen. Kan zomaar zijn dat de lamppunten zelf wel een kroonsteentje hadden, maar die kan je dan simpelweg verwijderen.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@JT had toevallig een maat aan de lijn van de week met exact hetzelfde probleem, stalen kozijnen icm twee vingers ruimte onder de deur = veel geluid.
Kun je misschien voor de slaapkamers toch nog upgraden naar houten kozijnen?
En wellicht drempels maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:35:
In elke ruimte evenveel aanvoer- en afvoerventielen? Hoe ga je dan de 'vieze' lucht voldoende wegzuigen uit keuken, badkamer en toilet? Die kieren onder de deuren hebben trouwens een functie bij wtw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Wolly schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

In elke ruimte evenveel aanvoer- en afvoerventielen? Hoe ga je dan de 'vieze' lucht voldoende wegzuigen uit keuken, badkamer en toilet? Die kieren onder de deuren hebben trouwens een functie bij wtw.
De ruimtes waar mechanische ventilatie aangevoerd en afgevoerd worden staan redelijk vast.

Aanvoer: woonkamer, slaapkamers
Afvoer: Keuken, sanitaire ruimtes

Wij hebben dat opgelost door de woonkamer en de keuken met elkaar in open verbinding te maken.
Ook is onze badkamer en-suite dus hebben we het in de masterbedroom/badkamer zo opgelost.

Qua toilet maken we ons niet zo'n zorgen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Pannencouque schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:53:
Even een vraagje: ik ben op zoek naar prijzen voor een pvc vloer, zodat ik kan vergelijken. Heb van een vlugge handelaar een prijs gekregen van €50/m², maar daar zit weinig bij. Lokale vloerenboer komt met wat natte vingerwerk op €60/m², met veel meer meedenken, garantie, service, etc. Prijzen zijn voor een gelijmde vloer incl egaliseren, leggen, etc. Dus kant-en-klaar, voor de benedenverdieping. Hoe verhouden deze prijsopgaven zich tot de ervaringen van anderen hier?

[...]
Zou goed kijken in welke muur dit dan moet komen. In de binnenmuren kun je vaak zelf prima door het kalkzandsteen heen frezen, maar de buitenmuren van beton...daar moet je een professional met diamantfrees voor laten komen. Niet voor niets dat ze dat tegenwoordig allemaal vanaf de fabriek gefreesd aanleveren, daar gebeurt op de bouw niets meer mee.
Check even het PVC vloeren topic. Maar om je een idee te geven: de vloer op onze bg is 62,50/m2 incl egaliseren en verlijmen. De vloer op onze 1e verdieping is 66,50m2 incl egaliseren en verlijmen.

Onze woning is volgens mij zo goed als klaar. De tuin moet nog wel worden "voorbereid". De aannemer geeft aan dat het wachten is op de nutsbedrijven om de boel vervolgens aan te sluiten. Vandaar dat ze nog geen opleverdatum hebben. Hopelijk voor kerst, zeggen ze..

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 18-10-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Dan zal je echt even duidelijker moeten specificeren wat je hebt aangevraagd. Ik had in mijn vorige woning bijvoorbeeld een verlijmde PVC vloer waar de materiaalkosten al €55,-/m2 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Tjebakka schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Check even het PVC vloeren topic. Maar om je een idee te geven: de vloer op onze bg is 62,50/m2 incl egaliseren en verlijmen. De vloer op onze 1e verdieping is 66,50m2 incl egaliseren en verlijmen.
Oja, dat was er ook nog. Goed punt. Thanks.
De Rikster schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:48:
[...]

Dan zal je echt even duidelijker moeten specificeren wat je hebt aangevraagd. Ik had in mijn vorige woning bijvoorbeeld een verlijmde PVC vloer waar de materiaalkosten al €55,-/m2 waren.
Dat is dus het lastige, ik heb gewoon een zeer grove indicatie gevraagd, niet specifiek doorgevraagd. Wel gewoon in de lengte gelegd, waarschijnlijk XXL planken maar misschien ook variërend in formaat. Qua kwaliteit gaan we alleen kijken voor stevig huishoudelijk gebruik, dus 0,55 of 0,7mm. Die 0,25 is misschien leuk voor de slaapkamer maar zelfs daar twijfel ik over.
Ik zal me binnenkort eens inlezen in het pvc-vloeren-topic, zoals gesuggereerd. Want bij 55 euro per m² en er komt nog leggen bij (plus plinten en de hele rambam), wordt het wel duur. Dat mag, maar dan moeten de kwaliteit en 'meeropbrengst' (qua woongenot) ook navenant zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Pannencouque

Prijs van PVC incl. egaliseren en leggen ligt ongeveer tussen de 50 en 70euro per m2.

En dan hangt het dus vooral af van de kwaliteit. mFlor bijvoorbeeld, kost zo tussen de 60 en 70 afhankelijk van welke lijn en hoeveel mm toplaag.

Plinten zou ik achteraf laten doen. Er zijn een paar van die plint-zzpers die niks anders doen voor een scherpe prijs. Je vindt ze vrij eenvoudig op google. Plinten zijn altijd erg prijzig als je dit via een vloerenzaak laat doen.

Ik weet niet waar je woont? Maar als je omgeving Gelderland woont, raad ik je aan om eens bij https://parketexquisit.nl/ te gaan kijken. Daar heb ik mijn PVC vloer vandaan in mijn huidige woning. Ze voeren de meeste A-merken en hebben de prijzen incl. egaliseren en leggen op de PVC stroken staan in de showroom. De prijzen zijn volgens mij ongeveer gelijk aan online stunters als https://www.mflorshop.nl/.

Fijne zaak wat mij betreft.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

[...]
Ik heb ook in prefab beton met een sleuvenfrees en haakse slijper een aantal leidingen aangelegd. Maar was steeds maximaal een meter of 3. Zal niet zeggen dat het heel makkelijk ging, maar het kan wel. De haakse slijper ging het makkelijkst, moet je wel vooraf de breedte van de sleuf aftekenen. Voordeel van de sleuvenfrees is dat je meteen de juiste breedte hebt voorover pijp + kegjes om de pijp vast te zetten.

Maar inderdaad, de betonblokken gaan een stuk makkelijker :)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb

[...]
ik ben zelf niet zo'n fan van PVC. Het glanst, beschadigd en ik vind het mwoah qua uitstraling. Als ik bedragen zie tusssen 50 en 70 euro/m² dan zou ik er een tientje bijdoen en voor keramisch parket gaan. ( dat heb ik dus ook gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nel!s
@107mb welk type keramisch? Wij zijn ook op zoek maar verschilt erg per merk en type of het mooi uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Nu online
Voor dat bedrag /m2 hebben wij nu een offerte liggen voor een gietvloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 15:55

JT

VETAK y0

Ik zou het erg lelijk vinden. Ik zou gaan voor een gewone inbouwdoos. Kun je ook altijd weer netjes afdekken mocht dat gewenst zijn. Vind het ook wel prijzig. Wij hebben achteraf nog leidingen laten maken voor zonnewering, naar buiten toe. Boven 4 stuks, beneden 2 stuks. Deels frezen in beton, deels kalkzandsteen, dozen en loze leidingen, was bij elkaar iets meer dan 500 euro.
B-Bandit schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 06:42:
[...]

Is het echt zo erg joh? In mijn huidige woning nergens last van en dat verwacht ik ook niet in de nieuwe.

Wij willen straks in de sparing van de hal naar de woonkamer een stalen schuifdeur zetten. Dat is sowieso een bron van geluidslekkage. Maar dat is wel echt een must ivm ruimte.

Tegenwoordig zijn stalen deuren (taatsdeur) ook helemaal in. Gaat dat bij de meeste wel goed dan?
Het is niet zo dat iedereen gelijk wakker ligt als ik een deur open en dicht doe. Maar als je per ongeluk een deur in het kozijn laat vallen, al is het zachtjes, dan hoor je de klik door het hele kozijn, resoneert lekker na. Of als ik de douche droog maak en ik raak met mijn natte handdoek het kozijn na een terugtrekkende beweging dan hoor je ook een "kleng". Maar gaat dus om het deurkozijn, niet de deur zelf. Het heeft in ieder geval deels te maken met de materiaaldikte. Als je 1,5mm staal zou hebben dan zou dat denk ik al een stuk minder zijn.
nel!s schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:10:
@JT had toevallig een maat aan de lijn van de week met exact hetzelfde probleem, stalen kozijnen icm twee vingers ruimte onder de deur = veel geluid.
Kun je misschien voor de slaapkamers toch nog upgraden naar houten kozijnen?
En wellicht drempels maken?
Dat kan ik ongetwijfeld laten vervangen maar $$$. En drempels zijn nodig ivm ventilatie. Aanvoer in de slaapkamers, afvoer in de badkamer en op zolder.
Wolly schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 09:29:
[...]

Dat is niet zo moeilijk. Situatie beneden:
Aanvoer - woonkamer (3x)
Afvoer - toilet (1x), keuken, is open met woonkamer (2x)
Oplossing - extra afvoerventiel in keuken/woonkamer, extra aanvoer in toilet/gang

Situatie boven:
Aanvoer - elke slaapkamer 1 aanvoer
Afvoer - badkamer (1x), zolder (1x)
Oplossing: elke slaapkamer ook 1 aanvoer, op de gang 1 aanvoer

Zo kun je de verblijfsruimtes lekker geluidsdicht maken.En dat die kieren er zijn met een reden weet ik ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poosie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10-2022
107mb schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:00:
[...]

ik ben zelf niet zo'n fan van PVC. Het glanst, beschadigd en ik vind het mwoah qua uitstraling. Als ik bedragen zie tusssen 50 en 70 euro/m² dan zou ik er een tientje bijdoen en voor keramisch parket gaan. ( dat heb ik dus ook gedaan :P
Alhoewel er niks boven echt hout gaat wat mij betreft hebben we vanwege comfort, vloerverwarming, geen verkleuring en minder onderhoud (schuren/ olieën) na 20 jaar hout toch maar gekozen voor pvc. Ik dacht ook dat het glanst, maar dat is zeker bij de duurdere merken niet aan de orde. Bijna iedereen die hier voor het eerst kwam vroeg of het echt hout was. Ik zou het zo weer doen, maar niet meer in visgraat. De banen vallen meer op dan bij de lange planken die ik boven heb liggen. Maar verder top!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
nel!s schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:07:
@107mb welk type keramisch? Wij zijn ook op zoek maar verschilt erg per merk en type of het mooi uitvalt
wij hebben het merk Flaviker Dakota Nature. Weinig herhaling in de tegels. mooie uitstraling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

nel!s schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:07:
Lijkt me dat je dan bij meerdere winkels moet gaan kijken wat je mooi vindt, dan offertes laten maken en die uiteindelijk vergelijken. Dit was zelf in ieder geval iets dat ik - op wat orientatie na - niet online wilde doen.

Ik heb zelf uiteindelijk Rondine Greenwood Beige gekozen en net als bij 107mb weinig herhaling.

Let wel op dat het bij keramisch parket erg hard kan gaan met de m2-prijs van de tegels zelf, waar ook nog eens een vrij sterk uiteenlopend bedrag bovenop komt voor het leggen.

Als de leverancier de pallets met tegels niet op een praktische plek bij je huis kwijt kan, zou je ook nog door moeten vragen of de tegelzetter de tegels binnenshuis brengen of niet. Ook het afvoeren van afval is een leuke toevoeging als dat bij de prijs in zit.

Ik heb een appartement, dus dat tegels binnenbrengen was wel een aandachtspunt voor mij; 2 van die 3 gaven aan dat het in principe mijn verantwoordelijkheid is om de tegels binnenshuis te krijgen en het afval te verwerken. De derde had ironisch genoeg de scherpste prijs, ondanks dat ze duurdere/mooiere tegels leverden, de tegels binnen brachten en het allemaal netjes opgeruimd achterlieten.

Verder zou ik ook doorvragen over levertijden; blijkbaar komen veel tegels uit bijvoorbeeld Italië en Spanje en dat was afgelopen half jaar niet altijd op tijd geleverd. Zelfs zodanig, dat de tegelmensen voor de zekerheid mijn tegels direct toen de opleverdatum bekend was (in mijn geval door de bouwvak bijna twee maanden van te voren) bestelden en bij hun eigen winkel lieten bezorgen...

Offertes voor gietvloer en keramisch parket waren bij mij aardig vergelijkbaar in prijs, PVC zat er steeds een stuk(je) onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 15-09 09:17

Natuurlijk! Voordat ik begon heb ik in Sketchup een tekening gemaakt van de zolder. Daardoor wist ik exact de positie van de wanden, deuren en hoeveel materiaal ik nodig had.

Ons huis is 510cm breed, ik heb balken gekocht van 540cm en toen het dakkapel erop kwam gevraagd of ze deze balken voor mij door het gat konden hijsen ;).
Deze vervolgens op maat gemaakt en via keilbouten en een stevige balkdrager bevestigd tussen de muren. Vervolgens de wanden gezet, Electra getrokken en uiteindelijk gipsplaten bevestigd.

Gewoon even goed nadenken wat je nodig hebt en vooral hoe je het daar wilt krijgen.

Paar foto's toen we redelijk gevorderd waren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQX3gYuJ4ruljdA5Mih4LfzHoiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuuvAATE20VdzhRa5DAMFPuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v32sokSMlU1GD-Y-9GfXsHM5rQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGJ0Z3BM7k2YLME6lqgHkUrs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6giD2Ld5WDcyiYqQwquE4prVHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPkjrlZm4ZDvzocm4otoN2nB.jpg?f=fotoalbum_large

Februari dakkapel gekregen en uiteindelijk was ik eind april klaar met de klus, net voordat de eerste geboren werd. Een beetje druk erop houden is wel nodig met zo'n grote klus

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 18-10-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

@SmoothTweaker daar kan een gemiddelde klusjes man nog wat van leren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier ben ik het overigens wel mee eens. Ik heb nu 3 jaar een mFlor PVC vloer, maar zou het niet nog een keer kiezen voor in de woonkamer. Keramisch parket heeft veel een luxere uitstraling en blijft ook langer mooi.

De PVC vloer was redelijk mat, maar in "high traffic" gebieden zoals de keuken neemt deze matheid snel af. En je hebt wel middeltjes om hem weer mat te polishen, maar dan moet je de hele vloer doen. Daarvoor neem je nou juist geen pvc, onderhouds vrij.

En een gietvloer is leuk, op pinterest plaatjes en voor een showroom waar niemand loopt/leeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
JT schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

Het is niet zo dat iedereen gelijk wakker ligt als ik een deur open en dicht doe. Maar als je per ongeluk een deur in het kozijn laat vallen, al is het zachtjes, dan hoor je de klik door het hele kozijn, resoneert lekker na. Of als ik de douche droog maak en ik raak met mijn natte handdoek het kozijn na een terugtrekkende beweging dan hoor je ook een "kleng". Maar gaat dus om het deurkozijn, niet de deur zelf. Het heeft in ieder geval deels te maken met de materiaaldikte. Als je 1,5mm staal zou hebben dan zou dat denk ik al een stuk minder zijn.
Ah....dat is dan wel weer herkenbaar. Dat hebben we in onze huidige woning ook. Schijt irritant! Bij 1 deur dicht doen dan gaan alle deuren klapperen.

Straks houten kozijnen dus hopelijk nergens last van. Maar als je alles moet vervangen is dat niet echt een (goedkope) optie.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan_NL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat doet iedereen trouwens neerleggen op de 1e en/of 2e verdieping wanneer je daar vloerverwarming krijgt? Beneden wil ik best goed uitpakken met keramische tegels, maar boven wil ik wel wat minder kwijt zijn. Laminaat schijnt niet zo goede combo te zijn met vloerverwarming, dus ben benieuwd wat voor alternatieven er zijn (goede prijs/kwaliteit verhouding).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
Stefan_NL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:17:
Wat doet iedereen trouwens neerleggen op de 1e en/of 2e verdieping wanneer je daar vloerverwarming krijgt? Beneden wil ik best goed uitpakken met keramische tegels, maar boven wil ik wel wat minder kwijt zijn. Laminaat schijnt niet zo goede combo te zijn met vloerverwarming, dus ben benieuwd wat voor alternatieven er zijn (goede prijs/kwaliteit verhouding).
Wij leggen dus wel laminaat. Goede ondervloer eronder en gaan met die banaan. Wordt gelegd door dezelfde partij die ons parket legt overigens.

Pvc vonden we niet zo. Plastic en verwarmen enzo. In de slaapkamer vloerbedekking! Geen idee idee dat dat kon, maar dus wel. En niet eens zo duur. Bij Carpetright krijg je 20% korting bij nieuwbouw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33
Ik heb gewoon laminaat. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Bandit schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
In de slaapkamer vloerbedekking!
Dat is wel lekker inderdaad, goed idee. Ook een stuk goedkoper :) Ik ga daar ook maar eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Laminaat is prima met vloerverwarming maar de opwarming gaat wat langzamer. We hebben het nu ook in ons huurappartement.
B-Bandit schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Pvc vonden we niet zo. Plastic en verwarmen enzo. In de slaapkamer vloerbedekking! Geen idee idee dat dat kon, maar dus wel. En niet eens zo duur. Bij Carpetright krijg je 20% korting bij nieuwbouw :)
Waar denk je dat de toplaag van laminaat uit bestaat. En alles om dat geperste spul bij elkaar te houden ;). Vloerbedekking is ook veel plastic aan de onderkant. PVC is, na een gietvloer en tegels, de beste optie voor vloerverwarming.

Een gietvloer hebben wij niet gekozen ivm kleine kinderen en huisdieren. Je ziet er écht alles op. Net als marmoleum in het lichtgrijs. En tegels hebben niet de uitstraling die wij willen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tjebakka op 18-10-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Tjebakka schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:07:
Laminaat is prima met vloerverwarming maar de opwarming gaat wat langzamer. We hebben het nu ook in ons huurappartement.

[...]

Waar denk je dat de toplaag van laminaat uit bestaat.
Op deze zat ik te wachten :+

Maar pvc wordt door en door verwarmd en is een relatief nieuw product. Tapijt en laminaat is al langer gebruikt. Maar goed, iedere vloerenleverancier praat naar z'n portemonnee maar wij hebben bij 2 te horen gekregen dat van pvc nog niet de lange termijn effecten bekend zijn, ook kwa duurzaamheid.

Onze eigen leverancier handelt ook in pvc (en is duurder dan het laminaat) dus je zou zeggen het maakt hem niet uit, maar ik ken de marges ook niet op die producten.

Anyways, zo zal iedereen z'n eigen afweging maken, maar vloerbedekking zijn wij wel heel blij mee in de slaapkamer, lekker zacht :>

En als het niet warm wordt...we gaan daar een airco plaatsen. Dus kan altijd makkelijk bijverwarmen, maar goed, de slaapkamer hoeft niet heel warm te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
B-Bandit schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:44:
Anyways, zo zal iedereen z'n eigen afweging maken, maar vloerbedekking zijn wij wel heel blij mee in de slaapkamer, lekker zacht :>
Wij willen juist geen vloerbedekking meer omdat dat, zeker icm huisdieren en kinderen, echt zwaar K is qua schoon houden.

We hebben nu laminaat met wat vloerkleedjes. Die combinatie is voor ons ideaal qua schoon houden.

Voor ons nieuwe huis gaan we vrijwel zeker het hele huis voorzien van PVC. Beneden in visgraat en boven recht. En daarbij dus wat vloerkleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:14
Morgen start de verkoop van een project waar we erg geïnteresseerd in zijn en dit weekend hebben we informatie ontvangen. De bouwer is Fijn Wonen en ze geven in de brochure aan dat een deel van het bouwproces al in de fabriek doen waardoor ze snel kunnen bouwen en de woning in één dag geplaatst kan worden en dan al volledig wind- en waterdicht en voorzien van badkamer, toilet en installaties. Dit betekent ook dat je in badkamers dus niet kunt kiezen en het ook niet casco op kan laten leveren. Voor ons geen probleem omdat we de aangeboden badkamer prima vinden en wel graag een keuken naar eigen smaak willen.

Ik vond dat ze al erg optimistisch waren over de opleverdatum(oktober- november 2021) terwijl het terrein nu nog gesaneerd moet worden omdat er nog gebouwen staan.

Is bovenstaande manier van bouwen uniek of wordt dit tegenwoordig standaard op deze manier gedaan? Ik heb geprobeerd te zoeken in dit topic maar kom weinig tegen. Hebben mensen ervaringen met deze manier van bouwen en valt er iets te zeggen over de kwaliteit van de bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:07
Farmerwood schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Wij willen juist geen vloerbedekking meer omdat dat, zeker icm huisdieren en kinderen, echt zwaar K is qua schoon houden en 'lekker zacht'

We hebben nu laminaat met wat vloerkleedjes. Die combinatie is voor ons ideaal qua schoon houden.

Voor ons nieuwe huis gaan we vrijwel zeker het hele huis voorzien van PVC. Beneden in visgraat en boven recht. En daarbij dus wat vloerkleden.
Hmm wij willen met kinderen in een nieuwbouwhuis ook beneden aan de tegels..keramische tegels bijvoorbeeld. Hard, duurzaam en we kiezen iets wat goed schoon te houden/maken is.

Boven zouden we geen laminaat willen. Dat hebben we nu, maar kraakt als je er op loopt. Erg vervelend als je kinderen daardoor om 6u wakker worden omdat één van de twee naar werk moet...

Vloerbedekking vind ik ook niks met kinderen, ik wil gewoon dat ze kunnen overgeven zonder dat we ons druk hoeven te maken over de vloer :-P. We zijn dus nog in dubio wat we het beste boven en op de trap kunnen nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door President op 18-10-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Farmerwood schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Wij willen juist geen vloerbedekking meer omdat dat, zeker icm huisdieren en kinderen, echt zwaar K is qua schoon houden en 'lekker zacht'

Dat laatste doen wij ook. Hebben al een interieurontwerper gesproken en idee van indeling en vloerkleed, dat scheelt wel. Kun je meteen wat kabels wegwerken.

Boven komt er laminaat of pvc, zonder kleedjes. Ooit vloerbedekking gehad. Heerlijk warm en zacht, maar een grandioos stofnest. En aangezien we hier allemaal gevoelig zijn voor stof is dat geen goed idee.
Laminaat ligt er nu, maar dempt het (loop)geluid nog niet altijd zoals we wel zouden willen. Mogelijk is dat op te lossen met een betere ondervloer, maar pvc dat al 10dB wegneemt zou mooi meegenomen zijn (al helemaal icm een goede ondervloer).
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 10:04:
@Pannencouque

Prijs van PVC incl. egaliseren en leggen ligt ongeveer tussen de 50 en 70euro per m2.

En dan hangt het dus vooral af van de kwaliteit. mFlor bijvoorbeeld, kost zo tussen de 60 en 70 afhankelijk van welke lijn en hoeveel mm toplaag.

Plinten zou ik achteraf laten doen. Er zijn een paar van die plint-zzpers die niks anders doen voor een scherpe prijs. Je vindt ze vrij eenvoudig op google. Plinten zijn altijd erg prijzig als je dit via een vloerenzaak laat doen.

Ik weet niet waar je woont? Maar als je omgeving Gelderland woont, raad ik je aan om eens bij https://parketexquisit.nl/ te gaan kijken. Daar heb ik mijn PVC vloer vandaan in mijn huidige woning. Ze voeren de meeste A-merken en hebben de prijzen incl. egaliseren en leggen op de PVC stroken staan in de showroom. De prijzen zijn volgens mij ongeveer gelijk aan online stunters als https://www.mflorshop.nl/.

Fijne zaak wat mij betreft.
Dank voor de tip, zal er zeker eens gaan kijken. Elst ligt wel enigszins in de buurt.
Van plinten had ik geen idee, ik zou geneigd zijn om dat zelf te doen of bij de vloerenleverancier te laten doen, maar dit is ook prima natuurlijk. *zet ik op de lijst.
[...]

Wij willen juist van parket af. Hebben nu een mooie houten vloer maar de ervaring heeft geleerd dat we daar onvoldoende zorg voor dragen. Prioriteren andere zaken en dat ding komt dus niet vaak genoeg in de olie, waardoor ie nu flets is geworden en er zitten wat beschadigingen op. Gezien onze gezinsuitbreiding zie ik het niet gebeuren dat we de komende jaren méér tijd hebben voor het onderhoud, dus is pvc de logische keuze.
SmoothTweaker schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Natuurlijk! Voordat ik begon heb ik in Sketchup een tekening gemaakt van de zolder. Daardoor wist ik exact de positie van de wanden, deuren en hoeveel materiaal ik nodig had.

Ons huis is 510cm breed, ik heb balken gekocht van 540cm en toen het dakkapel erop kwam gevraagd of ze deze balken voor mij door het gat konden hijsen ;).
Deze vervolgens op maat gemaakt en via keilbouten en een stevige balkdrager bevestigd tussen de muren. Vervolgens de wanden gezet, Electra getrokken en uiteindelijk gipsplaten bevestigd.

Gewoon even goed nadenken wat je nodig hebt en vooral hoe je het daar wilt krijgen.

Paar foto's toen we redelijk gevorderd waren:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Februari dakkapel gekregen en uiteindelijk was ik eind april klaar met de klus, net voordat de eerste geboren werd. Een beetje druk erop houden is wel nodig met zo'n grote klus
Thanks. Goede tips ook van die balken en structuur! Ik zat al te denken hoe je al die gipsplaten en andere spullen boven krijgt zonder je halve huis te slopen, maar als die kraan er toch staat...is dit best een prima plan. Nadeel is wel dat we vooraf nog niet precies weten wat we willen met de indeling. Er zijn een paar opties, maar die hebben allemaal haken en ogen. Nog even goed op stoeien dus.
Pagina: 1 ... 116 ... 191 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2